• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Weet iemand de max. stats van de nieuwe Fallen Hero armor set?

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 11-11-2021 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:22
Oon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:53:
[...]

Want? Zijn ze zo groot/lastig dat je tussendoor misschien wil stoppen, of zijn er nog issues?
Er is geen reset knop. Was vergeten dat je ook dingen kan gooien, en was dus op mijn stappen eruggekeerd, waardoor ik in de boudicca tomb een gebied niet meer kan bereiken want had de steen verplaatst die me toegang gaf

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
AntiChrist7 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:31:
[...]

Er is geen reset knop. Was vergeten dat je ook dingen kan gooien, en was dus op mijn stappen eruggekeerd, waardoor ik in de boudicca tomb een gebied niet meer kan bereiken want had de steen verplaatst die me toegang gaf
Is het lot gelukt? Ik leek ook niet verder te kunnen na een restart, maar kon m'n weg wel terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 07:20
Ike. schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:14:
Weet iemand de max. stats van de nieuwe Fallen Hero armor set?
Ik had 'm nog niet helemaal kunnen upgraden, maar zodra ik dat heb gedaan zal ik de stats hier delen :)
janvanmil schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:15:
[...]

Is het lot gelukt? Ik leek ook niet verder te kunnen na een restart, maar kon m'n weg wel terugvinden.
Je kunt sowieso altijd die bollen opnieuw opvragen door nogmaals aan de hendel te trekken zodat je wel gewoon helemaal door kan en opnieuw die route kan beginnen :)

[ Voor 26% gewijzigd door mrdemc op 18-11-2021 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja de bollen wel, maar de stenen die je verplaatst niet altijd. maar is me maar in 1 tomb voorgevallen, voor de rest geen problemen gehad.

Hou wel je ogen open, want elke tomb heeft ook een raar artefact waarvan we nog niet weten wat het doet dat je kan verzamelen na de kamer met het armor in

• mrdemc
AntiChrist7 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:31:
Ja de bollen wel, maar de stenen die je verplaatst niet altijd. maar is me maar in 1 tomb voorgevallen, voor de rest geen problemen gehad.

Hou wel je ogen open, want elke tomb heeft ook een raar artefact waarvan we nog niet weten wat het doet dat je kan verzamelen na de kamer met het armor in
Misschien dat je dan niet meer terug zou kunnen (ik ben dat verder niet tegengekomen), maar als je verder gaat kun je wel weer opnieuw dezelfde route lopen afaik, dus een save laden zou m.i. niet nodig hoeven te zijn. En klopt wat betreft de artifacts! Ben erg benieuwd naar wat daar uit gaat komen.
spoiler:
vermoed zelf dat het te maken heeft met die grote gesloten ingang in de eerste tombe. Er zijn ook meer runes in Engeland te vinden dan alleen die van de tombes die al open kunnen, maar daar kan op dit moment nog niets mee worden gedaan. Mogelijk dat dit in een latere update nog gebruikt gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 09-09 12:30

Die heb ik niet bewust gezien...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 22:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin

3/4 tombs toch :? Anders moet ik bij de 1e nog op zoek gaan :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• AntiChrist7
FlipFluitketel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:19:
[...]

3/4 tombs toch :? Anders moet ik bij de 1e nog op zoek gaan :P
ja eerste telt idd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Op de discord is dit aangegeven:
<@&563814400163708929> There is more to see than Midgard in Assassin's Creed Valhalla... 🔥❄️

📍 Tune-in on the Ubisoft YouTube channel for a live Premiere to know more!
📅 Monday 13 December - 12PM ET | 6PM CET
👉 Set a reminder: YouTube: Assassin’s Creed Valhalla - Save The Date
Ook is het icoon van de server veranderd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
New " Nine Realms" DLC pictures leaked in chinese store.
The story takes place in the magnificent Nine Realms in the mythology of North, and here has been threatened by the invasion of the kingdom of frost and flames. The kingdom of dwarves in Wat Alheim is now falling apart; during the war, Odin's beloved son Badr was also unfortunately taken away by the immortal fire giant-Surut.

"Assassin's Creed: Valhalla"-Dawn of Ragnarok" is the most ambitious expansion pack in the history of this series: this time, Aivor must personally experience the fate of Odin, the war of the North and the destiny of the god of wisdom. The world of mythology, shouldering the urgent task of saving children, unleashing the brand-new supernatural power of the thunderbolt. After this shocking Viking legend, save your own flesh and blood before the gods are swallowed by the catastrophe.

The release date is March 10, 2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGIDcsrMg3wt600zTj8K7ZB0CjQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QaTTTCfUg324B7OJuo87qoYH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/debs5dgsAIIwd1eSVD7Ii8R6Ti4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ywEOx5FDtwsKJ3razgQpURT.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meVWBNKADNxcyTzZKwj4sklHlms=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/raLFstCMpO5C3PittgjsQbYe.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwkYGyqVat9IQ4-JYZVJu2p7haY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bifkT2qgOIYKc3FGGIoTHFWY.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N_hrtyxkJ7UvV9oD3ysmjoGNaA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rYmBOgEzdP7jNsA4OFElfbFe.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxEZChN3TocU5u9PnjJChOlRXgs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MFacrDNBSQsuB5fpaQWPWPXz.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPH5mITBP2igHzYeJjRx93anx8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6R8NNs8lv7RXLuBNzIXLIgWO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door LadyVodka op 12-12-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt toch wel heel mooi! Had eigenlijk niet veel meer dan een content pack verwacht zo dicht tegen de volgende AC aan (want daarvan zitten de eerste teasers er inmiddels ook aan te komen), maar dit is juist het tegenovergestelde.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 16-09 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd hoever ze hier in gaan, want Kassandra heeft natuurlijk geleefd tot aan de tijd van Desmond, dus ook in de tijd van Ezio en alle spinoffs (zoals Shao Jun, Arbaaz en Nikolai), maar ook bijvoorbeeld in de tijd van Bayek.
Aangezien die ook allemaal nog niet echt aan elkaar geknoopt zijn; krijgen we die ook nog als DLC? Of komt dat volgend jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik ga Oddyssey niet opnieuw downloaden voor 1 missie, zal wel op YT kijken.

Waar ik benieuwd naar ben is dat Cassandra blijkbaar zonder de staf van Hermes rondloopt, ondanks dat ze snel gerekend tijdens Eivor haar tijd 1300j is. Zullen ze wel iets voor hebben neem ik aan

[ Voor 9% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-12-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 19:48
@AntiChrist7 Ik denk dat je nog wat uurtjes YT kan gebruiken voor Odyssey -- The keeper hoeft de staff niet altijd vast te hebben, wel mee in "verbinding blijven"

Hoe dat precies werkt, zie je subtiel uitgelegd worden in de uitbreidingen ;)

-----------
Ik ben alleen nog wel benieuwd of Odyssey nog, hetzij beperkt, nieuwe content krijgt. Syndicate heeft vorig nog een (laatste) update gehad.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Oon schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:02:
[...]

Ben benieuwd hoever ze hier in gaan, want Kassandra heeft natuurlijk geleefd tot aan de tijd van Desmond, dus ook in de tijd van Ezio en alle spinoffs (zoals Shao Jun, Arbaaz en Nikolai), maar ook bijvoorbeeld in de tijd van Bayek.
Aangezien die ook allemaal nog niet echt aan elkaar geknoopt zijn; krijgen we die ook nog als DLC? Of komt dat volgend jaar?
hmmm, heb je de crossover trailer gezien?

Volgens mij de nieuwe Assassin’s Creed 'Infinity' gaat ook mix-match van alles zijn denk ik.
Ubisoft is nu gwn aan't experimenteren.

EDIT: oeps vorige post niet goed gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door LadyVodka op 13-12-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
D_Jeff schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:06:
@AntiChrist7 Ik denk dat je nog wat uurtjes YT kan gebruiken voor Odyssey -- The keeper hoeft de staff niet altijd vast te hebben, wel mee in "verbinding blijven"

Hoe dat precies werkt, zie je subtiel uitgelegd worden in de uitbreidingen ;)

-----------
Ik ben alleen nog wel benieuwd of Odyssey nog, hetzij beperkt, nieuwe content krijgt. Syndicate heeft vorig nog een (laatste) update gehad.
Oh dan zal ik dat ergens gemist hebben. moet eerlijk toegeven dat het in fate of atlantis zo'n raar gedoe werdd at ik geen aandacht meer schenkte. Baseerde het vooral op Basim. Maar idd, hij heeft hem ook niet altijd vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LadyVodka schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:36:
[...]

hmmm, heb je de crossover trailer gezien?
[YouTube: Assassin’s Creed Crossover Stories - Official Announcement Trailer]

Volgens mij de nieuwe Assassin’s Creed 'Infinity' gaat ook mix-match van alles zijn denk ik.
Ubisoft is nu gwn aan't experimenteren.

EDIT: oeps vorige post niet goed gelezen.
Ja ze leggen de link tussen Kassandra en Eivor, maar ik ben gewoon los daarvan heel benieuwd of ze nog iets gaan doen om Kassandra ook in de andere verhaallijnen te trekken, want hoewel het natuurlijk logisch is dat ze niet in AC1 t/m Brotherhood voorkomt omdat Ubisoft het verhaal nog niet zo ver bedacht had, is het wel vreemd dat niemand ooit van haar gehoord heeft terwijl ze toen dus wel leefde, want Kassandra is nog vóór Bayek en dus ook voor Altaïr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:31
Wel leuk dat ze openen met Randvi!
Iedereen dacht toentertijd dat Randvi gespeeld werd door kassandra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
By the way:
Er is -76% korting op Assassin's Creed Bundle nu.(Steam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
LadyVodka schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:05:
New " Nine Realms" DLC pictures leaked in chinese store.

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels ook beschikbaar in het EN of NL met aankondiging voor 10 maart 2022 (Europa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dus er komt geen season 2 volwaardige seasonpass? had zoiets gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op zondag 19 december 2021 @ 00:39:
Dus er komt geen season 2 volwaardige seasonpass? had zoiets gelezen.
Op zich prima als we gewoon deze DLC zo krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Oon schreef op zondag 19 december 2021 @ 01:21:
[...]

Op zich prima als we gewoon deze DLC zo krijgen toch?
Oh is ok voor mij hor. gewoon ter dubbelcheck dat ik niets oversla als ik het koop met een -20% coupon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Hee lui ,

Ik wil opnieuw proberen in deze game te komen. Is er iemand die mij kan schetsen in welke opzichten de game is veranderd sinds launch?

Plus ik heb nog wat vraagjes:
- is de exploration rewarding? Zijn er leuke loots te vinden die niet gemarkeerd staan oo de map?
- wordt het niet te repetief?
- ik heb de ps5 en series x. Op welk platform kan ik m het best halen? Ik wil m liefst op de ps5 (staat in mn gamekamer) maar hoor dat de performance op de series x veel beter is....
- zouden jullie er nu nog voor n 2e keer aan beginnen?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey1
  • Laatst online: 16-09 12:37
Frez schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:51:
Hee lui ,

Ik wil opnieuw proberen in deze game te komen. Is er iemand die mij kan schetsen in welke opzichten de game is veranderd sinds launch?

- is de exploration rewarding? Zijn er leuke loots te vinden die niet gemarkeerd staan oo de map?
- ik heb de ps5 en series x. Op welk platform kan ik m het best halen? Ik wil m liefst op de ps5 (staat in mn gamekamer) maar hoor dat de performance op de series x veel beter is.... - Ik geloof dat het spel beter draait op de PS5, zelf op de Xbox Series X uitgespeeld. YouTube: Assassin's Creed Valhalla Patch 1.0.4 - PS5 vs Xbox Series X/ Series...
- zouden jullie er nu nog voor n 2e keer aan beginnen? - Nee, tenzij niet uitgespeeld.
Ik heb het spel zojuist uitgespeeld. Was erg lange zit, ik zou het geen tweede keer doen :9
Nu ga ik aan Oddsey beginnen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frez schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:51:
Hee lui ,

- ik heb de ps5 en series x. Op welk platform kan ik m het best halen? Ik wil m liefst op de ps5 (staat in mn gamekamer) maar hoor dat de performance op de series x veel beter is....
- zouden jullie er nu nog voor n 2e keer aan beginnen?
Ik heb mijn eerste playthrough af moeten breken omdat er een paar NPC's dood waren zonder completion, dus ben op ~60% gestopt met completion, story afgerond, en toen opnieuw begonnen.

Nu ben ik wel voor 100% aan het gaan, en het is afwisselend heel leuk en heel veel herhaling.

Ik zou het zeker een tweede keer aanraden met een paar weken/maanden ertussen, maar niet meteen erna.

Ik gebruik zelf altijd de maps van MapGenie als checklist, staat vrijwel alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

Nikey1 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:14:
[...]

Ik heb het spel zojuist uitgespeeld. Was erg lange zit, ik zou het geen tweede keer doen :9
Nu ga ik aan Oddsey beginnen ;w
In mijn ogen leuker dan Valhalla....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik ben nu ook bijna aan het einde. Game op release gekocht en inmiddels 100 uur verder, maar jeetje, deze game is naar mijn mening net iets té groot en de verschillende arcs lijken teveel op elkaar om het voor mij lang interessant te houden. Ik denk dat ik daarmee de game in 3 verschillende keren heb uitgespeeld (ook overgestapt van PS4 naar PS5 +OLED dus dat helpt ook wel).

Nog steeds wel een fantastische AC en nu het meer de RPG kant op gaat moet je natuurlijk niet altijd zeuren over lange speeltijd, maar goed. Ik ga nu iig weer terug naar Noorwegen voor het laatste gebied dus zal niet meer heel lang duren.

[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 22-12-2021 10:07 ]

• Nikey1
  • Laatst online: 16-09 12:37
..Christiaan.. schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:14:
[...]

Ik heb mijzelf prima vermaakt met Valhalla. Moet wel toegeven, was mijn eerste echte AC game die ik uitgespeeld heb. Ik moet aan dit deel nog eventjes wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Bij zowel Origins en Odyssee is HDR niet wat het wezen moet. Ik heb een LG CX OLED, instellingen zijn goed afgesteld en gekalibreerd. Na vele uren te hebben getweakt ben ik er achter komen dat HDR en Ubisoft niet lekker gaat ook op Reddit fora is dit een terugkerend fenomeen.

Daarentegen ziet SDR er fantastisch uit, zwart is zwart en niet grijs flets zoals met HDR het geval is. Mooie contrast waardes. Overdag wil het nog wel met HDR maar in de nacht ziet alles er ontzettend flets uit. Met SDR zien de nachten er ook echt uit als nachten.

Ik kan mij niet voorstellen dat hier mensen zijn die met HDR in de nacht alles er mooi uit ziet.

[ Voor 11% gewijzigd door rutgergron op 30-12-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Ben ook begonnen met deze game tijdens de feestdagen, leuk in de aanbieding kunnen krijgen.
Maar waarom moet ik nu een gebied over gaan nemen van level 130 terwijl ik 109 ben?
Bedoel dit lukt nog, maar als dit klaar is ben ik level 115 of iets en moet ik door naar gebieden van 160.

Ik lees dat je gewoon main story moet doen en dat je dan wel mee leveled, maar dit ondervind ik dus helemaal niet.
Ook is het gewoon niet mogelijk om buiten deze missies normaal te levelen, moet ik nou echt gaan grinden of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:25
Poesmij schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:58:
Ben ook begonnen met deze game tijdens de feestdagen, leuk in de aanbieding kunnen krijgen.
Maar waarom moet ik nu een gebied over gaan nemen van level 130 terwijl ik 109 ben?
Bedoel dit lukt nog, maar als dit klaar is ben ik level 115 of iets en moet ik door naar gebieden van 160.

Ik lees dat je gewoon main story moet doen en dat je dan wel mee leveled, maar dit ondervind ik dus helemaal niet.
Ook is het gewoon niet mogelijk om buiten deze missies normaal te levelen, moet ik nou echt gaan grinden of mis ik iets?
Doe je ook alle wealth, mysteries en die blauwe side missions (ben de naam even kwijt)?
Je kan telkens een level omhoog gaan als je cairn challenges voltooid en standing Stones puzzels oplost. De world events geven je dan wee me veel XP voor een level omhoog te gaan.
Gemiddeld moet je ongeveer 3 world events voltooien om dan 2 skill points te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
AppleFan2007 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Doe je ook alle wealth, mysteries en die blauwe side missions (ben de naam even kwijt)?
Je kan telkens een level omhoog gaan als je cairn challenges voltooid en standing Stones puzzels oplost. De world events geven je dan wee me veel XP voor een level omhoog te gaan.
Gemiddeld moet je ongeveer 3 world events voltooien om dan 2 skill points te krijgen.
jaa, dit doe ik ook veel. Heb ze niet allemaal gedaan, maar ben heel wat uurtjes gespendeerd aan dit.
Vind het daarom ook zo raar, maar zie wel in waarom ze een pack verkopen voor dubbel xp.
Maar dit houd mij heel erg tegen om verder te gaan, want dit word gewoon een grind om bij de missies te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:26
@Poesmij

kijk eens naar "level scaling" bij de game opties, wellicht heb je aan staan dat vijanden een x% levels hoger zijn dan jij bent.

ik heb hem bv staan dat vijanden 30 levels hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poesmij schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:03:
[...]

jaa, dit doe ik ook veel. Heb ze niet allemaal gedaan, maar ben heel wat uurtjes gespendeerd aan dit.
Vind het daarom ook zo raar, maar zie wel in waarom ze een pack verkopen voor dubbel xp.
Maar dit houd mij heel erg tegen om verder te gaan, want dit word gewoon een grind om bij de missies te komen.
Dat is wel vreemd, je hebt echt de tegenovergestelde ervaring van wat ik merk. Ik heb in deze savegame Noorwegen gecleared zo gauw dat kon (meteen wanneer je naar Engeland gaat kun je terug naar Noorwegen en heb je toegang tot het hele hand) en in Engeland de eerste twee of drie gebieden, en dat heeft mij zo ver omhoog geduwd dat ik nu de rest van Engeland zonder problemen kan doen.

Als je toegang hebt tot de DLC is dat ook een aanrader, want dat heeft mij daarna nog een flinke boost in damage gegeven. Zeker die 1H-zwaarden zijn echt goed in damage. Verder is de combat en het spel over het algemeen zo makkelijk dat je zonder problemen verder moet kunnen, ook al ben je dan nog een beetje underleveled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oon schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Dat is wel vreemd, je hebt echt de tegenovergestelde ervaring van wat ik merk. Ik heb in deze savegame Noorwegen gecleared zo gauw dat kon (meteen wanneer je naar Engeland gaat kun je terug naar Noorwegen en heb je toegang tot het hele hand) en in Engeland de eerste twee of drie gebieden, en dat heeft mij zo ver omhoog geduwd dat ik nu de rest van Engeland zonder problemen kan doen.

Als je toegang hebt tot de DLC is dat ook een aanrader, want dat heeft mij daarna nog een flinke boost in damage gegeven. Zeker die 1H-zwaarden zijn echt goed in damage. Verder is de combat en het spel over het algemeen zo makkelijk dat je zonder problemen verder moet kunnen, ook al ben je dan nog een beetje underleveled.
bijna necro maar kan het niet laten: en zeker met de Huldufolk armour set blaas je overal doorheen. Die is qua stealth en damage prima. Ik heb m aan het begin gekocht en eigenlijk nooit meer wat anders aangetrokken.

100% completionist is met name in Engeland hard en saai werk, maar ik wil het toch ooit een keer doen.
Er zitten heel veel details in qua historische locaties en lokale folklore. Altijd leuk om het gezien te hebben. Er zit ontzettend voor historie in.
..Christiaan.. schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:14:
[...]

denk het ook. Ben wel begonnen met Odyssey maar niet afgemaakt nog. Toch kan ik het al wel vergelijken en de wereld van Odyssey is een stuk rijker. Zal ook wel door de setting komen. De viking-age kennen we natuurlijk van de serie Vikings en daar staat Valhalla ook bol van qua stijl.
odyssey spreekt natuurlijk meer tot de verbeelding met de extra mythologie, zit tot noch toe voller dan Valhalla.
Gisteravond eindelijk eens die quest naar de Isle of Skye gespeeld in Valhalla, en dat is ook wel weer leuk als je Odyssey kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:33:
[...]

bijna necro maar kan het niet laten: en zeker met de Huldufolk armour set blaas je overal doorheen. Die is qua stealth en damage prima. Ik heb m aan het begin gekocht en eigenlijk nooit meer wat anders aangetrokken.

100% completionist is met name in Engeland hard en saai werk, maar ik wil het toch ooit een keer doen.
Er zitten heel veel details in qua historische locaties en lokale folklore. Altijd leuk om het gezien te hebben. Er zit ontzettend voor historie in.
De meeste DLC/MTX outfits zijn best wel OP, al moet ik zeggen dat ik nu (halverwege door het spel) niet meer echt naar stats kijk want zelfs als ik een keer geraakt word zonder is er nisk aan de hand.

Ergens wel jammer, want ze scalen niet echt de difficulty, alleen hoe veel HP alles heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:35:
[...]

De meeste DLC/MTX outfits zijn best wel OP, al moet ik zeggen dat ik nu (halverwege door het spel) niet meer echt naar stats kijk want zelfs als ik een keer geraakt word zonder is er nisk aan de hand.

Ergens wel jammer, want ze scalen niet echt de difficulty, alleen hoe veel HP alles heeft
klopt ja, ik kan het me niet goed meer herinneren maar Valhalla lijkt inderdaad echt easy-mode te zijn vergeleken met Odyssey en Origins.
Vind ik persoonlijk niet erg, ik speel spellen meer voor het verhaallijn dan voor de uitdaging qua moeilijkheidsgraad van het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 14:56
Hier onlangs begonnen met Valhalla, ik ben net onderweg naar
spoiler:
Engeland

Iemand tips voor beginners ? :) Ik probeer de main quest te volgen want ik heb het gevoel mijn karakter nog vrij zwak is en alles maar vrij beperkt/standaard heeft...

Dus alle extra tips/info is zeker welkom! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
QuZyX schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:23:
spoiler:
Engeland

Iemand tips voor beginners ? :) Ik probeer de main quest te volgen want ik heb het gevoel mijn karakter nog vrij zwak is en alles maar vrij beperkt/standaard heeft...

Enjoy the ride! Het is geen moeilijk spel dus je kunt eigenlijk niks fout doen.
Wel is het leuk om zoveel mogelijk verschillende wapens te proberen om te kijken wat je het leukst vindt. Ik zou aanraden om Dual Wield Heavy Weapons skill snel te unlocken.

Double flails vond ik wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:38:
[...]

klopt ja, ik kan het me niet goed meer herinneren maar Valhalla lijkt inderdaad echt easy-mode te zijn vergeleken met Odyssey en Origins.
Vind ik persoonlijk niet erg, ik speel spellen meer voor het verhaallijn dan voor de uitdaging qua moeilijkheidsgraad van het spel zelf.
Ja precies, en vooral omdat de AC spellen al zo groot zijn (wat ergens ook luxeprobleem is) heb ik al vaak zoiets van, prima zo, moet niet te moeilijk worden want dan duurt het allemaal (te) lang

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Ja precies, en vooral omdat de AC spellen al zo groot zijn (wat ergens ook luxeprobleem is) heb ik al vaak zoiets van, prima zo, moet niet te moeilijk worden want dan duurt het allemaal (te) lang
is wel een dingetje. Zo bereik je een groter publiek, zeker op consoles lijkt me.
Als het moeilijker wordt zoals Dark Souls ofzo haken veel mensen, yours truly included.

Ik heb nooit AC2 gespeeld, alleen AC1 en daarna Origins en verder.
Heb later nog weer eens Ezio geprobeerd maar vond het al snel te moeilijk (de sneakmissis) en haakte af. Ik lees dan daarna liever de storyline verder. Op zich wel jammer maar ook ik ben lui geworden. Ik zou het graag allemaal verfilmd zien inmiddels. AC1 spelen was gaaf maar daarna vond ik het verhaal belangrijker dan zelf alles moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:04:
[...]

is wel een dingetje. Zo bereik je een groter publiek, zeker op consoles lijkt me.
Als het moeilijker wordt zoals Dark Souls ofzo haken veel mensen, yours truly included.

Heb later nog weer eens Ezio geprobeerd maar vond het al snel te moeilijk (de sneakmissis) en haakte af. Ik lees dan daarna liever de storyline verder. Op zich wel jammer maar ook ik ben lui geworden. Ik zou het graag allemaal verfilmd zien inmiddels. AC1 spelen was gaaf maar daarna vond ik het verhaal belangrijker dan zelf alles moeten spelen.
Dat is wel een interessant perspectief. Ik vind juist de latere AC games een stuk minder leuk omdat de uitdaging eruit is en eigenlijk alles op te lossen is met hack n slash, in plaats van dat er nog enige druk zit op stealth en combat echt afgestraft wordt zoals in AC1 t/m Brotherhood.

Maar goed, juist dat ze meer mainstream zijn gegaan heeft de serie wel gered, want anders was het na Origins of misschien Odyssey afgelopen geweest. Ben daarmee ook wel benieuwd wat Infinity nog gaat brengen, zeker nu Ubisoft creatievelingen bloedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
QuZyX schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:23:
spoiler:
Engeland

Ik zou de eerste 2 of 3 gebieden in Engeland 100% clearen, dat heb je met een uurtje of 2 wel gedaan. Daarna ben je sterk genoeg dat je eigenlijk overal voor zou moeten lopen op de story.

Als je ongeveer halverwege Engeland bent kun je de DLC in dippen als je die hebt. De short swords uit Siege of Paris hebben hele hoge DPS, vergelijkbaar met de flails maar dan zonder dat ze eerst een lange animatie hebben voor ze snel beginnen te hitten. Tot die tijd is stealth wel echt heel sterk in Valhalla, want ze hebben het irritante systeem uit Odyssey weggelaten en je kan eigenlijk vanaf het begin al met wat goeie timing de meeste enemies in 1x stealth killen.

Verder goed letten op set bonuses, die kun je al zien vanaf het eerste stukje gear van iedere set en dan kun je gericht in hetzelfde gebied op zoek gaan naar de rest. Veel sets zijn gericht op een specifieke speelstijl, dus als je de ideale voor jouw stijl gevonden hebt dan is het zeker de moeite waard om die te maxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Ik ben zelf dus vanaf AC Origins pas ingestapt, heel veel plezier aan beleefd. Daarna Oddyssey maar dat voelde toch teveel van hetzelfde, vooral omdat de setting zo dichtbij die van Origins lag (Egypte vs Rome etc).

Maar inderdaad ik ook, ik haal er ook geen voldoening uit als het super moeilijk is a la Dark Souls, als ik al wat anders speel dan competitive CSGO dan moet het vooral laagdrempeling en ontspannend zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Dat is wel een interessant perspectief. Ik vind juist de latere AC games een stuk minder leuk omdat de uitdaging eruit is en eigenlijk alles op te lossen is met hack n slash, in plaats van dat er nog enige druk zit op stealth en combat echt afgestraft wordt zoals in AC1 t/m Brotherhood.

Maar goed, juist dat ze meer mainstream zijn gegaan heeft de serie wel gered, want anders was het na Origins of misschien Odyssey afgelopen geweest. Ben daarmee ook wel benieuwd wat Infinity nog gaat brengen, zeker nu Ubisoft creatievelingen bloedt.
zoals gezegd was de gameplay van AC1 verrassend en met name op het einde werd ik verrast door de onthulling, en werd ik achterlaten met grote vraagtekens. Op een of andere manier heb ik voornamelijk zitten slapen danwel zaten er niet echt duidelijke hints in. Er was wel iets maar wat werd niet echt duidelijk.
In latere delen is dit verder uitgediept en inmiddels is de setting waar AC zich in afspeelt een leuk sausje om in rond te lopen qua historie en cultuur maar gaat het natuurlijk om het achterliggende verhaal.
En dan boeien de game mechanics qua assassin/roof running me niet zo heel veel meer en zuig ik me vast in de storyline. Dus dan sla ik liever aan het lezen of het films kijken erover ipv het poppetje echt besturen.
Het is dan weer voornamelijk vanaf Origins dat ik weer ben gaan spelen (de andere games lijken me alweer een beetje te ouderwets qua graphics etc. en piraten en Amerikaanse burgeroorlog boeien me niet zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dit vond ik wel interessant:

https://www.eurogamer.net...all-to-end-on-a-spaceship

Ook wel leuk dat het van een Belg komt. In mijn tijd op de unief kwam je best met een serieus onderwerp af voor een scriptie :p Tijden veranderen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 16-09 19:21
Probleem

Ik mis 1 wealth in Ulster. En hij wordt ook niet op de map aangegeven. Dat maakt eea dus echt wel lastig. Ik speel op de PS4.

Iemand? En ja, ik heb ook al gekeken op guides, maar dan moet je dus echt alles nalopen. Sommigen weet ik wel, maar anderen heb ik geen idee meer of ik ze heb gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
maartend schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:58:
Probleem

Ik mis 1 wealth in Ulster. En hij wordt ook niet op de map aangegeven. Dat maakt eea dus echt wel lastig. Ik speel op de PS4.

Iemand? En ja, ik heb ook al gekeken op guides, maar dan moet je dus echt alles nalopen. Sommigen weet ik wel, maar anderen heb ik geen idee meer of ik ze heb gehaald
Je kunt ook die 'explorers' aanspreken (het vraagtekentje) en om Wealth vragen in de buurt als je daar bent, of een map kopen van je cartographer. In dat gebied denk ik dat er een grote kans is dat je ergens langs de buitenrand van dat gebied in het oosten en/of noorden iets nog niet hebt gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Probleem

In principe zijn alle wealth/events/mysteries die je gedaan hebt ook uitgekruist op de map zelf, zo kan je ook vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem

Zoals al gezegd, die vraagtekens op de map kun je gebruiken om voor een dubbeltje of twee de dichtstbijzijnde op je map te zetten, en als je de feature aan hebt staan zou je kompas je er ook naartoe moeten leiden.

Daarbij kun je ook met echte euro's de hele map unlocken. Op PC is er een inventory editor die dit ook kan, maar daar heb je op PS4 niks aan natuurlijk. Je kan deze wel gewoon in de store kopen, als je dat het geld waard vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
mrdemc schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Je kunt ook die 'explorers' aanspreken (het vraagtekentje) en om Wealth vragen in de buurt als je daar bent, of een map kopen van je cartographer. In dat gebied denk ik dat er een grote kans is dat je ergens langs de buitenrand van dat gebied in het oosten en/of noorden iets nog niet hebt gevonden.
Geen carthographer tegen gekomen in Ierland en ook niet die gasten met een vraagteken. Wel genoeg in Engelend, maar ja, daar heb ik niks aan hier. die stomme Brextit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
En gevonden. Bleek gewoon niet zichtbaar doordat er een questicon bovenop zat. Maar gevonden via de zwarte kruisjesmethode. Thnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
Er is een roadmap voor 2022 net gepubliceerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brSJf_XrIgaH86lf-AlhrqBK9Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwIov6N2EsFybkfzmURg0aFg.jpg?f=fotoalbum_large

https://mobile.twitter.co...tatus/1494718411003281422
  • 22 februari: Game Update, title update 1.5.0
  • 24-28 februari: free weekend event, speel het weekend gratis
  • 10 maart: Game Expansion, Dawn of Ragnarok

[ Voor 18% gewijzigd door mrdemc op 18-02-2022 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Goedemorgen iedereen, ik ben nu 35u bezig met Valhalla, ik heb alle DLC's die er zijn maar die het bos door de bomen niet meer...

Hoe pak je nu het best de time line aan ?

- Eerst Engeland ?
- Dan terug naar Noorwegen ?
- Wanneer Finland ?
- Wanneer Ierland ?
- Wanneer Parijs ?
- Wanneer Asgard ?

Het is allemaal een beetje "te overheersend" moet ik zeggen.. Dus wat tips zijn welkom! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Volg gewoon de main story, die je eerst doorheen Engeland stuurt, en op een bepaald moment wordt je terug naar Noorwegen geprompt. Tussenin kan je Asgard doen, want die twee zijn met elkaar verbonden voor het verhaal

Ierland en Parijs kan je na main story doen, staan los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Dank je wel @AntiChrist7 !

Toevallig nog een tip welk gear het levelen waard is ? Voorlopig vind ik enkel brons/silver... no gold... :)

Het lijkt alsof alles gelijk even sterk is.. en betreft de weapons is bow headset en de rest gewoon hack & slash... weinig tegenstand dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Niet teveel over nadenken. Gebruik gewoon wat je leuk vindt. Uiteindelijk kom je genoeg wapens en gear tegen waarvan de bonus je wel aan staat en die kan je gaan levellen. Zelfde als met skillpoints. Uiteindelijk unlock je toch alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 02:13

ötzi

eclecticus

Ik speel Valhalla sinds gisteren op de PC en vind m tot nu toe niet echt stabiel draaien, in 6 uur tijd 2x een crash naar de desktop en 3x een glitch waarbij ik onder de map terecht kwam en het laatste savepoint moest laden. Komt dit bekend voor bij andere PC spelers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
QuZyX schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:05:
Goedemorgen iedereen, ik ben nu 35u bezig met Valhalla, ik heb alle DLC's die er zijn maar die het bos door de bomen niet meer...

Hoe pak je nu het best de time line aan ?

- Eerst Engeland ?
- Dan terug naar Noorwegen ?
- Wanneer Finland ?
- Wanneer Ierland ?
- Wanneer Parijs ?
- Wanneer Asgard ?

Het is allemaal een beetje "te overheersend" moet ik zeggen.. Dus wat tips zijn welkom! :)
Ik ben zo gauw ik in Engeland was meteen eerst teruggegaan naar Noorwegen, want dan heb je daar de volledige mogelijkheden. Die heb ik eerst 100% afgerond, op wat endgame dingen na die toch niet op de map staan.

Daarna in Engeland alles 100% en ergens tussendoor ook maar Asgard en Jotunheim gedaan, want dat was wel leuke afwisseling. Meteen toen Vinland beschikbaar was heb ik die ook gedaan.

Toen ik 2/3e in Engeland was heb ik de DLC allemaal achter elkaar gedaan, en dat was dan weer een fijne power boost voor het afronden van Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vinland he, Finland is ergens anders ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:20:
Vinland he, Finland is ergens anders ;)
Oei dat is inderdaad een slordig foutje. Moet zeggen dat ik voor Valhalla ook nog nooit van Vinland had gehoord en pas toen ik Kanien’kehá:ka las de link legde naar AC3 en heb opgezocht hoe het precies zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Laatst online: 09:28
ötzi schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:19:
Ik speel Valhalla sinds gisteren op de PC en vind m tot nu toe niet echt stabiel draaien, in 6 uur tijd 2x een crash naar de desktop en 3x een glitch waarbij ik onder de map terecht kwam en het laatste savepoint moest laden. Komt dit bekend voor bij andere PC spelers?
Heb er 130 uur inzitten, ik heb 1a 2x vast gezeten, en een aantal crashes gehad. Maar niet benoemswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ötzi schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:19:
Ik heb er nu zo'n 300 tijd ingestopt, heb misschien twee crashes gehad in totaal maar dat was helemaal op het begin toen het spel net uit was. Heb wel zo nu en dan dat ik onder of boven de map terecht kom, vooral bij animaties waar je in gelockt wordt, zoals over een hekje springen of wanneer je over een enemy rolt en dan op de verkeerde plek uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:04
Ik heb er zo'n 80 uur inzitten op PC en op denk ik drie punten in de game gehad dat ik telkens naar de desktop crashte (ergens bug in de save waarschijnlijk). Dit kon ik verhelpen door een net iets oudere save te laden

En één keer dat de tril in mijn controller bleef hangen

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Vanaf vandaag is AC: Valhalla free to play dit weekend op Xbox (icm Xbox Live of GPU). Is speelbaar t/m komende maandag geloof ik.

Heb hem vanochtend even gedownload en gestart. Ben nog bezig met AC: Odyssey (lvl 99 en 180 uur erin zitten). Moet er nog even inkomen, heb pas 20 minuten gespeeld, dus kan nog niet echt oordelen hoe of wat.
De eerste indruk is wel dat de vibe erg anders is dan Griekenland (logisch ook uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
kevlar01 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:44:
Vanaf vandaag is AC: Valhalla free to play dit weekend op Xbox (icm Xbox Live of GPU). Is speelbaar t/m komende maandag geloof ik.

Heb hem vanochtend even gedownload en gestart. Ben nog bezig met AC: Odyssey (lvl 99 en 180 uur erin zitten). Moet er nog even inkomen, heb pas 20 minuten gespeeld, dus kan nog niet echt oordelen hoe of wat.
De eerste indruk is wel dat de vibe erg anders is dan Griekenland (logisch ook uiteraard).
YouTube: Assassin's Creed Valhalla - Free Weekend 24-28 februari
Klopt! Maar ook voor andere platformen van 24-28 februari. Blijkbaar voor Xbox inderdaad wel met een Live Gold subscription.
Play Assassin’s Creed Valhalla for free from 24th - 28th February. Finally your opportunity to play as Eivor, the legendary viking warrior and make your way to Valhalla.
The preload for Xbox One and Series X|S is now available! Please note that you will need an Xbox Live Gold subscription to access the download.
mrdemc schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:58:
Er is een roadmap voor 2022 net gepubliceerd:
  • 22 februari: Game Update, title update 1.5.0
  • 24-28 februari: free weekend event, speel het weekend gratis
  • 10 maart: Game Expansion, Dawn of Ragnarok
https://mobile.twitter.co...tatus/1494718411003281422
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brSJf_XrIgaH86lf-AlhrqBK9Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwIov6N2EsFybkfzmURg0aFg.jpg?f=fotoalbum_large

• QuZyX
Ben er volop mee bezig, ondertussen 45u denk ik.. Hoe langer je speelt, hoe leuker het gelijk wordt ? Het enige nadeel vind ik, is dat de weapons / gear zo basic blijven... Mijn (2 hand) sword is bijna maxed (golden) en de damage blijft toch wel vrij laag... Iemand tips hiervoor ? :)
QuZyX schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:58:
Ben er volop mee bezig, ondertussen 45u denk ik.. Hoe langer je speelt, hoe leuker het gelijk wordt ? Het enige nadeel vind ik, is dat de weapons / gear zo basic blijven... Mijn (2 hand) sword is bijna maxed (golden) en de damage blijft toch wel vrij laag... Iemand tips hiervoor ? :)
Welk zwaard gebruik je precies?

Ik gebruik in de endgame nu een enkel 1-hand zwaard, maar het grootste deel van het spel een 2-hand axe gebruikt. Nooit het gevoel gehad dat ik te weinig damage deed

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb de game al een maand ofzo niet meer gespeeld. Ik zit vast in Parijs bij de brandstapel en mijn energie is niet hoog genoeg. Best frustrerend om weer van voren af aan te beginnen. Ik denk dat ik het maar even laat zitten en weer terug naar Engeland ga.

Hetzelfde is mij overkomen bij Cleopatra in Origins. Ik ben dan ook niet een hardcore games maar speel voor de ontspanning. Wordt het te lastig dan laat ik het gewoon rusten misschien dat het over een tijdje wel weer lukt. :)

"When you grow up your heart dies"

sjaool schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:47:
Ik heb de game al een maand ofzo niet meer gespeeld. Ik zit vast in Parijs bij de brandstapel en mijn energie is niet hoog genoeg. Best frustrerend om weer van voren af aan te beginnen. Ik denk dat ik het maar even laat zitten en weer terug naar Engeland ga.

Hetzelfde is mij overkomen bij Cleopatra in Origins. Ik ben dan ook niet een hardcore games maar speel voor de ontspanning. Wordt het te lastig dan laat ik het gewoon rusten misschien dat het over een tijdje wel weer lukt. :)
Je kan altijd je difficulty omlaag gooien als combat te lastig is, en een guide opzoeken als je ergens een objective hebt gemist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Oon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:09:
[...]

Je kan altijd je difficulty omlaag gooien als combat te lastig is, en een guide opzoeken als je ergens een objective hebt gemist
Difficulty omlaag heb ik nog niet gedaan, de rest wel. Maar ik heb vaak zoiets van op tijd stoppen voordat de frustratie wint. Op dit moment heb ik sowieso wat minder tijd om te gamen.

• QuZyX
Oon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Welk zwaard gebruik je precies?

Ik gebruik in de endgame nu een enkel 1-hand zwaard, maar het grootste deel van het spel een 2-hand axe gebruikt. Nooit het gevoel gehad dat ik te weinig damage deed
Surtr Sword :)

Dat zo "kan branden" :9
QuZyX schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Surtr Sword :)

Dat zo "kan branden" :9
Ah, dat is geen heel verkeerd zwaard, dan zou je toch genoeg damage moeten doen. Hoe ziet je tree eruit?
Ik heb op het begin de fout gemaakt dat ik te veel de focus legde op stealth en ranged, waardoor mijn melee damage wat ondermaats was. Een keer alles resetten en opnieuw indelen was daar bij mij de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Oon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:18:
[...]

Ah, dat is geen heel verkeerd zwaard, dan zou je toch genoeg damage moeten doen. Hoe ziet je tree eruit?
Ik heb op het begin de fout gemaakt dat ik te veel de focus legde op stealth en ranged, waardoor mijn melee damage wat ondermaats was. Een keer alles resetten en opnieuw indelen was daar bij mij de fix.
Klopt inderdaad, maar ik dacht je de "mannekes" kon "one shotten" met zo een zwaard.. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
QuZyX schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Klopt inderdaad, maar ik dacht je de "mannekes" kon "one shotten" met zo een zwaard.. :*)
Nee one shotten niet zomaar helaas.. Uiteindelijk kan het met een boog wel zonder problemen, maar melee zul je toch 2 of 3 hits moeten doen of even echt geluk hebben met een mooie eerste stealth hit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bleh, eindelijk weer aan het einde van de story, deze keer met bijna 100% completion.. kom ik een softlock tegen.
Als ik met de grote baas heb gevochten en heb verloren, dan gaat de grote deur open, kan ik opstaan en naar de deur toelopen, maar gebeurt er verder niks.. De trap heeft geen collision, er start geen cutscene, helemaal niks. Internet zegt teruggaan naar voordat je de time loop in gaat, maar de laatste save daarvoor die ik heb is een flink uur spelen terug, daar heb ik nu dus echt geen zin in..

Jammer, want verder deze save heel weinig problemen gehad, en dan nu zo afronden.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Vanaf vandaag is dus "Dawn of Ragnarök" beschikbaar. Maar... Ik krijg geen melding om het te starten, dus even zoeken en nu lees ik wat reacties dat, ondanks dat ik in 2020 de "collector's edition" gekocht heb, "Dawn of Ragnarök" apart aangeschaft moet worden. Iemand een idee of dat klopt :? Via twitter heb ik bij Ubisoft al gevraagd maar de reactie laat nog op zich wachten..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:25
FlipFluitketel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:04:
Vanaf vandaag is dus "Dawn of Ragnarök" beschikbaar. Maar... Ik krijg geen melding om het te starten, dus even zoeken en nu lees ik wat reacties dat, ondanks dat ik in 2020 de "collector's edition" gekocht heb, "Dawn of Ragnarök" apart aangeschaft moet worden. Iemand een idee of dat klopt :? Via twitter heb ik bij Ubisoft al gevraagd maar de reactie laat nog op zich wachten..
Blijkbaar valt deze uitbreiding niet onder de Season pass. Iedere extra DLC zou betalend zijn vanaf nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FlipFluitketel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:04:
Dawn of Ragnarök zit inderdaad niet in de originele Season Pass, dus ook als je vandaag de Collector's Edition koopt moet je los DoR kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
AppleFan2007 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:06:
[...]

Blijkbaar valt deze uitbreiding niet onder de Season pass. Iedere extra DLC zou betalend zijn vanaf nu.
Oon schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:06:
[...]

Dawn of Ragnarök zit inderdaad niet in de originele Season Pass, dus ook als je vandaag de Collector's Edition koopt moet je los DoR kopen.
Das flauw.. Maar aan de andere kant wel enigszins begrijpelijk..

Het maakt de "Je hebt deze content al" wel erg dubieus dan..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lulq_wjtySUzIekay4tzkJteeYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jruly8kxOnXtnnYAwU5PYrnO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-03-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlipFluitketel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:09:
[...]

[...]

Das flauw.. Maar aan de andere kant wel enigszins begrijpelijk..

Het maakt de "Je hebt deze content al" wel erg dubieus dan..
[Afbeelding]
Dat is wel interessant, misschien omdat ze een gedeelde productpagina gebruiken voor alle verschillende versies?

Ik heb via Ubi+ ook toegang tot DoR, maar ik kan 'm ook daadwerkelijk installeren en spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Krijg nou wat.. Nu staat dat "Je hebt deze content al" er niet meer bij 7(8)7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlipFluitketel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:33:
Krijg nou wat.. Nu staat dat "Je hebt deze content al" er niet meer bij 7(8)7..
Task failed successfully? :+

Wel erg slordig van Ubisoft dat ze dit niet beter gecommuniceerd hebben, er zou heel groot moeten staan dat deze DLC niet in de Season Pass zit en dat je 'm dus nog moet kopen. Misschien met dan nog een leuke advertentie voor Uplay+ waar je voor maar 15 euro een maand lang ook de DLC krijgt ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:20

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dus alleen Ierland en Parijs zitten in de season pass? Dat valt tegen :{

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart ® schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:41:
Dus alleen Ierland en Parijs zitten in de season pass? Dat valt tegen :{
Ja, en "The Legend of Beowulf", die wel een hele 10 minuten aan content toevoegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Via twitter kreeg ik dus reactie van Ubisoft dat "Dawn of Ragnarök" inderdaad niet in de collector's edition zit en dus apart aangeschaft moet worden. Zal dus ook wel gelden voor de seasonpass (want die zit wel in de collector's edition).

Dus DoR aangeschaft, 200ubi-units kwijt ipv 100, €31,99 afgeschreven en geen order te zien.. Het is niet de eerste keer dat er iets fout gaat bij bestellen.. -O- Kan ik daar weer achteraan, gelukkig reageren ze wel vrij vlot op twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
FlipFluitketel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:48:
Via twitter kreeg ik dus reactie van Ubisoft dat "Dawn of Ragnarök" inderdaad niet in de collector's edition zit en dus apart aangeschaft moet worden. Zal dus ook wel gelden voor de seasonpass (want die zit wel in de collector's edition).

Dus DoR aangeschaft, 200ubi-units kwijt ipv 100, €31,99 afgeschreven en geen order te zien.. Het is niet de eerste keer dat er iets fout gaat bij bestellen.. -O- Kan ik daar weer achteraan, gelukkig reageren ze wel vrij vlot op twitter.
Gaat weer lekker dus… jammer dat het er geen onderdeel van is. Mss dat ik wat heb gemist maar naar mijn idee had dit wel iets beter gecommuniceerd mogen worden. Vind op het eerste oog de prijs ook wel erg hoog dus ik wacht het zelf nog maar even af of het de prijs van bijna een complete game wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Dus.. je betaald dik 200 euro om zeker te zijn dat alle content gedekt is, krijg je deze grap.

Ik weet gelijk weer waarom ik altijd "late to the party" (game pas aanschaffen na ~15 maanden): Alle bugs zijn er meestal wel uit, geen verrassingen meer en mooie deals zijn mogelijk.

1 dikke jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IK ben de DLC in gegaan zonder wapen, maar je kan dus in het eerste gedeelte je inventory niet openen. Lekker als je ineens 0 damage hebt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Gisterochtend zag ik in Uplay dat mijn aankoop van DoR toch door was gekomen want ik kon gaan spelen. Alleen waren er dus nog steeds 200 Ubi-units weg in plaats van 100. Via Twitter even contact gehad, wat info doorgegeven en nu heb ik 200 Ubi-units teruggekregen (ipv 100 aangezien ik er 100 gebruikt heb voor de aanschaf van DoR). :P Het is wat gedoe geweest maar uiteindelijk voor mij gunstig uitgepakt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlipFluitketel schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:55:
Gisterochtend zag ik in Uplay dat mijn aankoop van DoR toch door was gekomen want ik kon gaan spelen. Alleen waren er dus nog steeds 200 Ubi-units weg in plaats van 100. Via Twitter even contact gehad, wat info doorgegeven en nu heb ik 200 Ubi-units teruggekregen (ipv 100 aangezien ik er 100 gebruikt heb voor de aanschaf van DoR). :P Het is wat gedoe geweest maar uiteindelijk voor mij gunstig uitgepakt :+.
Fijn dat het zo snel is opgelost, en veel plezier!

Ik ben zelf inmiddels ongeveer op de helft qua map completion, nog niet heel ver in de story maar ik vind het tot nu toe allemaal wel leuk. Heel anders dan de verhalen in de base game, beetje meer het gevoel van de DLC van Odyssey, maar het is wel echt een flinke map dus ook zeker z'n prijs wel waard in mijn ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Niet dat deze post iets toe zal voegen maar wilde alleen even kwijt dat ik nu 22,5 uur in Assassin's Creed Valhalla heb zitten (Series X) en ik vermaak me prima! Qua verhaal zit ik nog in Chapter 5 dus heb nog wel even te gaan. Ben de gehele map op mijn gemak aan het exploreren en vrij aan het spelen. Geen idee hoe lang ik dat tof blijf vinden. Als in, veel gebieden en alles completen is een keer leuk geweest.

Na AC Origins was ik gestopt, te veel RPG met craften/levellen en de levels van vijanden vond ik ook niet alles. Ontdek ik in Valhalla in de opties een setting om altijd kill te hebben met de hidden blade desondanks het level van de vijand. Dat miste ik!

Al moet ik wel zeggen dat ik Valhalla niet speel zoals het hoort. Ik ben mogelijk te veel stealth en speel niet als een echte Viking. Ach, ik vermaak me en daar gaat het om :)

Twijfel alleen om eventueel nog AC Odyssey te halen of die maar te laten voor wat het is (en dus de enige Assassin's Creed die ik nooit gespeeld heb).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24
FeaR schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:41:
Niet dat deze post iets toe zal voegen maar wilde alleen even kwijt dat ik nu 22,5 uur in Assassin's Creed Valhalla heb zitten (Series X) en ik vermaak me prima! Qua verhaal zit ik nog in Chapter 5 dus heb nog wel even te gaan. Ben de gehele map op mijn gemak aan het exploreren en vrij aan het spelen. Geen idee hoe lang ik dat tof blijf vinden. Als in, veel gebieden en alles completen is een keer leuk geweest.

Na AC Origins was ik gestopt, te veel RPG met craften/levellen en de levels van vijanden vond ik ook niet alles. Ontdek ik in Valhalla in de opties een setting om altijd kill te hebben met de hidden blade desondanks het level van de vijand. Dat miste ik!

Al moet ik wel zeggen dat ik Valhalla niet speel zoals het hoort. Ik ben mogelijk te veel stealth en speel niet als een echte Viking. Ach, ik vermaak me en daar gaat het om :)

Twijfel alleen om eventueel nog AC Odyssey te halen of die maar te laten voor wat het is (en dus de enige Assassin's Creed die ik nooit gespeeld heb).
Ik vind persoonlijk Odyssey een heerlijk spel, zeker met het varen tussen de verschillende Griekse eilanden. Ik zou je wel aanraden flink wat tijd tussen Valhalla en Odyssey te nemen, het zijn beide lange games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

kezzza schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:21:
[...]
Ik vind persoonlijk Odyssey een heerlijk spel, zeker met het varen tussen de verschillende Griekse eilanden. Ik zou je wel aanraden flink wat tijd tussen Valhalla en Odyssey te nemen, het zijn beide lange games.
Mmm, juist dat varen staat me niet aan. Deed het in Black Flag ook niet en in Valhalla doe ik het gros ook lopend. Sterker, raiden van settlements doe ik ook alleen. Pas als de stad leeg is van vijanden haal ik mijn Viking matties erbij om te looten. Maar goed, eerst Valhalla eens uitspelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeaR schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Mmm, juist dat varen staat me niet aan. Deed het in Black Flag ook niet en in Valhalla doe ik het gros ook lopend. Sterker, raiden van settlements doe ik ook alleen. Pas als de stad leeg is van vijanden haal ik mijn Viking matties erbij om te looten. Maar goed, eerst Valhalla eens uitspelen.
Ik heb precies hetzelfde, varen alleen eenmalig om naar een eiland te komen of als het nodig is voor een quest en verder gewoon lekker te voet.

Odyssey had wat mij betreft veel te veel verplicht rondvaren om bij de eilanden te komen en om al de Order leden te vinden (waarvan er minstens 1 echt alleen op zee was).

Ben heel blij dat Valhalla geen open zee heeft en dat je paard gewoon kan zwemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

FeaR schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Odyssey is echt een aanrader. Die game spat echt van het scherm af. Het varen is een onderdeel maar naar mijn mening niet echt groot en prima te doen.

Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste