Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.650 views

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:55

Wom

Hoezo zou het een matige 360-versie zijn? Er gaan geen native textures voor 4K-resolutie bestaan inderdaad, maar je krijgt er oa. HDR voor terug. Daarnaast zijn er games bij die op het dubbele aantal FPS gaan lopen. Het zal ten alle tijden beter draaien en eruit zien op de XSS dan op de 360, naar mijn bescheiden mening.

Het is nu niet dat 360/XBO games die updates voor de One X kregen complete remasters waren. Het was vooral de 4K-resolutie die een groot verschil maakte, maar de XSS is sowieso geen 4K-console.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De verhoogde resolutie op de XB1X voor 360 games is toch wel een gigantische stap omhoog in image quality, zelfs met de originele assets, ten opzichte van de originele (doorgaans) sub-720p op de originele Xbox 360.

Ook op een 1080p scherm ziet een 360 game op de XB1X er stukken beter uit, dankzij de downsampling, ten opzichte van de originele 360 hardware.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Koning-Admiraal schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:30:
[...]
Liggend zou het sowieso bij jou moeten lukken, staand is nog even de vraag hoe hoog je kastje aan de binnenkant is.
Ja? Want zelfs liggend twijfel ik of de grote ventilator aan de zijkant :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:51

L23

G_Dragon schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:01:
[...]

Ja? Want zelfs liggend twijfel ik of de grote ventilator aan de zijkant :o
Staand past toch niet of haal je dan een plankje weg? Liggend lijkt mij geen enkel probleem, er is genoeg ruimte om de Xbox One X heen, dus ook bij de Xbox Series X.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:56:
De verhoogde resolutie op de XB1X voor 360 games is toch wel een gigantische stap omhoog in image quality, zelfs met de originele assets, ten opzichte van de originele (doorgaans) sub-720p op de originele Xbox 360.

Ook op een 1080p scherm ziet een 360 game op de XB1X er stukken beter uit, dankzij de downsampling, ten opzichte van de originele 360 hardware.
Bij de eerste show van MS hadden we toch een video van een 360 spel dat zonder softwarematige optimalisaties, maar alleen de hardwarematige van de Series X zelf er veel beter uitzag dan het origineel?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
L23 schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:09:
[...]

Staand past toch niet of haal je dan een plankje weg? Liggend lijkt mij geen enkel probleem, er is genoeg ruimte om de Xbox One X heen, dus ook bij de Xbox Series X.
Ja mijn vriendin had nog het idee om een gat in het plankje te zagen zodat hij er precies rechtop in past.
Maar dat was alleen een idee wanneer de Xbox Series X er niet liggen in zou passen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wom

Wom

ArthurMorgan schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:10:
[...]

Bij de eerste show van MS hadden we toch een video van een 360 spel dat zonder softwarematige optimalisaties, maar alleen de hardwarematige van de Series X zelf er veel beter uitzag dan het origineel?
Klopt, dat kwam mede door de auto-HDR functie, die ook bij SDR titels HDR kan toepassen: https://www.theverge.com/...ic-hdr-support-framerates

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wom schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:14:
[...]

Klopt, dat kwam mede door de auto-HDR functie, die ook bij SDR titels HDR kan toepassen: https://www.theverge.com/...ic-hdr-support-framerates
Klopt, maar ik meende dat er ook een veel betere drawing distance en een enorm goede upscale was. Zal even zoeken of ik hem kan vinden.

/edit, zonder titel lukt het me niet echt zo snel. helaas.. misschien dat iemand anders hem nog weet.

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-09-2020 13:22 ]

• Caayn
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:10:
[...]

Hardwarematige optimalisaties kunnen enkel zorgen voor een stabielere framerate/resolutie. Software optimalisaties kunnen zorgen voor aanpassingen in de render pipeline zoals een hogere resolutie, geforceerd LOD modellen, texture filteringen, etc.

Maar je hebt gelijk. MS heeft een hele berg verbeteringen laten zien voor de XSX. De XSS zal ongetwijfeld ook verbeteringen krijgen voor 360 en OG Xbox games.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:29

HollovVpo1nt

I like gadgets

Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:19:
[...]
Hardwarematige optimalisaties kunnen enkel zorgen voor een stabielere framerate/resolutie. Software optimalisaties kunnen zorgen voor aanpassingen in de render pipeline zoals een hogere resolutie, geforceerd LOD modellen, texture filteringen, etc.

Maar je hebt gelijk. MS heeft een hele berg verbeteringen laten zien voor de XSX. De XSS zal ongetwijfeld ook verbeteringen krijgen voor 360 en OG Xbox games.
Je vergeet een belangrijke: texture filtering. Halo 5 op de One X heeft aanzienlijke betere texture filtering zondat er iets is aangepast aan de code.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Eigenlijk zou het wel handig zijn als MS snel met een handige video van 30-60 minuten uitkomt om de info van de laatste zes maanden eens ‘casual samen te vatten’ met:
1. Uitleg en verschillen toegelicht van de XBSX en XBSS
2. Gameplay van beiden consoles (liefste de zelfde games zodat de verschillen duidelijk zijn)
3. Toelichting van wat er allemaal in de verpakking zit (extra game/Gamepass bijvoorbeeld)
4. Eventueel nog een paar teasers van onaangekondigde games/developers

Nu is alle info zo versplinterd te vinden, een samenvatting met bovenstaande toelichting zou mooi zijn in aanloop naar de pre-order en release date.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wom schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:30:
Wom in "[Xbox One/Windows 10] Gears 5" O-)

Achter die post zit linkje naar download van Gears 5 120FPS gameplay. Downloaden is nodig, wat YT ondersteund 120FPS nog niet begrijp ik uit dat bericht.
Geloof dat iemand het linkje gesloopt heeft want dit is de info die ik uit MediaInfo krijg
General
Complete name : C:\Users\OctagonQontrol\Desktop\LKDEMO5_1920x1080_AACAudio_8010.mp4
Format : MPEG-4
Format profile : Base Media
Codec ID : isom (isom/iso2/avc1/mp41)
File size : 189 MiB
Duration : 3 min 14 s
Overall bit rate : 8 148 kb/s
Writing application : Lavf58.12.100

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.2
Format settings : CABAC / 4 Ref Frames
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, Reference frames : 4 frames
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Bit rate : 8 010 kb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 59.940 (60000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.064
Stream size : 186 MiB (98%)
Writing library : x264 core 155
Language : English
Codec configuration box : avcC

Audio
ID : 2
Format : AAC LC
Format/Info : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec ID : mp4a-40-2
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 128 kb/s
Channel(s) : 2 channels
Channel layout : L R
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 46.875 FPS (1024 SPF)
Compression mode : Lossy
Stream size : 2.97 MiB (2%)
Language : English
Default : Yes
Alternate group : 1

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 18:13
Notna schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:52:
[...]

Eens. Ik ga gewoon om middernacht 22-09 de site refreshen en daar een pre-order doen. Lijkt mij het beste mbt beschikbaarheid etc.

Vraag mij af hoe snel de site plat gaat omdat meer mensen met dit idee komen :+
Thanks allebei, dan ga ik daar ook voor.

Als hij het dan idd maar blijft doen .... ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ArthurMorgan schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:38:
De X is niet mooi, maar in/op mijn kast gaat hij ook niet opvallen. De PS5 daarentegen vind ik echt spuuglelijk. Hij komt er (op den duur) wel maar ik wacht eigenlijk wel graag tot hij ook in het zwart is... :D

De S gaat me steeds meer bevallen en denk er sterk over om die naast de X maar gelijk op day one te halen. Mooi even bij mijn computer monitor zetten om daar even wat snel te gamen tussendoor. Zal ik alleen wel over moeten gaan op alleen nog digitaal kopen. Heb nu ook mijn gamepass ultimate maar met 12 maanden (gewoon legaal voor 100 euro via livekaarten.nl) verlengt. Was ik niet echt van plan omdat ik maar weinig er echt gebruik van maak. Maar Mijn vader krijgt mijn oude one X, en ik geloof dat hij dan samen met mij daarvan gebruik kan maken met gameshare of zo. Kijk ik na volgend jaar wel weer verder.
Meningen verschillen, maar ik de Series X echt een plaatje. De Series S daarentegen not so much. Maar net als jij twijfel ik om naast de X ook (tzt in ieder geval) de S erbij te halen voor op de slaapkamer. Daar voldoet gamepass nog wel (de rest altijd op disc) namelijk.

De PS5 komt er hoe dan ook ook, maar man wat een gedrocht...misschien leuk voor "kinderen" van 15 die ook gek zijn op die Asus ROG hardware, voor mij te veel poespas, vreemde hoeken en te futuristisch. Vind ik de Series X simpelweg mooier, maar ook de manier waarop ze de hardware hebben opgebouwd intern vind ik lovenswaardig.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-10 20:36
Wom schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:48:
Hoezo zou het een matige 360-versie zijn? Er gaan geen native textures voor 4K-resolutie bestaan inderdaad, maar je krijgt er oa. HDR voor terug. Daarnaast zijn er games bij die op het dubbele aantal FPS gaan lopen. Het zal ten alle tijden beter draaien en eruit zien op de XSS dan op de 360, naar mijn bescheiden mening.

Het is nu niet dat 360/XBO games die updates voor de One X kregen complete remasters waren. Het was vooral de 4K-resolutie die een groot verschil maakte, maar de XSS is sowieso geen 4K-console.
Inderdaad, daar miste ik even iets.
Ik begreep (kan het verkeerd begrepen hebben), dat de Series S niet de specifieke One X game kan draaien, door het mindere geheugen.
Maar zoals @ArthurMorgan al aangeeft zal die automatische kwaliteits verbetering wel een troef kaart voor MS zijn. Dus dan zou dat nadeel wat betreft BC volledig weg vallen.
Maar goed, dan zouden we moeten afwachten hoe sterk deze optie uit de verf komt. Ik verheug me er wel op.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Gisteren de Xbox Series X gereserveerd bij Mediamarkt Ekkersrijt. Sta als tweede op de lijst ('s ochtends was pas de eerste reservering bij hun binnengekomen). Ben dus wel verzekerd van een exemplaar. :)

Moest € 50,- aanbetalen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 16:39

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Rivanov schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:25:
Gisteren de Xbox Series X gereserveerd bij Mediamarkt Ekkersrijt. Sta als tweede op de lijst ('s ochtends was pas de eerste reservering bij hun binnengekomen). Ben dus wel verzekerd van een exemplaar. :)

Moest € 50,- aanbetalen.
Ik ga voor een reservering bij Microsoft. Heb dat ook gedaan met mijn Surface Book 3. Deze was toen ook netjes binnen op de releasedatum.

Xbox Live: Miesjh NL

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Miesjh schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:26:
[...]

Ik ga voor een reservering bij Microsoft. Heb dat ook gedaan met mijn Surface Book 3. Deze was toen ook netjes binnen op de releasedatum.
Ik spreidt m'n kansen ook nog wel. Met de One X had ik ook meerdere reserveringen uitstaan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Caayn
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:34:
[...]

Je vergeet een belangrijke: texture filtering. Halo 5 op de One X heeft aanzienlijke betere texture filtering zondat er iets is aangepast aan de code.
Je bedoelt Halo 3? Halo 5 heeft een XB1X patch gekregen. Halo 3 draait op de XB1X met enkele software geïnjecteerde verbeteringen zoals de hogere resolutie (XB1X-1920p vs Xbox360-640p), verbeterde draw distance en texture filtering, daarbij is de originele game code niet gewijzigd.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 14-09-2020 14:38 ]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:35:
[...]
Je bedoelt Halo 3? Halo 5 heeft een XB1X patch gekregen. Halo 3 draait op de XB1X met enkele software geïnjecteerde verbeteringen zoals de hogere resolutie (XB1X-1920p vs Xbox360-640p), verbeterde draw distance en texture filtering, daarbij is de originele game code niet gewijzigd.
Digital Foundry heeft Halo 5 voor de Xbox One, Xbox One X zonder patch en Xbox One X met patch met elkaar vergeleken. De One X versie met patch was uiteraard het beste maar gek genoeg was texture filtering beter op de One X zonder patch. Maar Halo 3 was inderdaad ook een mooie verbetering.

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 14-09-2020 14:48 ]

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

LuisjeNL schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:51:
[...]

Er is een samenwerking met een kabel boer voor Xbox, die gaan kabels tot 10 meter maken voor de nieuwe consoles :)

Edit: Cable Matters offers a complete line of cables, adapters, docking stations and networking products for the home, office, and data center. They are excited to partner with Designed for Xbox on active optical HDMI cables. These cables will reliably deliver the next-generation graphics promised by the new console at distances up to 10 meters, a distance virtually unachievable with traditional HDMI cables

https://www.google.com/am...inuous-compatibility/amp/
Poeh... aan de prijs, hoor.
https://www.cablematters....hTerm=active+optical+hdmi

• Caayn
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:48:
[...]

Digital Foundry heeft Halo 5 voor de Xbox One, Xbox One X zonder patch en Xbox One X met patch met elkaar vergeleken. De One X versie met patch was uiteraard het beste maar gek genoeg was texture filtering beter op de One X zonder patch. Maar Halo 3 was inderdaad ook een mooie verbetering.
Check, nu snap ik wat je bedoelt :)

Dat is niet gek. De Xbox One X forceert v-sync en 16xAF (texture filtering) voor alle Xbox One games zonder XB1X patch. Dit wordt door de XB1X in de software afgedwongen. Vergelijkbaar met hoe je op een PC de texture filtering vanuit de GPU driver kan forceren zonder de game (setting) aan te passen.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 14-09-2020 14:53 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:39

Nogne

>.<

Dat is een HDMI 2.0 kabel geen 2.1. En het is echt niet nodig om zoveel geld te betalen voor een 2.0 kabel. Al word het wel spannend met 7.5m+ kabels.

PS/XBL: Nogne

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:47
Wacht maar tot ze hem groen maken en een "Series X compatibel" label eraan hangen })

Maar hoe meer producenten hoe beter uiteindelijk

Lichtpuntje...

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Nogne schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:53:
[...]
Dat is een HDMI 2.0 kabel geen 2.1.
Dus bedoel je dat 2.1 goedkoper gaat worden dan 2.0? Yes! :P
En het is echt niet nodig om zoveel geld te betalen voor een 2.0 kabel. Al word het wel spannend met 7.5m+ kabels.
@Phusebox gaf aan dat (bij hem) kabels vanaf 3 meter prut waren, dus Cable Matters was het antwoord daarop. Misschien kan jij hem een kabel aanbevelen die 5+ meter wel goed aankan? :)

• LuisjeNL
@Fireshade

Het ging bij de reactie op phusebox wel om 4k 120 kabel, oftewel HDMI 2.1 spec compatible.

Daarom begon ik over cable matters, wat Irma d Anders op het forum eens postte :)

[ Voor 28% gewijzigd door LuisjeNL op 14-09-2020 15:03 ]

Lichtpuntje...

• Nogne

Nogne

>.<

Fireshade schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:59:
[...]

Dus bedoel je dat 2.1 goedkoper gaat worden dan 2.0? Yes! :P

[...]

@Phusebox gaf aan dat (bij hem) kabels vanaf 3 meter prut waren, dus Cable Matters was het antwoord daarop. Misschien kan jij hem een kabel aanbevelen die 5+ meter wel goed aankan? :)
Ik gebruik zelf de HDMI kabel van de Xbox en vanaf me receiver naar de TV een high speed HDMI van de action.

• D-Ed
  • Niet online
Een flink aantal jaar geleden vond ik het echt belangrijk om de snelste/beste internet verbinding te hebben voor online shooters.. Tot op heden ook altijd mijn Xbox via utp aangesloten gehad..

De Series X wil ik ergens anders gaan plaatsen waar geen utp uit de muur komt. Wat denken jullie. Is wifi voldoende tegenwoordig? Om eerlijk te zijn speel ik niet meer zo 'voor het winnen' maar ik kan me nog steeds irriteren aan lag etc. Toch de moeite nemen een utp kabel door te trekken?

• Wom

Wom

D-Ed schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:12:
Een flink aantal jaar geleden vond ik het echt belangrijk om de snelste/beste internet verbinding te hebben voor online shooters.. Tot op heden ook altijd mijn Xbox via utp aangesloten gehad..

De Series X wil ik ergens anders gaan plaatsen waar geen utp uit de muur komt. Wat denken jullie. Is wifi voldoende tegenwoordig? Om eerlijk te zijn speel ik niet meer zo 'voor het winnen' maar ik kan me nog steeds irriteren aan lag etc. Toch de moeite nemen een utp kabel door te trekken?
Nu ben ik geen fanatieke online gamer, maar ik kwam er pas na een half jaar achter dat ik de Xbox helemaal niet op mijn switch had hangen. En ja, mijn ping in Gears 5 MP was gewoon laag. Valt of staat met hoe goed je WiFi is natuurlijk, maar voor mij bewees dit dat het prima kan.

Al zal bekabeld altijd stabieler zijn natuurlijk.

• D-Ed
  • Niet online
Wom schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:15:
[...]

Nu ben ik geen fanatieke online gamer, maar ik kwam er pas na een half jaar achter dat ik de Xbox helemaal niet op mijn switch had hangen. En ja, mijn ping in Gears 5 MP was gewoon laag. Valt of staat met hoe goed je WiFi is natuurlijk, maar voor mij bewees dit dat het prima kan.

Al zal bekabeld altijd stabieler zijn natuurlijk.
Ik ook niet meer zo zoals 'vroeger' idd. De wifi hier is gewoon goed. Ik kan het natuurlijk de komende maand ook ff proberen zonder de kabel erin denk ik nu aan duh! 8)7

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Rivanov schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:25:

Moest € 50,- aanbetalen.
Ik ook zojuist, was de eerste bij MM Utrecht The Wall. Vind het ook leuk om hem sochtends op te kunnen halen, maar spreid wel mijn kansen door ook bij Bol.com te reserveren op 22 sept. Die kan ik dan evt weer makkelijk annuleren of retourneren

Verwijderd

Steven030 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:33:
[...]

[...]maar spreid wel mijn kansen door ook bij Bol.com te reserveren op 22 sept. Die kan ik dan evt weer makkelijk annuleren of retourneren
Die kun je terug sturen mocht er wat mee zijn, de MediaMarkt zal hem niet terug nemen als je hem hebt gehaald in de winkel. Mocht er een defect aan zijn dan ben je helemaal zuur = reparatie

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:59
Denken jullie dat er schaarste zal zijn? meeste mensen gaan toch voor de playstation in NL, volgens mij kan je zelfs zonder reservering prima een xbox krijgen rond de release datum. Bij Xbox one was dit ook het geval als ik het me goed herinner.

Maar voor de zekerheid pre order plaatsen is natuurlijk sowieso verstandig

Playstation 5

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 08:25
D-Ed schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:12:

Ik vind WiFi meer dan goed genoeg. Ik heb met mijn (volgens mij redelijk crappy) Ziggo Connect Box een stabiele verbinding met een ping van 20 ms o.i.d. Ik en de meeste gamers zijn niet goed genoeg dat die extra 10 ms die ik eraf kan schaven (ik weet niet of dat überhaupt gebeurt met bekabeld) het verschil gaat maken :P. Ik zit wel dichtbij de router misschien maakt dat nog een verschil.

• Wom

Wom

Stylze schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:01:
Denken jullie dat er schaarste zal zijn? meeste mensen gaan toch voor de playstation in NL, volgens mij kan je zelfs zonder reservering prima een xbox krijgen rond de release datum. Bij Xbox one was dit ook het geval als ik het me goed herinner.

Bij de One had half Nederland hem natuurlijk ook al uit Duitsland gehaald ;)
De voortekenen laten zien dat het wel zal meevallen inderdaad. Maar als je zekerheid wil, heb je het antwoord ook al zelf gegeven. Ik twijfel nu iig na een post van Notna. Want was het eigenlijk ook niet van plan.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als ik hem met paypal of ideal kan bestellen haal ik hem direct bij MS zelf. Anders denk ik aan bol.com. Maar ik ga wel voor de pre-order. Ik verwacht totaal geen tekort, maar ik heb het niet graag fout wat dat betreft :D

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:48

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Er gaan inmiddels ook veel geruchten over nog een 3de model in de Xbox Series, naast de S en X zou er ook een V aan komen, dat is gewoon een X zonder Disk drive, deze zou volgens geruchten €399 gaan kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sg9qEsEF5BSvAzQZWc9i9FDx-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHDWTAohsRS5k3hFLR2Do7Ul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwCJP7vu7cuVsPYKpUMFM39SEEc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0aayZNtIQ0dC4n1UYKJEXE3v.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGRZHcM57K-ZH5ZJmtL11q516Us=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DhY2g4rKqkECOUCzb8KIvmyY.jpg?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• LuisjeNL
Ik geloof zeker niet dat hij dunner wordt, en 100 euro voor een disclade :+

Zou verder wel leuk zijn hoor!

Lichtpuntje...

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 09:08
Wom schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:16:
[...]

Bij de One had half Nederland hem natuurlijk ook al uit Duitsland gehaald ;)
De voortekenen laten zien dat het wel zal meevallen inderdaad. Maar als je zekerheid wil, heb je het antwoord ook al zelf gegeven. Ik twijfel nu iig na een post van Notna. Want was het eigenlijk ook niet van plan.
Maar ook de One was vrij prima te verkrijgen. Ja er waren winkels waar ie niet meer was in Duitsland (vooral langs de grens), maar dat was vrij snel weer opgelost. De PS4 was wel een drama, maar dat is even irrelevant hier. MS zorgt meestal voor voldoende voorraad.

Verder krijg je hem bij Microsoft zelf direct uit de voorraad, waar het bij anderen altijd via via gaat. Als er een nieuwe lading binnen komt, dan is die sneller via MS zelf.

Bovendien maakt het voor garantie toch weinig uit, dat handel je gewoon zelf met MS af. Dan kun je nog advanced retour doen en hoef je niet zo lang te wachten, maar krijg je wel een heel nieuw apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 14-09-2020 16:40 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

LuisjeNL schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:29:
Ik geloof zeker niet dat hij dunner wordt, en 100 euro voor een disclade :+

Zou verder wel leuk zijn hoor!
Dat dunner verwacht ik ook niet, vooral je kijkt hij de koeling en alles gebouwd is, maar zag dat plaatje voor komen dus dacht van deel hem erbij.

Prijs verwacht ik eerder €50,- verschil.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Martinspire schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:40:
[...]

Maar ook de One was vrij prima te verkrijgen. Ja er waren winkels waar ie niet meer was in Duitsland (vooral langs de grens), maar dat was vrij snel weer opgelost. De PS4 was wel een drama, maar dat is even irrelevant hier. MS zorgt meestal voor voldoende voorraad.

Verder krijg je hem bij Microsoft zelf direct uit de voorraad, waar het bij anderen altijd via via gaat. Als er een nieuwe lading binnen komt, dan is die sneller via MS zelf.

Bovendien maakt het voor garantie toch weinig uit, dat handel je gewoon zelf met MS af. Dan kun je nog advanced retour doen en hoef je niet zo lang te wachten, maar krijg je wel een heel nieuw apparaat.
Ik woon 10 minuten van de Duitse Media Markt, en daar heb ik nooit een tekort gezien, tenminste aan Xbox One.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:57

justifire

Shut up and squat !!

MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:41:
[...]

Geloof dat iemand het linkje gesloopt heeft want dit is de info die ik uit MediaInfo krijg

[...]
justifire in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic" ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:58:
[...]

Die kun je terug sturen mocht er wat mee zijn, de MediaMarkt zal hem niet terug nemen als je hem hebt gehaald in de winkel. Mocht er een defect aan zijn dan ben je helemaal zuur = reparatie
Ach volgens mij heeft MS wel geleerd van RROD op de 360. Ik heb zelf in ieder geval nooit last gehad van problemen met mijn XO vanuit Duitsland of mijn XOX van Bol.com. Ik heb alleen een keer te maken gehad met de service van MS en dat was voor een defect aan een controller en dat was een supergoede en snelle service

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04
Linksquest schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:40:
[...]

Dat dunner verwacht ik ook niet, vooral je kijkt hij de koeling en alles gebouwd is, maar zag dat plaatje voor komen dus dacht van deel hem erbij.

Prijs verwacht ik eerder €50,- verschil.
Áls, áls áls de diskloze variant er daadwerkelijk komt dan zal de prijsstelling van Sony leidend zijn. En dan is €399 niet eens zo'n vreemde gedachte. Ik heb er persoonlijk wel oren naar.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Martinspire schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:40:
[...]

Microsoft heeft voldoende ingekocht in de produktielijnen in China gezien ze hun Series X eigenlijk al begin dit jaar klaar hadden. Ik verwacht dus niet echt een tekort ook gezien de EU meer PS minded is. Verder bestel ik zelf lekker bij Bol.com en Microsoft en bel op de dag van release wel de lokale Media Markt op om te kijken of ze voorraad hebben. Zo ja, dan rijd ik er wel naar toe en haal ik er daar wel eentje. Stuur ik de anderen terug. Heb zelf namelijk wel goede ervaring met MM hier in mijn woonplaats met een defecte laptop van 1 maand oud (gevallen, barst in scherm, scherm uit zn verband) waar ik direct het geld voor terug kreeg.

XBL: MRE Inc

• ariekanari
De voorbestelling start 22 september om 14:00 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEiAN2z25O6GfK7WzflPKQIk160=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmYiilY0kAW9AnUxdzjFL8ZV.jpg?f=fotoalbum_medium

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-10 18:00
De reden dat de meesten hun xbox one in Duitsland haalden was omdat MS de Xbox one pas een half jaar later verkocht in NL.
Wat een flater was dat.

Bijna net zo erg als Sega die hun Dreamcast verkocht in Europa maar amper geld had voor marketing.
Dus niemand kocht hem, terwijl het op dat moment echt een superieure machine was tov de concurrentie.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 19:06
Wat een ruktijd, dan ben ik aan het werk.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• MAX3400

MAX3400

Lekker Ventje schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:53:
Wat een ruktijd, dan ben ik aan het werk.
Even je pauze / plastijd verleggen en een reminder om 13:55 op je phone?

• Lekker Ventje
MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:56:
[...]

Even je pauze / plastijd verleggen en een reminder om 13:55 op je phone?
Was het maar zo simpel. In de chemische industrie houden ze niet van telefoons op de werkplek en de klant bepaald mijn werktijd, niet ik.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:45
ow 2 uur dan ga ik inderdaad even mijn lunchpauze iets later houden :P "Zet het gelijk ik de agenda"

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-10 11:13
Lekker Ventje schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:15:
[...]

Was het maar zo simpel. In de chemische industrie houden ze niet van telefoons op de werkplek en de klant bepaald mijn werktijd, niet ik.
Laat het iemand anders voor je doen? Vast wel iemand in de familie en vriendenkring toch?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je bent voor de Xbox echt niet te laat hoor als je dat in de komende pauze daarna nog even doet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Lekker Ventje schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:15:
[...]

En als je nou accuut moet ? Neem aan dat je dan wel mag, ff op de telefoon vanaf het toilet bestellen.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Ik twijfel nog waar ik ‘m ga bestellen. Van de ene kant het liefst bij Microsoft, van uitgaande dat ie dan rechtstreeks uit de fabriek komt. Maar even bij een grote keten bestellen is vaak handiger met garantie, want “Hier heb je ‘m weer, is niet best..” “Oké hier heb je een andere of je geld terug.”

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• ariekanari
@Froggle maar bij de MediaMarkt zeggen ze inderdaad hier heb je een andere, en als je thuis komt ontdek je dat-ie al door een ander in gebruik genomen was. Standaard praktijk bij MM, teruggebrachte goederen als nieuw aan een andere klant verkopen.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Daarom ook nooit in de winkel kopen. Een webshop die dat flikt krijgt meteen zijn spullen retour en bestel er dan niks meer.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• MAX3400

MAX3400

Koning-Admiraal schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:01:
Daarom ook nooit in de winkel kopen. Een webshop die dat flikt krijgt meteen zijn spullen retour en bestel er dan niks meer.
Want de gemiddelde "goede" webshop heeft niet ook een stenen winkel?

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Ik heb het een keer gehad dat een verpakking geopend was, en dat was toen ik het ophaalde in de winkel. Ook toen meteen terug en een andere gekregen. Maar evengoed kom ik er nooit meer. Hoe je klanten kan verliezen. :/

Maargoed, beetje off-topic dit. Gewoon bestellen dus, en het liefst zo direct mogelijk van de fabrikant.

[ Voor 19% gewijzigd door Froggle op 14-09-2020 22:13 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:08:
[...]

Want de gemiddelde "goede" webshop heeft niet ook een stenen winkel?
Want het consumentenrecht is voor jou niet duidelijk genoeg?

• MAX3400

MAX3400

Koning-Admiraal schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:23:
[...]

Blijf je elke dag erop hameren dat jij koning WKOA bent?

Je vergeet echter dat een webshop met stenen achterkant dus "ook" gewoon links iets kan innemen als retour en rechts weer uitsturen.

Dus ik was een beetje op zoek naar welke fantastische shop je denkt te gaan gebruiken voor waar je continu over preekt; ik ken er niet veel (en zeker niet gezien de onzekere lever-aantallen) waar je dus 100% "jouw tevredenheid" gaat krijgen.

Oh ja, eentje. Microsoft. Maar van het weekend was dat ook stom want oh oh ik mocht niets zeggen / aannemen over het gebruik van een CC want WKOA ftw!!!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:26:
[...]

Blijf je elke dag erop hameren dat jij koning WKOA bent?

Je vergeet echter dat een webshop met stenen achterkant dus "ook" gewoon links iets kan innemen als retour en rechts weer uitsturen.

Dus ik was een beetje op zoek naar welke fantastische shop je denkt te gaan gebruiken voor waar je continu over preekt; ik ken er niet veel (en zeker niet gezien de onzekere lever-aantallen) waar je dus 100% "jouw tevredenheid" gaat krijgen.

Oh ja, eentje. Microsoft. Maar van het weekend was dat ook stom want oh oh ik mocht niets zeggen / aannemen over het gebruik van een CC want WKOA ftw!!!
Blijkbaar is het lastig voor je om te begrijpen dat je bij ontevredenheid met een aankoop op afstand zonder opgaaf van reden er vanaf kunt komen. En gaat het maar bij jou er maar niet in dat je bij een "stenen" winkel (even jouw terminologie gebruiken), je afhankelijk bent van de grillen van een medewerker. Maar hey ga jij maar in Duitsland met je cc zwaaien. Misschien dat ze daar sporadisch van onder de indruk raken :w.

• MAX3400

MAX3400

Koning-Admiraal schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:32:
[...]

Blijkbaar is het lastig voor je om te begrijpen dat je bij ontevredenheid met een aankoop op afstand zonder opgaaf van reden er vanaf kunt komen.
Goed verhaal. En toen? Heb je met je WKOA toch ineens geen Xbox in huis als de voorraad bij die webwinkel op is. Dus welk punt probeer je nu exact te maken? Of welk punt probeer je exact te maken als je er na 15 dagen achter komt dat die Xbox toch niet optimaal functioneert?
En gaat het maar bij jou er maar niet in dat je bij "stenen" winkel (even jouw terminologie gebruiken), je afhankelijk bent van de grillen van een medewerker. Maar hey ga jij maar in Duitsland met je cc zwaaien.
Duitsland? Op www.xbox.* kan je dus gewoon bestellen, afrekenen met je NL CC en het wordt gewoon thuisbezorgd. Daar zit geen stenen winkel tussen. En ja, dan heb ik geen "officiele WKOA" maar wel binnen 5 werkdagen een nieuwe. :) Ongeacht of 'ie dus "dead on arrival" is of "na 3 jaar (!!!) kapot".

Maar, ik begrijp dus een beetje, zeker als ik zo teruglees: "we" willen allemaal de next-gen console van Microsoft. Sommigen willen ook / erbij de next-gen van Sony. Maar zodra er ook maar 1 optie wordt genoemd die richting kapitalisme / welvaart neigt (creditcard, buitenland-reisje, nieuwe TV), is dat allemaal not-done en begrijp (onder andere) ik het dus niet?

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:37:
[...]

Goed verhaal. En toen? Heb je met je WKOA toch ineens geen Xbox in huis als de voorraad bij die webwinkel op is. Dus welk punt probeer je nu exact te maken? Of welk punt probeer je exact te maken als je er na 15 dagen achter komt dat die Xbox toch niet optimaal functioneert?

[...]

Duitsland? Op www.xbox.* kan je dus gewoon bestellen, afrekenen met je NL CC en het wordt gewoon thuisbezorgd. Daar zit geen stenen winkel tussen. En ja, dan heb ik geen "officiele WKOA" maar wel binnen 5 werkdagen een nieuwe. :) Ongeacht of 'ie dus "dead on arrival" is of "na 3 jaar (!!!) kapot".

Maar, ik begrijp dus een beetje, zeker als ik zo teruglees: "we" willen allemaal de next-gen console van Microsoft. Sommigen willen ook / erbij de next-gen van Sony. Maar zodra er ook maar 1 optie wordt genoemd die richting kapitalisme / welvaart neigt (creditcard, buitenland-reisje, nieuwe TV), is dat allemaal not-done en begrijp (onder andere) ik het dus niet?
De welbekende als dat.. argumentatie. Daar kom je niet ver mee. Wel grappig om te lezen dat jij dingen uit je losse pols verzint die nergens benoemd zijn. En je cc als kapitalisme zien _O-. Je moet het vast zwaar hebben. Maar goed dit gezegd hebbende, komt dit het topic niet te goede. Mocht je de discussie voort willen zetten stuur dan maar een pm.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
#doeslief

• MAX3400

MAX3400

Koning-Admiraal schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:44:
[...]

De welbekende als dat.. argumentatie. Daar kom je niet ver mee.
Beargumenteer dan eens?
Koning-Admiraal schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:01:
Waarop het antwoord is
Maar nee, dan komt er weer een sneer dat ik met mijn CC in Duitsland moet gaan zwaaien?

Tell me want in MAX3400 in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic" geef ik een zeeeer solide en bewijsbaar voorbeeld, echter ook daar reageer je weer op met
Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:39:
[...]

Dus omdat jij er vanuit gaat dat iedereen een cc heeft dient het te worden omgedraaid. Ja dag :w. Daarnaast staat Microsoft in zijn volle recht om een klant, die de Xbox in een winkel gekocht heeft, door te verwijzen naar de winkelier. De winkel is juridisch gezien het eerste aanspreekpunt.
Nogmaals: tot op heden ben jij degene die volhardt dat "een webshop met 14 dagen WKOA" de beste optie is. En dat ik met mijn CC eigenlijk niets te vertellen heb en tot 2x " :w " krijg om het uit te zoeken? Ik koop niks in die winkels; jij legt de link dat ik bij de winkel moet zijn terwijl Microsoft mijn aanspreekpunt is.

Even denken: Microsoft helpt mij 24 uur per dag, 365 dagen per jaar binnen 5 werkdagen aan een vervangend & werkend produkt & mijn CC verzekert mijn aankopen ook nog eens minstens een jaar incl. "storneringsprocedure".

Wat is exact nu het voordeel wat ik in NL zou hebben met die wetten? Dat een winkel (steen of virtueel) mij zou moeten helpen maar zich kan beroepen op overmacht als Microsoft niet snel genoeg levert aan ze? Ja, absoluut waar, daar zou ik aan kunnen voldoen.

Echter, zolang Microsoft internationaal betere service levert dan de gemiddelde webshop (waar ik overigens om voorbeelden vroeg maar ook die draag je nog niet aan, ook niet om andere Tweakers te informeren dat ze daar wel moeten bestellen want daar ben je ontzetttend tevreden over), bestel ik dus bij Microsoft en heb ik niet heel veel aan de argumenten WKOA die worden gebezigd.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 20:19
Nogne schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:11:
[...]

Ik gebruik zelf de HDMI kabel van de Xbox en vanaf me receiver naar de TV een high speed HDMI van de action.
En 4K HDR op 60 Hz werkt dan? Of 120 Hz?

Heeft de XSX eigenlijk WiFi 6?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MAX3400

MAX3400

Phusebox schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:57:
[...]
Nee. Gewoon 802.11ac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jB7VJbZEpkTkwiQ8fn8jOuSIHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukMWtoWC285s54i82eXKvdL5.jpg?f=fotoalbum_large
Wel opvallend dat dat ding HDMI 3.1 blijkt het hebben :)

[ Voor 56% gewijzigd door MAX3400 op 14-09-2020 23:01 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:59:
[...]

Nee. Gewoon 802.11ac
[Afbeelding]
Next gen! :+

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Die hdmi 3.1 is een foutje. Maar de officiële product pagina's zijn dus live.

Series X

Series S

Overigens een ultra high speed hdmi kabel in de doos. Benieuwd of dat ook hdmi 2.1 is.

499€ en geen cent minder. Sony duikt er woensdag nog even onder en eind van de week betalen we 399€. ;)

Of niet...

Edit: de officiële iconen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIeKknLpt9NNrobCyV576YSOCjQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4mdKDsnqRknlx9JhjoviE4nx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAS-krcp-OsfVl4K6iID4yjEahc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mxJEashKuLUlgJYx2z1UqZJZ.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door MRE-Inc op 14-09-2020 23:27 ]

XBL: MRE Inc

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:13
Ik ga 'm ook direct bij Microsoft zelf bestellen(met m'n NL CC😁). Slechte ervaringen met Bol en Coolblue ten tijde vd One X launch. Heb overigens 1 keer gebruik moeten maken van de omruilservice bij Microsoft voor m'n One X, zeer tevreden over de service!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Geen WiFi 6? Dat is toch wel een domper voor een generatie die veel op downloads en streamen moet leunen.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

HollovVpo1nt schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:27:
Geen WiFi 6? Dat is toch wel een domper voor een generatie die veel op downloads en streamen moet leunen.
Als ik dat zo lees komt WiFi 6 gewoon te laat. De specs zijn al geruime tijd vastgezet.

IEEE 802.11ax, marketed as Wi-Fi 6 by Wi-Fi Alliance, is a draft Wi-Fi specification standard, and the proposed successor to Wi-Fi 5. The 802.11ax standard is expected to become an official IEEE specification in September 2020.

Of lees ik verkeerd? :)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

uchiha tijntje schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:30:
[...]

Als ik dat zo lees komt WiFi 6 gewoon te laat. De specs zijn al geruime tijd vastgezet.

IEEE 802.11ax, marketed as Wi-Fi 6 by Wi-Fi Alliance, is a draft Wi-Fi specification standard, and the proposed successor to Wi-Fi 5. The 802.11ax standard is expected to become an official IEEE specification in September 2020.
'Die andere' heeft wel WiFi 6. Maar goed, dat kan haast niet anders want die lijkt ook op een WiFi router =P.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:30
Koning-Admiraal schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:23:
[...]

Ik hoor graag van je wat mijn consumentenrecht is bij een artikel wat ik op 9 juli heb besteld bij MediaMarkt, nooit heb ontvangen en gewoon geen contact krijg met hun klantenservice. Behalve betalen met een creditcard ben je altijd aangewezen op hun klantenservice - zeker als de ‘stenen’ locaties los van de webshop staan.

Hoewel ik nooit meer bij MediaMarkt zal bestellen, koop ik sindsdien werkelijk alles met mijn creditcard.

• Phusebox
MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:59:
[...]

Nee. Gewoon 802.11ac
[Afbeelding]
Ai dat is wel weer een kleine misser. Het is duidelijk dat ze op deze kleine dingen bespaart hebben (USB C, WiFi 6, geen accu in de controller) om de prijs zo laag mogelijk te houden met de hoogste performance.

• Finraziel
  • Laatst online: 08:27
Phusebox schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 05:41:
[...]

Ai dat is wel weer een kleine misser. Het is duidelijk dat ze op deze kleine dingen bespaart hebben (USB C, WiFi 6, geen accu in de controller) om de prijs zo laag mogelijk te houden met de hoogste performance.
Geen accu in de controller zien veel mensen als een voordeel (want het betekent ook automatisch dat de accu/batterij user replaceable is). USB c zie ik op zo'n groot apparaat het voordeel ook niet zo van in.
WiFi 6... Tja, is dat nodig dan? WiFi is volgens mij toch nog een beetje de backup voor wie performance/stabiliteit niet belangrijk genoeg vindt om er een kabel in te steken. En je hebt toch al een heel stevige internet lijn nodig wil ac het serieus beperken.

Gamertag: FinrazielNL

• Phusebox
Finraziel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 05:53:
[...]

Geen accu in de controller zien veel mensen als een voordeel (want het betekent ook automatisch dat de accu/batterij user replaceable is). USB c zie ik op zo'n groot apparaat het voordeel ook niet zo van in.
WiFi 6... Tja, is dat nodig dan? WiFi is volgens mij toch nog een beetje de backup voor wie performance/stabiliteit niet belangrijk genoeg vindt om er een kabel in te steken. En je hebt toch al een heel stevige internet lijn nodig wil ac het serieus beperken.
Accu, tja je hebt verwisselbare accu's dus waarom stop je die er niet bij. Ja ik weet, geld verdienen enzo.

WiFi 6, omdat het ding weer heel wat jaar mee moet gaan, dan verwacht je ook dat ze daarin een beetje vooruitdenken. Maar goed, ze weten waarschijnlijk ook wel dat er over een paar jaar een Xbox Series XX komt waar ze dat dan in stoppen ;)

Zoals ik zei, een kleine misser, voor mii. Als ik nu iets koop verwacht ik gewoon dat het future proof is. Gelukkig kan het altijd nog erger met apparaten die tegenwoordig niet eens 5 GHz ondersteunen. :x

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wifi vind ik jammer (al weet ik niet hoe snel dat gemeengoed gaat worden, heb nu geloof ik ook geen andere apparatuur die dat ondersteund), net als het gebrek aan optical out. Maar met de accu ben ik juist blij. Het is gewoon makkelijker draadloos verder te gaan door er een reserve in te stoppen. Ik ben wel blij dat ze daarom gekozen hebben om de vormfactor hetzelfde te houden, nu kan ik mijn oplaadstation gewoon blijven gebruiken straks. Zelfs met toegevoegde verwisselbare accus had ik dat niet, dan moest ik blijven werken met stekkertjes om op te laden. Ik besef best dat voor velen dat anders ligt, maar in mijn persoonlijke geval is het dus meer voor dan nadeel ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-09-2020 06:42 ]

• Phusebox
Als die versie zonder drive er zou komen was het voor mij echt meteen een no brainer. Zag zelf liever een lager model dan dunner overigens.

Maar goed wishful thinking denk ik.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Springen maar !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXpxOtfoV_CdOo-UE8RQD1xeQRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAU9kWI1AteL7x5RaLSYRw3p.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Phusebox
Hebben ze die oude slogan weer van stal gehaald? Of waarschijnlijk nooit een andere gehad.

Hoe meer ik hem zie hoe mooier ik de S vindt. Bij de X heb ik het omgekeerde, zeker die dummies in al die YouTube video's zien er echt goedkoop uit. Ga ervan uit dat de uiteindelijke versie meevalt.

Ik had trouwens ook wel een andere form factor qua doos verwacht. Grappig dat die weer een beetje standaard lijkt, maar zal wel een stukje dikker zijn neem ik aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 15-09-2020 07:03 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Phusebox schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 06:49:
Als die versie zonder drive er zou komen was het voor mij echt meteen een no brainer. Zag zelf liever een lager model dan dunner overigens.

Maar goed wishful thinking denk ik.
+1

• Lekker Ventje

Ik denk dat als er schaarste is dat het dan om de S zal gaan, daar hebben de meeste mensen al genoeg aan en die is vrij goedkoop (relatief gezien).

• Caayn
  • Niet online
MRE-Inc schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:11:
Die hdmi 3.1 is een foutje. Maar de officiële product pagina's zijn dus live.

Series X

Series S

Overigens een ultra high speed hdmi kabel in de doos. Benieuwd of dat ook hdmi 2.1 is.
"Ultra high speed" zijn HDMI 2.1 kabels :)

Verwijderd

Denken jullie dat er schaarste zal zijn? meeste mensen gaan toch voor de playstation[...]
Waarom zit dat er bij de meesten zo ingebakken :)

Meer en meer lees ik dat mensen gaan twijfelen of weer een PS of toch een Xbox

Xbox is momenteel meer Bang for Bucks _/-\o_

En nee, ben geen Xbox fanboy, want wij hebben ze alle 3 systemen

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:45
zelf stap ik ga ik ook voor een xbox series x (vorige release wat een ps4), maar ik denk wel dat de schaarste bij de ps5 een stuk erger gaat zijn dan bij de xbox iig in nederland

• Finraziel
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:53:
[...]

Waarom zit dat er bij de meesten zo ingebakken :)

Meer en meer lees ik dat mensen gaan twijfelen of weer een PS of toch een Xbox

Xbox is momenteel meer Bang for Bucks _/-\o_

En nee, ben geen Xbox fanboy, want wij hebben ze alle 3 systemen
Waarschijnlijk omdat meerdere mensen hier al gemeld hebben dat ze de eerste of tweede waren bij een winkel voor een preorder terwijl er al tig orders voor de PS5 lagen.
Ik denk dat vooral de xss het goed gaat doen, maar niet bij het volk dat al maanden van tevoren virtueel in de rij gaat liggen voor het ding. Waarschijnlijk moet Microsoft het wat meer gaan hebben van mensen die in de winkel kijken wat ze door cadeaus gaan kopen en dan zo'n ding meenemen

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Linksquest schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:27:
Er gaan inmiddels ook veel geruchten over nog een 3de model in de Xbox Series, naast de S en X zou er ook een V aan komen, dat is gewoon een X zonder Disk drive, deze zou volgens geruchten €399 gaan kosten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg teleurstellend dat ook die Xbox Series V geen blu-ray speler bevat..

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

G_Dragon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:13:
[...]

Die Series V is gewoon fake. :)

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
De V van fake :P :P
Maar dat denk ik inderdaad ook :o

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:44

BM

Moderator Spielerij
[...]

ALS het ding al bestaat is dat juiste het hele bestaansrecht van dat ding. Zou dan een XSX-all digital worden, net als dat MS nu de Xbox One S All Digitaal heeft.
Maar dat is met een hele dikke ALS :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Finraziel
[...]

Ach hij heeft wel nog USB dus je kunt wel gewoon nog je stick in die v steken.
O-)

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

_O_ echt zo een dikke fail van MS

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:15:
[...]

ALS het ding al bestaat is dat juiste het hele bestaansrecht van dat ding. Zou dan een XSX-all digital worden, net als dat MS nu de Xbox One S All Digitaal heeft.
Maar dat is met een hele dikke ALS :p
Als die inderdaad bestaat, maar hopelijk komen er in de toekomst niet nog alleen modellen zonder disc drive.
Want ik gebruik hem voor films :X

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Finraziel schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:15:
[...]

Ach hij heeft wel nog USB dus je kunt wel gewoon nog je stick in die v steken.
O-)
Maar geen blu-rays :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
"Met een hamer past alles."

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
>:) Dat word een duur grapje!

• Nogne

Nogne

>.<

Phusebox schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:57:
[...]

En 4K HDR op 60 Hz werkt dan? Of 120 Hz?

4K HDR 60Hz/1440p 120Hz is geen enkel probleem (kabel en Xbox zijn HDMI 2.0). Ik kan geen 4K 120Hz testen met de Xbox omdat de Xbox en mijn receiver geen HDMI 2.1 hebben. En ik heb verder geen apparaten in huis die HDMI 2.1 hebben (behalve mijn tv).

Pagina: 1 ... 65 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden