[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 102 Laatste
Acties:
  • 365.037 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

TuutjDrie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Helemaal mee eens.

Het bizarre is verder dat KLM als kritisch wordt aangemerkt en ongelimiteerd staatssteun krijgt. Terwijl KLM al tot de nok gefinancierd is en de luchtvaartbranche flinterdunne marges heeft (zelfs bij nagenoeg 100% capaciteit). Terugbetalen zal nooit gebeuren, je zou zelfs zo ver kunnen gaan om KLM technisch failliet te noemen.

Half Nederland staat al weer lekker in de rij op Schiphol (buitenlandse vakantie is schijnbaar een primaire levensbehoefte waar alles voor moet wijken, want de vakantie is immers betaald, 1.500 euro is belangrijker dan je gezondheid en die van anderen).

Ondanks de nadrukkelijke mededeling van de premier dat repatriëring niet zal gaan plaatsvinden bij uitbraken in het buitenland weet je nu al welke jankverhalen gaan komen van dombo's die ondanks alle waarschuwingen toch vertrekken en niet op eigen kracht terug kunnen komen.

Een jaartje vakantie vieren in Nederland is schijnbaar geen optie. 8)7
Wij blijven lekker thuis en met het vakantiegeld gaan we de lokale horeca eens goed ondersteunen. Echt afzien zal dat niet worden. ;)

Wel hebbben we in september een weekendje Efteling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Anoniem: 1032405 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:11:
Gister aan het werk, koptelefoon op met radio en toen kwam het nieuws. De reisadviezen worden versoepeld, vliegvaartmaatschappijen voegen steeds meer vluchten toe en veel vakanties lijken daarmee door te kunnen gaan.

Echt direct daarna het bericht dat de verzorgingshuizen deze week met de verwachte hittegolf geen ventilatoren mogen plaatsen, en ook de airconditioning moet uitblijven, in verband met besmettingsgevaar.

Oftewel: als je jong bent mag je de vleugels weer spreiden de economie weer spekken, maar als je oud en versleten bent, je nut gehad hebt en een IC kostenpostje dreigt te worden dan wordt je opgesloten als een wild beest...

Ik vind daar wel wat van.
Mjah ik heb vanuit het buitenland met stijgende verbazing zitten kijken naar de gekke bokkesprongen thuis... Van groepsimmuniteit tot verspreide besmettingen naar de 1,5 meter maatschappij en het nieuwe normaal en het werd gebracht alsof het volkomen normaal is terwijl ieder weldenkend mens weet dat dat niet gaat lukken. Blijft toch ook bizar dat het beste antwoord dat we hebben op een virus is dat we dan maar volledig 'geisoleerd' van elkaar moeten leren leven. 8)7

Nu mogen de airco en ventilatoren niet aan, wat is het volgende? Niet naar buiten als er een beetje wind staat? :P Laat die oudjes lekker zelf kiezen. Is iemand het er niet mee eens dan gaat die de kamer maar op. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-07 19:29

raq

Ja, bizar. KLM krijgt 4miljard en de zorg krijgt applaus.
Ik werk in de zorg en als ik zie hoe hoog de werkdruk is, hoe slecht de soms de faciliteiten en hoe laag beloning is in ziekenhuizen/eerstelijn voor uitvoerend personeel, dan staat dat niet in verhouding met andere sectoren en schaam ik me de ogen uit de kop.
Alle budgetten staan al jaren onder druk, investeringen worden niet gedaan, roofbouw op personeel, immense regeldruk, dubbele registraties, attitude van patiënten, zo kan ik nog wel even doorgaan. Onthoudt dat als je volgend jaar weer in het stemhokje staat. De druk op de zorg wordt alleen nog maar groter door een vergrijzende bevolking de komende 25jr.

Ontopic: Waar blijft die mega bounce van ERD? De opvolger (fork?) van EDO gaat wel lekker, PTN +40%.

[ Voor 6% gewijzigd door raq op 22-06-2020 14:16 ]

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
raq schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:15:
Ik werk in de zorg en als ik zie hoe hoog de werkdruk is, hoe slecht de soms de faciliteiten en hoe laag beloning is in ziekenhuizen/eerstelijn voor uitvoerend personeel, dan staat dat niet in verhouding met andere sectoren en schaam ik me de ogen uit de kop.
Alle budgetten staan al jaren onder druk, investeringen worden niet gedaan, roofbouw op personeel, immense regeldruk, dubbele registraties, attitude van patiënten, zo kan ik nog wel even doorgaan. Onthoudt dat als je volgend jaar weer in het stemhokje staat. De druk op de zorg wordt alleen nog maar groter door een vergrijzende bevolking de komende 25jr.
Waar moet/kan je tegenwoordig nog op stemmen ? ik zat er vroeger als ondernemer tussen in, tegenwoordig ben je of links of rechts, nu kan ik mezelf in geen enkele partij meer vinden.

2020 is wel het jaar dat duidelijk wordt dat we gewoon met teveel mensen zijn en het land, de wereld gewoon rotter en rotter aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik zag dat je tegenwoordig vrij simpel kan staken op Kraken met XTZ.

Iemand nog tips voor andere coins die staken en makkelijk te doen is zonder je uren moet lezen hoe het werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Slux schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:34:
[...]

2020 is wel het jaar dat duidelijk wordt dat we gewoon met teveel mensen zijn en het land, de wereld gewoon rotter en rotter aan het worden is.
Mensen vervelen zich en kunnen zich nergens meer aan toewijden zonder door 20 andere stromingen de grond in geboord te worden.

We hebben gewoon weer eens een wereld oorlog nodig. Dan kan iedereen nog maar 1 kant op zeiken en hebben we allemaal een gezamelijk doel.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-07 11:15
raq schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:15:

Ontopic: Waar blijft die mega bounce van ERD? De opvolger (fork?) van EDO gaat wel lekker, PTN +40%.
Overheid heeft zelf een monster gecreëerd.
Zorg moet je niet aan de markt overlaten.
Er zijn teveel regels en inefficiëntie. Het probleem is te groot dat geen enkele minister er aan wilt beginnen. Als je de zorg anders wilt organiseren dan gaat het wel een kabinet periode overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 13:39
Slux schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:39:

Iemand nog tips voor andere coins die staken en makkelijk te doen is zonder je uren moet lezen hoe het werkt?
LTO Network
https://coinmarketcap.com/currencies/lto-network/
https://wallet.lto.network/signin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Ik hoop dat Bitvavo ook snel LTO gaat ondersteunen...
Geen zin om weer een extra Exchange account aan te maken voor 1 coin.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
The_Goat schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:52:
[...]

Dit is wel een ding, heb hier een mooie thread op Twitter over gelezen, zal vanmiddag even opzoeken
https://twitter.com/Derib.../1274063881716056071?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Slux schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:39:

Staken is in bijna alle gevallen niet meer dan een wallet hebben draaien, vrijwel alle staking coins zijn Dash/PIVX klonen dus je download wallet, synchroniseert deze, koopt coins en stuurt ze naar wallet. Dat is het eigenlijk. Of het wat oplevert is alleen lastig te zeggen, anders dan bij masternodes is er niet bekend hoeveel wallets er op een zeker moment staken. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Crypts schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:53:
[...]

Staken is in bijna alle gevallen niet meer dan een wallet hebben draaien, vrijwel alle staking coins zijn Dash/PIVX klonen dus je download wallet, synchroniseert deze, koopt coins en stuurt ze naar wallet. Dat is het eigenlijk. Of het wat oplevert is alleen lastig te zeggen, anders dan bij masternodes is er niet bekend hoeveel wallets er op een zeker moment staken. :)
Ik snap er nu al niks meer van :P

ik heb alleen van de ledger nano dingen, kan ik daar ook van die coins opzetten, en de rest gaat dan vanzelf :?
Welke coins moet ik dan hebben ? ik zag LTO maar daar moest ik al een aparte wallet aanmaken geloof ik.
ik heb al moeite om alle exchanges bij te houden, om dan nog losse wallets overal te hebben gaat hem niet worden voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Slux schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:08:
[...]

ik heb alleen van de ledger nano dingen, kan ik daar ook van die coins opzetten, en de rest gaat dan vanzelf :?
Welke coins moet ik dan hebben ? ik zag LTO maar daar moest ik al een aparte wallet aanmaken geloof ik.
ik heb al moeite om alle exchanges bij te houden, om dan nog losse wallets overal te hebben gaat hem niet worden voor mij :P
XTZ. Ik weet of het met andere ook zo makkelijk gaat, maar meer die ik kan staken heb ik niet op mijn Nano S staan.
XTZ ging echt heel makkelijk. klik klik klaar.

Kom maar op met die 6 euro per jaar aan extra XTZ!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Riesj74 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:28:
[...]

XTZ. Ik weet of het met andere ook zo makkelijk gaat, maar meer die ik kan staken heb ik niet op mijn Nano S staan.
XTZ ging echt heel makkelijk. klik klik klaar.

Kom maar op met die 6 euro per jaar aan extra XTZ!!! 8)
XTZ staken doe ik op kraken, 6% per jaar is meer dan mijn spaarvarken oplevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Slux schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:36:
[...]

XTZ staken doe ik op kraken, 6% per jaar is meer dan mijn spaarvarken oplevert
Ja klopt, 5.8% ofzo via de Ledger... bij HOTSTAKES ofzo..
Alleen jammer dat ik mijn betere wederhelft niet meekrijg in het idee om er gewoon elke maand X euri in te stoppen.
Ze ziet het nog steeds als weggegooid geld. Ook al heb ik toch een leuke 28% gemiddelde winst behaald in de laatste maanden.
Maar ja, ze heeft gelijk, het kan ook zomaar maanden indonderen...

[ Voor 38% gewijzigd door FijneKerst op 22-06-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Komop BTC, ram eens omhoog door, alvast dank. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorXS op 22-06-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Eth gaat echt dik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
De tering, daar wouden een hoop mensen verkopen op 9500. Volume op de 15m chart haha. Maar de bulls waren sterker :) en door pompen!!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Richh schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:12:
De tering, daar wouden een hoop mensen verkopen op 9500. Volume op de 15m chart haha. Maar de bulls waren sterker :) en door pompen!!
Wouden?
:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Ach, lees je eens bij of wil je overkomen als een taal-nazi?
:)

[ Voor 7% gewijzigd door RaptorXS op 22-06-2020 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:53
@Tominatie BTC gaat ervandoor zonder jou, 10K soon *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

RaptorXS schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:41:
[...]

Ach, lees je eens bij of wil je overkomen als een taal-nazi?

[...]
:)
Mijn ekskuus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
_/-\o_ (y) ook ik tiep wel eens iets niet helemaal korrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
wdbtje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:41:
@Tominatie BTC gaat ervandoor zonder jou, 10K soon *O*
Neejoh, alleen het tradepotje zit er niet in. Daarnaast gaat hij nog niet heel hard. Gewoon rangetrading and still following SPY. Ik vind t prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
closen boven de $9500 zou ik wel mooi vinden vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Slux schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:08:
[...]

Mjah dan hou je idd staken op exchanges over of je moet een pool joinen. Deze vragen alleen steeds vaker KYC en je geeft een derde partij het beheer over je coins.Wij hebben zelf ook pools maar Duits bedrijf en dus KYC verplicht. Kan desondanks wel interessant zijn, rendement is best okee en onze coin is vrij stabiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Riesj74 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:37:
[...]

Ja klopt, 5.8% ofzo via de Ledger... bij HOTSTAKES ofzo..
Alleen jammer dat ik mijn betere wederhelft niet meekrijg in het idee om er gewoon elke maand X euri in te stoppen.
Ze ziet het nog steeds als weggegooid geld. Ook al heb ik toch een leuke 28% gemiddelde winst behaald in de laatste maanden.
Maar ja, ze heeft gelijk, het kan ook zomaar maanden indonderen...
Als je maandelijks een klein bedrag investeert, zou ik persoonlijk niet voor XTZ o.i.d. gaan. Een paar honderd euro XTZ gaat geen zoden aan de dijk zetten. Vooral omdat het nog onzeker is of Tezos wel gebruikt gaat worden op termijn.

Stel je wil €100 p/m investeren in crypto, dan zou ik in alle gevallen gaan voor een portfolio met alleen BTC en ETH. Wellicht in de verhouding 50-50 of 60-40. Dan houd je het risico een beetje onder controle en valt het wat beter uit te leggen aan je wederhelft misschien.

Met €500 p/m p/m zou je 1 of 2 andere alts kunnen toevoegen, maar echt niet meer. Just my $0.02

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 22-06-2020 20:47 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
https://twitter.com/tbr90/status/1274960223652982791?s=21

compound, de tikkende tijdbom

[ Voor 19% gewijzigd door The_Goat op 22-06-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ja dat las ik ook.

Als het waar is, zal Coinbase dat risico niet genomen hebben toch? Een ontploffende coin zou funest zijn voor het imago van Coinbase.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 22:08

Bever!

3

Kan iemand vertalen wat het risico dan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bever! schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:55:
Kan iemand vertalen wat het risico dan is?
Als iets zo heet is, moet je er even afblijven totdat het afgekoeld is. Kan best een goed project zijn, dat terzijde.

Ik weet de details van Compound niet, maar als het werkt zoals een aantal andere DeFi projecten, dan kun je colateral inbrengen om een lening in fiat of andere crypto te krijgen. Veel traders doen dit om snel een trade te doen, winst te pakken en hun lening terug te betalen. Mensen die het platform ondersteunen door hun gelden onder te brengen bij het platform, krijgen meestal aantrekkelijke rentes en/of staking rewards.

Als er meer wordt geleend, dan er wordt ingebracht, ontstaat er een onevenwichtig systeem. Synthetix heeft dit opgelost met de regel dat de verhouding lening:colateral tenminste 750% moet zijn. Je moet dus $7500 inbrengen om $1000 te kunnen gebruiken op het platform (sBTC, sETH, binnenkort ook Tesla en Apple stocks e.d.). Hoe compound dit doet, zou je even na moeten lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 22-06-2020 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Fintech giant PayPal plans to roll out direct sales of cryptocurrency to its 325 million users, according to three people familiar with the matter.
https://www.coindesk.com/...crypto-buying-and-selling

Dat zou wel ff een dingetje zijn :D

Volgende logische stap is dat PayPal een ingebouwde BTC wallet krijgt. Net zoals je tussen fiat valuta kunt switchen, kun je dan ook switchen tussen fiat en BTC.

[ Voor 30% gewijzigd door Mooody op 22-06-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Mooooody schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Als je maandelijks een klein bedrag investeert, zou ik persoonlijk niet voor XTZ o.i.d. gaan. Een paar honderd euro XTZ gaat geen zoden aan de dijk zetten. Vooral omdat het nog onzeker is of Tezos wel gebruikt gaat worden op termijn.

Stel je wil €100 p/m investeren in crypto, dan zou ik in alle gevallen gaan voor een portfolio met alleen BTC en ETH. Wellicht in de verhouding 50-50 of 60-40. Dan houd je het risico een beetje onder controle en valt het wat beter uit te leggen aan je wederhelft misschien.

Met €500 p/m p/m zou je 1 of 2 andere alts kunnen toevoegen, maar echt niet meer. Just my $0.02
Over de zin of onzin van staken ga ik niet in discussie maar de vraag was welke coins aan te raden zijn om te staken. Dat je daarmee (waarschijnlijk) meer rendement pakt dan het op de bank laten staan is duidelijk, wat jij aanraadt is 'gokken' op waardestijging van BTC en ETH. Is geen slecht advies maar een heel andere insteek. Staken is je bagje passief vergroten en stijgt de coin zelf dan heb je dubbel winst, daalt de waarde van een coin dan maak je minder winst, speelt quite of hebt verlies als een coin echt significant in waarde daalt.

Advies is daarom lastig, ik word niet warm van een paar procent per jaar, het tijd/risico element is me daarvoor te groot. Ik doe dus vooral coins met een stevige ROI maar dat brengt weer andere risico's met zich mee. Tot nu toe pakt dat leuk uit maar adviseren kan ik het niet, het is geen gokken maar als je niet heel actief de ontwikkelingen bij houdt en een slecht scam filter hebt dan kan het nogal desastreus uitpakken. Pas nog een exit scam gezien met 1x2 coin wat best een redelijke reputatie leek te hebben maar ik geloofde er vanaf het begin niet in. Crypto + online gokken aanbieden = smeken om problemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:42
Mooooody schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:24:
[...]

https://www.coindesk.com/...crypto-buying-and-selling

Dat zou wel ff een dingetje zijn :D

Volgende logische stap is dat PayPal een ingebouwde BTC wallet krijgt. Net zoals je tussen fiat valuta kunt switchen, kun je dan ook switchen tussen fiat en BTC.
Net zoals de Wall Street bonussen en Chinees Nieuwjaar...

Iedereen die al wat langer meeloopt in Crypto weet dat dit ongeveer 0,0 invloed op de koers gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:34
paul-s83 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Iedereen die al wat langer meeloopt in Crypto weet dat dit ongeveer 0,0 invloed op de koers gaat hebben.
Tenzij je Coinbase effecten krijgt. Het kan dus korte runs veroorzaken op de coins die ze gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Crypts schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:29:
[...]

Over de zin of onzin van staken ga ik niet in discussie maar de vraag was welke coins aan te raden zijn om te staken. Dat je daarmee (waarschijnlijk) meer rendement pakt dan het op de bank laten staan is duidelijk, wat jij aanraadt is 'gokken' op waardestijging van BTC en ETH. Is geen slecht advies maar een heel andere insteek. Staken is je bagje passief vergroten en stijgt de coin zelf dan heb je dubbel winst, daalt de waarde van een coin dan maak je minder winst, speelt quite of hebt verlies als een coin echt significant in waarde daalt.

Advies is daarom lastig, ik word niet warm van een paar procent per jaar, het tijd/risico element is me daarvoor te groot. Ik doe dus vooral coins met een stevige ROI maar dat brengt weer andere risico's met zich mee. Tot nu toe pakt dat leuk uit maar adviseren kan ik het niet, het is geen gokken maar als je niet heel actief de ontwikkelingen bij houdt en een slecht scam filter hebt dan kan het nogal desastreus uitpakken. Pas nog een exit scam gezien met 1x2 coin wat best een redelijke reputatie leek te hebben maar ik geloofde er vanaf het begin niet in. Crypto + online gokken aanbieden = smeken om problemen. :P
Snap ik, maar €100 of zelfs €500 aan coins staken schiet niet op. Dan kun je beter een keer minder uit eten gaan per jaar, dan verdien je meer.

Ik blijf erbij dat het enige juiste advies voor iemand die kleinschalig wil investeren in crypto, je niet te breed moet investeren. Daarbij kun je binnenkort ETH staken in stakepool (zoals Rocketpool), dus heb je geen 32 ETH nodig. BTC kun je rente laten trekken (6% is niet vreemd) via diverse DeFi projecten, dat risico is prima te verantwoorden als het gaat om een klein percentage van je spaargeld imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

paul-s83 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:31:
[...]

De koers van vandaag boeit me ook niet. Het gaat om adoptie. Prijs volgt vanzelf.
Als PayPal 325 miljoen users bloot gaat stellen aan Bitcoin, gaat dat niet ongunstig zijn voor de koers.

Je moet juist die honderden miljoenen kleine "investeerders" krijgen om de prijs op te drijven. Zorgen dat whales en traders het steeds lastiger krijgen om de prijs te manipuleren.

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 22-06-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Mooooody schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:51:
[...]

Ja dat las ik ook.

Als het waar is, zal Coinbase dat risico niet genomen hebben toch? Een ontploffende coin zou funest zijn voor het imago van Coinbase.
Bitconnect was ook op veel Exchanges gelist. Exchanges hebben een belang, en dat is geld verdienen

Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar het lijkt mij een vrij risicovol product waar mensen met heel diepe zakken misbruik van zouden kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00
Was mijn wachtwoord vergeten, maar ik ben er weer!

Moon!

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Gaat hard, 9600 voorbij. Dit moet haast een 10k retest worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
we gaan hard damnn, niet gedacht gisteren :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

hij crasht alweer
geen paniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Top is in, ik ben short

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Tominatie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:10:
we gaan hard damnn, niet gedacht gisteren :$
Expect the unexpected en gooi je grafiekjes weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Wat mij betreft gaan we pas hard als de 9k gebroken wordt en dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
RaptorXS schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:12:
[...]

Expect the unexpected en gooi je grafiekjes weg. ;)
neejoh, traden moet je wel blijven doen op basis van TA als je t mij vraagt. Maar de crypto's doen idd wel vaak het unexpected, toch denk ik nog steeds aan $8xxx binnenkort, dus m'n tradepotje blijft gewoon lekker aan de zijlijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L1MZxgt/newplot.png
stocker images sur internet

Waar zit nu de pijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Uitbraak uit falling wedge deed me weer spot long gaan en je ziet hoe hij dan toch loskomt na wat moeizame start..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Heb je tijd over en wil je je verdiepen, dan moet je dit ff uitzitten...

YouTube: The Evolution of Smart Contracts and Cryptoeconomic Security

Vat samen waarom Chainlink de laaste 12-18 maanden parabolisch aan het stijgen is.
Ik verwacht dat Chainlink Ethereum flink overstijgd in ROI, met de simpele reden dat wanneer ETH een ding gaat worden, Chainlink een nog veel groter ding gaat worden. Blijft risky bizniz uiteraard, maar ik ga er voor.

REN is ook een voorbeeld van een unieke usecase op een ander vlak. Darkpool voor alle soorten liquiditeit. Kan functie bieden aan de hele markt, dus ROI is niet te bevatten. Doet het daarom ook leuk de afgelopen maand.

Ik blijf erbij: Wil je investeren, ga dan kijken naar utility tokens. Bruggen tussen onchain/offchain. Gaming, video streaming, dataopslag, energiemarkt en vele andere praktische oplossingen.
Ga vooral alle smart contract platforms en payment oplossingen uit de weg.
M!chel schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:04:
Heel even vanavond was, volgens mij voor het eerst, ETH meer waard dan BCH.
Zou dat een nieuwe trend kunnen worden?
BCH is niet echt een onderdeel van het spelletje, dus ik kan er niets zinnigs op zeggen.

[ Voor 91% gewijzigd door Mooody op 23-06-2020 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
M!chel schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:04:
Geen idee waar je op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Tering, ik moet misschien toch maar weer daytraden :+ weer exact een stuitertje op 9795, wat precies zit op de lijn van 20k 2017 naar 13.7k 2018.
Is toch veel te simpel zo joh, iedereen heeft dat lijntje nu toch voor ogen?

Ben er in ieder geval beter in dan in Nederlands, @Riesj74. Excuses man. Grammar nazi.

[ Voor 19% gewijzigd door Richh op 23-06-2020 00:32 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Alles behalve horizontale lijntjes zou verboden moeten worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooooody schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:25:
Vat samen waarom Chainlink de laaste 12-18 maanden parabolisch aan het stijgen is.
Ik verwacht dat Chainlink Ethereum flink overstijgd in ROI, met de simpele reden dat wanneer ETH een ding gaat worden, Chainlink een nog veel groter ding gaat worden. Blijft risky bizniz uiteraard, maar ik ga er voor.
Current Supply
350,000,000 LINK
Total Supply
1,000,000,000 LINK

Ik sla het even over, al die pre mined coins zijn ponzi achtige constructies als je het mij vraagt, helemaal als er maar een fractie van op de markt is gedumpt

De payment/store of value coins hebben juist meer toekomst in cryptoland, maar dat is mijn mening.
Echte usecases die in de grote wereld gebruikt zullen worden. zie je niet in deze amateuristische crypto markt.

[ Voor 14% gewijzigd door Slux op 23-06-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Mooooody schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:25:
Heb je tijd over en wil je je verdiepen, dan moet je dit ff uitzitten...

YouTube: The Evolution of Smart Contracts and Cryptoeconomic Security

Link wordt enorm agressief in de markt gezet, ik ben niet echt actief op twitter oid maar ik krijg dagelijks een waslijst van berichten met de strekking 'je bent echt dom als je nu niet in link stapt' en 'dit is het nieuwe goud en waarom zit je er nog niet in sukkel' etc. Als dat echt waar zou zijn zou ik dat lekker voor mezelf houden en keihard binnenlopen. :P Ik geloof er niet zo in dat een wildvreemde mij rijk wil maken zonder er zelf beter van te worden.
Principieel heb ik er dus niks over gelezen maar ik geloof best dat je er (tijdelijk) een leuk centje op kan pakken. De hype is er maar dat hebben we vaker gezien. Mijn gok is dat over 2/3 jaar 'Chainlink? Wasda?'.Of ik zit er compleet naast en ik reken mijn brood met die shit af natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 10:08
Ik vind het een vrij vage gast, maar in dit filmpje legt -ie uit waarom ChainLINK wel eens heel groot kan gaan worden.
YouTube: Chainlink $200+ Target Price! Its Coming!! Here’s Why!!!

Brood afrekenen in linkjes? Gaat niet gebeuren en niet in het minst omdat je helemaal geen brood zou moeten eten.

Decentralized Oracles en koppelingen tussen on-chain en off-chain data; ik zie het wel zitten.

@Slux:
https://gemini.com/learn/...link-and-how-does-it-work

Een paar jongens uit de echte grote wereld zoals Oracle en Google zien er wel iets in.

[ Voor 15% gewijzigd door hansdegit op 23-06-2020 09:52 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
hansdegit schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:44:
Ik vind het een vrij vage gast, maar in dit filmpje legt -ie uit waarom ChainLINK wel eens heel groot kan gaan worden.
YouTube: Chainlink $200+ Target Price! Its Coming!! Here’s Why!!!

Brood afrekenen in linkjes? Gaat niet gebeuren en niet in het minst omdat je helemaal geen brood zou moeten eten.

Decentralized Oracles en koppelingen tussen on-chain en off-chain data; ik zie het wel zitten.

@Slux:
https://gemini.com/learn/...link-and-how-does-it-work

Een paar jongens uit de echte grote wereld zoals Oracle en Google zien er wel iets in.
Makkelijker kunnen ze het niet maken :X

ja ja zo ging het ook met een XRP en kornuiten, ik heb een 2017 déjà vu, leuk om op mee te liften maar niet iets waar je te lang in moet blijven zitten want toekomst heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 10:08
Waarom eigenlijk niet volgens jou?

Ik snap je argwaan, hoor. XRP is ook gewoon bagger.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
hansdegit schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:01:

Al die partijen komen met smartcontracts, er zijn tal van voorbeelden waar een google me in zee zou gaan, er is geen enkele waar je nu nog iets van hoort of ze staan op deadcoins.com.

Wat @Crypts al aangaf ze hebben de juiste marketing machine op het moment om iedereen er in mee te sleuren, zodra die lekker gevuld is gaat de top uitcashen en dumpen ze hun muntjes om de blinden als bagholders achter te laten met bags of crap.

Ik verdien er leuk aan op het moment maar toekomst, nee het is gewoon een XRP. EOS, VET, TRX, noem ze maar op constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
hansdegit schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:01:

Je vroeg het niet aan mij maar ik hoor veel te veel over 'staking' en geld verdienen aan het netwerk. Die smart contracts e.d.? Het zal wel maar ik zie er niks in. Het klinkt mij iets teveel als 'geef ons je geld en wij maken er meer van'. Misschien mis ik iets en ik weet dat er best een hoop believers en volgers zijn maar voor mij hangt de rode vlag uit. Ik heb ook geen idee wie er in de 'oude' economie op dit zit te wachten, uiteindelijk moet er toch echt geld en adoptie vanuit die hoek komen wil een project overleven en de stap naar het echte leven zetten. Het klinkt leuk, theorie is prima maar ik zie het die stap niet zetten, zodra het daarover gaat zitten de meeste believers zonder woorden of switchen ze terug naar het geweldige verdienmodel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Slux schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Al die partijen komen met smartcontracts, er zijn tal van voorbeelden waar een google me in zee zou gaan, er is geen enkele waar je nu nog iets van hoort of ze staan op deadcoins.com.
Dat dus maar dan even een andere vraag, wie zit er überhaubt op smart contracts te wachten? Wat is een smart contract eigenlijk en hoe kan en wil je dat toepassen? Wat heeft het voor nut? Je kunt in om het even welke blockchain een tekst wegschrijven, wil je die veranderen schrijf je een nieuwe weg in een later block en opgelost. Wederom mis ik wellicht iets of word ik een ouwe lul maar ik zie het gewoon niet... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Dat dus maar dan even een andere vraag, wie zit er überhaubt op smart contracts te wachten? Wat is een smart contract eigenlijk en hoe kan en wil je dat toepassen? Wat heeft het voor nut? Je kunt in om het even welke blockchain een tekst wegschrijven, wil je die veranderen schrijf je een nieuwe weg in een later block en opgelost. Wederom mis ik wellicht iets of word ik een ouwe lul maar ik zie het gewoon niet... :P
Niemand en het heeft geen nut, misschien voor 0.01% van de echte wereld en die gebruiken al diensten van gerenommeerde bedrijven zoals een IBM. die gaan echt niet in zee met een vaag crypto bedrijfje uit bijvoorbeeld China die ze geen enkele garantie kan bieden als het fout gaat, want zodra ze een claim zouden neer leggen dan valt er niks te halen, ze zijn verdwenen of hebben niet eens een kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Slux schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:22:
[...]

Current Supply
350,000,000 LINK
Total Supply
1,000,000,000 LINK

Ik sla het even over, al die pre mined coins zijn ponzi achtige constructies als je het mij vraagt, helemaal als er maar een fractie van op de markt is gedumpt
Total supply is bekend, dus zou min of meer zijn ingecalculeerd in de huidige prijs. Blijft lastig te bepalen, want wij als kopers bepalen zelf de prijs. Het is wel iets anders, dan wanneer een coin uit het niets de supply zou verhogen.

Daarbij is het een hard capped total supply. ETH heeft bijv. geen hard cap, maar velen zijn er wel over eens dat de sats-waarde t.o.v. BTC nog flink kan stijgen. Het gaat er vooral om of iets gebruikt gaat worden. Als er meer wordt gekocht, dan er gemined kan worden, moet de prijs stijgen. Inflatie/desinflatie. Ik gok dan liever op projecten die ook daadwerkelijk op dit moment gebruikt worden, dan te gaan voor hype en lucht.
De payment/store of value coins hebben juist meer toekomst in cryptoland, maar dat is mijn mening.
Echte usecases die in de grote wereld gebruikt zullen worden. zie je niet in deze amateuristische crypto markt.
Volgens mij heeft er best wel wat een goede usecase op al die payment coins na. Ik geloof meer in een onderliggend (decentralized) protocol, dan in digitale muntjes die heen en weer gestuurd gaan worden. Zo'n protocol gaat veel waarde krijgen, de tokens zelf niet.
Voorbeeld: Ik zie bijv veel meer toekomst in Maker (protocol, governance) dan in coins als Dash e.d.
Waarom zou je betalen met iets dat vreselijk volatiel is?

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 23-06-2020 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Zoal smet veel goede ideeen... er moet een goede marketing machine achter zitten en veel geld.
Zo niet, dan is er geen draagkracht en zal een minder goede oplossing met beter marketing en meer geld met de winst er vandoor gaan.

Denk aan Betamax, dat een beter alternatief was dan VHS en VCC, maar toch als eerste van de aardbodem verdween omdat VHS meer/betere marketing had, of aan de elektrische motor die ergens achter de 1800's het onderspit moest delven tegenover de benzine motor omdat meneer Edison een eikel was en beter kon praten en machtigere vriendjes had dan meneer Tesla. Om nog maar niet te praten over simpele zaken zoals zon- en water energie. Elke simpele ziel snapt dat Zon- wind en water energie stukken beter is voor het milieu en de mensheid dan fossiele brandstoffen, toch duurt het bijna letterlijk eeuwen voordat men tegen de Shell's en BP's van deze wereld stand kan houden. Er zijn wereldwijde tekorten en rampen voor nodig om het zover te krijgen.

In het kort... allemaal goede crypto ideeën, die waarschijnlijk niks gaan worden omdat de marketing machine en geldschieters er niet zijn.
Dus de coins waar de grote jongens ook veel an kunnen verdienen zullen wat worden, hoe goed andere concepten ook zijn.
Vandaar... coins zoals Stellar, ADA, BTC, ETH en straks Libra en misschien die Mickeysoft coin die er aan schijnt te komen.
De rest is leuk om nu mee te traden.... meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Total supply is bekend, dus zou min of meer zijn ingecalculeerd in de huidige prijs. Het is iets anders, dan wanneer een coin uit het niets de supply zou verhogen.

Daarbij is het een hard capped total supply. ETH heeft bijv. geen hard cap, maar de prijs t.o.v. BTC stijgt toch lekker. Het gaat er vooral om of iets gebruikt gaat worden. Als er meer wordt gekocht, dan er gemined kan worden, moet de prijs stijgen. Ik gok dan liever op projecten die ook daadwerkelijk op dit moment gebruikt worden, dan te gaan voor hype en lucht.

[...]

Volgens mij heeft er best wel wat een goede usecase op al die payment coins na. Ik geloof meer in een onderliggend (decentralized) protocol, dan in digitale muntjes die heen en weer gestuurd gaan worden. Zo'n protocol gaat veel waarde krijgen, de tokens zelf niet. (waarom zou je betalen met iets dat vreselijk volatiel is)
Die overige 650.000.000 wordt echt nog wel op de markt gedumpt hoor.

Projecten die echt gebruikt worden zie je niet op cmc het blijft allemaal vaag, onduidelijk en meestal is het alleen het crypto bedrijfje die een PB de wereld in stuurt, zodra je bij de klant gaat informeren blijkt het toch net even iets anders in elkaar te zitten.

Ik denk dat de payment coins ook niet door de massa geadopteerd zullen worden, dat zou anders al lang gebeurt moeten zijn, we zijn 10 jaar verder en er is nog niks echt van de grond gekomen.

Kijk naar een Google, Tesla, Apple, Microsoft, Amazon enz enz en wat zij hebben gepresteerd in de laatste 10 jaar.

Er is een klein clubje die vast blijft houden dat crypto de toekomst is, de nieuwe Dollar of Euro wordt, ik vind het mooi, want daar verdienen we nu lekker aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Richh schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:31:
Ben er in ieder geval beter in dan in Nederlands, @Riesj74. Excuses man. Grammar nazi.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 18:50

Liberteh

All your base belong to me

Slux schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Die overige 650.000.000 wordt echt nog wel op de markt gedumpt hoor.

Projecten die echt gebruikt worden zie je niet op cmc het blijft allemaal vaag, onduidelijk en meestal is het alleen het crypto bedrijfje die een PB de wereld in stuurt, zodra je bij de klant gaat informeren blijkt het toch net even iets anders in elkaar te zitten.

Ik denk dat de payment coins ook niet door de massa geadopteerd zullen worden, dat zou anders al lang gebeurt moeten zijn, we zijn 10 jaar verder en er is nog niks echt van de grond gekomen.

Kijk naar een Google, Tesla, Apple, Microsoft, Amazon enz enz en wat zij hebben gepresteerd in de laatste 10 jaar.

Er is een klein clubje die vast blijft houden dat crypto de toekomst is, de nieuwe Dollar of Euro wordt, ik vind het mooi, want daar verdienen we nu lekker aan ;)
Cool story, bro

Afbeeldingslocatie: https://i.insider.com/5919ea0be559f1b35a8b4dfb?width=1100&format=jpeg&auto=webp

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Slux schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Die overige 650.000 wordt echt nog wel op de markt gedumpt hoor.

Ben het niet helemaal met je eens. Je moet onderscheid maken tussen al die projecten die hetzelfde willen en projecten/protocollen die waardevol zijn voor consumenten en bedrijven.

Voorbeeld: Een project als Enjin heeft toch echt wel toekomst, zeker wanneer er standaard een wallet ingebakken zit op elke Samsung telefoon. Eén wereldwijd gedecentralizeerde token om te gebruiken in alle games die je speelt. De grote vraag is of de token veel meer waard gaat worden of dat het bedrijf alleen verrijkt wordt.

Project als EWT werkt bijv. nauw samen met Tesla (en andere grote bedrijven) om de energiemarkt op de kop te zetten. Kan best een succes worden, maar of het een goede investering is, moet nog maar blijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Mooooody schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:29:
Daarbij is het een hard capped total supply. ETH heeft bijv. geen hard cap, maar velen zijn er wel over eens dat de sats-waarde t.o.v. BTC nog flink kan stijgen.
Mjah dat is dus mijn grootste probleem... Er wordt iets teveel geroepen over hoe geweldig het wel niet is en hoe hard het kan stijgen. Een goed idee verkoopt zichzelf, dat hoeft niet aan de man gebracht te worden op deze manier en de manier waarop staat me ook niet echt aan. Het komt op mij over als 'hoe harder we schreeuwen des te meer kans op succes' en gaat dus voorbij aan de daadwerkelijke potentie die het al dan niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Crypts schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:
[...]
Een goed idee verkoopt zichzelf
Daar zit hem het probleem, was dat maar zo.
Dat is dus echt niet zo. er zijn legio goede ideeën de dumper in geschoten omdat niemand er wat vanaf wist omdat er niet aan marketing en/of advertising enzo gedaan werd.
Je moet nieuwe ideeën tot in den treuren bij mensen onder de aandacht brengen. Jaren over vertellen en uitleggen hoe het werkt en waarom het zo'n fantastisch idee is... anders gaat niemand ermee aan de haal en gaat je concurrent, die een kut idee heeft, maar veel betere naamsbekendheid, er met de centen vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Ben het niet helemaal met je eens. Je moet onderscheid maken tussen al die projecten die hetzelfde willen en projecten/protocollen die waardevol zijn voor consumenten en bedrijven.

Voorbeeld: Een project als Enjin heeft toch echt wel toekomst, zeker wanneer er standaard een wallet ingebakken zit op elke Samsung telefoon. Eén wereldwijd gedecentralizeerde token om te gebruiken in alle games die je speelt. De grote vraag is of de token veel meer waard gaat worden of dat het bedrijf alleen verrijkt wordt.

Project als EWT werkt bijv. nauw samen met Tesla (en andere grote bedrijven) om de energiemarkt op de kop te zetten. Kan best een succes worden, maar of het een goede investering is, moet nog maar blijken.
Waarom heeft een Enjin toekomst ? het is alleen maar onhandig, het gros vaan de gebruikers zijn jongeren die games spelen die moeten dan met hun euro of dollars om dan weer tokens mee te kopen.
Zodra het echt daadwerkelijk op alle samsung telefoons wordt mee geleverd gaan we het zien, en dan nog zal het imo gezien worden als standaard bloatware waar toch al niemand naar kijkt, Ik geloof er niet in maar dat ben ik.

Zelfde met een EWT waarom zouden andere grote bedrijven daar mee in zee gaan terwijl ze het ook zelf kunnen en dan ook zelf in beheer hebben, en niet door een vaag crypto bedrijfje laat runnen.
Zulke bedrijven kunnen het niet veroorloven om met zulke bedrijven in zee te gaan, het risico is te groot als er iets fout zou gaan.

Zoals je ziet ben ik niet echt positief over crypto in de echte wereld, het was anders al lang doorgebroken na die 10 jaar, ik ben op het moment alleen positief over het speculeren in crypto, maar wie weet komt er nog een crypto die echt wat zal toevoegen en die mij van gedachte veranderd. ;) ( ik hoop het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Riesj74 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Daar zit hem het probleem, was dat maar zo.
Dat is dus echt niet zo. er zijn legio goede ideeën de dumper in geschoten omdat niemand er wat vanaf wist omdat er niet aan marketing en/of advertising enzo gedaan werd.
Je moet nieuwe ideeën tot in den treuren bij mensen onder de aandacht brengen. Jaren over vertellen en uitleggen hoe het werkt en waarom het zo'n fantastisch idee is... anders gaat niemand ermee aan de haal en gaat je concurrent, die een kut idee heeft, maar veel betere naamsbekendheid, er met de centen vandoor.
Dat is een ander probleem, een goed idee betekent niet perse de beste oplossing. Om je eigen voorbeeld aan te halen, waarom VHS en niet Betamax? Omdat porno, dat had niks te maken met betere marketing oid. Iets in de markt willen zetten alszijnde de beste oplossing zorgt niet voor adoptie, je moet iets brengen dat mensen echt willen hebben of gebruiken en dat bedoelde ik met een goed idee verkoopt zichzelf. Iets opleggen of opdringen aan mensen werkt zeer zelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Crypts schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Mjah dat is dus mijn grootste probleem... Er wordt iets teveel geroepen over hoe geweldig het wel niet is en hoe hard het kan stijgen. Een goed idee verkoopt zichzelf, dat hoeft niet aan de man gebracht te worden op deze manier en de manier waarop staat me ook niet echt aan. Het komt op mij over als 'hoe harder we schreeuwen des te meer kans op succes' en gaat dus voorbij aan de daadwerkelijke potentie die het al dan niet heeft.
ETH is zo'n beetje de enige token die intrinsieke waarde heeft op dit moment....om de simpele reden dat vele projecten op Ethereum draaien. En dan maakt het niet uit of 95% baggerprojecten zijn, ze moeten wel fees betalen.

Als staking live gaat (ETH 2.0 / Casper), gaan er gigantisch veel tokens van de markt. Wanneer ETH als platform ook nog eens gaat groeien en de inflatie daalt (dankzij aanpassingen in een bepaald protocol), dan zijn dat 3 goede redenen om bullish te zijn.

Let op, kan best zijn dat over 10 jaar dit hele scamzootje dat crypto heet, niet meer bestaat. Het meeste zal dood worden gereguleerd. Maar op korte termijn zie ik nog wel veel groeipotentie (en dus centjes om te verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 18:50

Liberteh

All your base belong to me

Ik kan alleen maar hetzelfde nog een keer posten n.a.v. jullie discussie. |:(

Crypto zit op het Amazon niveau de paar jaren na de dotcom bubble. That is all.

[ Voor 11% gewijzigd door Liberteh op 23-06-2020 11:22 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Slux schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Waarom heeft een Enjin toekomst ? het is alleen maar onhandig, het gros vaan de gebruikers zijn jongeren die games spelen die moeten dan met hun euro of dollars om dan weer tokens mee te kopen.
Zodra het echt daadwerkelijk op alle samsung telefoons wordt mee geleverd gaan we het zien, en dan nog zal het imo gezien worden als standaard bloatware waar toch al niemand naar kijkt, Ik geloof er niet in maar dat ben ik.
Ik denk dat je het vreselijk onderschat, maar we gaan het zien :)
Zelfde met een EWT waarom zouden andere grote bedrijven daar mee in zee gaan terwijl ze het ook zelf kunnen en dan ook zelf in beheer hebben, en niet door een vaag crypto bedrijfje laat runnen.
Zulke bedrijven kunnen het niet veroorloven om met zulke bedrijven in zee te gaan, het risico is te groot als er iets fout zou gaan.
Dit soort projecten worden vaak gestart met behulp van wat bedrijven die er baat bij hebben. Het uitgeven van de blockchain token (het zijn van een "crypto coin"), is nodig om snel decentralizatie te verwerven. (en uiteraard ook als investering). Vaak zijn het speelballetjes en uitprobeersels. Maar als een dergelijk project echt gebruikt gaat worden op termijn, kun je er beter een graantje van meepikken. Ook de reden waarom ik mijn sats maar in een paar gevallen "vergok".
Zoals je ziet ben ik niet echt positief over crypto in de echte wereld, het was anders al lang doorgebroken na die 10 jaar, ik ben op het moment alleen positief over het speculeren in crypto, maar wie weet komt er nog een crypto die echt wat zal toevoegen en die mij van gedachte veranderd. ;) ( ik hoop het wel)
Het internet bestond al in de jaren '60, maar ik kan me herinneren dat wij pas mid jaren '90 een modem kregen.
TCP/IP protocol was natuurlijk de aanjager. Er was nog totaal geen vraag van de consument, toen het er was. Pas jaren later begonnen mensen in te zien dat het best handig was. Amazon heeft daar bijv. gretig gebruik van gemaakt met hun online boekenwinkeltje :)

Alles heeft tijd nodig. Hele sector staat nog in de babyslofjes, dus wellicht over een paar jaar nog eens oordelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 23-06-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Crypts schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Hier, draadje om te lezen:
Een trustless fund voor je kind, volledig automatisch, zonder advocaat, notaris, 3rd party. Native op bitcoin. En dit is nog een heel eenvoudig voorbeeld, met alleen een tijdconditie en 3 partijen. Met de playground kun je allerlei policies in elkaar klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
Crypts schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Dat is een ander probleem, een goed idee betekent niet perse de beste oplossing. Om je eigen voorbeeld aan te halen, waarom VHS en niet Betamax? Omdat porno, dat had niks te maken met betere marketing oid. Iets in de markt willen zetten alszijnde de beste oplossing zorgt niet voor adoptie, je moet iets brengen dat mensen echt willen hebben of gebruiken en dat bedoelde ik met een goed idee verkoopt zichzelf. Iets opleggen of opdringen aan mensen werkt zeer zelden...
All-in op XVG :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
DaCoTa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Hier, draadje om te lezen:
[Twitter]Een trustless fund voor je kind, volledig automatisch, zonder advocaat, notaris, 3rd party. Native op bitcoin. En dit is nog een heel eenvoudig voorbeeld, met alleen een tijdconditie en 3 partijen. Met de playground kun je allerlei policies in elkaar klikken.
Ik ken dit soort voorbeelden echter is me nog steeds niet duidellijk waarom dit middels blockchain moet en of het überhaubt enige rechtsgeldigheid heeft. Ik ben goed op de hoogte van de mogelijkheden maar zonder brede adoptie en acceptatie is het enkel leuk speelgoed waarmee je theoretisch dingetjes in elkaar kunt flansen.

Ik wil echt niet als ouwe lul overkomen (zo oud ben ik ook nog niet) maar het lijkt er vaak op dat men blockchain aangrijpt omdat blockchain en niet omdat het een verbetering is op reeds bestaande processen. Ik zie echt de potentie wel maar zie in de meeste gevallen niet wat het voor verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Crypts schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Ik ken dit soort voorbeelden echter is me nog steeds niet duidellijk waarom dit middels blockchain moet en of het überhaubt enige rechtsgeldigheid heeft. Ik ben goed op de hoogte van de mogelijkheden maar zonder brede adoptie en acceptatie is het enkel leuk speelgoed waarmee je theoretisch dingetjes in elkaar kunt flansen.

Ik wil echt niet als ouwe lul overkomen (zo oud ben ik ook nog niet) maar het lijkt er vaak op dat men blockchain aangrijpt omdat blockchain en niet omdat het een verbetering is op reeds bestaande processen. Ik zie echt de potentie wel maar zie in de meeste gevallen niet wat het voor verbetering is.
Ben het met je eens dat er veel oplossingen worden bedacht voor problemen die er niet zijn.
Maar alle usecases afdoen als onzinnig is het andere uiterste. Zelfde wat ik schetste met de beginjaren van het internet. Toen het er niet was, werd het ook niet gemist.

Blockchain kan zinvol gebruikt worden, wanneer decentralisatie nodig is. Tot nu toe was er nog geen oplossing waarbij de consumenten mee kunnen helpen met het zo decentraal mogelijk maken van een bepaalde toepassing. Dit werd altijd gedaan door grote bedrijven, waardoor je altijd te maken blijft houden met trust cases en belangen. Toegegeven, vrijwel alle blockchain projecten zijn in handen van bedrijven (eigen organisatie of via aandelen (tokens) van grote multinationals, dus echt trustless is het nooit. Bitcoin is dat wel, maar die moet je eigenlijk los zien van de rest van de coins. Bitcoin is van niemand en van iedereen tegelijk, daar is geen tweede toepassing van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KGbN2Gn/amCharts.png

Flinke spike van miners die sellen vandaag

(Komt van deze site: https://terminal.bytetree.com/bitcoin, staat misschien wel meer data op voor de liefhebbers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
Koop bitcoin (BTC) wanneer de whales hun bitcoin terugtrekken van de exchanges.
De BULL-markt begint gewoonlijk vier maanden nadat de gemiddelde opnames vanaf exchanges een jaarlijks hoogtepunt bereikt.
Volgens de laatste gegevens zal de #BTC BULL-markt waarschijnlijk medio juli starten.
Bron: https://www.crypto-inside...trekken-van-de-exchanges/
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Ben het met je eens dat er veel oplossingen worden bedacht voor problemen die er niet zijn.
Maar alle usecases afdoen als onzinnig is het andere uiterste. Zelfde wat ik schetste met de beginjaren van het internet. Toen het er niet was, werd het ook niet gemist.

Blockchain kan zinvol gebruikt worden, wanneer decentralisatie nodig is. Tot nu toe was er nog geen oplossing waarbij de consumenten mee kunnen helpen met het zo decentraal mogelijk maken van een bepaalde toepassing. Dit werd altijd gedaan door grote bedrijven, waardoor je altijd te maken blijft houden met trust cases en belangen. Toegegeven, vrijwel alle blockchain projecten zijn in handen van bedrijven (eigen organisatie of via aandelen (tokens) van grote multinationals, dus echt trustless is het nooit. Bitcoin is dat wel, maar die moet je eigenlijk los zien van de rest van de coins. Bitcoin is van niemand en van iedereen tegelijk, daar is geen tweede toepassing van.
Ik denk niet dat je een crypto kan vergelijken met de beginjaren van internet, crypto/blockchian zou de zelfde spurt genomen moeten hebben als een Google, Amazon, YouTube, zelfs een tiktak doet het beter dan de blockchian.

Welke usecases zijn er dan precies ? welke bedrijven maken nu echt gebruik van cryptobedrijfjes die op CMC staan, dus niet vage partnerships met BMW of Chinees autobedrijf want ik lees altijd maar 1 kant van het verhaal, ik kan nooit een verhaal van bijvoorbeeld BMW vinden waar ze uitleggen wat voor voordelen ze hebben gehad aan de blockchian en hoe het hun bedrijf heeft veranderd door de samenwerking met een CMC coin/token.

Het zijn alleen maar studies en voorbeelden in de praktijk ben ik nog niks tegen gekomen wat echt werkt en ook echt gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Mooooody schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Ik probeer het niet af te doen als onzinnig, bedoel precies hetzelfde als jij zegt. Er worden vaak oplossingen bedacht bij (zo goed als) niet bestaande problemen. Het voorbeeld zoals genoemd is op zich best een aardig idee maar waardeloos als het een juridische basis mist. Ik zie echt de potentie wel maar de waarde die er op dit moment aan veel projecten wordt toegekend is vaak op een hoop lucht gebaseerd. Hand in eigen boezem, dat gaat deels ook op voor ons project. Wij hebben nu een marketcap van rond de 2 miljoen dollar en groeiende, is het dat echt waard? Dat wordt een lastige om uit te leggen. We hebben services en producten maar 2 miljoen is best een hoop geld en ik ben een prima verkoper maar een paar ton word denk ik al een flinke uitdaging mochten we het willen slijten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik snap nu waarom de prijs omhoog schiet. ATH was $4.90, we zitten nu op $4.76 $4.86
Na $4.80 is er weer nieuwe price discovery. Kom maar op zou ik zeggen :D
China’s Blockchain Service Network, made up of some of the leading technology companies, is integrating Chainlink’s data oracles.
https://cointelegraph.com...egrates-chainlink-oracles

[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 23-06-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Mooooody schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:45:
Ik snap nu waarom de prijs omhoog schiet. ATH was $4.80, we zitten nu op $4.76.
Na $4.80 is er weer nieuwe price discovery. Kom maar op zou ik zeggen :D

[...]

https://cointelegraph.com...egrates-chainlink-oracles
Goede quote ook uit dat artikel
He also noted that, unfortunately, there are too many misconceptions about China’s blockchain projects in the West saying, "not everything in China is evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 13:51

mayhem

Hey mensen, er zit hier vast wel iemand die antwoord heeft op deze vraag :)
Ik ga periodiek BTC kopen via BL3P via deze DCA tool: https://github.com/Jorijn/bitcoin-dca
Overmaken van € gaat prima.
BTC kopen gaat prima.

Maarrrr, ik wil de BTC naar m'n eigen wallet die op een Ledger Nano S staat. Als je daarop BTC wilt ontvangen dan wordt er een wallet adres getoond, kan ik die altijd gebruiken voor opnemen van BTC van BL3P naar eigen wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mayhem schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:33:
Maarrrr, ik wil de BTC naar m'n eigen wallet die op een Ledger Nano S staat. Als je daarop BTC wilt ontvangen dan wordt er een wallet adres getoond, kan ik die altijd gebruiken voor opnemen van BTC van BL3P naar eigen wallet?
Zoek even heel goed uit hoe je Ledger werkt en hoe je backups maakt. Pas wanneer je volledig snapt hoe het allemaal werkt maak je eerst een klein beetje over als test en daarna ga je verder met grotere bedragen. Als je hier gaat vragen hoe je dit moet doen dan snap je het niet genoeg.

Edit: Waarom trouwens een tool gebruiken ? Is die tool opensource en betrouwbaar ?

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 23-06-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

PilatuS schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:38:
[...]

Zoek even heel goed uit hoe je Ledger werkt en hoe je backups maakt. Pas wanneer je volledig snapt hoe het allemaal werkt maak je eerst een klein beetje over als test en daarna ga je verder met grotere bedragen. Als je hier gaat vragen hoe je dit moet doen dan snap je het niet genoeg.

Edit: Waarom trouwens een tool gebruiken ? Is die tool opensource en betrouwbaar ?
Ik heb al vaker wat overgemaakt, ging prima. Nu wil ik het automatisch doen en dus weten of het receiving wallet adres hergebruikt kan worden. Is er anders een ander topic waar ik deze vraag beter kan neerleggen?

Edit: De code staat op Github, en ja die is open source.

[ Voor 4% gewijzigd door mayhem op 23-06-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mayhem schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:41:
[...]
Ik heb al vaker wat overgemaakt, ging prima. Nu wil ik het automatisch doen en dus weten of het receiving wallet adres hergebruikt kan worden. Is er anders een ander topic waar ik deze vraag beter kan neerleggen?
Ja, je kan adressen hergebruiken. Daar lever je alleen een stukje privacy voor in. Net zoals 1 BTC overmaken minder handig is dan 1.00014 BTC.

Verder vraag ik mij heel erg af of je dit door een tool wil laten doen die je niet zelf hebt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

mayhem schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:33:
Hey mensen, er zit hier vast wel iemand die antwoord heeft op deze vraag :)
Ik ga periodiek BTC kopen via BL3P via deze DCA tool: https://github.com/Jorijn/bitcoin-dca
Overmaken van € gaat prima.
BTC kopen gaat prima.

Dit.

Pas weer een thread gehad van iemand die door leuke tooltjes haar spaarcenten was kwijtgeraakt.

Gebruik zo weinig mogelijk truukjes wat betreft je wallet en crypto.
Beter 5 minuten langer bezig met traden dan na een maand erachter te komen dat je alles kwijt bent omdat je tooltje al je gegevens heeft gejat en je crypto heeft weggepompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Ennnnnnnnnnn LINK gaat er vandoor!!

Wat nou "BTC is leading"... :D

LINK TO THE MOON!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Eens met de anderen, vorige week is nog iemand gehacked omdat hij via zijn browser zijn ledger dacht een 'update' te gegeven. Meerdere BTC en een paar jaar werk pleite. Kan best zijn dat het tooltje eerlijk is en goed werkt maar ik zou er heel erg mee uitkijken. Voor de centjes op je bank ben je nog enigszins beschermd maar met crypto is weg = weg. Ik ben echt niet zo'n bangepoepert maar ik heb teveel slachtoffers gezien, ook mensen met een behoorlijk brein waarbij je het niet zou verwachten dat die ergens instinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mayhem schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:41:
[...]
Edit: De code staat op Github, en ja die is open source.
Opensource is natuurlijk mooi, maar het blijft een risico. Het kan ook zijn dat er nu niets vreemd in de code zit, maar een update dat straks aanpast. Ook is het de vraag of er niets geks al in zit en niemand de code heeft gecontroleerd.

Het kan prima dat je straks alles kwijt bent, en waarom zou je dat risico nemen ? Maak gewoon zelf geld over naar Bl3p, koop wat BTC en stuur het naar je eigen wallet. Kost je iedere maand misschien wel 4 minuten.

Vertrouw niets en niemand als het aankomt op crypto. Ik zou zelfs je Ledger nu al niet meer vertrouwen als je die tool hebt gebruikt om BTC er naartoe te verzenden. Door dat crypto redelijk annoniem te gebruiken is en het vaak gaat om grote bedragen zijn er belachelijk veel scams met crypto. Weet wat je doet en doe het handmatig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
PilatuS schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:54:
[...]
Vertrouw niets en niemand als het aankomt op crypto. Ik zou zelfs je Ledger nu al niet meer vertrouwen als je die tool hebt gebruikt om BTC er naartoe te verzenden. Door dat crypto redelijk annoniem te gebruiken is en het vaak gaat om grote bedragen zijn er belachelijk veel scams met crypto. Weet wat je doet en doe het handmatig.
Ik snap je sentiment, maar een tooltje op je PC kan niet zomaar je Ledger uitlezen. Wellicht dat je adres gelekt zou kunnen zijn door malicious software, maar dat zal het dan wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Om ook nog wat toe te voegen: zorg dat je addressen whitelist (weet niet of BL3P dat heeft), zodat er alleen naar je eigen adres gestuurd kan worden. Maak de API key zo mogelijk ook met een IP lock, zodat het alleen werkt vanuit je eigen machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Riesj74 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:51:
Ennnnnnnnnnn LINK gaat er vandoor!!

Wat nou "BTC is leading"... :D

LINK TO THE MOON!!!
Dat moet je ook niet zeggen he 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

DaCoTa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:06:
Om ook nog wat toe te voegen: zorg dat je addressen whitelist (weet niet of BL3P dat heeft), zodat er alleen naar je eigen adres gestuurd kan worden. Maak de API key zo mogelijk ook met een IP lock, zodat het alleen werkt vanuit je eigen machine.
Ja dat staat op het programma om in te stellen, als ik weet dat ik het adres kan hergebruiken, en dat kan dus.

De tool kan dan wel een buy/withdraw doen met de API keys, maar die gaan alleen maar naar de exhange wallet voor de buys en naar m'n eigen wallet voor de withdraws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
DaCoTa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:00:
[...]

Ik snap je sentiment, maar een tooltje op je PC kan niet zomaar je Ledger uitlezen. Wellicht dat je adres gelekt zou kunnen zijn door malicious software, maar dat zal het dan wel zijn.
Mjah het verhaal wat ik tegen kwam was dat deze meneer een pop up kreeg in zijn browser dat er een update voor zijn ledger was. Alles leek te werken en toen werd er om zijn seedphrase gevraagd, paar minuten later alles pleite. Kun je over discusiëren of dit nou zo slim was maar het was iemand die toch al enkele jaren meeloopt. Moraal van het verhaal, zodra je je veilig voelt moet je uit gaan kijken want laks- en luiheid zijn vaak de oorzaak.

Wat al gezegd is is dat crypto redelijk anoniem is en scammers weten dat ze er 100% mee weg gaan komen. Daarom verzinnen ze ook constant nieuwe methodes want wat kun of wil je doen? Weg = weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:11:
[...]

Mjah het verhaal wat ik tegen kwam was dat deze meneer een pop up kreeg in zijn browser dat er een update voor zijn ledger was. Alles leek te werken en toen werd er om zijn seedphrase gevraagd, paar minuten later alles pleite.
Wat hij zegt klopt dan nog wel, namelijk dat de Ledger zelf niet gekraakt is. Het is goed om te weten dat de Ledger zelf veilig is. Verder natuurlijk slim om de seed te vragen, maar het staat dus wel los van de Ledger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:13:
[...]

Wat hij zegt klopt dan nog wel, namelijk dat de Ledger zelf niet gekraakt is. Het is goed om te weten dat de Ledger zelf veilig is. Verder natuurlijk slim om de seed te vragen, maar het staat dus wel los van de Ledger.
Klopt, dit was een sterk staaltje social hacking maar ik kwam dit ook nog tegen: https://arstechnica.com/i...kdoored-by-a-15-year-old/

Nou zal dit vast zo gedicht zijn dat het niet meer voor kan komen en blijft de mens altijd nog de zwakste factor maar het blijft uitkijken. Wat vandaag nog veilig is kan morgen zo lek als een mandje zijn. ;)

Pagina: 1 ... 47 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!