Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
SinergyX schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:08:
Eerste 'ending' gehaald, stukje geluk
spoiler:was niet echt op de hoogste van 3 van de 5 'requirements' voor Sigurd om te blijven, gelukkig maar 1 fout gemaakt.. z'n vrouw
tw_gotcha schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:12:
[...]
spoiler:Ik had wel de "goede" keuze gemaakt en zou dan na alles wel een relatie kunnen aangaan, maar die optie kreeg ik toch niet. Misschien omdat ik al een relatie had op het moment dat Sigurd zegt dat hij en Randvi uit elkaar gaan? In ieder geval heb ik het spel uitgesopeeld (behalve asgard dan) dus het maakt ook niet meer uit
[ Voor 18% gewijzigd door mrdemc op 14-01-2021 13:46 ]
Met 12 pijlen opgelost? Dat is nog eens een grove aanpak!Erick81 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:55:
Patch in aantocht, vanmiddag om 1 uur. Bug met 12 pijlen opgelost!
Maar wel lekker, scheelt weer wat pijlen zoeken
Also:
Added force trigger feedback to bow shooting for Xbox/PlayStation controllers.

Al zat het er al enigszins in, maar het was niet echt merkbaar.
[ Voor 18% gewijzigd door Bas170 op 14-01-2021 14:01 ]
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Op het forum zie ik al meerdere mensen die nog steeds dezelfde problemen hebben dus mijn hoop was al gematigd. En jawel; ik kan nog steeds niet interacten met de deur van de druid, of ik mijn mask nou op heb of niet. Na anderhalve maand kan ik dus nog altijd niet verder met een spel waar ik geld voor betaald heb. Echt zó klaar met Ubisoft, wat een troep zeg. Ongelofelijk.
En als je een quicksave maakt en die dan weer inlaadt? Ik heb eerder gehad dat dat het oploste voor mij.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:08:
Echt, wat een grap ditpatch 1.1.1 "we hebben de problemen met Clues & Riddles opgelost!"
Op het forum zie ik al meerdere mensen die nog steeds dezelfde problemen hebben dus mijn hoop was al gematigd. En jawel; ik kan nog steeds niet interacten met de deur van de druid, of ik mijn mask nou op heb of niet. Na anderhalve maand kan ik dus nog altijd niet verder met een spel waar ik geld voor betaald heb. Echt zó klaar met Ubisoft, wat een troep zeg. Ongelofelijk.
Als dat ook niet werkt dan is het dus blijkbaar nog niet opgelost
Nope, quicksave en weer laden helpt helaas niet.Oon schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:11:
[...]
En als je een quicksave maakt en die dan weer inlaadt? Ik heb eerder gehad dat dat het oploste voor mij.
Als dat ook niet werkt dan is het dus blijkbaar nog niet opgelost
Hier werd ik zo moe van elke keer dat je net te weinig pijlen hebt... gelukkig is na een bepaald level het niet meer moeilijk om je tegenstanders af te maken .. maar goed het is wel irritantErick81 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:55:
Patch in aantocht, vanmiddag om 1 uur. Bug met 12 pijlen opgelost!
Die Mari Lwyd Cloak eindelijk opgelost!Oon schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:58:
[...]
Aan de ene kant stoor ik me wel een beetje aan hoe lang na launch het spel nog zo kapot is, maar aan de andere kant is het wel super om te zien dat ze bezig blijven met fixes en ook in deze minor patch gewoon weer een hele lap aan quests gefixt aangepakt hebben. Vanmiddag maar eens testen
Wat lukt er niet precies? Heb je ook die clue in het water te pakken gehad?Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:08:
Echt, wat een grap ditpatch 1.1.1 "we hebben de problemen met Clues & Riddles opgelost!"
Ik kan uberhaupt niet met de deur interacten om de missie te laten beginnen. Met of zonder mask.JDFS schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:05:
[...]
Wat lukt er niet precies? Heb je ook die clue in het water te pakken gehad?
[ Voor 14% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 14-01-2021 15:15 ]
tw_gotcha schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:12:
[...]
spoiler:Ik had wel de "goede" keuze gemaakt en zou dan na alles wel een relatie kunnen aangaan, maar die optie kreeg ik toch niet. Misschien omdat ik al een relatie had op het moment dat Sigurd zegt dat hij en Randvi uit elkaar gaan? In ieder geval heb ik het spel uitgesopeeld (behalve asgard dan) dus het maakt ook niet meer uit
Oh ik had precies hetzelfde, tweede poging ben ik vanuit de stad (waar je dat ding verplicht draagt) direct doorgegaan naar zijn plek en toen krijg ik wel zijn dialoog. Die cape is behoorlijk buggy dat hem opzetten via die radial-menu meer je normale cloak is en niet die Mari ding. Net zoals ik opeens continue met dat ding in m'n eigen settlement rondliep.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:06:
[...]
Ik kan uberhaupt niet met de deur interacten om de missie te laten beginnen. Met of zonder mask.
[YouTube: AC Valhalla ERROR]
Misschien werkt het ook voor jou, vanuit hun stad direct naar die Druid.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Helaas, geprobeerd maar het werkt niet hier.SinergyX schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:26:
[...]
Oh ik had precies hetzelfde, tweede poging ben ik vanuit de stad (waar je dat ding verplicht draagt) direct doorgegaan naar zijn plek en toen krijg ik wel zijn dialoog. Die cape is behoorlijk buggy dat hem opzetten via die radial-menu meer je normale cloak is en niet die Mari ding. Net zoals ik opeens continue met dat ding in m'n eigen settlement rondliep.
Misschien werkt het ook voor jou, vanuit hun stad direct naar die Druid.
Changelog update 1.1.1
UBISOFT CONNECT ACHIEVEMENTS ARE HERE!
Added in-game support for Ubisoft Connect achievements to the game.
Unlock conditions for Quest-related or not-repeatable achievements:MISCELLANEOUS
- Achievements where unlock conditions have been met will pop when the player completes a new quest.
- Unlock conditions for Countable/repeatable achievements:
- Achievements will pop whenever the player performs an achievement-related action past the unlock condition.
BALANCING
- The Animus Pulse will now highlight dead bodies for necessary situations only.
- Enemies can no longer be auto looted using the Throw Weapons perk.
- Tweaked AI detection when using disguise while dodging or while being in-air.
- Added a reward to the Death Stranding homage.
- Quivers and rations will now refill when upgrading them while they are depleted.
- White dots hinting at rations/adrenaline/arrow loot beyond interaction range will no longer be displayed when the player has max quantity already.
- Players will now be able to use “Wake up” at any time while in Asgard. Previously you had to complete the first quest.
- Daily quests will now reset whenever the game detects that it’s not possible to continue or restart the quest. The quest may then be reactivated at the informer.
- Added Text-to-speech to letters found in-game.
- Added previews to color-blind and subtitle options.
GAME IMPROVEMENTS:
- Tweaked damage dealt and received values for the Lost Wolf boss encounter to reduce friction when playing on Drengr difficulty.
- Rebalanced initial damage dealt with Harpoon Impalement Lvl 1 / 2.
PERFORMANCE AND STABILITYGRAPHICS, AUDIO, ANIMATION
- Improved performance and stability.
QUESTS, WORLD EVENTS, SIDE ACTIVITIES
- Addressed various graphics issues.
- Addressed various clipping issues.
- Addressed various NPC animation issues.
- Addressed an issue that caused dummies to jitter when hit with a poison arrow. shake it off
- (SPOILERS) Added some electricity to Mjolnir before picking it up.
- Addressed an issue where war cries would repeat or loop oddly.
- Addressed an issue where blowing the horn and starting to move with left foot forward could sometimes makes Eivor’s feet glide.
- (Photo Mode) Addressed an issue where zooming in on children with the Photo Mode camera would distort their face.
- Addressed an issue where some Raven skins could be low res.
- (PS4) Optimized some textures on PS4.
- Addressed a texture issue near the Cicestre Abbey that caused players to desync when walking over the texture.
WORLD
- Addressed an issue in Legend of Beowulf where the clue marker would remain after it was investigated.
- Addressed an issue in A Sticky Situation where the NPC would sometimes not spawn.
- Addressed an issue where the player could get stuck fishing in The Baker’s Plaint.
- Addressed an issue in Fishing Lesson that under certain circumstances prevented players from completing the world event.
- Addressed an issue where players are stuck after pledging to Lincolnscire after returning from Vinland.
- Addressed an issue where players could get stuck in a boss fight during A Cruel Destiny. *Ah yes, A Cruel Destiny, indeed. *
- Addressed an issue where some treasures wouldn’t be at their location or couldn’t be looted. (Grandbridgescire, Hamptunscire, Oxenefordscire, Eurvicscire)
- Addressed an issue where players could receive an Online Service Error when trying to save.
- Addressed an issue where players got blackscreen after building the blacksmith.
- Addressed an issue where players didn’t receive Storming the Walls after completing Severing the Lines.
- Addressed an issue in To Serve the Light where Hytham would get stuck on the boat when randomly shooting arrows into the water.
- Addressed an issue that prevented players from interacting with Settlement NPCs.
- Addressed an issue that prevented players from completing Clues and Riddles.
- Addressed an issue in the Absence of an Ealdorman that prevented players from completing the quest.
- Addressed an issue where the quest objective marker was pointing to a wrong destination in The Devil Has All the Best Tunes.
- Addressed an issue in War Weary that prevented players from completing the quest when Ceolbert was accidentally killed.
- Addressed an issue that prevented players from starting the Daughters of Lerion encounter. (Goneril, Cordelia)
- Addressed an issue in Binding Fate that caused the boss to be stuck on a rock.
- Addressed an issue where Estrid could get stuck in Taken.
- Addressed an issue in Pluck the Quill where players would sometimes be unable to interact with Aelwyn.
- Addressed an issue in Binding Fate that caused the boss to be stuck underground when using Dive of Valkyrie.
- Addressed an issue in Price of Wisdom that prevented players from completing the quest.
- Addressed an issue in The Boar with the Golden Nose where the boar would sometimes disappear under certain circumstances.
- Addressed an issue in Bleeding the Leech where Erke would be at the wrong location.
- Addressed an issue in Of Blood and Bonds where the players couldn’t complete the quest or couldn’t report back to Randvi.
- Addressed an issue in The Prodigal Prince that prevented players from completing the quest.
- Addressed an issue that prevented players from completing the Old Cellar mystery.
- Addressed an issue in A Rivalry for the Ages that prevented players from completing the quest.
- Addressed an issue where the Mari Lwyd disguise would not disappear after finishing the Glowecestrescire Arc. *everyone liked that dot jpg *
- Addressed an issue in Road to Harmatia that prevented players from completing the quest.
- Addressed an issue where Knud could become stuck in A Little Problem.
- Addressed an issue that prevented players from interacting with Ubba in Sons of Ragnar.
- Addressed an issue where Basim was in a fight with NPCs before the start of Puppets and Prisoners.
- Addressed an issue in Brewing Rebellion that prevented players from force-opening the door to the longhouse in Buckingham.
- Addressed an issue in Bridges of Oppression that prevented players from completing the quest.
- (Spoiler) Addressed an issue in King Killer that prevented Ivarr to reach the door to Rhodri’s Room.
- Addressed an issue in A Fiend out of Hell that prevented players from examining one of the cows.
GAMEPLAY, COMBAT, AI
- Addressed various misplaced textures or objects.
- Addressed several instances where the player could become stuck.
- Grounded a floating boat in Vinland.
ABILITIES, PERKS, SKILLS
- Addressed various NPC behavior issues.
- Addressed an issue where NPCs would sometimes return to a location they fled from that is still being raided.
- Addressed an issue where whales would sometimes start their fleeing behavior mid-air.
- Addressed an issue where Archery was blocked with M and K holding the SHIFT key.
- Addressed an issue that caused players’ line of sight to be blocked using incendiary or Poison traps with the predator bow.
- Addressed an issue where guards would sometimes not react with hostility to watching Eivor burn members of their faction with oil jars. *I- uh nevermind. Moving on. *
- Addressed an issue where NPCs could be killed by throwing corpses at them in Vinland.
- Addressed an issue that removed Bjorn from the ship crew.
- Addressed an issue with the Mentor’s Set where the gear perk sometimes didn’t activate even though 2-4 set pieces were equipped.
- Addressed an issue that prevented players from controlling the raven when Q or E buttons were assigned to one of the move actions.
USER INTERFACE / HUD
- Addressed an issue where some ranged special abilities could incorrectly be used with guided arrows.
- Addressed an issue where one NPC would not leave Eivor’s side when Feign Death was used.
- Addressed an issue where Man’s Best Friend would not unlock after completing the quest A Little Problem.
- Addressed an issue with the Mentor’s Set where the gear perk sometimes didn’t activate even though 2-4 pieces of the set were equipped.
SYSTEM
- Addressed various UI/HUD issues.
- Addressed an issue where the arrow quantity could remain stuck at 12.
- Addressed an issue where UI language changes weren’t applied during combat.
- The camera will now be closer to the character when browsing tattoos in the Animus Store.
- Addressed an issue where color-blind previews would sometimes not be displayed in the menu.
- Addressed an issue where color-blind values weren’t applied to the Order of Ancient menu.
- Addressed an issue where a blank box would appear in the Completed Quests list.
- Addressed an issue where fall damage could be negated by opening the menu right before hitting the ground.
- Addressed an issue where Auto Loot didn’t work when an enemy was stun finished.
- Addressed an issue where the Raculf Monastery couldn’t be raided.
- Addressed an issue where some icons were missing for newly acquired God Favors.
- Addressed an issue where In-Game news sometimes wouldn’t load correctly.
- Addressed an issue that caused players to receive incorrect items when purchasing Vegvisir (Front) or Muninn (Front) schemes.
- Addressed an issue that allowed players to acquire duplicates of Asgardian ship schemes.
- Added a respawn point just before the boss fight in Extended Family.
- Addressed an issue that prevented players from fast traveling after 1.0.4.
- Added force trigger feedback to bow shooting for Xbox/PlayStation controllers.
- (Stadia) Addressed an issue that caused the time on the save not to reflect local time.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- Settlement op level 6
- Max power level
- Max Thor gear + wapens (Alleen m'n schild nog niet)
Totaal 80 uur bezig geweest.
Game kan de koelkast in tot de DLC
[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 15-01-2021 10:37 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Erick81 in "[Multi] Assassin's Creed: Valhalla"
@JSchut deze week ook begonnen aan Immortals, leuk spel
Het valt alleen wel op dat het instellingenmenu letterlijk hetzelfde is als in Valhalla, maar met een ander kleurenschema. Niets mis mee, maar vond het wel grappig.
[ Voor 31% gewijzigd door Bas170 op 15-01-2021 10:40 ]
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
ThanksBas170 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:38:
[...]
Erick81 in "[Multi] Assassin's Creed: Valhalla"
@JSchut deze week ook begonnen aan Immortals, leuk spel
Het valt alleen wel op dat het instellingenmenu letterlijk hetzelfde is als in Valhalla, maar met een ander kleurenschema. Niets mis mee, maar vond het wel grappig.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Kan niet wachten tot de DLC, alleen jammer dat de DLC die mij het leukste lijkt pas als tweede aan de beurt isJSchut schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:37:
Inmiddels alles gedaan wat ik nog wilde doen:
- Settlement op level 6
- Max power level
- Max Thor gear + wapens (Alleen m'n schild nog niet)
Totaal 80 uur bezig geweest.
Game kan de koelkast in tot de DLCNu begonnen aan Immortals. Ben benieuwd.
Dat was (in mijn geval) bij Odyssey ook zo, Atlantis was een stuk leuker dan The Hidden Blade imho.Oon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Kan niet wachten tot de DLC, alleen jammer dat de DLC die mij het leukste lijkt pas als tweede aan de beurt is
En volgens mij kwam bij Origins de Curse Of The Pharaohs ook als tweede.
Al lijkt mij bij Valhalla de Druïde DLC het leukst, ik hoop dat dat weer zo'n trippy DLC als Atlantis en Curse is

Daarna verder gegaan met missies in Asgard en Jotunheim, die zijn allen afgerond (paar boss fights en uiteindelijk die grote wolf). Dat voelde wel als een einde. Kreeg ook een trophy.
De enige quests die open staan zijn (allen in Engeland) zaken als je kamp upgraden naar level 6, contracts, The Order uitschakelen en nog twee van die randzaken.
Om verder te gaan met The Order (daar ben ik nooit echt naar op zoek geweest, alleen als het tijdens de normale missies voorbij kwam, een aantal zijn er al dood) moet ik dus echt op zoek gaan naar hints. Die onderste wil ik best doen, maar ik gok dat die pas als laatste zichtbaar wordt... dan moet ik er nog wel best veel uitschakelen, dat zoek ik niet zo want ben inmiddels wel een beetje klaar ermee. Of is dat nog de moeite waard?
Tom schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:05:
Ik twijfel even of ik het heb uitgespeeld.
spoiler:Ik heb alle gebieden in Engeland gepledged, Randvi is dus ook niet meer aanspreekbaar.
Daarna verder gegaan met missies in Asgard en Jotunheim, die zijn allen afgerond (paar boss fights en uiteindelijk die grote wolf). Dat voelde wel als een einde. Kreeg ook een trophy.
De enige quests die open staan zijn (allen in Engeland) zaken als je kamp upgraden naar level 6, contracts, The Order uitschakelen en nog twee van die randzaken.
Om verder te gaan met The Order (daar ben ik nooit echt naar op zoek geweest, alleen als het tijdens de normale missies voorbij kwam, een aantal zijn er al dood) moet ik dus echt op zoek gaan naar hints. Die onderste wil ik best doen, maar ik gok dat die pas als laatste zichtbaar wordt... dan moet ik er nog wel best veel uitschakelen, dat zoek ik niet zo want ben inmiddels wel een beetje klaar ermee. Of is dat nog de moeite waard?
spoiler:Ik heb alle gebieden in Engeland gepledged, Randvi is dus ook niet meer aanspreekbaar.
Thanks, dat was het inderdaad. Hij zat in een kamertje naast Randvi, maar dat stond niet aangegeven op de kaart of bij de quests, dus dan kijk je er snel overheen.SinergyX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:25:
[...]
spoiler:Sigurd ook gehad naar de machine toe? Dat is 'technisch' het einde, waar jij chief wordt van de clan. De rest wat daarna nog is, is meer epiloog spul.
Ik heb de eerste ronde ook een keer of 4 gedacht dat ik klaar was, om daarna weer net zo diep terug het spel in te duiken.Tom schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:26:
[...]
Thanks, dat was het inderdaad. Hij zat in een kamertje naast Randvi, maar dat stond niet aangegeven op de kaart of bij de quests, dus dan kijk je er snel overheen.
spoiler:Wat een berg content zit er in het spel zeg, niet normaal. Het stuk wat volgt is weer rustig twee uur, inclusief wat in de modern time. En ik kreeg daarna nog één extra gebied in de UK om te pledgen, dat ga ik vanavond maar doen.
Aan de ene kant is het een enorm lang spel, maar aan de andere kant is er ook wel echt heel veel 'echte' content als je de filler (collectibles) niet meetelt
Klopt, je krijgt enorm veel waar voor je geld. Asgard, Jotunheim en modern time spreken mij niet zo aan, maar het wijkt wel af van de rest en dat zorgt in ieder geval voor wat afwisseling en maakt het daardoor leuker/interessanter. Het pledgen begon op een gegeven moment wel in de herhaling te vallen, ondanks dat de UK-setting mij meer aanspreekt.Oon schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:28:
[...]
Aan de ene kant is het een enorm lang spel, maar aan de andere kant is er ook wel echt heel veel 'echte' content als je de filler (collectibles) niet meetelt
Ik vond Asgard tegenvallen qua level design, deed me heel veel denken aan Atlantis in Odyssey. Jotunheim vond ik dan wel weer heel leuk.Tom schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:40:
[...]
Klopt, je krijgt enorm veel waar voor je geld. Asgard, Jotunheim en modern time spreken mij niet zo aan, maar het wijkt wel af van de rest en dat zorgt in ieder geval voor wat afwisseling en maakt het daardoor leuker/interessanter. Het pledgen begon op een gegeven moment wel in de herhaling te vallen, ondanks dat de UK-setting mij meer aanspreekt.
Dat pledgen hadden ze van mij helemaal weg mogen laten. Een grote main quest met in ieder gebied een echt doel vind ik veel leuker dan steeds hetzelfde riedeltje. Had ook nooit het gevoel dat ik echt ergens naar toe aan het werken (tov bijvoorbeeld Dragin Age Inquisition, waar je echt een leger verzamelt), maar meer dat ik gewoon in ieder gebied wat taakjes deed om daar ineens een ally van te maken. Sommige locaties zijn wel super, maar vrij weinig zijn echt uniek, terwijl Engeland in het echt toch wel heel veel supermooie locaties heeft waar je echt het gevoel krijgt dat je op een andere planeet bent.
mee eens. Ik heb me erg vermaakt hoor, daar gaat het niet om, maar het hoofd verhaal is landje-pik met een vage dreiging van een boze koning aan het eind terwijl het betere verhaal de order of ancients is. Maar die zijn helemaal niet moeilijk om te verslaan en eigenlijk ook niet om te vinden. Om toch wat bosses te hebben zijn er de random zealots. En dan is er nog het Sigurd verhaal. Als die order of ancients echt moeilijk waren geweest, en sterker met de pledges verweven waren, dan was er meer gevoel van progressie geweest denk ik. York is een van die weinige plekken waar de verschillende verhaallijnen verweven raken.Oon schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:50:
[...]
Ik vond Asgard tegenvallen qua level design, deed me heel veel denken aan Atlantis in Odyssey. Jotunheim vond ik dan wel weer heel leuk.
Dat pledgen hadden ze van mij helemaal weg mogen laten. Een grote main quest met in ieder gebied een echt doel vind ik veel leuker dan steeds hetzelfde riedeltje. Had ook nooit het gevoel dat ik echt ergens naar toe aan het werken (tov bijvoorbeeld Dragin Age Inquisition, waar je echt een leger verzamelt), maar meer dat ik gewoon in ieder gebied wat taakjes deed om daar ineens een ally van te maken. Sommige locaties zijn wel super, maar vrij weinig zijn echt uniek, terwijl Engeland in het echt toch wel heel veel supermooie locaties heeft waar je echt het gevoel krijgt dat je op een andere planeet bent.
Ik kan met voorstellen dat die hidden bureaus aanwijzingen hebben voor locaties die bij de order al bekend zijn en gebruikt worden (de order is immers continue teriwjl de hidden ones opgehouden zijn), zodat je daar e.e.a. moet vinden om ancients te verslaan. Of iets dergelijks. Het zijn nu allemaal losse spelelementen.
[ Voor 12% gewijzigd door tw_gotcha op 16-01-2021 15:14 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Er staat een icoontje op de map van Asgard met 'wake up'. Dan kan je terug naar Engeland. Je kan altijd later nog terugkeren als je een wat hoger level bent.Lizardz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:44:
Ik loop echt vast in de laatste Boss Fight van Asgard. Ik weet wat zijn zwakke plekken zijn, maar krijg hem niet dood. Ik vermoed dat ik hier ook te vroeg heen ben gegaan. Ben zelf power level 53 en de Boss is level 90. Echter was er mijn inziens ook verder niet veel te doen, en kon ik eigenlijk alleen het visioen in. Ik had enkel nog wat Quests met betrekking tot de kill contracts. Iemand tips? Ik denk dat ik maar een eerdere save ga laden en nog niet in de Boss fight ga.
Ik was ook vrij vroeg in Asgard terecht gekomen en had ook een paar pogingen nodig om hem op de knieën te krijgen.
Ik wil platinum halen, damn..... veel te veel, waarschijnlijk hou ik het niet vol 😥
Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik zit in de hamtumscire arc. Heb de eerste missie gedaan maar zie nergens een icoontje om de volgende missie te starten. Ik heb geen idee waar te zoeken.
Weet iemand van jullie wat te doen?
Dat had ik in het begin ook heel vaak. Als je heel erg dicht bij een mission objective bent zie je die niet op je compas (bovenaan). Je kan dan wel je mission objective zien door Sight of Odin te gebruiken(V op de pc).Maditude schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:31:
Hallo jongens
Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik zit in de hamtumscire arc. Heb de eerste missie gedaan maar zie nergens een icoontje om de volgende missie te starten. Ik heb geen idee waar te zoeken.
Weet iemand van jullie wat te doen?
Verder moet je naar het long boathouse, in je dorp in Engeland, om een gedeelte van de map te pledgen, (in het kantoortje van de vrouw van Sigmund.) Dat levert altijd een (schakel) van missies op.
Yippie kayak, other buckets!
Enige waar ik en zovelen vast zitten is the laatste clue for the father. Kan die missie niet starten bij Hytram. Hoop dat Ubisoft deze bug nog gaat fixen.
Spel gaat nu eventjes de kast in na meer dan 155u.
Waar ik de difficulty ook op zet, ik ervaar geen moeilijkheid.
Loop elk kamp gewoon in zonder na te denken ( Drengr ).
G_Dragon schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:39:
Ik heb het idee dat sinds de laatste update alles makkelijker is, klopt dit?
Waar ik de difficulty ook op zet, ik ervaar geen moeilijkheid.
Loop elk kamp gewoon in zonder na te denken ( Drengr ).
spoiler:Ik ben inmiddels aangekomen in Vinland waar ik Gorm moet vinden, heb hem vanmorgen voor me werk aan gevonden maar nog niet gedood. Keek eerst wel raar op toen ik in Vinland aankwam en alle gear kwijt was, vind het wel erg leuk opgezet dat je dan weet voor nieuwe gear moet gaan sparen.
Sinds Valhalla ben ik 'verslaafd' aan het vastleggen van gave foto's.
:fill(white):strip_exif()/f/image/FkhtVFmiVAwzYjvPbXdr6ysY.png?f=user_large)
Om meer met mijn foto's te doen heb ik een Insta account aangemaakt, en nooit verwacht dat deze zo snel zou groeien en dat er echt een grote community voor is.
Wil je meer zien, check mijn insta! ricloo86
:fill(white):strip_exif()/f/image/fys16qEUEBGwrBdGKUPqvQdb.png?f=user_large)
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Ik vond het een beetje raar dat die er zo tussen zit. Ik snap dat het gewoon één van de story chapters is en het is ook wel leuk om even iets anders te zien (met spoiler hieronder), maar het was een beetje een rare en abrupte afwisseling.
Ik heb wel wat met de camera mode gespeeld, zijn toch heel wat locaties die mooi zijn, maar ik mis een beetje de optie om een screenshot automatisch met maxed instellingen te maken. Dat is niet een feature die echt standaard is in recente spellen, maar wel een die hier heel leuk geweest was, om toch net dat beetje extra grafische kwaliteit aan je kiekjes te geven.Ricloo86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:12:
Speel dit spel met veel plezier, en ben benieuwd wie er hier allemaal de photomode gebruiken?
Sinds Valhalla ben ik 'verslaafd' aan het vastleggen van gave foto's.
[Afbeelding]
Om meer met mijn foto's te doen heb ik een Insta account aangemaakt, en nooit verwacht dat deze zo snel zou groeien en dat er echt een grote community voor is.
Wil je meer zien, check mijn insta! ricloo86
[Afbeelding]
Ja ben ik met je eens, nu moet ik wel zeggen dat de toegankelijkheid van deze modus verreweg het beste is bij Valhalla t.o.v. bijvoorbeeld CP77.Oon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:18:
[...]
Ik heb wel wat met de camera mode gespeeld, zijn toch heel wat locaties die mooi zijn, maar ik mis een beetje de optie om een screenshot automatisch met maxed instellingen te maken. Dat is niet een feature die echt standaard is in recente spellen, maar wel een die hier heel leuk geweest was, om toch net dat beetje extra grafische kwaliteit aan je kiekjes te geven.
Haal ze meestal van de PS om ze erna te bewerken, begin met Valhalla bewerkte ik alles op de PS.
Maar liep al snel tegen beperkingen aan, de mooie foto's gaan eerst langs Lightroom
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Nog steeds vind ik de spellen van tegenwoordig veel te groot. Ik vind 40/60 uur gameplay echt zat. Zit nu op 80 uur en level 320. Heb nog 2 regios te gaan.
Is mij ook al opgevallen. Had in een cutscene dat Eivor zijn mond niet meer bewoog maar de NPC wel. Is me voor de patch niet opgevallen.G_Dragon schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:26:
Is het meer mensen opgevallen dat de monden dicht blijven bij de Cutscenes?
Gebruik nu ook Quick Resume op mijn XSX en heb het idee dat daardoor af en toe het spel hangt. Even de guide openen en daarna weer terug naar de game gaan verhelpt het.
Zie:G_Dragon schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:26:
Is het meer mensen opgevallen dat de monden dicht blijven bij de Cutscenes?
https://www.xgn.nl/nieuws...rgt-juist-voor-nieuwe-bug
De update heeft alleen ook een nieuwe bug geïntroduceerd. Op Reddit geven namelijk meerdere mensen aan dat ze sinds de patch steeds meer conversaties meemaken waarbij de mond niet open gaat. In plaats daarvan wordt alles met gebarentaal uitgelegd aan de gesprekspartner.
[ Voor 34% gewijzigd door M a r c o op 21-01-2021 18:52 ]
En eigenlijk het tofste gebied in het spel. Ze hadden van mij ook veel meer mogen doen met de Noorse mythologie en dan met name de 9 werelden. Lijkt in de DLC's ook niet aan bod te komen.
Ik heb er nu 60uur inzitten en zit op power 280 ofzo. AC Odyssey vond ik een leukere game. Voelde meer gevarieerd aan en had veel meer toffe dingen om te ontdekken. De boot vind ik voor een viking game ook totaal misplaatst aanvoelen. Bij Odyssey had je het gevoel zeeën te trotseren, leuke naval battles en dat is het beeld wat ik van vikings ook heb (of dat klopt weet ik niet). In Valhalla trotseer je sloten..... voelt echt overbodig.
Nu wat maar focus leggen op het hedendaagse verhaal.
[ Voor 48% gewijzigd door Hulleman op 22-01-2021 08:57 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
ISSUES ADDRESSED IN FUTURE UPDATE
ALL PLATFORMS
Fish do not spawn at coasts or in the ocean
Photo Mode frames not applied to photos
Fishmonger cannot be finished / quest remains in celebrated status
Cannot proceed with several quests:
A Cruel Destiny / NPCs intervenes during the bossfight
Cannot move shelves in The Demon Odor at the Tithe mystery
Cannot complete Dobby's Altar / Cannot find Fabric anywhere
Final order member not revealed after defeating all OOA members.
Diamond rune slots on gear pieces other than torsos (More details available here)
Mythic gear sets are downgraded when redeemed in Vinland
Lip Sync / Mouth movement during dialogues since 1.1.1
Cannot interact with Tove after completing Carrying the Torch / Tattoo shop
ISSUES UNDER INVESTIGATION
ALL PLATFORMS
Cannot proceed with several quests:
A Brother's Keeper
Taken for Granted
The Seas of Fate
A Rivalry for the Ages
A Sword-Shower in Anecastre / Aelfred doesn't move
The Big Finish / Unable to complete the boss fight
The Big Finish / Quest objective doesn't upgrade when delivering the paint
Walls and Shadows / Objective not updating
Road to Hamartia / Halfdan doesn't follow player
In Absence of an Ealdorman / Quest marker missing
In Absence of an Ealdorman / Body missing in Roaring Meg's Spring
In Absence of an Ealdorman / Brooch collected before starting the quest
Stench of Treachery / incorrect traitor selection
Have You Seen This Man / Petra stuck
Clues and Riddles / Unable to interact with door
Defensive Measures / Jotuns can pass through shield
War Weary / Cannot re-enter quest area
Blood from a Stone / Unable to move cargo
Final order member not revealed
Cannot move shelves in The Demon Odor at the Tithe mystery
Fish missing (Flatfish large, Halibut small, Mackerel large, Sturgeon small
Avenge quests are nowhere to be found
Cannot complete Dobby's Altar / Cannot find Fabric anywhere
Multiple issues with Ubisoft Connect challenges not being properly tracked and stats not displaying the correct information
PC
(Ubisoft Connect) "Disorder of Ancients", "The Enemy of my Enemy", "Take My Hand" Ubisoft Connect achievements despite meeting unlock conditions
COMMENTS FROM DEV TEAM
ALL PLATFORMS
Mari Lwyd costume applied after completing the Glowecestrescire arc (in Glowecestrescire)
Note: This is intended behaviour in Glowecestrescire. The Mari Lwyd costume will be applied over the disguise when roaming the Glowecestrescire territory.
Dropping the torch during battle requires you to aim with LT and press RT to drop
Note: This is intended behaviour.
World event cannot be completed due to various actions.
Workaround: To reset, fast travel to a different location and return later to restart.
The world map territories do not scale to Eivor’s power level.
Note: This is intended behavior.
“The Way of the Berserker” and “Legend of Beowulf” can be accessed after founding your settlement in England.
Note: To start the quest you need to go to Eivor’s room in the longhouse and open your letterbox and read the highlighted letters.
Sons of Ragnar - Interact button to speak to Ubba at the docks only appears in a specific angle
Note: This is intended. Players can only interact with NPCs when facing them
Struggling to find the third clue for the Adze? The clue is hidden in the region.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

[ Voor 129% gewijzigd door G_Dragon op 25-01-2021 13:55 ]
Wat ik vooral interessant vindt is dat het nu via een hack verkregen kan worden, maar de community er nog niet achter is hoe het normaal wel moet. Darby Mcdevit (Narrative Director of Assassin's Creed Valhalla) heeft aangegeven dat dat wel degelijk kan.G_Dragon schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:52:
[Afbeelding]
Krachtig Isu wapen is gevonden in een stapel stenen in Assassin’s Creed: Valhalla
[YouTube: How To Get A New Secret Isu Bow In Assassin's Creed Valhalla (AC Valhalla Best Bow)]
https://www.reddit.com/r/...has_a_secret_bow_that_no/
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
We krijgen in Feb nieuwe content dacht ik?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik had dit gisteren ook, op PC. Bij mij was het maar iets van een halfuur progressie, maar ik had dit nog niet eerder gezien.Willybubba schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:32:
Whelp. Progressie van 2 dagen kwijt. Zo'n 7 uur I guess. Ik mis de savegames. Speel op XSX, vandaag startte ik het spel weer op en continue gooide me een heel eind terug... En ik lees het meer. Nou al de derde game van Ubisoft in een korte tijd die niet lekker saved.
Ik heb de bow gisteren gehaald, zag toen pas dat het helaas om heen Hunter Bow gingMelantrix schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:58:
[...]
Wat ik vooral interessant vindt is dat het nu via een hack verkregen kan worden, maar de community er nog niet achter is hoe het normaal wel moet. Darby Mcdevit (Narrative Director of Assassin's Creed Valhalla) heeft aangegeven dat dat wel degelijk kan.
https://www.reddit.com/r/...has_a_secret_bow_that_no/
Ik vind de Hunter bogen juist het fijnst, er zijn er een aantal die qua damage aardig dicht bij de predator bogen komen maar dan niet helemaal in first person hoeven in te zoomen. Light vind ik ook leuk in slow motion, maar die doen m.i. te weinig damage daarbuitenG_Dragon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:58:
[...]
Ik heb de bow gisteren gehaald, zag toen pas dat het helaas om heen Hunter Bow ging
Ja die doen wel een stuk meer damage, dat is zeker waar!Oon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
[...]
Ik vind de Hunter bogen juist het fijnst, er zijn er een aantal die qua damage aardig dicht bij de predator bogen komen maar dan niet helemaal in first person hoeven in te zoomen. Light vind ik ook leuk in slow motion, maar die doen m.i. te weinig damage daarbuiten
Ben ik dan in de war met de Predator bow? want ik dacht dat je bij een hunterbow ook inzoomed en over de schouder mee keek

Hunter zoom je wel een beetje in, maar blijf je 3rd person, predator zoom je helemaal in en kijk je over de pijl heen (beetje sniper scope idee) en ga je dus echt first personG_Dragon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:12:
[...]
Ja die doen wel een stuk meer damage, dat is zeker waar!
Ben ik dan in de war met de Predator bow? want ik dacht dat je bij een hunterbow ook inzoomed en over de schouder mee keek
hmm.. zal het eens gaan proberen maar vind het juist erg fijn dat je tijdens het vechten even snel een pijl kan schieten en weer verder kan gaan met vechten, maak er altijd een hele combinatie met moves van. Denk dat je zoiets niet kan bij een Hunterbow omdat je eerst de animatie hebt dat je inzoomed?Oon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:28:
[...]
Hunter zoom je wel een beetje in, maar blijf je 3rd person, predator zoom je helemaal in en kijk je over de pijl heen (beetje sniper scope idee) en ga je dus echt first person
Nee de hunter bow is daarvoor perfect, dat is gewoon de 'gewone' bow. De predator haalt mij wel echt uit m'n flow.G_Dragon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:31:
[...]
hmm.. zal het eens gaan proberen maar vind het juist erg fijn dat je tijdens het vechten even snel een pijl kan schieten en weer verder kan gaan met vechten, maak er altijd een hele combinatie met moves van. Denk dat je zoiets niet kan bij een Hunterbow omdat je eerst de animatie hebt dat je inzoomed?
De light bow is qua inzoomen zo goed als hetzelfde als de hunter bow, maar schiet snel een paar pijlen af voor je moet herladen. Buiten dat die helemaal niet realistisch is heb je 2-4 headshots nodig per kill, wat mij te veel is.
Dus je hebt predator als 'sniper' die heel veel headshot damage doet op een lange afstand, hunter als 'mid range' die goeie damage doet, iets sneller herlaadt maar iets minder op afstand kan raken, en dan light als 'burst' optie die vergelijkbaar is met hunter maar heel snel een paar pijlen schiet die minder damage doen. De afstand van de light t.o.v. de hunter is volgens mij niet heel anders.
Klinkt goed, ik ga ermee aan de slag en kom hierop terug!Oon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:34:
[...]
Nee de hunter bow is daarvoor perfect, dat is gewoon de 'gewone' bow. De predator haalt mij wel echt uit m'n flow.
De light bow is qua inzoomen zo goed als hetzelfde als de hunter bow, maar schiet snel een paar pijlen af voor je moet herladen. Buiten dat die helemaal niet realistisch is heb je 2-4 headshots nodig per kill, wat mij te veel is.
Dus je hebt predator als 'sniper' die heel veel headshot damage doet op een lange afstand, hunter als 'mid range' die goeie damage doet, iets sneller herlaadt maar iets minder op afstand kan raken, en dan light als 'burst' optie die vergelijkbaar is met hunter maar heel snel een paar pijlen schiet die minder damage doen. De afstand van de light t.o.v. de hunter is volgens mij niet heel anders.
Thanks voor de uitleg
zo onrealistisch is het niet hoor! zie deze youtuber:Oon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:34:
[...]
Nee de hunter bow is daarvoor perfect, dat is gewoon de 'gewone' bow. De predator haalt mij wel echt uit m'n flow.
Later in het spel ga je er meer van snappen (nog meer als je alle delen hebt gespeeld)G_Dragon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:56:
Bij mijn story is:
spoiler:Sigurd weer terug maar helemaal van het padje af nadat zijn arm eraf is gehakt, moest in homestead met hem praten met snapte er vrij weinig van.
Oke dan speel ik lekker rustig door,Bas170 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:43:
[...]
Later in het spel ga je er meer van snappen (nog meer als je alle delen hebt gespeeld)
Ik heb alle delen wel 3x uitgespeeld, waaronder minimaal 1x 100%.
Dus dat komt dan zeker wel goed
Dat is nog wel een mooie oplossing om te proberen. Dat is tot nu toe de enige die ik nog niet voor elkaar krijg. Ik moet zeggen dat de besturing op de PS4 niet meehelpt om dit makkelijk te kunnen stapelen.G_Dragon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:54:
Denk laat me vriendin zo'n cairn oplossen, krijgt je dit resultaat. Het is de gene in Eurvicscire
[Afbeelding]
Latin capital letter y with diaeresis
Je hebt inderdaad gelijk gehad over de bow!Oon schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:34:
[...]
Wat is die fijn en snel
Latin capital letter y with diaeresis
https://www.reddit.com/r/..._the_isu_bow_nordens_arc/
Jemig!Melantrix schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:47:
ze hebben uitgevogeld hoe je hem zonder glitch kan krijgen!
[YouTube: Assassin's Creed Valhalla - We Cracked the Mystery and Found the Real Way to Unlock the Noden's Arc!]
Dit is echt weer iets voor Ubisoft, wat geweldig dat er zoveel tijd in geheimen zit!
Vind dit vanaf Assassins Creed 1 al machtig intressant
Gelukkig heeft Ubisoft bevestigd dat de mogelijkheid om het uiterlijk van je gear te kiezen zoals je kon in Odyssey er nog aan komt. Alleen jammer dat het zo lang duurt..YdieresiS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:38:
Gisteren ook de Isu Bow gehaald middels de glitch. Ik hoefde maar 1 keer te herladen, dus ging lekker snel. Fijne bow om te gebruiken. Ik ben zelf minder gecharmeerd van de gele oplichtende accenten, omdat ik dat minder vind passen in de setting, maar hij werkt wel zo goed dat ik hem nog niet weg doe.
Ik heb het nog niet gemist, maar het is zeker een fijne feature die eraan komt!Oon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:48:
[...]
Gelukkig heeft Ubisoft bevestigd dat de mogelijkheid om het uiterlijk van je gear te kiezen zoals je kon in Odyssey er nog aan komt. Alleen jammer dat het zo lang duurt..
Ik kies mijn gear nu vooral voor het uiterlijk dus heel erg mis ik het ook niet, maar dat extra beetje damage of defense zonder dat Eivor eruit ziet als een carnavalswagen gaat zeker wel welkom zijnG_Dragon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:01:
[...]
Ik heb het nog niet gemist, maar het is zeker een fijne feature die eraan komt!
Nouja uitgevogeld, niemand weet nog steeds hoe die locatie bepaald is vanuit de CE, hoe de coordinaten zijn bepaald, enige 'truc' was de methode (die was al vrij snel gevonden - ingame tijd afhankelijk, dat is waarom de saving truc werkt, omdat die een time-cycle doet) te koppelen aan informatie die niet ontcijferd was.Melantrix schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:47:
[YouTube: Assassin's Creed Valhalla - We Cracked the Mystery and Found the Real Way to Unlock the Noden's Arc!]
Maar ze hebben wel gevonden hoe je 'm 'legit' (dus zonder saven) kan krijgen toch? Ondanks dat het hele mysterie niet ontraadseld is zou ik toch zeggen dat ze in dat geval uitgevogeld hebben wat de bedoeling was, alleen via een andere weg. Zelfde antwoord, andere formuleSinergyX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:03:
[...]
Nouja uitgevogeld, niemand weet nog steeds hoe die locatie bepaald is vanuit de CE, hoe de coordinaten zijn bepaald, enige 'truc' was de methode (die was al vrij snel gevonden - ingame tijd afhankelijk, dat is waarom de saving truc werkt, omdat die een time-cycle doet) te koppelen aan informatie die niet ontcijferd was.
Dan ben jij blij dat ze er een stuk minder Gear in deze game zit!Oon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:03:
[...]
Ik kies mijn gear nu vooral voor het uiterlijk dus heel erg mis ik het ook niet, maar dat extra beetje damage of defense zonder dat Eivor eruit ziet als een carnavalswagen gaat zeker wel welkom zijn
Vind het zelf nog een van de minpunten.
Ik mis vooral net dat kleine beetje variatie dat Odyssey gaf. Als je in Valhalla de optie had om alleen al te kiezen welke tier als uiterlijk gebruikt werd dan was het al een stuk beter, want er zijn een aantal armor sets die ik in de lagere tiers veel mooier vind.G_Dragon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:07:
[...]
Dan ben jij blij dat ze er een stuk minder Gear in deze game zit!
Vind het zelf nog een van de minpunten.
Daarnaast mis ik ook de 'gewonere' armor sets die Odyssey had. Ik vind het juist altijd leuk om er niet als hoofdpersonage uit te zien in dit soort spellen, maar die optie heb je niet echt tenzij je die Sinterklaaszak aandoet die je op het begin van het spel aan hebt.
Maar het kunnen mixen en matchen van uiterlijk zonder set bonuses kwijt te raken en stats op te offeren gaat toch wel super zijn
Daar ben ik het met je eens want je loopt nu soms rond als een soort god in de normale spelwereld, je springt er letterlijk tussen uit. Ze hebben in Valhalla teveel Armor / wapens weggehaald na de klagende gamers waardoor de variatie weg is. Maar ik zit bijna op 100 uur en ben nog bezig met de story, in Odyssey was ik rond de 80 uur klaar met de story. Krijg dus langzaam het idee dat de story wel een stuk groter/langer isOon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:11:
[...]
Ik mis vooral net dat kleine beetje variatie dat Odyssey gaf. Als je in Valhalla de optie had om alleen al te kiezen welke tier als uiterlijk gebruikt werd dan was het al een stuk beter, want er zijn een aantal armor sets die ik in de lagere tiers veel mooier vind.
Daarnaast mis ik ook de 'gewonere' armor sets die Odyssey had. Ik vind het juist altijd leuk om er niet als hoofdpersonage uit te zien in dit soort spellen, maar die optie heb je niet echt tenzij je die Sinterklaaszak aandoet die je op het begin van het spel aan hebt.
Maar het kunnen mixen en matchen van uiterlijk zonder set bonuses kwijt te raken en stats op te offeren gaat toch wel super zijn
Ja precies, ik snap de keuze wel om gear iets meer waarde te geven en het RPG-element iets terug te drukken, maar ik denk dat ze er veel te ver in zijn gegaan. Ik hoef geen 50 unieke armor sets, maar de 13 die we nu hebben vind ik ook wel heel weinig, juist omdat het spel zo enorm groot is.G_Dragon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:16:
[...]
Daar ben ik het met je eens want je loopt nu soms rond als een soort god in de normale spelwereld, je springt er letterlijk tussen uit. Ze hebben in Valhalla teveel Armor / wapens weggehaald na de klagende gamers waardoor de variatie weg is. Maar ik zit bijna op 100 uur en ben nog bezig met de story, in Odyssey was ik rond de 80 uur klaar met de story. Krijg dus langzaam het idee dat de story wel een stuk groter/langer is
Hopen dat de DLC in ieder geval ook wat leuke sets toe gaat voegen, zeker met de optie om het uiterlijk te kiezen. Ik mis bijvoorbeeld een echte Assassin outfit (zoals je in de Odyssey DLC wel enigszins kreeg)
Nu breng je het ook wel heel beperkt voor het werk wat ze hebben gedaan. Het enige wat ze nog niet weten is hoe de cijfers zich vertalen naar coordinaten en of die coordinaten real world of ingame coordinaten zijn. De rest hebben ze uitgevogeld aan de hand van de CE.SinergyX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:03:
[...]
Nouja uitgevogeld, niemand weet nog steeds hoe die locatie bepaald is vanuit de CE, hoe de coordinaten zijn bepaald, enige 'truc' was de methode (die was al vrij snel gevonden - ingame tijd afhankelijk, dat is waarom de saving truc werkt, omdat die een time-cycle doet) te koppelen aan informatie die niet ontcijferd was.
Omdat het nog steeds de omgekeerde wereld is, nog steeds is de vraag hoe precies iemand bij die ore gekomen is (discussie liep over datamining of over 'puur geluk'), dus de eerste insteek van het oplossen van de CE hint komt al vanuit de 'oplossing'. Hetzelfde geld voor het Singapore principe, wederom vanuit oplossing terugzoeken naar de eerste hints (locatie -> singapore -> hoofdkantoor -> terug naar coords).Melantrix schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Nu breng je het ook wel heel beperkt voor het werk wat ze hebben gedaan. Het enige wat ze nog niet weten is hoe de cijfers zich vertalen naar coordinaten en of die coordinaten real world of ingame coordinaten zijn. De rest hebben ze uitgevogeld aan de hand van de CE.
De zoektocht is nooit begonnen vanuit de hints van CE, of het vinden van die locatie, maar vanuit het bemachtigen van dat ding en terugwerken naar de 'oplossing', reverse engineering op z'n best. Net zoals ze de cijfers/code op die 2 boeken in elke vorm probeerde terug te bouwen naar 'Ubisoft Singapore' en de lat/long van de locatie in Singapore, wederom een antwoord zoeken op het resultaat.
Het was namelijk al eerder gezegd paar dagen geleden dat er mensen waren die meteen met excalibur aan de slag gingen en er diverse succesvol waren maar nog niet de precieze trigger hadden, tot iemand in discord het scenario wilde nabouwen van iemand die dus zonder saving dat ding had gebroken, er daaruit kwam toevallig ook het idee van zonsondergang.
Try hitting the ore with Excalibur at sundown. Few guys said that worked
Dat dit vervolgens weer reverse-engineered naar die 3 kaarten van de CE is gemaakt, nee dan ben ik niet echt onder de indruk van de 'treasure hunt', wat meer gevalletje 'het past in het antwoord, dus het is goed zo'.
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 28-01-2021 12:07 ]
Dat ligt er maar net aan welke puzzel je wilt oplossen. Jij wilt blijkbaar de hints volgen en dan zonder voorkennis de boog vinden, volledig legitiem ja.SinergyX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Omdat het nog steeds de omgekeerde wereld is, nog steeds is de vraag hoe precies iemand bij die ore gekomen is (discussie liep over datamining of over 'puur geluk'), dus de eerste insteek van het oplossen van de CE hint komt al vanuit de 'oplossing'. Hetzelfde geld voor het Singapore principe, wederom vanuit oplossing terugzoeken naar de eerste hints (locatie -> singapore -> hoofdkantoor -> terug naar coords).
De zoektocht is nooit begonnen vanuit de hints van CE, of het vinden van die locatie, maar vanuit het bemachtigen van dat ding en terugwerken naar de 'oplossing', reverse engineering op z'n best. Net zoals ze de cijfers/code op die 2 boeken in elke vorm probeerde terug te bouwen naar 'Ubisoft Singapore' en de lat/long van de locatie in Singapore, wederom een antwoord zoeken op het resultaat.
Het was namelijk al eerder gezegd paar dagen geleden dat er mensen waren die meteen met excalibur aan de slag gingen en er diverse succesvol waren maar nog niet de precieze trigger hadden, tot iemand in discord het scenario wilde nabouwen van iemand die dus zonder saving dat ding had gebroken, er daaruit kwam toevallig ook het idee van zonsondergang.
Try hitting the ore with Excalibur at sundown. Few guys said that worked
Dat dit vervolgens weer reverse-engineered naar die 3 kaarten van de CE is gemaakt, nee dan ben ik niet echt onder de indruk van de 'treasure hunt', wat meer gevalletje 'het past in het antwoord, dus het is goed zo'.
Er zijn echter ook puzzel(spellen) zoals 'That's the question' waarbij je de vraag moet vinden bij het antwoord. Dat is wat hier is gebeurd. Er is een boog gevonden in het spel, of eigenlijk een ore die niet te breken was zonder glitch, en de community is gaan zoeken en is er achter gekomen wat de vraag erbij is. Ik vind het wel tof eigenlijk.
Neemt niet weg dat ik nog steeds enorm veel plezier beleef aan deze game.
Wapensysteem vind ik wel leuker dan het voorgaande deel.
Je kan via de stats in ubisoft connect zien wat je Total progress is.Martijn1990 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:56:
Is er een manier om je progress van de game te zien op de PS5? Kan natuurlijk wel het percentage van de trophies zien en het aantal uur dat ik heb gespeeld. Maar nergens een percentage van game progress? Zit nu op 31 uur met Power 132 en redelijk wat plaatsen in Engeland pledged.
En specifiek via: https://ubisoftconnect.co...ed-valhalla/STADIA/stats/Melantrix schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:58:
[...]
Je kan via de stats in ubisoft connect zien wat je Total progress is.
(geen idee waarom de URL stadia vermeld, ik heb de PS5 versie)
Uitleg over Vinland
Ik zit nu na 96 uur spelen op 62,33% total progress
[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 30-01-2021 09:27 ]
na 42 en een half uur zit ik op 8.76 (power level 52)G_Dragon schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:23:
Vond dit wel een mooi artikel
Uitleg over Vinland
Ik zit nu na 96 uur spelen op 62,33% total progress
Hiervoor RDR helemaal leeg gegrind, volgens mij heb ik dat laatste nog niet helemaal afgeleerd.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb wel een compleet anders gevoel bij Valhalla dan Odyssey. Die laatste ging mij wat beter af qua grinden. Ik kom nu veel meer dingen tegen die ik nog niet kan doen en dus later terug moet komen. Ook kom ik vaker op plaatsen waar ik al ben geweest terwijl ik dat in eerste instantie niet door heb. Dit zal komen doordat de map heel anders in elkaar steekt dan die van Odyssey.
"When you grow up your heart dies"
Wat ik daarin vooral jammer vind is dat (bijvoorbeeld) kisten al wel op de kaart aangegeven worden, maar dat je er toch niet bij kan komen. Dat had iets slimmer geprogrammeerd mogen worden. Je hebt om dat uit te zoeken echt google nodig heb ik het idee.sjaool schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:50:
53u53m en 22.39%
Ik heb wel een compleet anders gevoel bij Valhalla dan Odyssey. Die laatste ging mij wat beter af qua grinden. Ik kom nu veel meer dingen tegen die ik nog niet kan doen en dus later terug moet komen. Ook kom ik vaker op plaatsen waar ik al ben geweest terwijl ik dat in eerste instantie niet door heb. Dit zal komen doordat de map heel anders in elkaar steekt dan die van Odyssey.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Echt, ik word oud. Maar waarom d uren die filmpjes altijd zo onnodig lang. Alleen maar nutteloos geklets. Half a4 kun je prima uitleggen waar het staat en hoe je er moet komenMelantrix schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:47:
Net iets langer dan 10 minuten betekent meer advertentie inkomsten, vandaarAdlermann schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:07:
[...]
Echt, ik word oud. Maar waarom d uren die filmpjes altijd zo onnodig lang. Alleen maar nutteloos geklets. Half a4 kun je prima uitleggen waar het staat en hoe je er moet komen