Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 199 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Bor in 'nieuws: Ziggo stapt naar rechter om vrije modemkeuze tegen te gaan' lijkt mij gewoon ontopic

Oon in 'nieuws: Ziggo stapt naar rechter om vrije modemkeuze tegen te gaan' lijkt mij geen +3 of +2

Er is erg slecht gemod bij dit nieuwsitem waarbij diverse mensen duidelijk hun mening duidelijk hebben gemaakt door met +3 of -1 te stemmen. Daar gaan we even induiken.

i-chat in 'nieuws: Ziggo stapt naar rechter om vrije modemkeuze tegen te gaan' lijkt mij ook geen +3 of +2.

[ Voor 63% gewijzigd door Bor op 28-05-2021 08:25 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:57

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Een oproep om niet te gaan pre-orderen is op zichzelf geen +2: Schway in 'nieuws: Zombiegame Dying Light 2 verschijnt op 7 december'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 13:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kritiek hebben op de reviewer lijkt mij niet verkeerd, maar een verschil in mening hoeft natuurlijk niet opeens informatief te zijn; Walance in 'reviews: Mass Effect Legendary Edition - Kan een remake beter zij.... Deze reactie lijkt mij prima op +1.

EDIT: Cergorach in 'reviews: Mass Effect Legendary Edition - Kan een remake beter z... stond -1, na mijn moderatie zag ik 0, maar volgens mij is dit een prima uitleg dat iemand best een andere mening kan en mag hebben.

Ook Me_Giant in 'reviews: Mass Effect Legendary Edition - Kan een remake beter zi... is wat dat betreft gewoon een +1, het is duidelijk een mening, niet echt een feit wat mij betreft.

Een (met zwaardere weging) of meerderen vind(t)(en) dit +3: MPC60 in 'reviews: Mass Effect Legendary Edition - Kan een remake beter zijn ..., zonder onderbouwing heeft het geen gewicht of waarde en lijkt het mij dus gewoon offtopic op deze manier?

[ Voor 67% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zonder verdere onderbouwing (die op moment van schrijven ook volledig mist) zou ik het eerder zelfs offtopic vinden. Of iemand pre-ordered of niet is aan de persoon, niet aan de poster. Nu heeft de reactie in elk geval geen gewicht voor mij en is het dus offtopic.

Een van de reacties in de thread; Tweakwondo in 'nieuws: Zombiegame Dying Light 2 verschijnt op 7 december', lijkt mij ook offtopic, misschien wel -1, maar dat is mij om het even. Ik zie althans niet wat de ontopic meerwaarde is in de sarcasme.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

CH4OS schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:09:
Kritiek hebben op de reviewer lijkt mij niet verkeerd, maar een verschil in mening hoeft natuurlijk niet opeens informatief te zijn; Walance in 'reviews: Mass Effect Legendary Edition - Kan een remake beter zij.... Deze reactie lijkt mij prima op +1.

EDIT: Cergorach in 'reviews: Mass Effect Legendary Edition - Kan een remake beter z... stond -1, na mijn moderatie zag ik 0, maar volgens mij is dit een prima uitleg dat iemand best een andere mening kan en mag hebben.

Ook Me_Giant in 'reviews: Mass Effect Legendary Edition - Kan een remake beter zi... is wat dat betreft gewoon een +1, het is duidelijk een mening, niet echt een feit wat mij betreft.

Een (met zwaardere weging) of meerderen vind(t)(en) dit +3: MPC60 in 'reviews: Mass Effect Legendary Edition - Kan een remake beter zijn ..., zonder onderbouwing heeft het geen gewicht of waarde en lijkt het mij dus gewoon offtopic op deze manier?
Altijd een hoop meningmodders in Mass Effect artikels, zoals op mijn onpopulaire maar gerelateerde mening: nst6ldr in 'reviews: Mass Effect Legendary Edition - Kan een remake beter zij...

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee, zonder onderbouwing lijkt mij dat niet meer dan een 0.

rammes in 'nieuws: Zombiegame Dying Light 2 verschijnt op 7 december' krijgt een -1 wat mij te streng lijkt. Het lijkt mij eerder een weinig toevoegende reactie en daarmee 0.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 28-05-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@CH4OS en @Bor helemaal mee eens hoor. Ik heb hem ook als 0 gemodereerd, lijkt mij vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10 10:26
TheVivaldi in 'nieuws: Apple Watch 3-gebruikers moeten horloge resetten voor ...
Ik weet dat het vrij snel is, maar ik snap niet helemaal waarom ik al binnen zo'n korte tijd gemind wordt terwijl ik toch een normale reactie heb geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:57

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ja dat is het, degenen die -1 modereren mogen van mij wel wat extra aandacht. Jouw post is prima +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze was onge-edit een +1, maar wordt nu wat mij betreft een 0 door het geklaag in de post over de moderaties: himlims_ in 'nieuws: Tesla gaat met boordcamera monitoren of bestuurders ople...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Jester in 'nieuws: Sterrenkundige Kees de Jager is op honderdjarige leeft...

Ondanks de strekking van het bericht en de bedoelingen van de poster, vind ik dit toch niet een +3 waardig, ik zou zelf maximaal een ontopic geven hiervoor. Ik vind niet dat dergelijke info missend is aan het artikel zelf en de reactie komt in dat op zicht ook meer over als een mening dan als feit, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe is M3m30 in 'nieuws: Blizzard sommeert Belgische modder te stoppen met Diablo II... +2? Het gaat ook helemaal niet in op wat ik zeg (en wat ik nogmaals probeer te verduidelijken in mijn reactie hierop).

Voor deze M3m30 in 'nieuws: Blizzard sommeert Belgische modder te stoppen met Diablo II... trouwens idem. Geen idee waarom deze poster meent twee keer op mij te moeten reageren met praktisch hetzelfde ook nog eens.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 11:29
Grapjes over zelfmoord lijken me geen +1 waard:

NLKornolio in 'nieuws: Japanse overheid getroffen gegevenslek door hack bij F...

Edit:

Geen +2 (en zeker geen +3):

ErikBout in 'nieuws: Japanse overheid getroffen gegevenslek door hack bij Fuj...

[ Voor 32% gewijzigd door thomas_n op 28-05-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb het idee dat op sommige van mijn reacties mensen mij niet begrijpen. Dat is prima, ik beantwoord de reacties dan netjes, maar vind het dan wel gek dat ik vervolgens dan een 0 krijg, terwijl de reacties op mijn reacties opeens +1 en soms zelfs +2 krijgen...

CH4OS in 'nieuws: Blizzard sommeert Belgische modder te stoppen met Diablo II...
en
CH4OS in 'nieuws: Blizzard sommeert Belgische modder te stoppen met Diablo II...

zijn dan de reacties waar ik op doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ErikBout in 'nieuws: Japanse overheid getroffen gegevenslek door hack bij Fuj...

Geen +2 en al helemaal geen +3, maar een 0. Dit is GR-materiaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Men snaptmij overduidelijk niet, jammer. Ik ga het ook niet blijven uitleggen. Dit is geen -1, hier mag imo wel naar gekeken worden, maar dat us aan jullie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

trevoc in 'nieuws: WhatsApp: we gaan toch geen functies afsluiten bij weigere...

Dit is echt geen +2 waard, laat staan de 12x (!) +3 die het krijgt. Een +1 volstaat hier wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Een paar Pro- en Powermods met een totale weging van 24x hebben de oorspronkelijke verhouding een beetje verstoord. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Aha... Toppers! 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: WhatsApp: we gaan toch geen functies afsluiten bij weigere...

Geen +2, laat staan +3, een +1 lijkt me een goede score.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn deze reacties werkelijk -1? Of probeer ik gewoon een ander licht te laten schijnen en zijn de fanboys op de tenen getrapt? Dat laatste lijkt het wel op, als ik heel eerlijk ben. Men noemt het punt dat ik aanstip zelfs 'victimblaiming', kom op, how low can you go?

En deze is +2? :? Amorac in 'nieuws: Blizzard sommeert Belgische modder te stoppen met Diablo I...

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:23
Kan iemand mij uitleggen waarom dit 6x off-topic is? Volgens mij gewoon om-topic.

Naafkap in 'reviews: Bluetooth-trackers round-up - Zoekt en gij zult niet alt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Naafkap schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:39:
Kan iemand mij uitleggen waarom dit 6x off-topic is? Volgens mij gewoon om-topic.

Naafkap in 'reviews: Bluetooth-trackers round-up - Zoekt en gij zult niet alt...
6x een moderatie betekent niet dat het ook 6 mensen waren aangezien de weging per persoon verschilt. Ik vind de reactie overigens niet offtopic, en heb een +1 gegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:26:

Zijn deze reacties werkelijk -1? Of probeer ik gewoon een ander licht te laten schijnen en zijn de fanboys op de tenen getrapt? Dat laatste lijkt het wel op, als ik heel eerlijk ben. Men noemt het punt dat ik aanstip zelfs 'victimblaiming', kom op, how low can you go?
Ik vind het sowieso offtopic. Een - 1 is zwaar, maar de reacties staan nu in ieder geval op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:23
Ik ben benieuwd wat iemand beweegt om hier -1 aan te geven? Dat is geen objectief modereren in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

thomas_n in 'nieuws: 'Google probeerde telefoonmakers privacy-instellingen te...

Een +3 lijkt me nogal overdreven, een +1 is een prima score lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hvis in 'nieuws: Twitter sluit programma voor geverifieerde accounts wegens t... lijkt me dermate onwenselijk dat de tekst verwijderen me goed lijkt (of aangifte doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pagani schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:24:
Hvis in 'nieuws: Twitter sluit programma voor geverifieerde accounts wegens t... lijkt me dermate onwenselijk dat de tekst verwijderen me goed lijkt (of aangifte doen)
Die specifieke reactie vind ik nog wel meevallen. Kwalijker vind ik dat hjij gewoon oprroept tot executies in Hvis in 'nieuws: Twitter sluit programma voor geverifieerde accounts wegens t...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

wildhagen schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:41:
[...]

Die specifieke reactie vind ik nog wel meevallen. Kwalijker vind ik dat hjij gewoon oprroept tot executies in Hvis in 'nieuws: Twitter sluit programma voor geverifieerde accounts wegens t...
Die uitspraak is zelfs strafbaar. Zo snel mogelijk weg ermee. Heel zijn account dus.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
wildhagen schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:41:
[...]

Toen ik de post van @pagani las en het linkje volgde nam ik aan dat hij die idiote reactie bedoelde (de twee reacties van Hvis stonden toen nog recht onder elkaar). Ik zie nu pas dat zijn post naar de andere reactie linkt. Ik neem aan dat dat een misklik van Pagani was, want in die andere reactie zie ik echt niets dat strafbaar zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had inderdaad net de verkeerde aangeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
Nu de betreffende reactie weg is gehaald, staat deze reactie erop er wat ongelukkig verweesd bij:
42erik in 'nieuws: Twitter sluit programma voor geverifieerde accounts wegens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Aventine in 'nieuws: Intel introduceert 5G-modem met eSIM voor laptops'
Geen +2/+3; mogelijk niet eens een +1 omdat het om een artikelcorrectie gaat welke elders gemeld dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Creesch in 'downloads: Media Player Classic - Home Cinema 1.9.12.4 hotfix'
Dit is al zeker geen +2 als hij het kennelijk al keurig gemeld heeft op de juiste plek…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Relief2009 in 'nieuws: Stichting van Max Schrems schrijft 560 bedrijven met i...
Philip Ross in 'nieuws: Stichting van Max Schrems schrijft 560 bedrijven met i...

Ik weet dat het erg snel is, maar er wordt weer massaal geplustwee't en geplusdrie't over het Tweakers-cookiebeleid en hoe dat “illegaal” zou zijn. Lijkt me dus beter om meteen even in te grijpen voordat de berichten straks zó hoog staan dat ze alleen nog door een moderator gefixeerd kunnen worden, want zo gaat dat meestal bij dit soort berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
TheVivaldi schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:46:
Relief2009 in 'nieuws: Stichting van Max Schrems schrijft 560 bedrijven met i...
Philip Ross in 'nieuws: Stichting van Max Schrems schrijft 560 bedrijven met i...

Ik weet dat het erg snel is, maar er wordt weer massaal geplustwee't en geplusdrie't over het Tweakers-cookiebeleid en hoe dat “illegaal” zou zijn. Lijkt me dus beter om meteen even in te grijpen voordat de berichten straks zó hoog staan dat ze alleen nog door een moderator gefixeerd kunnen worden, want zo gaat dat meestal bij dit soort berichten.
Ik vind deze beide posts off topic. Ja het gaat ook over een cookie wall, maar Tweakers heeft al eerder gezegd dat ze vinden juridisch juist te handelen omdat de content wel toegankelijk is zonder cookies, maar tegen betaling. Over die uitleg verschillen de meningen nogal, maar dit nieuwartikel gaat over bedrijven die een stuk verder gaan en überhaupt geen toegang (betaald of onbetaald) aanbieden zonder cookies. Ik kan me er nog in vinden dat sommigen het zullen modereren als +1 on-topic, maar hoger is het beslist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:13
AlphaRomeo schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:06:
[...]

Ik vind deze beide posts off topic. Ja het gaat ook over een cookie wall, maar Tweakers heeft al eerder gezegd dat ze vinden juridisch juist te handelen omdat de content wel toegankelijk is zonder cookies, maar tegen betaling. Over die uitleg verschillen de meningen nogal, maar dit nieuwartikel gaat over bedrijven die een stuk verder gaan en überhaupt geen toegang (betaald of onbetaald) aanbieden zonder cookies. Ik kan me er nog in vinden dat sommigen het zullen modereren als +1 on-topic, maar hoger is het beslist niet.
Hoewel de meningen verschillen blijkt uit het gelinkte topic wel dat Tweakers sowieso verkeerd omgaat met het aanleveren van informatie. Wat.mij betreft is een +1 van toepassing aangezien het gewoon een vraag is die veel gebruikers hebben en het dus handig is om die af te vangen met een enkele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een informatieve vraag... Het voelt een beetje als tegenstelling, daarnaast de vraag dat hij zich afvraagt of de reactie blijft staan (qua score denk ik dan en dus moderatiegezeur) kom ik voor deze reactie op 0, niet +2:

Naar deze reactie mag ook wel gekeken worden, 50x (!!) +3 is wat zwaar overdreven voor deze reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Philip Ross schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Hoewel de meningen verschillen blijkt uit het gelinkte topic wel dat Tweakers sowieso verkeerd omgaat met het aanleveren van informatie. Wat.mij betreft is een +1 van toepassing aangezien het gewoon een vraag is die veel gebruikers hebben en het dus handig is om die af te vangen met een enkele reactie.
Op zich kan ik best leven met een +1 moderatie, maar dat Tweakers onjuist omgaat met de informatie is pertinent onjuist. In een recente .plan werd er door de redactie uitgebreid ingegaan op de keuze voor betalingen en het al dan niet rechtsgeldig zijn van de cookiewall in zijn huidige vorm. De Tweakers die dat nog niet voldoende vinden zullen moeten wachten op een gerechtelijke uitspraak.

Deze Tweaker heeft dat overigens voorgesteld: no_way_today in 'plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij' wat ik overigens een idioot voorstel vind (zie mijn reactie daaronder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08

kodak

FP ProMod
20x +3 voor informatie waar het nieuws zelf al op in gaat lijkt me wat overdreven.
ApexAlpha in 'nieuws: Treinverkeer in Nederland ligt stil door landelijke tel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:13
AlphaRomeo schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Op zich kan ik best leven met een +1 moderatie, maar dat Tweakers onjuist omgaat met de informatie is pertinent onjuist. In een recente .plan werd er door de redactie uitgebreid ingegaan op de keuze voor betalingen en het al dan niet rechtsgeldig zijn van de cookiewall in zijn huidige vorm. De Tweakers die dat nog niet voldoende vinden zullen moeten wachten op een gerechtelijke uitspraak.

Deze Tweaker heeft dat overigens voorgesteld: no_way_today in 'plan: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij' wat ik overigens een idioot voorstel vind (zie mijn reactie daaronder).
In het gelinkte topic staat duidelijk beschreven dat Tweakers zich niet gehouden heeft aan de wettelijke termijnen om te reageren op bepaalde vragen. Daar doelde ik op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Philip Ross schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:59:
[...]

In het gelinkte topic staat duidelijk beschreven dat Tweakers zich niet gehouden heeft aan de wettelijke termijnen om te reageren op bepaalde vragen. Daar doelde ik op.
Ik neem aan dat je het dan hebt over dit topic dat in een van de reacties genoemd wordt: Verwijderen tracking-data? Dat haalde ik niet direct uit je bericht, maar ik zal me in gaan lezen. Blijft staan dat het niet elke keer terug hoeft te komen in de reacties op de Frontpage van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staat intussen op +100x +3, deze gaat echt niet zomaar meer op de juiste plaats komen, wat mijns inziens een +1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Inmiddels 180 keer +3. Ligt dit nu zo gevoelig dat hij niet gefixeerd mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het bespreken van een betere artikelomschrijving is gewoon 0 en geen +2:
Iruk1981 in 'nieuws: Gigabyte kondigt Brix-mini-pc's met Ryzen 5000U-laptoppr...

En mijn bericht, wat daar weer zijdelings betrekking op heeft, is ook gewoon 0 en geen +3: TheVivaldi in 'nieuws: Gigabyte kondigt Brix-mini-pc's met Ryzen 5000U-laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-10 19:18
TheVivaldi in 'nieuws: Agentschap Telecom denkt in september klaar te zijn me...

Krijg meerdere -1 op meerdere posts terwijl sommige volledig on topic zijn en andere een reactie betreft op iemand die extreme uitlatingen doet zonder bron.

Gebeurt me trouwens iets te vaak dat het standaard -2 is bij een topic over de China of de CCP zelfs als het volledig on topic is en met bronnen onderbouwd is.

Maar echter wat ik wel vaak nu zie is dat de chinezen trollen of een 0 krijgen of een +1 zodat hun chat niet verdwijnt uit het scherm van de lezers, echter degene die hun propaganda ontkrachten een -1 pakken zodat hun antwoord of vraag betreffende de bron niet gelezen wordt door de normale tweaker bezoeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Zyphlan op 01-06-2021 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:47:
Een informatieve vraag... Het voelt een beetje als tegenstelling, daarnaast de vraag dat hij zich afvraagt of de reactie blijft staan (qua score denk ik dan en dus moderatiegezeur) kom ik voor deze reactie op 0, niet +2:

Naar deze reactie mag ook wel gekeken worden, 50x (!!) +3 is wat zwaar overdreven voor deze reactie.
Staat ook nog altijd niet goed, maar met 75x +3, wordt het lastig om deze goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb het gevoel dat er om diplomatieke redenen niet wordt ingegrepen bij dat artikel. Maar het zou fijn zijn als een van de mods dat zou kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

B-Force in 'nieuws: Diverse kleine Nederlandse providers zenden EK voetbal oo... - lijkt mij een ontopic reactie. Ik snap dat sommige mensen zich aangevallen voelen en daardoor wellicht een lagere score geven, maar dat doet niets af voor het punt dat gemaakt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
RobbieB in 'nieuws: EPOS brengt B20-streamingmicrofoon uit voor 199 euro'
Deze reactie en de reacties eronder zijn gewoon offtopic, want die gaan over Tweakers' inhoud en “reputatie” in plaats van over het artikel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Andyk125 in 'nieuws: Nvidia presenteert RTX 3080 Ti en RTX 3070 Ti met 12GB e...

Een mening, marktwerking negerend, lijkt mij geen +3 waardige reactie. Ik zou hierdoor eerder deze op 0 zetten

In dat licht is Justevo in 'nieuws: Nvidia presenteert RTX 3080 Ti en RTX 3070 Ti met 12GB en... ook geen +2. Gezien deze reactie een uitleg geeft op de reactie die ik hierboven link, is deze naar mijn idee wel ontopic.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
GR materiaal lijkt mij geen +2: jpgview in 'downloads: SUMo 5.12.14'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant in een discussie wanneer privacy relevant is.
kodak in 'nieuws: UvA-studenten verliezen in hoger beroep zaak over verbod op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is er +2 (125x +2, 42x +3) aan deze reactie? De humor dat iemand geen datingsite nodig heeft is te waarderen, maar het is daarmee nog niet informatief.
Met de hoeveelheid moderaties kan het nog wel uren duren voordat dit een passende moderatie heeft.
Alcmaria in 'nieuws: Nederlandse datingsite Relatieplanet stopt per 1 juli'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kodak schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:42:
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant in een discussie wanneer privacy relevant is.
kodak in 'nieuws: UvA-studenten verliezen in hoger beroep zaak over verbod op...
Deze staat inmiddels goed.
kodak schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:32:
Wat is er +2 (125x +2, 42x +3) aan deze reactie? De humor dat iemand geen datingsite nodig heeft is te waarderen, maar het is daarmee nog niet informatief.
Met de hoeveelheid moderaties kan het nog wel uren duren voordat dit een passende moderatie heeft.
Alcmaria in 'nieuws: Nederlandse datingsite Relatieplanet stopt per 1 juli'
Het is zeker geen informatieve reactie, het is slechts een humoristische reactie. Ik vind het zelf wel een geinige reactie, maar goed humor blijft altijd subjectief :) Misschien past een +1 beter bij de grap maar de thread staat nu ook al niet niet bijzonder hoog in de reactievolgorde.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Cloud schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:54:
[...]

Het is zeker geen informatieve reactie, het is slechts een humoristische reactie. Ik vind het zelf wel een geinige reactie, maar goed humor blijft altijd subjectief :) Misschien past een +1 beter bij de grap maar de thread staat nu ook al niet niet bijzonder hoog in de reactievolgorde.
Wat is het nut van een moderatiesysteem als we ons daar niet aan houden als dat beter uit komt? De +2 staat niet in de weg lijkt me niet echt een redelijk excuus als duidelijk is dat de moderatie geen +2 is en tweakers niet bereid zijn de modregels te hanteren. Ik vind het prima humor, maar daar modden we niet op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kodak schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:02:
[...]

Wat is het nut van een moderatiesysteem als we ons daar niet aan houden als dat beter uit komt? De +2 staat niet in de weg lijkt me niet echt een redelijk excuus als duidelijk is dat de moderatie geen +2 is en tweakers niet bereid zijn de modregels te hanteren. Ik vind het prima humor, maar daar modden we niet op.
Je geeft aan dat er iets moet gebeuren maar je geeft niet aan wat :? Wederom vermoed ik dan dat je om een fixatie vraagt zonder dit expliciet te willen doen.

Waarom ik niet fixeer:
Ik zeg dat de betere score +1 is en we zien dat de reactie nu op +2 staat. Dat is slechts één punt verschil, geen situatie waarin we normaal gesproken fixeren. Maar als een thread heel hoog in de leesvolgorde staat, kan het soms nog een overweging waard zijn. Deze thread staat helemaal niet hoog. Tot slot is het een humoristische reactie wat het begrip 'de juiste score' nog eens vaag maakt; al dit is het minst belangrijke deel.

Als crew niet ingrijpt op een reactie dan gaan we dat niet elke keer geheel uitschrijven; dat is aan ons.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Cloud schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Je geeft aan dat er iets moet gebeuren maar je geeft niet aan wat :? Wederom vermoed ik dan dat je om een fixatie vraagt zonder dit expliciet te willen doen.
Ik noem opzettelijk slechts op wat ik waarneem. Mijn verwachting is dat we daar een oplossing bij vinden. Ik vraag niet perse om fixeren, maar wel om het niet zomaar te laten om wat het nu is terwijl het geen verhouding heeft met de modscore.
Als crew niet ingrijpt op een reactie dan gaan we dat niet elke keer geheel uitschrijven; dat is aan ons.
Ik vraag niet om uitschrijven. Het lijkt me alleen wel redelijk als een tweaker een gekregen uitleg van een reactie kan voorzien als de redenering om iets te laten niet lijkt te passen bij het doel van modden. Het staat niet in weg lijkt me geen sterke reactie om niets te doen aan een stevige mismod. Het alternatief is voorlopig niets doen, maar dat lijkt de mismod niet recht te zetten. Als we dan liever tijd besteden aan discussie in plaats van in te grijpen denk ik dat de motivatie om niet in te grijpen meer ligt in er geen behoefte aan hebben om een duidelijke mismod recht te zetten. Dit is geen vraag om discussie, doe wat je denkt dat goed is en vat een tegenargument graag niet meteen op als een aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Sorry jongens.. geen ruzie maken, ik zal me volgende keer onthouden van een poging tot humor op een bericht... (missen jullie +1 grappig ook zo?).

Misschien moet er eens nagedacht worden om een moderatie te hebben zonder score met een smiley ipv van een getal. Reactie geldt dan als 0 en mensen die geen zin hebben in onzin en 'humor' in de reacties kunnen die berichten er gewoon uit filteren middels de knoppen boven de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Alcmaria schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:07:
Sorry jongens.. geen ruzie maken, ik zal me volgende keer onthouden van een poging tot humor op een bericht... (missen jullie +1 grappig ook zo?).

Misschien moet er eens nagedacht worden om een moderatie te hebben zonder score met een smiley ipv van een getal. Reactie geldt dan als 0 en mensen die geen zin hebben in onzin en 'humor' in de reacties kunnen die berichten er gewoon uit filteren middels de knoppen boven de reacties.
Een grap moet prima kunnen, slecht was hij ook niet. Maar een +2 en zelfs +3 voor een grap is wel ver gezocht. Vandaar dat ik hem eerder ookal gepost had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Caayn schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:18:
[...]
Een grap moet prima kunnen, slecht was hij ook niet. Maar een +2 en zelfs +3 voor een grap is wel ver gezocht. Vandaar dat ik hem eerder ookal gepost had ;)
Ja ik ben het compleet met jullie eens hoor.. Ik kan mezelf niet modereren.
Maar stel je nou voor dat iemand ECHT een goede grap maakt (nee ik heb het NIET over mezelf). Dan moet je ergens heen met die emotie en het is dan niet realistisch te vragen van je publiek om een 0 off-topic of een 1 te scoren.
Mensen zijn gewend om te reageren met een "hahaha" of een grote smiley en als de interface en de afspraken binnen een site je beperkt om die feedback te geven kan dat frustreren. Ik heb het altijd al jammer gevonden dat de "grappig" mod is verdwenen en misschien is het wel eens tijd om dat onder de loep te nemen en eens te zien of we het soms ook wat luchtiger kunnen houden. Zonder natuurlijk een nieuwe 9gag te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-01 07:54
mr_obb in 'nieuws: Bijstandsgerechtigden kregen te lage uitkering door softwa...

Lijkt mij geen +3, er is al (vele)jaren kritiek op de onnodige ingewikkelde wetgeving en dat er daardoor al vele slachtoffer zijn geworden bij de overheid. Dit soort nieuws komt bijna om de haverklap voor, zo ernstig is het inmiddels al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-01 07:54
kodak schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Ik noem opzettelijk slechts op wat ik waarneem. Mijn verwachting is dat we daar een oplossing bij vinden. Ik vraag niet perse om fixeren, maar wel om het niet zomaar te laten om wat het nu is terwijl het geen verhouding heeft met de modscore.
Jouw waarneming en van je collega's is nogal ''gefixeerd''

Ik heb als voorbeeld het volgende:
Milt in 'nieuws: Tesla moet Noorse klanten 13.000 euro geven na update die ac...
Een benzine of dieselmotor wordt over de levensduur ook minder efficient. Kan ook zo maar 20% van zijn vermogen verliezen na 200.000+ km. Meeste mensen merken dat niet omdat hun benzinemeter daar veel te onnauwkeurig voor is en veel mensen er helemaal niet zo mee bezig zijn als dat fanatiekelingen in een elektrische auto dat soms wel zijn.
Deze reactie stond heel lang op +3, staat inmiddels op +2. Wat ik hier nu quote is gewoon helemaal fout. In de autoweek hadden ze een rubriek waar auto's op de dyno gingen, daar waren ook auto's bij na +200.000 km of van +10 jaar. Die haalden 100% van de fabrieksvermogen of na een reparatie (bijv. kapotte lambasensor of LMM). En dat mensen daar niks van merken vanwege hun benzinemeter is al helemaal een krankzinnige uitspraak, ik vraag me af of deze tweaker überhaupt een rijbewijs heeft. Er is hier geen ProMod geweest die hier wat van zei en toevallig is dit nu weer een uitspraak dat 100% anti ottomotor is en juist Pro-EV die geen correctie krijgt. Hij staat nog steeds hoog in de reacties en een score van +2 is hier wel bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Scrambler schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:41:
[...]

Jouw waarneming en van je collega's is nogal ''gefixeerd''

Ik heb als voorbeeld het volgende:

Er is hier geen ProMod geweest die hier wat van zei en toevallig is dit nu weer een uitspraak dat 100% anti ottomotor is en juist Pro-EV die geen correctie krijgt. Hij staat nog steeds hoog in de reacties en een score van +2 is hier wel bizar
Met fixeren bedoelen we het een bepaalde modwaarde geven.
Dat we niet alle mismoderaties hier benoemen klopt, het is namelijk geen taak dat alle tweakers maar alle berichten lezen. Maar het staat iedereen vrij om hier een mismod op te merken zodat we samen wat aan mismodereren doen. Dus als het te lang een mismod heeft kun je het hier prima zelf melden, zoals je al doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Icedustbin2 in 'nieuws: Google experimenteert met nieuwe videospeler op Chrom...
+2 en +3? Het is totaal offtopic want het gaat niet over ChromeOS danwel de nieuwe videospeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

donleo123 in 'nieuws: New York Pizza waarschuwt klanten voor datalek'

Een cooy/paste van de ontvangen email, met wat kleine aanpassingen om spam te voorkomen, verder staat er niets bij. Gesien het artikel is het interessant dat de email gedeeld is, maar zou ik het alsnog niet waarderen met een +3, maar met een +2. Echter heeft de reactie al best de nodige (verkeerde) moderaties gekregen, waardoor hij nu al vast blijft hangen op +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb hem ook +2 gemodereerd, maar ik snap +3 ook wel, want men kan redeneren dat dit een essentiële toevoeging op het artikel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:57
adje123 in 'nieuws: New York Pizza waarschuwt klanten voor datalek - update'

Interessant verhaal, maar heeft niets te maken met NY Pizza toch? Max een +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:33

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik mis de meerwaarde op deze reactie dat een +3 rechtvaardigd; eamelink in 'nieuws: Facebook blokkeert pagina van gemeenteraad Breda'

Ik lees vooralsnog enkel een mening en dus +1 ipv +3. En in krap een half uurtje al 40x +3 gekregen...

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaRomeo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:10:
Ik heb hem ook +2 gemodereerd, maar ik snap +3 ook wel, want men kan redeneren dat dit een essentiële toevoeging op het artikel is.
Aan de andere kant bevestigd het alleen maar dat er inderdaad een datalek is, waar het artikel zelf natuurlijk ook al over gaat. In dat licht is het dus geen essentiele toevoeging aan het artikel. Tweakers zet dergelijke berichten ook nooit onder het artikel (want niet echt een gigantische toevoeging wat mij betreft), zou dan dus wel makkelijk +3 scoren zijn. ;) Zeker als je alleen de tekst uit de e-mail klakkeloos citeert zonder verdere toevoeging erbij, zie ik echt de 'essentiële' meerwaarde niet.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Mocht dit werkelijk -1 waard zijn dan lees ik graag waarom. De OP heeft een mening over een bedachte situatie als er te veel betaald zou zijn. Ik geef onderbouwd aan dat dit niet hoeft te kloppen en het waarschijnlijk meer van dit soort fouten kan bevatten. De tweakers die dit naar -1 modden lijken me niet in staat om de modregels goed te hanteren.
kodak in 'nieuws: Bijstandsgerechtigden kregen te lage uitkering door softwar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze kreeg van mij een 0, offtopic. Het over een willekeurig datalek gaan hebben bij nieuws over een bepaald datalek bij een heel ander bedrijf is voor wat mij betreft een discussie starten die meer in een forum thuis hoort. De tweaker doet daarbij niet eens zijn best om een verband met dit nieuws te leggen. Het is vooral openlijk klagen over een heel ander bedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
CH4OS schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:58:
Ik mis de meerwaarde op deze reactie dat een +3 rechtvaardigd; eamelink in 'nieuws: Facebook blokkeert pagina van gemeenteraad Breda'

Ik lees vooralsnog enkel een mening en dus +1 ipv +3. En in krap een half uurtje al 40x +3 gekregen...
Het lijkt een willekeurige mening die daarbij nauwelijks onderbouwing heeft. Er staat niet of afhankelijkheid zoals de tweaker lijkt te bedoelen blijkt. Er staat ook geen verklaring waarom de mening hoe de reactie zou moeten zijn relevanter is. Het lijkt me geen reactie om het 83x +3 of +2 te geven. Hooguit +1, maar dat gaat met het grote aantal na bijna 3 uur niet makkelijk meer veranderen met de vele +3 moderaties en reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
kodak schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:25:
Mocht dit werkelijk -1 waard zijn dan lees ik graag waarom. De OP heeft een mening over een bedachte situatie als er te veel betaald zou zijn. Ik geef onderbouwd aan dat dit niet hoeft te kloppen en het waarschijnlijk meer van dit soort fouten kan bevatten. De tweakers die dit naar -1 modden lijken me niet in staat om de modregels goed te hanteren.
kodak in 'nieuws: Bijstandsgerechtigden kregen te lage uitkering door softwar...
Ik gok dat die moderatie kwam van deze monopoly speler: oks in 'nieuws: Bijstandsgerechtigden kregen te lage uitkering door softwarep...
Die post is wat mij betreft irrelevant, want totaal niet onderbouwd.

Edit, sowieso wordt er in dat topic behoorlijk slecht gemodereerd door mensen die slechte ervaringen hebben met de overheid, het koningshuis of ambtenaren. Wellicht dat dat de mensen zijn die nu tijd hebben om te modereren.

[ Voor 12% gewijzigd door AlphaRomeo op 03-06-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:58:

Deze reactie staat intussen op 129x +3, dus ik vrees met grote vrezen dat 'we' deze niet gauw meer recht krijgen.

EDIT @ 13:22: Intussen heeft deze reactie 150+ x3 gekregen, en berust het ook nog eens op een aanname dat er een afhankelijkheid van Facebook is. Het is dus ook nog eens incorrect en kan het bericht dus zelfs naar +1 of zelfs een 0 wat mij betreft.

EDIT:
TheSiemNL in 'nieuws: Facebook blokkeert pagina van gemeenteraad Breda' lijkt mij geen +2 reactie.

david-v in 'nieuws: Facebook blokkeert pagina van gemeenteraad Breda' is ook geen +2, dat gaat uit dat de Gemeente Breda enkel Facebook zou gebruiken en daardoor "afhankelijk" van Facebook geworden is en je dat niet moet willen. Hoewel ik dat zeker ook wel eens ben, vind ik niet dat de aanname correct is en in die hoedanigheid ook niet beloond kan worden met +2 of hoger.

EDIT:
Ook Tukkertje-RaH in 'nieuws: Facebook blokkeert pagina van gemeenteraad Breda' is gewoon offtopic, hoe dit informatief is ontgaat me compleet.

[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Huawei toont teaser P50-smartphone en noemt nog geen re...

Lijkt me niet offtopic, maar gewoon ontopic. Er staat nota bene een link naar de officiele site. Dat een ander het niet aan de gang krijgt op 1 telefoon wil niet zeggen dat het meteen helemaal niet werkt.a

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Weer veel onderbuikgevoelens aanwezig: nieuws: WhatsApp gaat werken op meerdere apparaten en krijgt 'View Once'-modus. Wordt met tweetjes en drietjes gestrooid.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 13:33
Jeroenneman in 'reviews: Apple iMac 24" 2021 - Maakt de M1 van elke Mac een f...

Geen +2. Gewoon een mening. Voegt niet heel veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Inmiddels 167x +3 en geen motivaties waarom dat redelijk is.
eamelink in 'nieuws: Facebook blokkeert pagina van gemeenteraad Breda'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad, meer dan een +1 is dit niet. Inmiddels staat ie op +2 dus hier kunnen nog wat schepjes bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Nee, hij staat op +1 want ik heb hem gefixeerd. :P

Overigens staan er bij dat nieuwsartikel wel meer simpele meningen onterecht hoger dan +1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Klagen over diepgang van een artikel is zeker geen +2 en met gebrek aan onderbouwing dat het om een specifieke omvormer zou gaan zonder dat de toezichthouder dat stelt lijkt niet eens redelijk ontopic. Staat vervolgens op +2 (door 12x +2 en 6x +3)
Tsurany in 'nieuws: Agentschap Telecom: slechte zonnepanelen verstoren C2000-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Dat moderatie bij het nieuws over facebook en de gemeente is al een aantal keren genoemd. Toch lijkt er na uren nog veel scheef gemod te zijn met tientallen +3 en vele +2 modreaties bij weinig onderbouwde meningen. Zijn het bepaalde tweakers of is het helaas structureel mis met het modereren op dit nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:52
dez11de in 'nieuws: New York Pizza waarschuwt klanten voor datalek - update'

Het gaat dan om mijn reactie. (Volgens mij kun je geen linkje naar je eigen reactie maken omdat je niet op jezelf kunt reageren)

Het was eerst een reactie op de verkeerde plek, waardoor er (onterecht) een -1 gegeven is.

Nette inhoudelijke reactie gemaakt, die mijn inziens wel wat toevoegt aan de discussie of zo’n bedrijf wel klantgegevens hoeft te bewaren.

Maar sinds vanochtend is er niet meer gemodereerd, dus staat nog steeds op -1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jammer trouwens dat deze niet gefixeerd is, uiteindelijk op 215x +3 (!!!) gekomen, terwijl er geen essentiële meerwaarde is en vooral meningmodden is toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

White Feather schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:04:
Het gaat dan om mijn reactie. (Volgens mij kun je geen linkje naar je eigen reactie maken omdat je niet op jezelf kunt reageren)
Achter de tijd en datum bij elke reactie zit altijd de directe link naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:52
CH4OS schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 02:01:
[...]
Achter de tijd en datum bij elke reactie zit altijd de directe link naar de reactie.
Thx, daar zat ie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
Pagina: 1 ... 48 ... 199 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2