Zow, heb de afgelopen week dit topic maar eens grof doorgelezen, vond het toch wel leuk om even over Valhalla te ouwehoeren.
Heb alle "main" AC games gespeeld, maar de laatste jaren schaf ik de games nooit meer direct aan.
Niet dat de games niet meer leuk zijn, maar heb er echt geen moeite mee om 1-2 jaar te wachten en te vullen met andere games om vervolgens het alsnog aan te schaffen voor een lagere prijs.
Eind september de basic versie voor 30,- gekocht.... nu rond de 60% met 106 uur gameplay.
Het blijft net als de 2 meest recente voorgangers een mooie en leuke wereld om rond te rennen, maar het hele RPG achtige gebeuren kan mij gestolen worden. Ik hoef geen gear en honderden wapens, ik wil gewoon assassintje spelen, er is een reden waarom ik normaal geen RPGs speel.
Tot nu toe kan het spel me wel bekoren, maar als ik zie dat ik nog maar op 60% vd map ben moet ik wel even slikken. Ben er al 2 maanden mee bezig (50 uur per maand, 12 per week ongeveer.... wie verlangt er niet naar z'n jonge jaren dat 50 uur per week nog een optie was

), en realiseer me nu dat het een kluif gaat worden om het nog voor de jaarwisseling af te hebben.
Ach eigenlijk wil dat alleen maar zeggen dat je erg veel waar krijgt voor je geld.
Mijn irritaties en ergernissen dusver:
- Crashes op pc. Volledig random, als ik 6 uur speel op een dag zit daar altijd wel 1-2 crashes tussen. Eigenlijk zijn dat er teveel, maar dan nog kan ik er mee leven.
Waar ik echter niet mee kan leven zijn de crashes die tijdens de River Raids gebeuren. Godsamme, heb nu al 4x gehad dat na een hele lange raid (45-60min) en vrijwel alle dingen gevonden te hebben het spel bij het laatste kampje crashed. Bam, weg alle vooruitgang, begin maar weer opnieuw. Het is HEEL lang geleden dat een spel me zo woest en gefrustreerd kon krijgen, zo zonde en onnodig. Ze hadden gewoon een kleine savefunctie moeten inbouwen die alleen van toepassing is bij crashes oid.
Kleinere ergernissen:
- Waarom rennen die paarden zo traag als je in of nabij een dorp/stad bent.... grrr loop eens door! Hatelijk.
- Die Romeinse maskers en dat akelige geluidje dat afspeelt nadat alles pop-ups en bevestigingen in beeld zijn gekomen. Elke keer dat ik in de avond ergens een donkere tempel aan het plunderen ben en dat riedeltje speelt af dan schrik ik me een hoedje lol, heel vervelend.
Waar ik nog niemand over heb gehoord; wist je dat je raven een barrel-roll kan doen als je met 'm vliegt en heel snel links/rechts (op PC A/D) afwisselend indrukt? Geen idee of het ook iets doet, volgens mij niet.
Grootste gemis: de ouderwetse temples raiden met enorme parcour puzzles.....dat was AC op z'n best voor m'n gevoel