Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.661 views

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:13:
[...]

Dirt 5? Codemasters is wel een grote naam en de Dirt serie toch ook wel een van de grotere series?
Helemaal gelijk. Is het al weekend?

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:52:
[...]

Als je gewoon op Nederlandse websites kijkt dan zie je dat er wel normale prijzen bij staan:

https://www.bol.com/nl/p/...1BHw.1_13.14.ProductTitle

Denk dat Amazon nog tijdelijke prijzen aanhoudt. Is wel vaker zo, die worden dan later geüpdatet
XBOX versie is in elk geval goedkoper!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
harrytasker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:16:
[...]

XBOX versie is in elk geval goedkoper!
Gaat wel verschil maken bij third party games. Zelfs als er hier inderdaad een PS5 komt zal ik third party games gewoon halen op de Xbox. Al kan ik die voorlopig dan enkel spelen op de XOX en niet de series X nog. Of de prijzen moeten veranderen in de loop der tijd.

AC Valhalla komt er sowieso op de XOX. Voorgangers ook op de Xbox gespeeld, dus minder wennen qua controls dan denk ik.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:23
Het lijkt erop dat Xbox nextgen de enige nextgen consoles zijn, waarvoor een SSD uitbreiding mogelijk is.
Ook nog eens hot swappable.
Geen geschroef in de kast, lijkt me de meest klantvriendelijke oplossing imo.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Het lijkt erop dat de Auto HDR feature alleen werkt op SDR games, en niet voor SDR films.
Dat zou wel erg mooi zijn, vooral voor de 1080p blu-rays of zelfs je oude homevideo DVD's, al dan niet gestreamed van je NAS.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
drakiesoft schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:46:
Het lijkt erop dat Xbox nextgen de enige nextgen consoles zijn, waarvoor een SSD uitbreiding mogelijk is.
Ook nog eens hot swappable.
Geen geschroef in de kast, lijkt me de meest klantvriendelijke oplossing imo.
Tot nu toe zijn ze nog niet op de markt, maar bij de PS5 zal het ook een kwestie worden van klepje openen, de M2 zoals deze erin pluggen en klepje dicht. Hoef je als het goed is niet voor te schroeven. Neemt niet weg dat de Seagate cartridge van de XSX nóg wel iets makkelijker en mooier is, maar dan is er weer geen concurrentie.

• drakiesoft
Steven030 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:53:
[...]

Tot nu toe zijn ze nog niet op de markt, maar bij de PS5 zal het ook een kwestie worden van klepje openen, de M2 zoals deze erin pluggen en klepje dicht. Hoef je als het goed is niet voor te schroeven. Neemt niet weg dat de Seagate cartridge van de XSX nóg wel iets makkelijker en mooier is, maar dan is er weer geen concurrentie.
Ik bedoel ps5 SSD is niet uitbreidbaar. Mogelijk is hij wel vervangbaar, maar goed dat is iets meer voor het andere topic.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

drakiesoft schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:01:
[...]

Ik bedoel niet ps5 SSD is niet uitbreidbaar.
Tja, maar de SSD in de Xbox is ook niet "uitbreidbaar". In ieder geval niet de primary drive. Of er dan met een kunstje / onderdeeltje een proprietary SSD in een bepaald slot moet of dat je voor OG games nog steeds een USB HDD van 4 tientjes eraan kan prikken, valt in mijn optiek buiten de discussie "uitbreidbaar".

Echter, en dat heeft Sony wel netjesderderder voor elkaar: je kan de boot-drive van de console vrij makkelijk upgraden of uitbreiden (dus groter krijgen) door het plaatsen van een andere drive waarover later nog een document gepost zal worden welke drives dat allemaal mogen / zijn.

Microsoft zegt gewoon vrij bot: afblijven. Niet open. Niet aanzitten. Wij verkopen je een console met X storage intern en basta.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• drakiesoft
MAX3400 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:04:
[...]

Tja, maar de SSD in de Xbox is ook niet "uitbreidbaar". In ieder geval niet de primary drive. Of er dan met een kunstje / onderdeeltje een proprietary SSD in een bepaald slot moet of dat je voor OG games nog steeds een USB HDD van 4 tientjes eraan kan prikken, valt in mijn optiek buiten de discussie "uitbreidbaar".

Echter, en dat heeft Sony wel netjesderderder voor elkaar: je kan de boot-drive van de console vrij makkelijk upgraden of uitbreiden (dus groter krijgen) door het plaatsen van een andere drive waarover later nog een document gepost zal worden welke drives dat allemaal mogen / zijn.

Microsoft zegt gewoon vrij bot: afblijven. Niet open. Niet aanzitten. Wij verkopen je een console met X storage intern en basta.
Klopt idd, maar vervangen is wel mogelijk in current gen Xbox. Zelfs met een ssd

• MAX3400

MAX3400

drakiesoft schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:09:
[...]

Klopt idd, maar vervangen is wel mogelijk in current gen Xbox. Zelfs met een ssd
Maar zonder garantie. Bij Sony wel.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Beide consoles staan niet toe dat je de interne storage aanpast. Je kan enkel storage bij pluggen. XSX via custom cartridges en de PS5 via goedgekeurde NVME drives.

• Tnhn42
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-11-2024
Wat is volgens jullie de beste optie om dinsdag een pre-order te plaatsen ?

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Tnhn42 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:10:
Wat is volgens jullie de beste optie om dinsdag een pre-order te plaatsen ?
Ik verwacht niet dat het storm gaat lopen voor de Xbox, maar bij Bol.com zit je wel goed denk ik.

• drakiesoft
Caayn schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:10:
Beide consoles staan niet toe dat je de interne storage aanpast. Je kan enkel storage bij pluggen. XSX via custom cartridges en de PS5 via goedgekeurde NVME drives.
Ik lees net op Twitter dat hij bij de concurrent alleen vervangbaar is. Moet Sony maar uitspraak over doen. Maar goed offtopic. Dus never mind

• Tnhn42
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-11-2024
_Heisenberg_ schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:12:
[...]

Ik verwacht niet dat het storm gaat lopen voor de Xbox, maar bij Bol.com zit je wel goed denk ik.
Microsoft.nl site ook aan te raden ?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Tnhn42 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:14:
[...]

Microsoft.nl site ook aan te raden ?
Ja Microsoft Store, Bol.com.

Bij Bol.com had ik in november 2017, 1 dag voor de release nog een pre-order gedaan voor een limited edition XBox One X Scorpio Edition. Die werd netjes 1 dag later geleverd.

XBL: MRE Inc

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 09:22
Nou, ik overweeg dus sterk te switchen van PS naar de X. Maar iemand enig idee of je gewoon kans maakt om de X te halen op de release dag zelf bij een MM zonder reservering?

[ Voor 5% gewijzigd door Granaatappel op 18-09-2020 16:22 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

drakiesoft schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
[...]

Ik lees net op Twitter dat hij bij de concurrent alleen vervangbaar is. Moet Sony maar uitspraak over doen. Maar goed offtopic. Dus never mind
Zeer benieuwd naar je ( betrouwbare) bron hiervan.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Nynto
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 23:01
Granaatappel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:22:
Nou, ik overweeg dus sterk te switchen van PS naar de X. Maar iemand enig idee of je gewoon kans maakt om de X te halen op de release dag zelf bij een MM zonder reservering?
Weet wel dat je met de Xbox One toen in Duitsland er gewoon eentje van een stapel kon pakken. Of dat nu ook het geval is... moeilijk te voorspellen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:54

Wom

Gears Tactics XSX trailer.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ninto schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:39:
[...]

Weet wel dat je met de Xbox One toen in Duitsland er gewoon eentje van een stapel kon pakken. Of dat nu ook het geval is... moeilijk te voorspellen.
Ik neem geen risico om het volgende:

1) XBOX One was €100,- duurder dan de PS4.

2) XO was zwakker qua power dan de PS4.

3) XBOX had de momentum tegen toentertijd. Zure nasmaak van de presentatie.

4) Er zijn personen die twijfelden tussen XSX of PS5 en geen PS5 heeft kunnen pre-orderen maar nu vol voor de XSX of XSS gaan.

5) Iedereen die een Game PC heeft denk wellicht nu om een XSS of XSX te kopen voor hun dochter/zoon/vrouwsman of voor hunzelf.

6) Krachtigste console ooit gebouw.

7) Game Pass.

8)Heldere communicatie van MS.

9) MS komt haar beloften na.

10) Draait niet 180 graden van standpunt.

11) Alles is tot nu toe goed geregeld met uitzondering van Halo.

12) MS heeft heel veel game studio’s gekocht.

Verwijderd

Laadtijden voor de next-gen consoles. Toch nog 11 seconden op de nieuwe Xboxen en ongeveer 5 seconden op de PS5.

• Nynto
RRCreations schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:04:
[...]

Ik neem geen risico om het volgende:

1) XBOX One was €100,- duurder dan de PS4.

2) XO was minder krachtig dan de PS4.

3) XBOX had de momentum tegen toentertijd. Zure nasmaak van de presentatie.

4) Er zijn personen die twijfelden tussen XSX of PS5 en geen PS5 heeft kunnen pre-orderen maar nu vol voor de XSX gaan.

5) Iedereen die een Game PC heeft denk wellicht nu om een XSS of XSX te kopen voor hun dochter/zoon/vrouwsman of voor hunzelf.

6) Krachtigste console ooit gebouw.

7) Game Pass.

8)Heldere communicatie van MS.

9) MS komt haar beloften na.

10) Draait niet 180 graden van standpunt.

11) Alles is tot nu toe goed geregeld met uitzondering van Halo.

12) MS heeft heel veel game studio’s gekocht.
100% met je eens, ik ga zelf ook gewoon pre-orderen. En dan vergeet je misschien nog het belangrijkste: Xbox is nu ook gewoon wereldwijd te koop. Niet zoals bij de Xbox One, dat ik verplicht werd in Duitsland te bestellen. De hardcore gamer heeft daar misschien schijt aan en doet de moeite. Maar een casual gamer zal het snel voor gezien houden en lekker die andere console kopen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:08:
[YouTube: Xbox Series S - Loading Times Trailer]

Laadtijden voor de next-gen consoles. Toch nog 11 seconden op de nieuwe Xboxen en ongeveer 5 seconden op de PS5.
Waar heb je de laadtijden gezien van de PS5 in precies dezelfde game? :) Of is het een rekensommetje die je doet op basis van wat bekend is qua snelheden van de SSD? Verder misschien wel goed om te melden dat deze laadtijden gebaseerd zijn op de backwards compatibility mode. In de demo die je postte is de game is niet ge-update om specifiek gebruik te maken van de nieuwe hardware en software.

[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-09-2020 17:14 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

• Wom

Wom

Let wel, dit is zonder enige aanpassing of optimalisatie. Dit gaat nog verbeteren, van wat ik begrepen heb.

• Nynto
Waar is die 5 seconden van de PS5 te vinden dan?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:12:
[...]

Let wel, dit is zonder enige aanpassing of optimalisatie. Dit gaat nog verbeteren, van wat ik begrepen heb.
En in BC mode.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
drakiesoft schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
[...]

Ongeacht of dit waar is, zou je dit al helemaal niet willen, zeker niet met de huidige NVME prijzen. Als je wilt upgraden is dat toch min. naar 2TB of zo. Dat is niet te doen t.o.v. 1TB, maar daar schiet je niet veel mee op, komende van ongeveer 800GB :? Dan is een externe oplossing nog niet verkeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door harrytasker op 18-09-2020 17:33 ]

Verwijderd

Ninto schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:13:
Waar is die 5 seconden van de PS5 te vinden dan?
Xbox Series X storage specs: 2.4 GB/s (Raw) 4.8 GB/s (compressed)

PS5 storage specs: 5.5GB/s (Raw) or a typical 8-9GB/s (compressed)

Volgende keer iets meer onderbouwing, zoals in vervolgreacties aan aangegeven werkt het rekensommetje zo niet

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 19-09-2020 11:53 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:37

Nogne

>.<

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:35:
[...]

En waar staat dat die er 5 seconden over deed?

PS/XBL: Nogne

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Haha, had wel verwacht dat die redenering er achter zat. Het zal vast wel bij launch worden vergeleken, maar tot nu toe kun je daar geen zinnige uitspraken over doen.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Enige wat ik hier uit haal is dat Microsoft transparant is. Natuurlijk is nog sneller fijner al vind ik van 50 sec naar 10 sec al behoorlijke winst. Ik realiseerde pas met Assassins Creed Odyssey hoe enorm traag het opstarten was.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Toch wel lekker dat je op 10 november zowel Gears Tactics als The Medium kunt downloaden via gamepass in plaats van 100 euro uit te hoeven geven aan die twee games als je ze wilt spelen.

Is eigenlijk al duidelijk wanneer The Ascend uitkomt? Lijkt me ook wel een leuke game.
https://www.windowscentral.com/ascent

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-09-2020 17:59 ]

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:37
[...]

Dat slaat echt helemaal nergens op...
Op pc merk je nauwelijks verschil in laadtijden tussen een SATA SSD en de allersnelste nvme SSD's. Dat geeft dus wel aan dat dat soort dingen niet lineair schalen. Je kunt er gewoon nog helemaal niks over zeggen tot het getest is.

En volgens mij is het ook nog steeds niet duidelijk of die hoge snelheid van de SSD in de PS5 iets is wat het ding altijd vast kan houden of dat het meer een best case scenario is zoals dat ook gebruikelijk is bij SSD's voor pc's. Microsoft geeft juist aan dat zij voor hele constante performance gaan. Op de cpu, gpu en ook op de SSD. Ik ben er alles behalve van overtuigd dat het verschil zo groot is als Sony ons wil laten geloven.

Edit: trouwens, zelfs het resultaat van Microsoft laat zien dat het niet een op een schaalt met de snelheid van de drive. Die SSD zou 2,4 GB/s halen. De harde schijf in die one s misschien 100 MB/s... Factor 24 dus. Maar er zit maar een factor 5 verschil in de laadtijd. Het loopt dus al ergens tegen een bottleneck op. Zou me niks verbazen als in dit geval de PS5 helemaal niet sneller zou zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 18-09-2020 18:03 ]

Gamertag: FinrazielNL

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:44

Dit is de laadtijd van de Xbox One S en de Xbox Series S. De laadtijd van de Xbox Series X is mij niet bekend.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

MAX3400 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:38:
[...]

Hoezo "de mist in"? Ik leg alleen uit hoe ik niet jouw vorige uitspraak snap.

Maar nogmaals en dan in vragende vorm en allicht kan je dan in hapklare vorm wel uitleggen wat ik niet aan jou begrijp:

Sowieso is "meteen" een abstract iets?
-> dus, wat is "meteen in jouw beleving?

Die staat niet als dusdanig genoemd op een horloge / klok?
-> dus, wat is "meteen in jouw beleving?

Kan me ook erg weinig (web)winkels in NL voorstellen waar jij op jouw gemakje / tempo ergens op launchday iets bestelt en dat over een half uur of 3 uur al in huis hebt zonder daar sowieso al extra voor te (moeten) betalen; of desnoods de dag ervoor pas om 23:59?
-> en vorige keer ook al gevraagd (maar je houdt wijselijk je mond): welke webwinkels ken jij die allen hieraan voldoen?

Echter, die waanzin die je dus uit/post is ook wel arbitrair want hoe doe jij dat dan bijvoorbeeld met:
- vliegtickets kopen?
Want dat PDF'je is toch geen garantie dat het vliegtuig er staat over 4 weken? Of dat niet overboekt is? Of te laat vertrekt?

Echter, die waanzin die je dus uit/post is ook wel arbitrair want hoe doe jij dat dan bijvoorbeeld met:
- hotelovernachtingen boeken?
Want dat PDF'je is toch geen garantie dat het hotel er staat over 4 weken? Of dat niet overboekt is? Of failiet?

- lease-auto bestellen?
Want dat PDF'je is toch geen garantie dat je auto exact er staat over 4 weken? Of dat de vervoerde verongelukt is? Of te laat vertrekt?

- zorgpremies / eigen risico indienen?
Want dat PDF'je van je polis is toch geen garantie dat je niet soms iets moet voorschieten alsnog? Of zelfstandig een second opinion moet aanvragen?

- een schilder een opdracht geven?
Want je verwacht WEL dat je huis geschilderd wordt maar wil er eigenlijk dus nog geen dag van de voren er iets over zeggen? Want "de pre order" naar een schilder kan in jouw ogen ook wel een dag van te voren? Alle tijd & materialen bij die man natuurlijk?

Allemaal "pre order" mechanismen waar je soms bedrag X moet aanbetalen? Soms bedrag Y?
Maar dan op afgesproken datum echt wel krijgt waar je op zat te wachten?
Je lijkt het maar niet te begrijpen. Allereerst, de reden waarom ik niet op je laatste post in ging heeft er mee te maken dat ik je al te kennen gegeven heb dat je gebabbel vooral off-topic is en het de topic niet ten goede komt. Ik heb ik je toen ook verteld, dat als je de discussie voort wilt zetten, je mij een PM kunt sturen; wat je niet gedaan hebt. Tevens zou een waarschuwing, waarin een mod, je bericht inhoudelijk verwijdert hebt, eigenlijk al een belletje bij je moeten rinkelen. Blijkbaar heb je daar niet van geleerd, want je doet het weer. Maar dat is niet aan mij om daar uiteindelijk een oordeel over te vellen.

Terugkomend op het gegeven waar je blijkbaar uitleg over nodig hebt, omdat je het meerdere keren benoemt. Natuurlijk kun je met een beetje logisch nadenken inzien dat met het begrip ''meteen'' niet á la minute bedoelt wordt. Vooral niet bij een online order. Dat is feitelijk gezien niet mogelijk. Maar je kunt je wel voorstellen dat bij een bestelling, wat op voorraad is, en waarbij aangegeven wordt dat het de volgende dag ook daadwerkelijk bezorgt gaat worden, dat je dat als zodanig kunt kwalificeren. En je monoloog over een klok/tijdsduiding laat ik even links liggen, want het gaat echt nergens over. Je bent ergens naar opzoek. Een conflict, daar ga ik niet aan meewerken. Dit is trouwens tevens het laatste bericht waar ik op jou reageer. En hou termen als ''waanzin'' aub voor je. Als je een discussie wilt aan gaan probeer het dan op zijn minst fatsoenlijk te voeren.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Verwijderd

Retrospect schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:14:
[...]

Dit is de laadtijd van de Xbox One S en de Xbox Series S. De laadtijd van de Xbox Series X is mij niet bekend.
De SSD's van de Series S en X zijn hetzelfde qua snelheid.

• Retrospect
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:21:
[...]

De SSD's van de Series S en X zijn hetzelfde qua snelheid.
Laat maar eens zien of dat ook dezelfde laadtijden oplevert.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Retrospect schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:26:
[...]

Laat maar eens zien of dat ook dezelfde laadtijden oplevert.
Mogelijk is de Series S zelfs sneller vanwege het feit dat ze geen 4K textures hoeven te laden :P

• Retrospect
uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:29:
[...]

Mogelijk is de Series S zelfs sneller vanwege het feit dat ze geen 4K textures hoeven te laden :P
Wie weet. Ik ben benieuwd.
Laat maar zien. Dan weten we het zeker.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:45
Microsoft heeft gewoon duidelijk aangegeven dat de storage en de performance daarvan hetzelfde is omdat het exact dezelfde hardware is.

Dus dat lijkt mij heel duidelijk :+

Lichtpuntje...

Verwijderd

[...]

Ach, ik wacht graag 5 seconden meer voor een stabielere frame rate en hogere grafische instellingen :).

Ander onderwerp: denken jullie dat we deze generatie een aantal grote veranderingen in gameplay gaan krijgen die we niet kunnen ervaren op de Series X|S? We gaan immers de games missen waarbij je op je controller moet blazen als onderdeel van de input.

• eddie010
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 10:33
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:59:
[...]

Ach, ik wacht graag 5 seconden meer voor een stabielere frame rate en hogere grafische instellingen :).

Ander onderwerp: denken jullie dat we deze generatie een aantal grote veranderingen in gameplay gaan krijgen die we niet kunnen ervaren op de Series X|S? We gaan immers de games missen waarbij je op je controller moet blazen als onderdeel van de input.
Ik bid nog steeds iedere avond netjes voor het slapen om Microsoft te doen bewegen VR op de XSX mogelijk te maken. :+

"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Nee dat denk ik niet. Ik verwacht dat de gameplay de komende jaren gewoon vooral veel van hetzelfde blijft. Veranderingen in gameplay kunnen altijd. Zo zijn er ook deze generatie games geweest met innovatieve gameplay, echter zijn dat vaak niet de kaskrakers geworden. Innovatie in gameplay gebied wordt in mijn optiek vooral tegen gehouden door risicomijdend gedrag. Niet zozeer door technische beperkingen.

En de technologien in de nieuwe generatie controllers zijn verschillend, en mogelijk is de Dual Sense controller meer immersive dan de xbox controller, maar dat zorgt denk ik niet ineens voor gameplay die niet kan op de Series X|S.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Het is allemaal maar een beetje raden hè?

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
eddie010 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:04:
[...]

Ik bid nog steeds iedere avond netjes voor het slapen om Microsoft te doen bewegen VR op de XSX mogelijk te maken. :+
Ik ook. Sinds ik Half Life Alyx heb gespeeld ben ik helemaal overtuigd; dát is pas next-gen. Een ongeëvenaarde ervaring en een grotere stap dan 2D-3D. En straks komt bijv Medal of Honor. Het zou zo mooi zijn als ik straks mijn Quest met de XSX kan laten connecten, ze hoeven echt geen eigen merk op de markt te brengen maar gewoon draadloos 3rd party devices compatible te maken

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

:D

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

8)

[ Voor 32% gewijzigd door justifire op 18-09-2020 19:25 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Finraziel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:58:
[...]
Dat slaat echt helemaal nergens op...
Hoezo dat slaat nergens op? Het is niet omdat de verschillen weinig tot niet relevant zijn (waar ik het mee eens ben), dat die cijfers niet correct zijn he.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:04
[...]
Zoals de vorige generaties het geluid, de lichten of de gyro? Denk dat het wel meevalt, ik kan me ook geen games bedenken die de impulse triggers van de xbox one echt gebruiken.
Maar het zou natuurlijk wel gaaf zijn als zoiets zou doorbreken.

• Twixie
Beetje kansloze tweets hierboven. Sony zou afgebrand worden voor een papieren console in afwachting van... :p
En een tweet in de vergelijkende trap, waarbij de vergelijk enkel opgaat tov de vorige generatie, maar niet tgo hun eigen XSX of PS5, is toch ook maar vreemd.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Leuk topic om in de gaten te houden:
https://www.theverge.com/...-date-microsoft-retailers

Verwijderd

m0h4life schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:38:
[...]

Zoals de vorige generaties het geluid, de lichten of de gyro? Denk dat het wel meevalt, ik kan me ook geen games bedenken die de impulse triggers van de xbox one echt gebruiken.
Maar het zou natuurlijk wel gaaf zijn als zoiets zou doorbreken.
Ik was natuurlijk niet serieus. We weten allemaal hoeveel impact die 6-axis controller heeft gemaakt op games design voor de PS3.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Twixie schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:39:
Beetje kansloze tweets hierboven. Sony zou afgebrand worden voor een papieren console in afwachting van... :p
En een tweet in de vergelijkende trap, waarbij de vergelijk enkel opgaat tov de vorige generatie, maar niet tgo hun eigen XSX of PS5, is toch ook maar vreemd.
Ehm, hoezo kansloze tweets?

Ik kan wel zeggen wat ik kansloos vind, maar dan heb ik denk ik weer 10 TR's te pakken van wat medetweakers. :P

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

:9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bsq8DzZk73owR0psLmQntTZlhhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaQc9zmtncsBcenUgn7qozfG.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MRE-Inc

MRE-Inc

Geniaal. Morgen even wat zwart papier halen, zet ik hem vast neer naast de tv. :D

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Slordig, niet eens de Xbox Series X controller :X :P.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-10 17:02
Ik hoop wel dat de standaard controllers meer op de Elite gaan lijken want als je de Elite gewend bent zijn de standaardcontrollers net van die wegwaai dingen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Lekker Ventje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:13:
Ik hoop wel dat de standaard controllers meer op de Elite gaan lijken want als je de Elite gewend bent zijn de standaardcontrollers net van die wegwaai dingen.
Daar zou ik niet van uit gaan. Maar gelukkig werkt de Elite ook prima op de Series S|X :)

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Wat denken jullie? Zal de series x beter te pre orderen zijn dan de ps5? Ik haal namelijk beide consoles in huis en heb een pre order staan bij coolshop. Heb echter geen goede hoop dat ze hem leveren rond de release.

Waar heb ik volgens jullie de meeste kans om de series x te pre orderen?

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Koning-Admiraal schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:12:
[...]

Slordig, niet eens de Xbox Series X controller :X :P.
Hadden ze die share button niet geditched ?

• Wom

Wom

Observer: System Redux is een Xbox Series X | S launch titel, zojuist bevestigd. Dus deze komt ook uit op 10 november.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:17:
[...]

Nope :) Slechte foto, maar geen zin om verder te zoeken.

https://d2skuhm0vrry40.cl...422/format/jpg/quality/60

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-09-2020 20:21 ]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

justifire schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:17:
[...]

Nee, dat is er juist bijgekomen. Tevens kun je het ook aan de + knop zien dat hem om een Xbox One controller gaat.

• Nynto
[...]

Ik snap dat dit een flink verschil op papier is, maar dat is niet hoe het in de praktijk werkt. Het verschil in laadtijden tussen gemiddelde SSD's en de snelste SSD's is op de PC ook verwaarloosbaar.

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Wom schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:20:
[YouTube: Observer System Redux - New Features Trailer]

Observer: System Redux is een Xbox Series X | S launch titel, zojuist bevestigd. Dus deze komt ook uit op 10 november.
Zin in !

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Een van de meest vage games die ik deze generatie heb gespeeld :P

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-10 16:56

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:50:
[...]

Een van de meest vage games die ik deze generatie heb gespeeld :P
Naast N.I.E.R. Automata that is :P

• Finraziel
Twixie schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:37:
[...]

Hoezo dat slaat nergens op? Het is niet omdat de verschillen weinig tot niet relevant zijn (waar ik het mee eens ben), dat die cijfers niet correct zijn he.
Ja de letterlijke specs kloppen wel, in de zin van dat het overeenkomt met wat Microsoft en Sony ons verteld hebben. Wat nergens op slaat is dat dat dus zou betekenen dat als de xss 11 seconden doet over het laden van dat level in die game dat de PS5 dat dus even in 5 seconden gaat doen. Dat zei hij niet letterlijk maar hij postte die specs om zijn eerdere post waar hij dat zei mee te onderbouwen.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:16
Waar gaan jullie je xbox series
S/x bestellen? Waar maak je denk je het meeste kans?

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 08:25
Ninto schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:25:
[...]

Ik snap dat dit een flink verschil op papier is, maar dat is niet hoe het in de praktijk werkt. Het verschil in laadtijden tussen gemiddelde SSD's en de snelste SSD's is op de PC ook verwaarloosbaar.
Maar komt dat niet door andere bottle necks die met de next-gen consoles (en DirectStorage op PC) zijn verholpen?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
disguisedpotato schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:49:
[...]

Maar komt dat niet door andere bottle necks die met de next-gen consoles (en DirectStorage op PC) zijn verholpen?
Nee, het is gewoon te rigide specs omzetten naar tijden. Dat is gewoon onmogelijk omdat het van veel factoren afhankelijk is.

Het kan echt van alles zijn, 3 seconden, maar ook 9 en als ze ergens iets helemaal niet goed gedaan hebben zelfs net zo lang of zelfs langzamer. Dat ligt niet voor de hand, maar het is niet onmogelijk. Tot het getest wordt valt er gewoon niks over te zeggen bijna. (ik ga er vanuit dat het behoorlijk sneller zal zijn, dat is natuurlijk wel het idee erachter. Maar hoeveel, tsja... we have to wait. Je kunt er net zo hard naar gokken als naar alle datums tot nu toe, en tflops en de invloed daarvan etc etc)
Wat ik me wel afvraag, stel je zet hem 3 maanden niet aan, die gaten laten wel enorm veel stof door.... kan dat geen problemen opleveren?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• disguisedpotato
ElMayo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:46:
Ik ga bij bol.com bestellen. Ik verwacht eigenlijk geen problemen met pre-orders. In mijn omgeving hoor ik veel meer mensen over de PS5 dan over de Xbox, omdat ze ook een PS4 hebben. Ik denk trouwens wel dat Xbox op de lange termijn marktaandeel van Sony terug gaat pakken deze generatie, vooral vanwege de Series S.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:08
@Koning-Admiraal Uit het filmpje begrijp ik dat ik niet meer een Xbox als "media centraal" kan gebruiken? Ik heb nu een Xbox One S met daarop aangesloten een zapkastding van Telfort, zo ingesteld dat ik met een druk op de knop de xbox, zapkast, receiver en TV aangaat. Maar ik zie dat de Xbox Series S geen HDMI ingang meer heeft, klopt dat?

Andere vraag; is er iets bekend over keyboard en muis support van de nieuwe Xboxen? Is het nog steeds game afhankelijk?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Ik heb vandaag mijn PS4 ingeruild bij de Game Mania voor €150,- en gelijk gebruikt als aanbetaling voor de XSX. Stond redelijk bovenaan de lijst zeiden ze dus goede kans dat ik hem op release kan afhalen,al konden ze daar uiteraard nog geen uitspraken over doen. En anders wacht ik nog even, voor mij ook geen probleem :).

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

BOL.com of alsnog bij Microsoft.
ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:56:

Wat ik me wel afvraag, stel je zet hem 3 maanden niet aan, die gaten laten wel enorm veel stof door.... kan dat geen problemen opleveren?
Vraag ik me ook af. Zijn inderdaad grote gaten waar de hardware rechtstreeks onder zit.
Ramon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:57:
@Koning-Admiraal Uit het filmpje begrijp ik dat ik niet meer een Xbox als "media centraal" kan gebruiken? Ik heb nu een Xbox One S met daarop aangesloten een zapkastding van Telfort, zo ingesteld dat ik met een druk op de knop de xbox, zapkast, receiver en TV aangaat. Maar ik zie dat de Xbox Series S geen HDMI ingang meer heeft, klopt dat?
Het zal inderdaad niet meer mogelijk zijn om de Xbox te gebruiken voor dit soort doeleinden.

• disguisedpotato
Nee, het is gewoon te rigide specs omzetten naar tijden. Dat is gewoon onmogelijk omdat het van veel factoren afhankelijk is.
Het zijn twee verschillende systemen alleen dat maakt het al lastig vergelijken basis van specificaties denk ik. Maar ik vind het wel realistisch om te verwachten dat de PS5 significant sneller (zeg factor 1.5) laadt dan de Xbox. Het lijkt mij dat als ze zo'n groot deel van hun budget in de SSD steken dat ze het voor de developers ook wel makkelijk hebben gemaakt om deze snelheid te benutten. De Xbox zal ook al zeer snel laden, dus we hebben het dan over een verschil van een paar seconden :P. We gaan het zien.

Edit: typo.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-10 17:02
Zag afgelopen week ergens een gerucht dat er een remake van BF3 zou komen en dat er dit weekend meer info komt (PAX?). Zou dat toch ook wel leuk vinden als dat op de XSX in de launchperiode zit. Al vrees ik dat er weinig rekening met de next-gen gehouden is dan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eens hoor, mijn verwachting is ook dat het sneller gaat zijn.

Alleen was dat niet wat hierboven gezegd werd. Daar werd een feitelijke vergelijking uitgebreid met een fictief getal van 5 seconden, en daar werd even gevraagd of dat een bedacht getal was of dat er ergens een bron van was. Dat was alles :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
@ArthurMorgan Ik snap je punt. Maar we komen af van laadtijden van 30sec-1min30 en we gaan naar verwachting richting hooguit 10sec. Daar moet je dan een percentueel verschil in maken, en dan heb je het echt over seconde werk. Dat ga je dan nauwelijks merken gezien dat het verschil wordt tussen snel en snel. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Froggle op 18-09-2020 22:39 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
Op de vaste plekken denk ik wel. Verwacht minder drama dan bij de PS5. Amazon is altijd mijn persoonlijke favoriet. Of Bol.

Verwijderd

Die laadtijden discussie slaat nergens op. Na het laden heeft de Series X minimaal 10% meer rekenkracht onder de motorkap. Daarvoor kan ik wel een paar seconden extra wachten hoor.

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Froggle schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:38:
@ArthurMorgan Ik snap je punt. Maar we komen af van laadtijden van 30sec-1min30 en we gaan naar verwachting richting hooguit 10sec. Daar moet je dan een percentueel verschil in maken, en dan heb je het echt over seconde werk. Dat ga je dan nauwelijks merken gezien dat het verschil wordt tussen snel en snel. ;)
1 min 30 ?
The Witcher would like to have a word with you ...
Benieuwd wat de XSX daar voor laadtijd bij weet neer te zetten.

• RRCreations
  • Nu online
Ik hoop dat developers de pure kracht gaan benutten van de XSX en niet worden tegengehouden door andere consoles.

Wanneer de eerste games uitkomen zullen we eindelijk meemaken hoe ver de XSX voorloopt. Ik hoop dat we het kunnen zien door stabielere / meer FPS.

die opmerking was heel erg niet nodig

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 19-09-2020 09:20 ]

Verwijderd

RRCreations schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:42:
Ik hoop dat developers de pure kracht gaan benutten van de XSX en niet worden tegengehouden door andere consoles.

Wanneer de eerste games uitkomen zullen we eindelijk meemaken hoe ver de XSX voorloopt. Ik hoop dat we het kunnen zien door stabielere / meer FPS.
weg
Ik zou mij daar geen zorgen over maken, je ziet nu ook als dat Xbox One X titels beter draaien dan dezelfde game op een PS4 Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 19-09-2020 09:20 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:08

weg
als je een rtx3090 koopt zeg je toch ook niet "ik hoop dat die 1660 mijn game-ervaring niet tegenhoudt"... Waarom blijft dat steeds terugkomen als het om consoles gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 19-09-2020 09:20 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Alvast het bestel/levering topic voor de XBOX Series X/S geopend. Misschien handig om op te nemen in de disclaimer. [XSX/XSS]Pre-order, levering en prijzen topic!

[ Voor 3% gewijzigd door Koning-Admiraal op 19-09-2020 01:57 ]

• Finraziel

weg
Ik ben ook benieuwd, maar ik verwacht juist helemaal geen groot verschil. Juist de laadtijden ben ik wel benieuwd naar, maar vooral vanuit interesse in de techniek en omdat daar een groot verschil in specs geclaimd wordt (en ik ben juist benieuwd of ik gelijk ga krijgen dat het minder effect gaat hebben dan je zou denken). De twee consoles zitten te dicht bij elkaar in de buurt om grote verschillen te gaan zien wat de rest betreft. Het verschil tussen de pro en one x was procentueel veel groter.
Ik heb absoluut een grote voorkeur voor de xsx, maar dat komt door de m.i. betere behuizing (qua uiterlijk, ingenomen ruimte en mijn vertrouwen in een stille koeling), betere controllers, fijner ecosysteem, ik verwacht betere backwards compatibility, quick resume (!), Gamepass (!!)... Dat is waar Microsoft naar mijn idee het verschil maakt.

[ Voor 2% gewijzigd door BM op 19-09-2020 09:20 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:46:
[...]

Ik zou mij daar geen zorgen over maken, je ziet nu ook als dat Xbox One X titels beter draaien dan dezelfde game op een PS4 Pro.
Tussen zien en weten zit ook nog wel een verschil. Ik zie het namelijk niet. Het enige wat ik zie met current gen is het verschil tussen de eerste 1080p edities en de latere 4k hdr edities.

• Twixie
Ik snap ook die vergelijkingen inzake specs/prestaties niet goed. Ze zitten beide zo dicht dat je, al zeker in next-gen, echt het verschil niet gaat merken. Het verschil wordt elders gemaakt, zoals het lijstje hierboven van @Finraziel . Ik vind de XSX er ook het vetst uitzien, met die bovenkant met dat groene optisch bedrog, heel mooi gedaan.
Zelf zit ik wel momenteel compleet in het PS ecosysteem wegens XBO overgeslagen, en tot voor kort ook totaal geen Game PC. De Game Pass maakt het echter ineens wel een heel interessante Value Prop, zeker voor wie de voordelen van BC niet kan benutten (i.e. wie momenteel niet in het Xbox eco-systeem zit). Heb nu wel een PS5 gepre-ordered, en was meer een FOMO ding. Maar kans is reëel dat ik dinsdag ook gewoon een XSX pre-order. Heb dan sowieso nog 2 maand de tijd om nog van gedacht te veranderen :p.

(Ik merk trouwens dat XSX vs PS5 weer volkomen getolereerd wordt precies *kuch*).

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 19-09-2020 08:29 ]

• Finraziel
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:28:
(Ik merk trouwens dat XSX vs PS5 weer volkomen getolereerd wordt precies *kuch*).
Het is zo dicht bij de release niet volledig te voorkomen denk ik. Ik probeer mezelf in ieder geval te richten op de voordelen van de Xbox en niet te gaan kijken waar dat andere ding slechter zou zijn.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:54
Twixie schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:28:
Ik snap ook die vergelijkingen inzake specs/prestaties niet goed. Ze zitten beide zo dicht dat je, al zeker in next-gen, echt het verschil niet gaat merken. Het verschil wordt elders gemaakt, zoals het lijstje hierboven van @Finraziel . I
Ze hebben qua " videokaart" toch een behoorlijk andere aanpak hoor.

hogere variabele kloksnelheid met minder bandbreedte vs lagere constante kloksnelheid met grotere bandbreedte.

In de praktijk moet nog maar blijken wat beter werkt maar veel te vroeg om nu dus al te gaan roepen dat je dat niet gaat merken.

Ik ben juist wel erg benieuwd naar de Multiplatform tests en de uitkomsten daarvan.

• RRCreations
  • Nu online
Mick3112 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:45:
[...]

Ze hebben qua " videokaart" toch een behoorlijk andere aanpak hoor.

hogere variabele kloksnelheid met minder bandbreedte vs lagere constante kloksnelheid met grotere bandbreedte.

In de praktijk moet nog maar blijken wat beter werkt maar veel te vroeg om nu dus al te gaan roepen dat je dat niet gaat merken.

Ik ben juist wel erg benieuwd naar de Multiplatform tests en de uitkomsten daarvan.
Ik denk het ook. Ikzelf verwacht dat de XSX stabieler of meer FPS kan draaien. Daarnaast heeft de XSX denk ik toch ook paar andere trucjes achter de hand.

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 21:05
Misschien een stomme vraag, maar ik heb de volgende tv: pricewatch: Sony Bravia KDL-40RD450 Zwart

Heeft 50 Hz en Full HD. XSX lijkt me dan totaal zinloos, maar ook op de XSS kan ik dan toch geen 120 FPS halen voor shooters als Warzone? Dus zal er wat dat betreft weinig op vooruit gaan behalve laadtijden ongeacht welke ik koop toch? Dan ben ik wel meer geneigd naar de XSS eerlijk gezegd. Lijkt me anders totale overkill.

Wel jammer vd kleinere SSD. Misschien dat ik dan de 1TB uitbreiding erbij koop.

• Finraziel
DennisCle schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:49:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb de volgende tv: pricewatch: Sony Bravia KDL-40RD450 Zwart

Heeft 50 Hz en Full HD. XSX lijkt me dan totaal zinloos, maar ook op de XSS kan ik dan toch geen 120 FPS halen voor shooters als Warzone? Dus zal er wat dat betreft weinig op vooruit gaan behalve laadtijden ongeacht welke ik koop toch? Dan ben ik wel meer geneigd naar de XSS eerlijk gezegd. Lijkt me anders totale overkill.

Wel jammer vd kleinere SSD. Misschien dat ik dan de 1TB uitbreiding erbij koop.
Niet per se zinloos. Het zou me niks verbazen als we ook titels gaan zien waar je de optie krijgt bij de XSX om met alle toeters en bellen aan (raytracing) op FHD te spelen. Die toeters en bellen zijn dan gewoon geen optie op de XSS verwacht ik. Ook al heeft hij wel de functionaliteiten, met 4TF ga je gewoon niet alles redden. Ook zou je verschil in beeldkwaliteit kunnen zien als je toch op 4K rendert maar downsamplet naar FHD.
Verder ben je met die 1 TB uitbreiding er bij evenveel kwijt (of mogelijk iets meer zelfs) als aan de XSX. Er zijn nog geen officiële prijzen bekend gemaakt geloof ik, maar dat ding gaat echt niet goedkoper zijn dan €200, zou me heel erg verbazen althans. Goed, je hebt dan wel meer storage. Is dan je eigen afweging of je dat vindt opwegen tegen minder power en geen schijflade. Ik speel zelf vrijwel alles digitaal, maar toch leuk om nog de mogelijkheid te hebben voor als je eens tegen een superdeal aanloopt van een fysieke game, toch eens een bluray wil kijken of eens een game kan lenen van iemand. De XSS heeft dan natuurlijk wel ook nog het voordeel van het veel kleinere formaat.

Edit: Oh, en die 120 Hz wordt denk ik meer een snoepje dat we af en toe krijgen, bij lange na niet standaard. Daar zou ik dus niet te veel op focussen. Je hebt verder wel degelijk genoeg te winnen ten opzichte van de vorige generatie. Hogere framerates (veel games draaien nog op 30 of niet stabiel), betere beeldkwaliteit...

[ Voor 8% gewijzigd door Finraziel op 19-09-2020 10:05 ]

• MAX3400

MAX3400

Finraziel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:03:
[...]

Edit: Oh, en die 120 Hz wordt denk ik meer een snoepje dat we af en toe krijgen, bij lange na niet standaard. Daar zou ik dus niet te veel op focussen. Je hebt verder wel degelijk genoeg te winnen ten opzichte van de vorige generatie. Hogere framerates (veel games draaien nog op 30 of niet stabiel), betere beeldkwaliteit...
Dat klinkt wel erg negatief; er zijn zat current-gen games die al op 2160p60 draaien. Vergeet ook niet dat de XSS zometeen zonder issues naar 2160p60 kan upscalen en dan is het redelijk "jammer" als @DennisCle daar zijn TV aan hangt. Vermoed zelfs dat ie met 50Hz mogelijk screen-tearing of andere onwenselijke zaken kan (nadruk) krijgen.

Pagina: 1 ... 70 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden