Thnxs voor je antwoord!Retonator schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:55:
[...]
Klopt je moet eerstspoiler:De Hidden blade unlocken, als je de story volgt dan heb je deze redelijk snel
Huh ?Metalbuster schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:23:
Reviews zijn (nog) niet heel positief. Ik twijfel een klein beetje om deze game aan te schaffen. Vind de setting beduidend minder dan de twee voorgaande AC's.
De game zit op Metacritic tussen de 80 & 85.
Thnxs voor je antwoord!mrdemc schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:54:
[...]
spoiler:Dat klopt, je hebt nog geen hidden blade verkregen
assumptions are the mother of all fuckups.... dat is wat wij in de it zeggen.Hulleman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:38:
[...]
Ik had mezelf al voorgenomen om Valhalla niet meer op de PS4 te spelen.
Volgens performance vergelijkingen is de Pro versie nagenoeg locked 30fps. Zal grafisch hetzelfde zijn als Odyssey, maar die games was al te hoog gegrepen voor mijn pro. Framerate was opzich oké, maar ik had heel erg last van streaming issues. Assets worden zeer laat ingeladen waardoor ik soms hele stukken op mijn paard zat zonder gras-, bloemen- en gebouwentextures.
Gezichtstextures waren in Odyssey al niet de mooiste. Zal met Valhalla ook hetzelfde zijn.
Het is niet hetzelfde. Dat is wat er raar is aan de situatie.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Assumptions.... ik weet niet hoe jij mijn reactie interpreteert, maar ik geef aan dat Odyssey al niet denderend draaide op mijn Ps4pro en niet op alle onderdelen de mooiste game was. Hierdoor verwacht ik dat dit bij Valhalla ook niet het geval zal zijn, wat jij volgens mij beaamt. Assumption confirmedye-roon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:32:
[...]
assumptions are the mother of all fuckups.... dat is wat wij in de it zeggen.
Het is niet hetzelfde. Dat is wat er raar is aan de situatie.
Dat de game niet lekker op 30fps loopt of dat gezichtstextures ruk zijn is niet te staven met hetgeen ik in reviews en performance analyses zie/lees. Blijkbaar ben je dan één van de weinige die dat vindt en daar ben ik dan terecht kritisch op.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Als ik force open bij een raid doet ben ik de enige die tegen een deur aan staat te bonken. Niemand helpt mee, wat is hier aan te doen?
Hier is de ps5 versie volgens de ubi store ook verzonden. Nog een weekje wachten en ik kan ook los (indien mijn ps5 aankomt)
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Volgens mij moet je eerst je manschappen mee roepen met je hoorn? Dat is iig wat ik in veel beelden terug zie komen.JessetjeNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:52:
Als ik force open bij een raid doet ben ik de enige die tegen een deur aan staat te bonken. Niemand helpt mee, wat is hier aan te doen?
Ik kreeg gister een heel net mailtje van vertraging, maar dat ze er alles aan doen om te zorgen dat de game uiterlijk de 19e in mijn bezit is.Oxigeon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:56:
Hier is de ps5 versie volgens de ubi store ook verzonden. Nog een weekje wachten en ik kan ook los (indien mijn ps5 aankomt)
Grappig hoe sfeer van invloed is op ieders beleving. Ik vond AC odyssey soms idd wat veel herhaling of gewoon heel erg lang, maar kon geen genoeg krijgen van de prachtige omgevingen, griekse tempels, mediterraanse eilanden. Ik ben daarna de witcher 3 gaan spelen en ben na 30 uur toch afgehaakt omdat ik het allemaal te grauw en saai vond (weinig verassingen in het landschap, terwijl bij AC odyssey was ik elke keer weer onder de indruk van de omgevingen, zeker als je ineens weer een enorm beeld van Atlas tegenkomt ofzo).
Ben benieuwd naar Valhalla... hopelijk minder vraagtekens grinden (waar witcher en oddyssey allebei last van hebben wmb) en meer samenhangende quests.
Ben benieuwd naar Valhalla... hopelijk minder vraagtekens grinden (waar witcher en oddyssey allebei last van hebben wmb) en meer samenhangende quests.
De PC versie krijgt een 8.5 op meta-critic door de professonal reviewers. DAt vind ik een prima beoordeling hoor.Metalbuster schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:23:
Reviews zijn (nog) niet heel positief. Ik twijfel een klein beetje om deze game aan te schaffen. Vind de setting beduidend minder dan de twee voorgaande AC's.
De ps4 versie een 8.1 Dat zijn gewoon goede resultaten. Niet elke game is een 10.
[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 11-11-2020 13:09 ]
Ja, heb ik ook. Bij mij zit de HDMI kabel wel direct in de tv, dus daar ligt het denk ik niet aan. Iemand die dit ook heeft?EpicDnS schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:20:
Ik speel op Series X.
Game loopt super vloeiend en is ontzettend tof tot nu toe. Echter, in de cutscenes heb ik last van af en toe wat korte stotters. Meer mensen die dit hebben? Zo niet, dan probeer ik vanavond de HDMI-kabel eens direct in de TV in plaats van via de receiver (die 4K etc. wel aan kan).
Geweldig om een raid te doen die nog net iets te hoog level voor je is
met twee klappen tegen ben ik dood. Maakt het extra spannend en een top gevoel als het lukt.
Offtopic: Je gebruikt in je uitleg twee keer " Zal met ...". Daarmee ga je ergens vanuit. Misschien bedoel je dat niet zo, maar hoe jij iets bedenkt en hoe het opgeschreven staat kunnen verschillen. Het woordgebruik geeft aan dat je het doet vermoeden.Hulleman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:45:
[...]
Assumptions.... ik weet niet hoe jij mijn reactie interpreteert, maar ik geef aan dat Odyssey al niet denderend draaide op mijn Ps4pro en niet op alle onderdelen de mooiste game was. Hierdoor verwacht ik dat dit bij Valhalla ook niet het geval zal zijn, wat jij volgens mij beaamt. Assumption confirmed
Dat de game niet lekker op 30fps loopt of dat gezichtstextures ruk zijn is niet te staven met hetgeen ik in reviews en performance analyses zie/lees. Blijkbaar ben je dan één van de weinige die dat vindt en daar ben ik dan terecht kritisch op.
Net ook even gekeken en hier ook een half uur geleden op verzonden gegaan. Heb een maand later ook nog de gold besteld. (Ook PS5 versie) Die is nog niet verzonden en staat nog op openstaande levering. Ik vermoed echter dat die niet voor de 19e aan gaat komen.Oxigeon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:56:
We zien het wel
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Same here (PS5) versie. Kunnen we daar vast een week tegen aan glurenJSchut schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:31:
[...]
Net ook even gekeken en hier ook een half uur geleden op verzonden gegaan.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Weet je zeker dat je de raid dan al hebt voltooid en geen wealth loot hebt overgeslagen? Ik merk zelf namelijk een kortere tijd tussen autosaves.JessetjeNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:26:
Wat ik vreselijk irritant vind is het saven, er is een quest waar je tegelijkertijd ook een raid kan doen. Nou doe je die quest en de raid tegelijk. Daarna moet je ergens heen reizen, hier moet je ook een persoon killen. Doordat ik die laatste persoon niet krijg moet ik de heletijd opnieuw beginnen en dus ook weer vanaf het begin van de raid. Hierdoor ben ik al bijna een uur kwijt op 1 quest. Saven kon je tijdens de quest niet maar wat is dit vreselijk irritant.
Wat is die soundtrack geweldig!
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 11-11-2020 14:10 ]
Inmiddels gisteren ook begonnen aan Valhalla. Wat een heerlijke game weer. Prachtige soundtracks, lekkere gameplay en visueel ook een plaatje op 4k max settings! Ik hoop dat ie mij net zo lang kan vermaken als AC Oddysey
Hmm had nog 800 ubipoints dus dacht, laat ik eens een game via hen bestellen (PS4 versie) maar die is nog niet eens verzonden haha. Dat was dus ook de laatste keer.Oxigeon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:56:
Ben ik nu ook mee bezig! Dit is, na zo'n 10 uur AC:Odyssey, mijn eerste echte Assassin's Creed. Ik pak het op z'n RDR2 aan: alles looten / verzamelen en dan pas de regio verlaten. Heerlijk masochistisch.G_Dragon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:58:
[...]
Ik heb het eerste gebied 100%, alleen kan het bovenste bebied nog niet doen vanwege het power level.
Nu op naar de 2e map!
[Afbeelding]
Hm de eerste blocking bug tegen gekomen. Hele raid klaar, laatste gouden kist die je met 2 man moet open maken. Al mijn ventjes rennen rond om de kist maar doen niks.. moet het weer opnieuw laden.

Ik ben trouwens heel blij met de terugkeer van database entree. Zo leer je veel over de wereld en het past echt bij Assassin’s Creed vind ik.
Nu bezig met England, maar er zijn echt een groot stuk minder kistjes te vinden. Dit is wel teleurstellend, hoop niet dat je het spel daardoor veel te snel 100% kan spelen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hebben jullie deze al gezien? YouTube: Assassin's Creed Valhalla Optimization, Fixing Yet Another Ubisoft P...
Goede afstemming tussen Grafisch en Performance.
Settings: YouTube: Assassin's Creed Valhalla Optimization, Fixing Yet Another Ubisoft P...
Goede afstemming tussen Grafisch en Performance.
Settings: YouTube: Assassin's Creed Valhalla Optimization, Fixing Yet Another Ubisoft P...
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Als je net als ik een paar keer goed in de fik hebt gestaan, maar geen manier wist om het normaal te doven, dan hier de tip:
Dodge inhouden. Dus X op de Xbox, vierkantje op de Playstation en wat het op PC is weet ik niet (shift of alt of zo?). Dan gaat ie rollen en is het uit. Als een gek op dodge rammen werkt dus niet (meer). Alternatief is om het water in te gaan, maar dat lukt je ook niet overal. Dus: vuur = dodge inhouden.
Dodge inhouden. Dus X op de Xbox, vierkantje op de Playstation en wat het op PC is weet ik niet (shift of alt of zo?). Dan gaat ie rollen en is het uit. Als een gek op dodge rammen werkt dus niet (meer). Alternatief is om het water in te gaan, maar dat lukt je ook niet overal. Dus: vuur = dodge inhouden.
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 11-11-2020 15:22 ]
Ik ben nu ongeveer 15u onderweg en heb nog steeds mijn pre-order items niet ontvangen. (PC pre order, digitale versie).
De bereseker missie heb ik wel al ontvangen en voltooid.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Mijn eerste 9 uur in de game zitten erop
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Yep ook al een keer of 2 gehadPiet_Piraat7 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:37:
Hm de eerste blocking bug tegen gekomen. Hele raid klaar, laatste gouden kist die je met 2 man moet open maken. Al mijn ventjes rennen rond om de kist maar doen niks.. moet het weer opnieuw laden.
I am the great Cornholio!
Meer mensen hier met geluidsproblemen? Ik lees er op Reddit veel over en heb zelf ook issues.
De stem van Eivor is erg hard ingesteld, terwijl die van andere heel zacht is. Het schip maakt nauwelijs geluid op water en in gevechten klinkt het ook allemaal beetje gemoffeld.
/edit
PC versie
De stem van Eivor is erg hard ingesteld, terwijl die van andere heel zacht is. Het schip maakt nauwelijs geluid op water en in gevechten klinkt het ook allemaal beetje gemoffeld.
/edit
PC versie
[ Voor 3% gewijzigd door Loona35 op 11-11-2020 17:46 ]
Waar vind je die missie? Heb er ook al 15.5 uur in zitten en vind het echt fantastisch. Constant dingen ontdekken, ben eigenlijk maar weinig met de missies bezig. Speel op de PS4 en het ziet er echt verbluffend mooi uit. Ben echt benieuwd hoe dit volgende week op mijn PS5 zal zijn.sandpatt schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:55:
Ik ben nu ongeveer 15u onderweg en heb nog steeds mijn pre-order items niet ontvangen. (PC pre order, digitale versie).
Iemand een idee?
Zironako schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:08:
[...]
Waar vind je die missie? Heb er ook al 15.5 uur in zitten en vind het echt fantastisch. Constant dingen ontdekken, ben eigenlijk maar weinig met de missies bezig. Speel op de PS4 en het ziet er echt verbluffend mooi uit. Ben echt benieuwd hoe dit volgende week op mijn PS5 zal zijn.
spoiler:
Je moet in je kamp in het kistje met brieven kijken (naast je bed). Daar zou een nieuwe brief moeten inzitten die de quest in je lijst zet.
Oh, dan heb ik hem al gedaan. Totaal niet doorgehad dat dat de bonusmissie was.sandpatt schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:20:
[...]
spoiler:Je moet in je kamp in het kistje met brieven kijken (naast je bed). Daar zou een nieuwe brief moeten inzitten die de quest in je lijst zet.
Ja heb ik ook 1x gehad (ben nog niet zo ver in de game) en ben online naar tips gaan zoeken.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:27:
Hebben jullie ook vaak dat je bij een plek aankomt waar bijv. goud ligt en je geen mogelijkheid ziet om bij dat goud te komen? Nu al regelmatig huisjes gezien waar ik minstens 5 rondjes omheen gelopen ben (en op het dak gekeken), maar echt niet zie hoe ik binnen kom.
Het blijkt dat sommige hoger gelegen delen van huizen kapot geschoten kunnen worden met je boog. Ik had echt geen idee want de deuren en muren kwam ik met mijn bijlen niet doorheen.
Tip: richt met je boog en kijk zo het huis rond. Vooral de niveaus waar je van de grond niet bij komt. Als iets kapot geschoten kan worden dan licht het rood op
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Supertip! Dankjewel!Martinspire schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:22:
Als je net als ik een paar keer goed in de fik hebt gestaan, maar geen manier wist om het normaal te doven, dan hier de tip:
Is me tijdens de eerste raid in het begin gebied inderdaad een paar keer overkomen. Gelukkig was de zee dichtbij maar dat redde ik niet altijd
(Op de PC is de dodge knop ALT)
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Nog een tip voor controllers: je kunt de Odin View van het indrukken van de rechter joystick ook zetten op de up-knop van je d-pad. Dan is 1 keer drukken je vogel en inhouden die odin view. Dan ontlast je je duim wat meer want telkens die stick in drukken is gewoon niet prettig.
Nu had ik gisteren op Ubisoft store de Gold editie gekocht en daarbij kreeg ik ook de Way of the Berserker mission DLC gratis bij.
Nu heb ik de 2e Quest ingame gedaan Family Matters of zo maar ik zie geen gear in mijn inventory?
Normaal zou ik deze toch moeten hebben nu nietwaar?
Net de game zonder internet opgestart en toen kreeg ik de melding van nieuwe tattoo's toegevoegd en Berserker gear.
Enkel de tattoo's zie ik nu verschijnen maar de Berserker gear nog steeds niet mmm.
Nu heb ik de 2e Quest ingame gedaan Family Matters of zo maar ik zie geen gear in mijn inventory?
Normaal zou ik deze toch moeten hebben nu nietwaar?
Net de game zonder internet opgestart en toen kreeg ik de melding van nieuwe tattoo's toegevoegd en Berserker gear.
Enkel de tattoo's zie ik nu verschijnen maar de Berserker gear nog steeds niet mmm.
[ Voor 26% gewijzigd door Astratuner op 11-11-2020 20:31 ]
Ik vind de game echt gaaf, en ik speel nog niet eens op de next gen. Wel hier en daar nog een bug, hopelijk worden die nog gefixed. Kan niet wachten tot de PS5 er is.
Vind het vooral leuk dat ze zoveel puzzel elementen erin gedaan hebben. Het vechten is wel ok, doet denken aan odyssey en origins hoewel ze er wel weer een andere draai aan gegeven hebben, prima vermaak, hopelijk maakt dat het wachten op de PS5 wat makkelijker.
Vind het vooral leuk dat ze zoveel puzzel elementen erin gedaan hebben. Het vechten is wel ok, doet denken aan odyssey en origins hoewel ze er wel weer een andere draai aan gegeven hebben, prima vermaak, hopelijk maakt dat het wachten op de PS5 wat makkelijker.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Dat had ik al gedaan, geen effect.DingK schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:01:
[...]
Volgens mij moet je eerst je manschappen mee roepen met je hoorn? Dat is iig wat ik in veel beelden terug zie komen.
Ja, raid was gecomplete.mrdemc schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:51:
[...]
Weet je zeker dat je de raid dan al hebt voltooid en geen wealth loot hebt overgeslagen? Ik merk zelf namelijk een kortere tijd tussen autosaves.
Game gekocht op PC/uplay, maar als ik wil starten zie ik alleen het laadscherm. De game zelf start helaas niet op. Heb mijn drivers geupdate, maar geen verschil. Misschien maar een refund aanvragen totdat deze game is gefixed.
PSN/Steam: Xamsix
Ik heb een vraagje over een events/brieven die ik tegenkom. In Stavanger vind ik bijvoorbeeld twee brieven die gaan over het mogelijk trouwen met een Thord. Een andere brief verwijst naar een bepaalde locatie. Even los van de sidequest die hier start, op de map staat hier nu een symbool van twee brieven. Is dit nu een symbool voor de side quest die ik net ben gestart? Ik had ook al zoiets met een vender ergens anders in Stavanger.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat ik met deze symbolen aanmoet, kan iemand vertellen waar ze voor staan?
Het is mij niet helemaal duidelijk wat ik met deze symbolen aanmoet, kan iemand vertellen waar ze voor staan?
[ Voor 11% gewijzigd door Blaauw87 op 11-11-2020 20:14 ]
Nee volgens mij is dat een node die je moet volgen doormiddel van freerunning. Ze staan vaak op de top van een gebouw, en gaat bewegen als je in de buurt komt. Dus volgen en als je op tijd bent kun je hem pakken.Blaauw87 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:10:
Ik heb een vraagje over een events/brieven die ik tegenkom. In Stavanger vind ik bijvoorbeeld twee brieven die gaan over het mogelijk trouwen met een Thord. Een andere brief verwijst naar een bepaalde locatie. Even los van de sidequest die hier start, op de map staat hier nu een symbool van twee brieven. Is dit nu een symbool voor de side quest die ik net ben gestart? Ik had ook al zoiets met een vender ergens anders in Stavanger.
Check, thanks!swoutr schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:20:
[...]
Nee volgens mij is dat een node die je moet volgen doormiddel van freerunning. Ze staan vaak op de top van een gebouw, en gaat bewegen als je in de buurt komt. Dus volgen en als je op tijd bent kun je hem pakken.
Ik las een tip om tijdens het spelen even de internetverbinding te verbreken en dan weer te verbinden.sandpatt schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:55:
Iemand een idee?
Dit werkte binnen een paar minuten voor mij en alles unlockte.
Ook de gold editie gekocht. Dit gaat toch een game zijn waar ik veel plezier aan ga beleven. En ook terug wat varen :-)
Bij mij was het voldoende om even honderd meter verderop te lopen en daarna teruglopen. Stond er een uitroepteken en een ander mannetje/vrouwtje stond al te wachten bij de kist.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:37:
Al meermaals geprobeerd... zal maar een ticketje loggen bij ubisoft denk ik.Jeroenske schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:33:
[...]
Ik las een tip om tijdens het spelen even de internetverbinding te verbreken en dan weer te verbinden.
Dit werkte binnen een paar minuten voor mij en alles unlockte.
Ik heb de game gisteravond nog op mijn One X gespeeld, maar vandaag kwam mijn X Series binnen. Waar ik op de One X nog een beetje sceptisch was over de game, kan ik niet anders zeggen dat dit geheel is verdwenen. Ik vond de screen tearing niet acceptabel en het vechten voelde niet goed. Verschil tussen de One X en X series is aanzienlijk te noemen. Had ik niet verwacht, maar de beleving op de X is zoveel beter. Framerate, belichting, scherpte, details, view distance... Gewoon er prettig om zo te mogen gamen.
[ Voor 8% gewijzigd door Nol_NL op 12-11-2020 01:01 ]
Hmm, ik zie plots ook nergens geen flyting meer beschikbaar, vreemd.
Heb nu een flinke 15 uur in de game zitten en vind het tot nu geweldig, weer lekker dat Assassins Creed gevoel zoals ik met Odyssey had.
Enig nadeel is dat de game bij mij bijna onspeelbaar is door de vele bugs. Ontzettend veel mysteries die ik niet kan voltooien, vijanden die vast komen te zitten, geluid dat in elkaar overloopt, settlements niet renderen, etc. Vandaag ook weer dat de ondertiteling overal groot wordt afgebeeld terwijl de settings op small staan.
Normaal gesproken kan ik prima leven met een paar herstarts en wat bugs maar dit is toch echt abnormaal veel denk toch dat ik helaas op een paar patches moet wachten. Verder prima game!
Enig nadeel is dat de game bij mij bijna onspeelbaar is door de vele bugs. Ontzettend veel mysteries die ik niet kan voltooien, vijanden die vast komen te zitten, geluid dat in elkaar overloopt, settlements niet renderen, etc. Vandaag ook weer dat de ondertiteling overal groot wordt afgebeeld terwijl de settings op small staan.
Normaal gesproken kan ik prima leven met een paar herstarts en wat bugs maar dit is toch echt abnormaal veel denk toch dat ik helaas op een paar patches moet wachten. Verder prima game!
Zojuist mijn eerste crash gehad. Nadat ik eerder vandaag (na patch 2) het spel lang genoeg open had staan dat mijn monitor op standby ging moest ik het herstarten om weer de juiste monitor te selecteren. Windowed en borderless kon ik wel gewoon op de juiste monitor spelen, maar fullscreen niet, en ik kon alleen 1080p en lager kiezen.
Een speelsessie later merkte ik dat ik na alt-tabben ineens maar ~25FPS kreeg, terwijl ik een 2070 super en een 3900x heb en dus toch wel gewoon in 1440p op redelijke settings moet kunnen spelen. Dit ging eerst na een tijdje weg, maar een tweede keer crashte het spel uiteindelijk helemaal.
Lijkt erop dat die laatste patch bij mij meer kapot heeft gemaakt dan gefixt
Een speelsessie later merkte ik dat ik na alt-tabben ineens maar ~25FPS kreeg, terwijl ik een 2070 super en een 3900x heb en dus toch wel gewoon in 1440p op redelijke settings moet kunnen spelen. Dit ging eerst na een tijdje weg, maar een tweede keer crashte het spel uiteindelijk helemaal.
Lijkt erop dat die laatste patch bij mij meer kapot heeft gemaakt dan gefixt
YouTube: Assassin’s Creed: Valhalla | ADVANCED GAMEPLAY TIPS
Dit zijn zeer goede tips voor advanced spelers die de stijl van assassin's creed kennen.
Dit zijn zeer goede tips voor advanced spelers die de stijl van assassin's creed kennen.
Ik vond persoonlijk het eerste gedeelte van de game niet zoveel aan. Pas nu ik een Engeland ben begint het leuker te worden,
Volgens mij, ik ben nog maar net in Engeland, draait de game ook iets beter (pc).Michael_1980 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:20:
Ik vond persoonlijk het eerste gedeelte van de game niet zoveel aan. Pas nu ik een Engeland ben begint het leuker te worden,
Zo, gister weer speel sessie en het draait toch niet echt helemaal soepel op de ps4pro. Het spel blijft stotteren en ook weer een paar bugs.
Zo viel ik van een gebouw. Controller vibrate vanwege fall damage. Logisch zou je denken. Minder logisch: het bleef trillen alsof ik elke 2sec weer landde. Open het menu, dan was het weg, terug in de game, was het weer. Game moeten afsluiten en weer opstarten om te verhelpen.
En ik wilde nog 1 plek bezoeken omdat er nog wat geels op de kaart stond, dus ik roep m'n boot. Boot komt er aan, ik spring er naar toe, softlock. Dit is de 2de softlock, beide wanneer een longship bijna de kust raakt. Wat toch best wel een essentieel onderdeel is van de game.
Is er dan alleen slecht nieuws? Nope. Ben wat meer in de wereld getrokken, al vond ik de transitie van de mainstory best raar, ik raid een stad op een eiland, praat met de dude, p00f magically transported naar volgende locatie. Terwijl ik juist had: hey, nieuw eiland, nieuwe goodies, lets go!
1 van die nieuwe goodies, een 1handed hammer. Nieuwe favoriete wapen in de game. Goede moveset, je mept ze lekker de grond in. Heerlijk. Ook een dagger gevonden, maar die moveset is beetje raar, ook in offhand. Misschien is zien wanneer ik 2 daggers heb voor dual wield.
Zo viel ik van een gebouw. Controller vibrate vanwege fall damage. Logisch zou je denken. Minder logisch: het bleef trillen alsof ik elke 2sec weer landde. Open het menu, dan was het weg, terug in de game, was het weer. Game moeten afsluiten en weer opstarten om te verhelpen.
En ik wilde nog 1 plek bezoeken omdat er nog wat geels op de kaart stond, dus ik roep m'n boot. Boot komt er aan, ik spring er naar toe, softlock. Dit is de 2de softlock, beide wanneer een longship bijna de kust raakt. Wat toch best wel een essentieel onderdeel is van de game.
Is er dan alleen slecht nieuws? Nope. Ben wat meer in de wereld getrokken, al vond ik de transitie van de mainstory best raar, ik raid een stad op een eiland, praat met de dude, p00f magically transported naar volgende locatie. Terwijl ik juist had: hey, nieuw eiland, nieuwe goodies, lets go!
1 van die nieuwe goodies, een 1handed hammer. Nieuwe favoriete wapen in de game. Goede moveset, je mept ze lekker de grond in. Heerlijk. Ook een dagger gevonden, maar die moveset is beetje raar, ook in offhand. Misschien is zien wanneer ik 2 daggers heb voor dual wield.
Ik heb gisteren voor het eerst gespeeld en binnen een uur zat ik al vast tussen een boom en een rots, ging uiteindelijk dood.Wizard91 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 04:45:
Ontzettend veel mysteries die ik niet kan voltooien, vijanden die vast komen te zitten, geluid dat in elkaar overloopt, settlements niet renderen, etc. Vandaag ook weer dat de ondertiteling overal groot wordt afgebeeld terwijl de settings op small staan.
Nog geen 2 uur later zat ik opeens vast random in de sneeuw. Ging niet dood maar kon gelukkig fast travel doen
Voor de rest loopt het hier wel goed eigenlijk (series X).
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Echt nog geen kwartier later zat ik lekker op mn paardje te hobbelen toen ik ineens de lucht ingelanceerd werd en half de map doorschoot.Famous schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:27:
[...]
Ik heb gisteren voor het eerst gespeeld en binnen een uur zat ik al vast tussen een boom en een rots, ging uiteindelijk dood.
Heb hem toen maar uitgezet
Ik speel op de Series X. De gameplay zelf was wel soepel in Noorwegen, maar de cutscenes zag er vaak niet uit. Al met al vond de ervaring in Noorwegen maar "meh".Adlermann schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:22:
[...]
Volgens mij, ik ben nog maar net in Engeland, draait de game ook iets beter (pc).
Alsof je in RDR2 tegen een steen aan rijdt ter paardWizard91 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:32:
[...]
Echt nog geen kwartier later zat ik lekker op mn paardje te hobbelen toen ik ineens de lucht ingelanceerd werd en half de map doorschoot.
Dat stukje in Noorwegen vond ik ook niet leuk. Ook saai qua omgevingen. England ziet er al leuker uit. GroenerMichael_1980 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:33:
[...]
Ik speel op de Series X. De gameplay zelf was wel soepel in Noorwegen, maar de cutscenes zag er vaak niet uit. Al met al vond de ervaring in Noorwegen maar "meh".
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat noorwegen stuk hadden ze van mij ook weg mogen laten dat lees je ook in veel reviews dat het traag op gang komt. Game begint pas echt als je in Engeland aankomt volgens mijdan wordt het echt leuk en ziet de wereld er ook veel mooier uit.
Playstation 5
Goeie tip! Ik vind uberhaupt de standaard control layout niet echt heel fijn. Ik heb light en heavy attack al gemapt naar de X en Y, dodge naar de B en parkour naar de RT en RB. Wel ideaal dat je het helemaal zelf kan instellen.Martinspire schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:31:
Nog een tip voor controllers: je kunt de Odin View van het indrukken van de rechter joystick ook zetten op de up-knop van je d-pad. Dan is 1 keer drukken je vogel en inhouden die odin view. Dan ontlast je je duim wat meer want telkens die stick in drukken is gewoon niet prettig.
Klopt het dat je na elke missie direct instructies krijgt voor een volgende missie? ik denk elke keer (even deze missie afmaken) maar het lijkt gewoon door te lopen. Dus ben nu toch maar de wereld gaan verkennen.
De manier waarop "side missions" nu gedaan zijn evenals secrets en abilities vind ik echt een enorme vooruitgang. Niet meer die onoverzichtelijke zooi van missies in je log. En de missies voelen hierdoor veel meer gekoppeld aan de omgeving. Ook het vinden van wapens en armor is veel schaarser waardoor het zoeken naar nieuwe gear veel interessanter wordt.
De manier waarop "side missions" nu gedaan zijn evenals secrets en abilities vind ik echt een enorme vooruitgang. Niet meer die onoverzichtelijke zooi van missies in je log. En de missies voelen hierdoor veel meer gekoppeld aan de omgeving. Ook het vinden van wapens en armor is veel schaarser waardoor het zoeken naar nieuwe gear veel interessanter wordt.
Inmiddels de eerste 10 uur erop zitten en ook een paar kleine bugjes (lui die niet helpen een deur te openen bijvoorbeeld) tegen gekomen en 1 crash. Koste me wel 20 minuten omdat de autosave nogal ver weg was en ik niet kon saven in enemy territory.
Maar buiten dat om, vermaak ik me prima
Maar buiten dat om, vermaak ik me prima
PS5 versie is ontvangen vanuit Ubisoft. Weekje wachten nog
Heb je ook een verzendbevestiging gehad, en zo ja, hoe lang van te voren? Ik heb zelf alleen nog twee mails gehad met "sorry, vertraging door corona".Hulleman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:48:
PS5 versie is ontvangen vanuit Ubisoft. Weekje wachten nog
Ik wacht ook op de PS5 editie, Gold Edition. Geen idee of dat uitmaakt.
Nee, geen verzendbevestiging. Best vreemd eigenlijk. Op mijn ubi account zag ik dat de game gisteren verzonden was.DingK schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:06:
[...]
Heb je ook een verzendbevestiging gehad, en zo ja, hoe lang van te voren? Ik heb zelf alleen nog twee mails gehad met "sorry, vertraging door corona".
Ik wacht ook op de PS5 editie, Gold Edition. Geen idee of dat uitmaakt.
Heb er nu net 4 uur in zitten op PC. Loopt best soepel; met alles op max op mijn laptop (i7 8750h, gtx1060 6gb en 16gb ram op fulhd) haal ik steady 45 fps, goed genoeg voor mij.
Wel elke keer na 5 minuten dat hij minimaliseert naar het bureaublad, maar daarna loopt hij weer rustig verder.
1 keer vastgezeten omdat ik zonodig van een berg naar beneden wilde en toen tijdens een stuk glijden ineens vastzat in een hoge berg sneeuw waar ik met geen mogelijkheid meer uit kwam. Gelukkig had ik 5 minuten daarvoor een save gedaan.
Verder nog niet in Engeland, gewoon lekker rustig de omgeving verkennen. Speel het met een Xbox controller en laptop hang ik aan m'n tv, besturing loopt voorlopig erg lekker.
Vechten vind ik goed verbeterd ten opzichte van vorige delen. Ook de manier waarop sidequest of interessante punten op de kaart worden getoond voelt een stuk overzichtelijker aan en daagt je meer uit om zelf te gaan onderzoeken (heb de instellingen zo dat je zelf ook veel moet zoeken).
Voorlopig erg tevreden, ben benieuwd naar Engeland maar mezelf kennende ga ik daar pas heen als ik heel de kaart van Noorwegen heb gedaan.
Wel elke keer na 5 minuten dat hij minimaliseert naar het bureaublad, maar daarna loopt hij weer rustig verder.
1 keer vastgezeten omdat ik zonodig van een berg naar beneden wilde en toen tijdens een stuk glijden ineens vastzat in een hoge berg sneeuw waar ik met geen mogelijkheid meer uit kwam. Gelukkig had ik 5 minuten daarvoor een save gedaan.
Verder nog niet in Engeland, gewoon lekker rustig de omgeving verkennen. Speel het met een Xbox controller en laptop hang ik aan m'n tv, besturing loopt voorlopig erg lekker.
Vechten vind ik goed verbeterd ten opzichte van vorige delen. Ook de manier waarop sidequest of interessante punten op de kaart worden getoond voelt een stuk overzichtelijker aan en daagt je meer uit om zelf te gaan onderzoeken (heb de instellingen zo dat je zelf ook veel moet zoeken).
Voorlopig erg tevreden, ben benieuwd naar Engeland maar mezelf kennende ga ik daar pas heen als ik heel de kaart van Noorwegen heb gedaan.
Ik heb een hammer in main en axe in de ander. Moet je L1 is ingedrukt houden tijdens vechtenye-roon schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:24:
Nu wil ik 2 hammers
[ Voor 0% gewijzigd door Jeroenske op 12-11-2020 10:43 . Reden: foutje ]
Stomme vraag wellicht, maar als ik nu bij Gamemania de inruildeal pak voor 2 games (van de PS4 ) en ik koop de Xbox One versie, heb ik dan de update en is die update al beschikbaar?
Ik heb een Series X nu namelijk.
Jip, Smart delivery!Tarz schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:52:
Stomme vraag wellicht, maar als ik nu bij Gamemania de inruildeal pak voor 2 games (van de PS4 ) en ik koop de Xbox One versie, heb ik dan de update en is die update al beschikbaar?
Merk wel dat ik echt veel te sterk ben voor het gebied waar ik me bevind, omdat ik alle side activities doe. Maai zo door 30 vijanden heen zonder echt damage te nemen. Misschien toch maar even het verhaal oppakken.
Hoop we dat het looten een beetje interessant is in de endgame, er was inderdaad te veel loot in oddesey, maar nu lijkt er wel heel weinig loot te zijn? ben nog niet ver natuurlijk maar vindt het chasen naar de beste gear altijd het leukste als ik eenmaal klaar ben met het hoofdverhaal:) Maar zullen ze wel aan gedacht hebben hopelijk.
Playstation 5
Ben nog maar net in Engeland gelandt, dus zit totaal nog niet ver.
Enige minpunt dat ik heb zijn de controls. Op enemies kan je locken, maar op dingen zoals dozen en steen etc sla je er al eens naast. En vergeleken met Oddyssey hebben ze een hoop knoppen verplaatst voor geen echt goeie reden lijkt mij
Enige minpunt dat ik heb zijn de controls. Op enemies kan je locken, maar op dingen zoals dozen en steen etc sla je er al eens naast. En vergeleken met Oddyssey hebben ze een hoop knoppen verplaatst voor geen echt goeie reden lijkt mij
Gewoon een light attack doen?AntiChrist7 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:41:
Ben nog maar net in Engeland gelandt, dus zit totaal nog niet ver.
Ik kan me niet echt heugen dat het mis gaat (doe voornamelijk de Ores).
Light attack heb ik op RT gezet, gaat prima imo
Het verzamelen van de benodigde materials om te upgraden lijkt nu belangrijker.Stylze schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:35:
Hoop we dat het looten een beetje interessant is in de endgame, er was inderdaad te veel loot in oddesey, maar nu lijkt er wel heel weinig loot te zijn? ben nog niet ver natuurlijk maar vindt het chasen naar de beste gear altijd het leukste als ik eenmaal klaar ben met het hoofdverhaal:) Maar zullen ze wel aan gedacht hebben hopelijk.
Ik zit te denken om het ook zelf te doen. Heb je er al wel ervaring mee of het verder geen problemen oplevert. Ik druk nu ook steeds de verkeerde knoppen in en vind het eigenlijk ook niet echt fijn werken. En om de 1 of andere manier zit ik ook telkens de camera rond te draaien, waar ik die voorheen ook amper aanraakte.PureLOOD schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:24:
[...]
Goeie tip! Ik vind uberhaupt de standaard control layout niet echt heel fijn. Ik heb light en heavy attack al gemapt naar de X en Y, dodge naar de B en parkour naar de RT en RB. Wel ideaal dat je het helemaal zelf kan instellen.

Verder heb je ook de andere kant nog en ik denk dat ze dat daarom hebben gedaan, je zit ook nog met LB en de pijl en boog...
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 12-11-2020 14:43 ]
Ik heb de gold edition ook binnen. Gisteren nog een mail gehad dat hij vertraagd was. toen ingelogd in de store en zag daar met de tracking dat hij toch vandaag zou komen. Vanochtend een mail dat hij verzonden was, maar was dus al lang onderweg.Hulleman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:36:
[...]
Nee, geen verzendbevestiging. Best vreemd eigenlijk. Op mijn ubi account zag ik dat de game gisteren verzonden was.
Aanrader om dus even te kijken in de store zelf ipv wachten op een mailtje.
Adlermann schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:08:
[...]
De PC versie krijgt een 8.5 op meta-critic door de professonal reviewers. DAt vind ik een prima beoordeling hoor.
De ps4 versie een 8.1 Dat zijn gewoon goede resultaten. Niet elke game is een 10.
Ja, ging uit van de review van GameKings. Die zijn wel wat negatiever natuurlijk.jori040 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:31:
[...]
Huh ?
De game zit op Metacritic tussen de 80 & 85.
Ga binnenkort de game gewoon kopen. Was een enorme fan van de vorige 2.
ik heb zojuist een abbey geraid van suggested level 250...... ik ben level 29
stealth is da way!
stealth is da way!
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Bij mij staat ie al een week op "openstaande levering", niks wijst erop dat er al verzonden is.josstie85 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:50:
[...]
Ik heb de gold edition ook binnen. Gisteren nog een mail gehad dat hij vertraagd was. toen ingelogd in de store en zag daar met de tracking dat hij toch vandaag zou komen. Vanochtend een mail dat hij verzonden was, maar was dus al lang onderweg.
Aanrader om dus even te kijken in de store zelf ipv wachten op een mailtje.
Op de PC kan ik zo ongeveer bovenop een ore staan en dan mep ik drie keer mis, de vierde keer raak.Famous schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:56:
[...]
Gewoon een light attack doen?
Ik kan me niet echt heugen dat het mis gaat (doe voornamelijk de Ores).
Light attack heb ik op RT gezet, gaat prima imo
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hoe vechten jullie het liefst? Ik merk dat schild + speer echt mijn voorkeur heeft.
Ik heb precies hetzelfde. Ik gebruik nu m'n boog gewoon om ore kapot te maken, is een stuk snellerFirePuma142 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:47:
[...]
Op de PC kan ik zo ongeveer bovenop een ore staan en dan mep ik drie keer mis, de vierde keer raak.
Is het dan niet prettiger om op 30fps te spelen? Geen idee of je dat kunt locken op je laptop. Op een tv heb je doorgaans geen last van stutter bij 30 fps en en alles tussen de 30 en 60 fps wel.EcoR schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:39:
op mijn laptop haal ik steady 45 fps, goed genoeg voor mij.
laptop hang ik aan m'n tv, besturing loopt voorlopig erg lekker.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 12-11-2020 16:01 ]
Ik gebruik zelf voornamelijk een bijl voor melee. Moet zeggen dat de finisher animatie daarvan toch wel echt super is, niet te lang maar voelt echt alsof hij raakt.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:53:
Hoe vechten jullie het liefst? Ik merk dat schild + speer echt mijn voorkeur heeft.
Voor grotere groepen (solo raids) gebruik ik een 2h zwaard zodat ik veel tegelijk kan raken.
Ben nog op zoek naar een hamer, de finisher van die legendaries (goliaths volgens mij?) met twee hamers is ook super, dus misschien dat dat ook wel iets is. En dan hopen dat we t.z.t. Mjölnir kunnen krijgen natuurlijk
Je krijgt inderdaad wel zo'n melding, nog niet tegen problemen aangelopen, maar heb ook pas een uurtje of 3 gespeeld. Misschien met quick time events o.i.d.Martinspire schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:42:
[...]
Ik zit te denken om het ook zelf te doen. Heb je er al wel ervaring mee of het verder geen problemen oplevert. Ik druk nu ook steeds de verkeerde knoppen in en vind het eigenlijk ook niet echt fijn werken. En om de 1 of andere manier zit ik ook telkens de camera rond te draaien, waar ik die voorheen ook amper aanraakte.
Verder heb je ook de andere kant nog en ik denk dat ze dat daarom hebben gedaan, je zit ook nog met LB en de pijl en boog...
Het is denk ik ook een beetje afhankelijk van je speelstijl. De cominatie met boog gaat wel goed, eveneens dat je linkerhand dan LB is (volgens mij was dit bij Origins ook al de schildknop). Omdat ik nu ook een schild in die hand heb, klopt dat gevoelsmatig wel.
Voor mijn gevoel klopt de lay out nu in ieder geval meer met voorgaande delen.
Wel jammer dat je zo weinig wapens krijgt. 20 uur bezig en nog steeds geen speer.
Ik heb al video's zien circuleren om zo snel mogelijk van elk type een exemplaar te vinden. Even zoeken op YouTube, onder andere bij Boomstick Gaming.Zironako schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:44:
Wel jammer dat je zo weinig wapens krijgt. 20 uur bezig en nog steeds geen speer.
Nog voordat je in engeland bent kan je een speer krijgenZironako schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:44:
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Haha, ik had al een speer na een paar uur.Zironako schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:44:
spoiler: speer locatie
De lost drengr in het 1e gebied dropt een speer nadat je hem verslaat.
Thanks voor de reacties! Vond het stuk in Noorwegen niks, dus was zo snel mogelijk naar Engeland gegaan. Maar even terug om die kerel te verslaan dan.
Het nadeel van fixed loot is dat je niet willekeurig zomaar ergens een speer vindt.Zironako schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:49:
Thanks voor de reacties! Vond het stuk in Noorwegen niks, dus was zo snel mogelijk naar Engeland gegaan. Maar even terug om die kerel te verslaan dan.
Het voordeel van fixed loot is dat anderen je exact kunnen vertellen waar wél.
Toch maar zojuist gekocht.
Wilde eigenlijk eerst nog afwachten maar toch maar gezwikt
.
Nu uurtje of 2 wachten en kan ik hem spelen.
Wilde eigenlijk eerst nog afwachten maar toch maar gezwikt
Nu uurtje of 2 wachten en kan ik hem spelen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Op de PC vond ik de graphics met alles ultra op 1080P best wel blurry. Door de resolution scale te verhogen wordt het ineens messcherp, kost wel wat meer GPU kracht.
Ik heb er nu ongeveer 8 uur opzitten en ik ben eigenlijk geen bugs tegengekomen tot nu toe. Ik ben een keer blijven hangen maar dat is het. Ik ga nu net pas het eerste gebied uit maar tot nu toe heb ik 4K 60fps stabiel kunnen houden. Ik heb shadows en clouds op Medium staan en AA en Depth of Field op low. De rest van de instellingen staan op het hoogst mogelijk. De enige plek waar ik afzak naar rond de 55 fps is het dorpje waar je als eerste terecht komt.
[ Voor 14% gewijzigd door 3clectic op 12-11-2020 23:02 ]
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Ik weet het niet hoor... Ik krijg steeds na anderhalf uur Valhalla spelen, zin in Rocket League. Even lekker knallen, wat fun, beetje irritatie. Met of zonder vrienden... Gewoon leuk, lekker gamen. Kleurtjes, stickertjes en toetertjes vrijspelen en weer klaar. Eigenlijk haal ik daar in een half uur meer plezier uit. Niets te nadelen van Vahalla hoor, zal wel aan mij liggen. Maar Assassin's Creed begint een beetje als een sleur te voelen.
bij mij omgekeerd, eindeloos Division 2 gespeeld met heel veel plezier maar ik heb nu weer zin in een verhaal en zoeken.Nol_NL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 04:00:
Ik weet het niet hoor... Ik krijg steeds na anderhalf uur Valhalla spelen, zin in Rocket League. Even lekker knallen, wat fun, beetje irritatie. Met of zonder vrienden... Gewoon leuk, lekker gamen. Kleurtjes, stickertjes en toetertjes vrijspelen en weer klaar. Eigenlijk haal ik daar in een half uur meer plezier uit. Niets te nadelen van Vahalla hoor, zal wel aan mij liggen. Maar Assassin's Creed begint een beetje als een sleur te voelen.