Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.643 views

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16
Ik ga denk ik juist wel meer games door elkaar spelen door quick resume, maar als ik nu naar mijn 1 TB one x kijk... Daar staan 18 games op en ik heb nog 349 GB vrij (van 781 GB, is even afwachten misschien hoeveel ruimte er werkelijk beschikbaar is op beide consoles na systeem en cache).

Als je meer games voor beschikbaar wil houden zou ik er gewoon een traditionele USB HDD aan hangen... Voor 100 euro of zo heb je 4 TB. Zo'n schijf kan ook zeker met 100 MB/s kopiëren. Een 100 GB game kost dan een goed kwartier... En de meeste games zijn veel kleiner, zelfs nog zonder SSD optimalisaties.

Gamertag: FinrazielNL

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
Ik zie target 1440p op 60 fps. Is het dan mogelijk om 4K op 30 fps te spelen?

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-10 13:22
Als we heel miereneukerig gaan doen, is het al 4k 😛
Upscaled dan wel, maar toch.

[ Voor 21% gewijzigd door PepieNL op 09-09-2020 19:16 ]

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:31
RRCreations schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:14:
Ik zie target 1440p op 60 fps. Is het dan mogelijk om 4K op 30 fps te spelen?
Staat nergens in de spec sheets. Dus verwacht ik eigenlijk niet dat die in 4k gaat renderen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Finraziel schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:06:
Als je meer games voor beschikbaar wil houden zou ik er gewoon een traditionele USB HDD aan hangen... Voor 100 euro of zo heb je 4 TB. Zo'n schijf kan ook zeker met 100 MB/s kopiëren. Een 100 GB game kost dan een goed kwartier... En de meeste games zijn veel kleiner, zelfs nog zonder SSD optimalisaties.
Vraag me af of een dergelijke disk dan niet de hele "experience" verziekt zoals Quick Resume. Of bepaalde resoluties die dan gaan haperen. Sowieso; nou krijgen we "eindelijk" een SSD in een Xbox en nog een redelijk rappe ook, met tot wel 5GB/s doorvoer voor compressed data, gaan we er een diskje van burst 100MB/s aan hangen.

https://www.theverge.com/...-storage-support-features
“You can continue to use your existing USB 3.1+ external hard drives on Xbox Series X and you can run Xbox One, 360 and OG Xbox games directly from the external USB HDD,” explains a Microsoft spokesperson. “Games optimized for Xbox Series X and the Velocity Architecture need to be run from the internal SSD or the Expandable Storage Drive.”
Vast al achterhaald maar allicht iets om rekening mee te houden dat mensen toch wel/liever de X kopen met 1TB SSD ipv de S met 512GB SSD. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Het lijkt erop dat je de Xbox Series X al gewoon kunt pre-orderen en betalen op de MediaMarkt website. Iemand al gedaan?

https://www.mediamarkt.nl...box-series-x-1667555.html

update: nevermind, volledig afrekenen lukt niet.

[ Voor 40% gewijzigd door G4mert op 09-09-2020 19:53 ]

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
G4mert schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:48:
Het lijkt erop dat je de Xbox Series X al gewoon kunt pre-orderen en betalen op de MediaMarkt website. Iemand al gedaan?

https://www.mediamarkt.nl...box-series-x-1667555.html

update: nevermind, volledig afrekenen lukt niet. ;(
Inderdaad, afrekenen kan niet aangezien hij nog niet beschikbaar is op een locatie. Wou hem al afrekenen, maar moeten nog geduld hebben.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
MAX3400 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:45:
[...]

Vraag me af of een dergelijke disk dan niet de hele "experience" verziekt zoals Quick Resume. Of bepaalde resoluties die dan gaan haperen. Sowieso; nou krijgen we "eindelijk" een SSD in een Xbox en nog een redelijk rappe ook, met tot wel 5GB/s doorvoer voor compressed data, gaan we er een diskje van burst 100MB/s aan hangen.

https://www.theverge.com/...-storage-support-features

[...]

Vast al achterhaald maar allicht iets om rekening mee te houden dat mensen toch wel/liever de X kopen met 1TB SSD ipv de S met 512GB SSD. :)
Ik ben niet helemaal up to date met alles wat er al bevestigt is, maar als ik het dus goed begrijp kan ik mijn huidige harde schijf (seagate game drive 2TB, 3.0 usb HDD) wel gewoon blijven gebruiken bij de series X? Al m’n huidige games staan daar op. En die games kan je dus gewoon spelen vanaf je harde schijf, maar de Xbox series X exclusives moet je dus afspelen en opslaan op de interne SSD? Of moet ik alle games kopiëren vanaf de harde schijf naar de SSD?

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:57
Alwayshappyz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:56:
[...]

Ik ben niet helemaal up to date met alles wat er al bevestigt is, maar als ik het dus goed begrijp kan ik mijn huidige harde schijf (seagate game drive 2TB, 3.0 usb HDD) wel gewoon blijven gebruiken bij de series X? Al m’n huidige games staan daar op. En die games kan je dus gewoon spelen vanaf je harde schijf, maar de Xbox series X exclusives moet je dus afspelen en opslaan op de interne SSD? Of moet ik alle games kopiëren vanaf de harde schijf naar de SSD?
Je hebt het helemaal goed.
Om de series x exclusives te spelen moeten ze op de SSD staan (intern). Oude Xbox games zijn speelbaar vanaf de externe HDD.

De series x games mag je ook op de externe HDD zetten maar moet je dus verplaatsen zodra je ze wilt spelen.

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-10 22:36
[...]

Games optimized for Series X (die hebben ook een speciaal label), die moeten vanaf de interne SSD of vanaf Expandable Storage Drive gespeeld worden.

n.a.

• MAX3400

MAX3400

[...]

Alleen dat diktgedrukte lees ik ook al "verplicht" wil je zaken als Quick Resume gebruiken.

De overige vragen/opmerkingen die je stelt, zijn, voor zover ik het zie, ook allemaal correct. Je kan gewoon oude games vanaf "oudere" externe drives etc gebruiken.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:06
Aan die halve TB ga ik wel genoeg hebben omdat de XSS toch enkel bij de Playseat komt te staan maar dat is sowieso pas over 2 jaar als Forza uitkomt.
Voor de XSX is het eerst afwachten hoe groot de games zijn, als er vijf geoptimaliseerde games op kunnen kan ik al even vooruit. Had het plan een externe SSD er aan te hangen maar dat heeft dus weinig zin als dat gewoon een normale SSD is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
stijn1309 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:58:
[...]

