Dus die CEO kan het wel? Waarom kan een pilootje van KLM dat dan niet?
Natuurlijk, 3 keer modaal is veel inkomsten en dus ook veel uitgaven.. Maar het Nibud adviseert ook voor die groep mensen om niet meer dan 30/35% aan woonlasten uit te geven.
Bierviltje;
3xmodaal is ongeveer 110k, da's rond de 60k netto, dus 5k netto per maand.. Als je dan rond de 2000 euro aan wonen uitgeeft (wat ik echt al heel veel vind, da;s 40%) en je moet 20% inleveren hou je nog altijd 2k aan handgeld over... Dan maar een keer minder op vakantie.. Als dat huis inclusief lasten echter 3500 netto kost, ja, dan houd je nu dus 500 over ipv 1500... Tja....
Ik heb geen medelijden met mensen die tegen alle adviezen in meer dan 50% aan wonen en lasten uitgeven.. Of je nou 5k of 3k netto hebt....
Ga dan een paar keer extra op vakantie en koop die dure auto/boot.. Dat zijn namelijk dingen wel je wel gemakkelijk in kunt schrappen..
https://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/
Leuke frase daar:
In elke beroepsgroep kun je met een inkomensval te maken krijgen. Hetzij door modernisering, hetzij door een verschuiving van de interesse van de consument of door een veranding in de "Word Order"...... Maar dat hebben die piloten blijkbaar niet voorzien...
Als ik piloot zou zijn met het bijbehorende salaris was ik allang dit topic gaan doorpluizen: Financiële onafhankelijkheid - Deel 4
Natuurlijk, 3 keer modaal is veel inkomsten en dus ook veel uitgaven.. Maar het Nibud adviseert ook voor die groep mensen om niet meer dan 30/35% aan woonlasten uit te geven.
Bierviltje;
3xmodaal is ongeveer 110k, da's rond de 60k netto, dus 5k netto per maand.. Als je dan rond de 2000 euro aan wonen uitgeeft (wat ik echt al heel veel vind, da;s 40%) en je moet 20% inleveren hou je nog altijd 2k aan handgeld over... Dan maar een keer minder op vakantie.. Als dat huis inclusief lasten echter 3500 netto kost, ja, dan houd je nu dus 500 over ipv 1500... Tja....
Ik heb geen medelijden met mensen die tegen alle adviezen in meer dan 50% aan wonen en lasten uitgeven.. Of je nou 5k of 3k netto hebt....
Ga dan een paar keer extra op vakantie en koop die dure auto/boot.. Dat zijn namelijk dingen wel je wel gemakkelijk in kunt schrappen..
https://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/
Leuke frase daar:
Maargoed, het is mens eigen.. Ik kan met de jaren '80 nog herinneren, waarin elke garnalen-visser een vrijstaand huis uit de grond stampte.. En nu zijn ze aan de bedelstaf..Hoe Stabiel Is Het Inkomen Van Een Piloot?
Voordat iemand als piloot aan de slag gaat is het goed om te weten hoe stabiel het inkomen van een piloot is. Omdat er om een piloot te kunnen worden aardig geïnvesteerd dient te worden, mag verwacht worden dat het inkomen aardig stabiel is, maar is dit ook werkelijk zo?
Wel vaker horen we geluiden over piloten die staken of graag een nieuwe CAO willen. Niet zelden kan dit leiden tot botsingen tussen directies van airlines, vakbonden en piloten zelf. In principe is het inkomen van een piloot vrij stabiel. In de toekomst kan dit echter wel eens rap gaan veranderen.
Zoals bekend gaan er steeds meer geluiden op om het aantal vluchten drastisch terug te brengen in verband met het klimaat. Als dit gaat gebeuren, zal dit van invloed zijn op bepaalde beroepen, waaronder dat van een piloot. Direct gevolg is dat de inkomens van piloten onder druk kunnen komen te staan.
In elke beroepsgroep kun je met een inkomensval te maken krijgen. Hetzij door modernisering, hetzij door een verschuiving van de interesse van de consument of door een veranding in de "Word Order"...... Maar dat hebben die piloten blijkbaar niet voorzien...
Als ik piloot zou zijn met het bijbehorende salaris was ik allang dit topic gaan doorpluizen: Financiële onafhankelijkheid - Deel 4
[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 18-08-2020 13:28 ]