Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.662 views

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De meeste TV's hebben toch nog gewoon 50Hz standaard? Neem aan dat de Series daar gewoon goed mee om kunnen gaan hoor. Het lijkt me dan vreemd dat MS daar geen oplossing voor zou hebben. De One heeft ook gewoon een 50 Hz output mogelijkheid namelijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10 11:37
MAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:17:
[...]

Dat klinkt wel erg negatief; er zijn zat current-gen games die al op 2160p60 draaien. Vergeet ook niet dat de XSS zometeen zonder issues naar 2160p60 kan upscalen en dan is het redelijk "jammer" als @DennisCle daar zijn TV aan hangt. Vermoed zelfs dat ie met 50Hz mogelijk screen-tearing of andere onwenselijke zaken kan (nadruk) krijgen.
Alle TV's (ok zul je zien dat iemand ergens een uitzondering opduikt :+) die 50Hz in de specsheet hebben staan kunnen ook gewoon 60Hz. Dat is gewoon een overblijfsel van ons TV systeem in Europa (PAL) dat dat zo weergegeven wordt.
Maar goed, mijn bedoeling was meer te argumenteren dat ook al haal je misschien niet altijd het maximale uit de nieuwe console, dat dat niet betekent dat je er niks aan hebt :)

Gamertag: FinrazielNL

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
niet nodig....

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 19-09-2020 11:51 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Ramon schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:14:
[...]
Waarom blijft dat steeds terugkomen als het om consoles gaat?
Heb daar wel zo'n mijn idee'en over maar goed....

• Aenea
Mick3112 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:45:
[...]
In de praktijk moet nog maar blijken wat beter werkt maar veel te vroeg om nu dus al te gaan roepen dat je dat niet gaat merken.
Ook veel te vroeg dus om nu al te gaan roepen dat de ander je tegen gaat houden, of om bij voorbaat te gaan denken dat het veel beter gaat worden op de ene dan de andere...

• Aenea
niet nodig....

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 19-09-2020 11:52 ]

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:14:
[...]
als je een rtx3090 koopt zeg je toch ook niet "ik hoop dat die 1660 mijn game-ervaring niet tegenhoudt"... Waarom blijft dat steeds terugkomen als het om consoles gaat?
Gok dat dat komt doordat er in het verleden nog wel eens devs waren die voor multiplatform games gingen voor de kleinste gemene deler, waardoor geen enkel platform optimaal werd benut. Dus op de Xbox 360 had je last van de beperkingen van de PS3 en op de PS3 weer van die van de Xbox 360. En op de PC zat je dan tegen low-res textures aan te kijken. Dat laatste wel lekker snel, dat dan weer wel. :+

Tegenwoordig is alles beter schaalbaar heb ik het idee. Denk zelf juist dat dit wordt bevorderd door het bestaan van meerdere console varianten. En mid-life updates krijg je straks ongetwijfeld ook nog.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nieuwe podcast van Major Nelson samen met Jason Ronald over de Series S.

https://majornelson.com/p...-ronald-on-xbox-series-s/

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-10 11:50
Spaulding1 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:58:
Ik heb vandaag mijn PS4 ingeruild bij de Game Mania voor €150,- en gelijk gebruikt als aanbetaling voor de XSX. Stond redelijk bovenaan de lijst zeiden ze dus goede kans dat ik hem op release kan afhalen,al konden ze daar uiteraard nog geen uitspraken over doen. En anders wacht ik nog even, voor mij ook geen probleem :).
Mag ik vragen waarom jij van PS4 naar Xbox gaat? Ik twijfel op dit moment ook nog, vooral omdat ik de gamepass en de houding van Microsoft beter vind. Alleen heeft de PS wel God of War en Horizon Zero Dawn die ik sowieso een keer wil gaan spelen :/

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:36
Persoonlijk vind ik de hardware discussie tussen de XSX en PS5 niet zo relevant. Het ecosysteem van het platform is voor mij altijd doorslaggevend en ook nu kies ik dan voor de XSX met de gamespass en backward compatibiliteit.

Dus dinsdag zit ik klaar😎

• justifire
  • Laatst online: 00:26

justifire

Shut up and squat !!

Dynamic backgrounds ! :o _/-\o_ *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Top, maar wat mij betreft verleggen ze nu weer ff de focus naar beiden consoles en laten ze de verschillen zien.. Ik snap dat ze met de S nu flink willen knallen maar wil nu ze nu wel ff naast elkaar zien knallen eigenlijk..

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Bram22 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:14:
[...]

Mag ik vragen waarom jij van PS4 naar Xbox gaat? Ik twijfel op dit moment ook nog, vooral omdat ik de gamepass en de houding van Microsoft beter vind. Alleen heeft de PS wel God of War en Horizon Zero Dawn die ik sowieso een keer wil gaan spelen :/
Ik ben altijd al een Xbox man geweest, alleen de PS4 was een uitstapje naar Sony omdat ik de kant die MS op ging met de One niet helemaal begreep. Maar ik ben nooit echt tot die Sony exclusives aangetrokken geweest op de eerste Last of Us na.
Nu weer terug naar het vertrouwde nest omdat ik ook weer verlang naar Halo :)

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:25
Lol dit interview laat me toch weer twijfelen over series S of X, lastig.

Zit te denken om dan ps5 aan mijn woonkamer tv te koppelen op 4 K tv en series S op slaapkamer aangezien daar toch alleen full hd tv staat, daar game ik bijna even veel als in de woonkamer omdat het vrouwtje de woonkamer tv natuurlijk vaker gebruikt.

Denk dat er weinig voordeel is van xbox series X op de S als je geen 4k tv gebruikt of heb ik dat mis?

[ Voor 33% gewijzigd door Stylze op 19-09-2020 12:54 ]

Playstation 5

• Finraziel
Stylze schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:51:
[...]

Lol dit interview laat me toch weer twijfelen over series S of X, lastig.

Zit te denken om dan ps5 aan mijn woonkamer tv te koppelen op 4 K tv en series S op slaapkamer aangezien daar toch alleen full hd tv staat, daar game ik bijna even veel als in de woonkamer omdat het vrouwtje de woonkamer tv natuurlijk vaker gebruikt.

Denk dat er weinig voordeel is van xbox series X op de S als je geen 4k tv gebruikt of heb ik dat mis?
...
Finraziel in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"

• Stylze
Ja dat had ik al gelezen maar gaf me nog niet echt veel duidelijkheid eerlijk gezegd , Xbox series s bevat wel ook ray tracing btw.

Playstation 5

• Nynto
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 23:01
Stylze schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:08:
[...]

Ja dat had ik al gelezen maar gaf me nog niet echt veel duidelijkheid eerlijk gezegd , Xbox series s bevat wel ook ray tracing btw.
De S is exact hetzelfde als de X, op dit na:

- 1440p ipv 4k
- geen disc
- halve TB SSD ipv een hele (maar installs zijn ook 30% kleiner)

Dus als je een 1080p monitor/televisie hebt en je bent niet van plan te upgraden binnenkort, neem lekker de S. Tenzij je persé discs wilt natuurlijk.

• Finraziel
Jeetje, kwaliteit van de stream van Jason is wel pijnlijk slecht...

• Finraziel
Stylze schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:08:
[...]

Niemand van ons heeft een werkende kristallen bol denk ik... Echte duidelijkheid komt pas met de jaren als het werkelijk allemaal op de markt is (niet alleen de hardware maar ook de games die uit gaan komen).

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Finraziel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:26:
[...]

Jeetje, kwaliteit van de stream van Jason is wel pijnlijk slecht...
Ik hoop maar dat hij geen gebruik hoeft te maken van Xcloud :P

• Stylze
Ninto schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:17:
[...]

De S is exact hetzelfde als de X, op dit na:

- 1440p ipv 4k
- geen disc
- halve TB SSD ipv een hele (maar installs zijn ook 30% kleiner)

Dus als je een 1080p monitor/televisie hebt en je bent niet van plan te upgraden binnenkort, neem lekker de S. Tenzij je persé discs wilt natuurlijk.
Ja precies dan zou series S dus eigenlijk verstandiger zijn gezien een nieuwe tv kopem voor de slaapkamer ik wat overdreven vind. maar ik vraag me ook af of de series S en X echt even snelle laadtijden zullen hebben. Veel mensen hier roepen van wel maar ik lees ook andere verhalen op andere websites, bijv dat De series X ook meer ram heeft en dat kan er ook invloed op hebben op laadtijden, toch ben benieuwd of we ook nog een filmpje krijgen van Microsoft waar we verschil in laadtijden tussen series S en X kunnen zien maar zal wel niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 19-09-2020 13:37 ]

Playstation 5

• Stylze
Finraziel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:28:
[...]

Niemand van ons heeft een werkende kristallen bol denk ik... Echte duidelijkheid komt pas met de jaren als het werkelijk allemaal op de markt is (niet alleen de hardware maar ook de games die uit gaan komen).
Heb je gelijk in maar zitten wel veel mensen hier op tweakers met veel verstand van zaken, in ieder geval stuk meer dan ik dus ik dacht ik gooi het toch even ter discussie. Lijkt me dat ik niet de enige ben die twijfelt over die keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 19-09-2020 13:35 ]

Playstation 5

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik heb een LG C8. 4K op 60hz zal daarmee mogelijk moeten zijn. Baal wel dat 4K op 120hz niet gaat lukken. Maar denk ook niet dat de consoles, van deze generatie, 4K en 120hz zal gaan ondersteunen. Microsoft gaf volgens mij al aan dat de devs zich vooral op 4K en 60hz gaan focussen. Bij de revisie zal het wel zo zijn. Maar tegen die tijd upgrade ik wel naar de nieuwste OLED.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• D-Ed
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:41:
Ik heb een LG C8. 4K op 60hz zal daarmee mogelijk moeten zijn. Baal wel dat 4K op 120hz niet gaat lukken. Maar denk ook niet dat de consoles, van deze generatie, 4K en 120hz zal gaan ondersteunen. Microsoft gaf volgens mij al aan dat de devs zich vooral op 4K en 60hz gaan focussen. Bij de revisie zal het wel zo zijn. Maar tegen die tijd upgrade ik wel naar de nieuwste OLED.
Ik heb een LGB9 OLED en ik denk wél dat games 4K én 120fps gaan ondersteunen, sterker nog.. Ik weet het wel zeker. Te beginnen met Gears 5 en Ori :9

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

D-Ed schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:46:
[...]

Ik heb een LGB9 OLED en ik denk wél dat games 4K én 120fps gaan ondersteunen, sterker nog.. Ik weet het wel zeker. Te beginnen met Gears 5 en Ori :9
Bij multiplats denk ik toch echt niet (wat ik over het algemeen speel). Daar zal het max 60hz zijn.

• D-Ed
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:49:
[...]

Bij multiplats denk ik toch echt niet (wat ik over het algemeen speel). Daar zal het max 60hz zijn.
Ah ja, dat zou zeker kunnen inderdaad maar zo las ik het niet ;)

We gaan het allemaal meemaken de komende periode _/-\o_

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

D-Ed schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:51:
[...]

Ah ja, dat zou zeker kunnen inderdaad maar zo las ik het niet ;)

We gaan het allemaal meemaken de komende periode _/-\o_
Idd, en graphics blijven toch wel hetzelfde ;). Anders had ik meteen een nieuwe tv aangeschaft. Maar dat is nu niet nodig.

• D-Ed
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:52:
[...]

Idd, en graphics blijven toch wel hetzelfde ;). Anders had ik meteen een nieuwe tv aangeschaft. Maar dat is nu niet nodig.
Let maar op als straks al die lovende reviews online komen van mensen met een HDMI 2.1 tv (én OLED)... Begint het toch weer te kriebelen ;)

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-10 16:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik ben toch wel erg gecharmeerd en in de markt voor de xb serie s, 1440 p is zat! 4k game doe ik wel op de pc, en dat met crossplatform net gamepass.. maar meeste tv hebben toch geen 1440p scale? Is toch meer monitor based dan ?
En als je netflix kijkt die is dan toxh gewoon 4k? Hij kan gewoon scale naar 4k alleen niet kwa xbx games.. mischien wel de xb one game?

[ Voor 23% gewijzigd door Coldbullet op 19-09-2020 13:58 ]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

D-Ed schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:54:
[...]

Let maar op als straks al die lovende reviews online komen van mensen met een HDMI 2.1 tv (én OLED)... Begint het toch weer te kriebelen ;)
Haha, kan altijd nog ;). Heb nog geen OLED in de slaapkamer staan 8), misschien een goede reden om te upgraden en de C8 in de slaapkamer op te hangen :D.

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 21:05
@Finraziel @MAX3400 bedankt. Ik vind het zonde/onzin om na 3jaar een goed werkende tv te vervangen, maar goed om te weten dat er qua o.a. FPS wel degelijk een verbetering aan zit te komen.

Twijfel nog steeds omdat met vrienden spelen wel leuker is, maar ik speel met name Fifa en Warzone en dan straks Halo dus daarvoor is Series S weer meer dan voldoende. Met game pass dan af en toe wat nieuws proberen.

• D-Ed
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:57:
[...]

Haha, kan altijd nog ;). Heb nog geen OLED in de slaapkamer staan 8), misschien een goede reden om te upgraden en de C8 in de slaapkamer op te hangen :D.
Je zal niet de eerste zijn inderdaad d:)b

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
doe alsjeblieft niet zo vreselijk schijnheilig

[ Voor 84% gewijzigd door BM op 19-09-2020 14:27 ]

• Coldbullet

Coldbullet

Wat denken jullie? Zal deze generatie xb met de serie s en x en gamepass( overigens kan je ook gewoon games kopen in de store online en offline maar dst vergeet iedereen lijkt wel)
Of word playstation nog groter en xb kleiner?

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:31

Nogne

>.<

Coldbullet schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:11:
Wat denken jullie? Zal deze generatie xb met de serie s en x en gamepass( overigens kan je ook gewoon games kopen in de store online en offline maar dst vergeet iedereen lijkt wel)
Wat is nou je vraag? Ik heb het 2x gelezen en kan niet achterhalen wat nou precies je vraag is :X

PS/XBL: Nogne

• Stylze
Coldbullet schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:11:
Denk dat Xbox wel iets groter gaat worden dan afgelopen jaren mede dankzij gamepass en series S, maar zal zeker niet even groot als playstation worden deze Gen (kijk naar hoe extreem de wereld in paniek is met pre orders van ps5).

Maar ben wel echt benieuwd hoe het zal gaan op dinsdag, dan kunnen we in ieder geval al een eerste blik hierop werpen met hoe snel de pre orders voor xbox eruit zullen gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Stylze op 19-09-2020 14:16 ]

Playstation 5

• Coldbullet

Coldbullet

Nogne schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:13:
[...]

Wat is nou je vraag? Ik heb het 2x gelezen en kan niet achterhalen wat nou precies je vraag is :X
Haha ja in mene hoofd klonk het anders dan geschreven nu ik het na lees..
Welke impact zal de xb s en x hebben op de console markt denken jullie kwa verloop baar andere consoles

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Vanmorgen de series x gepreordered in de mediamarkt Zwolle. Ik was de eerste. Zo hard lopen ze dus niet

Verwijderd

Ik vind het ook een interessant onderwerp en het is jammer dat je dit hier alleen heel verkapt kan bespreken omdat iedere discussie direct dreigt te ontsporen.

Laat ik dan het volgende zeggen: ik vind de strategie van beide partijen behoorlijk sterk. Dit i.t.t. de huidige generatie, toen vond ik de strategie van Microsoft de eerste jaren gewoon erg slecht. Ben dus benieuwd wat we gaan zien in de salescijfers gedurende de nieuwe generatie. In denk dat dit dichter bij elkaar gaat liggen dan tijdens de huidige generatie.

Microsoft heeft het spel in de afgelopen generatie verloren. En als ze hetzelfde spel gaan spelen, dan verliezen ze opnieuw. En dat weten ze, ze zijn niet achterlijk daar in Redmond, USA. Maar daarom veranderen ze het spel.

Nokia won ook het spel van de meest populaire mobiele telefoon. En ik zat dus in kamp Nokia. Totdat Apple het spel veranderde.

Ander voorbeeld: Nintendo verloor het spel tijdens de Gamecube generatie van de Playstation 2 en zelfs van de nieuwkomer Xbox. Ze veranderde het spel, kwamen met motion control en waren in hun spel ineens koning. Sony en Microsoft deden wat slechte pogingen om het concept te integreren op hun platformen, maar dat was veel minder succesvol.

Ik denk dat Microsoft met gamepass en cloudgaming het spel probeert te veranderen, terreinen waarop zij kunnen winnen. Waar ze sterk zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2020 14:37 ]

• Stylze
Geen PS5 vs XSX discussie!

[ Voor 93% gewijzigd door Bart ® op 20-09-2020 08:22 ]

Playstation 5

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wellicht is het artikel al een keer voorbij gekomen, maar ik zag het nog niet. Gaat over hoe de Series S omgaat met BC.

https://www.eurogamer.net...-back-compat-really-works

So, as we understand it, existing Xbox titles can be enhanced for both Series S and Series X in different ways - the compatibility team can step in with its own specific type of magic, opening the door to running 30fps games at 60fps and 60fps titles at 120fps. Alternatively, developers now have the tools to see where their existing Xbox One games are running - and if it's a Series S or Series X machine, aspects like doubling the frame-rate become possible (and perhaps other features could be enabled too) - all without having to 'port' their games to the next-gen platform. The extent to which take-up will be there is of crucial importance, of course, but the potential is certainly very exciting and we're really looking forward to testing this out on both of the new Xbox machines.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Coldbullet schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:25:
[...]

Haha ja in mene hoofd klonk het anders dan geschreven nu ik het na lees..
Welke impact zal de xb s en x hebben op de console markt denken jullie kwa verloop baar andere consoles
Ik denk dat microsoft deze geberatie weer wat klanten terug gaat winnen. Zal niet direct zo zijn maar de geluiden die je hoort over het kopen van studios die exclusief voor xbox gaan dan lijken ze wel serieus aan de weg te timmeren voor exclusieve games waarmee ze klanten gaan aantrekken.

Ik hoop op gezonde concurrentie. Die is deze generatie ver te zoeken als het om games gaat.

Als de huidige generatie gewoon 3 goede Fable games, meerdere goede Halo delen en of games als Kameo hadden ze maarzo 10-20 miljoen extra exemplaren verkocht.

[ Voor 10% gewijzigd door Kenny_026 op 19-09-2020 14:49 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:27:
Ik vind het ook een interessant onderwerp en het is jammer dat je dit hier alleen heel verkapt kan bespreken omdat iedere discussie direct dreigt te ontsporen.

Laat ik dan het volgende zeggen: ik vind de strategie van beide partijen behoorlijk sterk. Dit i.t.t. de huidige generatie, toen vond ik de strategie van Microsoft de eerste jaren gewoon erg slecht. Ben dus benieuwd wat we gaan zien in de salescijfers gedurende de nieuwe generatie. In denk dat dit dichter bij elkaar gaat liggen dan tijdens de huidige generatie.

Microsoft heeft het spel in de afgelopen generatie verloren. En als ze hetzelfde spel gaan spelen, dan verliezen ze opnieuw. En dat weten ze, ze zijn niet achterlijk daar in Redmond, USA. Maar daarom veranderen ze het spel.

Nokia won ook het spel van de meest populaire mobiele telefoon. En ik zat dus in kamp Nokia. Totdat Apple het spel veranderde.

Ander voorbeeld: Nintendo verloor het spel tijdens de Gamecube generatie van de Playstation 2 en zelfs van de nieuwkomer Xbox. Ze veranderde het spel, kwamen met motion control en waren in hun spel ineens koning. Sony en Microsoft deden wat slechte pogingen om het concept te integreren op hun platformen, maar dat was veel minder succesvol.

Ik denk dat Microsoft met gamepass en cloudgaming het spel probeert te veranderen, terreinen waarop zij kunnen winnen. Waar ze sterk zijn.
Mee eens, maar het grootste probleem van Microsoft is dat ze vrijwel helemaal niets aan marketing doen terwijl de concurrent overal te zien is.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:48
De game van the Initiative moeten we vooral in de gaten houden, hoe die studio is opgebouwd lijkt heel erg op hoe Sony de Santa Monica studio heeft opgebouwd. Dus vanaf scratch een studio opbouwen in Californië met alleen maar mensen die hun sporen dik verdiend hebben in de industrie.
Hoop dat ze met een nieuwe IP komen, en niet perfect dark. Laat perfect dark maar over aan Coalition.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
D-Ed schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:54:
[...]

Ik ken mezelf. Ik zie het zeker weer gaan kriebelen. Heb nu een C7, onwijs tevreden mee, net de 4000 uurtjes aangetikt, en nog zo strak en helder als toen ik 'm net had. Maar toch he, zo'n CX... 😏. En altijd toch die drang hebben om volledig gebruik te willen maken vd nieuwste technieken. Dat is met een C7 net niet het geval, icm een XSX.

Maar goed, eerst dinsdag maar eens een XSX zien te bestellen. Ik was van plan om volgend jaar een nieuwe tv te gaan kopen, op 't moment dat de 2020 modellen uitgefaseerd raken, dus ergens mei/juni. Maar mezelf kennende ga ik de Black Friday deals goed in de gaten houden.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:05
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:57:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan. M’n LG OLED 55B6 hangt nu op de slaapkamer en in de woonkamer staat sinds enkele weken de LG OLED 65CX. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:36:
Wellicht is het artikel al een keer voorbij gekomen, maar ik zag het nog niet. Gaat over hoe de Series S omgaat met BC.

Goed artikel en erg interessant. Dubbele framerates, auto HDR, betere resolutie (dank @drakiesoft )laat maar komen. Soort van next gen patch achtig :)

Ik had Splinter Cell Blacklist laatst voor 8 euro in de sale gekocht. 360 titel, maar ik wacht nog even met die game. Ben wel benieuwd of daar dan auto HDR nog over heen komt. Is volgens mij nu al 4kUHD volgens de lijst van Microsoft

[ Voor 36% gewijzigd door MRE-Inc op 19-09-2020 17:20 ]

XBL: MRE Inc

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:23
MRE-Inc schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:07:
[...]

Goed artikel en erg interessant. Dubbele framerates, auto HDR, laat maar komen. Soort van next gen patch achtig :)
Drievoudige resolutie!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
[...]

Goed artikel en erg interessant. Dubbele framerates, auto HDR, betere resolutie (dank @drakiesoft )laat maar komen. Soort van next gen patch achtig :)

Ik had Splinter Cell Blacklist laatst voor 8 euro in de sale gekocht. 360 titel, maar ik wacht nog even met die game. Ben wel benieuwd of daar dan auto HDR nog over heen komt. Is volgens mij nu al 4kUHD volgens de lijst van Microsoft

[Video: Splinter Cell: Blacklist Comparison - Xbox 360 vs. Xbox One X]
Mja er zijn aardig wat Splinter Cell games aangepakt. Zit ook te twijfelen om die nog eens te doen. Op zich heb ik de laatste 2 wel gewoon gedaan, maar die eerderen niet echt. Ik denk alleen dat zelfs met die verbeteringen, ik ze niet echt meer trek qua graphics, maar we gaan het zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Finraziel
[...]

[Video: Splinter Cell: Blacklist Comparison - Xbox 360 vs. Xbox One X]
Tja dat heb ik nou een beetje met alles... "Kan ik beter straks op de xsx spelen..."
Maar moet misschien toch nu ook gewoon nog wat spelen 8)7 :+

• D-Ed
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:48:
[...]

Tja dat heb ik nou een beetje met alles... "Kan ik beter straks op de xsx spelen..."
Maar moet misschien toch nu ook gewoon nog wat spelen 8)7 :+
Dat had ik dus ook met Destiny 2... D1 is nooit zo blijven plakken maar sinds vanmiddag zit ik echt te genieten van deel 2 _/-\o_

Xbox One X op OLED :9 Echt benieuwd hoe dag er straks met de 4K 60FPS patch uit gaat zien _/-\o_

• Nogne

Nogne

>.<

D-Ed schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:02:
[...]

Dat had ik dus ook met Destiny 2... D1 is nooit zo blijven plakken maar sinds vanmiddag zit ik echt te genieten van deel 2 _/-\o_

Xbox One X op OLED :9 Echt benieuwd hoe dag er straks met de 4K 60FPS patch uit gaat zien _/-\o_
Iets gedetailleerder en loopt op 60fps, verwacht er niet heel veel meer van dan nu op je XOX (heb D2 veel op de PC gespeeld en sinds aanschaf XOX even op de Xbox, en de kwaliteit van de XOX is al echt goed).

*Tenzij D2 een extra gedetailleerde patch krijgt die niet voor de PC beschikbaar is.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
Ik vraag me überhaupt af of ik persoonlijk het verschil ga zien qua graphics....bij de games die ik nu al speel op de XOX op onze LG C9. Meer FPS is natuurlijk fijn, maar ik vind 30 eigenlijk ook al best soepel spelen (wellicht niet beter gewend). Snellere laadtijden zal wel echt fijn zijn, maar geen idee of het verschil tussen de XOX & Series X echt opvallend is voor mij persoonlijk. Ik kan maar een console halen (PS5/Series X), en twijfel nog steeds, maar als ik de games er op de XOX nu al fantastisch uit vind zien denk ik ergens dat ik beter voor de PS5 kan gaan? Helemaal gezien alle Xbox games de komende jaren ook speelbaar zullen zijn op de XOX. Al klinkt de series X wel echt geweldig. Wil hem wel pre-orderen dinsdag; kan ik tot het laatste moment twijfelen :P Niet bedoeld als Series X vs PS5, ik vind beiden tof!

[ Voor 3% gewijzigd door Alwayshappyz op 19-09-2020 19:56 ]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Rivanov schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:08:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan. M’n LG OLED 55B6 hangt nu op de slaapkamer en in de woonkamer staat sinds enkele weken de LG OLED 65CX. ;)
Gaat niet meer lang duren voordat de 8K OLED's een hype worden. Sowieso binnen 2 jaar. Ze moeten wat, nu de updates zo marginaal zijn :).

• Nogne

Nogne

>.<

Koning-Admiraal schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:26:
[...]

Gaat niet meer lang duren voordat de 8K OLED's een hype worden. Sowieso binnen 2 jaar. Ze moeten wat, nu de updates zo marginaal zijn :).
Off-topic: hopelijk waait dat een beetje over, liever focussen ze op meer details dan extra resolutie. Komende jaren heb je toch nog niks aan 8K, er is geen GPU die het aan kan en de consoles zullen er ook weinig mee kunnen.

@Alwayshappyz de stap van 30fps naar 60fps is wel heel fijn. Je merkt dat alles net wat soepeler loopt, en bij mij geeft dat een stuk meer rust tijdens het gamen.

• Coldbullet

Coldbullet

Ja inderdaad die exclusieve.. maarja zoals al gezegd als je ziet wat voor studios opgekocht zijn en hoeveel dan zouden er toch wat pareltjes uitkomen.. hopelijk ook een nieuwe sea of thieves of grote vernieuwing of iets.. maar ook daar is het erg stil, 2021 dan? Of zouden die dan al aangekondigd zijn..

• D-Ed
  • Niet online
Nogne schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:20:
[...]

Iets gedetailleerder en loopt op 60fps, verwacht er niet heel veel meer van dan nu op je XOX (heb D2 veel op de PC gespeeld en sinds aanschaf XOX even op de Xbox, en de kwaliteit van de XOX is al echt goed).

*Tenzij D2 een extra gedetailleerde patch krijgt die niet voor de PC beschikbaar is.
No problem, geniet er nu al van en denk dat nog veel langer te gaan doen _/-\o_

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-10 17:02
koenvd90 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:27:
Vanmorgen de series x gepreordered in de mediamarkt Zwolle. Ik was de eerste. Zo hard lopen ze dus niet
Ik kreeg toen ik MM belde te horen dat het pas dinsdag mag. Lekker dat eenduidige beleid daar.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:54

Wom

Goed, je koopt hier geen Xbox voor misschien, maar ik vind dit wel een titel die iets brengt wat je niet elke dag ziet.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Wom

Wom

Lekker Ventje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:12:
[...]

Ik kreeg toen ik MM belde te horen dat het pas dinsdag mag. Lekker dat eenduidige beleid daar.
Je weet dat de Media Markt een iets andere bedrijfsopzet heeft dan veel grote ketens? Inkoop wordt daar grotendeels per locatie geregeld. Webshop is ook volledig gescheiden, dus ik sta er niet van te kijken dat er andere regelingen zijn per locatie.

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
[...]

Vreemd zeg. Ik heb ook al €50 aan moeten betalen. Volgens de medewerker hadden ze toevallig vandaag een mail ontvangen dat ze orders aan mochten nemen

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
koenvd90 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:35:
[...]

Vreemd zeg. Ik heb ook al €50 aan moeten betalen. Volgens de medewerker hadden ze toevallig vandaag een mail ontvangen dat ze orders aan mochten nemen
Ik heb vorige week de XSX gepre-ordered met 50 euro aanbetaling. Kon ook al een tijdje toen maar ik was de eerste

• Lekker Ventje
Wom schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:25:
[...]

Je weet dat de Media Markt een iets andere bedrijfsopzet heeft dan veel grote ketens? Inkoop wordt daar grotendeels per locatie geregeld. Webshop is ook volledig gescheiden, dus ik sta er niet van te kijken dat er andere regelingen zijn per locatie.
Ze hebben wel een gezamenlijke klantenservice die nergens van af wist.

Het is uiteindelijk wel gelukt omdat ik het in de winkel zelf ben gaan vragen en daar werd eerst nee gezegd, dinsdagochtend pas. Heb het toch voor elkaar gekregen maar op de reserveringsbon komt het woord XBox niet voor. Het staat wel in de computer daar. Ik ga er vanuit dat het nu goed komt voor de release.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Finraziel
Ik ben even kwijt of ik dit nou in dit topic tegenkwam of elders...
https://screenrant.com/xb...order-time-early-penalty/
Maar goed, zal waarschijnlijk toch wel alleen op de VS slaan, als het al waar is. Maar voor de zekerheid bestel ik dinsdag gewoon bij Microsoft zelf.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 09:04
Wom schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:21:
[YouTube: (Exclusive) The Falconeer for Xbox Series X|S and PC: A beautiful mix of Star Fox and Sea of Thieves]

Goed, je koopt hier geen Xbox voor misschien, maar ik vind dit wel een titel die iets brengt wat je niet elke dag ziet.
The falconeer lijkt me een leuke game zo, het doet me een beetje denken aan crimson skies. Deze game komt ook in de gamepass toch?

• Lekker Ventje
Finraziel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:26:
Ik ben even kwijt of ik dit nou in dit topic tegenkwam of elders...
https://screenrant.com/xb...order-time-early-penalty/
Maar goed, zal waarschijnlijk toch wel alleen op de VS slaan, als het al waar is. Maar voor de zekerheid bestel ik dinsdag gewoon bij Microsoft zelf.
Zou niet weten wie het moet controleren hier maar ik vermoed dat hierom op mijn reserveringsbewijs “algemeen onderdeel” staat. Bij het afhalen wordt dat aangepast. Maar als je ziet dat Bol nu zelf ook die tijd aanhoudt wordt het wel serieus genomen.

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
Lekker Ventje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:30:
[...]

Zou niet weten wie het moet controleren hier maar ik vermoed dat hierom op mijn reserveringsbewijs “algemeen onderdeel” staat. Bij het afhalen wordt dat aangepast. Maar als je ziet dat Bol nu zelf ook die tijd aanhoudt wordt het wel serieus genomen.
MS zit gewoon met een flink kantoor in Nederland, je kan er vanuit gaan dat ze hun aangewezen retailkanalen in de gaten houden of ze zich aan de afspraken houden.

Zou me ook niet verbazen als ze flink liggen te pushen dat websites zorgen bots buiten boord te houden, met het debacle van de 3080 en PS5 in het zicht.

• Wom

Wom

Alwayshappyz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:55:
Ik vraag me überhaupt af of ik persoonlijk het verschil ga zien qua graphics....bij de games die ik nu al speel op de XOX op onze LG C9. Meer FPS is natuurlijk fijn, maar ik vind 30 eigenlijk ook al best soepel spelen (wellicht niet beter gewend). Snellere laadtijden zal wel echt fijn zijn, maar geen idee of het verschil tussen de XOX & Series X echt opvallend is voor mij persoonlijk. Ik kan maar een console halen (PS5/Series X), en twijfel nog steeds, maar als ik de games er op de XOX nu al fantastisch uit vind zien denk ik ergens dat ik beter voor de PS5 kan gaan? Helemaal gezien alle Xbox games de komende jaren ook speelbaar zullen zijn op de XOX. Al klinkt de series X wel echt geweldig. Wil hem wel pre-orderen dinsdag; kan ik tot het laatste moment twijfelen :P Niet bedoeld als Series X vs PS5, ik vind beiden tof!
Voordeel is wel, welke van de twee je ook kiest: met beide ga je veel plezier beleven. Want snellere laadtijden, fraaiere games en hogere FPS gaan ze allebei bieden. Maar wat ik wel eens durf te doen bij twijfel: gooi een muntje op. Op het moment dat je hem omhoog gooit weet je direct op welke kant je liever hebt dat de munt valt ;)
Coldbullet schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:56:
Ja inderdaad die exclusieve.. maarja zoals al gezegd als je ziet wat voor studios opgekocht zijn en hoeveel dan zouden er toch wat pareltjes uitkomen.. hopelijk ook een nieuwe sea of thieves of grote vernieuwing of iets.. maar ook daar is het erg stil, 2021 dan? Of zouden die dan al aangekondigd zijn..
Sea of Thieves krijgt een next gen patch. Kost je niks extra's, net als alle updates die je daar al van gekregen hebt en nog gaat krijgen. Zie het SoT topic voor meer details.
m0h4life schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:30:
[...]

The falconeer lijkt me een leuke game zo, het doet me een beetje denken aan crimson skies. Deze game komt ook in de gamepass toch?
Heb nog nergens de bevestiging dat deze game direct bij release in Game Pass zit, om eerlijk te zijn.

• Lekker Ventje
jaquesparblue schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:40:
[...]

MS zit gewoon met een flink kantoor in Nederland, je kan er vanuit gaan dat ze hun aangewezen retailkanalen in de gaten houden of ze zich aan de afspraken houden.

Zou me ook niet verbazen als ze flink liggen te pushen dat websites zorgen bots buiten boord te houden, met het debacle van de 3080 en PS5 in het zicht.
Wat ik hier eerder las was dat MS hier niet echt een officiële MS vestiging is maar vooral een vestiging gericht op Office gerelateerde zaken. Daarom ook dat er vrijwel geen marketing voor XBox is in Nederland.

• Rivanov
[...]

Je moet ook gewoon naar de winkel gaan ipv bellen. Sta sinds vorige week ook op de lijst, als tweede. € 50 aanbetaald en klaar. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MRE-Inc

MRE-Inc

Omg, omg, omg,omg..... Unboxing van de Robot White Series S controller. Met extra gratis mini-HDMI poort. Ja mensen, mini-HDMI ;)

Nou ja even kijken en je ziet wat ik bedoel. Niet echt bijzonder, maar wel even leuk om dat ding te zien.

Geen idee of die hier de afgelopen dagen voorbij is gekomen.

[YouTube: Xbox Series X and Xbox Series S Wireless Controller OFFICIAL Unboxing - ThePapiGfunk]

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Lekker Ventje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:30:
[...]

And that would be 09:00 meen ik toch? Ben benieuwd of t een shitshow word, hoop toch van niet. Wil m wel ergens vandaan prikken en met launch in huis hebben :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• D-Ed
  • Niet online
@Wom
Heb nog nergens de bevestiging dat deze game direct bij release in Game Pass zit, om eerlijk te zijn.
Volgens mij kwam hij ook in ze showcase van juli voor en alle games die je daar zag zitten ik Gamepass (tenminste, zo gaf Phil Spencer het meerdere keren aan).

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wom schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:21:
[YouTube: (Exclusive) The Falconeer for Xbox Series X|S and PC: A beautiful mix of Star Fox and Sea of Thieves]

The Falconeer ! _/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Finraziel
MRE-Inc schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:22:
Omg, omg, omg,omg..... Unboxing van de Robot White Series S controller. Met extra gratis mini-HDMI poort. Ja mensen, mini-HDMI ;)

Nou ja even kijken en je ziet wat ik bedoel. Niet echt bijzonder, maar wel even leuk om dat ding te zien.

Geen idee of die hier de afgelopen dagen voorbij is gekomen.

[Video: Xbox Series X and Xbox Series S Wireless Controller OFFICIAL Unboxing - ThePapiGfunk]
Maar dit is de controller voor de serious x en s... :+

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MRE-Inc schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:22:
Even denken... Nope, ik blijf bij mijn Elite controllers ;)

Op de een of andere manier lijkt die controller bijna "nep"; zo smooth en wit; het ziet er niet uit maar dat is mijn mening.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

jaquesparblue schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:40:
[...]

:Y

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
Wom schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:44:
[...]

Voordeel is wel, welke van de twee je ook kiest: met beide ga je veel plezier beleven. Want snellere laadtijden, fraaiere games en hogere FPS gaan ze allebei bieden. Maar wat ik wel eens durf te doen bij twijfel: gooi een muntje op. Op het moment dat je hem omhoog gooit weet je direct op welke kant je liever hebt dat de munt valt ;)

[...]

Sea of Thieves krijgt een next gen patch. Kost je niks extra's, net als alle updates die je daar al van gekregen hebt en nog gaat krijgen. Zie het SoT topic voor meer details.

[...]

Heb je helemaal gelijk in. Allebei top consoles. Op zich best een goede tip van je O+ Over een jaar kan ik de andere console alsnog halen waarschijnlijk, dus dat maakt de keuze wel iets makkelijker. Grootste reden voor PS5 zijn Ratchet and Clank, Kena (maar die komt misschien naar Xbox), Godfall (ook naar Xbox misschien) en de Horizon games. Third parties speel ik liever op de Xbox. Morgen eens muntje erbij pakken ;)

Falconeer ziet er overigens tof uit d:)b

• MRE-Inc

MRE-Inc

MAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:46:
[...]

Even denken... Nope, ik blijf bij mijn Elite controllers ;)

Op de een of andere manier lijkt die controller bijna "nep"; zo smooth en wit; het ziet er niet uit maar dat is mijn mening.
Ja, ik ook, maar had de controller nog niet gezien verder, alleen op een paar foto’s.

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 19:34
Nou of een console deze generatie gaat winnen betwijfel ik.
Ik denk dat de winnaar wellicht xcloud gaat worden ( of vergelijkbare dienst). Het werkt echt rete goed.
Natuurlijk merk je imputlag. Je kroos een streaming abo betalen ala gamepass ultimate.
Een tablet of telefoon hebben ze toch al. Ik zou er wel naar neigen.
Zeker met de sprong naar nog stabieler internet met uitrol van glasvezel door knp en start van 5g.

Niet dat consoles direct verdwijnen. Maar er is een ware mogelijkheid dat na deze generatie (6 a 7 jaar) cloudgaming de grootste pilaar van de game industrie is.

• MAX3400

MAX3400

SecondGuess schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:22:Maar er is een ware mogelijkheid dat na deze generatie (6 a 7 jaar) cloudgaming de grootste pilaar van de game industrie is.
Betwijfel ik; met enige nuance maar zelfs bij een Netflix 4K HDR film "zie" ik de afwijkingen ten opzichte van een "echte" 4K film. Dus totdat "iedereen" thuis meer dan 50Mbit stabiel & sustained binnenhaalt, is 4K gaming vooralsnog voorbehouden aan devices thuis (en niet in de cloud).

Tegelijkertijd is net de 8K-TV verkrijgbaar etc. etc. etc. Beetje vicieuze cirkel maar vooralsnog is "on-premise" gaming dus nog steeds interessanter dan GaaS (Gaming as a Service).

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
@MAX3400 Jij en ik zien die verschillen, maar de casual kijker is niet zo kritisch. Je zou de groepen dus moeten zien als die een goed verhaal en behoorlijke graphics en een beetje latency prima vind, of het maximale eruit wil halen en zo’n laag mogelijke latency. Ik verwacht dat laatste groep voorlopig nog wel het systeem in huis moet halen.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:10

TheVMaster

Moderator WOS
Lekker Ventje schreef op Saturday 19 September 2020 @ 23:00:
[...]

Wat ik hier eerder las was dat MS hier niet echt een officiële MS vestiging is maar vooral een vestiging gericht op Office gerelateerde zaken. Daarom ook dat er vrijwel geen marketing voor XBox is in Nederland.
Microsoft heeft hier zeker wel een groot kantoor. Werk ook ongeveer 1000+ man in Nederland. Xbox schijnt inderdaad wel puur marketing te zijn.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:33
uchiha tijntje schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:36:

So, as we understand it, existing Xbox titles can be enhanced for both Series S and Series X in different ways - the compatibility team can step in with its own specific type of magic, opening the door to running 30fps games at 60fps and 60fps titles at 120fps. Alternatively, developers now have the tools to see where their existing Xbox One games are running - and if it's a Series S or Series X machine, aspects like doubling the frame-rate become possible (and perhaps other features could be enabled too) - all without having to 'port' their games to the next-gen platform. The extent to which take-up will be there is of crucial importance, of course, but the potential is certainly very exciting and we're really looking forward to testing this out on both of the new Xbox machines.
De vooruitzichten zijn hoopgevend, maar het 'irriteert' mij wel dat we volgens mij nog geen enkele concrete voorbeelden of bevestigen hebben gehoord betreffende de verbeteringen aan de BC games.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 09:22
Welke EA games mag ik verwachten bij de XBS/X met EA Play? Gewoon wat ze nu ook al voor de One aanbieden of komt daar verandering? Gamepass en EA Play laat mij heel erg naar de X neigen.

• Rivanov
Granaatappel schreef op zondag 20 september 2020 @ 08:47:
Welke EA games mag ik verwachten bij de XBS/X met EA Play? Gewoon wat ze nu ook al voor de One aanbieden of komt daar verandering? Gamepass en EA Play laat mij heel erg naar de X neigen.
Het aanbod wat EA Play nu ook al heeft. Het abonnement wordt gewoon samengevoegd met GamePass. Zit verder geen verschil in.

https://www.ea.com/nl-nl/ea-play

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Rivanov schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:15:
[...]

Het aanbod wat EA Play nu ook al heeft. Het abonnement wordt gewoon samengevoegd met GamePass. Zit verder geen verschil in.

https://www.ea.com/nl-nl/ea-play
Is dit al bevestigd en weet je ook per wanneer dit ingaat?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:32

BM

Moderator Spielerij
Rond de feestdagen. Ik verwacht rond de release van de xss/xsx.

Overigens past dat beter in [Xbox/PC] Xbox Gamepass

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Rivanov
Steven030 schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:16:
[...]

Is dit al bevestigd en weet je ook per wanneer dit ingaat?
EA PLAY komt naar Microsoft GAME PASS-leden
EA Play* komt later dit jaar gratis beschikbaar voor leden van Xbox Game Pass Ultimate en Xbox Game Pass voor de PC als onderdeel van hun lidmaatschapsvoordelen. EA Play is een game-lidmaatschapsdienst waarmee je games belonender worden dankzij toegang tot exclusieve spelersuitdagingen, in-game beloningen, exclusieve content voor leden, een ledenkorting van 10% op digitale content van EA, en een bibliotheek met toptitels die nu beschikbaar is op Xbox One, PlayStation®4 en op de PC via Origin™ en Steam.

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36

Kalkie

NLMP

D-Ed schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:02:
[...]

Fijn dat ik je dit inzicht heb mogen geven. Ik zit er inmiddels weer volop in. Ben ook benieuwd of de series x nog een significante verbetering gaat geven.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 11:05
Hoeveel mensen gaan er eigenlijk voor de series s? Ik vind het een goed aanbod als een soort "gamepass doos", maar ik vraag me af hoe populair die optie is.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:23
Motion captioning voor cinematic story campaign in de volgende Forza.

Ze zijn er mee bezig, dus kan nog wel even duren voordat de game uitkomt.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 18:36
FrankoNL schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:50:
Hoeveel mensen gaan er eigenlijk voor de series s? Ik vind het een goed aanbod als een soort "gamepass doos", maar ik vraag me af hoe populair die optie is.
Ik was van plan de series s te nemen. Zou perfect voor ons zijn. Veel mooiere en kleinere behuizing en we hebben toch maar een 1080p scherm staan.

Maar... wij hebben nu een one s met 1tb en dat is perfect qua hoeveelheid opslag. Een stuk of 7 grote aaa games en diverse kleinere games staan erop. Kan net iets meer oo dan we werkelijk regelmatig spelen. Perfect.

Ondanks dat veel games kleinere textures hebben voor de 1080p variant, zie ik op mijn one s dst we toch 1tb nodig hebben. Daarnaast zullen de indir games en veel andere geen 4k textures hebben.

Dus ga toch maar voor de series x vanwege de grotere schijf.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 18:36
SecondGuess schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:22:
Nou of een console deze generatie gaat winnen betwijfel ik.
Ik denk dat de winnaar wellicht xcloud gaat worden ( of vergelijkbare dienst). Het werkt echt rete goed.
Natuurlijk merk je imputlag. Je kroos een streaming abo betalen ala gamepass ultimate.
Een tablet of telefoon hebben ze toch al. Ik zou er wel naar neigen.
Zeker met de sprong naar nog stabieler internet met uitrol van glasvezel door knp en start van 5g.

Niet dat consoles direct verdwijnen. Maar er is een ware mogelijkheid dat na deze generatie (6 a 7 jaar) cloudgaming de grootste pilaar van de game industrie is.
Had je qua input lag nog geprobeerd je controller via een usb-c naar micro usb kabeltje aan te sluiten?

Mijn lag is daardoor stukken minder. Maar dat is op een android 9 device. Android 10 heeft minder lag via bluetooth had ik begrepen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUDyg-4wxDvunoDv5Fg1LwNwR3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMP7NCVbAQbcONl5R4DzyYm0.jpg?f=fotoalbum_large

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik was van plan om mijn Xbox one s te vervangen met de series S omdat ik toch maar een oude 1080p tv heb maar gezien de series s geen HDMI in heeft kan ik hem niet 1 op 1 vervangen helaas. Daarnaast omdat ik ook wel graag de mogelijkheid wil hebben om oude games bij de MediaMarkt op te pikken voor 2 euro (laatst hawx gekocht) of blu-ray of dvd's af te spelen komt het vervangen eigenlijk niet goed uit.

Daarom besloten om mijn 7 jaar oude game PC te vervangen met een Xbox series x, die wel aangesloten is op een 4k monitor. Ik ben dan nog wel benieuwd hoe gamen met keyboard en muis gaat op de Xbox. Iemand daar ervaring mee?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MAX3400

MAX3400

Ramon schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:12:
[...]

Ik ben dan nog wel benieuwd hoe gamen met keyboard en muis gaat op de Xbox. Iemand daar ervaring mee?
Niet? Tenzij ik iets gemist heb; er is 0.01% ondersteuning voor keyboard & muis "in" games.

/Edit: https://www.windowscentra...se-and-keyboard-games?amp geeft niet echt hoopvol resultaat.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 20-09-2020 11:18 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:24
JackSparrow schreef op zondag 20 september 2020 @ 03:33:
[...]

Microsoft heeft hier zeker wel een groot kantoor. Werk ook ongeveer 1000+ man in Nederland. Xbox schijnt inderdaad wel puur marketing te zijn.
Die slapen dan de hele dag…

@MAX3400 Voor XBOX promotie, zeker. Ze kunnen wel íéts aan consumentenmarketing doen.

[ Voor 13% gewijzigd door ariekanari op 20-09-2020 11:42 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• MAX3400

MAX3400

ariekanari schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:36:
[...]

Die slapen dan de hele dag…
Ja, want naast Xbox marketing heeft Microsoft niks te doen verder...
ariekanari schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:36:
[...]

@MAX3400 Voor XBOX promotie, zeker. Ze kunnen wel íéts aan consumentenmarketing doen.
:? Want jij weet exact in welke kantoren in welke landen welke functies/personen huisvesten en/of wat hun opdracht is?

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 20-09-2020 11:48 ]

• Lekker Ventje
De Series S komt er bij mij als de nieuwe Forza uit is voor bij de Play Seat. Ik heb daar een FHD staan en heb dan toch niet veel aan de X.

Pagina: 1 ... 71 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden