Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
slaay schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Waarschijnlijk heb je de EEA versie, de Global versie zit al op 11.0.8.
Nee hoor, staat duidelijk op

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
slaay schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Waarschijnlijk heb je de EEA versie, de Global versie zit al op 11.0.8.
Na verder onderzoek heb ik toch de EEA versie

Global ROM:

This is the official worldwide ROM for all countries except China
The Global ROM has also a Beta Program
The Global ROM receives updates every 1 to 2 months
EEA ROM:

This ROM was specifically designed for EU countries
During the first setup, one can disable all ads inside Mi Apps globally, whereas in the Global ROM, one needs to do that in the Apps themselves
The EEA ROM doesn't have a Beta program
Updates seem to be slower
Currently, the EEA ROM is newer (Version V10.2.24.0.PFAEUXM) and has also the April Security Patch. Global ROM still has the March Patch.
https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

[ Voor 77% gewijzigd door uroy op 16-06-2020 18:42 ]

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Bij staat er global 11.0.3. 0 met de security update van 1 mei en ik moest de reclame in iedere app uitzetten. Als ik zo lees heb dus echt een global rom en die zit pas op versie 11.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
homernt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:49:
Bij staat er global 11.0.3. 0 met de security update van 1 mei en ik moest de reclame in iedere app uitzetten. Als ik zo lees heb dus echt een global rom en die zit pas op versie 11.0.3.
dacht gelezen te hebben dat er problemen zijn met de updates. De globale rom zit ondertussen ook op 11.0.3 maar niet ieder toestel krijgt de update binnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:55
*edit

ik zie dat de 9s geen NFC heeft

Hm, 9pro of toch maar de 8pro...

[ Voor 73% gewijzigd door louzy82 op 19-06-2020 14:30 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:08
homernt schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:51:
Ik heb dit toestel, de 64Gb variant, zins vorige week vrijdag. Nou zag ik vanmorgen dat onder systeem apps er drie apps draaien van facebook. Deze kun je gelukkig en misschien als enige wel uitschakelen. Maar weghalen kun je bijna niks. De bouwkwaliteit en zeker voor de prijs is top maar veel bloatware die je dus veelal niet eens kan uitschakelen.
Werkt adb flashtool niet? Ik heb zo veel uitgeschakeld.

https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Gebruikt iemand al de spigen rugged armor case of de liquid crystal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:32

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Mocht iemand een wat steviger alternatief zoeken voor het standaard hoesje dan kan ik deze aanraden:
https://nl.aliexpress.com/item/4000931128379.html

Daarnaast is het volume omhoog - omlaag gesplitst en is het randje bij de camera en led flits iets hoger waardoor deze niet krassen als je het toestel op tafel legt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:57
Mijn note 9 pro QJZMIXM is nu een klein weekje in bezit en heeft miui v11.0.1 aan boord.
Via de systeem updater komt er geen update binnen terwijl er die blijkbaar wel zijn ...

Hebben jullie inmiddels enige ervaringen met het manual updaten van deze xiaomi telefoon ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nog 2 dagen wachten en dan kan ik xiaomi.eu op mijn redmi note 9 pro zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
cy-gor25 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:32:
[...]

Werkt adb flashtool niet? Ik heb zo veel uitgeschakeld.

https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools
Bedankt, voor de tip. Makkelijk in installatie en gebruik. De enige die ik niet kon vinden was Google one niet bij naam of package. Enige idee of kun je deze niet verwijderen of uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
homernt schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Bedankt, voor de tip. Makkelijk in installatie en gebruik. De enige die ik niet kon vinden was Google one niet bij naam of package. Enige idee of kun je deze niet verwijderen of uitzetten?
Denk het wel, dat is weer zo'n cloud oplossing (geen idee wat het verschil is met google drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Global Version via Amazon.es voor 222 euro

https://www.amazon.es/gp/...NX5?tag=kimovil0a-21&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Note 9s voor €168 bij Gshopper (global version 4/64GB)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
zijn de problemen met de wifi verbinding van de 9 pro opgelost?

nog een ander vraagje. hoe bevalt de fingerprint scanner aan de zijkant?
vooral in combinatie met de bijgeleverde case

[ Voor 3% gewijzigd door louzy82 op 24-06-2020 16:52 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
De vingerafdrukscanner werkt zeer goed. Qua snelheid is hij sneller dan die op mijn iphone 7, en de plaatsing is ook zeer handig. De powerknop is ongeveer op de plek waar mijn duim zit wanneer ik het toestel vastneem waardoor hij direct unlocked is bij het vastnemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
dengregg schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:33:
De vingerafdrukscanner werkt zeer goed. Qua snelheid is hij sneller dan die op mijn iphone 7, en de plaatsing is ook zeer handig. De powerknop is ongeveer op de plek waar mijn duim zit wanneer ik het toestel vastneem waardoor hij direct unlocked is bij het vastnemen.
Dank je.
Heb je er een case om zitten?

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dengregg
louzy82 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:13:
[...]

Dank je.
Heb je er een case om zitten?
ja, degene die er standaard werd bijgeleverd

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

Op mijn Note 9S werd gisteren de 11.0.9 MIUI update aangeboden (ik zit op de Xiaomi.eu ROM). :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:37:
Op mijn Note 9S werd gisteren de 11.0.9 MIUI update aangeboden (ik zit op de Xiaomi.eu ROM). :)
Geen twrp toch? Ik ben unlocked maar xiaomi via fastboot erop zetten wil nog niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

groggy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Geen twrp toch? Ik ben unlocked maar xiaomi via fastboot erop zetten wil nog niet lukken
TWRP Gebruikt die in de Xiaomi.eu ROM thread werd gelinked. Dat is geen officiële, I know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
qua specs, vingerafdruk scanner, etc ben ik er al helemaal van overtuiged om de 9 pro aan te schaffen

het enige waardoor ik twijfel is de grootte.

Mijn huidige telefoon is 151 mm, ik ben er ondertussen wel aan gewend maar ik vond in het begin deze al best groot
De 9 pro is 166 mm... bijna 10% langer...

Hoe vinden jullie dit in het dagelijkse gebruik? past de telefoon goed in je broekzak?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
louzy82 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:19:
qua specs, vingerafdruk scanner, etc ben ik er al helemaal van overtuiged om de 9 pro aan te schaffen

het enige waardoor ik twijfel is de grootte.

Mijn huidige telefoon is 151 mm, ik ben er ondertussen wel aan gewend maar ik vond in het begin deze al best groot
De 9 pro is 166 mm... bijna 10% langer...

Hoe vinden jullie dit in het dagelijkse gebruik? past de telefoon goed in je broekzak?
Na 2 weken ben je alweer vergeten dat het toestel groter is. Pas als je oude toestel weer aan zou zetten dan denk je.. goh toch wel fijn dat grote scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb inmiddels ook wat mensen die aan mij advies vragen voor een nieuwe telefoon in de prijsklasse 200-300 euro. En telkens denk ik dan dat ik één van de Redmi Note 9 modellen moet adviseren, maar dan is het Wifi issue toch wel weer een punt waarop ik dan begin te twijfelen. Al veel over gelezen en kom veel tegen dat het met in combinatie met de Fritzbox is.
Of is het probleem toch groter en speelt het ook met andere routers en modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
hars73 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:15:
Ik heb inmiddels ook wat mensen die aan mij advies vragen voor een nieuwe telefoon in de prijsklasse 200-300 euro. En telkens denk ik dan dat ik één van de Redmi Note 9 modellen moet adviseren, maar dan is het Wifi issue toch wel weer een punt waarop ik dan begin te twijfelen. Al veel over gelezen en kom veel tegen dat het met in combinatie met de Fritzbox is.
Of is het probleem toch groter en speelt het ook met andere routers en modems?
Het probleem is opgelost (al lijkt het geen nette oplossing te zijn) maar je zal geen last meer hebben icm wifi.
Waarschijnlijk is het op de quick+dirty manier opgelost aangezien MIUI 12 er aan staat te komen waar het op een nette manier opgelost zal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door slaay op 25-06-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
slaay schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Na 2 weken ben je alweer vergeten dat het toestel groter is. Pas als je oude toestel weer aan zou zetten dan denk je.. goh toch wel fijn dat grote scherm..
Thanks, ik heb de bestelling zojuist gedaan.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Ik heb vandaag het toestel mogen ontvangen en mijn eerste indrukken zijn heel goed. Vlot en goede camera voor een budget telefoon.Het scherm is echt...groot.

Enig minpuntje is dat er apps op staan die ik er niet af krijg zelfs met ADB tools: Google One en Google Pay. De rest ging er vlotjes af. Gray is wel meer blauw maar das geen probleem.

De Spigen Liquid Crystal gebruik ik als hoesje. Voelt heel stevig aan voor iets van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
cy-gor25 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:53:
Ik heb vandaag het toestel mogen ontvangen en mijn eerste indrukken zijn heel goed. Vlot en goede camera voor een budget telefoon.Het scherm is echt...groot.

Enig minpuntje is dat er apps op staan die ik er niet af krijg zelfs met ADB tools: Google One en Google Pay. De rest ging er vlotjes af. Gray is wel meer blauw maar das geen probleem.

De Spigen Liquid Crystal gebruik ik als hoesje. Voelt heel stevig aan voor iets van 10 euro.
Welk toestel heb je gekocht? En heb je de Global of EEA rom? Dit kun je zien bij de specificaties als bij MIUI versie xxxEUxxx staat dan heb je de EEA rom. Deze lijkt minder bloatware en eventuele reclame te hebben (alleen bij Downloads en de virusscanner die start zodra je een app geinstalleerd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
slaay schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:38:
[...]

Welk toestel heb je gekocht? En heb je de Global of EEA rom? Dit kun je zien bij de specificaties als bij MIUI versie xxxEUxxx staat dan heb je de EEA rom. Deze lijkt minder bloatware en eventuele reclame te hebben (alleen bij Downloads en de virusscanner die start zodra je een app geinstalleerd hebt)
de Note 9 Pro. Op global 11.0.1,

[ Voor 13% gewijzigd door cy-gor25 op 28-06-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik wil graag de note 9 pro gaan kopen. Deze kost via belsimpel €268. Via Amazon.nl heb ik hem voor €238 voorbij zien komen. Iemand ervaringen met garanties en dergelijke via amazon.nl? Aangezien het een zakelijke telefoon wordt wil ik hem wel ergens bestellen waar je een BTW-factuur krijgt, maar natuurlijk niet onnodig teveel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
wantsome schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:23:
Ik wil graag de note 9 pro gaan kopen. Deze kost via belsimpel €268. Via Amazon.nl heb ik hem voor €238 voorbij zien komen. Iemand ervaringen met garanties en dergelijke via amazon.nl? Aangezien het een zakelijke telefoon wordt wil ik hem wel ergens bestellen waar je een BTW-factuur krijgt, maar natuurlijk niet onnodig teveel betalen.
Amazon.nl geeft 'garantie' in de vorm van, als het aantoonbaar stuk is binnen garantieperiode dan krijg je het aankoopbedrag terug. Dat lijkt leuk, maar daarmee heb je niet meteen een nieuwe telefoon.

Van de andere kant, garantie waarbij het toestel opgestuurd wordt naar een reparatiebedrijf neemt ook weer een aantal dagen/weken in beslag.

Zakelijk is het dus aan te raden, goede backups maken en zorgen dat je altijd een backup telefoon hebt die je in geval van nood kan inzetten zolang de telefoon weg is voor reparatie of om je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardtmx
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-07-2020
Weet iemand toevallig hoeveel bit het o.s. is van de Redmi 9 pro? ik kan het nergens vinden en zelfs de fabrikant geeft een ontwijkend antwoord, voordat ik hem koop zou ik dat graag willen weten.

Er is een app voor om dit te testen: (zonder rechten)

https://play.google.com/s...anielpolish.a64bitchecker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Gerardtmx schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:28:
Weet iemand toevallig hoeveel bit het o.s. is van de Redmi 9 pro? ik kan het nergens vinden en zelfs de fabrikant geeft een ontwijkend antwoord, voordat ik hem koop zou ik dat graag willen weten.

De chipset is 64 bit: https://www.qualcomm.com/...agon-720g-mobile-platform
CPU Architecture: 64-bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:54
Gerardtmx schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:28:

Die app geeft de melding: This device has a 64-bit OS. (Supported ABIs: arm64-v8a, armeabi-v7a, armeabi.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardtmx
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-07-2020
Bedankt (y) @ADDG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
slaay schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Amazon.nl geeft 'garantie' in de vorm van, als het aantoonbaar stuk is binnen garantieperiode dan krijg je het aankoopbedrag terug. Dat lijkt leuk, maar daarmee heb je niet meteen een nieuwe telefoon.

Van de andere kant, garantie waarbij het toestel opgestuurd wordt naar een reparatiebedrijf neemt ook weer een aantal dagen/weken in beslag.

Zakelijk is het dus aan te raden, goede backups maken en zorgen dat je altijd een backup telefoon hebt die je in geval van nood kan inzetten zolang de telefoon weg is voor reparatie of om je geld terug te krijgen.
Dat lijkt mij zelfs nog de beste garantie. Je hoeft geen telefoon op te sturen en kan (bijvoorbeeld) je 1.5 jaar oude toestel 'gratis' en direct vervangen voor een volledig nieuw toestel. Ik denk dat ik hem dus maar via amazon.nl bestel. Prima geregeld daar dus en geen gesodemieter met opsturen en paar weken wachten op reparatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
wantsome schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Dat lijkt mij zelfs nog de beste garantie. Je hoeft geen telefoon op te sturen en kan (bijvoorbeeld) je 1.5 jaar oude toestel 'gratis' en direct vervangen voor een volledig nieuw toestel. Ik denk dat ik hem dus maar via amazon.nl bestel. Prima geregeld daar dus en geen gesodemieter met opsturen en paar weken wachten op reparatie :)
Er is wel een kanttekening: je moet dan wel een telefoon kopen via verstuurd wordt door Amazon (maar dat kan dus wel bij een externe verkoper zijn). Als de verkoper zelf de telefoon verstuurt, dan moet je daar zijn voor garantie en dat kan soms nogal lastig worden.
Vooral als je een verkoper hebt die in China zit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
slaay schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Er is wel een kanttekening: je moet dan wel een telefoon kopen via verstuurd wordt door Amazon (maar dat kan dus wel bij een externe verkoper zijn). Als de verkoper zelf de telefoon verstuurt, dan moet je daar zijn voor garantie en dat kan soms nogal lastig worden.
Vooral als je een verkoper hebt die in China zit bijvoorbeeld.
Het gaat om deze, die wordt als het goed is door amazon verzonden: https://www.amazon.nl/gp/...smid=A258QGPT63126Z&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Thanks, ik heb de bestelling zojuist gedaan.
Ik heb mijn 9 pro ondertussen een paar dagen in gebruik en ik ben erg tevreden.

Van te voren twijfelde ik over de lengte van het ding, maar tot nu toe is het geen probleem en is het grote scherm prettig.

De camera is fantastisch, heb echt al prachtige fotos gemaakt.

Een van de redenen dat ik deze gekozen heb is door de fingerprint scanner aan de zijkant, dat werkt echt heel fijn. Voorheen had ik een scanner achterop wat ik ook prima vond werken maar dit is wel fijner. Een scanner onder het scherm lijkt me wat minder al heb ik daar geen ervaringen mee.

Ik heb als launcher lawnchair 2 geinstalleerd en die bevalt me ook super. Ik wil graag een app drawer waarbij ik een categorie aan kan maken en zelf kan vullen met apps die ik veel gebruik.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:37

Tweakriez

clicksmashstuff.com

wantsome schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Gisteren problemen gemaild met mijn Motorola telefoon en inderdaad een paar uur later een retourlabel opgestuurd gekregen voor de telefoon en het bericht dat het volledige aankoopbedrag terug gestort zal worden. Nu dus ook een Mi 9 pro 64gb met Amazon als verkoper gekocht :) dit is veel beter als mijn vorige ervaring bij bol.com waarbij ik 3 weken geen toestel had en alsnog het toestel met dezelfde problemen terug kreeg. Nu kan ik gewoon wanneer mijn nieuwe toestel binnen is de huidige retourneren zodat ik niet onbereikbaar ben.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakriez op 30-06-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
Vandaag ook de knop doorgehakt en de Note 9 pro besteld als vervanging van de Galaxy A6 (dual-sim).
Ben benieuwd naar de snelheid en het gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-09 22:27
Hoe bevalt het geluid van de 9 pro? En kan iemand mij voor mij meten hoe groot precies het oplichtend stuk van het scherm is in de breedte in mm? (dus exclusief bezels ;) ) Ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
TTMJ! schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:19:
Hoe bevalt het geluid van de 9 pro? En kan iemand mij voor mij meten hoe groot precies het oplichtend stuk van het scherm is in de breedte in mm? (dus exclusief bezels ;) ) Ik
met mijn meetkunsten kom ik op 70mm

geluid, tja ik heb er nu wat netflix etc op gekeken en ik vind het prima.
Heb er nog weinig muziek mee geluisterd zonder koptelefoon.

Er is maar 1 speaker, op mn vorige telefoon waren dat er 2, ik merk nog niet heel veel verschil maar ik ben ook niet echt een audiofiel.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 19:41
HELP...

Mijn zoon heeft sinds drie weken een redmi note 9 pro met eu versie rom en mui 11.01

Dinds vanmiddag heeft hij een probleem met bellen.

Als je op speaker zet horen beidde partijen elkaar.

Haal je hem van de speaker af dannhoort de tegenpartij mij wel maar andersom dus niet.

We hebben sims al gewisseld en het probleem blijft bestaan

Toestel al terug gezet op fabrieksinstellingen

Dat helpt niet ...wel een systeemupdate gedaan gisteren....

Kunnen we de telefoon app vervangen of moet hij echt weg voor garantie na drie weken dat zou wel sneu zijn.

Irmand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Gandalf68 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:29:
HELP...
Mijn zoon heeft sinds drie weken een redmi note 9 pro met eu versie rom en mui 11.01
Dinds vanmiddag heeft hij een probleem met bellen.
Als je op speaker zet horen beidde partijen elkaar.
Haal je hem van de speaker af dannhoort de tegenpartij mij wel maar andersom dus niet.
We hebben sims al gewisseld en het probleem blijft bestaan
Toestel al terug gezet op fabrieksinstellingen
Dat helpt niet ...wel een systeemupdate gedaan gisteren....
Kunnen we de telefoon app vervangen of moet hij echt weg voor garantie na drie weken dat zou wel sneu zijn.
Irmand suggesties ?
Is dit ook het geval bij Whatsapp, Messenger bellen etc.?

Heb je al geprobeerd om de telefoon te updaten?
Instellingen -> Over de telefoon --> Systeemupdate --> Controleren op updates

Andere opties zijn: https://c.mi.com/thread-2660851-1-1.html
Eventueel kun je ook ook zelf de laatste update downloaden:
https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?guide=1 en kies bij het downloaden voor Redmi Note 9 Pro EEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Sinds een aantal dagen de 64gb binnen welke ik bij Amazon heb gekocht. Global rom en heb de debloat tool gebruikt. Er zit echter ook een Google app genaamd One op... Deze krijg ik er niet af, net als beveiliging, downloads en thema's. Geen hele storende zaken gezien alle andere troep we gewoon af is nu.

Fijn dat er toch een app drawer te activeren is tegenwoordig, wel is het wel overal zoeken naar instellingen als je van een Android One toestel afkomt. Ook jammer dat de standaard klok/weer widget van Google niet aanwezig is en in plaats daarvan een Xiaomi versie welke gegevens wilt delen. WiFi doorvoer is ook veel sneller. Haal nu bij de speedtest 350/450 IPV 260/300.

Voor het geld echt een top toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Tweakriez schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:38:
Sinds een aantal dagen de 64gb binnen welke ik bij Amazon heb gekocht. Global rom en heb de debloat tool gebruikt. Er zit echter ook een Google app genaamd One op... Deze krijg ik er niet af, net als beveiliging, downloads en thema's. Geen hele storende zaken gezien alle andere troep we gewoon af is nu.

Fijn dat er toch een app drawer te activeren is tegenwoordig, wel is het wel overal zoeken naar instellingen als je van een Android One toestel afkomt. Ook jammer dat de standaard klok/weer widget van Google niet aanwezig is en in plaats daarvan een Xiaomi versie welke gegevens wilt delen. WiFi doorvoer is ook veel sneller. Haal nu bij de speedtest 350/450 IPV 260/300.

Voor het geld echt een top toestel.
WiFi snelheid van je vorige toestel vergeleken met de 9pro?
Of de 9pro voor en na debloaten?

Een app drawer is voor mij echt een must, zo ook om een eigen pagina /categorie daarin te maken voor de meest gebruikte apps.

Ik gebruik daar eigenlijk altijd launchers voor. Eerst nova en nu lawn chair 2

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

louzy82 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:53:
[...]

WiFi snelheid van je vorige toestel vergeleken met de 9pro?
Of de 9pro voor en na debloaten?

Een app drawer is voor mij echt een must, zo ook om een eigen pagina /categorie daarin te maken voor de meest gebruikte apps.

Ik gebruik daar eigenlijk altijd launchers voor. Eerst nova en nu lawn chair 2
TOV mijn vorige telefoon. App drawer zit gewoon in MIUI Al's optie dus heb geen custom launcher nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 16-09 19:41
oke weer een stap verder en toch niet.

rom is nu 11.03 qjzeuxm stabiel. Met oortjes kunnen we elkaar horen maar zonder de oortjes niet .

spraak recorder werkt ook, en sim kaarten gewisseld. Het enige wat dus niet werkt is als je dus een normaal telefoongesprek voert dat de ontvanger hem niet hoort maar wel andersom.

DAt wordt dus na de vakantie een garantie geval.

Hij is ergens een menu in gedoken en de receiver speaker doet het niet is gij achter gekomen via een test ...

[ Voor 13% gewijzigd door Gandalf68 op 04-07-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Hallo allemaal. Sinds enkele dag een Redmi note 9 pro 64gb in bezit. Een beetje wennen komende van een Android One toestel maar het debloaten van de meeste systeem apps heeft wel geholpen. Wel gaat ook mijn wifi in een diepe slaapstaand als hij een tijd op zwart heeft gestaan.

Nu denk ik erover om de EU rom er op te gaan zetten, dit schijnt de telefoon een stuk vloeiender te maken en wat overzichtelijker. Nu lees ik gelijk waarschuwingen over het meer kwetsbaar maken van de telefoon die mij toch doen twijfelen. Is bankieren via de Rabo app bijvoorbeeld nog wel veilig evenals contactloos betalen? Is het erg risicoval om te doen of kan ik beter bij de global rom blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:00:
Hallo allemaal. Sinds enkele dag een Redmi note 9 pro 64gb in bezit. Een beetje wennen komende van een Android One toestel maar het debloaten van de meeste systeem apps heeft wel geholpen. Wel gaat ook mijn wifi in een diepe slaapstaand als hij een tijd op zwart heeft gestaan.

Nu denk ik erover om de EU rom er op te gaan zetten, dit schijnt de telefoon een stuk vloeiender te maken en wat overzichtelijker. Nu lees ik gelijk waarschuwingen over het meer kwetsbaar maken van de telefoon die mij toch doen twijfelen. Is bankieren via de Rabo app bijvoorbeeld nog wel veilig evenals contactloos betalen? Is het erg risicoval om te doen of kan ik beter bij de global rom blijven?
Heb je de laatste update geïnstalleerd? Het probleem met wifi moet opgelost zijn namelijk.

De Xiaomi.eu rom en bankieren app zijn net zo veilig of onveilig in de mate waarin jij je telefoon beveiligd hebt. Dus daar zit geen verschil in.
Maar Rabobank kan wel in geval van misbruik van je telefoon zeggen dat ze niets hoeven te vergoeden aangezien je telefoon niet 'origineel' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik krijg via de normale weg geen nieuwe update binnen, blijft aangeven dat 11.0.1 de nieuwste is. Heb nu online versie 11.0.4.0 gevonden, is deze met een oplossing voor wifi er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:20:
Ik krijg via de normale weg geen nieuwe update binnen, blijft aangeven dat 11.0.1 de nieuwste is. Heb nu online versie 11.0.4.0 gevonden, is deze met een oplossing voor wifi er in?
Yep, daarmee heb je geen problemen meer met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Update wordt niet gepakt... maar ik twijfel nu wel of mijn toestel wel klopt, er staat welliswaar Global version in Miui bij mij maar als toevoeging QJZEUXM dus: Version: V11.0.1.QJZEUXM (MIUI11) Dit klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:19:
Update wordt niet gepakt... maar ik twijfel nu wel of mijn toestel wel klopt, er staat welliswaar Global version in Miui bij mij maar als toevoeging QJZEUXM dus: Version: V11.0.1.QJZEUXM (MIUI11) Dit klopt toch niet?
Dat klopt wel. Dat is de officiele EU stable ROM. Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben tot je de nieuwe versie aangeboden krijgt.

Of hier even de opvolger pakken.
https://www.getdroidtips....europe-stable-rom-update/

[ Voor 10% gewijzigd door ChinaGeek op 06-07-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

ChinaGeek schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:22:
[...]

Dat klopt wel. Dat is de officiele EU stable ROM. Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben tot je de nieuwe versie aangeboden krijgt.
Balen, die wifi bug is best irritant. Raad jij ook de global versie aan boven de EU? Ik twijfel erg namelijk, aan de ene kant ben je schijnbaar meer kwetsbaar met een unlocked bootloader aan de andere kant schijnt de EU versie wel veel beter geoptimaliseerd te zijn op veel gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:24:
[...]

Balen, die wifi bug is best irritant. Raad jij ook de global versie aan boven de EU? Ik twijfel erg namelijk, aan de ene kant ben je schijnbaar meer kwetsbaar met een unlocked bootloader aan de andere kant schijnt de EU versie wel veel beter geoptimaliseerd te zijn op veel gebieden.
Zie mijn Ninja edit.

Ik raad de EU alleen aan als je weet wat je doet.
Als je dat nooit gedaan hebt, zou ik de Global EU versie blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

ChinaGeek schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Zie mijn Ninja edit.

Ik raad de EU alleen aan als je weet wat je doet.
Als je dat nooit gedaan hebt, zou ik de Global EU versie blijven draaien.
Ok, ik wacht nog even geduldig af, heb geen zin in een brick... Het is nog best even geklooi ook met alle apps goed laten werken ivm de agressieve battery management en sommige irritantie apps die niet zonder problemen verwijderd kunnen worden zoals de batterij manager. Maar goed de lagere prijs moet ergens vandaan komen. Toestel is verder echt een beauty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Ok, ik wacht nog even geduldig af, heb geen zin in een brick... Het is nog best even geklooi ook met alle apps goed laten werken ivm de agressieve battery management en sommige irritantie apps die niet zonder problemen verwijderd kunnen worden zoals de batterij manager. Maar goed de lagere prijs moet ergens vandaan komen. Toestel is verder echt een beauty.
Kan je dit anders proberen?

https://www.reddit.com/r/...ggressive_ram_management/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Via deze link kun je de 11.0.3.0 downloaden en op je telefoon zetten: https://bigota.d.miui.com...ZEUXM-8b8d9d8729-10.0.zip

Via de updater app kun je met de drie puntjes rechtsboven in beeld voor een handmatig update pakket kiezen. En hem zo installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

zelfde probleem, bestandstype wordt niet ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik heb wel Miui optimisation in develops options uitgezet zoals op die link van jou beschreven. De telefoon voelt nu veel smoother en sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Even opletten met termen qua ROM, want er bestaan diverse ROM versies:
  • de Global EEA (European Economic Area) ROM, dat is de officiële EU versie
  • de Global ROM, in het verleden had je de Chinese ROM en de global ROM (alle landen behalve China). Dat was de versie die je in het verleden 'wilde' hebben als je een telefoon kocht. Maar tegenwoordig bestaat dus ook de EEA ROM naast de Global ROM
  • verder bestaan er ook nog de India en RU (Rusland) ROM versies
  • de Xiaomi.eu rom, dat is een custom rom om deze ROM te installeren dien je de bootloader te unlocken. Deze ROM is gebaseerd op de officiële Global ROM

[ Voor 4% gewijzigd door slaay op 06-07-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4wiUwz8Upwl-%0D%0AIlSyzi5va_0nnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbCdMgtxBQUntAMwRlp4bUdA.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is als ik het goed begrijp dus de "Chinese" Global en niet de EEA Global rom?

Ok begrijp niet zo goed welke versie ik nu het beste kan hebben om alles zo optimaal mogelijk te hebben en zo min mogelijk beperkt te worden door geforceerde Xiaomi dingen. Het systeem wilt namelijk erg veel managen qua batterij e.d. wat niet altijd ten goede komt van de app functionaliteit en het menu is best onoverzichtelijk.

Heb de MIUI optimalisation maar weer aangezet want kreeg met dit uit screen freezes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:02:
[Afbeelding]

Dit is als ik het goed begrijp dus de "Chinese" Global en niet de EEA Global rom?

Ok begrijp niet zo goed welke versie ik nu het beste kan hebben om alles zo optimaal mogelijk te hebben en zo min mogelijk beperkt te worden door geforceerde Xiaomi dingen. Het systeem wilt namelijk erg veel managen qua batterij e.d. wat niet altijd ten goede komt van de app functionaliteit en het menu is best onoverzichtelijk.

Heb de MIUI optimalisation maar weer aangezet want kreeg met dit uit screen freezes.
Jij moet deze versie hebben : V11.0.3.0.QJZEUXM (Redmi Note 9 Pro EEA). Die versie lost inderdaad de problemen met de wifi op. Ik had er met V11.0.1 ook veel problemen mee maar nu ik er handmatig V11.0.3 op heb gezet geen enkel last meer van wegvallende wifi.

In systeemupdate moet je op de drie puntjes rechts boven in drukken en daar "Updatepakket kiezen" selecteren. Als die optie er niet staat dan moet je even terug naar systeemupdate en dan een paar keer op het 11 logo tikken dan worden de geavanceerde opties geactiveerd.

[ Voor 11% gewijzigd door ADDG op 06-07-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:02:

Je hebt de EEA ROM (oftewel de Europese ROM), dat is te zien aan QJZEUXM achter het MIUI versienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Tot nu toe weinig succes... Zal ongetwijfeld zelf onhandig bezig zijn. Maar heb ik voor het handmatig updaten een unlocked bootloader nodig? Via de telefoon zelf updaten middels de zip geeft alleen maar een foutmelding: bestandstype wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:31:
Tot nu toe weinig succes... Zal ongetwijfeld zelf onhandig bezig zijn. Maar heb ik voor het handmatig updaten een unlocked bootloader nodig? Via de telefoon zelf updaten middels de zip geeft alleen maar een foutmelding: bestandstype wordt niet ondersteund.
Zou niet nodig moeten zijn. Ik heb het zip bestand gedownload op mijn pc, daarna op de telefoon in het mapje downloaded_rom gezet. Via systeemupdate in het updatepakket kiezen het zip bestandje geselecteerd en het begon daarna meteen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

ADDG schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Zou niet nodig moeten zijn. Ik heb het zip bestand gedownload op mijn pc, daarna op de telefoon in het mapje downloaded_rom gezet. Via systeemupdate in het updatepakket kiezen het zip bestandje geselecteerd en het begon daarna meteen te installeren.
Raar... Ik krijg dus de hele tijd foutmeldingen en hij er dus niet het bestand pakken bij mij kan het nog te maken hebben met het feit dat ik de boel gedebloat heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Raar... Ik krijg dus de hele tijd foutmeldingen en hij er dus niet het bestand pakken bij mij kan het nog te maken hebben met het feit dat ik de boel gedebloat heb?
Heb je ook dingen van de updater app weggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

ChinaGeek schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:50:
[...]

Heb je ook dingen van de updater app weggegooid?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0zdbajiPXm8RcFu6rTTWPlm0nU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XMQwTEWrhxWNtJcU9wzYzM2r.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phXRz-Ij5FzKS0phjq-EkPEZCKc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NHZq2ENythhx4mVYzv2ZNMYl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_hjUzJDSNlJ8TcO_E_5HLT1Sgo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iLFZGa3u1SzSft3kfr5Ospup.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Alles terug gezet... en ja hoor nu kan ik via de Xiaomi mappen selectie de update wel pakken... Ik denk dat die Mi file manager dus wel essentieel is...

Alles lijkt nu prima te werken. Heb de file manager er op gelaten. Het lijkt er op dat de wifi bug nu inderdaad weg is.

1 ding valt me nog wel op. Ik heb gemiddeld slechts 1 a 2 streepjes mobiel bereik binnen. Er staat meestal ook 4g en geen 4g+ Dit was met de oude telefoon beter. Is dit de combinatie met mijn provider (Simpel) of heeft de telefoon een minder sterke gsm ontvanger? Snelheid is ook beroerd 10/5 bij speedtest op mobiel netwerk. Terwijl dit voorheen vaak rond de 60 zat.

Edit heb nu via het verborgen sim menu een rijtje instellingen voor banden gevonden. Deze stond standaard op LTE/scdma/gsm uit mijn hoofd.

Ik kan nergens 100% zeker vinden welke ik moet hebben voor Simpel/T-mobile maar heb nu LTE/UMTS auto (PRL) iemand die dit wel met zekerheid weet?

[ Voor 79% gewijzigd door Tweakriez op 07-07-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewwy0211
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04 11:09
Na mijn positieve ervaringen met mijn Xiaomi Mi A1 ben ik nu wel toe aan wat nieuws en lees ik veel positieve dingen over de Redmi Note 9 Pro.

Ik heb geen behoefte aan een telefoon die meer dan 300 euro kost, dus de 6GB/128GB variant lijkt me dan prima.

Zie ik vandaag via Pepper dat op https://www.mistorebenelux.com/product/redmi-note-9-pro/ deze telefoon met code Summer40 voor 259 euro te verkrijgen is, dus nu begin ik er helemaal over te twijfelen om deze direct te bestellen of niet.

Allereerst is mijn vraag of jullie denken dat ik deze telefoon direct moet kopen of beter nog even kan wachten op iets nog mooiers wat binnenkort uit zal gaan komen.

Mijn tweede vraag is dat ik er met mijn Mi A1 van baal dat deze bij Android 9 blijft (zonder custom ROMS en zo), waardoor ik geen Android Auto kan gebruiken in combinatie met mijn VW. Zit dit wel op de Note 9 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewwy0211
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04 11:09
Ondertussen lees ik op Pepper dus behoorlijk wat "negativiteit" over die specifieke webshop:

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/xiaomi-summerdeals-152459

Maar goed, mijn algemene vragen over de Note 9 Pro blijf ik houden, mocht iemand daar een reactie op kunnen/willen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Jewwy0211 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:25:

Ik heb geen behoefte aan een telefoon die meer dan 300 euro kost, dus de 6GB/128GB variant lijkt me dan prima.

Zie ik vandaag via Pepper dat op https://www.mistorebenelux.com/product/redmi-note-9-pro/ deze telefoon met code Summer40 voor 259 euro te verkrijgen is, dus nu begin ik er helemaal over te twijfelen om deze direct te bestellen of niet.
Ik heb de Note 9s bij Gshopper gekocht, binnen een week in huis en geen douane gedoe. Ze hebben ook de 9pro, voor €229

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
ChinaGeek schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:38:
[...]

Via deze link kun je de 11.0.3.0 downloaden en op je telefoon zetten: https://bigota.d.miui.com...ZEUXM-8b8d9d8729-10.0.zip

Via de updater app kun je met de drie puntjes rechtsboven in beeld voor een handmatig update pakket kiezen. En hem zo installeren.
Het WiFi probleem was me nog niet echt opgevallen
Maar via jou link heb ik nu de upgrade naar 11.0.3 geïnstalleerd

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Jewwy0211 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:25:
Na mijn positieve ervaringen met mijn Xiaomi Mi A1 ben ik nu wel toe aan wat nieuws en lees ik veel positieve dingen over de Redmi Note 9 Pro.

Allereerst is mijn vraag of jullie denken dat ik deze telefoon direct moet kopen of beter nog even kan wachten op iets nog mooiers wat binnenkort uit zal gaan komen.

Mijn tweede vraag is dat ik er met mijn Mi A1 van baal dat deze bij Android 9 blijft (zonder custom ROMS en zo), waardoor ik geen Android Auto kan gebruiken in combinatie met mijn VW. Zit dit wel op de Note 9 Pro?
Dan kun je blijven wachten, want als er iets beters uit komt, dan kun je weer wachten tot er daarna weer iets beters uitkomt. Kortom, voldoet de telefoon aan je verwachtingen die je de komende jaren hebt/verwacht dan zou ik hem aanschaffen.

Android Auto is op dit moment (officieel) nog niet beschikbaar in Nederland: https://www.android.com/intl/nl_nl/auto/
Maar het is wel te installeren en te gebruiken als het goed is: https://androidworld.nl/auto/android-auto-downloaden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Tweakriez schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:15:
Alles terug gezet... en ja hoor nu kan ik via de Xiaomi mappen selectie de update wel pakken... Ik denk dat die Mi file manager dus wel essentieel is...

Alles lijkt nu prima te werken. Heb de file manager er op gelaten. Het lijkt er op dat de wifi bug nu inderdaad weg is.

1 ding valt me nog wel op. Ik heb gemiddeld slechts 1 a 2 streepjes mobiel bereik binnen. Er staat meestal ook 4g en geen 4g+ Dit was met de oude telefoon beter. Is dit de combinatie met mijn provider (Simpel) of heeft de telefoon een minder sterke gsm ontvanger? Snelheid is ook beroerd 10/5 bij speedtest op mobiel netwerk. Terwijl dit voorheen vaak rond de 60 zat.

Edit heb nu via het verborgen sim menu een rijtje instellingen voor banden gevonden. Deze stond standaard op LTE/scdma/gsm uit mijn hoofd.

Ik kan nergens 100% zeker vinden welke ik moet hebben voor Simpel/T-mobile maar heb nu LTE/UMTS auto (PRL) iemand die dit wel met zekerheid weet?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Hier geen verschil qua bereik, exact hetzelfde als voorheen. Qua snelheid ook exact hetzelfde en krijg hier met KPN gewoon 4g+ in beeld te staan. Daarbij heb ik die instellingen van LTE/CDMA/GSM niet gewijzigd.

[ Voor 10% gewijzigd door slaay op 07-07-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ik wil voor mijn vrouw een nieuwe smartphone kopen en ik had aan de Xiaomi remdi note 9 pro gedacht, super goede specs voor zo'n 260 euro

Ik heb op amazon.de gezien https://www.amazon.de/s?k...89294011&ref=sr_nr_p_36_5
dat je ofwel de DE versie hebt of de globale. De globale is even duur maar heeft wel 128 GB geheugen.

Is er nu een groot verschil op de 2 roms?

Wat ik dan niet snap is dat bij q&a bij deze versie https://www.amazon.de/Xia...43233&s=ce-de&sr=1-5&th=1

er dit staat:

Is it international version?
Antwoord:Hello, this is the European version. Thank you.

Is het nu de international of de EU versie? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 07-07-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Zucht...

Ik heb Miui 11.0.3.0 gedownload en geinstalleerd maar na enige tijd kreeg ik verschillende crashes... fabriekinstellingen uiteindelijk maar gedaan maar nu kan ik de app drawer niet meer vinden. Ook krijg ik nu bij de optie download het nieuwste pakket continuede melding: kan update niet downloaden, wacht een minuut of 2 en probeer dan opnieuw...

Ik begin een beetje te twijfelen of ik wel de juiste keus heb gemaakt met dit toestel.. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Tweakriez schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:32:
Zucht...

Ik heb Miui 11.0.3.0 gedownload en geinstalleerd maar na enige tijd kreeg ik verschillende crashes... fabriekinstellingen uiteindelijk maar gedaan maar nu kan ik de app drawer niet meer vinden. Ook krijg ik nu bij de optie download het nieuwste pakket continuede melding: kan update niet downloaden, wacht een minuut of 2 en probeer dan opnieuw...

Ik begin een beetje te twijfelen of ik wel de juiste keus heb gemaakt met dit toestel.. :(
Met alle respect, je hebt er allerlei shit af lopen gooien, zonder dat je exact wist wat.
Dat je dan problemen gaat krijgen is niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

ChinaGeek schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:43:
[...]

Met alle respect, je hebt er allerlei shit af lopen gooien, zonder dat je exact wist wat.
Dat je dan problemen gaat krijgen is niet heel gek.
Dit heb ik gedaan middels de ADB Fastboot tools welke veilig zou moeten zijn. Deze zijn er daarna ook weer allemaal op terug gezet. Ik vind de logica ver te zoeken in MIUI met alle bloat en onoverzichtelijke instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Tweakriez schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Dit heb ik gedaan middels de ADB Fastboot tools welke veilig zou moeten zijn. Deze zijn er daarna ook weer allemaal op terug gezet. Ik vind de logica ver te zoeken in MIUI met alle bloat en onoverzichtelijke instellingen.
Het zal best dat je ze veilig kunt verwijderen, maar wanneer ze essentiële functies hadden, was dat wellicht niet heel slim.
En wat is logica? Het zit anders in elkaar dan je gewend bent, dus moet je hier ook aan wennen. Geef het een paar weken. Als je niet zo gaat zitten kloten, heb je een prima toestel, zeker wanneer je instellingen juist zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

ChinaGeek schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:54:
[...]

Het zal best dat je ze veilig kunt verwijderen, maar wanneer ze essentiële functies hadden, was dat wellicht niet heel slim.
En wat is logica? Het zit anders in elkaar dan je gewend bent, dus moet je hier ook aan wennen. Geef het een paar weken. Als je niet zo gaat zitten kloten, heb je een prima toestel, zeker wanneer je instellingen juist zet.
Sorry als ik bot uit de hoek kom. Er zit wat meer achter (burnout :-( ) en dan helpt het geneuzel even niet met zo'n toestel haha. Ik heb de app drawer weer terug. Blijkbaar moest er het e.e.a. updaten op de achtergrond om deze toe te voegen. Ik wil het merk zeker niet afbranden en ik moet het inderdaad even tijd geven.

Mag ik jou wellicht vragen om wat tips mbt het veilig gebruiken van MIUI? Ik heb een hekel aan onnodige bloat maar wil natuurlijk wel een functioneel toestel.

Zodoende kies ik nu alleen voor verwijderen van Facebook, Netflix, Linkedin en dat soort crap

De rest heb ik alleen disabled. Denk je dat dit een goede optie op is zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSAxuOECQJQr4_sPbqzY3y3su5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8za3yx0JL43BUX52G0cIxpN6.png?f=user_large

Ik heb de unlock aangevraagd welke na een week moet werken en dan ga ik de Xiaomi.eu rom er op zetten. Deze schijnt nog minder "rommel" te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
Tweakriez schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:06:
[...]

Sorry als ik bot uit de hoek kom. Er zit wat meer achter (burnout :-( ) en dan helpt het geneuzel even niet met zo'n toestel haha. Ik heb de app drawer weer terug. Blijkbaar moest er het e.e.a. updaten op de achtergrond om deze toe te voegen. Ik wil het merk zeker niet afbranden en ik moet het inderdaad even tijd geven.

Mag ik jou wellicht vragen om wat tips mbt het veilig gebruiken van MIUI? Ik heb een hekel aan onnodige bloat maar wil natuurlijk wel een functioneel toestel.

Zodoende kies ik nu alleen voor verwijderen van Facebook, Netflix, Linkedin en dat soort crap

De rest heb ik alleen disabled. Denk je dat dit een goede optie op is zo?

[Afbeelding]

Ik heb de unlock aangevraagd welke na een week moet werken en dan ga ik de Xiaomi.eu rom er op zetten. Deze schijnt nog minder "rommel" te hebben.
Met de Xiaomi.eu rom ben je de niet essentiele bloatware ook kwijt, dan zou ik hem nu laten voor wat ie is. Straks moet ie toch weer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Misschien onderschat ik het
maar ik heb het idee dat mensen het probleem van bloatware een beetje overschatten.
Ik heb wat apps die ik zelf kon verwijderen eraf gegooid (zonder tools etc)
Heb een launcher geinstalleerd zodat ik een categorie kan maken in mijn app drawer met alle apps die ik veel gebruik en de rest van die apps zie ik niet.

Het toestel loopt smooth, batterij houd het lang vol etc, dus ik heb er zo geen problemen mee

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

louzy82 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:56:
Misschien onderschat ik het
maar ik heb het idee dat mensen het probleem van bloatware een beetje overschatten.
Ik heb wat apps die ik zelf kon verwijderen eraf gegooid (zonder tools etc)
Heb een launcher geinstalleerd zodat ik een categorie kan maken in mijn app drawer met alle apps die ik veel gebruik en de rest van die apps zie ik niet.

Het toestel loopt smooth, batterij houd het lang vol etc, dus ik heb er zo geen problemen mee
Ik heb gisteren zoals gezegd alleen de "partner" apps verwijderd evenals de partner bookmarks. De rest van de door mij onnodige geachte apps alleen gedeactiveerd en ik moet zeggen dat alles tot nu toe lekker smooth aanvoelt. Ik ben vooral blij dat de app drawer er is. Ik kwam van een Android One toestel en dan is het gewoon even overweldigend denk ik.

Ik heb vroeger Samsung gehad (tot aan S5) en dat vond ik nog vele malen erger qua bloat.

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakriez op 08-07-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Ik overweeg serieus om de Note 9 Pro aan te schaffen. Maar hoe storend is de punch hole? Ik kom van de Galaxy Note 4 en heb nog nooit een ntoch of punch gehad. Punch leek me het minst storend. Hoe bevalt het? Want het lijkt best een flink gat te zijn hehe.

Ohja hoe bevalt de audio? Ik kan niks vinden over de DAC of de audio kwaliteit bij Bluetooth. Ik ben bang dat ie blikkerig klinkt vergeleken met mijn Galaxy Note 4.

[ Voor 14% gewijzigd door TTMJ! op 09-07-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
de punch is voor mij totaal niet storend. zijn ook maar weinig app's die echt volledig fullscreen zijn dus meestal is hij verborgen in een zwarte band. De DAC is van middelmatige kwaliteit, niet echt slecht maar is zeker nog veel ruimte voor verbetering daar. Bij Bluetooth heb je daar echter geen last van want dan maak je gebruik van de DAC in je Bluetooth-toestel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
dengregg schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:20:
de punch is voor mij totaal niet storend. zijn ook maar weinig app's die echt volledig fullscreen zijn dus meestal is hij verborgen in een zwarte band. De DAC is van middelmatige kwaliteit, niet echt slecht maar is zeker nog veel ruimte voor verbetering daar. Bij Bluetooth heb je daar echter geen last van want dan maak je gebruik van de DAC in je Bluetooth-toestel.
Ik vind de punch ook prima.
Bij YouTube, Netflix en Disney + vul ik het scherm altijd volledig en heb ik me nog niet eens aan de punch gestoord.
Anders kun je inderdaad kiezen om net niet fullscreen te doen en dan is ie verstopt in een zwarte balk

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik heb ook geen enkele moeite met de punch hole. Ik had hiervoor een Moto one Action en die had echt een veel groter zwart gat links bovenaan in het scherm en ook dat was iets waar ik snel aan gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vraagstaart
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-01 11:49
Mijn man heeft een Redmi Note 9S. Naast de icoontjes van Whatsapp en Berichten komt altijd netjes een rond vakje met het aantal binnengelopen berichten te staan.
Ik heb een Redmi Note 9 Pro. Bij mij komt er bij binnenkomende berichten enkel een bolletje te staan, niet het aantal ontvangen berichten. Het bolletje is ook amper te zien.
Ik heb al in instellingen rondgeneusd, maar ik kan enkel de app-pictogramadges (de bolletjes dus) aan- of uitzetten. Ik vind nergens hoe ik het aantal berichten erin krijg.
Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Meldingenstijl? Miui geeft bijvoorbeeld 6+ bij wat niet in beeld staat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Er is in ieder geval één bug waar ik regelmatig tegenaan loop (op mijn Note 9S met Xiaomi.eu ROM): ik laat elke avond automatisch de stilte-stand inschakelen. Om de een of andere reden vindt de telefoon het fijn om de overgang naar de stilte-stand aan te kondigen door even te trillen. Dat vind ik al onzin, maar goed. Echter, soms blijft 'ie maar doorgaan met trillen totdat ik de telefoon weer even inschakel.

Anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
Wildfire schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:56:
Er is in ieder geval één bug waar ik regelmatig tegenaan loop (op mijn Note 9S met Xiaomi.eu ROM): ik laat elke avond automatisch de stilte-stand inschakelen. Om de een of andere reden vindt de telefoon het fijn om de overgang naar de stilte-stand aan te kondigen door even te trillen. Dat vind ik al onzin, maar goed. Echter, soms blijft 'ie maar doorgaan met trillen totdat ik de telefoon weer even inschakel.

Anderen ook last van?
dat probleem heb ik nog niet gehad ermee, maar heb wel ontdekt dat als je handmatig de stiltemodus tijdens de nachturen uitschakelt hij op het uur dat hij het normaal zou moeten uitschakelen de stiltemodus terug wordt geactiveerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:32
Heeft iemand al GCam gebruikt en wat is de beste port voor de 9 Pro ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Roeptoeter schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:42:
Heeft iemand al GCam gebruikt en wat is de beste port voor de 9 Pro ?
Ik zou zeggen probeer het eens uit: https://www.cyanogenmods.org/redmi-note-9-pro-max-gcam/ (extra linkje: https://www.celsoazevedo....oogle-camera/dev-urnyx05/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:57
Wildfire schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:56:

Anderen ook last van?
Dat heb ik ook, om 22.00 begon mijn toestel lekker flink te trillen.
Bij geluiden & trillen heb ik nu de trillen in stille modus maar uitgezet.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Note 8 non pro en de 9 Pro aangeschaft voor totaal €300. Hopelijk begin augustus uiterlijk binnen. Ben benieuwd hoe mijn allereerste xiaomi ervaring gaat bevallen
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste