Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Jivebunny schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Ik heb er geen problemen mee qua ruimte denk ik. En anders eens een keer van het toestel trekken en opslaan op je nas, of in de cloud ergens?
Precies dit. Ik heb een 64GB telefoon.. maken jullie dan nooit backups van je foto's? Zeker als het om kinderen gaat. Ik hoef niet de foto's van 2 jaar geleden te bekijken, die kijk ik wel ergens anders. En om die reden hoef ik dus ook niet meer opslag...

Ik trek elke paar maanden dat ding helemaal leeg naar mijn NAS (die vervolgens weer backup maakt van de foto's naar de cloud). Moet er niet aan denken om alle data kwijt te raken als je de telefoon kwijt raakt om wat voor reden dan ook (diefstal, breuk, waterschade...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 17:08
Zijn er mensen die van een Oneplus komen? Hoe is de overgang bevallen? Is er te wennen aan de software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:07
Op 6 augustus meldde Xiaomi:

MIUI 12 V12.0.2.0 QJKEUXM Released for POCO F2 Pro
Changelog:
System
– Updated Android Security Patch to July 2020. Increased system security.
Other improvements and optimizations
– Optimization: The screen didn’t always respond to touch during unlocking
– Fix: Floating windows made the screen unresponsive to touch in some cases

Dus check voor updates

Link Recovery versie:

https://bigota.d.miui.com...KEUXM_0b1adc6767_10.0.zip

[ Voor 72% gewijzigd door snah001 op 11-08-2020 10:40 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolderik
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-01-2024
Ja zeker, ik heb verschillende one plus toestellen gehad. De one de 3 en als laatste de 6.
Ik dacht zal ik de poco F2 pro nou wel doen. Maar na 2 dagen er mee gespeeld te hebben erg blij met mijn keuze. Ik vind One plus toestellen veelste duur worden.
Ook in de hitte van de laatste dagen draait het toestel als een zonnetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikon.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 13:55
Ik heb em zojuist via Ali besteld. Warehouse Spanje. Dus geen douane en inklaringskosten. €331,- inclusief verzending. Goede deal lijkt me.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Heeft er hier al iemand de 12.0.2.0 update aangeboden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

nikon. schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:15:
Ik heb em zojuist via Ali besteld. Warehouse Spanje. Dus geen douane en inklaringskosten. €331,- inclusief verzending. Goede deal lijkt me.

Link
Da's een nette prijs. Ik zie overigens dat nu alleen nog de 256gb versies vanuit spanje beschikbaar zijn. Denk dat het leeggekocht is. En dan te bedenken dat ik het toestel vorige maand voor 430,- heb gekocht (via banggood met warehouse in spanje), wat toen de goedkoopste mogelijkheid was. Nah ja, ben er nog steeds tevreden mee ;-)

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikon.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-09 13:55
Jivebunny schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:11:
[...]

Da's een nette prijs. Ik zie overigens dat nu alleen nog de 256gb versies vanuit spanje beschikbaar zijn. Denk dat het leeggekocht is. En dan te bedenken dat ik het toestel vorige maand voor 430,- heb gekocht (via banggood met warehouse in spanje), wat toen de goedkoopste mogelijkheid was. Nah ja, ben er nog steeds tevreden mee ;-)
Hij is weer beschikbaar, nu voor 355,-. (<5 beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:35
RutgerVitesse schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:47:
Zijn er mensen die van een Oneplus komen? Hoe is de overgang bevallen? Is er te wennen aan de software?
Ik kom van een OP5 af waar ik zeer tevreden over was. De Poco is wel even wennen vind ik, met name qua software en kleine dingetjes die daaraan gelinkt zijn qua UI. Bijvoorbeeld automatisch starten van muziek nadat er een bluetooth speaker is gekoppeld. Persoonlijk vind ik dat de in screen fingerprint ook erg slecht werkt (ik denk dat bij deze bij mij slechts 1/10 keer in 1x werkt) daarnaast is deze een stukje langzamer dan de onder het scherm aanwezige fingerprint op de OP5.

Snelheid is doorgaans wel top, hoewel ik soms het idee heb dat ie Downthrottled om onduidelijke redenen.

Sinds een aantal dagen lijkt de batterij ook leeg te worden gezogen s'nachts (100% > 65% in een nacht zonder enig gebruik).

Zijn er anderen die mijn "problemen" delen?

[ Voor 9% gewijzigd door jimz93 op 15-08-2020 16:11 ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik heb wel vaker issues dat iets n screen overlay geeft blijkbaar, waardoor ik geen permissies kan geven of blokkeren in chrome, en mn bank app zeurt. Alles al uitgezet maar het blijft toch.

Verder is de DND stand echt vervelend, bij mn MI5 met lineage erop kon je vanalles instellen, nu is t alleen aan of uit, en de screen notifications worden er niet eens mee geblocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
jimz93 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:09:
[...]

Ik kom van een OP5 af waar ik zeer tevreden over was. De Poco is wel even wennen vind ik, met name qua software en kleine dingetjes die daaraan gelinkt zijn qua UI. Bijvoorbeeld automatisch starten van muziek nadat er een bluetooth speaker is gekoppeld. Persoonlijk vind ik dat de in screen fingerprint ook erg slecht werkt (ik denk dat bij deze bij mij slechts 1/10 keer in 1x werkt) daarnaast is deze een stukje langzamer dan de onder het scherm aanwezige fingerprint op de OP5.

Snelheid is doorgaans wel top, hoewel ik soms het idee heb dat ie Downthrottled om onduidelijke redenen.

Sinds een aantal dagen lijkt de batterij ook leeg te worden gezogen s'nachts (100% > 65% in een nacht zonder enig gebruik).

Zijn er anderen die mijn "problemen" delen?
Mijn fingerprint reader doet het eigenlijk uitstekend. Het was best een klusje om mijn vingerafdruk toe te voegen. Paar keer lees fouten bij het invoeren. Dan moet je opnieuw beginnen. Heb beide duimen erin staan. Links 2x en rechts 3x. Ik heb nog nooit gehad dat hij hem niet kon lezen. Bezit hem nu inmiddels een week of 3. Mijn vorige toestel kon met regelmaat mijn vingerafdruk niet herkennen door bijvoorbeeld zweterige handen.

Batterij ook geen probleem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:35
Donderpoes schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:28:
[...]

Mijn fingerprint reader doet het eigenlijk uitstekend. Het was best een klusje om mijn vingerafdruk toe te voegen. Paar keer lees fouten bij het invoeren. Dan moet je opnieuw beginnen. Heb beide duimen erin staan. Links 2x en rechts 3x. Ik heb nog nooit gehad dat hij hem niet kon lezen. Bezit hem nu inmiddels een week of 3. Mijn vorige toestel kon met regelmaat mijn vingerafdruk niet herkennen door bijvoorbeeld zweterige handen.

Batterij ook geen probleem bij mij.
Da's ook nog een ideetje! :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:53
Kan iemand bevestigen of Microsoft Intune werkt op de Poco F2? Ik overweeg hem aan te schaffen, maar op mijn vorige Mi Mix 2 werd intune niet ondersteund waardoor ik geen werk-applicaties kon gebruiken. Online kan ik nog geen ervaringen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door T-!-M op 21-08-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

T-!-M schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:36:
Kan iemand bevestigen of Microsoft Intune werkt op de Poco F2? Ik overweeg hem aan te schaffen, maar op mijn vorige Mi Mix 2 werd intune niet ondersteund waardoor ik geen werk-applicaties kon gebruiken. Online kan ik nog geen ervaringen vinden.
Ik kan em vinden in de play store, maar weet niet of je dat bedoelt?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:53
Jivebunny schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Ik kan em vinden in de play store, maar weet niet of je dat bedoelt?
Nee helaas moet je hem helemaal opzetten, dus je zult een werkgever nodig hebben die intune gebruikt. Halverwege gaat hij je apparaat namelijk encrypten, en dat wilde niet op de Mix. Thanks voor het kijken iig, hopelijk zijn er nog andere ervaringsdeskundigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

T-!-M schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Nee helaas moet je hem helemaal opzetten, dus je zult een werkgever nodig hebben die intune gebruikt. Halverwege gaat hij je apparaat namelijk encrypten, en dat wilde niet op de Mix. Thanks voor het kijken iig, hopelijk zijn er nog andere ervaringsdeskundigen.
Ah ja, dat gaat voor mij niet lukken ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
Mijn eerste indruk na een dag of 3 gebruik van de PF2 na ruim 4 jaar OP telefoons:
- Qua snelheid een vooruitgang ten opzichte van de OP6 die ik gebruikte. Die begon regelmatig traag te worden
- De MIUI launcher voelt nogal kinderachtig aan met alle kleurtjes enzo. Dat is zo opgelost met Nova-launcher. Die gebruikte ik op m'n OP telefoons ook. Alleen in de instellingen heb je het 'probleem' dan nog. Verder zijn de instellingen niet heel duidelijk ingedeeld. Veel zoekwerk (gelukkig kun je zoeken op instellingen).
- Sommige grafische dingen zijn dan wel weer nice. Zoals het lockscreen van Mars dat inzoomt naar je achtergrond op het moment dat je unlockt. Het vinden van vergelijkbare afbeeldingen met dezelfde constructie in de instellingen is me dan weer niet gelukt.
- Eerste nova launcher crash gehad. Op m'n Huawei tablet heb ik dat regelmatig (sowieso op het moment dat ik vanuit een full screen video naar m'n home screen terug wil). Op de PF2 gebeurde het bij het toevoegen van een Whatsapp widget. verder nog niet gehad. In al die jaren op m'n OP nog nooit een launcher crash gehad.
- Fingerprint scanner werkt erg goed. Ik zou zeggen: 95 van de 100 keer. Bij de OP6 zat de scanner achterop en was dit misschien 98 uit de 100 keer. Even wennen dat je je vinger er iets langer op moet laten liggen, maar that's it. Het dubbel toevoegen van m'n meest gebruikte vinger (tip uit dit topic) kan daarbij geholpen hebben.
- De telefoon voelt qua bouw mooi aan en doet niet onder voor m'n OP6
- In het gebruik voelt hij wel wat goedkoper aan door de bloatware. Apps als "Beveiliger" die je apps "scannen" na installatie waardoor je een paar tellen moet wachten voor je een nieuwe app kan gebruiken voelt gewoon wat goedkoop. Is een persoonlijk dingetje, maar voelt gewoon wat gênant dat soort apps. Then again: dat wist ik toen ik deze telefoon kocht. Ik moet nog even goed de volledige debloat-actie doen.
- Praktisch ding: op m'n OP6 kon ik een eindtijd instellen voor de Niet Storen functie. Hier kun je hooguit een timer laten aftellen van max 8 uur voor die functie. Langer dan 8 uur in bed liggen en je telefoon daarna automatisch weer het volume aan laten zetten zit er dus niet bij
- Update naar de nieuwe MIUI versie gebeurde 's nachts zonder m'n expliciete toestemming. Dat vind ik echt raar. Dat soort grote installaties zou je als gebruiker altijd toestemming voor moeten geven. Had daarnaast als effect dat ik m'n wekker miste (want na de installatie deed hij een reboot en bleef dus liggen in het inlogscherm)
- Batterij = awesome. Normaal had ik tegen het eind van de middag nog ongeveer 20% batterij over. Met deze telefoon zit ik dan rond de 65%.
- IR-blaster is toch wel heel erg handig. En werkt met de setopbox van Telfort / KPN. Ideaal. Zelfde voor m'n systeemcamera. Scheelt toch weer een afstandsbediening of het gebruik van een omslachtige wifi-connectie.

Al met al: tevreden met m'n keuze voor nu. Ik moet wel zeggen: ik heb de telefoon voor 350 euro gekocht via Ali. Met die prijs in het achterhoofd is de prijs-kwaliteitsverhouding gewoon super. Voor 450 wordt dat misschien wel al iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
@bribrab

"Praktisch ding: op m'n OP6 kon ik een eindtijd instellen voor de Niet Storen functie. Hier kun je hooguit een timer laten aftellen van max 8 uur voor die functie. Langer dan 8 uur in bed liggen en je telefoon daarna automatisch weer het volume aan laten zetten zit er dus niet bij".

Zelf zet ik 's nachts alles uit. Dat doe ik via:

-> Instellingen -> Batterij en prestaties -> In- en uitschakelen plannen

Werkt bij mij naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Timmy_01 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:22:
@bribrab

"Praktisch ding: op m'n OP6 kon ik een eindtijd instellen voor de Niet Storen functie. Hier kun je hooguit een timer laten aftellen van max 8 uur voor die functie. Langer dan 8 uur in bed liggen en je telefoon daarna automatisch weer het volume aan laten zetten zit er dus niet bij".

Zelf zet ik 's nachts alles uit. Dat doe ik via:

-> Instellingen -> Batterij en prestaties -> In- en uitschakelen plannen

Werkt bij mij naar volle tevredenheid.
Ik kan gewoon meerdere timers maken voor verschillende dagen. Ik heb er 1 voor de werkdag die begint met niet storen vanaf 23:00 zondag avond tot 12:00 de volgende dag. Dan nog 1 vanaf 13:00 tot 17:00. En dan een timer voor het weekend. Ik het probleem van het niet storen gebeuren niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Hier op het forum zijn best mensen die verstand van zaken hebben. Zou iemand alsjeblieft willen reageren op dit berichtje dat op het 'mI community' forum staat:

"I asked admins in tester group, and they told me that more bands can be unlocked with update, when they decide... hardware on device support more bands but in Global version are locked for now...

Just compare Poco F2 Pro and Mi 10/Pro... Same SD and Mi 10 is unlocked for more bands (even Mi 10 Lite 5G with lower SD version support N1, N3, N28 and N77/N78 SA/NSA)."

Is het mogelijk wat dit forumlid schrijft? Of is dit uit de duim gezogen?

[ Voor 64% gewijzigd door Timmy_01 op 21-08-2020 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Timmy_01 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:38:
Hoe ik het ooit (mogelijk verkeerd) heb begrepen :

- Per band moet je licentierechten aan Qualcomm betalen.
- Elke band is een stukje code die via de firmware wordt aangestuurd.
- Daarnaast moet er ook iets aan de kant van de software (Android ROM) worden aangepast.

Kortom : Het zou kunnen kloppen! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
Jivebunny schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

Ik kan gewoon meerdere timers maken voor verschillende dagen. Ik heb er 1 voor de werkdag die begint met niet storen vanaf 23:00 zondag avond tot 12:00 de volgende dag. Dan nog 1 vanaf 13:00 tot 17:00. En dan een timer voor het weekend. Ik het probleem van het niet storen gebeuren niet helemaal.
Het probleem is voor mij vrij specifiek: ik ga niet elke week elke dag om dezelfde tijd slapen (en belangrijker: niet elke week op dezelfde dag de wekker:)), zeker in het weekend niet. Een vast schema heb ik dus niets aan. Ik wil voor noodgevallen wel bereikbaar zijn, vandaar de keuze voor de Niet Storen optie (daar komen prioriteitscontacten doorheen). Op de OP kon je aangeven om het Niet Storen om dezelfde tijd als je wekker uit te laten gaan of na een x aantal uur. Die opties ontbreken op de PF2.

Is ook niet zozeer bedoeld als het aanwijzen van problemen van de PF2 alsmeer een vergelijking van de PF2 met OP telefoons zoals eerder hier gevraagd door een medetweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

bribrab schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:21:
[...]

Het probleem is voor mij vrij specifiek: ik ga niet elke week elke dag om dezelfde tijd slapen (en belangrijker: niet elke week op dezelfde dag de wekker:)), zeker in het weekend niet. Een vast schema heb ik dus niets aan. Ik wil voor noodgevallen wel bereikbaar zijn, vandaar de keuze voor de Niet Storen optie (daar komen prioriteitscontacten doorheen). Op de OP kon je aangeven om het Niet Storen om dezelfde tijd als je wekker uit te laten gaan of na een x aantal uur. Die opties ontbreken op de PF2.

Is ook niet zozeer bedoeld als het aanwijzen van problemen van de PF2 alsmeer een vergelijking van de PF2 met OP telefoons zoals eerder hier gevraagd door een medetweaker.
Oh nee, ik zag het ook niet als aanwijzing van problemen, meer als je had misschien de mogelijkheid niet gezien. Maar nu snap ik hetgeen je gewend bent en nodig hebt veel beter en ik wist niet dat het bij OnePlus zo werkte. Dan is dit geen oplossing nee. Hooguit een alarm per dag maken icm niet storen en timers. Dan elke avond dat alarm goed zetten. Maar dat is dan minder handzaam als de OP oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Timmy_01 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:38:
Hier op het forum zijn best mensen die verstand van zaken hebben. Zou iemand alsjeblieft willen reageren op dit berichtje dat op het 'mI community' forum staat:

"I asked admins in tester group, and they told me that more bands can be unlocked with update, when they decide... hardware on device support more bands but in Global version are locked for now...

Just compare Poco F2 Pro and Mi 10/Pro... Same SD and Mi 10 is unlocked for more bands (even Mi 10 Lite 5G with lower SD version support N1, N3, N28 and N77/N78 SA/NSA)."

Ik kan mij voorstellen dat ze niet bij elke SD865 een apart modem leveren wat hardware matig niet meer dan de twee banden aan kan zoals bij de poco F2 nu bijvoorbeeld. Ik weet het niet zeker maar dacht iets van een x55 modem te hebben gelezen. Kan me voorstellen dat hardware matig het modem prima extra banden aan kan, maar dat het inderdaad niet open staat nu.

Edit: jep, x55 modem zit erin en dit is wat qualcom zegt: https://www.qualcomm.com/products/snapdragon-x55-5g-modem

The Snapdragon X55 5G Modem-RF System supports virtually any combination of spectrum bands and/or modes: 5G mmWave and sub-6 GHz,

[ Voor 10% gewijzigd door Jivebunny op 21-08-2020 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Met aangepaste firmware zou dit op te lossen zijn en ik vermoed dat ze dit bij de F2 gedaan hebben om afstand te houden tot de Mi 10 pro.
De antennes voor de lagere frequenties worden ook voor 4G gebruikt dus die kunnen geen belemmering vormen.
Policy van Xiaomi dus en zij zijn de enige die dit (mocht men het echt willen) met aangepaste firmware kunnen bewerkstelligen.
Maar of ze dat willen????

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy_01
nero355 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Hoe ik het ooit (mogelijk verkeerd) heb begrepen :

- Per band moet je licentierechten aan Qualcomm betalen.
- Elke band is een stukje code die via de firmware wordt aangestuurd.
- Daarnaast moet er ook iets aan de kant van de software (Android ROM) worden aangepast.

Kortom : Het zou kunnen kloppen! :)
snah001 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:20:
Met aangepaste firmware zou dit op te lossen zijn en ik vermoed dat ze dit bij de F2 gedaan hebben om afstand te houden tot de Mi 10 pro.
De antennes voor de lagere frequenties worden ook voor 4G gebruikt dus die kunnen geen belemmering vormen.
Policy van Xiaomi dus en zij zijn de enige die dit (mocht men het echt willen) met aangepaste firmware kunnen bewerkstelligen.
Maar of ze dat willen????
Jivebunny schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:08:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat ze niet bij elke SD865 een apart modem leveren wat hardware matig niet meer dan de twee banden aan kan zoals bij de poco F2 nu bijvoorbeeld. Ik weet het niet zeker maar dacht iets van een x55 modem te hebben gelezen. Kan me voorstellen dat hardware matig het modem prima extra banden aan kan, maar dat het inderdaad niet open staat nu.

Edit: jep, x55 modem zit erin en dit is wat qualcom zegt: https://www.qualcomm.com/products/snapdragon-x55-5g-modem

The Snapdragon X55 5G Modem-RF System supports virtually any combination of spectrum bands and/or modes: 5G mmWave and sub-6 GHz,
Jullie alle drie hartelijk bedankt voor jullie begrijpelijke uitleg!

[ Voor 30% gewijzigd door Timmy_01 op 22-08-2020 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wow, nu voor 379 euro bij Belsimpel! Dat is echt een hele goede deal.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ik kwam van een OnePlus 5. Sommige dingen vond ik in het begin echt idioot.

Na een aantal weken heb ik alle vervelende apps verwijderd, notificaties ingericht zoals ik dat wil, en MIUI 12 maakte ook al een paar dingen goed.

Nog steeds wel een paar dingen die ik niet superfijn vind (geen alert slider, Bluetooth volume staat in mijn auto steevast op de helft, ongeacht wat ik de vorige keer heb ingesteld, Chrome freezed heel af en toe (2-3x per week) even onverklaarbaar), maar absoluut geen dealbreakers.

Het scherm, de accu duur, de camera met Gcam is allemaal gewoon goed te noemen.

Inmiddels is er echter ook concurrentie van een OnePlus Nord (ik zou echter nooit zon pill notch willen) en de Pixel 4a.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Beide zijn eigenlijk geen concurrenten want die hebben geen QC 965 SOC en Andreno 650 aan boord en dat is al in feite genoeg om ze op een lager nivo in te schalen.
Met een 765G (Oneplus) en 730G (Pixel) doen ze het goed als middenmotor maar geen concurrent voor de F2.

Chrome freeze ligt aan Chrome (hoor je van velen met andere toestellen ook) en niet aan het toestel, gebruik zelf de Brave derivaat en die werkt feilloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

snah001 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:36:
Chrome freeze ligt aan Chrome (hoor je van velen met andere toestellen ook) en niet aan het toestel
Dit kan ik bevestigen : Gebruik Chrome voor welgeteld 1 website en weet ondertussen precies hoe ik hem moet laten crashen! :+
gebruik zelf de Brave derivaat en die werkt feilloos.
Dat is gewoon spyware wat mij betreft! :/

Lees er maar eens wat meer over ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• snah001
nero355 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:37:
[...]

Dat is gewoon spyware wat mij betreft! :/

Lees er maar eens wat meer over ;)
Al meermaals gedaan en het is gewoon bullshit.
Als reden gebruiken dat als je ads selectief kunt weren en als zo een iemand die dat rondbazuint ook nog eens een "bewijs" aanhaalt dat wanneer een browser Google als zoekmachine gebruikt de browser dus spyware is dan ben je vér heen......

Én even zonder veel zoekwerk een recente review:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAQ-Kn4B0YA8D8klJnvlZn85ZuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3YZDPBKBWUfo8U0gNI2cOfM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door snah001 op 27-08-2020 12:14 ]

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Meest gehoorde 'bewijs' bij alle Corona conspiracies:
"Lees er maar wat meer over. Staat allemaal op het Internet."

Ik krijg vandaag mijn PocoF2.

Ergens een lijstje met settings waar ik op moet letten bij de eerste installatie (ads, account)?

[edit]Ben al een lijstje aan het maken...

[ Voor 8% gewijzigd door emmerx op 27-08-2020 13:11 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

emmerx schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:20:
Meest gehoorde 'bewijs' bij alle Corona conspiracies:
"Lees er maar wat meer over. Staat allemaal op het Internet."

Ik krijg vandaag mijn PocoF2.

Ergens een lijstje met settings waar ik op moet letten bij de eerste installatie (ads, account)?
Lees er maar wat meer over, staat in dit topic vermeld. :+

Frits28 in "[Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie"

Gewoon even bovenaan zoeken op advertenties.

[ Voor 4% gewijzigd door Jivebunny op 27-08-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Ik gebruik sinds gisteren de MIUI 12 EU rom met Android 11 werkt uitstekend (nog niet alles getest). Android auto werkt nu ook zonder losse app en krijgt updates via de playstore.

Het enige wat me niet is gelukt is een vingerafdruk toevoegen. Ik heb een glazen screenprotector maar zowel op Android 10 en 11 breekt ie tijdens de registratie van de vingerafdruk het proces af. Ik heb het 1x kunnen voltooien en daarna continu de melding dat ie de vingerafdruk niet kan herkennen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Vaevictis_ schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:40:
Ik gebruik sinds gisteren de MIUI 12 EU rom met Android 11 werkt uitstekend (nog niet alles getest). Android auto werkt nu ook zonder losse app en krijgt updates via de playstore.

Het enige wat me niet is gelukt is een vingerafdruk toevoegen. Ik heb een glazen screenprotector maar zowel op Android 10 en 11 breekt ie tijdens de registratie van de vingerafdruk het proces af. Ik heb het 1x kunnen voltooien en daarna continu de melding dat ie de vingerafdruk niet kan herkennen.

Iemand tips?
Even geen tips, maar voor zover ik weet is er nog geen android 11 binnen de miui releases.

Heb je op andere plekken van het scherm ook problemen met touch registratie? Zou eventueel daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Laatst online: 21:00
Geen of andere screenprotector gebruiken. Lijkt me vrij duidelijk dat het licht hierop versplinterd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jivebunny schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Even geen tips, maar voor zover ik weet is er nog geen android 11 binnen de miui releases.
Xiaomi.eu maakt beta's op basis van Android 11 voor de F2 Pro/K30 Pro: https://xiaomi.eu/community/threads/20-8-25-27.57185/

Heb 'm nog niet durven testen, schijnt nog teveel bugs hebben voor daily use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Paradise schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Xiaomi.eu maakt beta's op basis van Android 11 voor de F2 Pro/K30 Pro: https://xiaomi.eu/community/threads/20-8-25-27.57185/

Heb 'm nog niet durven testen, schijnt nog teveel bugs hebben voor daily use.
Klopt, het is een beta.

Ik dus wel, let wel op dat je geen password of code instelt want TWRP kan anders de partities niet decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xbox_man
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-04 21:02
De Poco F2 Pro net als tweedekansje besteld voor €329! Na 4 jaar de Oneplus 3 gebruikt te hebben, toch de stap gezet. Twijfelde al een tijdje wat nieuws te kopen, maar vind smartphones over het algemeen maar duur. Maar dit leek me toch wel een heel mooie deal voor een telefoon met deze specs.

De Oneplus 3 doet het overigens nog steeds verrassend goed en is super goed bevallen. Ik baal er dan ook van dat de nieuwe Oneplus toestellen zo ontzettend duur zijn geworden. De Oneplus 3 was destijds €400 en dat was ook echt het maximale wat ik aan een smartphone wilde besteden. Ok, de Nord is redelijk geprijsd, maar de Poco F2 biedt betere specs voor minder geld. Heel benieuwd hoe de F2 gaat bevallen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Xbox_man schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:13:
De Poco F2 Pro net als tweedekansje besteld voor €329! Na 4 jaar de Oneplus 3 gebruikt te hebben, toch de stap gezet. Twijfelde al een tijdje wat nieuws te kopen, maar vind smartphones over het algemeen maar duur. Maar dit leek me toch wel een heel mooie deal voor een telefoon met deze specs.

De Oneplus 3 doet het overigens nog steeds verrassend goed en is super goed bevallen. Ik baal er dan ook van dat de nieuwe Oneplus toestellen zo ontzettend duur zijn geworden. De Oneplus 3 was destijds €400 en dat was ook echt het maximale wat ik aan een smartphone wilde besteden. Ok, de Nord is redelijk geprijsd, maar de Poco F2 biedt betere specs voor minder geld. Heel benieuwd hoe de F2 gaat bevallen!
De prijzen zijn nu echt absurd. Ik was al blij voor 499 euro. En nu is ie gewoon nieuw bij CB voor 349 te krijgen?! Komt er alweer een opvolger aan bij Xiaomi of zoiets?

Geweldige deal voor dat geld. 329 euro voor een toestel met dezelfde SoC als toestellen van 3x die prijs. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Met de huidige prijzen is de Poco echt een superdeal; qua hardware dan.
Qua software is er nog wel wat werk aan de winkel.
Kreeg vandaag MIUI 12 en daar ontbreken best veel dingen die je in de andere Android werelden wel hebt.
Voor mij bv echt irritant: alleen met een Xiaomi Bt device kun je het toestel wakker houden zonder dat het lock scherm komt (in de auto, gekppeld aan een Bt-autoradio, die Xiaomi -nog- niet levert...).
Natuurlijk zijn er voldoende oplossingen via XDA (CustoMIUIzer), maar dit soort basale dingen zouden toch moeten kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Zojuist geswitched van Mi 9T naar Poco F2
Kreeg vrijwel direct een update naar MIUI 12.0.2.0QJKEUXM Stable 1.1G
Is deze versie ook daadwerkelijk stabiel? Of zijn er nog bugs zodanig om nog even op 11 te blijven hangen.

Nog een laatste vraag (wat ik zelf niet helemaal kon terugvinden). Is het in in MIUI 12 nog altijd mogelijk om telefoon gesprekken automatisch op te nemen? (ik las een tijdje geleden dat deze functie in v12 eruit is gehaald)

[update]
Ik lees dat het met de google dialer te maken heeft. Ik zie op de f2 in miui 11 ook geen call recording mogelijk is.Wat een bummer! ZIjn er alternatieven behalve het flashen naar een Indische rom?

[ Voor 27% gewijzigd door seez op 30-08-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
seez schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:08:
Zojuist geswitched van Mi 9T naar Poco F2
Kreeg vrijwel direct een update naar MIUI 12.0.2.0QJKEUXM Stable 1.1G
Is deze versie ook daadwerkelijk stabiel? Of zijn er nog bugs zodanig om nog even op 11 te blijven hangen.

Nog een laatste vraag (wat ik zelf niet helemaal kon terugvinden). Is het in in MIUI 12 nog altijd mogelijk om telefoon gesprekken automatisch op te nemen? (ik las een tijdje geleden dat deze functie in v12 eruit is gehaald)

[update]
Ik lees dat het met de google dialer te maken heeft. Ik zie op de f2 in miui 11 ook geen call recording mogelijk is.Wat een bummer! ZIjn er alternatieven behalve het flashen naar een Indische rom?
@seez Met de stabiele MIUI 12 EU rom heb ik wel call recording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
@Vaevictis_ Doel je daarmee op de officiële rom of een custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
seez schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:13:
De officiële EU rom. 12.0.8 draai ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Toch wel een hoop MIUI glitches met mijn PocoF2:

Installeren van een ChromeCast Audio loopt iedere keer vast; met iPhone of Samsung S7/ S4 werkt het feilloos?
Koppelen van een Polar H7 hartslagmeter lukt niet via Bluetooth instellingen; in app SportsTracker werkt het daarna wel???

Ik weet niet hoelang ik deze telefoon ga gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
seez schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:13:
Dat moet de Xiaomi.eu custom rom zijn of een Chinees toestel.
De Global en de Global EU versie hebben geen call recording, die hebben dan ook de Android dialer.
Je kunt wel met de stock (beide Global versies) rom call recording voor elkaar krijgen door het toestel te "unlocken" en te "rooten" met Magisk en daarna de Skavalex call recording module flashen, die zorgt er voor dat je de Skavalex app installeert en je wel gesprekken kunt opnemen.

[ Voor 29% gewijzigd door snah001 op 30-08-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
.

[ Voor 98% gewijzigd door B00st3r op 30-08-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

emmerx schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:08:
Installeren van een ChromeCast Audio loopt iedere keer vast; met iPhone of Samsung S7/ S4 werkt het feilloos?
Koppelen van een Polar H7 hartslagmeter lukt niet via Bluetooth instellingen; in app SportsTracker werkt het daarna wel???

Ik weet niet hoelang ik deze telefoon ga gebruiken...
Dramatisch doen is ook een vak! _O-

Maar ehh... over die Chromecast : Wat probeer je precies te doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
nero355 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 00:15:
[...]
Maar ehh... over die Chromecast : Wat probeer je precies te doen :?
Ik probeerde gewoon een ChromeCast Audio te installeren via Google Home.
Procedure liep iedere keer na een minuut of twee vast; 4x geprobeerd.
Via Samsung in 1x vlekkenloos...

Deze 2 zijn problemen die ik op een andere manier heb kunnen oplossen,
en dus aantoonbaar veroorzaakt worden door de combinatie hw&sw van de Poco.
Lijst met andere 'problemen'/ onmogelijkheden/ glitches/ bugs is best lang ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Hier echt 0 problemen. Toch apart dat andere zoveel last hebben van bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:16
+1

P.S. ik draai Xiaomi.eu MIUI v12.0.8.0.QJKCNXM (Stable)

[ Voor 17% gewijzigd door bob-nwk op 31-08-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Apart. Dat insinueert iets?
Het is maar net hoeveel je met je telefoon doet; als je alleen maar FB WA Insta Snap gebruikt....

Ik weet dat ik een telefoon heb gekocht met voor die prijs fantastische hardware,
maar minder kant-en-klare software ...

Ik heb het ook met een andere F2 geprobeerd (ook MIUI Global 12.0.3.0 QJKMIXM), dus het is repliceerbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door emmerx op 31-08-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
emmerx schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:01:
Apart. Dat insinueert iets?
Het is maar net hoeveel je met je telefoon doet; als je alleen maar FB WA Insta Snap gebruikt....

Ik weet dat ik een telefoon heb gekocht met voor die prijs fantastische hardware,
maar minder kant-en-klare software ...

Ik heb het ook met een andere F2 geprobeerd (ook MIUI Global 12.0.3.0 QJKMIXM), dus het is repliceerbaar.
Heb je het ook door een andere gebruiker laten uitvoeren? Zodat je zeker weet dat het hem daarin ook niet zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Ik heb natuurlijk een heel testprotocol geschreven met dubbelblinds.

Om mijn exotische ChromeCast Audio toe te voegen :?

[ Voor 10% gewijzigd door emmerx op 31-08-2020 11:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

emmerx schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:19:

Om mijn ChromeCast toe te voegen :?
Goed bezig, fijn dat je het zo serieus op hebt gepakt. Dan kunnen de engineers van Xiaomi het snel voor je oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
emmerx schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:19:

Om mijn exotische ChromeCast Audio toe te voegen :?
Verstandig.
Heb je iemand anders dit ook laten verifiëren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
ChinaGeek schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:26:
[...]

Verstandig.
Heb je iemand anders dit ook laten verifiëren?
Nature heeft net positief bevestigd: mijn hypothese houdt stand binnen de neutrale testgroep.
Gaat morgen de eerste 2 controlegroepen in:
  1. Poco lovers
  2. Poco haters
Verwachte uitslag in 2020 Q4

[ Voor 8% gewijzigd door emmerx op 31-08-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
emmerx schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Nature heeft net positief bevestigd: mijn hypothese houdt stand binnen de neutrale testgroep.
Gaat morgen de eerste 2 controlegroepen in:
  1. Poco lovers
  2. Poco haters
Verwachte uitslag in 2020 Q4
Is ie al in de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joko97
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 21:54
Ik ben overgestapt van mijn op5t naar de poco, echt een top toestel en miui went vrij snel. Alleen vind ik de batterij wel wat tegen vallen met miui 12 versie 12.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
Joko97 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:57:
Ik ben overgestapt van mijn op5t naar de poco, echt een top toestel en miui went vrij snel. Alleen vind ik de batterij wel wat tegen vallen met miui 12 versie 12.0.2
In 'Ontwikkelaarsopties" , en dan helemaal naar beneden gaan. Vervolgens "MIUI-optimalisatie inschakelen" UITschakelen. Dat heeft bij mij goed geholpen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:15
Timmy_01 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:18:
[...]

In 'Ontwikkelaarsopties" , en dan helemaal naar beneden gaan. Vervolgens "MIUI-optimalisatie inschakelen" UITschakelen. Dat heeft bij mij goed geholpen,
Gaat de batterij dan langer mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Heb Miui-Optimalisatie=uit geprobeerd maar maakte geen verschil voor mij.
Als je die nu uit zet moet je alle apps die specifiek toegang tot camera, bestanden, gps etc. moeten hebben opnieuw autoriseren daarvoor.
Zet je die daarna opnieuw aan moet je dat spelletje ook weer opnieuw doen.

• Timmy_01
Hier staat ook nog wat info, die je misschien behulpzaam kan zijn.

• snah001
Dat is al een wat oudere tip die wel goed werkt maar gebruik die al 2 maanden maar om nou te zeggen dat scheelt een berg, eh wellicht een beetje maar alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocof2pro
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Weet iemand hoe ik de statusbalk kan laten verdwijnen tijdens browsen op internet? Vind het raar dat dan niet de full screen modus kan worden gebruikt, zelfs m'n oude OnePlus 3T deed dat. Had ik net zo goed een foon met een notch kunnen aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0K_RvCp32l0iMlrszFa5zq7Pbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9rcbd4Hrwon7RWkaifa0rS4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Originele camera app geeft bestanden de naam IMG_.....jpg
Die prefix IMG_ lijkt niet eenvoudig te veranderen.
Doet Gcam dit ook? Is het daar evt wel aan te passen?

[eigen onderzoek]
Helaas, Gcam doet dit ook ...

[ Voor 16% gewijzigd door emmerx op 09-09-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Gebruikers met een van de global versies van de F2 Pro kunnen zich opgeven als beta tester voor Android 11:

https://c.mi.com/thread-3303740-1-0.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
snah001 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:01:
Gebruikers met een van de global versies van de F2 Pro kunnen zich opgeven als beta tester voor Android 11:

https://c.mi.com/thread-3303740-1-0.html
Deadline- 9 September

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 20:24

Steve79

wie weet!?

Grijp je kans, hij is nu in de aanbieding bij Ibood voor €329,95!

Klik!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik zag dat Miui 12 de quick snap functie terug zou krijgen, maar ik zie hem niet in mijn camera instellingen. Misschien omdat dit rechten technisch niet zomaar mag?

Die functie gebruikte ik op m'n MI6 met miui 8 (dacht ik) geregeld tijdens concerten om gelijk te kunnen filmen met het scherm uit. Weet iemand hoe dit zit?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Sinds vrijdag heb ik de Poco f2 pro, also opvolger van mijn op5. Bevalt erg goed tnt, alleen gebeurt het erg vaak dat als ik tijdens het typen de spatiebalk gebruik, die wordt geregistreerd als omhoog swipen en ik naar het home scherm ga. Hebben meer mensen hier last van? Ik probeer nu ook tekst te swipen ipv te typen, dat help, maar misschien weten jullie nog andere oplossingen. Ik gebruik trouwens Gboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Geen last van bij SwiftKey. Maar ik typ ook vaak met twee duimen en kies het woord uit de suggesties. Gebruik eigenlijk hierdoor de spatie vrijwel nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Probeer eens het Android AOSP toetsenbord, als die tenminste op de Poco F2 Pro staat geinstalleerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Byte_Me schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:09:
Sinds vrijdag heb ik de Poco f2 pro, also opvolger van mijn op5. Bevalt erg goed tnt, alleen gebeurt het erg vaak dat als ik tijdens het typen de spatiebalk gebruik, die wordt geregistreerd als omhoog swipen en ik naar het home scherm ga. Hebben meer mensen hier last van? Ik probeer nu ook tekst te swipen ipv te typen, dat help, maar misschien weten jullie nog andere oplossingen. Ik gebruik trouwens Gboard.
Ik heb dit ook met gboard ja. Nog geen oplossing gevonden, anders dan beter typen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Tnx voor jullie antwoorden. Ik heb swiftkey geinstalleerd en daarbij lijkt het probleem niet op te treden. Ik denk dat ik er wel aan kan wennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Byte_Me op 15-09-2020 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Byte_Me schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:48:
Tnx voor jullie antwoorden. Ik heb swiftkey geinstalleerd en daarbij lijkt het probleem niet op te treden. Ik denk dat ik er wel aan kan wennen.
Ik had met Swiftkey uiteindelijk dat ie micro stutters kreeg bij het typen na een half jaar gebruik, bij elke telefoon ongeveer. Niet meer geprobeerd op deze poco. Hoop dat je dat niet krijgt hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Sinds zondag is de europese stable versie van MIUI 12.1.2 uit, op Android 11. Ik heb deze nu met Magisk canary geroot. Geen grote issues, apps werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Vaevictis_ schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:38:
Sinds zondag is de europese stable versie van MIUI 12.1.2 uit, op Android 11. Ik heb deze nu met Magisk canary geroot. Geen grote issues, apps werken.
Ik wou ook de EU, maar was na een half uur al geïrriteerd omdat je moet wachten met bootloader unlock, en de SIM moet er dan blijkbaar in blijven en alles. Niet te doen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vaevictis_ schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:38:
Kan voor de QJKEUXM, dat is dus de officiële Europese (EEA) versie voor de F2 geen enkele nieuwere update vinden dan de huidige 12.0.2.0., ook niet op de officiële Telegram account.
Graag een link of bronvermelding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
snah001 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:03:
[...]

Kan voor de QJKEUXM, dat is dus de officiële Europese (EEA) versie voor de F2 geen enkele nieuwere update vinden dan de huidige 12.0.2.0., ook niet op de officiële Telegram account.
Graag een link of bronvermelding!
Ik kan hem ook niet vinden. Kreeg hem zondag aangeboden als ota update. Vanaf 12.0.2 stable.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/657JmFtKHBeapU4joKsbIUZ-X90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gO297DLyzPMe9VzqYQ9NftM6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Vaevictis_ op 15-09-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat is een niet officiële custom rom (xiaomi.eu) die als K30 Pro wordt weergegeven en geen officiële stock Global EEA rom.

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 15-09-2020 15:28 ]

• seez
Opgevallen dat sommige apps niet lekker werken met de 'donkere modus'.
Is dit eigenlijk een functie van MIUI 11/12.x of zit dit ingebakken android 10?

Onderstaand een voorbeeld van waze.
Map toont rechts afslaan, echter toont rijbaan assistentie rechtdoor als dikgedrukt en rechtsaf niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/x7rt1mP/1600331426141.jpg

Is er een functie dat de donkere modus voor een specifieke app automatisch uitgezet (of niet ingeschakeld) wordt? Een lijst met uitsluitsels zou wel handig zijn. Kon het niet vinden bij de app instellingen in miui.

• emmerx
seez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:42:
Is helaas nog bij meer apps, bv:
Spotify tijdbalk is nauwelijks te zien
Network Cell Info Lite is onleesbaar wat de veldsterkte is

Je kunt in MIUI idd de donkere modus per afzonderlijke app beperken,
onder Instellingen | Scherm | Donkere modus | Individuele apps

Soms kun je het ook in de instellingen van de app zelf wijzigen.

Donkere modus scheelt met een AMOLED scherm echt heel veel in mijn SoT batterijduur.

[ Voor 31% gewijzigd door emmerx op 18-09-2020 12:30 . Reden: menu optie verduidelijkt ]

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
Joko97 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:57:
Hier geen problemen met de batterij. Gisteren na precies 3 dagen de telefoon weer op de oplader gezet, met 6 uur 27 minuten schermtijd (wel met name lezen van boeken). Was op 100% begonnen en had nog 10% over.

heb GSAM geinstalleerd omdat ik met de ingebouwde batterij meter slechts 24 uur kan bekijken. Erg irritant, maar een bekend probleem met alle huidige MIUI versies.

[ Voor 3% gewijzigd door canth op 17-09-2020 13:08 ]

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
seez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:42:
Dit zit niet standaard in Android 10 en is een. MIUI-functionaliteit. Het werkt niet vlekkeloos voor alle apps; met name voor apps die zelf al een donkere modus hebben, moet je het niet aanzetten. Voor sommige apps werkt het juist wel heel goed; proberen en uitschakelen voor de apps waarvoor het niet werkt, zoals @emmerx zegt.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Iemand enig idee hoe meer controle over het geluid te krijgen? Ik wil graag mijn beltoon aan laten, maar dan blijven system sounds ook aan (en uit is dus vice versa). Met als gevolg dat ik me rot schrik als mn telefoon onder de 20 procent komt door die idiote battery saver notificatie (om maar even wat te noemen). Is er serieus geen optie om system en beltoon los van elkaar te veranderen? Dat zat 10 jaar geleden wel gewoon al in mijn telefoon, het lijkt wel alsof google steeds meer functies uit android sloopt ( bijv de DND shutoff bij alarm optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Gebruik daar Volume Control+ voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57

Praetextatus

the dutch_paki

Ook de F2 Pro besteld. Ben een power user en lang twijfelen tussen deze en de Op Nord toch maar voor meer power gekozen ipv de hogere refresh rate. Ik zal dan mee kunnen praten :p

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWagenaar
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06-2024
Praetextatus schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:31:
Ook de F2 Pro besteld. Ben een power user en lang twijfelen tussen deze en de Op Nord toch maar voor meer power gekozen ipv de hogere refresh rate. Ik zal dan mee kunnen praten :p
Had exact dezelfde twijfel. En heb exact dezelfde keuze gemaakt, kom van een Poco F1, dus dat speelde ook mee. Eerste ervaring met Poco was ook goed. Vooralsnog geen moment spijt van de keuze. Fijn toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Ik heb diverse toestellen met hogere refres rates in handen gehad en ja, het is zichtbaar maar echt niet zoveel als het in de media overkomt als "een must".
Voor het kopen van een toestel is, althans voor mij, die hogere refresh rate geen argument om zo'n toestel dwingend te kopen want een 60Hz scherm voldoet écht méér dan voldoende zeker als je weet dat het toestel slechts in beperkte mate van die hogere scherm refresh rate gebruikt maakt omdat het stroom zuipt.
De andere aspecten zijn voor mij belangrijker zoals bij de F2 de selfie camera waardoor je een ongestoord beeldscherm hebt, de goede accu prestaties, de uitstekende prestaties van de SOC, het uitstekende scherm met hoge helderheid en uitstekende kleurweergave, bouwkwaliteit en regelmatige updates. Daarnaast is, zeker op dit moment. de F2 een echte prijsbreker waar eigenlijk bijna álles beter is dan de Nord maar het 60hz scherm is dus echt geen dealbreker.
Werden toestellen met een zwakkere SOC tot voor kort afgebrand als zijnde geen concurrentie wordt daar nu ineens bij weggekeken bij de Nord. Vreemde gang van zaken.
Er zijn zeker wel nóg betere toestellen maar die kosten dan ook méér dan het dubbele.
Dat noemen ze nu "Bang for Bucks".

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 21-09-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

GWagenaar schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:12:
[...]

Had exact dezelfde twijfel. En heb exact dezelfde keuze gemaakt, kom van een Poco F1, dus dat speelde ook mee. Eerste ervaring met Poco was ook goed. Vooralsnog geen moment spijt van de keuze. Fijn toestel.
Goed om te horen, ben benieuwd, wordt morgen geleverd. Nog tips voor wat betreft de EU roms of heb je daar niets mee gedaan?
snah001 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:48:
Ik heb diverse toestellen met hogere refres rates in handen gehad en ja, het is zichtbaar maar echt niet zoveel als het in de media overkomt als "een must".
Voor het kopen van een toestel is, althans voor mij, die hogere refresh rate geen argument om zo'n toestel dwingend te kopen want een 60Hz scherm voldoet écht méér dan voldoende zeker als je weet dat het toestel slechts in beperkte mate van die hogere scherm refresh rate gebruikt maakt omdat het stroom zuipt.
De andere aspecten zijn voor mij belangrijker zoals bij de F2 de selfie camera waardoor je een ongestoord beeldscherm hebt, de goede accu prestaties, de uitstekende prestaties van de SOC, het uitstekende scherm met hoge helderheid en uitstekende kleurweergave, bouwkwaliteit en regelmatige updates. Daarnaast is, zeker op dit moment. de F2 een echte prijsbreker waar eigenlijk bijna álles beter is dan de Nord maar het 60hz scherm is dus echt geen dealbreker.
Werden toestellen met een zwakkere SOC tot voor kort afgebrand als zijnde geen concurrentie wordt daar nu ineens bij weggekeken bij de Nord. Vreemde gang van zaken.
Er zijn zeker wel nóg betere toestellen maar die kosten dan ook méér dan het dubbele.
Dat noemen ze nu "Bang for Bucks".
Ik heb ook een 90hz telefoon gehad en werkte wel zeer mooi. Maar wil gewoon niet 500+ meer uitgeven daarvoor. Daarnaast wel een echte tweaker dus ook even wat meer mogelijkheden met custom roms enzo.

Bouwkwaliteit was ook een dingetje tov van de Nord. Die wad wat meer plastic.
Heb je nog de EU rom erop gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Even een leuk weetje, ik kwam deze post tegen op XDA. Het lijkt erop dat de band restricties op de 5ghz omzeild kunnen worden. Ik heb nog even niet gecontroleerd of dat voor NL wat uit maakt :p

https://forum.xda-develop...y-stable-miui-12-t4114423

[ Voor 20% gewijzigd door Praetextatus op 21-09-2020 22:47 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:46
heb sinds 2 weken problemen met het opladen.
Het lijkt wel of een connector binnen niet goed aansluit op elkaar.
Als ik mijn telefoon op een bepaalde manier buig, dan laadt hij op, maar zodra ik de spanning op de draai weg haal dan laadt het niet meer op.

Gevalletje garantie denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Praetextatus schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:46:
Even een leuk weetje, ik kwam deze post tegen op XDA. Het lijkt erop dat de band restricties op de 5ghz omzeild kunnen worden. Ik heb nog even niet gecontroleerd of dat voor NL wat uit maakt :p

https://forum.xda-develop...y-stable-miui-12-t4114423
Alleen wel zeg maar voor de wifi. Niet voor 5g. Weet niet of dat duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Jivebunny schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:54:
[...]

Alleen wel zeg maar voor de wifi. Niet voor 5g. Weet niet of dat duidelijk was.
Snap dat was niet duidelijk voor mij. Ik was niet op de hoogte van de wifi 5ghz issues.
Dank voor de verduidelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Praetextatus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:55:
[...]

Snap dat was niet duidelijk voor mij. Ik was niet op de hoogte van de wifi 5ghz issues.
Dank voor de verduidelijking.
Ik was positief getriggerd door je melding hehe, ik dacht, mooi, banden unlocken op het modem kan dus toch! Maar het ging over de wifi regio's en toewijzing van de banden in de EU versus GB op die custom rom. Helaas.

Ik denk echter dat we nooit meer banden gaan krijgen via Xiaomi voor 5g dan deze, ook al kan de hardware het wel aan. Kwestie van licenties die voorafgaand aan productie worden verkregen. Althans dat is wat ik overal lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Andere 5G banden kunnen alleen maar door andere firmware van Qualcomm mogelijk gemaakt worden.
De antennes voor die banden zijn al aanwezig daar deze ook voor 4G+ gebruikt worden.
Kwestie dus of Xiaomi die opdracht geeft aan Qualcomm om die vrij te geven of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bob-nwk
SonyEricsson schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:23:
heb sinds 2 weken problemen met het opladen.
Het lijkt wel of een connector binnen niet goed aansluit op elkaar.
Als ik mijn telefoon op een bepaalde manier buig, dan laadt hij op, maar zodra ik de spanning op de draai weg haal dan laadt het niet meer op.

Gevalletje garantie denk ik
Probeer eerst eens - voorzichtig - met een cocktailprikker pluisjes etc uit de connector te pulken. Dat kan namelijk ineens heel snel gaan met bepaalde kledingstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

snah001 schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:13:
Gebruik daar Volume Control+ voor.
Linkje? want als ik installeer wat ik denk dat het is dan gaan ringtone en system nog steeds gelijk, als ik de ene aanpas gaat de ander mee.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco F2 Pro] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's