[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste
Acties:
  • 365.389 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
seadogg schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Ik begrijp hem niet helemaal denk ik.. ik zie niks in de vorige post staat over (her)investeren.
Taro in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #11"

En wat betreft het noemen van het bedrag: https://www.telegraaf.nl/...boor-bij-bitcoinhandelaar

Nou maak ik mij er zelf ook weleens schuldig aan om bedragen te noemen. Maar nooit totale pf bedragen of iets dergelijks. En ze zijn hier welkom. Voordat ik het bedrag aan ze kan overhandigen moet ik eerst mijn huis te koop zetten en verkopen. Dus ik hoop dat ze voldoende geduld hebben. En zwaai vooral even naar de vele camera's, gezellig.

[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 12-08-2020 18:54 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Dan moet ik eerst zelf mijn wallet zien te vinden 😂 heb dat ding 1,5jaar niet aangeraakt en zou niet weten wat de status is...
ik hoop niet dat ik gepakt word voor die paar euro haha.

Edit: heb mijn post aangepast...

[ Voor 8% gewijzigd door seadogg op 12-08-2020 19:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lauraz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-03-2023
1 van de belangrijkste lessen die ik leerde van 2017/2018, was om niet als een hele blije zombie naar de winsten te blijven staren.
Link is nu mijn heel erg bescheiden melkkoetje.
Ik koop kleine plukjes en verkoop ze dan ook steeds weer bij winst.
Voor het eerst een muntje die me niets meer kost.
*O* ik heb geleerd!

Uiteindelijk blijf ik nog steeds terug verkopen voor btc en heel soms voor usdt, maar het doel is meer btc vergaren zonder nog verder te investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Haha mooi dat iedereen weer muntjes loopt te posten en vervolgens 'iedereen' ze hier koopt. Zelf ook vanmiddag ingestapt op IRIS na het melden hier. Bedankt voor de tips iig !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Machlah schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:23:
Haha mooi dat iedereen weer muntjes loopt te posten en vervolgens 'iedereen' ze hier koopt. Zelf ook vanmiddag ingestapt op IRIS na het melden hier. Bedankt voor de tips iig !
Ja mooi he?

Zelf net ingestapt in Dia, Utrust, Fetch.ai en RLC. Er zat teveel in Band, beter om dat te verdelen.
Kijk ook nog naar Aragon, maar die moet eerst ff een dipje maken. Ik steek al bijna een jaar geen cent fiat meer in crypto, de coins moeten het zelf maar oplossen.

Ik noem Utrust nog een keer. Die hebben al een werkend product, waarmee ze webshops de gelegenheid bieden om hun klanten met crypto te laten betalen. De ondernemer ontvangt gewoon fiat mocht hij dat willen. Binnenkort wordt het uitgerold en is het bereikbaar voor miljoenen webshops. Ze hebben grote partners, waaronder Phonehouse, Adobe, Magento. https://utrust.com

Nu is de difersificatie wel even mooi geweest. Laat die bullmarket maken komen :D En zo niet, dan verander ik de strategie weer.

In 2018 bleef ik BTC met open mond hoddlen tot 20k en weer terug naar 6k :/
Ondertussen schoten de altcoins omhoog en was ik net een klein kleutermeisje in de rij van de Python. Had wel wat ETH, NEO, LTC gekocht (en met minimale winst verkocht), maar slechts een paar procentjes van de portfolio. Gemiste kans, gaan we deze keer beter doen 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 12-08-2020 19:59 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
Mooooody schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:45:
[...]

Ja mooi he?

Zelf net ingestapt in Dia, Utrust, Fetch.ai en RLC. Er zat teveel in Band, beter om dat te verdelen.
Kijk ook nog naar Aragon, maar die moet eerst ff een dipje maken. Ik steek al bijna een jaar geen cent fiat meer in crypto, de coins moeten het zelf maar oplossen.

Ik noem Utrust nog een keer. Die hebben al een werkend product, waarmee ze webshops de gelegenheid bieden om hun klanten met crypto te laten betalen. De ondernemer ontvangt gewoon fiat mocht hij dat willen. Binnenkort wordt het uitgerold en is het bereikbaar voor miljoenen webshops. Ze hebben grote partners, waaronder Phonehouse, Adobe, Magento. https://utrust.com

Nu is de difersificatie wel even mooi geweest. Laat die bullmarket maken komen :D En zo niet, dan verander ik de strategie weer.

Ondertussen schoten de altcoins omhoog en was ik net een klein kleutermeisje in de rij van de Python. Hab wel wat ETH, NEO, LTC gekocht (en met minimale winst verkocht), maar slechts een paar procentjes van de portfolio. Gemiste kans, gaan we deze keer beter doen 8)
Haha sja, ik ben ook van het HODLEN en heb ook een paar stomme fouten gemaakt... Zoals verge gekocht op 0.005 en bij 0.25 maar blijven denken dat het door gaat stijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 12:18
[...]

Ja mooi he?

Ondertussen schoten de altcoins omhoog en was ik net een klein kleutermeisje in de rij van de Python. Hab wel wat ETH, NEO, LTC gekocht (en met minimale winst verkocht), maar slechts een paar procentjes van de portfolio. Gemiste kans, gaan we deze keer beter doen 8)
Op welke exchange haal je deze cryptos?
Heb over uniswap veel negatieve geluiden gehoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

rainier15 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:59:
[...]

Op welke exchange haal je deze cryptos?
Heb over uniswap veel negatieve geluiden gehoord namelijk.
Liefst haal ik ze van Binance of Huobi. Als ze daar niet op staan, ga ik voor Uniswap.
Moest in het geval van deze coins alleen voor DIA. En tijdje geleden voor DMG. De rest staat op de grotere exchanges.

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 12-08-2020 20:01 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:59

raq

Nieuwe strategie werkt redelijk, alts kopen als ze rood zijn als btc zich roert en die rustig verkopen in stapjes in de week erna.
Gisteren plukjes gekocht van Ada (-1%), erd (+2%), ont (+2%), band (+18%) en snx(+21%). Verder had ik nog een bag lend en tomo die vrolijk door Moonen.
En net fet gekocht voor de gok.

Baal alleen een beetje van sxp, die had ik na de vorige top volledig verkocht en niet lager teruggekocht. Link en xtz heb ik ook niet meer...

Shitcoin bonanza portfolio op kucoin doet het ook nog positief, ampleforth blijft een Uber achtbaan zeg pfff.

Ik zou zeggen: laat btc nu maar rangen tussen 11800-11200 en de altjes weer groeien, voordat de volgende leg up komt.

Mooie tijden dit, pf op ath btc & eur. misschien toch ook maar iets meer in de hodlmodus overgaan.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:05
https://github.com/input-output-hk/cardano-node/issues/1676

Blockchain corruption bug gevonden in cardano... Bags gedumpt als voorzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:31
Riesj74 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:52:
[...]
ADA is 1 van de weinig crypto die ik ken zonder echt negatieve reclame. Iedereen is er wel positief over, al gaan ze wat "langzaam" in de ontwikkeling volgens sommige kenners.
ardana123 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:22:

Oops...

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 16:07

Dit is geen zekerheid dus en dan nog zou er een tech oplossing kunnen zijn.
Additional context
It could be a coincidence or different bug:
After the incident above the stake pools in Daedalus 1.6.0-STN5 are again ordered by pool hash instead of performance.
Did cardano-node 1.18.1 introduce a blockchain corruption?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Het is 1 iemand die een GitHub issue heeft aangemaakt. Geen thumbs up of comments van andere ADA dev's gebruikers. De bug is nog niet eens bevestigt. Iedereen kan een GitHub issue aanmaken, ik zou dan niet meteen coins gaan dumpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
seadogg schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:48:

SXP en IRIS onbekend, ik ga daar eens wat over opzoeken :)

thanks beide!
Gisteren nog een samevattings-chilpost geplaatst. Nog meer die meegelezen hebben? Vandaag toch zo'n 17% in de plus weer
Gelukszoekr schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:06:
Tip van de week: Swipe

* Werkend product. Concurrent van Crypto.com met hier veel ruimte tot groei
* Nieuwe whitepaper net uit (https://www.swipe.io/Whitepaper.pdf)
* GRATIS Spotify bij hun GRATIS kaart (en 1% cashback op alle aankopen)
* bij 300 SXP op een kaart krijg je gratis Spotify, Netflix en Prime (en 2% cashback op alle aankopen)
* Owned by Binance
* Deflationaire token
* Staking

Hebben die kip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Heb alles omgezet naar Bitcoin en daar een strakke SL op gezet. Is weer mooi geweest voor vandaag.

Edit: 100% fiat, ik gok weer op een daling.

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 12-08-2020 20:48 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq

raq

Gvd @Taro , was net zo blij. Jij gokt op een daling of heb je hier nog een ta voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

[...]

Ja mooi he?

Ondertussen schoten de altcoins omhoog en was ik net een klein kleutermeisje in de rij van de Python. Had wel wat ETH, NEO, LTC gekocht (en met minimale winst verkocht), maar slechts een paar procentjes van de portfolio. Gemiste kans, gaan we deze keer beter doen 8)
Ik moet misschien toch maar naar binance gaan als ik het zo lees.
Al de munten waar jullie het nu over hebben staan (nog) niet op bitvavo :(

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Riesj74 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:58:
[...]

Binance is sowieso erg prettig. Ieder ordertype dat je maar kan verzinnen. Het meeste volume en flink veel soorten coins. Ik denk niet dat er een betere exchange is voor alts op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
raq schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:52:
Gvd @Taro , was net zo blij. Jij gokt op een daling of heb je hier nog een ta voor?
Op de telefoon kijk ik niet naar TA's, vanaf morgenavond weer thuis (we gooien de vakantie handdoek eerder in de ring ivm warmte). Gelukkig ben ik vanochtend op de laptop gaan staan die ik wel mee heb voor calamiteiten, dus de komende weken heb ik geen trading machine op de bank in de woonkamer :N

Ik stel de winst van de alts veilig en vanuit enkel Bitcoin is het makkelijk en snel uitstappen naar fiat. Maar inmiddels is die SL al geraakt. Dus ja, ik gok op een verdere (tijdelijke) Bitcoin daling. Ik ga niet uit van complete chaos en <3k ofzo, een >12k zie ik wel gebeuren, maar ik kijk weer ff in fiat toe tot morgenochtend.

Maar volg mij vooral niet, mijn aanpak hoeft niet de juiste te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 12-08-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinhemmer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-08 07:53
Taro schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:36:
Heb alles omgezet naar Bitcoin en daar een strakke SL op gezet. Is weer mooi geweest voor vandaag.

Edit: 100% fiat, ik gok weer op een daling.
Hi Taro, hoe ga jij van btc naar fiat met zo min mogelijk kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:33
Taro schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:00:
[...]

Op de telefoon kijk ik niet naar TA's, vanaf morgenavond weer thuis (we gooien de vakantie handdoek eerder in de ring ivm warmte). Gelukkig ben ik vanochtend op de laptop gaan staan die ik wel mee heb voor calamiteiten, dus de komende weken heb ik geen trading machine op de bank in de woonkamer :N

Ik stel de winst van de alts veilig en vanuit enkel Bitcoin is het makkelijk en snel uitstappen naar fiat. Maar inmiddels is die SL al geraakt. Dus ja, ik gok op een verdere (tijdelijke) Bitcoin daling. Ik ga niet uit van complete chaos en <3k ofzo, een >12k zie ik wel gebeuren, maar ik kijk weer ff in fiat toe tot morgenochtend.

Wat een gebeer, knallen moeten we.
Staan gewoon nog in het groen. IRIS vanochtend van de auto lopend naar kantoor even gekocht, leuke rit omhoog vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Steinhemmer schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

Hi Taro, hoe ga jij van btc naar fiat met zo min mogelijk kosten?
Op bijv. Binance met voldoende BNB in de pf kost dat het minste als je dus BNB gebruikt voor de fee's.
DJ-Promo schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

Wat een gebeer, knallen moeten we.
Staan gewoon nog in het groen. IRIS vanochtend van de auto lopend naar kantoor even gekocht, leuke rit omhoog vandaag.
Geen gebeer hier, winst veiligstellen van >25% runs heet risicomanagement :)

Eens dat we moeten knallen en daar kan ik nog meer aan meehelpen en bijdragen als ik morgenochtend weer fris ga instappen of besluit toe te kijken.

Zoals gezegd: ik zeg niet dat ik enorme Bitcoin dalingen verwacht, ik stel de winst voor nu veilig en kijk morgenochtend weer verder als ik achter de knoppen kan zitten.

[ Voor 53% gewijzigd door Taro op 12-08-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 17:14

Liberteh

All your base belong to me

Is 11.500 nu van de bulls? Kunnen we nu eindelijk door?! Let's go...

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:16:
[...]

Op bijv. Binance met voldoende BNB in de pf kost dat het minste als je dus BNB gebruikt voor de fee's.
0.075% met BNB en zonder hoger VIP level. Totaal 0.15%.

Ik vind Binance qua fee's wel prima zo. Goedkoper mag natuurlijk altijd, maar al pak je maar 0.16% heb je de fee's er al uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Ik vind Binance qua fee's wel prima zo. Goedkoper mag natuurlijk altijd, maar al pak je maar 0.16% heb je de fee's er al uit.
Inderdaad, met de hogere VIP levels prima te doen en weinig serieuze exchanges die goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Riesj74 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:58:
[...]

Sowieso Binance en Uniswap. Al ben ik geen fan van de marktstrategie Binance, maar dat terzijde.
Als je alleen Bitvavo gebruikt, zal je vaak achter het net vissen vrees ik.

BNB zal best een leuke long-term investering zijn, maar wordt volledig gecontrolleerd door Binance zelf. Als zij BNB willen pumpen, gaat-ie pumpen.

Ik blijf geinteresseerd in "Binance-coin" Matic. Heel interessant project dat ook op punt staat te ontploffen.

[ Voor 22% gewijzigd door Mooody op 12-08-2020 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Als je een Binance account aanmaakt met een referral code, kan je het naar beneden krijgen naar 0.06% op VIP0. Kwam ik laatst achter. Helaas had ik al een Binance account. Contact opgenomen met support en ik mocht een nieuw account van ze aanmaken met een referral code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ook Helium is een gaaf project: https://www.helium.com/

Elke wifi netwerk kan met Helium een hotspot voor derden worden. Apparaat kost €450,- en is vanaf september verkrijgbaar. Je verdient tokens wanneer iemand je netwerk gebruikt. Geniaal concept natuurlijk en een uitkomst om armere landen toch online te krijgen,

Maar de liquiditeit is nihil en Hotbit begin ik niet aan. Als HNT op een fatsoenlijke exchange verschijnt, zal het project ontploffen voorspel ik.

[ Voor 39% gewijzigd door Mooody op 12-08-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:05
Riesj74 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:52:
[...]
ADA is 1 van de weinig crypto die ik ken zonder echt negatieve reclame. Iedereen is er wel positief over, al gaan ze wat "langzaam" in de ontwikkeling volgens sommige kenners.
Tuurlijk hebben ze geen echte negatieve reclame... Heel die reddit is gewoon een echo chamber waar men Hoskinson verafgood, en alle negatieve shit per direct wordt verwijderd. En als het niet verwijderd wordt, wordt het gedownvote door de cave trolls die daar zitten.

Maar dat is niet uniek aan cardano... Dat is op elke reddit van elke cryptocoin. Ga maar eens op de bitcoin hoofdreddit, dat is pas een echo chamber vol met puristen die niet beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

ardana123 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

Tuurlijk hebben ze geen echte negatieve reclame... Heel die reddit is gewoon een echo chamber waar men Hoskinson verafgood, en alle negatieve shit per direct wordt verwijderd. En als het niet verwijderd wordt, wordt het gedownvote door de cave trolls die daar zitten.

Maar dat is niet uniek aan cardano... Dat is op elke reddit van elke cryptocoin. Ga maar eens op de bitcoin hoofdreddit, dat is pas een echo chamber vol met puristen die niet beter weten.
Er is nog iets anders dan Reddit he qua nieuws.
Ik lees sowieso geen Reddit.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq

raq

Taro schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:00:
[...]
Nee, dat sowieso niet, ben ik nu te lui voor. Maar ik hoor graag inhoudelijke meningen/inzichten van anderen om er zelf wijzer van te worden.

Veel plezier met het uitzoeken van een nieuwe laptop. Ben zelf voor een HP envy gegaan laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Cardano is 3,5 miljard waard volgens de kopers, want zij bezitten het muntje voor x prijs.
Dat is meer dan een gemiddelde multinational in de "echte wereld", terwijl Cardano nog geen shit heeft laten zien.

Zal ongetwijfeld gebeuren in de komende maanden. Zo niet, dan gaat die prijs snel dalen.

Weet niet wat het is met Cardano en mij. Geloofde er wel in. Had 100k in stake op testnet, maar (helaas te vroeg) alles verkocht. Die Charles is me iets teveel een zweverige blaaskaak. Heb meer vertrouwen in die andere Ethereum-dissonant Gavin Wood (Polkadot). Kan niet alles kopen, dus moet keuzes maken :)

[ Voor 51% gewijzigd door Mooody op 12-08-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
raq schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:44:
[...]
Veel plezier met het uitzoeken van een nieuwe laptop. Ben zelf voor een HP envy gegaan laatst.
Het is een HP Omen 17" van een paar maanden oud. Superlelijk, maar super functioneel en snel. Maar ff kijken wat ik kan regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinhemmer
Binance account paar jaar niet gebruikt, probeer 'm weer leven in te blazen. Password vergeten, maar krijg zowel via mobiel als e-mail geen nieuwe link. Hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Steinhemmer schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:07:
Binance account paar jaar niet gebruikt, probeer 'm weer leven in te blazen. Password vergeten, maar krijg zowel via mobiel als e-mail geen nieuwe link. Hoe op te lossen?
Helpdesk?

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Leuk om al die terugkomers weer te zien. Dit belooft wat. Henk en Ingrid hebben we nog niet gezien... ;)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-09 12:28
Misschien een domme opmerking maar kijk zeker eens in je spam folder, heb hierin al een aantal keer mails ontvangen van Binance die redelijk belangrijk waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Nog een paar keer proberen. Merk ook dat mails van Binance niet altijd doorkomen. Alsof Google weet dat het boeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinhemmer
Ok tx voor de tips! Spam is vooralsnog niet de oplossing. Bericht achter gelaten bij helpdesk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als zelfs Bitshares weer stijgt, dan weet je dat de Bullmarkt voor de deur staat.

Nee hoor geintje, zegr eigenlijk niets.

Maar wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Mooooody schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:32:
Ook Helium is een gaaf project: https://www.helium.com/

Elke wifi netwerk kan met Helium een hotspot voor derden worden. Apparaat kost €450,- en is vanaf september verkrijgbaar. Je verdient tokens wanneer iemand je netwerk gebruikt. Geniaal concept natuurlijk en een uitkomst om armere landen toch online te krijgen,

Maar de liquiditeit is nihil en Hotbit begin ik niet aan. Als HNT op een fatsoenlijke exchange verschijnt, zal het project ontploffen voorspel ik.
Dank voor de tip ik stop er 1250 in zometeen.
Zie deze inderdaad wel zitten, en hoe vroeger erbij hoe beter toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Thommie.nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:19:
[...]

Dank voor de tip ik stop er 1250 in zometeen.
Zie deze inderdaad wel zitten, en hoe vroeger erbij hoe beter toch!
Je mag mij dan vertellen waar je de token hebt gekocht, want dat is het grote probleem in deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
Mooooody schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:22:
[...]

Je mag mij dan vertellen waar je de token hebt gekocht, want dat is het grote probleem in deze :)
hoo.com ging eigenlijk best vlotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Thommie.nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:24:
[...]

hoo.com ging eigenlijk best vlotjes
Ja daar heb ik geen zin in. Had je al een account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
Mooooody schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:25:
[...]

Ja daar heb ik geen zin in. Had je al een account?
nope net aangemaakt, ging ook vlotjes, zelfde als binance ongeveer das wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thommie.nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:28:
[...]

nope net aangemaakt, ging ook vlotjes, zelfde als binance ongeveer das wel lekker.
Heb je die laatste trade op MBL nog wat zonder kleerscheuren doorstaan? Je was op een lekkere winning streak toen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommie.nl
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:48:
[...]

Heb je die laatste trade op MBL nog wat zonder kleerscheuren doorstaan? Je was op een lekkere winning streak toen...
Ja dat ging wel ok, niet zoals Taro verkocht op de top, maar toch netjes op 27 sats. Toch leuk!
Alles uitbetaald en 500 EURis ingelegd als puur gokgeld. We weten allemaal hoe de afgelopen weken/dagen waren dus dat is inmiddels een kleine 2 k. Nu leg ik dus 1250 in op dit rare projectje achteraf. Ik ga een keer voor de X 100 ipv de X 2 dat kennen we nu inmiddels al wel;)

Als je kans wil maken op zoiets moet je al wel op een achteraf exchange kopen..... Dus dat nu maar eens gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Thommie.nl op 12-08-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Thommie.nl schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Ja dat ging wel ok, niet zoals Taro verkocht op de top, maar toch netjes op 27 sats. Toch leuk!
Alles uitbetaald en 500 EURis ingelegd als puur gokgeld. We weten allemaal hoe de afgelopen weken/dagen waren dus dat is inmiddels een kleine 2 k. Nu leg ik dus 1250 in op dit rare projectje achteraf. Ik ga een keer voor de X 100 ipv de X 2 dat kennen we nu inmiddels al wel;)

Als je kans wil maken op zoiets moet je al wel op een achteraf exchange kopen..... Dus dat nu maar eens gedaan.
De trend is up. Dus daar moeten we naar handelen.
Ik snoep nu wat BTC en ETH af en ga in wat top-100/200/300 coins. In een komende bullmarket moet je goed vertegenwoordigd zijn in de mid en smal caps met een goed verhaal.

Inmiddels is Chainlink mijn #1 hold. Maar i.t.t. BTC en ETH, ga ik geen enkele LINK verkopen de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Onderschat ook ENJ niet in een komende bullrun. Die zijn echt heel goed bezig.

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 12-08-2020 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Betreffende DeFi tokens:
Afbeeldingslocatie: https://www.zerohedge.com/s3/files/inline-images/825f60b50b2113b8c2db6290e9d55af7.png?itok=bX7oJhRS
Tsja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best eerlijk verdeeld toch? _O-

Een beetje zoals fiat, maar dan in het klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ja het zijn moneymakers en vooral voor de projecten die ze zijn gestart. Ik geef ze groot gelijk :)

Satoshi kan Bitcoin ook met 1 druk op de knop laten wankelen. En dan valt het hele systeem om.

Defi moet je in investeren, maar ook gebruiken. Anders pak je maar de helft van de gains.

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 12-08-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Be careful out there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59
Mooooody schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

Ik snoep nu wat BTC en ETH af en ga in wat top-100/200/300 coins. In een komende bullmarket moet je goed vertegenwoordigd zijn in de mid en smal caps met een goed verhaal.

Inmiddels is Chainlink mijn #1 hold. Maar i.t.t. BTC en ETH, ga ik geen enkele LINK verkopen de komende tijd.
Deze man heeft overduidelijk een fietsbel jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Champ89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Ben wel benieuwd, wat vinden jullie.. kun je tegenwoordig beter coins als LINK, BAND, ANKR en COMP hodlen dan NEO, ICX, VET en XLM bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Champ89 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:54:
Ben wel benieuwd, wat vinden jullie.. kun je tegenwoordig beter coins als LINK, BAND, ANKR en COMP hodlen dan NEO, ICX, VET en XLM bijv?
Dat zal achteraf blijken.

Persoonlijk denk ik dat je er over een jaar of 4 weinig meer van hoort, en dat Bitcoin en Ethereum beide nog zullen staan.

Met daaronder natuurlijk weer een nieuw legioen aan hype/exchange coins.

Maargoed daar kan ik gruwelijk naast zitten. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Deze man heeft overduidelijk een fietsbel jongens.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Fietsbel-Leonidas-prijscourant-1913.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk van wel ja. Niet dat ik denk dat het niet meer is dan voornamelijk een hoop hype, maar de kans om meer geld te verdienen met de nieuwe coins dan met de oude is denk ik zeer groot. Er is gewoon meer interesse en aandacht voor het nieuwe spul en het oude lijkt wel bijna wel vergeten. Ik durf wel te wedden dat de nieuwe coins het beter blijven doen dan de oude als alles blijft stijgen.

Let wel op dat gaan holden zeer risicovol is en ik weet niet of ik dat zou durven. Genoeg coins hebben al 100'en procenten of nog meer gedaan. Stel BTC zou terugvallen of de beurs crashed, dan is -50% in een week echt niet vreemd.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:57:
[...]
Persoonlijk denk ik dat je er over een jaar of 4 weinig meer van hoort, en dat Bitcoin en Ethereum beide nog
Ja, maar NEO, ICX, VET en XLM ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:59:
[...]

Ik denk van wel ja. Niet dat ik denk dat het niet meer is dan voornamelijk een hoop hype, maar de kans om meer geld te verdienen met de nieuwe coins dan met de oude is denk ik zeer groot. Er is gewoon meer interesse en aandacht voor het nieuwe spul en het oude lijkt wel bijna wel vergeten. Ik durf wel te wedden dat de nieuwe coins het beter blijven doen dan de oude als alles blijft stijgen.

Let wel op dat gaan holden zeer risicovol is en ik weer niet of ik dat zou durven. Genoeg coins hebben al 100'en procenten of nog meer gedaan. Stel BTC zou terugvallen of de beurs crashed, dan is -50% in een week echt neit vreemd.

[...]

Ja, maar NEO, ICX, VET en XLM ?
Ik denk hetzelfde. Het 'oude legioen' aan alts zal wat dat betreft achterblijven.

Maar wie weet wat er gebeurd indien er nog veel mensen instappen, die coins zien die nog ver van hun voormalig ATH afzitten.

Het zijn momenteel toch wel voornamelijk traders die de kar trekken denk ik. Als je bij de bakker om de hoek over DeFi begint zal hij ook zeggen dat hij dat niet heeft maar wel vanille staafjes en dat die ook prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Haha ik ben het niet heel vaak met je eens, maar in deze wel voor 100%

Al die defi gaat alleen maar mis uiteindelijk (al doe ik ook vrolijk mee momenteel). Mensen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn, greed is enorm.

Henk en Ingrid zijn al lang aanwezig

Edit: behalve natuurlijk link, comp, dmg en yam

[ Voor 5% gewijzigd door The_Goat op 13-08-2020 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:04:
[...]
Maar wie weet wat er gebeurd indien er nog veel mensen instappen, die coins zien die nog ver van hun voormalig ATH afzitten.
Nieuwe mensen die instappen zullen denk ik gewoon weer de hype kopen, zoals XRP dat eerst was. Mensen die nieuw zijn gaan geen XRP of NEO kopen als die 10% doen in een week en LINK of ANKR doen 40%. Ze zullen kopen wat op dat moment de hype is waar de buurman al 120% winst mee heeft. Nieuwe mensen zullen het oude spul mogelijk niet eens echt zien als mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
@PilatuS eens.

Niemand koopt oude coins, teveel bagholders ook om prijs op te drijven.

Hype telt, dat is nu alles op uniswap, daarna vloeit nieuw geld naar btc als het allemaal even niet meer zo goed gaat met alle hype coins, ontdekt men leverage, daar kan je immers de grote winst mee pakken die je eerder ook maakte, en dan lever je t keurig in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik weet nog wel hoe de vorige hype in dit topic ging. BTC ergens tussen de 10k en 20k en iedere dag meerdere nieuwe mensen die zo snel mogelijk alles moesten kopen. Alleen maar vragen als: Waar kan ik nu direct XRP kopen, met daarna, hoe verzend ik iets. Geen idee van hoeveel XRP er was tegenover hoeveel BTC er was, want BTC was duur en XRP was goedkoop en kon wel naar 1000 dollar gaan. Geen idee van een stop loss of winst pakken. Geen idee van de gekte en hoe link die gekte is. Ga zo maar door. Ik zie niet waarom dit de volgende keer anders zal zijn. Mensen kopen wat goedkoop is en waar het hardste over geschreeuwd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
De echte fuck up is dat nu ook nog veel mensen zooi in stake hebben 😅

Maar he, we krijgen allemaal lambos toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
PilatuS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:40:
Ik weet nog wel hoe de vorige hype in dit topic ging. BTC ergens tussen de 10k en 20k en iedere dag meerdere nieuwe mensen die zo snel mogelijk alles moesten kopen. Alleen maar vragen als: Waar kan ik nu direct XRP kopen, met daarna, hoe verzend ik iets. Geen idee van hoeveel XRP er was tegenover hoeveel BTC er was, want BTC was duur en XRP was goedkoop en kon wel naar 1000 dollar gaan. Geen idee van een stop loss of winst pakken. Geen idee van de gekte en hoe link die gekte is. Ga zo maar door. Ik zie niet waarom dit de volgende keer anders zal zijn. Mensen kopen wat goedkoop is en waar het hardste over geschreeuwd wordt.
Mag van mij allemaal weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 20:03
PilatuS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:40:
Er gaat een psychologisch effect uit van een lage prijs per coin. Was me toen ook al opgevallen dat zulke coins enorme sprongen kunnen maken. Volgens mij dankzij nieuwkomers die niet naar de market cap kijken. Als de gekte echt weer losbarst ga ik denk een setje van dat soort penny shitcoins inslaan.

Verwijderd

Heisenbug schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 01:12:
[...]

Er gaat een psychologisch effect uit van een lage prijs per coin. Was me toen ook al opgevallen dat zulke coins enorme sprongen kunnen maken. Volgens mij dankzij nieuwkomers die niet naar de market cap kijken. Als de gekte echt weer losbarst ga ik denk een setje van dat soort penny shitcoins inslaan.
Kan zeker leuk uitpakken, niet vergeten ze wel weer te verkopen...

Die crashen ook het hardst als het sentiment omslaat.

• RaptorXS
The_Goat schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:04:
[...]

Haha ik ben het niet heel vaak met je eens, maar in deze wel voor 100%

Al die defi gaat alleen maar mis uiteindelijk (al doe ik ook vrolijk mee momenteel). Mensen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn, greed is enorm.

Henk en Ingrid zijn al lang aanwezig

Edit: behalve natuurlijk link, comp, dmg en yam
DeFi tokens zijn vergelijkbaar met aandelen Tesla , en comp, zie waar het geld zit.
De "winst" die Tesla maakt komt niet van de verkoop van auto's maar van de doorverkochte emissierechten aan Fiat. Windhandel, zowel letterlijk als figuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door RaptorXS op 13-08-2020 02:15 . Reden: geen zin in comp discussie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Na al die paniek nog altijd een ascending triangle en geen enkele support hoeven testen....
Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/RZ30lze3/

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb heel voorzichtig voor het eerst een SHORT op chainlink gedaan met 135 USD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4ZmGXND2jRwWAEIsAV9sIUqYpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PUWLxPALV26Yduer7NTijRlD.png?f=fotoalbum_large

ATH staat nu op 16.98 dus ik heb daar in ieder geval de top gepakt.

Maar ik verwacht dat LINK nog wel hoger gaat. Op 17.97 doe ik weer een short van 135. En zo nog 8 keer. Totaal dus 1350 USD.

Kijken of dat iets oplevert. LINK heeft vandaag al +25% gedaan, maar kan makkelijk vandaag eindelijk met +50% of zelfs hoger.

long ga ik er absoluut niet op. Veelste veel risico. Maar de mensen die de laatste maanden ingestapt zijn op LINk hebben meer dan 100% winst en die zullen hun winst zeker wel willen gaan nemen, ze moeten dan verkopen en daar hoop ik op om de koers lager te krijgen en elke keer mijn shorts te sluiten met een klein beetje winst.

[ Voor 18% gewijzigd door Kain_niaK op 13-08-2020 02:41 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 02:33:
Ik heb heel voorzichtig voor het eerst een SHORT op chainlink gedaan met 135 USD.

[Afbeelding]

ATH staat nu op 16.98 dus ik heb daar in ieder geval de top gepakt.

Maar ik verwacht dat LINK nog wel hoger gaat. Op 17.97 doe ik weer een short van 135. En zo nog 8 keer. Totaal dus 1350 USD.

Kijken of dat iets oplevert. LINK heeft vandaag al +25% gedaan, maar kan makkelijk vandaag eindelijk met +50% of zelfs hoger.

long ga ik er absoluut niet op. Veelste veel risico. Maar de mensen die de laatste maanden ingestapt zijn op LINk hebben meer dan 100% winst en die zullen hun winst zeker wel willen gaan nemen, ze moeten dan verkopen en daar hoop ik op om de koers lager te krijgen en elke keer mijn shorts te sluiten met een klein beetje winst.
Waarom geen LINKDOWN kopen ? Een short kan geliquideert worden, die down token niet. Een paar dagen terug was de prijs 1.70 en nu 70 cent.

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 02:56:
[...]

Een short kan geliquideerd worden
Alleen als je margin gebruikt.

Het principe van die LINKDOWN tokens begrijp ik nog niet goed genoeg, ik wil het eerst verder bestuderen voor ik daar mee begin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 03:00:
[...]
Alleen als je margin gebruikt.
Een short is altijd margin. Een long kan geen -100% doen, een short wel. Als LINK van 17 naar 34 dollar gaat wordt je short geliquideert. Je staat immers dan 100% in de min, dus liquidatie.

Edit: Het is natuurlijk wel zo dat als jij genoeg op margin account hebt staan dat je liquidatie kan voorkomen. Je short met 135 dollar, doet LINK 100% sta je 135 dollar in de min. Gaat LINK verder omhoog dan ga je ook verder in de min, maar als je zeg 500 dollar op je margin account hebt staan dan wordt dat geld opgegeten door je lopende short. In theorie kan je met 1 miljoen dollar op je margin account rekt gaan en dus die 1 miljoen kwijt raken door een niet hefboom short op LINK met 500 dollar.

Shorten is leuk en het werkt prima, maar longs geven altijd meer mogelijkheden op winst en shorten heeft meer risico's. Stel LINK gaat van 20 dollar naar 100 dollar zit je op 500% winst. Gaat LINK van 20 dollar naar 1 cent heb je nog geen 100% winst met een short. En zo kan een short van 100 dollar je ook meer gaan kosten dan 100 dollar of je gaat rekt. De ruimte omhoog is in theorie oneindig, de ruimte omlaag kan nooit meer dan 99.999 en ga zo maar door procent zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door PilatuS op 13-08-2020 03:16 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 03:03:
[...]

Een short is altijd margin. Een long kan geen -100% doen, een short wel. Als LINK van 17 naar 34 dollar gaat wordt je short geliquideert. Je staat immers dan 100% in de min, dus liquidatie.

Edit: Het is natuurlijk wel zo dat als jij genoeg op margin account hebt staan dat je liquidatie kan voorkomen. Je short met 135 dollar, doet LINK 100% sta je 135 dollar in de min. Gaat LINK verder omhoog dan ga je ook verder in de min, maar als je zeg 500 dollar op je margin account hebt staan dan wordt dat geld opgegeten door je lopende short. In theorie kan je met 1 miljoen dollar op je margin account rekt gaan en dus die 1 miljoen kwijt raken door een niet hefboom short op LINK met 500 dollar.

Shorten is leuk en het werkt prima, maar longs geven altijd meer mogelijkheden op winst en shorten heeft meer risico's. Stel LINK gaat van 20 dollar naar 100 dollar zit je op 500% winst. Gaat LINK van 20 dollar naar 1 cent heb je nog geen 100% winst met een short. En zo kan een short van 100 dollar je ook meer gaan kosten dan 100 dollar of je gaat rekt. De ruimte omhoog is in theorie oneindig, de ruimte omlaag kan nooit meer dan 99.999 en ga zo maar door procent zijn.
Ja maar er zijn duizenden tokens die x100 kunnen doen. Maar je weet niet welke. Maar wanneer zo eentje x100 of x1000 heeft gedaan, knalt ie uiteindelijk naar beneden.

Daar gaat het om. Als iets 135% in de laatste 31 dagen heeft gedaan dan is een gokje dat het wat naar beneden zal gaan een goede bet.

Ik hoef geen +100% op mijn posities te doen. Gewoon af en toe hier een beetje winst pakken. Het gaat er mij om elke 1 trade waar ik verlies op pak er 10 te doen waar ik winst op pak.

Met die shorts heb ik jaren geleden op Bitcoinica al geleerd dat als het fout gaat je die posities niet open moet laten staan maar gewoon je verlies moet pakken en iets anders proberen.

Ik ben in 2013 4000 dollar op Bitcoinica verloren door dat niet te doen. Een dure maar goede les.

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 13-08-2020 03:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 03:20:
[...]
Ja maar er zijn duizenden tokens die x100 kunnen doen. Maar je weet niet welke. Maar wanneer zo eentje x100 of x1000 heeft gedaan, knalt ie uiteindelijk naar beneden.

Daar gaat het om. Als iets 135% in de laatste 31 dagen heeft gedaan dan is een gokje dat het wat naar beneden zal gaan een goede bet.

Ik hoef geen +100% op mijn posities te doen. Gewoon af en toe hier een beetje winst pakken. Het gaat er mij om elke 1 trade waar ik verlies op pak er 10 te doen waar ik winst op pak.
x100 is 10.000% winst. Dan shorten naar 0 is nog geen 100% winst. Als je de top niet pakt en de boel doet nog eens 100% ben je de volledige inleg van de short kwijt en dus liquidatie of meer in de min gaan dan 100% inleg. Pak je ook maar 1x een coin die x100 doet zal je 100 shorts moeten hebben bij 100 coins die naar 0 gaan om hetzelfde te verdienen.

Dat iets 135% in een maand heeft gedaan zegt niets over de mogelijkheid dat het nu nog 500% kan. Je moet het zelf weten, maar shorten heeft gewoon meer risico met een lagere mogelijke winst dan een long.

Ik kijk ook naar LINK shorts hoor, maar er iedere keer 135 dollar ingooien kan betekenen dat je 6x 135 dollar kwijt bent voordat je uiteindelijk geld gaat verdienen. Short of long zijn 2 compleet verschillende dingen in crypto en daar heb je geen hefboom voor nodig. Met een long kan je nooit -100% doen en met een short makkelijk -10x je inleg.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 13-08-2020 03:31 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 03:25:
[...]

x100 is 10.000% winst. Dan shorten naar 0 is nog geen 100% winst. Als je de top niet pakt en de boel doet nog eens 100% ben je de volledige inleg van de short kwijt en dus liquidatie of meer in de min gaan dan 100% inleg. Pak je ook maar 1x een coin die x100 doet zal je 100 shorts moeten hebben bij 100 coins die naar 0 gaan om hetzelfde te verdienen.

Dat iets 135% in een maand heeft gedaan zegt niets over de mogelijkheid dat het nu nog 500% kan. Je moet het zelf weten, maar shorten heeft gewoon meer risico met een lagere mogelijke winst dan een long.

Ik kijk ook naar LINK shorts hoor, maar er iedere keer 135 dollar ingooien kan betekenen dat je 6x 135 dollar kwijt bent voordat je uiteindelijk geld gaat verdienen. Short of long zijn 2 compleet verschillende dingen in crypto en daar heb je geen hefboom voor nodig. Met een long kan je nooit -100% doen en met een short makkelijk -10x je inleg.
Als dat zou gebeuren heeft LINK een market cap van 25 miljard dollar. Vind ik toch een tikkeltje onrealistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 03:40:
[...]
Als dat zou gebeuren heeft LINK een market cap van 25 miljard dollar. Vind ik toch een tikkeltje onrealistisch.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren of dat het waarschijnlijk is, maar het is crypto, alles kan. Feit is dat een short meer risico heeft met een minder grote mogelijkheid tot winst dan een long. 100 dollar shorten en geliquideert worden of meer dan 100 dollar verliezen en laten lopen, dat heb je bij een long niet. 251.516% omhoog kan, 100.1% omlaag niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:33
Aragon heeft me een flinke boost in de pf gegeven afgelopen dagen, leuk gokje! Gaat toch wat lekkerder m'n lange weekend in zo.

• Thommie.nl
Mooooody schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

S6 daarmee!

[ Voor 6% gewijzigd door Thommie.nl op 13-08-2020 07:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 19:47
Ik zou ICX echt niet los laten. check hun laatste berichten. Die worden toch echt huge en vooral met upcoming MyID.

Dat Band/COMP dan je beter kijken naar QNT.

(mijn mening. DYOR)

Edit: ICX kan je ook erg goed staken. Daily returns zijn erg goed.

[ Voor 7% gewijzigd door HaruHaru op 13-08-2020 08:10 ]

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Champ89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Thanks allemaal. En nee, @HaruHaru; ICX ga ik denk ik ook niet loslaten. Ik ben die aan het staken momenteel ja. Maar vind het ook moeilijk om NEO, VET en in mindere mate XLM los te laten :p. En eigenlijk geen fiat (ervoor) over om nog in die hypecoins van nu te steken. Makes no sense wellicht, maar daarin zit ik dan nu dus gevangen.. nadeel van een 2017-koper zijn die niet op tijd weer heeft verkocht en tot de dag van vandaag al z'n alts heeft gehodlt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaruHaru
Champ89 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:30:
Thanks allemaal. En nee, @HaruHaru; ICX ga ik denk ik ook niet loslaten. Ik ben die aan het staken momenteel ja. Maar vind het ook moeilijk om NEO, VET en in mindere mate XLM los te laten :p. En eigenlijk geen fiat (ervoor) over om nog in die hypecoins van nu te steken. Makes no sense wellicht, maar daarin zit ik dan nu dus gevangen.. nadeel van een 2017-koper zijn die niet op tijd weer heeft verkocht en tot de dag van vandaag al z'n alts heeft gehodlt...
Ik ben zelf niet bekend met NEO of XLM. VET is wel groeiende maar ik koop liever ADA ipv VET.

LINK zou ik gewoon van afblijven, enorme hype over. Als je had gekocht toen die nog geen 1 dollar was, prima, maar nu is het gewoon toxic, ik zie totaal geen nut van LINK. Er zijn zoveel crosschain blockchains of verbinden van ene blockchain met de andere (QTUM) dat ik gewoon kies voor QNT. De ene is beter dan de ander blablabla goedkoper blablabla.

En oh my god, DeFi zal zo erg in mekaar storten als de hype voorbij is.... al denk ik zelf dat DeFi toch lang blijven en in de toekomst wel een plek heeft. Bijna elke dag komen er 10 nieuwe cryptos bij voor DeFi.
Dit lijkt wel een nieuwe ICO ronde en kijk wat daarmee gebeurt is :D

Maar hey, my opinion.

Other topic: Ik denk dat ADA zeer bullish is nu. hangt al erg lang op support en begint nu weer te stijgen. Hopelijk zet het voort.

[ Voor 12% gewijzigd door HaruHaru op 13-08-2020 08:50 ]

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Ennnnn daar gaat LINK weer :P

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:59
Ondertussen blijft LINK lekker stijgen en doet deze nu 17+ dollar.. echt bizar.
400% winst op LINK, met sommige coins lijkt het wel weer 2017 :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• HaruHaru
sjorremans schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:49:
Ondertussen blijft LINK lekker stijgen en doet deze nu 17+ dollar.. echt bizar.
400% winst op LINK, met sommige coins lijkt het wel weer 2017 :+
ANT is ook enorm aan het vliegen

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Dus ik dacht, laat ik ook eens naar Binance gaan om wat meer exotisch spul te kunnen kopen.

DE TERING wat een gedoe.
Ze willen zelfs mijn energierekening van mijn huis om te bewijzen dat ik daar woon voordat ik mag traden!!!
En duurt het ook nog eens 2 dagen voordat fiat overgemaakt is, dus ff snel iets kopen zit er niet in.
Ja, als ik andere coins onderling trade, maar ik heb er nog niks in staan en ik HODL liever, dus onderling traden doe ik weinig.

Nee, ik blijf wel bij Bitvavo... lekker snel en Nederlands...
Dan maar geen 1000'en coins om uit te kiezen.
MIsschien ook beter :D

#klaag

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Waves gaat echt als een malle de laatste tijd. Zou het door de listings op Binance komen waardoor margin traden mogelijk is?

• Gelukszoekr
Slapend rijk worden hier.

Het probleem voor mij is wel dat mijn portfolio de maan gepasseerd is terwijl dit pas het begin lijkt van een bullrun. Nu alles unstaken (21 unfreeze uitzitten) en dan verkopen. Of lekker laten gaan?

1st world problems :D

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Kain_niaK schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 03:20:
[...]

Hou hier ook rekening mee dat het vaak om tokens gaat met een volume van vrijwel niks. Stel je maakt een klapper waar je stack ineens 20k waard is... als het volume 1k is dan kun je er helemaal niks mee. En met wat je wel uitcasht crash je de prijs direct.

Die grote groene cijfers zien er vaak indrukwekkend uit, zeker met die Uniswap tokens, maar het is wel altijd een vertekend beeld.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik hou wel van een gokje, maar LINK shorten zou ik dan weer nooit aandurven in deze fase. Ik denk dat je met LINK kopen een kleiner risico loopt dan shorten, de trend is immers al erg lang omhoog, té lang, maar dat kan alsnog wel even zo doorgaan.

• Slux
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:31:
Slapend rijk worden hier.

Het probleem voor mij is wel dat mijn portfolio de maan gepasseerd is terwijl dit pas het begin lijkt van een bullrun. Nu alles unstaken (21 unfreeze uitzitten) en dan verkopen. Of lekker laten gaan?

1st world problems :D
Een bullrun kan je echt wel vergeten, geniet van de pump en dumps en pak op tijd je winst.

Op CMC loopt de marketcap terug en zijn er alweer +/-100 nieuwe coins bij gekomen sinds gister.
je hebt voor de rest niks aan de marketcap maar je kan het wel als een indicator gebruiken als het op of afloopt.

• Gelukszoekr
Slux schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:35:
[...]

Een bullrun kan je echt wel vergeten, geniet van de pump en dumps en pak op tijd je winst.

Op CMC loopt de marketcap terug en zijn er alweer +/-100 nieuwe coins bij gekomen sinds gister.
je hebt voor de rest niks aan de marketcap maar je kan het wel als een indicator gebruiken als het op of afloopt.
Voor mijn gevoel komt er wel weer een bullrun aan. Zoveel positief nieuws de laatste tijd. Tijd voor een nieuwe hype-bubble.

Maar los hiervan kan ik prima -50% handelen maar baal enorm van de boot missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:51

Chaes

#HODL

Ben in LINK gestapt toen het op $7 stond, nu is het de $17 gepasseerd. Heb geen zin om dezelfde fout te maken als in eind 2017 / begin 2018 toen alles in elkaar stortte en ik een paar duizend euro aan winst misliep.

Denk dat ik 't binnenkort - in delen - omzet naar ETH.
Maar m'n BAND houd ik nog even aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaes op 13-08-2020 09:41 ]

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:51
Riesj74 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:21:
Dus ik dacht, laat ik ook eens naar Binance gaan om wat meer exotisch spul te kunnen kopen.

DE TERING wat een gedoe.
Ze willen zelfs mijn energierekening van mijn huis om te bewijzen dat ik daar woon voordat ik mag traden!!!
En duurt het ook nog eens 2 dagen voordat fiat overgemaakt is, dus ff snel iets kopen zit er niet in.
Ja, als ik andere coins onderling trade, maar ik heb er nog niks in staan en ik HODL liever, dus onderling traden doe ik weinig.

Nee, ik blijf wel bij Bitvavo... lekker snel en Nederlands...
Dan maar geen 1000'en coins om uit te kiezen.
MIsschien ook beter :D

#klaag
Dat is bij elke exchange zo. KYC.... Is overigens in enkele minuten gedaan.
Daarna kun je gewoon XRP of zoiets kopen op Bitvavo en doorsturen naar Binance. Ik werk zelf nooit met fiat op Binance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:07
Wat @PilatuS schrijft over niet geliquideerd worden met margin shorten kan ik alleen maar beamen, het is zonde om telkens een liquidatie te pakken te hebben. Maar dat LINKDOWN product van Binance is ook wel vaag, want het lijkt gewoon te werken als een dagoptie die niet geliquideerd wordt, maar wel telkens veel percentage in waarde verliest bij een stijging van LINK, maar echter marginaal stijgt als LINK daalt. Paar dagen terug stond LINK op $13,43, toen stond LINKDOWN op $1,46.. en nu dat LINK op $17,21 staat, doet ie $0,60, bijna 60% lager. Het is ook niet zo dat als LINK weer gaat dalen tot bijv. $13,43, dat die LINKDOWN dan weer op $1,46 dollar komt te staan, dan komt ie met 60% bij ca. $0,96 en sta je nog op verlies. Ik denk dat het gewoon wijs is zoals @Taro schrijft om met shorten van LINK af te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 08:35
HaruHaru schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:45:
[...]

Ik ben zelf niet bekend met NEO of XLM. VET is wel groeiende maar ik koop liever ADA ipv VET.

LINK zou ik gewoon van afblijven, enorme hype over. Als je had gekocht toen die nog geen 1 dollar was, prima, maar nu is het gewoon toxic, ik zie totaal geen nut van LINK. Er zijn zoveel crosschain blockchains of verbinden van ene blockchain met de andere (QTUM) dat ik gewoon kies voor QNT. De ene is beter dan de ander blablabla goedkoper blablabla.

En oh my god, DeFi zal zo erg in mekaar storten als de hype voorbij is.... al denk ik zelf dat DeFi toch lang blijven en in de toekomst wel een plek heeft. Bijna elke dag komen er 10 nieuwe cryptos bij voor DeFi.
Dit lijkt wel een nieuwe ICO ronde en kijk wat daarmee gebeurt is :D

Maar hey, my opinion.

Other topic: Ik denk dat ADA zeer bullish is nu. hangt al erg lang op support en begint nu weer te stijgen. Hopelijk zet het voort.
Koop een DeFi coin in dip, verkoop bij stijging en herhaal is een beetje mijn werkwijze momenteel. Maakt niet eens uit welke shitcoin het is verder. :P Mag nog wel even door blijven gaan wat mij betreft.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Hooli-gan schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:51:
[...]

Dat is bij elke exchange zo. KYC.... Is overigens in enkele minuten gedaan.
Daarna kun je gewoon XRP of zoiets kopen op Bitvavo en doorsturen naar Binance. Ik werk zelf nooit met fiat op Binance.
Puntje...
Dat ga ik nog es ff proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
Riesj74 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:29:
[...]

Puntje...
Dat ga ik nog es ff proberen.
Binance ondersteunt nu ook Ideal betalingen. Niet instant maar wel vrij vlot. Valkuiltje is dat dat niet op ieder handelspaar kan. Uiteraard wel op BTC, rest niet onderzocht.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Bikkel10 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:35:
[...]

Binance ondersteunt nu ook Ideal betalingen. Niet instant maar wel vrij vlot. Valkuiltje is dat dat niet op ieder handelspaar kan. Uiteraard wel op BTC, rest niet onderzocht.
Ideal ben ik nog niet tegengekomen.
Wel credit cards enzo, maar wel ff met 3% fee dan.
Nee dank u :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
Riesj74 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Ideal ben ik nog niet tegengekomen.
Wel credit cards enzo, maar wel ff met 3% fee dan.
Nee dank u :D
Onder Third Party Payment heb je bij BTC ETH en BUSD de optie voor Ideal. :Y)
Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!