Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Neuh, ik vroeg me alleen af of er consequenties zijn verbonden aan het moderatie systeem. Ik vind het namelijk alleen vreemd dat mensen die onjuist modereren eerder aangesproken worden op hun gedrag dan mensen die reacties posten die terecht op -1 of op 0 worden gemodereerd.
Jij hebt liever alle playstation fans van tweakers af en wilt het liefst alleen maar over xbox praten. Er is een reden waarom je hier die vraag stelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:09:
[...]

Jij hebt liever alle playstation fans van tweakers af en wilt het liefst alleen maar over xbox praten. Er is een reden waarom je hier die vraag stelt...
Waar moet ik die vraag anders stellen? Ik heb de FAQ doorgelezen, en zag drie topics waarvan dit de meest logische was. Als je mij wijst naar een beter topic waar ik deze simpele feitelijke vraag kan stellen dan hoor ik dat graag. En dat ik dat post net toevallig nadat jij post is gewoon toeval. En de kans waarop dat zou gebeuren is best aanwezig aangezien je circa 2.5% van alle posts hebt in dit topic.

En ik post amper op de frontpage. Ik hoef namelijk mensen niet zo graag te overtuigen. Ik post liever in een topic waar men gewoon een gezamenlijke hobbie en interesse deelt. Het frontpage gebekvecht over Sony en Xbox lijkt op een strijd tussen twee geloofsgroeperingen die elkaar proberen te overtuigen dat hun console toch echt beter is dan die van de ander...

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-05-2021 15:20 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:09:
[...]

En hier gaat het dus om.

Je objectiviteit verliest het van de subjectiviteit.

Ik heb wat berichten van je gelezen en op 1 gereageerd.
Ik zie je argumenten maken dat de developers lui zijn om op de oude consoles te releasen, en dit is blijkbaar slecht, omdat dit de Xbox Series X in een beter daglicht zet, omdat die veel makkelijker de games op hogere standen laat draaien.

Het is heel gebruikelijk dat gamemakers een spel nog gewoon voor de oude consoles uitbrengen, zeker nog in het eerste jaar. Vaak je zelfs dat deze spellen nooit op de nieuwe console uitkomt, of pas veel later.
Dus wat is nu het verschil? Dat deze spellen gewoon werken op de nieuwe consoles, echter ja doen de Xbox consoles dit nu eenmaal veel beter dan de Playstations. Dat mag je niet leuk vinden, maar dat komt niet door de luiheid van developers, maar de keuzes die Microsoft en Sony hebben gemaakt.

Als jij je aangevallen voelt door berichten dat Microsoft soms dingen beter voor elkaar heeft dan Sony, dan zou ik toch echt deze irritatie binnen houden of delen op een Playstation site. Want hier proberen we ons iets meer te richten op objectiviteit.

Ik spreek over dit alles als gamer, een gamer die zowel PC als console gamed, een gamer die iedere Nintendo, Sega, Sony en Microsoft console heeft op 1 uitzondering, namelijk ja de PS5. Want ja 2 consoles kopen tijdens release vond ik wat onnodig, en gezien ik gamepass heb, zag ik nu meer waarde in de XSX.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Waar moet ik die vraag anders stellen? Ik heb de FAQ doorgelezen, en zag drie topics waarvan dit de meest logische was. Als je mij wijst naar een beter topic waar ik deze simpele feitelijke vraag kan stellen dan hoor ik dat graag. En dat ik dat post net toevallig nadat jij post is gewoon toeval. En de kans waarop dat zou gebeuren is best behoorlijk aangezien je circa 1.5% van alle posts hebt in dit topic.

En ik post amper op de frontpage. Ik hoef namelijk mensen niet zo graag te overtuigen. Ik post liever in een topic waar men gewoon een gezamenlijke hobbie en interesse deelt. Het frontpage gebekvecht over Sony en Xbox lijkt op een strijd tussen twee geloofsgroeperingen die elkaar proberen te overtuigen dat hun console toch echt beter is dan die van de ander...
Als je nooit wat op de frontpage post, waarom stel je de vraag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 11:52
wildhagen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Je kunt je account zelf laten opheffen, zie artikel 12 van de Algemene Voorwaarden: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/
Dank voor de weinig bruikbare tip. Ik wil gewoon niet meer in de verleiding komen om een bijdrage te leveren op de FP. Iemand wel instaat om mijn verzoek in te willigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 13:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Als je nooit wat op de frontpage post, waarom stel je de vraag dan?
Omdat ik wel graag de artikelen en de reacties lees? Moet je verplicht posten om een mening te kunnen vormen over bepaalde reacties?

En dat je twee consoles hebt staan wil niet veel zeggen over de objectiviteit.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-05-2021 15:22 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:19:
[...]

En hier gaat het dus om.

Je objectiviteit verliest het van de subjectiviteit.

Ik heb wat berichten van je gelezen en op 1 gereageerd.
Ik zie je argumenten maken dat de developers lui zijn om op de oude consoles te releasen, en dit is blijkbaar slecht, omdat dit de Xbox Series X in een beter daglicht zet, omdat die veel makkelijker de games op hogere standen laat draaien.

Het is heel gebruikelijk dat gamemakers een spel nog gewoon voor de oude consoles uitbrengen, zeker nog in het eerste jaar. Vaak je zelfs dat deze spellen nooit op de nieuwe console uitkomt, of pas veel later.
Dus wat is nu het verschil? Dat deze spellen gewoon werken op de nieuwe consoles, echter ja doen de Xbox consoles dit nu eenmaal veel beter dan de Playstations. Dat mag je niet leuk vinden, maar dat komt niet door de luiheid van developers, maar de keuzes die Microsoft en Sony hebben gemaakt.

Als jij je aangevallen voelt door berichten dat Microsoft soms dingen beter voor elkaar heeft dan Sony, dan zou ik toch echt deze irritatie binnen houden of delen op een Playstation site. Want hier proberen we ons iets meer te richten op objectiviteit.

Ik spreek over dit alles als gamer, een gamer die zowel PC als console gamed, een gamer die iedere Nintendo, Sega, Sony en Microsoft console heeft op 1 uitzondering, namelijk ja de PS5. Want ja 2 consoles kopen tijdens release vond ik wat onnodig, en gezien ik gamepass heb, zag ik nu meer waarde in de XSX.
Ik heb ook gewoon de series x en ps5 staan. En ja ik vind dat dit luiheid is van de developer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vliegtuigje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:20:
[...]

Dank voor de weinig bruikbare tip. Ik wil gewoon niet meer in de verleiding komen om een bijdrage te leveren op de FP. Iemand wel instaat om mijn verzoek in te willigen ?
Als je geen account hebt, kun je ook niet meer in de verleiding komen om te posten. Juist heel erg bruikbaar lijkt me dus?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:07:
Ik zal wel helemaal stoppen met reageren. Want blijkbaar wordt het niet gewaardeerd als je vaak reageert. Het probleem is dat xbox fans mijn posts standaard op 0 of +1 beoordelen.
Assumption is the mother of all fuck-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
wildhagen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Als je geen account hebt, kun je ook niet meer in de verleiding komen om te posten. Juist heel erg bruikbaar lijkt me dus?
Prima, dank voor het meedenken ! Kennelijk ... kun je niet meer, dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vliegtuigje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Prima, dank voor het meedenken ! Kennelijk ... kun je niet meer, dan dit.
Als je geen antwoord wil op je vraag, stel hem dan niet. Mensen helpen je om die door jezelf genoemde verleiding te weerstaan (zonder account kan je immers ook niet posten), en dan kom je met zulke opmerkingen.

Tsja, dan ben je toch niet heel erg lekker bezig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:17:
[...]En ik post amper op de frontpage. Ik hoef namelijk mensen niet zo graag te overtuigen. Ik post liever in een topic waar men gewoon een gezamenlijke hobbie en interesse deelt. Het frontpage gebekvecht over Sony en Xbox lijkt op een strijd tussen twee geloofsgroeperingen die elkaar proberen te overtuigen dat hun console toch echt beter is dan die van de ander...
Was het alleen maar dat... Apple vs Android, AMD vs Nvidia/Intel, Microsoft vs Linux enz.
Je zou zeggen we zijn consumenten, concurrentie is goed, en je koopt wat je bevalt, wat wil je nog meer. Maar blijkbaar andere overtuigen van jouw waarheid (of de ongelijkheid van de ander 'bewijzen') is gigantisch.
Bij dit soort topics lijkt de community net als op de hooligans bij een Ajax-Feyenoord wedstrijd, de rotte appels overschreeuwen alles, en de gematigde die blijven weg omdat ze geen zin hebben om er tussen te zitten.

Maargoed verder niet zo'n nuttige discussie. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Ik heb ook gewoon de series x en ps5 staan. En ja ik vind dat dit luiheid is van de developer.
Het is niet lui. Developers maken een spel voor een bepaalde generatie consoles, in dit geval de generatie PS4 en XBO. De developers (of producenten) willen dit spel op de markt hebben, als je bedenkt dat er ruim 10x zoveel PS4/XBO consoles zijn verkocht dan de PS5/XS|X/S, dan is het nogal logisch dat je het spel gewoon uitbrengt, en dan later de next gen versies uitbrengt.

Waar de XSX een veel krachtigere XBO is, ligt dat bij de PS4 en PS5 wat lastiger, waardoor backwards compatibility minder makkelijk is.
Dus ja moeten ze dan maar wachten met de release omdat het lastiger is op de PS5 en dus eerst de nieuwe versie af moeten hebben? Of moeten ze een hoop tijd investeren om de PS4 versie beter te laten draaien op de PS5?

Jouw berichten zijn heel erg gemotiveerd uit het idee dat mensen hier anti Playstation zijn, ipv dat jij objectief kijkt naar wat het meest logische is, en dat resulteert in de beoordelingen die je krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 22-05-2021 15:35 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
wildhagen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:30:
[...]

Als je geen antwoord wil op je vraag, stel hem dan niet. Mensen helpen je om die door jezelf genoemde verleiding te weerstaan (zonder account kan je immers ook niet posten), en dan kom je met zulke opmerkingen.

Tsja, dan ben je toch niet heel erg lekker bezig.
Volgens mij was het enige antwoord op mijn vraag geweest we kunnen dit verzoek niet inwilligen.

Dus volgens mij ben jij niet heel lekker bezig is, je maakt het onnodig complex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Modbreak:@snefkens en @uchiha tijntje, ik heb een aantal reacties weggegooid, het is klaar.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:39:
Even een vraagje, wat gebeurd er trouwens met posters die gewoon over het algemeen moderaties krijgen met -1 en 0? Worden die op een gegeven moment gewaarschuwd en daarna geband? Ik zie dat eigenlijk niet goed terugkomen in de FAQ.
Deze ook nog even beantwoorden: er hangen geen automatische sancties aan bepaalde reactiescores. Wel zijn die natuurlijk handig om te beoordelen of een sanctie op zijn plaats zou zijn. Aangezien er verder ook geen automatisch rapportagesysteem aan de scores hangt, mag je gebruikers waar je je aan ergert gewoon melden, bij voorkeur in Schop een Modje.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DigitalExorcist in 'geek: Fisker werkt aan elektrische Pausmobiel'

"Religieus geneuzel" vind ik trollerig en dus -1?

De +2 en zeker +3 gevers kunnen denk ik wel even nagekeken wegens grof moderatiemisbruik :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:55:

De +2 en zeker +3 gevers kunnen denk ik wel even nagekeken wegens grof moderatiemisbruik :X
Ik heb van meerdere +3 stemmers de mogelijkheid om te modereren uitgezet. De rest heeft een waarschuwing te pakken. Dat is op geen enkele manier een +3.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
wildhagen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:55:

Zou je ook even willen laten kijken naar de -6 op een van mijn posts, die perso(o)n(en) moeten voor exact hetzelfde nagekeken worden ?! Misschien dat deze perso(o)n(en) nog tot inkeer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:41

Creesch

bla bla!

Okay hopelijk trekt het nog bij maar ik snap de bijna instant nulletjes niet die ik hier krijg Creesch in 'nieuws: SiFive begint met leveren Mini-ITX-ontwikkelbord met RISC... wellicht zie ik wat over het hoofd maar de persoon waar ik op reageer vraagt in welke zin RISC-V open is en ik geef toelichting met een quote van wikipedia er bij. Ik verwacht geen +2 maar het valt de laatste tijd vaker op dat veel comments (niet alleen die van mij) die simpelweg in informatie voorzien toch in eerste instantie naar 0 worden gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 19:16
Creesch schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:55:
Okay hopelijk trekt het nog bij maar ik snap de bijna instant nulletjes niet die ik hier krijg Creesch in 'nieuws: SiFive begint met leveren Mini-ITX-ontwikkelbord met RISC... wellicht zie ik wat over het hoofd maar de persoon waar ik op reageer vraagt in welke zin RISC-V open is en ik geef toelichting met een quote van wikipedia er bij. Ik verwacht geen +2 maar het valt de laatste tijd vaker op dat veel comments (niet alleen die van mij) die simpelweg in informatie voorzien toch in eerste instantie naar 0 worden gemod.
De reactie waar jij op reageert is gemakkelijk verkeerd te begrijpen, inderdaad.

Er wordt in die post gereageerd op de voorgaande opmerking Hopelijk wordt dit platform groot! Al is het niet de snelste, of meest zuinige, of meest weet ik veel wat.

@Toontje_78 geeft vervolgens enkele suggesties waar dit platform het meest in zou kunnen zijn.
De zinnen met vraagtekens in zijn post zijn dus niet echt vragen, maar slechts een opsomming van suggesties. Vandaar dat jouw antwoord op één van zijn "vragen" door sommigen als off-topic wordt beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://tweakers.net/nieu...ction=16089830#r_16089830

Deze post hoort geen +2 te hebben. Het advies/de mening dient een gewone consument niet en is van alle mogelijke alternatieven de meest complexe en omslachtige. De hele post is niets anders dan FUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Laatst online: 17-09 19:16
oef! schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:35:
https://tweakers.net/nieu...ction=16089830#r_16089830

Deze post hoort geen +2 te hebben. Het advies/de mening dient een gewone consument niet en is van alle mogelijke alternatieven de meest complexe en omslachtige. De hele post is niets anders dan FUD.
Complexer en omslachtiger doen om iets beter/sneller/veelzijdiger/veiliger voor elkaar te krijgen dan hoe de gewone consument het doet is volgens mij precies iets voor tweakers. ;) +2 is misschien wat ruim, maar +1 is het toch echt wel. Ik zie in elk geval geen FUD in die reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie trouwens nu net, dat de thread vanaf CAPSLOCK2000 in 'nieuws: XS4ALL stopt met IPv4 Subnet' ook wat raar gemodereerd wordt. Alle posts van Capslock2000 (die over de bijkomende rechten praat) krijgen allemaal +2 moderaties, een enkele +3 zelfs, terwijl het gewoon een ontopic discussie is tussen hem en mij.

Mijn reacties in dezelfde thread daarentegen krijgen om een of andere reden offtopic, terwijl het gewoon ontopic is. Ik ben echter vrij laat en ik vrees dat de reacties niet meer op tijd nog goed gezet kunnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-05-2021 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar is actie ondernomen. Dank voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Retrospect in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'

Dit lijkt me meer -1 dan +1. Dit hoort niet op de FP thuia, maar in GR.

Arcticwolfx in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'

Geen +2, gewoon een +1.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 23-05-2021 11:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'

Als dat een +3 is ben ik de Paashaas. Dat is op zijn hoogst een +1 te noemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrambler
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-01 07:54
Denk daar compleet anders over. De reactie van Retrospect is absoluut geen -1 waard en die van Arcticwolfx is gewoon een prima reactie op de column, absoluut een +2!

Sterker nog, de kilometerheffing discussie is stokoud en de argumenten die worden aangehaald ook. Vind het provocerend en dit lijkt mij meer (macht)misbruik om dit soort columns te schrijven op Tweakers. Als ik voor dit soort columns een moderatie mocht geven kreeg het een onvoldoende (dus -1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impuls
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 09:12
AlphaRomeo,

Absoluut niet aanvallend bedoeld, mijn excuses mocht dit zo zijn overgekomen.

Mvg,
Impuls

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
Ik lees hier geen 31x +3 in. Het is natuurlijk een prima mening, maar die lijkt me nu ook weer niet zo bijzonder door te herhalen wat er eerder zou zijn besproken.
DeComponeur in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hemingr in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'

Gezien de toonzetting en op de man spelen in de 2e alinea lijkt me dit geen +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:13:
Hemingr in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'

Gezien de toonzetting en op de man spelen in de 2e alinea lijkt me dit geen +1.
De toon is niet gezellig, maar de inhoud is volledig on topic. Ik sla deze over en modereer hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AlphaRomeo schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:18:
[...]

De toon is niet gezellig, maar de inhoud is volledig on topic. Ik sla deze over en modereer hem niet.
Iemand verwijten onder een steen te liggen omdat-ie een andere mening heeft dan de poster kan ik nou niet echt ontopic noemen eerlijk gezegd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 24-05-2021 08:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

kodak schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:21:
Ik lees hier geen 31x +3 in. Het is natuurlijk een prima mening, maar die lijkt me nu ook weer niet zo bijzonder door te herhalen wat er eerder zou zijn besproken.
DeComponeur in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'
En als Promodder mag je dan bepalende invloed hebben op de uiteindelijke waardering :?
Is het niet zo dat de waardering uit de community moet komen, tenzij...
Uiteraard zijn alle rekeningrijdzaken al eerder besproken, sterker nog het hele artikel is een terugkerend uitgekauwd fenomeen.
Ik hou mij al 20 jaar bezig met rekeningrijden (ben zelfs ooit uitgenodigd door de 2e kamer commissie, echt waar, vandaar die prima mening >:) ) En ik zit ook nu voor de zoveelste keer met stijgende verbazing al weken aan te horen hoe opnieuw zaken naar voren worden gebracht die bewezen hebben, dat ze het rekeningrijden met zekerheid gaan ondermijnen. En jij gaat mij nu verwijten dat ik iets herhaal. Hoe grappig is dat.
Dat allerlei argumenten steeds worden herhaalt is nou juist de hele crux. En mijn reactie daarop wordt zeer gewaardeerd door medetweakers en terecht want er staan meerdere zaken in mijn reactie die de auteur van de column naar voren had kunnen brengen. Dat is overigens geen verwijt, een columnist is uiteraard vrij in wat hij of zij wil zeggen, een uitstekende overtreffende reactie daarop verdient een 3 en anders nie ;)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
Naafkap in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'

Kan iemand uitleggen waarom dit ( waarschijnlijk door een pro mod) 6x off-topic is?

En dit 6x +1?

Voxyn in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'

Vreemde gang van zaken en niet de eerste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:18:
[...]

Iemand verwijten onder een steen te liggen omdat-ie een andere mening heeft dan de poster kan ik nou niet echt ontopic noemen eerlijk gezegd ;)
Dat onder een steen hebben gelegen is een zegwijze, en dat dit aspect mist uit het artikel (verschil stedelijke en provinciale gebieden) blijkt ook uit andere posts, die dat overigens wel vriendelijker hebben verwoord.

Ook onvriendelijk kun je nog steeds on-topic reageren. In dit geval vind ik de toon niet dusdanig slecht dat een +1 niet meer te rechtvaardigen is. Maar hij staat op 0, wat ook prima is, en ik onthoudt mij van stemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DeComponeur schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:23:
[...]

En als Promodder mag je dan bepalende invloed hebben op de uiteindelijke waardering :?
Het komt ook uit de community, want een ProMod kan alleen iets signaleren, die bepaalt niks. Kan geen fixaties uitvoeren etc.

En in dit geval klopt het ook gewoon dat dit absoluut geen +3 is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'reviews: Kilometerheffing: beter voor klimaat én portemonnee'
is relevant,on topic en niet belastend of anderzinds kwetsend, uitlokkend of foutief.
Zie dan ook niet in waarom hier een -1 op gegeven is.
graag aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrambler
wildhagen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:37:
[...]

Het komt ook uit de community, want een ProMod kan alleen iets signaleren, die bepaalt niks. Kan geen fixaties uitvoeren etc.

En in dit geval klopt het ook gewoon dat dit absoluut geen +3 is.
De signalen van jouw als ProMod lijken vooral van de Pro-kilometerheffing kant te komen. Een eenzijdige manier van ''signaleren''. Uiteindelijk is het ook jouw mening dat het absoluut geen +3 is waar een ander misschien weer anders over denkt.

Wat mij ook opvalt, de 44 miljard belastingontduiking van Amazon komt hier in geen enkele berichtgeving voor. Ook geen columnist die zich daar druk over maakt, een hele slechte zaak! Het zijn namelijk directe oneerlijke concurrentie voor bedrijven als Azerty, Megekko, Alternate etc. Dat dit een serieus probleem is word hier op Tweakers niet erkend, maar iets als rekeningrijden wel. Heel bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Scrambler schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:20:
[...]

De signalen van jouw als ProMod lijken vooral van de Pro-kilometerheffing kant te komen. Een eenzijdige manier van ''signaleren''. Uiteindelijk is het ook jouw mening dat het absoluut geen +3 is waar een ander misschien weer anders over denkt.
Ik droeg de reactie niet aan, dat was @kodak

En ja, ik mag mijn mening uiten dat het geen +3 is. Net zoals iemand anders mag uiten dat die het wél een +3 vind.

Niemand dwingt je om de door mij aangedragen score te geven, dat staat ieder vrij (binnen de moderatieregels uiteraard). Dus het komt écht vanuit de community ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
wildhagen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Ik droeg de reactie niet aan, dat was @kodak

En ja, ik mag mijn mening uiten dat het geen +3 is. Net zoals iemand anders mag uiten dat die het wél een +3 vind.

Niemand dwingt je om de door mij aangedragen score te geven, dat staat ieder vrij (binnen de moderatieregels uiteraard). Dus het komt écht vanuit de community ja.
Waarom dan klagen over een +3 vanuit de community (naja, kodak klaagt dan hier). De community heeft zijn score gegeven en jullie ProMod's willen daar kennelijk nog een invloed op uitoefenen als laatste strohalm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
[...]

Uiteraard zijn alle rekeningrijdzaken al eerder besproken, sterker nog het hele artikel is een terugkerend uitgekauwd fenomeen.
Ik hou mij al 20 jaar bezig met rekeningrijden (ben zelfs ooit uitgenodigd door de 2e kamer commissie, echt waar, vandaar die prima mening >:) ) En ik zit ook nu voor de zoveelste keer met stijgende verbazing al weken aan te horen hoe opnieuw zaken naar voren worden gebracht die bewezen hebben, dat ze het rekeningrijden met zekerheid gaan ondermijnen. En jij gaat mij nu verwijten dat ik iets herhaal. Hoe grappig is dat.
Dat allerlei argumenten steeds worden herhaalt is nou juist de hele crux. En mijn reactie daarop wordt zeer gewaardeerd door medetweakers en terecht want er staan meerdere zaken in mijn reactie die de auteur van de column naar voren had kunnen brengen. Dat is overigens geen verwijt, een columnist is uiteraard vrij in wat hij of zij wil zeggen, een uitstekende overtreffende reactie daarop verdient een 3 en anders nie ;)
Scrambler schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Waarom dan klagen over een +3 vanuit de community (naja, kodak klaagt dan hier). De community heeft zijn score gegeven en jullie ProMod's willen daar kennelijk nog een invloed op uitoefenen als laatste strohalm
Een ProMod is ook gewoon uit de community, maar zijn staat van dienst met modderen wordt erkent door de zwaardere weging. Dat wil nog niet zeggen natuurlijk dat andere scores niet juist kunnen zijn uiteraard. Regelmatig zijn meerdere scores voor dezelfde reactie prima te verdedigen. Ook ProMods en PowerMods geven niet altijd dezelfde score vanwege voorgaande.

De score komt dus hoe dan ook uit de community en er is niet meer bepalende invloed dan de eigen weging gezien immers nodig is dat voldoende andere personen de argumentatie ondersteunen en meegaan in de score.
Wat mij ook opvalt, de 44 miljard belastingontduiking van Amazon komt hier in geen enkele berichtgeving voor. Ook geen columnist die zich daar druk over maakt, een hele slechte zaak! Het zijn namelijk directe oneerlijke concurrentie voor bedrijven als Azerty, Megekko, Alternate etc. Dat dit een serieus probleem is word hier op Tweakers niet erkend, maar iets als rekeningrijden wel. Heel bijzonder
Moderators houden zich verder niet bezig met waarover geschreven wordt op Tweakers. Dat wordt door de Redactie gedaan. (Geachte Redactie)

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 24-05-2021 12:35 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Scrambler schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Omdat het volgens de moderatie-FAQ geen +3 waard is.

Dit is nou net het topic waar verkeerd gemodereerde reacties gemeld worden.

En iedere moderator kan invloed uitoefenen op de aangedragen reacties, dat is echt niet voorbehouden aan ProMods. Net als dat *iedereen* hier posts kan aandragen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
wildhagen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:35:
[...]

Omdat het volgens de moderatie-FAQ geen +3 waard is.

Dit is nou net het topic waar verkeerd gemodereerde reacties gemeld worden.

En iedere moderator kan invloed uitoefenen op de aangedragen reacties, dat is echt niet voorbehouden aan ProMods. Net als dat *iedereen* hier posts kan aandragen.
Ik interpreteer de regels als dusdanig dat het wel een +3 is, het is maar aan welke kant je staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Dit lijkt mij geen +3, al is het maar 1 gebruiker die dat doet;
Verwijderd in 'nieuws: Biomutant draait bij release in 4k60 op Xbox Series X en...

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Ministerie: Europees coronapaspoort deelt meer medische...

Iemand die kan aangeven wat hier ongewenst aan zou zijn? Mij lijkt het gewoon ontopic.

Lijkt alsof iemand weer op naam aan het modereren is, want heel veel van mijn reacties krijgen een 0 of zelfs -1, terwijl ze gewoon ontopic zijn. Kan de crew hier eens naar kijken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
[...]

Iedereen uit de community mag hier opmerken als een moderatie niet juist lijkt. Net zoals iedereen daar een andere mening over kan geven.
En jij gaat mij nu verwijten dat ik iets herhaal. Hoe grappig is dat.
Dat allerlei argumenten steeds worden herhaalt is nou juist de hele crux.
Ik verwijt je niets (ik gaf zelfs aan dat het een prima mening is om over te discussiëren), ik reageer op de moderaties.

Dat het de crux is wil nog niet zeggen dat het dus zo heel bijzonder is. Je stelt duidelijk iets wat juist bekend mag zijn. Als bijdrage prima argumenten, maar in deze discussie bij de column steekt het er naar mijn mening daarmee niet extra boven uit. Het gaat anders een zelfvervullende moderatie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Ministerie: Europees coronapaspoort deelt meer medische...

Ook deze is NIET ongewenst, maar gewoon ontopic en dus +1.

maniak in 'nieuws: Ministerie: Europees coronapaspoort deelt meer medische da...

Dit is inhoudelijk onjuist (zie reactie eronder), en verdient dus geen +2 en zéker geen +3.

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 24-05-2021 14:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

[b]
Lijkt alsof iemand weer op naam aan het modereren is, want heel veel van mijn reacties krijgen een 0 of zelfs -1, terwijl ze gewoon ontopic zijn. Kan de crew hier eens naar kijken?
Ik was het niet hoor >:)

Ik heb dat ook wel eens, vandaag hier een flauwenul op het rekest -O- terwijl het gewoon ontopic is en ik zelfs de moeite heb genomen een een verwijzing te maken naar soortgelijke monitoren...
DeComponeur in 'nieuws: Samsung introduceert 43"-monitor met Tizen OS en geïn...

Je staat er trouwens om bekend (bij mij) dat je alleen maar zinnige dingen schrijft. (bijna altijd) ;)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DeComponeur schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:45:
[...]

Ik was het niet hoor >:)

Ik heb dat ook wel eens, vandaag hier een flauwenul op het rekest -O- terwijl het gewoon ontopic is en ik zelfs de moeite heb genomen een een verwijzing te maken naar soortgelijke monitoren...
DeComponeur in 'nieuws: Samsung introduceert 43"-monitor met Tizen OS en geïn...

Je staat er trouwens om bekend (bij mij) dat je alleen maar zinnige dingen schrijft. (bijna altijd) ;)
Idem ;)

En dat is idd geen 0, heb hem nu op +1 gezet :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dreamsharing in 'nieuws: Ministerie: Europees coronapaspoort deelt meer medis...

De meest wazige en vergezochte complottheorieën lijken me geen +1 waard, laat staan +3. Een -1 lijkt me logischer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
wildhagen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:21:
dreamsharing in 'nieuws: Ministerie: Europees coronapaspoort deelt meer medis...

De meest wazige en vergezochte complottheorieën lijken me geen +1 waard, laat staan +3. Een -1 lijkt me logischer.
Dat valt allemaal wel mee hoor. Complottheorie? Deze gebruiker heeft een andere mening dan jij. Dat maakt het nog geen complottheorie. Verder ook niet kwetsend o.i.d. dus geen -1. Ik twijfel over de bewering over mRNA vaccins of dat klopt. Dus ofwel +1 ofwel 0 lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen: onjuist, geen troll, dus een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XVI in 'nieuws: Ministerie: Europees coronapaspoort deelt meer medische data ...

Gedoe over fascisme en algehele toonzetting lijken me geen +2 of zelfs +3 waard. Met de beste wol van de wereld kom ik niet hoger dan -1 hier.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Naafkap schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:51:
[...]

Dat valt allemaal wel mee hoor. Complottheorie? Deze gebruiker heeft een andere mening dan jij. Dat maakt het nog geen complottheorie. Verder ook niet kwetsend o.i.d. dus geen -1. Ik twijfel over de bewering over mRNA vaccins of dat klopt. Dus ofwel +1 ofwel 0 lijkt me prima.
Overal is te zien dat vaccineren effect heeft. Dit is gewoon stemmingmakerij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
418O2 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:06:
[...]

Overal is te zien dat vaccineren effect heeft. Dit is gewoon stemmingmakerij
Zeker, maar daarmee is niet volledig aangetoond dat de vaccins werken als in, het is de definitieve oplossing van de pandemie. Daarnaast klopt het ook dat dit een unieke situatie is en dat er normaal gesproken jaren overheen gaan voordat definitief en wetenschappelijk bewezen werkzaamheid verkregen is.

Wat ook klopt is dat er door dit soort zaken een indirecte vaccinatieplicht ontstaat en dat dit ten koste gaat van vrijheid en burgerrechten. Of je dat gezien de situatie acceptabel vindt of niet, is gewoon een persoonlijke afweging die niet goed of fout is.

Mensen met afwijkende denkwijzen wegzetten als stemmingmakerij is een veelgemaakte fout.

[ Voor 18% gewijzigd door Naafkap op 24-05-2021 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Naafkap schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Zeker, maar daarmee is niet volledig aangetoond dat de vaccins werken als in, het is de definitieve oplossing van de pandemie. Daarnaast klopt het ook dat dit een unieke situatie is en dat er normaal gesproken jaren overheen gaan voordat definitief en wetenschappelijk bewezen werkzaamheid verkregen is.

Mensen met afwijkende denkwijzen wegzetten als stemmingmakerij is een veelgemaakte fout.
Hij zegt dat ze niet werken. Ze doen zeker wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
  • Laatst online: 25-08 23:34
mouthman73 in 'nieuws: Microsoft voegt startup boost- en sleeping tabs-functi...

Wat is dit nou weer? Ja, ik noem edge kutbrowser, en dan? Is dat off-topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet offtopic, maar wel een troll. Een -1 is hier een nette score.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
wildhagen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Niet offtopic, maar wel een troll. Een -1 is hier een nette score.
Dan weet jij duidelijk niet wat een troll is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mouthman73 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:13:
[...]

Dan weet jij duidelijk niet wat een troll is.
Zekers wel, dit is een schoolvoorbeeld van een troll: mouthman73 in 'nieuws: Microsoft voegt startup boost- en sleeping tabs-functi...

Tip: reageer in het vervolg wat volwassener en je zult vanzelf hogere moderaties krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
wildhagen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:16:
[...]

Zekers wel, dit is een schoolvoorbeeld van een troll: mouthman73 in 'nieuws: Microsoft voegt startup boost- en sleeping tabs-functi...

Tip: reageer in het vervolg wat volwassener en je zult vanzelf hogere moderaties krijgen.
Oh wat is een troll dan? Iemand die negatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
mouthman73 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:18:
[...]

Als je zinnen als 'flikker op' wilt gebruiken hoeft je post niet zichtbaar op de frontpage. Wat de definitie van troll precies is weet ik ook niet, maar we kunnen wel een beetje beschaafd blijven doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
mouthman73 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:18:
[...]

Wikipedia:
Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen ...
Past ook in de moderatiefaq:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Een -1 score is terecht.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:13
ktorfs in 'nieuws: Microsoft maakt kunnen draaien Linux-apps met gui breed be...

Er wordt in dit artikel nergens uitgelegd wat "breed beschikbaar" is. De essentie van het artikel komt nergens naar voren. Deze vraag stel ik, en ik word vervolgens op -1 gemod terwijl het juist een extreem relevante vraag is, omdat zonder het antwoord op deze vraag het artikel zeer weinig nieuwswaarde heeft. Of mag ik niet zeggen dat het een vaag artikel is? Dat zou dan wel getuigen van erg lange tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MarcoC schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:15:
ktorfs in 'nieuws: Microsoft maakt kunnen draaien Linux-apps met gui breed be...

Er wordt in dit artikel nergens uitgelegd wat "breed beschikbaar" is. De essentie van het artikel komt nergens naar voren. Deze vraag stel ik, en ik word vervolgens op -1 gemod terwijl het juist een extreem relevante vraag is, omdat zonder het antwoord op deze vraag het artikel zeer weinig nieuwswaarde heeft. Of mag ik niet zeggen dat het een vaag artikel is? Dat zou dan wel getuigen van erg lange tenen.
Om 19:39 gaat het al over de vraag wat de beschikbaarheid is. Jij plaatst later nog een keer dezelfde vraag wat onnodig is. Ik denk dat je daarom de -1 hebt gekregen. Eigenlijk is het een vraag voor in Geachte Redactie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bor schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:24:
[...]

Om 19:39 gaat het al over de vraag wat de beschikbaarheid is. Jij plaatst later nog een keer dezelfde vraag wat onnodig is. Ik denk dat je daarom de -1 hebt gekregen. Eigenlijk is het een vraag voor in Geachte Redactie overigens.
Wat een bureaucratisch antwoord. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een dubbele vraag blijkbaar niet gesteld mag worden. En voor essentiële verdieping moeten we blijkbaar naar een ander medium. Er wordt op deze manier wel een enorm zoekspelletje van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MarcoC schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:26:
[...]

Wat een bureaucratisch antwoord. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een dubbele vraag blijkbaar niet gesteld mag worden. En voor essentiële verdieping moeten we blijkbaar naar een ander medium. Er wordt op deze manier wel een enorm zoekspelletje van gemaakt.
Ik zie niet in waarom mijn uitleg bureaucratisch is. Een dubbele vraag is ongewenst of maximaal offtopic, het voegt immers niets toe en de discussie over het punt is al gestart. Een vraag of feedback voor de redactie hoort in Geachte Redactie zodat het onder ogen komt van onze redactieleden. Zij kunnen niet alle reacties op de frontpage bijhouden. Op de frontpage zelf leidt deze feedback meer dan eens tot offtopic discussies.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 25-05-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bor schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:30:
[...]

Ik zie niet in waarom mijn uitleg bureaucratisch is. Een dubbele vraag is ongewenst of maximaal offtopic, het voegt immers niets toe en de discussie over het punt is al gestart. Een vraag of feedback voor de redactie hoort in Geachte Redactie zodat het onder ogen komt van onze redactieleden. Zij kunnen niet alle reacties op de frontpage bijhouden. Op de frontpage zelf leidt deze feedback meer dan eens tot offtopic discussies.
Ik vind het bureaucratisch omdat er blijkbaar twee regels gelden waarvan de waarde voor mij niet duidelijk is, en dat ondanks al deze moeite het nog steeds voor mij een vaag artikel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MarcoC schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:39:
[...]
Ik vind het bureaucratisch omdat er blijkbaar twee regels gelden waarvan de waarde voor mij niet duidelijk is, en dat ondanks al deze moeite het nog steeds voor mij een vaag artikel is.
De waarde probeer ik je uit te leggen. Ik zeg overigens ook niet dat jouw reactie een -1 moet zijn maar dat ik mij de -1 wel kan voorstellen. De regel dat feedback voor de redactie is ook niet nieuw. Als we dat punt even negeren blijft er een vraag over die al enige tijd eerder is gesteld en welke al een discussie heeft aan geslingerd. Dan kom je op het punt dat jouw reactie op zijn best niets toevoegt wat max een 0 zou kunnen betekenen. Door de "vaag artikel" opmerking lijkt het op een semi flame wat je ongetwijfeld niet zo bedoelde maar waar sommige mensen wel een punt aftrek voor kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bor schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:44:
[...]

De waarde probeer ik je uit te leggen. Ik zeg overigens ook niet dat jouw reactie een -1 moet zijn maar dat ik mij de -1 wel kan voorstellen. De regel dat feedback voor de redactie is ook niet nieuw. Als we dat punt even negeren blijft er een vraag over die al enige tijd eerder is gesteld en welke al een discussie heeft aan geslingerd. Dan kom je op het punt dat jouw reactie op zijn best niets toevoegt wat max een 0 zou kunnen betekenen. Door de "vaag artikel" opmerking lijkt het op een semi flame wat je ongetwijfeld niet zo bedoelde maar waar sommige mensen wel een punt aftrek voor kunnen geven.
Dat begrijp ik, maar ik hoefde ook niet per se verduidelijking van de redactie. Iedereen mag antwoord geven. En "vaag artikel" komt voort uit mijn frustratie dat ik al lang op deze functionaliteit wachtte en uit de titel dacht af te leiden dat deze functionaliteit nu voor iedereen beschikbaar is, wat dus niet het geval bleek (denk ik, nog steeds niet helemaal duidelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bbob in 'nieuws: Procureur-generaal Washington klaagt Amazon aan om schending...

Lijkt mij een 0, in feite is deze reactie exact hetzelfde als wat er boven staat, alleen als hypothese uitgelegd, de ander (waar deze reactie op is) als praktijkvoorbeeldje. Ik zie werkelijk waar niet waarom de hypothese het opeens zoveel anders maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ultraman in 'nieuws: Microsoft maakt kunnen draaien Linux-apps met gui met WS... lijkt mij geen +2

Idem: GekkePrutser in 'nieuws: Microsoft maakt kunnen draaien Linux-apps met gui me...

Er wordt slecht gemodereerd bij dat topic. Elke "pro Linux" reactie wordt onevenredig aan de inhoud van de reactie geupvote.

[ Voor 40% gewijzigd door Bor op 26-05-2021 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Moet iedereen nou tien keer herhalen dat het een typo is? nieuws: Amazon neemt filmbedrijf MGM over voor 8,45 miljard dollar

Eerste reacties mogen wat mij betreft een 0 zijn en alles wat daarop volgt een -1, want herhaling + hoort niet thuis. Normaliter ben ik tegen het uitdelen van minnetjes though, omdat het geen troll, flame of belediging is van een andere gebruiker. Alhoewel... valt onder zwaar off-topic: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Laatst online: 13:36

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Anonymoussaurus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:15:
Moet iedereen nou tien keer herhalen dat het een typo is? nieuws: Amazon neemt filmbedrijf MGM over voor 8,45 miljard dollar

Eerste reacties mogen wat mij betreft een 0 zijn en alles wat daarop volgt een -1, want herhaling + hoort niet thuis. Normaliter ben ik tegen het uitdelen van minnetjes though, omdat het geen troll, flame of belediging is van een andere gebruiker. Alhoewel... valt onder zwaar off-topic: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Al die berichten zijn binnen enkele minuten geplaatst dus op moment van posten was de post misschien niet zichtbaar voor de poster.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Technomania schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:25:
[...]

Al die berichten zijn binnen enkele minuten geplaatst dus op moment van posten was de post misschien niet zichtbaar voor de poster.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar het kost echt geen 5 minuten om te typen dat het miljard is ipv miljoen. Zelfs niet als je een bron gebruikt. Sowieso is het dan nog zwaar offtopic. Is al zo vaak gemeld (dat het niet thuis hoort op de frontpage.)

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maurits van Baerle in 'nieuws: Amazon neemt filmbedrijf MGM over voor 8,45 mi...

Flinke aanname wat mij betreft dat beloond wordt met +2. Ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand extra inkomsten weigert 'omdat het te weinig oplevert'... Een bedrijf zou wel gek zijn om geld te laten liggen, me dunkt. Of het verhaal is genuanceerder, dat kan ook, maar zo lees ik het bericht nu niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Amazon neemt filmbedrijf MGM over voor 8,45 miljard dollar'

Wat is hier offtopic aan? :?

Net als Caviatjuh in 'nieuws: Amazon neemt filmbedrijf MGM over voor 8,45 miljard dol..., wat mij gewoon een ontopic vraag lijkt in een thread? :?

CH4OS in 'nieuws: Amazon neemt filmbedrijf MGM over voor 8,45 miljard dollar' - Wat aan deze -1 is, is mij zelfs compleet onduidelijk.

CH4OS in 'nieuws: Amazon neemt filmbedrijf MGM over voor 8,45 miljard dollar' - Lijkt mij ook niet offtopic?

CH4OS in 'nieuws: Amazon neemt filmbedrijf MGM over voor 8,45 miljard dollar' - Deze lijkt mij dan weer geen +2. Ik had er zelf +1 voor verwacht, maar prima als het wel +2 is hoor.

EDIT:
Verwijderd in 'nieuws: Windows Terminal krijgt Quake Mode-functie voor snel op... lijkt mij een 0, echt grappig vind ik het niet, eerder mislukt sarcastisch.

[ Voor 96% gewijzigd door CH4OS op 26-05-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Als je jouw reactie anders (netter) zou verwoorden, en met name de hieronder dikgedrukte stukken, zou helpen. Nu is het vooral een rant.
Wat een kutbrowser is het toch..... Je kan hem moeilijk tot niet verwijderen... het zet zich als default browser neer, flikker op met dat prul.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
Zeehond schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:14:
[...]

Als je jouw reactie anders (netter) zou verwoorden, en met name de hieronder dikgedrukte stukken, zou helpen. Nu is het vooral een rant.

[...]
Dat is niet agressief, dat is schelden, dat is wat anders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
mouthman73 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Dat is niet agressief, dat is schelden, dat is wat anders
Die semantische discussie lijkt me niet relevant. De reactie staat terecht op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
RoD schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:29:
[...]

Die semantische discussie lijkt me niet relevant. De reactie staat terecht op -1.
*knip*, duidelijk je bent er niet blij mee. dat mag. Het helpt echter meer om gewoon even naar jouw eigen manier van reageren te kijken. De handvaten voor wat je daaraan moet veranderen voor een betere score heb ik je gegeven. Daarmee is het hier verder klaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Zeehond op 27-05-2021 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
lucatoni in 'reviews: Nintendo Gamestudio - Iedereen kan games maken'
Het is niet helemaal relevant, maar -1 lijkt me wel erg straf, want hij geeft gewoon heel netjes zijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Dit is geen -1, is gewoon ontopic en correct, en de parent en reactie zijn imho ook geen +2 waard.
WhatsappHack in 'nieuws: Xiaomi leverde 49,4 miljoen smartphones in Q1 en haa...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
powerboat in 'downloads: UniFi 6.2.25' lijkt mij geen +2 of +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Die gaat het niet redden met die paar moderaties van hier ben ik bang. Moet een wat zwaardere tik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Die is gefixeerd inmiddels zie ik, hier de volgende die geen +3 is: Oon in 'nieuws: Ziggo stapt naar rechter om vrije modemkeuze tegen te gaan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
En nog één met een hoop +3 een paar +1 en geen enkele +2. De +3 stemmers snappen het systeem duidelijk niet: R4gnax in 'nieuws: Ziggo stapt naar rechter om vrije modemkeuze tegen te gaan'
Pagina: 1 ... 47 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2