Je hebt het helemaal goed.
Om de series x exclusives te spelen moeten ze op de SSD staan (intern). Oude Xbox games zijn speelbaar vanaf de externe HDD.

De series x games mag je ook op de externe HDD zetten maar moet je dus verplaatsen zodra je ze wilt spelen.
Toppie, klinkt prima wat mij betreft O+

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:11

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dat las ik gisteren al van Zac Bowden van WindowsCentral dat de onthulling van de Series S volgende week zou moeten plaats vinden.

Klaarblijkelijk is het dus zo dat al het promotie materiaal al klaar stond op een server van Microsoft die publiekelijk toegankelijk is als je weet waar je moet zoeken. Enerzijds dus Microsoft's eigen fout om het zo vroeg al soort van te parkeren waar anderen (als in niet-MS medewerkers) bij kunnen. Anderzijds denk ik dat dit nog wel eens een staartje kan gaan krijgen voor diegenen die verantwoordelijk zijn voor de leak, dus oa Brad Sams. Tevens verkloot je heel wat werk waar diverse mensen mee bezig zijn geweest voor eigen gewin. Ik zelf houd daar niet zo van.

Ik was/ben zelf ook van mening dat het een gecontroleerde leak zou zijn ook vanwege dat er promotie materiaal bij de leak aanwezig was, maar toen wist ik dus nog niet dat al dit materiaal al ergens stond en toegankelijk was.

@BM vind het allemaal niet zo interessant deze leak, maar ik zelf wel ;) Waarom ? Nou omdat we het hier hebben over en koude oorlog tussen 2 grote bedrijven die een produkt leveren welke met elkaar concurreren en waarbij de prijs een belangrijk onderdeel is.

Microsoft heeft altijd gezegd dat ze dit keer een concurrerende prijs zullen geven aan hun consoles, dus gelijk of lager dan die van Sony. De kans dat je dat kunt doen, is groter als je niet als eerste je prijs bekend maakt. Ja Microsoft zou nu nog steeds kunnen matchen of undercutten op de prijs van Sony, maar het lijkt me dat ze het niet zo zouden willen als Microsoft zijnde, helemaal niet na het debacle in 2013 waar ze ook de eerste waren en Sony ook vrolijk er 100 euro onder ging zitten (ok mede door extra hardware, maar volgens mij had Sony dat ook in eerste instantie).

Het fascineert me ook dat iemand als Brad Sams met een toch goede reputatie en band met Microsoft dit naar buiten brengt. Zelf zegt hij: als wij/ik het niet had gedaan, dan had iemand anders het wel gedaan de komende dagen.
Hij verdient nota bene zijn geld ermee met informatie van/over Microsoft. Hij is er zelfs bij gebaat als Microsoft het goed doet. Waarom dan leaken ?

Het voortijdig leaken van deze informatie kan dus voor een enorm verlies zorgen voor Microsoft. Als Sony onder de prijs van Microsoft gaat zitten en Microsoft wil matchen/undercutten zullen ze toch 50 tot 100 euro minder moeten nemen per console afhankelijk van de prijs die Sony er onder gaat zitten. Reken dat uit over alle verkochte units en je hebt een behoorlijk bedrag waar aandeelhouders echt niet blij van worden.

Ik denk dat intern bij Microsoft men hier wel behoorlijk van baalt en ze ook niet echt blij zijn met de leak en al helemaal niet dat het Brad Sams is geweest die denk ik best wel gewaardeerd werd door diversen bij Microsoft. Ik denk dat hij nu aardig wat krediet heeft verspeelt of erger. Als ik de tweets in zijn tijdlijn ook lees en reacties daarop en reacties op bv Aaron Greenberg, dan denk ik dat Brad met deze leak zich behoorlijk in de vingers heeft gesneden.

Nogmaals, ik vind het fascinerend waarom mensen dit doen. Eigenlijk de hand die je voedt, afhakken (niet helemaal, maar zo voelt het wel)

XBL: MRE Inc

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
MRE-Inc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:13:
[...]
@BM vind het allemaal niet zo interessant deze leak, maar ik zelf wel ;) Waarom ? Nou omdat we het hier hebben over en koude oorlog tussen 2 grote bedrijven die een produkt leveren welke met elkaar concurreren en waarbij de prijs een belangrijk onderdeel is.
Mag die even nuanceren? Ja, fijn, danku :+

Ik weet op welke post je doelt, maar dat statement was vanuit mijzelf als consument/gamer beredeneerd. Het voortdurende wachten, en geen van de partijen die de 1e zet leek te willen doen begon me aardig te irriteren. Netaan 2 maanden voor release mocht het wel eens tijd worden. Vandaar dat ik blij ben dat die informatie nu naar buiten komt. Dat MS daar een (niet geheel vrijwillig) zetje voor nodig had, vind ik als consument niet zo interessant.

Voor de rest ben ik het volledig met je verhaal eens, het is een risico wat je neemt als journalist om dit soort nieuws naar buiten te brengen, zeker als je voor werk redelijk nauwe connecties met MS onderhoud.

Vraag me ook af wat MS zou gaan doen als Sony ineens wel een bommetje dropped en veel lager gaat zitten dan verwacht (kan ik me niet voorstellen, maar goed, wie ben ik).

Anyway, only time will tell

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:14
Maakt toch niet uit, dit geeft nog meer reuring en volgens mij pakt deze niet verkeerd uit voor Microsoft.

Het is vooral een probleem voor PS, 500 voor de Series X en 300 voor de Series S is volgens de verwachting, met name omdat het verleden heeft aangetoond dat een prijs hoger dan €500 niet goed is voor een verkopen van een console. M.i. zijn de dit prijzen waartegen Microsoft de consoles altijd al heeft willen vermarkten.

Ik geloof niet dat PS de prijzen zal vaststellen op 400 en 300, dat kost ze (onnodig) veel geld. Ik denk dat €450-500, en 400-450 (PSDE) eerder te verwachten is en vertrouwen op de kracht van het merk PS.

Microsoft dicteert nu de prijsstelling, nu is Sony aan zet en Microsoft heeft nog ruimte om €50 van de prijzen af te doen om eventueel de prijzen te matchen dan wel de 1440p console beter te positioneren in de markt.

[ Voor 33% gewijzigd door ariekanari op 09-09-2020 20:38 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10 18:48
Hoewel ik sinds de PS1 nooit een andere console heb aangeraakt dan de daaropvolgende PS consoles, lijkt de XSS mij wel wat. Dit met name door het trucje om drie jaar Xbox Gold te kopen, eenmalig 1 euro uitgeven om het te upgraden naar Game Pass en ik hierdoor het equivalent heb van PS Plus en PS Now. Zag dit voorbij komen op de frontpage in het artikel dat de EA-games ook toegevoegd worden aan Game Pass. Ik kwam uit op €80,- voor drie jaar, dat klinkt helemaal niet verkeerd.

Uiteraard komt de XSS naast de PS5 te staan :) Voor de PS5 ga ik sowieso voor degene die discs kan afspelen, aangezien ik het ook voor mijn films en series wil gebruiken.

• MRE-Inc

MRE-Inc

BM schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:32:
[...]

Mag die even nuanceren? Ja, fijn, danku :+

Ik weet op welke post je doelt, maar dat statement was vanuit mijzelf als consument/gamer beredeneerd. Het voortdurende wachten, en geen van de partijen die de 1e zet leek te willen doen begon me aardig te irriteren. Netaan 2 maanden voor release mocht het wel eens tijd worden. Vandaar dat ik blij ben dat die informatie nu naar buiten komt. Dat MS daar een (niet geheel vrijwillig) zetje voor nodig had, vind ik als consument niet zo interessant.

Voor de rest ben ik het volledig met je verhaal eens, het is een risico wat je neemt als journalist om dit soort nieuws naar buiten te brengen, zeker als je voor werk redelijk nauwe connecties met MS onderhoud.

Vraag me ook af wat MS zou gaan doen als Sony ineens wel een bommetje dropped en veel lager gaat zitten dan verwacht (kan ik me niet voorstellen, maar goed, wie ben ik).

Anyway, only time will tell
Het was serieus als grapje bedoelt, niet als steek onder water, voordat het verkeerd wordt opgevat.

Ik snapte je uitleg in de andere overigens post prima, dus dacht, ik haak er even op in :D

Over dat bommetje van Sony. Ik denk dat ze dat daadwerkelijk gaan doen. Sony kennende zullen ze alles doen om Microsoft dwars te zitten op het gebied van console verkopen. Enerzijnds natuurlijk vanuit financieel oogpunt anderzijds denk ik dat ze er gruwlijk de pest in hebben dat ze op de SSD na gewoon een flink mindere console hebbben kijkende naar de specs. Of dat laatste een probleem gaat zijn, laat ik me niet over uit om bekende redenen.

Dus ja, Sony gaat minimaal op 479 zitten en wellicht op 449. Waarom ? Kijk eens naar hun userbase. Die is 110 miljoen. Die maken dat verlies wel goed. Ik heb zelf zo niet de cijfertjes op mn netvlies wat ze daar allemaal voor moeten doen, maar zij hebben brand loyalty, 1st party studios die zich bewezen hebben en dus die 110 miljoen (wellicht wel meer) consumenten.

Verder geen idee wat de plannen van Sony zijn op financieel gebied en of ze wel of niet maximale winst voor ogen hebben of dat ze de gehele revenu van de PS4 generatie +10% voor komende generatie voor ogen hebben, maar ze zullen vast wel iemand in dienst hebben die zich daar mee bezig heeft gehouden en een berekening heeft gemaakt waaruit voort is gekomen dat: Prijs Xbox = X dan prijs PS = X-Y en dan maken we nog winst als we zoveel maal verkopen.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Hopelijk komt de pre-order pagina van BOL.com snel online. MediaMarkt klantenservice vind ik bedroevend slecht dus daar koop ik het zeker niet. Hopelijk is er ook een limited edition in de kleur wit beschikbaar voor de early-adopters. Net zoals de Xbox one X Scorpio edition.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11
Koning-Admiraal schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:45:
Hopelijk komt de pre-order pagina van BOL.com snel online. MediaMarkt klantenservice vind ik bedroevend slecht dus daar koop ik het zeker niet. Hopelijk is er ook een limited edition in de kleur wit beschikbaar voor de early-adopters. Net zoals de Xbox one X Scorpio edition.
22 september mogen de pre orders open. Dus de fatsoenlijke winkels houden zich daar aan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

Wom

Koning-Admiraal schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:45:
Je had ook de Day One versies bij de One, dus ik zou ook wel durven gokken op een speciale release editie eigenlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

MRE-Inc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:44:
[...]

Het was serieus als grapje bedoelt, niet als steek onder water, voordat het verkeerd wordt opgevat.

Ik snapte je uitleg in de andere overigens post prima, dus dacht, ik haak er even op in :D

Over dat bommetje van Sony. Ik denk dat ze dat daadwerkelijk gaan doen. Sony kennende zullen ze alles doen om Microsoft dwars te zitten op het gebied van console verkopen. Enerzijnds natuurlijk vanuit financieel oogpunt anderzijds denk ik dat ze er gruwlijk de pest in hebben dat ze op de SSD na gewoon een flink mindere console hebbben kijkende naar de specs. Of dat laatste een probleem gaat zijn, laat ik me niet over uit om bekende redenen.

Dus ja, Sony gaat minimaal op 479 zitten en wellicht op 449. Waarom ? Kijk eens naar hun userbase. Die is 110 miljoen. Die maken dat verlies wel goed. Ik heb zelf zo niet de cijfertjes op mn netvlies wat ze daar allemaal voor moeten doen, maar zij hebben brand loyalty, 1st party studios die zich bewezen hebben en dus die 110 miljoen (wellicht wel meer) consumenten.

Verder geen idee wat de plannen van Sony zijn op financieel gebied en of ze wel of niet maximale winst voor ogen hebben of dat ze de gehele revenu van de PS4 generatie +10% voor komende generatie voor ogen hebben, maar ze zullen vast wel iemand in dienst hebben die zich daar mee bezig heeft gehouden en een berekening heeft gemaakt waaruit voort is gekomen dat: Prijs Xbox = X dan prijs PS = X-Y en dan maken we nog winst als we zoveel maal verkopen.
Tja het kan beide kanten op. Zoals je zegt, ze hebben ontzettend veel brand loyalty. Waarom dan (zoveel) verlies leiden bij launch terwijl ze dat niet hoeven. Ook al zitten ze op 499 en 599. Ze raken toch wel verkocht. 399 zou een hele mooie prijs zijn voor de hardware die je krijgt maar uiteindelijk zit er gewoon nog steeds 100 euro tussen. En voor degene die simpelweg een nieuwe fifa wil spelen is dat toch 33% meer.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Finraziel
MAX3400 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:45:
[...]

Je begrijpt me denk ik verkeerd. Mijn suggestie was niet om games vanaf de hdd te starten, hoewel dat wel kan met bc titels inderdaad, maar om de hdd als een soort cold storage te gebruiken. Op de SSD zou ik dan de games houden die ik actief aan het spelen ben. Wil ik een van de games spelen die op de HDD staat dan zet ik hem aan het kopiëren naar de SSD, ga even wat drinken pakken en even naar de wc of zo en dan is ie wel klaar om te spelen.

Overigens verwacht ik dat het voor quick resume helemaal niks uit maakt waar de game op geïnstalleerd is. Dat werkt gewoon door het volledige geheugen en state van de vm waar de game in draait op de SSD weg te schrijven en weer terug te halen als je resumet. Maakt niet uit of de game zelf zijn files van een HDD haalt.

Maar zelf denk ik dat ik ook wel bc titels op de SSD zou zetten want ook daar gaat het helpen met laadtijden, en ik haat wachten terwijl ik bezig ben (ik wacht liever aan het begin in één keer 5 of 10 minuten terwijl ik wat anders kan doen dan elk level weer een minuut of zo). Maar goed ik ga dan ook sowieso gewoon voor de xsx... Ook al vind ik de xss er heel goed uit zien, ik heb het geld en wil gewoon de beste.

Gamertag: FinrazielNL

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
Zit 22 september in ieder geval klaar om de Series X te bestellen. :)
Can’t wait.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
XSS heeft een leuk prijsje, verbaasd mij enorm dat de CPU lager geclocked is, je zou toch denken dat die nu alleen gebruikt zou worden voor dingen als AI, physics, network, etc wat bij een lagere resolutie toch hetzelfde zou moeten zijn. Ben benieuwd of RAM ook niet een dingetje gaat worden. Ook dacht ik dat het een 1080p console zou worden en niet 1440p? We zullen gaan zien of ie dat gaat trekken.

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 10-09-2020 07:01 ]

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 12:46
Rivanov schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:54:
Zit 22 september in ieder geval klaar om de Series X te bestellen. :)
Can’t wait.
Hoe werkt dat? Ik heb het gemist denk ik? Gaan dan de preorders open vanaf middernacht CEST? Bij diverse webshops zoals bol.com? Of krijgen we daar nog info over?

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

• Aenea
BTW, wat vind de gemiddelde Xbox fan eigenlijk nu van de 4Tf na de vele opmerkingen daarover van de X?

niet doen

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 10-09-2020 06:56 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:52:
[...]

Tja het kan beide kanten op. Zoals je zegt, ze hebben ontzettend veel brand loyalty. Waarom dan (zoveel) verlies leiden bij launch terwijl ze dat niet hoeven. Ook al zitten ze op 499 en 599. Ze raken toch wel verkocht. 399 zou een hele mooie prijs zijn voor de hardware die je krijgt maar uiteindelijk zit er gewoon nog steeds 100 euro tussen. En voor degene die simpelweg een nieuwe fifa wil spelen is dat toch 33% meer.
Waarom verlies leiden bij launch ? Puur om Microsoft een hak te zetten. Op rauwe hardware specs kunnen ze niet winnen, maar de strijd om de laagste prijs licht nog steeds open. Dan sta je niet mer 2-0 achter maar is het 1-1.

• Aenea
*knip* die tweet is nogal trollerig, dus doe maar niet

Dat klinkt niet zo positief. Jammer de prijs leek me wel interessant maar begin me gezien de specs toch wel af te vragen of het wel echt een next gen console is...

[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 09-09-2020 21:29 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aenea schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:03:
BTW, wat vind de gemiddelde Xbox fan eigenlijk nu van de 4Tf
Mwa, heb het al eerder gezegd maar ik ben nog steeds geen fan van de XSS. Ik snap de zet vanuit MS en de appeal voor sommige mensen maar ik had liever een discless XSX met 512GB gezien als instap model zodat de spec baseline voor de komende generatie gelijk blijft.

offtopic:
Je komt wel lekker met een gestrekt been in dit topic ;)

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:37
Wat een info drop ineens d:)b

Al is voor mij de series S in eersteinstantie niet zo interesant, voelt toch een beetje als een halve console kopen wetende dat de full size versie ook bestaat.

Maar als bijvoorbeeld die series S veel beter verkoopt dan de series X waar gaan developers dan op targetten/optimaliseren ? of levert dit geen probleem op tegenwoordig. Keuze stress...

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
*knip* maak een TR, maar ga er niet zelf zo op de man op in.

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 09-09-2020 21:28 ]

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Aenea schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:08:

[Embed]

Dat klinkt niet zo positief. Jammer de prijs leek me wel interessant maar begin me gezien de specs toch wel af te vragen of het wel echt een next gen console is...
*knip* niet op ingaan dan

Ik zie zijn punt niet tbh , de Series S is toch gespecc'ed om 1440p 60 fps te hitten dus op zich is het toch niet anders dan om te moeten developen voor bv een PS4 Pro met 4.2tf en een base PS4 met 1.8tf ?

Ja het is wat extra werk maar een Series S is bijna identiek aan een een Series X buiten de raw GPU power maar dat is enkel een issue als je ''lui wilt ontwikkelen''

Over die Pre-orders, Bol.com kennende komt dat gewoon ergens random in de voormiddag van 22 Sep online, op een moment dat je het niet verwacht en waarschijnlijk op je werk zit, dat is toch mijn ervaring met Bol.com pre-orders die op een bepaalde dag online zouden moeten komen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Geronimous op 09-09-2020 21:31 ]

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21
*snip*

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 09-09-2020 21:31 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
MRE-Inc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:03:
[...]

Waarom verlies leiden bij launch ? Puur om Microsoft een hak te zetten. Op rauwe hardware specs kunnen ze niet winnen, maar de strijd om de laagste prijs licht nog steeds open. Dan sta je niet mer 2-0 achter maar is het 1-1.
Is dat nodig dan? Er heeft nog nooit een console meer sales gedaan vanwege de specs. De One S verkoopt meer dan de One X en de PS4 verkoopt meer dan de PS4 Pro. Los van feit dat 2 next gen consoles (buiten de IO om) nog nooit zo dicht bij elkaar gezeten hebben (overdrijven is dus ook een vak). En wat schiet je ermee op om MS een hak te zetten als je qua momentum en lauch software in principe al in een gouden zetel zit? De enige concurrent qua sales is sowieso de Series S, lijkt me. Maar ik hoop dat je gelijk hebt en ze eronder gaan zitten. Scheelt weer centen. Maar nodig is het niet.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 17:33
Orangelights23 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:42:
Hoewel ik sinds de PS1 nooit een andere console heb aangeraakt dan de daaropvolgende PS consoles, lijkt de XSS mij wel wat. Dit met name door het trucje om drie jaar Xbox Gold te kopen, eenmalig 1 euro uitgeven om het te upgraden naar Game Pass en ik hierdoor het equivalent heb van PS Plus en PS Now.
Idem hier (en dus nieuw in dit topic).
Vroeger wel altijd zowel PlayStation als XBox gekocht, maar met werk en kinderen en zo verdween de tijd en interesse. De PS4 kwam hier pas een paar jaar na release, en de XBox One is zelfs helemaal niet meer in huis gekomen.
Nu vond ik recent nog wat XBox Live Gold kaartjes uit het 360 tijdperk, en wonder boven wonder bleken die nog allemaal te werken ondanks een 'redeem by June 2009' _/-\o_ . Op die manier wou ik dan immers via de gekende truuk Game Pass Ultimate nemen voor MS Flight Simulator. Maar nu ik er zowat in zit, en dan zie wat je ook op de XBO en weldra op de XSS/XSX krijgt (zeker nu met dat EA Play nieuws), kriebelt het eigenlijk wel om toch weer eens voor een XBox te gaan. Zeker de prijs voor een XSS is niet min. Enige dat me nog richting XSX zou duwen, is dat ik ook nog wel wat XBox 360 games liggen heb, maar eigenlijk vergaren die toch maar stof en zou ik me toch maar beperken tot de games uit GPU. Verder ook wel interesse in een UHD BluRay speler, maar dat zou dan wellicht eer voor de PS5 worden waar ik wel een grotere recente schijf-collectie heb.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Starbucks schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:15:
[...]

Klinkt als een stel angsthazen, net als diegene die dit deelt ;)

Wel rot dat zoveel mensen zo positief zijn, want dat wil je niet als aanhanger van het andere kamp.
Laten we het hopen. Het is een Remedy en een CoD dev. Dat zou ook niet veel goeds voor multiplats betekenen. Had dan de CPU en RAM gelijk gelaten, maar kosten, denk ik. Maar daar kan @Caayn denk ik meer over zeggen. Die heeft meer technische know-how dan ik.

• Wom

Wom

Palindrome schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:15:
Wat een info drop ineens d:)b

Al is voor mij de series S in eersteinstantie niet zo interesant, voelt toch een beetje als een halfe console kopen wetende dat de full size versie ook bestaat.

Maar als bijvoorbeeld die series S veel beter verkoopt dan de series X waar gaan developers dan op targetten/optimaliseren ? of levert dit geen probleem op tegenwoordig. Keuze stress...
In de video die Microsoft heeft gedeeld wordt er verteld dat de games ontwikkeld worden voor de XSX en dan geoptimaliseerd worden voor de XSS. Door de lagere target resolutie is er minder geheugen nodig en door de compressie technieken halen ze hele hoge throughput vanuit de disk. Je ziet dan een voorbeeld van de compressie op resolutie met een kamer vol met speelgoed. Gaat mijn pet te boven, maar iemand als @Caayn kan daar misschien wel iets meer over vertellen.

Uit die video wordt het ook duidelijk dat we met de lagere aanschafprijs voor de XSS echt nieuwe markten willen aanboren. De lagere prijststelling is duidelijk ook gericht op landen waar het gemiddelde inkomen wat lager ligt.
bram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:23:
[...]

Laten we het hopen. Het is een Remedy en een CoD dev. Dat zou ook niet veel goeds voor multiplats betekenen. Had dan de CPU en RAM gelijk gelaten, maar kosten, denk ik. Maar daar kan @Caayn denk ik meer over zeggen. Die heeft meer technische know-how dan ik.
Die COD dev reageerde voordat de specs van MEM/CPU/GPU bekend waren. Die producer is gewoon aan het 'klagen' over de extra workload die nog een extra variant teweeg brengt. In de video die Microsoft zelf deelt zie je Gears 5 of een stabiele 120FPS draaien. Dat vind ik belangrijkere info dan wat er op Twitter/Reddit/etc. staat eerlijk gezegd.

[ Voor 23% gewijzigd door Wom op 09-09-2020 21:25 ]

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:14
Wel of geen bottleneck, de toekomst zal het uitwijzen.

Microsoft geeft i.i.g. zeer duidelijk aan dat (eerst) geoptimaliseerd moet worden voor de Series X en van daaruit vervolgens voor de Series S.
De Series S hoeft dus helemaal geen bottleneck te vormen, maar dat naast de lagere resolutie, mogelijk bepaalde grafische aspecten moeten worden aangepast van high naar medium of andere "vereenvoudigingen" moeten worden doorgevoerd.

[ Voor 4% gewijzigd door ariekanari op 09-09-2020 21:25 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
MRE-Inc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:13:
[...]

Dat las ik gisteren al van Zac Bowden van WindowsCentral dat de onthulling van de Series S volgende week zou moeten plaats vinden.

[Twitter]

Klaarblijkelijk is het dus zo dat al het promotie materiaal al klaar stond op een server van Microsoft die publiekelijk toegankelijk is als je weet waar je moet zoeken. Enerzijds dus Microsoft's eigen fout om het zo vroeg al soort van te parkeren waar anderen (als in niet-MS medewerkers) bij kunnen. Anderzijds denk ik dat dit nog wel eens een staartje kan gaan krijgen voor diegenen die verantwoordelijk zijn voor de leak, dus oa Brad Sams. Tevens verkloot je heel wat werk waar diverse mensen mee bezig zijn geweest voor eigen gewin. Ik zelf houd daar niet zo van.

[Twitter]

Ik was/ben zelf ook van mening dat het een gecontroleerde leak zou zijn ook vanwege dat er promotie materiaal bij de leak aanwezig was, maar toen wist ik dus nog niet dat al dit materiaal al ergens stond en toegankelijk was.

Microsoft heeft altijd gezegd dat ze dit keer een concurrerende prijs zullen geven aan hun consoles, dus gelijk of lager dan die van Sony. De kans dat je dat kunt doen, is groter als je niet als eerste je prijs bekend maakt. Ja Microsoft zou nu nog steeds kunnen matchen of undercutten op de prijs van Sony, maar het lijkt me dat ze het niet zo zouden willen als Microsoft zijnde, helemaal niet na het debacle in 2013 waar ze ook de eerste waren en Sony ook vrolijk er 100 euro onder ging zitten (ok mede door extra hardware, maar volgens mij had Sony dat ook in eerste instantie).

Het fascineert me ook dat iemand als Brad Sams met een toch goede reputatie en band met Microsoft dit naar buiten brengt. Zelf zegt hij: als wij/ik het niet had gedaan, dan had iemand anders het wel gedaan de komende dagen.
Hij verdient nota bene zijn geld ermee met informatie van/over Microsoft. Hij is er zelfs bij gebaat als Microsoft het goed doet. Waarom dan leaken ?

[Twitter]

Het voortijdig leaken van deze informatie kan dus voor een enorm verlies zorgen voor Microsoft. Als Sony onder de prijs van Microsoft gaat zitten en Microsoft wil matchen/undercutten zullen ze toch 50 tot 100 euro minder moeten nemen per console afhankelijk van de prijs die Sony er onder gaat zitten. Reken dat uit over alle verkochte units en je hebt een behoorlijk bedrag waar aandeelhouders echt niet blij van worden.

Ik denk dat intern bij Microsoft men hier wel behoorlijk van baalt en ze ook niet echt blij zijn met de leak en al helemaal niet dat het Brad Sams is geweest die denk ik best wel gewaardeerd werd door diversen bij Microsoft. Ik denk dat hij nu aardig wat krediet heeft verspeelt of erger. Als ik de tweets in zijn tijdlijn ook lees en reacties daarop en reacties op bv Aaron Greenberg, dan denk ik dat Brad met deze leak zich behoorlijk in de vingers heeft gesneden.

Nogmaals, ik vind het fascinerend waarom mensen dit doen. Eigenlijk de hand die je voedt, afhakken (niet helemaal, maar zo voelt het wel)
Is het dom van Microsoft? Vast wel, maar Windows Central zet ook zo hun relatie met MS op het spel. Reken maar dat die voorlopig geen console krijgen om te reviewen. En uitnodigingen voor persevenementen kun je ook op je buik schrijven.

Ja je kunt het vrij geven en even wat kliks krijgen, maar dat is vooral korte-termijn. En het is bij dit soort nieuws nooit dat de site die lekt elke keer genoemd wordt. Het gaat van "x lekt y en z" naar "y is z". De bron doet er tegenwoordig nooit toe. Tweakers is zo eerlijk om ernaar te linken, maar verder?
Aenea schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:08:
[Twitter]

[Embed]

Pff wat een onzin. Ten eerste is COD toch multiplatform, het komt ook op PC en daar kunnen ze ook niet alleen voor de Nvidia 3080 gaan ontwikkelen. Daar moet ook minimaal een 1060 ondersteunt worden. Dus daar ga je al.

Verder is het duidelijk dat de XSX bedoelt is voor 4k op 60fps. Dat je dan nog een console hebt die 1440p moet doen is eigenlijk irrelevant want dat moet je kunnen halen als je die andere console gewoon van beeld kunt voorzien. Hell, je kunt verder nog zaken minderen omdat de consument bewust kiest voor een minder krachtige console.

Dus nee, dit is gewoon bashen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wel bijzonder deze angst, want dan vraag je je toch af hoe PC gaming ooit heeft kunnen bestaan.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 10-09-2020 11:43 ]

• Aenea
niet nodig

[ Voor 93% gewijzigd door BM op 10-09-2020 06:57 ]

• Aenea
OK, deze dan, had beter de source gelijk kunnen doen...

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:37
uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:27:
Wel bijzonder deze angst, want dan vraag je je toch af hoe PC gaming ooit heeft kunnen bestaan.
Opzich snap ik het wel , vroeger was het gewoon simpel je had maar 1 smaak console van elke fabrikant en de kracht van de console lag dan ook in het optimaliseren van games voor die specifieke hardware vergeleken met pc gaming. De zelfde angst werd ook gedeeld toen bleek dat de ps5 variabele clocks zou gebruiken wat in principe ook normaal is bij PC's. Tijd zal het leren maar het levert wel keuze stress op, nu moet je naast exlusieve games per platform nog een keuze maken welke console je binnen welk ecosysteem koopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Palindrome op 09-09-2020 21:36 ]

• D-Ed
  • Niet online
Aenea schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:28:
[...]

Ho, ho, daar ben ik het niet mee eens! 4 & 10.28 vind ik een behoorlijk verschil! 😀
U is een kenner? Misschien even opzoeken dat de Terra flops van verschillende generaties nogal appels met peren vergelijken is ;)

Edit: Ah excuses, had het verkeerd begrepen/gelezen. We gaan gewoon zien wat Digital Foundry en de reviews straks te zeggen hebben. Voorlopig vertrouw ik erop dat ze met 1080p 1440p makkelijk kunnen schalen..

Overigens gaan de developers het ook moeilijk krijgen met al die verschillende Nvidia RTX 3000-videokaarten die nu uitgaan komen.. Al die verschillende opties die het ze zo moeilijk maakt..

[ Voor 16% gewijzigd door D-Ed op 09-09-2020 21:37 ]

• Wom

Wom

Toen ik nog een klein Wommetje was had ik ooit, na lang sparen, The Need For Speed gekocht. Bij thuiskomst bleek dat mijn 486DX2 66Mhz maar 4MB intern geheugen had. NFS had minimaal 8MB intern geheugen nodig en kon ik dus niet spelen.

Toen volgde weer een periode van sparen en kon ik voor 200 gulden 4MB intern geheugen kopen. Op dat moment kon ik dan eindelijk NFS spelen op mijn fameuze 15 inch monitor. Echt hélemaal kapot gespeeld die game. Maar toen ik daarna F1 Racing Simulator kocht en je daar een 3D-kaart voor nodig had (ik had toen een Pentium 200Mhz mét MMX!) was ik er wel ver klaar mee.

Waarom ik dit vertel? Omdat er dus schijnbaar mensen zijn die nog steeds zo gek zijn om dergelijke acties te doen om een game te kunnen spelen. En zolang die er zijn, zal PC gaming ook blijven bestaan. :P

• Aenea
D-Ed schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:35:
[...]

U is een kenner? Misschien even opzoeken dat de Terra flops van verschillende generaties nogal appels met peren vergelijken is ;)

Overigens gaan de developers het ook moeilijk krijgen met al die verschillende Nvidia RTX 3000-videokaarten die nu uitgaan komen.. Al die verschillende opties die het ze zo moeilijk maakt..
De next gen consoles hebben allemaal een AMD RDNA2 GPU hoor, dus geen appels met peren vergelijken...

De TF is voor die drie dus 4, 10.28 & 12.2... En het verschil tussen de laagste en de hoogste is enorm te noemen, ruim drie keer meer Tflops, 6GB RAM minder op lagere snelheid, GPU clockspeed is behoorlijk lager wat oa voor de fillrate en helaas ook RT belangrijk is als die hoger light, CPU kloksnelheid is 200Mhz lager, etc. Ben benieuwd of dan alleen even de resolutie verlagen wel genoeg is, 1080p if lager misschien wel maar betwijfel 1440p...

• D-Ed
  • Niet online
Aenea schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:42:
[...]

De next gen consoles hebben allemaal een AMD RDNA2 GPU hoor, dus geen appels met peren vergelijken...

De TF is voor die drie dus 4, 10.28 & 12.2... En het verschil tussen de laagste en de hoogste is enorm te noemen, ruim drie keer meer Tflops, 6GB RAM minder op lagere snelheid, GPU clockspeed is behoorlijk lager wat oa voor de fillrate en helaas ook RT belangrijk is als die hoger light, CPU kloksnelheid is 200Mhz lager, etc. Ben benieuwd of dan alleen even de resolutie verlagen wel genoeg is, 1080p if lager misschien wel maar betwijfel 1440p...
Ik had na 2 minuten al een edit geplaatst *;

Maar goed, de tijd zal het leren. Voor nu heeft MS even de wind mee en dat mocht ook wel eens. Benieuwd waar de tegenpartij mee aankomt zetten. Game on oOo

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Geen idee of hij betrouwbaar is maar verbaast me niet als ms een verlies neemt op beide bij launch.

[ Voor 34% gewijzigd door v8power67 op 09-09-2020 21:45 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• justifire
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

X en S hebben dus toch dezelfde cpu :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Phusebox
Lijkt me sterk dat de XSS ray tracing gaat doen overigens.

• Aenea
D-Ed schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:45:
[...]

Ik had na 2 minuten al een edit geplaatst *;

Maar goed, de tijd zal het leren. Voor nu heeft MS even de wind mee en dat mocht ook wel eens. Benieuwd waar de tegenpartij mee aankomt zetten. Game on oOo
Dit is alleen maar goed voor fans van beide kampen lijkt mij!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mooi spul :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsT8z9nDc9lXqxWQeOUdGXog1y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxLXxEjLU8R444XRGdQ4H1jr.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wom

Wom

Phusebox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:45:
Lijkt me sterk dat de XSS ray tracing gaat doen overigens.
Uit de schimmige hoeken van Twitter komt het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFA7XYKB23BXbhltffGHnD5qy6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kaHuwc7VPGSwStdfXdhXdsCu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-jRCcXcpxWi0w3jSlvz4A0grNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EaUAEqbphLOChAwRE2cXDuNv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPWCmYcSN9pQtF1wPaHleIhUsds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dN6yO5BgGy9K5ZnLHRBRa7aB.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij zou de reflectie in de plassen dus bewijs van RT moeten zijn?

• v8power67

v8power67

justifire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:45:

[Embed]
Nope :
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhezRO9XgAEw93q?format=png&name=large

Edit: ja cpu is verder zelfde op clocks na. Die tweet is wel verkeert ivm ps5 is 3.5ghz met smt en xss 3.4ghz met smt.
Wom schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:49:
[...]

Uit de schimmige hoeken van Twitter komt het volgende:

[Twitter]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens mij zou de reflectie in de plassen dus bewijs van RT moeten zijn?
Zal net als resolutie enz lager zijn ivm minder cu's en lagere clock speed. Rdna2 heeft geen specifieke ray tracing hardware gaat gewoon via de cu's dus ga ervan uit dat ook dit dus omlaag geschaald word net als resolutie en mogelijk andere effecten.

[ Voor 67% gewijzigd door v8power67 op 09-09-2020 21:53 ]

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zelfde CPU alleen lager geklokt.

• Aenea
justifire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:45:

[Embed]
Inderdaad alleen 200Mhz lager geclocked...

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:49:
[...]

Nope :
[Afbeelding]

[...]

Zal net als resolutie enz lager zijn ivm minder cu's en lagere clock speed. Rdna2 heeft geen specifieke ray tracing hardware gaat gewoon via de cu's dus ga ervan uit dat ook dit dus omlaag geschaald word net als resolutie en mogelijk andere effecten.
Ga je nu beweren dat Microsoft de boel loopt te bedonderen ? _O-
Het is officieel bevestigd :/

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Aenea schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:51:
[...]

Inderdaad alleen 200Mhz lager geclocked...
En daarom ook 200 euro goedkoper :P

• D-Ed
  • Niet online
Aenea schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:47:
[...]

Dit is alleen maar goed voor fans van beide kampen lijkt mij!
Yup

• Phusebox
v8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:49:
[...]

Nope :
[Afbeelding]

Edit: ja cpu is verder zelfde op clocks na. Die tweet is wel verkeert ivm ps5 is 3.5ghz met smt en xss 3.4ghz met smt.

[...]

Doet RDNA2 de RT niet via de TMU ipv CU?

YouTube: RDNA 2: The Path Towards the Next Era of Graphics

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 09-09-2020 22:03 ]

• v8power67

v8power67

Phusebox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:57:
[...]

Doet RDNA2 de RT niet via de TMU ipv CU?
Tmu staat voor texture mapping units. Dus weet niet of dat met ray tracing te maken heeft. Zover ik begreep doet rdna 2 het via de cu ipv nvidia met eigen dedicated ray tracing cores. Wat zover ik begrepen heb betekend dst die cus als ze raytracing berekenen niet ook andere taken kunne uitvoeren. Maar ben verder leek hierin.

• Phusebox
v8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:02:
[...]

Tmu staat voor texture mapping units. Dus weet niet of dat met ray tracing te maken heeft. Zover ik begreep doet rdna 2 het via de cu ipv nvidia met eigen dedicated ray tracing cores. Wat zover ik begrepen heb betekend dst die cus als ze raytracing berekenen niet ook andere taken kunne uitvoeren. Maar ben verder leek hierin.
Heb de video toegevoegd waarin dit werd uitgelegd hoe de verwachte implementatie van AMD is voor RT.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Teveel geneuzel en te weinig aandacht voor een tweetal launchgames op 10 november:

Daarnaast nog Cyberpunk 2077 en hopelijk 12 minutes als launchgame en de laatste maanden van 2020 zijn goed gevuld. :)

De nieuwe CoD laat ik aan me voorbij gaan denk ik. Die serie moet ik 1 keer in de 3 jaar oppakken. Dan blijft het nog leuk. :) Of het moet een hele gave SP hebben, maar MP ben ik wel weer even op uitgekeken na MW.

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2020 22:09 ]

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Falconeer lijkt me gaaf. Van NL ontwikkelaar!

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:04:
Teveel geneuzel en te weinig aandacht voor een tweetal launchgames op 10 november:

[YouTube: Gears Tactics Review - A Solid New Front]
[YouTube: The Falconeer Is Crimson Skies Meets Giant Birds | The Falconeer Gameplay]

Daarnaast nog Cyberpunk 2077 en hopelijk 12 minutes als launchgame en de laatste maanden van 2020 zijn goed gevuld. :)
Mja Cyberpunk ga ik dan maar op PC spelen want wil niet wachten op de XSX optimized versie aangezien daar nog niks concreets van bekend is. Dit was voor mij wel de reden geweest voor de XSX. Verder komt er niks uit dat de moeite waard is voor mij.

Maar goed, ga er toch maar een kopen. Gewoon voor de verzameling.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Phusebox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:09:

Ik had niets anders van je verwacht :)

• v8power67

v8power67

Phusebox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:04:
[...]

Heb de video toegevoegd waarin dit werd uitgelegd hoe de verwachte implementatie van AMD is voor RT.
Okee heb het dan verkeerd begrepen. Maar snap er nu nog weinig van dus zal me verder niet in de discussie mengen hahha. We gaan vanzelf van digital foundry horen hoe alles zit dan en laat het technische praat over aan de kenners :P

• Wom

Wom

harrytasker schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:06:
Falconeer lijkt me gaaf. Van NL ontwikkelaar!
Die weerseffecten zien er echt heel tof uit! De dev heeft hier nog wel eens een reactie geven. Begreep dat alles is opgebouwd zonder gebruik te maken van textures. Geeft een heel eigen en sfeervol uiterlijk aan de game. Beetje Sea Of Thieves achtig op een bepaalde manier.

Tof dat zulke games ook op de radar van Microsoft staan in ieder geval. Want dit is typisch een game waar je er geen tien van tegen komt in een jaar tijd.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:23:
[...]

Wom schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:23:
[...]

In de video die Microsoft heeft gedeeld wordt er verteld dat de games ontwikkeld worden voor de XSX en dan geoptimaliseerd worden voor de XSS. Door de lagere target resolutie is er minder geheugen nodig en door de compressie technieken halen ze hele hoge throughput vanuit de disk. Je ziet dan een voorbeeld van de compressie op resolutie met een kamer vol met speelgoed. Gaat mijn pet te boven, maar iemand als @Caayn kan daar misschien wel iets meer over vertellen.
Gezien jullie mij beiden voor vrijwel hetzelfde onderwerp getagged hebben, pak ik hem even samen op :)

De grote verschillen en waar ik potentieel problemen of geen problemen zie in vogelvlucht:

De CPU
De 200Mhz in CPU kracht zal het verschil niet maken, dit kan bijvoorbeeld eenvoudig terug verdiend worden door schaduw/draw distance wat terug te schroeven wat door de lagere resolutie minder snel opvalt. Wereld/physics simulatie zal niet beperkt worden door de XSS.

Het geheugen
Een lagere render resolutie heeft doorgaans als effect dat je minder VRAM nodig hebt voor dezelfde scene. Simpelweg omdat je met minder werkt en je dus minder in het geheugen hebt staan.

Grofweg en simplistisch gesteld heb je op 1440p ongeveer 80% van het VRAM nodig wat je op 4K gebruikt. Dit kan verder omlaag gehaald worden met de eerder genoemde lagere draw distance maar ook door lagere kwaliteit assets te gebruiken omdat de target resolutie toch lager is. Dit helpt allemaal ook bij het nodig hebben van een lagere geheugen bandbreedte. Gaat de bandbreedte een probleem vormen? Verwacht het niet direct. Ik verwacht dat de tragere 2GB 56GB/s ram gebruikt wordt door het OS (ten opzichte van 2.5GB op de XSX) wat net als de XSX het snellere ram volledig beschikbaar stelt voor de game.

De GPU
Als MS de echt als 4K console neerzet, wat zij lijken te doen, lijkt de XSS GPU prima voor 1080p~1440p. Echter beperkt dit ontwikkelaars mogelijk. Hoe lager zij gaan op de XSX des te lager zij moeten gaan op de XSS. Potentiële toekomstige technieken kunnen lastig worden, maar daar kan ik mij nu nog niks bij bedenken buiten games die bijna volledige op RT draaien zoals Minecraft DXR. Wat wel op de XSX kan draaien maar (naar mijn verwachting) niet op de XSS zonder extreme cutbacks. Zullen dit soort games of scenarios veel voorkomen? Verwacht het niet direct maar 5 jaar vooruit kijken is altijd lastig :)

TLDR:
Het valt of staat met hoe MS de tooling gemaakt heeft en hoe de XSS zich in de praktijk weet te verhouden ten opzichte van zijn grotere broer. Ik ben vooral niet zo'n fan omdat het de XSX potentieel een beetje richting 4K forceert en tot nu toe de "lowest common denominator" altijd de bepalende factor is geweest voor de gebruikte technieken tijdens een generatie. Maar. Ik vind het wel een positief teken dat MS zelf aangeeft om de XSX als doel te stellen en pas daarna over de XSS na te denken.

offtopic:
Excuseer mijn typefouten en fantastische grammatica, het is tijd voor mijn bed.

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 08:25
Ik vind het een terechte angst. Het verschil tussen Series S en Series X is vergelijkbaar met een GPU upgrade op de PC. Stel je doet een GPU upgrade van 4 Tflop naar 12 Tflop. