Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
TheVivaldi in 'nieuws: NS-reizigers hoeven na online bestellen van ov-saldo n...
Waarom -1? Misschien klopt het niet helemaal wat ik zeg, maar ik ga toch niet over de schreef of zo?

Edit: hoewel be_bert in 'nieuws: NS-reizigers hoeven na online bestellen van ov-saldo niet... en sudo in 'nieuws: NS-reizigers hoeven na online bestellen van ov-saldo niet me... dan weer onderbouwen dat het helemaal niet zo complex is, dus het klopt toch wel aardig wat ik zeg.

[ Voor 47% gewijzigd door TheVivaldi op 11-05-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Veel van deze reacties hebben echt niets te maken met het onderwerp zelf (de verwachting dat Sony tot in 2022 de PS5 moeilijk verkrijgbaar heeft). Een uitstapje naar iets anders maken is dan prima, maar om dan vervolgens over PS Now of hoe die dienst mag heten te maken (of hoe en waar je games kunt krijgen), is mijns inziens gewoon te ver af, ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet, om heel eerlijk te zijn. De 0 score is daarmee prima verdedigbaar, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:33:
[...]
Veel van deze reacties hebben echt niets te maken met het onderwerp zelf (de verwachting dat Sony tot in 2022 de PS5 moeilijk verkrijgbaar heeft). Een uitstapje naar iets anders maken is dan prima, maar om dan vervolgens over PS Now of hoe die dienst mag heten te maken (of hoe en waar je games kunt krijgen), is mijns inziens gewoon te ver af, ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet, om heel eerlijk te zijn. De 0 score is daarmee prima verdedigbaar, wat mij betreft.
Het heeft heel veel te maken met dat de ps5 slecht leverbaar is. Een alternatief zou dan PS now zijn voor mensen die exclusives willen spelen via bijvoorbeeld een pc omdat de ps5 niet leverbaar is. Zie niet helemaal in waarom dit niet betrekking heeft op het onderwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat die slecht leverbaar is, is al vanaf lancering, dus dat is verder niets nieuws of zo; hetzelfde geld ook voor de XS X|S, waarom zou dan nu opeens PS Now een uitkomst bieden (dat doet die al vanaf lancering immers), waarbij je ook nog eens ervan uitgaat dat iemand een PC heeft waarop de games te spelen zijn? Dat lijkt me iets wat ook niet bij elk bericht vermeld hoeft te worden; op den duur is het wel bekend, mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Het heeft heel veel te maken met dat de ps5 slecht leverbaar is. Een alternatief zou dan PS now zijn voor mensen die exclusives willen spelen via bijvoorbeeld een pc omdat de ps5 niet leverbaar is. Zie niet helemaal in waarom dit niet betrekking heeft op het onderwerp?
Zijn er überhaupt als PS5 games te spelen op PS Now? Zo nee, dan is het toch geen alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:40:
Dat die slecht leverbaar is, is al vanaf lancering, dus dat is verder niets nieuws of zo; hetzelfde geld ook voor de XS X|S, waarom zou dan nu opeens PS Now een uitkomst bieden (dat doet die al vanaf lancering immers), waarbij je ook nog eens ervan uitgaat dat iemand een PC heeft waarop de games te spelen zijn? Dat lijkt me iets wat ook niet bij elk bericht vermeld hoeft te worden; op den duur is het wel bekend, mag ik hopen.
Ik reageer op iemand die een pc heeft en graag de exclusives wilt spelen van Playstation. Daar reageer ik op dat ps now een uitkomst kan bieden.

Elke pc die windows 10 heeft kan je ps now op spelen. Er zijn geen eisen aan de pc, als die maar internet heeft en windows of Macos. Dat is nou juist wat die ps now dienst inhoudt. Het is streamen van games.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:45:
[...]
Zijn er überhaupt als PS5 games te spelen op PS Now? Zo nee, dan is het toch geen alternatief?
Er zijn überhaupt nog niet heel veel games uit voor de ps5. Maar aangezien ik reageer op iemand die een pc heeft die exclusives wilt spelen. Dan kan je via ps now dus wel de ps4 exclusives spelen (die je ook op een ps5 kan spelen). Een PS5 is niet alleen voor ps5 games.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:47:
Ik reageer op iemand die een pc heeft en graag de exclusives wilt spelen van Playstation. Daar reageer ik op dat ps now een uitkomst kan bieden.
Dan is, wat mij betreft, die vraag ook gewoon offtopic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:55:
[...]
Dan is, wat mij betreft, die vraag ook gewoon offtopic. :)
Nog snap ik niet waarom het offtopic is. De ps5 is slecht leverbaar, mensen willen games spelen en iemand vraagt dus om een alternatief. Dat is toch volledig on topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:57:
Nog snap ik niet waarom het offtopic is. De ps5 is slecht leverbaar, mensen willen games spelen en iemand vraagt dus om een alternatief. Dat is toch volledig on topic?
Nee, die reactie zegt: Ik zal waarschijnlijk een PS5 moeten kopen, omdat ik de exclusives niet kan spelen. Vervolgens zegt hij dat hij op PC gamed en daar ook wel de exclusives zou willen spelen.

Bottomline is dat dan inderdaad een vraag: 'hoe kan ik op PC de exclusives spelen?' is dan immers de vraag, ik vind niet dat dat iets is wat in lijn is met het onderwerp van het bericht (in een notendop de leverbaarheid van de consoles zelf) en dus offtopic. Als ze via een dienst op een andere weg alsnog beschikbaar komen, wil ik het geen exclusive meer noemen in elk geval (beats the purpose dan, zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom vind ik het ook vreemd dat sommige dingen als offtopic worden gezien, alleen deze hele thread waar je naar verwijst is dan toch ook volledig offtopic als ik jouw regels zou volgen? Want deze discussie gaat over een mogelijke ps5 pro.

Wanneer is het offtopic en wanneer ontopic? Volgens mij is het gewoon ontopic als het er mee te maken heeft. Anders kan je bijna alle discussies onder nieuwsberichten wel standaard op 0 zetten. Want een discussie gaat meestal breder dan alleen dat nieuwsbericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Exact. In de modfaq wordt alles omschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Verwijderd in 'nieuws: YouTube zet TikTok-concurrent Shorts aan voor gebruikers ...
Een weinigzeggende oneliner lijkt me in de verste verte geen +3 waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
thomas1907 in 'nieuws: HMD stelt Android 11-upgrade voor diverse Nokia-smartp...
Deze reactie gaat over Fairphone en is daarmee dus wat offtopic, maar in het kader van Android, waar het in het artikel ook over gaat, zou +1 nog wel kunnen. Maar +2 zoals 'ie nu staat (en er is ook een +3 toegekend!)… nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
De meeste zijn goed gekomen, deze kunnen nog wat hulp gebruiken:
Deze staat met een +3 te hoog:
Dauthi in 'nieuws: Ziggo verhoogt prijzen met maximaal 2,50 euro maar verlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook niet waarom iemand mij nu ineens een -1 geeft hiervoor:

Verwijderd in 'nieuws: Resident Evil Village is ruim 3 miljoen keer geleverd in...

Volgens mij volledig on topic. Maar laatste tijd krijg ik telkens een -1 van iemand. Valt wel op...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zoals het je wel vaker is verteld, het zijn elke keer anderen. We zien niemand die het specifiek op jou gemunt heeft. Van de reactie hiervoor heb ik bijvoorbeeld het sterke idee dat die als onjuist werd beschouwd en daarom een -1 kreeg. Dat hoort dan natuurlijk een 0 te zijn, maar dat is een veel voorkomende fout en niets persoonlijks.

[ Voor 68% gewijzigd door Dirk op 11-05-2021 21:19 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Wat grappig bedoelde onzincode is natuurlijk geen +2 waard: wica in 'geek: Robotkarretjes leren samen efficiënt voortbewegen met paar reg...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Zebby in 'nieuws: Klantgegevens van ServerKast.com en PatchKast.nl zijn buitg... is niet meer dan speculatie en in mijn ogen geen +2, laat staan +3.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi in 'nieuws: Ruim 10 miljoen kilo aan oude monitoren ingezameld in ...
Ik krijg gelijk 0's terwijl mijn bericht toch vooral positief bedoeld was. En de reacties op mijn bericht krijgen dan wel weer +1's…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tyrian in 'nieuws: Sony: PlayStation 5 blijft naar verwachting tot in 2022 mo...

Ik krijg hier een -1 voor. Terecht? Open deur misschien inmiddels? Of een gevalletje van don't shoot the messenger? Maar als je nu een PS5 wilt heb je meer kans om hem op eBay te kopen dan bij Sony online of in de winkel.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:03
Tyrian schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:06:
Tyrian in 'nieuws: Sony: PlayStation 5 blijft naar verwachting tot in 2022 mo...

Ik krijg hier een -1 voor. Terecht? Open deur misschien inmiddels? Of een gevalletje van don't shoot the messenger? Maar als je nu een PS5 wilt heb je meer kans om hem op eBay te kopen dan bij Sony online of in de winkel.
Repetitieve opmerking. En tevens verkoopt Sony ze niet zelf toch?

(Heb niet gevote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:15

Heidistein

Blah

Deze wordt volgens mij gemint omdat 'ie een mening heeft (die ik ook niet deel), maar hij onderbouwd het wel. Vurig ook, maar vind ik niet ongewenst, maar eigenlijk gewoon ontopic. Als ik het zelf niet begrijp, please enlighten me :)

Vayra in 'nieuws: Door Apple, Google en Amazon gesteunde smarthomestandaard g...
Vayra in 'nieuws: Door Apple, Google en Amazon gesteunde smarthomestandaard g...

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
af_bert in 'nieuws: Nieuwe lobbyclub van chip- en techbedrijven pleit voor mi...

Ondanks dat hij natuurlijk wel een punt geeft in de vorm van een vraag, is dit absoluut geen +3 waard. Allemaal sterke mening-mods.

Naar mijn mening een goede +1 waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
Heidistein schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:12:
Deze wordt volgens mij gemint omdat 'ie een mening heeft (die ik ook niet deel), maar hij onderbouwd het wel. Vurig ook, maar vind ik niet ongewenst, maar eigenlijk gewoon ontopic. Als ik het zelf niet begrijp, please enlighten me :)

Vindt persoonlijk niet echt dat hij het onderbouwd met niet-persoonlijke argumenten, maar alsnog vind ik het niet een -1.

Al heb ik wel een pleurishekel aan mensen die, zodra ze een -1 comment hebben, hun reactie aan gaan passen om een rant te geven naar iedereen die -1 heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
JelleDJs schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:20:
[...]
Al heb ik wel een pleurishekel aan mensen die, zodra ze een -1 comment hebben, hun reactie aan gaan passen om een rant te geven naar iedereen die -1 heeft gedaan.
Alleen al om die reden is de reactie in de huidige vorm wel degelijk een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@snefkens volgens mij moeten jij en @Fred Herrie even samen gaan praten dan komen de moderaties misschien goed en zitten jullie weer op één lijn. Wellicht dat er een frontpage mod is die daar even in wil mediaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaRomeo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:52:
@snefkens volgens mij moeten jij en @Fred Herrie even samen gaan praten dan komen de moderaties misschien goed en zitten jullie weer op één lijn. Wellicht dat er een frontpage mod is die daar even in wil mediaten.
Naar mijn mening ben ik geen -1 moderaties aan het uitdelen. Doe ik eigenlijk bijna nooit bij iemand. Alleen als iemand echt aan het schelden is of andere mensen belachelijk maakt. Als er blijkbaar moderaties op mijn berichten zijn die onterecht -1 zijn dan moet diegene daar op aangesproken worden. Dan snap ik niet helemaal waarom ik in gesprek moet met iemand die mijn berichten onterecht verkeerd modereert.

Ik krijg hier ook namelijk een -1 op:

Verwijderd in 'nieuws: Mei-update voor Xbox Series X en S verbetert Quick Resum...

Terwijl ik keurig reageer op een vreemde reactie van @Fred Herrie

Edit: ik snap niet waarom ik inmiddels al 8x -1 op dat bericht heb. Wat is hier precies ongewenst aan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3 of +2 wat mij betreft: 680x0 in 'nieuws: Centrum voor Cybersecurity België waarschuwt voor sms met F...

De eerste reactie op deze post laat al mooi zien waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik krijg hier een onterechte -1. Mijn reactie is zeker geen flame/troll/useless, maar een inhoudelijke reactie op een mede commenter. Oplossing mogen de mods bedenken.

_eLMo_ in 'nieuws: Apple weigerde vorig jaar een miljoen nieuwe apps in App S...

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

strompf in 'reviews: Nederland deelt niet veel, maar wel heel hoge AVG-boetes...

Dit is echt geen +2, laat staan die meningmoddende +3's...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mangu429 in 'nieuws: Apple ontslaat pas aangeworven manager na protest person...

"Wat is de nieuwswaarde" is geen +1, want hoort in GR thuis, niet op de FP.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XVI in 'nieuws: Apple ontslaat pas aangeworven manager na protest personeel'

Lijkt me geen +1, en al helemaal geen +2. Gezien de termen als 'wokeness' kom ik niet verder dan een -1.

Verwijderd in 'nieuws: Apple ontslaat pas aangeworven manager na protest personeel'

Ook al geen, laat staan +2. Eerder -1 wegens alleen gezeur over moderatie, plus die troll in de laatste regel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ik krijg niet vaak een +3, dus ergens voelt het wel speciaal, maar verdiend heb ik hem absoluut niet: TheVivaldi in 'nieuws: Apple weigerde vorig jaar een miljoen nieuwe apps in A...
Meer dan een +1 zou ik er zelf niet aan gegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
Het bericht over Apple en een petitie heeft vandaag weer behoorlijk wat moderators die mismoderen naar bijvoorbeeld -1. Naar mijn mening is deze reactie geen -1 waard (weer 2x op -1 gezet)
kodak in 'nieuws: Apple ontslaat pas aangeworven manager na protest personeel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Gewoon off topic dit vind ik, steeds dat gezeur over Tweakers inder elk bericht over privacy, AP of AVG: strompf in 'reviews: Nederland deelt niet veel, maar wel heel hoge AVG-boetes...
In ieder geval geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
ShellGhost in 'nieuws: Modulaire Framework-laptop komt voor eind dit jaar naa...
Dit lijkt me geen -1 waard, maar een 0 kan ik me wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dit is toch de meest uitgekauwde reactie ooit zo'n beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
418O2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Dit is toch de meest uitgekauwde reactie ooit zo'n beetje?
Geen idee, ik zie hem niet vaak voorbijkomen. “Jammer dat deze laptop niet met AMD geleverd kan worden” daarentegen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
TheVivaldi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:17:
[...]

Geen idee, ik zie hem niet vaak voorbijkomen. “Jammer dat deze laptop niet met AMD geleverd kan worden” daarentegen…
Het is een beetje een flauwe kinderachtige opmerking, want het is nooit gebeurt en zal niet snel gebeuren dat er een laptop met Mac OS komt van een ander merk dan Apple.

Die AMD/Intel opmerkingen voegen imo ook niks toe, behalve een offtopic discussie over wat beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
418O2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:21:
Die AMD/Intel opmerkingen voegen imo ook niks toe, behalve een offtopic discussie over wat beter is
En dus bevestig je mijn punt dat 0 = offtopic ook prima van toepassing is op het door mij gelinkte bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
TheVivaldi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:22:
[...]

En dus bevestig je mijn punt dat 0 = offtopic dus ook prima van toepassing op het door mij gelinkte bericht ;)
ik vind persoonlijk dat een opmerking die alleen maar een offtopic flamewar uit gaat lokken vrij onwenselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
418O2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:23:
[...]

ik vind persoonlijk dat een opmerking die alleen maar een offtopic flamewar uit gaat lokken vrij onwenselijk
Ik denk niet dat dat zijn insteek was, maar dat hij de opmerking maakte omdat de laptop op het plaatje wel héél erg sterk op een MacBook lijkt. En niet zo van ‘het lijkt er op, maar het is niet hetzelfde’ zoals bij veel andere aluminium laptops, maar ook de aflopende lijnen aan de voorkant en andere details zijn precies zo overgenomen van Apple. Het was denk ik dus meer als grapje bedoeld omdat het net een kloon lijkt.

Maar goed, eigenlijk zouden we zijn kant van het verhaal moeten horen om te weten hoe 'ie het werkelijk bedoeld heeft. Laten we de discussie hier maar stoppen en agree to disagree :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 14-05-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
r03n_d in 'nieuws: 'Colonial Pipeline betaalde bijna 5 miljoen dollar losgeld...
Lijkt mij een logische vraag, want niet iedereen is bekend met oude inhoudsmaten. 0 lijkt mij dus discutabel, maar de -1's die er aan toegekend zijn al helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheVivaldi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:34:
r03n_d in 'nieuws: 'Colonial Pipeline betaalde bijna 5 miljoen dollar losgeld...
Lijkt mij een logische vraag, want niet iedereen is bekend met oude inhoudsmaten. 0 lijkt mij dus discutabel, maar de -1's die er aan toegekend zijn al helemaal.
Dat lijkt mij een 0. Het is net niet ontopic genoeg voor de +1 en zou wellicht beter in GR passen. Een -1 is het niet inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Bor schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:35:
[...]

Dat lijkt mij een 0. Het is net niet ontopic genoeg voor de +1 en zou wellicht beter in GR passen. Een -1 is het niet inderdaad.
Dat is waar: het had inderdaad beter in GR gepast. In dat geval ben ik het eens met de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The Jester in 'reviews: AMD's versus Intels PCIe Gen4-interface'

Dit is geen 16x +2 of zelfs 6x (!) +3 waard, maar op zijn allerbest hooguit een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:42:
The Jester in 'reviews: AMD's versus Intels PCIe Gen4-interface'

Dit is geen 16x +2 of zelfs 6x (!) +3 waard, maar op zijn allerbest hooguit een 0.
Ik ben het met je eens. Een 0 lijkt mij een passende score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Klopt, hoger dan een 0 kom ik in dit geval niet. Blijkbaar denkt de poster dat "soevereiniteit" een te moeilijk woord is voor "een gemiddelde techneut" :?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 14-05-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Klopt, hoger dan een 0 kom ik in dit geval niet. Blijkbaar denkt de poster dat "soevereiniteit" een te moeilijk woord is voor "een gemiddelde techneut" :?
Ik denk dat het gaat om het vernederlandsen? Zeker weet ik het niet. Ik vind het een loze kreet, een one-liner. Die mogelijk ook beledigend is. Of dat zo is laat ik graag aan de lezer over. Lijkt mij iig onwenselijk op +2. Terwijl ik me misschien best zou kunnen vinden in een dergelijke goed beargumenteerde mening. Vernederlandsen heeft pros en cons. Verengelsen ook.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:57
Hoe kan het dat dit soort niet onderbouwd getroll (dat al jaren aan de gang is inmiddels), +2 moderaties krijgt, daarnaast lijkt de +0 score me ook veel te hoog. HanBurger in 'reviews: AMD's versus Intels PCIe Gen4-interface - Op welk plat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennism schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:57:
Hoe kan het dat dit soort niet onderbouwd getroll (dat al jaren aan de gang is inmiddels), +2 moderaties krijgt, daarnaast lijkt de +0 score me ook veel te hoog. HanBurger in 'reviews: AMD's versus Intels PCIe Gen4-interface - Op welk plat...
Het is gewoon een troll, verder dan een -1 kom ik echt niet. Dit is een bekend figuur die eigenlijk al jaren een soort haatcampagne danwel hetze tegen een specifieke redacteur aan het voeren is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
wildhagen schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Het is gewoon een troll, verder dan een -1 kom ik echt niet. Dit is een bekend figuur die eigenlijk al jaren een soort haatcampagne danwel hetze tegen een specifieke redacteur aan het voeren is.
Inderdaad, al kan ik dat laatste niet beoordelen omdat hij nooit inhoudelijk wil reageren, want dat mag niet van 'de moderator'. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dennism schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:57:
Dat lijkt meer op een persoonlijke hetze dan onderbouwde feedback. Daar grijp ik even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Bor schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:06:
[...]

Dat lijkt meer op een persoonlijke hetze dan onderbouwde feedback. Daar grijp ik even in.
Pas wel op dat je de volgende keer niet ook beschuldigd wordt van censuur als zijnde 'de moderator' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Gedram over diepgang, geen +2 maar 0 wat mij betreft: Umbrah in 'reviews: How-to - Geef je laptop een hardwareupgrade'

Laat zo iemand zelf een artikel schrijven als hij het beter weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
AlphaRomeo schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 07:56:
Gedram over diepgang, geen +2 maar 0 wat mij betreft: Umbrah in 'reviews: How-to - Geef je laptop een hardwareupgrade'

Laat zo iemand zelf een artikel schrijven als hij het beter weet.
Sowieso 12 man die hun modrechten mogen inleveren wmb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Die tags zijn niet nodig hoor, we lezen het zo ook wel. Ik bedoel, je had mijn naam niet eens goed...

Maar goed, daar is weer iemand zijn modrechten kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
@AlphaRomeo heeft wat mij betreft een punt. Er staan nogal wat reacties die +1 en zelfs +2 staan terwijl het de tweakers meer of helemaal te doen is om kritiek op de redactie te geven dan op de inhoud zelf. Dat je er van alles bij kan schrijven is een afweging, niet zomaar een bijzondere aanvulling. Als iemand nog inhoudelijk probeert aan te vullen is dat extra te waarderen, maar ik kom met het starten en vermengen als kritiek op de redactie door slechts een mening niet hoger uit dan 0. Het past daarbij meer in het topic voor de redactie, waar tweakers duidelijk gelegenheid voor geeft. Dit reageren lijkt meer op makkelijk offtopic kritiek geven en er iets bij noemen omdat het kan, dat lijkt me geen +1 of hoger waard.
Umbrah in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
Shizzel in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
mjl in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
418O2 in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
cmegens in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
sypie in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
dmantione in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
MrMarcie in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
fastedje in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
Stefan1987 in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Ransomware-aanvallers Ierse zorg eisen losgeld, maar pr...

Dat is niet offtopic en al helemaal niet ongewenst, maar gewoon ontopic. Dat je het er niet mee enns bent is geen reden voor een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bones in 'nieuws: Uitgelekte MSI-presentatie bevestigt komst GeForce RTX 3080...

Ondanks dat ETH momenteel inderdaad een interessante is om te mijnen, denk ik dat een dergelijke uitspraak ook een bron heeft, die aantoont dat dit werkelijk zo is. Aan de andere kant, dit komt intussen zo vaak voorbij, ik denk dat iedereen het standaard riedeltje wel kan oplepelen intussen.

Ik ben dan misschien wat hard/kritisch, maar ik zie hier niet meer in dan een 0 intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

kodak schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:00:
@AlphaRomeo heeft wat mij betreft een punt. Er staan nogal wat reacties die +1 en zelfs +2 staan terwijl het de tweakers meer of helemaal te doen is om kritiek op de redactie te geven dan op de inhoud zelf. Dat je er van alles bij kan schrijven is een afweging, niet zomaar een bijzondere aanvulling. Als iemand nog inhoudelijk probeert aan te vullen is dat extra te waarderen, maar ik kom met het starten en vermengen als kritiek op de redactie door slechts een mening niet hoger uit dan 0. Het past daarbij meer in het topic voor de redactie, waar tweakers duidelijk gelegenheid voor geeft. Dit reageren lijkt meer op makkelijk offtopic kritiek geven en er iets bij noemen omdat het kan, dat lijkt me geen +1 of hoger waard.
Umbrah in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
Shizzel in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
mjl in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
418O2 in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
cmegens in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
MrMarcie in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
fastedje in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
Stefan1987 in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'
Pff toch belachelijk, er zijn zelfs mensen die toegeven dat ze bewust fout modereren in die reeks comments..

Verder naar beneden nog een reactie die op +2 staat maar gewoon een keiharde 0 is: Verwijderd in 'reviews: Geef je laptop een hardwareupgrade'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:34
mouthman73 in 'nieuws: Xiaomi brengt FlipBuds Pro-oortjes met actieve noiseca...

Ik vind dit behoorlijk ontopic en het is ook gewoon een vrij volledige reactie op iemand post. Een paar behoorlijk flauwe woordgrappen mijnerzijds, maar het lijkt me voor de rest een vrij volledige reactie, en daarom geen minwaardige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dr. Strangelove in 'reviews: Windows is zijn Poolster kwijt'

+2 lijkt me wat overdreven, laat staan die +3's. Dit is gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een prima +1 lijkt mij: Roelof in 'downloads: AmigaOS 3.2'

Verder eens met @wildhagen hiervoor. Dat is gewoon een +1. Ik ga even naar de +3 stemmers kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 16-05-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'reviews: Windows is zijn Poolster kwijt'

Lijkt me gewoon ontopic, want correctie op een onjuiste post (degenen op wie ik reageer)? Anders moet zijn reactie op de mijne ook een 0 zijn lijkt me, maar die krijgt weer wel een +1.... het is of allebei 0 of allebei +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Bor schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:06:
[...]

Helaas van korte duur, al probeert hij het nu iets minder opzichtig:

HanBurger in 'reviews: AMD's versus Intels PCIe Gen4-interface - Op welk plat...

Echter lukt dat een reactie verder al niet meer:

HanBurger in 'reviews: AMD's versus Intels PCIe Gen4-interface - Op welk plat...

Verbijsterend dat die laatste reactie nog +2 moderaties krijgt ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dennism schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Hij was gisteren ook op stoom, @Bor werd vergeleken met de CCP uit de Sovjet-Unie: HanBurger in 'nieuws: Uitgelekte MSI-presentatie bevestigt komst GeForce RTX ... (incl de 2 reacties erop).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Done. Ze staan nu allemaal goed.

Ik denk dat er even naar die moderaties gekeken mag worden, het ging in alle gevallen om 1x -1, en alleen jouw reacties waren gemod, die om je heen soms niet. Lijkt alsof iemand op jouw naam heeft zitten modereren,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
wildhagen schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Done. Ze staan nu allemaal goed.

Ik denk dat er even naar die moderaties gekeken mag worden, het ging in alle gevallen om 1x -1, en alleen jouw reacties waren gemod, die om je heen soms niet. Lijkt alsof iemand op jouw naam heeft zitten modereren,
Dat heeft Dirk als het goed is al gedaan, alsnog excuses voor het verkeerd spellen van je naam Dirk.

Zie: Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Maar inderdaad, dat gevoel van modden op naam had ik ook al.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 16-05-2021 11:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dennism schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Erg jammer dat het zo moet maar hier ga ik ingrijpen. Dit gaat werkelijk nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
MiesvanderLippe in 'nieuws: System76 brengt opensource mechanisch Launch-toet...
-1 lijkt me wat straf voor een offtopic-reactie zonder enige vorm van haat of trolling o.i.d. Dan zou de reactie erboven ook -1 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Lijkt mij gewoon +2: informatief. Of je het nou met de inhoud eens bent of niet.

willemdemoor in 'reviews: AMD's versus Intels PCIe Gen4-interface - Op welk p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dit ongewenst?

Verwijderd in 'nieuws: 'Starfield komt alleen uit voor Xbox en Windows''

Het is gewoon waar, blijkbaar zijn mensen gevoelig voor de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 00:07:
Waarom is dit ongewenst?

Verwijderd in 'nieuws: 'Starfield komt alleen uit voor Xbox en Windows''

Het is gewoon waar, blijkbaar zijn mensen gevoelig voor de waarheid.
Staat nu op 0, ik zie ook niet in wat er ongewenst aan is. Wel off-topic en een bron erbij was mooi geweest, maar je bent niet iemand uit aan het schelden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
supersnathan94 in 'nieuws: 'Twitter Blue'-abonnement kost volgens dataminer 2...

Off-topic oke, maar ongewenst? Dit is geen flame, troll of belediging toch? Sws zijn de bijbehorende reacties in de thread van mij specifiek ook op -1 gezet terwijl een andere reactie daar wel op offtopic is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Vragen stellen die je makkelijk zelf kunt beantwoorden lijkt me niet relevant in de discussie over nieuws. Dat het journalistiek voor de redactie handig is om iets wat populair is/was alsnog uit te leggen zorgt in dit geval niet voor relevantie bij de discussie. In plaats van het nieuws te bespreken is er als gevolg een discussie over wat clubhouse zou zijn. Dat mag nmm wel naar 0.
Krimglas in 'nieuws: Clubhouse maakt Android-app uiterlijk vrijdag in België ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Pagina: 1 ... 45 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2