Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ik liep erop vast, dus me vriendin gevraagd of ze misschien wist hoe die moest. Lost ze hem op met 1 steen over, hoe dan... |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ3wXoYWktlXnUO7lwtvzUqkyBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4XULq92Cd5QzHqvFQJMumID1.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vond die stenen ongeveer het leukst van de hele game... Of dat nou zo positief is :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bleh, heeft iemand anders ook dat sinds de vorige DLC de kleurenblind opties weer weg zijn?
Ik had 't zo ingesteld dat alles dat kapot kon en alle enemies met rood aangeduid werden, en nu ineens is het allemaal goud. Ook waren alle belangrijke punten op de map blauw, en nu zijn ze wit.

Ik kan de optie helemaal niet meer vinden in de instellingen, dus hij is echt gewoon weg :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:30
ArthurMorgan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:14:
Ik vond die stenen ongeveer het leukst van de hele game... Of dat nou zo positief is :D
Het heeft mij bijna een controller gekost. Mijn hemel wat heb ik op die laatste paar zitten vloeken zeg :X

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:33
Donstil schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:50:
Ik had er ook wel iets meer van verwacht. Ik had begrepen dat dit dit “de grote DLC” worden maar voor nu verlies ik de eerste DLC boven deze.
Ik vond Ierland ook beter. Unieker landschap, boeiendere vijanden. Deze DLC voelt vrij suf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maurice079 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:13:
[...]

Het heeft mij bijna een controller gekost. Mijn hemel wat heb ik op die laatste paar zitten vloeken zeg :X
Ik heb er nogsteeds eentje over in Engeland en heb er in de DLC nog geen enkele gedaan. Vond ze eerst niet zo lastig maar ik zou bijna zeggen dat ze het nog moeilijker hebben gemaakt in een update want die stomme rotdingen blijven gewoon niet erchtop staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:41:
Ik liep erop vast, dus me vriendin gevraagd of ze misschien wist hoe die moest. Lost ze hem op met 1 steen over, hoe dan... |:(

[Afbeelding]
Haha heel herkenbaar, soms zit ik maar te stuntelen, kom ik de dag erna terug en lukt hij in 1x met een steen over 8)7

Gelukkig heb in ze in de main game en eerste Dlc allemaal al. In Frankia nu twee gedaan maar die waren gelukkig niet lastig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zitten toch wel wat bugs in. Ben nog maar net begonnen met de eerste missie feitelijkin Parijs, Rot of the Slums. Ben blijkbaar afgeweken van wat ik had moeten doen en nu krijg ik geen toegang tot de kerker. (heb wel de robe maar ben niet naar de tavern gegaan en daar zijn nu geen cutscenses meer)

alle saves zijn nutteloos. laatste goede save is van 27 juli toen ik nog in Ierland bezig was. Raar eigenlijk.

Heel veel AC gespeeld, maar dat ik daar twee toortsen moest aansteken was me totaal ontgaan :')

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 17-08-2021 10:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Oon schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Ik heb er nogsteeds eentje over in Engeland en heb er in de DLC nog geen enkele gedaan. Vond ze eerst niet zo lastig maar ik zou bijna zeggen dat ze het nog moeilijker hebben gemaakt in een update want die stomme rotdingen blijven gewoon niet erchtop staan..
Halfuur over 1 gedaan in Wincestre geloof ik. Ik vervloekte ongeveer alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gunner schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:31:
Zitten toch wel wat bugs in. Ben nog maar net begonnen met de eerste missie feitelijkin Parijs, Rot of the Slums. Ben blijkbaar afgeweken van wat ik had moeten doen en nu krijg ik geen toegang tot de kerker. (heb wel de robe maar ben niet naar de tavern gegaan en daar zijn nu geen cutscenses meer)

alle saves zijn nutteloos. laatste goede save is van 27 juli toen ik nog in Ierland bezig was. Raar eigenlijk.

Heel veel AC gespeeld, maar dat ik daar twee toortsen moest aansteken was me totaal ontgaan :')
Ik ben helaas wel meer van die dingen tegengekomen in Valhalla, van die stukken die eigenlijk geen puzzel zijn maar waar je gewoon een kwartier lang om een huisje of locatie heen loopt om te zoeken wat je nou mist..

Zo kwam ik in Ierland meerdere Order clues tegen die dan in een hutje ergens zitten, maar dan moet je maar net het hutje kunnen vinden. Of ook bijvoorbeeld de gear in Donegal (ook Ierland) met twee gesloten deuren en geen raam of ander gat in zicht. Uiteindelijk met een smoke arrow + fire arrow van buiten de deur open gekregen, maar dat lijkt me niet de juiste oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDFS schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Halfuur over 1 gedaan in Wincestre geloof ik. Ik vervloekte ongeveer alles.
Ik heb ze in Ierland gewoon allemaal overgeslagen. Mocht ik ooit die laatste paar procent completion willen dan ga ik er dan wel een middagje voor zitten, maar dit is echt gekkenwerk. Heb voor de gein ook eens wat andere geprobeerd die mij in mijn eerste save direct lukten en die krijg ik ook niet gedaan, dus of ik heb ineens iets aan m'n handen of het heeft flink geregend in Engeland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sommige cairns waren idd frustrerend maar ook wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zo. Siege of Paris DLC klaar, alle achievements gehaald.

Ben er echt klaar mee nu :P Hoop ik.

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:50
Gunner schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:19:
Zo. Siege of Paris DLC klaar, alle achievements gehaald.

Ben er echt klaar mee nu :P Hoop ik.
Damm daar ben je ook snel klaar mee dan :P

Beviel die voor je of was het zo een tegen slag zoals iedere reviewer zegt dat het gaat zijn (ik wacht tactisch nog even voor ik ga beginnen aan de DLC).

Had de base game 100% en nu eindelijk ook Dublin 100% maar echt totaal geen fut meer voor de game :X

[ Voor 11% gewijzigd door gamerboy op 19-08-2021 11:32 ]

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Gamerboy ik merk een beetje hetzelfde. Nu aan Paris begonnen, maar heb ooit de gehele map collectibles gekocht dus al die opal dingen schreeuwen om verzameld te worden. Was ik maar niet zo’n completionist…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gamerboy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Damm daar ben je ook snel klaar mee dan :P

Beviel die voor je of was het zo een tegen slag zoals iedere reviewer zegt dat het gaat zijn (ik wacht tactisch nog even voor ik ga beginnen aan de DLC).

Had de base game 100% en nu eindelijk ook Dublin 100% maar echt totaal geen fut meer voor de game :X
Vakantie en teveel tijd over :P

Ik speel niet op het hoogste niveau, dus loop ik er makkelijk doorheen. Vind het completion leuker om te doen in AC spellen. Vond op zich de verhaallijn van Paris leuker dan Ierland.
JDFS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:16:
@Gamerboy ik merk een beetje hetzelfde. Nu aan Paris begonnen, maar heb ooit de gehele map collectibles gekocht dus al die opal dingen schreeuwen om verzameld te worden. Was ik maar niet zo’n completionist…
Die Time Saver heb ik ook en de map staat idd vol met opals. Jammer dat je die niet uit kan schakelen maar het scheelt idd wel veel tijd om zo al die collectibles te vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 19-08-2021 12:21 ]

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
dit is mijn eerste assassin's creed die ik speel en heb er nu een aantal uur inzitten.
Echt een top game! Alleen een probleem de game crasht nu constant.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik speel op een laptop met

i7 10870H
Geforce RTX 3060
15 GB ram

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
wesk schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:21:
dit is mijn eerste assassin's creed die ik speel en heb er nu een aantal uur inzitten.
Echt een top game! Alleen een probleem de game crasht nu constant.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik speel op een laptop met

i7 10870H
Geforce RTX 3060
15 GB ram
crasht nu constant.-> word de videokaart te warm ? check taakbeheer of er iets te warm word.
15 GB -> hoeveel stripjes geheugen heb je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Oon schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
Uiteindelijk met een smoke arrow + fire arrow van buiten de deur open gekregen, maar dat lijkt me niet de juiste oplossing :+
Hey, die truc kende ik nog niet, dat is wel een interessante :Y (y)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 22:09
GlorixJim schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:30:
[...]

crasht nu constant.-> word de videokaart te warm ? check taakbeheer of er iets te warm word.
15 GB -> hoeveel stripjes geheugen heb je ?
moet natuurlijk 16GB zijn.
de laptop heb ik net gekocht het is een Hp Omen en er zit 2x 8 in gewoon de standaard

de temperatuur komt tot nu toe nog niet boven de 77 graden uit maar het spel is tot nu toe nog niet gecrasht.
Ik zal dit in de gaten houden

• Piet_Piraat7
Meer mensen die de speer gebruiken die je krijgt in Ierland? Daarmee voelt elk gevecht mega makkelijk. Drie keer iemand raken en je kan een stun finisher doen, keer op keer :/

Anyway, Parijs ook klaar. Ik vond de base game erg gaaf maar de moeheid sloeg op 3/4 van het verhaal wel toe. Ierland was best grappig. Parijs vond ik suf. Nu ook wel echt klaar met de game, tijd voor wat anders.
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:21:
Meer mensen die de speer gebruiken die je krijgt in Ierland? Daarmee voelt elk gevecht mega makkelijk. Drie keer iemand raken en je kan een stun finisher doen, keer op keer :/

Anyway, Parijs ook klaar. Ik vond de base game erg gaaf maar de moeheid sloeg op 3/4 van het verhaal wel toe. Ierland was best grappig. Parijs vond ik suf. Nu ook wel echt klaar met de game, tijd voor wat anders.
Ik heb 'm wel even uitgeprobeerd, maar ik vind inderdaad ook dat hij het wel héél makkelijk maakt. Ik speel al op de hoogste difficulty en dan nog is de combat te makkelijk eigenlijk, dus zo'n speer is dan helemaal niet nodig. Wel leuk voor bosses als je underleveled bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gamerboy
JDFS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:16:
Ja ik heb die dingen nooit gekocht en had op het moeilijkste niveau geprobeerd alles te completen. Dit ook daadwerkelijk gedaan voor de Base Game maar voor de druid DLC heb ik hem toch iets makkelijker gezet omdat ik er om eerlijk te zijn niet heel veel zin meer in had en gewoon redelijksnel, met nog wel een beetje challenge, 100% te halen.

Parijs dan maar even kijken of ik weer voor 100% ga en dan op het moeilijkste niveau doe of niet.

1 ding weet ik denk wel zeker. Dit wordt voorlopig mijn laatste AC game!

Speel al vanaf de eerste game in 2007 de games maar ze zijn de laatste jaren voor mij echt steeds slechter geworden. Veel meer en tegelijkertijd veel minder.

Maarja misschien zijn er meer hier die er zo over denken. Misschien ook niet haha!

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:21:
Nee, want ik vind hem lelijk :P

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
gamerboy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:39:
[...]
1 ding weet ik denk wel zeker. Dit wordt voorlopig mijn laatste AC game!

Speel al vanaf de eerste game in 2007 de games maar ze zijn de laatste jaren voor mij echt steeds slechter geworden. Veel meer en tegelijkertijd veel minder.
Volgens mij is het uberhaupt voorlopig de laatste AC game. Gingen ze niet aanvullen op Valhalla? De game als een service maken ipv een nieuwe versie?

Maar ja, ik ben er ook wel even klaar mee. Ik blijf Black Flag de leukste vinden in de reeks.

• gamerboy
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Volgens mij is het uberhaupt voorlopig de laatste AC game. Gingen ze niet aanvullen op Valhalla? De game als een service maken ipv een nieuwe versie?

Maar ja, ik ben er ook wel even klaar mee. Ik blijf Black Flag de leukste vinden in de reeks.
Zo maar echt (ook toepasselijk bij je naam trouwens ;) )

Ik moet zeggen dat Unity ook wel echt een goeie is alleen jammer dat die bij release zo gefaald was met de countless bugs!

Ja ik weet nou niet of die game-as-a-service eentje gebaseerd wordt op valhalla of als een volwaardig nieuwe game.

Heet dacht ik AC Infinity :)

Bas170 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Nee, want ik vind hem lelijk :P
Kun je niet sinds enkele weken gear een andere skin geven? Zou een oplossing zijn voor wie een zwaar OP wapen wil gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:53
Sjurm schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:48:
Ik startte de game van het weekend voor het eerst sinds lange tijd weer op. Ik speel met Xbox-controller op PC met alternate controls (ingesteld zoals in AC Origins). Helaas blijkt dat na de laatste update deze controls niet meer werken, waardoor bijvoorbeeld crouch niet meer kan.

Als 'oplossing' wordt geadviseerd om weer naar default controls te gaan ;w

Ik parkeer de game wel weer tot dit bij een volgende update is gefixt
Om mezelf even te quoten, dit probleem is inmiddels gefixt met de laatste update,

Laatste dagen de game met plezier weer opgepakt. Ik hou het bij de main story en hier en daar wat side dingetjes. Alle side content is simpelweg teveel en zorgt alleen maar voor ergernis. Ik vermaak me weer prima, vond vooral de Sciropescire Arc opvallend leuk. Ben inmiddels in Vinland aangekomen

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Oon schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:02:
[...]

Kun je niet sinds enkele weken gear een andere skin geven? Zou een oplossing zijn voor wie een zwaar OP wapen wil gebruiken
Klopt, dan is hij iig niet meer lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:07
Ik speel het spel nu sinds ongeveer 2 weken. Leuk spel, maar de laadtijden op de ps4 maken het een enorm vervelend spel.
Gisteren eens op de klok gekeken. 5 minuten vanaf het opstarten van de ps4 tot ik kan spelen. Daarna nog eens 5 minuten extra als ik een raid wil starten.
Sterf ik tijdens die raid, opnieuw 5 minuten laden om naar het kamp te gaan, waarna je opnieuw 5 minuten moet laden om terug naar de raid te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:28

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Drie weken geleden weer mee aan de slag gegaan tot ik de autosave bug weer had en 4 uur gameplay kwijt ben geraakt. Spel meteen weer van mijn console afgemieterd. Denk niet dat ik hem ooit nog aan raak.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:53
Drossie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:52:
Ik speel het spel nu sinds ongeveer 2 weken. Leuk spel, maar de laadtijden op de ps4 maken het een enorm vervelend spel.
Gisteren eens op de klok gekeken. 5 minuten vanaf het opstarten van de ps4 tot ik kan spelen. Daarna nog eens 5 minuten extra als ik een raid wil starten.
Sterf ik tijdens die raid, opnieuw 5 minuten laden om naar het kamp te gaan, waarna je opnieuw 5 minuten moet laden om terug naar de raid te gaan...
Als ik dit lees, ben ik heel blij om het op Stadia te spelen. Zeer korte laadtijden.
Had het probleem van lange laadtijden ook al bij Odyssey, geen 5min. Maar wel lang genoeg om vervelend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 18:47
Op de PC zijn de laadtijden ook gewoon prima te doen. Uiteraard wel zorgen dat de installatie op SSD staat ;)

Wil binnenkort ook nog wel overstappen op NVME SSD voor games opslag om te kijken of dat ook echt nog veel gaat schelen bij games met wat langere laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:22
pxltrx schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Als ik dit lees, ben ik heel blij om het op Stadia te spelen. Zeer korte laadtijden.
Had het probleem van lange laadtijden ook al bij Odyssey, geen 5min. Maar wel lang genoeg om vervelend te zijn.
De oudste ps4 zijn bijna 8 jaar oud. Dat heeftniets met de game te maken, dat is gewoon verouderde hardware. Zou gewoon niet mogen released zijn voor oude consoles

heb siege of parid dlc uit, best ok. Maar scythes ben ik totaal geen fan van

[ Voor 7% gewijzigd door AntiChrist7 op 30-08-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:39:
heb siege of parid dlc uit, best ok. Maar scythes ben ik totaal geen fan van
Ik vond scythes ook een beetje tegen vallen. Voelen erg clunky aan, en doen niet echt veel damage. Beetje jammer als je dat dan vergelijkt met de OP staf van de eerste DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

AntiChrist7 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:39:
[...]

De oudste ps4 zijn bijna 8 jaar oud. Dat heeftniets met de game te maken, dat is gewoon verouderde hardware. Zou gewoon niet mogen released zijn voor oude consoles
Op mijn ps4 pro kan ik rustig koffie pakken als m'n game ga inladen. Is alleen maar langer geworden sinds ik het spel op release had gekocht. Hopelijk volgend jaar de ps5 een beetje leverbaar.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Ben ondertussen ook wel klaar met het game en de belegering van Parijs, maar wat me wel een beetje stroort is dat er één toren in Parijs een koffer heeft en waar je niet bij geraakt omdat je een sleutel nodig hebt om een poortje van de omheining er rond te openen. De koffer wordt ook niet aangegeven als je het met Synin probeert te spotten.
..Christiaan.. schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:08:
[...]

Op mijn ps4 pro kan ik rustig koffie pakken als m'n game ga inladen. Is alleen maar langer geworden sinds ik het spel op release had gekocht. Hopelijk volgend jaar de ps5 een beetje leverbaar.
Ik heb de indruk dat het met de PS5 ook langer duurt hoe meer content men aan het game blijft toevoegen. Ik geloof dat het onder de twee minuten zat in het begin voor je echt in game zat en nu duurt het toch wel een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Runaque schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:44:
Ben ondertussen ook wel klaar met het game en de belegering van Parijs, maar wat me wel een beetje stroort is dat er één toren in Parijs een koffer heeft en waar je niet bij geraakt omdat je een sleutel nodig hebt om een poortje van de omheining er rond te openen. De koffer wordt ook niet aangegeven als je het met Synin probeert te spotten.
Volgens mij is die onderdeel van een quest. Gelukkig geen invloed op de 100% completion, maar die stoort mij ook.

Overigens zit ik vast in de "Queen's Gambit" quest omdat Richardis, na haar bevrijd te hebben, niet thuisgeeft en niet de cave uit komt... Zeer irritante bug en ik kan dus niet verder, van alles geprobeerd wat op reddit staat maar echt geen zin om mijn save weer te herladen. Staat al bij Ubisoft op de bug tracker volgens mij.

Dan maar Wrath of the Druids aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JDFS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Volgens mij is die onderdeel van een quest. Gelukkig geen invloed op de 100% completion, maar die stoort mij ook.

Overigens zit ik vast in de "Queen's Gambit" quest omdat Richardis, na haar bevrijd te hebben, niet thuisgeeft en niet de cave uit komt... Zeer irritante bug en ik kan dus niet verder, van alles geprobeerd wat op reddit staat maar echt geen zin om mijn save weer te herladen. Staat al bij Ubisoft op de bug tracker volgens mij.

Dan maar Wrath of the Druids aan beginnen :)
Gewoon een oud save game inladen van voor die quest en dan zou het moeten lukken! Ik zat zelf vast in Parijs toen ik de torens hun baken moest aansteken en zo is het me gelukt om die quest opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Runaque maar ik heb daarna alles (maar dan ook alles inclusief Opals) al vrijgespeeld op de map. Kan mijn OCD niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:36
Was helemaal vergeten dat er een nieuwe DLC uit zou komen, wellicht slinger ik hem nog wel eens aan. Wat mij betreft is het gevoel van Origins en Odyssey niet overtroffen met Valhalla.

Vond het echt fantastisch om in die oude tijd daar rond te lopen, ga wellicht Odyssey nog eens op de PS5 zetten en opnieuw spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Runaque schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:44:
Ja heb daar ook een kwartier zitten rondzoeken. Nuja, eenmaal ik alle rebel gear unlockt heb moet ik niet meer in francia zijn.

Als je de ireland dlc hebt gedaan loont het wel om om de zoveel tijd even terug te keren en je trade dingen te doen voor wat snel zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Ja heb daar ook een kwartier zitten rondzoeken. Nuja, eenmaal ik alle rebel gear unlockt heb moet ik niet meer in francia zijn.

Als je de ireland dlc hebt gedaan loont het wel om om de zoveel tijd even terug te keren en je trade dingen te doen voor wat snel zilver
Heb je nu nog silver nodig dan? Ik heb m'n zakje wel volv zitten en krijg zoveel meer dan ik nodig heb dat ik nooit heb hoeven twijfelen waar ik het aan uit wilde geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
AntiChrist7 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Ik doe die truuk met bedelaars om snel geld te verdienen!

5 coins geven, naar synin overgaan en direct cancelen en de bedelaar terug 5 coins geven! Dat levert op 5 minuten enorm veel runes op die je dan kan verkopen! Tenzij Ubisoft die truuk eruit gehaald heeft, maar dan nog, ik loop ik dat game toch met 50K of so rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Runaque schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:21:
[...]

Ik doe die truuk met bedelaars om snel geld te verdienen!

5 coins geven, naar synin overgaan en direct cancelen en de bedelaar terug 5 coins geven! Dat levert op 5 minuten enorm veel op! Tenzij Ubisoft die truuk eruit gehaald heeft, maar dan nog, ik loop ik dat game toch met 50K of so rond.
Ik heb ook zoiets gewoon door het spelen van het spel, geen exploits nodig 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Oon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:36:
[...]

Ik heb ook zoiets gewoon door het spelen van het spel, geen exploits nodig 8)7
Ik geef het gewoon even mee! Ik ben er toevallig op gestoten en blijkbaar is het ook nog eens via die gamers die op YouTube hun ervaringen posten ook nog eens bekend gemaakt aan het grote publiek.
Het is gewoon een handige truuk als je bijvoorbeeld in London bent en je te weinig coins hebt om bepaalde zaken te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Oon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Heb je nu nog silver nodig dan? Ik heb m'n zakje wel volv zitten en krijg zoveel meer dan ik nodig heb dat ik nooit heb hoeven twijfelen waar ik het aan uit wilde geven
Momenteel niet, maar ik heb ook nog niet al de speciale gear max geupgrade, en ik denk dat bv titanium al 30 of 50 per stuk kost bij een vendor? Dus als je alle speciale (non-shop) gear wilt maxen, heb je toch wat geld nodig.

Ik loop al een hele tijd rond met hetzelfde (enkel wapen wissel ik af voor weekly challenges, of main challenges zoals de zeis), maar moet eens zoeken naar een interessante Assassin/hunter build

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Runaque schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Ik geef het gewoon even mee! Ik ben er toevallig op gestoten en blijkbaar is het ook nog eens via die gamers die op YouTube hun ervaringen posten ook nog eens bekend gemaakt aan het grote publiek.
Het is gewoon een handige truuk als je bijvoorbeeld in London bent en je te weinig coins hebt om bepaalde zaken te kopen.
Zeker gewaardeerd, maar ik verbaas me er over dat er mensen zijn die dit soort trucs gebruiken om aan geld te komen. Ik heb sinds Brotherhood (waar je nogal wat upgrades had die flink wat geld kostten en je inkomsten in het begin nogal laag waren) eigenlijk nooit in een AC spel moeite gehad om gewoon alles te kopen dat ik nodig had..

Maar goed, fijn dat er voor wie het nodig heeft dus wel een kortere weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Momenteel niet, maar ik heb ook nog niet al de speciale gear max geupgrade, en ik denk dat bv titanium al 30 of 50 per stuk kost bij een vendor? Dus als je alle speciale (non-shop) gear wilt maxen, heb je toch wat geld nodig.

Ik loop al een hele tijd rond met hetzelfde (enkel wapen wissel ik af voor weekly challenges, of main challenges zoals de zeis), maar moet eens zoeken naar een interessante Assassin/hunter build
Ja dat is zeker waar, sommige resources zijn wel heel duur en dat loopt snel op als je alles wil maxen. Ik gebruik eigenlijk alleen de Raven gear want die is allround best wel goed, en heb nog nooit problemen gehad met mijn damage output of kunnen overleven, maar ik upgrade wel alle gear die ik vind zo gauw ik weer bij een blacksmith kom. Maar nadat ik in Engeland kwam heb ik eigenlijk nooit meer minder dan 10-20k silver gehad, misschien omdat ik alle gebieden eerst 100% haal qua collectibles en dan pas de story ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Oon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

Zeker gewaardeerd, maar ik verbaas me er over dat er mensen zijn die dit soort trucs gebruiken om aan geld te komen. Ik heb sinds Brotherhood (waar je nogal wat upgrades had die flink wat geld kostten en je inkomsten in het begin nogal laag waren) eigenlijk nooit in een AC spel moeite gehad om gewoon alles te kopen dat ik nodig had..

Maar goed, fijn dat er voor wie het nodig heeft dus wel een kortere weg is!
In de oudere games kon je gewoon geld stelen van voorbijgangers, dat is er uiteindelijk uit gehaald en geen idee waarom en in welk hoofdstuk, want uiteindelijk is dat iets van alle tijden.

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Iemand die dit spel met een rtx 3080 (non ti) op ultra in 4k speelt? Zo ja, hoeveel fps haal je ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Net de Parijs DLC uitgespeeld. Eindelijk weer een echt Assassin's gevoeld met de blackbox missies in een stad omgeving. Hopelijk belooft dat veel goeds voor de season 2 DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

janvanmil schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:28:
Net de Parijs DLC uitgespeeld. Eindelijk weer een echt Assassin's gevoeld met de blackbox missies in een stad omgeving. Hopelijk belooft dat veel goeds voor de season 2 DLC.
Ik dacht dat deze twee DLC's de enige waren? Of heb ik gemist dat er nog meer komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 07:20
Gunner schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:45:
[...]

Ik dacht dat deze twee DLC's de enige waren? Of heb ik gemist dat er nog meer komen?
Er komt sowieso een tweede jaar zover ik heb begrepen (kan even niet vinden waar ik dat vandaan heb) met festival achtige uitbreidingen. Ook zijn er meerdere bronnen die spreken over in ieder geval een derde DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Gunner schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:45:
[...]

Er komt een jaar 2 support idd, anders moet je Acces the Animus eens checken op YT.
Er is nog neit veel over bekend, maar zou al zeker een discovery tour inzitten, en er is geteased naar helheim of mispelheim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mrdemc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:48:
[...]

Er komt sowieso een tweede jaar zover ik heb begrepen (kan even niet vinden waar ik dat vandaan heb) met festival achtige uitbreidingen. Ook zijn er meerdere bronnen die spreken over in ieder geval een derde DLC.
Dan is het maar goed dat ik hem nog niet verkocht heb :P
Die festivalshit kan me gestolen worden verder. Alleen maar optische dingen verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Gunner schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:52:
[...]

Dan is het maar goed dat ik hem nog niet verkocht heb :P
Die festivalshit kan me gestolen worden verder. Alleen maar optische dingen verder niets.
https://news.ubisoft.com/...-aan-content-aangekondigd

dit was de bron :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Gunner schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:56:
[...]

Thanks. Is dus geen storyline DLC.
De discovery tour zal in ieder geval deze herfst komen met nog een herfst-festival. Daarnaast wordt er dus gehint in de laatste alinea naar de afbeelding:
Wat toekomstige content betreft viel er niet veel te zien, alleen maar één afbeelding van een mystiek portaal boven een lavastroom bedekt met gloeiende runen. Houd deze pagina in de gaten om te ontdekken naar welke nieuwe avonturen dit kan leiden.
Ik vermoed dat dat wel een DLC wordt vergelijkbaar met Parijs en Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrdemc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:00:
[...]

De discovery tour zal in ieder geval deze herfst komen met nog een herfst-festival. Daarnaast wordt er dus gehint in de laatste alinea naar de afbeelding:

[...]

Ik vermoed dat dat wel een DLC wordt vergelijkbaar met Parijs en Ierland.
De discovery tour een DLC noemen is ook niet echt eerlijk. Is altijd wel leuk om filmpjes van te kijken, maar echt een spel is het ook niet.

Ben wel benieuwd wat ze nog uit gaan brengen voor Infinity, die kwam toch ook komend jaar al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Oon schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:08:
[...]

De discovery tour een DLC noemen is ook niet echt eerlijk. Is altijd wel leuk om filmpjes van te kijken, maar echt een spel is het ook niet.

Ben wel benieuwd wat ze nog uit gaan brengen voor Infinity, die kwam toch ook komend jaar al?
Daarom noem ik de discovery tour inderdaad apart, dat is gewoon onderdeel van een update deze herfst. De derde DLC komt zover bekend in de lente van 2022.

Wat betreft infinity denk ik dat dat nog wel even gaat duren. In ieder geval niet aankomend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfHUmVISAVSIw_F1h1uf-zMPZIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dY7lhBQqtqTezmkmAIBX5zJt.jpg?f=fotoalbum_large
Zojuist gedeeld door Ubisoft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Oon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:02:
[...]

Ja dat is zeker waar, sommige resources zijn wel heel duur en dat loopt snel op als je alles wil maxen. Ik gebruik eigenlijk alleen de Raven gear want die is allround best wel goed, en heb nog nooit problemen gehad met mijn damage output of kunnen overleven, maar ik upgrade wel alle gear die ik vind zo gauw ik weer bij een blacksmith kom. Maar nadat ik in Engeland kwam heb ik eigenlijk nooit meer minder dan 10-20k silver gehad, misschien omdat ik alle gebieden eerst 100% haal qua collectibles en dan pas de story ga doen.
Ik heb gisteren eens van Gear gewisselt (dublin champion - extra assassin en range damage), en het helemaal upgraden heeft me toch 100+ titanium gekost :p

Ik wou met Anno beginnen, maar was vergeten dat de update er vandaag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Kan aan mij liggen, maar lijkt wel of de game beter draait nu na die title update. Speelt echt super nu op 4k ultra, behalve shadows en volumetric clouds op very high. Pre patch 45-50fps, nu 56avg. Ook geen crash meer gehad. Gigabyte Rtx 3080 gaming oc btw.

Heb nu de HUD uitgezet en speelt echt goed weg. Eens kijken of er mods zijn voor een dynamisch hud.

• AntiChrist7
Ik heb de omgekeerde indruk. Startup en laden was erg traag, en dan kreeg ik na 5 minuten "cant save, restart". Wss zijn de ubisoft connect problemen van woensdag nog niet helemaal opgeklaard. Ik wacht nog wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Experience life in the Viking era like never before. Discovery Tour: Viking Age releases as a free expansion for Assassin's Creed Valhalla players on October 19th!
Zojuist is de releasedatum van de Discovery Tour uitbreiding bekend gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valluik
  • Laatst online: 15:30

valluik

Probeert ook maar wat

Ik zit met een probleem in Valhalla en ik ben benieuwd of iemand het herkent en mogelijk een oplossing heeft.

Sinds een paar maanden speel ik casual Valhalla (Xbox Series X). Begin augustus zijn we verhuisd en sindsdien is op ons tijdelijke adres de Xbox offline gebruikt om Valhalla af en toe verder te spelen.
Gisteren het spel weer opgestart, wat blijkt: alle progress sinds de verhuizing weg.
Nu heb ik een aantal scenario's die me zo te binnen schieten:
1. Geen internetverbinding dus geen cloud opslag van de voortgang. Is er dan ook geen lokale opslag?
2. De stroom is 1x uitgevallen (niet tijdens het gamen), waardoor het 'cache geheugen' met de laatste saves is verdwenen. Echter hebben we het over 15 uur aan voortgang, lijkt me sterk dat dat niet een keer is weggeschreven naar de interne schijf?
3. Bug.

Iemand die dit herkent? Voelt echt ontmoedigend om nu weer die 15 uur opnieuw te moeten doen..
Mocht dit overigens niets met de game te maken hebben maar met de console, dan hoor ik het graag en kan mijn post naar het XSX topic. :)

[ Voor 6% gewijzigd door valluik op 17-09-2021 08:56 . Reden: Toevoeging mbt topickeuze ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
valluik schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:54:
Ik zit met een probleem in Valhalla en ik ben benieuwd of iemand het herkent en mogelijk een oplossing heeft.

Sinds een paar maanden speel ik casual Valhalla (Xbox Series X). Begin augustus zijn we verhuisd en sindsdien is op ons tijdelijke adres de Xbox offline gebruikt om Valhalla af en toe verder te spelen.
Gisteren het spel weer opgestart, wat blijkt: alle progress sinds de verhuizing weg.
Nu heb ik een aantal scenario's die me zo te binnen schieten:
1. Geen internetverbinding dus geen cloud opslag van de voortgang. Is er dan ook geen lokale opslag?
2. De stroom is 1x uitgevallen (niet tijdens het gamen), waardoor het 'cache geheugen' met de laatste saves is verdwenen. Echter hebben we het over 15 uur aan voortgang, lijkt me sterk dat dat niet een keer is weggeschreven naar de interne schijf?
3. Bug.

Iemand die dit herkent? Voelt echt ontmoedigend om nu weer die 15 uur opnieuw te moeten doen..
Mocht dit overigens niets met de game te maken hebben maar met de console, dan hoor ik het graag en kan mijn post naar het XSX topic. :)
Klinkt alsof je cloud sync fout is gegaan. Op PC zou Uplay (of nu Ubisoft Connect) vragen welke van de twee opslagen je wil houden (dus of offline naar server syncen, of server naar offline syncen) als die detecteert dat allebei gewijzigd zijn sinds de laatste sync.

Ik denk das dat je inderdaad in het Xbox topic moet zijn voor een mogelijke oplossing, want de cloud sync zal daar anders werken

• valluik
  • Laatst online: 15:30

valluik

Probeert ook maar wat

Oon schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:17:
[...]

Klinkt alsof je cloud sync fout is gegaan. Op PC zou Uplay (of nu Ubisoft Connect) vragen welke van de twee opslagen je wil houden (dus of offline naar server syncen, of server naar offline syncen) als die detecteert dat allebei gewijzigd zijn sinds de laatste sync.

Ik denk das dat je inderdaad in het Xbox topic moet zijn voor een mogelijke oplossing, want de cloud sync zal daar anders werken
Uiteindelijk vanalles geprobeerd, geen resultaat waarbij de voortgang terug kwam. Oplossing was om de missies maar opnieuw door te vliegen en alle cutscenes te skippen en volle focus op de verhaallijn te houden. Kostte toch behoorlijk wat uurtjes maar ben weer bij, behoudens side missions.

Voor nu dus ook maar lokale opslag in gebruik, en telkens handmatig opslaan. Lekker old skool, zeg maar :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Handmatig opslaan inderdaad en dan niet kiezen voor snel opslaan, en regelmatig de game echt afsluiten, dus niet alleen verlaten.
Ubisoft en QR werken niet altijd echt goed samen. Als je via QR terug komt in het spel maakt hij vaak geen goede connectie met de ubisoft servers. Je kunt dat bijvoorbeeld checken door naar de ubisoft winkel te gaan. En dat kan dus effect hebben op het saven.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

ArthurMorgan schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:26:
Handmatig opslaan inderdaad en dan niet kiezen voor snel opslaan, en regelmatig de game echt afsluiten, dus niet alleen verlaten.
Ubisoft en QR werken niet altijd echt goed samen. Als je via QR terug komt in het spel maakt hij vaak geen goede connectie met de ubisoft servers. Je kunt dat bijvoorbeeld checken door naar de ubisoft winkel te gaan. En dat kan dus effect hebben op het saven.
Ik denk dat dit het vooral is, dat hele quick resume systeem op consoles is iets vrij nieuws, en je leest veel problemen (ook buiten Ubisoft) met performance en saves omdat het gewoon nog niet volwassen is.

Heel fijne feature als je veel korte sessies speelt, maar een keer per dag of twee je spel handmatig opslaan en helemaal afsluiten en weer opstarten is ook geen drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Vandaag en gisteren beide dlcs uitgespeeld. Ierland was matig, Frankrijk was top 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als je PS Plus hebt is de season pass €27,99 in the PS Store. Laagste prijs tot nu toe.

• mrdemc
Xlast88 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:55:
Vandaag en gisteren beide dlcs uitgespeeld. Ierland was matig, Frankrijk was top 👍
Grappig, ik vind juist t tegenovergestelde :p
Kun je toelichten wat je matig vond aan de Ierland DLC?

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
mrdemc schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:33:
[...]

Grappig, ik vind juist t tegenovergestelde :p
Kun je toelichten wat je matig vond aan de Ierland DLC?
Ik kwam niet lekker in het verhaal en de outpost gathering was totaal overbodig
Xlast88 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:25:
[...]

Ik kwam niet lekker in het verhaal en de outpost gathering was totaal overbodig
Ik vond het ook weinig toevoegen. Was mooi gweest als iedere outpost een mini quest had gehad of daadwerkelijk een uitdaging was, maar ze waren bijna allemaal copy-paste hetzelfde met een waypoint naar waar je het papiertje kon vinden om 'm over te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Is er crossplay bij deze game tussen ps4/5 en pc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Best interessante ontdekking in relatie tot AC Valhalla :P
Ik spoiler em voor de zekerheid even.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
Hulleman schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:32:

spoiler:
Grappig nieuwtje, ik wist niet van het bestaan van de kaart, ik was alleen op de hoogte van de vondsten die gedaan zijn, dus uiteindelijk is er ook geen echt nieuw inzicht hierdoor :)
Zoals in dit artikel ook aangegeven is:

Hoewel nu vaststaat de Vinland-kaart nep is, wil dat niet zeggen dat ook het idee dat de Vikingen de eerste Europeanen waren die voet in de Nieuwe Wereld zetten, van tafel is. De Vinland-kaart leverde namelijk niet het enige bewijs daarvoor. Zo werden in de loop van de jaren zestig van de vorige eeuw in Newfoundland resten aangetroffen van een nederzetting van de Vikingen. De nederzetting stamt uit de periode tussen 990 en 1050 na Christus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
Hulleman schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:32:

Deze is dan ook interessant in dat kader :)

[ Voor 4% gewijzigd door mrdemc op 20-10-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrdemc schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:39:
[...]

spoiler:
Grappig nieuwtje, ik wist niet van het bestaan van de kaart, ik was alleen op de hoogte van de vondsten die gedaan zijn, dus uiteindelijk is er ook geen echt nieuw inzicht hierdoor :)
Zoals in dit artikel ook aangegeven is:

Hoewel nu vaststaat de Vinland-kaart nep is, wil dat niet zeggen dat ook het idee dat de Vikingen de eerste Europeanen waren die voet in de Nieuwe Wereld zetten, van tafel is. De Vinland-kaart leverde namelijk niet het enige bewijs daarvoor. Zo werden in de loop van de jaren zestig van de vorige eeuw in Newfoundland resten aangetroffen van een nederzetting van de Vikingen. De nederzetting stamt uit de periode tussen 990 en 1050 na Christus.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe accuraat de hele AC-serie is. Uiteindelijk is het natuurlijk puur entertainment en hebben ze vooral 'inspiratie opgedaan' uit de periodes die ze nabootsen, maar ze laten iedere keer wel een team van researchers hun uiterste best doen.

Zou een mooi onderwerp voor een retrospective zijn als de serie ooit helemaal klaar is, per spel bekijken hoe goed de details kloppen en vooral welke dingen afwijken. Bijv. dingen zoals dat vikings helemaal geen tattoos en rare hipster kapsels hadden terwijl ze wel vaak zo worden afgebeeld. Ik kan me voorstellen dat er ook details zijn die we in bijv. de Ezio spellen herkennen als authentiek die eigenlijk helemaal nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Daarvoor heb je toch de discovery tour ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Oon schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:35:
[...]

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe accuraat de hele AC-serie is. Uiteindelijk is het natuurlijk puur entertainment en hebben ze vooral 'inspiratie opgedaan' uit de periodes die ze nabootsen, maar ze laten iedere keer wel een team van researchers hun uiterste best doen.

Zou een mooi onderwerp voor een retrospective zijn als de serie ooit helemaal klaar is, per spel bekijken hoe goed de details kloppen en vooral welke dingen afwijken. Bijv. dingen zoals dat vikings helemaal geen tattoos en rare hipster kapsels hadden terwijl ze wel vaak zo worden afgebeeld. Ik kan me voorstellen dat er ook details zijn die we in bijv. de Ezio spellen herkennen als authentiek die eigenlijk helemaal nergens op slaan.
Zag laatst nog een filmpje over AC Odyssey die werd gespeeld door een historicus. Ik heb het niet goed gekeken, maar die was best onder de indruk van de accuraatheid van de wereld die neergezet is.

Wat betreft de kapsels en tattoo's van vikingen. Dat zag je ook terug in de serie Vikings. Geen idee of dat accuraat is, maar ook die serie is niet (geheel) uit de duim gezogen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:24:
Daarvoor heb je toch de discovery tour ;)
Ja en nee, inderdaad wat meer context maar niet specifiek highlights van wat Ubi zelf fout heeft gedaan, en dat is juist waar ik naar benieuwd ben, de 'quirks' van de tijdperiodes die wij als accuraat ervaren gewoon omdat het ons zo aangeleerd is maar wat helemaal niet blijkt te kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:28:
[...]

Zag laatst nog een filmpje over AC Odyssey die werd gespeeld door een historicus. Ik heb het niet goed gekeken, maar die was best onder de indruk van de accuraatheid van de wereld die neergezet is.

Wat betreft de kapsels en tattoo's van vikingen. Dat zag je ook terug in de serie Vikings. Geen idee of dat accuraat is, maar ook die serie is niet (geheel) uit de duim gezogen.
Heb je daar toevallig een linkje van? Klinkt wel interessant!

En inderdaad Vikings heeft het ook gedaan, en het lijkt me ook wel overduidelijk dat het AC-team inspiratie heeft opgedaan uit Vikings, maar de tattoos en kapsels zijn gewoon grote onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Oon schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:51:
[...]

Heb je daar toevallig een linkje van? Klinkt wel interessant!

En inderdaad Vikings heeft het ook gedaan, en het lijkt me ook wel overduidelijk dat het AC-team inspiratie heeft opgedaan uit Vikings, maar de tattoos en kapsels zijn gewoon grote onzin.

Volgens mij was het dit filmpje. Zijn er wel meer van te vinden op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Oon schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Ja en nee, inderdaad wat meer context maar niet specifiek highlights van wat Ubi zelf fout heeft gedaan, en dat is juist waar ik naar benieuwd ben, de 'quirks' van de tijdperiodes die wij als accuraat ervaren gewoon omdat het ons zo aangeleerd is maar wat helemaal niet blijkt te kloppen
Ook de punten die zij voor de game hebben veranderd komen naar voren in de discovery tour. Dit komt tijdens de discovery tour naar voren bij de blauwe puntjes. Ik heb m gisteren uitgespeeld, zit dit keer ook een story bij, en vond m erg vermakelijk en informatief :)
Als je echt doelt op wat ze onbewust fout hebben gedaan dan is dat inderdaad niet te vinden in de discovery tour :p

[ Voor 7% gewijzigd door mrdemc op 21-10-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:46
Ik heb sinds kort dit spel en ook de season pass erbij. wanneer of hoe openen je DLC?
Ik zie in mijn home screen dat ik naar Ierland en Parijs kan, maar in game kan ik dat nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mike0001 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:52:
Ik heb sinds kort dit spel en ook de season pass erbij. wanneer of hoe openen je DLC?
Ik zie in mijn home screen dat ik naar Ierland en Parijs kan, maar in game kan ik dat nergens vinden.
Als je het spel speelt krijg je vanzelf iemand die langskomt in je eigen dorpje, dus je moet in ieder geval al in Engeland zitten.
Volgens mij moet je ook voor alle DLC Grantebridgescire of Ledecestrescire gedaan hebben, omdat je dan pas het volledige spel open hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Oon schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:54:
[...]

Als je het spel speelt krijg je vanzelf iemand die langskomt in je eigen dorpje, dus je moet in ieder geval al in Engeland zitten.
Volgens mij moet je ook voor alle DLC Grantebridgescire of Ledecestrescire gedaan hebben, omdat je dan pas het volledige spel open hebt
Ah thanks. Ja ik zit al in Engeland en heb nu alliantie met 2 partijen en bezig met de derde (dacht die Grantebridgescire)
Dan zal het binnenkort wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike0001 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:55:
[...]

Ah thanks. Ja ik zit al in Engeland en heb nu alliantie met 2 partijen en bezig met de derde (dacht die Grantebridgescire)
Dan zal het binnenkort wel komen :)
Yes, je krijgt dan vanzelf te horen dat er iemand bij je docks is aangekomen. Een veelgebruikte optie om het te forceren als je het spel verder al uitgespeeld hebt is gewoon een beetje rondlopen, bij sommige mensen komt het na een minuut of 10 spelen, bij sommige mensen als ze met Randvi praten, maar als je nog bezig bent met de story dan moet dat zeker wel goedkomen.

Het heeft sowieso niet heel veel nut om de DLC al te gaan doen als je nog zo vroeg in het spel zit, ikzelf heb een goeie 2/3e tot 3/4e van Engeland en 100% van Noorwegen gedaan in mijn huidige save en in Frankrijk merk ik dat ik gewoon niet superveel damage doe, dus ik zou er lekker mee wachten tot je minstens halverwege bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Oon schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:59:
[...]

Yes, je krijgt dan vanzelf te horen dat er iemand bij je docks is aangekomen. Een veelgebruikte optie om het te forceren als je het spel verder al uitgespeeld hebt is gewoon een beetje rondlopen, bij sommige mensen komt het na een minuut of 10 spelen, bij sommige mensen als ze met Randvi praten, maar als je nog bezig bent met de story dan moet dat zeker wel goedkomen.

Het heeft sowieso niet heel veel nut om de DLC al te gaan doen als je nog zo vroeg in het spel zit, ikzelf heb een goeie 2/3e tot 3/4e van Engeland en 100% van Noorwegen gedaan in mijn huidige save en in Frankrijk merk ik dat ik gewoon niet superveel damage doe, dus ik zou er lekker mee wachten tot je minstens halverwege bent.
ik zit nu "pas" op level 110 ofzo. als ik zie dat er in Engeland al regio's met >230 is. dan wacht ik nog even. Maar was benieuwd waar je ze kan ontlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Gisteren de DLC van Parijs uitgespeeld. Waar ik op de hoofdmap nog alles gecleared heb en alle schatten en dergelijke verzameld heb, had ik er niet meer de wil voor om dat ook in Ierland en Parijs te doen. Dus ik heb voornamelijk de story uitgespeeld en daarmee is het voor mij nu wel genoeg.

Ik miste wel weer heel erg een uitdieping van de modern day storyline. In de mainquest zat dit wel in het hoofdspel, maar ik miste dit in de beide DLC's wel. Ik hoop toch dat daar ergens wat meer aandacht aan gegeven gaat worden in toekomstige delen (en dan wel optioneel voor diegenen die het willen overslaan).

Er komt nog een DLC aan als ik dat mag geloven (ik hoop dat die dan ook onder de season pass valt) en die ga ik ook nog wel spelen, maar van mij is Valhalla voor nu wel klaar en hoeft er niet meer iets bij.

Al met al genoten van de game, heb er bijna 200 uur in gestopt en ben nu wel weer klaar voor een nieuwe uitdaging.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@YdieresiS hier ook, zo'n 200+ uur... Inmiddels mis ik nog maar 1 Trophy (die van die Master Challenges, ik kom niet voorbij het boog gedeelte).

Ook in de tussentijd Odyssey uitgespeeld en hier mis ik nog 1 Trophy (alle onderwater locaties). Merk dat dat me toch voldoening geeft en rust, om die trophies te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YdieresiS schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:06:
Gisteren de DLC van Parijs uitgespeeld. Waar ik op de hoofdmap nog alles gecleared heb en alle schatten en dergelijke verzameld heb, had ik er niet meer de wil voor om dat ook in Ierland en Parijs te doen. Dus ik heb voornamelijk de story uitgespeeld en daarmee is het voor mij nu wel genoeg.

Ik miste wel weer heel erg een uitdieping van de modern day storyline. In de mainquest zat dit wel in het hoofdspel, maar ik miste dit in de beide DLC's wel. Ik hoop toch dat daar ergens wat meer aandacht aan gegeven gaat worden in toekomstige delen (en dan wel optioneel voor diegenen die het willen overslaan).

Er komt nog een DLC aan als ik dat mag geloven (ik hoop dat die dan ook onder de season pass valt) en die ga ik ook nog wel spelen, maar van mij is Valhalla voor nu wel klaar en hoeft er niet meer iets bij.

Al met al genoten van de game, heb er bijna 200 uur in gestopt en ben nu wel weer klaar voor een nieuwe uitdaging.
Er komt wel nog DLC aan, maar ze hebben nog niet echt gezegd wat, dus grote kans dat het vooral een content pack is of wat meer challenges. Denk dat met Infinity om de hoek lijkt mij niet dat ze nu nog een grote DLC gaan aankondigen.

Ik heb zelf niet meer echt de wil om überhaupt de DLC af te maken, al is dat ook deels omdat ik op mijn tweede savegame zit nadat de eerste kapot raakte en dus een groot deel van Engeland nog moet doen. Kom er uiteindelijk wel dooerheen, maar ik heb zeker geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Oon schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:54:
[...]

Er komt wel nog DLC aan, maar ze hebben nog niet echt gezegd wat, dus grote kans dat het vooral een content pack is of wat meer challenges. Denk dat met Infinity om de hoek lijkt mij niet dat ze nu nog een grote DLC gaan aankondigen.

Ik heb zelf niet meer echt de wil om überhaupt de DLC af te maken, al is dat ook deels omdat ik op mijn tweede savegame zit nadat de eerste kapot raakte en dus een groot deel van Engeland nog moet doen. Kom er uiteindelijk wel dooerheen, maar ik heb zeker geen haast.
Kan ik me voorstellen, ik had dat met RDR2 toen mijn save game corrupt raakte en ik de progressie kwijt was. Ik werd pas weer gedreven toen ik voorbij het punt van mijn vorige save was.

Ik hoorde ook wat geruchten over een DLC waarbij via datamining wel een nieuwe omgeving wordt verwacht, maar hoe groot het wordt weet ik niet. Als het om challenges gaat laat ik ze wel aan me voorbij gaan, als het grotere content betreft dan wil ik dit nog wel doorspelen. De river raids trekken me ook totaal niet momenteel.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Oon schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:54:
[...]

Hier wat meer info daarover...

https://gamingdope.com/is...-of-paris-in-ac-valhalla/

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Tip: maak een savegame aan voor je in een tomb kruipt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:16:
Tip: maak een savegame aan voor je in een tomb kruipt.
Want? Zijn ze zo groot/lastig dat je tussendoor misschien wil stoppen, of zijn er nog issues?
Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste