Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.643 views

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 14:11
justifire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:29:
[...]

Settings -> led -> set brightness / turn off
Maar het is dus plastic en zit de zijkant van de puncholes, waardoor je meer groen ziet hoe lager de hoek waarin je er naar kijkt. Dus als ik zit bijvoorbeeld zie ik meer groen dan wanneer ik sta. Er vanuitgaande dat het ding op een laag tv meubel staat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 15:49
Froggle schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:43:
[...]

Je begrijpt toch wel dat het daar helemaal niet over gaat. Je roept wat kreten zonder onderbouwing, dit gaat niet over wat men hier als individu gaat aanschaffen.

Sowieso moeten we niet teveel vastpinnen op die specs van de XSS. Ik geloof niet dat je altijd 1440p120 gaat krijgen. Dat is zijn maximum output. Je moet er dus niet raar van opkijken dat je de meeste games straks speelt op 1080p60 op een XSS.
dat denk ik ook. 1440p120 is voor Microsoft goede marketing en het zal ook best kunnen. Alleen als gamedevoloper heb je andere prioriteiten. Dan kun je beter je game optimaliseren voor 1080p60. Liever constante 60 fps op 1080 (wordt toch wel geupscaled naar 4K indien nodig) en "ultra" settings dan 1440 proberen te bereiken en een fps die op momenten onder de 60 dipt.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 15:16
Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:34:
[...]

Maar het is dus plastic en zit de zijkant van de puncholes, waardoor je meer groen ziet hoe lager de hoek waarin je er naar kijkt. Dus als ik zit bijvoorbeeld zie ik meer groen dan wanneer ik sta. Er vanuitgaande dat het ding op een laag tv meubel staat.
Eh, hoe dat dan? Ben je van plan het ding met de bovenkant naar je toe te leggen?
Ik zou denken dat je in die situatie juist bijna recht tegen de zijkant zou kijken en dan, of hij nou rechtop staat of op zijn kant ligt, bijna niks gaat zien van dat groen.

Gamertag: FinrazielNL

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 19:09
Froggle schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:43:
[...]

Je begrijpt toch wel dat het daar helemaal niet over gaat. Je roept wat kreten zonder onderbouwing, dit gaat niet over wat men hier als individu gaat aanschaffen.

Sowieso moeten we niet teveel vastpinnen op die specs van de XSS. Ik geloof niet dat je altijd 1440p120 gaat krijgen. Dat is zijn maximum output. Je moet er dus niet raar van opkijken dat je de meeste games straks speelt op 1080p60 op een XSS.
Volgens mij begrijp jij niet wat ik zeg. Als ik alle reacties elders lees en dus niet in dit forum, gaat het vooral om de prijs en niet om de specs. Mensen willen nu de series s voor de prijs en specs lijkt ze niet te interesseren. Dezelfde mensen hebben nu ook geen console. Dus ik snap niet waarom de tech van de series s bediscussieerd moet worden omwille van deze mensen.
Ik ga niet alle reacties erbij zoeken, dus dat moet je maar van me aannemen.
Als Tweakers kan je best je wenkbrauwen fronsen omtrent de specs en jouw Tweaker keuze voor s of x. Snap ik allemaal best, maar specifiek voor deze groep mensen doet dat er allemaal niet toe.

• drakiesoft
Mooi groen is niet lelijk 🤣

• Finraziel
justifire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:18:
[...]

Ben het vaak met je eens maar nee, sorry, deze keer niet.
Als je het verschil niet ziet tussen 1440p of native 4K dan :
- zit je te ver van de tv
- is je tv te klein
- moet je met gierende banden naar Specsavers

Maar snap heel het gedoe niet zo.
Wil je native 4K dan koop je gewoon een Series X
Ik denk dat het meer ook te maken heeft met waar je op let... Ik zie zelf tijdens het spelen niet eens echt het verschil tussen fhd en 4k, in ieder geval bv in Forza horizon 4. Dat is op 2,5 meter van een 65 inch, en ja ik ben licht bijziend :+
Maar zelfs als ik recht voor de tv ga zitten valt het me alleen op als ik ga zoeken naar het verschil in kwaliteit. Ga ik spelen dan niet.
Deels vraag ik me dan ook af of ik niet voor de xss zou gaan, vooral vanwege de kleinere afmeting. Maar ik ben bang dat je het toch ook aan andere dingen gaat merken dan puur alleen resolutie, hoe klein ook, en daarom wil ik toch gewoon het topmodel.

• Phusebox
Finraziel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:12:
[...]

Eh, hoe dat dan? Ben je van plan het ding met de bovenkant naar je toe te leggen?
Ik zou denken dat je in die situatie juist bijna recht tegen de zijkant zou kijken en dan, of hij nou rechtop staat of op zijn kant ligt, bijna niks gaat zien van dat groen.
Hier zie je het goed hoe het in elkaar zit:

Van een hoek:
Afbeeldingslocatie: https://www.videogameschronicle.com/files/2020/03/5.jpg

Van boven:
Afbeeldingslocatie: https://www.videogameschronicle.com/files/2020/03/12.jpg

Denk dat het wellicht wel meevalt, op de promotie beelden wordt dat groen volgens mij nog aangedikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 10-09-2020 08:23 ]

• Finraziel
Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:21:
[...]

Hier zie je het goed hoe het in elkaar zit:

Van een hoek:
[Afbeelding]

Van boven:
[Afbeelding]
Ja maar dat is nogal een extreme hoek. Als je de console recht op zijn kant onder je tv hebt liggen dan zou je nooit vanuit die hoek zitten te gamen. Je zit recht voor de tv en dus ook recht voor de console en dan zie je dat groen volgens mij helemaal niet meer.
Als hij rechtop staat dan denk ik dat je het juist ziet als je staat, dan kijk je schuin omlaag er in zoals die eerste foto, maar ga je zitten dan kijk je er weer bijna loodrecht op en zie je het groen niet meer.

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 08:25
drakiesoft schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:35:
Dolby Vision voor gaming komt naar next gen xbox in 2021.
Ik weet niet of dat al bekend was, maar dit is top!

Bron https://news.xbox.com/en-us/2020/09/09/xbox-series-x-and-xbox-series-s-launching-november-10/
Yes had hem ook al gedeeld, maar ik ben er ook zeer enthousiast over! Dat zou voor mij zelfs een USP zijn als de concurrent dit niet heeft.

• Phusebox
Bol.com vermeld inmiddels op de productpagina:

Xbox Series X Console
Pre-order vanaf 22/09, 1 console per klantaccount

• disguisedpotato
Hoe langer ik erover nadenk hoe minder waarschijnlijk het me lijkt dat de S en X alleen verschillen in resolutie.

De 1st party games komen allemaal naar PC, daar zijn de grafische settings dus sowieso al aanwezig. Ze ontwikkelem de game voor de X en daarna kijken ze wat de ideale instellingen zijn voor de S.

Third party is waarschijnlijk vrij in hun aanpak. Dan lijkt het me logisch dat ze eerst ontwikkelen voor PS5 + Series X en daarna optimale settings kiezen voor S.

Ik denk dat het nog wel even gaat duren totdat we gaan zien hoe dit uit gaat pakken De games die op korte termijn komen zoals AC Valhalla zijn nog niet echt next-gen. Hier is de next-gen versie grotendeels gewoon een 60 fps native 4K versie. In de toekomst als PS Studios met allerlei grafische toeters en bellen gaat komen en upscaling gaat toepassen om dit te kunnen veroorloven, dan wil Xbox waarschijnlijk competitief (of zelfs beter) zijn met de grafische effecten en zullen ze soms ook voor upscaling gaan kiezen op de X. Dan lijken grafische verschillen tussen de S en X mij logisch anders krijg je wel een erg lage resolutie op de S.

Ik denk dat het Series X doet 4K en Series S doet 1440p verhaal en verder geven ze dezelfde ervaring een versimpelde marketing versie is van wat er echt gaat gebeuren.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
disguisedpotato schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:47:
Hoe langer ik erover nadenk hoe minder waarschijnlijk het me lijkt dat de S en X alleen verschillen in resolutie.

De 1st party games komen allemaal naar PC, daar zijn de grafische settings dus sowieso al aanwezig. Ze ontwikkelem de game voor de X en daarna kijken ze wat de ideale instellingen zijn voor de S.

Third party is waarschijnlijk vrij in hun aanpak. Dan lijkt het me logisch dat ze eerst ontwikkelen voor PS5 + Series X en daarna optimale settings kiezen voor S.

Ik denk dat het nog wel even gaat duren totdat we gaan zien hoe dit uit gaat pakken De games die op korte termijn komen zoals AC Valhalla zijn nog niet echt next-gen. Hier is de next-gen versie grotendeels gewoon een 60 fps native 4K versie. In de toekomst als PS Studios met allerlei grafische toeters en bellen gaat komen en upscaling gaat toepassen om dit te kunnen veroorloven, dan wil Xbox waarschijnlijk competitief (of zelfs beter) zijn met de grafische effecten en zullen ze soms ook voor upscaling gaan kiezen op de X. Dan lijken grafische verschillen tussen de S en X mij logisch anders krijg je wel een erg lage resolutie op de S.

Ik denk dat het Series X doet 4K en Series S doet 1440p verhaal en verder geven ze dezelfde ervaring een versimpelde marketing versie is van wat er echt gaat gebeuren.
De optimale settings zijn volgens mij het terugschalen naar een stuk lagere resolutie. Daar is het snelste de meeste winst te halen. Er komen straks vast berekeningen van hoeveel het allemaal scheelt. De CPU van de Series S is zelfs ietsiepietsie sneller dan de CPU van de PS5.. Het grote verschil zit hem toch echt in de GPU en daar doen ze ook niet geheimzinnig over..

Hopelijk dropt Digital Foundry voor het weekend een technische analyse. Die hebben vaker met dit soort kwesties te maken gehad ;)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 11:59
Finraziel schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:19:
[...]

Ik denk dat het meer ook te maken heeft met waar je op let... Ik zie zelf tijdens het spelen niet eens echt het verschil tussen fhd en 4k, in ieder geval bv in Forza horizon 4. Dat is op 2,5 meter van een 65 inch, en ja ik ben licht bijziend :+
Maar zelfs als ik recht voor de tv ga zitten valt het me alleen op als ik ga zoeken naar het verschil in kwaliteit. Ga ik spelen dan niet.
Deels vraag ik me dan ook af of ik niet voor de xss zou gaan, vooral vanwege de kleinere afmeting. Maar ik ben bang dat je het toch ook aan andere dingen gaat merken dan puur alleen resolutie, hoe klein ook, en daarom wil ik toch gewoon het topmodel.
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik speel FH4 in 1080p/60fps modus en dat speelt heerlijk soepel. Ook ziet de game er dan nog hartstikke mooi uit (ik game op een 55 inch LG C9), mede doordat je dan vooral met alle actie op snelheid bezig bent. Tijdens het gamen dus niets te klagen. Maar als ik stil sta en alle aanwezige details op mijn auto aanschouw dan zie ik toch wel goed dat het 1080p is en geen 4k. Ik kan dan ook niet wachten op de 4k/60fps upgrade.

Echter speelde ik laatst eventjes MGS5 Ground Zeroes op de XOX en daar schrok ik echt van. Die game is 720p, niet zo goed geoptimaliseerd en verloopt met al het gesluip vrij traag. Die game zag er echt niet uit!

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zit er eigenlijk nog een nadeel aan van bestellen/pre-orderen bij MS zelf? Het lijkt mij een zo goed als 100% levering op de 10de dan toch. Maar ik zie zoveel mensen hem op andere plekken betellen dat ik me afvraag of ik misschien iets mis.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
disguisedpotato schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:47:
Dan lijkt het me logisch dat ze eerst ontwikkelen voor PS5 + Series X en daarna optimale settings kiezen voor S.
Dat lijkt MS ook logisch, aangezien dit exact is hoe ze het uitleggen in de Series S video. Oke, ze noemden de PS5 niet, maar verder klopt het wel :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
Het is denk ik inderdaad makkelijker om voor de krachtigste console te ontwikkelen en dan terugschalen naar mindere krachtige next-gen consoles. Het is dan vanzelfsprekend dat de target XSX wordt.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

D-Ed schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:53:
[...]

De optimale settings zijn volgens mij het terugschalen naar een stuk lagere resolutie. Daar is het snelste de meeste winst te halen. Er komen straks vast berekeningen van hoeveel het allemaal scheelt. De CPU van de Series S is zelfs ietsiepietsie sneller dan de CPU van de PS5.. Het grote verschil zit hem toch echt in de GPU en daar doen ze ook niet geheimzinnig over..

Hopelijk dropt Digital Foundry voor het weekend een technische analyse. Die hebben vaker met dit soort kwesties te maken gehad ;)
Inderdaad is de resolutie de snelste manier voor de meeste winst: minder polygonen, minder AA, 4x minder pixels. Alle "settings" kunnen daarbij gewoon gelijk blijven, zoals draw distance, grafische effecten, raytracing, etc. Voor 1080p ook geen "4K" textures nodig. De 3D modellen hoeven bij close-up ook niet zover (dynamisch) verfijnd te worden als bij 4K. Je zou zeggen dat de GPU door dit alles pak-em-beet 3x minder werk hoeft te doen.

• disguisedpotato
Even een snelle berekening:

12.15 Tflops / 4 Tflops = 3.04
(3840x2160) / (2560x1440) = 2.25

Nu schaalt resolutie en benodigde TFLOPs niet 1 op 1 natuurlijk en heeft de verhouding CUs en frequentie ook invloed dus neem dit met een korrel zout.

Digital Foundry heeft een tijdje geleden al een artikel geschreven over het scenario van een 4 Tflop Lockhart:

https://www.eurogamer.net...xt-gen-console-make-sense

Ze zeggen:

1) ‘The basic concept of scalability seems to check out‘.

Maar ook:

2) ‘ There is the basic idea that we're swiftly moving into what you might call the post-resolution era.

Dus ja je kan zeer goed schalen d.m.v resolutie maar de vraag is of je dat wil of liever je resources ergens anders wil gebruiken. Ik denk niet dat DF ons op de korte termijn kan gaan vertellen wat er gaat gebeuren, want het is een keuze van de developers en die keuze kan ook veranderen in de loop van de generatie.

Stel dat bij launch games er wel al meteen andere verschillen zichtbaar zijn dan resolutie (wat DF ongetwijfeld voor ons gaat testen) dan weten we het antwoord wel al snel, maar als dit niet zo is dan kan het nog gaan gebeuren.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 11:59
disguisedpotato schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:31:

Nu schaalt resolutie en benodigde TFLOPs niet 1 op 1 natuurlijk en heeft de verhouding CUs en frequentie ook invloed dus neem dit met een korrel zout.

Digital Foundry heeft een tijdje geleden al een artikel geschreven over het scenario van een 4 Tflop Lockhart:

Ze zeggen:

Maar ook:

2) ‘ There is the basic idea that we're swiftly moving into what you might call the post-resolution era.

Dus ja je kan zeer goed schalen d.m.v resolutie maar de vraag is of je dat wil of liever je resources ergens anders wil gebruiken. Ik denk niet dat DF ons op de korte termijn kan gaan vertellen wat er gaat gebeuren, want het is een keuze van de developers en die keuze kan ook veranderen in de loop van de generatie.

Stel dat bij launch games er wel al meteen andere verschillen zichtbaar zijn dan resolutie (wat DF ongetwijfeld voor ons gaat testen) dan weten we het antwoord wel al snel, maar als dit niet zo is dan kan het nog gaan gebeuren.
Op dit vlak vind ik vooral de DLSS video die DF laatst plaatste heel interessant. De beelden die daarvan werden getoond (als voorbeeld Death Stranding op de PC) toonden aan dat upscaling middels DLSS tot waanzinnig goede resultaten leidde. Zo goed dat je je af kunt vragen of je nog native 4k nodig hebt.

Nou is DLSS natuurlijk van Nvida, dus daar kan de XSS weinig mee. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de nieuwe consoles op dit vlak wèl kunnen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:27
Iemand ervaring met Bol.com ? Als je hier reserveert, , is het dan gegarandeerd dat je hem dan ook krijgt?

Zit erover te denken om hem anders bij MS zelf te halen, heb ik ook gedaan met de One, maar zij rijden met UPS en zijn soms zo laat :).

Geen zin om naar de mediamarkt te gaan, laat hem sowieso thuis bezorgen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ArthurMorgan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:13:
Zit er eigenlijk nog een nadeel aan van bestellen/pre-orderen bij MS zelf? Het lijkt mij een zo goed als 100% levering op de 10de dan toch. Maar ik zie zoveel mensen hem op andere plekken betellen dat ik me afvraag of ik misschien iets mis.
Bij elke winkel heb je het probleem, verzending. De mensen die bij bv MM of Intertoys bestellen, zullen deze waarschijnlijk gaan afhalen, daarmee weet je zeker dat je hem hebt, maar zelfs al bv om half 9 in de ochtend ipv eind van de middag als DHL langskomt.

Maar wat dus ook voorkwam, teveel preorders door een winkel, ze kunnen niet alles leveren. Ze dachten er 100 te krijgen, blijken er 50, dan is mijn gok op direct bij MS te bestellen meer voor zekerheid, dan dat ik meteen eerste uur van de dag kan spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

ArthurMorgan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:13:
Ik denk dat veel mensen niet gewend zijn te bestellen bij Microsoft zelf. Ze zijn bekender met Nederlandse (web)winkels. En voor garantieafhandeling en vragen in hun perceptie ook gemakkelijker.

De levertijd is minder exact dan bijv bij Bol.com, heb ik het idee. Net als bij Dell. Het spul komt vaak uit het buitenland, en dan is het afhankelijk van de bezorgingsdienst. Al maken ze vaak gebruik van DHL, UPS e.d.

• disguisedpotato
Rossi46 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:35:
[...]

Op dit vlak vind ik vooral de DLSS video die DF laatst plaatste heel interessant. De beelden die daarvan werden getoond (als voorbeeld Death Stranding op de PC) toonden aan dat upscaling middels DLSS tot waanzinnig goede resultaten leidde. Zo goed dat je je af kunt vragen of je nog native 4k nodig hebt.

Nou is DLSS natuurlijk van Nvida, dus daar kan de XSS weinig mee. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de nieuwe consoles op dit vlak wèl kunnen.
Uit hetzelfde DF artikel als die ik hierboven poste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/397i1MmApEXiltO6I3a4sJonhEw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JiiROxDIyEaSL8HENiMhij96.jpg?f=user_large

AI upscaling van MS met DirectML in Forza.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:09
Rossi46 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:35:
[...]

Er is wel bekend dat XSS en XSX een vorm van hardwarematige ML upscaling gaan gebruiken. Er is zelfs een (klein) gedeelte van de SOC aan gewijd. Dit zou RDNA2 gebaseerd zijn.
De vraag is natuurlijk of de machine learning oplossing hier zo performant is als de DLSS 2.0 oplossing van Nvidia. Nu is de verwachting dat AMD niet anders kan dan mee te gaan in het Machine Learning verhaal à la Nvidia voor hun RDNA 2 kaarten. Als ze dat niet gaan doen worden ze simpelweg de markt uit geduwd. Het zal allemaal veel duidelijker worden als we de hardware daadwerkelijk in handen hebben.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:09
disguisedpotato schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:40:
[...]

Uit hetzelfde DF artikel als die ik hierboven poste:

[Afbeelding]

AI upscaling van MS met DirectML in Forza.
Top, die had ik nog niet gezien. Nu nog afwachten hoe de performance is.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik vraag me af of de meesten hier uberhaupt het Inside the Xbox Series S filmpje hebben bekeken waarin Jason Ronald perfect de verschillen uitlegt tussen Series X en Series S en hoe makkelijk het developers wordt gemaakt om terug te schalen naar 1440p en dat de Series S gewoon gebruikt maakt van Xbox Velocity Architecture, VRS, DirectML en Raytracing. De technieken die ook in de Series X worden gebruikt.

1440p@120 is de max hè, dat wil niet zeggen dat elke game die uitkomt dat haalt of uberhaupt voor geprogrammeerd is, maar de reacties hier zijn weer dermate tenenkrommend hierover.

*knip* ongewenst

Jason Ronald zegt duidelijk in het filmpje dat ze er al vanaf 2016 mee bezig zijn om in een paralel ontwikkel traject 2 consoles te produceren voor alle gamers over de hele wereld omdat elke gamer verschillende prioriteiten heeft en speelstijlen, maar wel dezelfde catalogus aan (next-gen) games wil spelen. Om daar aan te voldoen, hebben ze dus besloten om 2 consoles te maken met een verschillende prijs.

Klaarblijkelijk denken sommigen nog steeds dat ze bij Microsoft één of ander stoffig kamertje in lopen om te kijken wat ze nog op de plank hebben liggen en dat door de stagiair in elkaar laten zetten en voila, een nieuwe console.

De Series S is gewoon een console die prijstechnisch zeer agressief de markt in wordt gezet, die gebruik maakt van technieken die we alleen in next-gen zullen gaan zien maar voornamlijk op gpu niveau wat minder krachtig is en daarom een max van 1440p heeft. Maar klaarblijkelijk praat Jason Ronald poep en is het bij Team XBox natuurlijk alleen maar marketing priet praat.

Hier de transcript van wat er in het filmpje wordt gezegd door Jason Ronald en die vrouw man van The Coalition.
When we started this journey in 2016, we set the goal of bringing transformative gaming experiences to all gamers across the globe. Gamers have different priorities and play styles,
but we all wanna have the same great gaming experience with the same catalog of next generation games that we can play with our friends, regardless of which device we choose to play on.

To deliver on our ambitions, we knew we needed to build two consoles with similar next-gen capabilities at a differentiated price point. By designing two consoles in parallelfrom the very beginning, we can deliver the same core gaming experience while also making it as easy as possible for developers to scale their games across both consoles with minimal effort. This means that Xbox Series S delivers the same incredible next generation experience and features as Series X, just at a reduced rendering resolution.

With that in mind, I'd like to highlight some of the features and performance benefits you can expect from Xbox Series S our smallest, most affordable, all digital next generation Xbox console.

Xbox Series S leverages the same 8 core Zen 2 CPU architecture as the Xbox Series X, running at 3.6 gigahertz and 3.4 gigahertz with Simultaneous multithreading enabled. The primary difference between Xbox Series X and S is the GPU. Xbox Series X is designed to deliver a next generation gaming experience in native 4k at 60 frames per second, with support for up to 120 frames per second.

Series S is designed to deliver this same great next gen experience at 1440p, also with support for up to 120 frames a second.It also includes an advanced hardware scaler to upscale your games when you're connected to a 4K TV. Xbox Series S also has full hardware support for AMD's latest RDNA2 feature set, including hardware accelerated DirectX Ray Tracing, mesh shaders and Variable Rate Shading, the exact same as Xbox Series X. Xbox Series S contains 10GB of GDDR6 Memory running at 224 gigabytes per second, scaled inline with the target resolution.
Both consoles are powered by the Xbox Velocity Architecture, which means you can expect the same next generation benefits from Xbox Series S, including faster load times, consistent and higher frame rates, and new features like Quick Resume. Xbox Series S advances the state of the art even further by adding new innovations, such as Sampler Feedback Streaming, only possible on our next generation consoles.

With Sampler Feedback Streaming, Xbox Series S is able to load only the portions of textures required to render the scene just when they are needed. It allows games to load texture data
with a much finer granularity than ever before, resulting in a massive leap in I/O and memory efficiency. The Xbox Velocity Architecture works in perfect harmony with our custom SOC to make this possible, including our custom NVMe SSD, Dedicated Hardware Decompression Blocks, our new Direct Storage API and Sampler Feedback Streaming. This enables, on average,
approximately 2.5 times improvement on I/O bandwidth performance and memory utilization beyond the raw hardware specifications. Developers can use this improved efficiency
to increase the amount of detail and texture variety, or provide additional resources to other systems, such as AI. This means that next generation games will load much faster, texture quality can be significantly increased, and quick cuts between scenes are now achievable, keeping the player immersed in the game world. Here, you can see how much more quickly games can load
on Xbox Series S. The player on Xbox Series S is already enjoying The Outer Worlds, while the player on Xbox One is still waiting for the game to load. This is important, not just when players launch a game for the first time, but every time, whether it's time to load in a new level or restart from a previous checkpoint after a momentary setback, Xbox Series S gets you back in the game faster than ever.

With Quick Resume, this is how easy it is to move from one paused game to another and pick up right where you left off. Suspend and Resume made it simple for Xbox One players
to put their consoles to sleep and get back into the game later. With Quick Resume, Xbox Series S owners can have multiple games in rotation and easily move among them in a snap.
As we said previously, we designed Xbox Series S to target 1440p as 60 frames per second, with support for up to 120 frames per second. For a closer look at what 120 frames per second means for games, let's go over to our friends at The Coalition.

When Gears of War made the move to 60 frames per second on Xbox One, players benefited from higher frame rate, fluid motion, and increased gameplay responsiveness, which is so essential for a precision multiplayer game, like Gears. We're excited to announce that with next generation gaming on Xbox, Gears is taking a huge leap forward, beyond 60 frames per second.
With our update to Gears 5, we're bringing 120 frames per second multiplayer to Xbox Series X and Xbox Series S. At 120 frames per second, every reaction and input is translated
to onscreen action even faster, without compromising visual quality. The Xbox Series S is more than four times as powerful as the Xbox One S. It's certainly capable of 120 frames per second
and we've enabled that with Gears 5, without compromising visual quality. You really need to play it to feel how smooth and responsive the game is, as your controls translate into gameplay
with less than half the latency. This is so important for Gears, a game that requires precision aiming and shooting, high-speed cover movement, and twitch-based player versus player battles.
We cannot wait for you to experience the performance of 120 frames per second, on both Xbox Series S and Xbox Series X.

With the Xbox Series X and S, your favorite games seamlessly scale across devices, while maintaining what's new and innovative about our next generation consoles. We wanted to make the development process as easy as possible for developers around the world to build their games for both consoles. All the games you see here are running on an Xbox Series S. Developers today already use a number of techniques, such as dynamic resolution scaling, to scale their games across multiple performance profiles and the design of Xbox Series X and S empowers them to continue to do so, without requiring fundamental changes. Developers will typically optimize their games first for 4K on Series X, and then scale down the rendering resolution to 1440p for Xbox Series S, while still supporting all of the other great next gen features. With support for all of the same next generation features and capabilities in both the Xbox Series X and S,
developers can focus on delivering the same great gaming experience on both consoles and their power, speed and performance will enable the future of games.

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 10-09-2020 11:37 ]

XBL: MRE Inc

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:50

Ze zeggen:

Maar ook:

Dat klopt ook wel. Resolutiescaling zal prima gaan voor 1080p en in het begin zal 1440p ook wel lukken, maar later zal men steeds meer gebruik maken van andere dingen zoals GPU compute. Dit snoept ook rasterization performance af en er is dan minder bandbreedte beschikbaar voor de rest van de shader cores in de GPU. Enkele bandbreedte intensieve GPU loads zijn bv rookeffecten, lightning en particles. 224GB/s is niet veel, dit is namelijk evenveel als een PS4 Pro die 1440p/1800p als resolutietarget heeft voor current gen games.
Je ziet al dat 1st parties hier gebruik van zijn gaan maken in late-gen games zoals Gears 5. Het zou me niet verbazen als de target resolutie voor de XSS over drie jaar 1080p wordt.
De eerste batch games nu zijn toch current gen games en zullen makkelijk 1440p halen.

• disguisedpotato
@MRE-Inc Ik weet niet wie je bedoeld met die ene persoon, maar ik heb zeker het filmpje gekeken. Sterker nog dat is de aanleiding van mijn verhaal. Uit het filmpje:

“This means that Xbox Series S delivers the same incredible next generation experience and features as Series X, just at a reduced rendering resolution.”

Just at a reduced rendering resolution geeft aan alleen verschil in resolutie. Vervolgens geven meerdere mensen in dit topic goed onderbouwde argumenten waarom dit zeker mogelijk is maar misschien niet optimaal. Ik vind het zeker niet gek om te denken dat wat er in het filmpje gezegd wordt een versimpelde versie is, dus dat er (in een later stadium van deze generatie) niet alleen met resolutie gespeeld gaat worden.

Of ging jouw opmerking over een andere discussie?

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-10 13:44
3 weken geleden heb ik een Refurbished Xbox one X gekocht voor € 200,- als vervanger voor mijn One S. Zit er nu serieus over te denken om deze weer retour te sturen en dan een XSS te kopen voor € 100,- meer. Nadeel is wel dat ik een hoop spellen op disc heb dus misschien moet ik toch maar voor de XSX gaan als is het prijsverschil met mijn XOX dan wel weer € 300,-

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Rob112 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:10:
3 weken geleden heb ik een Refurbished Xbox one X gekocht voor € 200,- als vervanger voor mijn One S. Zit er nu serieus over te denken om deze weer retour te sturen en dan een XSS te kopen voor € 100,- meer. Nadeel is wel dat ik een hoop spellen op disc heb dus misschien moet ik toch maar voor de XSX gaan als is het prijsverschil met mijn XOX dan wel weer € 300,-
Jij denkt dat dat kan naar 3 weken? :P

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Rob112
Famous schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:14:
[...]

Jij denkt dat dat kan naar 3 weken? :P
Als ik in mijn Amazon account kijk staat er toch echt:

"Retourzending mogelijk t/m 24 sep. 2020"

Heb de originele doos enz nog liggen

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
drakiesoft schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:17:
Ik zou me meer zorgen maken over de prijs van die andere console en het apparaat zelf, welke nog nooit in het echt werkend getoond is.
Zijn de XSX & de XSS wel al werkend in het echt getoond dan? Heb ik dan gemist. Enige wat getoond is zijn games draaiend op pc's en lege console kastjes...

PS wilde deze post rapporteren maar hij was al aangepast door een mod dus neem aan dat ik hier dan gewoon inhoudelijk op kan reageren...

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
drakiesoft schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:23:
[...]

Ik zou 2 nummers overslaan gezien het krachtverschil _O-
Xbox 3 voor de XSS? Ja goed idee! 😜

• drakiesoft
Aenea schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:24:
[...]

Zijn de XSX & de XSS wel al werkend in het echt getoond dan? Heb ik dan gemist. Enige wat getoond is zijn games draaiend op pc's en lege console kastjes...

PS wilde deze post rapporteren maar hij was al aangepast door een mod dus neem aan dat ik hier dan gewoon inhoudelijk op kan reageren...
Zeker
-Quick resumé
-BC games

!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

*snip*

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 10-09-2020 11:42 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• D-Ed
  • Niet online
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 10-09-2020 11:42 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik zag vanmorgen weer even een foto van de series S en dat ding is toch echt absurd compact. Volgens mij zelfs kleiner dan de one X...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Trishul
uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:10:
Ik zag vanmorgen weer even een foto van de series S en dat ding is toch echt absurd compact. Volgens mij zelfs kleiner dan de one X...
Het is dan ook een behoorlijk efficiënte console als je kijkt naar energieverbruik en koel benodigdheden. De XoX was behoorlijk high-end met grote APU (even grote die-size als die van XSX) en 12GB ram. Kleine APU=minder hitte=minder koel requirements= kleinere behuizing. Uiteindelijk ook een stuk goedkoper om te maken en te transporteren zelfs want kleinere verpakking.

• v8power67

v8power67

uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:10:
Kan even niet meer vinden maar mensen hadden het uitgerekend hoeveel liter inhoud zeg maar en xss was minder dan xox idd. Zal even verder zoeken of ik kan vinden. Maar is zeker een mooi stukje techniek.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
justifire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 07:18:
[...]

Ben het vaak met je eens maar nee, sorry, deze keer niet.
Als je het verschil niet ziet tussen 1440p of native 4K dan :
- zit je te ver van de tv
- is je tv te klein
- moet je met gierende banden naar Specsavers

Maar snap heel het gedoe niet zo.
Wil je native 4K dan koop je gewoon een Series X
Maar dat bedoel ik toch ook helemaal niet? Ik zeg nergens dat het verschil onmogelijk is, ik zeg dat het verschil acceptabel is. De hele generatie hebben we nu vooral 1080p gezien, sommigen ook op 4k tv's en toch hebben we het nog gewoon over de mooiste games. Iedereen die een XSS koopt, weet dat ie niet de meeste grafische kracht gaat krijgen, want daar koop je bewust voor. Of in ieder geval iedereen die ook maar een beetje let op wat er op de verpakking staat en snapt hoe een goedkoper product niet 100% hetzelfde is.

Ik heb nu ook bij een aantal games dat ik niet voor de 4K resolutie kies, maar voor de 1080p performance. En dat gaat gewoon prima. Ik denk dan ook dat het wel mee zal vallen en dat zelfs 1080p gewoon een prima resolutie is om mee te gamen. Hell, de meeste pc gamers gebruiken dat nog omdat je met 4K nog geen hoge FPS krijgt en er nog maar weinig monitoren zijn die 144+hz aankunnen.

De XSS zorgt er verder voor dat devs op de XSX vaker voor 60fps zullen gaan, wat volgens mij een hele mooie stap is deze generatie.

Ze zeggen:

Maar ook:

Leuke berekening, maar die is natuurlijk weinig zeggend. Je kunt niet de resolutie delen en dan stellen dat het niet matched. Een lagere resolutie zorgt ook dat andere zaken teruggeschaald kunnen worden. Textures hoeven niet meer zo gedetailleerd te zijn en het berekenen van schaduwen is ook minder intensief. Ik neem aan dat ze bij Microsoft de rekensom ook wel gemaakt hebben en bepaalde berekeningen hebben gemaakt om tot een ideale verhouding te komen.
Trishul schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:51:
[...]

Dat klopt ook wel. Resolutiescaling zal prima gaan voor 1080p en in het begin zal 1440p ook wel lukken, maar later zal men steeds meer gebruik maken van andere dingen zoals GPU compute. Dit snoept ook rasterization performance af en er is dan minder bandbreedte beschikbaar voor de rest van de shader cores in de GPU. Enkele bandbreedte intensieve GPU loads zijn bv rookeffecten, lightning en particles. 224GB/s is niet veel, dit is namelijk evenveel als een PS4 Pro die 1440p/1800p als resolutietarget heeft voor current gen games.
Je ziet al dat 1st parties hier gebruik van zijn gaan maken in late-gen games zoals Gears 5. Het zou me niet verbazen als de target resolutie voor de XSS over drie jaar 1080p wordt.
De eerste batch games nu zijn toch current gen games en zullen makkelijk 1440p halen.
En wat dan nog als dat 1080p is? Bij de Xbox One is de OG Xbox One toch ook langzaam naar 720p gegaan? Ik heb toch weinig mensen horen klagen over de laatste generatie games op deze console, veelal ook omdat de mensen die er wel wat om geven, naar de XOX zijn gegaan.

Mijn ouders hebben nu een vrij goedkope 4K televisie in huis gehaald, paar honderd euro, niet de 1000+ zoals velen in dit topic en die geven er ook niet veel om. Menig film is nog gewoon 1080p en dat is ook gewoon prima, maar zo zijn er nog veel meer mensen die er niet zoveel om geven. De kans dat nu een Xbox gekocht wordt in menig jeugdig gezin, is nu wel groter, want de Playstation is gewoon 150 euro duurder straks en dat is dergelijke gezinnen toch wel wat waard. Veel games hebben crossplay dus voor de vriendjes maakt dat ook minder uit en wie weet gooien ze er een Game Pass abonnement bij om de kids zoet te houden

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:14
De tv's kunnen waarschijnlijk iets goedkoper. Televisies met een 100Hz paneel kunnen normaliter gewoon 4K@120Hz weergeven over een HDMI 2.1 poort. HDMI 2.1 is uiteraard een vereiste.

Een LG xxNANO866NA kan dit in ieder geval.
Future-proofed
A higher frame rate, VRR, ALLM, and eARC support. HDMI 2.1 allows fast-moving content in higher resolution and smooth, synchronised graphics. It's a more lifelike gaming experience.
*4K@120Hz, eARC (Enhanced Audio Return Channel), VRR (Variable Refresh Rate) and ALLM (Auto Low Latency Mode) with HDMI 2.1.
Het genoemde model tv is slechts ter illustratie en is niet bedoeld als aankoopadvies. Ik noem dit model omdat ik deze aan m'n ouders heb aangeraden en HDMI 2.1 4K@120Hz overigens geen vereisite was.

Idem voor televisies met 50 Hz paneel, deze kunnen 60 Hz over HDMI aan.

[ Voor 25% gewijzigd door ariekanari op 10-09-2020 11:34 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:30:
[...]
Leuke berekening, maar die is natuurlijk weinig zeggend. Je kunt niet de resolutie delen en dan stellen dat het niet matched. Een lagere resolutie zorgt ook dat andere zaken teruggeschaald kunnen worden. Textures hoeven niet meer zo gedetailleerd te zijn en het berekenen van schaduwen is ook minder intensief. Ik neem aan dat ze bij Microsoft de rekensom ook wel gemaakt hebben en bepaalde berekeningen hebben gemaakt om tot een ideale verhouding te komen.
Ergens van Twitter. Zal ook wel weer op een andere website gestaan hebben, dus niet te verifieren of het een echte graphics dev is, maar ik denk dat is wat je ongeveer bedoelt ?

EDIT: Komt hier vandaan dus: https://www.reddit.com/user/Danthekilla

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhaoJPuXgAAGYX-?format=jpg&name=large

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 10-09-2020 11:51 ]

• v8power67

v8power67

Ssd is toch exact zelfde op series s en x ? Op hoeveelheid opslag na? Hierboven staat dat de series s minder channels heeft. Heb dat nergens voorbij zien komen. In officieel document van xbox staat beide 2.4gb/s raw en 4.8gb/s compressed.

• Trishul
MRE-Inc schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:45:
[...]

Ergens van Twitter. Zal ook wel weer op een andere website gestaan hebben, dus niet te verifieren of het een echte graphics dev is, maar ik denk dat is wat je ongeveer bedoelt ?

[Afbeelding]
Volgens mij klopt dat niet. MS heeft de SSD snelheid van de XSS gelijk getrokken met die van de XSX (raw 2.4GB/s).
Daarnaast, zoals DF al aangaf, we zitten nu juist in een transitie van resolutietarget (fillrate) naar GPU accelerated effecten (lightning, smoke, particles, fluid dynamics enz) die leunen op bandwidth, shaders en clockspeed.

• ariekanari
Kan het Twitterscreenshot uit de post hierboven toegevoegd worden aan het openingstopic, deze discussie gaat vaak terugkomen. Uitleg c.q. verduidelijking in het openingstopic is dus wenselijk.

• MRE-Inc

MRE-Inc

v8power67 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:53:
Ssd is toch exact zelfde op series s en x ? Op hoeveelheid opslag na? Hierboven staat dat de series s minder channels heeft. Heb dat nergens voorbij zien komen. In officieel document van xbox staat beide 2.4gb/s raw en 4.8gb/s compressed.
In welk officieel document heb jij dat gezien dan ? Wellicht dat je gelijk hebt en ik zou zelf ook niet weten waarom de Series S minder channels zou hebben en dus lagere sdd bandbreedte.

Die grapics dev in de afbeelding heeft dus ook niet alles correct maar geeft iig aan hoe eea vanuit zijn vakgebied in zijn werk gaat.
Trishul schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:53:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. MS heeft de SSD snelheid van de XSS gelijk getrokken met die van de XSX (raw 2.4GB/s).
Daarnaast, zoals DF al aangaf, we zitten nu juist in een transitie van resolutietarget (fillrate) naar GPU accelerated effecten (lightning, smoke, particles, fluid dynamics enz) die leunen op bandwidth, shaders en clockspeed.
DF kan dat zeggen, maar die preken natuurlijk ook voor eigen parochie. De vergelijkingsfilmpjes die ze maken tussen de 4 huidige consoles en hun resolutie en fps, daar heeft iedereen zolangzamerhand ook wel genoeg van en dat gaan ze niet nog een hele generatie mee vullen, dus zij verleggen de focus ook naar wat jij aangeeft. Enerzijds natuurlijk ook wel weer leuk en terecht want dat is ook wat next-gen definieert dus dan is het wel interessant wat de resolutie doet of niet wanneer die effect gebruikt worden of juist niet gebruikt kunnen worden vanwege hardware of de beperkingen daarvan.

@disguisedpotato wees gerust, ik bedoelde jou niet :) Kritisch zijn is helemaal geen probleem, maar sommigen komen hier alleen om maar zoveel mogelijk negatieve dingen over de Series X/S te posten. Wanneer er iets positiefs te melden is, houden ze zich stil. Zoals ik al zei, zijn dat meestal personen die hosanna roepen in het blauwe topic en daar ook maar enige vorm van negativiteit achterwege laten als het om hun geliefde console gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 10-09-2020 12:22 ]

• Martinspire
Even iets anders: vanavond dus om 21u een nieuwe Ubisoft Forward met weer wat nieuwe aankondigingen. Wellicht ook nog wat nieuwe gameplay van AC Valhalla en Watch Dogs 3.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 18:49
@Martinspire En mogelijk ook optimalisaties voor bestaande games. The Crew 2 zou geloof ik nog updates krijgen.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Wow, geweldige prijzen en mogelijkheden! Kudos voor Microsoft.

Veel mensen zullen gaan voor de XSS voor "erbij" en voor de echte performance kies je voor de XSX.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Segafreak83 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:51:
Wow, geweldige prijzen en mogelijkheden! Kudos voor Microsoft.

Veel mensen zullen gaan voor de XSS voor "erbij" en voor de echte performance kies je voor de XSX.
Hier wel idd. Eerst de Series X en tegen de tijd dat de Series S voldoende op voorraad is en er ergens leuke inruil acties zijn, de One X en One Elite hier inruilen voor een Series S.

Geen zin in die marktplaats sjappies voor 30 euro meer en aangezien ik het aanschaf bedrag van al mijn consoles er wel uit heb gehaald in speel uren en plezier (is toch niet in geld uit te drukken) vind ik het een prima console voor erbij.

• v8power67

v8power67

MRE-Inc schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:18:
[...]

In welk officieel document heb jij dat gezien dan ? Wellicht dat je gelijk hebt en ik zou zelf ook niet weten waarom de Series S minder channels zou hebben en dus lagere sdd bandbreedte.

Die grapics dev in de afbeelding heeft dus ook niet alles correct maar geeft iig aan hoe eea vanuit zijn vakgebied in zijn werk gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvxXmO_GG5hVPeIrnVPMeo_jzYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/irCBdZNRgapnroSJwBp7fs1S.png?f=fotoalbum_large

• Finraziel
v8power67 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:53:
Ik vermoed dat hij niet duidt op de (PCI Express) channels naar de ssd toe, maar op het feit dat SSD's intern de boel ook paralleliseren over de verschillende fysieke geheugen chips. Kleinere SSD's hebben over het algemeen minder chips en zijn daardoor vaak wat trager dan hun grote broer. Dat zie je ook terug in reviews.
Echter of dat hier ook optreedt is volgens mij inderdaad ook niet gezegd. Het hoeft in ieder geval zeker niet... Meestal is het effect wat je ziet in reviews ook niet zo groot, of alleen grote bij de echt kleine SSD's. Je ziet dan bv dat de 256 GB versie wel duidelijk wat trager is dan de 512 GB, maar van 512 GB naar 1 TB nauwelijks meer verschil.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het voor de hand liggende is dat MS dezelfde SSD (PCB layout, controller, etc) gebruikt maar met kleinere NAND chips. Dit behoudt de performance karakteristieken (parallellisatie bijvoorbeeld) zoveel mogelijk in lijn met de SSD van de XSX en vereist minimale aanpassingen in het productie proces maar is wel een stuk goedkoper dankzij de goedkopere/lagere capaciteit NAND chips.

Bijvoorbeeld:

XSX 1TB SSD
- 8 channels
- 1 die per channel
- 8x 1024Gbit die

XSS 512GB SSD
- 8 channels
- 1 die per channel
- 8x 512Gbit die

Het aantal channels aanpassen zie ik niet gebeuren, dan zie ik MS er nog eerder voor kiezen om een ander aantal NAND dies te gebruiken zoals om parallellisatie gelijk te houden. Bijvoorbeeld:

XSX 1TB SSD
- 8 channels
- 2 dies per channel
- 16x 512Gbit die

XSS 512GB SSD
- 8 channels
- 1 die per channel
- 8x 512Gbit die

*ik weet uit mijn hoofd niet zo 123 hoeveel channels er gebruikt worden in de XSX, 8 is het meest voorkomende, getallen dienen puur ter illustratie

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 23:04
Rob112 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:10:
Is hier geen oplossing voor? Je zou verwachten dat de BC hierin zou ondersteunen? De stap naar een all digital is voor een hoop gamers dan iets minder interessant. Aan de andere kant kan je moeilijk alle game discs die je ooit in je Xbox hebt gedaan digitaal claimen, want dan leen je nu even wat games van een vriend en dan is die straks digitaal ook van jou /3

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blaauw87 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:17:
[...]

Is hier geen oplossing voor? Je zou verwachten dat de BC hierin zou ondersteunen? De stap naar een all digital is voor een hoop gamers dan iets minder interessant. Aan de andere kant kan je moeilijk alle game discs die je ooit in je Xbox hebt gedaan digitaal claimen, want dan leen je nu even wat games van een vriend en dan is die straks digitaal ook van jou /3
Volgens mij is het Disc to digital programma nooit officieel geweest toen de S digital uitkwam, daar kwam van alle kanten wel ergens commentaar op. Elke disc heeft unieke ID, die kan je gewoon blocken om jouw voorbeeld te counteren, andersom kan ik dat ding sneaky digitaal maken, disc verkopen voor 20 tientjes en een ander met datzelfde probleem opzadelen waar MS geen support geeft op tweedehands.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

Blaauw87 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:17:
[...]

De oplossing is de Xbox Series X. Het is dus afwegen hoeveel oude games je nog op de Xbox Series S wil gaan spelen. Als je meerdere oude games wil spelen op de nieuwe console en je moet deze digitaal opnieuw aanschaffen en je vindt ook nog eens de 512GB SSD opslag aan de kleine kant dan is het wellicht praktischer om gelijk voor de Xbox Series X te gaan.

Ik zelf ben met de Xbox One S gelijk digitaal gegaan. Maar heb nog steeds fysieke originele xbox en 360 games die ik wil spelen. Ik denk dat ik gewoon de Xbox One S blijf gebruiken voor die paar oudere titels en een Xbox Series S voor de nieuwe games. Maar ja, als ik alles graag op 1 console wil spelen en ook gebruik wil maken van de visuele verbeteringen van deze games kan ik net zo goed voor de Xbox Series X gaan.

• ariekanari
Ze moeten "gewoon" een omruilprogramma opzetten waarbij fysieke schijven worden opgestuurd per post en vervolgens worden ingewisseld voor een digitale code. En daarna de disks vernietigen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hieronder de games die nu in EA Play staan en dus ook in Gamepass Ultimate komen. Veel EA sport spellen uiteraard, maar ook diverse leuke games die wellicht langs mensen heen zijn gegaan. Dan denk ik aan Unravel 1 en 2, Sea of Solitude en Titanfall 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXL2qDbPTll9woqXCB9Y-hPSSUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U26Tybe3HTLd1G6Rn119xFGQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SDpVzDxoeY-3d3SDpHH2_sLbF4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4cfI1gNadO9J9RjKB69X3Bm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnnoBwauyRSyHHeWywC3cp3CSu4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjGwkyVXl08qgXXVx3sOPdA5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wfmnu5CJB5nLB35eFxmltrh1UGU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTA74xBdnifYalzBvXAJ1Uar.jpg?f=fotoalbum_tile

• MRE-Inc

MRE-Inc

Fun fact:

En over dat inruilen van je disc voor een digitale copy, hier de officiele antwoorden van het Xbox Twitter account.

[ Voor 59% gewijzigd door MRE-Inc op 10-09-2020 15:58 ]

• Rob112
En over dat inruilen van je disc voor een digitale copy, hier de officiele antwoorden van het Xbox Twitter account.

[Twitter]

[Twitter]
[/quote]

Ben toch wel een liefhebber van disc's, vaak genoeg voor een klein prijsje te krijgen en ook weer door te verkopen. Denk dat ik dan toch maar voor de XSX ga, die heeft naast die optie natuurlijk nog wel wat meer pluspunten die de meerprijs rechtvaardigen

• Caayn
  • Niet online
Rob112 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:05:

[Twitter]

[Twitter]
[/quote]

Ben toch wel een liefhebber van disc's, vaak genoeg voor een klein prijsje te krijgen en ook weer door te verkopen. Denk dat ik dan toch maar voor de XSX ga, die heeft naast die optie natuurlijk nog wel wat meer pluspunten die de meerprijs rechtvaardigen
Zeven jaar later vind ik het nog steeds jammer dat MS zijn originele plan, welliswaar met een paar aanpassingen, niet heeft doorgezet.

Voor nu; vrijwel alle BC games kan je gelukkig digitaal aanschaffen mocht je alsnog voor een XSS willen gaan maar wel oudere titels willen spelen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Caayn schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:14:
[...]
Zeven jaar later vind ik het nog steeds jammer dat MS zijn originele plan, welliswaar met een paar aanpassingen, niet heeft doorgezet.

Voor nu; vrijwel alle BC games kan je gelukkig digitaal aanschaffen mocht je alsnog voor een XSS maar wel oudere titels willen spelen.
Dat vind ik ook erg jammer, maar gezien de backlash die ze (in mijn optiek onterecht) kregen snap ik goed dat ze denken... laat iemand anders het maar proberen :P.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

L23 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:29:
[...]

De oplossing is de Xbox Series X. Het is dus afwegen hoeveel oude games je nog op de Xbox Series S wil gaan spelen. Als je meerdere oude games wil spelen op de nieuwe console en je moet deze digitaal opnieuw aanschaffen en je vindt ook nog eens de 512GB SSD opslag aan de kleine kant dan is het wellicht praktischer om gelijk voor de Xbox Series X te gaan.

Ik zelf ben met de Xbox One S gelijk digitaal gegaan. Maar heb nog steeds fysieke originele xbox en 360 games die ik wil spelen. Ik denk dat ik gewoon de Xbox One S blijf gebruiken voor die paar oudere titels en een Xbox Series S voor de nieuwe games. Maar ja, als ik alles graag op 1 console wil spelen en ook gebruik wil maken van de visuele verbeteringen van deze games kan ik net zo goed voor de Xbox Series X gaan.
Waarschijnlijk speel je niet alle (oudere) games met fysieke disc meer.
Een optie is alles verkopen, en met de opbrengst de XSX XSS helpen bekostigen en de oude games die je nog wel wil spelen digitaal aanschaffen.

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 10-09-2020 17:00 ]

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:07
Misschien heb ik het tussen de pagina's door even gemist. Maar wat verwachten jullie in direct comparison met de huidige Xbox one X met de XsS? Zal de laatste naast veel snellere laadtijden en RTX achtige dingen op alle punten sneller/beter zijn dan de XoneX?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Stefmeister schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:43:
Misschien heb ik het tussen de pagina's door even gemist. Maar wat verwachten jullie in direct comparison met de huidige Xbox one X met de XsS? Zal de laatste naast veel snellere laadtijden en RTX achtige dingen op alle punten sneller/beter zijn dan de XoneX?
Ja.

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:07
Ah dan ben ik idd ook benieuwd naar gamemania oid inruil acties. Dan wordt het een XsX en een XsS ter vervanging van mn beide XoneX's :)

Misschien er al eentje op MP zetten voordat deze markt compleet overspoeld wordt.

• v8power67

v8power67

Stefmeister schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:43:
Zit een vergelijking tussen xone en xss in de reveal trailer van xss. Laadtijden van 50 sec naar 12 sec ( wat btw nog steeds wel hoog is maar dat kan met optimaliseren eruit gehaald worden neem ik aan). Zag een vergelijking met pc in zelfde game en dat was echt in paar seconde. Dus neem aan dat dit ook gebeurt met xsx/xss geoptimaliseerde games. En dat het nu zo der optimalisatie draait in de video.

[YouTube: Inside the Xbox Series S]
Is vanaf 4:00 te zien btw de vergelijking.

[ Voor 7% gewijzigd door v8power67 op 10-09-2020 16:59 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vergelijking van de afmetingen van de diverse consoles. Die Series S is echt klein.

https://www.ign.com/artic...witch-xbox-one-x-xbox-360

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 11:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik ben totaal niet bekend met het hele xbox gebeuren, maar de prijs van de series S maakt me wel nieuwsgierig. Wat ik graag wil weten, en geen eenduidig antwoord op kan vinden, is hoe het zit met online spelen.

Ik koop een xbox, en een spel, zeg PES. Dan kan ik dit neem ik aan gewoon offline spelen, ook als ik dit online koop (via de windows store?). Als ik dan online wil spelen, moet ik een abo nemen. De abo's die ik zie komen echter ook allemaal met een game-library. Hoe werkt dat als ik spellen gewoon wil kopen, of via de officiele store, of via een ander kanaal (bijvoorbeeld instant-gaming ofzo), hoe kan ik dit dan online spelen?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• nFo
  • Laatst online: 19:48

nFo

[ Voor 40% gewijzigd door nFo op 10-09-2020 17:15 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:06:
Vergelijking van de afmetingen van de diverse consoles. Die Series S is echt klein.

https://www.ign.com/artic...witch-xbox-one-x-xbox-360
_/-\o_

Ik dacht bij de eerste foto: Xbox360 formaat, maar later als je hem op de PS4 en One X ziet liggen, dan scheelt het gewoon de helft van de PS4 en One X . Echt impressive hoor !!!

• Phusebox
Snap de keuze voor geen USB C ook nog steeds niet. Wie gebruikt er nog USB A.

• ariekanari
Dat mannetje is wel heel erg opgewonden van twee "faux" consoles, lege hulzen…

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:17:
De meeste rand apparatuur die gewoon werken op de nieuwe console?

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-09-2020 17:23 ]

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:17:
Niet wie maar wat en dan is het antwoord oa USB headsets en keyboards.
Wat heb jij dat USB C is EN dat je in een console zou willen steken ?

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:22:
[...]

De meeste rand apparatuur die gewoon werken op de nieuwe console?
Ja dat dus. De nieuwe controller had op zijn minst USB C kunnen zijn.

Over 7 jaar nog tegen een USB A poort aankijken kan ook echt niet.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Weer geen bluetooth trouwens?

• Katmi
Gewoon een code voor Xbox Live Gold dan kopen ipv een Code voor Game Pass Ultimate, dan heb je enkel online gaming en party chat functies zonder de game library van Game Pass.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

DirtyBird schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:07:
Ik ben totaal niet bekend met het hele xbox gebeuren, maar de prijs van de series S maakt me wel nieuwsgierig. Wat ik graag wil weten, en geen eenduidig antwoord op kan vinden, is hoe het zit met online spelen.

Ik koop een xbox, en een spel, zeg PES. Dan kan ik dit neem ik aan gewoon offline spelen, ook als ik dit online koop (via de windows store?). Als ik dan online wil spelen, moet ik een abo nemen. De abo's die ik zie komen echter ook allemaal met een game-library. Hoe werkt dat als ik spellen gewoon wil kopen, of via de officiele store, of via een ander kanaal (bijvoorbeeld instant-gaming ofzo), hoe kan ik dit dan online spelen?
Ja je kunt games die je digitaal hebt gekocht gewoon offline spelen. Voor online gamen heb je Xbox live nodig. Dit is apart te koop, maar zit ook samen in Gamepass Ultimate. Dat is de abbo met de game library zoals je zelf noemt. Binnenkort zit daar ook de games van EA play in. Een abboservice van EA. Er is een apart topic over gamepass. :)

Maar er gaan geruchten, nog niets bevestigd, dat voor online gamen straks geen Xbox live meer nodig is.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:24:
[...]

Maar de nieuwe controllers hebben toch juist USB-C?

https://www.windowscentra...-port-aa-batteries-return

Xbox Live ID:Notna8310

• Katmi
Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:24:
[...]

Lijkt me eerder allemaal een gevalletje van persoonlijke issues of wrevel, moederborden die releasen in 2020 komen ook nog steeds met een waslijst aan USB A aansluitingen.

@Notna hij bedoelt dat de andere kant van de kabel dan ook USB C moet zijn zodat de console zelf een USB C poort heeft, beetje hoe je tegenwoordig bv een MacBook Pro oplaad waar de kabel en poort aan beide zijden USB C is.

Nu is de kabel USB-C aan de controller zijde en USB A aan de console zijde, geen issue tenzij je in het “ USB C all the things “ kamp zit, en dan nog is het imo een non issue.

[ Voor 32% gewijzigd door Katmi op 10-09-2020 17:32 ]

• Caayn
  • Niet online
Geen USB-C is jammer maar niet onverwacht. Het zou immers vreemd zijn als de XSS wel USB-C heeft en de XSX niet.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Katmi schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:29:
[...]

Lijkt me eerder allemaal een gevalletje van persoonlijke issues of wrevel, moederborden die releasen in 2020 komen ook nog steeds met een waslijst aan USB A aansluitingen.

@Notna hij bedoelt dat de andere kant van de kabel dan ook USB C moet zijn zodat de console zelf een USB C poort heeft, beetje hoe je tegenwoordig bv een MacBook Pro oplaad waar de kabel en poort aan beide zijden USB C is.
Ah, op die fiets. Thanks

Xbox Live ID:Notna8310

• Phusebox
My bad. Dan heb ik die gemist. Maar goed blijft priegelen met een USB A poort.

Was het evengoed meer future proof geweest als er op zijn minst aan de achterkant een USB C had gezeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-09-2020 17:33 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Liever niet, ik heb werkelijk 0 USB-C / USB-C kabels, maar tientallen USB-A / USB-C en elke vorm van lader. Laat grote devices maar lekker USB-A blijven, mogen telefoons, controllers en dergelijke wel USB-C zijn.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:27
Laten we concluderen dat wanneer we over het type usb gaan lopen zeuren dat Microsoft het goed voor elkaar heeft. 👍

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Microsoft heeft het zeker goed voor elkaar. Voor zowel de hardware als de software kant moet je dit jaar bij Microsoft zijn als je het beste wil. Ongelooflijk wat een mooie prijzen voor deze hardware in combinatie met gamepass.

• Jenthex
  • Laatst online: 07-10 16:10
Is de inruilwaarde van de One X nu opeens naar 150 euro gegaan bij Gamemania 😤

https://www.gamemania.be/info/verhoogde-inruilwaarde-console

• Phusebox
Jenthex schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:18:
Is de inruilwaarde van de One X nu opeens naar 150 euro gegaan bij Gamemania 😤

https://www.gamemania.be/info/verhoogde-inruilwaarde-console
Gisteren al aan het eind van de middag. Game Mania moet je ver van weg blijven.

• justifire
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Starbucks schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:14:
Microsoft heeft het zeker goed voor elkaar. Voor zowel de hardware als de software kant moet je dit jaar bij Microsoft zijn als je het beste wil. Ongelooflijk wat een mooie prijzen voor deze hardware in combinatie met gamepass.
Nu nog de games !
Wordt dat muziek afspelen op de mediaplayer nu wel een beetje zat :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

Wom

justifire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:38:
[...]

Nu nog de games !
Wordt dat muziek afspelen op de mediaplayer nu wel een beetje zat :+
Los van de vele 100'den aan BC titels komt het volgende op dezelfde dag uit: (releases en games die XSX patch krijgen)

November 10, 2020 - Assassin’s Creed Valhalla
November 10, 2020 - Dirt 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - FIFA 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Haven (4K Ultra HD, Game Pass)
November 10, 2020 - Madden NFL 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Marvel’s Avengers (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery)
November 10, 2020 - NBA 2K21 (4K Ultra HD, HDR)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)
November 10, 2020 - WRC 9 (4K Ultra HD, Smart Delivery)

Zelfs twee nieuwe console exclusives er tussen ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• justifire
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Wom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:49:
[...]

Los van de vele 100'den aan BC titels komt het volgende op dezelfde dag uit: (releases en games die XSX patch krijgen)

November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)

The Falconeer _/-\o_ oOo _/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Mavel 128
  • Laatst online: 08-10 16:32

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Dit mis ik ook nog, iemand die het kan bevestigen?

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• Martinspire
Wom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:49:
[...]

Als ik eerlijk moet zijn, vind ik het nog erg mager. Ik kijk alleen uit naar Assassin's Creed en Watch Dogs, de rest heb ik al of geen interesse in. En in principe kan ik die 2 ook op current gen doen.

Blijft trouwens opvallend dat die 2 games tegelijk uitkomen. Ubisoft had er beter aan gedaan om 1 van de 2 toch een maandje later te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 10-09-2020 19:05 ]

• ariekanari
Mavel 128 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:00:
[...]

Dit mis ik ook nog, iemand die het kan bevestigen?
Op de controller of console? De controller ondersteunt wel bluetooth.

• D-Ed
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:30:
Even iets anders: vanavond dus om 21u een nieuwe Ubisoft Forward met weer wat nieuwe aankondigingen. Wellicht ook nog wat nieuwe gameplay van AC Valhalla en Watch Dogs 3.
Nu maar hopen dat ze wat gameplay vanaf de Series S (liever X) en/of PS5 laten zien.. Gewoon, developer, controller, groot scherm en hoppa..

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

Wom

Martinspire schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:04:
[...]

Als ik eerlijk moet zijn, vind ik het nog erg mager. Ik kijk alleen uit naar Assassin's Creed en Watch Dogs, de rest heb ik al of geen interesse in. En in principe kan ik die 2 ook op current gen doen.

Blijft trouwens opvallend dat die 2 games tegelijk uitkomen. Ubisoft had er beter aan gedaan om 1 van de 2 toch een maandje later te doen.
Moeten er niet omheen draaien, Halo Infinite missen in dit lijstje doet natuurlijk wel iets. Dat was normaal dé system seller natuurlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

Wom schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:25:
[...]

Moeten er niet omheen draaien, Halo Infinite missen in dit lijstje doet natuurlijk wel iets. Dat was normaal dé system seller natuurlijk.
Ik twijfel of het een system seller geweest zou zijn, maar zeker jammer dat het ontbreekt. Ik zou er zelf geen Xbox Series X/S bij release voor gehaald hebben omdat de game ook gewoon te spelen is op een Xbox One S.

• D-Ed
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 19:27:
[...]

Ik twijfel of het een system seller geweest zou zijn, maar zeker jammer dat het ontbreekt. Ik zou er zelf geen Xbox Series X/S bij release voor gehaald hebben omdat de game ook gewoon te spelen is op een Xbox One S.
Het heeft de laatste jaren niet meer de naam die het ooit had misschien maar MS steekt er niet voor niets een half miljard in natuurlijk. Natuurlijk is het een system seller (hopen ze). Ik ben ook blij dat ze er voor hebben gekozen hem uit te stellen ipv te pushen (erg jammer want ik keek er echt naar uit).
Pagina: 1 ... 59 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden