Geen DLC bij Odyssey gedaan zeker? De maps die daar in zitten, vooral de eerste en laatste, zien er vrij gelijk uit als dat deel. Was voor mij persoonlijk ook het mooiste deel van die game. Ik kan het nog wel aanraden voor als je (over een uur of 1000 haha) op Valhalla bent uitgekeken.
Ondanks dat ik me prima vermaak met de game, irriteer ik me echt mateloos aan bepaalde gameplay elementen / design keuzes. Zo extreem heb ik dit toch niet vaak bij een game.
De (mini) boss fights zijn echt absurd moeilijk en totaal niet in verhouding met de level zones waar je je op dat moment in bevindt. Ik vind moeilijke bosses niet erg (DS gewend...), maar dit voelt gewoon niet goed aan. Alsof het gewoon niet klopt. Zelfs op level 150 is een boss in een level 20 zone echt veel te lastig. Daarbij is de beloning voor het verslaan ook lachwekkend en staat het totaal niet in verhouding met elkaar. Heb het idee dat dit geïmplementeerd is en men gewoon niet getest/gebalanceerd heeft. (Typisch Ubisoft dus)
Mja er zijn een paar abilities (zoals eerder genoemd in het topic) die deze gevechten echt zoveel makkelijker maken. De beste is die slowdown bij dodge, als je die eenmaal hebt, is het eigenlijk geen probleem meer, vooral een kwestie van tijd voordat ie dood is. En blijven upgraden, je wapens staan los van je level bijvoorbeeld, dus je kunt door de map leeg te roven al wapens upgraden naar levels die eigenlijk niet bij je eigen level horen. Na elke regio te hebben gedaan (qua missies iig) upgrade ik even al mijn wapens, want dat vergeet je erg snel.
Vrijwel alle wealth / artifacts zitten achter dichte deuren of meuren. Su-per irritant dat je elke keer weer op zoek moet naar een oil vase. Puzzelen is leuk, maar dit is gewoon rete saai en laat alles onnodig lang duren. Het wordt beter met een explosive arrow, maar die kun je niet altijd gebruiken.
Explosive arrow en die andere ability waarbij je hard op de grond slaat, zijn hier heel handig mee en ik open eigenlijk bijna nooit meer anders deuren. Alleen die sleutels zijn nog wel even zoeken, maar gaat eigenlijk nog wel goed. Ook ben ik gestopt met het verzamelen van die opals, want dat is toch alleen maar currency voor wapens die veel te duur zijn.
Je krijgt veel te weinig gear en verschillende wapens. Zo loop ik al 35 uur in hetzelfde pakje rond, terwijl ik al wel ontzettend veel skills heb unlocked waarbij andere gear beter wordt. En ja, ik pak alle wealth e.d. mee in elke zone. En tot slot: geen 1h swords?! Net zo raar als geen shields in Odyssey. (Opnieuw typisch Ubisoft)
Eens. Ik gebruik ook alleen dezelfde equipment, want upgraden is veel te kostbaar ivm eerdere games. Enerzijds niet zo'n probleem, gezien het er toch wel prima uit ziet, maar je wisselt dus ook minder snel.
En inderdaad enkel zwaard. Het is dat ik de hamer en de 2H bijl zo leuk vind, anders had ik hem wel gemist. Maar goed, ik heb al zat games gespeeld met zwaarden dus op zich is de afwisseling ook niet verkeerd. Maar ook hier: je krijgt te weinig upgrade mogelijkheden om meerdere wapens bij te werken. Dat komt ook omdat ze eigenlijk een resource te weinig hebben.
Al met al vind ik een 8 daarom (tot nu toe) prima op zijn plaats. Een vermakelijke game, maar zeker geen topper.
Mja met de bugs erbij en bepaalde design-keuzes zou ik hem daar ook op houden. Ik wacht nog even af hoe de game zich ontwikkeld. Ben nu ongeveer level 225 en zie nog genoeg te doen. Heb een tijdje besteed aan het doen van de Order moorden (toch nog wel leuk om uit te puzzelen), verzamelen van abilities en stuff. Ik pak ook wat daily missies op (je moet er tenslotte toch 20 doen) en heb gister ook nog even wat achievements gedaan die je niet zo snel doet (5 boten slopen in 2 minuten bv). Er zijn er een paar die wel leuk zijn om te doen, dus kijk daar zeker ook even naar. Via Trueachievements oid kun je vaak wel zien wat de makkelijke manier is, maar het lopen over dode lijken met je groepje monniken was wel geinig en van een hoog gebouw afgegooid worden (YEET), ook wel.