Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FvGa
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21-06 20:24
magnum73 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:01:
[...]

Wat zit er dan allemaal in de update ?
?
Dit is wel een goede samenvatting
https://www.youtube.com/watch?v=aO7QSFQcfv8&t=1319s

• Johan.S
  • Registratie: maart 2020
  • Nu online
Een aantal weken kreeg ik een e-mail van Youfone dat het vanaf 1 oktober mogelijk was om via VoLTE en of VoWiFi tebellen via hun (Youfone=KPN) netwerk.

Nu had ik deze VoLTE en VoWiFi instellingen niet op mijn RN9-pro dus ben eens gaan zoeken naar meer info.
Dit heb ik gevonden:
• VoLTE (registration) dis-/enablen via (bellen naar) *#*#86583#*#* (*#*#VOLTE#*#*)
• VoWiFi (registration) dis-/enablen via (bellen naar) *#*#*869434#*#* (*#VOWIFI#*#*)
• Instellingen controleren of opties aan/uit zetten via (bellen naar) *#*#4636#*#*, kies telefoon/phone info van juiste SIM kaart.

Resultaat tot nu toe
• Bij instellingen simkaart staat nu wel VoLTE en deze staat ook 'aan' (blauw)
• Bij Instellingen simkaart staat nu ook Bellen met behulp van Wifi en deze staat ook 'aan' (blauw)
• In het Telefooninfo menu (via *#*#4636#*#*) staat:
- Mobiel radiovermogen aan (blauw)
- VoLTE uit (grijs) maar deze is niet in te schakelen. Werkt die pas bij slechte 2G verbinding?
- Video- en Wifi-gesprekken uit (grijs), ook deze is niet in te schakelen. Werkt deze pas bij GEEN 2G verbinding?

Geen idee of dit allemaal correct is of staat. Hoe zou ik dit kunnen testen?
Ik heb een test gedaan: Toestel in vliegtuigmode en WiFi (5 Ghz LAN netwerk) aangezet, dan zou VoWiFi toch moeten werken?

Verder heb ik nog geen enkele keer de VoLTE en of VoWiFi icoontjes gezien.

Heeft iemand VoLTE en of VoWiFi werkend op een RN9-pro en zo ja wat zijn dan de exacte instellingen?
Hoe zou je dit (geforceerd) kunnen testen?

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:20

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Johan.S schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:54:
Een aantal weken kreeg ik een e-mail van Youfone dat het vanaf 1 oktober mogelijk was om via VoLTE en of VoWiFi tebellen via hun (Youfone=KPN) netwerk.

Nu had ik deze VoLTE en VoWiFi instellingen niet op mijn RN9-pro dus ben eens gaan zoeken naar meer info.
Dit heb ik gevonden:
• VoLTE (registration) dis-/enablen via (bellen naar) *#*#86583#*#* (*#*#VOLTE#*#*)
• VoWiFi (registration) dis-/enablen via (bellen naar) *#*#*869434#*#* (*#VOWIFI#*#*)
• Instellingen controleren of opties aan/uit zetten via (bellen naar) *#*#4636#*#*, kies telefoon/phone info van juiste SIM kaart.

Resultaat tot nu toe
• Bij Instellingen simkaart staat nu ook Bellen met behulp van Wifi en deze staat ook 'aan' (blauw)
- VoLTE uit (grijs) maar deze is niet in te schakelen. Werkt die pas bij slechte 2G verbinding?
- Video- en Wifi-gesprekken uit (grijs), ook deze is niet in te schakelen. Werkt deze pas bij GEEN 2G verbinding?

Ik heb een test gedaan: Toestel in vliegtuigmode en WiFi (5 Ghz LAN netwerk) aangezet, dan zou VoWiFi toch moeten werken?

Heeft iemand VoLTE en of VoWiFi werkend op een RN9-pro en zo ja wat zijn dan de exacte instellingen?
VoWiFi zal (nog) niet gaat werken, aangezien het toestel niet in dit lijstje staat:
https://www.kpn.com/belee...llen-via-wifi-van-kpn.htm

KPN schrijft over VoLTE het volgende:
Je hebt een telefoon die geschikt is voor 4G bellen (VoLTE), én met de juiste software waarin 4G bellen ondersteund wordt voor KPN. Telefoons die elders gekocht zijn en/of die bij andere aanbieders vandaan komen, bevatten niet altijd de juiste software.
Bron: https://www.kpn.com/belee...et-4g-netwerk-van-kpn.htm
Waarschijnlijk moet KPN nog wat uitrollen qua support voor dit toestel. Al is het de vraag of dat gaat gebeuren.

Dich bis echt unne foëzen haas

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
MIUI 12 wordt nu uitgerold voor de Redmi Note 9S EEA versie:
https://c.mi.com/thread-3398583-1-0.html

• magnum73
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:01
slaay schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:26:
MIUI 12 wordt nu uitgerold voor de Redmi Note 9S EEA versie:
https://c.mi.com/thread-3398583-1-0.html
Heb hem juist ontvangen. Al iemand ervaringen en eventuele bugs ? Want ik had begrepen dat dit nog bèta is ?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
magnum73 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Heb hem juist ontvangen. Al iemand ervaringen en eventuele bugs ? Want ik had begrepen dat dit nog bèta is ?
Het is geen beta. Maar ze rollen deze stabiele ROM uit onder de noemer beta om te zien of er toch nog problemen optreden. Daarbij wordt deze ROM nog uitgerold op beperkte schaal.
Mochten er geen grote problemen optreden dan wordt deze stabiele ROM breed uitgerold.

• dengregg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-06 14:27
de xiaomi.eu rom voor de 9S met MIUI 12 is daarnet beschikbaar gekomen. Installatie is vlot verlopen hier, nu enkel nog eens alles uittesten.

iRacing Profiel

• magnum73
Verdorie...wou hem installeren....maar krijg de update niet meer aangeboden.nu...

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
magnum73 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 05:11:
Verdorie...wou hem installeren....maar krijg de update niet meer aangeboden.nu...
Dat wordt even wachten...
Q : I got the update earlier, but now updater is not showing any update, what to do?
A : When you will get the update you need to download/install it, if you skip it then you will get it after its public release. Kindly be patient.
Bron: https://c.mi.com/thread-3398583-1-0.html

• magnum73
Merci voor de reactie.

• magnum73
Heb de update terug aangeboden gekregen. Gisteren geïnstalleerd. Mits ik met nova launcher werk, merk ik niet zo heel veel verschil...tot op heden.

• Gandalf68
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23-06 18:49
Loont het om nu nog een redmi note 9 pro te kopen 6/128 ? Ivm update van android 11 of is dat mui 12 zeg maar ...

Is voor mijn vrouw .....

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Gandalf68 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:35:
Loont het om nu nog een redmi note 9 pro te kopen 6/128 ? Ivm update van android 11 of is dat mui 12 zeg maar ...

Is voor mijn vrouw .....
De upgrade naar MIUI 12 is nog geen upgrade naar Android 11.

• Gandalf68
slaay schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

De upgrade naar MIUI 12 is nog geen upgrade naar Android 11.
oke en is er wat meer over bekend of dit komt of niet ?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Daar is nog niks over bekend. Maar waarom zou je Android 11 willen hebben? Wat heeft Android 11 dat het een dealbreker kan zijn?

• Gandalf68
ik wil gewoon dat ze er een paar jaar mee voor uit kan zonder tegen problemen aan te lopen , games is van minder belang, accuduur en foto's daar in tegen wel .Bankapps en digi d moet veilig kunnen dat soort dingen , weet niet wat ze er verder mee uitvoert :)

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Gandalf68 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:57:
ik wil gewoon dat ze er een paar jaar mee voor uit kan zonder tegen problemen aan te lopen , games is van minder belang, accuduur en foto's daar in tegen wel .Bankapps en digi d moet veilig kunnen dat soort dingen , weet niet wat ze er verder mee uitvoert :)
Een mogelijk nadeel is dat er van de Redmi Note 9 Pro geen Chinese ROM is.
Doordat er geen Chinese ROM van is heeft de ontwikkeling van nieuwe MIUI versies iets minder prioriteit en dat is ook de reden dat de update naar MIUI zo 'laat' is voor de Redmi Note 9 Pro.

Maar focus je niet te zeer op Android versies. Het is belangrijker dat er updates uitgebracht worden met de laatste Android-beveilingspatch. En dat gaat nog redelijk goed als je kijkt na hoe vaak er een update komt voor de diverse Redmi Note 9 toestellen: https://c.mi.com/thread-3085396-1-0.html

• TTMJ!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23-06 20:22
Heeft iemand de nieuwste gcam gebruikt? Ik heb nog nooit daarmee lopen kloten maar ik vind de stock cam denk ik toch iets te 'overbelicht' bij daglicht

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:54:
Heeft iemand de nieuwste gcam gebruikt? Ik heb nog nooit daarmee lopen kloten maar ik vind de stock cam denk ik toch iets te 'overbelicht' bij daglicht
Ik heb deze geïnstalleerd en daarmee lijk ik toch goede foto's te kunnen maken:
https://c.mi.com/thread-3386880-1-0.html (antwoord #3)

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
MIUI 12 voor de Redmi Note 9 Pro (global rom) is op beperkte schaal beschikbaar:
https://c.mi.com/thread-3433318-1-0.html

MIUI 12 voor de EEA ROM zal binnenkort beschikbaar worden.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Vandaag is MIUI 12 beschikbaar gekomen voor de Redmi Note 9 Pro (EEA ROM):
https://c.mi.com/thread-3440052-1-0.html

• edjedan
  • Laatst online: 22-06 16:21
MIUI 12 vanochtend binnen gekregen op m'n pro. Tot nu toe voelt het vloeiend en naar tevredenheid.

[Voor 5% gewijzigd door edjedan op 14-11-2020 13:56]

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
edjedan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:55:
MIUI 12 vanochtend binnen gekregen op m'n pro. Tot nu toe voelt het vloeiend en naar tevredenheid.
Jammer genoeg nog steeds geen ondersteuning voor Galileo zie ik.
Terwijl het wel op de productpagina staat van Mi:
Navigatie &
positionering
GPS/ A-GPS / Galileo/ GLONASS / Beidou
https://www.mi.com/nl/redmi-note-9-pro/specs/

[Voor 25% gewijzigd door slaay op 14-11-2020 18:27]

• edjedan
slaay schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:23:
[...]

Jammer genoeg nog steeds geen ondersteuning voor Galileo zie ik.
Terwijl het wel op de productpagina staat van Mi:

[...]

https://www.mi.com/nl/redmi-note-9-pro/specs/
Zou de gps er nauwkeuriger van moeten worden? Ik heb er eigenlijk geen problemen mee en gebruik m'n foon zelfs voor geocaching.

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:27
edjedan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:55:
nice, ik ben eerlijk gezegd zwaar teleurgesteld in dit update process. eerste aankondiging in ayg 2020, nu lees ik mondjes maat de updates. Ik zie niks, leuke foon maar waardeloos. Zelfs samsung heeft het beter voor elkaar.

no comment

• edjedan
Martinus schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:54:
[...]

nice, ik ben eerlijk gezegd zwaar teleurgesteld in dit update process. eerste aankondiging in ayg 2020, nu lees ik mondjes maat de updates. Ik zie niks, leuke foon maar waardeloos. Zelfs samsung heeft het beter voor elkaar.
Ze rollen het gefaseerd uit, komt vanzelf. Ik denk dat verwachtingen ook te hoog zijn van updates. Tuurlijk, het is fijn als daarmee eventuele bugs opgelost zijn. Maar beveiligingspatches vind ik minstens zo belangrijk.

• Martinus
edjedan schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:59:
[...]

Ze rollen het gefaseerd uit, komt vanzelf. Ik denk dat verwachtingen ook te hoog zijn van updates. Tuurlijk, het is fijn als daarmee eventuele bugs opgelost zijn. Maar beveiligingspatches vind ik minstens zo belangrijk.
jaja, wil beide. na ff wat F5-en krijg ik ook 12 binnen..... :P

no comment

• Johan.S
  • Nu online
Johan.S schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:54:

Dit heb ik gevonden:

Resultaat tot nu toe

En wat zag ik zomaar tijdens het downloaden van Miui 12? Zowaar een VoLTE icoontje :)

• TTMJ!
Huh Ik blijk m te kunnen downloaden maar ik moest handmatig zoeken naar systeem updates. Moet dit altijd bij Xiaomi?

i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
TTMJ! schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:13:
Huh Ik blijk m te kunnen downloaden maar ik moest handmatig zoeken naar systeem updates. Moet dit altijd bij Xiaomi?
Nee.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:52

Wildfire

Joy to the world!

MIUI 12.0.2.0.QJWMIXM downloading as we speak... :)

(zat al even op 12.0.1.0 een checkte zojuist de updater eens)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Johan.S schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:51:
[...]

En wat zag ik zomaar tijdens het downloaden van Miui 12? Zowaar een VoLTE icoontje :)

[Afbeelding]
Bij welke provider is dat?

• Johan.S
  • Nu online
slaay schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:17:
[...]

Bij welke provider is dat?
Youfone. Trouwens vreemd, bij Miui11 zag ik het VoLTE icoontje pas nadat ik de statusbalk naar beneden trok en bij Miui 12 staat ie continue in de statusbalk ook ;-)
Het heeft te maken met het maximale aantal icoontjes in de stsusbalk. Als WiFi uit staat dat is het VoLTE constant zichtbaar, als Wifi aan staat 'verwdijnt' het icoontje en is dan pas zichtbaar bij het naar beneden slepen van de statusbalk.

[Voor 15% gewijzigd door Johan.S op 17-11-2020 09:16]

• wolkewietje
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-05 16:48
Goede dag allemaal.
Ik zit er aan te denken om op zwarte vrijdag (27-11) een Xiaomi Redmi Note 9S aan te schaffen maar heb nog wel een paar vraagjes.
  • Krijgt deze mobiel straks ook een upgrade naar Android 11?
  • Hoe goed is Xiaomi met het door voeren van beveiligingsupdates en hoe lang blijven ze het doen sinds het uitbrengen van het model?
  • Zit er standaard veel blootware op deze modellen en zijn programma's zoals facebook van het toestel te verwijderen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

• edjedan
wolkewietje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:55:
Goede dag allemaal.
Ik zit er aan te denken om op zwarte vrijdag (27-11) een Xiaomi Redmi Note 9S aan te schaffen maar heb nog wel een paar vraagjes.
  • Hoe goed is Xiaomi met het door voeren van beveiligingsupdates en hoe lang blijven ze het doen sinds het uitbrengen van het model?
  • Zit er standaard veel blootware op deze modellen en zijn programma's zoals facebook van het toestel te verwijderen?
*https://www.rprna.com/updates/android/xiaomi-android-11-device-list/
*Ondersteuning zou een jaar of 2 moeten duren. Misschien wat minder vaak dan je gewend bent.
*Er zitten een aantal Mi-apps op die ook wel weer handig kunnen zijn. Die kun je niet zomaar verwijderen (wel met een programma aan de pc).
Facebook en spelletjes kun je wel meteen verwijderen.

Tevens niet vergeten om bij het instellen aanbevelingen (=reclame) uit te schakelen, ook in de Mi-apps.

Heb je nog aan een Note 9 pro gedacht?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
wolkewietje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:55:
Goede dag allemaal.
- In 2021 komt de upgrade (maar dat is wel onder voorbehoud)
- Even een opsomming van de MIUI-updates en upgrades voor de Redmi Note 9 S (EEA ROM):
V11.0.1.0 Maart 2020
V11.0.2.0 April 2020
V11.0.3.0 Mei 2020
V11.0.4.0 Juli 202
V12.0.1.0 Oktober 2020
V12.0.2.0 Oktober 2020
- Je kan alle 'bloatware' verwijderen zie daarvoor bijvoorbeeld deze pagina: https://mobileinternist.com/remove-bloatware-xiaomi

• wolkewietje
@edjedan Well aan gedacht maar ik was niet van plan om ooit via mijn mobiel te gaan betalen en zoveel foto's maak ik niet.
Tevens ga ik van een LG K10 met 1G mem en 16G opslag, die al binnen 1 jaar na aanschaf al geen echte beveiliging updates meer kreeg, er behoorlijk op vooruit.
En de meeste reclame blokkeer ik hier al via een Pi-hole in mijn netwerk maar het is goed om te weten dat je dat ook nog kunt doen.

En bedankt voor de tip @slaay

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Goed nieuws! De eerste versie met Android 11 is uit!
Namelijk voor de Redmi Note 9 Pro (codenaam: curtana) (India ROM): https://c.mi.com/thread-3448758-1-0.html

In Europa is curtana de Redmi Note 9 S, maar in India is het de Redmi Note 9 Pro. Joyeuse is in Europa de Redmi Note 9 Pro, maar in India is dat de Redmi Note 9 Pro Max.

• Martinus
zit nu enkele dagen op 12, vind de vinger print toch echt slechter, minder gevoelig. Vroeger tik en klaar, was verbaasd hoe goed. Nu vaak gewoon ene mis.
Heb al een vinger opnieuw gescanned, lijkt niet te helpen. Iemand tips?

no comment

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Martinus schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:14:
zit nu enkele dagen op 12, vind de vinger print toch echt slechter, minder gevoelig. Vroeger tik en klaar, was verbaasd hoe goed. Nu vaak gewoon ene mis.
Heb al een vinger opnieuw gescanned, lijkt niet te helpen. Iemand tips?
Dat merk ik hier ook. Hopelijk is het met een update weer beter zoals met MIUI 11!

• Martinus
slaay schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:26:
[...]

Dat merk ik hier ook. Hopelijk is het met een update weer beter zoals met MIUI 11!
Hmmm heb geen zin in een hard reset. 12.0.2 is onderweg zeggen ze

no comment

• Daytona
  • Laatst online: 23:58

Daytona

Autoracen is voor watjes

Over roms gesproken, iemand van jullie een idee wat de makkelijkste methode is om van een global naar een eea rom over te stappen?
Ik zit nog steeds met het Vodafone onbekende beller probleem, en het niet kunnen versturen van smsjes.
Misschien dat het met de MIUI 12.0.1.0.QJWEUXM rom opgelost is.
Zit nu nog op de 11.0.7.0.QJWMIXM. Als ik de EEA rom aanwijs in de standaard updater krijg ik iig een 'couldn't verify' foutmelding; 'Looks likes current roms network carrier type is different from that in the recovery package'.

• Martinus
Daytona schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:01:
Over roms gesproken, iemand van jullie een idee wat de makkelijkste methode is om van een global naar een eea rom over te stappen?
Ik zit nog steeds met het Vodafone onbekende beller probleem, en het niet kunnen versturen van smsjes.
Zit nu nog op de 11.0.7.0.QJWMIXM. Als ik de EEA rom aanwijs in de standaard updater krijg ik iig een 'couldn't verify' foutmelding; 'Looks likes current roms network carrier type is different from that in the recovery package'.
zag deze melding ook op en redmi forum, een andere flash lost het op.

no comment

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Daytona schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:01:
Wanneer je van de ene ROM naar de andere wil zul je de bootloader moeten unlocken.
Daarna kun je pas de andere ROM installeren. Overstappen van de ene naar de andere ROM met behoud van gegevens en apps is niet mogelijk.

• Daytona
  • Laatst online: 23:58

Daytona

Autoracen is voor watjes

Martinus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:23:
[...]

zag deze melding ook op en redmi forum, een andere flash lost het op.
Wat kan ik flashen dan? Ik heb net even de update van 11.0.7.0 naar 12.0.1.0 gedaan (beide Global rom), en nog steeds onmogelijk smsjes te versturen en inkomende gesprekken allemaal 'onbekende beller' op mijn huidige Vodafone sim.
Alleen als ik preferred network type op 3G zet, heb ik caller ID en kan ik smsjes versturen.

[Voor 10% gewijzigd door Daytona op 19-11-2020 13:56]

• Martinus
slaay schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:26:
[...]

test dit eens:
zorg dat je telefoon afgesloten voor je ligt, dus zonder wake up screen.

probeer je FP, heb je dan ook dat je fingerprint snel / ouderwets goed is?

en doe nu het zelfde met wake up light? dan doet ie het dus niet.

denk sw glitch.

no comment

• Martinus
Martinus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:17:
[...]

test dit eens:
zorg dat je telefoon afgesloten voor je ligt, dus zonder wake up screen.

probeer je FP, heb je dan ook dat je fingerprint snel / ouderwets goed is?

en doe nu het zelfde met wake up light? dan doet ie het dus niet.

denk sw glitch.
face id uitzetten, is de trick. Dan doet de finger het weer goed. Samen is ff geen goed huwelijk.

no comment

• louzy82
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:44
Ik heb ook de laatste update geinstalleerd en ik stoor me heel erg aan het feit dat ik op het lockscreen nu niet meer notificaties weg kan swipen.

Mijn telefoon ligt naast me als ik aan het werk ben. Als er dan een notificatie bijv, een email of appje, dan kijk ik even of ik het nu wil lezen en anders swipe ik het weg. zodat mijn lockscreen weer leeg is en het weer opvalt als er een nieuwe notificatie binnenkomt.

[Voor 48% gewijzigd door louzy82 op 20-11-2020 08:25]

Louzy#2475

• jernij
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 31-05 22:26
Hier in het bezit van een redmi note 9 met NFC.
Echter, het werkt meestal niet. Heel irritant! Iemand die weet wat er mis kan zijn? Heb HCE wallet gekozen omdat de andere niet werkte. Nu ging het één keer goed...

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
jernij schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:41:
Hier in het bezit van een redmi note 9 met NFC.
Echter, het werkt meestal niet. Heel irritant! Iemand die weet wat er mis kan zijn? Heb HCE wallet gekozen omdat de andere niet werkte. Nu ging het één keer goed...
Je ontgrendeld ook altijd je scherm voordat je NFC wil gebruiken?

• jernij
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 31-05 22:26
slaay schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:22:
[...]

Je ontgrendeld ook altijd je scherm voordat je NFC wil gebruiken?
Moet dat dan? 🤔

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Je zou het eens kunnen proberen, mogelijk maakt dat het verschil.

• louzy82
Ja.
Ik dacht eerst dat ik de fingerprint scanner moest gebruiken tijdens het betalen maar gewoon je toestel unlocked is voldoende
(althans met rabobank / rabo wallet)

[Voor 6% gewijzigd door louzy82 op 21-11-2020 19:26]

Louzy#2475

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:38
Voor mijn vrouw net een note 9s besteld via de spaanse webshop, (we wonen daar)
159 euro voor de 4gb/64gb met gratis shipping, lijkt mij geen verkeerde deal?

Zelfde prijs als op bangood, maar daar moest ik nog 4 euro shipping betalen.

• kleineslak
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-04 16:52
ik heb zojuist de note 9S besteld.
Normaal bestel ik dan ook altijd gelijk "tempered glass"
Maar nu lees ik dat er al een beschermlaag op zit.
Kan iemand mij vertellen of tempered glass dan nog nodig is?

• louzy82
kleineslak schreef op maandag 23 november 2020 @ 01:08:
ik heb zojuist de note 9S besteld.
Normaal bestel ik dan ook altijd gelijk "tempered glass"
Maar nu lees ik dat er al een beschermlaag op zit.
Kan iemand mij vertellen of tempered glass dan nog nodig is?
De screen protector die er nu op zit is geen tempered glass, althans dat lijkt me niet.
Voor mij volstaat deze prima maar ik kan je niet met zekerheid zeggen of jij tempered glass nodig hebt of niet.

Louzy#2475

• protected22
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 13-06 19:38
MIUI 12 installatie melding gekregen zonder dat ik heb kunnen kiezen om hem te downloaden. (of in mijn geval juist NIET downloaden) Is er een manier om te zorgen dat ik niet MIUI 12 automatisch geinstalleerd krijg wanneer ik mijn Redmi Note 9 Pro reboot? Ik wil namelijk deze versie niet vanwege alle problemen zoals de battery drain shit die met MIUI 12 nu nog schijnt te zijn.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
protected22 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:19:
MIUI 12 installatie melding gekregen zonder dat ik heb kunnen kiezen om hem te downloaden. (of in mijn geval juist NIET downloaden) Is er een manier om te zorgen dat ik niet MIUI 12 automatisch geinstalleerd krijg wanneer ik mijn Redmi Note 9 Pro reboot? Ik wil namelijk deze versie niet vanwege alle problemen zoals de battery drain shit die met MIUI 12 nu nog schijnt te zijn.
Als jij niet op installeren klikt zal deze upgrade ook niet geïnstalleerd worden.

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11-06 15:55
Volgens mij staat hij tussen de downloads. Als je de download app opent dan kun je hem daar weggooien.

• magnum73
Waar heb je dat gelezen of gehoord ?

• protected22
slaay schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:00:
[...]

Als jij niet op installeren klikt zal deze upgrade ook niet geïnstalleerd worden.
Hi. Het is uiteindelijk gelukt om hem te stoppen door de data van updater app te verwijderen.

• protected22
magnum73 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:18:
[...]

Waar heb je dat gelezen of gehoord ?
Op verschillende websites waaronder het MI forum zelf, Xiaomi-reddit enz. Allemaal zeggen ze dat na de MIUI update naar 12 de battery veel sneller leeg gaat en dat het android proces veel meer gebruikt. Ook las ik dat pas na een factory reset sommige van de problemen verholpen was.

[Voor 30% gewijzigd door protected22 op 24-11-2020 08:46]

• Automark
De note 9s kwam vandaag binnen, op het eerste gezicht lijkt het een fijn ding. Camera, mweh, nog even bekijken. Maar alles gaat snel, scherm prima (wel even instellen, standaard erg blauw),
Voor het geld (159e) een meer dan prima koop volgens mij, maar wel de Poco launcher geïnstalleerd, dat werkt toch net wat fijner dan de standaard launcher

edit, wat vinden jullie van de camera? Mijn vrouw is niet helemaal tevreden, bij goed licht lijkt hij eigenlijk nog minder dan haar vorige, een redmi note 5 pro

[Voor 35% gewijzigd door Automark op 25-11-2020 20:34]

• thisw
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 18-06 09:56
ben van plan om de redmi note 9 te kopen
lees trouwens net dat of er nfc in zit kan verschillen.
als ik bij de Xiaomi official store koop zit het er dan wel in of niet/
en kan hij draadloos opladen?
https://nl.hardware.info/...-note-9-128gb-grey.574293 zegt van wel maar bol.com bijvoorbeeld van niet.

• ChinaGeek
thisw schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:28:
ben van plan om de redmi note 9 te kopen
lees trouwens net dat of er nfc in zit kan verschillen.
als ik bij de Xiaomi official store koop zit het er dan wel in of niet/
en kan hij draadloos opladen?
https://nl.hardware.info/...-note-9-128gb-grey.574293 zegt van wel maar bol.com bijvoorbeeld van niet.
Nee. Geen draadloos laden. De 9Pro heeft NFC, maar niet alle 9 varianten hebben NFC. De 9S niet bijvoorbeeld.

• wolkewietje
Voor zo ver ik het heb kunnen achterhalen:
note 9 is basis 4GB
note 9s heeft een betere camera module en meer geheugen 6GB
note 9pro heeft een nog betere camera module en NFC en meer geheugen 6GB

Dus als je perse NFC wilt hebben blijft alleen de pro over

• ChinaGeek
wolkewietje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:16:
Voor zo ver ik het heb kunnen achterhalen:
note 9 is basis 4GB
note 9s heeft een betere camera module en meer geheugen 6GB
note 9pro heeft een nog betere camera module en NFC en meer geheugen 6GB

Dus als je perse NFC wilt hebben blijft alleen de pro over
De gewone 9 is er in 3/64 en 4/128. En die heeft wel NFC.

• Automark
9s is er als 4/64gb en 6/128gb

BTW, is miui 12.02 wel ok? De melding kwam daarvan vanmorgen binnen

[Voor 54% gewijzigd door Automark op 27-11-2020 09:01]

• magnum73
Automark schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:00:
9s is er als 4/64gb en 6/128gb

BTW, is miui 12.02 wel ok? De melding kwam daarvan vanmorgen binnen
Mijn batterij is nog altijd sneller leeg... :-(

• wolkewietje
Mijn ervaring met verschillende merken mobieltjes is dat je eerst eens moet gaan kijken of dat BT continu aan staat en welke programma's echte stroom vreters zijn en ook die uitschakelen.
Ik heb zo wel eens een programma gehad dat achteraf zonder dat het gebruikt werd toch stroom nodig had.
Na dat verwijdert te hebben was bij dat toestel het energie probleem redelijk verholpen.
Helaas was dat toestel al redelijk oud en de batterij redelijk ver op dat ik hem toch heb moeten vervangen maar het zijn wel dingen die ik in de gaten hou.

O, en zet de helderheid van je scherm eens een stuk naar beneden.
Ik zelf gebruik liever een donker scherm dan een wit/licht scherm.

[Voor 11% gewijzigd door wolkewietje op 29-11-2020 21:05]

• TTMJ!
Hey allemaal,

Tijdens Zoom en andere meetings gebruik ik best wel vaak mijn Note 9 Pro. Ik merk dat er vaak geklaagd wordt over mijn audiokwaliteit. Maar hier hebben mensen geen last van als ik bel. Tenzij ik handsfree bel, dan hoor ik dezelfde klachten. Met mijn Samsung Note 4 had ik hier nooit last van. Iemand enig idee waar het aan ligt?

• Vitabissj
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
TTMJ! schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:22:
Hey allemaal,

Tijdens Zoom en andere meetings gebruik ik best wel vaak mijn Note 9 Pro. Ik merk dat er vaak geklaagd wordt over mijn audiokwaliteit. Maar hier hebben mensen geen last van als ik bel. Tenzij ik handsfree bel, dan hoor ik dezelfde klachten. Met mijn Samsung Note 4 had ik hier nooit last van. Iemand enig idee waar het aan ligt?
Als je gewoon belt, wordt de microfoon onderaan je gsm gebruikt.
Wanneer je handsfree belt, worden andere microfoons gebruikt. Meestal heb je achteraan of aan de zijkant nog een klein gaatje staan waar een microfoon zit. Misschien zit hier wat stof in ofzo?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:22:
Hey allemaal,

Zet je telefoon eens neer waar je normaal de telefoon hebt staan/liggen tijdens het beeldbellen/vergaderen en neem dan eens een filmpje op alsof je aan het beeldbellen/vergaderen bent. Is dit geluid wel goed te verstaan als je het filmpje bekijkt?

• TTMJ!
slaay schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:50:
[...]

Zet je telefoon eens neer waar je normaal de telefoon hebt staan/liggen tijdens het beeldbellen/vergaderen en neem dan eens een filmpje op alsof je aan het beeldbellen/vergaderen bent. Is dit geluid wel goed te verstaan als je het filmpje bekijkt?
Hmm klinkt prima zo.
Waar kan het dan aan liggen?

[Voor 3% gewijzigd door TTMJ! op 02-12-2020 18:13]

• hwauters
  • Laatst online: 01-06 10:50
Ik kreeg zojuist een update (met security patches van november) gepusht op mijn Note 9, maar bij het opnieuw opstarten geeft hij vervolgens aan dat de update corrupt is. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

EDIT: Na het leegmaken van de cache lukte het me wel om de update te installeren.

[Voor 16% gewijzigd door hwauters op 10-12-2020 10:29]

• JackieTreehorn
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11-12-2020
Heeft iemand ervaring met het koppelen van een Samsung Galaxy Watch Active2

Werkt dit allemaal probleemloos samen?

Thanks!

• homernt
Kan ik nog ergens zien wanneer de batterij voor het laatst is opgeladen? Ik kan nu alleen nog het verbruik zien van de laatste 24 uur maar in mij optiek is dat totaal niet interessant.

• Jochempr
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13-06 12:30
Hallo allemaal,

Ik ben sinds de zomer in bezit van een Note 9 Pro en draai op het moment nog op MIUI 11.0.1.0
Ik heb (naar mijn weten) nog nooit een MIUI update gehad, ik heb inmiddels al ruim 3 weken ''krijg updates vroeg'' aanstaan maar ontvang nog steeds geen update... Heeft een van jullie misschien tips om de update naar MIUI 12 te ontvangen? (Ik heb al wel gezien dat ik gewoon een update van internet kan plukken maar geen idee hoe dat met de toekomstige ondersteuning zit...) :?

Mvg

• Jochempr
homernt schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:14:
Kan ik nog ergens zien wanneer de batterij voor het laatst is opgeladen? Ik kan nu alleen nog het verbruik zien van de laatste 24 uur maar in mij optiek is dat totaal niet interessant.
Bij mij in MIUI 11 zie ik die mogelijkheid niet, misschien in een toekomstige softwareversie.

• homernt
Jochempr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:43:
[...]

Bij mij in MIUI 11 zie ik die mogelijkheid niet, misschien in een toekomstige softwareversie.
Ik draai Global 12.0.2 dus ik ben bang dat het niet anders gaat zijn dan.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Jochempr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:40:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds de zomer in bezit van een Note 9 Pro en draai op het moment nog op MIUI 11.0.1.0
Ik heb (naar mijn weten) nog nooit een MIUI update gehad, ik heb inmiddels al ruim 3 weken ''krijg updates vroeg'' aanstaan maar ontvang nog steeds geen update... Heeft een van jullie misschien tips om de update naar MIUI 12 te ontvangen? (Ik heb al wel gezien dat ik gewoon een update van internet kan plukken maar geen idee hoe dat met de toekomstige ondersteuning zit...) :?

Mvg
In het scherm van Update als je dan op het hamburgermenu (drie bolletjes rechtsboven in beeld) klikt en dan Download het nieuwste pakket. Welke versie gaat de telefoon dan downloaden?

Heb je de EU versie van de Redmi 9 Note Pro? Dan kun je ook deze rom downloaden: https://bigota.d.miui.com...ZEUXM_dc8e184acb_10.0.zip (Bron: https://c.mi.com/thread-3085396-1-0.html) en vervolgens voor Updatepakket kiezen.

• Jochempr
slaay schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:23:
[...]

In het scherm van Update als je dan op het hamburgermenu (drie bolletjes rechtsboven in beeld) klikt en dan Download het nieuwste pakket. Welke versie gaat de telefoon dan downloaden?

Heb je de EU versie van de Redmi 9 Note Pro? Dan kun je ook deze rom downloaden: https://bigota.d.miui.com...ZEUXM_dc8e184acb_10.0.zip (Bron: https://c.mi.com/thread-3085396-1-0.html) en vervolgens voor Updatepakket kiezen.
Dan download hij de exact zelfde versie. Ik draai nu11.0.1.0(QJZEUVF) met beveiligingspatch 2020-05-01.
Heeft het downloaden van zo'n update invloed op toekomstige ondersteuning?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Jochempr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:33:
[...]

Dan download hij de exact zelfde versie. Ik draai nu11.0.1.0(QJZEUVF) met beveiligingspatch 2020-05-01.
Heeft het downloaden van zo'n update invloed op toekomstige ondersteuning?
Nee dat heeft geen invloed, want dan doe je dit keer handmatig wat de update app zelf hoort te doen.
In de toekomst krijg je dan als het goed is wel de updates netjes aangeboden.

• Jochempr
Bovenstaande tips geprobeerd maar het werkt helaas niet. Vervolgens contact opgenomen met Belsimpel (voor gemak paste ik het bericht even hier)

Ik heb afgelopen zomer een Xiaomi Redmi Note 9 Pro gekocht. Hij draait sinds toen al op Android 10 MIUI: 11.0.1.0(QJZEUVF), Ik heb sinds het ontvangen van de telefoon nog geen ekele software/beveiligingsupdate gehad. Nu heb ik even wat research gedaan en blijkt het dat ik een vodafone rom heb (VF) aan het eind (https://itigic.com/nl/why...ates-take-time-to-arrive/ ). Terwijl ik het toestel los bij jullie gekocht heb. Ik heb al geprobeerd de global (EU) rom te installeren van het officiele MI forum ( https://c.mi.com/thread-3085396-1-0.html ). Die werkt helaas niet ''Couldn't verify. Looks like current ROM's network carrier type is different from that in the Recovery package. Please download the correct ROM from MIUI forum.'' Hebben jullie hier een oplossing voor? Ik zou graag de ''normale'' EU rom willen draaien zoals die op het forum staat. ''Type 5: MIUI EEA-Global (European version)''.

De tips waren om een fabrieksreset te doen (hielp niet) en hem anders op te sturen. Wat zouden jullie doen? Ik dacht dat ik misschien de ROM wel kan flashen maar heb hier geen ervaring mee...

[Voor 13% gewijzigd door Jochempr op 20-12-2020 09:55]

• wolkewietje
Belsimpel is goed met hun garantie beleid.
Je toestel wordt dan meestal vervangen.
Zorg er dan ook voor dat je een volledige backup hebt van alles wat voor jou belangrijk is zoals je contacten, je downloads e.d.
En verstuur hem verzekerd voor ongeveer €300 zodat wat er ook gebeurd, jij altijd je geld terug krijgt als hij onderweg onder de wielen van een wagen komt of helemaal verdwijnt.

Ik heb dat ruim 6 jaar terug ook eens moeten doen en na ontvangst bij hen had ik 3 dagen later weer een ander zelfde merk toestel terug zonder problemen.
Zelfde oorzaak door onterechte branding van mijn toestel toen door "Stipte"
Na een klacht bij "stipte" en een overstap naar "simpel" heb ik dat probleem nooit meer gehad.

[edit]
O, zorg er voor dat je van vodafoon een nieuwe sim krijgt waar die branding optie niet aanstaat anders blijf je met deze ellende zitten en dat wil je juist niet.

[Voor 10% gewijzigd door wolkewietje op 20-12-2020 14:04]

• Jochempr
wolkewietje schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:50:
Belsimpel is goed met hun garantie beleid.
Je toestel wordt dan meestal vervangen.
Zorg er dan ook voor dat je een volledige backup hebt van alles wat voor jou belangrijk is zoals je contacten, je downloads e.d.
En verstuur hem verzekerd voor ongeveer €300 zodat wat er ook gebeurd, jij altijd je geld terug krijgt als hij onderweg onder de wielen van een wagen komt of helemaal verdwijnt.

Ik heb dat ruim 6 jaar terug ook eens moeten doen en na ontvangst bij hen had ik 3 dagen later weer een ander zelfde merk toestel terug zonder problemen.
Zelfde oorzaak door onterechte branding van mijn toestel toen door "Stipte"
Na een klacht bij "stipte" en een overstap naar "simpel" heb ik dat probleem nooit meer gehad.

[edit]
O, zorg er voor dat je van vodafoon een nieuwe sim krijgt waar die branding optie niet aanstaat anders blijf je met deze ellende zitten en dat wil je juist niet.
Het gekke is dus dat ik gewoon een los KPN abonnement heb. De ROM zal er dus al wel opgezeten hebben. Ik denk dat ik hem als het wat rustiger is bij postnl gewoon terugstuur en dan hoor ik het wel.

• Tara1977
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 18-01 19:41
Sinds september'20 hebben we Redmi note 9 (3gb ram - 64gb rom) en ineens vandaag loopt hij volledig vast.
Uiteraard de standaard dingen al geprobeerd; aan/uit knop langere tijd ingedrukt houden, de aan/uit knop en beide volume knoppen ingedrukt houden... maar we komen er niet doorheen.
De mobiel lijkt iedere keer opnieuw te willen opstarten, maar niet verder te komen dan het begin en dan start hij weer op nieuw.
Inmiddels is de batterij helemaal leeg gegaan. We hoopten dat hij daardoor zou uitschakelen en dan misschien we zichzelf opnieuw zou opstarten. Nu dus aan de lader gelegd, maar hij geeft niet aan aan dat hij oplaadt; alleen een leeg batterij tekentje dat iedere keer oplicht.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen (ik word nog niet zoveel wijzer van internet).

• TTMJ!
Hebben jullie ook nog steeds de beveiliging van oktober? Joyeuse

• Jochempr
Inmiddels mijn toestel aangemeld ter reparatie bij belsimpel, hij gaat naar dynafix.

Ik heb van dynafix een mail ontvangen met hun interne track en trace, daar staat echter dat ik geen garantie heb terwijl het een softwarekwestie betreft en het toestel nog geen jaar oud is... Direct belsimpel een mailtje gestuurd en wacht de reactie nog af. (Over dynafix zijn de rieviews trouwens ook niet super🤞🏻) een van jullie hier ervaring mee?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 04:02:
Hebben jullie ook nog steeds de beveiliging van oktober? Joyeuse
Android 11 and MIUI 12.5 are under development, hence the delay. But I guess a security patch update may be released before that. No ETA. Kindly wait.
Bron: https://c.mi.com/thread-3540101-1-0.html
Kortom, het gaat nog wel even duren voor je de nieuwe beveiligingsupdate krijgt.

• TTMJ!
slaay schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:18:
[...]

[...]

Bron: https://c.mi.com/thread-3540101-1-0.html
Kortom, het gaat nog wel even duren voor je de nieuwe beveiligingsupdate krijgt.
Vreemd ik dacht dat Xiaomi juist heel goed was met regelmatige security updates. Nu lopen we 2 patches achter?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Drie patches; die van 2020-11-05, 2020-12-05 en 2021-01-05 (https://source.android.com/security/bulletin)
Jochempr schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:17:
Inmiddels mijn toestel aangemeld ter reparatie bij belsimpel, hij gaat naar dynafix.

Ik heb van dynafix een mail ontvangen met hun interne track en trace, daar staat echter dat ik geen garantie heb terwijl het een softwarekwestie betreft en het toestel nog geen jaar oud is... Direct belsimpel een mailtje gestuurd en wacht de reactie nog af. (Over dynafix zijn de rieviews trouwens ook niet super🤞🏻) een van jullie hier ervaring mee?[Afbeelding]
Je hebt in principe niet met Dynafix te maken, aangezien je toestel bij Belsimpel aangemeld hebt als defect binnen de garantieperiode. Dus Belsimpel mag het indien nodig met Dynafix uitvechten over wel of geen garantie.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
TTMJ! schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Vreemd ik dacht dat Xiaomi juist heel goed was met regelmatige security updates. Nu lopen we 2 patches achter?
Alsof ze meelezen bij Xiaomi zijn er updates uitgekomen voor de 9 S en 9 Pro:

Redmi 9 S EEA 12.0.3
https://c.mi.com/thread-3552025-1-0.html

Redmi 9 Pro EEA 12.0.2
https://c.mi.com/thread-3553992-1-0.html

De updates bevatten waarschijnlijk alleen Security Patches van Android van januari 2021.

• TTMJ!
slaay schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Alsof ze meelezen bij Xiaomi zijn er updates uitgekomen voor de 9 S en 9 Pro:

Redmi 9 S EEA 12.0.3
https://c.mi.com/thread-3552025-1-0.html

Redmi 9 Pro EEA 12.0.2
https://c.mi.com/thread-3553992-1-0.html

De updates bevatten waarschijnlijk alleen Security Patches van Android van januari 2021.
Ik ging even het mi forum doorspitten (heb er verder geen account) en viel me op dat een hoop mensen erover klaagden. Dus waarschijnlijk voelden ze de druk? Wel vreemd dat ze zo sloom zijn vergeleken met wat ik hoorde over Xiaomi. Misschien dat iedereen aan Android 11 werkt?

• KailyRottweiler
  • Laatst online: 01-02 15:17
Hallo,
Ik heb een Redmi note 9 Pro en helaas problemen met mobiel betalen via de ING.

Bij het aanbieden van mijn telefoon voel ik hem trillen en komt op de display van betaalautomaat te staan: "check instructies op je telefoon".
Echter krijg ik niets op mijn telefoon te zien.

Ik heb "gebruik HCE Wallet" al aangezet, maar dat maakt geen verschil.

Heeft iemand tips hoe ik dit wel aan de praat krijgt?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
KailyRottweiler schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:40:
Hallo,
Ik heb een Redmi note 9 Pro en helaas problemen met mobiel betalen via de ING.

Bij het aanbieden van mijn telefoon voel ik hem trillen en komt op de display van betaalautomaat te staan: "check instructies op je telefoon".
Echter krijg ik niets op mijn telefoon te zien.

Ik heb "gebruik HCE Wallet" al aangezet, maar dat maakt geen verschil.

Heeft iemand tips hoe ik dit wel aan de praat krijgt?
En als je de telefoon ontgrendelt van tevoren en eventueel de betaalapp opent werkt het dan wel?

• KailyRottweiler
  • Laatst online: 01-02 15:17
slaay schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:53:
[...]

En als je de telefoon ontgrendelt van tevoren en eventueel de betaalapp opent werkt het dan wel?
Nee heb ik nog niet geprobeerd, ga ik straks eens proberen. Ben benieuwd.

• edjedan
KailyRottweiler schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Nee heb ik nog niet geprobeerd, ga ik straks eens proberen. Ben benieuwd.
Scherm aan en dan tegen automaat houden.
Na "zie instructies" je bankapp openen en pincode intoetsen. Dan vind de betaling plaats.
Maar soms volstaat het ook om zonder dat laatste opnieuw het toestel aan te bieden.
Ik begrijp zelf ook nog niet helemaal hoe het werkt maar zo werkt het bij mij.
De fysieke pas gaat eigenlijk sneller.

• louzy82
slaay schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:53:
[...]

bij rabo wallet moet ik dit soms doen (bij betalingen waarbij de pincode benodigd is)
Wel irritant dat ie dan niet ff zelf de app opent als het nodig is.

Wat ook wel gek is: ik houd mn telefoon tegen het betaal automaat, dan verschijnen de cijfers op mn scherm om de pincode in te voeren, als ik dan mijn telefoon van het apparaat weghaal om het in te voeren, verdwijnt het scherm weer. Als ik dit nog een keer doe dan kan het wel.

Louzy#2475

• homernt
Zonet mijn 9s geüpdate naar global 12.0.3 met security patch van 1 januari 2021.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True