Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.657 views

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Ik sta op "een" lijst bij m'n lokale Intertoys. Maar daar heb ik weinig vertrouwen in, dame was niet eens bekend met een S of een X variant. Dus ook gewoon lekker Bol.com op de 22e, en als ik daar achter het net vis bij Microsoft zelf.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
Ik weet niet of dat hier mag, dus verwijder m’n bericht vooral als het hier niet thuis hoort ;)

Er zijn best wel wat games die ik gemist heb. Ben heel erg van de open world RPG’s. Denk aan Skyrim, AC, Witcher 3, etc. Nu valt het me best op dat PS aardig wat exclusives aanbied die me wel wat lijken (Kena, Ratchet and Clank, Horizon Zero Dawn, etc).

Heeft MC eigenlijk nog leuke exclusive aanraders binnen dat genre? Halo, Gears of War, etc zijn ook leuk, maar toch vooral op zoek naar RPG aanraders.

Of kan ik dan idd beter voor de PS5 gaan in eerste instantie?

• DutchOwnage
Ik denk dat je daar toch nog een tijdje op moet wachten hoor. Er zit genoeg in de pijplijn wat betreft jouw genre ( Fable, Avowed, Everwild), maar dat is allemaal 2021/22 spul op z'n vroegst.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-10 19:55
Alwayshappyz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:22:
Ik weet niet of dat hier mag, dus verwijder m’n bericht vooral als het hier niet thuis hoort ;)

Er zijn best wel wat games die ik gemist heb. Ben heel erg van de open world RPG’s. Denk aan Skyrim, AC, Witcher 3, etc. Nu valt het me best op dat PS aardig wat exclusives aanbied die me wel wat lijken (Kena, Ratchet and Clank, Horizon Zero Dawn, etc).

Heeft MC eigenlijk nog leuke exclusive aanraders binnen dat genre? Halo, Gears of War, etc zijn ook leuk, maar toch vooral op zoek naar RPG aanraders.

Kena komt ook op de Xbox. Verder heb je op de Xbox nog Everwild, al is niet helemaal bekend wat dat precies gaat worden. Waarschijnlijk gaat dat meer de kant op van Sea of Thieves i.p.v. echt een traditionele RPG. Tenslotte is er nog een teaser getoond van Avowed, waarvan het lijkt dat het op een soort Skyrim moet gaan worden, en een nieuwe Fable. Er is allemaal nog weinig van bekend, maar qua exclusieve RPG's is het denk ik uiteindelijk redelijk om het even. Sony heeft echter al wat meer concrete dingen laten zien die op kortere termijn uitkomen.

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:07
Alwayshappyz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:22:

Het beste antwoord is "beide" natuurlijk ;)

Qua door MS aangekondigde rpg's kijk ik zelf het meeste uit naar Fable.

Van beide kampen is bij de launch het qua exclusives (zeer!) magertjes en welke je het meeste aanspreken blijft natuurlijk persoonlijk. Ik zelf haal altijd primair/eerst de nieuwe xbox en een paar jaar later de andere(n) (switch en of ps) voor de "gemiste" toppertjes. Ben bij de xbox one overgestapt op volledig digitaal dus voor mij persoonlijk zou een series x een instant level-up zijn van al mn huidige (en toekomstige) games.

• Alwayshappyz
Dioscuri schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:29:
[...]

Kena komt ook op de Xbox. Verder heb je op de Xbox nog Everwild, al is niet helemaal bekend wat dat precies gaat worden. Waarschijnlijk gaat dat meer de kant op van Sea of Thieves i.p.v. echt een traditionele RPG. Tenslotte is er nog een teaser getoond van Avowed, waarvan het lijkt dat het op een soort Skyrim moet gaan worden, en een nieuwe Fable. Er is allemaal nog weinig van bekend, maar qua exclusieve RPG's is het denk ik uiteindelijk redelijk om het even. Sony heeft echter al wat meer concrete dingen laten zien die op kortere termijn uitkomen.
Ik dacht echt dat Kena PS exclusive zou zijn :o stond ook op de wiki dacht ik. Zou wel fijn zijn als hij ook naar de Xbox komt; was toch wel een van de grootste redenen om naar PS te gaan.

Everwild kan zeker wat zijn, Fable ook! En Avowed zal ik ook even opzoeken. Thanks iedereen :)

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
Ik blijf bij mijn oorspronkelijke keuze en ga voor de Series S. Ik game vrij weinig (alleen op de Switch nog, PS4 al in geen eeuwen aangeraakt) en wil dan toch wel graag de nieuwste games blijven spelen. De Series S lijkt me daar perfect voor, ik ben een groot liefhebber van Gears of War, dus met een gamepass erbij kan ik voor weinig lekker hier en daar wat gamen. Ik heb ook nog een bon ad € 75,00 van Bol.com, dus dat wordt dan gewoon € 225,00 voor de Series S. Kan ik geen buil aan vallen. Mocht ik ooit meer willen, die kans zit erin uiteindelijk, dan haal ik tegen die tijd wel een PS5 of Series X in huis.

Vroeger zat ik echt in het online gamen, Gears, Rainbow Six enz.enz.. Ik zat zeker 3x per week in de avond te gamen. Tegenwoordig heb ik geen online abonnementen meer op mijn PS4 Pro en Xbox One S en zit ik eigenlijk alleen op de Switch. Omdat ik die console zo makkelijk pak om even een indie tussendoor te spelen, of Animal Crossing en daarna gaat hij weer in de slaapstand. Ideaal die Switch en ik had nooit, nooit gedacht dat een Nintendo console ooit nog mijn main console zou worden, maar dat is wel gebeurt.

De Series S is voor mijn gamegedrag gewoon perfect, zeker met een Gamepass erbij. Kost geen drol en ik kan een beetje gamen. Ja, ik heb een Oled LG televisie hangen, ik kijk veel series in Dolby Vison of 4K. Ik weet dat een Series X de betere console is, mooier en sneller. En ja, ik heb een goede baan, dus die € 200,00 meerprijs voel ik niet. En toch geef ik die € 200,00 dan liever ergens anders aan uit. MS heeft het slim gedaan, want als er geen Series S was ad € 299,00, dan was ik voor de PS5 DE ad € 399,00 gegaan.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Bij Mediamarkt kan je al een pre-order plaatsen.
https://www.mediamarkt.nl...box-series-x-1667555.html

PSN ID Binloading_nl

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

Wom

Cyrax0508 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:37:
Ik blijf bij mijn oorspronkelijke keuze en ga voor de Series S.
We zijn al met twee hier *O*

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik verwacht niet teveel problemen met het plaatsen van een reservering op de 22e, volgende week. Het zal wel niet zo'n storm lopen als voor zijn blauwe broer. Ik twijfel alleen nog of ik één of twee XSX bestel. Eentje voor de woonkamer en de tweede voor de game/studie/werk kamer of dat ik het nog eventjes aankijk met een XB1X in de die kamer.

De PostNL pakketbezorger komt hier regelmatig pas na 21:00 's avonds, alle andere diensten komen wel 's ochtends, soms is dat fijn en soms ook niet :P Dus daar moet ik nog wat op verzinnen, een pakket afhaalpunt of toch nog kijken of er nog een partij is die reservering laat afhalen in hun winkel maar waar ze niet al maanden lang reserveringen aannemen.

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:07
Is er ergens een overzicht welke aanstaande games straks gratis "automatisch" xbox serries (s/x) enhanced worden? Voel er gezien mn backlog weinig voor om nu bv een spel te kopen in oktober/november waar bv in 2021 pas een losse enhanced versie van uitkomt (zoals ten tijden met GTA etc).
Ah, een snelle google leverde me dit zelf al op Smart Delivery:
  • Halo Infinite
  • Cyberpunk 2077
  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Watch Dogs 2
  • Sea of Thieves
  • Marvel's Avengers
  • Gears Tactics
  • Destiny 2
  • DiRT 5
  • Scarlet Nexus
  • Chorus
  • Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
  • Yakuza: Like a Dragon
  • The Ascent
  • Call of the Sea
  • Gears 5
  • Second Extinction
  • Metal: Hellslinger

[ Voor 50% gewijzigd door Stefmeister op 17-09-2020 12:13 ]

• Alwayshappyz
Lijkt me dat ze die te vroeg online hebben gezet. Denk niet dat hij al echt is uitverkocht :P

• Wom

Wom

Stefmeister schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:10:
Is er ergens een overzicht welke aanstaande games straks gratis "automatisch" xbox serries (s/x) enhanced worden? Voel er gezien mn backlog weinig voor om nu bv een spel te kopen in oktober/november waar bv in 2021 pas een losse enhanced versie van uitkomt (zoals ten tijden met GTA etc).
Ik pak mijn lijstje er weer bij :p

Onderstaand zijn de games die bij release uitkomen met minimaal een XSX-patch.

November 10, 2020 - Assassin’s Creed Valhalla (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - Devil May Cry Special Edition (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Ray Tracing)
November 10, 2020 - Dirt 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - FIFA 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Haven (4K Ultra HD, Game Pass)
November 10, 2020 - Madden NFL 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Marvel’s Avengers (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery)
November 10, 2020 - NBA 2K21 (4K Ultra HD, HDR)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)
November 10, 2020 - WRC 9 (4K Ultra HD, Smart Delivery)

Vetgedrukt zijn nieuwe exclusive titels.

• Alwayshappyz
Wom schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:13:
[...]

November 10, 2020 - Assassin’s Creed Valhalla
November 10, 2020 - Devil May Cry Special Edition (Next-Gen patching)
November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)

Dankzij dit lijstje Ori and the Will of the Wisps ontdekt :o Zoek niet vaak genoeg naar nieuwe games. Ziet er :9~ uit. Thanks O+

• Cyrax0508
Damn, ik mijn oude Xbox account gevonden en geactiveerd ter voorbereiding op de Series S.

Laatste keer was in 2014 hahaha.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:27

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
[...]

November 10, 2020 - Assassin’s Creed Valhalla (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - Devil May Cry Special Edition (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Ray Tracing)

Ik hoop dat F1 2020 er snel bij komt :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wom

Wom

Deze kwamen in mijn Twitter-feed voorbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDRErOovNZSIcQL9OsNoty1DqxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OwQjOaSV2pyQZVoOBIV1x9Lv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A657_5Iwzqy2V6XOWKBRKC65qrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DKIRRYHOT38qX8aOvcbYjWa1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABam2TPe0vMdV0D7wRXgdkb43qg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cZSpyw2vp5fVcVxQh4YllLfZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rMhq89ti1XPmQnN6FC5tvs1lqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9cIHLVeWiZsHUceh0aizfP5k.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.resetera.com/...97/page-133#post-45522701

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Ben benieuwd naar jullie mening.

Huidige setup:
- Xbox One X
- 1440p 32"
- FPS only (games)

Wat ik me afvraag is of:
1. Een monitor upgrade van 1440p naar 2160p tijdens het gamen een toegevoegde waarde heeft wanneer je 60cm van het scherm af zit op dit formaat monitor.
2. Het upgraden van een Xbox One X naar Xbox Series S de moeite waard is wanneer er nog minstens een jaar op 1440p wordt gegamed en er alleen 3rd party games worden gespeeld die voorlopig nog wel voor beide generaties zullen uitkomen.

Ik ben geneigd om de aanschaf maar gewoon uit te stellen totdat er voldoende nextgen exclusives zijn. Of een upgrade naar 4K echt de moeite waard is..?

• Caayn
  • Niet online
Komt er eigenlijk nog een nieuwe uitbreiding of iets dergelijks voor FH4? 4K@60hz is gaaf maar ik heb de game al grotendeels uitgespeeld.

• Nynto
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 23:01
densoN schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:13:
Ben benieuwd naar jullie mening.

Huidige setup:
- Xbox One X
- 1440p 32"
- FPS only (games)

Wat ik me afvraag is of:
1. Een monitor upgrade van 1440p naar 2160p tijdens het gamen een toegevoegde waarde heeft wanneer je 60cm van het scherm af zit op dit formaat monitor.
2. Het upgraden van een Xbox One X naar Xbox Series S de moeite waard is wanneer er nog minstens een jaar op 1440p wordt gegamed en er alleen 3rd party games worden gespeeld die voorlopig nog wel voor beide generaties zullen uitkomen.

Ik ben geneigd om de aanschaf maar gewoon uit te stellen totdat er voldoende nextgen exclusives zijn. Of een upgrade naar 4K echt de moeite waard is..?
Het verstandigst is natuurlijk doorsparen voor een Series X + 4k HDR monitor. Aan de andere kant... :+

• DutchOwnage
Caayn schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:20:
Komt er eigenlijk nog een nieuwe uitbreiding of iets dergelijks voor FH4? 4K@60hz is gaaf maar ik heb de game al grotendeels uitgespeeld.
FH 4 uitgespeeld? Lol zo veel nieuwe content op week en maandbasis, online enz. Nee, uitspelen is onmogelijk😁

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
BM schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:01:
[...]

Ik zal wel een zeikerd zijn, maar mensen gaan op dit vlak denk ik zwaar teleurgesteld raken. Denk dat we genoeg games gaan krijgen die geen 60fps gaan halen. Leuk dat ze nu roepen dat dat het target is, aar devs hebben natuurlijk gewoon de keuze om voor 30fps te gaan en meer eye-candy
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/7f8d9e05fe7b487fadeb39c5da2b585b/tenor.gif?itemid=5266504

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:21

Playstation 5

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Geen VS discussie

[ Voor 96% gewijzigd door Chaoss op 17-09-2020 19:00 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Caayn
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:22:
[...]

FH 4 uitgespeeld? Lol zo veel nieuwe content op week en maandbasis, online enz. Nee, uitspelen is onmogelijk😁
Grotendeels ;) De standaard singleplayer content die niet iedere week/maand gereset wordt heb ik grotendeels uitgespeeld. Her en der nog wat dingetjes om af te ronden of een extra ster te verdienen maar that's it volgens mij.

• Stylze
Koning-Admiraal schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:29:
Man man man dat PS5 topic _O-, gaat nergens meer over. Gelukkig dat ik geen PS5 op launchdate nodig heb. Zal voor ons Xbox Series X bezitters een stuk makkelijker zijn om de krachtigste console van dit moment, te pre-orderen :) .
Haha ja maar toch ging het makkelijker dan ik dacht heb toch ook een PS5 op launch waar ik niet meer op gerekend had, wordt dus extra dure maand voor me dan gezien ik sowieso ook de xbox series X wil.
Sony heeft het wel zeer slecht aangepakt met de pre orders dat doet microsoft toch een stuk netter. Heb in dat kamp ook nog niks gehoord van upgrades voor de sony games zoals god of war enzo terwijl ik net die foto's van forza zie waar ik erg blij van wordt:)

Playstation 5

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:11
*snip* das nogal ongefundeerd en tegen de TW... "what if"

[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 21:25 ]

• Cyrax0508
Antigo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:39:
[Embed]

Ik vind dat hij wel een punt heeft. Die CPU in de Series S gaat veel minder overhead van de GPU moeten verwerken én loopt op een constante snelheid.
Ik kies niet zomaar voor de Series S natuurlijk :+

Nee hoor, ik ben gewoon gierig tegenwoordig.

• RRCreations
Op 21 september zal ik vanaf 23:50 een F5 knop moeten zoeken op mijn iPhone.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 11:20
[Embed]

Ik vind dat hij wel een punt heeft. Die CPU in de Series S gaat veel minder overhead van de GPU moeten verwerken én loopt op een constante snelheid.
Ik vind dat soort verschillen tussen de Xbox en PlayStation interessant en de toekomst zal uitwijzen welke keuzes goed, fout of tegenvallend uit zullen pakken.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• RRCreations
Geen VS discussie

[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 17-09-2020 19:02 ]

• Caayn
  • Niet online
[Embed]

Ik heb de tweet meerdere keren gelezen maar ik snap er nog steeds niks van...

• Antigo
RRCreations schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:54:
[...]

Betekent dit dat de PS5 dichter bij de XSS staat dan bij de XSX? MS speelt geen spelletjes (maar maakt ze wel haha)
Ik denk het niet, maar toont vooral aan dat deze machines helemaal anders zijn gebouwd met verschillende targets.

Ik ga in ieder geval met popcorn naar de Digital Foundry analyses kijken. Ik vind dat wel interessant. :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:44

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

RRCreations schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:45:
Op 21 september zal ik vanaf 23:50 een F5 knop moeten zoeken op mijn iPhone.
De MS store had aangegeven vanaf 14.00 op de 22ste de boel open te zetten; bol.com en andere retailers zullen het wellicht automatiseren en precies om 00.01 online zetten.

Ik ga niet moeilijk doen en gewoon op een fatsoenlijk tijdstip bij MS zelf pre-orderen :+

Dat gezegd hebbende; ik zit nog in een vergadering op de 212ste om 23.00; dan kan ik net zo goed even spieken om 00.01 of ze toch niet al stiekem online staan bij retailers of MS zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 17-09-2020 14:02 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Fascinerend om bij elke nieuwe release weer te zien dat de comparison battle begint tussen de verschillende consoles. Wat is het toch dat mensen zo bezig kan houden met een product wat ze niet eens willen aanschaffen :)

• Antigo
Caayn schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:55:
[...]
Ik heb de tweet meerdere keren gelezen maar ik snap er nog steeds niks van...
Geen VS discussie
Voor de XSS geld het volgende

1) constante snelheid
2) minder overhead voor de CPU om de GPU te blijven voeden omdat die sowieso op lagere resoluties werkt.--> maw hij kan hoge framerates blijven voeden aan die lagere resolutie omdat hij simpelweg minder GPU data moet verwerken.

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 17-09-2020 19:04 ]

• Wom

Wom

Overigens, we zijn dit nog niet vergeten met zijn allen he? Er moet sowieso nog wel wat info komen. Zou zo vlak voor de pre-orders geen perfect moment zijn? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37yUPA7f_kR9SgewA5ty4EMV7t8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ThWuBmNuO2K0hJ6WQ9T6Xapd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diGMbqDImBpOgvGyQsamfF78D5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZsT48ptahs7oCCsPAk6CTdom.png?f=fotoalbum_large

YouTube: 4K 60FPS — Official Xbox Games Showcase — Full Show [ENGLISH]

[ Voor 7% gewijzigd door Wom op 17-09-2020 14:04 ]

• Antigo
Wom schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:03:
Overigens, we zijn dit nog niet vergeten met zijn allen he? Er moet sowieso nog wel wat info komen. Zou zo vlak voor de pre-orders geen perfect moment zijn? :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nah, hun line up is perfect zoals het nu is. Begin/midden 2021 lijkt mee goede timing.
Ze gaan hun consoles sowieso uitverkopen deze holiday.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Antigo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:02:
[...]

Ik ben ook niet de meest technische, maar ik vind deze discussies bizar genoeg interessant. :)
Ik denk dat hij vooral doelt op het feit dat als de GPU in de PS5 de volle 10.2 TF gaat benutten er twee zaken gebeuren.

1) de cpu draait op de moment van 10.2 TF niet op volle snelheid
2) aangezien de GPU op 10,2 TF draait gaat er meer data overhead door de CPU moeten worden verwerkt om die GPU te blijven voeden.

Voor de XSS geld het volgende

1) constante snelheid
2) minder overhead voor de CPU om de GPU te blijven voeden omdat die sowieso op lagere resoluties werkt.--> maw hij kan hoge framerates blijven voeden aan die lagere resolutie omdat hij simpelweg minder GPU data moet verwerken.
Maar geld dan oom voor xsx toch ? Die heeft op die resoluties dus ook meer overhead. Snap niet hellemaal hoe nu ineens 4tf va 10.2 tf weer een verhaal kan worden dat de xss sneller is in 60fps games.... Klinkt nogal ver gezocht..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• DutchOwnage
Caayn schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:30:
[...]
Grotendeels ;) De standaard singleplayer content die niet iedere week/maand gereset wordt heb ik grotendeels uitgespeeld. Her en der nog wat dingetjes om af te ronden of een extra ster te verdienen maar that's it volgens mij.
Zelf doe ik elke week braaf alle nieuwe seasonal content, om de (nieuwe) auto's te unlocken en om daar vervolgens online mee te racen😁. Beetje een verslaving geworden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItdhdDmo3kolsDIMOIzYhv-49_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qu0RqHL0htiuIFP084v0APZu.jpg?f=fotoalbum_large
O-)

Weet niet hoe je dat precies in je Family abbo integreert of afschermt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:08
[Embed]

Ik vind dat die Albert Penello er niks van begrijpt. Hij doet maar wilde aannames die zeer ver van de werkelijkheid staan. Wat hij zegt slaat echt als een tang op een varken. Het raw performance verschil tussen de XSS en de premium consoles is gewoon veel te groot, 100Mhz of 200Mhz CPU kloksnelheid verschil is peanuts en merk je in de praktijk niks van. XVA is nog niet af, DirectStorage is ook nog niet klaar, dus ook dat zijn mooie theorieën. Iets dat raw meer dan 2x zo snel is, kan je niet in software goedmaken bij gelijke competentie.

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 09:22
Twijfel dit jaar heel erg tussen de PS5 of de XBX. Heb nu zelf een PS4 die opstijgt dus wel aan vervanging toe. Nadeel is dat ik niets meer aan m’n games heb als ik voor de X ga. En ken geen vrienden die een Xbox hebben. Daarnaast spel ik zelf PES en kan je helaas geen option file toepassen. Wat mij aantrekt van de X is gewoon de gamepass en Flight Simulator in de toekomst. Lastig, lastig, lastig allemaal. Keuzes. 😅

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[Embed]

Trek het even los van je console en denk eens na over dit: men koopt een CPU die 1000 "units" kan en een GPU die 4000 "units" kan. De gemiddelde koper gaat dan topics / support-tickets openen want CPU staat hele dag op 800. En de GPU de hele dag op 3000. Ja? En? Je hebt dus 20% van de originele CPU over en 25% van de originele GPU?

Oftewel, en het ligt vast allemaal genuanceerder: als je meer CPU koopt (of minder) hoe is dan overhead ineens "anders"? Of als iets 80% of 99% gebruikt wordt, waarom roepen we dan al snel "het is te druk" ipv "we halen niet 100% uit de apparatuur"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wom

Wom

Op The Verge is een interview verschenen met Jason Ronald, over de Series S: https://www.theverge.com/...mance-gpu-memory-hardware

• Notna

Notna

Where are you?®

MAX3400 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:26:
[Afbeelding]
O-)

Kidding aside; ik hoop dat MS wel met een family tier komt voor GP. Ik kan nu effectief maar 2 consoles koppelen aan mijn sub terwijl ik (zodra de Series X hier is) er 3 heb. Ik heb nu dus maar een aparte GP sub aangemaakt voor mijn dochter (die had nog geen live; dus goedkoop 2 jaar live gekocht en geüpdate naar GP voor 1 euro)_ maar praktisch is anders. Een GP sub voor 15 euro p/m bijv. voor 5 accounts in je family MS account zou fijn zijn oid.

• Wom

Wom

Trishul schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:30:
[...]

XVA is nog niet af, DirectStorage is ook nog niet klaar, dus ook dat zijn mooie theorieën.
Wat bedoel je met XVA is nog niet af? Enkel het DirectStorage onderdeel dan, of mis ik iets? :)

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[...]

Ik vind dat die Albert Penello er niks van begrijpt. Hij doet maar wilde aannames die zeer ver van de werkelijkheid staan. Wat hij zegt slaat echt als een tang op een varken. Het raw performance verschil tussen de XSS en de premium consoles is gewoon veel te groot, 100Mhz of 200Mhz CPU kloksnelheid verschil is peanuts en merk je in de praktijk niks van. XVA is nog niet af, DirectStorage is ook nog niet klaar, dus ook dat zijn mooie theorieën. Iets dat raw meer dan 2x zo snel is, kan je niet in software goedmaken bij gelijke competentie.
Bedoeld hij niet dat beide CPU hetzelfde zijn, alleen bij de S heeft deze minder te doen aangezien de resolutie etc. veel lager is, dus meer CPU overhead voor andere dingen? Overigens om te stellen dat de man geen verstand van zaken heeft, lijkt me kort door de bocht.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

*snip* offtopic

Ik hoop dat MS gewoon lekker door gaat waar ze al een jaar mee bezig zijn. Komende weken nog gewoon lekker wat beelden laten zien van de Series X versies van bijv. Forza Horizon 4, Gears Tactics, etc. etc. en dan vind ik het verder prima. Als ze ook nog wat tonen van de studio's die nog niets hebben laten zien van waar ze mee bezig zijn is het helemaal goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 17-09-2020 21:27 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:04:
Wel komisch om te zien hoeveel damage control er nu bezig is op de diverse fora en social media. :)

Ik hoop dat MS gewoon lekker door gaat waar ze al een jaar mee bezig zijn. Komende weken nog gewoon lekker wat beelden laten zien van de Series X versies van bijv. Forza Horizon 4, Gears Tactics, etc. etc. en dan vind ik het verder prima. Als ze ook nog wat tonen van de studio's die nog niets hebben laten zien van waar ze mee bezig zijn is het helemaal goed.
Ik zou wel graag wat gameplay willen zien van Grounded op de nieuwe Xbox :P :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik wil Fable zien. Die heb ik in mn jongere jaren gemist en is nu DE systemseller voor mij.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Kenny_026 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:10:
Ik wil Fable zien. Die heb ik in mn jongere jaren gemist en is nu DE systemseller voor mij.
Oh laat daar ook maar meer bekend van worden, heb Fable 3 helemaal kapot gespeeld!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Granaatappel schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:35:
Twijfel dit jaar heel erg tussen de PS5 of de XBX. Heb nu zelf een PS4 die opstijgt dus wel aan vervanging toe. Nadeel is dat ik niets meer aan m’n games heb als ik voor de X ga. En ken geen vrienden die een Xbox hebben. Daarnaast spel ik zelf PES en kan je helaas geen option file toepassen. Wat mij aantrekt van de X is gewoon de gamepass en Flight Simulator in de toekomst. Lastig, lastig, lastig allemaal. Keuzes. 😅
Zit met exact hetzelfde dilemma. Eerlijk gezegd vind ik dat MS het netjes voor elkaar heeft en is gamepass voor mij nu echt een pre. Wel jammer dat titels als fable nog ver weg zijn.
De ps4 pro hou ik anders gewoon achter de hand 👍

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

We weten gewoon niet wanneer welke games uit komen.

Ze hadden bijvoorbeeld voor Fable en al die overige games gewoon kunnen aangeven 2021 en dan gewoon lekker halverwege 2021 aangeven, aah sorry hij is "vertraagd". Maar dat doen ze niet. :P

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-10 14:58
Notna schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:45:
[...]
ik hoop dat MS wel met een family tier komt voor GP. Ik kan nu effectief maar 2 consoles koppelen aan mijn sub terwijl ik (zodra de Series X hier is) er 3 heb.
Gaat het niet over 2 same-gen consoles ? Ik zou het vreemd vinden dat wanneer je nu een One X en One S gekoppeld hebt, je straks niet nog een XSX zou kunnen toevoegen.

• Caayn
  • Niet online
[Afbeelding]
O-)

Dat is onderdeel van het step-Family abbo ;)

• Notna

Notna

Where are you?®

Twixie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:22:
[...]

Gaat het niet over 2 same-gen consoles ? Ik zou het vreemd vinden dat wanneer je nu een One X en One S gekoppeld hebt, je straks niet nog een XSX zou kunnen toevoegen.
Nee; je kan maar één home console gebruiken en dan een andere console zelf inloggen en gebruiken en tegelijkertijd gebruiken. Volgens mij is er geen onderscheid tussen Gen. Immers heb ik een OG XBO (mijn oudste zoon) en een XBO X (ik). Deze schuiven door naar (OG naar mijn dochter, de X naar mijn zoon).

De XBO X zal ik dan moeten instellen als home console, die OG hieruit moeten verwijderen en mijn dochter daar nu met haar eigen GP sub op laten spelen. Mijn digitale library kan ze dan helaas alsnog niet gebruiken, tenzij ze mijn account gebruikt op de console (en ik niet op de Series X wil spelen tegelijkertijd)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
uchiha tijntje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:04:
Wel komisch om te zien hoeveel damage control er nu bezig is op de diverse fora en social media. :)

Aan de andere kant ook goed om te zien dat veel mensen deze aanpak gewoon veroordelen en achter hun standpunt blijven staan dat cross gen development gaar is in plaats van het met hand en tand verdedigen en volhouden dat 7 jaar oude consoles geen invloed hebben op next gen gamedesign.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:33

Louw Post

Cerenas

G_Dragon schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:05:
[...]

Ik zou wel graag wat gameplay willen zien van Grounded op de nieuwe Xbox :P :P
Grounded met raytracing. :9

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Grounded met raytracing op een Oled . :o :o :o :o :o

Heb je zin nog even aangepast >:)

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-10 11:41
Vandaag beetje PS5 en Nvidia 3080 topic gevolgd. Wel leuk om enthousiasme te zien bij mensen, ook wel stukje leedvermaak in sommige gevallen. :)

Ik verwacht dinsdag toch wel erg makkelijk een preorder te plaatsen als ik dat wil.

• Nynto
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 23:01
Twixie schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:22:
[...]

Niet zo heel gek. Als je inlogt met je account heb je alles wat aan dat account gekoppeld is. Op één extra console kan je al die abonnementen en games delen met je gezin.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-10 14:58
Notna schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:30:
[...]
Nee; je kan maar één home console gebruiken en dan een andere console zelf inloggen en gebruiken en tegelijkertijd gebruiken. Volgens mij is er geen onderscheid tussen Gen. Immers heb ik een OG XBO (mijn oudste zoon) en een XBO X (ik). Deze schuiven door naar (OG naar mijn dochter, de X naar mijn zoon).
Ok, da's dan ook zoals het op PS4 werkt, waar je 1 console 'primair' kan instellen zodat elk ander account erop van jouw digitale content/subs gebruik kan maken. Maar ik ga er toch een beetje van uit dat je straks zowel een PS4 als een PS5 als primair kan instellen. En je dan dus toch 2 consoles hebt waarop je gehele gezin gebruik kan maken van jouw aankopen. EDIT: ik besef zelfs dat dat nu al gewoon werkt met bvb PS3 vs PS4. Ik heb een hoop PS+ (vergelijkbaar met Games With Gold) games, en die kunnen mijn kinderen ook gewoon op beide consoles spelen.

Bij de Xbox zou dit principe even goed kunnen, dus het is nog wat afwachten IMHO. (Ik kan niet testen of het vandaag ook al gaat met de combinatie van X360 en XBO wegens geen XBO).

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:33:
[...]

Grounded met raytracing op een Oled . :o :o :o :o :o

Heb je zin nog even aangepast >:)
Grounded met raytracing op een 4K Oled mét Dolby Vision . :o :o :o :o :o

Nu is ie af ;)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
[...]

Hij werkt ook niet meer bij Microsoft, dus dan kun je hem sowieso al wel skippen. Was nog zo'n pipo laatst gestopt en zijn tweets zijn ook ineens een stuk minder interessant.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Antigo
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:43:
[...]

Grounded met raytracing op een 4K Oled mét Dolby Vision . :o :o :o :o :o

Nu is ie af ;)
Grounded met raytracing op een 4K Oled mét Dolby Vision op 120hz
Nu is ie af af ;)

• RRCreations
Antigo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:53:
[...]

Nu is ie af af ;)
Grounded met raytracing én 12 TFs op een 4K Oled mét Dolby Vision op 120hz

• RRCreations
RRCreations schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:00:
[...]

Grounded met raytracing én 12 TFs op een 4K Oled mét Dolby Vision op 120hz
Nu is die af af af :>

Potver, nu heb ik het verpest 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RRCreations op 17-09-2020 16:17 ]

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:35
Antigo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:53:
[...]

Nu is ie af af ;)
Grounded met raytracing op een 4K Oled mét Dolby Vision op 120hz, Dolby Atmos en een lekker biertje on the side

• ariekanari
[Afbeelding]
O-)

Wat zullen jullie blij zijn met Quick Resume

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:45:
[...]

Kidding aside; ik hoop dat MS wel met een family tier komt voor GP. Ik kan nu effectief maar 2 consoles koppelen aan mijn sub terwijl ik (zodra de Series X hier is) er 3 heb. Ik heb nu dus maar een aparte GP sub aangemaakt voor mijn dochter (die had nog geen live; dus goedkoop 2 jaar live gekocht en geüpdate naar GP voor 1 euro)_ maar praktisch is anders. Een GP sub voor 15 euro p/m bijv. voor 5 accounts in je family MS account zou fijn zijn oid.
Op PC krijg je dat wel voor elkaar via de Windows Store, maar daar werkt Family Sharing een stuk flexibeler dan op de Xbox. Benieuwd of dat zo blijft werken in de toekomst of dat ze dit gelijk gaan trekken.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Is al duidelijk wat de nieuwe prijzen zullen worden voor de games? Ik kom wat rare prijzen tegen, waarbij multiplatform games voor de Xbox goedkoper zijn dan de PS versie. Maar dat lijkt me erg stug.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:38:
Is al duidelijk wat de nieuwe prijzen zullen worden voor de games? Ik kom wat rare prijzen tegen, waarbij multiplatform games voor de Xbox goedkoper zijn dan de PS versie. Maar dat lijkt me erg stug.
Toch kun je ze gewoon bestellen al op die manier.

En opvallend Watch Dogs Legion en AC Valhalla, kosten voor de Xbox one + series (smart delivery) evenveel als voor de PS4, maar de PS5 versie wordt los en duurder verkocht. Dus als je daar op afgaat krijg je de update niet eens. (bol.com)
/edit: misschien over de lijn van de topic warning? Punt is natuurlijk dat je zo een verschil toch ergens wilt kunnen benoemen.... Nu kun je het eigenlijk nergens kwijt en moet iedereen daar maar zelf achter komen?

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-09-2020 18:56 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

ArthurMorgan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:54:
[...]

Toch kun je ze gewoon bestellen al op die manier.

En opvallend Watch Dogs Legion en AC Valhalla, kosten voor de Xbox one + series (smart delivery) evenveel als voor de PS4, maar de PS5 versie wordt los en duurder verkocht. Dus als je daar op afgaat krijg je de update niet eens. (bol.com)
Neem aan dat dat een fout is? Dat zou namelijk echt bizar zijn.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:55:
[...]

Neem aan dat dat een fout is? Dat zou namelijk echt bizar zijn.
Ik heb het al bij heel veel zaken gezien. Bij Amazon.nl zie je hetzelfde bij AC valhalla standard edition

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

ArthurMorgan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:57:
[...]

Ik heb het al bij heel veel zaken gezien. Bij Amazon.nl zie je hetzelfde bij AC valhalla standard edition
Ah oké. Als dat een van de consequentie is van het matchen van de console prijs... dan is dat weer lekker consumer friendly.

Ben benieuwd...

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-10 13:15
Notna schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:00:
[...]

De MS store had aangegeven vanaf 14.00 op de 22ste de boel open te zetten; bol.com en andere retailers zullen het wellicht automatiseren en precies om 00.01 online zetten.
Waar hebben ze dat aangegeven? In het VK begint het om 8uur, dus 9 uur in NL. 14 uur is een best rare tijd

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Notna

Notna

Where are you?®

ben2513 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:15:
[...]

Waar hebben ze dat aangegeven? In het VK begint het om 8uur, dus 9 uur in NL. 14 uur is een best rare tijd
ariekanari in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-10 13:15
Dank je. Maar dat is in Duitsland. Hoeft in NL niet zo te zijn. En nog steeds een raar tijdstip.

VK: https://twitter.com/samuelofc/status/1305840856914628608

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Notna

Notna

Where are you?®

ben2513 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:22:
[...]

Dank je. Maar dat is in Duitsland. Hoeft in NL niet zo te zijn. En nog steeds een raar tijdstip.

VK: https://twitter.com/samuelofc/status/1305840856914628608
Gelukkig komen ze binnenkort met de officiële tijden; ik maak mij er niet zo druk om
MRE-Inc schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:37:
"Wereldwijde" launch nog eens even bevestigd :)

[Twitter]

[Afbeelding]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

justifire

Shut up and squat !!

[...]

The Falconeer ! _/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Ik ben echt heel blij dat de Series X|S de oudere controllers ook ondersteund. Ga in december met m'n broers een weekend weg en dan spelen we altijd games met co-op of multiplayer. Ben waarschijnlijk de enige die een Series X zal hebben, maar kan ze wel vragen hun eigen controllers mee te nemen. Zo chill.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:15:
We weten gewoon niet wanneer welke games uit komen.

Ze hadden bijvoorbeeld voor Fable en al die overige games gewoon kunnen aangeven 2021 en dan gewoon lekker halverwege 2021 aangeven, aah sorry hij is "vertraagd". Maar dat doen ze niet. :P
Ze zijn zo transparant dat we het geneens meer zien :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:50:
Ik ben echt heel blij dat de Series X|S de oudere controllers ook ondersteund. Ga in december met m'n broers een weekend weg en dan spelen we altijd games met co-op of multiplayer. Ben waarschijnlijk de enige die een Series X zal hebben, maar kan ze wel vragen hun eigen controllers mee te nemen. Zo chill.
Hier nog één, lekker de Killer Instinct TE2 fightstick aan de XSX hangen en er vol tegenaan met Killer Instinct op 4K 120 FPS *O*

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb niet het hele topic terug gelezen... Maar weet iemand misschien al of de nieuwe Xboxen ook in Nederland via een abonnement te krijgen zijn i.c.m. GamePass Ultimate, zoals in Amerika het geval is ($25 p. maand voor Series S en $35 voor Series X)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
edgarf28 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:04:
Ik heb niet het hele topic terug gelezen... Maar weet iemand misschien al of de nieuwe Xboxen ook in Nederland via een abonnement te krijgen zijn i.c.m. GamePass Ultimate, zoals in Amerika het geval is ($25 p. maand voor Series S en $35 voor Series X)
Zoek en gij zult vinden..

Maar samenvattend..: Nee

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
D-Ed schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:05:
[...]

Zoek en gij zult vinden..

Maar samenvattend..: Nee
Is dat een nee dat niemand dat nog weet, of een nee in de zin dat het hier niet gaat komen?

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 14:32
justifire schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:59:
[...]

Hier nog één, lekker de Killer Instinct TE2 fightstick aan de XSX hangen en er vol tegenaan met Killer Instinct op 4K 120 FPS *O*
Fighting games zijn meestal toch capped op 60fps?

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

edgarf28 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:08:
[...]

Is dat een nee dat niemand dat nog weet, of een nee in de zin dat het hier niet gaat komen?
Zoekt en gij zult vinden ;) Maar nee, als in de zin dat het hier (vooralsnog) niet gaat komen. Geen idee wat de toekomst brengt.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:43

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Quick resume kijk ik ook wel naar uit. Hopelijk fixen ze de issues die nu in de resume functie zitten. Als ik nu bv Battlefield multiplayer start nadat ik die gisteravond als laatste gespeeld heb, dan is mijn ping ineens 100+. Dan moet ik dus eerst de game afsluiten en opnieuw starten wil ik weer een lage ping hebben.
Introducing Xbox Series S. Next-gen performance in the smallest Xbox ever. Experience the speed and performance of next-gen including features like Quick Resume.

Quick Resume enables players to seamlessly switch between multiple titles from a suspended state almost instantly, returning you to where you were and what you were doing, without waiting through long loading screens.

XBL: MRE Inc

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Is er nu wat meer bekend over Xbox Gold? En vraag me af of Microsoft dit keer wel met een eigen wireless hoofdtelefoon komt.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Koning-Admiraal schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:11:
Is er nu wat meer bekend over Xbox Gold? En vraag me af of Microsoft dit keer wel met een eigen wireless hoofdtelefoon komt.
Over beide nog niets bekend. :)

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-10 19:55
Alwayshappyz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:35:
[...]

Ik dacht echt dat Kena PS exclusive zou zijn :o stond ook op de wiki dacht ik. Zou wel fijn zijn als hij ook naar de Xbox komt; was toch wel een van de grootste redenen om naar PS te gaan.

Everwild kan zeker wat zijn, Fable ook! En Avowed zal ik ook even opzoeken. Thanks iedereen :)
Kena komt wel wat later uit op de Xbox dan op de PS5. Sony heeft een aantal timed exclusives waar ze iets als "console exclusive" bij hebben vermeld. Dat werkt nogal verwarrend, dus het is goed zoeken of het een echte exclusive of tijdelijke exclusive is. Hetzelfde geldt voor Xbox games trouwens, vooral omdat veel games ook op PC uitkomen.

• ariekanari
xenonNn schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:08:
[...]

Fighting games zijn meestal toch capped op 60fps?
Bijna, Neo-Geo: AES NTSC: 59.599, MVS: 59.1856
Dit is een goede test voor de nieuwe grafische kaarten: HDMI 2.1 werkt VRR bij afwijkende refresh rates.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Xbox Series X, Series S Preorders Open September 22 At 11 A.M. ET

• ariekanari
11:00 EST. Dat is 17:00 uur NL/BE-tijd.

[ Voor 46% gewijzigd door ariekanari op 17-09-2020 20:48 ]

• Stylze
ariekanari schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:37:
11:00 EST. Dat is 17:00 uur NL/BE-tijd.

[YouTube]
Dat is wel echt lekker hoor:) Bij de X zal dit dus nog smoother gaan

Playstation 5

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:43

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wom schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:43:
Op The Verge is een interview verschenen met Jason Ronald, over de Series S: https://www.theverge.com/...mance-gpu-memory-hardware
Zo, nu wel het goede artikel gelezen, sommige stukken zelfs 2x.

Eigenlijk is het op de laatste 4 alinea's na, een must read voor iedereen hier. De laatste 4 alinea's zijn meer algemeen ipv dat Jason Ronald aan het woord is/gequote wordt.

Verder was dit wel een mooi stukje en ben wel benieuwd wat dit in gaat houden aangezien ze dat gedeelte met "Beyond the raw hardware specs" al vaker geroepen hebben in onder andere wat tech filmpjes. Van wat ik zo her en der lees, ook van devs die bezig zijn met XVA, dat ze er niet veel over kunnen of mogen zeggen, dat het meeste gewoon onder NDA valt.
“When we think about the Xbox velocity architecture or sampler feedback streaming, those are areas where we expect a lot of innovation over the generation,” explains Ronald. “With something like sampler feedback streaming, it can deliver performance well beyond the raw hardware specs itself. So much of this generation is about efficiency.”

[ Voor 102% gewijzigd door MRE-Inc op 17-09-2020 21:40 ]

XBL: MRE Inc

• ariekanari
Is het wel een artikel of is het een rehash van het xbox artikel van Ronald over de Series X en twitter quotes van enkele developers? Ik lees eigenlijk niets nieuws.

Voor de duidelijkheid ik heb er geen problemen mee, en denk dat de Series S prima schaalt met de Series X.

[ Voor 25% gewijzigd door ariekanari op 17-09-2020 21:56 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden