Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.662 views

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 18:36
MAX3400 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:13:
[...]

Niet? Tenzij ik iets gemist heb; er is 0.01% ondersteuning voor keyboard & muis "in" games.
Dan heb je iets gemist ;)

Speel al mijn shooters met muis en keyboard op de xbox, werkt perfect.

• 2green
Ramon schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:12:
[...]

Ik was van plan om mijn Xbox one s te vervangen met de series S omdat ik toch maar een oude 1080p tv heb maar gezien de series s geen HDMI in heeft kan ik hem niet 1 op 1 vervangen helaas. Daarnaast omdat ik ook wel graag de mogelijkheid wil hebben om oude games bij de MediaMarkt op te pikken voor 2 euro (laatst hawx gekocht) of blu-ray of dvd's af te spelen komt het vervangen eigenlijk niet goed uit.

Daarom besloten om mijn 7 jaar oude game PC te vervangen met een Xbox series x, die wel aangesloten is op een 4k monitor. Ik ben dan nog wel benieuwd hoe gamen met keyboard en muis gaat op de Xbox. Iemand daar ervaring mee?
Muis en keyboard werkt uitstekend op de xbox, hier speel ik al mijn shooters daarop.

Nu is is het wel zo dat niet games dit ondersteuenen. Waardoor je mogelijk niet alle games.kun spelen met muis en keyboard en dan moet uitwijken naar de meegeleverde controller. Misschien iets om goed over na te denken.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 09:04
2green schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:09:
[...]

Dan heb je iets gemist ;)

Speel al mijn shooters met muis en keyboard op de xbox, werkt perfect.
Welke shooters zijn dat dan? Ik heb laatst bijvoorbeeld Halo (Mcc en 5) geprobeerd, maar die lijkt geen ondersteuning te bieden. Gears of War 5 dan weer wel.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:10

TheVMaster

Moderator WOS
ariekanari schreef op Sunday 20 September 2020 @ 11:36:
[...]

Die slapen dan de hele dag…

@MAX3400 Voor XBOX promotie, zeker. Ze kunnen wel íéts aan consumentenmarketing doen.
Geen idee, volgens mij werken die mannen en vrouwen heel erg hard. Maar vergeet niet dat Microsoft meer doet dan Xbox en consumentenspullen he...

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 19:34
Zat vandaag te denken, die xcloud maakt coop gaming bij vrienden erg makkelijk. Zo impromptu een potje spelen is zo wel erg gemakkelijk geworden.
Zeker als je alle games in je bezit zou kunnen spelen in de cloud.

Ik heb geen kabel usbc naar usb a om het verbonden uit te proberen. Maar de imputlag is voel baar maar niet onverwacht. Voelt voor mij herzelfde als gamestreaming van Xbox naar pc.
Alleen de kwaliteit van xcloud is visueel veel mooier. Op mijn tablet s5e zag het er nagenoeg hetzelfde uit als op mijn tv.
In sommige aspecten zelfs beter omdat mijn t.v geen oled is. Maar een Sony xe9005 4k fald led lcd sherm.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SecondGuess schreef op Sunday 20 September 2020 @ 13:21:
Zat vandaag te denken, die xcloud maakt coop gaming bij vrienden erg makkelijk. Zo impromptu een potje spelen is zo wel erg gemakkelijk geworden.

Ik heb geen kabel usbc naar usb a om het verbonden uit te proberen. Maar de imputlag is voel baar maar niet onverwacht. Voelt voor mij herzelfde als gamestreaming van Xbox naar pc.
Alleen de kwaliteit van xcloud is visueel veel mooier. Op mijn tablet s5e zag het er nagenoeg hetzelfde uit als op mijn tv.
In sommige aspecten zelfs beter omdat mijn t.v geen oled is. Maar een Sony xe9005 4k fald led lcd sherm.
Naast xCloud heb je natuurlijk ook nog Console Streaming (zoals dat voor xCloud al werkte, maar nu ook via internet), waarbij je gewoon rechtstreeks naar je eigen console connect. :+

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Waar ik trouwens naar benieuwd ben en Microsoft nog niks over heb horen zeggen; of de Xbox Series X UI dit keer wel op 4K gerenderd gaat worden. Bij de One X was dit 1080P en dat merk je gewoon als je er van dichtbij naar gaat kijken.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Koning-Admiraal schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:57:
Waar ik trouwens naar benieuwd ben en Microsoft nog niks over heb horen zeggen; of de Xbox Series X UI dit keer wel op 4K gerenderd gaat worden. Bij de One X was dit 1080P en dat merk je gewoon als je er van dichtbij naar gaat kijken.
Van mij mag het zelfs op 720p worden gedaan of zelfs 640x480, hoe simpeler, hoe sneller.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

SinergyX schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:18:
[...]

Van mij mag het zelfs op 720p worden gedaan of zelfs 640x480, hoe simpeler, hoe sneller.
Input lag heeft niks met resolutie te maken. En een 4K interface zou geen reden moeten zijn om het "minder" te laten aanvoelen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
JackSparrow schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:55:
[...]

Naast xCloud heb je natuurlijk ook nog Console Streaming (zoals dat voor xCloud al werkte, maar nu ook via internet), waarbij je gewoon rechtstreeks naar je eigen console connect. :+
Gaat console streaming wel op Apple apparaten werken? In het verleden wel volgens mij via de Xbox app..?

• 2green
m0h4life schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:53:
[...]

Welke shooters zijn dat dan? Ik heb laatst bijvoorbeeld Halo (Mcc en 5) geprobeerd, maar die lijkt geen ondersteuning te bieden. Gears of War 5 dan weer wel.
Op dit moment gears of war 5 en warzone. Mijn dochters spelen fornite okk met muis en keyboard op hun xbox. Maar online staan wel lijstjes, komen het laatste jaar steeds.meer bij trouwens.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Koning-Admiraal schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:26:
[...]

Input lag heeft niks met resolutie te maken. En een 4K interface zou geen reden moeten zijn om het "minder" te laten aanvoelen.
Ik praat niet over input lag, ik praat over onnodig CPU gebruik voor een interface. Zelfs met een XBX en internet SSD (ja, dat heb ik gedaan) blijft dat interface traag, dat moet gewoon zo minimalistisch mogelijk zijn.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-10 14:36
Benny schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:33:
[...]

Gaat console streaming wel op Apple apparaten werken? In het verleden wel volgens mij via de Xbox app..?
Volgens mij niet via de officiële Xbox app, want die is er niet voor in ieder geval MacOS. Het is wel mogelijk via thirdparty streaming apps (of iets als boot camp natuurlijk). Ik weet niet zeker of hetzelfde geldt voor iOS.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:26

justifire

Shut up and squat !!

SinergyX schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:35:
[...]

Ik praat niet over input lag, ik praat over onnodig CPU gebruik voor een interface. Zelfs met een XBX en internet SSD (ja, dat heb ik gedaan) blijft dat interface traag, dat moet gewoon zo minimalistisch mogelijk zijn.
Het nieuwe dashboard is in ieder geval al retesnel, misschien is er nog wel ruimte voor een hogere resolutie.
Maakt mij verder ook niet uit, zit hooguit 5 seconden op het dashboard.
Laat ze zich maar lekker focussen op native 4K games, dat dashboard is echt een mindere zorg.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Benny schreef op Sunday 20 September 2020 @ 14:33:
[...]

Geen idee om eerlijk te zijn. Volgens mij werkte het streamen eerder alleen via de pc Xbox Companion app.

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10 02:44
Benny schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:33:
[...]

Nu gebruik ik op iOS en MacOS Onecast. Hopelijk blijft dat werken.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JackSparrow schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:58:
[...]

Geen idee om eerlijk te zijn. Volgens mij werkte het streamen eerder alleen via de pc Xbox Companion app.
Het werkt momenteel enkel op Windows 10 en Android. Voor iOS ondersteuning is MS nog in discussie met Apple ivm xCloud en de App Store regels.

Er is wel een onofficiële app, Onecast, waarmee je op o.a. iOS gebruik kan maken van console streaming.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Caayn schreef op Sunday 20 September 2020 @ 15:01:
[...]
Het werkt momenteel enkel op Windows 10 en Android. Voor iOS ondersteuning is MS nog in discussie met Apple ivm xCloud en de App Store regels.

Er is wel een onofficiële app, Onecast, waarmee je op o.a. iOS gebruik kan maken van console streaming.
Op Windows werkt het alleen op de 'oude' manier. xCloud (en Console Streaming op de manier zoals het op Android werkt) is er nog niet op Windows. En op iOS gaat het ook wel komen natuurlijk. Het duurt alleen even voordat Apple het ligt ziet...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 20-09-2020 15:07 ]

• m0h4life
  • Laatst online: 17-10 09:04
2green schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:35:
[...]
Op dit moment gears of war 5 en warzone. Mijn dochters spelen fornite okk met muis en keyboard op hun xbox. Maar online staan wel lijstjes, komen het laatste jaar steeds.meer bij trouwens.
Ik zal eens zo'n lijst opzoeken dan >:)
Maar hoe ervaar jij Gears met Muis en Toetsenbord ? Ik had namelijk nogal het idee dat ik hoge input-lag had en dat er toch iets van acceleratie werd toegepast, in ieder geval versus Gears 5 op de PC (zelfde bedrade M+KB)

• 2green
m0h4life schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:08:
[...]

Ik zal eens zo'n lijst opzoeken dan >:)
Maar hoe ervaar jij Gears met Muis en Toetsenbord ? Ik had namelijk nogal het idee dat ik hoge input-lag had en dat er toch iets van acceleratie werd toegepast, in ieder geval versus Gears 5 op de PC (zelfde bedrade M+KB)
Er zijn best veel lijstjes en allemaal onvolledig helaas, enerzijds omdat er titels missen anderszijds omdat het aantal titels gestaag toeneemt.

Ik ervaar totaal geen lag met muis en keyboard. Ik heb ook nog een zeer nauwkeurige muis met extra grote muismat voor extra nauwkeurigheid, dus kan mij niet voorstellen dat ik enige lag niet gemerkt zou hebben.

Zou ook niet weten waarom er lag zou kunnen optreden via een usb muis + Keyboard op een xbox. Ze doen juist alles tegen lag in hun input drivers.

• Blaauw87
  • Laatst online: 15-10 15:28
SecondGuess schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:21:

Onlangs een Chromebook gekocht, besef mij nu dat hier Xcloud met ChromeOS waarschijnlijk ook prima op gaat werken :)

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-10 19:50
Zit nog steeds na te denken hoe ik het geluid van mijn series X straks krijg op mijn pc game speaker set van 10 jaar krijg. Wou al een soundbar kopen. Maar ik kan natuurlijk ook mijn series X door lussen aan mijn oneX. Dan gaat het geluid via de oneX. Koop ik later wel een andere oplossing. Maar hoe zit het met de lag? Heeft iemand hier ervaring mee ?

• Caayn
  • Niet online
mobygo76 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:38:
Zit nog steeds na te denken hoe ik het geluid van mijn series X straks krijg op mijn pc game speaker set van 10 jaar krijg. Wou al een soundbar kopen. Maar ik kan natuurlijk ook mijn series X door lussen aan mijn oneX. Dan gaat het geluid via de oneX. Koop ik later wel een andere oplossing. Maar hoe zit het met de lag? Heeft iemand hier ervaring mee ?
De Xbox One (X) introduceert in mijn ervaring de nodige latency via HDMI throughput. Heeft jouw beeldscherm/TV geen audio out connector waar je de speakers eventueel op kan aansluiten? Kan je de speakers eventueel via USB aansluiten?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Voor de mensen die alvast een print-out kunnen gebruiken om in elkaar te vouwen en te bezien of de XSX/XSS past:

https://www.xbox.com/en-US/promotions/xbox-cutouts

• mobygo76
Caayn schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:20:
[...]
De Xbox One (X) introduceert in mijn ervaring de nodige latency via HDMI throughput. Heeft jouw beeldscherm/TV geen audio out connector waar je de speakers eventueel op kan aansluiten? Kan je de speakers eventueel via USB aansluiten?
Er zit alleen een koptelefoon uitgang op. Heb ook al HDMI extractors geprobeerd. Die werken wel, maar niet op 4K 60hz.

• Caayn
  • Niet online
mobygo76 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:44:
[...]

Er zit alleen een koptelefoon uitgang op. Heb ook al HDMI extractors geprobeerd. Die werken wel, maar niet op 4K 60hz.
Welke aansluitingen heb jij op je speakers zitten?

• mobygo76
Caayn schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:49:
[...]
Welke aansluitingen heb jij op je speakers zitten?
Optische en van die stereo kabels (rood en zwart). Het lijkt mij dat ik het geluid van mijn monitor niet van analoog naar digitaal kan veranderen. Heb hem nu om te testen van koptelefoon naar rood en zwart(weet de juiste inschrijvers niet) maar dan hem ik alleen 2.1 stereo ipv 5.1 dolby.

• Caayn
  • Niet online
mobygo76 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:03:
[...]

Optische en van die stereo kabels (rood en zwart). Het lijkt mij dat ik het geluid van mijn monitor niet van analoog naar digitaal kan veranderen. Heb hem nu om te testen van koptelefoon naar rood en zwart(weet de juiste inschrijvers niet) maar dan hem ik alleen 2.1 stereo ipv 5.1 dolby.
3.5mm naar 2x tulp/rca heb je dus al geprobeerd. Als je 5.1 wilt wordt het lastig, dat gaat inderdaad niet via zo'n kabel.

Volgens mij ondersteund de XSX|S audio via USB. Je zou dan eventueel via een USB dac, die het vervolgens vertaald naar optical, je speakers kunnen aansturen. Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of USB audio ondersteund wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 20-09-2020 18:30 ]

• mobygo76
Caayn schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:29:
[...]
3.5mm naar 2x tulp/rca heb je dus al geprobeerd. Als je 5.1 wilt wordt het lastig, dat gaat inderdaad niet via zo'n kabel.

Volgens mij ondersteund de XSX|S audio via USB. Je zou dan eventueel via een USB dac, die het vervolgens vertaald naar optical, je speakers kunnen aansturen. Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of USB audio ondersteund wordt.
Volgens mij ondersteunt series x alleen usb geluid voor diverse headsets.
Ach ik kijk wel even. Is soms ook een goed excuus om iets nieuws te kopen 😎

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Zou de series x ook als plex server kunnen fungeren denken jullie?

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:26

justifire

Shut up and squat !!

koenvd90 schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:12:
Zou de series x ook als plex server kunnen fungeren denken jullie?
Voor zover ik weet is er vooralsnog enkel een cliënt app.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 22:05
Weten mensen of bol.com een pre-order via CC direct omzet naar een betaling, of blijft het een reservering tot +/- een week voor de release?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MRE-Inc schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:07:
[...]

Goed artikel en erg interessant. Dubbele framerates, auto HDR, betere resolutie (dank @drakiesoft )laat maar komen. Soort van next gen patch achtig :)

Ik had Splinter Cell Blacklist laatst voor 8 euro in de sale gekocht. 360 titel, maar ik wacht nog even met die game. Ben wel benieuwd of daar dan auto HDR nog over heen komt. Is volgens mij nu al 4kUHD volgens de lijst van Microsoft

[Video: Splinter Cell: Blacklist Comparison - Xbox 360 vs. Xbox One X]
Ziet er goed uit zeg. Is dat met een developer patch of gewoon wat de xbox zelf doet?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-10 21:24
swoutr schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:35:
Weten mensen of bol.com een pre-order via CC direct omzet naar een betaling, of blijft het een reservering tot +/- een week voor de release?
Even bellen met de klantenservice.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 14:54

Wom

Voor wie er een half uurtje tijd heeft, er is een interview verschenen met een ontwikkelaar van Dirt 5. Er wordt oa. ingegaan op het ontwikkelen voor next-gen. Gaat flink stuk over technische details en weinig marketingpraat, naar mijn idee.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Xcloud werkt op Chromebook met playstore. Ik ervaar het alleen nog wel slecht. Voornamelijk heel veel tearing. Dat maakt het voor mij echt een mindere ervaring. Ik hoop echter dat je console streaming nog gaat krijgen, net zoals met OneCast of Xbox eigen app, want dat doe ik vaker dan achter de TV.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-10 14:37
FrankoNL schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:50:
Hoeveel mensen gaan er eigenlijk voor de series s? Ik vind het een goed aanbod als een soort "gamepass doos", maar ik vraag me af hoe populair die optie is.
Ik ben zelf van plan om voor de gamepass doos (mooie naam) te gaan. Persoonlijk vind ik laadtijden belangrijker dan 4K graphics. En voor €10,- per maand heb ik niet de ergernis van spelletjes verhandelen op MP.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 19:23
Zin in die preorder en dan komt Phil himself mij persoonlijk die mighty Tower of Power aka Series X thuis bezorgen op de fiets natuurlijk !!!!
_O- _O- _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbv_g6O0xO3RtoiGv0xD_i9behM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pbhyI3emgRrKlc9TmwO2jk4.jpg?f=fotoalbum_large

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 09:22
merauder schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:49:
[...]

Ik ben zelf van plan om voor de gamepass doos (mooie naam) te gaan. Persoonlijk vind ik laadtijden belangrijker dan 4K graphics. En voor €10,- per maand heb ik niet de ergernis van spelletjes verhandelen op MP.
Zelf ga ik voor een paar seconden extra wachttijd die ik dan lief heb wat ik dan wel terug zie op mijn 4K scherm.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
Voor wie bij MS de preorder wil plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ydu7kvnqqbo51.jpg

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:55
Twijfel nog even tussen Bol en MS. MS bezorgt met Ups?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DutchOwnage schreef op Sunday 20 September 2020 @ 23:51:
Twijfel nog even tussen Bol en MS. MS bezorgt met Ups?
Als iedereen nu lekker bij Bol.com gaat bestellen :+ Dan weet ik zeker dat ik rustig en zonder issues bij MS zelf kan bestellen. 8)

Ja, MS bezorgt met UPS idd.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 21-09-2020 00:01 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:34:
Voor wie bij MS de preorder wil plaatsen:
[Afbeelding]
Dat is altijd al zo geweest, je krijgt een reservering op je CC ook bij pre-order van games of zelfs toen met de Elite controllers, dat doen ze altijd netjes.

• Martinspire
SinergyX schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:14:
[...]

Dat is altijd al zo geweest, je krijgt een reservering op je CC ook bij pre-order van games of zelfs toen met de Elite controllers, dat doen ze altijd netjes.
Ja snap ik, maar nu ook even de bevestiging dat het bij de Series S/X niet veranderd ;)

• mobygo76
Bedankt voor de info Martin. Ik ga ook voor een ms pre order. Deze week ga ik ook nog even naar de mediamarkt om te kijken hoe lang de lijst Daar is. Anders ga ik 10 november lekker naar de mediamarkt. Twee daagjes vrij en nog een kleine week wanneer cyberpunk uitkomt. 😃

• Granaatappel
  • Laatst online: 15-10 09:22
Knoop doorgehakt en ga voor de XBX! Kom van de PS4 af maar de gamepass en EA Play halen mij oa over en in de toekomst spellen als Flight Simulator. Speel toch amper games met vrienden (iedereen die ik ken heeft een PS) en neem het voor lief dat je bij PES geen option file kan toepassen. De X heeft ook een grote koeling en dat vond ik echt een zware minpunt aan mijn huidige PS4. Dus morgen bestellen voor ik terug ga rijden uit Italië naar Zwitserland, zin in!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
JackSparrow schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:00:
[...]

Als iedereen nu lekker bij Bol.com gaat bestellen :+ Dan weet ik zeker dat ik rustig en zonder issues bij MS zelf kan bestellen. 8)

Ja, MS bezorgt met UPS idd.
Delivery “before end of day” dus. Wordt de hele dag voor de deur wachten :'(

• Caayn
  • Niet online
Steven030 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:27:
[...]

Delivery “before end of day” dus. Wordt de hele dag voor de deur wachten :'(
Liever dat dan PostNL waarvan het busje op een doordeweekse dag nooit voor 21:00 komt :(

Om het leuker te maken. Het busje is overdag wel vlakbij mijn straat. Hij is letterlijk een paar meter verwijderd van mijn huis om vervolgens naar het afhaalpunt 300 meter verderop te rijden en pas later op de dag na 21:00 terug te komen naar mijn straat. Mijn straat ligt tussen zijn middag stops en het afhaalpunt in :/

[ Voor 35% gewijzigd door Caayn op 21-09-2020 08:43 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Caayn schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:39:
[...]
Liever dat dan PostNL waarvan het busje op een doordeweekse dag nooit voor 21:00 komt :(

Om het leuker te maken. Het busje is overdag wel vlakbij mijn straat. Hij is letterlijk een paar meter verwijderd van mijn huis om vervolgens naar het afhaalpunt 300 meter verderop te rijden en pas later op de dag na 21:00 terug te komen naar mijn straat. Mijn straat ligt tussen zijn middag stops en het afhaalpunt in :/
Haha ja volgens mij verschilt dat enorm per locatie. Wat een omslachtige situatie bij jou. Hier is PostNL normaal gesproken wel goed, met een fijne tijdsindicatie waardoor ik niet de hele dag thuis hoef te zijn. Al zou ik voor de XSX het risico toch niet nemen.
UPS zegt alleen “by end of day” wat meestal neerkomt op echt “end of day”. Nou goed, ik blijf de hele dag thuis, en hóóp dat ik wat eerder op de dag al aan de slag kan.

Nog “maar” 50 dagen mensen! *O*

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:51
Gaat dit de link zijn voor morgen denken jullie?
https://www.microsoft.com...wj714n3rbtl?wa=wsignin1.0

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben ik blij met morgen en dat het zo lekker opschiet kom jij de boel weer een beetje verpesten :(

;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:19
Huishoudelijke mededeling:

Aangezien er met het Pre-order topic nu 3 XSX/XSS topics waren en het 'Aanloop naar release' topic bijna niet werd gebruikt, is deze laatste nu samengevoegd met het 'pre-release kroeg topic', en heeft daarmee een kleine naamswijziging gekregen. Ter info om verwarring te voorkomen.

Rond de release van de XSX zullen we afscheid nemen van dit topic, om met een vers nieuw Algemene Ervaringen topic verder te gaan.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-10 15:05
Lijkt er wel op, hoe laat gaan ze live morgen? 09:00 uur toch?

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

Verwijderd

bambam1979 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:00:
[...]

Lijkt er wel op, hoe laat gaan ze live morgen? 09:00 uur toch?
9:00. Ik werk voor een grote retailer en een collega vertelde mij dat het ook bij ons om 9:00 live zou gaan.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hoop wel dat ze zorgen voor genoeg bandbreedte. Dat niet de helft van de bestelsites er om de haverklap uitvliegen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-10 15:05
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:16:
[...]

9:00. Ik werk voor een grote retailer en een collega vertelde mij dat het ook bij ons om 9:00 live zou gaan.
Thanks d:)b

Ik sta wel op een papieren lijstje bij de lokale Intertoys, maar voel me toch iets zekerder van een aankoop als ik hem morgen weet te bestellen.

En dan gaat het wachten beginnen.......

[ Voor 0% gewijzigd door bambam1979 op 21-09-2020 09:20 . Reden: Typo ]

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:17:
Ik hoop wel dat ze zorgen voor genoeg bandbreedte. Dat niet de helft van de bestelsites er om de haverklap uitvliegen.
Een console launch is echt peanuts qua verkeer, zeker een wat minder populaire console zoals de Series X (Playstation sales verwachten liggen hoger). Bij iPhones e.d. zijn er echt meer mensen die een pre-order plaatsen. Misschien dat kleine retailers het niet trekken, maar de grote shops kunnen dit makkelijk aan.

• Martinspire
Caayn schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:39:
[...]

Mja ik zit vlak bij zo'n PostNL distributiecentrum. Ze rijden vanaf daar naar de verre punten en werken dan hun weg terug richting distributie. Oftewel, ik ben ook altijd als laatste aan de beurt.

Maar dat ze in de avond komen heeft te maken met het feit dat dan de meeste mensen thuis zijn en ze dus minder dubbel hoeven af te leveren. Wellicht helpt het nog om te laten afleveren op het lokale afhaalpunt, maar goed. Ik vind het nog steeds debiel dat ze niet gewoon een kwartier oid voor ze er zijn een berichtje geven dat je er ook daadwerkelijk klaar voor bent. Zodat je niet je halve dag weg kunt gooien omdat ze elk moment kunnen arriveren. Die van ons geeft ook vaak aan dat ie vanaf 15u langs kan komen. Heel soms doet ie dat ook, maar meestal is het dus inderdaad > 19u. Laatste was 21.35. Supergaaf als je die tijd telkens op ziet lopen en je dus eigenlijk nog andere dingen had willen doen, maar je toch dat pakje wel nodig had.

Ik ben zelf slechthorend en hoor de deurbel niet als ik met mn koptelefoon op zit te gamen, dus blijft het irritant.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vermoed dat de Xbox via Microsoft uit Duitsland gaat komen? Ik verwacht dat Bol.com de voorraad in Nederland heeft.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:30
Martinspire schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:21:
[...]
......
Ik ben zelf slechthorend en hoor de deurbel niet als ik met mn koptelefoon op zit te gamen, dus blijft het irritant.
Deurbel wat slimmer maken. Ik heb op de bioscoop een lamp staan die aan gaat zodra er gebeld word :)

Lichtpuntje...

• ariekanari
shoombak schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:25:
Vermoed dat de Xbox via Microsoft uit Duitsland gaat komen? Ik verwacht dat Bol.com de voorraad in Nederland heeft.
Mogelijk worden ze verzonden vanuit Schiphol-De Rijk maar wel zonder toestanden, hopelijk (zie link).

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
Ik weet dat er een paar spellen zijn die in eerste instantie enkel op de PS5 uitkomen. Godfall, Kena, bv. Timed exclusives. Hoe groot is de kans dat die ook echt uit gaan komen voor de series X? En hoe lang duurt dat gemiddeld? Jaar na de PS5 game release? Of wel langer. Sommige van die exclusives is voor mij een reden om voor de PS5 te gaan, maar als ze met zekerheid ook nog naar de series X komen ga ik liever daarvoor. Al zullen er altijd een paar games zijn die bij de PS5 blijven helaas.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-10 11:23
Alwayshappyz schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:40:
Ik weet dat er een paar spellen zijn die in eerste instantie enkel op de PS5 uitkomen. Godfall, Kena, bv. Timed exclusives. Hoe groot is de kans dat die ook echt uit gaan komen voor de series X? En hoe lang duurt dat gemiddeld? Jaar na de PS5 game release? Of wel langer. Sommige van die exclusives is voor mij een reden om voor de PS5 te gaan, maar als ze met zekerheid ook nog naar de series X komen ga ik liever daarvoor. Al zullen er altijd een paar games zijn die bij de PS5 blijven helaas.
Gemiddeld is dat inderdaad ongeveer een jaar maar het is geen vaststaand iets. Er wordt altijd een nieuwe deal gemaakt. Godfall en Kena kun je vanuit gaan, daar is duidelijk timed exclusive gezegd en dat ze daarna hun weg naar "andere consoles" vinden. Echte exclusives zoals Demon's Souls, Ratched & Clank, Spider Man, Horizon etc. komen natuurlijk niet naar xbox.

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-10 17:36
Sluw schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:47:
[...]

Gemiddeld is dat inderdaad ongeveer een jaar maar het is geen vaststaand iets. Er wordt altijd een nieuwe deal gemaakt. Godfall en Kena kun je vanuit gaan, daar is duidelijk timed exclusive gezegd en dat ze daarna hun weg naar "andere consoles" vinden. Echte exclusives zoals Demon's Souls, Ratched & Clank, Spider Man, Horizon etc. komen natuurlijk niet naar xbox.
Maar waarschijnlijk wel naar PC.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-10 16:33
RenegadexRIPxx schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:49:
[...]

Maar waarschijnlijk wel naar PC.
Ja, dat vind ik toch wel een bizarre ontwikkeling. Zowel Xbox games als PS games komen naar de PC. Je vraagt je bijna af waarom je nog een console zou kopen...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-10 16:56

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

ariekanari schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:36:
[...]

Mogelijk worden ze verzonden vanuit Schiphol-De Rijk maar wel zonder toestanden, hopelijk (zie link).
Volgens mijn komen deze allemaal uit een distributiecentrum in Brabant.

Xbox Live: Miesjh NL

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:30
Zelfs de Xbox one kwam uit een warehouse in Nederland en dat was toen hij hier niet uit was ;)

Dus ik verwacht van wel

Lichtpuntje...

• Sluw
Rossi46 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:04:
[...]

Ja, dat vind ik toch wel een bizarre ontwikkeling. Zowel Xbox games als PS games komen naar de PC. Je vraagt je bijna af waarom je nog een console zou kopen...
Goedkoper en minder gedoe, consolegames zijn veel beter geoptimaliseerd. Tuurlijk heb je met een dikke pc een betere ervaring maar dan ben je ook een stuk meer kwijt (als je er 7 jaar mee wilt blijven gamen). Daarnaast is er ook aangegeven dat een aantal exclusives niet naar PC komen (bij PS5 dan) en die wel naar PC komen vaak later gaan komen.

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-10 13:15
Steven030 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:49:
[...]

UPS zegt alleen “by end of day” wat meestal neerkomt op echt “end of day”. Nou goed, ik blijf de hele dag thuis, en hóóp dat ik wat eerder op de dag al aan de slag kan.
Hier komt de UPS bezorger altijd best vroeg. Heeft vast te maken met mijn locatie: binnenstad van Groningen en tientallen winkels om mij heen die alle door UPS worden beleverd. Dus ik hoop op voor de middaguur. Maar ja, ff kijken of wij morgen een pre-order kunnen scoren
[...]

Ik had de laatste twee jaar een midrange game PC (i5 8400, RX580 8GB) en ik vond het echt verschrikkelijk haha. Ik wil lekker op de bank zitten en op de tv gamen, dus ik ben een controller mens. Steam Big Picture maakt het je iets makkelijker maar dan heb je nog altijd het probleem dat veel spellen niet goed werken met controllers. En split-screen kun je meestal ook vergeten :) Ik zat dus vaker op mijn iPad te gamen (met Xbox controller) dan op mijn computer, lol. Ik hoop dus dat ik dankzij de Xbox weer vaker gewoon spontaan even een rondje game.

[ Voor 42% gewijzigd door ben2513 op 21-09-2020 11:31 ]

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sluw schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:47:
[...]

Godfall was later ingetrokken bericht over die 'andere consoles', zou een fout zijn geweest, dus kan ergens nog mogelijk dat deze niet naar Xbox komt. Voor PC is het vrij duidelijk, ding exclusief op Epic is 99% zeker een timed, ik ken weinig.. of eigenlijk geen publishers die niet op Steam gaan uitbrengen.

• Sluw
SinergyX schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:33:
[...]

Godfall was later ingetrokken bericht over die 'andere consoles', zou een fout zijn geweest, dus kan ergens nog mogelijk dat deze niet naar Xbox komt. Voor PC is het vrij duidelijk, ding exclusief op Epic is 99% zeker een timed, ik ken weinig.. of eigenlijk geen publishers die niet op Steam gaan uitbrengen.
Misschien een beetje offtopic. Maar wat een onduidelijkheden met die exclusives, goed om dus in de gaten te houden hoe het precies zit per game. Eerst stond er ook al bij Demon's Souls dat deze naar PC zou komen en komt ook niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Je vraagt je bijna af waarom je nog een console zou kopen...
reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de consolegamer ...
De nieuwe consoles bieden erg veel hardware voor je geld. Zou je een enigszins vergelijkbare game-pc bij elkaar klikken in de Pricewatch, dan kom je met gemak op het dubbele bedrag uit. Alleen al een AMD Ryzen-octacoreprocessor en een 1TB-NVMe-PCIe 4.0-ssd kosten samen zo'n 500 euro. Een eerlijke kostenvergelijking is niet te maken omdat consoles zeer specifieke hardware gebruiken; de processor en videokaart zijn bijvoorbeeld gecombineerd in één chip. Wel is het aannemelijk dat Sony en Microsoft aanvankelijk verlies maken op de consoles. Dat hopen de fabrikanten terug te verdienen met de verkoop van games en abonnementen.
Maar, allicht constructief: als jij een PC weet aan te raden die me, pak 'm beet, 800 Euro kost en die minstens 3 jaar (liefst langer) meegaat en 2160p60 HDR uit kan spugen in games als Forza Horizon 4, hoor ik het graag.

Andersom-argument dus: als een console van 500 Euro net zulke graphics uitspuugt als een game-PC van minstens 800 Euro (en mogelijk meer): waarom zou je dan nog een PC kopen?

Uiteindelijk gaat het over exact hetzelfde spelletje wat op platform A en B gespeeld kan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zit het distributiecentrum voor EU niet in Venlo?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 18:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

harrytasker schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:34:
[...]

Zit het distributiecentrum voor EU niet in Venlo?
Ergens in Brabant, volgens mij om en nabij Eindhoven.

Kan me nog herinneren met de release van de Xbox One in 2013 dat je voor bestaande headsets zo'n adapter moest kopen a 25 euro per stuk. Op de Microsoft NL site kon je die niet kopen, dus toen heb ik er 2 gekocht in respectievelijk de Duitse en Spaanse Microsoft store. Beide de volgende dag binnen verstuurd vanuit Nederland. Volgens de track and trace was dat toen iets van Schijndel als ik het me goed kan herinneren.

Ontopic:

Hier een foto van de onderkant. Hello from Seattle. Zo te zien heeft de luchtaanvoer vrij weinig ruimte nodig. Althans als je de animatie zit op de site van Microsoft dan zie je daar dat koele lucht vanuit onderen wordt aangezogen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eibgve-WAAEupgl?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EiZsv2BWsAAQ0ey?format=png&name=small

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 21-09-2020 13:26 ]

XBL: MRE Inc

• Nynto
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 23:01
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:30:
[...]

reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de consolegamer ...

[...]

Maar, allicht constructief: als jij een PC weet aan te raden die me, pak 'm beet, 800 Euro kost en die minstens 3 jaar (liefst langer) meegaat en 2160p60 HDR uit kan spugen in games als Forza Horizon 4, hoor ik het graag.

Andersom-argument dus: als een console van 500 Euro net zulke graphics uitspuugt als een game-PC van minstens 800 Euro (en mogelijk meer): waarom zou je dan nog een PC kopen?

Uiteindelijk gaat het over exact hetzelfde spelletje wat op platform A en B gespeeld kan worden.
Met 800 red je het niet hoor. Je bent voor de CPU (3700X @ €300) en GPU (3070 @ €500) al €800 kwijt. Dan nog geheugen, SSD, behuizing en wellicht koeling. En dan nog... vergeet niet dat games op de console vaak perfect geoptimaliseerd zijn. Dus er is nog best een kans dat je met een 3700X en RTX3070 niet hetzelfde eruit perst.

• MAX3400

MAX3400

Nynto schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:54:
[...]

Met 800 red je het niet hoor. Je bent voor de CPU (3700X @ €300) en GPU (3070 @ €500) al €800 kwijt. Dan nog geheugen, SSD, behuizing en wellicht koeling. En dan nog... vergeet niet dat games op de console vaak perfect geoptimaliseerd zijn. Dus er is nog best een kans dat je met een 3700X en RTX3070 niet hetzelfde eruit perst.
Point made/taken; waarom nog een PC kopen? O-)

• Joosty10
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Xgar schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:59:
[...]

Voor mij ook niet, vind het een koopje gezien de hardware, maar wij zijn dan ook niet de ouders die een goedkope console willen voor fifa/fortnite spelend zoontje.
Ik ben dus wel zo'n ouder, maar vind het stiekem ook wel leuk om mee te doen in split-screen mode. We spelen nu op een xbox one x en soms vind ik het beeld wat stotterig. Zou dat met een xbox series x soepeler gaan? Dan heb ik een argument om toch te gaan pre-orderen morgen... :*). Of is een series x echt overkill als Fortnite (bijna) de enige game is die je erop speelt?

• Ambition88
  • Laatst online: 04:06
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:55:
[...]

Point made/taken; waarom nog een PC kopen? O-)
Waarom een auto kopen van meer dan 1000 euro, ze brengen je allemaal van punt A naar punt B toch?
Zijn genoeg reden te bedenken waarom je nog een pc zou kopen. Als je de beste graphics wilt, zal je altijd bij pc uitkomen, als je enigsinds een competitieve speler bent , once again PC is the way to go.

Neemt overigens niet weg dat een console de beste bang voor buck geeft, maar je koopt geen pc omdat deze goedkoop zijn.

Oh en noemde ik al dat je pc op alle xbox spellen kan spelen en meer? :+

• MAX3400

MAX3400

Ambition88 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:28:
[...]

Oh en noemde ik al dat je pc op alle xbox spellen kan spelen en meer? :+
En dat is dus precies het non-argument. @Rossi46 vroeg zich af waarom je een console zou kopen ipv een PC maar "men vergeet" soms subtiel dat we in een console-topic zitten dus dan gaat het ook over console-features. Nogal wiedes dat je geen Hyper-V, Blender, Sony Vegas of Microsoft Office op je Xbox draait maar dat is ook de discussie niet.

Oftewel: als men zich hardop afvraagt waarom je nog een console zou kopen ipv een PC en we hebben het enkel en alleen over "wat kan je met je console", dan wordt het dus een kostenplaatje en trekt de PC best aan het kortste eind.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 18:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Joosty10 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:18:
[...]

Ik ben dus wel zo'n ouder, maar vind het stiekem ook wel leuk om mee te doen in split-screen mode. We spelen nu op een xbox one x en soms vind ik het beeld wat stotterig. Zou dat met een xbox series x soepeler gaan? Dan heb ik een argument om toch te gaan pre-orderen morgen... :*). Of is een series x echt overkill als Fortnite (bijna) de enige game is die je erop speelt?
Is er iets mis met zulke ouders dan ? Ik vind van niet, maar dat is een andere discussie.

Of een Series X overkill is...tja dat kun jij alleen bepalen. Als jij met gemak 499 euro kan aftikken, dan zou ik zeggen van niet. Moet jij daar meer dan een half jaar elk dubbeltje voor omdraaien, tja dan wel ook als je alleen Fortnite blijft spelen en dat nu op een One X doet, die ook gewoon 4k HDR uitspuugt.

Volgens de geruchten zit er bij de aanschaf een 14 dagen trial van Game Pass bij. Installeer dan eens Forza Horizon of Ori of andere pareltjes die in Game Pass zitten en je zult zien dat naast betere en snellere laadtijden die Series X wellicht juist wel iets is voor jou.

XBL: MRE Inc

• Rossi46
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:32:
[...]

En dat is dus precies het non-argument. @Rossi46 vroeg zich af waarom je een console zou kopen ipv een PC maar "men vergeet" soms subtiel dat we in een console-topic zitten dus dan gaat het ook over console-features. Nogal wiedes dat je geen Hyper-V, Blender, Sony Vegas of Microsoft Office op je Xbox draait maar dat is ook de discussie niet.

Oftewel: als men zich hardop afvraagt waarom je nog een console zou kopen ipv een PC en we hebben het enkel en alleen over "wat kan je met je console", dan wordt het dus een kostenplaatje en trekt de PC best aan het kortste eind.
Mwah, dat valt nog maar te bezien. Nu ga ik een XSX kopen en volgend jaar ook een PS5. Dan geef ik niet 500 euro uit, maar 1000. Dan wordt het verhaal al wat anders. Uiteraard kan ik dan alsnog niet alle console games spelen (niet alles komt naar de PC), maar wel al veel.

Zoals altijd verschilt het per persoon, maar het is wel interessant dat het aantal 'console exclusive' games enorm aan het afnemen is.

• Ambition88
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:32:
[...]

Met meer bedoelde ik andere spellen dan bijv alleen xbox games. Ook 3'rd party titels en sinds kort ook ps exclusives, welliswaar een poos later maar toch. :)

Als je een beetje een serieuze shooter speler bent zoals ik, dan speel je op pc. Zoveel mensen, zoveel wensen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ambition88 op 21-09-2020 13:43 ]

• MAX3400

MAX3400

Ambition88 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:42:
[...]

Met meer bedoelde ik andere spellen dan bijv alleen xbox games.
....
Als je een beetje een serieuze shooter speler bent zoals ik, dan speel je op pc.
Dus niet alleen "weer" argumenten geven die niet standhouden; namelijk andere spellen dan Xbox spellen en beetje trollerig; als je serieuze (shooter) speler ben, speel je op PC?

Twee hele duidelijke argumenten die weer laten zien dat er nog steeds geen antwoord is waarom je een PC zou verkiezen boven een console als het enkel en alleen gaat over de functionaliteit die van een console ook op de PC aanwezig is.
Rossi46 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:42:
[...]
het is wel interessant dat het aantal 'console exclusive' games enorm aan het afnemen is.
Gok: consoles zijn geen "echte" buitenbeentjes meer; het is onder water voor 99% normale "PC hardware" echter in een andere configuratie / verbinding / customization. En de Xbox (huidige gen) draait gewoon een custom Windows 10 OS binnen een Hyper-V container, toch? Dus ja, ik snap wel waarom de grens tussen exclusives verdwijnt; het zg. porten is in ieder geval niet meer het volledig herschrijven van alle code.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 21-09-2020 13:49 ]

• Ambition88
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:46:
[...]

Dus niet alleen "weer" argumenten geven die niet standhouden; namelijk andere spellen dan Xbox spellen en beetje trollerig; als je serieuze (shooter) speler ben, speel je op PC?
Hoezo is dat een non argument, als gamer wil je toch zoveel mogelijk games spelen? dat het jou niet boeit prima, maar mij misschien wel? :)

Trollerig, right. Noem mij 1 esports shooter event op de consoles?

• Caayn
  • Niet online
Eén ding wat voor mij een enorme plus is voor consoles is, ironisch genoeg, het gebrek aan opties/instellingen. Start je game op, toggle eventueel tussen performance en resolutie mode en gaan met die banaan. Wat voor mij doorgaans automatisch "performance" mode is :P

Ik heb lang genoeg games op een PC gespeeld om te weten dat het niet iets voor mij. Ik spendeer uiteindelijk meer tijd dan mij lief is in de instellingen en config files om de beste performance/graphics ratio te vinden voor mijn systeem. Hierdoor is vaak het begin van een game voor mij verpest omdat ik het zo vaak gezien heb om er vervolgens achter te komen dat de gekozen settings toch niet zo optimaal zijn wanneer je verder in het spel bent :+ En uiteindelijk kom je toch altijd wel een game tegen die niet lekker draait zonder mods, driver update of iets anders waardoor je weer bezig bent met fixes (al is dit de laatste jaren een stuk minder) maar het gebeurd nog steeds (kijk o.a. Horizon, Batman welke veel problemen hadden/hebben op PC). Daarnaast prefereer ik een controller over muis+toetsenbord, wat voor een mindere ervaring zorgt bij multiplayer op een PC.

Soms mis ik de vrijheid van een PC wel maar de meer gestroomlijnde plug-n-play aard van consoles voegt voor mij veel waarde toe. Het is een soort vloek en een zegen tegelijkertijd.

• MAX3400

MAX3400

Ambition88 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:52:
[...]

Hoezo is dat een non argument, als gamer wil je toch zoveel mogelijk games spelen? dat het jou niet boeit prima, maar mij misschien wel? :)
Dan moet je de discussie toch niet voeren? Ik vraag meermaals, als Xbox-gamer in een Xbox-topic waar het argument/discussie vandaan komt om dan toch maar een PC te kopen. Het enige wat ik lees, van jou, is dat een PC meer kan dan een Xbox en meer games heeft. Dat wist ik al. Het gaat om Xbox functies en de reden of je daar een Xbox voor moet kopen of een PC.
Trollerig, right. Noem mij 1 esports shooter event op de consoles?
Gears of Wars & Halo; oh wacht, exact de games die dus wel exclusive waren/zijn op de Xbox "totdat" iemand bedacht dat ook de PC best een leuke toevoeging zou zijn. Dat het niet "mega groot" is, is een ander verhaal echter bij Gears kan je ergens tussen de 30 en 50K aftikken voor 1 seizoen esports als winnaar.

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-10 07:11
MRE-Inc schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:52:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ff offtopic. Xbox zit in Venlo en PlayStation nabij Boxmeer. Beide distributiecentra voor heel Europa/Balkan/Scandinavië/Rusland en midden oosten.

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

• Rossi46
Caayn schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:58:
Eén ding wat voor mij een enorme plus is voor consoles is, ironisch genoeg, het gebrek aan opties/instellingen. Start je game op, toggle eventueel tussen performance en resolutie mode en gaan met die banaan. Wat voor mij doorgaans automatisch "performance" mode is :P

Ik heb lang genoeg games op een PC gespeeld om te weten dat het niet iets voor mij. Ik spendeer uiteindelijk meer tijd dan mij lief is in de instellingen en config files om de beste performance/graphics ratio te vinden voor mijn systeem. Hierdoor is vaak het begin van een game voor mij verpest omdat ik het zo vaak gezien heb om er vervolgens achter te komen dat de gekozen settings toch niet zo optimaal zijn wanneer je verder in het spel bent :+ En uiteindelijk kom je toch altijd wel een game tegen die niet lekker draait zonder mods, driver update of iets anders waardoor je weer bezig bent met fixes (al is dit de laatste jaren een stuk minder) maar het gebeurd nog steeds (kijk o.a. Horizon, Batman welke veel problemen hadden/hebben op PC). Daarnaast prefereer ik een controller over muis+toetsenbord, wat voor een mindere ervaring zorgt bij multiplayer op een PC.

Soms mis ik de vrijheid van een PC wel maar de meer gestroomlijnde plug-n-play aard van consoles voegt voor mij veel waarde toe. Het is een soort vloek en een zegen tegelijkertijd.
Hear hear!

Overigens vind ik de beleving van PC games wel groter, omdat ik die doorgaans op een monitor speel die dichter bij mij staat dan de tv in het geval van de consoles. Hierdoor word ik minder afgeleid tijdens het gamen.

Maar goed, laten we terug gaan naar de Xbox Series. Ik ga voor de X 8)

• Ambition88
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:59:
[...]

Dan moet je de discussie toch niet voeren? Ik vraag meermaals, als Xbox-gamer in een Xbox-topic waar het argument/discussie vandaan komt om dan toch maar een PC te kopen. Het enige wat ik lees, van jou, is dat een PC meer kan dan een Xbox en meer games heeft. Dat wist ik al. Het gaat om Xbox functies en de reden of je daar een Xbox voor moet kopen of een PC.

[...]

Gears of Wars & Halo; oh wacht, exact de games die dus wel exclusive waren/zijn op de Xbox "totdat" iemand bedacht dat ook de PC best een leuke toevoeging zou zijn. Dat het niet "mega groot" is, is een ander verhaal echter bij Gears kan je ergens tussen de 30 en 50K aftikken voor 1 seizoen esports als winnaar.
Goede discussie wel :O

• MAX3400

MAX3400

Zeker! Ik probeer graag te leren van anderen. En als ik dan om argumenten vraag die mij ertoe zouden bewegen om van een $500 console over te stappen op een "prijstechnisch evenredige PC" in een topic over die $500 console, dan is dat best fijn om te horen.

Echter, het enige wat jij (persoonlijk) roept: er is meer dan games alleen voor de console. En als je serieus gamet, doe je dat bij bepaalde spellen op de PC.

Vast, maar dat was mijn vraag niet. En daarnaast doe je ook de onterechte aanname dat ik "meer games" wil spelen. En de impliciete aanname over wat jij "serieus gamen" vindt.

Dat je dan geen argumenten meer hebt en gaat zitten gapen; jammer dat je niet gewoon dan toegeeft dat er niet echt een hele goede reden is waarom de initiele vraag (hierboven dikgedrukt) inderdaad lastig/onmogelijk te beantwoorden is.

• ariekanari
Ik wil hier niet lastig gevallen door Jehova-getuigen, die mij proberen over te halen om te gamen op een PC.

• Ambition88
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:18:
[...]

Zeker! Ik probeer graag te leren van anderen. En als ik dan om argumenten vraag die mij ertoe zouden bewegen om van een $500 console over te stappen op een "prijstechnisch evenredige PC" in een topic over die $500 console, dan is dat best fijn om te horen.

Echter, het enige wat jij (persoonlijk) roept: er is meer dan games alleen voor de console. En als je serieus gamet, doe je dat bij bepaalde spellen op de PC.

Vast, maar dat was mijn vraag niet. En daarnaast doe je ook de onterechte aanname dat ik "meer games" wil spelen. En de impliciete aanname over wat jij "serieus gamen" vindt.

Dat je dan geen argumenten meer hebt en gaat zitten gapen; jammer dat je niet gewoon dan toegeeft dat er niet echt een hele goede reden is waarom de initiele vraag (hierboven dikgedrukt) inderdaad lastig/onmogelijk te beantwoorden is.
Start dan die hele discussie niet door die vergelijking te maken. Over non argumenten en open deuren intrappen gesproken, een console is prijstechnisch altijd interessanter geweest dan een PC, dat neemt niet weg dat er nog genoeg redenen en voordelen te bedenken zijn waarom iemand toch een PC aanschaft.

Natuurlijk makkelijk om deze discussie te voeren op het moment dat de nieuwe consoles nog niet eens uit zijn, doe deze vergelijking over 2 jaar nog eens wanneer de nieuwe kaarten rondjes lopen om de huidige gen en je nog 4 jaar met je console moet doen. :O

Jij ziet het als goed en fout, ik zie het als 2 hele goede opties. :+ Is overigens ook het laatste wat ik erover zeg, want jij hebt je woord al klaar voor een ander uberhaupt heeft gesproken en aangezien ik beide heb, boeit het me verder ook niet zoveel. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 21-09-2020 14:33 ]

• MAX3400

MAX3400

Ambition88 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:31:
[...]

Start dan die hele discussie niet door die vergelijking te maken.
Really? @Rossi46 postte die stelling / vraag in Rossi46 in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic" en daar wilde ik meer over weten.

Leuk maar ga niet zitten wijzen dat ik hier "de boosdoener" ben; ik wil meer weten over de stelling die iemand anders postte.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-10 23:11
Hele andere vraag.

Met de komst de Xbox Series zullen er binnekort twee xboxen beschikbaar zijn. De huidige zal waarschijnlijk naar een speelkamer versluisen.

Wij zijn met 2 volwassen en twee kinderen, wat is de beste manier om met ons vieren over deze twee xboxen te gamen via gamepass?
Is er een soort van Xbox Ultimate family pass beschikbaar zoals het met Office 365 is?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
MRE-Inc schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:52:
[...]

Kan me nog herinneren met de release van de Xbox One in 2013 dat je voor bestaande headsets zo'n adapter moest kopen a 25 euro per stuk. Op de Microsoft NL site kon je die niet kopen, dus toen heb ik er 2 gekocht in respectievelijk de Duitse en Spaanse Microsoft store. Beide de volgende dag binnen verstuurd vanuit Nederland. Volgens de track and trace was dat toen iets van Schijndel als ik het me goed kan herinneren.

Ontopic:

Hier een foto van de onderkant. Hello from Seattle. Zo te zien heeft de luchtaanvoer vrij weinig ruimte nodig. Althans als je de animatie zit op de site van Microsoft dan zie je daar dat koele lucht vanuit onderen wordt aangezogen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Door die hele discussie word er gewoon over je post heen gelezen :P.
Dat is inderdaad wel heel weinig ruimte voor koele lucht :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• 2green
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:59:
[...]

Dus je wilt de specifieke functies van een zeer gespecialiseerd product zoals een xbox vergelijken met alleen deze functies op een generiek product zoals een PC en daar een soort waarde oordeel aankoppelen?

Wat is het nut van deze exercitie in deze specifieke thread voor xsx en xss?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Antigo schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:49:
Hele andere vraag.

Met de komst de Xbox Series zullen er binnekort twee xboxen beschikbaar zijn. De huidige zal waarschijnlijk naar een speelkamer versluisen.

Wij zijn met 2 volwassen en twee kinderen, wat is de beste manier om met ons vieren over deze twee xboxen te gamen via gamepass?
Is er een soort van Xbox Ultimate family pass beschikbaar zoals het met Office 365 is?
Met 4 man kom je goed uit, 2x Ultimate met elk 1 Home/guest console. Family 'pass' is er niet, wil niet zeggen dat als hier genoeg animo voor zal zijn, deze ook er gewoon komt.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-10 23:11

Oh

My

God

[ Voor 12% gewijzigd door Antigo op 21-09-2020 15:04 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 14:54

Wom

BREAKING: Microsoft is planning to buy Zenimax/Bethesda, an industry-shaking acquisition that will give Xbox ownership of Fallout, The Elder Scrolls, Doom, Wolfenstein, Dishonored, and more. Story hitting Bloomberg shortly

7(8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Wom op 21-09-2020 15:04 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• 2green
Antigo schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:49:
Hele andere vraag.

Voorzover ik weet zijn er geen family pass opties. Maar kun je wel het account sharen.

1 account kan gelijktijdig op twee consoles gebruikt worden, namelijk op 1 console waarvan accounthouder als eigenaar is aangemerkt. En op een tweede console waarop datzelfde account is ingelogt.

Dan zou je met 2 accounts genoeg moeten hebben voor vier consoles.

Je kunt ook met 1 account op 3 machines werken als je je pc mee rekent in het geval van een ultimate abonnement trouwens. Geen idee of dat van toepassing is, maar noem het voor deze zekerheid even.
Pagina: 1 ... 72 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden