Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.650 views

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
MAX3400 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:19:
[...]

Microsoft shipped binnen 5 dagen een nieuwe naar je als je CC opgeeft. Dus een luide Xbox kan dan gewooon gebruikt worden tot UPS voor de deur staat.

Reparatie-traject? Tis wel allemaal een beetje achterhaald he?
Gaat wat offtopic maar heb ik weinig goede ervaringen mee: je krijgt geen nieuwe maar een gerepareerde van God knows who. De eerste vervanging van mijn One X was zo krom als wat, toen ging de disc drive na 2 maanden kapot. Weer een advanced replacement: die kwam aan met een kapotte disc drive en ook nog een disc die er nog in zat... Derde was dan eindelijk ok ish, zaten wat krasjes op maar werkte tenminste.

Nu zullen er van de XSX de eerste 2 weken weinig gerepareerde apparaten op voorraad zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:21:
[...]

...er zijn heel veel Nederlanders die bewust geen CC nemen.
En zoals zo vaak in dit topic; kom dan met dit soort afbakeningen in je vorige post.

Ik heb dus wel meerdere CC en al sinds de eerste 360 versie in totaal 6x met Microsoft moeten dealen sindsdien. Die CC is een soort rode loper; heb NOOIT langer dan 5 werkdagen moeten wachten op een nieuwe console / harddrive / controller.

Maar ja, ieder zijn heug en meug; blijkbaar is het een continu rode draad in dit topic dat elke cent extra niet bespreekbaar mag worden gemaakt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 11:31
Series X

Op de kast of in de kast (liggend)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eruELTpxbM9zaok3grYsKjwON_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8B1gxnKe0OhFfKxa1XlPoFc.jpg?f=fotoalbum_large

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

MAX3400 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:28:
[...]

En zoals zo vaak in dit topic; kom dan met dit soort afbakeningen in je vorige post.

Ik heb dus wel meerdere CC en al sinds de eerste 360 versie in totaal 6x met Microsoft moeten dealen sindsdien. Die CC is een soort rode loper; heb NOOIT langer dan 5 werkdagen moeten wachten op een nieuwe console / harddrive / controller.

Maar ja, ieder zijn heug en meug; blijkbaar is het een continu rode draad in dit topic dat elke cent extra niet bespreekbaar mag worden gemaakt?
Dus omdat jij er vanuit gaat dat iedereen een cc heeft dient het te worden omgedraaid. Ja dag :w. Daarnaast staat Microsoft in zijn volle recht om een klant, die de Xbox in een winkel gekocht heeft, door te verwijzen naar de winkelier. De winkel is juridisch gezien het eerste aanspreekpunt.

Tevens is geluidsoverlast juist een aspect wat subjectief is. Het is maar wie je treft. Diegene die het beoordeelt, kan het binnen de norm kwalificeren, terwijl de ander het ook niet kan verdragen.

En bewijs dan maar eens je recht. Met de koop op afstand kun je juist dit soort discussies vrij makkelijk voorkomen, doordat je 14 dagen de tijd hebt om je product te inspecteren en te beoordelen. Ben je er niet tevreden mee stuur je het gewoon weer terug, vanwege het herroepingsrecht.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Phusebox
drakiesoft schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:39:
Series X

[Afbeelding]
Jij hebt gelukkig wel genoeg hoogte tussen meubel en tv. Dan zou ik hem rechtop zetten.

Die van mij gaat onder de bank en nu maar hopen dat ik een betaalbare HDMI kabel van 5 meter kan vinden die 4k/120Hz doet zonder issues. Tot op heden heb ik er nog geen gevonden die werkt.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 12:24
Series X

[Afbeelding]
100% op de kast. Zo ga ik het iig wel doen, kan 'ie aan voldoende koele lucht komen. Merkte tijdens de warme dagen dat een XOX in een kastje eigenlijk ook niet goed werkt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Zojuist de Series X gereserveerd bij Mediamarkt Ekkersrijt. Sta als tweede op de lijst, dus ben sowieso verzekerd van de console. :)

€ 50 aanbetaald.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• drakiesoft
Phusebox schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:44:
[...]

Jij hebt gelukkig wel genoeg hoogte tussen meubel en tv. Dan zou ik hem rechtop zetten.

Die van mij gaat onder de bank en nu maar hopen dat ik een betaalbare HDMI kabel van 5 meter kan vinden die 4k/120Hz doet zonder issues. Tot op heden heb ik er nog geen gevonden die werkt.
Ja kwestie van proberen. Als ie het doet, dan top. Niet in die dure kabels trappen.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:26
Phusebox schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:44:
[...]

.... en nu maar hopen dat ik een betaalbare HDMI kabel van 5 meter kan vinden die 4k/120Hz doet zonder issues. Tot op heden heb ik er nog geen gevonden die werkt.
Er is een samenwerking met een kabel boer voor Xbox, die gaan kabels tot 10 meter maken voor de nieuwe consoles :)

Edit: Cable Matters offers a complete line of cables, adapters, docking stations and networking products for the home, office, and data center. They are excited to partner with Designed for Xbox on active optical HDMI cables. These cables will reliably deliver the next-generation graphics promised by the new console at distances up to 10 meters, a distance virtually unachievable with traditional HDMI cables

https://www.google.com/am...inuous-compatibility/amp/

[ Voor 50% gewijzigd door LuisjeNL op 13-09-2020 17:19 ]

Lichtpuntje...

• Phusebox
drakiesoft schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:50:
[...]

Ja kwestie van proberen. Als ie het doet, dan top. Niet in die dure kabels trappen.
Heb er al zoveel geprobeerd maar heel veel werken niet. Van 10 tot 50 euro. En dat is dan nog maar 3 meter. 5 meter wordt nog lastiger.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Series X

[Afbeelding]
Die van mij gaat staand in de kast (zal net passen). Zou hem ook net zoals bij jou het staand op de kast kunnen zetten. Maar zou afdoen aan de minimalistische setup die ik hanteer. Zo'n Xbox naast de soundbar ziet er in mijn ogen niet mooi uit.

Nog even een illustratie, zo heb ik het:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/09qPYMxg/0547-F820-C478-40-E3-93-DD-2-D97-FFA5-ECB0.jpg

• Phusebox
Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:54:
[...]

Die van mij gaat staand in de kast (zal net passen). Zou hem ook net zoals bij jou het staand op de kast kunnen zetten. Maar zou afdoen aan de minimalistische setup die ik hanteer. Zo'n Xbox naast de soundbar ziet er in mijn ogen niet mooi uit.

[Afbeelding]
Staand in die kast wordt wel krap qua ventilatie.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Phusebox schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:58:
[...]

Staand in die kast wordt wel krap qua ventilatie.
Tijdens het gamen staat het deurtje wijd open.

• Phusebox
Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:00:
[...]

Tijdens het gamen staat het deurtje wijd open.
Snap ik maar boven heeft ie weinig ruimte denk ik om de warme lucht goed kwijt te kunnen?

Maar goed kan alleen maar schatten hoe hoog je meubel is.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Phusebox schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:02:
[...]

Snap ik maar boven heeft ie weinig ruimte denk ik om de warme lucht goed kwijt te kunnen?

Maar goed kan alleen maar schatten hoe hoog je meubel is.
De luchtstroom wat uit de console komt zal via de bovenkant van het kastje, via de openstaande deur naar buiten kunnen. Zal goed moeten lukken. En anders horizontaal helaas. Maar gelukkig zie je daar alleen wat van als je gaat gamen.

• drakiesoft
Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:04:
[...]

De luchtstroom wat uit de console komt zal via de bovenkant van het kastje, via de openstaande deur naar buiten kunnen. Zal goed moeten lukken. En anders horizontaal helaas. Maar gelukkig zie je daar alleen wat van als je gaat gamen.
Ik denk dat minstens 10 cm nodig is boven de Xbox voor goede ventilatie. Past het dan nog steeds?

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

drakiesoft schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:05:
[...]

Ik denk dat minstens 10 cm nodig is boven de Xbox voor goede ventilatie. Past het dan nog steeds?
Kom je gauw genoeg achter. Kastje is aan de binnenkant 40cm hoog. Wellicht zal het prima gaan en anders horizontaal. Baal wel als een stekker dat die standaard er niet vanaf kan. Anders was het sowieso liggend in de kast geplaatst.

[ Voor 14% gewijzigd door Koning-Admiraal op 13-09-2020 17:09 ]

• drakiesoft
Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:07:
[...]

Kom je gauw genoeg achter. Kastje is aan de binnenkant 40cm hoog. Wellicht zal het prima gaan en anders horizontaal. Baal wel als een stekker dat die standaard er niet vanaf kan. Anders was het sowieso liggend in de kast geplaatst.
Als je de voet tegen de zijkant van de kast zet, zie je hem niet eens denk ik.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

drakiesoft schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:12:
[...]
Als je de voet tegen de zijkant van de kast zet, zie je hem niet eens denk ik.
Maar dan ligt het niet symmetrisch in de kast. :X

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:30

Edd

-

[ Voor 128% gewijzigd door Edd op 13-09-2020 17:15 . Reden: Verkeerde topic ]

-

• drakiesoft
Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:13:
[...]

Maar dan ligt het niet symmetrisch in de kast. :X
Ok, dan moet je er twee kopen. :)

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

drakiesoft schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:16:
[...]

Ok, dan moet je er twee kopen. :)
Gewoon de PS5 er naast. Zou jij vast doen ;) .

• drakiesoft
Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:17:
[...]

Gewoon de PS5 er naast. Zou jij vast doen ;) .
Wie weet 🤣

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:58
Ik zou launch day consoles nooit in zulke krappe kastjes zetten. Eigenlijk alle hardware met een TDP van >150 watt is niet ideaal om in een kast te stoppen. Dus Xboxen, htpc's, receivers, eindversterkers, PlayStation's, liever niet in kastjes. Teveel hitte en weinig ruimte om de apparatuur heen. Kastdeur openzetten helpt iets, maar niet veel.
Het kan wel, maar dan zal de koeling wat harder gaan werken... Een XSS of de XSX met APU gemaakt op 5nm node moet wel kunnen.

• Phusebox
Trishul schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:28:
Ik zou launch day consoles nooit in zulke krappe kastjes zetten. Eigenlijk alle hardware met een TDP van >150 watt is niet ideaal om in een kast te stoppen. Dus Xboxen, htpc's, receivers, eindversterkers, PlayStation's, liever niet in kastjes. Teveel hitte en weinig ruimte om de apparatuur heen. Kastdeur openzetten helpt iets, maar niet veel.
Het kan wel, maar dan zal de koeling wat harder gaan werken... Een XSS of de XSX met APU gemaakt op 5nm node moet wel kunnen.
Tja als ze er niet zo'n lelijke voet aan hadden gemaakt was ie gewoon op de kast komen te staan. Nu is het in een kast of onder de bank, wat dan weer niet ideaal is vanwege stof.

Ach ja gaat toch binnen een jaar kapot, dan krijg je hopelijk een betere revisie :+

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Trishul schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:28:
Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-238e9/images/stencil/2048x2048/products/99/1209/StorePhoto6__26936.1483661721.jpg?c=2

:>

• drakiesoft
Ik zou die ventilatoren aan de onderkant doen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als ik hoor hoeveel mensen moeite met de naamgeving hebben vraag ik me echt af hoe ze auto's telefoons, televisies etc etc kopen :D

Echt, de naamgeving is niet super logisch, maar ik heb nog nooit iemand horen vragen of de Ford Fiesta nou beter of slechter is dan de Ford Taurus, en dan op Ford afgeven dat ze die namen niet beter kozen :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
drakiesoft schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:53:
[...]

Ik zou die ventilatoren aan de onderkant doen.
Het zal niet veel uitmaken waarschijnlijk, maar warme lucht stijgt.. dus dan blaas je vooral de koude lucht van onder naar buiten en gaat de warme lucht zich bovenin ophopen..

De ene zal wel inlaat zijn en de andere de uitlaat..

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
jullie weten het ook niet natuurlijk, maar zou er een launch bundel zijn met XBOX one series X en Fifa 21?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:53

BM

Moderator Spielerij
maxtrash schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:08:
jullie weten het ook niet natuurlijk, maar zou er een launch bundel zijn met XBOX one series X en Fifa 21?
Tja, je zegt het zelf al, dat weten wij ook niet.

Misschien wel, misschien niet. In het licht van de Gamepass/ EA play deal is het niet onlogisch, maar info over bundels zal tzt paar bekend gemaakt worden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• drakiesoft
Ik hoor wel geruchten dat ms serieus geld aan het uitgeven is aan iets wat geen aquisitie is.
Mogelijk thirdparty AAA voor gamepass?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik verwacht eigenlijk geen directe gamebundel, maar eerder (ik noem maar een periode) 6 maanden gamepass ultimate. Zo krijg je toch games, maar word je ook gelijk dat ecosysteem ingezogen ;)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:57

justifire

Shut up and squat !!

:9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• drakiesoft
Op welk apparaat is dit?

Edit, YouTube zegt
Pc GTX 1080

[ Voor 6% gewijzigd door drakiesoft op 13-09-2020 19:07 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Als je google zoekt op Fifa console bundle dan zoe je er ieder jaar wel eentje. Nu kan het anders zijn omdat er geen next gen console is met de fifa launch maar alsnog zie ik het wel gebeuren eerlijk gezegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1jZHW7_j9m0EyC23EW3hHz3yD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vTq6KeT5CnvRUdKtYx5OlToJ.png?f=fotoalbum_large

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:56
[...]

[Afbeelding]
Ietwat offtopic: Hoe heb je de kabels verwerkt? Gootje in de muur gefreesd?

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Blaauw87 schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:23:
[...]

Ietwat offtopic: Hoe heb je de kabels verwerkt? Gootje in de muur gefreesd?
Alles zit in de muur ja. Heb je zo gedaan, als je je woning toch opnieuw wilt gaan stucen.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:56
Ah check, momenteel nog een huurwoning dus niet echt een optie. Ziet er wel strak uit :)

• Rivanov
Heb in m'n woning tijdens de bouw ook direct een buis in de muur laten maken zodat ik alle kabels weg kan werken. :)
Dit is wel een nieuwbouwhuis dus dan heb je natuurlijk alle vrijheid daarin.

Sowieso heb ik óveral loze leidingen naar toe laten leggen. Naar iedere kamer, tot de zolder aan toe.

En in de slaapkamers ook direct de stopcontacten en loze leidingen op hoogte laten maken zodat ik mijn TV's ook daar direct kan ophangen. :)
Je kunt het maar één keer goed doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2020 19:38 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
@Rivanov Als je die luxe hebt zou het dom zijn om niet de doen. Hier ook op elke kamer tv/internetaansluiting,beneden in me woonkamer ook internet en kabelgoot in de muur.

Goede eerste bewoner van het huis gehad :) scheelt me een hoop,zijn wel allemaal cat 5e kabels,maar makkelijk te vervangen mocht het nodig zijn in de toekomst.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Rivanov
Amaze86 schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:28:
@Rivanov Als je die luxe hebt zou het dom zijn om niet de doen. Hier ook op elke kamer tv/internetaansluiting,beneden in me woonkamer ook internet en kabelgoot in de muur.

Goede eerste bewoner van het huis gehad :) scheelt me een hoop,zijn wel allemaal cat 5e kabels,maar makkelijk te vervangen mocht het nodig zijn in de toekomst.
Ik heb overal maar direct Cat6 getrokken. :)

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:13
Normaal gesproken koop ik mijn volgende console altijd na een tijdje.

Nu zo hyped dat ik hem meteen wil bestellen/preorderen.

Echter preorder ik nooit, dus geen ervaring mee.

Jullie enige tips wat de beste plek is?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Danno88 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:47:

Pak gewoon de grote retailers. Mediamarkt Bol.com Microsoft zelf Amazon enz....

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS
Danno88 schreef op Sunday 13 September 2020 @ 21:47:

Microsoft zelf lijkt mij de beste plek. Je kunt er wel vanuit gaan dat je hem dan (als je hem hebt kunnen bestellen) ook echt krijgt. Bij MM/Bol.com is het altijd maar afwachten of ze er genoeg geleverd gaan krijgen.

• RRCreations
  • Laatst online: 06-10 10:25
JackSparrow schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:40:
[...]

Microsoft zelf lijkt mij de beste plek. Je kunt er wel vanuit gaan dat je hem dan (als je hem hebt kunnen bestellen) ook echt krijgt. Bij MM/Bol.com is het altijd maar afwachten of ze er genoeg geleverd gaan krijgen.
Ik heb zelf wel hele goede ervaringen met bol.com

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik koop het bij Bol.com. Goede ervaring met de klantenservice. Doen niet moeilijk met retourneren en dat vind ik belangrijk.

Verwijderd

Series X

[Afbeelding]
Rechts op de grond waar je lamp staat. Mits de voet van de lamp het toelaat.

• drakiesoft
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2020 @ 00:15:
[...]

Dat is ook nog een optie :-)

• Rivanov
Danno88 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:47:

Check mijn post een stukje terug. ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63753768

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 14-09-2020 06:28 ]

• justifire
  • Laatst online: 23:57

justifire

Shut up and squat !!

77% kortere laadtijden op de XSX tov de One S :D
https://www.tweaktown.com...ng-times-by-77/index.html

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

En dat in games die slechts gewoon in compatibility mode draaien. Laat staan dat ze er voor ontwikkelen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 07:09
De korte laadtijden ennquick resume gaan echt zo heerlijk zijn.
Dat alleen al maakt dat ik niet kan wachten tot de xsx hier staat.

Final fantasy en red dead 2 sea of thieves zo een paar games met enorme laadtijden.
Die games gaan op het oude systeem echt antiek aanvoelen als je je xbox one na een tijd weer aanzet.
Die final fantasy was ook bijna 5 minuten laadtijd volgens mij.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Zouden we dan nu echt GTA mogen spelen ipv alleen laden? :+

• Finraziel
  • Laatst online: 14-10 13:51
SecondGuess schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:31:
De korte laadtijden ennquick resume gaan echt zo heerlijk zijn.
Dat alleen al maakt dat ik niet kan wachten tot de xsx hier staat.

Final fantasy en red dead 2 sea of thieves zo een paar games met enorme laadtijden.
Die games gaan op het oude systeem echt antiek aanvoelen als je je xbox one na een tijd weer aanzet.
Die final fantasy was ook bijna 5 minuten laadtijd volgens mij.
Precies, dat is voor mij ook primair de reden dat ik meteen bij launch er een wil. En dan vooral quick resumen van meerdere games eigenlijk... Heb nou toch vaak dat ik maar dezelfde game start waar ik mee bezig was want die draait al en geen zin om weer terug gezet te worden naar een checkpoint of zo... Gaat voor mij de manier hoe ik speel best wel veranderen denk ik :)

Gamertag: FinrazielNL

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2020 @ 00:15:
[...]

Verhoog de XSX dan wel een klein stukje en zet hem niet rechtstreeks op de grond neer. Voor je het weet zit hij vol stof als je hem op de grond zet.

• drakiesoft
Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:45:
[...]

[...]
Verhoog de XSX dan wel een klein stukje en zet hem niet rechtstreeks op de grond neer. Voor je het weet zit hij vol stof als je hem op de grond zet.
Zouden er geen stoffilters in zitten?

• Finraziel
drakiesoft schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:58:
[...]

Zouden er geen stoffilters in zitten?
Heb je dat ooit eerder gezien bij een console?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
[...]

[Afbeelding]
Hier komt hij ook in de kast, gaan nog even kijken of hij beter liggend of staand moet.
Als hij staand komt maken we een gat in de plan zodat hij nog meer ruimte krijgt voor de lucht.
We hebben al speciaal gaten in de achterwand gemaakt voor de Xbox One X :o
En het deurtje staat altijd helemaal los tijdens het gamen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YT2_IZEC-DBd8vECALty1KpVno=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVS5DwFYQwvryMf8xWXrcgak.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ws9wv3v89eVg6Ivdr9f0E2XPZDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I17naiD9aLrVd4eFM57QJIP0.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:17
G_Dragon schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:55:
[...]

Hier komt hij ook in de kast, gaan nog even kijken of hij beter liggend of staand moet.
Als hij staand komt maken we een gat in de plan zodat hij nog meer ruimte krijgt voor de lucht.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vond het hout van mijn tvmeubel ook erg warm worden bij de One X.
Ik heb hem uiteindelijk maar verkeerd omgezet zodat hij de warme lucht naar de voorkant blaast. Kan wat lastig zijn met disks wisselen maar dat doe ik in de praktijk ook zelden.

Volgens mij kan je de Series X gewoon horizontaal plaatsen met de bovenkant naar de voorkant van de kast gericht zodat de warme lucht gewoon naar buiten wordt geblazen. De "koude" lucht wordt via de onderkant en zijkant aangezogen. Blu Ray lade zit op die manier ook gewoon aan de zijkant dus prima te wisselen.

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Weet iemand of het mogelijk zal zijn om CONSOLE streaming naar een Chromebook te doen??

Ik heb Xcloud (Gamepass beta) wel werkend gekregen op mijn Chromebook, ivm Playstore die werkt.
Maar stel dat ik een series S koop, zou ik wel willen streamen naar me Chromebook.

Op de Ipad had ik hiervoor een app.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:15

Player1S

Probably out in the dark

Series X

[Afbeelding]
offtopic: Wat voor een lampje is dat met het xbox logo? En kun je daar zelf wat inladen wat je wilt zien?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zuur bericht dat de Series S geen Xbox One X enhancements zal hebben voor Xbox One games.

De Series X is helaas gewoon nog even te duur voor mij. Of ik moet wachten tot volgend jaar vakantiegeld.
Heb echter vrijwel alles digitaal en 2 games (Fallout 76 & Elite: Dangerous) die ik regelmatig speel hebben wel Xbox One X enhancements maar nog geen aankondiging van een Series S/Series X versie.

Dus geen goed begin van de week voor mij. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 14-09-2020 09:25 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Zhankou
Gaat toch voornamlijk om resolution.
Auto HDR en dergelijke zal de series S wel hebben zover ik kan lezen.

• Caayn
  • Niet online
Zhankou schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:22:
Weet iemand of het mogelijk zal zijn om CONSOLE streaming naar een Chromebook te doen??

Ik heb Xcloud (Gamepass beta) wel werkend gekregen op mijn Chromebook, ivm Playstore die werkt.
Maar stel dat ik een series S koop, zou ik wel willen streamen naar me Chromebook.

Op de Ipad had ik hiervoor een app.
De xCloud app gebruik je ook voor console streaming. Als je het linkermenu (hamburgermenu links bovenin) opent dan krijg je de optie tussen "Project xCloud" en "Console streaming".

• Zhankou
Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:29:
[...]
De xCloud app gebruik je ook voor console streaming. Als je het linkermenu (hamburgermenu links bovenin) opent dan krijg je de optie tussen "Project xCloud" en "Console streaming".
Ja, die APP wel.
Maar die is komen te vervallen door nieuwe gamepass app vanaf 15 september is het niet ?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 12:24
Hier een filmpje van Xbox On betreffende de accessoires van de Xbox One :)

https://youtu.be/beA96GvgJ60

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Player1S schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:24:
[...]

Zuur bericht dat de Series S geen Xbox One X enhancements zal hebben voor Xbox One games.
Wat heb je aan 4K textures op 1080/1440p output? Dat is toch verspilling van resources?
Wat je wel krijgt:
"[...] improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR."
Heb je veel meer aan en is veel plezieriger in de beleving, IMHO :)

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Caayn schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:45:
Precies, je zet hem op zo'n blokzuil, met zo'n verguld naamplaatje met de tekst "Fastest console ever (2020)". Naast je Hi-Fi speakers die op dezelfde soort zuilen staan. :+

• Caayn
  • Niet online
Zhankou schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:37:
[...]

Ja, die APP wel.
Maar die is komen te vervallen door nieuwe gamepass app vanaf 15 september is het niet ?
Ah, excuus. Lekker verwarrend op de maandagochtend tig apps die allemaal net iets anders doen :X

Morgen wordt xcloud onderdeel van gamepass en zou xcloud beschikbaar moeten komen in de gamepass app. Maar of de (console) game streaming app wordt opgeheven? Geen idee, hoop het niet. De functionaliteit zal wel blijven bestaan maar de vraag is inderdaad onder welke naam dit zal zijn.

• Zhankou
Precies. Ik hoop dat hij geintegreerd word in de gamepass.
Ik heb nu Ultimate tot half oktober.

Dan kan ik het op Chromebook blijven spelen.
En wie weet, koop ik dan Series S omdat daar toch een SSD inzit en alles net even sneller werkt.

• Zhankou
Over die nieuwe generatie consoles, wat ik me wel afvraag met bijv Multiplayer in Destiny 2.

Je start een game op je ONE X, laadtijd weet ik hoe lang, ten opzichte van iemand met de Series X, die in een paar seconde inlaad.

Moet die op de Series X dan alsnog wachten op de loading van ONE X ?
I wonder

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zhankou schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:46:
Over die nieuwe generatie consoles, wat ik me wel afvraag met bijv Multiplayer in Destiny 2.

Je start een game op je ONE X, laadtijd weet ik hoe lang, ten opzichte van iemand met de Series X, die in een paar seconde inlaad.

I wonder
Puur afhankelijk hoe de developer deze game neerzet, bij Warframe bv was dit altijd het geval (iedereen zat te wachten op iemand met een potato laptop), maar dit hebben ze aangepast zodat jij eerder de missie in kan terwijl de rest nog aan het laden is. Kan prima dat Destiny 2 op dezelfde manier werkt.

Daarnaast, zoals GTA5 bekend om is, zit er ook nog een flink stuk 'server laden', waar ondanks je supersnelheid, je toch nog op zit te wachten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:07

I wonder
Lijkt me wel, dat is nu namelijk (veelal) ook het geval tussen one(s) en one x

• Finraziel
Ik meen dat dat voor Destiny 2 niet zo is... Weet het niet zeker maar volgens mij op de pc kon ik gewoon al vooruit rennen in coop missies toen ik de game op een nvme drive had staan.
Heb het niet op de Xbox gespeeld...

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Finraziel schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:51:
Ik meen dat dat voor Destiny 2 niet zo is... Weet het niet zeker maar volgens mij op de pc kon ik gewoon al vooruit rennen in coop missies toen ik de game op een nvme drive had staan.
Heb het niet op de Xbox gespeeld...
Maar voor PvP is het natuurlijk wel het geval en daar heb je ook altijd meer deelnemers. Bij coop is het inderdaad wel zo dat je al vooruit kunt zonder de anderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nipje op 14-09-2020 11:05 ]

• Mavel 128
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

I wonder
Wat ik nu merk, als ik coop met een vriend op een One en ik zelf op een One X dat ik vaak al in de game ben en moet wachten, of dat mijn laadscherm ineens 4x zo lang weer gegeven wordt. Bijvoorbeeld in Wildlands spawn ik al in de game, de AI is al weg en vervolgens komt hij 30 seconden later in de game.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• Zhankou
En dat blijf ik toch een beetje krom vinden, maar goed.
Uiteindelijk is de gene met SSD nog steeds afhankelijk van degene zonder SSD.

• Mavel 128

Mavel 128

Daarom is het zo fijn dat de S en X dezelfde SSD en architectuur hebben, lijkt me dat dit dan verleden tijd is.

• Zhankou
Mavel 128 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:33:
Daarom is het zo fijn dat de S en X dezelfde SSD en architectuur hebben, lijkt me dat dit dan verleden tijd is.
yes!
En als je de "gelekte" interviews ziet, dan zeggen ze ook dat hun design puur op FPS en snelheid is gebaseerd en niet op resolutie. De gamers willen FPS boven resolutie, zo werd het gezegd.
Amen to that. 60 fps op 1080p (of 1440p), ik vind het allemaal best.

Laadtijden en 60 fps is zo'n genot, dat graphics niet eens doorslaggevend zijn.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

JackSparrow schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:40:
[...]

Eens. Ik ga gewoon om middernacht 22-09 de site refreshen en daar een pre-order doen. Lijkt mij het beste mbt beschikbaarheid etc.

Vraag mij af hoe snel de site plat gaat omdat meer mensen met dit idee komen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 14-09-2020 11:53 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55

Wom

Dus niemand gaat net als ik op goed geluk een XSS proberen te halen, zonder pre-order? Ik verwacht niet al te veel gekte eerlijk gezegd. Weet zelfs nog niet of ik hem wel op release probeer te halen eigenlijk :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:27

3raser

⚜️ Premium member

Hoe compatible is de nieuwe Xbox precies qua games? Kan ik gewoon een oude originele Xbox game in de lade stoppen en spelen?

• Zhankou
3raser schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:58:
Hoe compatible is de nieuwe Xbox precies qua games? Kan ik gewoon een oude originele Xbox game in de lade stoppen en spelen?
Waarschijnlijk scant die de disc, en zal je een download moeten doen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wom schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:58:
Dus niemand gaat net als ik op goed geluk een XSS proberen te halen, zonder pre-order? Ik verwacht niet al te veel gekte eerlijk gezegd. Weet zelfs nog niet of ik hem wel op release probeer te halen eigenlijk :P
Ik heb geen zin om een winkel in te gaan met de huidige perikelen. Dus dan maar gewoon een pre-order, online :+

Xbox Live ID:Notna8310

• Mavel 128

Mavel 128

Zolang het een van deze 592 games is wel:
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-one/backward-compatibility

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat ik begreep alle games die ook op de One werken. Dus als hij BC met de One is werkt hij ook op de Series. Is hij niet speelbaar op de One, dan is het hopen op dat dat ooit nog gemaakt gaat worden.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

ArthurMorgan schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:03:
[...]

Wat ik begreep alle games die ook op de One werken. Dus als hij BC met de One is werkt hij ook op de Series. Is hij niet speelbaar op de One, dan is het hopen op dat dat ooit nog gemaakt gaat worden.

Slechts 35 originele Xbox games op die lijst van de honderden die er gemaakt zijn. Geen Dead or Alive of oude Forza Motorsport om maar iets te noemen. Ben ik te kritisch of is backwards compatible eigenlijk een beetje een dooddoener?

• Wom

Wom

Notna schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:00:
[...]

Ik heb geen zin om een winkel in te gaan met de huidige perikelen. Dus dan maar gewoon een pre-order, online :+
Hmmz, daar zeg je eigenlijk wat. Onze boodschappen laat ik leveren, maar die XSS zou ik dan gaan halen. Ik denk er nog eens over na. Maar het zou voor mij geen halszaak zijn als ik niet direct op release de XSS zou hebben. Iedereen hier gaat toch voor de XSX, dus ik ben toch al een buitenbeetje verwacht ik.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001

TheVMaster

Moderator WOS
3raser schreef op Monday 14 September 2020 @ 12:10:
[...]

Slechts 35 originele Xbox games op die lijst van de honderden die er gemaakt zijn. Geen Dead or Alive of oude Forza Motorsport om maar iets te noemen. Ben ik te kritisch of is backwards compatible eigenlijk een beetje een dooddoener?
De games voor de originele Xbox zijn volgens mij ook pas later toegevoegd aan de BC catalogus. Ik heb moet zeggen dat ik er 1 of 2 gedownload heb toen ze beschikbaar kwamen, maar heb er eigenlijk verder niet meer naar omgekeken. Zijn gelukkig wel een groot aantal (500+) Xbox 360 games die je op de Xbox One (en Series S | X) kunt spelen...

Dus om het nu een dooddoener te noemen vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Daarnaast kun je volgens mij alle Xbox One games gewoon blijven spelen op je Series S | X.....dus voldoende keuze qua BC lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 14-09-2020 12:15 ]

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik heb zojuist ook maar even de XSX gepreordered bij de MM, ik was de eerste terwijl er 80 PS5 bestellingen stonden. Ik vind het ook wel leuk om de console in de ochtend op te kunnen halen ipv de pakketbezorging af te wachten

• drakiesoft
3raser schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:10:
[...]

SSX3 staat op de lijst. Was daar heel blij mee. Een van de betere spellen op de originele xbox

• Wom

Wom

ArthurMorgan schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:03:
[...]

Het team wat eerder aan BC-titels werkte, is nu bezig met xCloud. Zodra dit klaar is hervatten ze het beschikbaar maken van oude Xbox-titels weer. Is toen in één van die eerste videos over xCloud gedeeld. Aangezien dat morgen een soft-release krijgt, zullen de eerste titels weldra weer toegevoegd gaan worden.

Maffe is, die krijgen dan automatisch HDR en mogelijk een dubbele framerate. Das wel bizar ergens.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zhankou schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:50:
[...]

Laadtijden en 60 fps is zo'n genot, dat graphics niet eens doorslaggevend zijn.
Whatever happened to playability? :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• drakiesoft
Player1S schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:24:
[...]

offtopic: Wat voor een lampje is dat met het xbox logo? En kun je daar zelf wat inladen wat je wilt zien?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat is de Tivoo-Max uit de pixel serie van Divoom
Pixel lamp en bluetooth speaker in een.
Ik gebruik hem vooral als klokje of speakerbox in de tuin. Komt best aardig geluid uit.
De app heeft nog meer functies zoals wekkerradio, timer. Je kan de plaatjes/animaties downloaden of zelf maken. Had er even een Xbox logo opgezet voor de foto 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXQyTQRTuFxxsUnYZrOvVLqPcm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l6tBAb4h6QqXL2E5255R2QgR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eruELTpxbM9zaok3grYsKjwON_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8B1gxnKe0OhFfKxa1XlPoFc.jpg?f=fotoalbum_large

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 10:44

HollovVpo1nt

I like gadgets

3raser schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:10:
[...]

Microsoft heeft het BC programma tijdelijk stop gezet vanwege de focus op xCloud. Ze hebben al aangegeven verder te gaan met het BC programma na de launch van de Series S|X en na het volledig lanceren van xCloud.
Een dooddoener vind ik het niet, omdat ze het niet 'hoeven' te doen. Daarbij is het een soort BC+ waarbij de ondersteunde games op de Xbox One X ook aanzienlijke grafische verbeteringen bevatting.

De Xbox One X is de enige console waar je bijvoorbeeld Ninja Gaiden: Black in 4k60fps kunt spelen.

Edit: woops, hierboven al gemeld.

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 14-09-2020 12:30 ]

• Wom

Wom

Wom in "[Xbox One/Windows 10] Gears 5" O-)

Achter die post zit linkje naar download van Gears 5 120FPS gameplay. Downloaden is nodig, wat YT ondersteund 120FPS nog niet begrijp ik uit dat bericht.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

G_Dragon schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:55:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Liggend zou het sowieso bij jou moeten lukken, staand is nog even de vraag hoe hoog je kastje aan de binnenkant is.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

JackSparrow schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:14:
[...]

De games voor de originele Xbox zijn volgens mij ook pas later toegevoegd aan de BC catalogus. Ik heb moet zeggen dat ik er 1 of 2 gedownload heb toen ze beschikbaar kwamen, maar heb er eigenlijk verder niet meer naar omgekeken. Zijn gelukkig wel een groot aantal (500+) Xbox 360 games die je op de Xbox One (en Series S | X) kunt spelen...

Dus om het nu een dooddoener te noemen vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Daarnaast kun je volgens mij alle Xbox One games gewoon blijven spelen op je Series S | X.....dus voldoende keuze qua BC lijkt me.
Je zou zeggen dat de Series X krachtig genoeg moet zijn om alle originele Xbox spellen te kunnen emuleren. Dat is pas echt backwards compatible.

• drakiesoft
3raser schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:31:
[...]

Je zou zeggen dat de Series X krachtig genoeg moet zijn om alle originele Xbox spellen te kunnen emuleren. Dat is pas echt backwards compatible.
Het probleem zit hem niet of het kan, maar gaat meer om de licenties en toestemming developer. Soms bestaat het bedrijf niet eens meer.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36
v8power67 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:24:
[...]

Xss gaat veel mooiere games weer kunnen geven dan een one x. 4k is slechts een deel van het "plaatje" ook al denken sommige dat alleen 4k de graphics maakt.
Dus ook al is bv rdr2 op xox 4k, gaat de xss mooiere games weergeven op "slechts" 1440p/1080p. Probleem waar het nu omgaat is dat er een bericht is dat de xss niet genoeg ram geheugen aanboord heeft om dus xox bc games in 4k weer te geven. Zal misschien met meer factoren te maken hebben bv resource kosten van het bc draaien zelf bv.
Maar dat is dus het verhaal ong. Xss is nog steeds krachtiger dan de xox, misschien pure gpu power niet ve meer maar wel meer, maar vooral cpu ssd enz is echt allemaal vele vele malen beter
Direct ook antwoord op Justifire (kan je niet taggen..)
Dat de Series S all round gezien een sterkere console is, dan de One X mogen we ook wel verwachten. 4K zal dan wel geen probleem worden mits de upscaling zo goed wordt en dan heb je een doelgroep voor deze console die waarschijnlijk niet elke pixel gaan tellen :P
Dus voor deze console is het toch niet zo’n zwaar probleem. Er zijn games op 1080p die ook gewoon strak zijn namelijk.

Matige BC support vind ik wel jammer en al helemaal als je een oude slordige versie gaat spelen van de 360, maar ook daarvoor geld, dat deze console zich op next gen richt voor mensen op een budget. Dan kan ik me er wel in vinden :).
Pagina: 1 ... 64 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden