16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Niet iedereen, ik had een stash in LINKDOWN/USDT zittenEzekielll schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:38:
Iedereen Rekt
Maar ja, kwam van 3 ... dus winst is ... TOCH KUT!
Anyway, ik moet toch echt mijn eigen advies opvolgen.... ik blijf ff HODLen tot eind dit jaar.
Voor nu zijn dat:
ADA/LINK/BTC/ETH/MIOTA/XTZ/XLM en NPXS(voor de lolz)
[ Voor 14% gewijzigd door FijneKerst op 11-08-2020 16:00 ]
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Enige context is wel prettig... meestal....Ladonna schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:05:
1000% omg!! Waarom heb ik dat niet
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Niemand kan de toekomst voorspellenLadonna schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:12:
1000% omhoog op binance... Om te huilen. Nooooit maak ik zoiets mee. Srm
Een nieuwe listing, was knap geweest als je die op het startpunt had kunnen kopen. Realistisch zo'n 35% als je er heel vroeg bij was (na enkele minuten). Niet zo bijzonder, want had even goed 35% naar beneden kunnen gaan. Roulette!Ladonna schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:12:
1000% omhoog op binance... Om te huilen. Nooooit maak ik zoiets mee. Srm
Die coin is niet echt zoveel gestegen he. De eerste transactie wordt door Binance als beginpunt genomen. Omdat het orderbook leeg begint, kan die transactie heel erg afwijken van de normale prijs. Daarom wordt de huidige prijs als +1000% getoond, maar er is waarschijnlijk maar 1 iemand die voor die lage prijs heeft kunnen kopen.Ladonna schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:17:
In hoeveel tijd is ie zo omhoog gegaan vandaag dan?
Slecht voor je om zo naar trades te kijken, wees tevreden met je winst punt.Riesj74 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:59:
Ik baal echt dat ik 80% van mijn LINKies heb verkocht op 6 dollah ....
Maar ja, kwam van 3 ... dus winst is ... TOCH KUT!
Anyway, ik moet toch echt mijn eigen advies opvolgen.... ik blijf ff HODLen tot eind dit jaar.
Voor nu zijn dat:
ADA/LINK/BTC/ETH/MIOTA/XTZ/XLM en NPXS(voor de lolz)
Zo werkt het nou eenmaal, dan kan je ook wel zeggen had ik in 2000 maar voor 50 dollar p/a google gekocht, of apple, amazon, tesla, enz enz.
Holden met crypto is imo nooit slim en al helemaal niet na een kleine run, want die dip komt er echt wel en dan blijf je achter als bagholder.
Een Link/Band zijn pure shitshow pump en dump coins waarvan de top bijna alles zelf in beheer heeft.
Ik heb te weinig coins om echt te traden en leuke winst te behalen.Slux schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:25:
[...]
Slecht voor je om zo naar trades te kijken, wees tevreden met je winst punt.
Zo werkt het nou eenmaal, dan kan je ook wel zeggen had ik in 2000 maar voor 50 dollar p/a google gekocht, of apple, amazon, tesla, enz enz.
Holden met crypto is imo nooit slim en al helemaal niet na een kleine run, want die dip komt er echt wel en dan blijf je achter als bagholder.
Een Link/Band zijn pure shitshow pump en dump coins waarvan de top bijna alles zelf in beheer heeft.
Ik gok er gewoon op dat de after-halving run hetzelfde is als de vorige 2... en dus dat we in Dec/Jan een mooie ATH hebben voor de meeste coins.
Dan verkoop ik het merendeel en kan ik met een gerust hart mijn trouwerij betalen
Ik zat laatst te denken dat LINK misschien nog wel eens de nieuwe XRP kan worden. Hele dikke runs omhoog met heel veel hype en de ontwikkelaars hebben er veel te veel van. XRP zou het ook helemaal worden en alles gaan veranderen. Toen kwam de volgende bearmarket en 2 jaar lang alleen maar dalen en dalen waarbij Ripple lekker aan het verkopen is. Verder geen idee hoe het zal gaan hoor, maar er zijn wat overeenkomstenSlux schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:25:
[...]
Iedereen kent je gevoel, maar winst pakken en daarna toekijken hoe iets verder stijgt is helemaal niet erg. Want de koers had ook kunnen dalen (al dan niet direct na het terugkopen).
Ik heb laatst echt prachtige resultaten gehaald met Tesla aandelen, maar ben er alsnog te vroeg uitgestapt. Dusdanig verschil dat ik daar alleen al een Tesla Model 3 LR van had kunnen kopen. Dat heeft mij ook wel iets gedaan... Maar nu daalt de koers weer gedurende enige tijd en had ik dus weer xx k aan Euro's verloren. Daar had ik dan ook weer van gebaald. Was ik wel uitgestapt dan was de koers vast verder gestegen en daar had ik ook weer van gebaald.
Daarom: shit happens, je maakt keuzes en achteraf kan het altijd beter. Maar winst nemen is altijd beter dan winst verliezen of inleg verliezen. Dus je hebt het goed gedaan, achteraf gezien had het (altijd) beter gekund.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Oh ja, maar mijn opmerking van zojuist was ook niet echt serieus hoor.. misschien had ik er een smilie achter moeten zettenTaro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:40:
@Riesj74 Als dit een bullrun met bijv. een nieuwe ATH voor Bitcoin blijkt te zijn dan is holden goed. Er zijn ook zat mensen die hetzelfde gevoel als jou hebben gehad vanaf de 1k tot bijv. 18k, toen zijn gaan holden en dat daarna helemaal naar beneden hebben gedaan. Dat hoeft dus ook geen goede keuze te zijn.
Iedereen kent je gevoel, maar winst pakken en daarna toekijken hoe iets verder stijgt is helemaal niet erg. Want de koers had ook kunnen dalen (al dan niet direct na het terugkopen).
Ik heb laatst echt prachtige resultaten gehaald met Tesla aandelen, maar ben er alsnog te vroeg uitgestapt. Dusdanig verschil dat ik er een Tesla Model 3 LR van had kunnen kopen. Dat heeft mij ook wel iets gedaan... Maar nu daalt de koers weer gedurende enige tijd en had ik dus weer xx k aan Euro's verloren. Daar had ik dan ook weer van gebaald. Was ik wel uitgestapt dan was de koers vast verder gestegen en daar had ik ook weer van gebaald.
Daarom: shit happens, je maakt keuzes en achteraf kan het altijd beter. Maar winst nemen is altijd beter dan winst verliezen of inleg verliezen. Dus je hebt het goed gedaan, achteraf gezien had het (altijd) beter gekund.
Ik HODL wel met BTC en ETH, maar ik kijk wel dagelijks naar de koers en lees de nieuwsberichten.
Met LINK en XLM enzo... en zelfs ADA, trade ik afentoe wel... als mijn excelletje zegt dat ik dat moet doen
Ik heb al bijna 100% winst op mijn inleg sinds Oktober 2019.... dus je hoort mij echt niet klagen.
Ja afentoe tegen mijn vriendin.... dat ik niet meer mag inleggen!

Ook met een smiley erbij blijft het klote dat je winst bent misgelopenRiesj74 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Oh ja, maar mijn opmerking van zojuist was ook niet echt serieus hoor.. misschien had ik er een smilie achter moeten zetten
Ik HODL wel met BTC en ETH, maar ik kijk wel dagelijks naar de koers en lees de nieuwsberichten.
Met LINK en XLM enzo... en zelfs ADA, trade ik afentoe wel... als mijn excelletje zegt dat ik dat moet doen
Ik heb al bijna 100% winst op mijn inleg sinds Oktober 2019.... dus je hoort mij echt niet klagen.
Ja afentoe tegen mijn vriendin.... dat ik niet meer mag inleggen!
Aan de andere kant is er niets mooiers dan trouwen, dat kan net zo gaan aanvoelen als te vroeg uitstappen bij LINK
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 11-08-2020 16:50 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Zeker, zou mij ook niks verbazen.PilatuS schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:33:
[...]
Ik zat laatst te denken dat LINK misschien nog wel eens de nieuwe XRP kan worden. Hele dikke runs omhoog met heel veel hype en de ontwikkelaars hebben er veel te veel van. XRP zou het ook helemaal worden en alles gaan veranderen. Toen kwam de volgende bearmarket en 2 jaar lang alleen maar dalen en dalen waarbij Ripple lekker aan het verkopen is. Verder geen idee hoe het zal gaan hoor, maar er zijn wat overeenkomsten
Te weinig animo voor een nieuwe bullrun als je het mij vraagt, nu shitcoins holden is vragen om problemen, om mij heen zit iedereen in de reguliere aandelen tegenwoordig, dat is de nieuwe bullrun dit jaar.Taro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:40:
@Riesj74 Als dit een bullrun met bijv. een nieuwe ATH voor Bitcoin blijkt te zijn dan is holden goed. Er zijn ook zat mensen die hetzelfde gevoel als jou hebben gehad vanaf de 1k tot bijv. 18k, toen zijn gaan holden en dat daarna helemaal naar beneden hebben gedaan. Dat hoeft dus ook geen goede keuze te zijn.
Maar je weet het nooit met crypto.
Eens, daarom hier ook alles (op DOT, AMPL en DMG dus) in fiat nu. Vanochtend wat Link en Ankr met wat verlies gedumpt nadat ik gisteren met een kleiner percentage dan de dagen daarvoor weer was ingestapt. Zoals gezegt koop ik pas ruim boven de 12k Bitcoin weer in, niet in deze no trade zone die maar zo de top met een wick kan blijken te zijn.Slux schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:49:
[...]
Te weinig animo voor een nieuwe bullrun als je het mij vraagt, nu shitcoins holden is vragen om problemen, om mij heen zit iedereen in de reguliere aandelen tegenwoordig, dat is de nieuwe bullrun dit jaar.
Maar je weet het nooit met crypto.
NOU!!!Taro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:48:
[...]
Ook met een smiley erbij blijft het klote dat je winst bent misgelopen
Ik hou van bruggen...Aan de andere kant is er niets mooiers dan trouwen, dat kan net zo gaan aanvoelen als te vroeg uitstappen bij LINKOf misschien neem je ooit je verlies en ga je daarna onder een brug wonen, dat kan ook...
en ook je scheiding betalenRiesj74 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:31:
[...]
Ik heb te weinig coins om echt te traden en leuke winst te behalen.
Ik gok er gewoon op dat de after-halving run hetzelfde is als de vorige 2... en dus dat we in Dec/Jan een mooie ATH hebben voor de meeste coins.
Dan verkoop ik het merendeel en kan ik met een gerust hart mijn trouwerij betalen
Al die coins naar nieuwe ATH's zou echt vet zijn. Als ze een kwart halen (excl BTC) zou al mooi zijn, dan wordt het hier feest.
Ik ben geen TA expert maar volgens mij zien we weer een higher low, mits die 11450 houdt vandaag.
De tijd leert of het tij keert
Laat maar weten als je zover bent, ik weet nog wel een paar mooie bruggetjes voor je
Slux schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:58:
[...]
Laat maar weten als je zover bent, ik weet nog wel een paar mooie bruggetjes voor je

Right there with you... Exec. price: 11550.0The_Goat schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:00:
Ik heb nog maar weer eens wat aan mn long geadd op 11550.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Heb ByBit weer naar 0 afgeroomd, dus het is voor mij simpel spot traden. Aan de andere kant pakken ook vrij veel traders in deze regionen winst en duurt het te lang tot een volgende uitbraak boven de 12.2k. Als Bitcoin er voor gaat dan knalt die snel door de 12.2 heen en dan zit ik weer aan boord.
Wanneer closen jullie de posities @The_Goat en @Liberteh?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 46% gewijzigd door A87 op 11-08-2020 17:16 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
:fill(white):strip_exif()/f/image/qE7Z0PyLid7GDw2pjWTXo2qL.png?f=user_large)
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat de meningen over de richting zo uiteen lopen. Natuurlijk is nooit iedereen het er unaniem over eens, maar ik zit in fiat en gok op een daling, anderen openen een long. Een aantal alts zijn enorm gestegen, Bitcoin beweegt heen en weer binnen een channel na een mooie stijging die ook maar zo weer ongedaan kan worden gemaakt met een enkele enorme rode candle. De winst van de alts kan in BTC worden omgezet of in fiat/hodl. In het eerste geval zal Bitcoin stijgen, in het 2e geval gelijk blijven of dalen. Er gaat echt een grote move komen.
[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 11-08-2020 18:00 ]
We zitten momenteel nog steeds in een ascending triangle dus zolang die valide is gok ik op continuatie. Tenzij een 4h candle anders bewijstTaro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:12:
Dit kan wel mooi worden. Nu een long openen kan prima uitpakken, nogmaals een stijging richting 12k zit er zeker in. De vraag is of Bitcoin daar ook voorbij gaat en ik gok nu van niet.
Heb ByBit weer naar 0 afgeroomd, dus het is voor mij simpel spot traden. Aan de andere kant pakken ook vrij veel traders in deze regionen winst en duurt het te lang tot een volgende uitbraak boven de 12.2k. Als Bitcoin er voor gaat dan knalt die snel door de 12.2 heen en dan zit ik weer aan boord.
Wanneer closen jullie de posities @The_Goat en @Liberteh?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
volgens mij is de correlatie meer dan ooit
Prepare for the next ATH
Ik kijk er af en toe naar maar je mag assets eigenlijk niet vergelijken.sourcecode schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:20:
houden jullie geen rekening met Goud en sp500 ?
volgens mij is de correlatie meer dan ooit
Ik ben allang blij dat de 'correlatie' met S&P niet meer aanwezig is. Ik kon van tevoren zien bij S&P wat BTC ging doen begin dit jaar... en dat heb ik liever niet.
Goud? Gaat richting nieuwe highs niet omdat het meer waard wordt maar de andere kant van die trade waarde verliest.
Verder hou ik vooral mijn eigen chart aan. Die klopt voor mij altijd het meeste achteraf. En zo zou het voor iedereen moeten zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Liberteh op 11-08-2020 17:23 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
[ Voor 31% gewijzigd door A87 op 11-08-2020 18:01 ]
Jesus Coin? Is dat je nieuwe pareltje?
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Prepare for the next ATH
Ja idd, vs BTC prima, maar vs fiat niet.sourcecode schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:19:
Die LINK lijkt wel gevecht nu met BTC
VerdamptVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:13:
Waar is mien geld, Bitcoin?
De tijd leert of het tij keert
Van Taro kunnen we wel wat van leren.raq schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:36:
Heeft die @Taro het toch weer bij het rechte eind. Maar ja, wanneer stap je weer op de raket?
In een persbericht van 11 augustus bevestigde MicroStrategy dat het 21.454 BTC had gekocht voor $250 miljoen. MicroStrategy: deze stap “weerspiegelt ons geloof in Bitcoin” Michael J. Saylor, de CEO van MicroStrategy
Hopelijk volgen er meer
[ Voor 33% gewijzigd door lighting_ op 11-08-2020 19:50 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0N4SUjMwj7TX4ls0SqYXkWTl.jpg?f=user_large)
[ Voor 65% gewijzigd door Taro op 11-08-2020 19:50 ]
klootzakTaro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:42:
11.410 gekocht, 11.534 verkocht. Verder dalen weer aub
[Afbeelding]
Klopt
Verwacht rond 11.475 nog wel een opvering richting 11.5xx/628, daarna verder dalen.
[ Voor 22% gewijzigd door Taro op 11-08-2020 20:15 ]
Opleving, omdat dat een tijdelijke support in de afgelopen 2,5 uur is?Taro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:08:
[...]
Klopt
Verwacht rond 11.475 nog wel een opvering richting 11.5xx/628, daarna verder dalen.
Kan je ergens ook 24/7 traden in niet-aandelen zoals zilver en goud? Ik heb bijv. laatst mijn NL zilver ETF verkocht, maar in tegenstelling tot normale aandelen die alleen op beurs X verhandeld worden is dat voor grondstoffen natuurlijk anders. Iedere beurs biedt wel iets aan, maar de meeste zijn maar 8-9 uur per dag geopend en in de tussentijd kan je dus geen actie ondernemen bij moves als deze. Of kan dat bijv. op Robin Hood wel?Bever! schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:33:
Wow die dump op zilver is echt episch --15%
BTC is morgen aan de beurt
Morgen? Of Boomshot morgen omdat geld juist naar BTC gaat .. waar baseer jij het op ?Woohooo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:42:
Crash/dip van goud op 6,5% is wel fors
goud was ook fors gestegen tja dan zakt het een keerWoohooo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:42:
Crash/dip van goud op 6,5% is wel fors
Na een wat grotere daling veert een coin vaak weer iets terug. Daarna wordt bepaald of het een dipje was of nieuwe trend wordt afhankelijk van de verhouding instappers/verkopers. Puur een kwestie van vertrouwen dus. Mijn vertrouwen voor >12.2k is zoals bekend al verdwenen. Wat niet zegt dat het niet meer haalbaar is, maar ik zal niet de enige zijn. Na de 20k en 14k is 12.2k een mooie volgende top met wick.Sahara schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:35:
[...]
Opleving, omdat dat een tijdelijke support in de afgelopen 2,5 uur is?
Zoals bekend handel ik vaak op gevoel en patronen. Niet altijd makkelijk aan anderen uit te leggen. Maar iedereen ziet hier wel dat als het sentiment enige tijd erg positief is dat daarna vaak een moment van ongeloof volgt: wat gebeurt er nu? Was dit niet de nieuwe ATH waar we allemaal op hebben gehoopt? Waarom verkoop je tijdens een bullrun?
De markt bestaat steeds meer uit mensen die tussendoor al winst nemen. Niet iedereen probeert de top te timen, want dat is lastiger en levert minder op en die top kan enorm ver weg zijn. En er is geen garantie op een nieuwe ATH voor Bitcoin, helemaal omdat er ook enorm veel geld naar de altcoins vloeit.
Dus vandaar de opleving die ik verwacht en die is vaak genoeg weer net voldoende om fomo aan te wakkeren (>11.6k) en klein genoeg om niet echt zoden aan de dijk te zetten (<11.65k).
Maarja, ik zeg uiteindelijk ook alleen maar wat ik verwacht en ik kan daar uiteraard ook volledig naast zitten, dus bepaal vooral je eigen taktiek.
Op naar de 12.5k
long open laten tot 2021The_Goat schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:34:
Heb er nog maar eens een beetje bijgekocht op 11418 zojuist
Op naar de 12.5k
Meegaan op de 10-jarige jubilieum trent van greed. Mischien af entoe keer even uitstappen in een blowoff top op weekly oid. 11k is vroeg zat als entree
Enige wat je nodig hebt is skills om niets te doen.
*check weekly GOLD als voorbeeld. WAT EEN GEWELDIG VOORBEELD!! de blowoff top die nu in elkaar donderd as we speak. Met achterlijk veel volume in opbouw op weekly
[ Voor 48% gewijzigd door A87 op 11-08-2020 21:57 ]
Goed verhaal, lekker kort. Er borrelt ook wat hype rond de token, dus daar hoop ik van te profiteren als BTC weer een beetje normaal gaat doen.
Beetje dezelfde achterlijke spontane ondoordachte actie toen ik een tijdje geleden BAND kocht, dus dit kan alleen maar goed aflopen toch?

Heb me stiekem wel ingelezen. Het is nog een oracle solution, dus hot en kan daarom wat centjes opleveren
[ Voor 41% gewijzigd door Mooody op 11-08-2020 22:06 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Prepare for the next ATH
Let's get it over with...
[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 11-08-2020 22:10 ]
Ironie is dat het nu heel erg voelt als de bodem
[ Voor 29% gewijzigd door The_Goat op 11-08-2020 22:20 ]

Hopen dat de 11.1k/10.9k blijft staan en dan is er geen reet aan de hand. Daaronder flink support op 10.2k.
De shitcoins die te duur werden, zijn straks weer betaalbaar voor het volgende runnetje.
Mijn BAND is uit stake, dus kan nu verkocht worden. Denk dat ik nog ff wacht
Snap ik toch. En ik vind het knap.Taro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:32:
[...]
Dat is het verschil tussen holden en traden. Op de lange termijn mogelijk niets aan de hand, dus wat je zegt klopt op zich. Maar op de korte termijn kan je dit moment zeker gebruiken om de hoeveelheid BTC in je pf te vergroten. Niemand is hier volgens mij in paniek of iets dergelijks, maar als niet-holder zijn dit de momenten om te handelen. Verschillende manier van aanpak dus.
Ik heb de afgelopen uren extra Bitcoin vergaard door in fiat te zitten, nu alleen weer het juiste instapmoment plannen.
Ik probeer het via shitcoins. Als er af en toe een runner bij zit, kan ik het traden achterwege laten. Ben er namelijk niet zo goed in. Handel teveel vanuit emotie en heb heel weinig geduld. Maar goed, dat weet ik van mezelf
[ Voor 65% gewijzigd door Mooody op 11-08-2020 22:43 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dat is het verschil tussen holden en traden. Op de lange termijn mogelijk niets aan de hand, dus wat je zegt klopt op zich. Maar op de korte termijn kan je dit moment zeker gebruiken om de hoeveelheid BTC in je pf te vergroten. Niemand is hier volgens mij in paniek of iets dergelijks, maar als niet-holder zijn dit de momenten om te handelen. Verschillende manier van aanpak dus.Mooooody schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:26:
Jongens, zoom anders ff uit naar de daily. Lekker belangrijk dit.
Hopen dat de 11.1k blijft staan en dan is er geen reet aan de hand. Daaronder flink support op 10.2k.
Ik heb de afgelopen uren extra Bitcoin vergaard door in fiat te zitten, nu alleen weer het juiste instapmoment plannen.
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 11-08-2020 22:36 ]
Verwijderd
Ach, heb al genoeg bloedbaden mee gemaakt.
Ik hold gewoon lekker door. Boeit mij het, heb er toch maar een habbekrats inzitten.
Kijken wat de schade is morgen.
Ik maak dit er voorlopig van, misschien klein shortje bij een retest van de rode balk, heb wat bids in de groene balk geplaatst mocht het gek worden vannacht
Ik trade meestal op ig.com is bijna klokje rondTaro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:41:
[...]
Kan je ergens ook 24/7 traden in niet-aandelen zoals zilver en goud? Ik heb bijv. laatst mijn NL zilver ETF verkocht, maar in tegenstelling tot normale aandelen die alleen op beurs X verhandeld worden is dat voor grondstoffen natuurlijk anders. Iedere beurs biedt wel iets aan, maar de meeste zijn maar 8-9 uur per dag geopend en in de tussentijd kan je dus geen actie ondernemen bij moves als deze. Of kan dat bijv. op Robin Hood wel?
Verwijderd
Ik doe voor de gein ook eens een stoploss op mn BTC.
11100 trigger met sell op 11054.
Indien deze vannacht wordt gehit ben ik USDT ontmaagd.
Nooit eerder heb ik getetherd.
Laten we hopen dat het er niet van komt, maar ik moet toch ook een beetje hip doen. Denk ik.
Wedden dat ik de bodem verkoop en dat we morgen 14k staan als ik wakker wordt?
Maargoed dan lachen we er samen wel om. Ik reken op jullie.
En de limit kan je gerust bijv. 1.000 Dollar lager zetten, dan weet je zeker dat de order wordt uitgevoerd en dat gaat altijd tegen de beste koers op dat moment, dus, bijv. alsnog 11.054. Maar anders blijf je mogelijk met een niet ingevulde sellorder op 11.054 zitten als er een enorme sellpressure is.
The_Goat schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:12:
De ronde bedragen theorie is echt onzin, backtest dat nou maar eens gewoon 😜
Het woord 'onzin' kan feitelijk alleen worden gebruikt als iemand anders met onjuiste feiten aan komt zetten.
Verwijderd
Oh echt? Ik dacht altijd dat bij een stop limit je limit geplaatst werd wanneer de stop geraakt is.Taro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:06:
@Verwijderd Tip: Nooit de stop op ronde bedragen zetten, vaak pakt men dan rond in dit geval bijv. op 11074-086 jouw muntjes op om daarna de koers weer te laten stijgen. Waar je hem dan wel plaatst laat ik uiteraard aan jou over
En de limit kan je gerust bijv. 1.000 Dollar lager zetten, dan weet je zeker dat de order wordt uitgevoerd en dat gaat altijd tegen de beste koers op dat moment, dus, bijv. alsnog 11.054. Maar anders blijf je mogelijk met een niet ingevulde sellorder op 11.054 zitten als er een enorme sellpressure is.
Dus wanneer de koers 11.100 raakt dat er dan een order voor mij wordt geplaatst op 11.054.
Wat een noob ben ik eigenlijk...
Dus zodra die (in dit geval) 11.100 wordt geraakt verkoopt hij voor die prijs?
Pak het Binance BTC orderboek er eens bij en kijk naar 12k, 12.5k en 13k. Die getallen worden daar echt niet allemaal verwijderd. Iedere keer zie ik op ronde bedragen 100'en BTC gekocht worden.The_Goat schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:12:
De ronde bedragen theorie is echt onzin, backtest dat nou maar eens gewoon 😜
Edit: Oh, en 11k met meer dan 600 BTC.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 11-08-2020 23:23 ]
Er wordt een limit order gemaakt als de stop prijs wordt aangeraakt. Maar als je aansluit achterin de stop limit of market order rij, dan kan je dus met een niet ingevulde order blijven zitten. Daarom gewoon altijd lekker laag, maar, natuurlijk niet 2-3-4k te laag, want je wil niet dat er door 1 enkele enorme market order je muntjes voor 3-4k te weinig worden verkocht als de prijs daarna weer opveert.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:20:
[...]
Dus zodra die (in dit geval) 11.100 wordt geraakt verkoopt hij voor die prijs?
En als je stop op 11.100 wordt geraakt met een limit order op 11.054, dan kan inderdaad de verkoopprijs 11.099,99 zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 11-08-2020 23:44 ]
Te vaak gethetered om dan in de ochtend te zien dat ik weer geld weggegooid heb...dan maar liever wakker worden met wat meer BTC ten koste van wat misbare fiat.
Niet allemaal verwijderd, maar het is ook niet zo dat buiten die ronde getallen geen sell orders etc staan.PilatuS schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:21:
[...]
Pak het Binance BTC orderboek er eens bij en kijk naar 12k, 12.5k en 13k. Die getallen worden daar echt niet allemaal verwijderd. Iedere keer zie ik op ronde bedragen 100'en BTC gekocht worden.
Edit: Oh, en 11k met meer dan 600 BTC.
Heb ooit een vriend die wat handig was met scriptjes highs en lows van oa btc laten testen op verschillende timeframes, blijkt geen zak uit te maken of dat ronde getallen zijn of niet. Interessant kan zijn te kijken of die trendreversal wel binnen bv een 5$ range van een rond getal valt, maar dat is procentueel gezien weer een heel ander verhaal bij een btc van 3k dan een btc van 20k. Zo ver zijn we niet gegaan
Verwijderd
Allemamaggies wat een gedoe.Taro schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:23:
[...]
Er wordt een limit order gemaakt als de stop prijs wordt aangeraakt. Maar als je aansluit achterin de stop limit of market order rij, dan kan je dus met een niet ingevulde order blijven zitten. Daarom gewoon altijd lekker laag, maar, natuurlijk niet 2-3-4k te laag, want je wil niet dat er door 1 enkele enorme market order je muntjes voor 3-4k te weinig worden verkocht als de prijs daarna weer opveert.
Ik denk dat ik maar hodl.

Als ik trade met een OCO op BTC pairs en uitgestopt wordt dan doet hij dat toch altijd op mijn limit, nooit op de stop... Dus ik snap deze echt even niet. My bad.
Misschien omdat ik met kleine bedragen trade op relatief vrij hoog volume? Dat die kleine orders eigenlijk altijd wel gepakt worden?
Je bedoelt dit voor hele diepe volatiele wicks, of echt om in eerste instantie positie te behouden tenzij de hel compleet los breekt?
Of is de limit de absolute bodemprijs en verkoopt hij tussen de stop en de limit voor de beste prijs en heb ik het al die tijd verkeerd begrepen en ook dom geluk gehad dat die paar verlies trades net mijn limit vulden?
Op de ronde getallen staan op Binance wel de grootste orders. Tuurlijk staat er ook 50 BTC op 11.950, maar op 12k zal altijd veel meer staan. Als ik wil verkopen op 12k dan wordt dat 11.973 en niet 12k rond.The_Goat schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:39:
[...]
Niet allemaal verwijderd, maar het is ook niet zo dat buiten die ronde getallen geen sell orders etc staan.
Je zie vaak genoeg dat op Bitmex er 12.123 of wat dan ook aangetikt wordt, maar Binance dan niet verder dan 12k komt door zo'n wall. Het komt natuurlijk voor dat de walls daar wel volledig opgegeten worden, maar ik heb het vaak genoeg gezien dat het ook niet zo is. Als je wil verkopen maak je met net ietjes lager gewoon meer kans. Of dat nou 50% is of 10%, geen idee en 50% zal het ook niet zijn, maar de kans is wel groter. Ik zie het in de praktijk met andere coins ook gewoon te vaak gebeuren. Een run omhoog waarbij zeg 10 dollar gebroken wordt is dan nog anders. Maar van 10 dollar zakken naar 9 dollar en daar een scalp pakken, no way dat mijn orders op 10 dollar staan. Ik heb veel te vaak gezien dat die ronde bedragen net niet worden geraakt of deels. Dit is misschien ook wel waarom ik er zo overtuigt van ben, omdat ik veel kleine scalps maak. Ik heb extreem vaak sell orders gefilled door net ietsjes lager te gaan zitten waarbij het ronde getal niet geraakt werd omdat er 50k dollar stond waarbij er 15k werd gefilled. Dan niet je order er door krijgen en dan de koers met 1% of meer zien zakken, ik doe het niet.
Op Binance of ergens ander ? En met BTC of ook met alts ? Met alts is het voor mij standaard en dit heeft mij veel geld opgeleverd.Heb ooit een vriend die wat handig was met scriptjes highs en lows van oa btc laten testen op verschillende timeframes, blijkt geen zak uit te maken of dat ronde getallen zijn of niet.
Edit: Wat ik trouwens ook constant zie gebeuren omdat ik low timeframe scalp is een dikke order op zeg 12.5 dollar. Dan een paar orders er onder en ook steeds nieuwe orders waarbij ze elkaar verdringen met steeds ietjes lager. Je ziet de bots vechten tegen elkaar om het verkocht te krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 12-08-2020 00:05 ]
Verwijderd
Die moeilijke trade shit bewaren we wel voor de volgende dip.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ffEoGi3SgZz5Nz3AulhJjrdz.jpg?f=user_large)
Ik zoom nogmaals uit. Stock to flow moet gevolgd worden, anders haakt iedereen af. Dat snappen de whales heel goed. Daarom gewoon hoddlen. Kan het niet eenvoudiger zeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:49:
Nevermind. We stijgen alweer.
Die moeilijke trade shit bewaren we wel voor de volgende dip.
[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 12-08-2020 00:05 ]
Verwijderd
Ok meneer. Duidelijke taalMooooody schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:51:
[...]
Stock to flow moet gevolgd worden, anders haakt iedereen af. Dat snappen de whales heel goed.
Daarom gewoon hoddlen.
/me verwijderen doet vaag stop-limit USDT ding.

Ja heel goed. Ik doe dit ook niet voor mijn lol.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:58:
[...]
Ok meneer. Duidelijke taal![]()
/me verwijderen doet vaag stop-limit USDT ding.
Ja daar zit ik dus niet in. Moet ik daar in?
En waarom is het een betere investering dan Kava, LEND, Kyber etc ? Omdat Coinbase waarschijnlijk.
Was op coinbase, btc en een paar grotere alts in 2018 (xrp, Eos en ltc), zal binance dus niet heel veel ontlopenPilatuS schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:48:
[...]
Op de ronde getallen staan op Binance wel de grootste orders. Tuurlijk staat er ook 50 BTC op 11.950, maar op 12k zal altijd veel meer staan. Als ik wil verkopen op 12k dan wordt dat 11.973 en niet 12k rond.
Je zie vaak genoeg dat op Bitmex er 12.123 of wat dan ook aangetikt wordt, maar Binance dan niet verder dan 12k komt door zo'n wall. Het komt natuurlijk voor dat de walls daar wel volledig opgegeten worden, maar ik heb het vaak genoeg gezien dat het ook niet zo is. Als je wil verkopen maak je met net ietjes lager gewoon meer kans. Of dat nou 50% is of 10%, geen idee en 50% zal het ook niet zijn, maar de kans is wel groter. Ik zie het in de praktijk met andere coins ook gewoon te vaak gebeuren. Een run omhoog waarbij zeg 10 dollar gebroken wordt is dan nog anders. Maar van 10 dollar zakken naar 9 dollar en daar een scalp pakken, no way dat mijn orders op 10 dollar staan. Ik heb veel te vaak gezien dat die ronde bedragen net niet worden geraakt of deels. Dit is misschien ook wel waarom ik er zo overtuigt van ben, omdat ik veel kleine scalps maak. Ik heb extreem vaak sell orders gefilled door net ietsjes lager te gaan zitten waarbij het ronde getal niet geraakt werd omdat er 50k dollar stond waarbij er 15k werd gefilled. Dan niet je order er door krijgen en dan de koers met 1% of meer zien zakken, ik doe het niet.
[...]
Op Binance of ergens ander ? En met BTC of ook met alts ? Met alts is het voor mij standaard en dit heeft mij veel geld opgeleverd.
Edit: Wat ik trouwens ook constant zie gebeuren omdat ik low timeframe scalp is een dikke order op zeg 12.5 dollar. Dan een paar orders er onder en ook steeds nieuwe orders waarbij ze elkaar verdringen met steeds ietjes lager. Je ziet de bots vechten tegen elkaar om het verkocht te krijgen.
Rsi wordt bepaald door candle closes (standaard settings iig), niet door wickstoilet_paper schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:51:
Als BTC niet opeens nog veel harder naar onder kachelt zou dit wel es 'n mooi moment kunnen zijn om naar een long te kijken, namelijk mega duidelijk hidden bullish divergence op de 4hr chart:
[Afbeelding]
Ik heb geen idee, gewoon een pure gok van mij en hij pakt vandaag, tot nu toe, goed uitMooooody schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:09:
[...]
En waarom is het een betere investering dan Kava, LEND, Kyber etc ? Omdat Coinbase waarschijnlijk.
Zero.
Verwijderd
Je bent een Tweakert, die coin heet COMP.Mooooody schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:09:
[...]
Letterlijk de nerd afkorting voor computer. 'Even compen, ik zit even een uurtje achter de comp, check even m'n comp voor mails.'
1(tweakert)+1(comp)=2(all-in)
XTZ tikte zojuist 3.9958 aan en SXP tikt 3 aan met de wall op 3 dus niet volledig gekocht. LINK wel door de 13 heen met 13.053. Dat zijn dan 2 scalp mogelijkheden waarbij net onder het ronde getal een fill was geweest en er op niet. Kijk maar eens op de lagere timeframes hoe vaak het gebeurt, meer dan toevalThe_Goat schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:10:
[...]
Was op coinbase, btc en een paar grotere alts in 2018 (xrp, Eos en ltc), zal binance dus niet heel veel ontlopen
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!