Ik lees ook niets nieuws, maar wel altijd fijn om nogmaals bevestigd te hebben dat de nadruk ligt op hoe de games spelen en niet alleen hoe ze eruit zien. De onspeelbare framerates is waarom ik sinds de NGC geen console meer gehad heb. Wat heb ik eraan als de game er prachtig uitziet maar niet eens stabiel 30 fps haalt, laat staan de 60 fps die ik wil zien? Je ziet hetzelfde ook weer met de huidige consoles en die nieuwe Avengers game: de framerate is gewoon niet stabiel.
Het is waarschijnlijk een nieuwe manier van een game renderen. Vroeger werd van alles in het geheugen geflikkerd. Je zou zeggen dat dit op engine niveau van toepassing is, maar dat is dus niet zo. Wil er wel meer over weten.MRE-Inc schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:17:
[...]
Zo, nu wel het goede artikel gelezen, sommige stukken zelfs 2x.
Eigenlijk is het op de laatste 4 alinea's na, een must read voor iedereen hier. De laatste 4 alinea's zijn meer algemeen ipv dat Jason Ronald aan het woord is/gequote wordt.
Verder was dit wel een mooi stukje en ben wel benieuwd wat dit in gaat houden aangezien ze dat gedeelte met "Beyond the raw hardware specs" al vaker geroepen hebben in onder andere wat tech filmpjes. Van wat ik zo her en der lees, ook van devs die bezig zijn met XVA, dat ze er niet veel over kunnen of mogen zeggen, dat het meeste gewoon onder NDA valt.
[...]
Xbox Live: Miesjh NL
Vanmiddag inderdaad gelezen, mooi item idd.MRE-Inc schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:17:
[...]
Zo, nu wel het goede artikel gelezen, sommige stukken zelfs 2x.
Eigenlijk is het op de laatste 4 alinea's na, een must read voor iedereen hier. De laatste 4 alinea's zijn meer algemeen ipv dat Jason Ronald aan het woord is/gequote wordt.
Verder was dit wel een mooi stukje en ben wel benieuwd wat dit in gaat houden aangezien ze dat gedeelte met "Beyond the raw hardware specs" al vaker geroepen hebben in onder andere wat tech filmpjes. Van wat ik zo her en der lees, ook van devs die bezig zijn met XVA, dat ze er niet veel over kunnen of mogen zeggen, dat het meeste gewoon onder NDA valt.
[...]
Maar één alinea viel mij wel op, hij had het erover dat pop-in etc. niet meer te zien moest zijn, dat ze daar alle focus op hadden. Dan is het toch echt vreemd dat die Halo showcase het heeft gehaald in hun presentatie.. En dit zeg ik als grote Halo fan he en iemand die dinsdag de Series X gaat bestellen

Is zeker mooi ja, maar hoe moet dit smoother gaan op de xsx ? Hebben zelfde ssd. Zelfde cpu op 200mhz verschil na maar dat merk je niet. Denk dat de ervaring hierin voor xsx en xss redelijk zelfde zijn.Stylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:03:
[...]
Dat is wel echt lekker hoor:) Bij de X zal dit dus nog smoother gaan
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
En voor welke winkel gelden die tijden? Bol.com zou namelijk om middernacht preorders aan gaan nemen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik vermoed Xbox.com zelf; 11AM EST is 8AM PST en (wederom) dat is de normale start van een werkdag in RedmondLekker Ventje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:00:
[...]
En voor welke winkel gelden die tijden? Bol.com zou namelijk om middernacht preorders aan gaan nemen.
Bol bestelt uitermate waarschijnlijk niets bij Microsoft direct; je vult waarschijnlijk alleen bij Bol een nummertje in, daarna verzamelen ze de nummertjes en bellen Microsoft "kunnen we 941 pre orders vullen?" Waarna Microsoft zegt "nee, 800" en dan zie je dus vanzelf 141 klagers / uitgestelde preorders opduiken de komende maanden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Klopt het trouwens dat series S en series X een andere UI hebben? Viel me op tijdens quick resume filmpjes etc.
Playstation 5
Er is een update van de UI uitgerold (volgens mij aan de insiders). Als je die nog niet hebt kan het zijn dat je hem anders vindtStylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:43:
Klopt het trouwens dat series S en series X een andere UI hebben? Viel me op tijdens quick resume filmpjes etc.
Zie hier voor meer info:
https://news.xbox.com/en-...x-new-digital-experience/
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-09-2020 23:47 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Al heb ik thuis een prima PC met ultrawide monitor staan, toch knaagt er iets aan me dat ik een Series S interessant vind.. Hoe hebben jullie de afweging genomen toch een console erbij te nemen?
9 uur komende dinsdag
https://news.xbox.com/en-...-pre-orders-september-22/
- Microsoft Store
- Amazon
- MediaMarkt
- FNAC (voor de Belgen hier)
Across Europe, the Middle East, and Africa, you can pre-order online starting at 9AM CEST at Microsoft Store, Amazon, MediaMarkt, GameStop, FNAC, Elkjøp/Elgiganten, and other participating retailers. Retailers and availability may differ by country.
[ Voor 20% gewijzigd door MRE-Inc op 18-09-2020 00:41 ]
XBL: MRE Inc
Ik heb 2 game systemen samengesteld die vergelijkbaar zijn met de Xbox series S en Series X qua gpu/cpu power en qua hoeveelheid opslag.
Series S:
:strip_exif()/f/image/2TQ2oDixdukLV8C8MRxAdCbF.jpg?f=fotoalbum_large)
Series X / PS5:
:strip_exif()/f/image/VNYPNEjCEoVdZGjbIRXt56XZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet dat het niet helemaal te vergelijken is, maar het geeft je een idee met wat de next-gen consoles te vergelijken zijn, de consoles hebben zelfs nog veel snellere SSD en werkgeheugen.
En dan krijg je nog een controller en een UHD Blu-ray station (bij de duurdere consoles) er bij natuurlijk...
Best groot prijsverschil wel!
Series S:
:strip_exif()/f/image/2TQ2oDixdukLV8C8MRxAdCbF.jpg?f=fotoalbum_large)
Series X / PS5:
:strip_exif()/f/image/VNYPNEjCEoVdZGjbIRXt56XZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet dat het niet helemaal te vergelijken is, maar het geeft je een idee met wat de next-gen consoles te vergelijken zijn, de consoles hebben zelfs nog veel snellere SSD en werkgeheugen.
En dan krijg je nog een controller en een UHD Blu-ray station (bij de duurdere consoles) er bij natuurlijk...
[ Voor 5% gewijzigd door edgarf28 op 18-09-2020 01:21 ]
Heb ik ook inderdaad, maar die wordt tegenwoordig eigenlijk weinig gebruikt (nou ja, die ultrawide blijkt ideaal als thuiswerk monitor maar dan hangt mijn werk laptop er aan).Luca schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:11:
Al heb ik thuis een prima PC met ultrawide monitor staan, toch knaagt er iets aan me dat ik een Series S interessant vind.. Hoe hebben jullie de afweging genomen toch een console erbij te nemen?
Ik vind het systeem van de Xbox erg fijn. Het is één geïntegreerd systeem waar alles altijd hetzelfde werkt, in tegenstelling tot de pc waar mijn games verdeeld zijn over allemaal verschillende launchers (vind ik op zich niet zo erg maar het consistente helpt voor mij de Xbox aantrekkelijk te maken).
Ook werkt het gewoon altijd, terwijl het op de pc meestal werkt maar ik soms toch ineens moet zitten troubleshooten. Als er op de Xbox iets niet helemaal goed werkt (zeldzaam) dan reboot ik het ding.
Verder heb ik vooral sinds ik thuis werk een voorkeur voor gamen op de tv, zittend op de bank ipv aan een bureau. Ja de pc kan ook op de tv, maar dat werkt toch niet zo fijn vind ik.
Ook heb ik bij sommige games juist het idee dat ze stabieler werken op de console. Dat is nu nog vaak teniet gedaan door de lagere power, maar bij de nieuwe generatie zou het me niks verbazen als ik de precies voor de hardware getunede prestaties op de Xbox fijner vindt dan op de pc. De pc kan krachtiger zijn, maar de software is er niet precies op afgestemd. Sync technieken maken dit punt wel minder groot (vroeger had ik vaak tearing op pc wat ik bij een console bijna nooit zie), maar toch.
Tot slot vind ik gamepass echt geweldig, maar is de collectie beter voor de console, evenals de integratie met de app bijvoorbeeld.
Edit: ook vind ik de focus van het apparaat fijn. Ik zet de Xbox aan om te gamen, hij heeft één duidelijk doel. De pc kan alles, maar dat zorgt er soms ook voor dat ik juist afgeleid word en mijn tijd zit te verdoen met random shit. De Xbox is voor gamen, die slinger ik aan en ik ga ook echt gewoon zitten gamen.
[ Voor 8% gewijzigd door Finraziel op 18-09-2020 06:24 ]
Gamertag: FinrazielNL
Vraag is echter, kan ik een word document openen op de XSX ?edgarf28 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:30:
Ik heb 2 game systemen samengesteld die vergelijkbaar zijn met de Xbox series S en Series X qua gpu/cpu power en qua hoeveelheid opslag.
Series S:
[Afbeelding]
Series X / PS5:
[Afbeelding]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Het scheelt niet veel of je kan bij de xsx/xss de volledige game kopen en geld overhouden voor de game pass in vergelijking tot de ps5. Ik ben benieuwd waar het dan aan ligt. Gaat een ubisoft gewoon mee met de visie van Sony (hun verhogen de prijzen, dus doen wij dat ook maar) of meer vraag/aanbod (grote vraag naar ps5 games?).
Ik denk dat Sony gewoon meer geld wil van publishers. Ze hebben de macht met zo'n grote installbase om dat te doen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Er zijn alleen resolutie verschillen tussen de twee lees ik overal, dus geen idee waarom het op de X smoother zou draaienStylze schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:03:
[...]
Dat is wel echt lekker hoor:) Bij de X zal dit dus nog smoother gaan
Natuurlijk kan dat. in de browser 😇justifire schreef op Friday 18 September 2020 @ 06:40:
[...]
Vraag is echter, kan ik een word document openen op de XSX ?
Als dat echt zo is, dan kun je wel zeggen dat MS consumer friendly is
Moet wel zeggen dat ik het "Optimized for Xbox Series X" logo te groot vind. Vanuit marketing snap ik dat je het duidelijk zichtbaar wilt hebben maar toch.
Bij PS kan je dan een next-gen tax invoeren waar dat bij Xbox niet kan zonder die ook voor de current-gen door te voeren.
Zal wel zijn omdat bij Xbox de current en next-gen versies in één geleverd wordt en bij Playstation de PS4 en PS5 versies los geleverd worden.FireBladeX schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:16:
[...]
Het scheelt niet veel of je kan bij de xsx/xss de volledige game kopen en geld overhouden voor de game pass in vergelijking tot de ps5. Ik ben benieuwd waar het dan aan ligt. Gaat een ubisoft gewoon mee met de visie van Sony (hun verhogen de prijzen, dus doen wij dat ook maar) of meer vraag/aanbod (grote vraag naar ps5 games?).
Bij PS kan je dan een next-gen tax invoeren waar dat bij Xbox niet kan zonder die ook voor de current-gen door te voeren.
09 uur is inmiddels officieel bevestigd: https://news.xbox.com/en-...-pre-orders-september-22/Notna schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:24:
[...]
Gelukkig komen ze binnenkort met de officiële tijden; ik maak mij er niet zo druk om
[...]
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Ook primaben2513 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:10:
[...]
09 uur is inmiddels officieel bevestigd: https://news.xbox.com/en-...-pre-orders-september-22/

Nee hoor...edgarf28 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:30:
reviews: PlayStation 5 vs. Xbox Series X en S - De strijd om de consolegamer ...Een eerlijke kostenvergelijking is niet te maken omdat consoles zeer specifieke hardware gebruiken; de processor en videokaart zijn bijvoorbeeld gecombineerd in één chip. Wel is het aannemelijk dat Sony en Microsoft aanvankelijk verlies maken op de consoles. Dat hopen de fabrikanten terug te verdienen met de verkoop van games en abonnementen.
Dat is mooi, dan ben ik op vakantieben2513 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:10:
[...]
09 uur is inmiddels officieel bevestigd: https://news.xbox.com/en-...-pre-orders-september-22/
Waarom post je een screenshot van een fout op de Spaanse Amazon?
https://www.amazon.nl/s?k=Far+Cry+6
Bovendien was een prijssteiging a) te verwachten, b)al lang geleden aangekondigd. En geloof maar dat de prijzen van games (uiteindelijk) op alle platformen mee gaat steigen. Ik ben er ook niet blij mee, het is nu eenmaal realiteit.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Dat linkje van jou zegt net zo veel of weinig als die screenshot. Daarnaast heb ik nooit een aankondiging gezien dat de prijzen zouden stijgen? Heb je een bron? En geloof maar? Het zal misschien wel en is misschien ook wel terecht, maar waarom moet ik dat nu zo ineens maar geloven.Geronimous schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:37:
[...]
Bovendien was een prijssteiging a) te verwachten, b)al lang geleden aangekondigd. En geloof maar dat de prijzen van games (uiteindelijk) op alle platformen mee gaat steigen. Ik ben er ook niet blij mee, het is nu eenmaal realiteit.
Mooie vergelijking! Maar hoewel ik niet zo'n fan ben van de XSS (doe mij maar een XSX) doe je de XSS wel een tikkeltje tekort door als GPU een RX570 te pakken. Ik zou dan eerder de opvolger pakken, de RX5500 van de rdna architectuur. Hoe dan ook, w.b.t. GPU features (VRS, Mesh shading, etc) zijn de XSS en de XSX gelijk. Raw performance is een ander verhaal.edgarf28 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:30:
Series S:
[Afbeelding]
Series X / PS5:
[Afbeelding]
Prijzen zijn 10 euro/dollar omhoog gegaan, dan is een screenshot van een retailer die 20 euro verschil laat zien natuurlijk opeens de norm en kan men lekker verbaasd en geshockeerd zijnuchiha tijntje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:46:
[...]
Dat linkje van jou zegt net zo veel of weinig als die screenshot. Daarnaast heb ik nooit een aankondiging gezien dat de prijzen zouden stijgen? Heb je een bron? En geloof maar? Het zal misschien wel en is misschien ook wel terecht, maar waarom moet ik dat nu zo ineens maar geloven.
https://www.techradar.com...-much-will-ps5-games-cost
https://www.pushsquare.co..._cost_usd10_more_than_ps4
In Juli was het NBA2k1 die als eerste aangaf een tientje omhoog te gaan, waarmeeeigenlijk al bekend werd dat next gen prijzen hoger gaan liggen. Ook niet vreemd gezien dat dit voor het laatst in 2005 gebeurde, dus ik had daar in ieder geval al rekening mee gehouden. Ik was er in ieder geval al van op de hoogte dat de prijzen 10 euro hoger zouden liggen. Eens zien hoe lang Microsoft die boot afhoud voor hun eigen store.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
De prijs voor Far Cry op de Series X is gewoon 59,99 in jouw linkje? Dus hoezo 10 euro omhoog gegaan? Dat dit gaat gebeuren kan misschien wel zo zijn, maar doe even niet alsof het al feiten zijn, zonder dat je die kunt onderbouwen. Je laatste zin laat dat ook duidelijk zien. En de games op de store zijn al jaar en dag 69,99 euro. Ik zie dat persoonlijk niet heel snel naar 79,99 gaan.Geronimous schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:59:
[...]
Prijzen zijn 10 euro/dollar omhoog gegaan, dan is een screenshot van een retailer die 20 euro verschil laat zien natuurlijk opeens de norm en kan men lekker verbaasd en geshockeerd zijnWeer lekker doorzichtig.
In Juli was het NBA2k1 die als eerste aangaf een tientje omhoog te gaan, waarmeeeigenlijk al bekend werd dat next gen prijzen hoger gaan liggen. Ook niet vreemd gezien dat dit voor het laatst in 2005 gebeurde, dus ik had daar in ieder geval al rekening mee gehouden. Ik was er in ieder geval al van op de hoogte dat de prijzen 10 euro hoger zouden liggen. Eens zien hoe lang Microsoft die boot afhoud voor hun eigen store.
En als dat wel zo zou zijn, weet ik in ieder geval dat ik lekker met nieuwe games ga wachten. Voor de prijs van 2 nieuwe games van 79,99 kan ik gewoon een jaar Gamepass Ultimate afsluiten.
[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-09-2020 09:17 ]
Wel fijn dat Microsoft kiest voor één versie van een disc voor zowel de Xbox One als Xbox Series. Zo kunnen winkeliers niet de prijs tijdelijk even omhoog schroeven om de games duurder de verkopen van de nieuwe console, zonder ook de prijs te verhogen van de oude console. De PS5 game prijzen zijn gewoon echt hoog op dit moment.
[ Voor 38% gewijzigd door CerandoX.nl op 18-09-2020 09:26 ]
Die begrijp ik even niet helemaal.CerandoX.nl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:20:
Wel fijn dat Microsoft kiest voor één versie van de game voor Xbox One en Xbox Series.
Theoretisch kan de huidige en toekomstige disc-versie discs aan tot 100GB. In de huidige console kan dus een game letterlijk 100GB groot zijn. Maar als de disc dus "universeel" is tussen huidige en toekomstige, klopt er iets niet van de toekomstige moet / wil mogelijk meer / andere textures. De disc wordt echter niet groter.
Smart Delivery gaat dus (zeeeeer waaaarschijnljik) de extra data ophalen. En daar (!) zit wel het verschil; de informele afspraak is dat "non first party studios" geen geld rekenen voor de upgrade van huidige naar toekomstige en dat zie je dus ook niet terug op de disc-prijs. Maar DLC-technisch is het dus zeker mogelijk dat een bedrijf als Konami (ik roep maar iets wat niet Microsoft Studios is) je alsnog een poot uitdraait met een texture-upgrade-pack van 15 Euro.
Dus ik zie 2 rare dingen: de discs / drives worden niet groter echter er kan een essentieel verschil zitten in grootte tussen huidige console & nieuwe console. En huidige discs valideren niet dat je alsnog moet betalen voor toekomstige "higher ender" content.
Ligt er natuurlijk gewoon aan in welke Xbox je de disc steekt. Als je hem in je Xbox Series X steekt zal het de "upgrade-data" binnen hengelen, zoals je ook nu al games moet installeren en updaten bij launch. Steek je het in de Series S zal dat andere data zijn. En op de Xbox One wéér andere data.MAX3400 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:27:
[...]
Die begrijp ik even niet helemaal.
Theoretisch kan de huidige en toekomstige disc-versie discs aan tot 100GB. In de huidige console kan dus een game letterlijk 100GB groot zijn. Maar als de disc dus "universeel" is tussen huidige en toekomstige, klopt er iets niet van de toekomstige moet / wil mogelijk meer / andere textures. De disc wordt echter niet groter.
Smart Delivery gaat dus (zeeeeer waaaarschijnljik) de extra data ophalen. En daar (!) zit wel het verschil; de informele afspraak is dat "non first party studios" geen geld rekenen voor de upgrade van huidige naar toekomstige en dat zie je dus ook niet terug op de disc-prijs. Maar DLC-technisch is het dus zeker mogelijk dat een bedrijf als Konami (ik roep maar iets wat niet Microsoft Studios is) je alsnog een poot uitdraait met een texture-upgrade-pack van 15 Euro.
Dus ik zie 2 rare dingen: de discs / drives worden niet groter echter er kan een essentieel verschil zitten in grootte tussen huidige console & nieuwe console. En huidige discs valideren niet dat je alsnog moet betalen voor toekomstige "higher ender" content.
Kijk, zo hoor je pre-orders aan te kondigen, huldeMRE-Inc schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:20:
9 uur komende dinsdag...en daar zullen Bol.com en wellicht Coolblue, Gamemania en Nedgame bij komen ?
- Microsoft Store
- Amazon
- MediaMarkt
- FNAC (voor de Belgen hier)
[...]

De disc is tegenwoordig gewoon een key en misschien installeer je inderdaad wat essentiële onderdelen via de disc en wordt de rest gedownload.MAX3400 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:27:
[...]
Die begrijp ik even niet helemaal.
Ook third party studios gaan je geen poot uitdraaien met texture packs als ze aan Smart Delivery doen. Als ze niet meedoen aan Smart Delivery, kiezen ze waarschijnlijk voor om alleen een Xbox One-versie (met Xbox One boxart) uit te brengen, zodat het duidelijk is dat het niet om een upgraded versie gaat en dan vervolgens alsnog een tientje te vragen voor de upgrade via de store. Ja dat zou kunnen.
Dit soort praktijken kunnen ze echter niet maken als andere het niet doen en die macht ligt niet bij winkeliers.
[ Voor 54% gewijzigd door CerandoX.nl op 18-09-2020 09:36 ]
Ja... en de PS5 editie is daar 64,99, dus 5 euro verschil met de SX versie. Daarmee wilde ik aantonen dat de verschillen in retail veel minder extreem gaan zijn dan dat 20 euro prijsverschil die hier eerder in een screenshot werden getoond.uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:05:
[...]
De prijs voor Far Cry op de Series X is gewoon 59,99 in jouw linkje? Dus hoezo 10 euro omhoog gegaan? Dat dit gaat gebeuren kan misschien wel zo zijn, maar doe even niet alsof het al feiten zijn, zonder dat je die kunt onderbouwen. Je laatste zin laat dat ook duidelijk zien. En de games op de store zijn al jaar en dag 69,99 euro. Ik zie dat persoonlijk niet heel snel naar 79,99 gaan.
En als dat wel zo zou zijn, weet ik in ieder geval dat ik lekker met nieuwe games ga wachten. Voor de prijs van 2 nieuwe games van 79,99 kan ik gewoon een jaar Gamepass Ultimate afsluiten.
En dat ik geloof dat prijsstijgingen ook bij MS onvermijdelijk gaan zijn is inderdaad een onderbuikgevoel. Gebaseerd op het feit dat de laatste prijsverhogingen van games in 2005 voor het laatst waren. Maar hebben we niet al maanden gespeculeerd over zaken? Ik doe helemaal niet alsof het al feit is overigens.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
https://www.ign.com/artic...-smaller-than-on-series-x
Xbox Series S Game Sizes Will Be Smaller Than on Series X
Deze al gepost ? Verklaart meteen waarom de xss 512gb heeft.
In an interview with IGN, Xbox director of program management Jason Ronald confirmed that game install sizes will be approximately 30% smaller on the Series S than on the Series X. This is due to the reduced resolution texture packages needed for games on the Series S, which will be targeting 1440p resolution instead of 4K on the Series X.
[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 18-09-2020 09:52 ]
Als dat niet je bedoeling was dan mijn excuus, want dan heb ik het gewoon anders geinterpreteerd.Geronimous schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:49:
[...]
Ja... en de PS5 editie is daar 64,99, dus 5 euro verschil met de SX versie. Daarmee wilde ik aantonen dat de verschillen in retail veel minder extreem gaan zijn dan dat 20 euro prijsverschil die hier eerder in een screenshot werden getoond.
En dat ik geloof dat prijsstijgingen ook bij MS onvermijdelijk gaan zijn is inderdaad een onderbuikgevoel. Gebaseerd op het feit dat de laatste prijsverhogingen van games in 2005 voor het laatst waren. Maar hebben we niet al maanden gespeculeerd over zaken? Ik doe helemaal niet alsof het al feit is overigens.
Geronimous schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:59:
[...]
Prijzen zijn 10 euro/dollar omhoog gegaan, dan is een screenshot van een retailer die 20 euro verschil laat zien natuurlijk opeens de norm en kan men lekker verbaasd en geshockeerd zijnWeer lekker doorzichtig.
MAX3400 in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"v8power67 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:51:
https://www.ign.com/artic...-smaller-than-on-series-x
[...]
v8power67 in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"
Dus we hadden saampjes al daar een kleine discussie over
[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 18-09-2020 09:53 ]
Aah, ik dacht dat "voor de PS5" wel duidelijk zou zijn, excuus.uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:52:
[...]
Als dat niet je bedoeling was dan mijn excuus, want dan heb ik het gewoon anders geinterpreteerd.Mijn reactie was voornamelijk gericht op onderstaande "dikgedrukte" zinnen.
[...]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Mag ik jullie een heel interessant artikel aanraden, over hoe het design van de Xbox tot stand is gekomen?
https://www.fastcompany.c...ble-design-for-the-masses
:fill(white):strip_exif()/f/image/fPu4cE6KwA92UpTitd0G46WH.png?f=user_large)
Wel blij dat ze niet voor dat bruin zijn gegaan. Heb ooit nog een Zune gehad in chocoladekleur, maar dat zag er toch wat anders uit dan ik hoopte.. .
Komt dus op de achterkant, waar het imho ook thuishoort.
https://www.fastcompany.c...ble-design-for-the-masses
:fill(white):strip_exif()/f/image/fPu4cE6KwA92UpTitd0G46WH.png?f=user_large)
Wel blij dat ze niet voor dat bruin zijn gegaan. Heb ooit nog een Zune gehad in chocoladekleur, maar dat zag er toch wat anders uit dan ik hoopte.. .

Is inmiddels ook teruggedraaid: https://www.creativebloq....-backtracks-series-x-logoCaayn schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:10:
Moet wel zeggen dat ik het "Optimized for Xbox Series X" logo te groot vind. Vanuit marketing snap ik dat je het duidelijk zichtbaar wilt hebben maar toch.
Komt dus op de achterkant, waar het imho ook thuishoort.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Owh ja, maar hadden we ook de installatie grote besproken toen ? Want daar gaat dit meer over. Dat xss 30% kleinere installatie heeft.MAX3400 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:53:
[...]
MAX3400 in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"
v8power67 in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"
Dus we hadden saampjes al daar een kleine discussie over
Nou als ik zie wat er gebeurd aan de overkant dan ga ik zeker weten al op 21 september om 23:55 overal refreshen voor een XSX. Je weet het maar nooit en ik wil het niet onderschatten.
Better be safe than sorry toch. Al denk ik persoonlijk ook dat dit in nederland wat minder snel zal gaan. In usa zal dit gewoon zelfde gaan als met ps5. Geloof 4min was amazon uitverkocht. Maar beste manier van preorderen van xsx/xss is neem ik aan Microsoft zelf die zullen grootste voorraad hebben.RRCreations schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:10:
Nou als ik zie wat er gebeurd aan de overkant dan ga ik zeker weten al op 21 september om 23:55 overal refreshen voor een XSX. Je weet het maar nooit en ik wil het niet onderschatten.
Ik ga tegen de release aan even kijken of mijn financiën het toestaan een xsx erbij te halen. Mits ik al een mooie black friday deal heb op een vrr hdmi 2.1 oled en geld over hou.
[ Voor 23% gewijzigd door v8power67 op 18-09-2020 10:16 ]
Ben nog aan het twijfelen voor te pre-orderen, maar eigenlijk zit ik nog in een fase om te overwegen of ik voor een console ga haha.
Momenteel gamepc in het bezit maar die wordt voorlopig enkel als simrig gebruikt.. Maar als ik dan eens iets anders wil spelen .. Sjah, dan zit ik met een stuur en pedalen, wel comfy zetel
, maar is gewoonlijk beetje ongemakkelijk.
Dus ben mezelf aan het overtuigen om voor 1 van de consoles te gaan. En ik leun meer richting de Xbox.
Momenteel gamepc in het bezit maar die wordt voorlopig enkel als simrig gebruikt.. Maar als ik dan eens iets anders wil spelen .. Sjah, dan zit ik met een stuur en pedalen, wel comfy zetel
Dus ben mezelf aan het overtuigen om voor 1 van de consoles te gaan. En ik leun meer richting de Xbox.
[ Voor 3% gewijzigd door jmignolet op 18-09-2020 10:17 ]
Is er een specifieke reden dat jullie de nieuwe xbox zsm willen pre-orderen en op day 1 in huis willen hebben?
Buiten de "omdat het kan" en dat het natuurlijk een gaaf systeem is.
Ik voel namelijk zelf die druk niet echt, omdat de spellen ook nog op de xbox one x te spelen zijn.
ik "mis" dus voor mijn gevoel niet echt iets wanneer ik op een black friday/kerst deal wacht.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik voel namelijk zelf die druk niet echt, omdat de spellen ook nog op de xbox one x te spelen zijn.
ik "mis" dus voor mijn gevoel niet echt iets wanneer ik op een black friday/kerst deal wacht.
Omdat het kan!
En omdat ik 2 weken vrij heb genomen (waar ik sowieso aan toen ben)!
Ik wil gewoon direct Ori spelen met 120fps en starten met al die games in gamepass.
watch dogs legion en AC Valhalla op 60 fps. verbeteringen van BC games in framerate (in elk geval stabiliteit) en automatische HDR. Ik zie genoeg redenen om het als een duidelijke verbetering te zien.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik wil graag gamen op de beste versie van de Xbox vanaf dag 1. Ik wil de best mogelijke ervaring.kleefei schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:27:
Is er een specifieke reden dat jullie de nieuwe xbox zsm willen pre-orderen en op day 1 in huis willen hebben?
-Xbox 360
-Xbox One (dag 1 uit Duitsland)
-Xbox One X (dag 1 + LG OLED)

-Xbox Series X (hopelijk dag 1 + LG OLED)
Xbox Live: Miesjh NL
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat jullie als allereerste spel gaan opstarten op de Series S/X?
Mijn eerste game gaat GTA V worden. Ik ben zo benieuwd naar wat de BC verbeteringen in de praktijk gaan zijn bij dat spel.
Mijn eerste game gaat GTA V worden. Ik ben zo benieuwd naar wat de BC verbeteringen in de praktijk gaan zijn bij dat spel.
Ik heb het opgegeven wat betreft de ***. Ik ga lekker voor de xbox series x. Hopen dat Microsoft de zaken beter op orde heeft!
Ben ook erg benieuwd hoe snel de pre orders dinsdag gaan. Ik verwacht minder drukte dan bij de PS5. Wel eentje weten te scoren, maar ik twijfel nog heel erg. Ga dus sowieso ook een series X pre orderen dinsdag. Dan heb ik nog even om te kiezen.
Moet wel zeggen dat ik veel respect heb voor Microsoft en hun openheid. Ook nu weer met een duidelijke pre order date. Ze werken ook aan meer interessante games (die wat voor mij zijn) dan ik oorspronkelijk dacht..al duurt het nog even voordat die releases er zijn. En we hebben sowieso nog een backlog qua Xbox games.
Dat prijzen van games op de PS5 hoger liggen voorlopig speelt ook wel een rol. Kan nog veranderen natuurlijk, maar ik zou third party games eigenlijk standaard op de Xbox halen gezien de prijs. Dus de enige reden voor een PS5 zijn de exclusives. En talloze ps4 games.
Twijfel twijfel.
Moet wel zeggen dat ik veel respect heb voor Microsoft en hun openheid. Ook nu weer met een duidelijke pre order date. Ze werken ook aan meer interessante games (die wat voor mij zijn) dan ik oorspronkelijk dacht..al duurt het nog even voordat die releases er zijn. En we hebben sowieso nog een backlog qua Xbox games.
Dat prijzen van games op de PS5 hoger liggen voorlopig speelt ook wel een rol. Kan nog veranderen natuurlijk, maar ik zou third party games eigenlijk standaard op de Xbox halen gezien de prijs. Dus de enige reden voor een PS5 zijn de exclusives. En talloze ps4 games.
Twijfel twijfel.
Verwachten we een aantal maanden gamepass gratis bij een nieuwe xdoos?
Zou wel lekker zijn!
Zou wel lekker zijn!
Haha, dat zijn allemaal valide punten.
AC Valhalla is inderdaad ook weer een heel goed argument.
Ik ga geen pre-order doen, maar de kans is nu wel groter dat ik in november in de winkel sta.
AC Valhalla is inderdaad ook weer een heel goed argument.
Ik ga geen pre-order doen, maar de kans is nu wel groter dat ik in november in de winkel sta.
Ik kopieer en plak je post even:Miesjh schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:32:
[...]
Ik wil graag gamen op de beste versie van de Xbox vanaf dag 1. Ik wil de best mogelijke ervaring.
-Xbox 360
-Xbox One X (dag 1 + LG OLED)![]()
-Xbox (dag 1)
-Xbox 360 (dag 1)
-Xbox 360 Elite (dag 1)
-Xbox One X (dag 1)
Kan niet wachten. Series X in combinatie met LG CX... oef.
Ik had 3 of 6 maanden verwacht. Maar als dat zo zou zijn was dat waarschijnlijk al wel gelekt als verkoopargument. Nu daar niks over bekend gemaakt is denk ik dat het 2 weken of 1 maand gaat worden. (als dat zo is dan een kleine gemiste kans in mijn ogen.)tommymeerNL schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:35:
Verwachten we een aantal maanden gamepass gratis bij een nieuwe xdoos?
Zou wel lekker zijn!
Ik hoop dat de XSX een beetje een stille disc drive heeft. Ik wil hem ook voor mijn films gebruiken en als ik nu een UHD schijf in m'n XOS stop, wordt het ineens een geduchte concurrent van de PS4 qua geluid (lees: enorme herrie).
"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH
Kleefei, als dayone xbox koper van het eerste uur (xbox, 360, one, one s en one x) ben ik het volledig met je eens. De serries x is een waanzinnig apparaat op papier maar ik mis ook de day-one "noodzaak" om hem in november al direct te "willen/moeten" hebben qua games/performanceboost. Dit kom voor mij vooral door het uitbrengen van een tussen console (xbox one x) die het verschil in current-&next gen een beetje overbrugt.kleefei schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:27:
Meer dan 60fps doet mijn tv(s) nu helaas toch niet en de echte system-seller titels komen (ook voor Sony) vooral volgend jaar in mij optiek.
Dat gezegd hebbende zie ik zeer waarschijnlijk wel zsm een serries x naast mn tv meubel staan.
Ik heb er nog geen console in huis dus voor mij is het gewoon zo snel mogelijk te kunnen gamen!kleefei schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:27:
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Ik wil inderdaad ook gewoon de beste ervaring, maar waar ik vooral met smart op zit te wachten is de quick resume functionaliteit... Lijkt me zo ontzettend bevrijdend om bv even Forza horizon 4 in te springen om de nieuwe forzathon dingen te doen of een van de events die ik nog niet gedaan heb, dan even een game in te springen waar een gamepass Quest voor is, en dan weer terug de game in waar ik mee bezig was... Allemaal zonder laadtijden en splashscreens tussendoor (behalve die die ik voor het eerst opstart even) en gewoon nog verder gaan exact op de plek waar ik gebleven was ipv terug naar een checkpoint.kleefei schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:27:
Op dit moment blijf ik vaak maar gewoon bij de game waar ik al mee bezig was. Het lijkt pietluttig, maar dat laden van een andere game houdt mij toch wat tegen... Vooral sinds ik weet van de nieuwe functionaliteit in de xsx. Ik wil dus geen moment te lang meer met de oude generatie spelen
Haha dit is zo enorm herkenbaar, ik kan er ook echt van balen als ik het spel wat ik op dat moment "actief" speel alsnog opnieuw opstart (ipv direct verder gaat) omdat er een update is geweest.Finraziel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:52:
[...]
Op dit moment blijf ik vaak maar gewoon bij de game waar ik al mee bezig was. Het lijkt pietluttig, maar dat laden van een andere game houdt mij toch wat tegen...
Dit. Exact dit !!!Finraziel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:52:
[...]
Ik wil inderdaad ook gewoon de beste ervaring, maar waar ik vooral met smart op zit te wachten is de quick resume functionaliteit... Lijkt me zo ontzettend bevrijdend om bv even Forza horizon 4 in te springen om de nieuwe forzathon dingen te doen of een van de events die ik nog niet gedaan heb, dan even een game in te springen waar een gamepass Quest voor is, en dan weer terug de game in waar ik mee bezig was... Allemaal zonder laadtijden en splashscreens tussendoor (behalve die die ik voor het eerst opstart even) en gewoon nog verder gaan exact op de plek waar ik gebleven was ipv terug naar een checkpoint.
Op dit moment blijf ik vaak maar gewoon bij de game waar ik al mee bezig was. Het lijkt pietluttig, maar dat laden van een andere game houdt mij toch wat tegen... Vooral sinds ik weet van de nieuwe functionaliteit in de xsx. Ik wil dus geen moment te lang meer met de oude generatie spelen
XBL: MRE Inc
zelfde reden. En omdat de prijs gunstig is.Finraziel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:52:
[...]
Ik wil inderdaad ook gewoon de beste ervaring, maar waar ik vooral met smart op zit te wachten is de quick resume functionaliteit... Lijkt me zo ontzettend bevrijdend om bv even Forza horizon 4 in te springen om de nieuwe forzathon dingen te doen of een van de events die ik nog niet gedaan heb, dan even een game in te springen waar een gamepass Quest voor is, en dan weer terug de game in waar ik mee bezig was... Allemaal zonder laadtijden en splashscreens tussendoor (behalve die die ik voor het eerst opstart even) en gewoon nog verder gaan exact op de plek waar ik gebleven was ipv terug naar een checkpoint.
Ik hoop dat MS a.s. dinsdag gewoon een mailtje stuurt dat de voorverkoop is gestart met een link om een console in de MS Store online kan worden gekocht. En dat er tijdelijk, voor 1-2 dagen, een console is gereserveerd/vastgehouden zodat iedereen in de gelegenheid is om er een te bestellen.
Ik vermoed dat de praktijk er een beetje anders uit zal zien maar hopelijk wordt het niet zo'n chaos als bij de concurrent.
Ik vermoed dat de praktijk er een beetje anders uit zal zien maar hopelijk wordt het niet zo'n chaos als bij de concurrent.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Eigenlijk vind ik het pre-orderen van spullen wat je niet meteen geleverd krijgt waanzin. Ik ga er vanuit dat je de Xbox Series X ook een dag voor de desbetreffende launchday nog gewoon kunt bestellen.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Is dat niet juist wat een pre-order inhoudt?... Zou het anders niet gewoon een order zijn?Koning-Admiraal schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:13:
Eigenlijk vind ik het pre-orderen van spullen wat je niet meteen geleverd krijgt waanzin. Ik ga er vanuit dat je de Xbox Series X ook een dag voor de desbetreffende launchday nog gewoon kunt bestellen.
AannamesKoning-Admiraal schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:13:
Is er eigenlijk iets bekend van hoeveel er geproduceerd zijn? Ik bedoel als het er ook 11 miljoen zijn zal het bestellen een eitje zijn, maar als er maar 5 miljoen gemaakt zijn wordt het natuurlijk gewoon net zo moeilijk.
Verwijderd
Ik zal daar niet vanuit gaan. Er is gewoon een maximale productie voor dit jaar, ik ga er dan ook vanuit dat als geen preorder plaatst dat je dan in iedergeval tot ergens in 2021 moet wachten. Zo heb ik ook de preorder van de ps5 gemist en de volgende levering is in maart 2021. Dan hoop ik nu dus dat ik de series X wel kan mee pakken dit jaar. Maar je kan ook het risico nemen, maar als je zeker wilt zijn dan moet je wel een preorder plaatsen. Wellicht dat winkels ook voorraden krijgen op de launch dat je hem daar kan halen. Maar ik weet hoe dat ging met de huidige generatie, de voorraden waren pas na een half jaar op een normaal niveau.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:13:
Die quick resume functie is inderdaad iets super tofs!
Alleen snap ik niet wat mensen tegen laadschermen hebben, want als je bij de Xbox One een externe SSD hebt aangesloten zijn er amper nog laadschermen
. Zelf ben ik vaak minder dan een minuut kwijt aan het opstarten van een spel..
Alleen snap ik niet wat mensen tegen laadschermen hebben, want als je bij de Xbox One een externe SSD hebt aangesloten zijn er amper nog laadschermen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een hele rare vraag misschien, maar is er hier iemand die nog Midnight Club LA speelt en straks een XSX koopt? Ik ben echt benieuwd hoe die daarop draait. Op de one X doet ie geloof ik 4k60.
Verwijderd
Volgens mij niet, maar ps5 wordt 10 miljoen gemaakt dit jaar. En daar zijn de preorders ook al uitverkocht. Volgende levering is maart 2021. Zoals ik hierboven al had aangegeven, ik zal het risico niet nemen en gewoon een preorder plaatsen.ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:19:
Is er eigenlijk iets bekend van hoeveel er geproduceerd zijn? Ik bedoel als het er ook 11 miljoen zijn zal het bestellen een eitje zijn, maar als er maar 5 miljoen gemaakt zijn wordt het natuurlijk gewoon net zo moeilijk.
Bij Playstation kwamen er veel geluiden naar buiten over productieproblemen en die hadden er 11 miljoen. Van Microsoft heb ik dat totaal niet voorbij zien komen. Dus zelfs als het hetzelfde is als die 11 miljoen van Playstation, moet het niet een enorm probleem zijn er eentje te bemachtigen.ArthurMorgan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:19:
Tenzij een flink gedeelte van de mensen die naast een PS5 hebben gegrepen nu terugvallen op een Xbox.
Uiteraard is het speculeren, maar op basis van onderstaand artikel kan het wellicht een hogere fps krijgen. Echter is dat niet zeker, maar wel zal het "HDR" kunnen krijgen.Trishul schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:21:
Een hele rare vraag misschien, maar is er hier iemand die nog Midnight Club LA speelt en straks een XSX koopt? Ik ben echt benieuwd hoe die daarop draait. Op de one X doet ie geloof ik 4k60.
https://www.polygon.com/2...compatibility-hdr-120-fps
“The team developed new platform level capabilities to ensure all of your games continue to get even better,” Ronald said. “In partnership with the Xbox Advanced Technology Group, Xbox Series X delivers a new, innovative HDR reconstruction technique which enables the platform to automatically add HDR support to games. As this technique is handled by the platform itself, it allows us to enable HDR with zero impact to the game’s performance and we can also apply it to Xbox 360 and original Xbox titles developed almost 20 years ago, well before the existence of HDR.
Oei, tnx, dat belooft wel goeds. Dit soort dingen doet MS netjes, ben blij dat ik m'n 360 games nog heb.uchiha tijntje schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:27:
[...]
Uiteraard is het speculeren, maar op basis van onderstaand artikel kan het wellicht een hogere fps krijgen. Echter is dat niet zeker, maar wel zal het "HDR" kunnen krijgen.
https://www.polygon.com/2...compatibility-hdr-120-fps
“The team developed new platform level capabilities to ensure all of your games continue to get even better,” Ronald said. “In partnership with the Xbox Advanced Technology Group, Xbox Series X delivers a new, innovative HDR reconstruction technique which enables the platform to automatically add HDR support to games. As this technique is handled by the platform itself, it allows us to enable HDR with zero impact to the game’s performance and we can also apply it to Xbox 360 and original Xbox titles developed almost 20 years ago, well before the existence of HDR.
Sowieso is "meteen" een abstract iets; die staat niet als dusdanig genoemd op een horloge / klok. Kan me ook erg weinig (web)winkels in NL voorstellen waar jij op jouw gemakje / tempo ergens op launchday iets bestelt en dat over een half uur of 3 uur al in huis hebt zonder daar sowieso al extra voor te (moeten) betalen; of desnoods de dag ervoor pas om 23:59.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:13:
Eigenlijk vind ik het pre-orderen van spullen wat je niet meteen geleverd krijgt waanzin.
Echter, die waanzin is ook wel arbitrair want hoe doe jij dat dan bijvoorbeeld met:
- vliegtickets kopen
- hotelovernachtingen boeken
- lease-auto bestellen
- zorgpremies / eigen risico indienen
- een schilder een opdracht geven
Allemaal "pre order" mechanismen waar je soms bedrag X moet aanbetalen. Soms bedrag Y. Maar dan op afgesproken datum echt wel krijgt waar je op zat te wachten. Namelijk een plek in het vliegtuig. Of een vent die je huis komt schilderen. Of een arts die je gebroken been repareert zonder eerst een pinapparaat onder je neus te schuiven.
Waarom? Mensen die marketing mailtjes willen ontvangen hebben meer recht op een console?ariekanari schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:12:
Ik hoop dat MS a.s. dinsdag gewoon een mailtje stuurt dat de voorverkoop is gestart met een link om een console in de MS Store online kan worden gekocht. En dat er tijdelijk, voor 1-2 dagen, een console is gereserveerd/vastgehouden zodat iedereen in de gelegenheid is om er een te bestellen.
Ik heb dat niet aan staan maar ik wil ook gewoon een console op launch...
Als het tegen scalpers is, die kunnen ook gewoon verschillende e-mailadressen registreren natuurlijk. In theorie zou je nog kunnen kijken naar actieve gamertags, maar wordt wat ingewikkeld. Als je echt graag er gelijk een hebt dan bestel je toch gewoon zodra het kan...
En zelfs dat is een natte krant; ik heb letterlijk 3 aparte mail-adressen @ Outlook.com om 3 aparte diensten / mogelijkheden bij Microsoft te hebben. Alle 3 hebben hetzelfde factuur & lever-adres en dezelfde creditcard gekoppeld. En toch controleert Microsoft niet of ik dan 3x een XSX zou pre-orderen op 1 adres.Finraziel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:45:
[...]
Als het tegen scalpers is, die kunnen ook gewoon verschillende e-mailadressen registreren natuurlijk.
En dit kan ik doortrekken naar de Bols & Coolblues natuurlijk; wie controleert nou of op 1 adres niet 16 aparte mensen wonen (zoals een studentenhuis) en met genoeg getouwtrek, kunnen ze hun 1-console-per-adres-politiek dus niet handhaven.
[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 18-09-2020 11:49 ]
Waarom zou Microsoft dat doen? Er zijn vast mensen die 3 consoles tegelijk willen bestellen voor hun villa in 90210. Gewoon gerechtvaardigde koop, ookMAX3400 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:48:
[...]
En toch controleert Microsoft niet of ik dan 3x een XSX zou pre-orderen op 1 adres.
Omdat je selectief leest en ik theoretisch antwoordde op de theoretische manier om scalpers wel/niet tegen te houden?
[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 18-09-2020 11:52 ]
Tuurlijk is het een aanname. Anders zou er niet "ik ga er vanuit" voor hebben gestaan.wes- schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:17:
[...]
AannamesIk preorder deze aankomende generatie beide consoles, dan is dat in ieder geval afgevinkt en kunnen we weer door.
Ik heb een vraag:
Kan ik op de Series S de games die ik fysiek heb gekocht voor de Xbox One downloaden voor gratis?
Dus met andere woorden: geldt bij de Series S de backwards compatibility ook voor fysieke Xbox One games?
Ik heb op de Xbox One nog veel games fysiek gekocht. Het is voor mij echt een dealbreaker als ik dan vervolgens op de Series S die games niet meer kan spelen.
Kan ik op de Series S de games die ik fysiek heb gekocht voor de Xbox One downloaden voor gratis?
Dus met andere woorden: geldt bij de Series S de backwards compatibility ook voor fysieke Xbox One games?
Ik heb op de Xbox One nog veel games fysiek gekocht. Het is voor mij echt een dealbreaker als ik dan vervolgens op de Series S die games niet meer kan spelen.
In de basis zeg ik nee, maar MS heeft daar nog weinig over gezegd. Er is in verleden geruchten geweest over een 'digital swap' programma, maar die is volgens mij nooit van de grond gekomen. Dat zal best een issue gaan worden bij veel meer mensen, maar de lijn doorgetrokken zit je daar dus wel met een probleem.uberhoogy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:54:
Ik heb een vraag:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Een pre-order, zoals het woord al zegt, geef je de mogelijkheid om iets voor te bestellen, maar dit houdt niet per definitie in dat je een bestelt product ook daadwerkelijk op het moment van uitkomen direct geleverd gaat krijgen. Daar ga je dus de mist in. Je gaat een koopovereenkomst aan. In een koopovereenkomst staat echter niet aangegeven dat jij, op de dag van release, een Xbox in ontvangst dient te krijgen.MAX3400 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:42:
[...]
Sowieso is "meteen" een abstract iets; die staat niet als dusdanig genoemd op een horloge / klok. Kan me ook erg weinig (web)winkels in NL voorstellen waar jij op jouw gemakje / tempo ergens op launchday iets bestelt en dat over een half uur of 3 uur al in huis hebt zonder daar sowieso al extra voor te (moeten) betalen; of desnoods de dag ervoor pas om 23:59.
Echter, die waanzin is ook wel arbitrair want hoe doe jij dat dan bijvoorbeeld met:
- vliegtickets kopen
- hotelovernachtingen boeken
- lease-auto bestellen
- zorgpremies / eigen risico indienen
- een schilder een opdracht geven
Allemaal "pre order" mechanismen waar je soms bedrag X moet aanbetalen. Soms bedrag Y. Maar dan op afgesproken datum echt wel krijgt waar je op zat te wachten. Namelijk een plek in het vliegtuig. Of een vent die je huis komt schilderen. Of een arts die je gebroken been repareert zonder eerst een pinapparaat onder je neus te schuiven.
Xbox heeft intussen bevestigd dat dit niet mogelijk zal zijn. Ik kan de link wel even niet vinden.SinergyX schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:56:
[...]
In de basis zeg ik nee, maar MS heeft daar nog weinig over gezegd. Er is in verleden geruchten geweest over een 'digital swap' programma, maar die is volgens mij nooit van de grond gekomen. Dat zal best een issue gaan worden bij veel meer mensen, maar de lijn doorgetrokken zit je daar dus wel met een probleem.
Het zal enkel via gamepass zijn of de oude titels opnieuw kopen via de digitale store.
Een tijdje geleden was hier een discussie over of de Series S en X alleen gaan verschillen in resolutie, of ook in grafische effecten. In hun marketing laten ze het lijkje op alleen 4K vs 1440p, maar Microsoft geeft in een interview aan dat het om meer dan alleen resolutie gaat:
. Op deze manier hebben developers meer ruimte om een optimale ervaring te bieden voor beide consoles volgens hun visie. Bijvoorbeeld, misschien wil je (deels) het relatief aantal extra TFLOPs van de Series X inzetten voor extra grafische effecten i.p.v een hogere resolutie en / of hogere frame rate.
Edit: bron: interview met Jason Ronald van Xbox via The Verge: https://www.theverge.com/...mance-gpu-memory-hardware
Edit: Ik denk dat de Series S echt een meesterzet is. Nu zien we nog vooral de die-hard fans en daar heeft PS er nu nog meer van. Maar de casual gamers of de ouders die een console cadeau doen zien een klein kastje van 300 euro die alle next-gen games afspeelt. De meeste mensen die ik ken spelen alleen Warzone, FIFA, COD, en wellicht AC. Die willen gewoon een nieuw doosje voor de next-gen versies van deze games. Persoonlijk vind ik de Series S ook echt prachtig. Die zou leuk staan in de woonkamer. Toch ga ik voor Series X, iets lomper maar ook een mooi ontwerp
.
Het 4K vs 1440p verhaal is dus een versimpelde versie van de werkelijkheid. Dit had ik ook wel verwacht en is naar mijn mening positiefMicrosoft believes developers have a number of ways to build Xbox Series X games for 4K resolutions and then downscale them to 1440p for the Series S. “Developers have a whole host of different techniques, whether that’s changing the resolution of their title, things like dynamic resolution scaling frame to frame — that’s something we’ve seen a lot of adoption of, especially towards the end of this generation,” explains Ronald. “And obviously the ability to enable and display different visual effects, without actually implementing the fundamental gameplay.”
Edit: bron: interview met Jason Ronald van Xbox via The Verge: https://www.theverge.com/...mance-gpu-memory-hardware
Edit: Ik denk dat de Series S echt een meesterzet is. Nu zien we nog vooral de die-hard fans en daar heeft PS er nu nog meer van. Maar de casual gamers of de ouders die een console cadeau doen zien een klein kastje van 300 euro die alle next-gen games afspeelt. De meeste mensen die ik ken spelen alleen Warzone, FIFA, COD, en wellicht AC. Die willen gewoon een nieuw doosje voor de next-gen versies van deze games. Persoonlijk vind ik de Series S ook echt prachtig. Die zou leuk staan in de woonkamer. Toch ga ik voor Series X, iets lomper maar ook een mooi ontwerp
[ Voor 21% gewijzigd door disguisedpotato op 18-09-2020 12:48 ]
Op de Series S gaat je dat niet lukken ben ik bang. Wil je toch echt de schijfjes blijven gebruiken dan is de Series X the way to go.uberhoogy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:54:
Ik heb een vraag:
Ga er maar niet vanuit dat Sony al door die voorraad heen is hoorVerwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:21:
[...]
Volgens mij niet, maar ps5 wordt 10 miljoen gemaakt dit jaar. En daar zijn de preorders ook al uitverkocht. Volgende levering is maart 2021. Zoals ik hierboven al had aangegeven, ik zal het risico niet nemen en gewoon een preorder plaatsen.
zo chaotisch als dat het nu al loopt, die hebben echt nog wel een flink deel achter de hand om druppelsgewijs de kanalen te vullen.
Hoewel ik nog redelijk wat fysieke media heb, ga ik wel over naar de XSS. De One S gaat niet direct weg en het grootse gedeelte is 1st party van Microsoft, dus ook in Game Pass. Zodra ik een 4K TV heb (en al mijn audio heb aangepast en nog wat andere zaken) komt de XSX en kan de XSS V&A op. Tegen die tijd zullen de eerste echte exclusives er ook wel weer zijn, dus dan zit ik goed.
Gelukkig hebben we ook een bod gedaan op de tuin van de buurman om de onze te vergroten, dus ik ga uiteraard veel tijd hebben om te gamen
Gelukkig hebben we ook een bod gedaan op de tuin van de buurman om de onze te vergroten, dus ik ga uiteraard veel tijd hebben om te gamen
Wel offtopic, maar ben benieuwd Wat is hier fout aan dan?Geronimous schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:37:
[...]
Hoezo "de mist in"? Ik leg alleen uit hoe ik niet jouw vorige uitspraak snap.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:00:
[...]
Een pre-order, zoals het woord al zegt, geef je de mogelijkheid om iets voor te bestellen, maar dit houdt niet per definitie in dat je een bestelt product ook daadwerkelijk op het moment van uitkomen direct geleverd gaat krijgen. Daar ga je dus de mist in. Je gaat een koopovereenkomst aan. In een koopovereenkomst staat echter niet aangegeven dat jij, op de dag van release, een Xbox in ontvangst dient te krijgen.
Maar nogmaals en dan in vragende vorm en allicht kan je dan in hapklare vorm wel uitleggen wat ik niet aan jou begrijp:
Sowieso is "meteen" een abstract iets?
-> dus, wat is "meteen in jouw beleving?
Die staat niet als dusdanig genoemd op een horloge / klok?
-> dus, wat is "meteen in jouw beleving?
Kan me ook erg weinig (web)winkels in NL voorstellen waar jij op jouw gemakje / tempo ergens op launchday iets bestelt en dat over een half uur of 3 uur al in huis hebt zonder daar sowieso al extra voor te (moeten) betalen; of desnoods de dag ervoor pas om 23:59?
-> en vorige keer ook al gevraagd (maar je houdt wijselijk je mond): welke webwinkels ken jij die allen hieraan voldoen?
Echter, die waanzin die je dus uit/post is ook wel arbitrair want hoe doe jij dat dan bijvoorbeeld met:
- vliegtickets kopen?
Want dat PDF'je is toch geen garantie dat het vliegtuig er staat over 4 weken? Of dat niet overboekt is? Of te laat vertrekt?
Echter, die waanzin die je dus uit/post is ook wel arbitrair want hoe doe jij dat dan bijvoorbeeld met:
- hotelovernachtingen boeken?
Want dat PDF'je is toch geen garantie dat het hotel er staat over 4 weken? Of dat niet overboekt is? Of failiet?
- lease-auto bestellen?
Want dat PDF'je is toch geen garantie dat je auto exact er staat over 4 weken? Of dat de vervoerde verongelukt is? Of te laat vertrekt?
- zorgpremies / eigen risico indienen?
Want dat PDF'je van je polis is toch geen garantie dat je niet soms iets moet voorschieten alsnog? Of zelfstandig een second opinion moet aanvragen?
- een schilder een opdracht geven?
Want je verwacht WEL dat je huis geschilderd wordt maar wil er eigenlijk dus nog geen dag van de voren er iets over zeggen? Want "de pre order" naar een schilder kan in jouw ogen ook wel een dag van te voren? Alle tijd & materialen bij die man natuurlijk?
Allemaal "pre order" mechanismen waar je soms bedrag X moet aanbetalen? Soms bedrag Y?
Maar dan op afgesproken datum echt wel krijgt waar je op zat te wachten?
Heb je nu echt de hele spaanse amazon gezocht naar een game die wel 80 euro is? sneaky youdrakiesoft schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:35:
[...]
Wel offtopic, maar ben benieuwd Wat is hier fout aan dan?
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Voornamelijk QOL en enhanced versies van bestaande en nieuwe spellen (XB1, BC). The falconeer ben ik wel heel benieuwd naar maar verder zijn er geen launch exclusives die mij richting groen of blauw duwen. Wel genoeg multiplats die ik dan gelijk op zijn best wil kunnen spelen. En om de inner geek tevreden te houdenkleefei schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:27:
Xbox is momenteel mijn main platform en dat zal met de XSX waarschijnlijk ook blijven.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 18-09-2020 13:04 ]
Nope, iemand op Twitter bevestigde de screenshots.Geronimous schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:42:
[...]
Heb je nu echt de hele spaanse amazon gezocht naar een game die wel 80 euro is? sneaky you
En poste die link.
Dan ben ik nog steeds benieuwd hoe dit zit. Los van platformkeuze Krijgen we straks een aparte next gen disc waar we dan meer voor moeten betalen, want ziet er bv beter en next gen uit? Anderzijds current gen versie zou toch ook moeten draaien en die versie is goedkoper.
Eea wordt er niet duidelijker van imo.
Verwijderd
Als je gewoon op Nederlandse websites kijkt dan zie je dat er wel normale prijzen bij staan:drakiesoft schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:50:
[...]
Nope, iemand op Twitter bevestigde de screenshots.
En poste die link.
Dan ben ik nog steeds benieuwd hoe dit zit. Los van platformkeuze Krijgen we straks een aparte next gen disc waar we dan meer voor moeten betalen, want ziet er bv beter en next gen uit? Anderzijds current gen versie zou toch ook moeten draaien en die versie is goedkoper.
Eea wordt er niet duidelijker van imo.
https://www.bol.com/nl/p/...1BHw.1_13.14.ProductTitle
Denk dat Amazon nog tijdelijke prijzen aanhoudt. Is wel vaker zo, die worden dan later geüpdatet
Quick Resume had ik graag gehad op mijn PS2 toen. Snel van de shooter naar racing switchen zodra je ouders binnenlopen, lol
Verwijderd
Die quick Resume was ook handig op Dvd spelers dan vroeger. Ahum ;-)ben2513 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:08:
Quick Resume had ik graag gehad op mijn PS2 toen. Snel van de shooter naar racing switchen zodra je ouders binnenlopen, lol
Vroeger had je games die met een sneltoets een dosprompt konden oproepen, zodat niemand kon zien dat je aan het gamen wasben2513 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:08:
Dirt 5? Codemasters is wel een grote naam en de Dirt serie toch ook wel een van de grotere series?Caayn schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:10:
Ik mis bij deze launch wel een grote nieuwe race game.
Ok beter zo. Ik zag al wel belachelijke officiële prijzen voorbij komen voor Next gen games, maar goed het is wat de gek er voor geeft.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:52:
[...]
Als je gewoon op Nederlandse websites kijkt dan zie je dat er wel normale prijzen bij staan:
https://www.bol.com/nl/p/...1BHw.1_13.14.ProductTitle
Denk dat Amazon nog tijdelijke prijzen aanhoudt. Is wel vaker zo, die worden dan later geüpdatet
[ Voor 2% gewijzigd door BM op 19-09-2020 09:18 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden