Dat las ik gisteren al van Zac Bowden van WindowsCentral dat de onthulling van de Series S volgende week zou moeten plaats vinden.
Klaarblijkelijk is het dus zo dat al het promotie materiaal al klaar stond op een server van Microsoft die publiekelijk toegankelijk is als je weet waar je moet zoeken. Enerzijds dus Microsoft's eigen fout om het zo vroeg al soort van te parkeren waar anderen (als in niet-MS medewerkers) bij kunnen. Anderzijds denk ik dat dit nog wel eens een staartje kan gaan krijgen voor diegenen die verantwoordelijk zijn voor de leak, dus oa Brad Sams. Tevens verkloot je heel wat werk waar diverse mensen mee bezig zijn geweest voor eigen gewin. Ik zelf houd daar niet zo van.
Ik was/ben zelf ook van mening dat het een gecontroleerde leak zou zijn ook vanwege dat er promotie materiaal bij de leak aanwezig was, maar toen wist ik dus nog niet dat al dit materiaal al ergens stond en toegankelijk was.
@
BM vind het allemaal niet zo interessant deze leak, maar ik zelf wel

Waarom ? Nou omdat we het hier hebben over en koude oorlog tussen 2 grote bedrijven die een produkt leveren welke met elkaar concurreren en waarbij de prijs een belangrijk onderdeel is.
Microsoft heeft altijd gezegd dat ze dit keer een concurrerende prijs zullen geven aan hun consoles, dus gelijk of lager dan die van Sony. De kans dat je dat kunt doen, is groter als je niet als eerste je prijs bekend maakt. Ja Microsoft zou nu nog steeds kunnen matchen of undercutten op de prijs van Sony, maar het lijkt me dat ze het niet zo zouden willen als Microsoft zijnde, helemaal niet na het debacle in 2013 waar ze ook de eerste waren en Sony ook vrolijk er 100 euro onder ging zitten (ok mede door extra hardware, maar volgens mij had Sony dat ook in eerste instantie).
Het fascineert me ook dat iemand als Brad Sams met een toch goede reputatie en band met Microsoft dit naar buiten brengt. Zelf zegt hij: als wij/ik het niet had gedaan, dan had iemand anders het wel gedaan de komende dagen.
Hij verdient nota bene zijn geld ermee met informatie van/over Microsoft. Hij is er zelfs bij gebaat als Microsoft het goed doet. Waarom dan leaken ?
Het voortijdig leaken van deze informatie kan dus voor een enorm verlies zorgen voor Microsoft. Als Sony onder de prijs van Microsoft gaat zitten en Microsoft wil matchen/undercutten zullen ze toch 50 tot 100 euro minder moeten nemen per console afhankelijk van de prijs die Sony er onder gaat zitten. Reken dat uit over alle verkochte units en je hebt een behoorlijk bedrag waar aandeelhouders echt niet blij van worden.
Ik denk dat intern bij Microsoft men hier wel behoorlijk van baalt en ze ook niet echt blij zijn met de leak en al helemaal niet dat het Brad Sams is geweest die denk ik best wel gewaardeerd werd door diversen bij Microsoft. Ik denk dat hij nu aardig wat krediet heeft verspeelt of erger. Als ik de tweets in zijn tijdlijn ook lees en reacties daarop en reacties op bv Aaron Greenberg, dan denk ik dat Brad met deze leak zich behoorlijk in de vingers heeft gesneden.
Nogmaals, ik vind het fascinerend waarom mensen dit doen. Eigenlijk de hand die je voedt, afhakken (niet helemaal, maar zo voelt het wel)