Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik denk dat Halo fans het zeker weer gaan halen, maar of het ook nieuwe fans gaat creëren weet ik niet, in dat opzicht zie ik het niet als een system seller. Natuurlijk ziet Microsoft dat wel graag. Maar voor mij heeft het niet meer de wow factor zoals met Halo 1 tm 3.D-Ed schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:30:
[...]
Het heeft de laatste jaren niet meer de naam die het ooit had misschien maar MS steekt er niet voor niets een half miljard in natuurlijk. Natuurlijk is het een system seller (hopen ze). Ik ben ook blij dat ze er voor hebben gekozen hem uit te stellen ipv te pushen (erg jammer want ik keek er echt naar uit).
Zeker geïnteresseerd in de Halo Infinity hoor. Maar dat het nog op de Xbox One S te spelen zal zijn haalt mij niet over om een next gen console te halen. Blijf dat een aparte keuze vinden. Snel kopen zal ik het ook niet. Lijkt me een leuke Game Pass game.
[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 10-09-2020 19:36 ]
Xbox One S in 2016 had al HDRZhankou schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:36:
Neem aan dat series S wel HDR heeft.
Bij mij precies andersom. Geen USB A/C kabels (hoe kom je er aan?). Alleen maar C/C of C/lightning. Voordeel is dat je ook sneller kan opladen, want je kan de controller aan een fast charger hangen (mits de controller dit ondersteunt). Dus liefst zo snel mogelijk over op alles USB C en die legacy meuk uitfaseren. Heel vaak dat hardware in 2020 met een oude connector wordt geleverd.SinergyX schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:55:
Liever niet, ik heb werkelijk 0 USB-C / USB-C kabels, maar tientallen USB-A / USB-C en elke vorm van lader. Laat grote devices maar lekker USB-A blijven, mogen telefoons, controllers en dergelijke wel USB-C zijn.
Doordat het f2p wordt en ook op PC komt, en MS flink wat marketing erin kan steken, denk ik dat Halo Infinite best groot kan worden!L23 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:33:
[...]
Ik denk dat Halo fans het zeker weer gaan halen, maar of het ook nieuwe fans gaat creëren weet ik niet, in dat opzicht zie ik het niet als een system seller. Natuurlijk ziet Microsoft dat wel graag. Maar voor mij heeft het niet meer de wow factor zoals met Halo 1 tm 3.
Dat verwacht ik ook wel, het kan op heel wat platformen gespeeld worden. Qua software sales ook goed bedacht.disguisedpotato schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:37:
[...]
Doordat het f2p wordt en ook op PC komt, en MS flink wat marketing erin kan steken, denk ik dat Halo Infinite best groot kan worden!
Dat half miljard was toch ontkracht meen ik?D-Ed schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:30:
[...]
Het heeft de laatste jaren niet meer de naam die het ooit had misschien maar MS steekt er niet voor niets een half miljard in natuurlijk. Natuurlijk is het een system seller (hopen ze). Ik ben ook blij dat ze er voor hebben gekozen hem uit te stellen ipv te pushen (erg jammer want ik keek er echt naar uit).
Ik volg het zelf niet zo, maar meen dat in een van de topics hier aangegeven was dat dat onzin was.
Gamertag: FinrazielNL
Maar de controller heeft toch ook usb-c ?Erapaz schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:37:
[...]
Bij mij precies andersom. Geen USB A/C kabels (hoe kom je er aan?). Alleen maar C/C of C/lightning. Voordeel is dat je ook sneller kan opladen, want je kan de controller aan een fast charger hangen (mits de controller dit ondersteunt). Dus liefst zo snel mogelijk over op alles USB C en die legacy meuk uitfaseren. Heel vaak dat hardware in 2020 met een oude connector wordt geleverd.
Dus met een usb-c lader zou deze ook snel moeten kunnen opladen toch ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Zelf ga ik voor de series x en verkoop van me Kids de one x voor de one 's, ben benieuwd wat een one x gaat opleveren nog.
Ik vond de gameplay erg lijken op een combinatie van Halo 1, 2 én 3 (met een heerlijk sausje modernere gameplayL23 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:33:
[...]
Ik denk dat Halo fans het zeker weer gaan halen, maar of het ook nieuwe fans gaat creëren weet ik niet, in dat opzicht zie ik het niet als een system seller. Natuurlijk ziet Microsoft dat wel graag. Maar voor mij heeft het niet meer de wow factor zoals met Halo 1 tm 3.
Zeker geïnteresseerd in de Halo Infinity hoor. Maar dat het nog op de Xbox One S te spelen zal zijn haalt mij niet over om een next gen console te halen. Blijf dat een aparte keuze vinden. Snel kopen zal ik het ook niet. Lijkt me een leuke Game Pass game.
Om eerlijk te zijn begrijp ik ook niets van hun keuze om het op de huidige Xbox uit te brengen (zeker niet met de wetenschap dat ze de Series S dus nog aan moesten kondigen..) Had het lekker daarop gegooid en dan hadden we in november allemaal onze zin gehad..

Voor de rest.. I'm game

Een jaar of anderhalf geleden een artikel op (ik dacht) IGN gelezen over de nieuwe engine, het tien jaren plan van de nieuwe Halo reeks etc. Dus die 500 miljoen klonk toen heel redelijk (voor MS budgetten bedoel ik danFinraziel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:03:
[...]
Dat half miljard was toch ontkracht meen ik?
Ik volg het zelf niet zo, maar meen dat in een van de topics hier aangegeven was dat dat onzin was.
Heb ik vandaag nog gepost hier... Ja dus.PacinoAllstars schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:22:
Is het al bekend of we de 22e ook in NL kunnen pre orderen bij Microsoft? Dan doel ik niet op de game mania achtig partijen die een te grote broek aantrekken en uiteindelijk 2 exemplaren krijgen..
Zelf ga ik voor de series x en verkoop van me Kids de one x voor de one 's, ben benieuwd wat een one x gaat opleveren nog.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zoals ik al aangaf, ik wil bij MS direct pre orderen niet bol (want daar refereer je naar neem ik aan).Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:33:
[...]
Heb ik vandaag nog gepost hier... Ja dus.
Dat kan vanaf de 22ste toch via MicrosoftStore.com ?PacinoAllstars schreef op Thursday 10 September 2020 @ 20:40:
[...]
Zoals ik al aangaf, ik wil bij MS direct pre orderen niet bol (want daar refereer je naar neem ik aan).
Ok sorry. Ik neem aan van wel ja. Lijkt me raar als ze dat nu niet doen.PacinoAllstars schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:40:
[...]
Zoals ik al aangaf, ik wil bij MS direct pre orderen niet bol (want daar refereer je naar neem ik aan).
Sorry ik ben denk niet duidelijk genoeg.Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:44:
[...]
Ok sorry. Ik neem aan van wel ja. Lijkt me raar als ze dat nu niet doen.
Waarom ik twijfel is als volgt.
https://www.xbox.com/nl-NL/
https://www.xbox.com/en-us/?source=lp
De USA site gooit je plat met de pre order etc en de Nederlandse site spreekt nergens over.
Het is maar een aanname maar ik vind het opvallend....
Waarom zou dat niet kunnen? Je kunt hem ook gewoon pre-orderen via https://microsoftstore.com tenminste, daar bestel ik eigenlijk meestal mijn consoles.PacinoAllstars schreef op Thursday 10 September 2020 @ 20:22:
Is het al bekend of we de 22e ook in NL kunnen pre orderen bij Microsoft? Dan doel ik niet op de game mania achtig partijen die een te grote broek aantrekken en uiteindelijk 2 exemplaren krijgen..
Tja....ook op de Duitse site is nog niets te vinden, volgens mij staat het alleen op de US website. Het staat alleen zo prominent op de Amerikaanse website, de rest van de wereld laat een site zien die vergelijkbaar is met die van Xbox NL. Pre-orderen kan ook pas over 12 dagen he, dus ze passen de website vast nog wel aan voor de 22ste.PacinoAllstars schreef op Thursday 10 September 2020 @ 20:47:
[...]
Sorry ik ben denk niet duidelijk genoeg.
Waarom ik twijfel is als volgt.
https://www.xbox.com/nl-NL/
https://www.xbox.com/en-us/?source=lp
De USA site gooit je plat met de pre order etc en de Nederlandse site spreekt nergens over.
Het is maar een aanname maar ik vind het opvallend....
[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 10-09-2020 20:55 ]
Prince of persia daarentegen.... Ik heb die vroeger gespeeld en was zeker een leuk spel. Maar qua graphics lijkt het echt nog uit 2010 te komen? Of zie ik het verkeerd? En dat zegt wel wat als ik het zeg want de graphics zijn bij mij nooit een reden om een game niet te spelen...
[ Voor 87% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2020 21:18 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Tja ik zie nergens ook een announcement die specifiek is met de landen waar je hem direct kan pre orderen. Met dat xbox access (huurkoop) zie je dat weer wel.JackSparrow schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:53:
[...]
Tja....ook op de Duitse site is nog niets te vinden, volgens mij staat het alleen op de US website. Het staat alleen zo prominent op de Amerikaanse website, de rest van de wereld laat een site zien die vergelijkbaar is met die van Xbox NL. Pre-orderen kan ook pas over 12 dagen he, dus ze passen de website vast nog wel aan voor de 22ste.
Het gaat wel goed komen ik moet dat ding asap hebben.
Overigens https://wccftech.com/xbox...nsion-to-cost-220-rumour/ ook interessant de prijs van de nvme expansion slot. Zag ook al op Twitter wat screenshots langskomen...
Er staat gewoon dat hij Worldwide gereleased gaat worden....PacinoAllstars schreef op Thursday 10 September 2020 @ 21:10:
[...]
Tja ik zie nergens ook een announcement die specifiek is met de landen waar je hem direct kan pre orderen. Met dat xbox access (huurkoop) zie je dat weer wel.
Het gaat wel goed komen ik moet dat ding asap hebben.
Overigens https://wccftech.com/xbox...nsion-to-cost-220-rumour/ ook interessant de prijs van de nvme expansion slot. Zag ook al op Twitter wat screenshots langskomen...
Als ik extra opslag nodig heb koop ik dan wel een XSS voor erbij... Wtf. 220 dollar, bijna de helft van een XSXPacinoAllstars schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:10:
[...]
€35 per maand klinkt best prima namelijk.
Nee dat is volgens mij niet beschikbaar in NL.aevitas1 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:20:
Heb dit mogelijk gemist, maar is er in NL ook een deal om de Series S/X op afbetaling te kopen?
€35 per maand klinkt best prima namelijk.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Als het Canadian dollar is valt het nog mee, bron is uit canada.Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:17:
[...]
Als ik extra opslag nodig heb koop ik dan wel een XSS voor erbij... Wtf. 220 dollar, bijna de helft van een XSX
Ga maar eens kijken wat een vergelijkbare SSD 'los' kost, die zijn ook rond de 170-200 euro....dus heel raar is dat ding niet geprijsd als hij 200+ is...Phusebox schreef op Thursday 10 September 2020 @ 21:17:
[...]
Als ik extra opslag nodig heb koop ik dan wel een XSS voor erbij... Wtf. 220 dollar, bijna de helft van een XSX
Ik ben het nu aan het kijken maar volgens mij was het echt toen al een concreet plan met een final design (ik zit nu hun opname uit maart te kijken..)ariekanari schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:24:
Misschien wisten ze (Microsoft en DF) nog niet of de Series S daadwerkelijk uitgebracht zou worden.
De enige echte Ubisoft game waar ik naar uit kijk is een nieuwe Trials
Aaarghhh. Ik had 3 seconden de hoop dat er een nieuwe Trials aan werd gekondigd... Helaas
[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2020 21:37 ]
Ik moet zeggen dat Riders Republic er best grappig uitziet!uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:31:
Is het tegenwoordig in om een digitale “concert” bij te wonen...![]()
De enige echte Ubisoft game waar ik naar uit kijk is een nieuwe Trials
Aaarghhh. Ik had 3 seconden de hoop dat er een nieuwe Trials aan werd gekondigd... Helaas
Verder tot nu toe een vrij saaie show...
Hmm na het zien van de uitgebreidere gameplay weet ik het nog niet zo... Heb een beetje een recore vibe...
@Blaauw87 Nee de eerste filmpjes zagen er beter uit...
Maarja, ben wel een sucker voor dit soort grafische sfeertjes.
Preview van de game:
https://www.trueachieveme...tals-fenyx-rising-preview
Dat Roller Championship is maar een vage game...
[ Voor 86% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2020 22:00 ]
Grafisch ziet het er echt niet uit..uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:48:
Immortals Fenyx Rising is wel een toffe game denk ik. Die ga ik wel spelen, alleen niet direct bij launch denk ik. Het stijltje spreekt me erg aan. Hoop alleen op een niet al te groot Ubisoft sausje...
Edit: Waar zit ik nu in godsnaam naar te kijken.... Wie verzint dat dit spel zo wordt gepresenteerd, Meine Güte
[ Voor 14% gewijzigd door Blaauw87 op 10-09-2020 22:08 ]
Want je hebt nu als ik op de console gold wil pakken 3 keuzes
1. Xbox Live Gold
2. Xbox Game Pass voor Console
3 Xbox Game Pass Ultimate
Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Gelijk ook een sneer naar Windows Central die het nieuws de wereld in gooiden, zij wisten het dus al sinds maart. Dat zorgt er dus ook voor dat je in de toekomst veel vaker betrokken wordt bij promoties en evenementen.
Interessant ook wat ze zeggen over de kostenbesparing gedurende de levensduur. Dat het maken van goedkopere hardware maar minimale besparingen oplevert en dat het dus niet raar is om op deze manier op een andere manier de markt aan te snijden.
Ik dacht al dat er iets zou zijn met die framerate tools die we zagen in de clip. Ik denk inderdaad dat Microsoft hun eigen versie heeft gemaakt en het zal me niet verbazen als dit inmiddels in de SDK zit ingebakken om het devs makkelijk te maken om dit soort zaken inzichtelijk te maken
[ Voor 41% gewijzigd door Martinspire op 10-09-2020 22:55 ]
Ik vraag me af, gaat dat automatisch als de game al HDR heeft, of moet de ontwikkelaar dit zelf toevoegen.
Dit nog zo’n ding dat een beetje onder gesneeuwd is want volgens mij had je dat al een keer eerder deze week hier vermeld.drakiesoft schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:28:
Dolby Vision op Next Gen, nu ook op Dolby site zelf.
Ik vraag me af, gaat dat automatisch als de game al HDR heeft, of moet de ontwikkelaar dit zelf toevoegen.
Dolby is wel goed vertegenwoordigd op de Xbox. Heb de Dolby app destijds bij aanschaf van m’n headset ook gekocht maar eigenlijk nooit naar om gekeken tot een paar weken geleden. Merk je toch wel goed als je wat met de instellingen gaat spelen.
Introducing the next level of gaming.
— Dolby (@Dolby) 10 september 2020
The Xbox Series X and Xbox Series S are the first consoles ever with gaming in Dolby Vision® (coming soon) and Dolby Atmos® (available at launch).
@Xbox, welcome to gaming in Dolby. https://t.co/5lkpVT8ntb
Xbox and Dolby redefine next-gen gaming
With support for Dolby Atmos® games at launch and Dolby Vision® games coming in 2021, the Xbox Series X and Series S will be the first consoles ever to enable gaming in both Dolby Vision and Dolby Atmos.See more with Dolby Vision
When you play in Dolby Vision, you unlock the most realistic and lifelike visuals the game has to offer, with brightness, contrast, color, and depth that goes beyond even traditional HDR games. Experience the world the way it was meant to be seen.Prepare for the brightest and darkest moments
Up to 40x brighter highlights and 10x deeper blacks bring fiery explosions and the deep void of outer space to life.Unleash your imagination with ultravivid colors
Deep rich colors pop off the screen, transporting you to lush magical forests to desolate war zones.Reveal what you've been missing
More contrast and color reveal greater detail and texture. Peer into shadows, scan the horizon, and pick out camouflaged enemies before it's too late.
XBL: MRE Inc
Ik heb dit ook gedaan gisteren, alhoewel ik sinds de PS1 alleen maar PlayStations heb gekocht, gaat dit de eerste generatie zijn waar ze allebei in huis komen. Zin in!Katmi schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:16:
Net ook maar eens 36 maanden Gold gezet en naar Ultimate omgezet ( via Brazil in totaal voor 81 Euro ) klaar tot 10/9/2023 en klaar voor 10 November![]()
Mooie tijden !Katmi schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:16:
Net ook maar eens 36 maanden Gold gezet en naar Ultimate omgezet ( via Brazil in totaal voor 81 Euro ) klaar tot 10/9/2023 en klaar voor 10 November![]()
Beest van een machine, dik 200 games in gamepass, gratis ea acces erbij, iedere maand vier gratis games, jij zit er voorlopig warmpjes bij
Ik snap alleen niet dat we nu opeens wel dolby vision kunnen krijgen in gamesMRE-Inc schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 01:06:
[...]
Dit nog zo’n ding dat een beetje onder gesneeuwd is want volgens mij had je dat al een keer eerder deze week hier vermeld.
Dolby is wel goed vertegenwoordigd op de Xbox. Heb de Dolby app destijds bij aanschaf van m’n headset ook gekocht maar eigenlijk nooit naar om gekeken tot een paar weken geleden. Merk je toch wel goed als je wat met de instellingen gaat spelen.
[Embed]
[...]
Dolby Vision werkt nl aan de hand van optimalisatie van het volgende frame.
In films en series staan deze frames vast, in games wisselen ze steeds doordat iedere speler zijn eigen weg gaat.
Zou dit dan enkel gebruikt worden in cutscenes ?
Lichtpuntje...
Bron Twitter, onbekend dus probably fake
:strip_exif()/f/image/qTpq4viiv6qH6SqMp8nzXyk7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door drakiesoft op 11-09-2020 08:07 ]
Die ouwe van DF zegt het zelfs in een van zijn video’s die over de Series X gaan.D-Ed schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:23:
Haha! Dank @ariekanari Die gasten van DF wisten het dus al vanaf maart dat de Series S er zou komen!
Toen ook al eens vermeld, maar ja, was niet spannend genoeg volgens mij
Mogelijk. Maar de afbeelding zie ik als fake. Ik verwacht niet dat een mogelijke all-digital XSX 1) een andere letter krijgt en 2) dat het de console in twee dimensies kleiner maaktdrakiesoft schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:05:
Zou er ook een Xbox series X digital edition zijn? Aka Xbox Edinburgh?
[Afbeelding]
Wat Edinburgh precies is? Geen idee.
Was Edinburgh niet een server blade voor series x?Caayn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:13:
[...]
Mogelijk. Maar de afbeelding zie ik als fake. Ik verwacht niet dat een mogelijke all-digital XSX 1) een andere letter krijgt en 2) dat het de console in twee dimensies kleiner maakt
Wat Edinburgh precies is? Geen idee.
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Haha ik mag hopen dat als er een 3e komt, dat die wel een blu-ray speler krijgt.drakiesoft schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:05:
Zou er ook een Xbox series X digital edition zijn? Aka Xbox Edinburgh?
[Afbeelding]
Want dat hele all digital vind ik zelf helemaal niks, ook met een ingebouwde blu-ray speler hoef er geen extra apparaat bij te kopen voor de films. Scheelt een hoop
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nu ken ik dat Kotaku verder niet zo, maar zat daar eens te lezen.. dat neemt toch niemand serieus?uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:27:
[...]
Ik zie het probleem niet zo. Elke nieuwe telefoon heeft meerdere versies. De nintendo DS heeft in de loop der jaren 10 verschillende versies gehad. In mijn optiek zijn de mensen die het verschil niet weten de mensen waarbij de prijs een belangrijke rol speelt. Laat dat dan de aantrekkingskracht zijn van de Series S.
Toevallig dit artikel gelezen?
https://kotaku.com/i-can-...__twitter_impression=true
De reacties erop zijn trouwens niet mals en terecht ook. Kotaku maakt zich deze week wel trouwens belachelijk met artikels als deze en die over Wasteland 3.
https://kotaku.com/i-dont...keting&utm_source=twitter
Een artikel over hoe groot de Xbox Series X wel niet gaat zijn? Hebben die geen enkele van de recente beelden gezien ? Dat valt juist allesinds mee. Laatste video van Austin Evans laat dat ook juist zien.
Als dat het niveau is van de gemiddelde gaming website, ben ik blij dat ik die niet meer lees in ieder geval. Of is dat een overduidelijke pro Nintendo of Sony website en mis ik iets?
Mijn gok ook eerlijk gezegd.I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:40:
[...]
Was Edinburgh niet een server blade voor series x?
Vrij trieste site inderdaad. Gewoon vermijden zou ik zeggen. Bijna hetzelfde bij IGN, maar daar heb je gelukkig nog wel een paar mensen die redelijk zijn (bv. Unlocked). Ik begrijp het wel, gaat alleen om clicks.Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:53:
[...]
Nu ken ik dat Kotaku verder niet zo, maar zat daar eens te lezen.. dat neemt toch niemand serieus?
Een artikel over hoe groot de Xbox Series X wel niet gaat zijn? Hebben die geen enkele van de recente beelden gezien ? Dat valt juist allesinds mee. Laatste video van Austin Evans laat dat ook juist zien.
Als dat het niveau is van de gemiddelde gaming website, ben ik blij dat ik die niet meer lees in ieder geval. Of is dat een overduidelijke pro Nintendo of Sony website en mis ik iets?
Als ik zie wat Microsoft heeft gepresenteerd dan kan ik alleen maar respect voor hebben. De Xbox One was helaas niet de console die gamers wilden hebben.
Nu zijn ze echter transparant, laten alles zien wat ze kunnen zien. Soms gaat het fout (Halo), maar ze proberen het wel. Prijs is bekend, datum is bekend, games zijn bekend. Tear-downs zijn al geweest. Heerlijke verademing ten opzichte van het verleden en de concurrenten!
Console
Daarnaast presenteren ze de aller krachtigste console ooit gebouwd met niet alleen een steenworp afstand maar een console die mijlenver verderop ligt ten opzichte van de concurrentie.
Controller
De elite controller V2, prachtige en veelzijdige controller dat nog altijd niet is kunnen matchen door een andere partij.
Game Pass
Introduceren een hele nieuwe markt met Game Pass met EA games in de pass! Hadden jullie dit paar jaar geleden kunnen voorstellen?
First party
Ze kopen 16(?) studio’s op om first party studio’s uit te breiden, ze luisteren naar de gamers. Ze voorzien alle gamers, pc, klein budget, groot budget, 4K, 1080p, 1440p.
Petje af Microsoft!
Ze zullen zeker niet de meeste consoles verkopen maar ze zullen zeker een inhaalslag maken maar gamepass zal de markt wakker schudden en hebben nu de beste kaarten in handen!
Ergste is dat hij gewoon een paar freeze frames uit de unboxing video's pakt en dan het tegenovergestelde zegt van degene die werkelijk het ding in zijn handen heeft... Ja ik vond bij sommige shots van unbox therapy ook juist dat hij er groot tot zag, maar dat was denk ik vooral de hoek van de camera. Het is alsof hij die video's op mute gekeken heeft, maar het lijkt me waarschijnlijker dat dit inderdaad gewoon clicks oplevert.Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:53:
[...]
Nu ken ik dat Kotaku verder niet zo, maar zat daar eens te lezen.. dat neemt toch niemand serieus?
Ik vond kotaku vroeger nog wel een leuke site om te volgen, ook al kregen ze toen ook al veel kritiek dat ze erg sjw zouden zijn, maar ze lijken de laatste jaren echt enorm afgegleden te zijn.
Gamertag: FinrazielNL
Maar ik heb even snel het artikel gelezen, de afgunst druipt er idd vanaf met als conclusie dat ze zelf dus geen "review" exemplaar hebben ontvangen zo lijkt het.
Verder zag ik nog wat devs die hun zorgen uitspreken over de Series S omdat er minder en minder snel geheugen in zit en dat soort dingetjes. Werd later alweer ontkracht door een dev van Dice die daarop iets zei van: Als een game als Battlefield prima kan schalen, dan kunnen jullie je game ook wel zo krijgen dat die prima gaat schalen. Heeft later zijn tweet verwijderd omdat het natuurlijk werd opgepikt door de fanboys en heen en weer werd gebruikt waar hij geen zin in had om bij betrokken te raken.
Ik vraag me dan af of die devs die zo bezorgd zijn, of ze uberhaupt xbox devkits hebben en zich verdiept hebben in de achterliggende technieken die nog gebruikt gaan worden.
In het filmpje van Jason Ronald zag je al iets voorbij komen van SFS en dat daardoor het geheugen gebruik flink teruggeschroefd werd. Ik weet zelf ook het fijne er niet van, sterker nog, het gaat mijn pet te boven, maar zo op het eerste gezicht lijkt het dat je middels SFS dus prima met minder geheugen kan en er door SFS techniek beter geoptimaliseerd kan worden. Als het anders werkt, leg het me maar uit in peppa pig taal
:strip_exif()/f/image/N9SPD1g6S0y2R42NYGmavoRr.jpg?f=fotoalbum_large)
Correct me if I'm wrong, ik meen in de video's van maart gehoord te hebben dat alle accessoires ondersteund zijn, dus je zou zo je battery pack er in kunnen lepelen, alleen wel even een USB-c kabel gebruiken om op te laden? Ik meen dat de nieuwe USB-c heeft?Daniel221 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:27:
Is er eigenlijk al iets aangekondigd omtrent de play and charge kits voor de nieuwe controllers, of zijn de oude battery packs gewoon nog bruikbaar?
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
In de eerder getoonde videos wordt aangeven dat alles backwards (of forwards?) compatible is. Dus ook de play and charge kits op de nieuwe controllers.Daniel221 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:27:
Is er eigenlijk al iets aangekondigd omtrent de play and charge kits voor de nieuwe controllers, of zijn de oude battery packs gewoon nog bruikbaar?
De controller heeft dezelfde batterij uitsparing als de huidige controllers, met dezelfde aansluiting voor Play&Charge kits, die zijn dus te gebruiken.Daniel221 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:27:
Die demo was echt super tof gedaan en leuk om te zien welke delen van de texture werden ingeladen bij het renderen. Ik vind het wel fijn dat het zo ook duidelijker wordt wat er ongeveer gebeurt in plaats van dat het vooral een coole term is waarmee ze strooien om indruk te maken.MRE-Inc schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:28:
[...]
Verder zag ik nog wat devs die hun zorgen uitspreken over de Series S omdat er minder en minder snel geheugen in zit en dat soort dingetjes. [...]
Ik vraag me dan af of die devs die zo bezorgd zijn, of ze uberhaupt xbox devkits hebben en zich verdiept hebben in de achterliggende technieken die nog gebruikt gaan worden.
In het filmpje van Jason Ronald zag je al iets voorbij komen van SFS en dat daardoor het geheugen gebruik flink teruggeschroefd werd. Ik weet zelf ook het fijne er niet van, sterker nog, het gaat mijn pet te boven, maar zo op het eerste gezicht lijkt het dat je middels SFS dus prima met minder geheugen kan en er door SFS techniek beter geoptimaliseerd kan worden. Als het anders werkt, leg het me maar uit in peppa pig taal
[Afbeelding]
Wat betreft al die Devs die dan als bron of als expert worden aangehaald: Alsof elke Dev die ook maar met de xbox (of een andere console) heeft gewerkt dan ook direct een insider is met betrekking tot de next gen, en ook een hardware expert is

'Appeal to authority' noemen ze die strategie: omdat het een dev is zal die persoon ongetwijfeld weten waar hij of zij het over heeft... Net zoals die tandarts die je in een reclame die ene tandpasta aanraadt
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2020 10:05 ]
Ik denk ook dat Microsoft hier wel een beetje meer info over mag geven en dan heel simpel uitleggen. Kijk als we dit doen met deze techniek, dan is dit het resultaat. Zetten we het uit, dan zien we hele andere resultaten en minder optimalisatie en dan met plaatjes/filmpjes etc erbij. Op deze manier kunnen we dezelfde prestaties leveren maar met minder geheugen/diskspace etc etc.
Enerzijds snap ik best dat de halve game wereld zich afvraagt of de Series S geen bottleneck gaat zijn want minder opslag, minder geheugen, minder snel geheugen etc etc. Microsoft is hier al sinds 2016 mee bezig dus die zijn niet over één nacht ijs gegaan. Maar laat dan ook zien waarom je bepaalde keuzes maakt aan je hardware ontwerp zodat niet de halve game wereld weer loopt te roepen dat de Series S niet next-gen is of de boel loopt te vertragen of heel veel slechter gaat presteren.
Microsoft blijft gewoon diezelfde fout maken op marketing gebied. Ze brengen vaak hele leuke dingen op de markt, maar vergeten er dan vaak bij te vermelden waarom ze iets doen of bepaalde keuzes maken om het vervolgens te laten floppen en 2 jaar later komt de concurrent ermee, past het iets aan, geeft uitleg erover en de hele wereld omarmt het. Daar zit nog steeds het probleem bij Microsoft.
Je weet dat er bepaald soort films zijn waar ze uit zo'n hoek filmen dat bepaalde objecten er groter uit zien hè ? Klaarblijkelijk kijk jij nooit zulke films. Ik ook niet overigensFinraziel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:27:
[...]
Ja ik vond bij sommige shots van unbox therapy ook juist dat hij er groot tot zag, maar dat was denk ik vooral de hoek van de camera.
Hier kun je er zelf mee spelen en kijken of je het groot vindt tov andere objecten consoles : https://www.windowscentra...box-one-x-size-comparison
[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 11-09-2020 10:17 ]
- nieuwe geleverde controller(s) hoef ik niet dus kunnen op de V&A
- XOX kan daarna de verkoop in dus die ook op V&A
- externe SSD van XOX niet meer nodig dus ook op V&A
- bergje Microsoft-punten in te wisselen (Rewards)
Is het al 10 november?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ga je de externe SSD niet gebruiken voor Xbox 360 en Xbox One games ( zonder smart delivery ) ?MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:07:
Poeh, ik ga zometeen nog geld overhouden aan die XSX...
Is het al 10 november?
Dan heb je meer ruimte over voor de games niet niet speelbaar zijn vanaf extern
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zoals je mogelijk al vaker gelezen hebt; ik speel heeeeel weinig games; hoogstens koop ik er 2 per jaar if any. En ook niet/niets meer wat oud is. Mijn SSD is nu 710GB gevuld maar daarvan hoef ik grofweg 450GB niet te hebben idd.G_Dragon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:08:
[...]
Ga je de externe SSD niet gebruiken voor Xbox 360 en Xbox One games ( zonder smart delivery ) ?
Dan heb je meer ruimte over voor de games niet niet speelbaar zijn vanaf extern
/edit: oh, heb ook nog wat Day One / Scorpio controllers liggen voor V&A
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 11-09-2020 10:12 ]
Elite Controller V2 hier (na defecte v1 een nieuwe v2 kunnen halen voor €20), dus de meegeleverde kan ook op V&A. One X mag ook weg straks. Heb ik straks een Series X voor ongeveer €250? Zal wel heel mooi zijnMAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:07:
Poeh, ik ga zometeen nog geld overhouden aan die XSX...
Is het al 10 november?
Verwijderd
Nu ik hem zo zie, zijn mijn vrouw en ik (voor een keer) het unaniem eens....
Wat een spuuglelijk ding

De S daarentegen.... tja
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2020 10:24 ]
Nee dan heb je ruim voldoende aan 1TB, ik zal vanavond is kijken aan hoeveel GB ik geïnstalleerd heb staan.MAX3400 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:12:
[...]
Zoals je mogelijk al vaker gelezen hebt; ik speel heeeeel weinig games; hoogstens koop ik er 2 per jaar if any. En ook niet/niets meer wat oud is. Mijn SSD is nu 710GB gevuld maar daarvan hoef ik grofweg 450GB niet te hebben idd.
/edit: oh, heb ook nog wat Day One / Scorpio controllers liggen voor V&A
Heb een aantal bezwaren/vraagtekens ook gelezen. Al die speculatie op dit moment boeit me niet zoveel, laat eerst maar eens wat echte onafhankelijke benchmarks zien. Ik ga er van uit dat de mensen die écht wat weten op dit moment nog onder NDA staan en dus niks posten.MRE-Inc schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:28:
Verder zag ik nog wat devs die hun zorgen uitspreken over de Series S omdat er minder en minder snel geheugen in zit en dat soort dingetjes.
Ik ga er ook vanuit dat je met de Series S niet altijd exact dezelfde ervaring hebt met games. Sommigen zullen prima draaien op 1440p/60FPS (of misschien wel hoger/sneller) met alles op max, anderen zullen draaien met lagere resoluties/framerates en/of minder details. Zeker als we wat verder in de lifecycle van het apparaat zitten na een paar jaar. Vind ik ook niet zo'n probleem, dit soort verschillen zie je nu ook al op de consoles. Developers zoeken toch altijd de grenzen van het apparaat op (geldt overigens net zo goed voor de Series X).
1. Xbox Series S
2. Xbox Series X
3. Playstation 5
Ik ben zeer blij met deze Xbox

[ Voor 32% gewijzigd door Linksquest op 11-09-2020 10:31 ]
Er had zeker wel iets meer tijd gekomen in het design, maar uiteindelijk gaat het om de prestaties!Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:22:
De Xbox series X en S (Dummy)
[YouTube: Xbox Series X Unboxing]
Nu ik hem zo zie, zijn mijn vrouw en ik (voor een keer) het unaniem eens....
Wat een spuuglelijk ding
De S daarentegen.... tja![]()
[YouTube: Xbox Series S Unboxing]
Die hoeken hadden van mij wel rond mogen aflopen bijvoorbeeld of iets anders creatiefs
Hoe dan ook, er gaat aan de achterkant zo te zien ook lucht uit dan past de Xbox gelukkig in mijn tv meubel
Jammer dat de Series S geen blu-ray heeft

Hopelijk krijgen we in de toekomst wel een kleiner model met blu-ray
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 11-09-2020 10:33 ]
De S gaat me steeds meer bevallen en denk er sterk over om die naast de X maar gelijk op day one te halen. Mooi even bij mijn computer monitor zetten om daar even wat snel te gamen tussendoor. Zal ik alleen wel over moeten gaan op alleen nog digitaal kopen. Heb nu ook mijn gamepass ultimate maar met 12 maanden (gewoon legaal voor 100 euro via livekaarten.nl) verlengt. Was ik niet echt van plan omdat ik maar weinig er echt gebruik van maak. Maar Mijn vader krijgt mijn oude one X, en ik geloof dat hij dan samen met mij daarvan gebruik kan maken met gameshare of zo. Kijk ik na volgend jaar wel weer verder.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Die Cyberpunk editie heb ik helaas doorverkocht, maar naast de Goldrush en Gears 5 Edition de mooiste Xbox ooit gemaaktLinksquest schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:30:
Mijn vrouw neemt de Xbox Series X een koelkast, maar daarin tegen noemt ze de PS5 een Router. Verdienen alle 3 geen schoonheids wedstrijd, maar als ik ze moet ranken, dan als volgt
1. Xbox Series S
2. Xbox Series X
3. Playstation 5
Ik ben zeer blij met deze Xbox
[Afbeelding]
Ben dan alleen nog erg benieuwd op welke basis dit straks gaat worden, komt het per jaar betalen terug of blijft die weg? Heb namelijk altijd vanaf het begin goedkoop per jaar kunnen betalen en hoop dat dit ook blijft, maar heb er weinig vertrouwen in na het weghalen van 12 maanden Xbox Live Gold op Xbox.comLinksquest schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:55:
Als ik naar de nieuwe abonnements prijzen kijk, zie ik dit nog niet 1 2 3 verdwijnen.
Want je hebt nu als ik op de console gold wil pakken 3 keuzes
1. Xbox Live Gold
2. Xbox Game Pass voor Console
3 Xbox Game Pass Ultimate
Edit: wow 6 maanden is momenteel al 40 euro op de officiële website
Heb gelukkig nog tot 2022 en waardeer hem telkens weer op
:fill(white):strip_exif()/f/image/wJBai2zdrcxegh4ITmsXWw2I.png?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door G_Dragon op 11-09-2020 10:46 ]
Het is helemaal waar dat SFS het geheugen gebruik kan verlagen. Echter, moet je niet vergeten dat de XSX en XSS over dezelfde technieken beschikken. Mocht SFS nodig zijn om op de XSX binnen de 16GB(13.5GB werkelijk) te blijven dan is enkel SFS niet het antwoord om binnen de 10GB(vermoedelijk 8GB) van de XSS te blijvenMRE-Inc schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:28:
Misschien lastige vraag: welke benchmarks? Het enige wat men kan is het uiteindelijke output-signaal "aftappen" en daarmee dan een meting doen op hoeveel fps je krijgt / ziet.NLxAROSA schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:23:
[...]
Heb een aantal bezwaren/vraagtekens ook gelezen. Al die speculatie op dit moment boeit me niet zoveel, laat eerst maar eens wat echte onafhankelijke benchmarks zien.
En dat is nu een beetje de discussie / speculatie: ik vermoed dat "we" nooit zullen weten hoe / langzaam / snel / uitwisselbaar / dynamisch bepaalde processen in een console gaan zijn. Het enige wat we merken is dat een resolutie of framerate per game of per console anders zal worden ingezet door de developer.
En waar heb je jouw gal nu gespuugd? Eerder lofzangRRCreations schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:25:
Ik moet even mij gal spugen:
PSN ID Binloading_nl
Kotaku is gewoon trash. Waar vroeger de naam Kotaku nog wat betekende is het nu de story en de privé van de gaming industrie. Niet serieus te nemen.Wom schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:53:
[...]
OMG, wat zijn ze gevallen. Ik heb lang niet meer daar gekeken.uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:56:
[...]
Kotaku is gewoon trash. Waar vroeger de naam Kotaku nog wat betekende is het nu de story en de privé van de gaming industrie. Niet serieus te nemen.
Vroeger stelde Kotaku nog wat voor qua nieuwtjes, maar de meeste artikelen zijn nu gewoon clickbaits voor nog meer onzin.
Ja sorry, ik wilde mijn onvrede uiten maar kon niks anders dan lofzang uiten.steefje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:48:
[...]
En waar heb je jouw gal nu gespuugd? Eerder lofzang
Wel 1 onvrede: Halo

Maar moet wel goed komen!
One of the most common questions I've gotten is if the round stand on the bottom of the Series X is removable, in the event you choose to lay it on its side.
— Ryan McCaffrey (@DMC_Ryan) 10 september 2020
I couldn't find a way to take it off, and I just confirmed with Microsoft that it is indeed not removable. So just FYI!
/f/image/F7TEpJGffSow4HtDEO1WQ1p6.png?f=fotoalbum_large)
Snap de keuze wel want vergeet je de stand dan raakt de console overhit waarschijnlijk als je hem dan verticaal zet. Maar toch jammer ziet er raar uit. Hadden dan van die kleine voetjes in de hoeken misschien mooier gestaan.
[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2020 11:21 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
@shoombak ja, die afbeelding. De Series V had eigenlijk grijs moeten zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door ariekanari op 11-09-2020 11:41 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Het betere photoshop werk?ariekanari schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:28:
Ik zie een Series V langskomen op Reddit, ongetwijfeld gephotoshopt, maar het zou wel een meesterlijke zet zijn als het waar zou zijn.

Ja dat klinkt logisch. En om binnen de 16GB/10GB resp. 13.5/8 te blijven, is afhankelijk van hoe de devs hun game maken/optimaliseren etc etc. Sommigen zullen optimaliseren, anderen zijn lui.Caayn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:39:
[...]
Het is helemaal waar dat SFS het geheugen gebruik kan verlagen. Echter, moet je niet vergeten dat de XSX en XSS over dezelfde technieken beschikken. Mocht SFS nodig zijn om op de XSX binnen de 16GB(13.5GB werkelijk) te blijven dan is enkel SFS niet het antwoord om binnen de 10GB(vermoedelijk 8GB) van de XSS te blijven
Wat de kans is dat 80% van de games de max daarvan gebruikt, is natuurlijk ook koffiedik kijken. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat wanneer je een game maakt voor de Series X en daarna voor de Series S terug schaalt, dat je niet dezelfde assets gebruikt en die dus voor de Series S al kleiner zijn, lijkt me. Ga je even van het positieve uit dat de gemiddelde 3rd party game niet het max geheugen pakt, dan heb je met SFS een prima optimalisatie techniek te pakken waardoor een Series S eigenlijk helemaal niet een bottleneck hoeft te zijn als die dat in eerste instantie al is wat sommigen beweren.
Dubbel post. Svp even moeite nemen recente historie door te lezen.shoombak schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:37:
[...]
Het betere photoshop werk?
[Afbeelding]
Lol, zag het vandaag ook ja. Echt geen toko om zaken mee te doen.Jenthex schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:18:
Is de inruilwaarde van de One X nu opeens naar 150 euro gegaan bij Gamemania 😤
https://www.gamemania.be/info/verhoogde-inruilwaarde-console
[ Voor 5% gewijzigd door Silversin op 11-09-2020 11:48 ]
Over die GameMania inruil actie. Op Amazon DE gaan de officiel gerefurbishde One X consoles over de toonbank voor 199 euro. Een inruilprijs van 250 euro voor een gebruikte console is dan aan de hoge kant. Amazon NL doet het trouwens voor 212 euro. Dus ik snap wel dat ze die naar 150 hebben verlaagd.
Er zit ook een groot verschil tussen Don Mattrick als Head of Xbox of Phil Spencer. Mattick kwam volgens mij bij IBM vandaan als ik het me goed herinner en was meer zakenman dan gamer. Bij Phil is het denk ik net andersom, die heeft denk ik veel moeten leren op zaken vlak. Phil komt overigens ook bij Microsoft zelf vandaan. Begonnen als stagiair voor Microsoft Encarta of iets dergelijks. Op zich is Phil een prima man voor team Xbox, maar mag van mij wel wat zakelijker worden en dan weet jij wel wat ik bedoeluchiha tijntje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:58:
Waar ik me echt over verbaas de afgelopen paar dagen is dat MS tegenwoordig zo ontzettend agile is op zaken die niet helemaal conform plan gaan. Die leak was, voor zover nu bekend, gewoon niet gewenst. Maar toch waren ze er heel snel bij om op een grappige manier te reageren op social media en niet veel later om het gewoon te bevestigen. Dat zegt mij dat de lijntjes naar de top erg kort zijn en dat ze snel op zaken inspringen en niet bang zijn om een keuze te maken. Het Halo verhaal geeft dat ook goed weer, ondanks dat ze daar in 1e instantie de bal wel hebben laten vallen. Dit is echt een enorm groot verschil met hoe ze de launch van 2013 zijn omgegaan. Gelukkig maar voor ons als geinteresseerde gamers dat ze niet achterover leunen omdat ze toch wel gaan uitverkopen... En nu ga ik maar even snel naar de FEBO store om wat games te installeren! Want daar draait het toch allemaal om?
Ah, there we go.... De concerned dev....
Dat is best indrukwekkend, gameplay streamen in 4K60 voor de XSX.
Trishul schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:13:
https://www.polygon.com/2...rding-streaming-4k-60-fps
Dat is best indrukwekkend, gameplay streamen in 4K60 voor de XSX.
Meh... Dit wordt nog wel lastig.Microsoft’s new hardware makes high-end streaming and video capture much more accessible to non-professional content creators.
Niet alleen is er (vrij waarschijnlijk) meer opslag nodig lokaal / tijdelijk om 4K60 op te slaan, het duurt ook langer voordat je het (later) ergens kan uploaden zoals OneDrive en daarmee ook weer langer om het te downloaden naar je PC om te editen of naar een andere streaming-platform te uploaden.
Vooropgesteld: ja, mooie feature! Uitwerking: het zal me benieuwen.
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden