Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 12:48
Ik herinner mij van de AC's met Ezio, dat je ook zelf moest/kon healen. Soms mis ik die optie wel in gevechten. Geen idee bij welk deel dit er weer uit is gegaan overigens...

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MN-Power
Health regeneration is based around food rations. Valhalla’s world is full of food to hunt and forage, and you can eat it to regain your health. I was able to store up to seven rations at a time, with each one refilling a chunk of my health bar when called upon. My demoist would encourage me to stock up on rations before tough fights or big battles, although every enemy encounter also seemed to have a fair number of mushrooms and berries to pick nearby, leading to weird interruptions in the flow of combat when I would be running low on health and run away to go forage in the bushes.
Bron: https://www.kotaku.com.au...alhalla-after-playing-it/

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
G_Dragon schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:08:
[...]

Wauw ! :o :9~ _/-\o_
Shut up and take my money
Sarcasme of heb ik andere filmpjes zitten kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
418O2 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Godskolere, dit is echt op heel veel vlakken erg slecht
Enlighten us.
Vind dit er wel prima uitzien. Combat is niet slecht.

Dialogen en facial animations zijn wel bedroevend. Had de voice acting ook wel wat beter verrwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48
SemperFidelis schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Enlighten us.
Vind dit er wel prima uitzien. Combat is niet slecht.

Dialogen en facial animations zijn wel bedroevend. Had de voice acting ook wel wat beter verrwacht.
Nou dat. En de enemy valt aan en dan heb je nog een paar seconden om weg te komen. Vervolgens staat ze gewoon te wachten tot je aanvalt en doet niets tijdens je attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:38:
[...]

Sarcasme of heb ik andere filmpjes zitten kijken?
Eerlijk gezegd geen idee wat je hebt gezien :).
Ik kwam het ook maar ergens tegen :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
G_Dragon schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:27:
[...]

Eerlijk gezegd geen idee wat je hebt gezien :).
Ik kwam het ook maar ergens tegen :o
Twee bovennatuurlijke (zucht) boss fights met een main character die rolschaatsen aan lijkt te hebben en letterlijk nul vooruitgang qua alles in vergelijking met de voorgaande games. Beetje wat @418O2 al aangeeft.

En hier werken hoeveel studio's aan? Stuk of 15 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:46
Als je the last of us 2 heb gespeeld en je ziet dan de bovenstaande filmpjes is het eerste wat bij mij opkomt kwaliteit tegen kwantiteit, of te weinig liefde (oog voor details) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 14-07-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
SemperFidelis schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Die zijn er in overtal.
One kills met de hidden blade is er.
Stealth maakt een comeback.
Je kunt zelfs eindbazen besluipen en met je hidden blade pakken ipv de cinematic fight aan te gaan.

[YouTube: Assassin's Creed Valhalla Gameplay - One Hit Assassinations, Social Stealth & More (AC Valhalla)]

De AC lore krijgt een grotere rol.
Gewoon een AC game in het verlengde van Origins en Odyssey, dus wel degelijk Assassin's Creed.
Show, don't tell. Als je een demo draait van een half uur, laat dan één mythical boss fight zien en neem wat meer stealth elementen mee om te tonen. Laat het volledige scala zien van je nieuwe AAA titel, in plaats van combat, combat, nog meer combat, een drinking game, en combat.
Ik vind het prima dat in dit geval JorRaptor met dit soort nieuwtjes komt, maar ik hoor en zie het ook graag vanuit Ubisoft zelf komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-09 15:55
De setting is prachtig, de gameplay en alles daarom heen typisch Ubisoft. Als ik die Boss battles zo zie haak ik al af.

Gemiste kans, en ik denk dat velen het met mij eens zijn, want een goede game die de sfeer van Vikings en The Last Kingdom ademt kan mij echt wel bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:37:
[...]

Twee bovennatuurlijke (zucht) boss fights met een main character die rolschaatsen aan lijkt te hebben en letterlijk nul vooruitgang qua alles in vergelijking met de voorgaande games. Beetje wat @418O2 al aangeeft.

En hier werken hoeveel studio's aan? Stuk of 15 toch?
Ik begrijp uit je bericht dat je liever totaal iets anders had willen zien, meer stealth enz.
Dan kan ik mij wel voorstellen dat je behoorlijk baalt na het zien van de gameplay.

Ik ben alleen met positief over de game! Blij dat het dezelfde basis als Odyssey heeft. Over de graphics ga ik nog geen uitspraken doen, wil dan eerst de final game eerst zien of spelen. Alleen nog hopen dat ze meer side quests dan Odyssey gaan toevoegen :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:31
Wat betreft die over the top bossfights..

Ik vond juist de manier hoe Ubi de waanzinnige gevechten erin heeft gezet erg goed geschreven.
De goden in Origins (Anubis, Sobek en Sekhmet) en de mythologische wezens (Sphinx, Minotaur, Cyclops en Medusa) in Odyssey zijn powered door Isu artifacts.
In de AC myhos kan dat prima mijns inziens. Dat zal hier in Valhalla net zo zijn vermoed ik.

Die bossfight die we nu zagen van Valhalla zie je Eivor zelfs nog een goedje naar binnen krijgen voordat ie de bossfight met Regan start (op 1:16 in https://www.youtube.com/watch?v=716cx3PZuxY), kan natuurlijk een soort van hallucinatie zijn..?
Maar we zien het in November wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
G_Dragon schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Ik begrijp uit je bericht dat je liever totaal iets anders had willen zien, meer stealth enz.
Dan kan ik mij wel voorstellen dat je behoorlijk baalt na het zien van de gameplay.

Ik ben alleen met positief over de game! Blij dat het dezelfde basis als Odyssey heeft. Over de graphics ga ik nog geen uitspraken doen, wil dan eerst de final game eerst zien of spelen. Alleen nog hopen dat ze meer side quests dan Odyssey gaan toevoegen :D.
Nee, ik had gewoon een compleet nieuwe game verwacht. Een nieuwe UI, nieuwe animaties. Dit is gewoon weer de zoveelste reskin. Ik heb dit al 120 uur gespeeld in Origins, been there done that. Dit ziet er echt nog slechter uit dan Unity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Laatst online: 09:18
je weet toch dat het om Ubisoft en AC gaat he? Dat je daar grote vernieuwing in verwacht, is zoals de fifa speler die hoopt dat career mode dit jaar aandacht krijgt.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MN-Power
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 01:20
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Nee, ik had gewoon een compleet nieuwe game verwacht. Een nieuwe UI, nieuwe animaties. Dit is gewoon weer de zoveelste reskin. Ik heb dit al 120 uur gespeeld in Origins, been there done that. Dit ziet er echt nog slechter uit dan Unity.
Ik heb (veel) meer uren in Odyssey zitten dan Origins. Die vond ik echt veel leuker en de omgeving ook veel mooier bijvoorbeeld. Eigenlijk vond ik hem in alles beter. Als Valhalla meer van Odyssey is, maar dan in een compleet andere setting hoor je mij echt niet klagen.

Zo lang het maar geen ACIII wordt vind ik veel best. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
AC 3 is mijn favoriet :p Al gaat AC Origins deze positie misschien overnemen

Ieder zijn smaak en zijn standaarden. Ik vind wat ze hebben gemaakt hebben er erg mooi uitzien en ik verwacht er wel de Last Kingdom en Vikings vibe van te krijgen. Toegegeven, de facial animations zijn erg slecht, dit vind ik in Origins er beter uitzien. Maar wie weet tweaken ze dat nog wat voor de final release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MN-Power schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Ik heb (veel) meer uren in Odyssey zitten dan Origins. Die vond ik echt veel leuker en de omgeving ook veel mooier bijvoorbeeld. Eigenlijk vond ik hem in alles beter. Als Valhalla meer van Odyssey is, maar dan in een compleet andere setting hoor je mij echt niet klagen.

Zo lang het maar geen ACIII wordt vind ik veel best. ;)
Tja ik vond er geen reet meer aan na Origins. Alsof ik een goedkope DLC zat te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MN-Power
Met Griekse mythologie en architectuur, adembenemende omgevingen en een geweldig stuk DLC toegewijd aan de Isu heb ik mij kostelijk vermaakt. Met dank aan een mede Tweaker omdat ik net als jou dacht dat het veel van hetzelfde zou zijn(vergeleken met Origins die ik gewoon okay vond). 150 uur later denk ik daar heel anders over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SemperFidelis
DingK schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:41:
[...]

Show, don't tell. Als je een demo draait van een half uur, laat dan één mythical boss fight zien en neem wat meer stealth elementen mee om te tonen. Laat het volledige scala zien van je nieuwe AAA titel, in plaats van combat, combat, nog meer combat, een drinking game, en combat.
Ik vind het prima dat in dit geval JorRaptor met dit soort nieuwtjes komt, maar ik hoor en zie het ook graag vanuit Ubisoft zelf komen.
Niet km 't een of ander maar je reageert letterlijk op filmpjes die niet van Ubi zijn. Enige wat zij hebben getoond is dat filmpje van 5 minuutjes.

Ik zie hier de game al worden afgeschoten voordat die überhaupt uit is. Vind ik beetje flauw om dan Ubi de schuld te geven dat ze geen goede gameplay filmpjes releasen (terwijl die van een gameplay demo zijn waar ook stealth etc in zit. Beetje krom van je)

Sowieso merk ik wel dat AC een easy to hate game lijkt te zijn waar mensen over elkaar heen moeten buitelen hoe matig 't wel niet is, ziet er niet uit, zijn tig games beter.. Ik vind dat persoonlijk beetje vermoeiend. Deze game pretendeert niet om een The Last of Us 2 te zijn ofzo. Gewoon lekker vervolg op 't vorige deel met andere setting en wat andere verbeteringen en niet teveel spannends.

[ Voor 10% gewijzigd door SemperFidelis op 14-07-2020 18:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Tja ik vond er geen reet meer aan na Origins. Alsof ik een goedkope DLC zat te spelen.
Als je alles zo kut met peren vindt, wat doe je nog in dit topic? Als je alleen maar negatief kunt zijn, dan denk ik niet dat je wat toevoegt hier...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
MN-Power schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:39:
Met Griekse mythologie en architectuur, adembenemende omgevingen en een geweldig stuk DLC toegewijd aan de Isu heb ik mij kostelijk vermaakt. Met dank aan een mede Tweaker omdat ik net als jou dacht dat het veel van hetzelfde zou zijn(vergeleken met Origins die ik gewoon okay vond). 150 uur later denk ik daar heel anders over.
Ja ik heb Odyssey wel een kans gegeven, maar het voelde na 20 uur gewoon echt meer van hetzelfde, waarbij ik een hoop zaken zelfs van een lager niveau vond of gewoon ronduit slecht (de sidequests, voice acting en mercenaries, om er een paar te noemen). Ik zag weinig toegevoegde waarde om weer 120 uur aan een game te besteden waarin ik weer vooral hetzelfde deed.

Daarom hoopte ik met Valhalla weer een soort op een reboot van de serie, zoals Origins dat ook was, vooral met het oog op de next gen consoles. Maar ik zie vooral weer dezelfde game in een iets andere setting met veelal dezelfde floaty gameplay. En dan die mythical boss fights + het schijnt dat er weer veel animus shit in zit. Ik word daar niet heel vrolijk van. En weer de volle mep hiervoor vragen. We krijgen ook weer een vogeltje om vijanden te markeren zodat we weer een UI vol met shit hebben zitten en we mogen weer van hoge punten af springen in een baaltje met hooi. Als ik dan lees dat hier weet ik veel hoeveel studio's aan werken, dan vraag ik me echt af wat die al die tijd zitten doen. Vooral als je bekijkt wat aanzienlijk kleinere studio's grafisch neer weten te zetten en bijvoorbeeld een veel organischere manier van exploration weten te realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Van wat ik gezien heb is er genoeg vernieuwing en ook weer een hoop leuke dingen uit oudere AC's die terugkomen waar ik wel weer zin in heb. Heb Odyssey met een flinke pauze ertussen uitgespeeld, dacht dat ik hem nooit op platinum zou krijgen omdat ik dacht dat je alle icoontjes op de map daarvoor moest afgaan, kwam erachter dat dat niet zo was en toen vrij snel de platinum kunnen halen met de voortgang die ik nog had.
Al die icoontjes afgaan op de map had ik echt geen zin meer in, dat was nogal repetitief. Maar toch goed vermaak altijd wel die AC games.

Ik zie van AC Valhalla weinig waar ik me aan gestoord heb, behalve de graphics, ik zag op bepaalde plekken enorme dingen in-poppen vooral bomen en andere planten, hoop dat ze dat op de PS5 versie wel een stuk kunnen verbeteren.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 23:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vergeet niet dat de game pas over 4 maand uitkomt, dit is lang geen final build. Daarnaast speelden alle previewers de game via een stream, in de Gamekings preview gaven ze aan dat er aardig wat lag was waardoor de gameplay soms wat clunky overkwam.

In de komende maanden zal er nog flink aan de game gepoetst worden. Uiteindelijk zal de game misschien niet veel mooier worden dan Origins of Odyssey maar dat geeft vooral aan hoe mooie die games eigenlijk zijn voor zo'n immense open wereld. Dat laatste haakte ik bij Odyssey wel op af, de game was mij te herhalend en het verhaal niet boeiend genoeg om maar door te blijven gaan. Terwijl ik Origins zonder veel moeite heb uitgespeeld, goed dat ze nu een totaal andere setting pakken, ik hoop eigenlijk dat de map iets kleiner is.

De setting spreekt mij nu wel weer aan, het is wat donkerder en meer gritty. De bossen, moerassen icm de mist en laagstaande zon zullen wel voor spectaculaire beelden zorgen. De previewers konden ook maar in 1 kingdom spelen er zal genoeg variatie zitten tussen noord en zuid Engeland inclusief steden als Londen. Verder lijkt het uitbouwen van je eigen settlement mij erg leuk, ik miste het uitbouwen en upgraden van een eigen huis in Origins en Odyssey wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 15-07-2020 09:58 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De hedendaagse protagonist Layla is intussen al bekend bij fans van de serie. Ze werd namelijk geïntroduceerd tijdens de gebeurtenissen van Assassin’s Creed: Origins. Deze hedendaagse missies zijn echter al vaak controversieel gebleken bij de fans, dus hopelijk weet Ubisoft ons te imponeren met wat ze voor ons in petto hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
Bij Odyssey moet ook zeker de DLC niet vergeten worden. Die tilde de gameplay wel weer naar ene hoger niveau. De eerste en derde zijn echt groot en brengen nieuwe gameplay elementen met zich mee. Vooral de omgevingen zijn daar echt heel mooi.

Even in een spoiler (beeldkwaliteit is nogal compressed, maar spoilen ook weer niet teveel):
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/96p4viqhuzu21.jpg

Afbeeldingslocatie: https://twistedvoxel.com/wp-content/uploads/2019/07/fate-of-atlantis-episode-3.jpg

Dus als je je afvraagt waar die studio's mee bezig zijn geweest: nou dit. Voor veel games is dit gewoon hoe groot ze zijn haha.

En ja niet alle missies zijn even bijzonder, maar de hoofdmissies zijn imo gewoon prima. De rest is echt niet verplicht. Als je gewoon bij de goude missie-iconen blijft, heb je alsnog een prima indruk van de game.

AC is vooral een speeltuin waar je zelf wat van moet maken. Dat andere games je meer meenemen of een vast pad geven, is prima maar AC doet gewoon wat anders en ik vind dat niet per definitie fout of een gemiste kans. Gewoon zelf bepalen op welke snelheid je door de game gaat. Gewoon zelf bepalen hoe moeilijk het jezelf wilt maken (zowel qua enemy difficulty als hoeveel de game je mee moet nemen). Ik heb zelf de gedetailleerde begeleiding aangezet (dus dat een objective duidelijk gemarkeerd is) omdat ik dat zo fijn vindt, maar velen willen toch wat meer zelf uitzoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 15-07-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Rebecca komt iig terug.
Misschien dan Shaun Hastings ook.

Vond het moderne ding idd niet heel boeiend maar is wel onderdeel van de lore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:53
Ik hoop vooral dat de link tussen Assassins en Templars weer een beetje terug komt.
In Origins heette ze X en in Odessey heette ze Y. Ze hadden dan weer een link met elkaar, maar ook weer niet echt super duidelijk. Sowieso was Odessey alleen een AC game omdat je bekende muziek hoorde.

Nu zag ik in gameplay dat social stealth terug komt, je kan enemies one-shotten (met skill) en je kan je hood togglen. Dus ik hoop dat het ook weer echt een beetje terug gaat naar de AC roots.

Gameplay van Origins en Odessey is prima. Heb me uren vermaakt. Maar het mag wel iets meer voelen als een AC game. Laat me weer ingewijt worden tot de Creed en hun regels ''oplezen''. Laat me een groep uitmoorden in stealth modus. Niet omdat het leuk is met Leonidas zijn speer als Isu artifact, maar omdat je na de laatste enemy het kamp wil verlaten en op veilige afstand je hood wilt af doen en denken: OH YEAH ASSASSINS!

[ Voor 15% gewijzigd door Dubrillion op 15-07-2020 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:08

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwachten jullie echt dat een game met vikingen in de hoofdrol voornamelijk zal draaien om stealthy acties? Vikings zijn toch juist bekend van de invasies, waar ze met een grote overmacht dorpjes en steden (letterlijk) platwalsten? De term 'berserker' komt nota bene van de vikingen, dat is nou niet echt een subtiele warriorclass zeg maar...

Ik verwacht dus grootschalige gevechten, waarbij je je van tevoren kunt 'buffen' met potions e.d. en waarbij het een groot hack'n'slash festijn wordt. Het stealth gedeelte 'hoort' bij AC en zal er dus best in zitten (bijv spionage/reconmissies?) maar uit die gameplay trailer wordt me ook wel duidelijk dat het veel open air combat zal zijn.

Kan best leuk worden, daar niet van (soort combi tussen God of War en the Witcher?) maar zoals het in AC 1 en 2 was met Altair en Ezio zal het niet meer zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Icephase schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:09:
Verwachten jullie echt dat een game met vikingen in de hoofdrol voornamelijk zal draaien om stealthy acties? Vikings zijn toch juist bekend van de invasies, waar ze met een grote overmacht dorpjes en steden (letterlijk) platwalsten? De term 'berserker' komt nota bene van de vikingen, dat is nou niet echt een subtiele warriorclass zeg maar...

Ik verwacht dus grootschalige gevechten, waarbij je je van tevoren kunt 'buffen' met potions e.d. en waarbij het een groot hack'n'slash festijn wordt. Het stealth gedeelte 'hoort' bij AC en zal er dus best in zitten (bijv spionage/reconmissies?) maar uit die gameplay trailer wordt me ook wel duidelijk dat het veel open air combat zal zijn.

Kan best leuk worden, daar niet van (soort combi tussen God of War en the Witcher?) maar zoals het in AC 1 en 2 was met Altair en Ezio zal het niet meer zijn denk ik...
Hoezo niet? Je snapt dat de hele serie Assassin's is gericht op een geheim genootschap die wellicht nooit heeft bestaan?

De Grieken/Egyptenaren/Piraten/Engelsen/Fransen stonden ook 'niet bekend om hun stealth'. Alsof een game zich moet houden aan zulke bestaande kenmerken.

Ik denk dat stealth echt wel belangrijker gaat worden dan voorgaande 2 delen op basis van wat ik lees en zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickstant85
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-11-2020
Ik hoop dat er ook echt grote veldslagen komen, want wat ik nu zo zie zijn het kleine gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Ik vond de veldslagen in Odyssey echt superslecht. Scripted hack and slash spam. Als ze dat verbeteren ben ik al blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MN-Power
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Ja ik heb Odyssey wel een kans gegeven, maar het voelde na 20 uur gewoon echt meer van hetzelfde, waarbij ik een hoop zaken zelfs van een lager niveau vond of gewoon ronduit slecht (de sidequests, voice acting en mercenaries, om er een paar te noemen). Ik zag weinig toegevoegde waarde om weer 120 uur aan een game te besteden waarin ik weer vooral hetzelfde deed.
Geen probleem, meningen verschillen nou eenmaal. Maar ik heb van elke secone genoten, terwijl ik Origins juist minder vond. Daarvan heb ik de DLC volgens mij nog niet eens van uitgespeeld. Achteraf misschien toch niet genoeg binding met Egyptische historie/mythologie(en juist wel met de Griekse).
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:28:
Daarom hoopte ik met Valhalla weer een soort op een reboot van de serie, zoals Origins dat ook was, vooral met het oog op de next gen consoles. Maar ik zie vooral weer dezelfde game in een iets andere setting met veelal dezelfde floaty gameplay. En dan die mythical boss fights + het schijnt dat er weer veel animus shit in zit. Ik word daar niet heel vrolijk van. En weer de volle mep hiervoor vragen. We krijgen ook weer een vogeltje om vijanden te markeren zodat we weer een UI vol met shit hebben zitten en we mogen weer van hoge punten af springen in een baaltje met hooi. Als ik dan lees dat hier weet ik veel hoeveel studio's aan werken, dan vraag ik me echt af wat die al die tijd zitten doen. Vooral als je bekijkt wat aanzienlijk kleinere studio's grafisch neer weten te zetten en bijvoorbeeld een veel organischere manier van exploration weten te realiseren.
Juist die 'Animus shit' en het Isu verhaal maakt AC voor mij. Vanaf dag 1. Had dat er niet in gezeten en de Apple of Eden niet gelinkt had naar het heden en de voorgeschiedenis(dus puur en alleen het verhaal van de 12e eeuw), dan was ik nooit zo hooked geweest. Dát was het verhaal waar ik deel op deel naar uitkeek. En de prachtige historische omgevingen onderdeel van dat veel grotere verhaal. Ik was nooit zo verknocht geraakt aan puur historische sneak/vecht spellen. En ik ga het nu ook gewoon zeggen, ik hecht ook niet zoveel waarde aan de hidden blade(die als je je skilltree goed specced in Odyssey nog steeds machtig is) of een gebrek aan focus daar op. Daar draait voor mij persoonlijk de spel serie niet om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
Lekker soundtrackie ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:03
Interessant interview met de interface designer voor valhalla.

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
Holy Crap. Hebben ze een vrouwelijke variant van Ashraf Ismael in dienst? Ze geeft echt op precies dezelfde manier antwoord!

wait... media training.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb nu 279 uur in Odyssey zitten en 133 uur in Origins. Het is wel duidelijk welke game mij meer bevalt. Ik kan ook niet wachten om door Valhalla te struinen, dat lijkt mij echt geweldig. Dat hele man/vrouw keuze vind ik dan weer overbodig in een game, zeker in een game over vikingen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 01:17:
Ik heb nu 279 uur in Odyssey zitten en 133 uur in Origins. Het is wel duidelijk welke game mij meer bevalt. Ik kan ook niet wachten om door Valhalla te struinen, dat lijkt mij echt geweldig. Dat hele man/vrouw keuze vind ik dan weer overbodig in een game, zeker in een game over vikingen.
Wow 279 uur in Odyssey, zoveel heb ik nog niet voorbij zien komen.
Vond na mijn 100% run 180 uur al veel >:) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

G_Dragon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:21:
[...]

Ik ben ook nog lang niet klaar. Op dit moment ben ik net begonnen aan de Fate of Atlantis DLC. Ik vermaak mij er prima mee. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Ik ben ook nog lang niet klaar. Op dit moment ben ik net begonnen aan de Fate of Atlantis DLC. Ik vermaak mij er prima mee. :P
What?! :D Nog niet klaar na 280 uur?
Ik weet dat het een briljante game is waarin veel uren verloren gaan, maar na 280 uur nog geen 100% zag ik niet aankomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik zit ook tegen de 280uur aan inmiddels. Fate of Atlantis uitgespeeld en nu bezig met de laatste quests voor Legacy of the Hidden Blade. Ik vermaak mijzelf nog steeds prima! Ik speel meestal ook niet langer dan 1-2uur achter elkaar.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
MN-Power schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:39:
Same here. Dacht exact hetzelfde nadat ik Origins gespeeld had, maar Odyssey is echt velen malen beter. Heb er veel uurtjes ingestoken, maar ondertussen al weer een tijdje niet aangeraakt. De Atlantis DLC is ook echt van het niveau blood & wine van the witcher 3. Veel zin in Valhalla, maar laat me nog niet te veel hypen. Die game wil ik sowieso niet meer op de Ps4Pro spelen, maar op een PS5. Dus ik wacht nog wel eventjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 16-07-2020 10:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DingK
SemperFidelis schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:40:
[...]

Niet km 't een of ander maar je reageert letterlijk op filmpjes die niet van Ubi zijn. Enige wat zij hebben getoond is dat filmpje van 5 minuutjes.

Ik zie hier de game al worden afgeschoten voordat die überhaupt uit is. Vind ik beetje flauw om dan Ubi de schuld te geven dat ze geen goede gameplay filmpjes releasen (terwijl die van een gameplay demo zijn waar ook stealth etc in zit. Beetje krom van je)

Sowieso merk ik wel dat AC een easy to hate game lijkt te zijn waar mensen over elkaar heen moeten buitelen hoe matig 't wel niet is, ziet er niet uit, zijn tig games beter.. Ik vind dat persoonlijk beetje vermoeiend. Deze game pretendeert niet om een The Last of Us 2 te zijn ofzo. Gewoon lekker vervolg op 't vorige deel met andere setting en wat andere verbeteringen en niet teveel spannends.
Filmpje van 5 minuutjes? Oké...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gamerboy
character trailer just dropped,

ik vind hem heel netjes

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Zo, hiermee laten ze even veel van de landschappen zien zeg! Ziet er gaaf uit, een van de minpunten (voor mij persoonlijk) van Odyssey.

Trailer analyse van Turul, AC reddit boss en lid van de Mentors Guild!

[ Voor 19% gewijzigd door Razorbite op 16-07-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:21:
[...]

Dat is wel keurig volgens mij (of snel, hoe je het wilt noemen).

Ik heb ook een 100% run, dus alle vraagtekens, alle DLC en alle trophys (Platinum + DLC) en was 220 uur bezig dacht ik.

Dat vind ik echt heerlijk aan die games altijd, nieuw gebied > Vraagtekens weg > side missions weg > missies weg > Volgend gebied. Als het verhaal mij eerder naar een nieuw gebied brengt dan dat ga ik altijd terug om te voltooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-07-2020 19:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een prachtige trailer _/-\o_ _/-\o_
Kreeg al steeds meer zin in de game na het zien van de gameplay! Maar na deze trailer kan ik helemaal niet meer wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 09:53
Trailer ziet er goed uit. Laat een hoop diverse landschappen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Erg veel zin in deze game. Enorme fan van de serie.

Setting spreekt mij in de eerste instantie minder aan dan de twee voorgaande delen, maar spelen doe ik het zeker.

Ik hoop dat ze het vechten goed gaan balanceren. Zijn in ieder geval veel meer opties nu. Schilden, wapens, tweehandig, het zit er allemaal in, leuke variaties zijn dus mogelijk.

Nog niks gezien van dat animus gedoe, vind ik overigens helemaal prima. We gaan waarschijnlijk verder met die vrouw uit het voorgaande deel? Kassandra is het personage die ubisoft volgt qua geschiedenis, ben benieuwd wat ze daar nog mee gaan doen qua verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:51
Erg veel informatie om te verwerken van de afgelopen twee weken (vakantie). Wel erg mooie beelden gezien en goed om te horen dat modern day weer wat meer body krijgt. Ik heb er onwijs veel zin in.

Ik vind sommige delen wel erg donker en ik hoop niet dat het een heel donkere game wordt.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gamerboy
Map comparison, vond wel interessant om te zien dat odyssey velemale groter was (ook zonder zee)

[YouTube: AC Valhalla Map Size vs Origins vs Odyssey comparison]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Who Am I?
Kijkend naar de kaart van Odyssey denk ik weer terug aan het moment dat ik besloot om van de westkust van Korinthia naar Attika te varen omdat ik nog niet door had dat je de Adrestia gewoon kon oproepen vanaf iedere haven |:( Ik ben denk ik wel 15-20 min aan het varen geweest... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Who Am I? schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:23:
Kijkend naar de kaart van Odyssey denk ik weer terug aan het moment dat ik besloot om van de westkust van Korinthia naar Attika te varen omdat ik nog niet door had dat je de Adrestia gewoon kon oproepen vanaf iedere haven |:( Ik ben denk ik wel 15-20 min aan het varen geweest... :X
OEF :( heb een soort gelijke ervaring gehad so i feel your pain!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

gamerboy schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:53:
Map comparison, vond wel interessant om te zien dat odyssey velemale groter was (ook zonder zee)

Blij toe dat de map kleiner is, heb Odyssey uitgespeeld en platinum, maar ik heb zelfs nog delen op de kaart waar ik überhaupt niet geweest ben.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Wat opvalt is dat de map dus weinig water bevat en je dus ook niet meer veel aan het varen bent om nieuw land te ontdekken. Al kun je hopelijk wel je paard op cruise-control zetten :+

Maar dat betekent dus ook dat ze wat meer moeten verzinnen om dat stuk gameplay te vervangen. Ik verwacht dat het aanvallen van steden (dus naast de forten om) daar eigenlijk voor in de plaats komt om je mee bezig te houden en toch wat te verkennen.

Op zich vind ik het wel prima. Na AC 3, AC4, AC Rogue en Odyssey heb ik wel even genoeg zee gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Martinspire schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Wat opvalt is dat de map dus weinig water bevat en je dus ook niet meer veel aan het varen bent om nieuw land te ontdekken. Al kun je hopelijk wel je paard op cruise-control zetten :+

Maar dat betekent dus ook dat ze wat meer moeten verzinnen om dat stuk gameplay te vervangen. Ik verwacht dat het aanvallen van steden (dus naast de forten om) daar eigenlijk voor in de plaats komt om je mee bezig te houden en toch wat te verkennen.

Op zich vind ik het wel prima. Na AC 3, AC4, AC Rogue en Odyssey heb ik wel even genoeg zee gezien :P
Uhm de map die je ziet is zonder water en niet volledig. Dit gaat alleen om het Engelse gedeelte uiteraard is er ook nog een stuk Noorwegen en zoals ik zei nog een gigantisch deel water wat je nu dus nog niet ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
gamerboy schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:57:
[...]

Uhm de map die je ziet is zonder water en niet volledig. Dit gaat alleen om het Engelse gedeelte uiteraard is er ook nog een stuk Noorwegen en zoals ik zei nog een gigantisch deel water wat je nu dus nog niet ziet :)
Ja ok, je zult wel wat varen, maar het is een een paar grote stukken land, ipv 50 verschillende kleine eilandjes. Dus ga je op een andere manier de wereld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Martinspire schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Ja ok, je zult wel wat varen, maar het is een een paar grote stukken land, ipv 50 verschillende kleine eilandjes. Dus ga je op een andere manier de wereld in.
dat is zeker waar! en daar ben ik zelf ook enorm blij mee want om nou voor elk stukje verkenning naar een ander eiland te varen zoals in odyssey is ook niks. had daar na 6 of 7 keer gedaan te hebben echt een pest hekel aan! 1 map met wat aparte stukjes zoals in Origins lag mij veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
gamerboy schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:00:
[...]

dat is zeker waar! en daar ben ik zelf ook enorm blij mee want om nou voor elk stukje verkenning naar een ander eiland te varen zoals in odyssey is ook niks. had daar na 6 of 7 keer gedaan te hebben echt een pest hekel aan! 1 map met wat aparte stukjes zoals in Origins lag mij veel beter.
Idd. Je paard komt naar je toe als je fluit, je schip niet :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Who Am I?
gamerboy schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:15:
[...]

OEF :( heb een soort gelijke ervaring gehad so i feel your pain!
Of die keer dat ik 1500m door de zee ging zwemmen omdat ik er nog niet achter was dat ik ook gewoon de Adrestia voor anker kon leggen... 7(8)7

Edit: Wil iemand alsjeblieft iets posten? Ik sta al 5 dagen met deze beschamende post als laatste😅

[ Voor 13% gewijzigd door Who Am I? op 26-07-2020 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Waarom released deze zo kort bij watch dogs legion en 2 dagen voor cyberpunk.

Vindt ik nu een moeilijke keuze deze spreekt me wel aan Origins platinum gehaald Odyssey vond ik persoonlijk iets minder qua setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:09
Who Am I? schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:23:
Hier hetzelfde, kwam er pas 2e playtrhough achter :+ :X

Ben benieuwd. De leegte van Odessey op sommige plekken gaf mij ook wel het gevoel echt een gebied te ontdekken ipv de ene naar de andere bewoonde wereld te rennen.

[ Voor 34% gewijzigd door Loona35 op 28-07-2020 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Loona35 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:59:
[...]

Hier hetzelfde, kwam er pas 2e playtrhough achter :+ :X

[...]
Ik heb juist expres zolang mogelijk het snelreizen uitgesteld. Ik vond het juist leuk om te paard of met de boot die afstanden af te leggen. :P

Ik betaal niet zoveel geld om een spel dan maar af te raffelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
sjaool schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Ik heb juist expres zolang mogelijk het snelreizen uitgesteld. Ik vond het juist leuk om te paard of met de boot die afstanden af te leggen. :P

I agree, mijn eerste playtrough gaat ook zijn zonder fasttravel te gebruiken. misschien als ik nog een playtrough heb dat ik het dan wel overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
hier een wat meer slowpace video/preview review voor AC Valhalla.

Duurt een half uurtje maar erg fijn tempo, mooie visuals van de game en erg goed onderbouwde mening (als je het mij vraagt) over alles wat goed en slecht is aan de opkomende game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-10 11:03

n2theb

Tweakers Abonnee

sjaool schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Dan kan je beter alles lopend doen anders raffel je het wel echt snel af hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

n2theb schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Dan kan je beter alles lopend doen anders raffel je het wel echt snel af hoor :+
Afstanden van een paar honderd meter doe ik ook lopend. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Who Am I?
Tot 200m loop ik, voor alles langer dan dat mijn paard en voor alles waar ik langer voor moet lopen/paardrijden dan de laadtijd van een fast travel, gebruik ik fast travel. Ik heb wel wat beters te doen dan eindeloze afstanden afleggen. Zeker gezien ik max 1-2u achter elkaar speel, zijn de fast travels erg fijn! Iedereen moet voor zichzelf de afweging maken en uiteindelijk is niet een goede of slechte manier :)
Ik hoop vooral dat de laadtijden flink korter worden op de PS5...

[ Voor 21% gewijzigd door Who Am I? op 05-08-2020 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
"Nieuwe" trailer..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
G_Dragon schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:00:
[...]

Wow! Wow! Wow!
Shut up and take my money _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je weet dat het dezelfde trailer is als die van 30 april maar dan met het vrouwelijke personage? :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlipFluitketel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:12:
[...]

Je weet dat het dezelfde trailer is als die van 30 april maar dan met het vrouwelijke personage? :P
Dat zal heel goed kunnen, maar dit kan net zo'n topper als Oyyssey gaan worden en dat maakt mij gelukkig! Ziet er echt ontzettend goed uit

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 07-08-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wauw! Ziet er goed uit _/-\o_
Laat de game maar uitkomen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Laatst online: 12:46
Ben ik de enige die het er echt super gaar uit vind zien? qua animaties enzo dit is toch geen stap vooruit ten opzichte van Oddyssey?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ambition88 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:16:
Ben ik de enige die het er echt super gaar uit vind zien? qua animaties enzo dit is toch geen stap vooruit ten opzichte van Oddyssey?
Dat hoeft toch ook niet? Het is nu niet zo dat per spel de graphics er met lichtjaren op vooruit gaat. Gameplay en verhaal staan bij mij toch bovenaan. Iedereen loopt weg met The Witcher terwijl ik die game praktisch onspeelbaar vind. Dan liggen Odyssey of Origins mij veel beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat de map kleiner word :|
Als deze video natuurlijk de waarheid verteld.
Was de map wel officieel bekend dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:48
Ambition88 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:16:
Nee ik heb hetzelfde. Ik had een mooie stap vooruit verwacht t.o.v. Odyssey maar zo komt het niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:51
Ik ben blij dat dat filmpje er in ieder geval niet zo donker uitziet. Het is verder inderdaad wel veel Odyssey met een nieuw jasje en er zullen best wat veranderingen zitten in de mechanics, maar grafisch is het inderdaad nog redelijk hetzelde.

Ik heb er wel onwijs veel zin in, ook omdat ik de vikingen erg gaaf vindt als setting.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

G_Dragon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:30:
[...]

Odyssey was ook heel veel water vanwege de vele eilanden. Dat is bij Valhalla natuurlijk een stuk minder. Volgens de video scheelt het iets van 30 vierkante kilometer. Het is ook nog maar de vraag of het filmpje echt klopt qua oppervlakte.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 12-08-2020 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:09:
[...]

Odyssey was ook heel veel water vanwege de vele eilanden. Dat is bij Valhalla natuurlijk een stuk minder. Volgens de video scheelt het iets van 30 vierkante kilometer. Het is ook nog maar de vraag of het filmpje echt klopt qua oppervlakte.
Op zich is dat geen ramp zolang de map maar wel rond de 180 uur aan gameplay bied, vond dat aan Odyssey juist positief. Tegenwoordig zijn de meeste games met 40 of 60 uur uitgespeeld..

Heb er ontzettend veel zin in, denk alleen dat ik hem eerst voor de Xbox One X ga halen.
Aangezien ik de Series X niet bij release ga halen omdat we net zijn verhuist :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Heeft qua omgeving wel wat weg van Skyrim.

Ik word steeds meer hyped, ook dat nieuwe systeem dat je moet eten om leven te krijgen is super vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:28
Laat maar komen.........ontzettend veel zin in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 10:13

thijsco19

KTM 990 SMT

Echt nieuw is dat systeem niet.
In AC2 (van 1 weet ik het niet meer) moest je health potions nemen die je kan kopen bij de apotheek.
Vergelijkbaar als nu dus.
Maar zeer mooi dat het weer terug komt in deze game.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@thijsco19

Dat was ook zo! Maar toen kwam er toch nog wel een klein deel leven terug?
Ik denk dat we er veel uur in kwijt kunnen, hoop wel dat het niet de volledige map is die we in het filmpje zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
G_Dragon schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:30:
[...]

sorry voor de late reactie (was lang op vakantie en heb er overheen gelezen).

de map zoals je deze in de video ziet is officieel. echter zou ik het niet klein noemen hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik kan dus echt niet naar die kerel luisteren, ben ik de enige? Dat accent en die slis :X
gamerboy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

sorry voor de late reactie (was lang op vakantie en heb er overheen gelezen).

de map zoals je deze in de video ziet is officieel. echter zou ik het niet klein noemen hoor ;)
Geen probleem, leuke vakantie gehad? :)
Hij oogt een stuk kleiner dan Odyssey dus daarom kan ik mij ook niet voorstellen dat hij groter kan zijn.

swoutr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

Ik kan dus echt niet naar die kerel luisteren, ben ik de enige? Dat accent en die slis :X
Ja dat dus, ben gelukkig dus niet de enigste! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
G_Dragon schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Geen probleem, leuke vakantie gehad? :)
Hij oogt een stuk kleiner dan Odyssey dus daarom kan ik mij ook niet voorstellen dat hij groter kan zijn.
Ja het grote verschil is dat odyssey een enorm grote map is met meer dan de helft bestaand uit water. Deze map (Valhalla) wordt meer land en minder water. Daarnaast is er ook nog een stuk Scandinavië welke ze nog niet hebben laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gamerboy schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Ja het grote verschil is dat odyssey een enorm grote map is met meer dan de helft bestaand uit water. Deze map (Valhalla) wordt meer land en minder water. Daarnaast is er ook nog een stuk Scandinavië welke ze nog niet hebben laten zien.
Dan heb ik niks gezegd :)
Hopelijk word het weer een game waarin je minimaal 120 uur mee bezig bent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik heb liever een kleinere map die divers aanvoelt zoals bij Origins het geval was, dan het copy paste werk uit Odyssey. Grootste minpunt bij die game is absoluut de te grote map waarbij elk stuk hetzelfde aanvoelt.
De wereld in Origins wist me echt te boeien, bij odyssey totaal niet.
swoutr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:30:
Ik heb liever een kleinere map die divers aanvoelt zoals bij Origins het geval was, dan het copy paste werk uit Odyssey. Grootste minpunt bij die game is absoluut de te grote map waarbij elk stuk hetzelfde aanvoelt.
De wereld in Origins wist me echt te boeien, bij odyssey totaal niet.
Ik ben dat juist als een uitdaging gaan zien, wou juist kunnen zeggen ik heb de map 100% gehaald.
Grote mappen waarin veel te ontdekken valt zijn voor mij juist positieve dingen.
Ik snap dat zoiets niet voor iedereen opgaat, alleen waar ik het wel oneens mee ben is dat het niet aanvoelde als een copy paste werk van Origins. Het was een compleet andere game met verbeterde controls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
G_Dragon schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Ik ben dat juist als een uitdaging gaan zien, wou juist kunnen zeggen ik heb de map 100% gehaald.
Grote mappen waarin veel te ontdekken valt zijn voor mij juist positieve dingen.
Ik snap dat zoiets niet voor iedereen opgaat, alleen waar ik het wel oneens mee ben is dat het niet aanvoelde als een copy paste werk van Origins. Het was een compleet andere game met verbeterde controls
nee geen copy-paste van origins naar odyssey maar wel copy-paste binnen odyssey. Hoe vaak ik wel niet hetzelfde fort/outpost (of met vrijwel dezelfde layout) heb moeten clearen.. 8)7

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Melantrix schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

nee geen copy-paste van origins naar odyssey maar wel copy-paste binnen odyssey. Hoe vaak ik wel niet hetzelfde fort/outpost (of met vrijwel dezelfde layout) heb moeten clearen.. 8)7
Ah sorry dan had ik u verkeerd begrepen :)
Ja soms leek het allemaal wel op elkaar, maar daar was ik niet zo mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
Ik ben nu bezig met AC: Origins (topgame!) en ik verbaas me erover hoe achterlijk groot de map is. En dan heb ik nog niet alles ontdekt, laat staan de DLC's.

Veel groter hoeft het in AC: Valhalla niet te zijn. Als er maar genoeg variatie in zit.

• Martinspire
Ik vind het kopiëren/plakken van een basis los staan van het indelen van een wereld. Een basis is een asset (zij het een grote). Een vlakte, bos, rotsgebergte of zee is toch wel wat anders imo. Op dat laatste zat er bij Odyssey genoeg afwisseling in. De assets hadden wellicht veelzijdiger gekund, maar daar gaat ook weer meer werk in zitten en vereist meer opslag en processing. Ik denk dat ze daar met name door de huidige generatie (en dan de eerste releases van consoles) worden tegengehouden. Gezien Valhalla daar ook nog op uitkomt, verwacht ik daar weinig verschil van.

In ieder geval vond ik beiden games genoeg afwisseling bieden. Het ding is alleen wel: je moet zelf de afwisseling opzoeken. Als je zelf even 5 basissen achter elkaar gaat innemen, ja dan wordt het herhalend. Doe je nog wat missies e.d. tussendoor, dan is het al een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:48
swoutr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

Ik dacht 'zo erg kan het toch niet zijn' toen ik je comment zag, blijkbaar wel dus :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:28
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:11:
[...]

Ik dacht 'zo erg kan het toch niet zijn' toen ik je comment zag, blijkbaar wel dus :')
Hij is well “Netherlands”, maar jullie wisten het al, toch? 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DingK
chulin schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Hij is well “Netherlands”, maar jullie wisten het al, toch? 🤪
Leaving a like would be super appreciated, en let's geuw!
Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste