Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.648 views

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

MRE-Inc schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:10:
[...]

Er zit ook een groot verschil tussen Don Mattrick als Head of Xbox of Phil Spencer. Mattick kwam volgens mij bij IBM vandaan als ik het me goed herinner en was meer zakenman dan gamer. Bij Phil is het denk ik net andersom, die heeft denk ik veel moeten leren op zaken vlak. Phil komt overigens ook bij Microsoft zelf vandaan. Begonnen als stagiair voor Microsoft Encarta of iets dergelijks. Op zich is Phil een prima man voor team Xbox, maar mag van mij wel wat zakelijker worden en dan weet jij wel wat ik bedoel :)

Ah, there we go.... De concerned dev....

[Afbeelding]
Nou ja, zakelijker mag, maar als dat betekent dat ze hun huidige houding ook gaan aanpassen, dan hoeft dat voor mij niet zo. Wat hebben gamers er aan om bijvoorbeeld Minecraft exclusief te maken. Als het MS te doen is om sales van een console hadden ze wel dikke exclusive content uitgebracht. Maar nee, dat doen ze niet, want ze verdienen er gewoon prima geld op. Trouwens wel grappig dat sommigen een console als plastic boxje neerzetten als het uitkomt voor hun eigen argumentatie, maar tegelijkertijd wel 10% van alle posts plaatst in een console topic...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:20:
[...]

[...]

Meh... Dit wordt nog wel lastig.

Niet alleen is er (vrij waarschijnlijk) meer opslag nodig lokaal / tijdelijk om 4K60 op te slaan, het duurt ook langer voordat je het (later) ergens kan uploaden zoals OneDrive en daarmee ook weer langer om het te downloaden naar je PC om te editen of naar een andere streaming-platform te uploaden.

Vooropgesteld: ja, mooie feature! Uitwerking: het zal me benieuwen.
Het gaat toch om een streamfunctie? Waarom moet je het lokaal willen opslaan of willen editen? Of bedoel je specifiek video capture? Als je dat wil kan dat natuurlijk inderdaad gewoon het beste op een pc.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2020 12:25 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:25
MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:20:
[...]

[...]

Meh... Dit wordt nog wel lastig.

Niet alleen is er (vrij waarschijnlijk) meer opslag nodig lokaal / tijdelijk om 4K60 op te slaan, het duurt ook langer voordat je het (later) ergens kan uploaden zoals OneDrive en daarmee ook weer langer om het te downloaden naar je PC om te editen of naar een andere streaming-platform te uploaden.

Vooropgesteld: ja, mooie feature! Uitwerking: het zal me benieuwen.
Mja, video recording kan ook op een externe HDD, zonde om daarvoor je interne SSD te gebruiken. Grootverbruikers kunnen een cheapo 1TB externe HDD van €40 eraan hangen voor hun gameplay recordings en dan bewerken op de XSX zelf of op pc. Ik denk dat MS ook een basic video editing tool meelevert voor de 4K60 captures, moet ook makkelijk kunnen met die CPU.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
joneboon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:08:
[...]

Jah, vandaar een beetje mijn vraag, het liefste koop je natuurlijk gewoon bij Microsoft. Maar zij hebben wellicht minder ervaring met grote partijen orders, niet zoals Bol of Amazon.

Goed nu wil ik ook niet zeuren over 1 dag natuurlijk (liever ook geen Amazon). Heb hier wel een GameMania in de buurt, die houden zich wellicht wel goed aan de release datum.
Mijn Xbox One was op de release dag aangekomen via Microsoft website. Ik had daar toen besteld omdat Microsoft zijn magazijn net boven de grens was van België in Nederland. Ikzelf woonde toen ook nog in het noorden van België, dacht dat ik het dan wel in de voormiddag zou hebben. Pas aangekomen om 16:00.

Ben aan het denken om het te bestellen via een grote game winkel die de deuren open doet om 0:00 hiervoor.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:24:
[...]

Het gaat toch om een streamfunctie? Waarom moet je het lokaal willen opslaan of willen editen? Of bedoel je specifiek video capture? Als je dat wil kan dat natuurlijk inderdaad gewoon het beste op een pc.
Heb je het artikel gelezen? Of ooit recentelijk op je Guide-button gedrukt?

Het is dus een "continue" stream die meeloopt op je Xbox (nu ook). Die weet binnen enkele seconden de laatste x minuten als filmpje op te slaan. Dat opslaan gebeurt dan dus niet naar YT maar naar OneDrive of Xbox DVR.

Ja, er kan ooook (nadruk) een real time stream zijn naar een platform zoals YT.

Maar als ik mijn 4k captures dus op Vimeo, Twitch, pr0nhub wil zetten, moet je dus zeer omslachtig met nog grotere bestanden links/rechts aan downloaden / uploaden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:34:
[...]

Heb je het artikel gelezen? Of ooit recentelijk op je Guide-button gedrukt?

Het is dus een "continue" stream die meeloopt op je Xbox (nu ook). Die weet binnen enkele seconden de laatste x minuten als filmpje op te slaan. Dat opslaan gebeurt dan dus niet naar YT maar naar OneDrive of Xbox DVR.

Ja, er kan ooook (nadruk) een real time stream zijn naar een platform zoals YT.

Maar als ik mijn 4k captures dus op Vimeo, Twitch, pr0nhub wil zetten, moet je dus zeer omslachtig met nog grotere bestanden links/rechts aan downloaden / uploaden.
Ik had het artikel gelezen, maar dan net wat anders geinterpreteerd. Ik las het vanuit het optiek van streamen, bijvoorbeeld via twitch ofzo.

Sinds de directe integratie met YT er uit is gegooid (in de begin jaren kon dat nog wel) gebruik ik het niet zo heel veel meer. Wel soms voor hele toffe en grappige momenten, maar die deel ik dan gewoon via de xbox app en upload ik ze zeer uitzonderlijk naar youtube. Ik zou het erg leuk vinden als ze die directe integratie en een video edit app weer terugbrengen. Zo had ik best wel wat montages van Titanfall gemaakt. Kon je leuke dingetjes mee doen.

YouTube: Upload Studio

Nu ik dat filmpje weer terug zie blijf ik erbij. Titanfall 1 is de beste MP game van deze generatie. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2020 12:43 ]

• MAX3400

MAX3400

@uchiha tijntje Die Upload Studio is wel een pareltje hoor *kuch* Hopelijk komt daar ook een nieuwe versie van; we hebben toch tegenwoordig al ondersteuning voor keyboard en muis?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:43:
@uchiha tijntje Die Upload Studio is wel een pareltje hoor *kuch* Hopelijk komt daar ook een nieuwe versie van; we hebben toch tegenwoordig al ondersteuning voor keyboard en muis?
Ey, ik ben geen professionele content creator ;)

• MAX3400

MAX3400

uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:44:
[...]

Ey, ik ben geen professionele content creator ;)
Ik ook niet; maar ik bedoel meer dat die interface van die Upload Studio niet alleen achterhaald is om te gebruiken maar ook nog eens met je controller markeren en knippen... |:(

Ach, veel van mijn XBL-vriendjes streamen alles naar Twitch dus achteraf kan ik mezelf terugzien hoe ik de bandenstapel in rij ofzo :)

Verwijderd

Mensen bedankt voor het noemen van de Xbox live naar Gamepass upgrade hier! Ik heb veel op de Xbox en Xbox 360 gespeeld, vanaf toen casual op de Nintendo consoles en nog even een PS4 gehad. Maar de Series X komt hier op de releasedag in huis.

Waarom Xbox? Ik heb meer met de first party games van Microsoft dan Sony, ik vind de insteek en communicatie van Microsoft top en Gamepass lijkt me geweldig. Ik ben meteen all-in gegaan en heb net 3 jaar gekocht :D

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:51:
[...]

Ik ook niet; maar ik bedoel meer dat die interface van die Upload Studio niet alleen achterhaald is om te gebruiken maar ook nog eens met je controller markeren en knippen... |:(

Ach, veel van mijn XBL-vriendjes streamen alles naar Twitch dus achteraf kan ik mezelf terugzien hoe ik de bandenstapel in rij ofzo :)
Hahaha, dacht dat je het filmpje bedoelde, want die heet ook Upload Studio _O-

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:51:
... Ik ben meteen all-in gegaan en heb net 3 jaar gekocht :D
Sommigen die all-in gaan kunnen meteen met pensioen. Of naar de gevangenis. In ieder geval; welkom terug O-)
uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:52:
[...]

Hahaha, dacht dat je het filmpje bedoelde, want die heet ook Upload Studio _O-
Alles heet Upload Studio als je idd geen titel meegeeft op de console "applicatie" Upload Studio. Zo basaal is dat pakket dus. Geen titel? Geef ik mezelf toch al titel!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:20:
Zie een post voorbij komen dat de stand voor horizontale plaatsing niet verwijderbaar is:
[Twitter]
[Afbeelding]
Snap de keuze wel want vergeet je de stand dan raakt de console overhit waarschijnlijk als je hem dan verticaal zet. Maar toch jammer ziet er raar uit. Hadden dan van die kleine voetjes in de hoeken misschien mooier gestaan.
Mag ik vragen welk deel van de Series X de stand is?
Zit naar de foto te kijken maar zie hem zo niet :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
Dolby spul exclusief voor Xbox next gen.
Tenminste Aaron zegt dat.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:55:
[...]

De ronde schijf aan de linkerzijde op de afbeelding ;)

• MAX3400

MAX3400

drakiesoft schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:56:

[Twitter]
drakiesoft schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:45:
[...]

Dubbel post. Svp even moeite nemen recente historie door te lezen.
MRE-Inc in "[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic" ;)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

drakiesoft schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:56:

[Twitter]
Dolby zegt het ook :)

https://www.dolby.com/gam...content=xbox-announcement

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:40:
[...]

Was Edinburgh niet een server blade voor series x?
Dat of wellicht de codename van de SDK machine.
Caayn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:13:
[...]
Mogelijk. Maar de afbeelding zie ik als fake. Ik verwacht niet dat een mogelijke all-digital XSX 1) een andere letter krijgt en 2) dat het de console in twee dimensies kleiner maakt
Dat niet alleen, dan moet de koeling ook weer helemaal anders en dat zie ik niet gebeuren. Dit formaat maakt dat een ventilator ook niet meer bovenop kan zitten en ala S weer opzijn kant moet, dat gaan ze ook niet doen, lijkt me.
Daniel221 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:27:
Is er eigenlijk al iets aangekondigd omtrent de play and charge kits voor de nieuwe controllers, of zijn de oude battery packs gewoon nog bruikbaar?
Zal wel weer net effe anders zijn. Al kun je ze wel voor je Xbox One controllers gebruiken, die werken op het nieuwe platform nog gewoon.
nioz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:42:
'Appeal to authority' noemen ze die strategie: omdat het een dev is zal die persoon ongetwijfeld weten waar hij of zij het over heeft... Net zoals die tandarts die je in een reclame die ene tandpasta aanraadt :+
Maar 8/10 tandartsen vinden het prima product, 2/10 heeft toch wat meer onderzoek gedaan of ziet zijn inkomen dalen :Y)
uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:58:
Waar ik me echt over verbaas de afgelopen paar dagen is dat MS tegenwoordig zo ontzettend agile is op zaken die niet helemaal conform plan gaan. Die leak was, voor zover nu bekend, gewoon niet gewenst. Maar toch waren ze er heel snel bij om op een grappige manier te reageren op social media en niet veel later om het gewoon te bevestigen. Dat zegt mij dat de lijntjes naar de top erg kort zijn en dat ze snel op zaken inspringen en niet bang zijn om een keuze te maken.
Mja dat viel me ook wel op, maar aan de andere kant is dit ook maar hoe je het voorbereid. Het lijkt me dat er wel een plan is, mocht iets lekken (anno 2020 is dat niet raar). Wat mij vooral opviel is hoe de pers er vervolgens mee omging. Die hadden ook een wat negatieve reactie richting WindowsCentral voor het breken van de deadline. Wat ik me ook wel voor kan stellen, gezien je toch wat dingen aan het voorbereiden/maken bent om op een bepaald moment online te gooien.

Daarnaast zie je ook wat meer voorzichtigheid richting nieuwsberichten en ook quotes van mensen online niet zomaar overgenomen (iets wat je bij kamp blauw wel meer hebt imo). Dat komt ook omdat er vanuit MS dus sneller een antwoord komt of iets wel of niet waar is en dat maakt dat je dus ook minder fake news online ziet. Zie bijvoorbeeld ook weer dat Dolby nieuws hierboven. Dat vind ik ook wel prima en maakt dat je ook wat minder in de krochten van het internet hoeft te zoeken naar nieuws want je wordt op je wenken bedient.

[ Voor 61% gewijzigd door Martinspire op 11-09-2020 13:12 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Caayn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:57:
[...]
De ronde schijf aan de linkerzijde op de afbeelding ;)
Oh ja dat ziet er niet zo tof uit, gelukkig komt hij bij mij toch in de kast.
De deur gaat alleen los wanneer ik ga gamen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 08:25
Geweldig nieuws! Ik ben benieuwd of DV IQ (beeld aanpassen op ambient light) compatible is met de game-mode van de TV. Sterker nog ik geloof dat op de Xbox de 'low-latency' versie van DV gebruikt wordt en dus het hele DV IQ verhaal misschien sowieso niet werkt op de Xbox.

Is er toevallig iemand in dit topic met een LG C9 of LG CX en een Xbox One die dit ook interessant vindt en wil testen? Zou je dan kunnen testen of in Netflix op de Xbox Dolby Vision IQ werkt (LG noemt het AI Brightness)? En in deze low-latency mode switched de TV dan ook naar DV HDR zoals in de interne Netflix app of naar HDR aangezien het DV gedeelte op de source device gebeurt :? ?

[ Voor 47% gewijzigd door disguisedpotato op 11-09-2020 14:10 ]

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:31
Misschien een hele domme vraag maar ben echt een noob hierin.

Ikzelf heb nu een PS4 en speel veel PES 2020 met een option file. Dit kan niet bij de Xbox One. Ik neig nu heel erg naar de Xbox X.. iemand een idee of het daar wel zou kunnen?

• MAX3400

MAX3400

Granaatappel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:09:
iemand een idee of het daar wel zou kunnen?
Ik durf bijna 200% te zeggen: nee, dat gaat niet kunnen.

Er is amper/geen toegang tot het file-system van de Xbox; ook niet via een FileManager of anderszins. Want nu gaat het om een (onschuldige) options-file maar voorheen (op de 360) kon je met dit soort grappen je save-game manipuleren onder andere en dus oneerlijk spelen.

• drakiesoft
Omg... 7(8)7 en ik had idd nog wel teruggekeken en niet gezien dus.

• MAX3400

MAX3400

drakiesoft schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:17:
[...]

Omg... 7(8)7 en ik had idd nog wel teruggekeken en niet gezien dus.
Tis vrijdag... Dus... :9B

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40

justifire

Shut up and squat !!

Martinspire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:44:
[...]

Gelijk ook een sneer naar Windows Central die het nieuws de wereld in gooiden, zij wisten het dus al sinds maart. Dat zorgt er dus ook voor dat je in de toekomst veel vaker betrokken wordt bij promoties en evenementen.
Mooi stukje toneelspel.
9 September was de 25ste verjaardag van Sony, dus wilde Microsoft de aandacht daar van wegtrekken (en dat is ze verdomd goed gelukt)
Dat konden ze natuurlijk niet zelf doen, want het is altijd dikke mik tussen Sony en Microsoft, de complimenten vliegen over en weer op social media.
Dus vandaar deze opzet met het "Leak"
Microsoft kan niets kwalijk worden genomen, de aandacht gaat naar Windows Central, Microsoft blij en veilig uit de wind :)
Nog een sneertje om de laatste twijfel uit de lucht te halen, en achter de schermen waarschijnlijk klinkende glazen van Microsoft en Windows Central.
Kijken of de mensen van Windows Central bij het volgende event niet meer aanwezig zijn O-)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

Het ronde gedeelte aan de onderkant. Wat iets uitsteekt zodat de lucht door de gaatjes kan als hij verticaal staat.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEeP_ps2NPZCzY5q4GgyYarkgB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GvbKlC50oFQqX30qiuxqGzRf.png?f=fotoalbum_large
Aldus...

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:22:
[...]

Het ronde gedeelte aan de onderkant. Wat iets uitsteekt zodat de lucht door de gaatjes kan als hij verticaal staat.
Was al gemeld :9

Hier komt die gewoon rechtop te staan in de TV meubel.
Moet alleen nog een nieuwe headset want die is een beetje dood aan het gaan.

@MAX3400 Huh, wat lelijk dat ze die stand geel maken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 11-09-2020 13:27 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• MAX3400

MAX3400

Famous schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:27:
[...]

Diversiteitsprogramma...

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Famous schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:27:
[...]

Was al gemeld :9

Hier komt die gewoon rechtop te staan in de TV meubel.
Moet alleen nog een nieuwe headset want die is een beetje dood aan het gaan.

Turtlebeach komt met versie 2 van hun 600 en 700 line up.

https://nl.turtlebeach.com/products/stealth-700-gen-2-xbox

Voor wat betreft dat Dolby Vision. Ik ben een beetje een leek op dat gebied. Maar Dolby Vision komt dus naar de consoles, maar moet dat ook door een tv worden ondersteund? Of is het echt puur een software element van een console?

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2020 13:33 ]

• drakiesoft
justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:21:
[...]

Mooi stukje toneelspel.
9 September was de 25ste verjaardag van Sony, dus wilde Microsoft de aandacht daar van wegtrekken (en dat is ze verdomd goed gelukt)
Dat konden ze natuurlijk niet zelf doen, want het is altijd dikke mik tussen Sony en Microsoft, de complimenten vliegen over en weer op social media.
Dus vandaar deze opzet met het "Leak"
Microsoft kan niets kwalijk worden genomen, de aandacht gaat naar Windows Central, Microsoft blij en veilig uit de wind :)
Nog een sneertje om de laatste twijfel uit de lucht te halen, en achter de schermen waarschijnlijk klinkende glazen van Microsoft en Windows Central.
Kijken of de mensen van Windows Central bij het volgende event niet meer aanwezig zijn O-)
Nah beetje te ver gezocht...

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nee hoor, past juist helemaal in deze tijd d:)b

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Yes, ik had mijn oog al op de 700 serie inderdaad.
Denk alleen dat ik mijn router moet verplaatsen.

Af en toe verliest mijn controller de verbinding met de XBO X. Huidige HS heeft een unit waarmee die verbind. Die 700 verbind direct/rechtstreeks dus ben bang dat die verbinding ook soms eruit klapt :o

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:46:
[...]

Misschien lastige vraag: welke benchmarks? Het enige wat men kan is het uiteindelijke output-signaal "aftappen" en daarmee dan een meting doen op hoeveel fps je krijgt / ziet.
FPS, frame-times, rendering resolutie en in-game details (textures, filtering, schaduwen, pop-in, viewing distance, anti-aliasing, hoeveelheid assets, etc., etc.). Denk er genoeg content beschikbaar komt die de verschillen tussen de Series S en X (en andere platforms) laat zien voor de launch (en volgende) games.
MRE-Inc schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:10:Ah, there we go.... De concerned dev....
Idd. Devs met toegang tot de hardware zitten echt wel onder NDA en hebben rechtstreeks contact met MS, die reageren echt niet via Twitter/etc. (Wel als die NDA verlopen is gok ik zo).

[ Voor 21% gewijzigd door NLxAROSA op 11-09-2020 13:37 ]

• MAX3400

MAX3400

uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:28:
[...]
... Maar Dolby Vision komt dus naar de consoles, maar moet dat ook door een tv worden ondersteund? Of is het echt puur een software element van een console?
En dat is (dus helaas weer een oude koe) wat ik van de week probeerde te duiden. Ook in dit geval, Dolby Vision, is een feature die "geschaald" wordt naar hoe goed jouw oude/nieuwe TV dat kan ondersteunen.

Hiermee wordt er eerst een handshake afgesproken en zegt de TV tegen de console "yup, ik kan 2000nits helder zijn". Dan schaalt de game de helderheid 0-100% uit naar de nieuwe waarde 0-2000nits en als je dan bijvoorbeeld een VRR HDR-scene hebt, kan jouw TV dus op bepaalde plekken pieken naar die 2000nits helderheid.

Kan jouw (oudere) TV dat niet aan of kan ie maar 600nits, dan is de scaling 600nits en dan zal jouw Xbox dus 0 tot 600 nits "aansturen" voor maximale helderheid in een game.

/korte edit: dit is maar 1 van de features overigens. DV doet meer zaken meesturen zoals trim pass data etc. Maar het was even een voorbeeld over je 100% vs nits aansturing.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 11-09-2020 13:42 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:41:
[...]

En dat is (dus helaas weer een oude koe) wat ik van de week probeerde te duiden. Ook in dit geval, Dolby Vision, is een feature die "geschaald" wordt naar hoe goed jouw oude/nieuwe TV dat kan ondersteunen.

Hiermee wordt er eerst een handshake afgesproken en zegt de TV tegen de console "yup, ik kan 2000nits helder zijn". Dan schaalt de game de helderheid 0-100% uit naar de nieuwe waarde 0-2000nits en als je dan bijvoorbeeld een VRR HDR-scene hebt, kan jouw TV dus op bepaalde plekken pieken naar die 2000nits helderheid.

Kan jouw (oudere) TV dat niet aan of kan ie maar 600nits, dan is de scaling 600nits en dan zal jouw Xbox dus 0 tot 600 nits "aansturen" voor maximale helderheid in een game.

/korte edit: dit is maar 1 van de features overigens. DV doet meer zaken meesturen zoals trim pass data etc. Maar het was even een voorbeeld over je 100% vs nits aansturing.
Ik houd veel bij, maar soms gaat het topic wat te snel :) Thanks voor de uitleg.
Enige wat ik wilde weten is of ik daar speciaal rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een TV.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2020 13:47 ]

• MAX3400

MAX3400

uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:43:
[...]

Enige wat ik wilde weten is of ik daar speciaal rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een TV.
Wat mij betreft, maar dat is een tip: een TV als pricewatch: Panasonic TX-65HZ1000E Zwart of pricewatch: Panasonic TX-65HZW1004 Zwart heeft bijna alle features aan boord echter Panasonic is onbekend/onbemind. Voor mij is de dealbreaker dat Pana alleen een 77" levert met extra speciale soundbar (die ik niet wil hebben) maar een 65" vind ik te klein (in ieder geval niet groot genoeg want ik ben al gewend aan een 65" en dat mag nog best een slagje groter).

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Dolby zegt niet exclusief toch? Zegt hoogstens dat de XBOX de eerste zal zijn:

With support for Dolby Atmos® games at launch and Dolby Vision® games coming in 2021, the Xbox Series X and Series S will be the first consoles ever to enable gaming in both Dolby Vision and Dolby Atmos.

Kan dus best dat de PS5 de 2e console ever is :+

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:21

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

De PS5 gebruikt voor geluid geen Dolby Atmos maar de eigen Tempest Engine, dus de kans dat Dolby Atmos en/of Dolby Vision naar de PS5 komt, is klein.

XBL: MRE Inc

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Voor wat betreft dat Dolby Vision. Ik ben een beetje een leek op dat gebied. Maar Dolby Vision komt dus naar de consoles, maar moet dat ook door een tv worden ondersteund? Of is het echt puur een software element van een console?
Haha ja klopt had al een paar keer gemeld :P

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:30
Basekid schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:06:
[...]

Dolby zegt niet exclusief toch? Zegt hoogstens dat de XBOX de eerste zal zijn:

With support for Dolby Atmos® games at launch and Dolby Vision® games coming in 2021, the Xbox Series X and Series S will be the first consoles ever to enable gaming in both Dolby Vision and Dolby Atmos.

Kan dus best dat de PS5 de 2e console ever is :+
Je betaalt een licentie om Dolby Vision te mogen gebruiken, dus ik denk niet dat Dolby een exclusieve deal heeft met Microsoft. Ook niet gezien er al tig andere hardware producten van Sony Dolby Vision ondersteunen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:47

Nogne

>.<

[...]

Ik zie dat die headset ook Bluetooth heeft volgens die webpagina, betekend dit dat je het draadloos kan gebruiken op de Xbox maar ook kan koppelen aan een Playstation?

Ik zoek namelijk nog een deftige headset die kan gebruiken met de XSX, PS5 en mijn computer.

PS/XBL: Nogne

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:07
Nogne schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:23:
[...]

Ik zie dat die headset ook Bluetooth heeft volgens die webpagina, betekend dit dat je het draadloos kan gebruiken op de Xbox maar ook kan koppelen aan een Playstation?

Ik zoek namelijk nog een deftige headset die kan gebruiken met de XSX, PS5 en mijn computer.
Je kan al geen Bluetooth headset aan de PS4 koppelen zonder extra USB stick, dus ik verwacht niet dat de PS5 daar verandering in gaat brengen.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Je hebt speciaal een versie voor de Xbox, die je kan koppelen net zoals jij je controller koppeld.
Je hebt ook een speciale uitvoering die je via een usb adapter kan connecten.

Je moet wel de juiste headset kopen ;)

EDIT:

Zie onderstaande foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCADm8MmmblUOTpJA37cO30BKYs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4CWijuudquRdMa7JNvkdbHwO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXK_7DOgjpvQldvuwMaymwhMFx4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HAGgJiexcTkYgM4KYqCmN1h.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 43% gewijzigd door G_Dragon op 11-09-2020 14:31 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Geen idee of dat dan ook direct op de Playstation of PC kan. Als die bluetooth ondersteunen is de kans wel aanwezig. Maar ik zou even verder zoeken, of wellicht wachten op iemand die het hier wel weet :).

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Raem schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:23:
[...]

Je betaalt een licentie om Dolby Vision te mogen gebruiken, dus ik denk niet dat Dolby een exclusieve deal heeft met Microsoft. Ook niet gezien er al tig andere hardware producten van Sony Dolby Vision ondersteunen.
Ja klopt, die licentie heb ik al gekocht op de Xbox One dus hoop dat deze meegaat naar de Series X :o

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:30
G_Dragon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:32:
[...]

Ja klopt, die licentie heb ik al gekocht op de Xbox One dus hoop dat deze meegaat naar de Series X :o
De hardware fabrikant betaalt de licentie hé. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Raem schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:33:
[...]

De hardware fabrikant betaalt de licentie hé. :P
Haha je snapt me wel :P :P >:)

• roell24
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
Over één ding van de Xbox Series heb ik nog helemaal niks gehoord. Iets wat ik zelf als bloed irritant ervaar op de Xbox One... Het verplicht zijn om zowat wekelijks (soms wel meerdere keren per week) een update te downloaden en te installeren wanneer je de Xbox opstart. Het even kort een spelletje spelen zit er hierdoor vaak niet in.

Wegens geluid, stroomverbruik en het feit dat ik mijn Xbox niet dagelijks gebruik, gebruik ik de stand-by modus van mijn Xbox bewust niet. Vandaar dat het voorkomt dat ik wel eens twee dagen achter elkaar een update van een half uur/ 20 minuten heb.

Weet iemand of dat dit euvel bij de Xbox Series verholpen is? Dat de gebruiker de keuze wordt gegeven om de update uit te stellen, op de achtergrond tijdens het spelen te downloaden of dat er überhaupt minder updates zullen gaan komen? Persoonlijk lijkt mij 1 update per maand (vergelijk het met de beveiligingspatches van een Samsung telefoon) meer dan voldoende.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 22:34
roell24 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:46:
Over één ding van de Xbox Series heb ik nog helemaal niks gehoord. Iets wat ik zelf als bloed irritant ervaar op de Xbox One... Het verplicht zijn om zowat wekelijks (soms wel meerdere keren per week) een update te downloaden en te installeren wanneer je de Xbox opstart. Het even kort een spelletje spelen zit er hierdoor vaak niet in.

Wegens geluid, stroomverbruik en het feit dat ik mijn Xbox niet dagelijks gebruik, gebruik ik de stand-by modus van mijn Xbox bewust niet. Vandaar dat het voorkomt dat ik wel eens twee dagen achter elkaar een update van een half uur/ 20 minuten heb.

Weet iemand of dat dit euvel bij de Xbox Series verholpen is? Dat de gebruiker de keuze wordt gegeven om de update uit te stellen, op de achtergrond tijdens het spelen te downloaden of dat er überhaupt minder updates zullen gaan komen? Persoonlijk lijkt mij 1 update per maand (vergelijk het met de beveiligingspatches van een Samsung telefoon) meer dan voldoende.
Dit betekent dat je in het 'Insider' programma zit. Ff vinkje uitzetten in settings en krijg je netjes 1x per maand een update.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:10

Naar mij weten kan ik bij de xbox one altijd kiezen om door te gaan zonder te updaten. Je kan dan zoals gebruikelijk de online functionaliteiten niet gebruiken maar je kan wel opstarten.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Dat wekelijks updaten is echt niet goed, ik heb amper systeem updates.
En mijn Xbox staat ook in stand-by, maar houdt de game updates wel gewoon bij.
Ik kan niet precies zeggen om de hoeveel tijd ik een systeem update heb ontvangen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

Wom

Granaatappel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:09:
Misschien een hele domme vraag maar ben echt een noob hierin.

Ikzelf heb nu een PS4 en speel veel PES 2020 met een option file. Dit kan niet bij de Xbox One. Ik neig nu heel erg naar de Xbox X.. iemand een idee of het daar wel zou kunnen?
Bij de Xbox One kun je ook gewoon een option file gebruiken? Hier vertellen ze hoe: https://www.proevopatch.com/pes-2020-option-file-xbox-one

Dus als het op een soortgelijke manier altijd gaat bij PES, zal dat op de Series X ook best wel eens kunnen. Maar dat is nog nergens bevestigd. Overigens zit PES ook in Game Pass, dus je zou het eventueel kunnen testen door daar een proefmaand te pakken. Of je moet enkel voor PES een console kopen, dan is dat een iets minder geschikte optie, omdat je wel een Xbox moet hebben om het te testen ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• disguisedpotato
Interessante thread op Resetera met reacties van developers (van bekende studios) over de vraag of de Series S een bottleneck is voor next-gen of niet:

https://www.resetera.com/...ox-series-s-specs.284204/

De meningen verschillen nogal!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-10 21:40
G_Dragon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:56:
[...]

Dat wekelijks updaten is echt niet goed, ik heb amper systeem updates.
En mijn Xbox staat ook in stand-by, maar houdt de game updates wel gewoon bij.
Ik kan niet precies zeggen om de hoeveel tijd ik een systeem update heb ontvangen.
Dit heeft te maken met zoals @Silversin aangeeft met het insider programma.
Werd er ook helemaal kriegel van. Daarna opt out gedaan en nergens last meer van. :)

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Confirmed: Rainbow Six Siege to run at 4K 120 FPS on Xbox Series X. Free next-gen upgrade via Smart Delivery.

Bron: Xbox News, Twitter

Xbox Live: Miesjh NL

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
roell24 schreef op Friday 11 September 2020 @ 14:46:

Zoals hierboven ook al gezegd, jij moet in het Insider programma zitten. Ik zou dat eens ff checken...en er dan uitgaan :+

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
Miesjh schreef op Friday 11 September 2020 @ 15:20:
Confirmed: Rainbow Six Siege to run at 4K 120 FPS on Xbox Series X. Free next-gen upgrade via Smart Delivery.

Heb die game maar even aangeschaft. De Deluxe Edition is nu maar 8,99 euro. https://www.xbox.com/nl-N...six-siege#purchaseoptions

• roell24
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
Silversin schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:49:
[...]

Dit betekent dat je in het 'Insider' programma zit. Ff vinkje uitzetten in settings en krijg je netjes 1x per maand een update.
Aah kijk aan. Dit wist ik niet. Bedankt voor de tip. Blijkbaar heb ik me daar ooit voor aangemeld. Zou niet weten wat hiervan de voordelen zouden moeten zijn. Ga me gauw afmelden, dan ben ik van de update ellende af.

On: een update uit kunnen stellen (bijv. max een week/twee weken) en alsnog online kunnen zijn en je multiplayers kunnen spelen lijkt me een enorme toevoeging voor de Xbox Series. Of op zijn minst het op de achtergrond uitvoeren van de update waarna je het opnieuw opstarten kunt uitstellen (bijv. max een uur zodat je je online sessie kunt afronden). Aangezien Microsoft zich hevig beweegt richting de consument zal het me niet verbazen dat dit een optie gaat worden (voor het insider programma. De noodzaak van reguliere beveiligingsupdates kan ik me best voorstellen).

• Wom

Wom

Miesjh schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:20:

Is dat eigenlijk een toffe game? Heb nog nooit een RB6 game gespeeld, dus weet niet zo goed wat te verwachten.

• v8power67

v8power67

Weet niet of gepost was, maar de Outer worlda laadtijd verbetering demo in die inside the xbox series s video was dus idd in bc modus zonder enige optimalisatie. Leuk om dan dalijk te zien als dit wel geval is wat de winst dan is.

• Wom

Wom

v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:30:
[Twitter]
Weet niet of gepost was, maar de Outer worlda laadtijd verbetering demo in die inside the xbox series s video was dus idd in bc modus zonder enige optimalisatie. Leuk om dan dalijk te zien als dit wel geval is wat de winst dan is.
Mag ik even mierenneuken? Laat dat dan ook in die video weten en zien? Er wordt overal geroepen dat laadtijden verleden tijd zijn. Nu zal dat in de praktijk wel meevallen, maar laat in je reclameuitingen duidelijk zien wat er te zien is. Nu was de performance al prima, maar dat gaat dus nog beter worden. Laat dat ergens zien. Of ik heb het gemist in zijn uitleg (die baard leidt wat af :+ ) , maar ik heb het in ieder geval niet meegekregen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:12:
[...]

Bij de Xbox One kun je ook gewoon een option file gebruiken? Hier vertellen ze hoe: https://www.proevopatch.com/pes-2020-option-file-xbox-one

Dus als het op een soortgelijke manier altijd gaat bij PES, zal dat op de Series X ook best wel eens kunnen. Maar dat is nog nergens bevestigd. Overigens zit PES ook in Game Pass, dus je zou het eventueel kunnen testen door daar een proefmaand te pakken. Of je moet enkel voor PES een console kopen, dan is dat een iets minder geschikte optie, omdat je wel een Xbox moet hebben om het te testen ;)
Wauw, dit heb ik oprecht nooit geweten. Ik dacht ook dat dit alleen op de PS mogelijk was, thanks!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:26
Zowel Microsoft en Sony hebben nooit beweerd dat laadschermen- en/of tijden zullen verdwijnen. Ze hebben altijd gesproken van "virtual no loadingscreens". Minimale laadtijden.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• v8power67

v8power67

Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:31:
[...]

Mag ik even mierenneuken? Laat dat dan ook in die video weten en zien? Er wordt overal geroepen dat laadtijden verleden tijd zijn. Nu zal dat in de praktijk wel meevallen, maar laat in je reclameuitingen duidelijk zien wat er te zien is. Nu was de performance al prima, maar dat gaat dus nog beter worden. Laat dat ergens zien. Of ik heb het gemist in zijn uitleg (die baard leidt wat af :+ ) , maar ik heb het in ieder geval niet meegekregen.
Nee feit dat ze hebben moeten tweeten erover geeft wel aan dat niet in de video besproken was. En je hebt hellemaal gelijk hoor, want ik had ook meteen zoiets van 12 sec laadtijd is echt nog lang, zijn genoeg currentgen games sneller met een hdd. Maar dit nieuws verklaart genoeg. Wel benieuwd of ze zoals de concurrentie heeft laten zien met spiderman bv in dezelfde sub 1sec laadtijden kunnen komen voor geupgrade current gen games op xss en xsx.

Edit: spiderman was een fast travel laadscherm en dit gaat over geloof savegame laden, maar weet niet zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2020 15:43 ]

• MAX3400

MAX3400

Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:29:
[...]

Is dat eigenlijk een toffe game? Heb nog nooit een RB6 game gespeeld, dus weet niet zo goed wat te verwachten.
https://www.youtube.com/channel/UCPKgIhTC3BdkAwMw6s-GEug ;)

Het kan heeeeel leuk zijn met vrienden; echter met randoms kan het ontzettend vervelend zijn

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Steven030 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:32:
[...]

Wauw, dit heb ik oprecht nooit geweten. Ik dacht ook dat dit alleen op de PS mogelijk was, thanks!
Dont keep your hopes up, dit is werkelijk de enige site die ik kan vinden, Xbox heeft by default laden van USB uitgeschakeld, dat is de hoofdreden waarom dit al jaren niet kan op de Xbox (en wel PS). Je kan het prima proberen, maar zover ik lees, kan dit nog steeds niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wom

Wom

disguisedpotato schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:19:
Interessante thread op Resetera met reacties van developers (van bekende studios) over de vraag of de Series S een bottleneck is voor next-gen of niet:

https://www.resetera.com/...ox-series-s-specs.284204/

De meningen verschillen nogal!
Als je jezelf afvraagt wat er mis is fanboys en de manier waarop ze communiceren, dan is die thread wel een mooi voorbeeld. Potdomme wat een toxic bende. 8)7

• disguisedpotato
Hadden jullie de Xbox exclusive crossfireX al gezien? Ziet er best vet uit maar het is wel echt precies counter strike haha. Ben zelf wel een counter strike fan, ik wil het best een kans geven.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Dat is dan ook de hele opzet geweest, aan jouw reactie te zien zijn ze daar goed in geslaagd !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Caayn
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:00:
[...]

Als je jezelf afvraagt wat er mis is fanboys en de manier waarop ze communiceren, dan is die thread wel een mooi voorbeeld. Potdomme wat een toxic bende. 8)7
Resetera is nu ook niet echt een voorbeeld van een forum waar men fatsoenlijk met elkaar kan communiceren. De slechte moderatie helpt daar ook niet bij.

Lang geleden afscheid genomen van die plek en ik verbaas mij er nog steeds over dat sommige uit de industrie publiekelijk op die site zitten.

• drakiesoft
justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:21:
[...]

Dat is dan ook de hele opzet geweest, aan jouw reactie te zien zijn ze daar goed in geslaagd !
Jij denkt echt dat ms dit heeft opgezet om een verjaardagsfeestje te verpesten?
Sorry, maar nee

• MAX3400

MAX3400

disguisedpotato schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:20:
Hadden jullie de Xbox exclusive crossfireX al gezien? Ziet er best vet uit maar het is wel echt precies counter strike haha. Ben zelf wel een counter strike fan, ik wil het best een kans geven.

[YouTube: CrossFireX - Official Gameplay Trailer | X019]
Die zat toch al in Xbox 20/20 2 maanden geleden?

Misschien niet die specifieke video maar volgens mij idd al langsgekomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOhntJobIqAzQZwnWCiaR0Nrv18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ht8pJxiXokQqXQODTL7JfPYs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 11-09-2020 17:41 ]

• drakiesoft
Caayn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:36:
[...]
Resetera is nu ook niet echt een voorbeeld van een forum waar men fatsoenlijk met elkaar kan communiceren. De slechte moderatie helpt daar ook niet bij.

Lang geleden afscheid genomen van die plek en ik verbaas mij er nog steeds over dat sommige uit de industrie publiekelijk op die site zitten.
Zelfbenoemde fake insiders clubje.
Idd ver bij wegblijven.

Moet nog steeds lachen om Klee met z'n 13 tflops en lockhart bestaat niet.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

drakiesoft schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:36:
[...]

Jij denkt echt dat ms dit heeft opgezet om een verjaardagsfeestje te verpesten?
Sorry, maar nee
Niet verpesten, maar wel de aandacht onttrekken.
Vind je het niet heel toevallig precies op die datum, midden in de week ?
Oh nee wacht, het was natuurlijk een lek O-)

• Finraziel
  • Laatst online: 12:25
justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:54:
[...]

Niet verpesten, maar wel de aandacht onttrekken.
Vind je het niet heel toevallig precies op die datum, midden in de week ?
Oh nee wacht, het was natuurlijk een lek O-)
Het zou kunnen dat het met opzet was, maar alleen dat het toevallig zo uitkomt is daar natuurlijk verre van bewijs voor. Soms is toeval gewoon toeval.

Gamertag: FinrazielNL

• Darow
  • Laatst online: 12:41
Vanmiddag even bij de mediamarkt langsgegaan. Ik heb de series x daar maar gereserveerd. Moest wel een aanbetaling doen van 50 euro maar heb het geld toch al apart liggen.
Verbaasde me wel dat ik de eerste ben terwijl er voor het andere kamp al +130 reserveringen zijn.

• Darow
MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:40:
[...]

Die zat toch al in Xbox 20/20 2 maanden geleden?

Misschien niet die specifieke video maar volgens mij idd al langsgekomen?

[Afbeelding]
Er is nog een publieke bèta in Juni geweest maar verder blijft het opvallend stil.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Darow schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:22:
Vanmiddag even bij de mediamarkt langsgegaan. Ik heb de series x daar maar gereserveerd. Moest wel een aanbetaling doen van 50 euro maar heb het geld toch al apart liggen.
Verbaasde me wel dat ik de eerste ben terwijl er voor het andere kamp al +130 reserveringen zijn.
Voor het eerst dat ik hoor dat het mogelijk is, terwijl het voor de PS5 groots op de website stond toen

• Jenthex
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 16:10
Dolby Vision kan best nog een dingetje worden, dat ziet er toch altijd nog een pak beter uit dan standaard HDR10 op mijn Oled. Kan visueel best een grote sprong betekenen zonder dat er feitelijk extra rekenkracht nodig is.

• Darow
Steven030 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:37:
[...]

Voor het eerst dat ik hoor dat het mogelijk is, terwijl het voor de PS5 groots op de website stond toen
Verkoper wilde me eerst afschepen met de smoes dat hij geen artikelcode had. Hij kon het vervolgens zelf niet eens op de website vinden maar toen heb ik het laten zien.

• Wom

Wom

disguisedpotato schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:20:

[YouTube: CrossFireX - Official Gameplay Trailer | X019]
De campaign wordt door Remedy gemaakt, daar kijk ik het meeste naar uit. Staat overigens nog steeds voor een release in 2020.

• drakiesoft
Darow schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:47:
[...]

Verkoper wilde me eerst afschepen met de smoes dat hij geen artikelcode had. Hij kon het vervolgens zelf niet eens op de website vinden maar toen heb ik het laten zien.
Ik blijf altijd ver weg van de MediaMarkt. Wat een paupermarkt is dat. Stond bij de oled tv's om een 65 inch lg te scoren, maar ze dachten zeker dat ik het niet kon betalen. Medewerkers negeerden me finaal en stonden alleen maar mannetjes in pak te woord. Ja dat pak had ik toevallig net niet aan. Uiteindelijk elders gekocht. Maar dat was niet de eerste de beste negatieve ervaring. Ze lokken je naar Apple spul. Verkopen gebruikte telefoons als nieuw. Xbox afdeling is goed verstopt. Kom nooit meer in die Duitse winkel.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 23:04
drakiesoft schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:17:
[...]

Ik blijf altijd ver weg van de MediaMarkt. Wat een paupermarkt is dat. Stond bij de oled tv's om een 65 inch lg te scoren, maar ze dachten zeker dat ik het niet kon betalen. Medewerkers negeerden me finaal en stonden alleen maar mannetjes in pak te woord. Ja dat pak had ik toevallig net niet aan. Uiteindelijk elders gekocht. Maar dat was niet de eerste de beste negatieve ervaring. Ze lokken je naar Apple spul. Verkopen gebruikte telefoons als nieuw. Xbox afdeling is goed verstopt. Kom nooit meer in die Duitse winkel.
En dat gelul over energie contracten }:|

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Geen idee welke games 505 allemaal heeft uitgebracht maar dit is wel een heel bijzondere tactiek om geld van gamers af te troggelen.

[Twitter: https://twitter.com/nibellion/status/1304406542767321088?s=21]

• v8power67

v8power67

Xbox Series S Won’t Apply Xbox One X Enhancements, Microsoft Confirms

"Xbox Series S was designed to be the most affordable next generation console and play next generation games at 1440P at 60fps. To deliver the highest quality backwards compatible experience consistent with the developer’s original intent, the Xbox Series S runs the Xbox One S version of backward compatible games while applying improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR.”

https://www.gamespew.com/...ments-microsoft-confirms/

Zie verder geen source staan in artikel maar beweren direct van Microsoft te hebben. Dus korrel zout misschien. Maar als waar is, dan is dat wel apart. Kan dus geen xox enhancements draaien. Aparte keuze. Zou dat hardware limiet zijn, ivm 4k xox resolutie's?

Edit: komt denk omdat bc in soort vm draait en dat de xss en xox ong gelijk zijn in grafische kracht(xox 6tflops gcn en xss 4tflops rdna 2 wat ong rond 6 tflops gcn zou uitkomen 4x1.5) dus dan word er meer gebruikt van systeem dus minder over om dus xox bc te draaien.
Wel jammer want had juist zoiets van neem misschien wel een xss en dan lekker xox bc games draaien vanuit gamepass. Maar waarschijnlijk dus niet mogelijk. Denk toch dat een xsx meer bij mij zou passen dan een xss.

[ Voor 25% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2020 20:16 ]

• Caayn
  • Niet online
v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:08:
Xbox Series S Won’t Apply Xbox One X Enhancements, Microsoft Confirms

"Xbox Series S was designed to be the most affordable next generation console and play next generation games at 1440P at 60fps. To deliver the highest quality backwards compatible experience consistent with the developer’s original intent, the Xbox Series S runs the Xbox One S version of backward compatible games while applying improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR.”

https://www.gamespew.com/...ments-microsoft-confirms/

Zie verder geen source staan in artikel maar beweren direct van Microsoft te hebben. Dus korrel zout misschien. Maar als waar is, dan is dat wel apart. Kan dus geen xox enhancements draaien. Aparte keuze. Zou dat hardware limiet zijn, ivm 4k xox resolutie's?

Edit: komt denk omdat bc in soort vm draait en dat de xss en xox ong gelijk zijn in grafische kracht(xox 6tflops gcn en xss 4tflops rdna 2 wat ong rond 6 tflops gcn zou uitkomen 4x1.5) dus dan word er meer gebruikt van systeem dus minder over om dus xox bc te draaien.
Denk dat het vooral te maken heeft met de kleinere geheugen pool waardoor er handmatige aanpassingen vereist zijn. De XSS heeft vermoedelijk 8GB beschikbaar en de XB1X stelt 9GB beschikbaar. Als games in XB1X mode draaien op een XSS zouden ze geheugen problemen krijgen omdat je 9GB simpelweg niet kan mappen in maar 8GB.

• v8power67

v8power67

Caayn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:16:
[...]
Denk dat het vooral te maken heeft met de kleinere geheugen pool waardoor er handmatige aanpassingen vereist zijn. De XSS heeft vermoedelijk 8GB beschikbaar en de XB1X stelt 9GB beschikbaar. Als games in XB1X mode draaien op een XSS zouden ze geheugen problemen krijgen omdat je 9GB simpelweg niet kan mappen in maar 8GB.
Damn touche niet aan gedacht idd!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Caayn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:16:
[...]
Is die 1GB dan niet bedoeld voor de extra resources van de hogere resolutie ?
Btw gamespew :? clickbait much ?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Finraziel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:14:
[...]

Het zou kunnen dat het met opzet was, maar alleen dat het toevallig zo uitkomt is daar natuurlijk verre van bewijs voor. Soms is toeval gewoon toeval.
Soms ook gewoon niet ;)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Bam !! 💪🏼💪🏼💪🏼

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_b6Mx6hRJ8QSili5oWN4fTiUFRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiqL5xuAlq5azv28lh43hEqu.jpg?f=fotoalbum_large

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-10 19:35
Gamemania Zeist zei als je nu pre order deed je sowieso niet bij 1e lichting zou zitten. Verbaasde me eigenlijk wel. Ben er nog niet over uit wat beste plan van aanpak is..

• MAX3400

MAX3400

ZuidJ schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:43:
Gamemania Zeist zei als je nu pre order deed je sowieso niet bij 1e lichting zou zitten. Verbaasde me eigenlijk wel. Ben er nog niet over uit wat beste plan van aanpak is..
Mening?

Microsoft, Bol, MM, overig

Ik heb zelf trouwens al overig gedaan en denk ook een Microsoftje te doen.

• v8power67

v8power67

justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:28:
[...]

Is die 1GB dan niet bedoeld voor de extra resources van de hogere resolutie ?
Btw gamespew :? clickbait much ?
Digital foundry heeft het in hun video ook gezegd dat xss waarschijnlijk geen xox bc kan.

https://www.videogameschr...ne-x-content-its-claimed/

However, as first reported by Digital Foundry, because the upcoming Xbox Series S has less RAM than Xbox One X (10GB vs 12 GB), it was “almost a foregone conclusion” that its backwards compatible games would be drawing upon the less powerful Xbox One S versions.

“I think this is something that maybe had not been considered by some folks,” Digital Foundry’s John Linneman said. ”If you’re playing an Xbox One game [on Series S], it’s not going to be the Xbox One X version of the game. You’re not going to get the 360 4K backwards compatibility or things like that.”

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2020 20:49 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:48:
[...]

Digital foundry heeft het in hun video ook gezegd dat xss waarschijnlijk geen xox bc kan.

https://www.videogameschr...ne-x-content-its-claimed/

However, as first reported by Digital Foundry, because the upcoming Xbox Series S has less RAM than Xbox One X (10GB vs 12 GB), it was “almost a foregone conclusion” that its backwards compatible games would be drawing upon the less powerful Xbox One S versions.

“I think this is something that maybe had not been considered by some folks,” Digital Foundry’s John Linneman said. ”If you’re playing an Xbox One game [on Series S], it’s not going to be the Xbox One X version of the game. You’re not going to get the 360 4K backwards compatibility or things like that.”
Waarschijnlijk.
Zo lust ik er nog wel een paar ;)
Dan nog, het is bekend dat de XSS geen 4K kan / gaat doen, dus dan is het niet meer dan logisch dat 360bc games ook niet in 4K weergegeven worden.

• Wom

Wom

Wom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:49:
[...]

Los van de vele 100'den aan BC titels komt het volgende op dezelfde dag uit: (releases en games die XSX patch krijgen)

November 10, 2020 - Assassin’s Creed Valhalla
November 10, 2020 - Dirt 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - FIFA 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Haven (4K Ultra HD, Game Pass)
November 10, 2020 - Madden NFL 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Marvel’s Avengers (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery)
November 10, 2020 - NBA 2K21 (4K Ultra HD, HDR)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)
November 10, 2020 - WRC 9 (4K Ultra HD, Smart Delivery)

Zelfs twee nieuwe console exclusives er tussen ;)
Was nog een game vergeten zag ik, de remake van XIII komt ook 10 November uit.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
ZuidJ schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:43:
Niet zo vreemd aangezien ze al pre-orders onder de toog aannemen sinds December 2019, als je dan officiele pre-orders krijgt op 22 September van het volgende jaar dan zit je dus met deze shit situatie.

Ik zal nooit een console aanbetalen bij GM want ze houden zich nooit aan officiele pre-order windows en nemen al geld aan van zodra ze een code naam van een console weten een jaar op voorhand, en ook na hun One X debacle van 2017 waar ze bijna geen consoles per filiaal kregen zijn er veel betere plaatsen voor een pre-order.

• v8power67

v8power67

justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:55:
[...]

Waarschijnlijk.
Zo lust ik er nog wel een paar ;)
Dan nog, het is bekend dat de XSS geen 4K kan / gaat doen, dus dan is het niet meer dan logisch dat 360bc games ook niet in 4K weergegeven worden.
Nee de xss kan geen next gen games op 4k renderen. Maar output is 4k met upscale dus 4k resolutie word gewoon ondersteund. Dus zou de console xox bc aankunnen had dit gewoon op 4k gekund. Maar zoals al gezegd is zal geheugen dus reden zijn waarom dit niet kan.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:57:
[...]

Nee de xss kan geen next gen games op 4k renderen. Maar output is 4k met upscale dus 4k resolutie word gewoon ondersteund. Dus zou de console xox bc aankunnen had dit gewoon op 4k gekund. Maar zoals al gezegd is zal geheugen dus reden zijn waarom dit niet kan.
Laat maar, ik lees verkeerd :$

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 11-09-2020 21:01 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:00:
[...]

Dus de Xbox One X kan dit wel maar de superieure XSS niet ?
Vreemd verhaal.
De xbox kan echt onwijs veel meer dan jullie denken....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-55KD1OBYFeeLKhG4d2I6WAEtc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vltyxoyUp6CNNjddZ5VXuds4.jpg?f=user_large

Humor is nog wel universeel toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 11-09-2020 21:02 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden