Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik zie het inderdaad.v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:01:
[...]
Klopt ivm de keuze voor geheugen in de xss. 12gb in xox en 10gb in xss. Plus geheugen is volgens mij ook sneller in xox dan xss.
Dan toch maar upgraden naar XSX, wil geen stap terug doen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Het is jammer, maar wel logisch gezien de prijs.justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:02:
[...]
Ik zie het inderdaad.
Aan de andere kant je krijgt er andere enhancements voor terug en de doelgroep boeit het waarschijnlijk toch niet.
Jij ging sowieso wel voor de xsx tochjustifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:02:
[...]
Ik zie het inderdaad.
Enne idd gezien die prijs is het logisch dat er iets opgegeven moet worden. En ja is jammer maar heeft verder genoeg andere voordelen. Op een 1080p tv is het natuurlijk gewoon nog steeds een verbetering.
En daar kun je aan toevoegen dat die keten al jaren op de rand van de afgrond balanceert... Daar ga je toch geen geld aan geven voor een preorder, is een aardig reële kans dat ze failliet gaan en dan ben je je geld gewoon kwijt.Katmi schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:57:
[...]
Niet zo vreemd aangezien ze al pre-orders onder de toog aannemen sinds December 2019, als je dan officiele pre-orders krijgt op 22 September van het volgende jaar dan zit je dus met deze shit situatie.
Ik zal nooit een console aanbetalen bij GM want ze houden zich nooit aan officiele pre-order windows en nemen al geld aan van zodra ze een code naam van een console weten een jaar op voorhand, en ook na hun One X debacle van 2017 waar ze bijna geen consoles per filiaal kregen zijn er veel betere plaatsen voor een pre-order.
Gamertag: FinrazielNL
Gewoon bij MS preorderen of de bol.com of coolblue. Prijzen zijn toch overal hetzelfde.Finraziel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:15:
[...]
En daar kun je aan toevoegen dat die keten al jaren op de rand van de afgrond balanceert... Daar ga je toch geen geld aan geven voor een preorder, is een aardig reële kans dat ze failliet gaan en dan ben je je geld gewoon kwijt.
https://www.google.nl/sea...qQKHcNzAdAQ4dUDCAc&uact=5justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:28:
[...]
Is die 1GB dan niet bedoeld voor de extra resources van de hogere resolutie ?
Btw gamespewclickbait much ?
En zie ze eens losgaan met blind kopieren van iets wat dus geen enkele verificatie van bron heeft.. Journalistiek at its finest wederom
Of zoals anderen dan zeggen: als de andere sites hetzelfde zeggen, dan is het waar. EPIC FAIL!!!
Thankfully, a Microsoft spokesperson got back to me with this statement today.
Gamespew obtained the following statement from Microsoft, clarifying the matter.
Maar we kunnen nog hoger:
Update (9/11/2020 2:05 PM EDT): Microsoft has released a statement regarding the Xbox Series S specs, confirming some of the fears of game developers about its underpowered performance.
Here is Microsoft's statement as provided to Gamespew:
Het is inmiddels zelfs een 'confirmed statement' geworden.
Of het nu waar is of niet, ik zal er niet bijzonder wakker van liggen, maar dit is de reden dat ik amper tot geen nieuwssites meer volg.
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2020 21:19 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verder eens dat nieuwssites vaak echt toxic zijn en graag de console Wars fuelen voor de clicks.
[ Voor 35% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2020 21:21 ]
Zeker! Zou ik dat echter ook mogen doen in het andere topic of zit ik dan weer in de irritatie zone.Kenny_026 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:01:
[...]
De xbox kan echt onwijs veel meer dan jullie denken....
[Afbeelding]
Humor is nog wel universeel toch?
Eurogamer heeft een verzameling van de memes over de series S.
https://www.eurogamer.net...x-series-s-memes-are-here
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ach de ps5 routers en ventilators kwamen ook voorbij. Is toch gewoon humor verder. Dus heb je een leuke ps5 meme gewoon posten. Humor is universeel toch.uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:21:
[...]
Zeker! Zou ik dat ook mogen doen in het andere topic of zit ik dan weer in de irritatie zone.![]()
Eurogamer heeft een verzameling van de memes over de series S.
https://www.eurogamer.net...x-series-s-memes-are-here
Edit : staan ook echt paar gouden tussen die lijst van eurogamer

[ Voor 21% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2020 21:28 ]
One X 9GB @ 326GB/s
XSS 8GB @ 224GB/s
Ik zou uberhaupt geen 4k games verwachten op de S. Zelfs geen cheapo indie games.
Dat verwacht Microsoft zelf ook niet hoor. Die adverteren de Series S als een max. 1440p console. De 4K wordt alleen bereikt via upscaling.Silversin schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:32:
De memory bandwith en pool is simpelweg niet genoeg om 4k assets te laden.
One X 9GB @ 326GB/s
XSS 8GB @ 224GB/s
Ik zou uberhaupt geen 4k games verwachten op de S. Zelfs geen cheapo indie games.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nee klopt maar is ook doel van console niet dus niet erg. Is vtv gecommuniceerd dus je weet wat je krijgt. Alleen die bc met xox had ik niet aanzien komen maar als je kijkt naar specs ergens wel weer logisch. Hoe dan ook voor gezinnen met minder geld zeker mooi apparaat.Silversin schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:32:
De memory bandwith en pool is simpelweg niet genoeg om 4k assets te laden.
One X 9GB @ 326GB/s
XSS 8GB @ 224GB/s
Naja dit idd. Wel benieuwd naar de methode van upscaling. Hopelijk iets in de vorm van ai achtig iets. Geloof dat ze daar wel eens iets over hebben gezegd.Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:37:
[...]
Dat verwacht Microsoft zelf ook niet hoor. Die adverteren de Series S als een max. 1440p console. De 4K wordt alleen bereikt via upscaling.
[ Voor 26% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2020 21:39 ]
Denk dat een hoop mensen hadden gehoopt op de One X versie van BC games. Stel je slingert RDR2 aan op je nieuwe XSS, krijg je de One S versie van 850p voor je neus.Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:37:
[...]
Dat verwacht Microsoft zelf ook niet hoor. Die adverteren de Series S als een max. 1440p console. De 4K wordt alleen bereikt via upscaling.
Denk dat ik voorlopig wel bij mn One X blijf.
Begin van dit jaar zijn daar een aantal interessante artikels over geschreven. Die berichten zijn een beetje ondergesneeuwd, maar volgde op de overname van Playfab die Microsoft gedaan heeft (op dat gebied hebben ze veel overnames gedaan trouwens, qua tooling voor games, maar dat terzijde).v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:38:
Naja dit idd. Wel benieuwd naar de methode van upscaling. Hopelijk iets in de vorm van ai achtig iets. Geloof dat ze daar wel eens iets over hebben gezegd.
De Machine Learning die Microsoft toepast kan er voor zorgen dat textures geupscaled worden, in real-time. Maar dit kan ook voor andere upscaling worden gebruikt. Vorig jaar is de API officieel beschikbaar gekomen, dus geen idee wanneer dit echt toegepast gaat worden.
Onderstaand was een voorbeeld van wat de DirectML kan doen. Links is het origineel en rechts is wat de upscaling techniek er van kan maken. Let wel, in real-time rendering dus.
:fill(white):strip_exif()/f/image/aIhpW5E3Cn7ZI60yK1EAT56e.png?f=user_large)
Samen met SFS en BCPack is dit één van de pijlers van de Velocity architecture. Dankzij GPU Work Creation, wat ook een nieuwe techniek is, zou dit zelfs zonder tussenkomst van de CPU kunnen plaatsvinden: https://devblogs.microsof...celerated-gpu-scheduling/
Meer info vind je ook hier.
https://wccftech.com/an-x...ai-upscaled-in-real-time/
Ik ben verre van een expert op dit gebied, maar ik probeer te leren. Dan moet ik niet @Caayn elke keer lastig vallen en snap ik wat beter wat hier soms voorbij komt. Wat ik in ieder geval geleerd heb is dat de Velocity Architecture echt iets toevoegd aan zowel de Series S als de X.
Ik kan mij goed voorstellen dat als eigenaar de stap naar de XSS meer als een stap opzij voelt. Op sommige vlakken dan toch. Maar denk vooral dat aan storagekant (qua snelheid het verschil wel merkbaar gaat worden eerlijk gezegd). Al zou ik in een situatie als de jouwe eerst wachten totdat je echt XSX/XSS specifieke games gaat zien, die niet lekker meer draaien op je One X, om de overstap te maken. Over twee jaar zijn de prijzen vast wel al wat gedaald en heb je , naar mijn idee, weinig gemist.Silversin schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:49:
[...]
Denk dat een hoop mensen hadden gehoopt op de One X versie van BC games. Stel je slingert RDR2 aan op je nieuwe XSS, krijg je de One S versie van 850p voor je neus.
Denk dat ik voorlopig wel bij mn One X blijf.
[ Voor 17% gewijzigd door Wom op 11-09-2020 21:55 ]
Die upscale ML voorbeelden waren altijd van NVIDIA variant. Die kaarten hebben tensorcores, die de series X|S niet hebben. Ben benieuwd hoe die upscaling gaat zijn. De Series S heeft soort van hardware upscaling, maar zal me niks verbazen als dit een niet ML variant is.Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:51:
[...]
De Machine Learning die Microsoft toepast kan er voor zorgen dat textures geupscaled worden, in real-time. Maar dit kan ook voor andere upscaling worden gebruikt. Vorig jaar is de API officieel beschikbaar gekomen, dus geen idee wanneer dit echt toegepast gaat worden.
Van wat ik begrijp (en ik begeef mij hier op glad ijs) is het ook niet nodig om dit hardwarematig te doen.drakiesoft schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:00:
[...]
Die upscale ML voorbeelden waren altijd van NVIDIA variant. Die kaarten hebben tensorcores, die de series X|S niet hebben. Ben benieuwd hoe die upscaling gaat zijn. De Series S heeft soort van hardware upscaling, maar zal me niks verbazen als dit een niet ML variant is.
AMD heeft begin 2019 laten weten dat het aan het testen was met DirectML.
Hardwarematig ken ik, tot nu toe, enkel de decompression componenten:At last year's Game Developers Conference 2018, Microsoft announced a framework "Windows ML" for developing machine learning based applications on the Windows 10 platform, and "DirectML" that makes it available from DirectX12.
We are currently experimenting with the preview version SDK of DirectML, but Radeon VII shows excellent results so far.
By the way, Radeon VII scored about 1.62 times the GeForce RTX 2080 in "Luxmark" which utilizes an OpenCL-based GPGPU-like ray tracing renderer.
Based on these facts, I think NVIDIA's DLSS-like thing can be done with a GPGPU-like approach for our GPU.
Hardware decompression is a dedicated hardware component introduced with Xbox Series X to allow games to consume as little space as possible on the SSD while eliminating all CPU overhead typically associated with run-time decompression. It reduces the software overhead of decompression when operating at full SSD performance from more than three CPU cores to zero – thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better gameplay and improved framerates. Hardware decompression is one of the components of the Xbox Velocity Architecture.
[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 11-09-2020 22:08 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:04:
Lees net op Twitter dat de Xbox Series X ronde standaard er niet vanaf kan. Ongelooflijk, maar dat is echt lelijk als je dat ding horizontaal wilt plaatsen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rrSQ9PK4cw11sUBTPJb4HUmT.png?f=user_large)
Snap de keuze en snap ook dat je het lelijk vind. Maar bovenstaande is de enige oplossing vrees ik.
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Als je hem er dan af klikt weet je vast wel dat je hem op zijn kant gaat liggen.
Rare keuze van MS, alhoewel met die Amerikanen weet je het nooit
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wat? Really?Koning-Admiraal schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:04:
Lees net op Twitter dat de Xbox Series X ronde standaard er niet vanaf kan. Ongelooflijk, maar dat is echt lelijk als je dat ding horizontaal wilt plaatsen.
Ik had toevallig zitten meten en rechtop komt ie dus voor mijn tv omdat het ding zo hoog is. Dus moet hem wel plat leggen. Maar als dat er niet af kan zou dat zelfs reden zijn om hem niet te kopen. Die ronde voet zit namelijk ook nog aan de meest zichtbare kant in mijn setup.
Welke idioot verzint zoiets nou weer.
Ziet er toch niet uit. Dan hadden ze toch wel iets beters kunnen verzinnen. Had het dan vierkant gemaakt met diezelfde luchtgaten ofzo.
En dan zitten ook nog alle aansluitingen aan die kant, vlakbij de zijkant, halverwege qua hoogte dus de kabels ga je ook mega goed zien.
[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 11-09-2020 22:56 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dan koop je een PS5, die is groot, rechtopstaand staand valt af (hoger dan Series X), liggend hoop ik dat je veel horizontale ruimte hebt.Phusebox schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:43:
[...]
Wat? Really?
Ik had toevallig zitten meten en rechtop komt ie dus voor mijn tv omdat het ding zo hoog is. Dus moet hem wel plat leggen. Maar als dat er niet af kan zou dat zelfs reden zijn om hem niet te kopen. Die ronde voet zit namelijk ook nog aan de meest zichtbare kant in mijn setup.
Je kunt er natuurlijk ook iets voorzetten, zodat het minder opvalt.
Als dit noodzakelijk is voor de luchttoevoer, dan vraag ik mij wel af waarom ze dit niet aan de binnenzijde aangebracht hebben en normale voetjes aan de buitenzijde. Ik vind het zelf ook niet echt fraai.
[ Voor 13% gewijzigd door ariekanari op 11-09-2020 23:11 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Liggend is er plek voor vijf consoles of meer. Pff. Ga maar kijken of ik het ding ergens in een kast kan stoppen met een lange kabel dan.ariekanari schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:52:
[...]
Dan koop je een PS5, die is groot, rechtopstaand staand valt af (hoger dan Series X), liggend hoop ik dat je veel horizontale ruimte hebt.
Je kunt er natuurlijk ook iets voorzetten, zodat het minder opvalt.
Wat een gedrocht is het met die voet eronder.
Hier baal ik echt serieus van.
Ik blijf erbij gewoon een zelfde rooster aan onderzijde als bovenzijde en op de hoeken van die kleine pootjes die de console net van de grond houden. Had stukken netter geweest denk ik. Maar verder zal ik een console.nooot laten staan door uiterlijk. Ja dan moet het wel echt heel fucked zijn bv echt sprekend op een penis lijken ofzo.maar kijk echt nooit naar mn console, behalve als ik een kabel erin moet steken of als ik hem stof. Naja daar valt wel mee te leven toch.Phusebox schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:43:
[...]
Wat? Really?
[Afbeelding]
Ziet er toch niet uit. Dan hadden ze toch wel iets beters kunnen verzinnen. Had het dan vierkant gemaakt met diezelfde luchtgaten ofzo.
En dan zitten ook nog alle aansluitingen aan die kant, vlakbij de zijkant, halverwege qua hoogte dus de kabels ga je ook mega goed zien.
Bij mij heeft de Xbox altijd een nogal prominente plek gehad, op het tv meubel in het midden onder de tv. Verder heb ik alleen een gesloten kast, waar hij dus niet in kan vanwege ventilatie. De PS4 staat daar wel omdat ik die nauwelijks gebruik en dan zet ik de kast wel open die 5x per jaar.v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:00:
[...]
Ik blijf erbij gewoon een zelfde rooster aan onderzijde als bovenzijde en op de hoeken van die kleine pootjes die de console net van de grond houden. Had stukken netter geweest denk ik. Maar verder zal ik een console.nooot laten staan door uiterlijk. Ja dan moet het wel echt heel fucked zijn bv echt sprekend op een penis lijken ofzo.maar kijk echt nooit naar mn console, behalve als ik een kabel erin moet steken of als ik hem stof. Naja daar valt wel mee te leven toch.
Nu is de ruimte tussen bovenkant tv meubel en tv dus te klein om dat XSX rechtop te zetten. Liggend is voor mij nu ook een definitief no go met die lelijke puist eraan.
Dan wordt het of in de meterkast aan de andere kant van de muur met een HDMI kabel onder de vloer door of dus in een gesloten kast.
Naja dan is de dremel optie er nog. Of uit mekaar halen en aan onderzijde zelfde rooster plaatsen als bovenkant. Zou zonde zijn een console.te laten staan voor zoiets maar ieder voor zich. Hoop dat je het netjes kan oplossen. Misschien in een mini pc kastje bouwen ofzo.Phusebox schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:06:
[...]
Bij mij heeft de Xbox altijd een nogal prominente plek gehad, op het tv meubel in het midden onder de tv. Verder heb ik alleen een gesloten kast, waar hij dus niet in kan vanwege ventilatie. De PS4 staat daar wel omdat ik die nauwelijks gebruik en dan zet ik de kast wel open die 5x per jaar.
Nu is de ruimte tussen bovenkant tv meubel en tv dus te klein om dat XSX rechtop te zetten. Liggend is voor mij nu ook een definitief no go met die lelijke puist eraan.
Dan wordt het of in de meterkast aan de andere kant van de muur met een HDMI kabel onder de vloer door of dus in een gesloten kast.
Je console horizontaal plaatsen, dat is toch uit de tijd dat iedereen nog schijfjes gebruikte ?Koning-Admiraal schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:04:
Vreemd dat de Series S dan wel gemaakt is om horizontaal te zetten.justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:11:
[...]
Je console horizontaal plaatsen, dat is toch uit de tijd dat iedereen nog schijfjes gebruikte ?
Je console horizontaal plaatsen is voor iedereen die om design geeft, een relatie heeft, en de woonkamer niet als een groot gamershok ziet.justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:11:
[...]
Je console horizontaal plaatsen, dat is toch uit de tijd dat iedereen nog schijfjes gebruikte ?
Of je moet hem echt met de bovenkant naar je toe leggen, als je er overheen komt dat je dan een beetje groen ziet...Phusebox schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:06:
[...]
Bij mij heeft de Xbox altijd een nogal prominente plek gehad, op het tv meubel in het midden onder de tv. Verder heb ik alleen een gesloten kast, waar hij dus niet in kan vanwege ventilatie. De PS4 staat daar wel omdat ik die nauwelijks gebruik en dan zet ik de kast wel open die 5x per jaar.
Eerlijk gezegd lijkt me dat nog best een coole manier om hem te plaatsen, en dan is het van voren gezien ook nog echt een kleine console. Moet je alleen kijken of de kabels zo gerouteerd kunnen worden dat ze niet al te veel opvallen. En je moet niet te vaak schijfjes er in willen stoppen.
Gamertag: FinrazielNL
Ik ga voor de dremel. Hij past niet rechtop in mn meubel dus ik zaag het er gewoon af.Finraziel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:18:
[...]
Of je moet hem echt met de bovenkant naar je toe leggen, als je er overheen komt dat je dan een beetje groen ziet...
Eerlijk gezegd lijkt me dat nog best een coole manier om hem te plaatsen, en dan is het van voren gezien ook nog echt een kleine console. Moet je alleen kijken of de kabels zo gerouteerd kunnen worden dat ze niet al te veel opvallen. En je moet niet te vaak schijfjes er in willen stoppen.

Microsoft heeft met Sampler Feedback Streaming een krachtige tool om het geheugengebruik (textures) drastisch te verminderen (factor 2,5). Hoe dit werkt is vrij eenvoudig uit te leggen, gebruik alleen de mipmaps bij de juiste LOD die je nodig bent.
Microsoft heeft met de Velocity Architectuur de aansturen van het geheugen drastisch aangepakt. Via DirectStorage staat de SSD nu in direct contact met de GPU (geheugen pool van de console). Doordat de NVME SSD een extreem hoge stabiele snelheid behaald van 2,4GB/s kan data just in time van de disk drive naar het geheugen ingeladen te worden. Hierdoor is er gemiddeld minder data die later
(mogelijk nodig is) in het geheugen geparkeerd.
Microsoft heeft voor textures ook nog BCPack ontwikkelt. Deze nieuwe compressie techniek zorgt ervoor dat de data met 50% afneemt (2:1). Alles wat ik hierboven heb geschreven daar ben ik vrijwel zeker van dat dit klopt. Nu het terrein waar ik minder/geen verstand van heb en dus mijn vragen heb.
Allereerst compressie. In Windows wordt je data in je DDR geheugen gecomprimeerd. Is BCPack ook actief binnen het geheugen van de consoles? Of is alleen de data gecomprimeerd als het op de SSD staat?
Aanhakend hierop. NVIDIA en AMD gebruiken compressie om de maximale geheugenbrandbreedte te vergroten. NVIDIA is hier vooral erg goed in. Misschien moet ik maar beginnen met de eenvoudige vraag: hoe communiceert de geheugenbus traditioneel met de rest van het systeem? Want de snelheid van de geheugenbus is tientallen tot honderden keren groter dan de snelheid van DDR4 geheugen en zelfs duizenden keren groter dan de snelheid van je SSD. (200/1000Gb/s (GPU) vs 20/40Gb/s (DDR) vs 1/2Gb/s (SSD). En hoe kan compressie lijden tot betere prestaties?
Het is duidelijk dat compressie bij de geheugenbus tot betere prestaties lijdt. Is dit ook nog steeds het geval nu de GPU indirect contact staat met de SSD en de CPU dus passeert? Zoja. Is het bekend dat Microsoft compressie gebruikt in haar geheugenbus en zo de relatief lage snelheid van 224GB/s vergroot.
Het zijn nog al wat vragen. Hopelijk is er hier iemand die er wat dieper op in wilt gaan.
Zelfde issue hier. Staat net voor de tv (bij mij zal dat iets meer zijn). Is toch irritant of niet?
Mijn oplossing nu ik erover nadenk wordt waarschijnlijk de Xbox onder de bank leggen en dan met een kabel, net als de speakers, naar de tv toe.
Gebruik toch geen discs.
Ik kijk altijd rond bij zijn presentaties of hij nog andere leuke gadgets heeft liggen Surface ofzo, maar deze had ik nooit opgemerkt idd.ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 06:28:
[Afbeelding]
leuke easteregg, maar om eerlijk te zijn. Als je me nu gezegd had dat hij er op stond (zonder de vergroting) had ik nog steeds een minuut moeten zoeken![]()
Speciaal voor fanatieke enthousiastelingen zoals jij gedaan! Plak of bouw deze erop:Phusebox schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:06:
[...]
Bij mij heeft de Xbox altijd een nogal prominente plek gehad, op het tv meubel in het midden onder de tv. .......
/f/image/bRlLQltT3hAZ8DyukoRlL4PA.png?f=fotoalbum_large)
Overigens lijkt het mij niet dat dat ding zo uit de mal komt of vastgelijmd zit, dus eraf halen lukt echt wel
Lichtpuntje...
Of ik plak er zo'n ouderwetse dvd spindel op... Kan ik meteen mijn discs ergens bewaren (die ik niet heb).LuisjeNL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:54:
[...]
Speciaal voor fanatieke enthousiastelingen zoals jij gedaan! Plak of bouw deze erop:[Afbeelding]
![]()
Overigens lijkt het mij niet dat dat ding zo uit de mal komt of vastgelijmd zit, dus eraf halen lukt echt wel
Lichtpuntje...
Zelf denk ik dat ik hem in de breedte ga leggen. Dat lijkt het meeste op hoe mijn one X nu ook ligt.
--
De S.. ik weet het nog steeds niet echt. Het feit dat jij niet de one X enhancements heeft houdt me een beetje tegen. Ik wil RDR en RDR2 er veel op spelen, en die maken daar wel echt gebruik van. Maar dan zie ik weer hoe klein hij is, en denk ik aan gewoon lekker simpel meenemen en even ergens anders te kunnen gamen
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Texture compression zoals BCpack, Oodle, etc. werkt anders dan gewone compressie waardoor het gecomprimeerd in het geheugen kan staan en toch bruikbaar is.Maulwurfje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:46:
Ik heb een brede vraag over hoe XBOX series S omgaat met het geheugen en geheugenbrandbreedte. Aangezien er nu beetje wordt gezegd dat 10GB (8GB highspeed) krap wordt.
Microsoft heeft met Sampler Feedback Streaming een krachtige tool om het geheugengebruik (textures) drastisch te verminderen (factor 2,5). Hoe dit werkt is vrij eenvoudig uit te leggen, gebruik alleen de mipmaps bij de juiste LOD die je nodig bent.
Microsoft heeft met de Velocity Architectuur de aansturen van het geheugen drastisch aangepakt. Via DirectStorage staat de SSD nu in direct contact met de GPU (geheugen pool van de console). Doordat de NVME SSD een extreem hoge stabiele snelheid behaald van 2,4GB/s kan data just in time van de disk drive naar het geheugen ingeladen te worden. Hierdoor is er gemiddeld minder data die later
(mogelijk nodig is) in het geheugen geparkeerd.
Microsoft heeft voor textures ook nog BCPack ontwikkelt. Deze nieuwe compressie techniek zorgt ervoor dat de data met 50% afneemt (2:1). Alles wat ik hierboven heb geschreven daar ben ik vrijwel zeker van dat dit klopt. Nu het terrein waar ik minder/geen verstand van heb en dus mijn vragen heb.
Allereerst compressie. In Windows wordt je data in je DDR geheugen gecomprimeerd. Is BCPack ook actief binnen het geheugen van de consoles? Of is alleen de data gecomprimeerd als het op de SSD staat?
Aanhakend hierop. NVIDIA en AMD gebruiken compressie om de maximale geheugenbrandbreedte te vergroten. NVIDIA is hier vooral erg goed in. Misschien moet ik maar beginnen met de eenvoudige vraag: hoe communiceert de geheugenbus traditioneel met de rest van het systeem? Want de snelheid van de geheugenbus is tientallen tot honderden keren groter dan de snelheid van DDR4 geheugen en zelfs duizenden keren groter dan de snelheid van je SSD. (200/1000Gb/s (GPU) vs 20/40Gb/s (DDR) vs 1/2Gb/s (SSD). En hoe kan compressie lijden tot betere prestaties?
Het is duidelijk dat compressie bij de geheugenbus tot betere prestaties lijdt. Is dit ook nog steeds het geval nu de GPU indirect contact staat met de SSD en de CPU dus passeert? Zoja. Is het bekend dat Microsoft compressie gebruikt in haar geheugenbus en zo de relatief lage snelheid van 224GB/s vergroot.
Het zijn nog al wat vragen. Hopelijk is er hier iemand die er wat dieper op in wilt gaan.
Klassieke compressie zoals zip, jpeg en dergelijke zijn bedoeld om zo min mogelijk ruimte op disk in beslag te nemen zonder echt rekening te houden met de rekenkracht die nodig is om hem uit te pakken. Dit maakt het ongeschikt voor high performance zoals games die veel met geheugen werken. Texture compressie is bedoeld om razend snel te decoden door een GPU, dit heeft een aantal nadelen. GPUs hebben hardwarematige ondersteuning voor bepaalde compressie standaarden, zogenoemde block compressie, waardoor de texture prima gecomprimeerd in het geheugen kan staan en toch bruikbaar is voor de GPU.
Bijvoorbeeld:
Disc -> geheugen -> GPU
Klassieke compressie: texture.jpeg (200KB) -> uncompressed image (1.5MB) -> GPU
Texture compression:
(BC1~7 compressed) texture (200KB) -> (BC1~7 compressed) texture (200KB) -> GPU
Omdat de GPU het formaat snapt en het formaat zo opgesteld is dat het eenvoudig is om willekeurige stukken van de texture in te lezen hoeft de texture niet zonder compressie in het geheugen te staan. Dit heeft een paar grote voordelen 1) je kan meer textures in dezelfde hoeveelheid geheugen kwijt 2) je bandbreedte is effectief hoger om de GPU minder data hoeft te lezen.
Maar! Omdat texture compressie andere ontwerp doelen dan heeft dan gewone bestands compressie als zip en jpeg levert het niet altijd ideale ideale bestandsgrootte op voor opslag op disk. Hier komen zaken als zlib en kraken om de hoek kijken. Als ik hetzelfde voorbeeld van hierboven erbij pak krijg je ongeveer het volgende.
Disc -> decompress -> geheugen -> GPU
texture.zlib (100KB) -> hardware decompression -> (BC1~7 compressed) texture (200KB) -> GPU
In het voorbeeld hierboven heb je nog steeds 200KB nodig voor dezelfde texture als in het eerste voorbeeld maar nu heb je maar de helft aan opslag nodig op je disc (disc kan ook prima een SSD zijn
Nou de hamvraag waarom is geheugen nou zo belangrijk ten opzichte van disc in TLDR variant? Simpelweg omdat je disc (zelfs SSDs zoals jij al deels aangaf) vele malen trager zijn in zowel bandbreedte als latency. Het duurt voor een CPU/GPU te lang om reactie te krijgen, als je moet wachten tot je reactie hebt van disc dan ben je al gauw een paar tot tientallen frames verder. GPUs/CPU werken in nanoseconden je disc werkt doorgaans in milliseconden met daarboven op een veel lagere bandbreedte. Zie het geheugen als een soort buffer, een kladblok als het ware waar de GPU en CPU mee werken en de disc als het volledige boek. Het boek staat veel meer in maar is veel trager om iets in terug te vinden waar je het op je kladblok zo hebt.
Getallen/extensies dienen puur ter illustratie
hopelijk is het te volgen. Ik heb mijn best gedaan om dit op een telefoon uit te typen, ik kon niet mijn laptop pakken zonder mijn vriendin wakker te maken
PS: Texture compressie als Oodle zijn eigenlijk tools die textures comprimeren naar de bestaande BC1-7 texture formaten. Dankzij de gigantische complexiteit voor het maken van dergelijke bestanden heeft de tool waarmee je de texture maakt een grote impact op het resultaat ookal leveren twee verschillende tools hetzelfde formaat op. Maar misschien gaat dat weer wat te diep voor dit topic. Texture compressie is complexe materie.
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 12-09-2020 09:13 ]
Simpel, de kabels. Die krijg ik dan niet onzichtbaar weggewerkt.ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:15:
Misschien stomme vraag, maar waarom draai je hem niet om met de voet tegen de muur aan?
Zelf denk ik dat ik hem in de breedte ga leggen. Dat lijkt het meeste op hoe mijn one X nu ook ligt.
Ach ja we zien het wel. Het is gewoon jammer dat ik hem nu moet gaan verstoppen.
https://streamable.com/am...__twitter_impression=true
Dat is dus wat ze eigenlijk gepland hadden qua aankondiging voor deze week lijkt me.Wom schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:45:
Xbox news briefing 2020 is gelekt:
Niks bijzonders verder.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SLbdrNpceYA6mSI3KuN7RaUr.jpg?f=user_large)
@Caayn Dat dient als extra geluidsisolatie!
[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-09-2020 09:11 ]
Nu maar hopen dat de rest van de baard niet aan de binnenkant verstopt zituchiha tijntje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:57:
De Jason Ronald versie! De baard kan er net op!
[Afbeelding]
How are we all doing? I’ve decided to keep on with the tech posts but in a slightly different way. So, using updated and final info on what the new XSX and XSS are like, I wanted to talk about the big question right now: Is the Series S going to hold back next gen gaming? 1/41 pic.twitter.com/8kemXOd5Cl
— Gavin Stevens 🍕 (@GTS_Tweets) 10 september 2020
SPOILER: No. No it’s not, and anybody with even a little experience will tell you as such. I’ll go into more detail below as to why that is, but the most important aspect is that this is NOT a last gen console, I can’t stress that enough. 2/41 pic.twitter.com/PgI8g89JKN
— Gavin Stevens 🍕 (@GTS_Tweets) 10 september 2020
Neem aan dat je gewoon een man-cave gepland hebt?RRCreations schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:38:
Ik heb paar weken geleden de sleutels gekregen van onze nieuwe woning.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
4 rubber voetjes op de bovenkant plakken.
Omkeren en dan een leuke plant er bovenop
Zou ook nog kunnen, naast de bank
Maar ja, met die ssd... wanneer moet je koffie gaan halen ??
v8power67 in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"uchiha tijntje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:45:
Ik lees nergens dat het bevestigd is dat die “voet” er niet af te halen is? Of heb ik erover heen gelezen? Is het niet vaak zo dat een mock up geen bewegende / losse onderdelen bevat? En dat het wellicht in de retail versie het wel gewoon los te koppelen is?
Staat ook een plaatje bij, maar verder geen ideeuchiha tijntje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:45:
Ik lees nergens dat het bevestigd is dat die “voet” er niet af te halen is? Of heb ik erover heen gelezen? Is het niet vaak zo dat een mock up geen bewegende / losse onderdelen bevat? En dat het wellicht in de retail versie het wel gewoon los te koppelen is?
Laat maar

Just so people know. It can be removed. Just not the modal that the guy has :) pic.twitter.com/qgIU5IGb5B
— Syn (@Syngamer1) 10 september 2020
[ Voor 6% gewijzigd door LuisjeNL op 12-09-2020 10:06 ]
Lichtpuntje...
De eerste 3 zijn hetzelfdeWom schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:45:
Xbox news briefing 2020 is gelekt:
Deze ontbreekt nog
https://streamable.com/ogjm82
When it comes to games designed for Xbox One, the Xbox Series S will use the "Xbox One S" version of the game, will some performance improvements out of the box. https://t.co/OlMC3sjBgN
— Windows Central Gaming (@WinC_Gaming) 11 september 2020
LuisjeNL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:59:
[...]
Staat ook een plaatje bij, maar verder geen idee![]()
[Twitter]
That's the cardboard mockup IGN made a while ago 😄
— Shinobi602 (@shinobi602) 10 september 2020
Deze reactie erop zegt dat die foto een model van karton is...
Dus de voet kan er af?LuisjeNL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:59:
[...]
Staat ook een plaatje bij, maar verder geen idee![]()
[Twitter]
Nou alle dames hier ook weer tevreden

Psst lees even 1 post boven jedrakiesoft schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:03:
[...]
Dus de voet kan er af?
Nou alle dames hier ook weer tevreden
En paar posts erboven van mij doe verwijst naar post van gisteren die weer linked naar een tweet die zegt dat Microsoft bevestigd heeft aan hem(iemand van ign) dat voet niet verwijderbaar is.
Deze:
v8power67 in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"
[ Voor 40% gewijzigd door v8power67 op 12-09-2020 10:07 ]
....stiekem weten we allemaal al dat die voet er gewoon af kan in de retail versie
Lichtpuntje...
Het ding is natuurlijk berekend op al die Amerikanen die hun tv boven de open haard hebben hangen en dus genoeg ruimte hebben in de hoogte om de Xbox ergens neer te zetten zonder dat ie voor je tv staat.
Bij gebrek aan spellen om over te praten/klagenLuisjeNL schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:08:
Ach, gelukkig klagen we nu alleen maar over een voet, als dat alles is wat er te klagen is
....stiekem weten we allemaal al dat die voet er gewoon af kan in de retail versie
Hebben ze een kartonnen doos omheen gedaan om de voet te verhullen?v8power67 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:05:
[...]
Psst lees even 1 post boven jeis een karton mockup
En paar posts erboven van mij doe verwijst naar post van gisteren die weer linked naar een tweet die zegt dat Microsoft bevestigd heeft aan hem(iemand van ign) dat voet niet verwijderbaar is.
Deze:
v8power67 in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic"

Serieus...ik kan er wel mee uit de voeten...
Gelukkig staat d tower of power bij mij op een voetstuk.
Little beast series s mag ervoor knielen.
Niet echt een hoge WAF dus dit ontwerp.
Phusebox schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:10:
[...]
Bij gebrek aan spellen om over te praten/klagen
:strip_exif()/f/image/SPUqkkjBeN3lVHmbnANkxIgc.jpg?f=fotoalbum_large)
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
De PS5 staat er naast. Wel omgevallen.Lekker Ventje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:23:
https://www.purexbox.com/...cers_bookshelf_since_july
Ome Phil heeft m dus al thuis staan.
https://wccftech.com/xbox...ackward-compatible-one-x/
Series S speelt XO games mogelijk niet op XOX kwaliteit maar op XOS kwaliteit.
Natuurlijk iets wat niemand wil horen hier, maar dacht dit mag ik vast niet in het PS5 topic zetten, dus zet ik het maar hier.
Kan me goed voorstellen dat dit voor veel gamers een reden is om niet voor de Series S te gaan.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Al die afkortingen maken het er niet beter op...Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:53:
Was dit al voorbij gekomen?
Natuurlijk iets wat niemand wil horen hier, maar dacht dit mag ik vast niet in het PS5 topic zetten, dus zet ik het maar hier.
Kan me goed voorstellen dat dit voor veel gamers een reden is om niet voor de Series S te gaan.

En dan doel ik vnml op de prijs van de Series X.. Daar kan echt nog wel wat vanaf vermoed ik. Nu is het wacht op Sony en daar wellicht nog onderduiken áls het nodig is. Vwb consoles zijn ze redelijk gelijkwaardig maar die PS5 controller zal toch wat meer kosten vermoed ik.
Het is een echt mooi pakket en mooie aanbieding.harrytasker schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:55:
https://xbox.event.microsoft.com/
Alle info bijelkaar.
Het enige wat mist voor mij persoonlijk is een Gamepass Family subscription zoals een Spotify of andere streamingdiensten hebben.
De meeste echte gamers gaan dan ook niet voor de S kan ik me voorstellen.. Die hebben nog fysieke games, willen in native 4K gamen etc.Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:53:
En Oja, zo’n artikel is leuk maar al lang weer ontkracht als je de video’s van MS gekeken hebt
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Het heeft me aan het twijfelen gebracht. Ik ga sowieso de X kopen, maar de S staat nog steeds ook in de planning voor dag 1. Het is inderdaad jammer dat sommige spellen daarop wat achter zullen blijven. Maar de BC spellen speel ik dan wel alleen op de X. De S ga ik waarschijnlijk vooral gebruiken voor wat gamen tussendoor als ik achter mijn bureau zit. Potje FIFA zeg maar. Als tweede console vind ik hem toch wel erg fijn. Voor het echte Gamen op de TV gebruik ik de X wel. Maar dat was sowieso al de planning.Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:53:
In de VS is het gebruikelijk dat de 'BTW' pas bij de kassa gerekend wordt.RawChild schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:05:
Vraag mij toch af waarom wij in euro’s meer betalen. 425 euro was omgerekend een meer gelijke prijs ten opzichte van de dollar.
De prijs in de US is zonder tax. Afhankelijk van de staat komt daar nog tax bij.RawChild schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:05:
Vraag mij toch af waarom wij in euro’s meer betalen. 425 euro was omgerekend een meer gelijke prijs ten opzichte van de dollar.
Als je de tax eraf haalt in BE of NL betalen we niet meer, in tegendeel zelfs! Ik denk rond de €413 zonder tax.
Je kan altijd vliegen naar Oregon of New Hampshire, daar is de tax 0%
[ Voor 8% gewijzigd door Antigo op 12-09-2020 11:13 ]
Ja dit was al voorbij gekomen. En waarom wil men dat niet horen. Dit topic is echt niet zo erg als je wellicht denkt... En waarom zou je dat uberhaubt in het PS5 topic willen plaatsen.Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:53:
Vind het wel grappig dat nu ineens dit soort zaken belangrijk zijn in de optiek van vele gamers op social media die de console toch niet wil kopen, terwijl een half jaar geleden BC uberhaubt niet eens boeiend werd gevonden, omdat niet duidelijk was dat de concurrent volledige BC zou hebben...
Ik begrijp ook niet waarom dit nu een topic is. Xbox series S is niet voor 4K gaming en heeft een heel ander doelpubliek + verwachting. Xbox series s is voor hogere framerates en eventueel upscaled naar 4K.uchiha tijntje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:16:
[...]
Ja dit was al voorbij gekomen. En waarom wil men dat niet horen. Dit topic is echt niet zo erg als je wellicht denkt... En waarom zou je dat uberhaubt in het PS5 topic willen plaatsen.
Vind het wel grappig dat nu ineens dit soort zaken belangrijk zijn in de optiek van vele gamers op social media die de console toch niet wil kopen, terwijl een half jaar geleden BC uberhaubt niet eens boeiend werd gevonden, omdat niet duidelijk was dat de concurrent BC zou hebben...
Neem Gears 5. 4k 60 op de Xbox one x of 1080 120fps op de series s. Die machines dienen een heel ander doel.
https://kotaku.com/i-keep...__twitter_impression=true
Kotaku is echt een goede site!
Het doet mij er verder niet toe, maar ik vond het wel opvallend. En was benieuwd wat de Xbox gamers hiervan vinden. Ik ben verder niet tegen de een of de andere console, laat iedereen lekker kopen wat hij/zij zelf wil, zal ook nooit tegen iemand die een Xbox wil kopen zeggen dat hij een PS moet kopen ofzo, zal mij echt worst zijn.uchiha tijntje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:16:
[...]
Ja dit was al voorbij gekomen. En waarom wil men dat niet horen. Dit topic is echt niet zo erg als je wellicht denkt... En waarom zou je dat uberhaubt in het PS5 topic willen plaatsen.
Vind het wel grappig dat nu ineens dit soort zaken belangrijk zijn in de optiek van vele gamers op social media die de console toch niet wil kopen, terwijl een half jaar geleden BC uberhaubt niet eens boeiend werd gevonden, omdat niet duidelijk was dat de concurrent volledige BC zou hebben...
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
https://www.windowscentra...__twitter_impression=true
Haha, ik zal ook de 77 inch OLED halen dus ik vind het zonde om het niet daarop te spelen.MAX3400 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:40:
[...]
Neem aan dat je gewoon een man-cave gepland hebt?
2 toch?RRCreations schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:13:
[...]
Haha, ik zal ook de 77 inch OLED halen dus ik vind het zonde om het niet daarop te spelen.
1 in de man-cave, 1 in de huiskamer voor "Boer zoekt Vrouw"

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
[ Voor 90% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2020 12:28 ]
Gamespew obtainedAenea schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:10:
[...]
Maar helaas niet de One X versie dus op de Series S...
Stop daar nu eens mee.. .9999999 sites linken nu allemaal naar dezelfde quote, gooi een MS directe link er neer, of het is bullshit.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb hem vanmorgen voor het eerst gespeeld.. Ik bak er nog niets van maar toch in de beginners lobby twee kills kunnen makenWom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:29:
[...]
Is dat eigenlijk een toffe game? Heb nog nooit een RB6 game gespeeld, dus weet niet zo goed wat te verwachten.
Verwijderd
Uh, was GOW5 niet 120 fps op Series S? Denk dat het vooral te maken heeft met hoeveel moeite een dev erin stopt. Maar who cares, de markt voor de Series S is niet degene die voor beste beeldkwaliteit of hoogste framerates gaan. Die markt is als volgt: PC > Series X > PS5 > Series S.Kalder schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:53:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2020 14:00 ]
Of Microsoft debunked het en is uit de wereld. Maar zoals al vaker besproken kijk naar de specs en het is niet heel raar dan toch.SinergyX schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:22:
[...]
Gamespew obtained
Stop daar nu eens mee.. .9999999 sites linken nu allemaal naar dezelfde quote, gooi een MS directe link er neer, of het is bullshit.
Dus MS moet iedere natte scheet maar debunken terwijl er géén bedrijf in de historie van game consoles zo transparant, open en helder is geweest in de communicatie vwb doelstellingen, doelgroep, ambitie, techniek, design keuzes, etc. etc.?v8power67 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:07:
[...]
Of Microsoft debunked het en is uit de wereld. Maar zoals al vaker besproken kijk naar de specs en het is niet heel raar dan toch.
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden