Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 199 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BrBuggyB in 'nieuws: OnePlus komt met update voor problemen met Android 11-up...

Dit stond op informatief, na mijn moderatie al gezakt naar +1, maar imo is dot gewoon offtopic. Dat diegene wacht, heeft geen toegevoegde waarde voor een ander, helemaal omdat het een ander toestel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De reactie erop, Anonymoussaurus in 'nieuws: OnePlus komt met update voor problemen met Android 11... hoe goed bedoelt ook, is daarmee imo ook offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10 10:26
koekroeck in 'nieuws: HBO Max-eigenaar WarnerMedia fuseert met Discovery vanw...
Staat op +1, maar met een zinsnede als “Geen leugens vertellen” vind ik het wel erg grof voor een +1…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Connor in 'reviews: DDR4-geheugen op hoge snelheid - Wat levert 5000MT/s op?'

Lijkt me geen +2, terwijl deze post enkel +2 en zelfs een +3 waardering krijgt, voor zover ik kan zien wordt er een verkeerde conclusie getrokken, wat commentaar geleverd op de review, terwijl de poster deze zelf niet gelezen lijkt te hebben 'komt was userbenchmarkerig over' en de rest van de post heeft ook niet direct interessante toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:23
henkkeumus in 'nieuws: Minstens 26 gemeenten volgen met nepaccounts Nederlander...

Deze reactie wordt -1 gemod, alsof het een flamebait, troll, of belediging van een gebruiker zou zijn.
In werkelijkheid is het een ontopic reactie. Misschien is het niet een populaire mening, maar wel ontopic en beleefd.
Hier is m.i. duidelijk sprake van meningmodden.
+1, ontopic zou beter op zijn plaats zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gabrieljito in 'nieuws: Lamborghini wil eerste volledig elektrische auto tu...
-1 lijkt me overdreven, waarom zou hij deze mening niet mogen hebben? Lijkt mij gewoon +1.

Ik vind dit daarnaast een raar gemodereerd draadje:
OhMyGod in 'nieuws: ABN AMRO maakt Google Pay beschikbaar'
Alles dat OhMyGod zegt krijgt massaal -1 en alles dat Relief2009 zegt krijgt +2 en zelfs een enkele +3 beoordeling. Dat kan niet kloppen. Ik vind de bijdragen van OMG geen -1, vaker 0 of zelfs +1 en die van Relief2009 geen +2 maar gewoon nette +1's.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:18:
Gabrieljito in 'nieuws: Lamborghini wil eerste volledig elektrische auto tu...
-1 lijkt me overdreven, waarom zou hij deze mening niet mogen hebben? Lijkt mij gewoon +1.
Dat lijkt mij inderdaad niet ongewenst.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gulioz123 in 'nieuws: Nvidia brengt eind mei nieuwe RTX 3080, 3070 en 3060 Ti...

Geen -1, offtopic lijkt mij prima voor deze reactie. En ja, wellicht wat snel qua tijd, maar met de huidige moderaties kan deze nog op de juiste score komen zonder al te veel moeite. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 18-05-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik geef aan dat ik geen FTFY "quote" van mijn uitspraak wil zien.
Lijkt me niet nodig om hier -1 van te krijgen. Jorgen in 'nieuws: Parler verschijnt weer in Apple App Store en blokkeert haa...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Dutchzilla in 'nieuws: Verbeterde versie GTA V komt 11 november uit voor PS5...
Offtopic zeker, maar eigenlijk in lijn met de reactie erboven die wel op 0 staat, dus deze lijkt me ook een 0 i.p.v. -1.
Edit: en misschien even de +2'ers en +3'ers nakijken, want dit bericht verdient al zeker geen +2 of +3.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 18-05-2021 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:43

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:58:
Ik geef aan dat ik geen FTFY "quote" van mijn uitspraak wil zien.
Lijkt me niet nodig om hier -1 van te krijgen. Jorgen in 'nieuws: Parler verschijnt weer in Apple App Store en blokkeert haa...
Op zich gebeurt zo iets wel meer, dat is geen kwade opzet maar een poging om grappig te doen. Beide reacties staan nu op 0. Lijkt me prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AlphaRomeo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Op zich gebeurt zo iets wel meer, dat is geen kwade opzet maar een poging om grappig te doen. Beide reacties staan nu op 0. Lijkt me prima zo.
Ja snap ik. Alleen in een discussie over tolerantie en wat er mogelijk is in de maatschappij vind ik het wat ongepaster dan in een gewoon gesprek.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Kan iemand deze even goedzetten? Dennism in 'nieuws: AMD werkt wellicht aan refresh van Ryzen 9 5950X met snel...

Ook vreemd dat de op de man spelende reactie waar ik op reageer, wel een +1 beoordeling krijgt.

d3x in 'nieuws: AMD werkt wellicht aan refresh van Ryzen 9 5950X met snelheid...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Is er nieuw beleid dat kritiek op Google standaard met -1 wordt beoordeeld?
En dat Google omhoogprijzen standaard met +1/+2 wordt beoordeeld?

Anderen uitmaken voor alu-hoedjes +1
maar kritisch zijn mag niet . 3 4 5
En sarcasme is ook meteen -1

Dit heeft niets meer te maken met 'kleine mismoderatie', google-kritische reacties wprden massaal en structureel met -1 beloond.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait.

[ Voor 34% gewijzigd door terabyte op 18-05-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Nog meer mening moderaties, of gewoon van dezelfde, ongeacht of je het onderbouwt met benchmark resultaten.

Sn0wblind in 'nieuws: Gerucht: MacBook Pro krijgt Apple-soc met 10 cores, tot ...

Jan Onderwater in 'nieuws: Gerucht: MacBook Pro krijgt Apple-soc met 10 cores...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
terabyte schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:04:
Ik vraag me luidop af of we hier niet met een extreme vorm van astroturfing te maken hebben.
Tot een tijd geleden was de algemene consensus op tweakers dat google veel te akelig wordt, dat ze ernstige privacyproblemen hebben en hun support absoluut ruk is.
Dan kwam stadia: niet alleen verschenen er plots nieuwe google medewerkers op het forum, alles wat google diensten ophemelt lijkt ook zeer snel geupvote te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 07:05
Modereren was iets wat serieus werd genomen door de meesten waarbij criteria was hoe ontopic en informatief de bijdrage was. Tegenwoordig is het meer een oneens/eens knop geworden. Ik kreeg net ook +3 voor m'n reactie op de Hisense actie, maar dat hoort gewoon +1 te hebben. Groter probleem is wanneer ontopic reacties weggemod zijn ondanks dat ze ontopic en netjes zijn maar minder mensen het ermee eens zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

terabyte schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:04:
Wat dacht je zelf? :?

Inmiddels staan de meeste reacties al een stuk beter. Kritiek op Google hoeft zeker niet standaard -1 te krijgen evenals positief zijn standaard +2 hoort te krijgen. Het gaat altijd gewoon om de inhoud.

Sarcasme hoeft zeker niet met -1 beoordeeld te worden maar het valt onder reacties die al gauw subjectief beoordeeld worden. Net als pogingen tot humor. Dus het is heel makkelijk om daar ongewenst mee te scoren. Ik heb jouw betreffende reactie een 0 gegeven maar dat mensen zich storen aan zo'n sarcastische appels/peren vergelijking snap ik ook wel.
Krimglas schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:26:
[...] alles wat google diensten ophemelt lijkt ook zeer snel geupvote te worden.
Ik zie het niet hoor, Google wordt nog altijd kritisch benaderd. Ze worden alleen niet permanent neergesabeld nee, en dat was een tijd wel de consensus. Google kon op een gegeven moment niets meer goed doen.

Maar laten we het niet omkeren: omdat we in het verleden altijd super negatief over Google deden, moeten we dat dus nu ook voor altijd blijven doen. Het moet gewoon elke keer los bekeken worden. Je kunt best positief zijn over Stadia en kritisch zijn op privacy aspecten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik kwam hier om hetzelfde te melden.

Er staan momenteel erg veel +3 in deze draad plan: Beleef ultiem het EK voetbal - Meld je aan voor de Hisense set-up-chall...

Ik begrijp de commotie deels, maar dan nog riekt het wel alsof hier veel meningmodden plaatsvindt.

Voorbeeld:

Vuikie in 'plan: Beleef ultiem het EK voetbal - Meld je aan voor de Hisense s...

Een twoliner, met een mening die niet wordt beargumenteerd staat bovenaan op +3...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 17:50

Heidistein

Blah

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cowamundo in 'nieuws: AMD Ryzen 5000-processors met B2-stepping zijn geen XT-...

Geen +2, laat staan +3. Hooguit een 0, dit is meer GR-materiaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:08

kodak

FP ProMod
Het lijkt me niet dat mijn reactie offtopic of irrelevant is. Het nieuws is dat een bedrijf samen met andere bedrijven geld gaat verdienen aan gezondheidshulp, dan lijkt het me op zijn plaats om duidelijkheid te verwachten hoe die bedrijven hier voor zichzelf waarde uit gezondheidsgegevens halen.
kodak in 'nieuws: Proximus introduceert Doktr-dienst voor huisartsconsultatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Cowamundo in 'nieuws: AMD Ryzen 5000-processors met B2-stepping zijn geen XT-... waar @wildhagen bijna anderhalf uur geleden al op wees staat nog steeds op +1. Dat komt mogelijk door de vele mismoderaties, waardoor het weer bijna onmogelijk is om het nog recht te modereren.
Toch elke keer weer jammer dat Tweakers dit soort info niet zelf in het artikel verwerkt...
is echt geen +1 of hoger waard bij de discussie. Dat is meer op zijn plaats in het forum richting de redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Aangezien het artikel van tweakers stelt dat er geen medicijnen voorgeschreven kunnen worden is deze bewering dat het wel kan op zijn minst relevant. Ik vind het hoe dan ook informatief, omdat onduidelijk is waarop tweakers zich zou baseren terwijl deze informatie dat ze wel medicijnen kunnen verstrekken juist op de faq staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
En deze goedbedoelde tip bleek een foutje aan gebruikerskant te zijn wat al is opgelost, dus +2 lijkt me een beetje te veel van het goede: bartje in 'downloads: Microsoft Visual Studio 2019 16.9.6'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 09:47
EdwinB in 'downloads: SABnzbd 3.2.1' van 31 maart.

Ik vermoed dat wat mensen die de SABnzbd download pagina bekijken deze reactie niet heel interessant vinden, maar het lijkt mij eerder een 0 of +1 en zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland

Hier staan een boel reacties op +2 gemodereerd (waaronder van mijzelf), maar volgens mij zijn (op het moment van schrijven) al die +2 reacties gewoon ontopic, ik zie er iig weinig informatieve meerwaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze draad lijkt me toch echt niet relevant en ontopic bij dit nieuws over freenode.
Het begint met een vraag wat irc is wat plussen krijgt, vervolgens hele discussies over wat het is en wat je er wel of niet aan hebt waarbij een aantal reacties zelfs +2 en +3 krijgt. De discussie over het nieuws zelf krijgt hierdoor minder aandacht.
gekkeh3nk in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren...
UPPERKEES in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren...
killercow in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren...
anyonas in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren li...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 22:21

Creesch

bla bla!

kodak schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:27:
Deze draad lijkt me toch echt niet relevant en ontopic bij dit nieuws over freenode.
Het begint met een vraag wat irc is wat plussen krijgt, vervolgens hele discussies over wat het is en wat je er wel of niet aan hebt waarbij een aantal reacties zelfs +2 en +3 krijgt. De discussie over het nieuws zelf krijgt hierdoor minder aandacht.
gekkeh3nk in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren...
UPPERKEES in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren...
killercow in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren...
anyonas in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren li...
Ik vind de discussie over wat IRC nu is en of het uberhaubt nog gebruikt wordt wel degelijk belangrijk in een nieuwsbericht over freenode. Dit aangezien het belangrijke context is om de impact te bepalen en in mijn optiek nieuwswaarde. Dit nieuws 10 jaar geleden zou zeer groot zijn, 5 jaar geleden zag je al dat IRC van algemeen chat naar puur communicatie voor open source projecten aan het bewegen was aangezien voor de meer non-tech chat zaken Discord flink in opkomst is, tegenwoordig zie je dat zelfs veel open source projecten al gemigreerd zijn naar Matrix e.d. en freenode irc kanalen alleen maar aanhouden met een bridge vanwege legacy redenen. Kijk ook maar naar tweakers waar men voorheen IRC in de footer had staan en nu Discord.

Los daarvan word er heel erg scheef gemod op mening, zeker in deze thread: gekkeh3nk in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren...

Ik zie dat een groot gedeelte van de comments die zeer positief zijn over IRC staan op +2 terwijl mensen die wat kritischer zijn naar 0 worden gemod.En toen ik begon met typen stond mijn eigen reactie nog op +1 maar ondertussen ook op 0 Creesch in 'nieuws: Freenode-beheerders stappen op na 'overname' en creëren l...

Ik heb een beetje het idee dat een groep mensen die nogal gehecht zijn aan IRC op basis van emotie aan het modden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Creesch schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Ik vind de discussie over wat IRC nu is en of het uberhaubt nog gebruikt wordt wel degelijk belangrijk in een nieuwsbericht over freenode. Dit aangezien het belangrijke context is om de impact te bepalen en in mijn optiek nieuwswaarde. Dit nieuws 10 jaar geleden zou zeer groot zijn, 5 jaar geleden zag je al dat IRC van algemeen chat naar puur communicatie voor open source projecten aan het bewegen was aangezien voor de meer non-tech chat zaken Discord flink in opkomst is, tegenwoordig zie je
Dat bepaalde tweakers niet weten wat irc is en uitleg krijgen lijkt me niet zomaar relevant. We gaan toch ook geen uitleg over de drukpers of de vaste telefoon on topic noemen omdat het mogelijk relevant is om te weten bij nieuws over vrije pers of veranderingen bij een telecombedrijf. Daarvoor kan je als tweaker prima op andere plaatsen zoals het forum terecht. Bij reacties die nog relatie tonen met de gebeurtenissen lijkt me het ontopic of relevant, maar niet zomaar een mening geven wat irc in het algemeen zou zijn zonder het te betrekken op freenode of deze gebeurtenissen. Anders kunnen we bijna alle basisvragen en antwoorden die ergens nog een zelfde term gebruiken wel gaan plussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Een zeer dubieuze post waarin een wordt gesuggereerd dat men de mensen Fallujah die verzet pleegden harder moet aanpakken dan de lazis opstandelingen aanpakten en als voorbeeld worden er nog even lijstje aan gruwelijke nazi leger generaals en SS leiders neergezet. Staat al op -1 maar ik vraag me af of dit soort vergelijkingen niet veel te ver gaan:

Pianist1985 in 'reviews: Six Days in Fallujah, omstreden nog voordat de game ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chozx in 'nieuws: Steamingdienst Viaplay komt in 2022 met Nederlandse series,... - Ik weet even niet waar ik dit het beste kan melden, maar deze reactie op de vraag of F1 via satelliet te zien is laat wel te denken over natuurlijk. Het gaat mij niet zozeer om de moderatie, maar of dit soort dingen toegestaan zijn überhaupt.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
mapa2011 in 'nieuws: Streamingdienst Viaplay komt in 2022 met Nederlandse ser...

Staat al op -1, maar ik heb geen idee of er mogelijk verder ingegrepen moet worden, aangezien er gelinked wordt naar een website, geen idee of dat een illegale bron is.

Vind dit eigenlijk ook niet meer dan een +1

beastdjw in 'nieuws: Streamingdienst Viaplay komt in 2022 met Nederlandse ser...

[ Voor 27% gewijzigd door Dennism op 20-05-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

kodak schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:04:
[...]

We gaan toch ook geen uitleg over de drukpers of de vaste telefoon on topic noemen
Wel als beide ondertussen zo relatief obscuur zijn dat veel mensen niet weten wat het is. IRC is simpelweg niet meer zo bekend onder de gemiddelde internet gebruiker als 10 of 20 jaar geleden, dus dan horen bij nieuwsberichten ook simpelweg zaken zoals uitleg wat het is en discussies over hoe veel het nog in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Creesch schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Wel als beide ondertussen zo relatief obscuur zijn dat veel mensen niet weten wat het is. IRC is simpelweg niet meer zo bekend onder de gemiddelde internet gebruiker als 10 of 20 jaar geleden, dus dan horen bij nieuwsberichten ook simpelweg zaken zoals uitleg wat het is en discussies over hoe veel het nog in gebruik is.
Aangezien er heel veel reacties met uitleg komen en er nauwelijks vragen zijn lijkt me dat het dus niet obscuur is. Daarbij kunnen tweakers prima eerst zelf moeite doen om de vraag wat irc is voor zichzelf te beantwoorden, in plaats van de reactie te gebruiken om het zichzelf makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

kodak schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:39:
[...]
Aangezien er heel veel reacties met uitleg komen en er nauwelijks vragen zijn lijkt me dat het dus niet obscuur is. Daarbij kunnen tweakers prima eerst zelf moeite doen om de vraag wat irc is voor zichzelf te beantwoorden, in plaats van de reactie te gebruiken om het zichzelf makkelijker te maken.
Eén van de threads waar je naar linkte ging over het gebruik van IRC en hoe groot dit nog was. Dat is niet iets wat je makkelijk opzoekt en wel degelijk relevant voor een dergelijke discussie. Anyway, duidelijk verschil van mening dus laten we het daar maar bij houden...

edit:

Om maar even aan te geven dat het bespreken van de techniek en relevantie genoemd in een nieuwsbericht blijkbaar helemaal niet zo gek is: grahampje in 'nieuws: Google test feature in Chrome om websites op basis van ...

Overigens lijkt het er ook hier op dat enthousiastelingen iets te gul zijn met de +2tjes. De hele thread lijkt me simpelweg een +1

[ Voor 30% gewijzigd door Creesch op 20-05-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impuls
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 09:12
Beste,

Ik ben nu even zwaar verwonderd om een -1 moderatie te krijgen :

https://tweakers.net/nieu...tions=16078170#r_16082924

Als IT Manager is dit een probleem waar ik zwaar tegen aanloop en waarbij ik absoluut voorstander ben om eindelijk die oude browser eens weg te hebben...maar dan moet er wel een werkbaar alternatief zijn.
Als ze zelf IE aanraden en tergelijkertijd uit dienst halen, hoe gaan we dan nog externe gebruikers veilig en gebruiksvriendelijke op onze omgeving toelaten. Niet iedereen heeft een budget/team om Citrix te gebruiken.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Impuls zoals wel vaker is het de toon die de muziek maakt. Een iets constructievere toon had het bericht met dezelfde inhoud hoger doen scoren waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impuls
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 09:12
@AlphaRomeo
De toon?
Als mijn 'toon' in mijn reactie als weg gemoddereerd moet worden, dan vind ik dat nogal flauw.
Ik vertel de onverbloemde waarheid waar bedrijven dagelijks mee geconfronteerd worden.
Bepaalde zaken benoem ik tevens nog als positief, enkel dat er over bepaalde zaken beter mag nagedacht worden en niet ieder bedrijf staat te springen om zijn budget te verdubbelen voor eenzelfde functionaliteiten.

Niemand buiten IT snapt deze zaken (soms IT ook niet meer) maar we mogen het telkens gaan uitleggen.
Leg morgen maar eens uit dat gans je ERP pakket mag aangepast worden omdat je leverancier, die marktleider is in zijn sector, nog IE met java hanteert voor zijn clients.
Of dat je de boel niet kan beveiligen omdat anders externe partners niet meer op onze systemen kunnen werken.

Mij gaat het niet om de kudos of +x maar om te horen en zien hoe anderen hier over denken en mee omgaan.
Zo kreeg ik nog een mooie reactie van iemand die de nieuwe client van WVD gebruikt op interne RDS.

Ik ben een passieve tweaker die niet onnodig gaat posten of discussiëren.

Fijne avond.
Impuls

None

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Impuls schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:28:
@AlphaRomeo
Ik ben een passieve tweaker die niet onnodig gaat posten of discussiëren.

Fijne avond.
Impuls
Voor de duidelijkheid, ik heb je post niet ongewenst gemodereerd, maar lees nu je eigen post nog eens door. Je valt me bijkans aan, en de afsluiter klinkt ook nogal passief aggresief.

Je zult ook begrip moeten opbrengen dat het gros van de tweakers niet bij MS werkt en je problemen dientengevolge ook niet op kan lossen.

Ik wens jou ook een fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
sjettepetJR. in 'nieuws: Gerucht: Nvidia Shield TV krijgt reclame voor 'aanbe...
Hoe kan een on-topic, goed onderbouwde mening nu -1 zijn???

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:14

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die reactie was een beetje oud, maar hij staat nu goed. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:57

Technomania

Huiskamer verslaafde.

The power van de Modjes *O*

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie heeft inmiddels 19x +3 terwijl deze vooral lang is met in het begin enkele algemene vragen en vervolgens wat loze reacties op de tekst en een conclusie die niet echt een onderbouwing heeft. Ik kom hooguit op +1 uit door naar de eerste vragen te kijken en de rest te negeren.
unfold in 'nieuws: Provincie Noord-Holland wil algoritmes die het gebruikt, o...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bbob in 'nieuws: Huawei bevestigt in Nederland geen coretechnologie voor 5G-n...

Dit is absoluut geen +2, laat staan de +3 die meningmodders eraan geven. Een 0, dat lijkt me toch echt de juiste score.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: XS4ALL stopt met IPv4 Subnet'

Uit de ontstane discussie is gebleken dat dit vooral een mening/keuze is die per persoon gemaakt wordt. Ik vind niet dat dit vervolgens informatief is. Ja, het zijn consquenties, maar voor de klanten die hiervan echt gebruik willen blijven maken, eentje die hen alleen maar meer vrijheid en verantwoordelijkheid geeft, waar voor dergelijke klanten volgens mij niets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man in 'nieuws: XS4ALL stopt met IPv4 Subnet' lijkt mij een +1

ocrammarco in 'nieuws: XS4ALL stopt met IPv4 Subnet' is geen +2 of +3.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 21-05-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 13:33
Wolfos in 'nieuws: Nederlandse Starlink-gebruikers krijgen hardware, melden s...

Volgens mij heeft iedereen die een -1 gaf niet gezien waarop ik reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: XS4ALL stopt met IPv4 Subnet'

Ik snap even niet waarom dit bericht offtopic gemodereerd wordt. Lijkt me een terechte retorische vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Metal spoon in 'downloads: Sublime Text 4 build 4107'

Lijkt me te offtopic onder een Sublime Text artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ik probeer een serieuze discussie te voeren waaruit blijkt dat die gedroomde resultaten realistisch kunnen zijn. Het lijkt me toch redelijk om dat af te vragen als er al decennia lang pogingen worden gedaan om tekst te herkennen en interpreteren? Vervolgens blijken deze vragen kennelijk offtopic en ongewenst -1 te zijn omdat het te kritisch is?

Dat er goede redenen kunnen zijn dat er niet overal onderbouwing op kan zijn is begrijpelijk, maar als de discussie uit loopt op de mening dat iemand niet kritisch mag zijn en dat ongewenst is als er alleen maar mooie verhalen zijn over de situatie dat als het onderzoek lukt dan lijkt me dat geen redelijke modereren.

kodak in 'nieuws: Onderzoekers krijgen 3,8 miljoen euro voor handschriftherke...

kodak in 'nieuws: Onderzoekers krijgen 3,8 miljoen euro voor handschriftherke...

Vervolgens krijgen reacties die vooral herhalen wat er al in het nieuws staat, of een vraag stellen zonder antwoord te geven +2 ?

Risce in 'nieuws: Onderzoekers krijgen 3,8 miljoen euro voor handschriftherke...

multikoe in 'nieuws: Onderzoekers krijgen 3,8 miljoen euro voor handschrifthe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

forkless in 'nieuws: XS4ALL stopt met IPv4 Subnet'

Hoe is dit +2? Basicly bevestigd de post wat ik zeg, maar mijn post (die erboven dus) krijgt +1, dan is het wel raar, dat een bevestiging van wat ik zeg opeens +2 is, toch? :?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
VDB Computers in 'nieuws: Nederlandse Starlink-gebruikers krijgen hardware, m... lijkt mij geen +3 of +2. Anders dan de reactie doet vermoeden is dit geen ping over meerdere uren maar veel korter en daardoor niet meer dan een 'snapshot'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:44:
forkless in 'nieuws: XS4ALL stopt met IPv4 Subnet'

Hoe is dit +2? Basicly bevestigd de post wat ik zeg, maar mijn post (die erboven dus) krijgt +1, dan is het wel raar, dat een bevestiging van wat ik zeg opeens +2 is, toch? :?
Dat is inderdaad geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:01:
VDB Computers in 'nieuws: Nederlandse Starlink-gebruikers krijgen hardware, m... lijkt mij geen +3 of +2. Anders dan de reactie doet vermoeden is dit geen ping over meerdere uren maar veel korter en daardoor niet meer dan een 'snapshot'
@VDB Computers geeft twee antwoorden op een vraag. Een antwoord in de vorm van een snapshot van nu en een antwoord over de resultaten van ruim 35 uur. Op de vraag hoe het voor gamen stabiel is geeft het toch wel meer inzicht over de praktijk. Heel bijzonder voor +3 is het niet, maar ik kan me een +2 informatief wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:22:
[...]
@VDB Computers geeft twee antwoorden op een vraag. Een antwoord in de vorm van een snapshot van nu en een antwoord over de resultaten van ruim 35 uur. Op de vraag hoe het voor gamen stabiel is geeft het toch wel meer inzicht over de praktijk. Heel bijzonder voor +3 is het niet, maar ik kan me een +2 informatief wel voorstellen.
Die ping is niet over 35 uur. Dat maakt de reactie in mijn ogen niet meer dan een momentopname over een kort tijdsbestek. Daarbij, als je in 35 uur maar zo weinig packets verstuurd (we hebben het hier over maar 42 packets) geeft de uitkomst helemaal geen betrouwbaar antwoord op de vragen of betrouwbaar inzicht.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 21-05-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
@Bor Je schrijft 'die ping', maar ik geef net aan dat er twee resultaten staan. Bedoel je dan ook het onderste resultaat in die reactie? Want dat lijkt namelijk wel wat meer dan even een snapshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDB Computers
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 22:11
kodak schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:34:
@Bor Je schrijft 'die ping', maar ik geef net aan dat er twee resultaten staan. Bedoel je dan ook het onderste resultaat in die reactie? Want dat lijkt namelijk wel wat meer dan even een snapshot.
Ik vermoed ook dat ik niet helemaal duidelijk heb aangegeven dat de onderste snapshot vanaf onze server komt welke 35 uur heeft staan pingen. deze heb ik er iets later bij gezet omdat ik "vergeten" was dat ik deze info had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:34:
Ja, de reactie is inmiddels aangepast en aangevuld. Dat stond er namelijk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 21-05-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Trishul in 'nieuws: Biomutant draait bij release in 4k60 op Xbox Series X en ...

Ik zie het hier al gigantisch fout gaan.. +3 voor een onzin claim over clickbait.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TigerXtrm in 'nieuws: MI5: 'Facebook geeft kwaadwilligen vrijgeleide als het ...

30x (!) +3? Hallo? Meer dan een +1 zie ik er echt niet in hoor...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:14:
Trishul in 'nieuws: Biomutant draait bij release in 4k60 op Xbox Series X en ...

Ik zie het hier al gigantisch fout gaan.. +3 voor een onzin claim over clickbait.
Ik vind het zelf niet fair dat deze naar 0 is gegaan. Omdat de titel wel misleidend is. Dus deze persoon heeft zeker een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:59
corset schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:14:

Nou nou, gigantisch fout. Beetje overdreven, vindt je niet? Ik vind eerder de 36x -1 en 42x 0 beoordeling fout gegaan. Je framed m'n reactie blijkbaar ook volledig op 'clickbait'. Terwijl de rest naar mijn mening een uitleg probeert te geven die volgens xtuv ook gewoon klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PtrO in 'nieuws: XS4ALL stopt met IPv4 Subnet'

Volgens mij is dit ook geen +2 informatieve post. Hebben zelfs twee mensen +3 op gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Trishul schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 01:26:
[...]

Nou nou, gigantisch fout. Beetje overdreven, vindt je niet? Ik vind eerder de 36x -1 en 42x 0 beoordeling fout gegaan. Je framed m'n reactie blijkbaar ook volledig op 'clickbait'. Terwijl de rest naar mijn mening een uitleg probeert te geven die volgens xtuv ook gewoon klopt.
Grappig dat jij het overdreven vind, en tegelijk Tweakers beticht van Clickbait terwijl het feitelijke informatie is. Dat is gewoon een 0. Dat je het daarna nog even goed wil praten met "ja maar uitleg" maakt je ongefundeerde beschuldiging niet beter.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-10 16:54
Vizzie in 'nieuws: Spotify voor Apple Watch krijgt ondersteuning voor offline...

Zou dat ook wel graag willen maar dit is natuurlijk geen +3 (wordt 16x gegeven?) meer een wens moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is idd geen 18x (!) +3e nee. Een +1 is wel voldoende....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: XS4ALL stopt met IPv4 Subnet'

Wat is offtopic aan een bericht waarbij ik op een nette manier op vragen reageer? Iemand meent zelfs dat het ongewenst is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:26

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Even een vraagje, wat gebeurd er trouwens met posters die gewoon over het algemeen moderaties krijgen met -1 en 0? Worden die op een gegeven moment gewaarschuwd en daarna geband? Ik zie dat eigenlijk niet goed terugkomen in de FAQ.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:59
corset schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Grappig dat jij het overdreven vind, en tegelijk Tweakers beticht van Clickbait terwijl het feitelijke informatie is. Dat is gewoon een 0. Dat je het daarna nog even goed wil praten met "ja maar uitleg" maakt je ongefundeerde beschuldiging niet beter.
Dat mag u grappig vinden. Ik vind het inderdaad overdreven om zo'n reactie hier te komen aanmelden als 'gigantisch fout'. Wat ik dan weer grappig vind is dat die reactie inmiddels op 55x -1 staat, chapeau.

Men kijkt niet verder dan de neus lang is in de deze; men ziet 'clickbait' staan en schiet meteen in de negatieve moderatie, waarschijnlijk omdat er enigszins kritiek wordt geuit op Tweakers.

U heeft het over feitelijk informatie, dat is het ook in het artikel. Als we het vervolgens over de titel hebben, is dat een iets ander verhaal. Die titel is namelijk niet compleet. Daar had voor de volledigheid iets van 'BC modus' kunnen staan. Nu wordt de nadruk in de titel gelegd op een performance verschil, terwijl er nog niet eens een native versie bestaat voor beide consoles. Zoals anderen het ook zeggen in de thread, de titel is enigszins misleidend. Een lezer moet het artikel lezen, om te concluderen dat het wat genuanceerder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Trishul schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:44:
[...]
Men kijkt niet verder dan de neus lang is in de deze; men ziet 'clickbait' staan en schiet meteen in de negatieve moderatie, waarschijnlijk omdat er enigszins kritiek wordt geuit op Tweakers.
Nee, omdat dat soort commentaar op het forum thuishoort en niet in de reacties. Ik schiet inderdaad meteen in een - 1 modus als ik zoiets lees hoewel ik je om de rest van de inhoud op 0 heb gemodereerd.

Reacties die commentaar hebben op titel, of het artikel al dan niet nieuwswaardig is of te weinig diepgang hebben horen niet op de frontpage en ik ben het zat om ze te moeten lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
cracking cloud in 'nieuws: Spotify voor Apple Watch krijgt ondersteuning voor...
Het kan zijn dat veel mensen hetzelfde probleem hebben, maar dat maakt het nog niet +2 en zeker niet +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

dvdmeer in 'nieuws: MI5: Facebook geeft kwaadwilligen vrijgeleide als het e2e...
'Mee eens' mod alert. Er wordt met +3 en +2 gestrooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:39:
Even een vraagje, wat gebeurd er trouwens met posters die gewoon over het algemeen moderaties krijgen met -1 en 0? Worden die op een gegeven moment gewaarschuwd en daarna geband? Ik zie dat eigenlijk niet goed terugkomen in de FAQ.
Zolang nog iedereen bezig is met meningmodden, lijkt het mij niet dat je daar op gebanned kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom is dit offtopic?

Verwijderd in 'nieuws: Biomutant draait bij release in 4k60 op Xbox Series X en...

Ik krijg gewoon standaard een offtopic of -1 in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Jeetje, het zit je wel erg dwars zeg. En als er toch geen consequenties aan zijn verbonden... laat het dan toch lekker gaan.

En kijk gewoon even naar je eigen posts voordat je posts van andere erbij haalt. Want je hebt ook genoeg reacties gepost de afgelopen weken / maanden die terecht op bijvoorbeeld off-topic zijn gemodereerd, maar die noem je dan weer niet. Als al je reacties nu ook daadwerkelijk +1 zouden zijn dan had je nog een goed punt gehad. Nu oog je gewoon gefrustreerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Zolang nog iedereen bezig is met meningmodden, lijkt het mij niet dat je daar op gebanned kan worden.
Aangezien je telkens afvraagt waarom het -1 is:
Je posts zijn in algemene zin redelijk zwart wit, of/of voor bepaalde groeperingen. Omdat je vaak post en in meta-discussies gaat, valt dit meerdere mensen op.

Of dat terecht is is een tweede, maar dat is 1 mogelijk antwoord op je vraag.

Ik heb zelf 1x op je gereageerd omdat je een punt aan het maken was wat niets te maken had met degene waarop je reageerde. - Verwijderd in 'nieuws: Biomutant draait bij release in 4k60 op Xbox Series X en...

Daar staat nu een 0, en die lijkt mij terecht.

EDIT: Uchiha Tijntje reageerde op hetzelfde moment met eenzelfde strekking. Mocht dit als veel aanvoelen dan komt dat door het tijdstip van reageren.

[ Voor 7% gewijzigd door Redneckerz op 22-05-2021 15:00 ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 23:25
Kan iemand mijn laatste 2 posts weghalen, kennelijk zitten er 1 of 2 overijverige mods, vanuit een bepaalde blik op de wereld te modereren.

Tevens wil ik een permanente ban op mijn account om te reageren op artikelen op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Jeetje, het zit je wel erg dwars zeg. En als er toch geen consequenties aan zijn verbonden... laat het dan toch lekker gaan.

En kijk gewoon even naar je eigen posts voordat je posts van andere erbij haalt. Want je hebt ook genoeg reacties gepost de afgelopen weken / maanden die terecht op bijvoorbeeld off-topic zijn gemodereerd, maar die noem je dan weer niet. Als al je reacties nu ook daadwerkelijk +1 zouden zijn dan had je nog een goed punt gehad. Nu oog je gewoon gefrustreerd.
Blijkbaar wil jij graag dat mensen gebanned worden. Anders stel je die vraag hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:01:
[...]

Blijkbaar wil jij graag dat mensen gebanned worden. Anders stel je die vraag hier niet.
Neuh, ik vroeg me alleen af of er consequenties zijn verbonden aan het moderatie systeem. Ik vind het namelijk alleen vreemd dat mensen die onjuist modereren eerder aangesproken worden op hun gedrag dan mensen die reacties posten die terecht op -1 of op 0 worden gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vliegtuigje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:59:
Kan iemand mijn laatste 2 posts weghalen, kennelijk zitten er 1 of 2 overijverige mods, vanuit een bepaalde blik op de wereld te modereren.

Tevens wil ik een permanente ban op mijn account om te reageren op artikelen op de FP.
Je kunt je account zelf laten opheffen, zie artikel 12 van de Algemene Voorwaarden: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redneckerz schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Aangezien je telkens afvraagt waarom het -1 is:
Je posts zijn in algemene zin redelijk zwart wit, of/of voor bepaalde groeperingen. Omdat je vaak post en in meta-discussies gaat, valt dit meerdere mensen op.

Of dat terecht is is een tweede, maar dat is 1 mogelijk antwoord op je vraag.

Ik heb zelf 1x op je gereageerd omdat je een punt aan het maken was wat niets te maken had met degene waarop je reageerde. - Verwijderd in 'nieuws: Biomutant draait bij release in 4k60 op Xbox Series X en...

Daar staat nu een 0, en die lijkt mij terecht.

EDIT: Uchiha Tijntje reageerde op hetzelfde moment met eenzelfde strekking. Mocht dit als veel aanvoelen dan komt dat door het tijdstip van reageren.
Ik zal wel helemaal stoppen met reageren. Want blijkbaar wordt het niet gewaardeerd als je vaak reageert. Het probleem is dat xbox fans mijn posts standaard op 0 of +1 beoordelen. En dat is allemaal prima hier. Maar goed ik ben er klaar mee. Er zal toch niks gebeuren aan dit moderatie systeem wat gewoon totaal niet werkt.

Daarnaast is mijn reactie op diegene helemaal niet offtopic. Diegene geeft aan dat de uitrol vertraagd is en dat ontwikkelaars daarom het nog prima vinden om voor de last gen games uit te brengen. Daar reageer ik op dat er al meer ps5 consoles verkocht zijn dan in dezelfde periode ps4 destijds. Dus er zijn al meer consoles van current gen in de markt dan elke console generatie ooit. Dus wat is er dan vertraagd? Er is gewoon veel meer vraag. En waarom is mijn bericht offtopic dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2021 15:12 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 199 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2