Dit wordt mijn laatste post,x want het heeft al teveel tijd, frustratie en stress gekost en ik denk dat we het online toch niet eens worden

Dat konden ze toch al maar hadden ze niet gedaan, prima verstandig om het als nog te doen, kennelijk stond er niets in om zo moeilijk over te doen.
Op het moment dat er in gekeken kon worden, was én het document, volgens het kabinet, nog niet compleet én eigenlijk ook niet van toepassing. Op zich hebben werknemers er ook helemaal niets mee te maken en er werd toen gezegd dat KLM de eisen, die in het document stonden, tijdens de onderhandelingen op tafel zou leggen.
Als KLM dan toch akkoord gaat met kortere looptijden, terwijl in dat document dus iets anders staat en je moet vervolgens voor datzelfde document tekenen binnen een dag, dan verandert de situatie en is inkijken zelfs vereist. Maar dat is maanden na het eerste (enige) aanbod om het in te zien.
Je tekent niet voor iets wat je niet mag inzien.
Die 5 jaar dus, neem aan dat als je dat afspreekt, dat daarna bezuinigingen weer onderhandelbaar zijn.
Of dat veel gaat helpen dat zal er nogal van af hangen hoe het dan met het bedrijf gaat, in combi met de politiek binnen AF (en Frankrijk vs Nederland). Prima, in feite gekregen wat jullie al hadden mijns inziens.
Volgens geruchten is het 6 jaar, wat mijns inziens echt wel beter is dan tot het einde van de steun, whenever dat mag zijn.
Of het helpt is inderdaad afhankelijk van de situatie op dat moment, maar dat betekent niet dat je door optie dan maar weg moet geven.
Mjah volgens mij hadden ze dat al en is het de afdeling oude wijn in nieuwe zakken, maar goed hopen dat ze nu maar eens rap met de hele club weer gaan praten en ideeën verzinnen om te proberen enigzins beter uit de startblokken te komen dan de concurrenten (en dat niet nipt daarna te gaan vernaggelen door op z'n Frans te gaan en lekker te gaan staken voor hun invloed op bezuinigingen).
Kennelijk heeft de laatste MCAS bijscholing er toch nog voor gezorgd dat men uit de duikvlucht is geraakt.
Tot de exacte details bekend zijn, is het sowieso niet duidelijk hoeveel er bij gekomen is en hoeveel het slechts praat is om de langere tijd tot tekenen in te buigen tot een soort van overwinning (voor KLM of de vakbonden). En uiteindelijk maakt het niet uit, zolang iedereen er mee kan leven en er weer doorgegaan kan worden, is het prima.
ik vraag me dan wel stiekem een beetje af: als er toch verbeteringen in het akkoord staan tov zaterdag (die nu gelden voor alle bonden), gaan de leden van die andere bonden, die vonden bedreigingen te moeten uiten en andere pesterijen te moeten tentoonstellen, deze verbeteringen dan ook niet omarmen? Dat zou wel zo eerlijk zijn..
Dreigen met geweld, vergiftigingen en diefstal van spullen omdat er volgens het FNV en VNV verder overlegd moest worden en dan wel de (eventuele) pluspunten van dat overleg meepikken is niet echt kies.