Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• shakespeare
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11-02 12:29
ik moet moeite doen om deze game uitgespeeld te krijgen inderdaad... nog 2 pledges denk ik... in het begin gaat het wel maar ik kan me er moeilijk toe zetten. had wel wat korter gemogen.

• janvanmil
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-02 07:16
Wanneer is de story klaar eigenlijk? Ik meen me te herinneren dat er in vorige AC delen een soort van aftiteling was.
janvanmil schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:25:
Wanneer is de story klaar eigenlijk? Ik meen me te herinneren dat er in vorige AC delen een soort van aftiteling was.
er is inderdaad geen aftiteling. eigenlijk is het gedaan als je terug in een stuk met Layla zit, maar om het volledige verhaal te begrijpen moet je ook nog ale animus anomalieen + asgard/jotunheim vervolledigen. En ook de volledige order completen
janvanmil schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:25:
Het verhaal eindigt in de moderne wereld met een ander hoofdpersonage. Het is vrij duidelijk, want je krijgt dan met dat nieuwe personage de keuze om terug de Animus in te gaan, op dat punt is het verhaal klaar.

Er zijn wel een aantal belangrijke dingen, zoals dat je een speciaal stukje dialoog krijgt als je de hele Order vernietigd voor je de laatste missie doet, en het filmpje dat je krijgt van het voltooien van alle Anomalies.

Er is geen aftiteling, de credits zijn alleen in het hoofdmenu te vinden maar worden nooit getriggered. Ik vind dit zelf aan de ene kant wel fijn (geen halfuur PC aan laten staan om door de credits heen te lopen..) maar het zou wel mooi zijn geweest om een officiële ending sequence te hebben met dan zo'n 'je verhaal is af maar er is nog genoeg te doen' berichtje wanneer je de Animus weer in gaat. Nu mist het gevoel dat het af is een beetje.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Net zoals bij Odessy is er ook geen definitief 'einde', enkel de 'ervaring tot heden', waar elke speler zelf kan bepalen waar het einde zelf is. Pas in een DLC (Atlantis) kreeg je de setup naar de volgende game, net zoals we nu hoofdwaarschijnlijk pas richting Paris DLC een definitieve 'en zo ging het verhaal' afsluiting krijgen met aanloop naar het volgende deel.

Als losse game zou ik zeggen
spoiler:
Moment dat je 'clan leader' wordt

puur gezien voortgang/verhaal, maar in de brede lijn naar AC-lore heb je nog meer dan genoeg te doen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:00
Oon schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:32:
[...]

Het verhaal eindigt in de moderne wereld met een ander hoofdpersonage. Het is vrij duidelijk, want je krijgt dan met dat nieuwe personage de keuze om terug de Animus in te gaan, op dat punt is het verhaal klaar.

Er zijn wel een aantal belangrijke dingen, zoals dat je een speciaal stukje dialoog krijgt als je de hele Order vernietigd voor je de laatste missie doet, en het filmpje dat je krijgt van het voltooien van alle Anomalies.

Er is geen aftiteling, de credits zijn alleen in het hoofdmenu te vinden maar worden nooit getriggered. Ik vind dit zelf aan de ene kant wel fijn (geen halfuur PC aan laten staan om door de credits heen te lopen..) maar het zou wel mooi zijn geweest om een officiële ending sequence te hebben met dan zo'n 'je verhaal is af maar er is nog genoeg te doen' berichtje wanneer je de Animus weer in gaat. Nu mist het gevoel dat het af is een beetje.
Spoiler tag???
Heb hem nog niet uitgespeeld en wil het eind niet weten :P

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• SH-FR
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 01:14
Vraagje: Ik twijfel al een aantal dagen om Valhalla aan te schaffen. Ik vond Odyssey in tegenstelling tot een aantal andere spelers echt heerlijk. Prachtige omgevingen (ik vond het ook wel meevallen hoe repetitief het was), leuke combinatie tussen scheeps- en landavonturen, het ontdekken van mysteries (boss fights) en het verzamelen van goede lood op bijzondere plekken. Omdat deze combinatie heel goed werkte en ik, het dient gezegd, me ook uitermate interesseer in Griekenland, beviel Odyssey me zo goed.

Een tijdje geleden met de Witcher 3 begonnen en daar kom ik totaal niet in. Die pak ik later zeker weer op. Gek is dat, want iedereen vindt Witcher 3 helemaal geweldig. Ik was maar in de weer met de controls, het verhaal kon me niet echt boeien en je merkt toch duidelijk dat het spel al wat ouder is. Echter geef ik The Witcher 3 nog wel een nieuwe kans binnenkort.

Leuke intro, maar dit is mijn concrete vraag: Heeft Ubisoft weer een interessante wereld neergezet met de elementen zoals net genoemd uit Odyssey? Want die kon ik maar niet wegleggen.
SH-FR schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:06:
Vraagje: Ik twijfel al een aantal dagen om Valhalla aan te schaffen. Ik vond Odyssey in tegenstelling tot een aantal andere spelers echt heerlijk. Prachtige omgevingen (ik vond het ook wel meevallen hoe repetitief het was), leuke combinatie tussen scheeps- en landavonturen, het ontdekken van mysteries (boss fights) en het verzamelen van goede lood op bijzondere plekken. Omdat deze combinatie heel goed werkte en ik, het dient gezegd, me ook uitermate interesseer in Griekenland, beviel Odyssey me zo goed.

Een tijdje geleden met de Witcher 3 begonnen en daar kom ik totaal niet in. Die pak ik later zeker weer op. Gek is dat, want iedereen vindt Witcher 3 helemaal geweldig. Ik was maar in de weer met de controls, het verhaal kon me niet echt boeien en je merkt toch duidelijk dat het spel al wat ouder is. Echter geef ik The Witcher 3 nog wel een nieuwe kans binnenkort.

Leuke intro, maar dit is mijn concrete vraag: Heeft Ubisoft weer een interessante wereld neergezet met veel vergelijkingen met de elementen zoals net genoemd uit Odyssey? Want die kon ik maar niet wegleggen.
Ik vind het lastig te vergelijken tov Odyssey. Aan de ene kant trekt Valhalla veel dingen door in de goeie richting, maar aan de andere kant zit er flink wat regressie in sommige gameplay en UI-elementen (zoals het niet kunnen customizen van je outfit).

Als je Odyssey leuk vond om de wereld dan is Valhalla ook zeker mooi, maar het is een compleet andere wereld. Aan de ene kant is alles een realistischere schaal (geen belachelijk grote tempels ergens op een bergje waar nooit iemand komt, huizen voelen ook echt als huizen en niet zozeer als een 1kamer appartementje e.d.) en is het landschap super, maar aan de andere kant mis ik bij Valhalla soms wel wat sfeer en zit er veel herhaling in.

Qua gameplay is de combat wat versimpeld, dit geeft je wat meer controle tijdens een gevecht maar er zijn minder unieke combinaties. Daartegenover staat dan weer dat je alles kan dual wielden, en je offhand wapen de special attack bepaalt. Ook dingen als twee schilden zijn hiermee gewoon mogelijk. Er zijn wel maar een stuk of 10 (13 volgens mij) armor sets en een vergelijkbaar aantal wapens over een handjevol categorieën, die je bijna allemaal uit een kist krijgt (en dus niet echt beloningen zijn).

Ik zou toch zeker zeggen dat Valhalla het kopen waard is, maar ik denk dat je als je echt wil weten of het wat voor jou is wat filmpjes moet kijken ofzo. Ik vermaak me aan de ene kant super, maar aan de andere kant heb ik ook wel momenten waar ik het helemaal niks vind. Uiteindelijk wint het positieve voor mij veruit, maar er zijn ook veel mensen waar dat niet het geval voor is.

• janvanmil
  • Laatst online: 28-02 07:16
Oon schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:32:
[...] Nu mist het gevoel dat het af is een beetje.
Dat gevoel heb ik nu ook. Hoop dat de DLC wat meer 'eind' met zich mee brengt. Na het laatste stuk in Noorwegen biedt mooie aanleidingen.
janvanmil schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:15:
[...]

Dat gevoel heb ik nu ook. Hoop dat de DLC wat meer 'eind' met zich mee brengt. Na het laatste stuk in Noorwegen biedt mooie aanleidingen.
Jazeker. Er zijn heel wat momenten in het spel waar ze absoluut op kunnen verderbouwen. Vergeet alleen niet dat het Ubisoft is en het AC-verhaal voorlopig nog niet af is, de DLC zal backstory geven en het universum verder uitbouwen, maar niet echt het moderne verhaal vooruit duwen. Al moet ik zeggen dat ik in Odyssey juist daarom de DLC die wat meer Assassin backstory gaf (en daarmee ook zo goed als het enige 'assassin' gerelateerde in het hele spel was) wel leuk vond. Was kort maar krachtig, en het maakte Odyssey zelf beter, in plaats van dat het alleen meer irrelevant verhaald toevoegde.

• G_Dragon
Haha kwam deze tegen op facebook op de pagina van Ubisoft _O-

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:58
De bosses in AC Valhalla, en overigens ook in oddysey zijn zo fucking ruk, het komt niet aan op skill. Er zijn van die gore kut random mechanics ingebouwd die nooit terugkomen en die ik dan ineens moet kennen. Of van die cheeky geflipte mechanics zoals een stun waarbij je een enemy kunt “finishen” maar het ineens een counter van de boss is. Het is zo fucking goedkoop en heeft niks met skill te maken.

Daarnaast vind ik ook de keuzes tamelijk ruk, vaak insinueert de tekst naast de keuzes iets totaal anders dan wat er daadwerkelijk gezegd wordt. Het is een makkelijke en goedkope manier van onverwachtse dingen te laten gebeuren.

Zo dat moest ik ff kwijt, kut mechanics.

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

swoutr schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:36:
De bosses in AC Valhalla, en overigens ook in oddysey zijn zo fucking ruk, het komt niet aan op skill. Er zijn van die gore kut random mechanics ingebouwd die nooit terugkomen en die ik dan ineens moet kennen. Of van die cheeky geflipte mechanics zoals een stun waarbij je een enemy kunt “finishen” maar het ineens een counter van de boss is. Het is zo fucking goedkoop en heeft niks met skill te maken.
Hier heb ik helemaal geen last van gehad eerlijk gezegd. Ze leggen aan het begin uit dat je een rode attack niet kan blocken/parryen en oranje/gele wel, en verder zijn er weinig speciale aanvallen waar je rekening mee moet houden. Ik zou zelfs zeggen dat het spel erg goed communiceert wat je kan verwachten.

Welke bosses heb je moeite mee? Misschien dat we tips kunnen geven

• swoutr
  • Laatst online: 20:58
Oon schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:43:
[...]

Hier heb ik helemaal geen last van gehad eerlijk gezegd. Ze leggen aan het begin uit dat je een rode attack niet kan blocken/parryen en oranje/gele wel, en verder zijn er weinig speciale aanvallen waar je rekening mee moet houden. Ik zou zelfs zeggen dat het spel erg goed communiceert wat je kan verwachten.

Welke bosses heb je moeite mee? Misschien dat we tips kunnen geven
Heb hem bij de 2e keer al verslagen, maar dat ivarr ineens een stun / finisher countert slaat helemaal nergens op. Verder terecht komen in een combo van rode aanvallen die niet te dodgen zijn omdat ik vast zit in een rots is gigantisch frustrerend. Ditzelfde had ik ook bij de minotaur in oddysey, de bosses voelen gewoon cheap aan. Heb ook dark souls en sekiro gespeeld, die boss fights zijn eerlijk en komen aan op skill ipv op willekeur. Maargoed, dat vind ik.

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• Martijn1990
  • Laatst online: 00:21
swoutr schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:54:
[...]

Heb hem bij de 2e keer al verslagen, maar dat ivarr ineens een stun / finisher countert slaat helemaal nergens op. Verder terecht komen in een combo van rode aanvallen die niet te dodgen zijn omdat ik vast zit in een rots is gigantisch frustrerend. Ditzelfde had ik ook bij de minotaur in oddysey, de bosses voelen gewoon cheap aan. Heb ook dark souls en sekiro gespeeld, die boss fights zijn eerlijk en komen aan op skill ipv op willekeur. Maargoed, dat vind ik.
Ik heb geen skills, dus ben juist weer blij met de willekeur :+

• G_Dragon
swoutr schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:36:

Daarnaast vind ik ook de keuzes tamelijk ruk, vaak insinueert de tekst naast de keuzes iets totaal anders dan wat er daadwerkelijk gezegd wordt. Het is een makkelijke en goedkope manier van onverwachtse dingen te laten gebeuren.

Zo dat moest ik ff kwijt, kut mechanics.
Heb hier geen last van, heb zelfs alle niveau's op het hoogste niveau staan en versla de bosses soms al met een verschil van minimaal 100 in het power level. Heb je Orgins wel gespeeld? want dat was de eerste kennismaking met de vernieuwde mechanics, en daarna zijn ze alleen maar verbeterd en fijner geworden bij Odyssey en Valhalla. Ik denk dat je even door de zure appel heen moet bijten en als je er eenmaal wel aan gewend ben er anders over gaat denken.

Tip: je moet veel blocken en de enemy zijn ritme goed doorkrijgen

Maar kan natuurlijk ook zijn dat het je gewoon niet ligt en je er nooit aan zult wennen, blijft natuurlijk lastig om te zeggen om dat het toch per persoon verschillend is :). Moet alleen nog wel even kwijt dat Ik die gore finishers wel echt om te smullen vind, hoe lekker brute ze die hebben gemaakt _/-\o_

• Martijn1990
Die finishers zijn inderdaad vet! Qua geluid met surround ook heel tof 8)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

G_Dragon schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:14:
Haha kwam deze tegen op facebook op de pagina van Ubisoft _O-
[Afbeelding]
At this moment he knew.. he f**cked up.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• G_Dragon
Martijn1990 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:33:
Die finishers zijn inderdaad vet! Qua geluid met surround ook heel tof 8)
Haha mijn Bose 500 Soundbar + bass module speelt het inderdaad met fijn helder geluid af! :P
En anders de Turtle Beach Stealth 600 ( Gen1 ) wel :) !

• G_Dragon
SinergyX schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:36:
[...]

At this moment he knew.. he f**cked up.
Haha yes! _O-

• Malandro
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:50
Vind het zo jammer dat dit spel mij tegenvalt. Er zitten nogal wat bugs in en om een of andere reden kom ik ook niet in het verhaal.. Heb al 2x een crash gehad, 1x zo erg dat de console ging herstarten... Lekker hoor..

Origins was mijn eerste AC en die heb ik met plezier gespeeld, Valhalla is het allemaal net niet.. Jammer!

• Radko
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:59
ow werkelijk? ik heb er nu > 100 uur in zitten en ben nog geen wezenlijke bugs tegengekomen. Ik ben wel eens vast komen te zitten in een boom o.i.d. maar dat is met een fast travel zo verholpen.

• Malandro
Helaas toch echt zo, regelmatig dat characters onzichtbaar worden tijdens een 'cutscene'. Tijdens het beklimmen van een berg kijk je soms ineens door de berg heen.. De crashes die ik had.. Characters die je hoort praten, maar je ziet het niet. Iets later bewegen de lippen dan ineens weer wel.
Gisteren in een gevecht was ineens mijn tegenstander weg, stond deze plots op een dak van een huis een stuk verderop (en ja dit was hetzelfde karakter, een wat sterkere vijand van een locatie).

Ik heb nu al de neiging om tijdens de cutscenes de teksten te skippen, echt zonde..

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Waar speel je op, en heb je alle updates geinstalleerd?
Ik heb ongeveer 100 speel uur op de series X nu en herken helemaal niet wat je zegt.

I got a bad feeling about this.

• Malandro
ArthurMorgan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:23:
Waar speel je op, en heb je alle updates geinstalleerd?
Ik heb ongeveer 100 speel uur op de series X nu en herken helemaal niet wat je zegt.
ik speel ook op de series X, heb gekeken of er verschil is wanneer ik de graphics aanpas van performance naar kwaliteit en andersom. Maar helaas.

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik speel zelf ook in de performance setting. Dat is dus denk ik niet het probleem.
Mocht je nog een poging willen doen zou je eens kunnen kijken of een volledige herinstallatie werkt. Saves zitten in de cloud geloof ik, dus dat zou weer terug moeten komen.

I got a bad feeling about this.

• Malandro
ik leen hem even aan iemand anders met een one X om te testen of die de problemen herkend.

• Melantrix
  • Laatst online: 22:39
Ik ben nu bijna door het verhaal heen (alleen de order nog, en wat laatste missies) en ik heb ook wel wat bugs gehad op de series x. niet zo erg als @Malandro beschrijft maar lippen die niet meebewegen heb ik idd ook.

Paar dagen geleden wel een zeer irritante gehad: manual save werd overschreven door de cloud save waardoor ik een paar uur progress verloren was, zwaar frustrerend. Dat Ubisoft dat probleem met saves en ubisoft connect nog steeds niet heeft opgelost, snap ik echt niet :/

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Martijn1990
Ik heb de main story inmiddels uitgespeeld, als ik de posts in dit topic mag geloven tenminste. Zit op 50 uur en power 238. Het laatste deel waar ik nog missies heb is alleen power 340 en daar heb ik een beetje moeite mee :P Een stuk of 8-9 Zealots gekilled en 2 daughters of Lerion, alle uitkijktorens unlocked. Denk dat ik het nu mooi vind en een andere game ga proberen :D

Waarschijnlijk God of War met de nieuwe 4k/60 FPS patch op de PS5 8)

Edit: heb zelf ook nagenoeg geen bugs gehad eigenlijk, soms inderdaad geen bewegende lippen, maar kan verder niet zoveel bedenken.

[Voor 13% gewijzigd door Martijn1990 op 09-02-2021 16:57]

enige bug die ik tot nu heb, is dat de completion meter op 93% blijft staan. Tenzij je ook nog moet jagen/vissen?
AntiChrist7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:14:
enige bug die ik tot nu heb, is dat de completion meter op 93% blijft staan. Tenzij je ook nog moet jagen/vissen?
Volgens mij moet je voor 100% completion inderdaad ook die twee gebouwen helemaal af hebben
Oon schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Volgens mij moet je voor 100% completion inderdaad ook die twee gebouwen helemaal af hebben
ja die heb ik af, maar dus ook al die deliveries doen?

• G_Dragon
Oke...

Hoe geweldig ik de game ook vind en soms riep dat hij kleiner leek dan zijn voorganger, loop ik nu ook vast in de game. De storyline is in mijn ogen een stuk langer dan in AC Odyssey, daar was ik voor de 80 uur al klaar met de storyline. Hier tik ik nu de 110 uur aan en zat niet meer met plezier te spelen, ondanks het een geweldige mooie game is!

Deze week de game niet aangeraakt en GTA Online gespeeld met @RigolleM, waaruit een prima samenwerking is ontstaan. Toen kwam dinsdag ook nog eens met de nieuwe Xbox deals de Gold Edition van Immortals: Fenyx Rising in de aanbieidng, kon het niet laten en heb die gehaald voor 37 euro. Even wat anders dan Valhalla spelen en dan later weer de game oppakken.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb de laatste tijd veel last van vastlopers op mijn Xbox One X. Midden in een actie of wat dan ook blijft het beeld hangen terwijl het geluid gewoon blijft doorgaan. Na een tijdje wordt ik het spel uit gegooid. Het kan uren goed gaan. Maar het is nu al meerdere keren gebeurd. De Xbox heeft meer dan genoeg ruime qua koeling. Het lijkt net of dit na de laatste update van de Xbox is gekomen. Meer mensen hier last van?

"When you grow up your heart dies"

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier geen last van vastlopers op de PS5 enige bug die ik heb gehad is dat de audio in 1 cutscene een keer gedeeltelijk wegviel, en mijn omgevings geluid was ook een keer weg, toen moest ik de game herstarten.

Ik heb nu wel wat geks met mijn settlement, gister heb ik de cattle farm gebouwd. Maar het icoontje (wat je ziet met de raven) is nog blauw en als ik het bord bij de farm selecteer kan ik de farm alsnog bouwen, terwijl het gebouw er al wel staat.

Tevens zou er een quest moeten verschijnen om koeien te verzamelen en die is er ook niet.

[Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 14-02-2021 11:59]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 00:43
Ik zag gisteren in Lunden een sleutel voor de deur te openen op een bankje voor de deur. Echter was daar dus geen sleutel en kon ik niks triggeren qua interactie.

SR+ midnight grey, black / 18"

• mrdemc
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:48
carpebios schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:08:
Ik zag gisteren in Lunden een sleutel voor de deur te openen op een bankje voor de deur. Echter was daar dus geen sleutel en kon ik niks triggeren qua interactie.
Die sleutel is onderdeel van een missie in je settlement.
spoiler:
van het museum voor Romeinse beelden.
Chaoss schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:58:
Ik heb nu wel wat geks met mijn settlement, gister heb ik de cattle farm gebouwd. Maar het icoontje (wat je ziet met de raven) is nog blauw en als ik het bord bij de farm selecteer kan ik de farm alsnog bouwen, terwijl het gebouw er al wel staat.

Tevens zou er een quest moeten verschijnen om koeien te verzamelen en die is er ook niet.
Is dit de eerste keer dat je de cattle farm hebt gedaan? Dit gebouw, en een aantal anderen hebben namelijk meerdere niveaus om te ontgrendelen.

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:16

SideShow

Administrator

Kan je nu plots tot level 403? Vreemd, had ik voorheen niet gezien :o

http://users.telenet.be/dropbox/specs.html

carpebios schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:08:
Voor die missie (die je hoogstwaarschijnlijk al hebt, want die krijg je heel vroeg als je meteen je settlement uitbreidt) heb je de sleutel alleen nodig als je de eigenaar van dat gebouw afleidt, maar je kan 'm ook gewoon geld geven om binnen te gaan. Is de enige missie in het spel die ik herhaaldelijk opnieuw heb moeten laden omdat de sleutel niet op het bankje lag of die persoon zich anders gedroeg dan de bedoeling was, dus uiteindelijk maar gewoon betaald..

• SideShow
  • Laatst online: 21:16

SideShow

Administrator

Ondertussen uitgespeeld. Leuke en mooie game. De mini-stories en gebieden in Engeland waren mooi gemaakt.

Maar uiteindelijk toch een beetje een wrange nasmaak.

Ten eerste, 100.000 kistjes, 50.000 barred doors, tja ... Maar goed, beter teveel dan te weinig zeker, en niemand zegt natuurlijk dat je 100% completionist moet zijn :+

Wat me meer tegen de borst stoot: na afloop heb ik niet echt een idee over what the hell er nu eigenlijk gebeurd is. Blijkbaar moet je specialist zijn in de AC lore om enigszins te snappen wat je nu eigenlijk ziet.

Irriteert me. Ik ga me echt niet verdiepen in fake en arbitraire fantasieën en lore om te kunnen snappen wat er in een gamepje gebeurd is.

Op dat vlak is bvb. een The Last of Us game (de eerste, 2de heb ik niet gespeeld) beter .. het gaat over "echte" mensen en "echte" gevoelens, het verhaal speelt zich "echt" af voor jou op je scherm, wat gebeurt is "echt".
Geen spaghetti van tijdslijnen en arbitraire uitvindsels op de achtergrond.

Het concept van tijdreizen is natuurlijk bij voorbaat een zootje.
Zoals Dark op Netflix. Seizoen 1 en 2 gaat nog over echte zaken vind ik. Liefde, een vermist kind, ...
Maar ben gestopt in seizoen 3, het werd gewoon een boeltje imo, had ik geen zin meer in.

http://users.telenet.be/dropbox/specs.html

• Melantrix
SideShow schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:35:
Ondertussen uitgespeeld. Leuke en mooie game. De mini-stories en gebieden in Engeland waren mooi gemaakt.

Ten eerste, 100.000 kistjes, 50.000 barred doors, tja ... Maar goed, beter teveel dan te weinig zeker, en niemand zegt natuurlijk dat je 100% completionist moet zijn :+

Wat me meer tegen de borst stoot: na afloop heb ik niet echt een idee over what the hell er nu eigenlijk gebeurd is. Blijkbaar moet je specialist zijn in de AC lore om enigszins te snappen wat je nu eigenlijk ziet.

Irriteert me. Ik ga me echt niet verdiepen in fake en arbitraire fantasieën en lore om te kunnen snappen wat er in een gamepje gebeurd is.

Op dat vlak is bvb. een The Last of Us game (de eerste, 2de heb ik niet gespeeld) beter .. het gaat over "echte" mensen en "echte" gevoelens, het verhaal speelt zich "echt" af voor jou op je scherm, wat gebeurt is "echt".

Zoals Dark op Netflix. Seizoen 1 en 2 gaat nog over echte zaken vind ik. Liefde, een vermist kind, ...
Maar ben gestopt in seizoen 3, het werd gewoon een boeltje imo, had ik geen zin meer in.
Klinkt alsof dit een van je eerste ac's is, of iig heb je niet d hele serie gespeeld. Het komt namelijk erg goed samen in t overkoepelend geheel, ik vind t een erg goed verhaal/serie namelijk, maar smaken verschillen natuurlijk.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Melantrix schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:54:
[...]

Klinkt alsof dit een van je eerste ac's is, of iig heb je niet d hele serie gespeeld. Het komt namelijk erg goed samen in t overkoepelend geheel, ik vind t een erg goed verhaal/serie namelijk, maar smaken verschillen natuurlijk.
Hoewel er soms wat 'vage gaten' in het overkoepelend verhaal zitten, vind ik met name de interpretatie van mythologie en goden zeer interessant gedaan, maar ook stukje geschiedenis/tijdgeest voor die tijd vind ik in aantal delen meer informatief dan een game over zombies of liniair verhaaltje :P

• Malandro
Even een update van mijn kant over de bugs, ik had het spel uitgeleend aan iemand met een One X ipv Series X en er alleen bij verteld dat de lipsync niet altijd klopte.. Heb het spel alweer terug gekregen, de lener liep tegen verschillende problemen aan en was het alweer beu. Wel jammer.

Zelf nog even geprobeerd, kwam ik een 'glitch' tegen die ook zo ontworpen is. Krijg je een eenvoudige platform puzzel in de 'moderne' tijd.. Dat hoort dan weer bij de hier bovenstaande reacties en vind ikzelf niets toevoegen aan het spel.

Ik leg hem maar in de kast en kijk wel weer hoe het gaat als er tig updates zijn geweest. (In de hoop dat die komen)

dus je punt is dat je het verhaal dat 1 game beslaat wel kan volgen, maar als je maar 1 game uit een reeks (van 10 al ondertussen) speelt je niet kan volgen.... ja dat klinkt vrij logisch lijkt mij :? "het overkoepelende verhaal is lame want ik kan niet volgen". Ja als ik enkel de laatste 2 afleveringen van *insert random serie* heb gezien, zou ik wss hetzelfde zeggen.

Vergeleken met voorgaande games valt dit trouwens reuze mee, daar werd je te pas en onpas naar het heden gesleurd

Toch wel vreemd, want TLOU is net zo onrealistisch en heeft even neppe personen als Assassin's Creed. De laatste delen zijn ook een flink stuk meer mainstream, en ook als je het verdere verhaal niet kent blijft AC Valhalla gewoon een goed spel, ik zou zelfs zeggen dat de laatste 3 spellen juist beter zijn als je de eerdere spellen niet gespeeld hebt.

Qua verhaal zijn er wel wat dingen die fijn zijn om te weten, maar het is zeker niet zo diepgaand als bijv. een Lord of the Rings. Het hele idee is dat ze DNA van iemand gebruiken om herinneringen van voorvaderen te bekijken (dus niet tijdrijzen zoals jij aangeeft). Éen partij probeert deze informatie te gebruiken om de wereld te besturen (de templars), de andere partij om de wereld vrijheid te geven (de assassins).
Hierbij komt een verhaal met een ander ras dat voor de mensheid kwam, met technologie ver buiten wat voor ons mogelijk is, die nu in de recente spellen verder vertaald zijn naar de goden uit de mythologie. Onder deze technologie vallen dus ook bijv. de hamer van Thor, en de speer die de protagonist van Origins (het spel voor Valhalla) gebruikte. In Valhalla komt dit pas op het einde echt aan bod in de spelwereld zelf.

Ik denk dat een (skippable) cutscene met de belangrijkste highlights (zoals AC2 of Brotherhood had) geen verkeerd iets was geweest, daarmee hadden ze in 2-3 minuten een goeie basis kunnen leggen voor mensen als jij die de verdere wereld niet kennen.
AntiChrist7 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 01:00:
[...]

dus je punt is dat je het verhaal dat 1 game beslaat wel kan volgen, maar als je maar 1 game uit een reeks (van 10 al ondertussen) speelt je niet kan volgen.... ja dat klinkt vrij logisch lijkt mij :? "het overkoepelende verhaal is lame want ik kan niet volgen". Ja als ik enkel de laatste 2 afleveringen van *insert random serie* heb gezien, zou ik wss hetzelfde zeggen.

Vergeleken met voorgaande games valt dit trouwens reuze mee, daar werd je te pas en onpas naar het heden gesleurd
Ik denk dat AC3 toch wel het beste was qua modern verhaal, daar was er echt een doel (de PoE terugkrijgen) en iedere keer dat je in de moderne wereld was werd daar ook iets mee gedaan. Met de nieuwe engine was dat ook de eerste waar je in de moderne wereld echt wat leuke parkour deed om die plekken te infiltreren, en deze segmenten werden getriggered wanneer je in de Animus op een hoogtepunt was waar het logisch was.

Jammer dat ze daarna de keuze gemaakt hebben om in AC4 de moderne wereld te verkloten, en daarna zelfs alleen cutscenes zijn gaan doen in Unity. Daarna in Origins hebben ze er weinig mee gedaan (behalve één combat segment) en in Odyssey had je wel dat je naar die ene plek ging waar het allemaal om draaide maar verder ook weinig. Valhalla doet dan weer helemaal niks, je mag gewoon een beetje rondlopen in een afgesloten terrein maar je kan niet eens parkour doen oid.
Oon schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Ik denk dat AC3 toch wel het beste was qua modern verhaal, daar was er echt een doel (de PoE terugkrijgen) en iedere keer dat je in de moderne wereld was werd daar ook iets mee gedaan. Met de nieuwe engine was dat ook de eerste waar je in de moderne wereld echt wat leuke parkour deed om die plekken te infiltreren, en deze segmenten werden getriggered wanneer je in de Animus op een hoogtepunt was waar het logisch was.

Jammer dat ze daarna de keuze gemaakt hebben om in AC4 de moderne wereld te verkloten, en daarna zelfs alleen cutscenes zijn gaan doen in Unity. Daarna in Origins hebben ze er weinig mee gedaan (behalve één combat segment) en in Odyssey had je wel dat je naar die ene plek ging waar het allemaal om draaide maar verder ook weinig. Valhalla doet dan weer helemaal niks, je mag gewoon een beetje rondlopen in een afgesloten terrein maar je kan niet eens parkour doen oid.
nee in AC3 moest je de wereld rond om de tempel te openen, de PoE had je al (dat deed je in brotherhood). Maar de integratie met real life was inderdaad wel goed. Ik denk wel dat ze door hebben dat het first person gedeelte in combinatie met het verhaal een flater was, het is een van de redenen waarom Unity en Syndicate onderaan mijn lijst staan.

Je doet nu inderdaad weinig in de modern day, maar je wordt er tenminste niet om de haverklap ingegooid. En het einde van Valhalla kan wel een interessante voorzet zijn.
AntiChrist7 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:35:
[...]

nee in AC3 moest je de wereld rond om de tempel te openen, de PoE had je al (dat deed je in brotherhood). Maar de integratie met real life was inderdaad wel goed. Ik denk wel dat ze door hebben dat het first person gedeelte in combinatie met het verhaal een flater was, het is een van de redenen waarom Unity en Syndicate onderaan mijn lijst staan.

Je doet nu inderdaad weinig in de modern day, maar je wordt er tenminste niet om de haverklap ingegooid. En het einde van Valhalla kan wel een interessante voorzet zijn.
Oh inderdaad, je moest die blokjes verzamelen, niet de PoE zelf. Ik weet vooral dat ik het de eerste keer wel vet vond om in die tempel de parkour 'puzzels' te doen, en dat de eerste keer echt freerunnen in het moderne verhaal een hele leuke toevoeging was. Vond het ook in Brotherhood heel leuk om met de Desmond skin/outfit rond te rennen, omdat het dan toch allemaal 'echt' is en je met een 'gewoon' persoon bezig bent.

Ik hoop ook zeker dat het volgende spel verderbouwt op Valhalla, en dat ze iets interessants gaan doen met je weet wel wie. Die zou veel kennis kunnen hebben die de Assassins goed kunnen gebruiken, en als ze hem gewoon open boek laten spelen over z'n eigen doel dan zou daar zelfs wel eens een mooie samenwerking uit kunnen komen. Het blijft natuurlijk een reïncarnatie van je weet wel wie uit de mythologie, maar recente mainstream media heeft ons laten zien dat die ook gewoon toch aan de goeie kant kan staan.

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-02 08:19
Misschien borduren de DLC's van Valhalla ook wel voort op het moderne verhaal, naar de nieuwe game toe.

I daar trouwens al iets van gelekt?

Yippie kayak, other buckets!

jmk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 21:39:
Misschien borduren de DLC's van Valhalla ook wel voort op het moderne verhaal, naar de nieuwe game toe.

I daar trouwens al iets van gelekt?
Niet heel veel spannends, wel wat kleine geruchten op 4chan maar we weten allemaal hoe betrouwbaar dat is

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mrdemc schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:59:
[...]

Die sleutel is onderdeel van een missie in je settlement.
spoiler:
van het museum voor Romeinse beelden.

[...]

Is dit de eerste keer dat je de cattle farm hebt gedaan? Dit gebouw, en een aantal anderen hebben namelijk meerdere niveaus om te ontgrendelen.
Ah check was inderdaad de eerste keer. Maar hoor ik dan niet al die quest voor het verzamelen van de koeien te krijgen of spawned die quest pas na 1 van de upgrades?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oon schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:56:
Ik hoop ook zeker dat het volgende spel verderbouwt op Valhalla, en dat ze iets interessants gaan doen met je weet wel wie. Die zou veel kennis kunnen hebben die de Assassins goed kunnen gebruiken, en als ze hem gewoon open boek laten spelen over z'n eigen doel dan zou daar zelfs wel eens een mooie samenwerking uit kunnen komen. Het blijft natuurlijk een reïncarnatie van je weet wel wie uit de mythologie, maar recente mainstream media heeft ons laten zien dat die ook gewoon toch aan de goeie kant kan staan.
Daarom blijft beetje de vraag, waarom wil hij de boss in het echt ontmoeten, daar gaan de meningen echt alle kanten over op. Al lijkt het mij raar dat je je leven daarvoor werkt, zelfs een knakker naast je neemt, om vervolgens hele zooitje omver te willen gooien :P

SinergyX schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:50:
[...]

Daarom blijft beetje de vraag, waarom wil hij de boss in het echt ontmoeten, daar gaan de meningen echt alle kanten over op. Al lijkt het mij raar dat je je leven daarvoor werkt, zelfs een knakker naast je neemt, om vervolgens hele zooitje omver te willen gooien :P
Nouja het lijkt me duidelijk dat hij meteen naar de top wil om van daaruit de boel te manipuleren. Hij heeft de afgelopen xxx jaren doorgebracht op die plek, waar uiteindelijk
spoiler:
vermoedelijk Desmond
hem is komen vergezellen, dus hij zal zeker e.e.a. weten over wie hij moet hebben.

De vraag is inderdaad wat z'n doel nu precies is, buiten dan
spoiler:
z'n geliefde bevrijden
. Misschien wel een mooie tie-in voor moderne Isu?

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16:26
Ben benieuwd naar de grote update van vandaag.Raids en een hoop fixes heb ik begrepen.

Samsung UE43KS7500 - Xbox Series X

• G_Dragon

Titelupdate 1.1.2

Titelupdate 1.1.2 wordt vandaag uitgebracht op Xbox Series X|S, Xbox One-consoles, PlayStation®5, PlayStation®4, Ubisoft Connect, Epic Games Store, Stadia en Amazon Luna

Patch-grootte per platform:
  • Xbox Series X|S: ~19,53 GB
  • Xbox One: ~15,27 GB
  • PlayStation®5: ~11,18 GB
  • PlayStation®4: ~10,23 GB
  • Pc: ~18,04 GB
Yule Season: River Raids Game Mode
  • We added in-game support for River Raids.
  • Prepare your Jomsviking crew for this new highly replayable mode that will take you to unexplored regions of England, which is full of raiding opportunities. New loot, rewards, and challenges await the Raven Clan!
  • The River Raids Mode is part of the Yule Season content. It is free for all Assassin’s Creed® Valhalla players, and it is accessible in-game after downloading Title Update 1.1.2.
New Abilities
  • Berserker Trap: This attaches a trap to your arrow, spreading hallucinatory powder. Any nearby movement causes the trap to trigger. Surprise clueless passersby! 
  • Battle Cry: In a fit of rage, Eivor lets out a blood curdling scream, gaining strength and causing nearby enemies to stumble backwards in fear, interrupting their attacks.  
  • Shoulder Bash: Eivor performs a shoulder bash that pushes back enemies and destroys objects.
New Skills
  • Assassin Carry: Automatically carry a body after a successful assassination.
  • Assassin Slide: Slide into enemies and knock them off balance while sprinting.
  • Power Stroke: Trigger a speed boost on the long ship at the cost of stamina. 
  • Arrow Looter: Eivor has a greater chance of looting arrows from archers. 
  • Fight Ready: Always start a fight with an adrenaline-filled slot. 
  • Long Ship Brace: When you are in command of the long ship, the crew will raise their shield with you.

Game Improvements
  
Miscellaneous  
  • Runes and used resources to upgrade Berserker gear will be returned to the player inventory when an item is lost.
  • Improved vibration feedback during fishing. Fishing goes BRRRR.
  • Addressed an issue that caused players to leave disguise mode if players perform any attack while riding.
  • Addressed an issue that prevented players from catching fish in the sea or on coastlines.
  • Addressed an issue that caused school of fish to take a long time to respawn after one was caught.
  • Items purchased at the Animus Store will only be given to players after returning to England from Vinland.
  • Changed predator charge attack animations to give players a little more time to react.
  • Addressed an issue that prevented fabric from being available. Everyone liked that.
  • Added date of purchase to items listed in the owned section of the store.
Balancing
  • Removed diamond rune slots from gear set pieces other than torsos. Runes that were slotted into these will be returned to the player inventory.
Graphics, Audio, and Animation 
  • Addressed various graphics or lighting issues.
  • Addressed various texture issues.
  • Addressed an issue that caused explosion VFX to be missing when oil jars explode. Oil jars will now go BOOM.
  • (PS4™/PS5™) The Muspell Warg mount will now burn with the fires of Hel!
  • The blood of your enemies will now soil all clothing.
  • Addressed various character or NPC animation issues.
  • Addressed various clipping issues.
  • Addressed an issue that prevented visual effects of the Draugr set to be displayed.
  • Addressed an issue that caused arrows to disappear from the quiver after reequipping the bow from the inventory.
Quests, World Events, and Side Activities
  • Addressed an issue in Storming the Walls, preventing players from completing the quest. Gunnar has decided to join the festivities in The First Night of Samhain, allowing players to complete the quest. Party Time!
  • Addressed an issue that allowed NPC in The Good Men of Sherwood world event to be killed. Oo-de-lally, oo-de-lally, golly, what a day.
  • Jomsviking gear will now display their quality properly in the customization page.
  • Addressed an issue that could cause Jomsviking to change shapes and sizes in the menu when being recruited.
  • Randvi is ready to hear the news after completing the Sciropescire Arc, allowing completion of the alliance.
  • Addressed an issue that prevented players from interacting with Tove after having completed Carrying the Torch.
  • Addressed an issue that caused some dice to be reused when both players used the God Favor giving 3 additional dice. Nothing up your sleeve anymore.
  • Addressed an issue with the Fishmonger encounter that prevented the quest from being marked as complete after confirming the kill.
  • Players will no longer be ashen if escaping before fighting the Bard in The Devil Has All the Best Tunes.
  • Players loading a save created after knocking in Clues and Riddles, will now be able to complete the objective.
  • Addressed an issue in Extended Family that caused the boss not to deal any damage during underground attacks.
  • Addressed an issue in Extended Family that caused the boss to get stuck near walls, stay underground, or not engage in combat altogether.
  • Addressed an issue that prevented the final order member to be revealed. No more Revealio!
  • Addressed an issue in Binding Fate that prevented players from completing the boss encounter, as the boss may get stuck underground.
  • Addressed an issue in Binding Fate that prevented players from completing the quest after talking to Tyr.
  • Addressed an issue in War Weary that prevented players from completing the quest after having defeated all NPCs outside.
  • Addressed an issue that caused all Order members to be killed after killing a Zealot. This may just be the wildest issue ever seen.
  • Addressed an issue in The Big Finish that prevented players from completing the quest when the hideout was visited before starting the quest.
  • Addressed an issue in Blood from a Stone that prevented players from moving a stack of cargo.
  • Addressed an issue in The Prodigal Prince that caused the objective to remain stuck if Eivor assassinates the first training dummy before reaching the checkpoint.
  • Addressed an issue that prevented players from interacting with Gotafrid Fair-Robes post fight, if the players threw them in the river. Yeeeeeet!
  • Addressed an issue in The Twit Saga Part I, where the house would sometimes not catch fire preventing players from completing the world event.
  • Addressed an issue in Degolas the Beautiful that caused the kid to grow in size. HOLD UP.
  • Addressed an issue in Degolas the Beautiful that prevented Degolas from leaving the water.
  • Addressed an issue that prevented players from interacting with Settlement NPCs.
  • Addressed an issue in Crushed Dreams that prevented players from completing the world event as the wife is in a dead state. Quest name checks out.
  • Addressed an issue that caused the world map to become unavailable after speaking to Ceolwulf.
Gameplay, Combat, and AI  
  • Addressed several NPC behavior issues. 
  • Mounts will heed Eivor's call from the Quick Actions Wheel.
  • Addressed an issue that caused NPC to die before they're being hit. Calls an emergency meeting.
  • Addressed an issue that caused Eivor to end up standing on their toes after being idle for a while. Eivor en pointe.
  • Addressed an issue that caused decorative elements to spawn in miniature form.
  • Addressed an issue that allowed players to obtain Nodens' Arc using save/load actions. It had to be done.
Audio
  • (PS4™) Addressed an issue that caused crackling sounds to be heard.
  • Addressed an issue that caused dead swarm animals to make idle sounds. I know an Animus glitch when I see one.
Photo Mode
  • Addressed an issue that caused Photo Mode frames not to scale to game window size.
  • Addressed an issue that caused terrain rendering issues when moving the camera.
User Interface/HUD  
  • Addressed various UI/HUD issues.
  • Addressed an issue that caused Premium Start Pack items to appear in Fine instead of Mythic quality.
  • After encountering Cola, their appropriate icon will be shown on the Order tab.
  • Addressed an issue that caused acquired Reda contracts to appear under the Cent quest log section.
  • Addressed an issue that caused contracts not to count towards the Viking for Hire progression.
  • Addressed an issue that prevented players from interacting with any items in Reda's shop when Focused Navigation is enabled.
  • Players will be able to switch targets with the mouse wheel by using M and K.
  • Addressed an issue that was causing stick input to stick after enabling Swap Sticks option during Cairns.
  • Addressed an issue that caused the Call Mount prompt to appear every time when whistle is used to attract enemies.
  • Addressed an issue when pressing D-Pad down causing Daily Concept Art to remain.
  • Addressed an issue that caused several Daily Concept Art to be displayed on the world map.
  • Addressed an issue that caused the mouse curser not to be displayed when switching back to M&K after controller was used as single source.
  • Addressed an issue that prevented Order of Ancient icons not to change based on selected colorblind settings.
  • Addressed an issue that caused control conflicts in Photo Mode if Swap Sticks option is set to ON.
  • Addressed an issue that caused the slider value of subtitle backgrounds not to reset to the default value.
  • Addressed an issue that caused exploration difficulty to be reset to Adventurer instead of Explorer when resetting to default.
  • Addressed an issue that prevented the adrenaline bar from filling after the second assassination was performed using chain assassinations.
  • Added a quit fishing button during aiming state.
  • Addressed various instances where Odin's Sight highlighted props that it shouldn't.
  • Addressed an issue that caused “data corrupt” errors after entering the save menu.
  • Addressed an issue that prevented the ingot that was looted off the destroyer (Hamptun Blockade) not to be counted towards wealth completion.
  • Addressed an issue that caused Fly Agar mysteries not to be highlighted with the appropriate mystery icon.
System
  • (PC) Addressed issues with various Ubisoft Connect achievements that were not unlocking correctly when conditions were met.
  • o Take My Hand
  • o The Enemy of My Enemy
  • o Disorder of the Ancients
  • o Completionist All The Way
  • (PC) Addressed an issue with the unlock condition of the Equine Attack achievement.
  • Addressed an issue that caused online service errors to be displayed when creating or hovering over photos.
  • Addressed an issue causing the game to remain stuck during loading after entering the save/load menu.
  • Addressed an issue that caused the MSI voice command feature to stop working after save/load.
Performance and Stability
  • Improved performance and stability.
EDIT: Ik hoop dat ze het screen tearing nu ook hebben opgelost |:(

[Voor 111% gewijzigd door G_Dragon op 16-02-2021 13:17]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zinsbegoochelend poeder verspreid
(hallucinatory powder)

En daarom lees ik werkelijk nooit de NL releasenotes, maar gewoon de Engelse versie :P
https://www.ubisoft.com/e...-valhalla-title-update112

Maar ziet er verder goed uit, eindelijk gezeik over die diamonds uit store gear afgelopen, rechtgetrokken precies zoals ik toen al zei. Dat wordt even wat dorpjes onveilig maken :D

[Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 16-02-2021 12:20]

SinergyX schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:14:
(hallucinatory powder)

En daarom lees ik werkelijk nooit de NL releasenotes, maar gewoon de Engelse versie :P

Maar ziet er verder goed uit, eindelijk gezeik over die diamonds uit store gear afgelopen, rechtgetrokken precies zoals ik toen al zei. Dat wordt even wat dorpjes onveilig maken :D
Ubisoft staat er niet echt om bekend dat ze hun vertalingen goed op orde hebben, jammer want juist dat soort details zijn heel goedkoop om toch weer net dat extra beetje kwaliteit aan je product/bedrijf te geven

• Melantrix
Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:28:
[...]

Ubisoft staat er niet echt om bekend dat ze hun vertalingen goed op orde hebben, jammer want juist dat soort details zijn heel goedkoop om toch weer net dat extra beetje kwaliteit aan je product/bedrijf te geven
Sterker nog, in het nederlands staat bij Watch dogs dat er cross save mogelijk is tussen xbox en pc. terwijl dat in het engels niet staat. Ben een hele discussie met support daarover aan het houden..

zie hier: https://support.ubisoft.c...sie-in-Watch-Dogs-Legion/

[Voor 9% gewijzigd door Melantrix op 16-02-2021 13:10]

• G_Dragon
SinergyX schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:14:
(hallucinatory powder)

Heb hem aangepast :)
Thanks voor de tip!

Wat is dat over die diamonds in de gear?

Melantrix schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:08:
[...]

Sterker nog, in het nederlands staat bij Watch dogs dat er cross save mogelijk is tussen xbox en pc. terwijl dat in het engels niet staat. Ben een hele discussie met support daarover aan het houden..

Maar is het wel of niet mogelijk? Als dat niet zo is dan was het waarschijnlijk wel gepland en hebben ze de teksten naar het vertaalbureau gestuurd voordat ze van gedachten veranderd zijn, en daarna gewoon zo op de website geknald. Ik doe best veel vertaalwerk en je ziet wel vaker dat je een oudere versie van een tekst aangeleverd krijgt dan die (in het Engels) al op de website staat, waar soms gewoon hele andere info in staat :X
G_Dragon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Heb hem aangepast :)
Thanks voor de tip!

Wat is dat over die diamonds in de gear?
Dit stukje?
Removed diamond rune slots from gear set pieces other than torsos. Runes that were slotted into these will be returned to the player inventory.
Ik snap ook niet helemaal waar het over gaat, waarom zouden ze die mogelijkheid weghalen?

• G_Dragon
Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Dit stukje?

[...]

Ik snap ook niet helemaal waar het over gaat, waarom zouden ze die mogelijkheid weghalen?
Ja dat stukje, ik heb alle slots in mijn gear gevuld en ook vaak aangepast.
Maar snap niet waar ze het precies over hebben :)

G_Dragon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Ja dat stukje, ik heb alle slots in mijn gear gevuld en ook vaak aangepast.
Maar snap niet waar ze het precies over hebben :)
Aangezien het onder balancing staat klinkt het als een nerf omdat die diamond runes redelijk sterk zijn. Je kan nu dus maar één diamond rune tegelijk gebruiken (tenzij je een torso hebt met meerdere slots), in plaats van op al je gear

• mrdemc
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:48
Melantrix schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:08:
[...]

In het Engels staat er toch hetzelfde?
https://support.ubisoft.com/en-US/Article/000079229/

• G_Dragon
Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Aangezien het onder balancing staat klinkt het als een nerf omdat die diamond runes redelijk sterk zijn. Je kan nu dus maar één diamond rune tegelijk gebruiken (tenzij je een torso hebt met meerdere slots), in plaats van op al je gear
ook al sla je me dood, ik wist niet een dat er diamond runes waren :o !
Ik hoop dat ze binnenkort de AI moeilijker gaan maken of een nieuwe moeilijkheidsgraad gaan toevoegen :P

G_Dragon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:28:
[...]

ook al sla je me dood, ik wist niet een dat er diamond runes waren :o !
Ik hoop dat ze binnenkort de AI moeilijker gaan maken of een nieuwe moeilijkheidsgraad gaan toevoegen :P
Ja ik zit ook een beetje met het gevoel dat dit soort kleine nerfs weinig uithalen. Eivor kan in z'n eentje een heel leger uitmoorden zonder geraakt te worden, die ene rune meer of minder maakt dan ook niet veel uit..

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Update 2.20 is nu te downloaden op de PS4. 13.6 GB

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Ja en nee.
Het verhaal gaat terug naar de vorige patch, voorheen hadden een aantal armorsets uit de store dus diamond slots in elk item, maar met de vorige patch was er een 'ninjanerf' die bepaalde store items dus terug gezet hadden naar enkel chest.

Gingen toen aantal youtubers helemaal over zeik over, toen gaf ik al aan dat dit gewoon een balans issue werd en elke set 'uit principe' maar 1 diamond slot zou moeten hebben, dat is dus nu volledig rechtgetrokken over elke armor set.

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 23:29
Ik meld me ook maar weer eens in dit topic - ik ga vanavond weer proberen om het spel op te pakken. Mezelf het spel voor kerst cadeau gedaan, paar keer gespeeld maar kon er totaal niet in komen. Ik mis het 'assassin' gevoel, geen idee waarom precies... Hopen dat ik dat gevoel wel ga vinden

per aspera ad astra

LAD93 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:46:
Ik meld me ook maar weer eens in dit topic - ik ga vanavond weer proberen om het spel op te pakken. Mezelf het spel voor kerst cadeau gedaan, paar keer gespeeld maar kon er totaal niet in komen. Ik mis het 'assassin' gevoel, geen idee waarom precies... Hopen dat ik dat gevoel wel ga vinden
Dat gevoel mist al sinds Origins, maar Valhalla gaat op dat gebied wel weer een beetje de goeie kant op. Zo heb je weer echt een hidden blade met alle takedowns die erbij horen en zijn er veel momenten waarop stealth echt een optie is.

Maar het is en blijft een redelijk mainstream open world RPG, dat was ook het doel van de recentste 3 spellen. Helaas zal het echte assassin gevoel dat AC1,AC2 en ACB hadden niet snel meer terugkomen
SinergyX schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Ja en nee.
Het verhaal gaat terug naar de vorige patch, voorheen hadden een aantal armorsets uit de store dus diamond slots in elk item, maar met de vorige patch was er een 'ninjanerf' die bepaalde store items dus terug gezet hadden naar enkel chest.

Gingen toen aantal youtubers helemaal over zeik over, toen gaf ik al aan dat dit gewoon een balans issue werd en elke set 'uit principe' maar 1 diamond slot zou moeten hebben, dat is dus nu volledig rechtgetrokken over elke armor set.
Ah, dus de nerf was in een eerder patch, en nu hebben ze 'm afgemaakt. Alsnog een beetje een rare verandering, maar dat maakt het wel duidelijker

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 23:29
Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:49:
[...]

Dat gevoel mist al sinds Origins, maar Valhalla gaat op dat gebied wel weer een beetje de goeie kant op. Zo heb je weer echt een hidden blade met alle takedowns die erbij horen en zijn er veel momenten waarop stealth echt een optie is.

Maar het is en blijft een redelijk mainstream open world RPG, dat was ook het doel van de recentste 3 spellen. Helaas zal het echte assassin gevoel dat AC1,AC2 en ACB hadden niet snel meer terugkomen
Om heel eerlijk te zijn had ik dat gevoel bij Odyssey niet echt. Ik heb me uren vermaakt met het spel en kon er prima mee omgaan, bij Valhalla totaal niet... We gaan het zien, misschien dat ik na deze week weer helemaal into AC ben :9

per aspera ad astra

Ik moet zeggen dat ik het in steden als Jorvik, Lunden en dergelijke wel weer fijn vind spelen. Lekker over de daken lopen en van bovenaf aanvallen. Dat deed ik in eerdere AC delen ook en dat bevalt me daar ook prima. In kampen zoek ik het ook hogerop als het mogelijk is en val ik zo veel mogelijk van bovenaf aan.

Stealth heeft ook meer mijn voorkeur en als dat kan, dan probeer ik dat ook zo veel mogelijk te gebruiken. Ik vind dat Valhalla hier wel redelijk in slaagt (afgezien van de verplichte battles die je soms door moet). Wat dat betreft vind ik Valhalla hierin wel fijner spelen dan Oirigins en Odyssey.

Maar zo heeft ieder zijn speelstijl en het is juist mooi als een game meerdere speelstijlen kan ondersteunen.

Latin capital letter y with diaeresis

18gb op PC, flinke patch/update, en dan telt het eigenlijk niet eens als eechte dlc die ns naar ierland en frankrijk ging brengen. me happy

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:01

AppleFan2007

Lars De Vos

hallo iedereen,
ik ben een beetje aan het kijken welke game ik als volgende ga spelen.
Is Assassin's Creed: Valhalla leuker dan Odyssey?
Ik heb Odyssey deze zomer gekocht en het viel eigenlijk een beetje tegen, daarmee dat ik twijfel over Valhalla.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

YdieresiS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:18:
Ik moet zeggen dat ik het in steden als Jorvik, Lunden en dergelijke wel weer fijn vind spelen. Lekker over de daken lopen en van bovenaf aanvallen. Dat deed ik in eerdere AC delen ook en dat bevalt me daar ook prima. In kampen zoek ik het ook hogerop als het mogelijk is en val ik zo veel mogelijk van bovenaf aan.

Stealth heeft ook meer mijn voorkeur en als dat kan, dan probeer ik dat ook zo veel mogelijk te gebruiken. Ik vind dat Valhalla hier wel redelijk in slaagt (afgezien van de verplichte battles die je soms door moet). Wat dat betreft vind ik Valhalla hierin wel fijner spelen dan Oirigins en Odyssey.

Maar zo heeft ieder zijn speelstijl en het is juist mooi als een game meerdere speelstijlen kan ondersteunen.
Ik had ook juist gehoopt (al vanaf de verbeteringen in AC3) dat ze de parkour verder uit zouden werken, en echt zouden inspelen op het 'hide in plain sight' en zo snel mogelijk weg komen wanneer het fout gaat. AC:B begint met een supermooise sequence waar je letterlijk dat doet, en door de spellen heen zijn er een aantal super missies geweest waar je gewoon een (redelijk lineair) pad volgt door op/over dingen te klimmen. Unity had weer de geweldige toegevoegde feature om omhoog/omlaag te kunnen gaan tijdens het freerunnen, waar je supervette combo's mee kan doen als je de animaties en mogelijkheden leert kennen, maar daarna in Syndicate hebben ze dat er allemaal uitgesloopt (of niet ingebouwd, gezien Ubi's dev cycles) en had je een grappling hook.

Dat mis ik sinds Origins heel erg. De schaal is compleet anders, je hebt niet meer echt de dichte steden waar je in rondrent, en waar Ezio echt een gebouw omhoog klom doet Eivor dat in een paar sprongetjes. Binnen in huizen is er helemaal niks te doen, terwijl Altaïr in AC1 en Ezio in AC:R bijvoorbeeld heel veel op balken bovenin gebouwen te vinden waren.

Ik snap dat ze de mainstream kant op moesten en dus de skillcap moesten verlagen, maar ik mis toch wel het gevoel dat er echt iets op het spel staat. Combat is simpel, sneaken is ook heel binair (in een bosje ziet niemand je, buiten bosjes zien ze je ook pas als je redelijk dichtbij komt) en je bent niet meer echt een assassin. Valhalla heeft dan wel weer een hidden blade met (timed) instakills, wat ik super vind, maar ik kan me niet herinneren dat er ook maar één boss was in Valhalla waar het doel een stealth kill was. Dat zal ook wel weer teruggaan naar het doel om meer mainstream publiek te trekken, want mensen die Call of Duty gewend zijn zullen minder interesse hebben om een kwartier bezig te zijn om één boss perfect te killen zonder dat iemand je ziet.

Maar goed, Valhalla gaat m.i. wel de goede kant op. Hopen dat ze in het volgende spel de schaal terugbrengen, de camera wat dichter tegen het hoofdpersonage duwen en weer wat meer detail toevoegen, en we weer dat hechtere gevoel krijgen met een echt verhaal.
AppleFan2007 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:50:
hallo iedereen,
ik ben een beetje aan het kijken welke game ik als volgende ga spelen.
Is Assassin's Creed: Valhalla leuker dan Odyssey?
Ik heb Odyssey deze zomer gekocht en het viel eigenlijk een beetje tegen, daarmee dat ik twijfel over Valhalla.
Ik denk niet dat iemand je dat zo kan vertellen. Veel mensen vinden Valhalla wel leuk, maar of het een leuker spel is dan Odyssey ligt eraan hoe leuk je de verschillen tussen de twee vindt.

Wat vond je tegenvallen aan Odyssey?
AntiChrist7 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:50:
18gb op PC, flinke patch/update, en dan telt het eigenlijk niet eens als eechte dlc die ns naar ierland en frankrijk ging brengen. me happy
Ik ben benieuwd of de DLC er al in zit, want 18GB is wel echt heel veel voor bugfixes.

Wel blij dat Ubisoft redelijk snelle servers heeft:

2-3 minuten wachten overleef ik wel :+

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:01

AppleFan2007

Lars De Vos

Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Ik denk niet dat iemand je dat zo kan vertellen. Veel mensen vinden Valhalla wel leuk, maar of het een leuker spel is dan Odyssey ligt eraan hoe leuk je de verschillen tussen de twee vindt.

Wat vond je tegenvallen aan Odyssey?
In het begin heb je het personage Talos the stonefist, die was 3 levels hoger dan mij en overal waar ik moest zijn was hij er.
Zo ben ik nooit verder geraakt dan missie 4, toen was ik level 3 en hij 5.
Als je dan ook nog een leger soldaten op je af krijgt heb je geen schijn van kans.
Heb al meerdere keren een nieuwe game opgestart maar telkens was hij daar weer.

Daarmee vroeg ik me eigenlijk af of dit in Valhalla ook zo is dat je NPC's tegenkomt van hogere levels.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:46
Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:56:
[...]

Ik ben benieuwd of de DLC er al in zit, want 18GB is wel echt heel veel voor bugfixes.

Wel blij dat Ubisoft redelijk snelle servers heeft:
[Afbeelding]

2-3 minuten wachten overleef ik wel :+
De nieuwe Yule longboat gameplay zit er in, alsmede een hoop nieuwe gebieden voor die gameplay.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

AppleFan2007 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:58:
[...]

In het begin heb je het personage Talos the stonefist, die was 3 levels hoger dan mij en overal waar ik moest zijn was hij er.
Zo ben ik nooit verder geraakt dan missie 4, toen was ik level 3 en hij 5.
Als je dan ook nog een leger soldaten op je af krijgt heb je geen schijn van kans.
Heb al meerdere keren een nieuwe game opgestart maar telkens was hij daar weer.

Daarmee vroeg ik me eigenlijk af of dit in Valhalla ook zo is dat je NPC's tegenkomt van hogere levels.
Daar herken ik me wel in ja, in Odyssey was het makkelijk om underleveled te zijn terwijl je gewoon de story volgde.

Valhalla heeft in principe hetzelfde, je kan als je alleen de story volgt en geen side content doet heel makkelijk op level 100 een boss van 250 tegenkomen, maar waar Odyssey je hier heel hard voor strafte door je damage door 10 te delen, de damage van de boss keer 10 te doen en dan ook nog eens de hp van de bos keer 10 te doen, doet Valhalla dat niet. Een boss van 250 op level 100 zal jou in 2 hits dood hebben en je zult zeker een minuut of 5-10 bezig zijn, maar er zijn zo goed als geen bosses die niet eerlijk zijn en je zomaar slaan. Er zit dus wel enige skill in het op tijd dodgen/blocken, en vrijwel alle content is te doen terwijl je underleveled bent. Ook is er een vrij eerlijk heal systeem, waar je plantjes verzamelt en kan gebruiken om jezelf te healen midden in een gevecht (zoals bijv. Horizon Zero Dawn heeft).
Als dat je grootste probleem was met Odyssey zou ik Valhalla zeker een kans geven!
Notna schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:01:
[...]

De nieuwe Yule longboat gameplay zit er in, alsmede een hoop nieuwe gebieden voor die gameplay.
Ah echt nieuwe gebieden? Dat verklaart het misschien wel dan. Ik heb het spel net opgestart dus ik ga eens kijken

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:46
Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Ah echt nieuwe gebieden? Dat verklaart het misschien wel dan. Ik heb het spel net opgestart dus ik ga eens kijken
Aldus Ubi op Facebook:
River Raids, de gloednieuwe gamemodus in #AssassinsCreed Valhalla is nu gratis beschikbaar voor alle spelers. Ontdek nieuwe gebieden en laat het plunderen beginnen.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Melantrix
Nee daar staat zeker niet hetzelfde. Daar staat in t Engels: between pc's or, betweens xbox and xbox.

In het Nederlands staat er: tussen pc's en de Xboxen.

Dat is wel een significant verschil, namelijk dat in het Nederlands staat dta het wel ondersteund is, en in het Engels is het nog discusieerbaar.

@Oon het is gene geplande functie want ze houden bij hoog en laag vol dat het niet ondersteund is. Dat heb ik onderhand al wel geaccepteerd, maar ze weigeren de Nederlandse tekst te veranderen..

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik kom er ook bij jongens en meisjes O+

We salute the rank, not the man.

• steefje
  • Laatst online: 22:31
Mooi kut dit. Was lekker bezig alles op 100% te krijgen is sinds die update heel veel werk ongedaan gemaakt. Waarschijnlijk door Quick resume op de Xbox. Lekker suf en klaar mee

PSN ID Binloading_nl

steefje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:41:
Mooi kut dit. Was lekker bezig alles op 100% te krijgen is sinds die update heel veel werk ongedaan gemaakt. Waarschijnlijk door Quick resume op de Xbox. Lekker suf en klaar mee
Heeft hij de verkeerde save geladen dan? Dat is wel onhandig. Ik heb er gelukkig geen last van, zit alleen wel midden in een missie die ik eerst af wil maken voor ik de nieuwe dingen ga bekijken

• steefje
  • Laatst online: 22:31
Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:51:
[...]

Heeft hij de verkeerde save geladen dan? Dat is wel onhandig. Ik heb er gelukkig geen last van, zit alleen wel midden in een missie die ik eerst af wil maken voor ik de nieuwe dingen ga bekijken
Ja alleen kennelijk is daar ergens iets mis gegaan

PSN ID Binloading_nl

steefje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:57:
[...]

Ja alleen kennelijk is daar ergens iets mis gegaan
Dat is wel raar. Heeft dat savegame systeem geen versie historie oid? Ik weet dat sommige cloud sync platformen dat wel hebben zodat je altijd terug kan naar een eerdere (of nieuwere) versie bij een sync fout

• Radko
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:59
Hier ook problemen met het opslaan van de progressie. Ik heb regelmatig handmatig een save aangemaakt (ik gebruik er 3 die ik steeds doorschuif). Maar nu is er toch zo'n 6 uur voorgang verloren geraakt. De laatste 3 beschikbare manuele saves zijn van een paar dagen geleden. Deze save beschrijft 117 uur speeltijd terwijl ik via Ubisoft Connect wel 123 uur zie staan.
Ik heb de locale savedata al op opnieuw gesynchroniseerd maar dat mocht niks baten.
Van wat ik lees komt het vaker voor, ook al voor de huidige versie-update.

• Hulleman
  • Laatst online: 26-02 07:07
Oon schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:51:
Maar goed, Valhalla gaat m.i. wel de goede kant op. Hopen dat ze in het volgende spel de schaal terugbrengen, de camera wat dichter tegen het hoofdpersonage duwen en weer wat meer detail toevoegen, en we weer dat hechtere gevoel krijgen met een echt verhaal.
Wat Santa Monica dus met God of War gedaan heeft :) Zou best heel goed passen binnen een AC game.
Dat ging wel andersom, van lineair hakken en zagen naar semi open wereld story driven gameplay.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

Hulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Wat Santa Monica dus met God of War gedaan heeft :) Zou best heel goed passen binnen een AC game.
Dat ging wel andersom, van lineair hakken en zagen naar semi open wereld story driven gameplay.
Ja precies, dat is daar zeker een goed voorbeeld van. In het geval van AC wil ik gewoon terug naar hoe het was, maar dan met wat vloeiendere parkour en evt. een iets grotere wereld.
Maar als ze AC1 t/m Brotherhood na zouden maken in de Unity engine (met de performance fixes van Syndicate, maar expliciet niet de veranderingen aan parkour daarin) dan zou ik daar heel graag voor betalen, dat was veruit het hoogtepunt van parkour en immersie.

Maar helaas, dingen als story en muziek zijn niet meer belangrijk tegenwoordig, want die leveren geen geld op. Datzelfde zie je bij BioWare die ooit bekend stonden om hun enorm uitgebreide verhaallijnen en uiteindelijk Mass Effect Andromeda maakten. Een open wereld met snelle simpele gameplay is belangrijk voor een mainstream publiek, dus de echte fans hebben pech.

Grappig genoeg zie je hetzelfde ook bij tandpasta, waar nieuwe klanten trekken belangrijker is dan bestaande/trouwe klanten tevreden houden: Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu

Maar dat alles terzijde, ik hoop dat Ubi ooit nog een echte goeie Assassin's Creed game maakt. Valhalla is een goed en zeer vermakelijk spel, maar als je alles tot en met Unity erlangs legt dan zie je toch heel duidelijk dat het eigenlijk bijna geen Assassin's Creed spel is.

• Hulleman
  • Laatst online: 26-02 07:07
Oon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:52:
Maar dat alles terzijde, ik hoop dat Ubi ooit nog een echte goeie Assassin's Creed game maakt. Valhalla is een goed en zeer vermakelijk spel, maar als je alles tot en met Unity erlangs legt dan zie je toch heel duidelijk dat het eigenlijk bijna geen Assassin's Creed spel is.
Klopt. Vanaf origins vond ik AC echt weer een leuk spel. Daarvoor kon het me niet zo bekoren. Ik vind story driven games echt wel tof, maar kon nooit in die AC games komen. Maar snap heel goed wat je zegt. Het einde van Origins was tof, het hedendaagse verhaal van Odyssey vond ik ook cool. Alles daarbuiten, don't care. Het verhaal van Valhalla (zowel hedendaags als game) heb ik echt 0,0 gevolgd. Boeit me echt niet. Nu kijk ik vinkings en de parallel is nu wel leuk te leggen :) Ubsioft is het daar wel verloren inderdaad....

Offtopic: Wat betreft paradontax... tja, dat was vroegah echt een stuk lekkerder en frisser. Maar ik gebruik em nog trouw :Y)

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:52:
Grappig genoeg zie je hetzelfde ook bij tandpasta, waar nieuwe klanten trekken belangrijker is dan bestaande/trouwe klanten tevreden houden: Recept Parodontax veranderd: welke soortgelijke tandpasta nu

Lomp gezien.. je wordt ouder ;) Generaties van 5-10 jaar geleden hadden hele andere kijk op games (de oudere delen), net als bedrijven in die tijd compleet andere doelen hadden (en middelen). Slechts handjevol kan doen wat ze blijven doen vanwege hun trouwe aanhang, de rest zal ergens 'innovatief' moeten zijn om weer nieuwe aanhang aan te trekken. Gros in de populariteit van de dag (hallo vikings), of juist de lat lager leggen dat de game simpeler/toegankelijker wordt voor de massa. Zeker als je een game in series maakt, moet je ergens de stevige banden loslaten van je vorige games anders snapt bijna niemand meer waar de hele game over gaat.

Ik vond bv Odessy te zwaar hangen aan combat, andersom heb ik niet het 'stealth assasin' idee bij een viking-thema, maar lore wise hangt het toch weer redelijk goed aan de rode lijn van geloof/mythes en geschiedenis.

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22:16
Is de one-kill assasination bij jullie ook weg sinds de update? Ik kan alleen nog maar stealth attacks doen, maar geen one-kill assassinations. deze optie staat echter wel aan.
Kan je allen maar geupgrade Jomsviking hebben(rang 2 etc) door ze in de hall te kopen? ik wil juist de jomsvikings van mijn uplay vrienden upgraden

• Maditude
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:18
Soccer98 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:13:
Is de one-kill assasination bij jullie ook weg sinds de update? Ik kan alleen nog maar stealth attacks doen, maar geen one-kill assassinations. deze optie staat echter wel aan.
Bij mij lukt dit wel nog vanop een dak of dergelijke. Ik ben wel tevreden met deze update. Heb eindelijk de laatste missie kunnen starten om the father te vermoorden. Moet nu nog enkel jotumheim en da vissen doen en dan zit er eigenlijk wel een platinum in 😁

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gister de eerste quest bug tegengekomen, voor een potion moet ik een beer hunten en ik wordt verwezen naar een valkbij gelegen bear-den. Maar helaas geen beer te vinden. Op youtube zie ik dat die beer er al gelijk moet zijn. Hopelijk spawnend hij als ik later nog eens terugkom.

Chaoss schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:15:
Gister de eerste quest bug tegengekomen, voor een potion moet ik een beer hunten en ik wordt verwezen naar een valkbij gelegen bear-den. Maar helaas geen beer te vinden. Op youtube zie ik dat die beer er al gelijk moet zijn. Hopelijk spawnend hij als ik later nog eens terugkom.
Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat er geen dieren waren op plekken waar ze wel zouden moeten zijn (ook bij een quest waar een paar wolven horen te spawnen bijvoorbeeld). Bij mij hielp quicksaven en die herladen gelukkig, heb je dat al eens geprobeerd?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Oon schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat er geen dieren waren op plekken waar ze wel zouden moeten zijn (ook bij een quest waar een paar wolven horen te spawnen bijvoorbeeld). Bij mij hielp quicksaven en die herladen gelukkig, heb je dat al eens geprobeerd?
Gisteravond noodgedwongen (door een crash :P) de game moeten herstarten, zal binnenkort de locatie nog eens bezoeken.

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True