• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:28
Lol.... let’s geuw
Ik vond hem echt goed met horizon zero dawn, nu misschien een beetje overdreven, hij is groter en commercieels geworden

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Gewoon ronduit clickbait. Dat is bij mij de prikkel voor unsubscribe geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Martinspire schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:25:
Ik vind het kopiëren/plakken van een basis los staan van het indelen van een wereld. Een basis is een asset (zij het een grote). Een vlakte, bos, rotsgebergte of zee is toch wel wat anders imo. Op dat laatste zat er bij Odyssey genoeg afwisseling in. De assets hadden wellicht veelzijdiger gekund, maar daar gaat ook weer meer werk in zitten en vereist meer opslag en processing. Ik denk dat ze daar met name door de huidige generatie (en dan de eerste releases van consoles) worden tegengehouden. Gezien Valhalla daar ook nog op uitkomt, verwacht ik daar weinig verschil van.

In ieder geval vond ik beiden games genoeg afwisseling bieden. Het ding is alleen wel: je moet zelf de afwisseling opzoeken. Als je zelf even 5 basissen achter elkaar gaat innemen, ja dan wordt het herhalend. Doe je nog wat missies e.d. tussendoor, dan is het al een stuk minder.
Ik denk eerder dat de studio gewoon niet zo getalenteerd is in combinatie met de commerciële strategie van Ubisoft. Er zitten door de hele wereld verspreid letterlijk vijf dezelfde ‘Tempels van Apollo’, tien dezelfde forten en tientallen grotten, kampjes en boerderijen die allemaal op elkaar lijken. Je kan ze amper uit elkaar houden, want ze lijken allemaal sprekend op elkaar.

Tegelijkertijd zien we Rockstar met Red Dead Redemption 2 wél een unieke wereld maken zonder te veel hergebruik van dezelfde assets. Alles in de wereld is uniek, alsof het handcrafted gemaakt is. Het lijkt dus prima te kunnen op de huidige consoles, maar bij Ubisoft brengen ze liever elk jaar/elke twee jaar een Assassin’s Creed uit en dan krijg je dit soort opvulling erbij als cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-09 15:46
Soccer98 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 05:20:
[...]

Ik denk eerder dat de studio gewoon niet zo getalenteerd is in combinatie met de commerciële strategie van Ubisoft. Er zitten door de hele wereld verspreid letterlijk vijf dezelfde ‘Tempels van Apollo’, tien dezelfde forten en tientallen grotten, kampjes en boerderijen die allemaal op elkaar lijken. Je kan ze amper uit elkaar houden, want ze lijken allemaal sprekend op elkaar.

Tegelijkertijd zien we Rockstar met Red Dead Redemption 2 wél een unieke wereld maken zonder te veel hergebruik van dezelfde assets. Alles in de wereld is uniek, alsof het handcrafted gemaakt is. Het lijkt dus prima te kunnen op de huidige consoles, maar bij Ubisoft brengen ze liever elk jaar/elke twee jaar een Assassin’s Creed uit en dan krijg je dit soort opvulling erbij als cadeau.
Dat is ook de rede dat ubisoft in de gaming community aardig hard wordt uitgekotst met EA die de eerste plek hiervoor in neemt.

Ubisoft is te gefocused op het verdienen van geld (net als EA) en dit is altijd terug te zien in de kwaliteit van de games die ze maken. Origins was weer een frisse restart van de franchise en iedereen hoopte er ook op dat om de 2 jaar een nieuwe AC zou uitkomen zodat de teams genoeg tijd hadden om een fundamentele goeie game neer te zetten. maar na nog geen jaar kwam Odyssey al weer uit en ging Ubisoft terug naar de oude strategie en gewoon weer voor het geld en niet de kwaliteit van games.

Dit is overigens terug te zien in meer series van Ubisoft en niet alleen AC maar in deze serie van games is het het ergst te merken (IMHO)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 16:33

thijsco19

KTM 990 SMT

De opeenvolgende games worden toch door verschillende studio's gemaakt zodat ze wel langer de tijd hebben? Volgens mij zit er tussen de games die door een studio gemaakt worden meer dan een jaar.
Of was dit alleen vroeger een enkele keer?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:19
Grappig dat rockstar wordt genoemd als goeie voorbeeld. hoeveel keer gaan zij nog GTAV recycleren? Tot de PS10 uitkomt wss

En idd, zoals thijsco zegt, deze games worden niet jaarlijks gehergebruikt zoals een FIFA. Oddyssey bijvoorbeeld was 3 jaar in ontwikkeling door 10 verschillende teams: https://www.gamesindustry...lt-without-massive-crunch

Dus de mensen die Ubisoft "uitkotsen" omdat ze hun games te snel jaarlijks uitbrengen zonder erin te investeren, die kotsen uit hun nek en kennen niks van gamedevelopment. Het is niet omdat je met veel bent en luid bent, dat je automatisch gelijk hebt....

Smaken verschillen, maar dat betekent niet dat je onzin moet verkopen

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-08-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:07:
Grappig dat rockstar wordt genoemd als goeie voorbeeld. hoeveel keer gaan zij nog GTAV recycleren? Tot de PS10 uitkomt wss
Ja ik hoop inderdaad dat ze daar snel mee stoppen, want zo kennen we Rockstar niet.
Laat ze maar snel beginnen aan een nieuwe GTA zoals we gewend zijn van hun :o .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29

En idd, zoals thijsco zegt, deze games worden niet jaarlijks gehergebruikt zoals een FIFA. Oddyssey bijvoorbeeld was 3 jaar in ontwikkeling door 10 verschillende teams: https://www.gamesindustry...lt-without-massive-crunch

Dus de mensen die Ubisoft "uitkotsen" omdat ze hun games te snel jaarlijks uitbrengen zonder erin te investeren, die kotsen uit hun nek en kennen niks van gamedevelopment. Het is niet omdat je met veel bent en luid bent, dat je automatisch gelijk hebt....

Nu begin je zelf een beetje uit je nek te kotsen door o.a. mijn mening zo weg te zetten. Ik heb prima verstand van o.a. game ontwikkeling en ik speel genoeg games om verschil in dit soort dingen te zien. Je kan gewoon niet ontkennen dat er een heel hoop assets zijn hergebruikt, en dan heb ik het niet over een kist oid, maar complete kampen.

Hoeveel kampen heb je wel niet gecleared waar je vanaf de poort het volgende ziet:
- links een rots met een stellage naar boven waar een wachter heen loopt en je pijlen kan oppakken
- vanaf het hoogste punt loopt een touw naar het midden waar een verhoging is waar een kist staat die je moet pakken voor het clearen
- rechts van deze verhoging is een cage waar een dier in kan zitten, of is leeg, en daar naast staat een doos met resources die je moet verbranden
- tegenover, dus vanaf de poort in de meest rechterhoek is een cage met een dier, of is leeg.
- achtering de kamp is een tafel met een kleine kist die je ook moet pakken voor het clearen.
- de rest is gevuld met een zooi tenten, volgens mij is mn punt wel duidelijk dus ik ga niet elke positie van de tenten beschrijven als je het niet erg vindt.

en ja, dit was uit mn hoofd zonder screenshots oid te pakken én heb ik het spel al een tijd niet meer aangeraakt.

oftewel, ja Ubisoft mag wel iets meer tijd besteden in unieke forts en camps aangezien dat precies is wat je de hele tijd doet en waar de quests op zijn gebouwd. Alle quests bestaan zo'n beetje uit, ga hierheen en haal op of kill deze. En dan kom je dus steeds terug in dergelijk camps.. Met zo weinig variatie daarin, worden de quests uit zich zelf repititef, omdat je gewoon steeds dezelfde route doorloopt om t te clearen..

Ubisoft is niet heilig, ze maken leuke games maar de games zijn zeker niet van hetzelfde kwaliteits niveau als bijvoorbeeld een Rockstar neerzet. En ja Rockstar melkt z'n games ook uit, maar Ubisoft doet dat ook.

Nu heb ik even genoeg gekotst.. ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Want andere games gebruiken geen herbruikbare assets ;)

En om even advocaat van de duivel te spelen: je weet toch waarom kampen op zo'n strikte manier zijn ingedeeld? Juist omdat het het leger is en alles herkenbaar moet zijn. Denk maar aan de romeinse legervestigingen- altijd op een specifieke manier ingedeeld zodat je niet elk kamp vanbuiten moet leren als soldaat, maar perfect weet: hier gaan de wapens staan en daar de tent van de bevelhebber. ;)

Ik ga niet ontkennen dat sidequests in AC (of andere Ubisoft open worlds) soms repetitief aanvoelen, maar die formule is al jaren dezelfde, en de verkoop lijdt er niet onder . dus waarom zouden ze het niet doen. Dat doet me denken aan de discussie over de xp boosters. Als er mensen zijn die willen betalen om de game te kunnen skippen, zou je dom zijn om het niet te doen

Sommigen hebben genoeg met 2 games in 10 jaar van rockstar, anderen willen wat meer. Voor elk wat wils.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
AntiChrist7 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:20:

En om even advocaat van de duivel te spelen: je weet toch waarom kampen op zo'n strikte manier zijn ingedeeld? Juist omdat het het leger is en alles herkenbaar moet zijn. Denk maar aan de romeinse legervestigingen- altijd op een specifieke manier ingedeeld zodat je niet elk kamp vanbuiten moet leren als soldaat, maar perfect weet: hier gaan de wapens staan en daar de tent van de bevelhebber. ;)

Ik ga niet ontkennen dat sidequests in AC (of andere Ubisoft open worlds) soms repetitief aanvoelen, maar die formule is al jaren dezelfde, en de verkoop lijdt er niet onder . dus waarom zouden ze het niet doen. Dat doet me denken aan de discussie over de xp boosters. Als er mensen zijn die willen betalen om de game te kunnen skippen, zou je dom zijn om het niet te doen

Sommigen hebben genoeg met 2 games in 10 jaar van rockstar, anderen willen wat meer. Voor elk wat wils.
assets herbruiken is idd gemeengoed in meerdere games, maar complete kampen in dergelijk mate herbruiken doet af aan het spel plezier.

En ja, Ubisoft hoeft er inderdaad niets aan te veranderen, want de games verkopen wel. Maar dat wil niet zeggen dat ze goedkoop bezig zijn en ze eigenlijk eens echt zouden moeten investeren in deze games in plaats van relatief goedkoop opnieuw uitbrengen in een ander jasje. Kijk ook naar de afgelopen games die geflopt (ghost recon) danwel uitgesteld zijn vanwege precies deze redenen. De games zijn niet vernieuwend genoeg waardoor ze te bekend aanvoelen, zijn veelal buggy en alle ubisoft games zijn ook veelal hetzelfde (Ghost recon, Watch Dogs en Assassin's Creed) zijn eigenlijk dezelfde soort games die net anders spelen vanwege de setting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
1. Grappig dat rockstar wordt genoemd als goeie voorbeeld. hoeveel keer gaan zij nog GTAV recycleren? Tot de PS10 uitkomt wss

2. En idd, zoals thijsco zegt, deze games worden niet jaarlijks gehergebruikt zoals een FIFA. Oddyssey bijvoorbeeld was 3 jaar in ontwikkeling door 10 verschillende teams: https://www.gamesindustry...lt-without-massive-crunch

3. Dus de mensen die Ubisoft "uitkotsen" omdat ze hun games te snel jaarlijks uitbrengen zonder erin te investeren, die kotsen uit hun nek en kennen niks van gamedevelopment. Het is niet omdat je met veel bent en luid bent, dat je automatisch gelijk hebt....

1. Ik heb het niet over hoe vaak Rockstar GTA V recycled. Ik heb het over hoe veel tijd en hoe Rockstar überhaupt een wereld en game creëert. Zij zijn vijf+ jaar bezig geweest met de wereld van GTA V, al was dat volgens mij iets korter, en van Red Dead Redemption 2. Dat is gewoon te zien, alsof over elke vierkante meter in de game is nagedacht.

Het grote verschil tussen bijvoorbeeeld de wereld van Odyssey en die van RDR2, die binnen een paar weken van elkaar uitkwamen, is dat in RDR2 elke locatie uniek voelt. Je zal nooit twee keer hetzelfde kamp tegenkomen. In Odyssey is dat heel anders, zoals hierboven vermeld, en daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.

2. Ja, precies dat bevestigt dus mijn punt. Van Ubisofts manier van werken is bekend dat er tussen veel games overlap zit in de elementen die worden gebruikt. Veel Ubisoft-games zijn massaproducties, maar voelen ook aan als fabrieksproducten naar mijn mening. Dat kan alsnog heel leuk zijn hoor, maar ik neem aan dat je zelf ook wel ziet hoe erg Odyssey leentje buur speelt bij Origins. Heel veel dingen lijken te veel op elkaar. Van de animaties tot de opbouw van de interface en van de elementen in de wereld tot de character models.

Ik raad dit stuk van Bloomberg over voormalig creatief hoofd Serge Hascoët te lezen. De man had vrijwel alle touwtjes in handen over de projecten en is er praktisch hoogstpersoonlijk voor verantwoordelijk dat de meeste games voor veel gamers eenheidsworsten zijn: https://www.bloomberg.com...e-head?srnd=technology-vp

3. Je kan ook iets respectvoller zijn in een discussie. Überhaupt kotst niemand hier Ubisoft uit, maar is er wel kritiek. Zit nog een wereld van verschil tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Soccer98 op 21-08-2020 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Melantrix schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

assets herbruiken is idd gemeengoed in meerdere games, maar complete kampen in dergelijk mate herbruiken doet af aan het spel plezier.

En ja, Ubisoft hoeft er inderdaad niets aan te veranderen, want de games verkopen wel. Maar dat wil niet zeggen dat ze goedkoop bezig zijn en ze eigenlijk eens echt zouden moeten investeren in deze games in plaats van relatief goedkoop opnieuw uitbrengen in een ander jasje. Kijk ook naar de afgelopen games die geflopt (ghost recon) danwel uitgesteld zijn vanwege precies deze redenen. De games zijn niet vernieuwend genoeg waardoor ze te bekend aanvoelen, zijn veelal buggy en alle ubisoft games zijn ook veelal hetzelfde (Ghost recon, Watch Dogs en Assassin's Creed) zijn eigenlijk dezelfde soort games die net anders spelen vanwege de setting.
Ik begreep dat Ubisoft ook bezig is het met het herzien van haar werkwijze. Het wordt onder meer hierin aangehaald: nieuws: Ubisoft stelt Watch Dogs Legion en meer games uit na flop Ghost Recon...

[ Voor 14% gewijzigd door Soccer98 op 21-08-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Melantrix schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

. De games zijn niet vernieuwend genoeg waardoor ze te bekend aanvoelen, zijn veelal buggy en alle ubisoft games zijn ook veelal hetzelfde (Ghost recon, Watch Dogs en Assassin's Creed) zijn eigenlijk dezelfde soort games die net anders spelen vanwege de setting.
makkelijke oplossing :) ze niet spelen. Gaat ubisoft meer van merken dan wat je op een forum post. Klinkt misschien cru, maar het is zo
Soccer98 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

1. Ik heb het niet over hoe vaak Rockstar GTA V recycled. Ik heb het over hoe veel tijd en hoe Rockstar überhaupt een wereld en game creëert. Zij zijn vijf+ jaar bezig geweest met de wereld van GTA V, al was dat volgens mij iets korter, en van Red Dead Redemption 2. Dat is gewoon te zien, alsof over elke vierkante meter in de game is nagedacht.

Het grote verschil tussen bijvoorbeeeld de wereld van Odyssey en die van RDR2, die binnen een paar weken van elkaar uitkwamen, is dat in RDR2 elke locatie uniek voelt. Je zal nooit twee keer hetzelfde kamp tegenkomen. In Odyssey is dat heel anders, zoals hierboven vermeld, en daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.

2. Ja, precies dat bevestigt dus mijn punt. Van Ubisofts manier van werken is bekend dat er tussen veel games overlap zit in de elementen die worden gebruikt. Veel Ubisoft-games zijn massaproducties, maar voelen ook aan als fabrieksproducten naar mijn mening. Dat kan alsnog heel leuk zijn hoor, maar ik neem aan dat je zelf ook wel ziet hoe erg Odyssey leentje buur speelt bij Origins. Heel veel dingen lijken te veel op elkaar. Van de animaties tot de opbouw van de interface en van de elementen in de wereld tot de character models.

Ik raad dit stuk van Bloomberg over voormalig creatief hoofd Serge Hascoët te lezen. De man had vrijwel alle touwtjes in handen over de projecten en is er praktisch hoogstpersoonlijk voor verantwoordelijk dat de meeste games voor veel gamers eenheidsworsten zijn: https://www.bloomberg.com...e-head?srnd=technology-vp

3. Je kan ook iets respectvoller zijn in een discussie. Überhaupt kotst niemand hier Ubisoft uit, maar is er wel kritiek. Zit nog een wereld van verschil tussen.
1) ja dat was mijn punt. Als jij tevreden bent met 2-3 verschillende games in 10 jaar (originele RDR is al van 2010, gta v van 2013), goed voor jou. Sommigen willen wat meer. Voor elk wat wils

2) in tegenstelling tot de romantische visie die sommige hebben is gaming dan ook een massa industrie geworden. Maar je hebt nog de indie games. ook hier, voor elk wat wils.

3) ik ben niet over uitkotsen begonnen, maar sure, geef mij daar maar de schuld van...

Als er mensen zijn die zeggen "een AC game wordt in één jaar gemaakt", ja dan ga ik ze op hun BS wijzen. niks mis mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
AntiChrist7 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:37:
[...]

makkelijke oplossing :) ze niet spelen. Gaat ubisoft meer van merken dan wat je op een forum post. Klinkt misschien cru, maar het is zo

[...]

1) ja dat was mijn punt. Als jij tevreden bent met 2-3 verschillende games in 10 jaar (originele RDR is al van 2010, gta v van 2013), goed voor jou. Sommigen willen wat meer. Voor elk wat wils

2) in tegenstelling tot de romantische visie die sommige hebben is gaming dan ook een massa industrie geworden. Maar je hebt nog de indie games. ook hier, voor elk wat wils.

3) ik ben niet over uitkotsen begonnen, maar sure, geef mij daar maar de schuld van...

Als er mensen zijn die zeggen "een AC game wordt in één jaar gemaakt", ja dan ga ik ze op hun BS wijzen. niks mis mee
1. Desalniettemin is het natuurlijk wel interessant voer voor discussie. Daarom zijn we hier.

2. Naja, de volgens veel gamers oppervlakkige Ubisoft-games vloeien wel uit een dergelijke werkwijze uit. Bij bijvoorbeeld Red Dead Redemption 2, maar ook God of War of The Last of Us zit dat anders vind ik.

3. Ja, klopt inderdaad. Dacht dat jij dat als eerste zei, maar klopt inderdaad niet. Excuus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
[...]

[...]
Het is pas makkelijk om een discussie die je niet zint de deur te wijzen. Dat je het er niet mee eens bent en/of er genoegen mee neemt dat Ubisoft deze games op deze manier aflevert wil niet zeggen dat we dat hier niet mogen bespreken.

Wellicht moet je even een filter over onze posts gooien: Wij vinden de games ook leuk, en spelen ze ook (graag). Anders waren we hier ook niet. ik zie, en volgens mij meer hier, echter wel dat Ubisoft verre van de potentie haalt wat uit deze games te halen is. Wellicht betekend dat dat naar mijn mening de frequentie van games uitbrengen wat omlaag kan, of dat ze capaciteit erbij moeten brengen. Of dat ze gewoon efficienter moeten ontwikkelen. Misschien een iets kleinere wereld met wat meer kwaliteit. Er zijn zoveel mogelijkheden om het te verbeteren.

En ja, dat post ik hier op een forum, waar Ubisoft niks van meeleest. Dat is mijn keuze :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[...]

De vraag is waarom het zo groot moet.

Rockstar doet het wel goed, ik speel nog steeds regelmatig GTA 5 en RDR2. Die maps ken ik helemaal, maar ze vervelen mij niet echt. Daar staat wel een erg lange ontwikkeltijd tegenover. Als alle ontwikkelaars zoveel tijd zouden nemen zou er veel minder uit komen, zou ik ook jammer vinden. Daarom zie ik liever dat Ubisoft niet streeft naar gigantische maps maar de boel kleiner houd zodat ze wat meer tijd kunnen steken in afwisseling en een toffe story. Ook in een openwereld-game vind ik 25-30 uur prima. Formaat/lengte van AC2 bijvoorbeeld was gewoon prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 21-08-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12
Niet om het 1 of ander, maar ook in werkelijkheid wordt er aardig wat gecopypaste. Er kan qua gameplay nog wel variatie worden aangebracht (en meestal is dit ook gewoon zo), maar het is niet alsof er in Griekenland geen enkel gebouw hetzelfde was als een andere. Vooral tempels en basissen zijn vaak copypasta.

Verder kun je 100+ uur in de game steken, dus ik vind het niet raar als je dan wat gelijkvormige structuren tegenkomt. Zolang de uitdaging er nog steeds is, zie ik het probleem ook niet. Het is niet alsof je verplicht bent om alles op 100% te zetten, dat maken de meesten hier er zelf van.

Elke open wereld game in de laatste 20 jaar heeft herhaling erin zitten. Daar ontkom je niet aan. De ene game doet dat meer dan de ander, maar als je de schaal van ACO neer legt naast hoe herhalend de wereld is, dan zitten er een paar hier schromelijk te overdrijven. Ja er is herhaling, maar het is echt geen complete delen van de map.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 21-08-2020 18:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 12:48
Maar toch, AC Origins was een zeer grote, maar toch ook zeer gevarieerde game waar ik geen moment de herhaling voelde als in Odyssee. De enige herhaling zat hem in de tenenkrommende "writings from the old kingdom" en de bijbehorende tombes.
En dat stukken woestijn er het zelfde uitzien🤷‍♂️ dat is alleen maar realistisch😊
Kortom, ze kunnen het wel bij Ubisoft!

[ Voor 5% gewijzigd door Who Am I? op 22-08-2020 06:01 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Who Am I? schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 06:00:
Maar toch, AC Origins was een zeer grote, maar toch ook zeer gevarieerde game waar ik geen moment de herhaling voelde als in Odyssee. De enige herhaling zat hem in de tenenkrommende "writings from the old kingdom" en de bijbehorende tombes.
En dat stukken woestijn er het zelfde uitzien🤷‍♂️ dat is alleen maar realistisch😊
Kortom, ze kunnen het wel bij Ubisoft!
Maar de omgeving in Egypte is ook wat gevarieerder dan van Griekenland. Je kunt in Nederland ook een game maken waar toch wat meer herhaling in zit, bijvoorbeeld. Is dat de schuld van de dev? Als ze weer teveel afwijken, gaat men zeuren dat het er niet realistisch uit ziet.

Daarbij, als je de DLC ook doet, dan zie je dat ze daar wel wat meer variatie hebben weten te maken. Overall vind ik dat beiden games prima omgevingen hebben die zo op een wallpaper kunnen. Ik denk dat Engeland/Schotland ook niet zo'n enorm diverse omgeving heeft. Wel mooi, maar niet zo divers.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Martinspire schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:40:
Niet om het 1 of ander, maar ook in werkelijkheid wordt er aardig wat gecopypaste. Er kan qua gameplay nog wel variatie worden aangebracht (en meestal is dit ook gewoon zo), maar het is niet alsof er in Griekenland geen enkel gebouw hetzelfde was als een andere. Vooral tempels en basissen zijn vaak copypasta.

Verder kun je 100+ uur in de game steken, dus ik vind het niet raar als je dan wat gelijkvormige structuren tegenkomt. Zolang de uitdaging er nog steeds is, zie ik het probleem ook niet. Het is niet alsof je verplicht bent om alles op 100% te zetten, dat maken de meesten hier er zelf van.

Elke open wereld game in de laatste 20 jaar heeft herhaling erin zitten. Daar ontkom je niet aan. De ene game doet dat meer dan de ander, maar als je de schaal van ACO neer legt naast hoe herhalend de wereld is, dan zitten er een paar hier schromelijk te overdrijven. Ja er is herhaling, maar het is echt geen complete delen van de map.
Ik heb het niet over de map, maar over camps. Die worden gewoon te veel copy pasted, voornamelijk omdat de Quest daar afhankelijk van zijn. Je hebt daar dus ook last van als je gewoon de Quest speelt en je iets uit een camp moet halen dan wel iemand moet doden daar.

Het is gewoon iets dat opvalt, en ik erg jammer vind. Dat is niet overdreven, maar gewoon objectief opvallend. Wat je daar vervolgens van maakt (accepteert als prima, of afschrijft als een misser) is je interpretatie van de observatie en daar mag iedereen een mening over hebben. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
Laat ik het zo zeggen: als ik na zestig uur spelen de helft van de map ontdekt heb, dan heb ik geen zin om de komende zestig uur de andere helft te ontdekken, terwijl ik weet dat zeker negentig procent van wat ik tegen kom hetzelfde is als wat ik al ontdekt heb.

Ik ben dan ook na zestig uur spelen gestopt, daar waar anderen ongetwijfeld nog wel gemotiveerd zijn om door te spelen. Smaken verschillen, maar ik ben wel zeker van mening dat in ieder geval Assassin's Creed Odyssey (kunstmatig) veel te groot is gemaakt. Assets in wereld zijn opvulling, het gros van de quests is opvulling, veel loot is puur opvulling en zelfs sommige characters zijn opvulling.

Plato is bijvoorbeeld op een dusdanige manier in een quest geschreven, als jongetje die geheel toevallig door het hoofdpersonage de bijaam Plato gekregen heeft, dat je weet dat ze bij Ubisoft een checklist met historische figuren uit het oude Griekenland hebben en dat ze op die manier makkelijk Plato hebben kunnen afstrepen. 'Zo, die hebben we gehad.' Idem dito met een historisch figuur als Socrates, die in de game eerder overkomt als de grappige, mollige oom dan als één van de grootste denkers ooit. Het voelt voor mij allemaal zo leeg en niet diep aan, daar waar Assassin's Creed dat eerder nog wel wat meer deed.

En waarschijnlijk ga ik toch Valhalla kopen, haha. Ergens trekt die serie me zo erg, vooral omdat ik de traditionele delen super geweldig vond, maar ik denk niet dat ik er nog de volle mep voor over heb. Ondanks mijn kritiekpunten blijf ik de games toch nog leuk genoeg vinden, alleen vond ik Odyssey echt een mispeer.

[ Voor 12% gewijzigd door Soccer98 op 22-08-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:15
Iedereen die hier ontkent dat de AC serie veelal copy-paste werk is heeft een (te) grote roze bril op. Als je elke 2-3 jaar een "nieuw" deel wilt uitbrengen dan ontkom je daar ook niet aan. De vergelijking met GTA IV of RDR2 begrijp ik heel goed, want dat zijn voorbeelden van waar men wél de tijd heeft genomen. Ze passen bij Rockstar dan ook een compleet andere strategie toe dan bij Ubisoft.

Rockstar focust op kwaliteit. De kosten voor een game als GTA IV zijn ongekend hoog, maar ze verdienen er dan ook grof geld mee doordat iedereen die games ook koopt. Bij Ubisoft focust men op kwantiteit. Zo veel mogelijk games uitbrengen met zo weinig mogelijk kosten. Dat niet iedereen die games vervolgens koopt is hier een logisch gevolg van, maar vanwege de strategie komt men hier mee weg.

Is AC dan per definitie een slechte serie? Nee, zeker niet. Ik koop ook vrijwel elke game in de serie, maar doorgaans niet voor full-price. Het zijn leuke games voor tussendoor, maar daar blijft het ook wel bij. Ik beschouw games als GTA IV en RDR2 als michelin gerechten en AC als fast-food, wat ook best lekker is op zijn tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 16:23

sjaool

Every life should have 9 cats

SparksNL schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:47:
Iedereen die hier ontkent dat de AC serie veelal copy-paste werk is heeft een (te) grote roze bril op. Als je elke 2-3 jaar een "nieuw" deel wilt uitbrengen dan ontkom je daar ook niet aan. De vergelijking met GTA IV of RDR2 begrijp ik heel goed, want dat zijn voorbeelden van waar men wél de tijd heeft genomen. Ze passen bij Rockstar dan ook een compleet andere strategie toe dan bij Ubisoft.

Rockstar focust op kwaliteit. De kosten voor een game als GTA IV zijn ongekend hoog, maar ze verdienen er dan ook grof geld mee doordat iedereen die games ook koopt. Bij Ubisoft focust men op kwantiteit. Zo veel mogelijk games uitbrengen met zo weinig mogelijk kosten. Dat niet iedereen die games vervolgens koopt is hier een logisch gevolg van, maar vanwege de strategie komt men hier mee weg.

Is AC dan per definitie een slechte serie? Nee, zeker niet. Ik koop ook vrijwel elke game in de serie, maar doorgaans niet voor full-price. Het zijn leuke games voor tussendoor, maar daar blijft het ook wel bij. Ik beschouw games als GTA IV en RDR2 als michelin gerechten en AC als fast-food, wat ook best lekker is op zijn tijd :)
Ach, je hebt ook games als Fifa, F1 etc. en die worden ook veel gespeeld. Je ontkomt er in bepaalde genres gewoonweg niet aan dat de ene game op de andere lijkt.

Dat kampen op elkaar lijken is op zich ook logisch. Elk tentenkamp op wat voor kamp lijkt op elkaar. Dat is dus iets waar ik mij absoluut niet aan stoor.

Waar ik mij wel aan stoor is het feit dat ik nu in Odyssey bij Cerberus ben en ik dat kreng gewoonweg niet verslagen krijg. :| ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
AntiChrist7 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:20:

Haha wat een nonargument "omdat het het leger is en alles herkenbaar moet zijn" Dit is echt het meest makkelijk argument wat ik ooit gehoord heb. In een game wil je toch variatie, en niet dat elk kamp hetzelfde is omdat het "het leger" is.

In de wereld van RDR2 is elke locatie uniek en natuurlijk, de hele wereld veranderd zelfs door de story heen omdat er huizen bij worden gebouwd, er een nieuw spoor wordt aangelegd. Maar ook dieren die natuurlijk reageren en unieke patronen hebben.

In Assassins creed lopen er gewoon dieren rond met een andere skin. In een game als RDR2 zit er zo ontiegelijk veel meer detail in.

Maargoed, bij RDR2 is dat een streven geweest, de open wereld zo natuurgetrouw mogelijk neerzetten.
Bij de AC games ligt de prioriteit ergens anders. En dat is prima, ik vermaak me prima met de AC games. Lekker hersenloos mijn tijd verdoen en toch plezier hebben. Maar je kunt niet ontkennen dat er gewoon enorm veel knip en plakwerk plaatsvind.

Een voorbeeld. Ik ging vol goede moed richting Kos in AC odyssey omdat ik enorm benieuwd was of ik iets zou herkennen aan de tijd dat ik er een keer geweest ben voor vakantie. Maar eenmaal aangekomen voelde het Eiland precies zoals elk ander eiland en bracht het werkelijk niks nieuws of anders dan 8 van de 10 eilanden in de game.

En ook juist om deze reden ben ik blij dat de map wat kleiner wordt dan in Odyssey, waarbij de wereld hopelijk wat gevarieerder aanvoelt zoals in Origins.

[ Voor 7% gewijzigd door swoutr op 25-08-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Daarom dat ik er ook bij zei "advocaat van de duivel", maar blijkbaar mag je hier geen uitdrukkingen gebruiken want dat is te moeilijk... ik weet best dat het gaat om recycleren (ook al blijft het historisch wel een correct punt: legerkampen waren zo uniform mogelijk)

Denk dat er hier gewoon meer mensen tijd insteken in de gamemet RDR2 te vergelijken dan het echt te spelen. Again, het gaat weinig veranderen bij Ubisoft. We spreken nog wel eens als Rockstar RDR2 begint te klonen voor de volgende 3 generaties consoles, zoals ze al bij GTA doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
swoutr schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Haha wat een nonargument "omdat het het leger is en alles herkenbaar moet zijn" Dit is echt het meest makkelijk argument wat ik ooit gehoord heb. In een game wil je toch variatie, en niet dat elk kamp hetzelfde is omdat het "het leger" is.

In de wereld van RDR2 is elke locatie uniek en natuurlijk, de hele wereld veranderd zelfs door de story heen omdat er huizen bij worden gebouwd, er een nieuw spoor wordt aangelegd. Maar ook dieren die natuurlijk reageren en unieke patronen hebben.

In Assassins creed lopen er gewoon dieren rond met een andere skin. In een game als RDR2 zit er zo ontiegelijk veel meer detail in.

Maargoed, bij RDR2 is dat een streven geweest, de open wereld zo natuurgetrouw mogelijk neerzetten.
Bij de AC games ligt de prioriteit ergens anders. En dat is prima, ik vermaak me prima met de AC games. Lekker hersenloos mijn tijd verdoen en toch plezier hebben. Maar je kunt niet ontkennen dat er gewoon enorm veel knip en plakwerk plaatsvind.

Een voorbeeld. Ik ging vol goede moed richting Kos in AC odyssey omdat ik enorm benieuwd was of ik iets zou herkennen aan de tijd dat ik er een keer geweest ben voor vakantie. Maar eenmaal aangekomen voelde het Eiland precies zoals elk ander eiland en bracht het werkelijk niks nieuws of anders dan 8 van de 10 eilanden in de game.

En ook juist om deze reden ben ik blij dat de map wat kleiner wordt dan in Odyssey, waarbij de wereld hopelijk wat gevarieerder aanvoelt zoals in Origins.
Hoe mooi de wereld van RDR2 ook is, de gameplay is gewoon een stuk minder imo. Veel activiteiten zijn quick time events en de controls zijn echt het meest debiele ooit. Dat in combinatie met de meest onhandelbare main character, maakt dat spelen 1 en al frustratie is. RDR2 is goed voor achtergronden van je bureaublad, maar voor gameplay mogen ze echt wat meer kijken naar de AC games. AC games spelen is een plezier. Rockstar games spelen is meer werk en frustratie dan dat je er echt plezier aan beleeft imo.

Daarbij kun je ervan vinden wat je wilt, maar feit blijft dat in de eeuwen voor Christus er gewoon niet veel was en wat er was, was vooral een kopie van elders. Ook Kos en denken dat je iets gaat herkennen van 2000+ jaar geleden is natuurlijk debiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zullen we er maar niet een RDR vs AC topic van maken? :P

Cunning linguist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:03:
[...]

Hoe mooi de wereld van RDR2 ook is, de gameplay is gewoon een stuk minder imo. Veel activiteiten zijn quick time events en de controls zijn echt het meest debiele ooit. Dat in combinatie met de meest onhandelbare main character, maakt dat spelen 1 en al frustratie is. RDR2 is goed voor achtergronden van je bureaublad, maar voor gameplay mogen ze echt wat meer kijken naar de AC games. AC games spelen is een plezier. Rockstar games spelen is meer werk en frustratie dan dat je er echt plezier aan beleeft imo.

Daarbij kun je ervan vinden wat je wilt, maar feit blijft dat in de eeuwen voor Christus er gewoon niet veel was en wat er was, was vooral een kopie van elders. Ook Kos en denken dat je iets gaat herkennen van 2000+ jaar geleden is natuurlijk debiel.
Het kan dat de gameplay van RDR2 je niet ligt. Er zit inderdaad veel in dat moet bijdragen aan het realisme. Overal kun je iets mee, elk object heeft wel een interactie, etc. Ik snap dat niet iedereen zit te wachten op het kammen van je paard of al dat soort dingen. Maar op een paar stukken na is het niet verplicht en kun je prima van missie naar missie hoppen. Ik vond het wel bijdragen aan de sfeer en het gevoel een game te spelen die zich echt in het wilde westen afspeelt. Vind dat altijd wel de charme van openwereld games: soms speel je twee uur zonder echt iets gedaan te hebben (klooien in de wereld), andere keren doe je missies en boek je wel progressie in het verhaal.

AC voelt daarin gewoon erg achterhaald. Sowieso krijg ik bij die map (landschap) het idee dat het grotendeels gegenereerd is (type begroeing, toning qua kleur, hoe bergachtig). Een paar belangrijke gebouwen zijn heel mooi uitgewerkt, het merendeel is dan weer gekopieerd van elkaar met af en toe een andere texture of indeling. De NPC's vond ik altijd wel leuk, geeft wel het gevoel dat je in een hele oude stad rondloopt. Tegelijkertijd zijn ze sinds AC2 niet doorontwikkeld. In RDR2 merk je meer van dag- nachtcycles qua leven, herkennen mensen je als je weer terugkomt, reageren ze op je gedrag etcetera. Verder is de interactie met je omgeving in AC minimaal: je paard, je boot, je kunt klimmen en je kunt kisten in de wereld openen... de rest is letterlijk en figuurlijk een decor van (terugkerende) textures waar je verder niks mee kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik hoop echt dat de map kleiner is en de game ren stuk korter. De setting spreekt me enorm aan dus ik ga Valhalla zeker halen maar ik heb geen zin om 60 uren in die game te steken als er veel herhaling en filler missies in zitten. Dan liever een korte game die wel interresant blijft.

Een lange game is niet erg, maar er zijn maar weinig games die het halrn bij een the Witcher qua story telling.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tom schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:23:
[...]

Het kan dat de gameplay van RDR2 je niet ligt. Er zit inderdaad veel in dat moet bijdragen aan het realisme. Overal kun je iets mee, elk object heeft wel een interactie, etc. Ik snap dat niet iedereen zit te wachten op het kammen van je paard of al dat soort dingen. Maar op een paar stukken na is het niet verplicht en kun je prima van missie naar missie hoppen. Ik vond het wel bijdragen aan de sfeer en het gevoel een game te spelen die zich echt in het wilde westen afspeelt. Vind dat altijd wel de charme van openwereld games: soms speel je twee uur zonder echt iets gedaan te hebben (klooien in de wereld), andere keren doe je missies en boek je wel progressie in het verhaal.

AC voelt daarin gewoon erg achterhaald. Sowieso krijg ik bij die map (landschap) het idee dat het grotendeels gegenereerd is (type begroeing, toning qua kleur, hoe bergachtig). Een paar belangrijke gebouwen zijn heel mooi uitgewerkt, het merendeel is dan weer gekopieerd van elkaar met af en toe een andere texture of indeling. De NPC's vond ik altijd wel leuk, geeft wel het gevoel dat je in een hele oude stad rondloopt. Tegelijkertijd zijn ze sinds AC2 niet doorontwikkeld. In RDR2 merk je meer van dag- nachtcycles qua leven, herkennen mensen je als je weer terugkomt, reageren ze op je gedrag etcetera. Verder is de interactie met je omgeving in AC minimaal: je paard, je boot, je kunt klimmen en je kunt kisten in de wereld openen... de rest is letterlijk en figuurlijk een decor van (terugkerende) textures waar je verder niks mee kunt.
Voor iemand die Origins niet heeft uitgespeeld en Odyssey nooit heeft gespeeld heb je wel een behoorlijk zware mening over de inhoud van die games. Iets zegt me dat je Valhalla dan ook niks gaat vinden en je hier eigenlijk alleen komt om een beetje te rellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:30
Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:06:
[...]

Voor iemand die Origins niet heeft uitgespeeld en Odyssey nooit heeft gespeeld heb je wel een behoorlijk zware mening over de inhoud van die games. Iets zegt me dat je Valhalla dan ook niks gaat vinden en je hier eigenlijk alleen komt om een beetje te rellen.
Ik heb Origins half gespeeld en Odyssey wel uitgespeeld en ben het toch met @Tom eens. Ik vind AC games altijd wel ok entertainment als ik t niet voor de volle mep koop maar ik vind het ook een beetje achterhaald. Met Origins kwam er weer iets meer leven in maar het blijft allemaal wat generiek qua wereld en herhaling. Ze doen ook heel veel goed en het blijft vaak wel een avontuur in een nieuwe wereld maar vind het daarom ook zonde dat het allemaal niet wat unieker is.

Edit: ik zal Valhalla waarschijnlijk ook wel weer een kans geven hoor, als die wat afgeprijsd is.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluw op 25-08-2020 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Martinspire schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:06:
[...]

Dat zal wel meevallen. Ben wat dat betreft wel een fan van de serie, maar dat is wel minder geworden. Vrijwel alle AC's heb ik gekocht, volgens mij alleen AC1, Unity en de opvolger of uitbreiding van Black Flag niet. Origins heb ik eraf gegooid. Odyssey een tijdje terug ook gekocht toen ie in de aanbieding was. Daar zit nu zo'n 40 uur in (maar niet meer de drang om er echt verder mee te gaan, helaas):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_H4VQCYTp9vpKesj6IqXQDbiz_c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xu1RMAO4ROMUpPamqA0zNtYu.jpg?f=user_large

Dus ik denk dat ik er prima over kan oordelen.
Je hoort mij ook niet zeggen dat het slecht is. Wel dat veel elementen achterhaald zijn als ik het vergelijk met andere games. Ontwikkeltijden á la Rockstar (jaren wachten) hoeft van mij ook niet, dat past denk ik niet bij Ubisoft. Elke 1-2 jaar een nieuwe game is ook lekker. Daarom heb ik liever een kleinere wereld met meer aandacht voor hetgeen erin te vinden is. En minder content vind ik ook niet erg, dan kan de kwaliteit van het verhaal/missies wat omhoog. Veel games hebben op dat vlak flinke stappen gezet en daarin blijft Ubisoft naar mijn idee achter.
Dat anderen zich met de huidige AC's honderd uur of meer vermaken is natuurlijk prima. Van mij mag het best omlaag naar 30-35 uur als dat ten goede komt aan de kwaliteit. Ligt misschien ook aan m'n leeftijd, wat ouder dus niet alle tijd/geduld van de wereld. Bij Valhalla wacht ik uiteraard de reviews af, maar het is bij mij niet meer een pre-order voor full-price zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
[...]

Ik ervaar het precies andersom tussen AC Odyssey en RDR2. Aangaande je laatste alinea: je kan je dan afvragen over de setting geschikt is voor een game als deze. De oude God of War games lieten zien voldoende gevarieerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tom schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Dat zal wel meevallen. Ben wat dat betreft wel een fan van de serie, maar dat is wel minder geworden. Vrijwel alle AC's heb ik gekocht, volgens mij alleen AC1, Unity en de opvolger of uitbreiding van Black Flag niet. Origins heb ik eraf gegooid. Odyssey een tijdje terug ook gekocht toen ie in de aanbieding was. Daar zit nu zo'n 40 uur in (maar niet meer de drang om er echt verder mee te gaan, helaas):

[Afbeelding]

Dus ik denk dat ik er prima over kan oordelen.
Het is anders pas 1/3 tot 1/4 van de main game en dan heb je de DLC dus ook nog niet gezien qua mapdesign.
Je hoort mij ook niet zeggen dat het slecht is. Wel dat veel elementen achterhaald zijn als ik het vergelijk met andere games. Ontwikkeltijden á la Rockstar (jaren wachten) hoeft van mij ook niet, dat past denk ik niet bij Ubisoft. Elke 1-2 jaar een nieuwe game is ook lekker. Daarom heb ik liever een kleinere wereld met meer aandacht voor hetgeen erin te vinden is. En minder content vind ik ook niet erg, dan kan de kwaliteit van het verhaal/missies wat omhoog.
Aja, want 100 missies met cutscenes, dialogen en een aardig verhaal is natuurlijk niks waard...
Veel games hebben op dat vlak flinke stappen gezet en daarin blijft Ubisoft naar mijn idee achter.
Hoeveel open wereld games van dit kaliber ken je eigenlijk? Want ik zie je alleen Rockstar erbij halen, maar dat is sowieso een geval apart. En bovendien een studio met enorm slechte behandeling voor diens personeel met enorm veel overwerk.
Dat anderen zich met de huidige AC's honderd uur of meer vermaken is natuurlijk prima. Van mij mag het best omlaag naar 30-35 uur als dat ten goede komt aan de kwaliteit. Ligt misschien ook aan m'n leeftijd, wat ouder dus niet alle tijd/geduld van de wereld. Bij Valhalla wacht ik uiteraard de reviews af, maar het is bij mij niet meer een pre-order voor full-price zoals voorheen.
Prima, moet je zelf weten, maar je zet jezelf op om teleurgesteld te worden gemaakt en gaat dan klagen dat het niet aan je eisen voldoet. Prima, maar volgens mij ben je dan gewoon niet de doelgroep.
En op de 1 of andere manier heb je wel het geduld om bij een Rockstar game te gaan vissen of een paard te kammen, maar is een AC game ineens te groot 8)7
Soccer98 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:26:
[...]

Ik ervaar het precies andersom tussen AC Odyssey en RDR2. Aangaande je laatste alinea: je kan je dan afvragen over de setting geschikt is voor een game als deze. De oude God of War games lieten zien voldoende gevarieerd te zijn.
Oude lineaire titels van 1/10 aan speeltijd hadden (matige) afwisseling? Wat raar?
Verder weet ik niet waar jullie zitten te kijken, maar de wereld is varieerd genoeg. Als je echter herhaling wilt zien, dan ga je het vast wel herkennen. Ik heb last van mn teen maar deze suikerpil zal het vast wel verhelpen...

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 26-08-2020 00:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
AntiChrist7 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:44:
....
Denk dat er hier gewoon meer mensen tijd insteken in de gamemet RDR2 te vergelijken dan het echt te spelen.....
Ik begin me steeds meer te irriteren hoe je mensen weg zet. Mensen kunnen ook prima kritiek hebben op een game zonder het spel niet te willen spelen enz. Ik heb het spel zelf vrijwel 100% uitgespeeld (main progress 100%, Regions 100%, high points 99%..) en ook van genoten. Echter heb ik ook een een lijstje met kritiek punten die Ubisoft van mij wel eens mag gaan verbeteren in plaats van steeds dezelfde games uitbrengen.

En ja, ik ben ook zo naief dat ik elke nieuwe deel van de serie wil spelen en koop, en dus steeds weer tegen hetzelfde probleem aan loop. En wellicht komt er wel binnenkort voor mij een punt dat ik er ook daadwerkelijk mee kap.

Al met al is dit mijn punt: Hou op om iedereen die niet vol lof is over Ubisoft weg te zetten als mensen die alleen maar zeiken, het spel niet echt spelen en alleen maar dromen over een RDR2 van Ubisoft of iets dergelijks. WE hebben gewoon wel onderbouwde argumenten voor de kritiek die wij uiten, en ik hoor de tegenpartij alleen maar roepen dat het historisch correct is. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Martinspire schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:47:
[...]

[...]
Prima, moet je zelf weten, maar je zet jezelf op om teleurgesteld te worden gemaakt en gaat dan klagen dat het niet aan je eisen voldoet. Prima, maar volgens mij ben je dan gewoon niet de doelgroep.
En op de 1 of andere manier heb je wel het geduld om bij een Rockstar game te gaan vissen of een paard te kammen, maar is een AC game ineens te groot 8)7

[...]

Oude lineaire titels van 1/10 aan speeltijd hadden (matige) afwisseling? Wat raar?
Verder weet ik niet waar jullie zitten te kijken, maar de wereld is varieerd genoeg. Als je echter herhaling wilt zien, dan ga je het vast wel herkennen. Ik heb last van mn teen maar deze suikerpil zal het vast wel verhelpen...
Het punt is juist dat je binnen Rockstar games veel kan doen wat ook écht afwisseling is. Vissen is wel degelijk wat anders dan paard rijden, jagen, missies doen etc etc. Dus als je een keer wat anders wilt doen, kan dat ook écht.

Bij AC heb je dat niet, dat proberen ze wel, maar dat heb je niet. Alle missies zijn missies dat je naar een camp moet, iets moet doen wat uiteindelijk neerkomt op of infiltereren of iedereen vermoorden, je objective halen en weer terug.
Het is ook prima dat ze 100-en uren aan voice acting er in hebben zitten, alleen beetje jammer dat ze iedereen vrijwel dezelfde lines hebben gegeven.

Ik ben een groot voorstander van dat Ubisoft de wereld eens wat kleiner maakt, en vult met kwalitative variatie, ipv alleen maar groter en groter, waardoor je dit soort opvulling nodig hebt.

Kijk even naar AC2, of zelfs Unity. Los van het feit dat Unity een bugfest was, waren dat echt goede kwalitatief toffe games en de wereld was echt klein. Echter voelde dat niet zo: Je had veel variatie in de dingen die je kon doen, de missies waren ook een stuk unieker dan wat je nu doet. Ja, laat ze maar weer eens zo'n game maken, ipv een statistiek willen halen om te kunnen zeggen dat ze de grootste game hebben gamaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Melantrix schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:55:
[...]

Ik begin me steeds meer te irriteren hoe je mensen weg zet. Mensen kunnen ook prima kritiek hebben op een game zonder het spel niet te willen spelen enz. Ik heb het spel zelf vrijwel 100% uitgespeeld (main progress 100%, Regions 100%, high points 99%..) en ook van genoten. Echter heb ik ook een een lijstje met kritiek punten die Ubisoft van mij wel eens mag gaan verbeteren in plaats van steeds dezelfde games uitbrengen.

En ja, ik ben ook zo naief dat ik elke nieuwe deel van de serie wil spelen en koop, en dus steeds weer tegen hetzelfde probleem aan loop. En wellicht komt er wel binnenkort voor mij een punt dat ik er ook daadwerkelijk mee kap.

Al met al is dit mijn punt: Hou op om iedereen die niet vol lof is over Ubisoft weg te zetten als mensen die alleen maar zeiken, het spel niet echt spelen en alleen maar dromen over een RDR2 van Ubisoft of iets dergelijks. WE hebben gewoon wel onderbouwde argumenten voor de kritiek die wij uiten, en ik hoor de tegenpartij alleen maar roepen dat het historisch correct is. 8)7
Wel, om een andere Ubisoft game te quoten. "you know what the definition of insanity is?" Blijven de game op release kopen en verwachten dat er iets veranderd.... vraagje: heb je ooit al eens je commentaar gepost op een ubisoft forum of ergens anders waar ze het wss kunnen lezen, of is het gewoon clickbait?

Again , ik ben niet degene die hier begonnen is over kotsen of Rockstar als grote voorbeeld te houden. Ik vind het gewoon erg ironisch dat er wordt gezegd "steeds dezelfde game" als GTA V letterlijk zijn derde versie krijgt...

Ik erger me eraan hoe je niet leest. Dat historisch correct was duidelijk om te lachen, er stond nog een smiley bij en met de uitdrukking "advocaat van de duivel" (advocaat van de duivel spelen (=een mening geven waar je het zelf niet mee eens bent, maar die je geeft om reacties uit te lokken - https://www.woorden.org/s...an%20de%20duivel%20spelen ), en ik zeg het later nog eens. Maar je blijft erop hameren... ja zo'n mensen hun argumenten neem ik inderdaad niet meer serieus. Je argument is trouwens altijd hetzelfde "ubisoft bad, rockstar good". :Z

Voor mij is wat herhaling in een open world game geen dealbreaker. Wat het wel is, is aggresieve microtransactions (shark cards), een waardeloze launcher (social club), het systematisch achteruit stellen van pc + weinig doen tegen cheaters. maar daar hoor je weinig van.....

[ Voor 11% gewijzigd door AntiChrist7 op 26-08-2020 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
AntiChrist7 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:28:
[...]

Wel, om een andere Ubisoft game te quoten. "you know what the definition of insanity is?" Blijven de game op release kopen en verwachten dat er iets veranderd.... vraagje: heb je ooit al eens je commentaar gepost op een ubisoft forum of ergens anders waar ze het wss kunnen lezen, of is het gewoon clickbait?

Again , ik ben niet degene die hier begonnen is over kotsen of Rockstar als grote voorbeeld te houden. Ik vind het gewoon erg ironisch dat er wordt gezegd "steeds dezelfde game" als GTA V letterlijk zijn derde versie krijgt...

Ik erger me eraan hoe je niet leest. Dat historisch correct was duidelijk om te lachen, er stond nog een smiley bij en met de uitdrukking, en ik zeg het later nog eens. Maar je blijft erop hameren... ja zo'n mensen hun argumenten neem ik inderdaad niet meer serieus. Je argument is trouwens altijd hetzelfde "ubisoft bad, rockstar good". :Z
Leuk dat je dit 'clickbait' noemt, maar dit is een discussieforum, waar we discussieren over de game, onze hoop en verwachtingen uitspreken etc etc. Dus volgens mij zit ik hier wel op de juiste plek.

Ik heb nooit gezegd "Ubisoft bad, Rockstar good" (of iets wat daar op neer komt). Dat je dat uit mijn comments haalt wil alleen maar zeggen dat je er waarschijnlijk niks tot weinig van gelezen hebt. Dat is jammer, want dan kom je uit op wat we nu aan het doen zijn, namelijk met modder naar elkaar gooien in plaats van inhoudelijk er over discussieren.

Maar goed, ik begrijp dat je mij niet meer serieus neemt en dat mag. Dus ik laat het hierbij, iig naar jou toe. Ik hoop dat Valhalla voor ons beiden een leuke game wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
[...]

Dat de shoarma tent er niet staan verbaast me niet, echter is de vorm van het eiland inclusief het gebergte etc natuurlijk wel te herkennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
[...]

Ik vind het gewoon erg ironisch dat er wordt gezegd "steeds dezelfde game" als GTA V letterlijk zijn derde versie krijgt...
Je realiseert je wel dat Rockstar hiermee ook niet suggereert dat men een nieuwe game uitbrengt hé? Men brengt gewoon dezelfde game uit op een ander platform. Niet om het goed te praten, maar dat vind ik wel iets heel anders dan wat Ubisoft met AC doet.

Om de vergelijking met RDR2 even los te laten... Volgens mij kunnen we het er over eens zijn dat de AC reeks veelal copy-paste werk is en er weinig nieuws wordt gebracht, afgezien van de setting die elke keer anders is. Dus even los van of je dit wel/niet storend vindt.

Of ervaar jij elk deel in de AC serie wel als vernieuwend t.o.v. het vorige deel?

[ Voor 26% gewijzigd door SparksNL op 26-08-2020 09:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:33

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:De discussie moet wat minder op de man, en mag ook wel wat minder kinderachtig. Het zal de discussie ook helpen als sommigen niet zo zwart-wit reageren op alles. Je kunt prima een kritische mening hebben over iets maar iets toch leuk vinden of spelen, het sluit elkaar niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
[...]

1. Wel, om een andere Ubisoft game te quoten. "you know what the definition of insanity is?" Blijven de game op release kopen en verwachten dat er iets veranderd.... vraagje: heb je ooit al eens je commentaar gepost op een ubisoft forum of ergens anders waar ze het wss kunnen lezen, of is het gewoon clickbait?

2. Again , ik ben niet degene die hier begonnen is over kotsen of Rockstar als grote voorbeeld te houden. Ik vind het gewoon erg ironisch dat er wordt gezegd "steeds dezelfde game" als GTA V letterlijk zijn derde versie krijgt...

Ik erger me eraan hoe je niet leest. Dat historisch correct was duidelijk om te lachen, er stond nog een smiley bij en met de uitdrukking "advocaat van de duivel" (advocaat van de duivel spelen (=een mening geven waar je het zelf niet mee eens bent, maar die je geeft om reacties uit te lokken - https://www.woorden.org/s...an%20de%20duivel%20spelen ), en ik zeg het later nog eens. Maar je blijft erop hameren... ja zo'n mensen hun argumenten neem ik inderdaad niet meer serieus. Je argument is trouwens altijd hetzelfde "ubisoft bad, rockstar good". :Z

3. Voor mij is wat herhaling in een open world game geen dealbreaker. Wat het wel is, is aggresieve microtransactions (shark cards), een waardeloze launcher (social club), het systematisch achteruit stellen van pc + weinig doen tegen cheaters. maar daar hoor je weinig van.....
1. Dit soort onderwerpen is precies waar het Tweakers-forum voor bedoeld is.

2. Ik vind dat geen vergelijking om eerlijk te zijn. De vergelijking met Rockstar gaat om het game-inhoudelijke. Jij vergelijkt het nu met het driemaal op nieuw uitbrengen van dezelfde game, maar daar gaat het niet over. Wij hebben het erover dat twee verschillende games te veel op elkaar lijken en dat Odyssey niet gevarieerd genoeg is.

3. Ben ik het ook mee eens overigens, maar je hoort hier niemand in dit topic over omdat dat het onderwerp ook niet is. We hebben het over Assassin’s Creed en pakken Red Dead Redemption 2 enkel als voorbeeld. Ook niet gek natuurlijk, want er zitten raakvlakken tussen beide spellen. Tevens zijn ze in dezelfde maand uitgekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Soccer98 op 26-08-2020 10:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Martinspire schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:47:
[...]
Het is anders pas 1/3 tot 1/4 van de main game en dan heb je de DLC dus ook nog niet gezien qua mapdesign.
Het is een dooddoener om te zeggen dat ik er niet over kan oordelen als ik bijna alle AC's heb (uit)gespeeld en 40 uur in Odyssey heb zitten. Ik heb niet echt de indruk dat die overige uren heel veel anders gaat zijn. Als ik de enige ben met dat commentaar had je een punt, maar het is één van de grootste kritiekpunten op de laatste AC's. In dit topic lees ik meermaals dat mensen hopen dat Valhalla daarin anders is en blij zijn dat de map wat kleiner is. Dat sommige mensen het wel heerlijk vinden om 100+ uur in AC rond te dwalen kan ik ook volledig begrijpen.
Ik weet niet wat ik je misdaan heb of waarom ik in de hoek met 'haters' terecht kom, maar ik was altijd fan van de serie en heb het merendeel (bij release) gekocht en uitgespeeld. AC2 (met uitbreidingen) is één van mijn favoriete games aller tijde. Sinds Origins en Odyssey is dat minder geworden en daar geef ik wat redenen met onderbouwing voor, terwijl ik het in de basis nog steeds toffe games vind (open wereld structuur, stealth gameplay, de historische plekken en beroemde karakters verwerkt in het verhaal). Je kunt toch ook niet ontkennen dat Ubisoft een wat andere richting op is gegaan met AC?

Als ik de volgende game van Rockstar kut vind zal ik dat ook zeggen, het is toch niet dat je een standpunt over een studio moet innemen en daarbij moet blijven? Ook over Rockstar valt iets te zeggen, bijvoorbeeld de controls die kut zijn. Of de laadtijden. Of de manier waarop multiplayer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
SparksNL schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:29:
[...]

Je realiseert je wel dat Rockstar hiermee ook niet suggereert dat men een nieuwe game uitbrengt hé? Men brengt gewoon dezelfde game uit op een ander platform. Niet om het goed te praten, maar dat vind ik wel iets heel anders dan wat Ubisoft met AC doet.

Om de vergelijking met RDR2 even los te laten... Volgens mij kunnen we het er over eens zijn dat de AC reeks veelal copy-paste werk is en er weinig nieuws wordt gebracht, afgezien van de setting die elke keer anders is. Dus even los van of je dit wel/niet storend vindt.

Of ervaar jij elk deel in de AC serie wel als vernieuwend t.o.v. het vorige deel?
maar ze vragen er nog altijd de volledige mep voor... Tien jaar teren op 2-3 games en ze meermaals opnieuw uitbrengen vind ik ook niet gezonde bussines voor de customer.

Ik speel AC en andere ubisoft games om te genieten van de wereld die ze elke keer maken, wat ze heel goed doen. Of het nu de caraiben is, egypte, Renaissance Italie, of Nepal of het zonnige San francisco.
Ik heb ook altijd al gezegd dat je voor vernieuwing niet bij AC moet zijn, maar daar wordt ook weer over gelezen... ja er zijn repititieve taken in, maar die zijn verre van een vereiste. Niemand vraagt e om een hele map te clearen en je hebt het ook niet nodig om verder te gaan.

ik heb geen probleem met discussie, maar het moet interessante discussie zijn. AC games niet vernieuwend genoeg? Sorry, daar wordt al jaren over geleuterd en er wordt weinig nieuws gezegd. In dit geval pas ik wel voor een hoop copy/paste....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
AntiChrist7 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:42:
[...]
maar ze vragen er nog altijd de volledige mep voor... Tien jaar teren op 2-3 games en ze meermaals opnieuw uitbrengen vind ik ook niet gezonde bussines voor de customer.

Ik speel AC en andere ubisoft games om te genieten van de wereld die ze elke keer maken, wat ze heel goed doen. Of het nu de caraiben is, egypte, Renaissance Italie, of Nepal of het zonnige San francisco.
Ik heb ook altijd al gezegd dat je voor vernieuwing niet bij AC moet zijn, maar daar wordt ook weer over gelezen... ja er zijn repititieve taken in, maar die zijn verre van een vereiste. Niemand vraagt e om een hele map te clearen en je hebt het ook niet nodig om verder te gaan.

ik heb geen probleem met discussie, maar het moet interessante discussie zijn. AC games niet vernieuwend genoeg? Sorry, daar wordt al jaren over geleuterd en er wordt weinig nieuws gezegd. In dit geval pas ik wel voor een hoop copy/paste....
Het grote verschil met GTA is dat dit feitelijk remasters zijn. Zo heb ik GTAV destijds op de X360 gekocht en daarna nogmaals op de PS4. Naast het feit dat Rockstar nieuwe features had toegevoegd, zoals een (goed!) uitgewerkte 1st person mode, draaide die game gewoon veel lekkerder dan op de X360. Ik had dan ook geen enkel bezwaar om opnieuw de volle mep neer de leggen. Sterker nog, dat is een koopje voor een game van dat formaat.

Als je dan kijkt naar AC Odyssey, dan zit je letterlijk naar een reskin van Origins te kijken. De game is op de setting na namelijk identiek aan Origins. De animaties e.d. zijn letterlijk hetzelfde. Ubisoft haalt elke 2 jaar zijn "lego doos" tevoorschijn om met dezelfde "stenen" weer iets nieuws te bouwen. Dat doen wel meer bedrijven, maar bij deze serie ligt het er wel heel dik bovenop.

Zoals eerder al gemeld, ondanks dat bovenstaande een feit is, blijven het toch lekkere games om zo tussendoor weg te spelen, maar dan wel pas zodra ze in de budget bak belanden :)

Overigens was ik in de veronderstelling dat hetgeen waar we het nu over hebben juist het punt ter discussie was? Als dit niet interessant genoeg is voor je waarom draag je er dan wel aan bij? :+

• sjaool

sjaool

Tom schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:40:
[...]
Geloof me, je bent een broekie dus het leeftijdsexcuus gaat niet op... :+

Ik zit nu op 298 uur in Odyssey en vermaak mij nog steeds prima. :P

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik hou deze game met een half oog in de gaten. Odyssey heeft mij zeer goed vermaakt, maar misschien omdat ik Valhalla toch behoorlijk vind lijken op Odyssey, heb ik niet meer de neiging weer 100+ uur er in te steken. Misschien dat die lovend wordt ontvangen en ik alsnog geïnteresseerd raak, of hij gaat ooit bij Steam in de sale met DLC's dat ik deze wel koop.

Wel erg benieuwd naar de eerste reviews als die uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:49:
Ik hou deze game met een half oog in de gaten. Odyssey heeft mij zeer goed vermaakt, maar misschien omdat ik Valhalla toch behoorlijk vind lijken op Odyssey, heb ik niet meer de neiging weer 100+ uur er in te steken. Misschien dat die lovend wordt ontvangen en ik alsnog geïnteresseerd raak, of hij gaat ooit bij Steam in de sale met DLC's dat ik deze wel koop.

Wel erg benieuwd naar de eerste reviews als die uit is.
In de sale zou ik hem ook niet laten liggen ware het dat ik hem in pre-order heb staan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
De game komt tegelijk met de nieuwe Xbox op 10 november:

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:13
Sjurm schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:56:
De game krijgt komt tegelijk met de nieuwe Xbox op 10 november:

[Twitter]
Heb er zin in. En dan vooral op een van de nieuwe consoles.

Voor mij is de RPG opzet geen probleem. Vermaak me er goed mee.

Begreep ik goed dat er in Valhalla nog geen ray tracing zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:48

Oxigeon

En zo is dat!

Het gaat er toch wel aan liggen of Sony nog met iets anders gaat komen als launchgame. Anders wordt het voor mij toch wel even kiezen tussen Valhalla en CoD of misschien wel Cyberpunk. Maar dat Valhalla er gaat komen is een zekerheidje

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Als ik het goed begrijp krijgt iedereen een gratis upgrade voor deze game op de PS5 als ik de PS4 versie heb als ik die nou bijvoorbeeld zou pre-orderen op MM. Waarom zou ik dan €10 extra betalen voor de versie alleen voor PS5? Mis ik hier iets, een bepaalde catch ofzo?
Bepaalde addertjes onder het gras in voorwaarden of beperkingen waar ik me niet bewust van ben? Iemand die me inzicht kan geven?

https://www.psu.com/news/...-free-ps4-to-ps5-upgrade/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHkNgpmBs5tfdt6p0kYBeAIDIfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRMYpQibRift28msQAwkz0EJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door LightTwi op 14-09-2020 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 18:54
Het lijkt er niet op als ik het zo zie:
https://support.ubisoft.com/nl-NL/faqs/55850

Ook additionele content zal worden meegenomen e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
mrdemc schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:13:
Het lijkt er niet op als ik het zo zie:
https://support.ubisoft.com/nl-NL/faqs/55850

Ook additionele content zal worden meegenomen e.d.
Dankjewel voor je antwoord! Zeer behulpzaam en volledig.
Lijken dus absoluut nul nadelen aan te zitten mits ik upgrade naar PS5 met disc-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 16:38

JSchut

.....

Ik heb de PS5 versie gekocht in de ubisoft store. Zelfde prijs als de PS4 versie (69,99) met 20% korting en gratis verzending zit ik 55 euro. Als de PS4 versie goedkoper was geweest had ik die misschien wel gekocht. Maar een PS5 hoesje is toch leuker.

Demon's Souls en AC Valhalla op release binnen als het goed is. Heb er weer zin in!

[ Voor 19% gewijzigd door JSchut op 18-09-2020 15:10 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Was even op youtube wat filmpjes aan het kijken van Valhalla en kwam de volgende tegen.
Volgens mij is deze hier nog niet langsgeweest.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

thijsco19 schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:45:
Was even op youtube wat filmpjes aan het kijken van Valhalla en kwam de volgende tegen.
Volgens mij is deze hier nog niet langsgeweest.
[YouTube: Assassin's Creed Valhalla Gameplay Of Merchant, Hidden Blade Combat & More! (AC Valhalla Gameplay)]
ZIET ER GOED UIT :D oOo

• Martinspire
Ìk ga hem niet helemaal doorkijken, dat zie ik tijdens de game wel. De momenten die ik zag ziet er in ieder geval leuk zat uit.

Wat me wel opvalt en wat wellicht bij meer games zal veranderen: hoeveel sneller je de camera rond kunt draaien. Bij veel games was de maximale snelheid toch vooral gelimiteerd aan hoe snel de game de objecten om je heen kon renderen. Nu dat minder een probleem is (of je offert even wat FPS op om dat te renderen), kun je dus ook veel sneller omkijken. Iets wat bv bij shooters heel veel impact gaat hebben.

Maar bij een game als AC:V kun je dus veel makkelijker om je heen kijken als je een locatie benaderd. Je ziet minder snel iemand over het hoofd. Dat lijkt me toch wel erg fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

[YouTube: ASSASSIN'S CREED VALHALLA - NEW DETAILS | Hunting, Fishing and DOGS! [2020]]
Die screenshots die deze youtuber toont zien er wel indrukwekkend uit, als dat next gen is :9~

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gamerboy
De nieuwe story trailer is zojuist uitgekomen

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Flink opgeknapt op wat schoonheidsfoutjes na. Ben wel benieuwd naar gameplay van de nieuwste build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Wow!

Die ziet er goed uit! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Hoop zooo dat dit op de PS5 er zo uit... we zullen het zien. Nog 7 weken en 2 dagen voor de PS5 uit is.

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 13:43
Zin in, zal voor velen DE launch game worden op 10Nov!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 01-10 13:50
Je zou toch zweren dat Kassandra in de trailer zit. Alleen dan met lichter haar!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dubrillion schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:35:
Je zou toch zweren dat Kassandra in de trailer zit. Alleen dan met lichter haar!
Ik had precies hetzelfde! 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shut up and take my money _/-\o_ :9~ !!!

• bram1984
Kalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:13:
[...]

Hoop zooo dat dit op de PS5 er zo uit... we zullen het zien. Nog 7 weken en 2 dagen voor de PS5 uit is.
Ziet er, buiten de cinematics om, toch een beetje hetzelfde uit als Odyssey? Die cinematic kwaliteit ga je sowieso niet krijgen in-game. Anders hadden ze dat al lang laten zien natuurlijk.

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:37:
[...]

Ziet er, buiten de cinematics om, toch een beetje hetzelfde uit als Odyssey? Die cinematic kwaliteit ga je sowieso niet krijgen in-game. Anders hadden ze dat al lang laten zien natuurlijk.
Wat jij nog in dit topic doet is mij een vraag, je had AC Valhalla toch allang afgeschreven? Als ik naar jou moet luisteren zien alle PS5 gamers er exact hetzelfde uit als op de PS4.
Vind het er zelf een stuk beter uitzien dan odyssey, maar ik zal wel een roze bril op hebben ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 30-09-2020 09:53 ]

• bram1984
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:48:
[...]

Wat jij nog in dit topic doet is mij een vraag, je had AC Valhalla toch allang afgeschreven? Als ik naar jou moet luisteren zien alle PS5 gamers er exact hetzelfde uit als op de PS4.
Maar jij denkt dan dat ze de vanilla Xbox One versie hebben laten zien in alle promotie of zo, tot nu toe? Er is toch genoeg gameplay te vinden? Reken er maar op dat dit allemaal Series X/PC footage is. Dus ik begrijp niet zo goed waar je op doelt met je opmerking? De omgeving ziet er prima uit, maar niet drastisch anders dan Odyssey toch? Of vind jij van wel? Het blijft een cross gen game. Dus om antwoord te geven op je vraag: ja, zowel de cinematics als de gameplay ziet er zo uit op de PS5, maar dan in 4K/60 wat geloof ik al door EG is bevestigd.

Edit: en alle PS5 games zien er hetzelfde uit als op de PS4? Eh? Waar haal je dat vandaan dan? Genoeg games te vinden die er veel beter uitzien op de next gen toch? :?

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 30-09-2020 09:55 ]

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:53:
[...]

Maar jij denkt dan dat ze de vanilla Xbox One versie hebben laten zien in alle promotie of zo, tot nu toe? Er is toch genoeg gameplay te vinden? Reken er maar op dat dit allemaal Series X/PC footage is. Dus ik begrijp niet zo goed waar je op doelt met je opmerking? De omgeving ziet er prima uit, maar niet drastisch anders dan Odyssey toch? Of vind jij van wel? Het blijft een cross gen game. Dus om antwoord te geven op je vraag: ja, zowel de cinematics als de gameplay ziet er zo uit op de PS5, maar dan in 4K/60 wat geloof ik al door EG is bevestigd.

Edit: en alle PS5 games zien er hetzelfde uit als op de PS4? Eh? Waar haal je dat vandaan dan? Genoeg games te vinden die er veel beter uitzien op de next gen toch? :?
Als je kijkt naar de eerste gameplay beelden en videos van latere builds van de game zie je al wel grafische verbeteringen, denk dat ze voor de next gen consoles genoeg getuned zullen hebben om het er beter uit te laten zien dan odyssey op de PS4. Maar ik verwacht ook niet van Ubisoft dat ze ineens een grafische prachtgame uitbrengen zoals TLOU2. Maar mag toch wel hopen dat het er beter uit ziet dan op de PS4, met wel wat meer dan alleen een betere resolutie en meer FPS.

En over dat developers altijd het beste van de game willen laten zien, gaat niet altijd op, anders hadden ze Dirt 5 wel op de XSX laten zien ipv op de XSS

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 30-09-2020 10:02 ]

• bram1984
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[...]

Als je kijkt naar de eerste gameplay beelden en videos van latere builds van de game zie je al wel grafische verbeteringen, denk dat ze voor de next gen consoles genoeg getuned zullen hebben om het er beter uit te laten zien dan odyssey op de PS4. Maar ik verwacht ook niet van Ubisoft dat ze ineens een grafische prachtgame uitbrengen zoals TLOU2. Maar mag toch wel hopen dat het er beter uit ziet dan op de PS4, met wel wat meer dan alleen een betere resolutie en meer FPS.
Absoluut dat het er beter uitziet, maar wat je nu ziet is in principe wat je krijgt. Ik bedoel te zeggen dat je er vanuit kunt gaan dat ze nu al de next gen versie laten zien. Dat doen uitgevers altijd, de beste versie laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
Dubrillion schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:35:
Verrek.. ze lijkt er idd wel op, heeft zelfs een beetje die eigenwijze smirk van dr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6ohfSbMGagqViyimoXhmAkbg-U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ct9sXc0tLD8wobWEBfUbM5iE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1oBirwFvpBqNVFXvMx9UQ4SY4U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zriEhkIXa0uEge9I6oitp9N2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9fxp6oc8VxL_cxpDsWShV3CJmY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EwzjJPfrUzPpJ6tFrNTSblEG.jpg?f=user_large

Kassandra :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGnapTcXaJghcfEfmqHFmrVCgoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKywaNJafVk4uM2n4cfAQobT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door PepieNL op 30-09-2020 10:19 ]

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:02:
[...]

Absoluut dat het er beter uitziet, maar wat je nu ziet is in principe wat je krijgt. Ik bedoel te zeggen dat je er vanuit kunt gaan dat ze nu al de next gen versie laten zien. Dat doen uitgevers altijd, de beste versie laten zien.
Achja, met AC Black Flag, was de PS3 versie ook niet opgewassen tegen de PS4 versie, zal vermoedelijk nu met de PS4 & 5 niet heel anders zijn lijkt me. Ben wel benieuwd naar de eerste PS4 vs PS5 vergelijkingen van games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

PepieNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:05:
[...]

Verrek.. ze lijkt er idd wel op, heeft zelfs een beetje die smirk van dr.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is officieel, ze hebben van Kassandra een Viking gemaakt.

PepieNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:05:
[...]

Verrek.. ze lijkt er idd wel op, heeft zelfs een beetje die eigenwijze smirk van dr.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kassandra :

[Afbeelding]
Zal vast niet zonder reden zijn, misschien ontdek je tijdens het spelen wel waarom ze terug is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 21:13
Kalder schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:13:
[...]

Hopelijk ziet het er zo uit ja! Zin in deze game op PS5 oOo

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Kalder schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:10:
[...]

Het is officieel, ze hebben van Kassandra een Viking gemaakt.
Beetje de kenau versie van Kassandra :P Op basis van vorig beeldmateriaal vond ik de vrouwelijke Eivor meer weg hebben van Lagertha Lothbrok. Zo hoort een vrouwelijke viking er ook uit te zien natuurlijk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:41
G_Dragon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:45:
[...]

Zal vast niet zonder reden zijn, misschien ontdek je tijdens het spelen wel waarom ze terug is
Denk eerder dat Ubisoft iets te enthousiast is geweest met copy-paste.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Hulleman
LightTwi schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:48:
Als ik het goed begrijp krijgt iedereen een gratis upgrade voor deze game op de PS5 als ik de PS4 versie heb als ik die nou bijvoorbeeld zou pre-orderen op MM. Waarom zou ik dan €10 extra betalen voor de versie alleen voor PS5? Mis ik hier iets, een bepaalde catch ofzo?
Bepaalde addertjes onder het gras in voorwaarden of beperkingen waar ik me niet bewust van ben? Iemand die me inzicht kan geven?

https://www.psu.com/news/...-free-ps4-to-ps5-upgrade/

[Afbeelding]
Bij allyourgames.nl is de PS5 versie € 63 en de PS4 versie € 58. Wat kleiner verschil. Ik haal gewoon de PS5 versie, ook al is het niet perse nodig. Als je de game weer verkoopt, brengt de PS5 versie ook ietsje meer op lijkt me.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Na het zien van die Story trailer krijg ik toch wel zin in deze game, Viking setting spreekt me sowieso erg aan. Aangezien Ubisoft titels snel in prijs dalen wacht ik dat wel evne af :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gamerboy
Chaoss schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:10:
Na het zien van die Story trailer krijg ik toch wel zin in deze game, Viking setting spreekt me sowieso erg aan. Aangezien Ubisoft titels snel in prijs dalen wacht ik dat wel evne af :P
ik zou die 20% korting gebruiken tegen 100 uplay points
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
gamerboy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:48:
[...]

;)
Dank je!
Had geen idee dat ik door de jaren heen zoveel puntjes gespaard had..
..ook geen idee dat ik daar mooie kortingen mee kon pakken :+

[ Voor 8% gewijzigd door PepieNL op 30-09-2020 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

;)
Nice, goede deal zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hoe zit het dan als je de ps5 versie koopt. Krijg je dan een code om de game te downloaden of een disk thuisgestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hulleman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:29:
Als je de game weer verkoopt, brengt de PS5 versie ook ietsje meer op lijkt me.
De PS4-versie kun je verkopen aan mensen met een PS4 en een PS5. De PS5-versie kun je alleen verkopen aan mensen met een PS5. Misschien iets om mee te nemen in de overweging.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Oxigeon schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Hoe zit het dan als je de ps5 versie koopt. Krijg je dan een code om de game te downloaden of een disk thuisgestuurd
Ik krijg de discversie toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Op deze manier 56,- voor de disk versie en 70,- voor de digitale download via betreffende store(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

[...]

;)
Hey bedankt! Goeie tip, wist niet dat je met die uplay punten korting kon krijgen maar heb er nog meer dan 300 dus kan daar ook gebruik van maken :)

Bovendien krijg je er zo te zien ook meteen weer 70 punten voor terug dus effectief kost het je 30 punten.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 01-10-2020 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
Kalder schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

Hey bedankt! Goeie tip, wist niet dat je met die uplay punten korting kon krijgen maar heb er nog meer dan 300 dus kan daar ook gebruik van maken :)

Bovendien krijg je er zo te zien ook meteen weer 70 punten voor terug dus effectief kost het je 30 punten.
Denk niet dat je die punten gelijk terug krijg. Dat zijn volgens mij de punten die je in de game kunt verdienen (redelijk easy vaak)

Maar geen probleem scheelt voor veel mensen een hoop. Ik ga het volgende week ook doen als ik hem bestel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vanuit waar wordt zoiets verzonden? En komt dit al aan vanaf 12 november? Denk dat ik deze dan ook maar ga bestellen. Voor 56 euro ga je die nergens anders vinden.

Niet dat ik op 19 november de ps5 in huis heb en de game bij wijze van spreken pas de 25e aankomt

[ Voor 23% gewijzigd door Oxigeon op 01-10-2020 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Oxigeon schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:38:
Vanuit waar wordt zoiets verzonden? En komt dit al aan vanaf 12 november? Denk dat ik deze dan ook maar ga bestellen. Voor 56 euro ga je die nergens anders vinden.

Niet dat ik op 19 november de ps5 in huis heb en de game bij wijze van spreken pas de 25e aankomt
Altijd vanuit Luxemburg, middels UPS, de dag voor launch zodat het op launchdag geleverd wordt.

Dit wordt nu de 4de of 5de keer dat ik direct via Ubi pre-order voor een AC game. Ze hebben nog geen 1 keer gefaald.
gamerboy schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Denk niet dat je die punten gelijk terug krijg. Dat zijn volgens mij de punten die je in de game kunt verdienen (redelijk easy vaak)

Maar geen probleem scheelt voor veel mensen een hoop. Ik ga het volgende week ook doen als ik hem bestel 😁
Nee hoor, die 70 punten krijg je direct terug als je een product aankoopt. Heel slim gedaan zodat je al een zetje krijgt voor een eventuele andere aankoop.

[ Voor 30% gewijzigd door Notna op 01-10-2020 21:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Notna schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Altijd vanuit Luxemburg, middels UPS, de dag voor launch zodat het op launchdag geleverd wordt.

Dit wordt nu de 4de of 5de keer dat ik direct via Ubi pre-order voor een AC game. Ze hebben nog geen 1 keer gefaald.

[...]

Nee hoor, die 70 punten krijg je direct terug als je aankoopt. Heel slim gedaan zodat je al een zetje krijgt voor een eventuele andere aankoop.
Oeh nice dat wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Zojuist hier ook maar besteld {ps5} via de Ubistore. Zou als het goed is ergens rond 12 november geleverd worden. Ben benieuwd. Heb er eigenlijk nu alweer zin in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:42
destijds met Black Flag kreeg ik de PS4 versie vanuit de Ubishop een week voordat de playstation 4 launch dag was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wanneer je stiefvader waarmee je games shared je deze foto stuur terwijl je er vanuit ging pas eind volgend jaar dit spel kon spelen. *O* :o

The hype is on!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyGcoyvNmro4BujaNBl_Rs0ukeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQ6y5Hf8epAcsu5BFipArl1J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

G_Dragon schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:24:
Wanneer je stiefvader waarmee je games shared je deze foto stuur terwijl je er vanuit ging pas eind volgend jaar dit spel kon spelen. *O* :o

The hype is on!!

[Afbeelding]
Is dat niet pre-loaden? Dus de game van te voren installeren maar pas op de release day te kunnen spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

Is dat niet pre-loaden? Dus de game van te voren installeren maar pas op de release day te kunnen spelen?
Ja alleen ondekte ik net dat de game ook nog niet te installeren was. Komt allemaal nog, maar echt super vet dat hij hem gekocht heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45
Gepreordered voor series X, zin om deze op launch te spelen, met Amon Amarth op de achtergrond. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Xgar op 03-10-2020 20:55 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste