Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.649 views

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
SinergyX schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:22:
[...]

Gamespew obtained

Stop daar nu eens mee.. .9999999 sites linken nu allemaal naar dezelfde quote, gooi een MS directe link er neer, of het is bullshit.
Doe eens ff lekker rustig joh. Ik reageerde toch op een post met een quote van MS of was die Tweet niet van MS zelf?

Dit is een kroeg topic, zou fijn zijn als het dan ook gezellig blijft en je niet op deze manier aangevallen wordt. Het is maar een plastic doosje hoor

• Aenea
D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:12:
[...]

Dus MS moet iedere natte scheet maar debunken terwijl er géén bedrijf in de historie van game consoles zo transparant, open en helder is geweest in de communicatie vwb doelstellingen, doelgroep, ambitie, techniek, design keuzes, etc. etc.?
Als dit dus niet duidelijk is dan zijn ze dus niet helder genoeg geweest hmm?

Het is gewoon vrij logisch en volgens mij heeft MS het zelf ook gezegd. Zag net dat de Tweet van Windows Central was en niet MS zelf magoe...

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:12:
[...]

Dus MS moet iedere natte scheet maar debunken terwijl er géén bedrijf in de historie van game consoles zo transparant, open en helder is geweest in de communicatie vwb doelstellingen, doelgroep, ambitie, techniek, design keuzes, etc. etc.?
Moeten niks, maar willen ze verwarring uit de wereld helpen wel slim ja. Kleine moeite toch. Even tweetje en klaar.
Zeker voor een bedrijf wat zo open en transparant enz enz is, is dat dus zo gepiept.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:14:
[...]

Doe eens ff lekker rustig joh. Ik reageerde toch op een post met een quote van MS of was die Tweet niet van MS zelf?

Dit is een kroeg topic, zou fijn zijn als het dan ook gezellig blijft en je niet op deze manier aangevallen wordt. Het is maar een plastic doosje hoor
SinergyX in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"

paar pagina's terug, dit is nieuws anno 2020.. elke natte scheet 100x kopieren tot het ergens waarheid lijkt te worden, zelf zut bij bedenken, en alles maar uit '1 spokesman'. Die quote, zoals je in origineel al kan zien, is een quote van een quote, zonder bron. Maar heel internet kopieert dat gewoon blind.

Probleem is niet MS die het 'gerucht' de wereld moet uithelpen, probleem is deze manier van 'nieuws', 1 domme tweet, 1 domme quote, wat ergens aannemelijk is en iedereen kopieert het blind door.

Je kan met de logica 3 kanten op, Series X gaat voorbij zelfs One X niveau van BC upscaling puur door kracht, maar Series S kan dat niet en blijft op niveau van One X. Maar juist de lading van 'One S' te noemen geeft het de negatieve tint, terwijl op papier de Series S net zo krachtig is als de One X.

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 12-09-2020 14:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:17:
[...]

Als dit dus niet duidelijk is dan zijn ze dus niet helder genoeg geweest hmm?

Het is gewoon vrij logisch en volgens mij heeft MS het zelf ook gezegd. Zag net dat de Tweet van Windows Central was en niet MS zelf magoe...
Voor de mensen die FUD verspreiden zal het nooit ‘helder genoeg’ zijn..

Het is simpel:
wil je 1080p / 1440p tot 120fps gamen met ‘next gen features’ -> XSS
Wil je native 4K tot 120fps gamen met ‘next gen features’ op de meest krachtige console ooit -> XSX

*knip* geen VS discussie

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 10:31 ]

• Aenea
https://www.videogameschr...ne-x-content-its-claimed/

Eurogamer verwijst naar dit artikel.

Staat niet ergens op een xbox website betekent niet dat het een regelrechte leugen zou zijn...

• D-Ed
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:18:
[...]

Moeten niks, maar willen ze verwarring uit de wereld helpen wel slim ja. Kleine moeite toch. Even tweetje en klaar.
Zeker voor een bedrijf wat zo open en transparant enz enz is, is dat dus zo gepiept.
geen VS aub

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 10:28 ]

• Aenea
Geen VS discussie aub

[ Voor 96% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 10:32 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:23:
https://www.videogameschr...ne-x-content-its-claimed/

Eurogamer verwijst naar dit artikel.

Staat niet ergens op een xbox website betekent niet dat het een regelrechte leugen zou zijn...
1 van de weinige die het dan wel beter wegzetten dan zoals het wordt gekopieerd door de vele sites.

Maar dan klopt de basis nog steeds zonder enige vorm van paniek, Series S is niet voor 4k, is voor 1080/1440. De One S en One X hebben in de basis maar 1 groot verschil, resolutie. Als de Series S niet voor 4k is, dan is het logisch dat het de One S niveau pakt, maar net zoals de One X dit kon met 'oude' games (GTA5 bv) wel op hoge/stabiele framerate.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Aenea
SinergyX schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:28:
[...]

1 van de weinige die het dan wel beter wegzetten dan zoals het wordt gekopieerd door de vele sites.

Maar dan klopt de basis nog steeds zonder enige vorm van paniek, Series S is niet voor 4k, is voor 1080/1440. De One S en One X hebben in de basis maar 1 groot verschil, resolutie. Als de Series S niet voor 4k is, dan is het logisch dat het de One S niveau pakt, maar net zoals de One X dit kon met 'oude' games (GTA5 bv) wel op hoge/stabiele framerate.
Nouja, vind de hoeveelheid RAM een logischere reden dat het niet kan op de XSS dan een stukje PR text, maar maakt verder niet uit. Als iemand de XSS koopt vind ie resolutie toch niet belangrijk.

Neemt echter niet weg dat het een aparte keuze is. Is RAM tegenwoordig zo duur dan?

• D-Ed
  • Niet online
Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:32:
[...]

Nouja, vind de hoeveelheid RAM een logischere reden dat het niet kan op de XSS dan een stukje PR text, maar maakt verder niet uit. Als iemand de XSS koopt vind ie resolutie toch niet belangrijk.

Neemt echter niet weg dat het een aparte keuze is. Is RAM tegenwoordig zo duur dan?
Als je denkt dat RAM de enige factor is dan is de discussie bij deze wel klaar volgens mij..

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04
Volgens mij is het "probleem" dat XOX upgrades (meesta)l 4K patches betreft (en mogelijk een hogere interne resolutie rendering).

Aangezien de Series S bedoelt is voor gamen op max 1440p heb je niets aan 4K upgrades (overkill). Dus is het logisch dat de Series S de weergave van de reguliere One S volgt met enkele verbeteringen, w.o. anti-aliasing.

Theoretisch zouden ze dit kunnen ondervangen door speciale Series S patches/upgrades waarbij de 4K patches voor de XOX worden teruggeschroeft naar 2K of 1440p. Al denk ik niet dat een developer of uitgever hierop zit te wachten. Als dit "probleem" wordt aangepakt dan zal dit door Microsoft moeten worden gedaan, in principe automatisch, zonder tussenkomst van een developer of uitgever. Identiek aan hoe Microsoft nu BC aanpakt.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:16

Nogne

>.<

D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:45:
[...]

Als je denkt dat RAM de enige factor is dan is de discussie bij deze wel klaar volgens mij..
Als jij discussieert met dit soort oneliners wel ja, als je het artikel had gelezen had je gezien dat de beperking door het RAM geheugen komt. XoX heeft er 9, de XS 8 waarvan 7.5 beschikbaar.

PS/XBL: Nogne

• D-Ed
  • Niet online
Nogne schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:54:
[...]

Als jij discussieert met dit soort oneliners wel ja, als je het artikel had gelezen had je gezien dat de beperking door het RAM geheugen komt. XoX heeft er 9, de XS 8 waarvan 7.5 beschikbaar.
Omdat het artikel op weinig is gebaseerd behalve de RAM.. De Series S heeft een andere doelgroep dan de X en schaalt perfect naar 1080p / 1440p en gaat upscale naar 4K. Laten we straks de gewoon de reviews afwachten en niet op de zaken vooruit lopen aub.

Clickbait, FUD, vragen stellen om vragen te stellen.. Welkom internet 2020 -O-

• Nogne

Nogne

>.<

D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:59:
[...]

Omdat het artikel op weinig is gebaseerd behalve de RAM.. De Series S heeft een andere doelgroep dan de X en schaalt perfect naar 1080p / 1440p en gaat upscale naar 4K. Laten we straks de gewoon de reviews afwachten en niet op de zaken vooruit lopen aub.

Clickbait, FUD, vragen stellen om vragen te stellen.. Welkom internet 2020 -O-
Het is artikel is bijgewerkt nav commentaar van Microsoft. Dus er zal zeker een kern van waarheid inzitten.

Doelgroep of niet, dit topic gaat over de nieuwe consoles. Dus je kan hier discussies en vragen er over verwachten. Soms gebaseerd op een tweetje, en soms is er een leak.

En als je geen vragen wilt stellen of beantwoorden en weinig zin hebt in discussies hoef je hier niet te reageren.

• D-Ed
  • Niet online
Nogne schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:03:
[...]

Het is artikel is bijgewerkt nav commentaar van Microsoft. Dus er zal zeker een kern van waarheid inzitten.

Doelgroep of niet, dit topic gaat over de nieuwe consoles. Dus je kan hier discussies en vragen er over verwachten. Soms gebaseerd op een tweetje, en soms is er een leak.

En als je geen vragen wilt stellen of beantwoorden en weinig zin hebt in discussies hoef je hier niet te reageren.
Bepaal jij dat? _O-

• Nogne

Nogne

>.<

Ik geef alleen dat het niet hoeft, dat is het mooie van een open platform zoals Tweakers. Iedereen is vrij om zijn of haar mening te geven, maar verwacht dan ook dat andere mensen het lezen en het er niet altijd mee eens zijn.

• Aenea
D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:45:
[...]

Niet de enige nee, hij heeft meer beperkingen, maar de hoeveelheid RAM is iets waaraan t je wel heel snel al kan zien dat de kans groot is dat het niet gaat werken...

• D-Ed
  • Niet online
Nogne schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:08:
[...]

Ik geef alleen dat het niet hoeft, dat is het mooie van een open platform zoals Tweakers. Iedereen is vrij om zijn of haar mening te geven, maar verwacht dan ook dat andere mensen het lezen en het er niet altijd mee eens zijn.
Als je mijn posts af en toe bekijkt zie je dat ik genoeg interactief ben, vragen beantwoord etc. De overduidelijke FUD opmerkingen van sommigen (niet van jou overigens) probeer ik af en toe te duiden.

• D-Ed
  • Niet online
Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:09:
[...]

Niet de enige nee, hij heeft meer beperkingen, maar de hoeveelheid RAM is iets waaraan t je wel heel snel al kan zien dat de kans groot is dat het niet gaat werken...
Let’s wait and see.

• Aenea
D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:10:
[...]

Als je mijn posts af en toe bekijkt zie je dat ik genoeg interactief ben, vragen beantwoord etc. De overduidelijke FUD opmerkingen van sommigen (niet van jou overigens) probeer ik af en toe te duiden.
Maar hoezo is het FUD als het gewoon waar is? Lijkt er meer verdacht veel op dat je gewoon niet negatieve dingen kan aanhoren. Nogmaals, het is maar een stukje plastic, meer niet, snap niet zo goed dat sommige mensen zo veel moeite daar mee hebben, naja zal wel zo zijn redenen hebben

• Aenea
Niet op de man aub

[ Voor 87% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 10:36 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Dat is een conclusie die zij trekken, daar zit een flink verschil tussen. De interviews (ook video met MS zelf) geven aan dat de hele Series S gemaakt is in balans, in de basis dus een finetune voor de 1080/1440 ervaring maar met de goodies van de Series X.

Geheugen is daar een aspect van, 1080 heeft aanzienlijk lager geheugen nodig, lagere textures, etc, reden dat andere zaken ook allemaal langzamer zijn. Nu _kan_ het aannemelijk zijn dat BC emulatie gewoon een virtueel geheugen inneemt van een One X, iets wat Series X prima kan doen, en dat daarom een Series S niet 1 op 1 emulatie kan doen van een One X.

Echter, dat beetje te kort (gros van One X games gebruiken helemaal geen 100% geheugen) kan softwarematig prima worden afgevangen, andersom praten we nog steeds over een transitie feature waarvan werkelijk niemand weet hoe huidige X/S games gaan draaien op de twee nieuwe consoles, buiten wat screenshots van bv GW5 met 120fps.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:51
Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:32:
[...]

Dit ram is wel duurder dan wat je in je pc stopt... Maar sowieso is het een afweging. Het enige 'probleem' hier, is dat deze console die niet in de markt gezet wordt als 4k console, niet de 4k versies van bc titels zal kunnen draaien. Dat is dus sowieso niet de hoofd focus, vooral aan het begin nog belangrijk maar met de tijd zullen games rechtstreeks voor de series x&s ontwikkeld worden, en het apparaat is bedoeld voor een doelgroep die dit veelal niet heel belangrijk zal vinden.
Zie ook de redenering waarom ze de optical out weggelaten hebben. Die werd heel weinig gebruikt en ook al is het misschien maar 2 dollar... Op een over de levensduur verwacht aantal consoles van misschien 100 miljoen heb je het dus voor 200 miljoen dollar. Dat is hoe Microsoft er naar kijkt (dit voorbeeld stond letterlijk zo een tijdje terug in ik meen dit topic).
Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:15:
[...]

Maar hoezo is het FUD als het gewoon waar is? Lijkt er meer verdacht veel op dat je gewoon niet negatieve dingen kan aanhoren. Nogmaals, het is maar een stukje plastic, meer niet, snap niet zo goed dat sommige mensen zo veel moeite daar mee hebben, naja zal wel zo zijn redenen hebben
De bron wordt ook mee in overweging genomen. No offense, maar jij bent gewoon erg vaak negatief terwijl we je verder meestal niet in de Xbox topics zien. Niet altijd, het viel me een paar dagen geleden juist op dat je iets positiefs meldde, maar je hebt daardoor toch al snel de schijn tegen je. Tel daarbij op dat het al eerder gemeld was en als jij er dan weer mee komt dan lijkt het voor de vaste klanten hier al snel alsof je alleen maar komt om te zieken.

Gamertag: FinrazielNL

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36
Is het mogelijk dat door geavanceerde upscaling zo’n Series S, gewoon bijna gelijke beelden kan vertonen dan een One X op 4k? Wat dit betreft ben ik een leek, dus vandaar.
Ik ben er niet bekend mee, maar vanuit dat oogpunt zou het alsnog een hele brutale console kunnen zijn. Genoeg FPS, upscaling die goed werkt en een zeer nette prijs.

Ik kan me voorstellen dat deze console nog wel eens heel veel verkocht kan gaan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 12-09-2020 16:20 ]

• D-Ed
  • Niet online
Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:15:
[...]

Hoe kunnen aannames waar zijn?

Er is nog NIEMAND die het ding getest heeft.. |:(

Ik kan heel goed ‘negatieve dingen aanhoren’... Hangt een beetje van de (Vermoedelijke) afzender af zoals de heren hierboven al mooi duiden ;)

Daarmee wil ik niet eens zeggen dat je bewust FUD plaatst hoor, maar misschien wel bronnen plaatst die dat wel doen..

• D-Ed
  • Niet online
Mosin schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:19:
Is het mogelijk dat door geavanceerde upscaling zo’n Series S, gewoon bijna gelijke beelden kan vertonen dan een One X op 4k? Wat dit betreft ben ik een leek, dus vandaar.
Ik ben er niet bekend mee, maar vanuit dat oogpunt zou het alsnog een hele brutale console kunnen zijn. Genoeg FPS, upscaling die goed werkt en een zeer nette prijs.

Ik kan me voorstellen dat deze console nog wel eens heel veel verkocht kan gaan worden.
Dat is precies wat ik ook vermoed gebaseerd op de items van MS.. Maar we kunnen het pas zien bij de eerste testen/reviews...

• v8power67

v8power67

Mosin schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:19:
Is het mogelijk dat door geavanceerde upscaling zo’n Series S, gewoon bijna gelijke beelden kan vertonen dan een One X op 4k?

Xss gaat veel mooiere games weer kunnen geven dan een one x. 4k is slechts een deel van het "plaatje" ook al denken sommige dat alleen 4k de graphics maakt.
Dus ook al is bv rdr2 op xox 4k, gaat de xss mooiere games weergeven op "slechts" 1440p/1080p. Probleem waar het nu omgaat is dat er een bericht is dat de xss niet genoeg ram geheugen aanboord heeft om dus xox bc games in 4k weer te geven. Zal misschien met meer factoren te maken hebben bv resource kosten van het bc draaien zelf bv.
Maar dat is dus het verhaal ong. Xss is nog steeds krachtiger dan de xox, misschien pure gpu power niet ve meer maar wel meer, maar vooral cpu ssd enz is echt allemaal vele vele malen beter

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:21:
[...]

Ik kan heel goed ‘negatieve dingen aanhoren’... Hangt een beetje van de (Vermoedelijke) afzender af zoals de heren hierboven al mooi duiden ;)

Daarmee wil ik niet eens zeggen dat je bewust FUD plaatst hoor, maar misschien wel bronnen plaatst die dat wel doen..
En toch roep je net zelf graag dat de Xbox 2160p met 120fps gaat doen en de PS 1440p checkerboarding 120fps.

Ik vind het altijd grappig hoe mensen lijken te vergeten wat de rol van de developers is in dit verhaal. Sony en Microsoft faciliteren game developers tools om games uit te brengen. Hardware en software dienen daarin een gezamelijk doel.

Als een developer kiest voor veel levendig detail in een game en dat kan presenteren in 2160p met maar 60fps dan lijkt mij dat schreeuwen om 120fps nu compleet zinloos is. Rainbow Six gaat straks native 4k met 120fps doen. Grafisch is die game geen hoogvlieger en dus kunnen ze die doelen makkelijker halen. Maar bottom line is toch altijd wat de developer met de rekenkracht gaat doen wat ter beschikking staat. Ik vind de hele fps discussie op dit moment onzin.

• justifire
  • Laatst online: 23:57

justifire

Shut up and squat !!

[...]
Het is maar een plastic doosje hoor
Goed gevuld met overheerlijke dikke sappige Teraflops :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• D-Ed
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:27:
[...]

En toch roep je net zelf graag dat de Xbox 2160p met 120fps gaat doen en de PS 1440p checkerboarding 120fps.

Ik vind het altijd grappig hoe mensen lijken te vergeten wat de rol van de developers is in dit verhaal. Sony en Microsoft faciliteren game developers tools om games uit te brengen. Hardware en software dienen daarin een gezamelijk doel.

Als een developer kiest voor veel levendig detail in een game en dat kan presenteren in 2160p met maar 60fps dan lijkt mij dat schreeuwen om 120fps nu compleet zinloos is. Rainbow Six gaat straks native 4k met 120fps doen. Grafisch is die game geen hoogvlieger en dus kunnen ze die doelen makkelijker halen. Maar bottom line is toch altijd wat de developer met de rekenkracht gaat doen wat ter beschikking staat. Ik vind de hele fps discussie op dit moment onzin.
Moeilijk hè? Lezen wat er echt staat??? Tot, tot, tot... TOT ;w ;w

Edit: Overigens ben ik het compleet met je eens vwb die discussies over FPS en terra flops d:)b

Ik probeer alleen wat tegengas te geven op de mensen die hier wat komen narren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door D-Ed op 12-09-2020 18:21 . Reden: Te persoonlijk, excuses ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:17:
[...]

Moeilijk hè? Lezen wat er echt staat??? Tot, tot, tot... TOT ;w ;w

Edit: Overigens ben ik het compleet met je eens vwb die discussies over FPS en terra flops d:)b

Ik probeer alleen wat tegengas te geven op de mensen die hier wat komen narren ;)
Was het sarcastisch bedoeld wat je zei dan? Sorry dat haalde ik er niet uit!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:24:
[...]

Xss gaat veel mooiere games weer kunnen geven dan een one x. 4k is slechts een deel van het "plaatje" ook al denken sommige dat alleen 4k de graphics maakt.
Dus ook al is bv rdr2 op xox 4k, gaat de xss mooiere games weergeven op "slechts" 1440p/1080p. Probleem waar het nu omgaat is dat er een bericht is dat de xss niet genoeg ram geheugen aanboord heeft om dus xox bc games in 4k weer te geven. Zal misschien met meer factoren te maken hebben bv resource kosten van het bc draaien zelf bv.
Maar dat is dus het verhaal ong. Xss is nog steeds krachtiger dan de xox, misschien pure gpu power niet ve meer maar wel meer, maar vooral cpu ssd enz is echt allemaal vele vele malen beter
Oneens.
4K>elke lagere resolutie.
Dan maar wat minder grassprieten, maar wel mooi scherp in beeld ipv zo’n wazige blurr :r

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m3FhIdoVTjkgZY1b6Qo7gPTLQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhonWernxPT86XAEHoQPb8Et.jpg?f=fotoalbum_large

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

*knip*Laat dit soort dingen aan de mods over aub.

Trouwens, hoor regelmatig wat geluiden over de kosten van geheugen.. Dat is altijd duur geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGfxHa8x-FGmhhVOXAsM3SOK56E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWU6axY7QfifHQPtKrLdqTlV.jpg?f=fotoalbum_large

Wel leuk. Computermuseum in Zwolle. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 10:55 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[...]
Volgens mij zit je in de verkeerde kroeg, draaien ze niet jouw muziek... :+

• EpicDnS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
Toch maar gereserveerd vandaag! Helaas nr. 14 bij het filiaal (Gamemania) dus vrees het ergste. Normaalgesproken niet zo winkelgebonden, maar nog een stapel cadeaukaarten; en aangezien ze normaal met vrijwel alles (veel) duurder zijn, kom je er anders ook niet vanaf :)

• Aenea
Finraziel schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:43:
[...]
De bron wordt ook mee in overweging genomen. No offense, maar jij bent gewoon erg vaak negatief terwijl we je verder meestal niet in de Xbox topics zien. Niet altijd, het viel me een paar dagen geleden juist op dat je iets positiefs meldde, maar je hebt daardoor toch al snel de schijn tegen je. Tel daarbij op dat het al eerder gemeld was en als jij er dan weer mee komt dan lijkt het voor de vaste klanten hier al snel alsof je alleen maar komt om te zieken.
Ik reageerde op een post die iemand anders maakte, en uitte mijn lichterlijke teleurstelling erover.

Ik zit er nml aan te denken om er 1 aan te schaffen, vandaar.

En op zich snap ik de beredenering wel, en next gen games zullen er denk beter op draaien dan op de One X maar komt vreemd over dat de XSS dus sommige games slechter (of zoals ik las op een andere manier auto upgrade qua visuals) draait dan de One X.

Overigens dank je voor een normale manier van reageren zonder agressie en persoonlijk gedoe!

• Aenea
D-Ed schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:21:
[...]

Ik vind over het algemeen Eurogamer wel te vertrouwen daar in, als die zeggen dat iemand van MS dat bevestigt heeft dan geloof ik dat!

En it makes sense qua hoeveelheid geheugen...

Overigens heb ik ook gelezen dat de XSS andere optimalisaties kan doen dan de One X dus dat is dan weer positief, maar ja, zelfde type bron dus niet zeker of dat wel klopt dan...

Plus zoals ik boven aan gaf reageerde ik origineel op een post met een tweet waar dat in stond. Ik zeg dat dat jammer is en dan word ik vervolgens gebombardeerd, dat IK FUD verspreid...
Beetje vreemd niet?

Je kan gewoon dus blijkbaar weinig van mij hebben. En dat ik hier niet veel post altijd zegt toch helemaal niks? Heb in 't PS5 topic laatste tijd ook niet vaak gepost, als er niks nieuws is dan is er vaak in deze topics ook niks nieuws te vinden en skim ik de pagina's om de paar dagen en post niet...

Kortom dat ik een voorkeur heb voor PS wil niet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben in Xbox en daar niet over wil praten. Beetje jammer dat op die manier je mensen dan weg jaagt.

• Aenea
justifire schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:05:
[...]

Goed gevuld met overheerlijke dikke sappige Teraflops :9
Of hele dunne in geval van de XSS ;)

• Aenea
justifire schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:08:
[...]

Oneens.
Dan maar wat minder grassprieten, maar wel mooi scherp in beeld ipv zo’n wazige blurr :r
Als zelfs DF het niet kan zien als ze 800x inzoomen dan zie jij dat ook niet hoor. Maar goed hou je vooral vast aan dat soort achterhaalde ideeën, ben benieuwd wat je gaat vinden van XSX games die dat soort technieken gaan toepassen...

• Aenea
uchiha tijntje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:17:
*knip, door mods in origineel*

Trouwens, hoor regelmatig wat geluiden over de kosten van geheugen.. Dat is altijd duur geweest.

[Afbeelding]

Wel leuk. Computermuseum in Zwolle. :)
Neem aan dat je mij oa hier mee bedoeld? Check even hoe vaak ik de laatste tijd in het PS5 topic heb gepost...

Als er niks nieuws is om over te praten dan doe ik dat ook niet, dat sommige graag in een cirkeltje willen blijven draaien als er niks is verder moeten zij weten, en ja, beide kanten doen dat. Daarnaast is mijn gezondheid zodanig dat ik dagen of periodes heb dat ik echt geen energie heb om ook maar iets te doen, dan post ik ook wat minder.

Snap totaal niet dat mensen gewoon weggepest worden hier, snap al helemaal niet dat dat door de mods geaccepteerd wordt...

[ Voor 12% gewijzigd door Aenea op 13-09-2020 12:04 ]

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
YouTube: $299 Xbox Series S - Let's Talk

Leuke preview over de Series S!

• Aenea
Wacht wel even op een review als de reviewer m ook echt heeft en getest heeft. Dit is dus meer een preview die hoop aannames doet.

Heb 't niet volledig gekeken dus correct me if I'm wrong, misschien heeft hij wel een echte gekregen terwijl al die andere bekende journalisten een dummy kregen maar iets zegt mij dat dat niet zo is

Edit: oh whoops, je zei dat het een preview was, haha, las review! Excuses

[ Voor 6% gewijzigd door Aenea op 12-09-2020 21:35 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:26:
[...]

Neem aan dat je mij oa hier mee bedoeld? Check even hoe vaak ik de laatste tijd in het PS5 topic heb gepost...

Als er niks nieuws is om over te praten dan doe ik dat ook niet, dat sommige graag in een cirkeltje willen blijven draaien als er niks is verder moeten zij weten, en ja, beide kanten doen dat. Daarnaast is mijn gezondheid zodanig dat ik dagen of periodes heb dat ik echt geen energie heb om ook maar iets te doen, dan post ik ook wat minder.

Snap totaal niet dat mensen gewoon weggepest worden hier, snap al helemaal niet dat dat door de mods geaccepteerd wordt...
Ik reageer volgens mij best netjes en pest niemand weg. Echter vraag ik mensen wel even in de spiegel te kijken. Dat doe ik ook. Zeker omdat ik blijkbaar echt een rood laken ben voor bepaalde users hier op dit forum. En gelet op het feit dat je eerste vier posts na 31 juli in dit topic allen zijn “gemod” door een moderator mag je dat best zelf ook doen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-09-2020 21:46 ]

• D-Ed
  • Niet online
Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:15:
[...]

Ik vind over het algemeen Eurogamer wel te vertrouwen daar in, als die zeggen dat iemand van MS dat bevestigt heeft dan geloof ik dat!

En it makes sense qua hoeveelheid geheugen...

Overigens heb ik ook gelezen dat de XSS andere optimalisaties kan doen dan de One X dus dat is dan weer positief, maar ja, zelfde type bron dus niet zeker of dat wel klopt dan...

Plus zoals ik boven aan gaf reageerde ik origineel op een post met een tweet waar dat in stond. Ik zeg dat dat jammer is en dan word ik vervolgens gebombardeerd, dat IK FUD verspreid...
Beetje vreemd niet?

Je kan gewoon dus blijkbaar weinig van mij hebben. En dat ik hier niet veel post altijd zegt toch helemaal niks? Heb in 't PS5 topic laatste tijd ook niet vaak gepost, als er niks nieuws is dan is er vaak in deze topics ook niks nieuws te vinden en skim ik de pagina's om de paar dagen en post niet...

Kortom dat ik een voorkeur heb voor PS wil niet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben in Xbox en daar niet over wil praten. Beetje jammer dat op die manier je mensen dan weg jaagt.
Ik probeerde met mijn post juist aan te geven dat je dat niet (bewust) doet.. En als mijn post je het gevoel geeft dat je weggepest wordt dan spijt mij dat. Dat is totaal niet de bedoeling maar zoals anderen ook aangeven.

Soms lijkt het alsof mensen hier met een andere insteek binnen komen. Een beetje kritiek is alleen maar goed maar door de soms wat negatieve reacties van mensen, gaat men er wellicht wat met gestrekt been in.. (Waaronder ik ;) )

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Aenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:20:
[...]

Als zelfs DF het niet kan zien als ze 800x inzoomen dan zie jij dat ook niet hoor. Maar goed hou je vooral vast aan dat soort achterhaalde ideeën, ben benieuwd wat je gaat vinden van XSX games die dat soort technieken gaan toepassen...
Niet oo de man...

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 10:44 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Laat ik het echter goed maken, want de X button unites us all...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7_e6TO6o1XyTiptWBMe5uZo5B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEh2a608ilEOPQrEF9UWBcHp.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: blijkbaar niet geholpen dus. Laat ik het ook maar zitten. Veel plezier hier. :)

[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-09-2020 22:32 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

uchiha tijntje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:07:
Laat ik het echter goed maken, want de X button unites us all...

[Afbeelding]
Nu maar hopen dat die gender X er niet mee vandoor gaat :p

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Ik snap niet waarom mensen altijd zo persoonlijk worden. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, en discussiëren kan maar respecteer ieders mening voor wat het is.

Wordt iemand persoonlijk als het over jouw mening gaat? Negeer het gewoon, werkt het beste.

--
Ik hoop dat we de komende maanden nog wat moois te zien gaan krijgen want kan me niet voorstellen dat er tot november niks meer aangekondigd gaat worden. Er moet toch nog wel ergens iets als een duvel uit een (x)doosje komen? Toch?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

justifire schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:08:
[...]

Oneens.
Geen idee wie dat tabelletje in elkaar heeft gefrummeld maar zodra er ergens mb/s staat, is dat natuurlijk echt ontzettend veeeeeeeeel langerzamerder dan MB/s. ;)

He, even in ander nieuws dan maar, zeker in het licht dat men elkaar niet alle ogen schijnt te gunnen: morgen F1 en MotoGP op hemelsbreed minder dan 50 kilometer van elkaar vandaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• v8power67

v8power67

MAX3400 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:51:
[...]
morgen F1 en MotoGP op hemelsbreed minder dan 50 kilometer van elkaar vandaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/236/841/075.jpg

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik verbaas me echt over de comments overal (buiten Tweakers vooral) over het feit dat de Series S niet de 4k enhancements van de One X aan kan.

Goh, een 1440 machine die 4k niet aan kan... bizar man, dan moet het wel een slechtere machine zijn dan de one X. Stom Microsoft 8)7 :X

Ik had er inderdaad zelf ook niet eerder bij stil gestaan dat dat zo werkt. Maar uiteindelijk is het natuurlijk logisch dat iets dat speciaal voor 4k gemaakt is ook 4k nodig heeft. (en dan misschien inderdaad dat geheugenpuntje) Maar de vervolgstap dan nemen om te denken dat een machine dan ook slechter moet zijn dan de one X snap ik echt niet. Is dat pure onwil of overschat ik de reageerders nu echt? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om te snappen dat je verschillende wegen tot resultaat hebt? Dingen als RT, FPS, veel snellere opslag, een processor die vele malen beter is... dat is toch gewoon duidelijke taal?

TLDR: serieuze vraag. Zijn het puur trollen, of zijn er echt veel lui die geloven wat ze daar beweren?

In het eerste geval negeer ik het sowieso, in het tweede geval wil ik daar best wel eens een postje tegenaan gooien namelijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 19:06
ArthurMorgan schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:46:
Ik verbaas me echt over de comments overal (buiten Tweakers vooral) over het feit dat de Series S niet de 4k enhancements van de One X aan kan.

Goh, een 1440 machine die 4k niet aan kan... bizar man, dan moet het wel een slechtere machine zijn dan de one X. Stom Microsoft 8)7 :X

Ik had er inderdaad zelf ook niet eerder bij stil gestaan dat dat zo werkt. Maar uiteindelijk is het natuurlijk logisch dat iets dat speciaal voor 4k gemaakt is ook 4k nodig heeft. (en dan misschien inderdaad dat geheugenpuntje) Maar de vervolgstap dan nemen om te denken dat een machine dan ook slechter moet zijn dan de one X snap ik echt niet. Is dat pure onwil of overschat ik de reageerders nu echt? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om te snappen dat je verschillende wegen tot resultaat hebt? Dingen als RT, FPS, veel snellere opslag, een processor die vele malen beter is... dat is toch gewoon duidelijke taal?

TLDR: serieuze vraag. Zijn het puur trollen, of zijn er echt veel lui die geloven wat ze daar beweren?

In het eerste geval negeer ik het sowieso, in het tweede geval wil ik daar best wel eens een postje tegenaan gooien namelijk.
We leven in de snacktijd. Mensen lezen liever Nu.nl dan dat ze verdiepend lezen zoals in de Volkskrant of NRC. Mensen hebben teveel om handen en de achtergronden hebben ze geen tijd voor en dan trek je te snel conclusies. Aan MS om het in enkele zinnen uit te leggen bij de marketing.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

BL3 krijgt een mooie gratis upgrade op next-gen :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rQFCDc_AdTeq74GulEkk18G9Ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srLIFwWoWY7G37HiPUEbRGcV.jpg?f=fotoalbum_large

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

De opslag uitbreiding van Series X wordt hot swappable, scheelt toch mooi weer een paar seconden van afsluiten en opnieuw opstarten _/-\o_

• D-Ed
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:46:

Tja, sinds ik weer wat actiever ben in de game topics valt het mij ook op idd. Sommigen noemen mij nu al een ‘fanboy’ terwijl ik via (soms wat sarcastische) posts probeer te duiden waar het bij mensen misgaat.. Over het algemeen zijn het naar mijn idee aannames, bewijsdrang en blinde haat naar een ander merk/console/gamer..

Maar goed, ik kan me er niet echt druk om maken maar vind het wel vermakelijk om er wat extra tijd in te steken om zo van de usual suspects te genieten :+

• ArthurMorgan
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:54:
[...]

We leven in de snacktijd. Mensen lezen liever Nu.nl dan dat ze verdiepend lezen zoals in de Volkskrant of NRC. Mensen hebben teveel om handen en de achtergronden hebben ze geen tijd voor en dan trek je te snel conclusies. Aan MS om het in enkele zinnen uit te leggen bij de marketing.
Hmm ok, dank je.

dan laat ik het maar gaan. Ik ben echt heel slecht in uitleggen in een paar zinnen :D Maar goed geen trollen dus. (weet eigenlijk niet of dat nu een opluchting is of juist niet, maar dat terzijde :X )

• MAX3400

MAX3400

justifire schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:00:
De opslag uitbreiding van Series X wordt hot swappable, scheelt toch mooi weer een paar seconden van afsluiten en opnieuw opstarten _/-\o_
[Embed]
Toch wel mooi dat hot-swapping kan sinds Windows 98

[YouTube: Bill Gates Win 98 Crash On Live TV (Mavi Ekran)]

• ArthurMorgan
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:00:
en blinde haat naar een ander merk/console/gamer..
Ja dat landt bij mij dus ook helemaal nergens. Hoe ik ook mijn best doe, i do not get that. Volgens mij snij je uiteindelijk altijd jezelf mee in de vingers. Een bedrijf dat nu iets heeft wat perfect voor je is, kan bij een volgende keer gewoon minder passend zijn. En dan omdat je denkt dat je bedrijfsloyaliteit moet hebben toch dat mindere willen hebben. Ik heb volgens mij nog nooit hetzelfde telefoonmerk achter elkaar gekocht. En ook voor een console bepaal ik gewoon elke generatie wie er als eerste aan de beurt komt. (En kijk ik later wel of de andere daarnaast ook interessant is of niet.)

• MAX3400

MAX3400

ArthurMorgan schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:06:
[...]

Ik heb volgens mij nog nooit hetzelfde telefoonmerk achter elkaar gekocht. En ook voor een console bepaal ik gewoon elke generatie wie er als eerste aan de beurt komt. (En kijk ik later wel of de andere daarnaast ook interessant is of niet.)
Nee maar als je een Sony of Oneplus koopt, in beide gevallen blijf je in Android-eco met behoud van al je data.

Als je elke 5 jaar wisselt van Playstation naar Xbox en daarna naar Wii, ben je al je progressie & aankopen kwijt.

Subtiel verschil.

• D-Ed
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:06:
[...]

Ja dat landt bij mij dus ook helemaal nergens. Hoe ik ook mijn best doe, i do not get that. Volgens mij snij je uiteindelijk altijd jezelf mee in de vingers. Een bedrijf dat nu iets heeft wat perfect voor je is, kan bij een volgende keer gewoon minder passend zijn. En dan omdat je denkt dat je bedrijfsloyaliteit moet hebben toch dat mindere willen hebben. Ik heb volgens mij nog nooit hetzelfde telefoonmerk achter elkaar gekocht. En ook voor een console bepaal ik gewoon elke generatie wie er als eerste aan de beurt komt. (En kijk ik later wel of de andere daarnaast ook interessant is of niet.)
Ik volg de stap van MS in de console wereld al vanaf het begin vanuit ‘marketing interesse’. Interessant om te zien hoe ze aangaven/geven bij mensen in de woonkamer te willen komen (in 2000 stonden de meeste computers nog op zolder/kantoor).

Sindsdien zit ik ook in het Xbox kamp dus ben zeker ‘gekleurd’ maar net zo goed kritisch.. Het enige goede aan Microsoft vind en vond ik de Xbox en de Zune.. Niet eens qua techniek maar meer over hoe ze die specifieke doelgroep willen veroveren. Het blijft jammer dat ze de Zune overboord hebben gegooid.

Toen de eerste Xbox uitkwam ben ik die gaan testen bij een vriend, die had ook Halo en de rest is eigenlijk geschiedenis..

• RRCreations
Mocht de PS5 dezelfde prijs krijgen als de XSX dan kan MS nog een jaartje GP erbij gooien of Xbox Live laten vervallen. >:)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wat een baas is die Bill Gates toch hè !
Zonder hem hadden we nooit een XSX gehad, laat staan met hot swapping _/-\o_

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

RRCreations schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:42:
Mocht de PS5 dezelfde prijs krijgen als de XSX dan kan MS nog een jaartje GP erbij gooien of Xbox Live laten vervallen. >:)
Sony kan toch ook net zo goed een PS+ abo of PS now van een jaar erbij doen? >:)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Ik heb de ergste zaken van de afgelopen pagina's opgeruimd. Kan het nu weer een beetje fatsoenlijk?

Als er een vs discussie onstaat ga er dan niet op reageren.

En voor alle topics geldt: voor je post vraag af of het iets toevoegd aan de discussie of dat je alleen maar olie op het vuur gooit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• RRCreations
Zie toouc warning, geen vs discussie

[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 11:54 ]

• D-Ed
  • Niet online
Voor feedback is een ander topic: Feedback op moderatie binnen Spielerij

[ Voor 132% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 11:55 ]

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 11:31
Dit is trouwens hoe echte backwards compatibility eruit ziet. Fijn dat dit er exact zo werkt op de series x en little beast series s!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Komop mensen, ik heb de hele discussie maar weer weggehaald. Gezien het aantal tooicreports wisten jullie zelf ook dat dit nergens meer over ging.

Doe jezelf een plezier en zorg er in ieder geval voor dat dit topic niet permanent op slot gaat.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:26
Xbox series X en S zijn er bijna !!!

oOo *O* :)F

Lichtpuntje...

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:20
Gister de Xbox Series X kunnen reserveren bij Intertoys in Wijchen, sta eerste op de lijst :-)

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 09:08
[...]

Dat maakt alleen dat een simpele patch wellicht niet werkt, maar niet dat de upgrade an sich niet mogelijk is.

De vraag is eerst: hoeveel games hebben werkelijk die 9 gb nodig voor hun XOX patch?
De vraag daarna: wat kunnen ze doen om toch een upgrade te kunnen bieden.

Ik weet vrij zeker dat er diverse games zijn waar een XOX upgrade prima kan draaien. Dan heb je ook nog games die op het limiet zitten. Wellicht moet er hier en daar een setting worden aangepast.

Ik denk dat MS momenteel niet reageert omdat ze het aan het uitzoeken zijn. Ze kunnen waarschijnlijk niet claimen dat alles gaat werken, maar wellicht wel hoeveel games de upgrade wel aankunnen.

Je kunt mij niet vertellen dat Xbox 1 games niet in de upgrade modus kunnen draaien op de XSX. Maar goed, het is natuurlijk makkelijk om meteen te denken dat het helemaal niet kan, terwijl MS juist heeft bewezen zelfs voor oude games bezig te zijn en de upgrade aan te bieden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
De komende 2 jaar heb je toch nog genoeg aan xbox one x,en volgens MS blijven de exclusieves komende 2 jaar gewoon speelbaar op de X.

Denk gamers met een xbox one x geen series S moeten halen,maar na 2 jaar pas of meteen voor de Series X gaan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:53
@Amaze86 Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van hoe je er op dit moment in staat.

Je hebt al een Xbox One (S): Upgraden naar XSS of meteen door naar XSX.
Je hebt al een Xbox One X: Upgraden naar XSX of even afwachten hoe de XOX zich verhoud t.o. de XSS.
Je hebt een PS4 (Pro): Als je toe bent aan wat nieuws, koop XSS. Kom je van een Pro, dan wil je wellicht liever de XSX. Overigens zou ik de PS4 (Pro) er gewoon naast houden.
Je gaat al voor een PS5: Neem er een XSS naast of relativeer of je ‘m dan wel echt nodig hebt.
Je hebt nog helemaal niets: XSS lijkt me dan altijd de beste optie, maar ik kan niet in je portemonnee kijken.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
bambam1979 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:20:
Gister de Xbox Series X kunnen reserveren bij Intertoys in Wijchen, sta eerste op de lijst :-)
Hopen dat ze niet failliet zijn in November

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:53

BM

Moderator Spielerij
Amaze86 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:41:
De komende 2 jaar heb je toch nog genoeg aan xbox one x,en volgens MS blijven de exclusieves komende 2 jaar gewoon speelbaar op de X.
De MS first party exclusives. Het staat andere devs vrij om vanaf dag 1 exclusief voor de XSX/XSS te ontwikkelen, wat volgens mij ook gewoon gaat gebeuren.

Als je die kunt missen kun je dus inderdaad bij de XOX blijven als je dat zou willen. Wil je die andere games ook zul je toch moeten upgraden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
*knip* niet alleen niet op zijn plaats in dit topic, maar laat dat maar on de mods over aub

[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 13-09-2020 17:07 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 11:31
Nog een voordeel van de Xbox externe ssd. Je kan hem hotswappen! Handig als je vrienden langskomen met hun games op stick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFjs0fikmewYDrrYPKc5EYJYQ8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2ZdScRtXEmo96zbORDi0IZl.jpg?f=fotoalbum_large

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:43

Denk gamers met een xbox one x geen series S moeten halen,maar na 2 jaar pas of meteen voor de Series X gaan.
Ik heb geen One X (meer), maar als ik hem wel had zou ik liever een Series S halen. Ik ken de verschillen nog niet afdoende, maar het lijkt me dat de series S toch wel wat meer next-gen zal zijn? Wat zou anders de meerwaarde zijn?

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 16:48

Louw Post

Cerenas

bambam1979 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:20:
Ik las in een ander topic over het verlaagde BTW tarief in Duitsland. Zou het bij release niet waard zijn om de console over de grens te halen zolang die btw nog van 19% naar 16% verlaagd is?

Dit is niet per se persoonlijk naar jou, maar in het algemeen. (Alhoewel Wijchen redelijk dicht bij de grens ligt. :9 )

• ArthurMorgan
  • Niet online
Louw Post schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:18:
[...]

Ik las in een ander topic over het verlaagde BTW tarief in Duitsland. Zou het bij release niet waard zijn om de console over de grens te halen zolang die btw nog van 19% naar 16% verlaagd is?

Dit is niet per se persoonlijk naar jou, maar in het algemeen. (Alhoewel Wijchen redelijk dicht bij de grens ligt. :9 )
Ik denk dat de prijs in Duitslang ook gewoon 499 inclusief gaat zijn hoor ;) Wel meer verschillende taxes in heel europa, toch overal gewoon 499,-

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:20
Louw Post schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:18:
[...]

Dat is een hele goeie tip inderdaad, thanks d:)b
shoombak schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:00:
[...]

Hopen dat ze niet failliet zijn in November
Heb geen aanbetaling gedaan, dus dat zal geen probleem zijn, maar ga mijn kansen nog wel spreiden.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 10:44

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vind het nieuws dat Series S geen BC games in 'One X enhanced mode' kan spelen wel een beetje jammer, maar het is begrijpelijk. Vind het ook geen ramp, zeker als je ziet welke andere verbeteringen worden aangebracht. Mijn persoonlijke strategie is een One X goedkoop op de kop tikken en wachten tot de Series X betaalbaar wordt voor mij.

Het All Access programma vind ik heel interessant. Wat ik mij daarbij wel af vraag (het werkt m.i. gelijk aan een telefoonabonnement) is of je er ook een BKR registratie door krijgt. Je koopt een Xbox in principe op afbetaling.

En misschien nog een tip wat betreft de aanschaf van de consoles: de wisselkoers voor pond/euro is 1.08/1. Daarmee kan het ook interessant zijn om een console vanuit het VK te halen, scheelt je ongeveer 40 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door HollovVpo1nt op 13-09-2020 14:34 ]

• Nogne

Nogne

>.<

@Martinspire het gaat om de Xbox Series S niet de X. De XSX kan het juist wel volgens het artikel.

Al wil ik het hier bij laten want zolang Microsoft hier geen officiële uitspraak over doet blijft het gissen.

• Phusebox
ArthurMorgan schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:22:
[...]

Ik denk dat de prijs in Duitslang ook gewoon 499 inclusief gaat zijn hoor ;) Wel meer verschillende taxes in heel europa, toch overal gewoon 499,-
Nee hoor want de 3% BTW korting is een soort overheidssubsidie voor consumenten. Dus hij zal daar waarschijnlijk wel 486 ongeveer kosten, maar lukt je alleen in de winkel, niet op Amazon bijvoorbeeld.

Reken benzine, parkeren, hoe ga je reserveren etc allemaal mee en dan is de vraag of het je die 13 euro waard is :)

• MAX3400

MAX3400

Phusebox schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:53:
[...]

Reken benzine, parkeren, hoe ga je reserveren etc allemaal mee en dan is de vraag of het je die 13 euro waard is :)
Weet je hoe "leuk" het is om een S6 of Evo X over de A12 naar Kleve te jagen en daar bij Saturn je console op te halen?

De dame van Saturn praatte overigens aardig Nederlands dus mijn reservering voor de One was makkelijk gemaakt.

/care qua benzine #yolo

• Phusebox
MAX3400 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:33:
[...]

Weet je hoe "leuk" het is om een S6 of Evo X over de A12 naar Kleve te jagen en daar bij Saturn je console op te halen?

De dame van Saturn praatte overigens aardig Nederlands dus mijn reservering voor de One was makkelijk gemaakt.

/care qua benzine #yolo
Meh, Ik besteed mijn tijd en geld liever aan andere dingen maar iedereen zijn eigen ding hè.

Bij de Xbox One ben ik ook naar Aken gegaan maar dat was meer omdat ie hier niet uit kwam toen.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Lol, voor een paar euro verschil naar Duitsland gaan voor een Xbox Series X :'). En dan ben je met brandstof ook nog eens duurder uit. Nee mij niet gezien. Ik koop elektronica 9/10 online vanwege de koop op afstand die je goed beschermd tegen maandagmorgen modellen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Alle Duitse websites die ik langs liep hebben het gewoon over 499. Microsoft bepaalt gewoon de verkoopprijs.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

HollovVpo1nt schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:32:
Vind het nieuws dat Series S geen BC games in 'One X enhanced mode' kan spelen wel een beetje jammer, maar het is begrijpelijk. Vind het ook geen ramp, zeker als je ziet welke andere verbeteringen worden aangebracht. Mijn persoonlijke strategie is een One X goedkoop op de kop tikken en wachten tot de Series X betaalbaar wordt voor mij.

Het All Access programma vind ik heel interessant. Wat ik mij daarbij wel af vraag (het werkt m.i. gelijk aan een telefoonabonnement) is of je er ook een BKR registratie door krijgt. Je koopt een Xbox in principe op afbetaling.

En misschien nog een tip wat betreft de aanschaf van de consoles: de wisselkoers voor pond/euro is 1.08/1. Daarmee kan het ook interessant zijn om een console vanuit het VK te halen, scheelt je ongeveer 40 euro.
Het all access programma is volgens mij niet aangekondigd voor NL.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44
MAX3400 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:33:
[...]

/care qua benzine #yolo
Lekker jagen hoor, file/100 tot aan de grens en dan mag je de snelweg af :+

Haters everywhere but I don’t really care

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 15:16

Dit is precies de reden waarom we in eerste instantie niet voor de series X gaan, maar voor een PS5. Hebben überhaupt geen PS4 (of ooit een andere PS gehad), dus het spelen van nieuwe exclusives trekt ons best wel. We hebben de Xbox One X met een lading games die we nog kunnen spelen (+ dat toekomstige exclusives voorlopig ook nog speelbaar gaan zijn op de One X), dus dan is een PS5 voor nu nuttiger. Een series S voelt voor ons (of dat nou zo is, of niet, zo voelt het gewoon) toch als een soort van downgrade tov de One X. Verwacht dat we rond kerst 2021 dan alsnog de Series X erbij halen. Als we echt maar één console zouden kunnen bekostigen dan zou ik echt bij Microsoft blijven ( _/-\o_ ), maar we hebben de luxe positie waarin we meerdere consoles kunnen betalen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:41:
Lol, voor een paar euro verschil naar Duitsland gaan voor een Xbox Series X :'). En dan ben je met brandstof ook nog eens duurder uit. Nee mij niet gezien. Ik koop elektronica 9/10 online vanwege de koop op afstand die je goed beschermd tegen maandagmorgen modellen.
Niet met een leaseauto. ;)
Destijds de Xbox One op releasedag in Aachen gehaald. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MAX3400

MAX3400

matthijst schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:02:
[...]

Lekker jagen hoor, file/100 tot aan de grens en dan mag je de snelweg af :+
Kunnen / mogen & corona / file?

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Rivanov schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:12:
[...]

Niet met een leaseauto. ;)
Destijds de Xbox One op releasedag in Aachen gehaald. :)
Dan nog, het levert alleen maar frustraties op als je er één krijgt met overmatig geluidsoverlast of waarvan de GPU niet goed is. In de winkel zijn ze niet verplicht om je een nieuwe mee te geven. Dus ga je het reparatie traject in. Niet fijn als dat ding splinternieuw is.

• MAX3400

MAX3400

Koning-Admiraal schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:14:
[...]

Dus ga je het reparatie traject in. Niet fijn als dat ding splinternieuw is.
Microsoft shipped binnen 5 dagen een nieuwe naar je als je CC opgeeft. Dus een luide Xbox kan dan gewooon gebruikt worden tot UPS voor de deur staat.

Reparatie-traject? Tis wel allemaal een beetje achterhaald he?

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

MAX3400 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:19:
[...]

Microsoft shipped binnen 5 dagen een nieuwe naar je als je CC opgeeft. Dus een luide Xbox kan dan gewooon gebruikt worden tot UPS voor de deur staat.

Reparatie-traject? Tis wel allemaal een beetje achterhaald he?
Dat is een aanname dat je maakt, het is geen garantie dat Microsoft je direct een nieuwe meegeeft (overeenkomst is met de winkel afgesloten en niet met Microsoft, winkel is de eerste aanspreekpunt) en b er zijn heel veel Nederlanders die bewust geen CC nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Koning-Admiraal op 13-09-2020 16:23 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden