Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Net Miui 13 - Android 12 op mijn 9s geïnstalleerd. Had ik niet meer verwacht na meer dan twee jaar. Ben nog altijd erg tevreden over mijn toestel dus blij met deze update.

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:40
Sinds een tijdje zijn er bluetooth audio problemen met de 9 pro van mijn dochter wanneer we deze met een Partybtlite speaker proberen te koppelen.
Allereerst vergt het wat geduld om de koppeling gedaan te krijgen. Wanneer dit uiteindelijk is gelukt blijkt dat de audio stottert. In het begin (1 jaar geleden) werkte alles nog prima.
Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd welke op verschillende fora worden gesuggereerd, maar niets mocht baten.
Is er heel toevallig iemand hier met vergelijkbare issues en dit heeft weten op te lossen?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 21:01

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Lassy schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:44:
Sinds een tijdje zijn er bluetooth audio problemen met de 9 pro van mijn dochter wanneer we deze met een Partybtlite speaker proberen te koppelen.
Allereerst vergt het wat geduld om de koppeling gedaan te krijgen. Wanneer dit uiteindelijk is gelukt blijkt dat de audio stottert. In het begin (1 jaar geleden) werkte alles nog prima.
Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd welke op verschillende fora worden gesuggereerd, maar niets mocht baten.
Is er heel toevallig iemand hier met vergelijkbare issues en dit heeft weten op te lossen?
En wat heb je zoal geprobeerd?

Dich bis echt unne foëzen haas

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:40
slaay schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:50:
[...]

En wat heb je zoal geprobeerd?
Bluetooth instellingen getoggled (developer mode), netwerkinstellingen gereset, laatste updates geïnstalleerd. Meerdere malen losgekoppeld/gekoppeld. Ik heb de speaker zelfs gedemonteerd om te kijken of er daar wellicht iets verkeerd zit met de BT antenne o.i.d.. Een factory reset zou nog een optie kunnen zijn, maar dan moet ik eerste die talloze tiktok filmpjes zien te back-uppen...

Ik lees op diverse fora dat er meer vergelijkbare handshake issues zijn tussen Xiaomi telefoons en BT devices. Met andere devices (JBL en Edifier koptelefoons) werkt de telefoon echter wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:09
Mijn vrouw heeft haar telefoon laten vallen en u is de achterkant deel gebroken, geen schade aan de camera, ondanks een hybrid hoesje van spigen.

Nu vroeg ik mij af of het kopen van een spigen tough armor hoesje nog zin heeft (23 euro) of ik misschien best uitkijk naar iets anders voor haar zoals de redmi note 10 pro die nu goedkoop is.

Gaan jullie nog lang doen met jullie note pro? Ik heb geen idee of het überhaupt mogelijk is 4 tot 6 jaar te werken met dit toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:43
cy-gor25 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:55:
Mijn vrouw heeft haar telefoon laten vallen en u is de achterkant deel gebroken, geen schade aan de camera, ondanks een hybrid hoesje van spigen.

Nu vroeg ik mij af of het kopen van een spigen tough armor hoesje nog zin heeft (23 euro) of ik misschien best uitkijk naar iets anders voor haar zoals de redmi note 10 pro die nu goedkoop is.

Gaan jullie nog lang doen met jullie note pro? Ik heb geen idee of het überhaupt mogelijk is 4 tot 6 jaar te werken met dit toestel.
Ik ken sowieso weinig mensen die 4-6 jaar doen met een telefoon, ongeacht welk merk tbh.

Maar, ik heb de mijne nu > 2,5 jaar en hij doet het nog steeds perfect.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
louzy82 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Ik ken sowieso weinig mensen die 4-6 jaar doen met een telefoon, ongeacht welk merk tbh.

Maar, ik heb de mijne nu > 2,5 jaar en hij doet het nog steeds perfect.
Klopt ja. De batterij is het probleem, moeilijk om een vervangende batterij voor Xiaomi te vinden die ok is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-04 16:08
Ik ben net overgestapt op een pixel 6a. De batterij van mijn note 9 pro is nog goed maar ik had wat andere issues. Komt een paar minuten geleden de upgrade naar mui 13 Android 12 op mijn oude note 9pro binnen.
Dus voor de twijfelaars, wellicht eerst deze versie nog proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
cy-gor25 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Klopt ja. De batterij is het probleem, moeilijk om een vervangende batterij voor Xiaomi te vinden die ok is.
Ik heb geen problemen met mijn batterij. Ik laad m'n telefoon niet vaak en al zeker niet lang op en kan met mijn telefoon doen wat ik wil (series, youtube, hearthstone, podcasts)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
louzy82 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Ik heb geen problemen met mijn batterij. Ik laad m'n telefoon niet vaak en al zeker niet lang op en kan met mijn telefoon doen wat ik wil (series, youtube, hearthstone, podcasts)
Mijn vrouw gebruikt de telefoon en echt tot de batterij op 10% staat of zo. Ik ga een hoesje voor haar kopen en als de telefoon echt niet meer verder kan, een redmi note pro 10 of 11. Zolang het scherm maar groot is voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTY
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-04-2023

BTY

Mijn telefoon (Redmi Note 9) heeft vorige week een systeemupdate gedaan (MIUI 13.0.3), en heeft sindsdien regelmatig problemen (vastlopen en/of bij vlagen enorm traag zijn).

Herkent iemand dit?

[ Voor 9% gewijzigd door BTY op 19-01-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
BTY schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:15:
Mijn telefoon (Redmi Note 9) heeft vorige week een systeemupdate gedaan (MIUI 13.0.3), en heeft sindsdien regelmatig problemen (vastlopen en/of bij vlagen enorm traag zijn).

Herkent iemand dit?
Ik was deze zojuist aan het downloaden maar gebaseerd op jou bericht wacht ik misschien even met installeren.

Heb je een note 9 pro?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
louzy82 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:39:
[...]

Ik was deze zojuist aan het downloaden maar gebaseerd op jou bericht wacht ik misschien even met installeren.

Heb je een note 9 pro?
Zo te zien aan zijn bericht is het een Redmi note 9 zonder 'pro'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik heb na even verder googelen de update toch maar geïnstalleerd op mijn note 9 Pro.
So far so good.
Het enige dat ik wel ontzettend irritant vind is het nfc icoontje dat nu vast in de status bar staat. (ik zet nfc nooit uit eigenlijk)

Louzy#2475

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Net een update gedaan naar Miui 14 met een security update van 1 maart. Netjes na drie jaar verder werkt mij toestel en batterij nog altijd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-05 16:44
homernt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 06:21:
Net een update gedaan naar Miui 14 met een security update van 1 maart. Netjes na drie jaar verder werkt mij toestel en batterij nog altijd prima.
Mijn is ook nu bijna 3 jaar oud en werkt nog prima. Zelfs vorig jaar uit de sloot moeten vissen. LCD scherm moest ik toen vervangen (25eu aliexpress) en doet het nog steeds gewoon goed qua internals en batterij.

Weet iemand eigenlijk hoe lang de 9 Pro (joyeuse) nog wordt ondersteund qua security updates? Ik heb hierover proberen te googlen maar heb niks kunnen vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:53:
[...]

Mijn is ook nu bijna 3 jaar oud en werkt nog prima. Zelfs vorig jaar uit de sloot moeten vissen. LCD scherm moest ik toen vervangen (25eu aliexpress) en doet het nog steeds gewoon goed qua internals en batterij.

Weet iemand eigenlijk hoe lang de 9 Pro (joyeuse) nog wordt ondersteund qua security updates? Ik heb hierover proberen te googlen maar heb niks kunnen vinden
Zie https://trust.mi.com/misrc/updates/phone?tab=aerdata
Redmi Note 9 Pro

Update Frequency
Every 90 days

Release Date
2020-05

Security Update EOL
2023-05

OS Version - Future
Android 11

OS Version - Shipped
Android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Voor de 3e keer laten vallen.. 3e nieuwe scherm of nieuwe tel na 3 jaar? :P

(en misschien gelijk maar een screenprotector.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:28:
Voor de 3e keer laten vallen.. 3e nieuwe scherm of nieuwe tel na 3 jaar? :P

(en misschien gelijk maar een screenprotector.. )
Afgaande op de ondersteuning zal er geen update meer uitkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Note 9 pro onderdelen zijn nu spot goedkoop omdat er geen updates meer voor komen. Nieuw scherm voor 10eu gehaald :).

Heeft iemand hier toevallig een update gedaan naar LineageOS oid? Aanrader?

Heb inmiddels een nieuwe tel maar ik gebruik deze graag als back up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs_Rallye
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:22
TTMJ! schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:14:
Note 9 pro onderdelen zijn nu spot goedkoop omdat er geen updates meer voor komen. Nieuw scherm voor 10eu gehaald :).
Waar bestel je die ergens? Is wellicht wel handig want heb de mijne nog gewoon in gebruik :).
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste