Ja ok, dat begrijp ik. Een volledig gescheiden netwerk wil je zeggen.
Maar dat is bij mij de bedoeling niet.
Het is bij mij de bedoeling van stabiliteit en geen devices die om de haverklap zonder wifi vallen.
En dat heb ik op die manier toch bereikt .
Ik lees hier toch dikwijls van mensen dat hun bereik slecht is en shelly's die de connectie verliezen
en nog een dure router hier en dure accespoint daar.
Maar dan zijn ze blijven steken op wifi N of AC terwijl dat ik vind dat de allergrootste
upgrade is Wifi 6.Tja dat materiaal heeft wel wat centen gekost,dat begrijp ik.
Heel veel problemen opgelost door wifi 6.
Dat protocol kan veel beter overweg met veel devices.
Dat is gewoon mijn ondervinding.
Ik heb hier alleen mijn Mobile vikings(allee t'is feitelijk een proximus modem wifi 6) en voor de rest niks.
Een laptop,pc,2 chromecasts GTV, smartphone,gitaarversterker,2 googlenest hubs,JBLsoundbar,printer,
15 of wat shellys echt in gebruik.Mijn oude shelly 2.5 's vielen vroeger met mijn wifi 4,5 modems en routers regelmatig al eens weg.
Mijn chromecasts ook.Nu is dat eigenlijk nooit meer.
Owja ,ik heb hier nog een AX3000 wifi6 router van tplink ingepakt in de kast staan.
Zou niet weten waarvoor ik hem zou gebruiken eerlijk gezegd.
Ik heb ook maar een klein appartement van 70 m2 alles op het zelfde verdiep.
Als je natuurlijk ruimer woont met enkele verdiepingen (etages) is dat een andere zaak .
Maar dan zou ik sowieso naar elk verdiep al zeker een kabel leggen.
Maar beginnen met Vlans dat zie ik niet meer zitten.
Eigenlijk ik ben op pensioen en dit is maar een hobby.
Ik heb in heel mijn leven nog niet 1 computerles gehad dus ik ben allang blij dat ik dit voor elkaar krijg.
En maar tot 16 jaar naar school geweest tot 1979.(Bouw)
Maar veel moeilijker moeten ze het mij nu niet meer maken.
Ik ben wel zeer blij met de waardevolle dingen die ik hier te lezen krijg.
Allee niet alles is even waardevol maar ik heb al leren filteren ook.
UPDATE
Dit al even nagekeken: Mobile Vikings:
Mobile Vikings maakt gebruik van het Proximus-netwerk voor zowel mobiele als vaste internetdiensten.
Geen aparte optie:
Hoewel Mobile Vikings gebruikmaakt van het Proximus-netwerk, bieden ze geen specifieke optie om een gastnetwerk of VLAN in te stellen via hun eigen platform of interfaces, geeft Mobile Vikings aan.
Dus mischien toch maar eens de modem verwisselen met de ax3000 van tplink die ik heb liggen.
Die heeft pppoe.
Vraag me af of het de moeite waard is
[
Voor 38% gewijzigd door
eesiediesie op 15-08-2025 07:57
]