tony-stark schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:10:
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een bepaalde strategy voor alles of niets in crypto volgen. Wat ik vooral merk is dat tijd de grootste uitdaging kan zijn. Ik wil mijn tijd zo efficiënt mogelijk besteden. Ik ben daarom benieuwd naar strategieën om tussen 1-10% van mijn totale vermogen in crypto te zetten. Met de filosofie, of alles kwijt of lambo. Dit voor lange termijn. Vergelijk het met een angel investor. Die doet minimaal 30+ investeringen in startups met de hoop op een paar 100X - 1000X winners. Kan dit ook met crypto en hoe dit aan te pakken?
Ik stop er zelf vrijwel geen tijd in. Ten tijde van 20k wel gedaytrade, maar ik heb 1. niet de illusie dat ik de markt kan verslaan en 2. die tijd wil ik er ook niet instoppen. Levert ook veel stress op.
Het is veel leuker om het iedere maand weg te schrijven, te vergeten en af en toe MOON en LAMBO roepen in dit topic.
Wat ik doe: ik koop vrijwel iedere maand een klein plukje Bitcoin bij, ter waarde van ~20% van wat ik anders 'spaar' op een gewone spaarrekening.
Inderdaad met de filosofie: alles kwijt of lambo.
Wellicht is een interessante andere strategie voor jou DCA:
https://bitcoinmagazine.n...st-averaging-dca-trading/
Als je voor long-term investments gaat, is het (imho) belangrijk te kiezen voor cryptomunten die actief blijven. Je kan ook 30 kansrijke altcoins uitzoeken en hopen dat er eentje van overleeft en naar de maan gaat, maar er zijn er zó extreem veel dat de kans niet enorm groot is dat je net de juiste uitzoekt. En met welke ROI ben je akkoord?
Het is de reden dat ik zelf enkel in de 'grote' namen investeer, die bestaan over 5 jaar nog wel (althans, dat denk ik).
Er zijn aan de andere kant juist ontzettend veel mensen die wél die 30 altcoins aankopen en hopen op wat winnaars, en daar ook best eens succes mee krijgen

Dus ja: het kan wel. Veel research doen
Echter, het gros van de Tweakers hier is aan het daytraden geloof ik.