Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Iemand vond het zelfs een +3, maar staat nu op +1.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Redwood in 'Homey introduceert betaalde Advanced Flow-add-on voor Homey Pro' is geen +3 en eigenlijk vind ik een +2 ook te hoog.

Enkel een link is ook geen +3: stefanwitkamp in 'Homey introduceert betaalde Advanced Flow-add-on voor Homey Pro'

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 28-06-2022 20:19 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet helemaal waarom ik hier een -1 krijg:

Verwijderd in 'Sony brengt twee draadloze gamingheadsets uit voor 230 en 300 euro'

Ik leg hem uit dat hij zelf een irrelevante discussie begint over iets waar ik het niet over heb. Hij blijft er maar over doorgaan. Volgens mij is dit offtopic maar niet ongewenst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:21

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:17:
Ik snap niet helemaal waarom ik hier een -1 krijg:

Verwijderd in 'Sony brengt twee draadloze gamingheadsets uit voor 230 en 300 euro'

Ik leg hem uit dat hij zelf een irrelevante discussie begint over iets waar ik het niet over heb. Hij blijft er maar over doorgaan. Volgens mij is dit offtopic maar niet ongewenst?
Ik wel.
Pff vermoeiend ben je zeg:

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je daar tegenwoordig al een -1 voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Krijg je daar tegenwoordig al een -1 voor...
Dat stukje heeft een "onvriendelijk karakter" in mijn ogen. Maar, ik kan het mis hebben en dan hoor ik dat graag van de meer ervaren Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Technomania schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:50:
[...]

Dat stukje heeft een "onvriendelijk karakter" in mijn ogen. Maar, ik kan het mis hebben en dan hoor ik dat graag van de meer ervaren Tweakers.
Als je tegenwoordig al niet meer mag zeggen dat iemand vermoeiend is. Waar zijn we dan mee bezig tegenwoordig. De hele discussie is vermoeiend die door de gebruiker gevoerd wordt, omdat het onnodig is. Als je gaat schelden etc. dan snap ik het, maar vermoeiend...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:53

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Verwijderd het hele bericht leest onvriendelijk. Ja het kan erger, maar het kan ook met gemak een stuk vriendelijker! Ik vind het zelf niet zo onvriendelijk dat ik het als ongewenst zou modereren, maar ik snap wel dat andere tweakers daar anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:58:
[...]

Als je tegenwoordig al niet meer mag zeggen dat iemand vermoeiend is. Waar zijn we dan mee bezig tegenwoordig. De hele discussie is vermoeiend die door de gebruiker gevoerd wordt, omdat het onnodig is. Als je gaat schelden etc. dan snap ik het, maar vermoeiend...
Afwachten hoe je reactie verder gemodereerd gaat worden. hebben we meteen ons antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaRomeo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:04:
@Verwijderd het hele bericht leest onvriendelijk. Ja het kan erger, maar het kan ook met gemak een stuk vriendelijker! Ik vind het zelf niet zo onvriendelijk dat ik het als ongewenst zou modereren, maar ik snap wel dat andere tweakers daar anders over denken.
Dat het hele bericht onvriendelijk leest ben ik niet helemaal met je eens. Maar je vindt het niet onvriendelijk genoeg om het als ongewenst te modereren. Daar ben ik het wel mee eens.

Waar trek je de grens? Als mensen dit al niet meer kunnen hebben, dan kan je bijna elke discussie wel censureren op tweakers. Mensen hebben tegenwoordig wel erg lange tenen en kunnen geen enkel kritiek meer hebben.

Overigens vind ik dat bepaalde berichten van Koeitje ook onterecht op -1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Mag deze een -1 of 0?
mjtdevries in ''Nederlands kabinet wil vanaf 2025 EV's verplichten voor zakelijke leaserijders''

Of ik even linkjes met bewijs wil sturen dat gras groen is en niet paars, want hij heeft pas nog een discussie gelezen dat dit niet klopt en dat ik lieg (maar stuurt geen link mee). In de tijd dat deze reactie geschreven is had 'ie over even kunnen googelen - het is geen hogere wiskunde ofzo.
(note-to-self: altijd linkjes toevoegen, ook als ze obvious zijn, om onnodige discussies te voorkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Yero schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:49:
Mag deze een -1 of 0?
mjtdevries in ''Nederlands kabinet wil vanaf 2025 EV's verplichten voor zakelijke leaserijders''

Of ik even linkjes met bewijs wil sturen dat gras groen is en niet paars, want hij heeft pas nog een discussie gelezen dat dit niet klopt en dat ik lieg (maar stuurt geen link mee). In de tijd dat deze reactie geschreven is had 'ie over even kunnen googelen - het is geen hogere wiskunde ofzo.
(note-to-self: altijd linkjes toevoegen, ook als ze obvious zijn, om onnodige discussies te voorkomen)
Ik twijfel nu tussen 0 en -1, heb hem zelf een 0 gegeven maar zo iets hoort toch sowieso al in GR?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Yero schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:49:
Mag deze een -1 of 0?

Een 0 lijkt me voldoende. De reactie voegt zo niets toe, maar een -1 is wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Extern testbedrijf reageert op kritiek over onvolledig testen Cyberpunk 2077' staat op 0 terwijl reacties met dezelfde strekking maar dan positief over de game op +1 komen te staan lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

jdh009

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:36:
[...]

Dat het hele bericht onvriendelijk leest ben ik niet helemaal met je eens.
Eens, maar je zet wel een bepaalde toon neer die je daarna, bij mij in ieder geval, niet meer weg krijgt. Zeker omdat zo'n opmerking op de persoon is gericht en niet op feiten/argumenten, wat in mijn optiek gewoon niet wenselijk is in een discussie.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Josquin_69 in 'EU-verbod op auto's met verbrandingsmotor per 2035 krijgt goedkeuring lidstaten'

Complotgeleuter over 'The Great Reset', troll-geleuter over 'Communistische Staten van Europa', én geklaag over moderatie.

En dat krijgt dan 2x +2 en zelfs 12x (!) +3..... terwijl het op deze manier toch écht een plain -1 is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Hoewel ik 100% achter deze mening sta is deze opmerking, die bijna bij elke KvK bericht terugkomt, naar mijn mening echt geen spotlight. Een +1 lijkt me hiervoor voldoende.

Nieknikey in 'Ondernemers kunnen woonadressen in toekomst afschermen in KvK Handelsregister'

[ Voor 31% gewijzigd door jdh009 op 30-06-2022 11:29 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Het valt me vaker op dat als ik iets zinnigs over glasvezel zeg, ik een nul om mijn oren krijg van een mismodder, Kan iemand daar iets aan doen, het haalt bij mij de fut er een beeje uit -O-

DeComponeur in 'Proximus: mogelijk heeft over tien jaar 95 procent van huizen en bedrijven fiber'

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik zal even kijken of dat een structurele mismodder betreft.

Gelukkig staan je reacties inmiddels goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
3X ongewenst ? Dit lijkt mij toch duidelijk OT en een mooi onderbouwd antwoord?
fapkonijntje in 'Tijd voor een upgrade? - Deel 2 - Ryzen 1000/2000 vs. de nieuwste processors'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Williams123 in 'Inlichtingendiensten willen meer bevoegdheden en de Wiv lijkt te gaan veranderen'

Ik kan reacties op mezelf niet scoren, dus iemand anders zal hier -1 van moeten maken.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Jouw reactie is niets meer dan een ".", daar kan ik niet meer dan een -1 uit halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Meg schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Jouw reactie is niets meer dan een ".", daar kan ik niet meer dan een -1 uit halen.
Ik denk dat hij zijn reactie daarboven bedoelde, bij mij komt de browser daar ook echt terecht. De reactie met enkel de "." voegt inderdaad niets meer toe, dat klopt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Cloud nu zie ik het inderdaad, is dat een bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55

Epsilon

Mensen hoeven het niet altijd eens te zijn met wat er gepost wordt. Maar naar -1 gemod worden gaat wel heel erg ver.

Epsilon in 'Insta360 brengt 360-gradencamera met twee 1"-sensors uit voor 940 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Hoezo is dit ongewenst? Omdat ik aangeef dat de gaming community conservatief is? Of omdat men blijkbaar niet tegen een woordgrapje kan?

uchiha tijntje in 'Samsung brengt via Gaming Hub cloudgaming naar televisies en monitoren uit 2022'

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-07-2022 01:12 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Andros in 'Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd tot 2032'

Ik kan niet helemaal volgen waarom deze reactie -1 is. Ja, oké, die laatste zin is misschien een beetje op het randje, maar niet excessief genoeg voor -1 en hij heeft er wel een goed punt mee, omdat veel mensen die termen door elkaar halen.

De toon in bijvoorbeeld RJG-223 in 'Wetgeving die roaming binnen de EU gratis maakt verlengd tot 2032' is een stuk excessiever door de reactie erboven uit te maken voor "onzin" en een behoorlijk verwijt jegens providers, maar die staat dan weer op +1...

[ Voor 68% gewijzigd door TheVivaldi op 01-07-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:36
okkies in 'World of Warcraft krijgt veilinghuisaanpassing ten gunste van kleinere servers'

Deze reactie is zo ver ik kan zien geen +2 waard, en al helemaal niet alle +3. Het is een kopie plak van het artikel met een paar woorden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Al die reacties die beginnen over de taal zijn nogal offtopic. Dus ook Aiyvae in 'World of Warcraft krijgt veilinghuisaanpassing ten gunste van kleinere servers'.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:09
Kan iemand mij vertellen wat hier off-topic aan is?

Naafkap in 'Nederlands kabinet detailleert 'rekeningrijden' op basis van kilometerstand'

En hier +2 aan is?

Deveon in 'Nederlands kabinet detailleert 'rekeningrijden' op basis van kilometerstand'

[ Voor 29% gewijzigd door Naafkap op 02-07-2022 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan iemand hier een handje helpen, zeker niet offtopic, maar feiten, helaas zijn veel mensen hiervan gewoon niet op de hoogte en kent men de eigen geschiedenis niet: _Dune_ in 'Meta schrapt plannen voor bouw datacenter in Zeewolde' , alvast dank :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehtweak in 'Universiteit Maastricht maakt 'winst' na retour deel ransomware-losgeld in BTC'

Wat een slangenkuil is de FP toch. :+

Hoezo is mijn reactie offtopic en/of irrelevant? Het gaat juist imho in op het geplaatste nieuwsartikel en probeert te duiden waarom 'winst' gewoonweg niet het juiste woord aldaar is.

En dan wordt het nog gekker, als je keurig antwoord geeft op een gestelde vraag:
ehtweak in 'Universiteit Maastricht maakt 'winst' na retour ransomware-crypto-losgeld'

Wat moet je dan doen; gewoon domweg onbeantwoord laten? Want iemand mocht zich aangesproken voelen en wenst dat af te 'straffen' ofzo? :? :+

[ Voor 33% gewijzigd door ehtweak op 02-07-2022 15:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'Nederlands kabinet detailleert 'rekeningrijden' op basis van kilometerstand'

Iemand plaatst een onduidelijke reactie, ik vraag om verduidelijking en krijg een -1. Echt ontopic is het niet omdat de context van de vraag van de persoon boven me ontbreekt, maar een -1 omdat ik verduidelijking vraag lijkt me iets te straf. Een 0 lijkt me beter op zijn plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bij alle EV topics wordt er serieus vaag (lees: met emoties) gemoderate. Maar lijkt nu recht te staan, in tegenstelling tot een aantal anderen nog. Zoals Seditiar in 'Nederlands kabinet detailleert 'rekeningrijden' op basis van kilometerstand', ongetwijfeld off-topic maar dus geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prop_dynamic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 21:22
Hier geef ik mijn persoonlijke mening en ervaring en word als ongewenst gemodereerd. Off-topic kan, maar ik zie niks vijandigs in mijn reactie.
prop_dynamic in 'Reuters: Meta zit volgens Zuckerberg in de 'grootste daling in tijden''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 10:31
Dit lijkt mijn geen +2
Bliksem B [quote] [/quote]in 'Desktop Best Buy Guide - Juli 2022'

Foute informatie 1:
1080p games hebben namelijk niets aan 6 cores, maar wel aan hogere single core kloksnelheden. Of het nu oude of moderne games zijn.

Foute informatie 2:
Er wordt als bron verwezen naar een synthetische benchmark. Dat is sowieso geen goede informatiebron en niet gebaseerd op praktijk.

Eigenlijk wil ik dat iedereen die Userbenchmark aanhaalt standaard een 0 geven, maar dat zal zeker lastig worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Transistortje in 'Ubisoft schakelt in september online-diensten 15 games uit - update'

Ik zou een bericht als deze ook niet gelijk als +2 bestempelen. Volgens mij weten gamers best wel dat storefronts zoals GoG de games DRM-vrij hebben (al is niet alles er DRM-vrij).

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2022 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Meg schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:21:
@Cloud nu zie ik het inderdaad, is dat een bugje?
Ik denk het ja. Ik heb het soms ook; dat de browser net onder de daadwerkelijke anchor terechtkomt maar ik kan het nooit reproduceren als ik het echt wil :)

Meestal maakt het niet zoveel uit alleen, maar alleen als iemand verticaal gezien kort op elkaar meerdere reacties heeft is het soms even dubbelchecken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cilph in 'Microsoft waarschuwt bedrijven voor Raspberry Robin-worm in netwerken'

Ik snap de gedachtengang, maar vind het wel redelijk vergezocht. Een robin is immers een roodborstje... Dus de naam lijkt mij vrij onderscheidend genoeg. Ik zie alleen de informatieve meerwaarde hier niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:22:
Cilph in 'Microsoft waarschuwt bedrijven voor Raspberry Robin-worm in netwerken'

Ik snap de gedachtengang, maar vind het wel redelijk vergezocht. Een robin is immers een roodborstje... Dus de naam lijkt mij vrij onderscheidend genoeg. Ik zie alleen de informatieve meerwaarde hier niet van.
Zal meer komen door het stuk "Raspberry" waardoor je wellicht in eerste instantie onterecht zou kunnen denken dat het om een worm voor dergelijke devices gaat. Maar +2 is het in elk geval niet nee.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zeehond schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:42:
Zal meer komen door het stuk "Raspberry" waardoor je wellicht in eerste instantie onterecht zou kunnen denken dat het om een worm voor dergelijke devices gaat. Maar +2 is het in elk geval niet nee.
Ik snap dat het daardoor komt, maar het is ook gemakkelijk te verklaren waarom mensen niet die link leggen, vanwege het tweede woord, dat was mijn punt meer voor hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zal vast de hint missen, maar hoe is dit uberhaupt een ontopic?

Silent7 in 'Java-versie Minecraft bevat eerbetoon aan overleden Minecraft-streamer'

Letterlijk een bericht van 1 character...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BramViking in 'WhatsApp gaat in toekomst afschermen 'nu online'-status mogelijk maken'

Ook snap ik niet hoe dit op 0 komt. De sneer in de reactie vind ik best flink, dat zie ik echt als aanval naar iemand persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

CH4OS schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:26:
BramViking in 'WhatsApp gaat in toekomst afschermen 'nu online'-status mogelijk maken'

Ook snap ik niet hoe dit op 0 komt. De sneer in de reactie vind ik best flink, dat zie ik echt als aanval naar iemand persoonlijk.
Die is toch wel een -1 waard inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Meg schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:34:
[...]

Die is toch wel een -1 waard inderdaad.
Helemaal niet fraai die persoonlijke aanval, maar de verzachtende omstandigheid is dat het is uitgelokt door de poster waarop gereageerd wordt. Daarom geef ik een 0. De inhoudelijke argumentatie in het bericht klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

mrmrmr schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:55:
[...]

Helemaal niet fraai die persoonlijke aanval, maar de verzachtende omstandigheid is dat het is uitgelokt door de poster waarop gereageerd wordt. Daarom geef ik een 0. De inhoudelijke argumentatie in het bericht klopt wel.
Klopt, maar de toon waarop maakt het voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mrmrmr schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:55:
Doordat iemand het "eng" noemt, is het gelijk uitlokken? Vervolgens komt een reactie waarin meerdere sneren staan: Leer lezen, bekrompen gedachtes en "kortzichtig gedachtegoed", terwijl van de poster totaal geen inleven in het bericht van de ander te vinden is?

Waarom zou het leren lezen niet voor hemzelf gelden, bedoel, misschien is het wat anders verwoord, maar er zit naar mijn idee ook geen kwade bedoelingen in het originele bericht, maar BramViking gaat gelijk wel met gestrekt been in de "verdediging" en gebruikt gelijk dergelijk taalgebruik, waarmee de discussie direct de nek om gedraaid is.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2022 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Een stelling maken, doen alsof de tegenstander dat gezegd heeft en dat ridiculiseren: stropopredenering.

P1: ik wil niet dat anderen mijn telefoonnummer hebben als ik een discusiegroep zit met vreemden. Dat is niet nodig met product X.
P2: waarom vind je dat eng? (stropopredening). Toont geen begrip en negeert wat P1 al heeft uitgelegd, ridiculiseert mening van P1 met selectieve argumentatie (verwijzen naar achterhaalde tradities).
P1: heb ik niet gezegd, leer lezen (vrij vertaald: je gebruikt een stropopredering). Nogmaals uitleg. Verwijt dat P2 geen inlevingsvermogen toont (bekrompen geest).

Ik schreef: "Helemaal niet fraai die persoonlijke aanval, maar de verzachtende omstandigheid is dat het is uitgelokt door de poster waarop gereageerd wordt. Daarom geef ik een 0. De inhoudelijke argumentatie in het bericht klopt wel."

Het lijkt me wel verstandig dat mensen zich verdiepen in hoe je echte discussies voert. Gebruik van valse redeneringen en de ander woorden in de mond leggen is niet de manier. Dat lokt emotionele reacties uit over een weer.

Minder onderbuik en meer verstand graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'Java-versie Minecraft bevat eerbetoon aan overleden Minecraft-streamer'

Ik wil graag leren van wat ik fout doe in mijn comments. Want ik verbaas mij af en toe hoe er gemodereerd wordt. Zo wordt mijn comment hierboven voornamelijk gezien als off-top en zelfs ongewenst.

Ik zou dan ook graag willen weten hoe ik mijn reactie anders had kunnen formuleren zodat ik de volgende keer mensen niet tegen de schenen schop bij een (voor mij) heftig artikel als bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
JasperE in 'UniFi Dream Router - Dromen zijn bedrog' lijkt mij gewoon een +1 maar ziet alle scores van +3 t/m -1 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
denonman1 in 'Prijs van Home Assistant Cloud-abonnement stijgt voor Europeanen met 33 procent'

De standaard 'ik gebruik product/dienst x al y periode voor alles maar bedrag z is mij te gortig'-opmerking lijkt mij geen +2.

Edit: gezien je ook gewoon kan doneren lijkt de opmerking mij zelfs irrelevant en 'schoppen om het schoppen'.

[ Voor 20% gewijzigd door jdh009 op 05-07-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 20:59

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (31× +2, 3x +3). Het artikel vermeld wat het doel is, terwijl de reactie een mening lijkt dat iemand nog iets anders wil om andere redenen. Het lijkt zelfs niet eens on topic door er andere redenen bij te halen om het over iets anders te willen hebben.

fvdberg in 'Minister gaat DNS-providers en datacenters aanmerken als vitale infrastructuur'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:02:
Deze reactie lijkt me geen +2 (31× +2, 3x +3). Het artikel vermeld wat het doel is, terwijl de reactie een mening lijkt dat iemand nog iets anders wil om andere redenen. Het lijkt zelfs niet eens on topic door er andere redenen bij te halen om het over iets anders te willen hebben.

fvdberg in 'Minister gaat DNS-providers en datacenters aanmerken als vitale infrastructuur'
Ik kom tot een 0 tot max +1. Alles daarboven lijkt mij onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 10:01
En ik zie het dus wel als on topic. +1 zeker, +2 niet. Wel zitten er onwijs veel -1's op die zeker weten onterecht zijn en die op vallen. Die zitten op andere reacties niet. Dit is regeltechnische niet de bedoeling. Graag ingrijpen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:29:
En ik zie het dus wel als on topic. +1 zeker, +2 niet. Wel zitten er onwijs veel -1's op die zeker weten onterecht zijn en die op vallen. Die zitten op andere reacties niet. Dit is regeltechnische niet de bedoeling. Graag ingrijpen dus
Er zit volgens mij geen enkele -1 op jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
fvdberg schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:29:
En ik zie het dus wel als on topic.
@fvdberg Wat is er volgens jou dan on-topic aan? Want het nieuws geeft niet zomaar verduidelijking waar het om gaat, waar niet zomaar wat anders van te maken is om het over een eigen onderwerp te willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:06:
[...]

Er zit volgens mij geen enkele -1 op jouw reactie.
Klopt. De scores variëren van 0 tot +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
kodak schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:09:
[...]

@fvdberg Wat is er volgens jou dan on-topic aan? Want het nieuws geeft niet zomaar verduidelijking waar het om gaat, waar niet zomaar wat anders van te maken is om het over een eigen onderwerp te willen hebben.
Die draai ik om. Wat is er exact off topic aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Bor schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:45:
[...]

Klopt. De scores variëren van 0 tot +3.
0 dan. Het is gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
fvdberg schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:15:
[...]

Die omkering is ongeldig, de gevraagde argumenten zijn al gegeven. Die hoeven dus niet herhaald te worden, jij mag eerst op de inhoud ingaan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
fvdberg schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:15:
[...]

Er is al 2x genoemd wat er niet ontopic aan lijkt te zijn. Dus om het je makkelijk te maken heb je daarmee dus je antwoord al en ook de gelegenheid om daarop uit te leggen waarom die bewering wel of niet op zou gaan voor jou reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Nee ik ga daar niet in mee. Zonder connectiviteit heb je niets aan een datacenter of dns. Zonder telefoon heb je niets aan een telefoonboek.
Het een is afhankelijk van het ander. Bestempel je het een als vitaal dan zul je ook het andere moeten doen. Anders kom je niet tot de beoogde situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 13:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Ik denk het niet. De misstanden die plaatsvinden met de Oeigoerse minderheden in China, zoals het opsluiten in straf/werkkampen, steriliseren, scheiden van kinderen met hun ouders, is al erkend als genocide.

Ik denk dat maar weinig mensen dit zich realiseren, laat staan enige actie nemen qua consumptiegedrag. Ik verwacht zelfs dat er geen effect zichtbaar zal zijn in de verkopen van Aliexpress vanuit Nederland en/of Europa, terwijl er wel kwaad gesproken wordt over de genocide.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alleen heeft dat helemaal niks met ASML, en dus de newspost, te maken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik lees in Amanoo in 'Nintendo zet Wii Shop Channel en DSi Shop weer online' toch redelijk vaak 'ik vind', het is dus een mening. Maar ik vind het niet dusdanig, dat ik dat een +2 waar vind. Ook andere reacties stonden abusievelijk op +2, zijn intussen wel gecorrigeerd hoor, maar wellicht kan even kijken of er iemand is die expres fout zit te moddereren onder dit artikel geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
wildhagen schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:12:
Alleen heeft dat helemaal niks met ASML, en dus de newspost, te maken....
Vanwege politieke redenen mogen EUV machines door ASML niet geleverd worden aan China, specifiek vanwege de mogelijke bijdrage aan het militaire apparaat van China. Nu wil de VS dat ASML andere machines ook niet gaat leveren aan China.

Wat StephanKwaks stelt en ik stel, heeft ook een politieke achtergrond, al misschien minder of niet gericht op militair vlak. Dus ik denk niet dat dit het offtopic maakt ...

(en sec genomen hoeft het ook niet per se ontopic te zijn, zoals te lezen in de moderatieFAQ: " ... interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel. "

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

m4ikel in 'Bol.com verhoogt abonnementsprijs Select met 20 procent'

Onjuiste info, maar krijgt +2, terwijl dat dus niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
BruT@LysT in 'Gerucht: sportversie Apple Watch heeft groter scherm en grotere accu'

Lijkt me geen -1. Het is on-topic en het is duidelijk een mening ('ik vind'). Zou +1 moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
mpkossen schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:33:
BruT@LysT in 'Gerucht: sportversie Apple Watch heeft groter scherm en grotere accu'

Lijkt me geen -1. Het is on-topic en het is duidelijk een mening ('ik vind'). Zou +1 moeten zijn.
Ik vind smartwatches daarnaast ook echt belachelijk en tevens iedereen die er een draagt.
Dat had wel wat vriendelijker gemogen, zo beledig je heel smart-watch-dragend Benelux. Ik heb er een 0 voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1DMKIIN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
1DMKIIN in 'Mozilla Thunderbird 102.0.1'

Vérre van wereldschokkend qua toegevoegde waarde: een leesfoutje omtrent 102 vs 120 is des mensch :)
Waarom een rectificatie louter echter 6 x off-topic hoeft te blijken ontgaat me anderzijds enigszins...

Een gevalletje van licht geprikkelde nieuwsgierigheid, zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Antikindermisbruikplan van EU-Commissie accepteert veel false positives' lijkt mij gewoon een ontopic duiding van de reactie waarop ik reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Athom Homey 8.0.2' lijkt mij gewoon ontopic. Als de rest van de reacties ontopic zijn (welke o.a. +2 krijgen) dan is mijn reactie welke de discussie startte dat ook. Het lijkt er op dat hier op mening wordt gemodereerd; positief over Homey is omhoog, kritisch is omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een normale mening, lijkt me niet meer dan +1: QPeter in 'Ubisoft brengt piratengame Skull and Bones op 8 november uit'. Ook een wat vreemde aanname, krijgt een +1? LongTimeAgo in 'Ubisoft brengt piratengame Skull and Bones op 8 november uit'

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Op welke bijwerkingen van het beleid doel je hier in relatie tot doxing? Jouw post komt over alsof je van mening bent dat doxing een effect is van het beleid van de overheid; een soort "eigen schuld dikke bult, of bedoel je misschien iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
LittleKiller in 'Volkswagen start bouw van eerste accucelfabriek in Duitsland' lijkt mij min of meer een "what about" en wat mij betreft een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Bor schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Op welke bijwerkingen van het beleid doel je hier in relatie tot doxing? Jouw post komt over alsof je van mening bent dat doxing een effect is van het beleid van de overheid; een soort "eigen schuld dikke bult, of bedoel je misschien iets anders?
Het doxing is een bijwerkingen van het (beleid: boerenland afpakken). Als deze bijwerkingen verholpen is komt er wel een andere bijwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
WokeBroke schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:00:
[...]

Het doxing is een bijwerkingen van het (beleid: boerenland afpakken). Als deze bijwerkingen verholpen is komt er wel een andere bijwerking.
Doxxing is op die manier geen bijwerking en gebeurde al voor de hele boeren crisis. Als je dit inderdaad bedoelt snap ik wel dat je veelvuldig -1 krijgt. Je legt de schuld van een mogelijk gevaarlijk iets onterecht bij een partij neer zonder dit verder te onderbouwen.

Pagina: 1 ... 88 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2