Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.652 views

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:22

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Vrij opvallend is dat de Xbox Marketing Machine in Nederland nog steeds vrij stil is. En dat ook de Nederlandse pers hier nauwelijks aandacht aan besteden. Terwijl ik wel bijvoorbeeld bij RTL Boulevard een item zag over de PS5. Gamekings hebben het er ook over.

Gamekings vanaf 1:06:00: YouTube: Brievenmaandag over Xbox Series X & S en de top 50 aller tijden

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Microsoft en consumentenmarketing… dat blijft de achilleshiel van Microsoft. Zeer waarschijnlijk weer geen wereldwijde marketing van XBOX en/of Game Pass.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Miesjh schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:54:
Vrij opvallend is dat de Xbox Marketing Machine in Nederland nog steeds vrij stil is. En dat ook de Nederlandse pers hier nauwelijks aandacht aan besteden. Terwijl ik wel bijvoorbeeld bij RTL Boulevard een item zag over de PS5. Gamekings hebben het er ook over.

Gamekings vanaf 1:06:00: YouTube: Brievenmaandag over Xbox Series X & S en de top 50 aller tijden
Met de Xbox 360 was MS vrij aanwezig in Europa, destijds zag ik best veel reclames voor bij komen (de originele Gears of War reclame zit nog steeds in mijn hoofd). Ook op TV programma's (nieuws, etc.) werd er nog wel aandacht aan besteed, of de PGR3 competities rond de 360 launch met handewasser :+ . Maar richting het einde van de 360 en met de XB1 is dit allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen.

offtopic:
Heb hier nog een Gears of War themed 48 uur XBLG trial voucher uit 2006 liggen wat bewijst dat MS zelfs toen weinig moeite stak in een juiste vertaling.

Engelse tekst:
Human vs Locust squad-based multiplayer

Nederlandse tekst:
Mens vs sprinkhaan teams met meerdere spelers.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 15-09-2020 09:03 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:05

BM

Moderator Spielerij
Xbox Nederland, bestaat dat? Is helaas inderdaad een zwak punt van MS. Ze hebben echt een mooi platform, maar ze lijken er qua marketing totaal niet uit te halen wat er in zit, zonde.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Caayn schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:02:
[...]
Met de Xbox 360 was MS vrij aanwezig in Europa, destijds zag ik best veel reclames voor bij komen (de originele Gears of War reclame zit nog steeds in mijn hoofd). Ook op TV programma's (nieuws, etc.) werd er nog wel aandacht aan besteed, of de PGR3 competities rond de 360 launch met handewasser :+ . Maar richting het einde van de 360 en met de XB1 is dit allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen.

offtopic:
Heb hier nog een Gears of War themed 48 uur XBLG trial voucher uit 2006 liggen wat bewijst dat MS zelfs toen weinig moeite stak in een juiste vertaling.

Engelse tekst:
Human vs Locust squad-based multiplayer

Nederlandse tekst:
Mens vs sprinkhaan teams met meerdere spelers.
Ben het er wel mee eens dat NL hierin te weinig doet en aandacht aan geeft, vond het altijd ook al bij games. Als je soms ziet hoe ze in Amerika reclame maken, doen wij Nederlanders simpel een poster in een bushokje >:)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:48

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Inderdaad 🤣

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Caayn schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:22:
[...]
"Ultra high speed" zijn HDMI 2.1 kabels :)
Ja dat dacht ik ook deze zomer toen ik op zoek was naar hdmi 2.1 kabels. Maar het blijkt dus dat veel van die kabels in de webshops het woordje Ultra erbij hebben staan met een maximale doorvoersnelheid van 18Gb/s.

https://www.mediamarkt.nl...-speed-ultra-1315618.html

Over Microsoft Nederland. Die zijn er niet voor de consument. Destijds in het Windows Phone tijdperk had je Matthijs Hoekstra die bedrijven (oa ABN Amro) afging om te zorgen dat ze apps gingen maken voor het Windows Phone platform. Hij liet ook zeer regelmatig wat van zich horen. Toen hij naar de USA is verhuisd is zijn functie door iemand anders overgenomen en heb ooit eens 1 bericht van die vervanger gezien en verder niks.

Qua marketing bedienen ze alleen de zakelijke markt. Ik krijg regelmatig mails van MS Nederland met een of andere tech sessie achtigs blablabla verhaal.

Nee op het gebied van consumenten/xbox marketing lopen ze ver achter op Sony. Vind het derhalve ook niet gek dat je dan maar 40 miljoen stuks in een hele generatie verkoopt. Dat kun je op het gebrek aan 1st party games en een te hoge prijs gooien, maar vergeet vooral de kracht van ad/marketing niet.

[ Voor 47% gewijzigd door MRE-Inc op 15-09-2020 09:45 ]

XBL: MRE Inc

• Miesjh
  • Laatst online: 15:22

Miesjh

Heb maar even zelf een Xbox NL Twitter account gemaakt. Even kijken of we nog wat volgers kunnen krijgen. ;w

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:47
Nu er berichten zijn dat ps5 leveringsproblemen heeft vanwege slechte yields las ik op de frontpage, verwachten we dit ook voor Xbox next gen?

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
drakiesoft schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:27:
Nu er berichten zijn dat ps5 leveringsproblemen heeft vanwege slechte yields las ik op de frontpage, verwachten we dit ook voor Xbox next gen?
Dat is nog niet duidelijk, maar Microsoft gebruikt een SOC van dezelfde producent. Het zou dus kunnen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:09

Wom

AMD is in ieder geval ook begonnen met de Xbox-marketing.

Linkje naar de blog: https://community.amd.com...ed-with-microsoft-and-amd

Niet dat hier iets schokkend in staat verder.
drakiesoft schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:27:
Er is een presentatie verschenen waar Microsoft zelf ook al aangaf dat de 'Die Cost' hoger was dan voorheen voor de XSX. Of dit impact heeft om de aantallen die Microsoft denkt te kunnen produceren weet ik overigens niet. Begreep dat er 4 CU's gedisabled zijn, dus dat er enige marge is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LMyLcRsiJJYEAmKZOrIjnMBKjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qqkx6oVufxTgCj1ss1roCbZm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Wom op 15-09-2020 11:08 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• roell24
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik speel mijn Xbox One momenteel blijkbaar nog af op een 32 inch 780p tv. Lekker old school en een veel te lage resolutie natuurlijk voor next gen gaming.

In mijn setting is een scherm van 32 inch helaas de max. 4k zal dan ook moeilijk worden...

Wat raden jullie mensen, met een klein budget, aan qua tv (of evt. monitor?) voor de nieuwe Xbox Series S en X?

Wellicht interessant voor een Tweakers artikel; op welk scherm komt next gen gaming het beste tot zijn recht? Voor de budgetmensen en de all-inners.

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

roell24 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:49:
Ik speel mijn Xbox One momenteel blijkbaar nog af op een 32 inch 780p tv. Lekker old school en een veel te lage resolutie natuurlijk voor next gen gaming.

In mijn setting is een scherm van 32 inch helaas de max. 4k zal dan ook moeilijk worden...

Wat raden jullie mensen, met een klein budget, aan qua tv (of evt. monitor?) voor de nieuwe Xbox Series S en X?

Wellicht interessant voor een Tweakers artikel; op welk scherm komt next gen gaming het beste tot zijn recht? Voor de budgetmensen en de all-inners.
Waarom kan je niet groter dan 32"? Ik heb zelf een Samsung 28" 4k scherm waar ik op werk, die was 250,-. Geen idee of je budget dat toe laat, maar is een fijn scherm

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:21
roell24 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:49:
Wellicht interessant voor een Tweakers artikel; op welk scherm komt next gen gaming het beste tot zijn recht?
Simpel, op een OLED met HDMI 2.1 ondersteuning.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:26
Miesjh schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:56:
[Twitter]

Heb maar even zelf een Xbox NL Twitter account gemaakt. Even kijken of we nog wat volgers kunnen krijgen. ;w
Mja het is enorm jammer dat Microsoft in Nederland gewoon geen ene fuck geeft. Ze surfen daar mee op wat andere landen doen qua marketing, maar dat is het ook wel. Wellicht nog even verplicht het budget opmaken aan nutteloze reclame op bushokjes en rond een paar tv programma's, en dat is het dan. Misschien handjeklap doen met wat vrienden/familie-bedrijven en weer een jaar voorbij.

MS Nederland is 100% de reden dat Xbox niet zo groot is hier. Heb ook altijd het idee dat ze er zelf ook geen zin in hebben. Er komt straks even een verplichte tweet bij Microsoft Nederland als ie uit komt, en dat is het dan.

Het feit dat die Nederlandse twitter handles nog niet zijn weggepakt, geeft gewoon aan hoe weinig fucks ze erom geven en dat is gewoon erg jammer.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Martinspire
Phusebox schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 06:49:
Als die versie zonder drive er zou komen was het voor mij echt meteen een no brainer. Zag zelf liever een lager model dan dunner overigens.

Maar goed wishful thinking denk ik.
Ik denk dat we pas bij de 2e serie in de komende generatie een X zonder drive zien. Maar ik verwacht niet dat die zo smaller is want dan moeten ze qua koeling weer helemaal anders gaan werken. Voor de S snap ik dat die koeler anders kan, er is simpelweg minder warmte door minder CU cores, maar voor de X heb je dat niet.

Wellicht dat ie wat minder hoog is, maar ik verwacht dat het ook gewoon een toren blijft.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:28
Finraziel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:11:
[...]

Waarschijnlijk omdat meerdere mensen hier al gemeld hebben dat ze de eerste of tweede waren bij een winkel voor een preorder terwijl er al tig orders voor de PS5 lagen.
Ik denk dat vooral de xss het goed gaat doen, maar niet bij het volk dat al maanden van tevoren virtueel in de rij gaat liggen voor het ding. Waarschijnlijk moet Microsoft het wat meer gaan hebben van mensen die in de winkel kijken wat ze door cadeaus gaan kopen en dan zo'n ding meenemen
Het auto (of fiets) ritje naar de winkel om je nieuwe console op te halen blijft toch een mooiere ervaring dan maar constant de Track & Trace in de gaten houden van wanneer de bezorger daadwerkelijk langs komt.

Desalniettemin zal ik die van mij waarschijnlijk ook via Microsoft online bestellen :o Day 1 product met de garantie vind ik persoonlijk wel erg handig, het zal niet de eerste console zijn met wat kinderziektes bij launch...

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 16:30
Wat veel mensen vergeten, of zelfs niet weten, is dat MS Nederland een aparte BV is en zelf verantwoordelijk is voor hun gehele bedrijfsvoering. Uiteraard heeft Redmond het eea wel te vertellen maar veel is het niet :P

MS NL BV is ook vooral een grote consultancy tak wat de enterprises af gaat voor Cloud/Hybrid implementaties/advies. Gaming doen/hebben ze dus niets aan op het kantoor in NL.

Dat is dus inderdaad wel waar gelijk het probleem zit. MS Corp mag daar niets aan doenqua marketing omdat dit dit MS NL BV gebied is en MS NL BV heeft er gewoon de kennis/kunde/mensen niet voor om dit op te pakken omdat hun gebied ergens heel anders ligt.

Kijk voor de grap maar eens over de oceaan naar de UK. Daar voert MS Corp de leiding en zie je dus ook veel meer andere marketing voorbij komen.

• Caayn
  • Niet online
[Twitter]

Hou ons op de hoogte.

Ik ben benieuwd hoelang je dit geintje kan volhouden. MS NL kennende ben jij er eerder klaar mee dan dat het hun het opvalt -O-

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:57
Kunnen in ieder geval ook via de nederlandse site van xbox de xbox series X gaan reserveren op 22 september dus opzich is dat dan wel weer goed! Bij playstation kunnen ze dat alleen vanuit de US doen bij sony.

Ik wil beide consoles halen maar sowieso 1 van de 2 bij release hebben ligt er maar net aan welke ik als eerste kan krijgen en de andere kan dan wel een paar maanden wachten:)
Denk dat Xbox stuk makkelijker wordt maar we gaan het zien.

Playstation 5

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 14:35

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Schijnbaar is de naamswijziging van Gods & Monsters naar iets met Fenyx een gevolg van een juridisch conflict.

https://www.eurogamer.net...gy-legal-documents-reveal

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 23:17
[Twitter]

"SOC matrijsgrootte. 360,45 mm"
"Gewicht 9,8 lbs." (dat is 4.445 kg)

lijkt een beetje op een machinevertaling...

• Stylze
Gaan er nog iets van aankondigingen komen voor launch exclusives games voor xbox series X want die zijn er nog niet echt he? Of moeten we het met AC Valhalla gaan doen wat natuurlijk geen exclusive is maar in ieder geval een nieuwe game..

Playstation 5

• I ColoSsuZz I
  • Laatst online: 13-09 13:16
Stylze schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:43:
Gaan er nog iets van aankondigingen komen voor launch exclusives games voor xbox series X want die zijn er nog niet echt he? Of moeten we het met AC Valhalla gaan doen wat natuurlijk geen exclusive is maar in ieder geval een nieuwe game..
Het zijn er wellicht niet veel, maar meer dan enkel AC.
Google maar eens ;)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• MRE-Inc

MRE-Inc

Iemand zei dat de pre-orders om 13:00 open gaan op 22 september. In de UK dus eerder, dus wellicht hier ook.

En als je in de UK bestelt met CC dan wordt het een dag van te voren afgeschreven.

[Twitter: https://twitter.com/fevington/status/1305847338477465600?s=20]

• Mavel 128

Mavel 128

Ik vond ervoor naar Duitsland rijden ook wel wat hebben, maar om toch zeker te zijn pre-order ik hem via MS. Dan maar elke 5 minuten de track en trace refreshen :+

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:52:
Iemand zei dat de pre-orders om 13:00 open gaan op 22 september. In de UK dus eerder, dus wellicht hier ook.

[Twitter]

En als je in de UK bestelt met CC dan wordt het een dag van te voren afgeschreven.

[Twitter]
Nu hopen dat er snel een lijst komt met de verkopers in NL :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• MRE-Inc

MRE-Inc

G_Dragon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:21:
[...]

Nu hopen dat er snel een lijst komt met de verkopers in NL :)
Dat zal niet centraal gebeuren zoals de tweet van een Microsoft UK medewerker hierboven aangezien Microsoft Nederland voor Xbox gerelateerde zaken niks doet zoals al eerder besproken heden ochtend.

Je zult dus zelf de kanalen van alle bekende retailers, zoals Bol.com, MediaMarkt, Coolblue, in de gaten moeten houden. Volgens mij heeft oa Bol.com al wel op social media medegedeeld dat vanaf 22 september de Series X|S te bestellen zijn, maar vanaf welk tijdstip weet ik niet. Wellicht dat de tijd van 13:00 van Bol.com afkomstig was, dat weet ik niet meer.

• Stylze
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:26:
[...]

Dat zal niet centraal gebeuren zoals de tweet van een Microsoft UK medewerker hierboven aangezien Microsoft Nederland voor Xbox gerelateerde zaken niks doet zoals al eerder besproken heden ochtend.
Hoezo niet? Op de nederlandse xbox series X website staat dat je vanaf 22 sept kan reserveren dat zal ook via die website kunnen neem ik aan dan.

Playstation 5

• Stylze
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:50:
[...]

Het zijn er wellicht niet veel, maar meer dan enkel AC.
Google maar eens ;)
welke dan? of bedoel je multiplatform games

Playstation 5

• Wom

Wom

Stylze schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:37:
[...]

Onderstaand zijn de games die bij release uitkomen met minimaal een XSX-patch.

November 10, 2020 - Assassin’s Creed Valhalla
November 10, 2020 - Dirt 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - FIFA 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Haven (4K Ultra HD, Game Pass)
November 10, 2020 - Madden NFL 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Marvel’s Avengers (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery)
November 10, 2020 - NBA 2K21 (4K Ultra HD, HDR)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)
November 10, 2020 - WRC 9 (4K Ultra HD, Smart Delivery)

Vetgedrukt zijn nieuwe exclusive titels.

• Blaauw87
Mavel 128 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:21:
Ik vond ervoor naar Duitsland rijden ook wel wat hebben, maar om toch zeker te zijn pro-order ik hem via MS. Dan maar elke 5 minuten de track en trace refreshen :+
Kreeg je maar zo'n GPS signaal zoals je soms bij de pizza bezorger ook krijgt ;)

• Stylze
Wom schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:46:
[...]

November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)

Gears tactics was al op Steam uitgekomen en falconeer is meen een Indie game toch dus nou niet echt een Exlcusive met launch wat ik bedoelde. Maar idd wel genoeg andere games hoor, Gears en Forza enzo krijgen dus wel upgrades for next gen?

Playstation 5

• MRE-Inc

MRE-Inc

Stylze schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:33:
[...]

Hoezo niet? Op de nederlandse xbox series X website staat dat je vanaf 22 sept kan reserveren dat zal ook via die website kunnen neem ik aan dan.
Het ging mij meer om een bericht op social media van Microsoft NL zelf zoals het bericht van die Microsoft UK medewerker. Het zal best op de website van Xbox/Microsoft zelf staan dat je de consoles kunt bestellen, maar het zou leuk zijn als Microsoft NL gewoon op social media een bericht zet van:

22 september vanaf 9:00 uur zijn de Series X|S te bestellen bij:
* Bol.com
* Coolblue
* Microsoft
* Wehkamp
* Mediamarkt

ipv dat je nu zelf maar moet gaan lopen gissen welke retailer de bestelpagina open zet. Dat was namelijk ook een van de punten die vanochtend besproken werd hier, dat je van Microsoft NL niks hoeft te verwachten op consumenten gebied want daar zijn ze niet voor.

• Stylze
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:55:
[...]

Het ging mij meer om een bericht op social media van Microsoft NL zelf zoals het bericht van die Microsoft UK medewerker. Het zal best op de website van Xbox/Microsoft zelf staan dat je de consoles kunt bestellen, maar het zou leuk zijn als Microsoft NL gewoon op social media een bericht zet van:

22 september vanaf 9:00 uur zijn de Series X|S te bestellen bij:
* Bol.com
* Coolblue
* Microsoft
* Wehkamp
* Mediamarkt

ipv dat je nu zelf maar moet gaan lopen gissen welke retailer de bestelpagina open zet. Dat was namelijk ook een van de punten die vanochtend besproken werd hier, dat je van Microsoft NL niks hoeft te verwachten op consumenten gebied want daar zijn ze niet voor.
Ja dat ben ik met je eens dat is wel heel apart en jammer.

Playstation 5

• Wom

Wom

Stylze schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:54:
[...]

Gears tactics was al op Steam uitgekomen en falconeer is meen een Indie game toch dus nou niet echt een Exlcusive met launch wat ik bedoelde. Maar idd wel genoeg andere games hoor, Gears en Forza enzo krijgen dus wel upgrades for next gen?
Alle bestaande titels die hier boven staan krijgen een next-gen update. Gears, Forza, Sea of Thieves, etc. krijgen inderdaad gratis een upgrade.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[Twitter]

Super idee!
Je kan gewoon alle nieuwtjes die hier worden gepost, op dat Twitter account doorposten :)
Alle beetjes helpen.

En als dit bij Microsoft opvalt, opent het hopelijk hun ogen dat ze hier in NL ook wat moeten doen. Ze hoeven maar één mannetje/vrouwtje op datTwitter account te zetten. En waarschijnlijk is een half uurtje per dag werk al meer dan genoeg.

• I ColoSsuZz I
  • Laatst online: 13-09 13:16
Stylze schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:37:
[...]

Nee ik bedoel exclusives voor Xbox.
Kijk maar eens op Google, zoveel moeite kost dat toch niet?
Letterlijk 2e resultaat als je zoekt op Xbox series x exclusives... https://www.techradar.com/news/xbox-series-x-games-list

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Stylze
Wom schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:58:
[...]

Alle bestaande titels die hier boven staan krijgen een next-gen update. Gears, Forza, Sea of Thieves, etc. krijgen inderdaad gratis een upgrade.
Dat is in ieder geval mooi, zeker gezien ik sinds de xbox 360 geen xbox games meer heb gespeeld! Maar is toch slecht dat xbox game studios niks nieuws heeft voor een nieuwe console launch, voor huidige xbox bezitters is er dan toch vrij weinig nieuws te spelen dadelijk in november behalve multiplatform games.

Hopelijk laat Halo infinite niet te lang op zich wachten en komen ze toch nog met een verrassing uit de hoge hoed

Playstation 5

• Stylze
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:00:
[...]

Nee ik bedoel exclusives voor Xbox.
Kijk maar eens op Google, zoveel moeite kost dat toch niet?
Letterlijk 2e resultaat als je zoekt op Xbox series x exclusives... https://www.techradar.com/news/xbox-series-x-games-list
Ik heb het over tijdens de launch he niet een jaar later.

Playstation 5

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:10

justifire

Shut up and squat !!

Wom schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:46:
[...]

The Falconeer ! *O* _/-\o_ *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wom

Wom

Stylze schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:01:
[...]

Dat is in ieder geval mooi, zeker gezien ik sinds de xbox 360 geen xbox games meer heb gespeeld! Maar is toch slecht dat xbox game studios niks nieuws heeft voor een nieuwe console launch, voor huidige xbox bezitters is er dan toch vrij weinig nieuws te spelen dadelijk in november behalve multiplatform games.

Hopelijk laat Halo infinite niet te lang op zich wachten en komen ze toch nog met een verrassing uit de hoge hoed
Halo Infinite is nog een jaar weg, als ik moest gokken. Het is jammer, maar denk dat het uitstel de game alleen maar goed kan doen. Al was het maar voor de publieke opinie, die na het zien van de eerste beelden niet positief was.

Het is inderdaad jammer te noemen dat er verder geen grote first party titel bij release beschikbaar is (los van Gear Tactics, die op PC eerder is uitgekomen). Of er moet nog een verrassing ergens deze maand komen (want niet alle 1st party studios hebben al games laten zien).

Maar in jouw geval zou de XSX juist een hele goede aanschaf zijn. Want icm. Game Pass kun je echt hopen aan nieuwe content spelen die op de One is uitgekomen. Een groot deel er van komt dan ook nog eens met een next-gen update, zodat het er nog eens beter uit ziet ook.

Er zijn nog een aantal titels die ook een releasedatum in 2020 hebben en nog niet zijn uitgesteld, maar ik denk dat COVID een aantal schema's redelijk overhoop hebben gehaald. Dat zal bij XGS niet anders zijn.

• Stylze
Wom schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:07:
[...]

Halo Infinite is nog een jaar weg, als ik moest gokken. Het is jammer, maar denk dat het uitstel de game alleen maar goed kan doen. Al was het maar voor de publieke opinie, die na het zien van de eerste beelden niet positief was.

Het is inderdaad jammer te noemen dat er verder geen grote first party titel bij release beschikbaar is (los van Gear Tactics, die op PC eerder is uitgekomen). Of er moet nog een verrassing ergens deze maand komen (want niet alle 1st party studios hebben al games laten zien).

Maar in jouw geval zou de XSX juist een hele goede aanschaf zijn. Want icm. Game Pass kun je echt hopen aan nieuwe content spelen die op de One is uitgekomen. Een groot deel er van komt dan ook nog eens met een next-gen update, zodat het er nog eens beter uit ziet ook.

Er zijn nog een aantal titels die ook een releasedatum in 2020 hebben en nog niet zijn uitgesteld, maar ik denk dat COVID een aantal schema's redelijk overhoop hebben gehaald. Dat zal bij XGS niet anders zijn.
Ja precies heb heel veel zin in Gears en Forza! Verder wil ik AC valhalla halen en Fifa 21 dus bij release dan wel meer dan genoeg te spelen.. In December komt Outriders ook nog uit :+ Moet goedkomen

Playstation 5

• Wom

Wom

Stylze schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:13:
[...]

Ja precies heb heel veel zin in Gears en Forza! Verder wil ik AC valhalla halen en Fifa 21 dus bij release dan wel meer dan genoeg te spelen.. In December komt Outriders ook nog uit :+ Moet goedkomen
Dat is ook de juiste manier. Er komen flink wat grote titels uit eind dit jaar (vergeet Cyberpunk niet), waardoor er veel te spelen is zodra je een XSS of XSX in huis haalt. Zeker met de gratis Game Pass periode die krijgt, is er meer te spelen dan dat je tijd hebt. En je kunt, dankzij de toevoeging van EA Play aan Game Pass, de nieuwe Fifa direct 10 uur proberen, zonder aanschaf. Precies zoals dat voorheen ook kon bij EA Play/EA Access. Nee, het argument dat er niks te spelen is gaat zeker niet op hoor :)

• justifire
  • Laatst online: 10:10

justifire

Shut up and squat !!

Akira Yamaoka :o _/-\o_ :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Mavel 128

Mavel 128

Blaauw87 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:49:
[...]

Kreeg je maar zo'n GPS signaal zoals je soms bij de pizza bezorger ook krijgt ;)
Om hem aan het begin van de wijk vast op te wachten, scheelt al gauw weer 10 minuten :D

Verwijderd

Mavel 128 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:28:
[...]

Om hem aan het begin van de wijk vast op te wachten, scheelt al gauw weer 10 minuten :D
Zou hem toch maar even buiten in ontvangt nemen, want steeds vaker een briefje of mailtje dat wij niet thuis waren maar dat dit echt wel het geval was. B)

Zowel bij DHL als Post.nl :/

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:09
Klopt het dat ze recent bekend gemaakt hebben dat de Gears Tactics port uitkomt als launch game?
Recent, als in.. na de mededeling van Halo?
Goeie keuze imo, best een goede game.

Ergens blijf ik het jammer vinden dat ze Flight Simulator niet klaar hebben voor release.
Had een fantastische launch titel kunnen zijn.
Maar gezien de tech snap ik dat ze eerst de Windows versie volledig gesettled willen hebben, daar hoort het ook thuis.

[ Voor 16% gewijzigd door PepieNL op 15-09-2020 17:19 ]

• Martinspire
Tablet + wifi-camera = win :P

• MRE-Inc

MRE-Inc

*knip* doe maar niet...

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 15-09-2020 23:19 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 19:06
Er zou toch nog een presentatie van MS komen omdat ze van 3 studio's nog niets hebben getoond?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:51
Hoop eigenlijk nog op nieuws wanneer de enhanced versie van Cyberpunk komt... Anders ga ik die maar op de pc spelen, liever niet maar ja.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Lekker Ventje
Zal hoogstwaarschijnlijk ergens in 2021 komen maar ik vraag me af of je veel verschil gaat zien. Zelfs op youtube ziet het er al goed uit nu.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Phusebox
Lekker Ventje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:29:
Zal hoogstwaarschijnlijk ergens in 2021 komen maar ik vraag me af of je veel verschil gaat zien. Zelfs op youtube ziet het er al goed uit nu.
Op YouTube staan alleen PC video's denk ik... Op de One X gaat het echt wel minder zijn.

En ray tracing gaat wel een verschil maken hoor qua visuals.

• Lekker Ventje
Net Bol.com gesproken en daar werd mij gezegd dat er geen tijd in het systeem stond en de betreffende persoon gaat er dus vanuit dat er vanaf middernacht te bestellen is.

• Phusebox
Lekker Ventje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:50:
Net Bol.com gesproken en daar werd mij gezegd dat er geen tijd in het systeem stond en de betreffende persoon gaat er dus vanuit dat er vanaf middernacht te bestellen is.
Gaat denk ik niet zo'n vaart lopen. Maar weinig mensen met een Xbox in verhouding.

• Lekker Ventje
Phusebox schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:53:
[...]

Gaat denk ik niet zo'n vaart lopen. Maar weinig mensen met een Xbox in verhouding.
Klopt, maar dat betekent dus dat je niet tot midden op de dag hoeft te wachten.

• Stylze
Lekker Ventje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:55:
[...]

Klopt, maar dat betekent dus dat je niet tot midden op de dag hoeft te wachten.
Is het even checken na middernacht wel waard in ieder geval:)

Playstation 5

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Geen idee over NL maar in Belgie zijn de Xbox corners in de meeste shops echt wel klein ( Dreamland heeft bv +- 75 Xbox items op hun site en 200+ PS items en bijna 200 Switch items ) en nagenoeg weinig tot niet populair, het feit dat ik op de One X launch om 15u nog een exemplaar bij Dreamland zo uit het rek heb genomen of dat MM Keyserlei een pallet van ongeveer 35 stuks zo los te koop had om 11u nog zegt genoeg.

Dat bedoel ik zeker niet slecht ( ik heb 36 maanden GPU klaarstaan en ga een Series X halen ) maar of je er nu als de kippen moet bij zijn en tussen middernacht en 9u continu moet refreshen bij Xbox denk ik nu niet.
Ik heb dat toen enkel maar bij de Scorpio editie gezien, de gewone was zelfs 3 dagen voor release hier nog bij verschillende shops te pre-orderen.

Verwijderd

Net mail van Microsoft dat de Xbox series S en X vanaf 22 september zijn te bestellen/reserveren - pre order d:)b

• BM

BM

Moderator Spielerij
Doen we beetje lief tegen elkaar? ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Caayn
  • Niet online
Ik wordt een beetje bang. Ik heb zojuist een promotie/reclame e-mail van MS Store NL ontvangen dat wij straks de XSS|X kunnen reserveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 16-09-2020 07:47 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:11
Caayn schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:43:
Ik wordt een beetje bang. Ik heb zojuist een promotie/reclame e-mail van MS Store NL ontvangen dat wij straks de XSS|X kunnen reserveren.
Heb jij je ingeschreven voor zo’n update?

• Caayn
  • Niet online
Mosin schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:04:
[...]

Heb jij je ingeschreven voor zo’n update?
Jup, de e-mail is binnen gekomen op het e-mailadres wat ik daarvoor had opgegeven. Ik heb niks ontvangen op het mailadres van mijn MS account, promotie mails staan (deels) aan.

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

GmR

Onderaan de mail staat "Dit is 1 van de 2 transactionele e-mails die je ontvangt om je op de hoogte te stellen van de beschikbaarheid van dit product.".... dus er komt wellicht nog een mail tussen nu en 10 november... misschien zelfs voor 22 september! _/-\o_

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:21
GmR schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:36:
[...]

Onderaan de mail staat "Dit is 1 van de 2 transactionele e-mails die je ontvangt om je op de hoogte te stellen van de beschikbaarheid van dit product.".... dus er komt wellicht nog een mail tussen nu en 10 november... misschien zelfs voor 22 september! _/-\o_
De volgende mail krijg je zodra hij te bestellen is ;)

Lichtpuntje...

• disguisedpotato
  • Laatst online: 03-07 08:25
Excuses voor de halve off-topic, maar de XSX en PS5 zijn allebei zo goed dat ik nu nog steeds niet weet welke ik als eerste ga halen! Aan het begin van de vorige generatie was ik van beiden niet overtuigd.

Ik neig iets meer naar XSX omdat ik al een PS4 Pro heb en ik game pass wel erg aantrekkelijk vind. Ik heb echt het idee dat Xbox het ‘next-gen ecosysteem’ heeft. Uiteindelijk komen ze er wel allebei :).

Iets anders: ik begrijp niet waarom ze flight simulator niet als launch titel zouden kunnen hebben. Er hoeft amper geport te worden lijkt me, alleen de settings een beetje tweaken en een goede interface en control schema maken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

disguisedpotato schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:45:
... alleen de settings een beetje tweaken en een goede interface en control schema maken?
Ik heb geen idee maar ik kan me voorstellen dat een control schema nog niet zo makkelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://www.pilotweb.aero/polopoly_fs/1.5860418.1548089543!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_630/image.jpg
versus
Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4668/as-images.apple.com/is/HNKT2_AV1?wid=1144&hei=1144&fmt=jpeg&qlt=95&op_usm=0.5,0.5&.v=1590088174000

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:11
Caayn schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:16:
[...]
Jup, de e-mail is binnen gekomen op het e-mailadres wat ik daarvoor had opgegeven. Ik heb niks ontvangen op het mailadres van mijn MS account, promotie mails staan (deels) aan.
Ik schrok al, begon al te denken dat ik me niet ingeschreven had :p
Zat op het verkeerde email adres te kijken, haha :z

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 16-09-2020 08:50 ]

• disguisedpotato
MAX3400 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:48:
[...]

Ik heb geen idee maar ik kan me voorstellen dat een control schema nog niet zo makkelijk is.

[Afbeelding]
versus
[Afbeelding]
Haha touché, maar daar zou je toch wel een oplossing voor moeten kunnen vinden ;)

• Stylze
Straks als in 22 september? Want dat staat toch ook gewoon op de xbox website?
Ze gaan het dan toch niet opeens eerder al doen

Playstation 5

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
versus
[Afbeelding]
Als die man gewoon de ‘autopilot button’ had gekocht dan was ie een stuk sneller klaar :+

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03

Nogne

>.<

Excuses voor de halve off-topic, maar de XSX en PS5 zijn allebei zo goed dat ik nu nog steeds niet weet welke ik als eerste ga halen! Aan het begin van de vorige generatie was ik van beiden niet overtuigd.

Ik neig iets meer naar XSX omdat ik al een PS4 Pro heb en ik game pass wel erg aantrekkelijk vind. Ik heb echt het idee dat Xbox het ‘next-gen ecosysteem’ heeft. Uiteindelijk komen ze er wel allebei :).

Iets anders: ik begrijp niet waarom ze flight simulator niet als launch titel zouden kunnen hebben. Er hoeft amper geport te worden lijkt me, alleen de settings een beetje tweaken en een goede interface en control schema maken?
Zit zelf ook nog in dubio welke ik als eerst ga bestellen, liefst de XSX. Maar aan de andere kant kan ik de meeste games nog spelen op de XOX. En veel PS exclusives heb ik laten liggen, dus aan de PS kant heb ik nog wel wat in te halen.

Ik heb al besloten om de upgrade van mijn videokaart uit te stellen, dus mogelijk bestel ik ze alsnog allebei.

PS/XBL: Nogne

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik had hem ook. Begin van de week overigens ook ééntje, maar die was van xboxreps@engame.xbox.com en deze is echt van microsoftstore@microsoftstoreemail.com

Je krijgt er trouwens nog eentje :)
Dit is 1 van de 2 transactionele e-mails die je ontvangt om je op de hoogte te stellen van de beschikbaarheid van dit product

• Caayn
  • Niet online
Stylze schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:01:
[...]

Straks als in 22 september? Want dat staat toch ook gewoon op de xbox website?
Ze gaan het dan toch niet opeens eerder al doen
22 september inderdaad. Ging mij er vooral omdat ik een Nederlands marketing mailtje had ontvangen over Xbox net na het gespreksonderwerp van de afgelopen pagina ;)
MRE-Inc schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:11:
[...]

Ik had hem ook. Begin van de week overigens ook ééntje, maar die was van xboxreps@engame.xbox.com en deze is echt van microsoftstore@microsoftstoreemail.com

Je krijgt er trouwens nog eentje :)

[...]
Twee in één week :o

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:27

Ik zat met diezelfde lastige keuze. Die heb ik inmiddels gemaakt en ik ga toch eerst voor de Xbox Series X, gewoonweg omdat ik momenteel meer vertrouwen heb ik Microsoft. Het signaal wat ze uitsturen (op de onlogische, onduidelijke namen na) vindt ik gewoon veel vertrouwen geven in de toekomst. Je krijgt veel waar voor je geld.

De PS5 komt er uiteindelijk ook voor de exclusives, want daar is Sony gewoon beter in, maar met launch hebben ze niks wat mij boeit. Ik koop geen PS5 voor Ratchet & Clank of een Spider-Man add-on.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afhankelijk van de prijssetting van de PS5 DE vandaag neig ik op dit moment heel erg naar allebei op day 1. Maar zeker in het begin is de XsX voor mij gewoon interessanter. Erg veel interessante launchtitels zie ik niet voor mij, dus zal het op beiden vooral BC titels zijn die ik ga spelen. En op dat punt heeft MS het een en ander laten zien aan echte verbeteringen, bij de PS5 mis ik dat een beetje. Daar lijkt het vooralsnog een PS4 pro ervaring met stabielere framerates te worden.

Als ik maar geld voor 1 machine zou hebben zou ik voor de XsX gaan. Mijn verwachting is dat die op gebied van de multiplats iets beter is. (Zal echt niet veel wezen, maar goed je moet ooit ergens de nadruk op leggen bij een keuze :D )

Maar ben blij dat ik in een welvarend land als Nederland woon dat ik die keuze niet hoef te maken :D
/edit: ik weet dat dit niet voor iedereen geld, maar in Nederland is die kans wel groter dan bijvoorbeeld (ik noem maar wat) Slowakije

[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-09-2020 09:27 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

[...]

[Afbeelding]
versus
[Afbeelding]
Elite: Dangerous en Farming Sim hebben, IMHO, aangetoond dat het best mogelijk is om met de beperkt aantal knoppen toch heel veel te doen.

Daarbij is de LB en RB een soort shift toets waardoor bijvoorbeeld de "B" een andere functie krijgt. Zo kun je totaal 4 functies toevoegen aan de B. 1: B, 2: LB+B, 3: RB+B, 4: LB+RB+B

En als je het een tijdje speelt voelt het heel natuurlijk aan op gegeven moment. Je hebt nog steeds wel beperkingen toz van een pc maar in die 2 games hebben ze de belangrijke dingen daar onder kunnen brengen.

Tevens verwacht ik dat FS2020 ook wel KB+Muis support zal hebben op de console.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

[Afbeelding]
versus
[Afbeelding]
Volgens mij is er al een aardig werkende control-scheme voor de Xbox controller in de huidige FS versie. Dus dat zal wel moeten kunnen :)

Xbox

• disguisedpotato
Player1S schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:37:
[...]

Elite: Dangerous en Farming Sim hebben, IMHO, aangetoond dat het best mogelijk is om met de beperkt aantal knoppen toch heel veel te doen.

Daarbij is de LB en RB een soort shift toets waardoor bijvoorbeeld de "B" een andere functie krijgt. Zo kun je totaal 4 functies toevoegen aan de B. 1: B, 2: LB+B, 3: RB+B, 4: LB+RB+B

En als je het een tijdje speelt voelt het heel natuurlijk aan op gegeven moment. Je hebt nog steeds wel beperkingen toz van een pc maar in die 2 games hebben ze de belangrijke dingen daar onder kunnen brengen.

Tevens verwacht ik dat FS2020 ook wel KB+Muis support zal hebben op de console.
Dit doet me ook denken aan: Ik hoop echt dat ze een goede besturing voor AoE weten te vinden op de Xbox.

Tuurlijk AoE hoort eigenlijk thuis op PC maar als ik tegen anderen speel die ook gelimiteerd zijn door een controller vind ik het niet zo erg dat de besturing niet optimaal is.

Ik vind het trouwens wel frappant dat Xbox geen gyro heeft toegevoegd aan de controller, gyro aiming lijkt wel een dingetje te worden en dit zou misschien ook fijn werken voor AoE. Mocht je niet weten wat ik bedoel: https://www.youtube.com/watch?v=HZUiWHnTqS8

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

disguisedpotato schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:20:
[...]

Ik vind het trouwens wel frappant dat Xbox geen gyro heeft toegevoegd aan de controller, gyro aiming lijkt wel een dingetje te worden en dit zou misschien ook fijn werken voor AoE. Mocht je niet weten wat ik bedoel: https://www.youtube.com/watch?v=HZUiWHnTqS8
misschien moet je er gewoon aan wennen maar dat lijkt mij dus echt helemaal niks. Ik hou mijn controller nooit stil genoeg om dat optimaal te kunnen gebruiken. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Blaauw87
Mavel 128 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:28:
[...]

Hehe, en dan als volwassen man hysterisch naar het busje toe rennen oOo
NUMMER 129?! HEB JE DIE OOK? ÉÉN TWEE NEGEN!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik kan opzich voor de duidelijkheid de topicwarning nog wat groter maken, maar ik had gehoopt dat het zo ook wel duidelijk was? :p

Xbox

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door bram1984 op 16-09-2020 11:40 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:58
Vreemd, de posts hierboven die aanleiding gaven tot mijn post inzake pro/con PeeEs-Vijf vs XSX mogen blijkbaar wel nog blijven staan...

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 16-09-2020 11:43 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
ik snap hem ook niet. ik zie een pc vs xbox series x post.

Laten we het erop houden dat de spanning begint op te lopen aan beide kanten.

Waar ik benieuwd naar ben is of op de XSX nog aanvullende titels van de 360 BC meegenomen gaan worden. Het is al een aardige set, maar kan altijd meer bij.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
Henkje.doc schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:52:

Laten we het erop houden dat de spanning begint op te lopen aan beide kanten.

Waar ik benieuwd naar ben is of op de XSX nog aanvullende titels van de 360 BC meegenomen gaan worden. Het is al een aardige set, maar kan altijd meer bij.
Ik kan me vergissen, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat Microsoft het BC programma weer oppakt wanneer Xcloud up and running is.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:15
Dus ik hoef mij geen zorgen te maken er een Series X te pre-orderen op 22 september? Ik ben van plan dat in de Microsoft Store te doen.

In het VK begint de pre-order om 08:00 uur trouwens.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

https://www.xboxachieveme...-for-Xbox-Series-X/S.html

Polish studio Starward Industries has announced their first game, The Invincible, a new first-person sci-fi thriller coming to Xbox Series X.

The team at Starward Industries has some excellent pedigree among their ranks, with veteran developers from CD Projekt, Bloober Team and Techland joining forces. The Invincible is based on the influential 1964 sci-fi novel of the same name from author Stanis?aw Lem, so it's a good thing these developers know how to make a good video game adaptation of a Polish novel, isn't it?

The Invincible sees you playing as a scientist on a life-or-death rescue mission on a hostile alien planet. The game's setting is described as "retro-future atompunk", with advanced analogue technology that will be familiar to fans of the Alien franchise, and will feature a non-linear story that is shaped by your choices and relationships.

We've not got a trailer yet, just a video teasing some of the music in the game, but the screenshots look absolutely gorgeous, and you can check those out down below.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Henkje.doc
Mavel 128 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:21:
Ik vond ervoor naar Duitsland rijden ook wel wat hebben, maar om toch zeker te zijn pre-order ik hem via MS. Dan maar elke 5 minuten de track en trace refreshen :+
Soort van road trip. Ja heeft idd wel wat. Dagje uit van maken.

Is leuker dan avondje de F5 knop betasten ;)

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 08:51
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2020 @ 06:51:
Net mail van Microsoft dat de Xbox series S en X vanaf 22 september zijn te bestellen/reserveren - pre order d:)b
Ik ben eens benieuwd of nu de vaste stores komen met een leuke actie, bij MS bestellen is meestal maar karig.
Prijs zal bij ze allemaal hetzelfde zijn, maar misschien MM er nog iets bij doet....

Echter aan de andere kant is het qua garantie bij MS nooit een probleem, altijd goed geregeld is mijn ervaring.

• Twixie
Henkje.doc schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:52:
Toegegeven, eerst had ik een post over PeeEs-Vijf eerst of XSX eerst, aangezien hierboven al enkele anderen ook gepost hadden over hetzelfde dilemma (wat blijkbaar geen probleem was :P). Daarin gaf ik ook aan dat ik ondertussen ook een gaming PC had. Daarop repliceerde @bram1984 dat ik dan wel al een platform heb voor alle GPU en Microsoft specifieke games.
Ik vermoed dat dilemma-posts enkel mogen als de conclusie is dat je direct een XSX gaat halen :P. Ik vind het zelf ook een beetje belachelijk want dit is een kroeg-topic, en zolang het maar geen gebash is op andere platformen vind ik dit nuttige informatie, maar hey, topic-starters/mods zijn de baas.

Om dan toch deels on-topic terug te komen: klopt het dan dat games die op Xbox uitkomen, ook meestal/altijd op PC uitkomen ?

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16
Nogne schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:10:
[...]

Zit zelf ook nog in dubio welke ik als eerst ga bestellen, liefst de XSX. Maar aan de andere kant kan ik de meeste games nog spelen op de XOX. En veel PS exclusives heb ik laten liggen, dus aan de PS kant heb ik nog wel wat in te halen.

Ik heb al besloten om de upgrade van mijn videokaart uit te stellen, dus mogelijk bestel ik ze alsnog allebei.
Hier idem. Ga toch voor de PS5, gezien je inderdaad voorlopig de nieuwe Xbox games ook prima op de XOX kan spelen...een console waar ik super blij mee ben. Nog een grote backlog ook. Maar een PS heb ik nog nooit gehad, dus qua exclusives weer even wat anders. Best of two worlds dan. Kan gewoon blijven gamen op de XOX, maar kan ook PS games gaan spelen. Consument wint hier O+ De XOX kan ik altijd nog vervangen voor de series X wanneer die wens er is/er meer games zijn die bv echt beter spelen op de series X.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-10 19:55
Twixie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:21:
[...]
Om dan toch deels on-topic terug te komen: klopt het dan dat games die op Xbox uitkomen, ook meestal/altijd op PC uitkomen ?
"Meestal" wel, niet altijd. Deels zijn het ook timed exclusives.

Ik kan me eigenlijk wel redenen bedenken om bij een Game PC juist te gaan voor een Xbox console. Gamepass Ultimate is een mooie aanvulling, want zo kun je naast de PC-games ook games spelen die alleen op de console uitkomen. Die zijn er namelijk wel veel meer, maar die komen dus uit op zowel de Xbox als Playstation. Met één abo bedien je dus twee platformen.

• Henkje.doc
Twixie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:21:
[...]

Toegegeven, eerst had ik een post over PeeEs-Vijf eerst of XSX eerst, aangezien hierboven al enkele anderen ook gepost hadden over hetzelfde dilemma (wat blijkbaar geen probleem was :P). Daarin gaf ik ook aan dat ik ondertussen ook een gaming PC had. Daarop repliceerde @bram1984 dat ik dan wel al een platform heb voor alle GPU en Microsoft specifieke games.
Ik vermoed dat dilemma-posts enkel mogen als de conclusie is dat je direct een XSX gaat halen :P. Ik vind het zelf ook een beetje belachelijk want dit is een kroeg-topic, en zolang het maar geen gebash is op andere platformen vind ik dit nuttige informatie, maar hey, topic-starters/mods zijn de baas.

Mods hebben in mijn ogen oa als functie om orde te bewaken. Baas zijn gaat in mijn ogen iets te ver ;). Ben geen hond :)

Wat betreft de games die op de xbox uitkomen krijgen niet in alle gevallen een pc port, maar je kunt er tegenwoordig wel steeds vaker van uitgaan.

Andersom is overigens minder vaak het geval. In de huidige gamepass zitten daar voldoende voorbeelden in.

Voor mij kunnen beide platformen prima naast elkaar staan en vullen deze elkaar prima aan.

• Finraziel
  • Laatst online: 11:49
Feedback op moderatie binnen Spielerij
Als je daar een stukje terug leest staat er ook een mooie uitleg over hoe de mods te werk gaan en waarom sommige posts wel blijven staan en sommige niet.

Gamertag: FinrazielNL

• MonteurX
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 12:10
Is er een tijdstip bekend wanneer we kunnen bestellen? Of word het om 21e 23:59 nonstop F5en ?

• Stylze
ben2513 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:03:
Dus ik hoef mij geen zorgen te maken er een Series X te pre-orderen op 22 september? Ik ben van plan dat in de Microsoft Store te doen.

In het VK begint de pre-order om 08:00 uur trouwens.
Ja las ik ook dat zou dus 09:00 hier zijn en middernacht in de verenigde staten, zal wel wereldwijd zijn dat pre order beginnen dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 16-09-2020 13:04 ]

Playstation 5

• Stylze
Alwayshappyz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:37:
[...]

Hier idem. Ga toch voor de PS5, gezien je inderdaad voorlopig de nieuwe Xbox games ook prima op de XOX kan spelen...een console waar ik super blij mee ben. Nog een grote backlog ook. Maar een PS heb ik nog nooit gehad, dus qua exclusives weer even wat anders. Best of two worlds dan. Kan gewoon blijven gamen op de XOX, maar kan ook PS games gaan spelen. Consument wint hier O+ De XOX kan ik altijd nog vervangen voor de series X wanneer die wens er is/er meer games zijn die bv echt beter spelen op de series X.
Voor mij dus andersom , ben voor playstation 4 gegaan maar vroeger de eerste XboX gehad. Maar nu dus voor xbox series X want mis Halo en gears etc gewoon wel echt. Denk alleen wel dat je je erg gaat irriteren aan de laadtijden tijdens het spelen op je XBO terwijl je ook ps5 hebt gezien die echt rete kort gaan zijn bij de next gen:) Dat is ook 1 van de belangrijkste verschillen voor mij aangezien ik me daar met de current gen dood aan erger, dat ik langer in laadschermen zit dan aan het spelen te zijn.

Maar ben wel benieuwd hoe het gaat zijn over 2 jaar als je de echte next gen games gaat krijgen die volledige kracht van de nieuwe consoles gaan benutten, gaan we dan weer lange laadtijden krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 16-09-2020 13:11 ]

Playstation 5

• Twixie
Finraziel schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:47:
Als je daar een stukje terug leest staat er ook een mooie uitleg over hoe de mods te werk gaan en waarom sommige posts wel blijven staan en sommige niet.
Ik hoef daar niet te lezen om te zien dat @BM hier een compleet random ingreep gedaan heeft. Er stonden al minstens 3 andere posts die het ook hadden over een PS5 vs XSX kopen bij launch (wat voor mij ook gewoon een interessante discussie is). Ik post mijn gelijkaardige twijfel, op een compleet neutrale/volwassen manier, en ineens is het dat *ik* de gigantische TW niet gelezen heb. Overigens haalt hij ook 2 vervolg-posts weg die eigenlijk over PC vs XSX gingen en niets met PS5 te maken hadden... 8)7

Maar bon, genoeg geërgerd, BM zal gewoon nog niet goed wakker geweest zijn. En als hij consistent is, mag hij ondertussen al minstens 10 andere posts gaan weghalen... O-)
Pagina: 1 ... 66 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden