Acties:
  • +2 Henk 'm!
Haha ik sta hier zo haaks op.

Ik speel deze game echt voor de open wereld. Lekker lijstjes afwerken, gele, blauwe, witte puntjes afgaan.
Enz.

Het verhaal interesseert mij echt juist helemaal geen ene snars, druk altijd alles door wat ik kan door drukken 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12
ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:25:
[...]

Ben het absoluut niet met je eens. Open World prima, hoop side missies: prima, mits toegevoegde waarde. En die vind ik echt minimaal. Daarbij is de game naar mijn smaak gewoon veel te groot. Vindland, Asgard completed, zit nu op 268. Alle raids gedaan. Alle order members op de Zealots na gecleared. Enige wat mij nu nog rest is de map clearen voor XP, wat ik boring as fuck vind. Schat hier zoeken, deurtje rammen, sleutel zoeken, kampje clearen :'(
Die schatten leveren ook niet veel op. Maar die wit/blauwe markers kun je toch prima doen? Elke keer als je zo'n ding haalt ga je een level omhoog. En je hoeft lang niet alles te doen, maar als je hier en daar wat mee pakt, heb je het zo. Idem voor het verslaan van de speciale vijanden.

Het klinkt een beetje alsof je de gameplay loop niet zo leuk vind. Dus klimmen/klauteren en het vechten met vijanden...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:53
Donstil schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:48:
Haha ik sta hier zo haaks op.

Ik speel deze game echt voor de open wereld. Lekker lijstjes afwerken, gele, blauwe, witte puntjes afgaan.
Enz.

Het verhaal interesseert mij echt juist helemaal geen ene snars, druk altijd alles door wat ik kan door drukken 8)7
Zo ga ik er nu ook doorheen. Verhaal interesseert me zeker, maar als ik die nu al afrond heb ik geen zin meer om alle sidequests te doen, terwijl die ook aandacht vragen en verdienen. Dus ik doe dat eerst en ga dan weer verder met de story.

Wat ik wel vervelend vind is dat ik sommige gebieden niet gewoon helemaal kan clearen omdat mijn level te laag is. Ik bedoel, een level 160 vijand in een level 55 gebied stoppen voelt voor mij niet helemaal oké, omdat ik dan met level 70 die vijand nog niet kan omleggen (ga dan te snel dood, zal ook deels aan mezelf liggen, maar ik vind het niet fijn). Zo zijn er in meerder gebieden van dit soort dingen verwerkt. Zelfs eentje waarbij je eerst een level 340 enemy moet verslaan voordat je erheen kan. Ik wil gewoon graag zo'n heel gebied afwerken en dan door naar de volgende.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YdieresiS schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:53:
[...]

Zo ga ik er nu ook doorheen. Verhaal interesseert me zeker, maar als ik die nu al afrond heb ik geen zin meer om alle sidequests te doen, terwijl die ook aandacht vragen en verdienen. Dus ik doe dat eerst en ga dan weer verder met de story.

Wat ik wel vervelend vind is dat ik sommige gebieden niet gewoon helemaal kan clearen omdat mijn level te laag is. Ik bedoel, een level 160 vijand in een level 55 gebied stoppen voelt voor mij niet helemaal oké, omdat ik dan met level 70 die vijand nog niet kan omleggen (ga dan te snel dood, zal ook deels aan mezelf liggen, maar ik vind het niet fijn). Zo zijn er in meerder gebieden van dit soort dingen verwerkt. Zelfs eentje waarbij je eerst een level 340 enemy moet verslaan voordat je erheen kan. Ik wil gewoon graag zo'n heel gebied afwerken en dan door naar de volgende.
Ja dit doe ik normaal ook.
Het lekkerste vind ik altijd om in dit soort open wereld games helemaal overpowerd ergens de missies te doen.

Dus al Power 100 zijn en dan de 20 missies ff er doorheen trappen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Martinspire schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:50:
[...]

Die schatten leveren ook niet veel op. Maar die wit/blauwe markers kun je toch prima doen? Elke keer als je zo'n ding haalt ga je een level omhoog. En je hoeft lang niet alles te doen, maar als je hier en daar wat mee pakt, heb je het zo. Idem voor het verslaan van de speciale vijanden.

Het klinkt een beetje alsof je de gameplay loop niet zo leuk vind. Dus klimmen/klauteren en het vechten met vijanden...
Die ben ik nu aan doen. Maar steentjes stapelen, baby's geboren laten worden, Anomaly's oplossen....not.my cup of tea. Ik wil story gerelateerd lekker bezig zijn..dit voelt doelloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:17:
[...]

Die ben ik nu aan doen. Maar steentjes stapelen, baby's geboren laten worden, Anomaly's oplossen....not.my cup of tea. Ik wil story gerelateerd lekker bezig zijn..dit voelt doelloos.
Dan stop je er toch lekker mee. Gamen moet leuk zijn, geen kwelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sjurm schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:58:
[...]

Daarom vlieg ik er ook doorheen nu 😉 Afronden, op naar Miles Morales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Martinspire schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:50:
[...]

Ben die blauwe markers aan het doen. Maar ik level niet per happening helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:18:
[...]

Daarom vlieg ik er ook doorheen nu 😉 Afronden, op naar Miles Morales.
Nou niet te hopen dat je die voor het verhaal gaat spelen, want dan kan je na 3 uur weer opzoek naar wat nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Donstil schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:07:
[...]

Nou niet te hopen dat je die voor het verhaal gaat spelen, want dan kan je na 3 uur weer opzoek naar wat nieuws :P
Damn. Das te kort weer ja 🤔

XP zijn gefixed. Niet netjes, maar kwam een XP bug tegen met een Legendary Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:19
Sjurm schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:58:
[...]

Snap ik ook niet. Als je geen fun meer hebt aan een game, dan stop je er gewoon mee? Het is niet dat we in armoe zitten qua games die uitkomen, integendeel.

Ik herhaal me nog maar eens, maar het is de derde AC in dit formaat, als je nu nog niet weet dat de game heel wat filler gaat hebben, en je dat niet leuk vindt toch doorzet en op release koopt...

You can lead a horse to water, but you can't make it drink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
AntiChrist7 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:06:
[...]

Snap ik ook niet. Als je geen fun meer hebt aan een game, dan stop je er gewoon mee? Het is niet dat we in armoe zitten qua games die uitkomen, integendeel.

Ik herhaal me nog maar eens, maar het is de derde AC in dit formaat, als je nu nog niet weet dat de game heel wat filler gaat hebben, en je dat niet leuk vindt toch doorzet en op release koopt...

You can lead a horse to water, but you can't make it drink
Je valt in herhaling. Dus nogmaals: ik heb geen glazen bol, en je hoopt dat er toch dingen duidelijk anders zijn gedaan als in de voorgaande 2 delen op het moment dat je hem koopt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:09:
[...]

Je valt in herhaling. Dus nogmaals: ik heb geen glazen bol, en je hoopt dat er toch dingem duidelijk anders zijn gedaan als in de voorgaande 2 delen op het moment dat je hem.koopt
ja, ik ben degene die in herhaling valt...

Ik zou al beginnen met aankopen te doen gebasseerd op informatie van reviews (en nog beter, evaluatie van medegamers). Maar als jij op hoop wilt blijven gokken, keep going, het lijkt goed te werken...

Sorry, hier heb ik geen medelijden mee. Eigenlijk geef je 60 euro uit elke release om je beklag te kunnen doen omdat je geen twee weken kan wachten om eens rond te horen en je laat leiden door advertering...

Ik heb ook al games gespeeld waarvan de richting die opvolgers namen me niet aanstonden. De oplossing? De opvolgers niet meer kopen en wat anders zoeken (bv TW, of FIFA in mijn geval)

Ik heb totaal geen probleem met goed opgebouwde kritiek op (Ubisoft) games en bij Valhalla zijn er zeker minpunten, maar "ik koop deze game en hij staat me niet aan om precies dezelfde redenen bij de vorige games", dat vind ik zonde van de bandwijdte; Dat is zoals "ik kreeg vreselijke diarree na mijn bezoek na dat restaurant, en de keer nadien ook. Maar ik zie geen reden om elders te gaan eten"

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 03-12-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-06 12:46
Hallo,

Ik heb assasins creed valhalla op de ps4 pro.

Mijn probleem is dat ie op 1080p HDR draait, ik kan me herinneren dat origins en oddysee het op 2160p hdr deden. (Ik weet dat 4k op de pro checkerboard is, dus niet echt 4k)

Hoe zit dit bij jullie met AC valhalla op de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
AntiChrist7 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:23:
[...]

ja, ik ben degene die in herhaling valt...

Ik zou al beginnen met aankopen te doen gebasseerd op informatie van reviews (en nog beter, evaluatie van medegamers). Maar als jij op hoop wilt blijven gokken, keep going, het lijkt goed te werken...

Sorry, hier heb ik geen medelijden mee. Eigenlijk geef je 60 euro uit elke release om je beklag te kunnen doen omdat je geen twee weken kan wachten om eens rond te horen en je laat leiden door advertering...

Ik heb ook al games gespeeld waarvan de richting die opvolgers namen me niet aanstonden. De oplossing? De opvolgers niet meer kopen en wat anders zoeken (bv TW, of FIFA in mijn geval)

Ik heb totaal geen probleem met goed opgebouwde kritiek op (Ubisoft) games en bij Valhalla zijn er zeker minpunten, maar "ik koop deze game en hij staat me niet aan om precies dezelfde redenen bij de vorige games", dat vind ik zonde van de bandwijdte; Dat is zoals "ik kreeg vreselijke diarree na mijn bezoek na dat restaurant, en de keer nadien ook. Maar ik zie geen reden om elders te gaan eten"
Wat een onzin, alsof ik op medelijden zit te wachten.
Je restaurant is natuurlijk onzin. Je eet 4x prima, 1 x niet. Ga je dan helemaal niet meer of geef je het nog een kans?
Ik hoopte op een veel compactere world als Odyssey.

Nogmaals, story: top. Setting idem dito.
Minpunten: size, zealots en de bugs

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 03-12-2020 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
AntiChrist7 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:06:
[...]

Ik houd ongeveer €1 per uur vermaak aan om een game voor mezelf te verantwoorden. ACV was €48, dus 'moet' ik er me ongeveer 48 uur goed mee vermaken, anders is het (achteraf) een 'miskoop'. Ik heb veel plezier gehad met AC Origins en de setting van Valhalla spreekt me nog meer aan. Tot nu toe nog geen spijt.

Er zijn wel eens van die games, waarvan ik vooraf mijn twijfels heb. Die schaf ik dan pas aan als ze in de uitverkoop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sjurm schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:03:
[...]

Ik houd ongeveer €1 per uur vermaak aan om een game voor mezelf te verantwoorden. ACV was €48, dus 'moet' ik er me ongeveer 48 uur goed mee vermaken, anders is het (achteraf) een 'miskoop'. Ik heb veel plezier gehad met AC Origins en de setting van Valhalla spreekt me nog meer aan. Tot nu toe nog geen spijt.

Er zijn wel eens van die games, waarvan ik vooraf mijn twijfels heb. Die schaf ik dan pas aan als ze in de uitverkoop zijn.
Grappig, zo beredeneer ik het vaak ook 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben nog maar net begonnen met Valhalla maar ik loop ergens op vast. Als je die aanval op Kjotve's Fortress gedaan hebt kun je rustig naar een waterfall gaan waar als je met je raven rond vliegt duidelijk een holte achter zit. Maar elke keer wanneer ik er heen ga komen er van die driehoeken in beeld en wordt ik desynchronized. Via welke weg ik ook probeer. nu ben ik geen ervaren AC speler dus misschien snap ik iets niet maar je moet daar toch kunnen komen? Iemand een tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Teknix1982 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:30:
Ik ben nog maar net begonnen met Valhalla maar ik loop ergens op vast. Als je die aanval op Kjotve's Fortress gedaan hebt kun je rustig naar een waterfall gaan waar als je met je raven rond vliegt duidelijk een holte achter zit. Maar elke keer wanneer ik er heen ga komen er van die driehoeken in beeld en wordt ik desynchronized. Via welke weg ik ook probeer. nu ben ik geen ervaren AC speler dus misschien snap ik iets niet maar je moet daar toch kunnen komen? Iemand een tip?
Even verder spelen, vrij snel daarna is deze 'memory unlocked'.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag vier (!) Zealots afgemaakt, ik heb er nog 1 over, die met het hoogste level. Ook heel wat Order lui uitgemoord. Ik merk nu dat ik geen hints meer ontvang en dat vind ik wel jammer. Moet denk ik maar verder met het verhaal? Zit nu in Sussexe en ga straks naar Lincolnshire, Jorvik en daarna de 200+ gebieden. Waarschijnlijk krijg ik daar dus meer hints...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
JDFS schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:39:
Vandaag vier (!) Zealots afgemaakt, ik heb er nog 1 over, die met het hoogste level. Ook heel wat Order lui uitgemoord. Ik merk nu dat ik geen hints meer ontvang en dat vind ik wel jammer. Moet denk ik maar verder met het verhaal? Zit nu in Sussexe en ga straks naar Lincolnshire, Jorvik en daarna de 200+ gebieden. Waarschijnlijk krijg ik daar dus meer hints...
Ik heb ze vanavond allemaal afgemaakt die Zealots. Had er pas 2. Nu alles rood >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Vraag m.b.t einde, mega spoiler

spoiler:
Basim stapt uiteindelijk modern day in de Animus.

Komt ie daar ook nog uit, of eindigd de game met Basim in de Animus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
Zijn er meer mensen die te hoog level zijn als ze naar een gebied gaan? Waardoor het wel erg makkelijk is?
Ik ga nu naar east anglia onderin de map waarin lvl 55 wordt aangeraden maar ik ben al bijna level 90 omdat ik alles doe van sidequests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:41
timetje100 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:27:
Zijn er meer mensen die te hoog level zijn als ze naar een gebied gaan? Waardoor het wel erg makkelijk is?
Ik ga nu naar east anglia onderin de map waarin lvl 55 wordt aangeraden maar ik ben al bijna level 90 omdat ik alles doe van sidequests.
Ja, ik kreeg de tip om de moeilijkheidsgraad maar hoger te zetten.
IK heb hetzelfde probleem namelijk. Instant kills :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 09:25
Ja gebeurd regelmatig, zelf vind ik dat niet echt een probleem,
Je kunt alleen de verhaalmissie doen en dan naar het volgende gebied (lvl 130 dacht ik?) om op een later tijdstip de side missies te doen, dat voorkomt dat je erg overpowered bent.

spoiler:
overigens zijn er in East Anglia meerdere sidemissies met een wat meer uitdagend doel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes, ik ben momenteel rond de powerlevel 170+ en speel main missies van power level 20 >:)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:39:
[...]

Yes, ik ben momenteel rond de powerlevel 170+ en speel main missies van power level 20 >:)
Is toch ook wel erg simpel dan xd of spelen jullie op een hogere moeilijkheidsgraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timetje100 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:41:
[...]

Is toch ook wel erg simpel dan xd of spelen jullie op een hogere moeilijkheidsgraad?
Ik heb hem op de hoogste staan, want vind wel dat er een uitdaging aan moet zitten.
Vind inderdaad wel dat je net iets te snel door de game gaat, maar ik ga pas een echte oordeel geven als ik de map 100% heb en alles heb voltooid zoals bij Odyssey.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:36:
Vraag m.b.t einde, mega spoiler

spoiler:
Basim stapt uiteindelijk modern day in de Animus.

Komt ie daar ook nog uit, of eindigd de game met Basim in de Animus?
spoiler:
Het verhaal eindigt daar. Layla is in de 'Isu Animus' met Desmond ('The Reader'), Basim is eruit gekomen en heeft nu de staf van Layla/Kassandra/Pyhagoras/Hermes waar zijn vrouw(?) Alethia eruit bevrijden.
Als je na het einde van het spel zo'n glitch in de Animus opent dan speel je ook als Basim, en geeft hij specifiek aan dat hij die glitches veroorzaakt heeft. Lijkt er dus sterk op dat zowel de 'gewone' Animus als de Isu-versie met elkaar verbonden zijn.

Hierna is er niet meer modern-day story

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

In mijn laatste sessie 2 rare bugs gehad, 1 daarvan was tijdens zo'n duel, als ik dan wilde dodgen vloog mijn karakter ineens van hoek naar hoek alsof het spel 10000x de snelheid van het licht gaat maar niet elke keer. Andere was tijdens het klimmen, Eivor bleef in een pose hangen, kon de camera er omheen bewegen/rest van de wereld ging gewoon door. Fast travel lost dit wel op, maar knap irritant als dit precies gebeurt op een nieuw synchronisatiepunt.. :P

Heb dat 'teleporteren' al eens eerder gehad tijdens een raid met een chain assassination, toen teleporteerde ik ergens bij 'Cent' in de lucht en viel in het water. Daarna dichtstbijzijnde FT punt opgezocht en weer terug naar raid. Breekt helaas wel een beetje de immersie.

Ben wel onder de indruk eerlijk gezegd, dat je al zonder 'guidance' kon spelen in Odyssey was al leuk (soms ook frustrerend) maar die 'mysteries' kunnen wel lastig zijn als je niet op zit te letten. Het voelt meer old school op deze manier. Odyssey de 2de keer gespeeld zonder alle quest markers enzo, het geeft wat extra immersie/vereist extra aandacht op deze manier.

Ander puntje, ik ben 'gewoon' alles gaan raiden wat zichtbaar/te doen was rondom de eerste 2-3 zones ofzo en al een aantal keer gehad dat dus bepaalde dingen afgesloten zijn, je ziet wel 'gouden' balletjes/sleutels dmv Odin view (Of hoe dat ook heet). Maar je kan er niet komen, even later krijg je een quest en dan geef je aan 'hey ik heb die locatie al geraid maar zag niet wat jij zoekt, nee hoor niets gezien' en ineens zit daar iemand met de sleutel naast de deur waar je eerst niet in kon...

Maarja vermaak me wel, niet meer gehad dat spel vertraagde, schijnt door alt+tab te komen? En speelt lekker weg. Ik ben voornamelijk bezig met de wereld uitkammen/raiden zooi zoeken. Dorp al lekker voorzien van upgrades, gaat zo maar door.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
prutser001 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:20:
even later krijg je een quest en dan geef je aan 'hey ik heb die locatie al geraid maar zag niet wat jij zoekt, nee hoor niets gezien' en ineens zit daar iemand met de sleutel naast de deur waar je eerst niet in kon.
Dit vind ik denk ik een van de weinige echt storende dingen in het spel. Had toch niet zo heel lastig moeten zijn om bij ieder kistje vast te leggen of er een key voor is of dat je een specifieke quest moet doen/gedaan moet hebben, en dan pas het bolletje te tonen wanneer je er ook daadwerkelijk bij kan komen. Ik ben een goeie 2 uur kwijt geweest met om huizen heen lopen om te kijken of er een manier naar binnen was, want op veel plekken is het weer wèl zo dat er ergens net een spleetje is waarmee je de deur open kan schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31

thijsco19

KTM 990 SMT

Hoe weet ik welke quests side quests zijn?

Tot nu toe heb ik in ieder gebied die ik nu gedaan heb het verhaal doorlopen maar heb geen idee of er side quests zijn of dat ik die al mee genomen heb.

Bij Odyssey was het imo duidelijk welke de quests voor de story waren en welke de side quests waren.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
thijsco19 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:52:
Hoe weet ik welke quests side quests zijn?

Tot nu toe heb ik in ieder gebied die ik nu gedaan heb het verhaal doorlopen maar heb geen idee of er side quests zijn of dat ik die al mee genomen heb.

Bij Odyssey was het imo duidelijk welke de quests voor de story waren en welke de side quests waren.
Staat toch gewoon bij quests? Main staat daar toch duidelijk aangegeven? Of ben ik echt heel scheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
Adlermann schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:53:
[...]

Staat toch gewoon bij quests? Main staat daar toch duidelijk aangegeven? Of ben ik echt heel scheel :)
Ik zie alleen maar de main quests, maar bijv de mysteries komen daar niet in te staan :/

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Melantrix schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:53:
[...]

Ik zie alleen maar de main quests, maar bijv de mysteries komen daar niet in te staan :/
Dat zijn ook geen quests, die komen er inderdaad niet in te staan. Soms heel onhandig als je een mystery hebt die begint met gewoon een blaadje om te lezen en het eigenlijk helemaal niet duidelijk is wat de bedoeling is, maar de meeste mysteries zijn ook niet zo groot gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 09:41
Ondertussen de game afgemaakt (95%) en ben er na 140 uur ook wel klaar mee.

Mooie graphics, goeie setting en leuke quests maar wat is dit spel bugged...

Naast de occasionele crash, heb ik verschillende glitches gehad waardoor ik niet meer verder kon en terug moest herstarten van een bepaalde safe. Denk maar aan vast zitten in de omgeving, een quest die niet verder wil,...

Erg jammer wel want zo'n dingen zijn behoorlijk frustrerend.

Qua lengte vond ik hem ook wel behoorlijk lang. Ik had er bij Origins 75u opzitten en had die ook op 95%. Is dit iets wat meerdere mensen ervaren?

Odyssey heb ik geskipped vanwege te repetitief tov origins en de super grote map. Zou ik die in de toekomst alsnog eens kans moeten geven of is het gewoon meer van hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
gibsonneke schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:21:

Naast de occasionele crash, heb ik verschillende glitches gehad waardoor ik niet meer verder kon en terug moest herstarten van een bepaalde safe. Denk maar aan vast zitten in de omgeving, een quest die niet verder wil,...

Qua lengte vond ik hem ook wel behoorlijk lang. Ik had er bij Origins 75u opzitten en had die ook op 95%. Is dit iets wat meerdere mensen ervaren?

Odyssey heb ik geskipped vanwege te repetitief tov origins en de super grote map. Zou ik die in de toekomst alsnog eens kans moeten geven of is het gewoon meer van hetzelfde?
Odyssey vond ik iets leuker. Door de omgeving en sfeer. Het is wel meer een loot-based rpg. Dus je bent non stop bezig met je gear te vervangen. Maar weinig RPG diepgang ook.

Maar wel een leuke game wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind 140 uur en dan al op 95% best netjes en dan heb je denk ik nog behoorlijk door gepakt.
Die bugs zijn inderdaad niet bepaald leuk, ik heb zelf alleen last gehad na de patch met saven en fast travelen. Ik zou alleen wel doorgaan voor de volledige 100% als je nu al zo dichtbij bent? :D

Jammer dat je Odyssey hebt overgeslagen, dat is toch wel een van de grootste Assassins Creed games kwa map, ik zelf wil in de toekomst nog een tweede keer de game 100% gaan halen. Het loot systeem was in Odyssey ook veel groter en uitgebreider, dit is echt een gemis in Valhalla.

Heeft Valhalla trouwens ook new game+?

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 04-12-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gibsonneke
G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:33:
[...]

Ik vind 140 uur en dan al op 95% best netjes en dan heb je denk ik nog behoorlijk door gepakt.
Die bugs zijn inderdaad niet bepaald leuk, ik heb zelf alleen last gehad na de patch met saven en fast travelen. Ik zou alleen wel doorgaan voor de volledige 100% als je nu al zo dichtbij bent? :D
In het begin iets teveel aan het looten gegaan (ook niet wealth kisten) en daardoor eigenlijk vrij vlug een hoog level tov de story behaald. Die hielp wel om er iets vlugger door te kunnen om bepaalde moeilijkere stukken af te krijgen. Ik heb zo zelf niet de drang dat die 100% af moet, 95% is voldoende :*) Wel ga ik de DLC nog halen.
Heeft Valhalla trouwens ook new game+?
Is op dit moment niet aanwezig in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gibsonneke schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:07:
[...]

In het begin iets teveel aan het looten gegaan (ook niet wealth kisten) en daardoor eigenlijk vrij vlug een hoog level tov de story behaald. Die hielp wel om er iets vlugger door te kunnen om bepaalde moeilijkere stukken af te krijgen. Ik heb zo zelf niet iets dat die 100% af moet, 95% is voldoende :*) Wel ga ik de DLC nog halen.

[...]

Is op dit moment niet aanwezig in de game.
Herkenbaar want dat is precies hoe ik ook speel met zulke games, het feit dat ik power level 170+ ben en power level 20 main missies speel zegt denk ik genoeg. Als je zelf niet voor die 100% wil gaan moet je het zeker niet doen, maar ik vind het persoonlijk wel jammer voor die laatste 5%.

Welk niveau heb je het spel gespeeld? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gibsonneke
G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:09:
[...]
Welk niveau heb je het spel gespeeld? :)
Was op berserkr. Op zich prima al waren sommige legendary beasts toch wel behoorlijk uitdagend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:04

Ja zit op 50% met 55-60 uur ofzo en ik begin er al wat moeite mee te krijgen.

Odyssey vond ik ook heel erg meer vanhetzelfde tov origins. Wel leuk om een keer uit te spelen maar zorg er dan voor dat je al een hele tijd geen AC (Valhalla) meer hebt aangeraakt. Ik begon daar toen vrij kort na Origins mee en kwam er echt niet doorheen in het begin.

Overigens zal ik ook echt niet snel meer de DLC van AC games kopen want ook dat is zo repetitief als de pest en voegt weinig toe aan het al uitgereide basisspel zelf imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Met 85 uur op beserkr het verhaal uitgespeeld. Voelde me grotendeels overlevelled omdat ik in het begin ik denk 2 zones heb kaalgeplukt qua events. Laatste zone was ik 300 versus 340 aangeraden op beserkr moeilijkheid. Was een leuke uitdaging maar niet frustrerend of zo. Gewoon kunnen halen. Ik maak denk ik de order nog af, verder weet ik het niet. Wel het einde kunnen halen wat ik wilde. Mentor armor en daggers. Insane speed en dps. Ik vond het leuker dan Odessey. Die heb ik niet afgemaakt.

spoiler:
Edit: als je richting het einde bent en in een bepaalde zone bent met Sigurd, gebruik niet de poison arrow trap, constant crashes 😅

[ Voor 13% gewijzigd door Jivebunny op 04-12-2020 15:10 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik denk ook wel dat oa door de wat repetitieve dingen je er sneller uitgebrand op geraakt. de game is een 25dagen uit ofzo? dus 140u gedeeld door 25 is iets meer dan 5u per dag valhalla? zou voor mij ook teveel zijn, ik doe ongeveer een 2-3u op een avond, sommige avonden ook niet, en dat helpt wel denk ik. op dit tempo ben ik wss binnen een twee weken klaar met de main game, en of ik hem compleet zie ik dan wel.

Niet dat ik 5u per dag gamen in het algemeen teveel vind, dat zou wat hypocriet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Oon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:17:
[...]

spoiler:
Het verhaal eindigt daar. Layla is in de 'Isu Animus' met Desmond ('The Reader'), Basim is eruit gekomen en heeft nu de staf van Layla/Kassandra/Pyhagoras/Hermes waar zijn vrouw(?) Alethia eruit bevrijden.
Als je na het einde van het spel zo'n glitch in de Animus opent dan speel je ook als Basim, en geeft hij specifiek aan dat hij die glitches veroorzaakt heeft. Lijkt er dus sterk op dat zowel de 'gewone' Animus als de Isu-versie met elkaar verbonden zijn.

Hierna is er niet meer modern-day story
Dus

spoiler:
de game eindigd met Basim nog steeds in de Animus als Eivor. Zonder dat we weten wat Basim ziemt en we weten hoe Eivor het loidje legt in Vinland. Dat wordt dus een vervolg lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:58:
[...]

Dus

spoiler:
de game eindigd met Basim nog steeds in de Animus als Eivor. Zonder dat we weten wat Basim ziemt en we weten hoe Eivor het loidje legt in Vinland. Dat wordt dus een vervolg lijkt mij
Ja, precies.
spoiler:
Net voor Basim weer de Animus in gaat vraagt hij Shaun en Rebecca om William Miles op te halen, die op dat punt hun Mentor is. Vermoedelijk met als doel om Aletheia uit de staf te krijgen, een proces dat Desmond in gang heeft gezet toen hij zichzelf opofferde.

[ Voor 8% gewijzigd door Oon op 04-12-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Oon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:01:
[...]

Ja, precies.
spoiler:
Net voor Basim weer de Animus in gaat vraagt hij Shaun en Rebecca om William Miles op te halen, die op dat punt hun Mentor is. Vermoedelijk met als doel om Aletheia uit de staf te krijgen, een proces dat Desmond in gang heeft gezet toen hij zichzelf opofferde.
Nou ja, op zich wel een sterke modern day twist die ze eraan meegeven zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wie heeft zijn settlement naar lvl 6 kunne n ktijgen?

Ook met upgrades aan bestaande huisjes kom ik maar niet aan lvl 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:16:

Ik had hetzelfde probleem in mijn oude savegame. In Eivor's kamer is een lijstje dat je kan lezen, daar stond bij mij dat er drie dingen waren die nog een upgrade hadden, maar dat was helemaal niet zo (als ik erheen ging dan was er geen paaltje om mee te upgraden en er woonde ook niemand die een quest had ofzo).

Ben nu met mijn tweede playthrough bezig en na 4 uur nog niet eens Noorwegen verlaten, maar had stiekem wel gehoopt dat het een bug in mijn savegame was :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Oon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:36:
[...]

Ik had hetzelfde probleem in mijn oude savegame. In Eivor's kamer is een lijstje dat je kan lezen, daar stond bij mij dat er drie dingen waren die nog een upgrade hadden, maar dat was helemaal niet zo (als ik erheen ging dan was er geen paaltje om mee te upgraden en er woonde ook niemand die een quest had ofzo).

Ben nu met mijn tweede playthrough bezig en na 4 uur nog niet eens Noorwegen verlaten, maar had stiekem wel gehoopt dat het een bug in mijn savegame was :(
2e playtrough? 😳 Ik ben wel weer AC klaar voor een jaartje als ik hem uitheb 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:16:

Dat vroeg ik mij toevallig ook af vandaag.
Omdat ik niet met de story doorkan vanwege een bug ben ik wat Raids enz aan het doen.

Ik heb nu alle huisjes gebouwd op 1 na en ben pas net level 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Donstil schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:10:
[...]

Dat vroeg ik mij toevallig ook af vandaag.
Omdat ik niet met de story doorkan vanwege een bug ben ik wat Raids enz aan het doen.

Ik heb nu alle huisjes gebouwd op 1 na en ben pas net level 5.
Zomaar een wilde gok; je museum vol krijgen en alle legendary animals hunten voor in je Long House?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 22:17
Ik heb het wel weer gezien met deze game. Kom er niet in, verhaal boeit me niet en sfeer vind ik minder. Ook dat geneuzel dat je opeens met allemaal goden bent, helpt niet echt mee.
Ik heb enorm genoten van Oddesey maar Valhalla is hem helaas niet voor me

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit220304
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-12-2020
Ik speel Assassins Creed Valhalla, maar de enige quest die ik heb is raventhorpe, ik heb geen qeust met sigurd. Ik heb de allianties van East Anglia, Ledecestrescire en Grantbridgescire al gedaan. Ik heb nederzettingsniveau 4. Ik heb het gevoel dat het op de een of andere manier is geglitcgeglitchedzijn mijn missie met sigurd. is dit normaal of???? Anders hoop ik dat jullie het op de een of andere manier kunnen helpen want het enige dat ik nu kan doen is mijn nederzetting upgraden en allianties sluiten en de missies van de nederzetting doen zoals de sekte uitmoorden en de codex vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Jorrit220304 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:56:
Ik speel Assassins Creed Valhalla, maar de enige quest die ik heb is raventhorpe, ik heb geen qeust met sigurd. Ik heb de allianties van East Anglia, Ledecestrescire en Grantbridgescire al gedaan. Ik heb nederzettingsniveau 4. Ik heb het gevoel dat het op de een of andere manier is geglitcgeglitchedzijn mijn missie met sigurd. is dit normaal of???? Anders hoop ik dat jullie het op de een of andere manier kunnen helpen want het enige dat ik nu kan doen is mijn nederzetting upgraden en allianties sluiten en de missies van de nederzetting doen zoals de sekte uitmoorden en de codex vinden.
Iemand anders in dit topic had iets soortgelijks, maar diegene wist niet dat je dan naar Randvi moest om te pledgen. Wellicht dat je hetzelfde hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Lol loop ik nog altijd met dezelfde grijze huntbow rond. Reda heeft wa in de aanbieding dus ik gooi al mijn opal erop. Cadeautje van Birstan 5 minuten later....

spoiler:
wat gebeurt als je niet voor Herefridt stemt (die blijkbaar order member is, was te mooi om waar te zijn) in lincolnshire?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Notna schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:44:
[...]

Zomaar een wilde gok; je museum vol krijgen en alle legendary animals hunten voor in je Long House?
🤔🤔 Goeie tip. Wist niet dat dat vereisten zijn?
Kan dat 'lijstje' in Eivors hut ook niet vinden 🤷‍♂️

[ Voor 10% gewijzigd door ArnoldSmiley op 04-12-2020 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:22:
[...]

🤔🤔 Goeie tip. Wist niet dat dat vereisten zijn?
Kan dat 'lijstje' in Eivors hut ook niet vinden 🤷‍♂️
Even gezocht:

spoiler:
Hidden Ones Bureau
Stable and Aviary
Trading Post
Barracks
Shipyard
Museum
Brewery
Bakery
Fishing Hut
Tattoo Shop
Cartographer
Cattle Farm
Grain Farm
Alvis and Holger’s House
Fowl Farm

Dat zou er voor moeten zorgen dat je lvl6 kan halen

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Notna schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:36:
[...]

Even gezocht:

spoiler:
Hidden Ones Bureau
Stable and Aviary
Trading Post
Barracks
Shipyard
Museum
Brewery
Bakery
Fishing Hut
Tattoo Shop
Cartographer
Cattle Farm
Grain Farm
Alvis and Holger’s House
Fowl Farm

Dat zou er voor moeten zorgen dat je lvl6 kan halen
Ga ik proberen. Das de enige quest die ik nog moet en kan doen. Neem aanndat ik daarna de aftiteling krijg, en de game voor mij uitgespeeld is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGBoom
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06-2024
Vandaag iets heel vaags.

Valhalla blijft hangen (Xbox Series X). Ik ga terug naar hoofd menu. Klik weer op Valhalla. Krijg Quick Resume scherm (Wat vreemd is, want dat is gedisabled voor Valhalla). Vervolgens kom ik terug in het spel op een heel ander punt. Ga naar load game en zie alleen savegames van een paar dagen geleden.
Gelukkig zo snugger om direct het spel hard af te sluiten en opnieuw te starten waarna de laatste savegames (20 speeluren verder) weer terug staan.

Begrijp nu waarom Quick Resume gedisabled is... denk dat als Valhalla een auto save had gedaan ik alle progressie van de laatste dagen kwijt was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40

-SaveMe-

-klik-

Hoe verder ik kom, hoe buggier. Ik heb nu 1 op de 2 keer als ik een zealot aanval dat de game crashed. En hij is ook al 2 keer bij de hunter shop in Ravensthorpe gecrashed. En de glitches en grafische bugs zijn ook ontelbaar. Heb een beetje de indruk dat deze AC door het B-team is gemaakt ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xearox
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-07-2021
Vandaag opgestart op de PS5 met mijn LG C9. Allen (dus ook de TV) voorzien van de meest recente updates. Ik speel in performance mode.

Echter.. als ik 'rondkijk' in de game, wanneer dan ook, wordt ik bijna misselijk (letterlijk) van het stotterende beeld dat er in lijkt te zitten. Als de game een optie geeft zoals 'Collect' in beeld, met daarbij de knop, en ik kijk dan rond, lijkt die tekst nog extremer last te hebben van het stotteren. Vooral bij het voorbij gaan in het kijken van struiken en bomen is het bizar..

Enig idee hoe ik het meest vloeiende en soepele beeld kan krijgen? Ben allemaal aan het kutten met de TV instellingen en op internet staan er 349348 mogelijkheden. Het belangrijkste is vooral dat het soepel is, ook als ik (snel) rondkijk.

Of ligt dit gewoon aan de game?

[ Voor 8% gewijzigd door Xearox op 05-12-2020 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGBoom
Kom er net achter dat Microsoft Quick Resume weer enabled heeft voor oa AC Valhalla op de Xbox Series.

https://gamingbolt.com/xb...s-microsofts-jason-ronald

[ Voor 39% gewijzigd door MGBoom op 05-12-2020 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGBoom
Xearox schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:28:
Vandaag opgestart op de PS5 met mijn LG C9. Allen (dus ook de TV) voorzien van de meest recente updates. Ik speel in performance mode.

Echter.. als ik 'rondkijk' in de game, wanneer dan ook, wordt ik bijna misselijk (letterlijk) van het stotterende beeld dat er in lijkt te zitten. Als de game een optie geeft zoals 'Collect' in beeld, met daarbij de knop, en ik kijk dan rond, lijkt die tekst nog extremer last te hebben van het stotteren. Vooral bij het voorbij gaan in het kijken van struiken en bomen is het bizar..

Enig idee hoe ik het meest vloeiende en soepele beeld kan krijgen? Ben allemaal aan het kutten met de TV instellingen en op internet staan er 349348 mogelijkheden. Het belangrijkste is vooral dat het soepel is, ook als ik (snel) rondkijk.

Of ligt dit gewoon aan de game?
Zit hem in de game. Zie ook Ubisoft forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xearox
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-07-2021
MGBoom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:58:
[...]

Zit hem in de game. Zie ook Ubisoft forum.
Check! Ik vermoed dat dit hetzelfde verhaal is bij Watch Dogs Legion dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGBoom
Xearox schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:32:
[...]

Check! Ik vermoed dat dit hetzelfde verhaal is bij Watch Dogs Legion dan?
Is een andere engine, maar lees ik inderdaad ook die klachten over op alle hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
Hmm, een iets mindere bug.

Ik zit nu 173 uur in de game en heb inmiddels alle zealots afgemaakt, behalve 1 namelijk Cudberct.
Normaliter is dat geen probleem, maar Cudberct ligt al dood in de berm en niet door mij.

Op internet gezocht en zag dat er meerdere personen dezelfde bug hebben met een Zealot.

Is het compleet uitschakelen van alle members van de Order nodig om verder te kunnen met het verhaal?

De main Storyline (Eivor's Saga) is al voltooid.
Van de order moet ik nog 1 Zealot, 5 Wardens en The Father nog.

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGBoom
Pterad0n schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:24:

Ik zit nu 173 uur in de game en heb inmiddels alle zealots afgemaakt, behalve 1 namelijk Cudberct.
Normaliter is dat geen probleem, maar Cudberct ligt al dood in de berm en niet door mij.

Op internet gezocht en zag dat er meerdere personen dezelfde bug hebben met een Zealot.

Is het compleet uitschakelen van alle members van de Order nodig om verder te kunnen met het verhaal?

Snel een savegame van vlak ervoor laden is de beste oplossing. Bij mij zaten 2 zealots vast in een steen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pterad0n schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:24:

Ik had precies hetzelfde probleem met andere content (een Lost Drengr) die ook al dood was toen ik aan kwam. Is geen fix voor, als je geen save kan herladen (te ver terug) dan heb je pech. Dit is ook iets waar Ubisoft waarschijnlijk geen fix voor gaat maken, althans niet zonder dat je alsnog een nieuwe save moet starten (of herladen voor het gebeurde). Ik heb zelf verschillende saves over de ~120 uur speeltijd geprobeerd te laden en dezelfde plek bezocht zonder success, dus ik ben nu maar een nieuwe save gestart en ben nu heel voorzichtig alles stapje voor stapje aan het doen zo gauw ik in een gebied kom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het eindelijk door dat ik met Randvi moest spreken om een pledge te doen. Begon een beetje doelloos rond te dwalen nadat ik bijna alles gecleared had.
Sigurd is plots ook verdwenen uit het verhaal :/ en ik lijk een tekort te hebben aan raw materials. De raids die er nog zijn zijn allemaal boven mijn lvl (52 nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
Oon schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:48:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem met andere content (een Lost Drengr) die ook al dood was toen ik aan kwam. Is geen fix voor, als je geen save kan herladen (te ver terug) dan heb je pech. Dit is ook iets waar Ubisoft waarschijnlijk geen fix voor gaat maken, althans niet zonder dat je alsnog een nieuwe save moet starten (of herladen voor het gebeurde). Ik heb zelf verschillende saves over de ~120 uur speeltijd geprobeerd te laden en dezelfde plek bezocht zonder success, dus ik ben nu maar een nieuwe save gestart en ben nu heel voorzichtig alles stapje voor stapje aan het doen zo gauw ik in een gebied kom
Het ziet er naar uit, dat ik pech heb.
Zojuist gekeken naar mijn oudste save-file, maar daarin ligt de Zealot al levenloos langs de weg.

Ik hoop toch dat Ubisoft dit probleem kan oplossen, gezien er toch meerdere personen hier tegen aan lopen.

Ik heb een aardige hoeveelheid uurtjes deze game met plezier gespeeld, maar vind dit toch wel een flinke domper.

Als voormalig pc gamer verbaast het mij dan ook dat deze game, in mijn geval een ps4 pro, zoveel bugs heeft. Bij een pc heb je als ontwikkelaar te maken zoveel verschillende pc-samenstellingen, waardoor ik het wel kan begrijpen dat je niet alles kan testen.
Echter bij een game-console heb je vaste samenstelling, waarom dan toch nog zoveel bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 10:57
Verwijderd schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:12:
Ik had het eindelijk door dat ik met Randvi moest spreken om een pledge te doen. Begon een beetje doelloos rond te dwalen nadat ik bijna alles gecleared had.
Sigurd is plots ook verdwenen uit het verhaal :/ en ik lijk een tekort te hebben aan raw materials. De raids die er nog zijn zijn allemaal boven mijn lvl (52 nu).
soms wordt een plot gereactiveerd als je opnieuw met wat hoofdrol spelers praat.
En je kunt een raid ook boven je level doen: eerst in een klooster sneaken en met je boog iedereen omleggen vanuit struiken en hoge standpunten, en als er bijna niemand meer is een deur openbreken en dan vraagt de game: "wil je een raid beginnen".
Vind ik sowieso veel leuker

[ Voor 35% gewijzigd door tw_gotcha op 06-12-2020 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Pterad0n schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:20:

Als voormalig pc gamer verbaast het mij dan ook dat deze game, in mijn geval een ps4 pro, zoveel bugs heeft. Bij een pc heb je als ontwikkelaar te maken zoveel verschillende pc-samenstellingen, waardoor ik het wel kan begrijpen dat je niet alles kan testen.
Echter bij een game-console heb je vaste samenstelling, waarom dan toch nog zoveel bugs.
You can’t make chicken soup out of chicken shit.

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
Retawsuna schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:05:
[...]

You can’t make chicken soup out of chicken shit.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pterad0n schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:20:
[...]

Het ziet er naar uit, dat ik pech heb.
Zojuist gekeken naar mijn oudste save-file, maar daarin ligt de Zealot al levenloos langs de weg.

Ik hoop toch dat Ubisoft dit probleem kan oplossen, gezien er toch meerdere personen hier tegen aan lopen.

Ik heb een aardige hoeveelheid uurtjes deze game met plezier gespeeld, maar vind dit toch wel een flinke domper.

In dit geval maakt het vrij weinig uit, het spel is al vanaf het begin gemaakt met zowel consoles als PC in gedachten en zal dus grotendeels gedeelde code hebben. Ik denk dat Ubisoft gewoon veel te snel heeft geprobeerd een grote gesimuleerde wereld in elkaar te zetten, waarbij te veel edge cases zijn die ze zelf niet zijn tegengekomen.

Ik zou het ook mooi vinden als er een optie komt om bepaalde content te resetten (evt. via een extra verstopt menu ofzo) of voor iedere Zealot/Lost Drengr een check of de NPC die eraan gelinkt is dood is zodat je alsnog de completion krijgt, maar Ubisoft kennende zullen ze het probleem dat het veroorzaakt heeft oplossen en er verder weinig mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40

-SaveMe-

-klik-

Ik heb wel al verschillende mysteries die niet completen, 3 ofzo, dus completion wordt hem niet.
Overigens gisteren Vinland gedaan:
spoiler:
Dat voegt echt helemaal niks toe aan de game. Wat een overbodige, saaie filler ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wat een gedoe om je dorp.naar level 6 te krijgen. Hele game uit/af, behalve mijn settlement. Kistjes jagen voor 100 supplies per kistje.😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:13:
Ik heb wel al verschillende mysteries die niet completen, 3 ofzo, dus completion wordt hem niet.
Overigens gisteren Vinland gedaan:
spoiler:
Dat voegt echt helemaal niks toe aan de game. Wat een overbodige, saaie filler ....
Ik had ook gehoopt dat ze met Vinland iets interessanters bedacht hadden. Had hele goeie content kunnen zijn, maar het is nu een beetje meh.

Misschien dat ze er in de toekomst iets mee doen
spoiler:
aangezien het de stam is van Connor/Ratonhnhaké:ton in AC3, die o.a. een Piece of Eden bewaren in Amerika, en Ubisoft wel vaker dat soort hints laat vallen en daarna een link legt tussen beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

spoiler:
Vinland voelt heel erg alsof het bedoeld was als DLC maar uiteindelijk toch in het spel is geplaatst met een Order member er bij.

Asgard, dat is pas een waardeloos stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Oon schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:05:
[...]

Ik had ook gehoopt dat ze met Vinland iets interessanters bedacht hadden. Had hele goeie content kunnen zijn, maar het is nu een beetje meh.

Misschien dat ze er in de toekomst iets mee doen
spoiler:
aangezien het de stam is van Connor/Ratonhnhaké:ton in AC3, die o.a. een Piece of Eden bewaren in Amerika, en Ubisoft wel vaker dat soort hints laat vallen en daarna een link legt tussen beide
Verwacht hier zeker wat van in de toekomst.

spoiler:
Eivors begraafplaats is de VS ofwel Vinland. Hoe komt ie daar? Daarbij zegt Eivor in Vinland iets in de trant van 'Maybe I return here oneday to lay my bones to reast'.

Ik vond dit juist wel een gave verwijzing, maakt het circeltje weer enigzins rond. Het grote geheel mist een beetje in de AC serie. Laatste 4 delen sluiten wel weer aan op elkaar, maar Unity, Syndicate, Black Flag, ACIII waren allemaal standalone verhalen die helemaal niet op elkaar ook maar uets aansloten tov AC1 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Jeoh schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:36:
spoiler:
Vinland voelt heel erg alsof het bedoeld was als DLC maar uiteindelijk toch in het spel is geplaatst met een Order member er bij.

Asgard, dat is pas een waardeloos stuk
Asgard en Jotumheim dikke crap ja. Snapte de clue ook niet helemaal t.o.v. de main. Als je het leest op inet dan denk je...'mja, beeeetje vergezocht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Waar ik een beetje van baal is dat je altijd in ruïnes terecht komt, Origin/Odyssey/Valhalla.. Ik zou liever eens zien dat alles heel/opgebouwd wordt, tijd van Romeinen ofzo dat het rijk aan zijn piek was (en Galliërs erbij voor fun). Zal lastig zijn om verder terug te gaan (Tijd van Alexander b.v.). Of hoogtijdagen van Azteken/Grieken noem maar wat. De mens moet alles slopen..

Maar ja, vermaak me opzich wel maar af en toe lijkt het wel of het 'parkour' minder gelikt was vergeleken met Origin/Odyssey, ben tot nu meer dood gegaan aan het ergens vanaf donderen dan door gevechten, en mezelf in de fik steken dat gaat ook hard.

En ik had wel een hint richting 13th warrior willen zien, blijft een ondergewaardeerde film.

spoiler:
En ja Asgard, Vinland (nog niet in Jotunheim geweest) voelen beetje karig tov van Elysium/'hell' en Atlantis van Odyssey, Atlantis was erg mooi naar mijn mening totaal onverwacht.

Vinland was werkelijk ruk, waarom gear op 0? Ze hadden ook eerder uit de boot kunnen springen en gewoon een paar honderd meter verderop aan land kunnen gaan? Beetje overbodig. Alleen om die link naar 3 te leggen? Wat imo de minste uit de hele AC serie is.

Ik zeg niet dat het slecht is maar Asgard voelt erg klein. Voor een plek waar al 'eeuwen' Vikingen naartoe gaan (geen idee hoe lang die religie bestaat) Of het is drukker in 'hel'?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvang
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-05-2024
Korte vraag over tweede bezoek aan Asgard:
spoiler:
Ik ga nu net beginnen in Jotunheim maar mijn personage blijft gewoon Eivor en verandert niet naar Havi zoals de eerste keer in Asgard. Klopt dit of is het een bug? Heb vrij snel door de dialoog met Valka geklikt dus misschien heeft zij het uitgelegd en heb ik het gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomvang schreef op maandag 7 december 2020 @ 00:12:
Korte vraag over tweede bezoek aan Asgard:
spoiler:
Ik ga nu net beginnen in Jotunheim maar mijn personage blijft gewoon Eivor en verandert niet naar Havi zoals de eerste keer in Asgard. Klopt dit of is het een bug? Heb vrij snel door de dialoog met Valka geklikt dus misschien heeft zij het uitgelegd en heb ik het gemist.
Alleen qua model of ook qua naam als je met iemand praat? Model verandert namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Gisteren de eerste freezes gehad in Canterbury, na 180 uur of zo. In het begin crashte de game wel eens maar het bleek dat default zowel mijn RAM als CPU undervolted waren, geen idee waarom. Teruggezet op normale voltages en sindsdien geen problemen gehad.

Jammer dat je Frankrijk niet kunt zien liggen vanaf Dover, dat is in het echt wel zo op een heldere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Pfft gisteren de ontknoping gedaan in het bovenste stukje van Norway.

Settlement level 6

Moet aleen nog maar Hamtunscire pledgen.

In alle gebieden (behalve Vinland) alle Wealth, Mysteries, Artifacts gedaan, op 1 mysterie in Glowecestrescire na, ding is bugged en krijg het niet voor elkaar om hem te resetten :/

Ook alle kistjes (die waar iron/leather etc inzit) gevonden en opengemaakt.

Hamtunscire afmaak ik ook maar alles aftik in Vinland, hoewel ik dat gebied verschrikkelijk vind om in rond te lopen.

Al met al kan ik nu al zeggen dat ik mij ondanks het bugfest, veel van hetzelfde en de shitty bossfights en kunstmatige moeilijkheid van sommige fights wel goed vermaakt heb.

Story wise ben ik benieuwd wat ze verder gaan doen
spoiler:
met Basim

Ondanks dat het er best dik bovenop lag
spoiler:
ze hadden beter het gezicht van Basim meer veranderd, nu was het te duidelijk dat Loki = Basim in deze interpretatie

Maar iig klaar voor de DLC en op tijd voor Cyberpunk :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bokkie schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:46:
Pfft gisteren de ontknoping gedaan in het bovenste stukje van Norway.

Settlement level 6

Moet aleen nog maar Hamtunscire pledgen.

In alle gebieden (behalve Vinland) alle Wealth, Mysteries, Artifacts gedaan, op 1 mysterie in Glowecestrescire na, ding is bugged en krijg het niet voor elkaar om hem te resetten :/

Ook alle kistjes (die waar iron/leather etc inzit) gevonden en opengemaakt.

Hamtunscire afmaak ik ook maar alles aftik in Vinland, hoewel ik dat gebied verschrikkelijk vind om in rond te lopen.

Al met al kan ik nu al zeggen dat ik mij ondanks het bugfest, veel van hetzelfde en de shitty bossfights en kunstmatige moeilijkheid van sommige fights wel goed vermaakt heb.

Story wise ben ik benieuwd wat ze verder gaan doen
spoiler:
met Basim

Ondanks dat het er best dik bovenop lag
spoiler:
ze hadden beter het gezicht van Basim meer veranderd, nu was het te duidelijk dat Loki = Basim in deze interpretatie

Maar iig klaar voor de DLC en op tijd voor Cyberpunk :P
Wat is je playtime in die savegame? Ik ben nu hetzelfde aan het doen in mijn tweede save, maar hoop wel dat er deze keer niks kapot gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben gisteren toch maar weer verder gegaan met de story en net mijn 3e gebied overgenomen na 70 uur spelen, we doen het lekker rustig aan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Oon schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:47:
[...]

Wat is je playtime in die savegame? Ik ben nu hetzelfde aan het doen in mijn tweede save, maar hoop wel dat er deze keer niks kapot gaat
180 op de teller

Hoop wel op iets van new game plus eventueel, vermaakte mij goed genoeg om 2e run te doen, maar niet van scratch :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
Kun je pas weer met Reda praten nadat je Vikings For Hire hebt afgerond? Ik kan niet met hem interacten en het lijkt erop dat dit een bug is. De shop is dus niet te zien.

Nieuwe contracten kan ik wel via een van z'n handlangers krijgen in East Anglia. Misschien nadat ik Vikings for Hire (10 contracten doen) heb afgerond dat dit weer mogelijk wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjurm op 07-12-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Gekke vraag....hoe kom je eigenlijk bij de credits als je de game finished?

Normaliter kan je na de credits New Game+ doen. Maar zolang ik de aftiteling niet gezien heb vermoed ik dat er iets nog niet xompleted is.

Settlement lv 6, alle stories afgerond. Dus wie het weet mag het zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:36:
Gekke vraag....hoe kom je eigenlijk bij de credits als je de game finished?

Normaliter kan je na de credits New Game+ doen. Maar zolang ik de aftiteling niet gezien heb vermoed ik dat er iets nog niet xompleted is.

Settlement lv 6, alle stories afgerond. Dus wie het weet mag het zeggen?
Er is nog geen NG+, zal er waarschijnlijk tzt ingepatched worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Oon schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:36:
[...]

Er is nog geen NG+, zal er waarschijnlijk tzt ingepatched worden
Duidelijk. Las dat er een Death Stranding missie is die de aftiteling triggerd. Met als gevolg een NG+, maar dat is dus niet zo. Heb jjn wel de aftiteling gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:57:
[...]

Duidelijk. Las dat er een Death Stranding missie is die de aftiteling triggerd. Met als gevolg een NG+, maar dat is dus niet zo. Heb jjn wel de aftiteling gehad?
Nog niet. Volgens mij is er een 'geheim' einde als je het hele Isu filmpje bij elkaar hebt(?) waarna je credits te zien krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Sjurm schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:35:
Kun je pas weer met Reda praten nadat je Vikings For Hire hebt afgerond? Ik kan niet met hem interacten en het lijkt erop dat dit een bug is. De shop is dus niet te zien.

Nieuwe contracten kan ik wel via een van z'n handlangers krijgen in East Anglia. Misschien nadat ik Vikings for Hire (10 contracten doen) heb afgerond dat dit weer mogelijk wordt.
helaas, het schijnt dat hij af en toe aan kinderen wat vertelt en als je daarop wacht kun je weer met hem praten. Maar dat heb ik gehad en het lukt nog steds niet. Ik heb al veel meer dan 10 contracten gedaan. Dus helaas ....

er is ook een speak to randvi bug waarvoor een oplossing is, verander van geslacht of reis naar noorwegen en terug ...! https://www.powerpyx.com/...eak-to-randvi-bugged-fix/
misschien werkt dat hier ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
tw_gotcha schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:13:
[...]

helaas, het schijnt dat hij af en toe aan kinderen wat vertelt en als je daarop wacht kun je weer met hem praten. Maar dat heb ik gehad en het lukt nog steds niet. Ik heb al veel meer dan 10 contracten gedaan. Dus helaas ....

er is ook een speak to randvi bug waarvoor een oplossing is, verander van geslacht of reis naar noorwegen en terug ...! https://www.powerpyx.com/...eak-to-randvi-bugged-fix/
misschien werkt dat hier ook wel
Hm, dan heb ik de eerste serieuze bug te pakken. Ik zal eens wat van die mogelijke oplossingen proberen. Hopelijk komen ze binnenkort weer met een patch, maar het blijft toch vrij stil vanuit Ubisoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
stomme vraag, ik speel AC nu voor het eerst en ken de franchise verder ook niet goed. Sowieso heb ik (buiten de GTA en RDR games) weinig ervaring met spelen van dit soort games. Is het gewoon raadzaam om te beginnen en maar te kijken waar het schip strandt of moet ik eigenlijk eerst een beetje tips en zo zoeken voor ik eraan begin? Heb nu de eerste bossmissie gedaan en daarna een dorp geplunderd vanaf het schip en daar een wapen gepakt. (snel vraagje die gasten die op de boot zaten bleven op de boot, is dat normaal of moet ik iets doen om ze mee te nemen? heb alle knopjes gebruikt en ook in die gameguide ingame gekeken maar zag zo snel niks staan, en ach in mijn eentje leek me sowieso leuker ;) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Oon schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:58:
[...]

Nog niet. Volgens mij is er een 'geheim' einde als je het hele Isu filmpje bij elkaar hebt(?) waarna je credits te zien krijgt
Nope. Wel filmpje idd, maar geen credits. Betekend dat ik iets nog niet heb gedaan? 🤔

Wat me verder opvalt op diverse (Engelstalige) fora is dat veel spelers de maps sinds Origins te groot vinden. Ik hoop ook echt dat dit de laaste AC was die so massive was.

[ Voor 20% gewijzigd door ArnoldSmiley op 07-12-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Zo'n vraagteken op de map, blijkt het een dude te zijn die informatie verkoopt.

Dus ik vraag om Gear. Hij zegt dat hij iets noteert op mijn map, maar ik zie het vervolgens niet. Naar welk icoontje moet ik kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pterad0n
ArnoldSmiley schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:07:
[...]
Wat me verder opvalt op diverse (Engelstalige) fora is dat veel spelers de maps sinds Origins te groot vinden. Ik hoop ook echt dat dit de laaste AC was die so massive was.
Ik vind juist de map te klein. Voor een open-world game kan de wereld nooit te groot zijn.

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste