Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:27
bob-nwk schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:09:
[...]

Probeer eerst eens - voorzichtig - met een cocktailprikker pluisjes etc uit de connector te pulken. Dat kan namelijk ineens heel snel gaan met bepaalde kledingstukken.
Idd, tot nu toe heb ik altijd problemen gehad met de usb connector. Ik heb de telefoon ook vaak in m'n broekzak.

Ik gebruik ook zo'n persluch spuitbus (bij de action te halen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Whiskey48 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:46:
[...]

Idd, tot nu toe heb ik altijd problemen gehad met de usb connector. Ik heb de telefoon ook vaak in m'n broekzak.

Ik gebruik ook zo'n persluch spuitbus (bij de action te halen).
Met perslucht de bus wel rechtop houden en even wat extra lucht in de lucht spuiten, anders komt er vaak wat vocht mee, dat wil je liever niet.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Ninja0NL
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-03-2021
Misschien niet helemaal de juiste plek om deze vraag te stellen maar probeer het toch.
Ik heb altijd een Samsung gehad en zit nu heel erg in twijfel tussen de a71 en de poco f2 pro.
Dit omdat ik ook graag prestaties wil maar tegelijk bang dat de telefoon tegen zal vallen.
Ik ben in het verleden veel bezig geweest met andere roms en zo voor de samsung maar dit al een tijd niet meer gedaan.
Ik kom van de Galaxy a8 2018 en zou graag willen weten of de poco f2 heel erg veel anders is dan de samsung of dat dit nog redelijk mee valt.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:15

Praetextatus

the dutch_paki

Ninja0NL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:43:
Misschien niet helemaal de juiste plek om deze vraag te stellen maar probeer het toch.
Ik heb altijd een Samsung gehad en zit nu heel erg in twijfel tussen de a71 en de poco f2 pro.
Dit omdat ik ook graag prestaties wil maar tegelijk bang dat de telefoon tegen zal vallen.
Ik ben in het verleden veel bezig geweest met andere roms en zo voor de samsung maar dit al een tijd niet meer gedaan.
Ik kom van de Galaxy a8 2018 en zou graag willen weten of de poco f2 heel erg veel anders is dan de samsung of dat dit nog redelijk mee valt.

Alvast bedankt
Ik heb zelf meerdere Samsungs gehad en de laatste was de Note 9. Was en ben nog steeds Samsung fan alleen de prijzen rijzen we de pan uit nu voor de higher end modellen. En ja je merkt verschil, de F2 is minder gepolijst. Ik heb ook nog een Realme gehad en die was ook minder gepolijst.

Het zijn net die kleine dingen net wat kleine irritaties geven. Maar als je je daarop instelt dan kun je daar omheen kijken. Ik ben een power user en werk ook heel veel via de telefoon. En dan wil ik gewoon raw power hebben en dan los ik de irritaties wel zoveel mogelijk zelf op.

Uiteindelijk zijn het first World problems :p

Ik kan zelf deze telefoon anderen wel aanraden, zeker als ze tweakers zijn ;)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Praetextatus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:03:
Ik heb zelf meerdere Samsungs gehad en de laatste was de Note 9. Was en ben nog steeds Samsung fan alleen de prijzen rijzen we de pan uit nu voor de higher end modellen. En ja je merkt verschil, de F2 is minder gepolijst. Ik heb ook nog een Realme gehad en die was ook minder gepolijst.

Het zijn net die kleine dingen net wat kleine irritaties geven. Maar als je je daarop instelt dan kun je daar omheen kijken. Ik ben een power user en werk ook heel veel via de telefoon. En dan wil ik gewoon raw power hebben en dan los ik de irritaties wel zoveel mogelijk zelf op.
Grappig : Ik vermijd juist Samsung als de pest! :Y)

Moet wel zeggen dat de A80 erg mooi is geworden en misschien wel hun echte topmodel zou moeten zijn! :)

Ik heb heel wat merken in mijn handen gehad en heel eerlijk gezegd blijft het uiteindelijk één pot nat zolang het Android modellen betreft, maar ook dat Apple apparaat dat ik tijdelijk heb gehad bleef uiteindelijk een smartphone voor mij en dus ook niet heel anders dan de rest...

Kortom : Wat versta jij onder "minder gepolijst" precies :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
Ninja0NL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:43:

Alvast bedankt
Ik kom zelf van de Nexus 6P. Een goed toestel. Maar nu ik met de Poco F2 werk, wil ik niet meer terug. Ik heb de Poco F2 volledig naar eigen wens ingesteld, en kom geen enkel irritatiepunt tegen.

Maar lees ook maar eens wat dit forumlid schrijft, dan hoef ik dat niet te herhalen.

Kortom: ik ben erg blij met mijn Poco F2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:00
Eigenlijk is het enige nadeel van heel de telefoon de verschrikkelijke ROM. Kan maar niet wennen aan dat MIUI. Had eigenlijk gehoopt dat er al veel meer custom ROM's zouden zijn en dat ik gewoon een stock android kon flashen. Helaas blijft dit sterk achter en verwacht helemaal geen non-MIUI roms meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ninja0NL
Timmy_01 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:49:
[...]

Ik kom zelf van de Nexus 6P. Een goed toestel. Maar nu ik met de Poco F2 werk, wil ik niet meer terug. Ik heb de Poco F2 volledig naar eigen wens ingesteld, en kom geen enkel irritatiepunt tegen.

Maar lees ook maar eens wat dit forumlid schrijft, dan hoef ik dat niet te herhalen.

Kortom: ik ben erg blij met mijn Poco F2!
Thnx denk dat ik er wel uit ben en er gewoon voor ga.
Heb geen zin om weer een klap geld uit te geven voor een Samsung met deze hardware of een Samsung met mindere prestatie maar zelfde prijs.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

nero355 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:16:
[...]

Grappig : Ik vermijd juist Samsung als de pest! :Y)

Moet wel zeggen dat de A80 erg mooi is geworden en misschien wel hun echte topmodel zou moeten zijn! :)

Ik heb heel wat merken in mijn handen gehad en heel eerlijk gezegd blijft het uiteindelijk één pot nat zolang het Android modellen betreft, maar ook dat Apple apparaat dat ik tijdelijk heb gehad bleef uiteindelijk een smartphone voor mij en dus ook niet heel anders dan de rest...

Kortom : Wat versta jij onder "minder gepolijst" precies :?
De Realme X2 Pro die ik had had bijvoorbeeld software glitches. Ook was de camera naar mijn mening minder dan de Samsung Note 9 ook al kwam de Realme ruim een jaar later op de markt.

De Poco F2 heeft soms hele rare vertalingen. Naast de reclame die je door de strot wordt gedrukt. Gewoon kleine dingen die je zoveel mogelijk naar je hand kunt proberen zetten, maar de Note 9 was voor mij een telefoon waar ik vrijwel niets aan hoefde te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Renzzie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:12:
Eigenlijk is het enige nadeel van heel de telefoon de verschrikkelijke ROM. Kan maar niet wennen aan dat MIUI. Had eigenlijk gehoopt dat er al veel meer custom ROM's zouden zijn en dat ik gewoon een stock android kon flashen. Helaas blijft dit sterk achter en verwacht helemaal geen non-MIUI roms meer.
Ik heb nu al jaren Mi (miui) en weet eigenlijk niet meer goed wat er niet fijn aan zou zijn. Vind het juist wel leuke dingetjes hebben. Ik heb een samsung van 't werk, daar kan ik soms lastig aan wennen.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Praetextatus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:39:
[...]
De Poco F2 heeft soms hele rare vertalingen. Naast de reclame die je door de strot wordt gedrukt. Gewoon kleine dingen die je zoveel mogelijk naar je hand kunt proberen zetten, maar de Note 9 was voor mij een telefoon waar ik vrijwel niets aan hoefde te doen.
Huh, rare vertalingen? Heb je chinese import poco f2 gekocht?

Reclame? Alleen in de beveiligingsscanner als je een app installeert. Verder kom ik het echt nergens tegen?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Reclame kun je inderdaad bij de installatie, en geloof ik ook in de instellingen, uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Praetextatus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:39:
De Realme X2 Pro die ik had had bijvoorbeeld software glitches.
Define glitches :?
Ook was de camera naar mijn mening minder dan de Samsung Note 9 ook al kwam de Realme ruim een jaar later op de markt.
Dat kan mij dan weer echt niks schelen, want daar heb ik twee dSLR's voor :)

De dingen waarvan ik een foto maak met mijn telefoon zijn vaak achterkanten van computers/netwerkmeuk en andere soortgelijke onzin :+
De Poco F2 heeft soms hele rare vertalingen.
Gewoon op Engels zetten en nooit meer naar omkijken! d:)b

Alle apparaten die ik gebruik zijn daarom ook in het Engels ingesteld of geinstalleerd! :Y)
Naast de reclame die je door de strot wordt gedrukt.
Tja, al zet je het uit : Het blijft Google Android en qua "spyware gehalte" is Samsung misschien zelfs wel erger dan Xiaomi als je de mensen die de EULA's hebben doorgenomen mag geloven! _O- :D
Gewoon kleine dingen die je zoveel mogelijk naar je hand kunt proberen zetten, maar de Note 9 was voor mij een telefoon waar ik vrijwel niets aan hoefde te doen.
Wat mij betreft één keer en nooit meer! :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ninja0NL
Dus als ik het goed begrijp heb je alleen reclames bij een installatie van een app en opschonen van het geheugen.
Maar als alles er een maal opstaat is het niet zo dat je bv zonder aanleiding een reclame ziet

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ninja0NL schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:38:
Dus als ik het goed begrijp heb je alleen reclames bij een installatie van een app en opschonen van het geheugen.
Maar als alles er een maal opstaat is het niet zo dat je bv zonder aanleiding een reclame ziet
Ja precies. Alleen die stock apps van Xiaomi zoals die scanner en opschoner en ja, ik moet zeggen, die opschoner gebruik ik echt helemaal niet.

Bij installatie van een app die gescant wordt krijg ik die banden reclame altijd. Heb ingesteld dat ik geen persoonlijke aanbevelingen wilde in die app. Verder reclame uitgezet bij eerste configuratie.

Verder nergens iets, zolang je maar een regio in de EU kiest.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Praetextatus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:03:
[...]

Tip voor de tweaker en poweruser:
Als je echt helemaal van die reclames af wil: pi-hole op je thuisnetwerk en dan met wireguard naar je thuisnetwerk verbinden voor als je buiten de deur bent. Ik heb nooit reclames zolang ik dat draai.

Oh en ben je al bekend met tweede ruimte? Daarmee kan je werk/privé gescheiden opzetten en makkelijk switchen door bijvoorbeeld vingerafdruk eraan te koppelen. Zeg maar duim of wijsvinger links is privé en rechts is tweede ruimte. Kan je vanaf lockscreen al naar de juiste ruimte gaan. Of via shortcut na unlocked wisselen kan ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Jivebunny op 24-09-2020 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
Jivebunny schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:43:
[...]

Ja precies. Alleen die stock apps van Xiaomi zoals die scanner en opschoner en ja, ik moet zeggen, die opschoner gebruik ik echt helemaal niet.

Bij installatie van een app die gescant wordt krijg ik die banden reclame altijd. Heb ingesteld dat ik geen persoonlijke aanbevelingen wilde in die app. Verder reclame uitgezet bij eerste configuratie.

Verder nergens iets, zolang je maar een regio in de EU kiest.
Je kan deze reclame ergens uitzetten. Heb ik een al een tijdje geleden gedaan, dus weet niet meer waar dit exact zit. Ik meen ergens onder kopje beveiliging.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Renzzie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:58:
[...]
Je kan deze reclame ergens uitzetten. Heb ik een al een tijdje geleden gedaan, dus weet niet meer waar dit exact zit. Ik meen ergens onder kopje beveiliging.
Klopt, alleen heb ik sinds MIUI 12 (nu op 12.0.2) alsnog reclame in de appscanner, ondanks dat ik het allemaal heb uitgezet. Regio NL. Maar goed, pihole en wireguard werken ook goed zo. Zal nog eens zoeken want misschien is ie van 11 naar 12 weer automatisch aangezet. Zou ook nog kunnen. Had het wel uitgezet bij initiële eerste installatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Renzzie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:58:
[...]
Goeie tip, kwam er zelfs achter dat je de scan gewoon zelfs kan uitzetten: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUUqbVgFgFmNr3or6SVagojsXHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFDXR3BndYsTpdbpbcjBWhWr.jpg?f=fotoalbum_large

Dan ben je sowieso van die onzin af. Blijkbaar gebruiken ze Avast voor virus check. Heb ik nooit een hoge pet van op gehad. Dit gaat prima werken als je het uitschakelt wanneer je de play store gebruikt en geen vage apps installeert. Als je andere stores gebruikt zou ik dit aan laten.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Zat net de phonearena review te kijken en daar hebben ze het over dat de meldingen soms niet binnenkomen. Dus whatsapp en mail.
Maar lees dit hier nergens. Hebben mensen daar last van of is dat gewoon weer de battery saver die dan uitgezet moet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Nooit last van bij mail/WhatsApp/SMS, wel aan de lopende band bij andere apps. Zo werkt mijn boodschappenwekker van picnic voor geen meter. Staat voor 19u op donderdag, krijg hem vaak pas om 23u. Ook veel gezeur gehad om de meldingen aan de gang te krijgen voor afvalcontainers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46
SonyEricsson schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:23:
heb sinds 2 weken problemen met het opladen.
Het lijkt wel of een connector binnen niet goed aansluit op elkaar.
Als ik mijn telefoon op een bepaalde manier buig, dan laadt hij op, maar zodra ik de spanning op de draai weg haal dan laadt het niet meer op.

Gevalletje garantie denk ik
Voor degene die later tegen zelfde probleem aan loopt:

Het lag niet aan de usb connector. En ik wilde mijn telefoon niet opsturen voor garantie (fotos etc) dus heb ik besloten om zelf te gaan onderzoeken wat er mis mee is.
Met behulp van deze video: YouTube: We've NEVER seen cooling like this! - Poco F2 Pro Teardown!
heb ik vrij eenvoudig mijn Poco F2 open gekregen, wat dat betreft volgt de F2 prima mijn F1 op (die ik na 2 maanden ook zelf moest ontleden om er een nieuwe scherm in te plaatsen)

Euvel was vrij snel gevonden, een slechte accu connector/kabel.
Als je op de connector wat druk zet (je vinger erop drukt bv) dan laadt de telefoon weer prima op. Haal je de druk weg, dan valt de connectie/laden ook weer weg.

Paar opties die ik kon doen:
1) een nieuwe connector kabel op aliexpres zoeken (nog niet gevonden/edit nu wel: https://www.deviceparts.c...iaomi-poco-f2-pro-hq.html
https://superfunk.eu/prod...ycon_Shopforward.nl%20CSS)
of
2) tijdelijk een dikkere papier/karton eronder zetten zodat er geen speling tussen de casing en de connector zit. Dit heb ik dus gedaan, wellicht iets te dik omdat de case nu niet meer 100% aansluit. Maar tijdelijk is dit een goede oplossing. Misschien kan ik kartonnetje net wat dunner maker zodat de case weer goed aansluit.

[ Voor 11% gewijzigd door SonyEricsson op 25-09-2020 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Jivebunny schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:03:
[...]

Klopt, alleen heb ik sinds MIUI 12 (nu op 12.0.2) alsnog reclame in de appscanner, ondanks dat ik het allemaal heb uitgezet. Regio NL. Maar goed, pihole en wireguard werken ook goed zo. Zal nog eens zoeken want misschien is ie van 11 naar 12 weer automatisch aangezet. Zou ook nog kunnen. Had het wel uitgezet bij initiële eerste installatie.
Als je echt van alle reclame af wilt (ook bij YT) rooten met magisk, F-Droid installeren en AdAway. Nooit meer last van enige reclame ook niet in apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Renzzie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:36:
Nooit last van bij mail/WhatsApp/SMS, wel aan de lopende band bij andere apps. Zo werkt mijn boodschappenwekker van picnic voor geen meter. Staat voor 19u op donderdag, krijg hem vaak pas om 23u. Ook veel gezeur gehad om de meldingen aan de gang te krijgen voor afvalcontainers.
Denk de agressieve batterij besparing van MIUI. Per app kan je daar een andere instelling aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:07
Jivebunny schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:36:
[...]

Denk de agressieve batterij besparing van MIUI. Per app kan je daar een andere instelling aan geven.
Ja, als je apps toestemming wil geven om in de background te draaien moet je heel goed oppassen, heb er echt lang overgedaan om de standaard google klok te kunnen gebruiken als wekker. En de integratie met spotify werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het gebrek aan custom roms is toch wel een groot gemis vind ik. Ik kom van een Oneplus 6 en ben/was een echte flashaholic; soms elke paar dagen een andere. Nu is de keus Global MIUI of xiaomi.eu, meer is er niet. De laatste Xiaomi.eu Android 10 versie ben ik wel wat op uitgekeken, maar de Android 11 versie is nog niet stabiel genoeg (ondersteunt bijvb geen andere launcher dan de systemlauncher). Jammer, want de hardware ben ik fan van, maar de software laat toch wel te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Paradise schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:09:
Het gebrek aan custom roms is toch wel een groot gemis vind ik. Ik kom van een Oneplus 6 en ben/was een echte flashaholic; soms elke paar dagen een andere. Nu is de keus Global MIUI of xiaomi.eu, meer is er niet. De laatste Xiaomi.eu Android 10 versie ben ik wel wat op uitgekeken, maar de Android 11 versie is nog niet stabiel genoeg (ondersteunt bijvb geen andere launcher dan de systemlauncher). Jammer, want de hardware ben ik fan van, maar de software laat toch wel te wensen over.
Dit dus. Alhoewel, volgens mij komen ze er wel alleen duurt het even voordat ze goed opgestart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninja0NL
Volgens mij zag ik een post op xda dat ze er op dit moment mee bezig zijn.
Weet dit niet 100% zeker maar zag daar iets voorbij komen niet echt gelezen.

Morgen komt mijn poco f2 pro binnen erg veel zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Ninja0NL schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:37:
Volgens mij zag ik een post op xda dat ze er op dit moment mee bezig zijn.
Weet dit niet 100% zeker maar zag daar iets voorbij komen niet echt gelezen.

Morgen komt mijn poco f2 pro binnen erg veel zin in
Er is een "Hiirakernel" beschikbaar, een kernel van een Chinese ontwikkelaar buiten XDA, wordt op XDA wel naar gelinkt. Lijkt nog niet heel veelbelovend, volgens mij zijn de kernelsources ook nog niet vrijgegeven. Ik verwacht niet veel van de development voor dit toestel als het niet snel op gang komt; anders richten developers zich weer op nieuwere devices.

Klein lichtpuntje is wel dat mauronofrio een TWRP versie gepost heeft: https://forum.xda-develop...aomi-poco-f2-pro-t4167169

• Vaevictis_
Paradise schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:09:
@Paradise

Hoe bedoel je? Ik draai dus op de .eu versie met Android 11 en geen grote bugs gevonden. Ook geroot met Magisk canary, en ik gebruik Nova Laucher. Werkt allemaal prima. Ook android auto werkt nu met de laatste versie uit de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Ik zal het eens proberen dan, een van de developers gaf, op een opmerking dat het problemen gaf, aan dat het inderdaad niet ondersteund wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:07
Er is voor de Indonesische versie van de F2 Pro een nieuwe update versie 12.0.4.0 uitgekomen dus verwacht dat deze spoedig ook voor de 2 Global versies released zal worden.
Waarschijnlijk alleen een security update.
Ik hou het in de gaten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 19:08
sjaakwortel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:35:
[...]

Ja, als je apps toestemming wil geven om in de background te draaien moet je heel goed oppassen, heb er echt lang overgedaan om de standaard google klok te kunnen gebruiken als wekker. En de integratie met spotify werkt nog steeds niet.
Als je bedoelt spotify als wekker zetten moet je naar de app instellingen gaan(van MIU niet spotify zelf) van spotify en automatisch opstarten aanvinken. Dan werkt het wel met Google klok en heb je muziek als wekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnmarlou
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-08 16:00
HALLO

in het controlcenter staat het icoontje van zwevend venster (floating windows) maar als ik er op klik krijg ik de melding ,geen apps beschikbaar ,
ik heb in de instellingen van de apps wel zwevend venster aan staan ,hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor .
alvast bedankt

gr john

[ Voor 4% gewijzigd door johnmarlou op 28-09-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
johnmarlou schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:55:
HALLO

in het controlcenter staat het icoontje van zwevend venster (floating windows) maar als ik er op klik krijg ik de melding ,geen apps beschikbaar ,
ik heb in de instellingen van de apps wel zwevend venster aan staan ,hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor .
alvast bedankt

gr john
Dit aanklikken werkt alleen als je al een scherm open hebt. Dat verandert dan naar een zwevend scherm. Open bijv. de Google app, klik op op Zwevend venster et voila: je venster verandert naar een zwevend venster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnmarlou
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-08 16:00
oke hartelijk dank

gr john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 11:40
Heb sinds het weekend de Poco F2 Pro in bezit en moet zeggen dat het een top Phone is.
Gekocht voor €349 bij belsimpel, voor dit geld een no brainer en de nieuwe flagship killer wat mij betreft (had hiervoor de OPO waar ik ruim 6 jaar mee heb gedaan) 😁.
Hoop alleen wel dat er spoedig custom roms uitkomen (draaide op de OPO al tijden LineageOs wat erg beviel).
Zal er nog wel wat troep afhalen met die debloat tool.

Wat me wel opviel was dat het volume via de headphone jack erg laag was, nalezen op het internet bleek de oplossing te zijn dat je de regio moet veranderen van Nederland naar St. Helena om er zeker 5dB aan volume bij te krijgen!! Tamelijk bizar.

Al met al een super phone, maar de custom roms kunnen wat mij betreft niet snel genoeg verschijnen 😁

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hellhound schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 02:00:
Wat me wel opviel was dat het volume via de headphone jack erg laag was, nalezen op het internet bleek de oplossing te zijn dat je de regio moet veranderen van Nederland naar St. Helena om er zeker 5dB aan volume bij te krijgen!! Tamelijk bizar.
Daar mag je de EU voor bedanken!

Zo hebben ze ook een aantal andere producten verpest door die stomme "kneusjes bescherming wet" in te voeren... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Heb sinds het weekend de Poco F2 Pro in bezit en moet zeggen dat het een top Phone is.
Gekocht voor €349 bij belsimpel, voor dit geld een no brainer en de nieuwe flagship killer wat mij betreft (had hiervoor de OPO waar ik ruim 6 jaar mee heb gedaan) 😁.
Hoop alleen wel dat er spoedig custom roms uitkomen (draaide op de OPO al tijden LineageOs wat erg beviel).
Zal er nog wel wat troep afhalen met die debloat tool.

Al met al een super phone, maar de custom roms kunnen wat mij betreft niet snel genoeg verschijnen 😁
Please enlighten me :) Heb je een linkje of iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 11:40
Daywalk3r schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Please enlighten me :) Heb je een linkje of iets
https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

Er is ook nog deze, al weet ik niet 100% of die werkt op de Global EU ROM (vermoed van wel, eigen risico etc...) 😊

https://miui.blog/any-devices/debloat-download-guide/

[ Voor 28% gewijzigd door Hellhound op 01-10-2020 10:58 ]

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:39

Wow, serieus? Waarschijnlijk luistert de bevolking daar over het algemeen erg slecht dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Inmiddels is ook de update voor de "gewone" Global versie uit:

Poco F2 Pro Global Stable V12.0.4.0

https://bigota.d.miui.com...KMIXM_72b1da9230_10.0.zip

De EEA (EU) versie zal dan ook spoedig volgen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Paradise schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Dit leek een goede oplossing voor mij, maar met een belangrijke keerzijde; nummerweergave werkt niet meer. Ik zie alle bellers als "onbekend". Als ik VoLTE uitschakel, werkt nummerweergave wel weer. Ik zie er heel veel meldingen over, al sinds lange tijd, maar nog geen werkbare oplossing gevonden. Anderen die hetzelfde ervaren? Ik heb Vodafone btw.
Ik dacht eens te downgraden van Xiaomi.eu MIUIv12 naar v11. En zowaar werkt VoLTE nu wel met nummerherkenning.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Paradise schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Ik dacht eens te downgraden van Xiaomi.eu MIUIv12 naar v11. En zowaar werkt VoLTE nu wel met nummerherkenning.. :?
Blijft vreemd, heb ook Vodafone en nummerherkenning werkt hier gewoon met VoLTE aktief op Miui 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

Blijft vreemd, heb ook Vodafone en nummerherkenning werkt hier gewoon met VoLTE aktief op Miui 12.
Gebruik je de officiele MIUI 12 of de Xiaomi.eu variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Paradise schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:25:
[...]

Er is een "Hiirakernel" beschikbaar, een kernel van een Chinese ontwikkelaar buiten XDA, wordt op XDA wel naar gelinkt. Lijkt nog niet heel veelbelovend, volgens mij zijn de kernelsources ook nog niet vrijgegeven. Ik verwacht niet veel van de development voor dit toestel als het niet snel op gang komt; anders richten developers zich weer op nieuwere devices.

Klein lichtpuntje is wel dat mauronofrio een TWRP versie gepost heeft: https://forum.xda-develop...aomi-poco-f2-pro-t4167169
Erg jammer, voor de K20 Pro waren genoeg ROM's te vinden, maar de F2 Pro sterft een stille dood op dat gebied.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Paradise schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

Gebruik je de officiele MIUI 12 of de Xiaomi.eu variant?
Zoals mijn onderschrift laat zien de officiële EEA Global variant, weliswaar unlocked en rooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolderik
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-01-2024
Bij mij doet volte met nummer herkenning het ook niet meer na update naar miu12.
Ik draai op de global versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
All eerder gemeld dat enkele Kpn gebruikers dit probleem ook hebben.
Van Vodafone nog niet eerder gehoord en heb er zelf ook geen last van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zhzqV_zO-oUMogYVk8SpimyV5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ut0bQSc9Kuwb2i1dMTfszluB.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de tuin winterklaar aan het maken: slakkeneitjes. Toch leuk de macro camera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Update QJKEUXM 12.0.3.0 security update 01-09-2020 is uit.

Ota: https://bigota.d.miui.com...KEUXM-f624e9f505-10.0.zip

Recovery Rom: https://bigota.d.miui.com...KEUXM_a9ead2b623_10.0.zip

[ Voor 78% gewijzigd door snah001 op 10-10-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
ZIjn er meer mensen hier die bluetooth issues hebben met hun F2?
Het maakt niet uit waarmee ik pair, mijn autoradio/mobile speaker/oordopjes ik heb consequent last van happeren/slecht kunnen pairen en wegvallende verbindingen.

Ik heb ook ff wat google-fu gedaan en kom hier en daar wel mensen tegen maar niet heel veel echte oplossingen buiten een beetje rond pielen in de developer options.
Anders ga ik eens kijken of er iets om te wisselen valt.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Routed schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:31:
Hier een PocoF2 die gekoppeld is aan meerdere ( nu 8 ) Bt audio ontvangers en headsets van verschillende merken en nergens problemen mee. Lijkt me exemplarisch.
Ook update -mijn eerste met Xiaomi- naar QJKMIXM 12.0.4.0 ging probleemloos.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Routed schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:31:
Het maakt niet uit waarmee ik pair, mijn autoradio/mobile speaker/oordopjes ik heb consequent last van happeren/slecht kunnen pairen en wegvallende verbindingen.

Ik heb ook ff wat google-fu gedaan en kom hier en daar wel mensen tegen maar niet heel veel echte oplossingen buiten een beetje rond pielen in de developer options.
Anders ga ik eens kijken of er iets om te wisselen valt.
Ook hier geen enkel probleem met het pairen met diverse devices.
Heb soms wel af en toe dat ie sommige devices niet wil zien maar dan hebben andere merken toestellen dezelfde problemen met het betreffende device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Dat is balen. M'n Poco F2 pro wil opeens niet meer opladen. :'( :'( :'( :'(
Verschillende opladers geprobeerd, maar hij is echt stuk.
Ik heb hem gekocht bij edwaybuy, zal zien hoe de RMA gaat.

Een vraag, heeft iemand een tip hoe je het beste een backup kunt maken van je telefoon? (ik heb nog 23%, wil hem ook graag nog resetten voor ik hem wegstuur). Of kan ik een backup vergeten en beter gelijk een reset?
(ik heb google photo's gratis backup aan staan, dus heb een kopie van m'n foto's iig nog)

- edit: ik heb hem maar gereset. Nu maar afwachten van edwayuy hoe de RMA loopt.

- edit: Ik mag hem opsturen en bij ontvangst krijg ik een "nieuwe" retour ... nette service! Moest hem wel resetten, dat was dus gelukt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Whiskey48 op 12-10-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Whiskey48 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:01:

Een vraag, heeft iemand een tip hoe je het beste een backup kunt maken van je telefoon? (ik heb nog 23%, wil hem ook graag nog resetten voor ik hem wegstuur). Of kan ik een backup vergeten en beter gelijk een reset?
(ik heb google photo's gratis backup aan staan, dus heb een kopie van m'n foto's iig nog)

- edit: ik heb hem maar gereset. Nu maar afwachten van edwayuy hoe de RMA loopt.

- edit: Ik mag hem opsturen en bij ontvangst krijg ik een "nieuwe" retour ... nette service! Moest hem wel resetten, dat was dus gelukt :)
Heb zelf titanium backup, onedrive en onesync in gebruik. Backup van titanium gaat dan naar onedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Whiskey48 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:01:

Die van mij komt ook van Edwaybuy vandaan en gelukkig geen problemen.
Maar goed om te weten dat ze geen gezeik garantie leveren en direct een nieuwe retour sturen.
Bij Belsimpel zal je dat echt niet lukken, voorbeelden te over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
snah001 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:03:
[...]

Die van mij komt ook van Edwaybuy vandaan en gelukkig geen problemen.
Maar goed om te weten dat ze geen gezeik garantie leveren en direct een nieuwe retour sturen.
Bij Belsimpel zal je dat echt niet lukken, voorbeelden te over.
Ja inderdaad, mijn usb was stuk van mn oude Nexus telefoon. Daar kreeg ik een rekening van 350 euro voor het vervangen van de USB, waar ze cf policy gelijk de batterij en scherm gingen vervangen (zat een miluscuus barstje linksboven het scherm, zo goed als niet zichtbaar. Cf policy mochten ze niet m'n telefoon repareren zonder dat te vervangen en dat viel buiten de garantie .. kansloos.
Toen na dreigen met rechtzaken zonder onderzoekskosten de telefoon terugontvangen (na 2mnd) en zelf via Aliexpress voor 2 euro een USB stukje gekocht en binnen 10min vervangen.

Mooi voorbeeld dat de betere China webshops vaak betere garantie geven dan de betere NL shops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Whiskey48 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Ja inderdaad, mijn usb was stuk van mn oude Nexus telefoon. Daar kreeg ik een rekening van 350 euro voor het vervangen van de USB, waar ze cf policy gelijk de batterij en scherm gingen vervangen (zat een miluscuus barstje linksboven het scherm, zo goed als niet zichtbaar. Cf policy mochten ze niet m'n telefoon repareren zonder dat te vervangen en dat viel buiten de garantie .. kansloos.
Toen na dreigen met rechtzaken zonder onderzoekskosten de telefoon terugontvangen (na 2mnd) en zelf via Aliexpress voor 2 euro een USB stukje gekocht en binnen 10min vervangen.

Mooi voorbeeld dat de betere China webshops vaak betere garantie geven dan de betere NL shops.
Ik afgelopen weken ook zoiets met Xiaomi Mi9, binnen 2 jaar stuk wilde niet meer opladen. Oordeel: Valschade, nieuwe achterkant en scherm moet vervangen worden anders geen garantie op reparatie. Dus ik betalen en kreeg toestel na 3 weken opgestuurd is de klacht zelf niet verholpen. Weer teruggestuurd via belsimpel.nl. Weer 3 weken kwijt, leentoestel was ook niet mogelijk. Waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Gaat dat spul niet allemaal naar 1 zo'n #$^@*&$ bedrijf die ongeveer monopoly heeft in NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

De 6gb mem / 128gb storage versie is 309 euri in de prime sale bij amazon.
Da's wel een erg fijn prijsje !

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joko97
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 21:54
Zojuist V12.0.3.0 OTA ontvangen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LGAXpJHS_41ghh3Ebrg1duhgOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gr7OCcq7MSeqDlcqwpMxkMtp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door 13art op 13-10-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
bolderik schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:01:
Bij mij doet volte met nummer herkenning het ook niet meer na update naar miu12.
Ik draai op de global versie.
Ik ben er inmiddels achter dat voor mij (Vodafone) de callerid bij gebruik van VoLTE wel werkt bij gebruik van EU roms en niet werkt bij het gebruik van andere ROMs (Global/China). Dat is wel vervelend, want de Xiaomi.eu ROMs gebruiken de China-base, waarop ik dus geen callerid te zien krijg als ik VoLTE inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:20
Joko97 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:06:
Zojuist V12.0.3.0 OTA ontvangen
Heel GROOOOOT plaatje ....
Dezelfde die Snah001 zaterdag ook had?

Global QJKMIXM 12.0.4.0 draait bij mij nu een week probleemloos.

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 16-10-2020 12:40 . Reden: aangepaste tijd probleemloos draaien FW ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:15
Poll: Gebruik je de knoppen of gebaren voor navigatie?
Schermknoppen
Schermgebaren
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403043&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
emmerx schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Dezelfde die Snah001 zaterdag ook had?
Dat is idd de update van vorige week.
Heb wel na de update iedere dag rong 14:00 uur een ongewenste reboot naar recovery.
Denk dat er 1 app de update niet zo fijn vindt, nu nog tijd vinden om uit te zoeken welke.....

[ Voor 31% gewijzigd door snah001 op 16-10-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Stoeptegel5 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:07:
Schermknoppen
Schermgebaren
[Afbeelding]
De eerste weken knoppen, maar gebaren zijn ook wel fijn, en volledig scherm dan :9~
Het enige wat dan niet kan, is long press om een app te killen. Nu moet ik eerst naar dat menu met openstaande apps en dan killen.

[ Voor 9% gewijzigd door Daywalk3r op 16-10-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Schermknoppen
Schermgebaren
[Afbeelding]
Kan je gevaren gebruiken voor navigatie?? Hoe dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joko97
Whiskey48 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:25:
[...]

Kan je gevaren gebruiken voor navigatie?? Hoe dat dan?
Dat kan zeker!
Naar instellingen gaan dan Aanvullende instellingen, Volledig schermweergave en dan kan je volledig scherm gebaren selecteren.
Ik weet het heel omslachtig in MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:48
Schermknoppen
Schermgebaren
[Afbeelding]
Als er een gesture is voor one-handed mode dan wil ik ook wel gebaren gebruiken, maar dat lijkt alleen met de buttons te doen te zijn :( of heb ik het gewoon nog niet gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:35
Bbij mij lijkt het er vaak op dat de telefoon een aantal seconden nodig heeft om op te starten als het ware waarna het wel vloeiend is.

Daarnaast ervaar ik af en toe dat de complete UI ontbreekt na ontgrendelen en deze nog een soort van " ingeladen" moet worden.

Ben ik de enige die deze problemen heeft of zijn er binnen Tweakers ook anderen die die ervaren ? O+

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
snah001 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Dat is idd de update van vorige week.
Heb wel na de update iedere dag rong 14:00 uur een ongewenste reboot naar recovery.
Denk dat er 1 app de update niet zo fijn vindt, nu nog tijd vinden om uit te zoeken welke.....
Weer een reboot naar recovery om 13:24 uur.
In recovery kon ik weer de data niet in en dus opnieuw rom geflashed.
Nu alleen nog fastboot op het scherm.
Dusss...... toestel gewiped en data geformateerd en alles opnieuw geïnstalleerd en backups zover mogelijk met Titanium backup teruggezet.
Poeh, wat een werk en alleen vanwege een niet goed werkende TWRP versie.....
Afwachten of het nu goed blijft

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Whiskey48
Vaevictis_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

Ik afgelopen weken ook zoiets met Xiaomi Mi9, binnen 2 jaar stuk wilde niet meer opladen. Oordeel: Valschade, nieuwe achterkant en scherm moet vervangen worden anders geen garantie op reparatie. Dus ik betalen en kreeg toestel na 3 weken opgestuurd is de klacht zelf niet verholpen. Weer teruggestuurd via belsimpel.nl. Weer 3 weken kwijt, leentoestel was ook niet mogelijk. Waardeloos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEFdLKUrkpuIlRAYCUMvPWTtG-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7ElOTtWTlmvByspqyTmO2xt.jpg?f=fotoalbum_large

Pluim voor Edwabuy! Na het afleveren van m'n telefoon bij mijn dhl punt hier, werd direct een nieuwe toegezonden! Ze hadden m'n oude nog niet eens ontvangen!

Vlamnieuwe ontvangen! M'n oude was de achterkant glas compleet kapot, dus ga er zelfs op vooruit :p

[ Voor 27% gewijzigd door Whiskey48 op 21-10-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Whiskey48 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]

Pluim voor Edwabuy! Na het afleveren van m'n telefoon bij mijn dhl punt hier, werd direct een nieuwe toegezonden! Ze hadden m'n oude nog niet eens ontvangen!

Vlamnieuwe ontvangen! M'n oude was de achterkant glas compleet kapot, dus ga er zelfs op vooruit :p
Super service, goed om te weten want ik heb hem ook daar vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Whiskey48 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]

Zo creëer je een naam en reclame _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Heeft iemand een goede Gcam config file en een goede build?
Die van Urnyx05 is (nog) niet voor de Poco F2. (zo te zien wil hij dat wel doen als hij er 1 heeft) :p

https://www.reddit.com/r/..._urnyx05_for_poco_f2_pro/

Ah de crowdfunding actie is reeds completed. Zal er dus ook een voor de Pico F2 komen, fijn!

https://forum.xda-develop...-mod-gcam-t4113795/page31

Edit
Handig die telegram groep!
Daar staan wat vermeldingen van Gcams voor de Poco F2 die reed gemaakt zijn.
(ik probeer nu een whichaya apk met config file, maar die werkt nog niet lekker).

[ Voor 64% gewijzigd door Whiskey48 op 21-10-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Op XDA is een dev geld aan het inzamelen om een Gcam versie speciaal voor de F2 Pro te ontwikkelen want iedere versie tot nog toe heeft wel iets wat niet goed werkt.
In de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
snah001 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:14:
Op XDA is een dev geld aan het inzamelen om een Gcam versie speciaal voor de F2 Pro te ontwikkelen want iedere versie tot nog toe heeft wel iets wat niet goed werkt.
In de gaten houden dus.
Ja idd.
Hij heeft voldoende opgehaald, nu even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Dat is goed nieuws! Nu nog een rom maker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
De Burial v9 werkt ook goed, op de Telegram app staat een goede condig file hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMr581Kr96gV6Tt2h2JScWKL2Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1D9VGo9mbPGJWHoUtirYEVA.jpg?f=fotoalbum_large

Uit de zojuist gestarte telegram groep van Urnyx05.

Hoop dat hij wat moois maakt, ik vind de foto's in het donker van Burial toch wel wat overbelicht. Die van Urnyx05 deed dat al beter, zonder config file of fixes voor de Poco F2

[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey48 op 21-10-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Mooi dat dit nog kan.
Was vroegah héél gewoon in de HTC dev community maar daar hadden de populaire custom rom's vaak meer dan 50.000 downloads per build.
Dat is nu verleden tijd omdat stock rom's tegenwoordig gewoon goed zijn met veel opties die destijds gewoon niet stock waren maar door dev's ontwikkeld werden.
De fabrikanten hebben nu met aan met die opties opgenomen in hun stock roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
snah001 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:52:
Mooi dat dit nog kan.
Was vroegah héél gewoon in de HTC dev community maar daar hadden de populaire custom rom's vaak meer dan 50.000 downloads per build.
Dat is nu verleden tijd omdat stock rom's tegenwoordig gewoon goed zijn met veel opties die destijds gewoon niet stock waren maar door dev's ontwikkeld werden.
De fabrikanten hebben nu met aan met die opties opgenomen in hun stock roms.
Ik moet zeggen dat ik altijd een custom rom had idd, maar nu lekker bij stock blijf, werkt helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Whiskey48 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:01:
[...]

Ik moet zeggen dat ik altijd een custom rom had idd, maar nu lekker bij stock blijf, werkt helemaal goed!
Paranoid Android :9

https://liliputing.com/20...table-android-10-rom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:00
Dag allemaal. Ik overweeg een f2 pro te kopen als vervanger van mijn Lenovo P2.

Kan iemand mij vertellen of er regelmatig security patches zijn op de f2? En is de miui schil te doen? Ik ben namelijk niet iemand die zin heeft om custom roms te flashen. Of is het dan toch beter om voor een ander toestel te gaan. De prijs maakt hem namelijk wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
vangoghnl schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:58:
Dag allemaal. Ik overweeg een f2 pro te kopen als vervanger van mijn Lenovo P2.

Kan iemand mij vertellen of er regelmatig security patches zijn op de f2? En is de miui schil te doen? Ik ben namelijk niet iemand die zin heeft om custom roms te flashen. Of is het dan toch beter om voor een ander toestel te gaan. De prijs maakt hem namelijk wel erg aantrekkelijk.
Ik denk om de maand een update?
Ik vind deze deze POCO versie van MIUI fijn. Minder chinees dan de stock MIUI, meer richting stock android. Ietsjes minder customizable, maar wel lekker licht.
Ik draai normaliter Nova launcher, maar denk dat ik toch gewoon bij stock Poco MIUI blijf.

Verder voor dit geld een goede telefoon. Vooral dat de batterij eeuwig mee gaat is echt heel fijn.
En het scherm is absoluut tot de top.
De camera is gewoon goed. Geen samsung S20, maar wel weer een stuk beter dan m'n samsung S8.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Whiskey48 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

Ik denk om de maand een update?
Ik vind deze deze POCO versie van MIUI fijn. Minder chinees dan de stock MIUI, meer richting stock android. Ietsjes minder customizable, maar wel lekker licht.
Ik draai normaliter Nova launcher, maar denk dat ik toch gewoon bij stock Poco MIUI blijf.

Verder voor dit geld een goede telefoon. Vooral dat de batterij eeuwig mee gaat is echt heel fijn.
En het scherm is absoluut tot de top.
De camera is gewoon goed. Geen samsung S20, maar wel weer een stuk beter dan m'n samsung S8.,
Bedankt voor je reactie. Ik twijfelde nog een beetje tussen de oneplus nord en deze. Goed om te horen dat die updates krijgt, staat er bijvoorbeeld ook een update naar Android 11 gepland of dat niet? En die pop-up camera gaat dat niet heel snel stuk? Niet dat ik hem vaak gebruik maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joko97
Het enige waar ik me echt aan stoor is die scroll lag met chrome.. waarom is daar nog geen fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
vangoghnl schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik twijfelde nog een beetje tussen de oneplus nord en deze. Goed om te horen dat die updates krijgt, staat er bijvoorbeeld ook een update naar Android 11 gepland of dat niet? En die pop-up camera gaat dat niet heel snel stuk? Niet dat ik hem vaak gebruik maar toch.
Beide leuke telefoons.
De popup zou getest zijn en duurzaam blijken. Moet je even op YouTube zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Joko97 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:24:
Het enige waar ik me echt aan stoor is die scroll lag met chrome.. waarom is daar nog geen fix voor?
Zelf geen last van, waar heb je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Whiskey48 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 06:23:
[...]

Beide leuke telefoons.
De popup zou getest zijn en duurzaam blijken. Moet je even op YouTube zoeken.
Thanks ik heb de poco besteld komt vandaag binnen ben benieuwd. Snelle chipset gaf de doorslag. Ook nog even getwijfeld om de oneplus 8t te kopen. Maar toch een stuk duurder. En ook weer niet echt zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Joko97 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:24:
Dat ligt dus écht aan Chrome zelf.
Zou met met een update van Chrome opgelost worden maar we horen dat wel vaker en na de update is het probleem met Chrome nog steeds niet opgelost.
Ik gebruik daarom Brave, ingebouwde adblocker en relatief een van de veiligste browsers voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joko97
snah001 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Dat ligt dus écht aan Chrome zelf.
Zou met met een update van Chrome opgelost worden maar we horen dat wel vaker en na de update is het probleem met Chrome nog steeds niet opgelost.
Ik gebruik daarom Brave, ingebouwde adblocker en relatief een van de veiligste browsers voor Android.
Het gebeurt ook als ik bijvoorbeeld doorverwezen wordt bij Gmail naar een website binnen de app.
Verder gebeurt het ook met de google app als ik wat zoek. Ik zal in de tussentijd wel brave installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Jij hebt Chrome als standaard app ingesteld dus alle links vanuit email e.d. worden dan in Chrome geopend.
Na installatie van Brave wel deze als standaard browser app instellen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEp93m3-IPNCGQhHjorPRfoA83c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxDftbtO4jxcmLKDVZ2IJ9hH.jpg?f=fotoalbum_large

Er komt een mooie Gcam aan voor de poco F2 pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Whiskey48 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:30:
[Afbeelding]

Er komt een mooie Gcam aan voor de poco F2 pro!
Post je de link als er een versie klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Whiskey48 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:30:
[Afbeelding]

Uit de zojuist gestarte telegram groep van Urnyx05.

Hoop dat hij wat moois maakt, ik vind de foto's in het donker van Burial toch wel wat overbelicht. Die van Urnyx05 deed dat al beter, zonder config file of fixes voor de Poco F2
Ik mis vast iets, maar ik gebruik echt al sinds twee weken na release een prima Gcam versie. Enige wat er soms misgaat is dat als je te snel switcht na het nemen van een foto, is dat je even moet wachten tot de foto geprocessed is.

Ik gebruik 7.3.018 van Urnyx.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
En de eerste gcam voor de poco f2 pro door Urnyx

https://forum.xda-develop...post83832997#post83832997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Dankje! Laat je weten als er nieuwere versies komen? Een optimale camera is natuurlijk een fijn iets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:15
Werkt bij mij voor geen meter haha. :'(
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco F2 Pro] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [Poco F2 Pro] Rooten en Custom Rom's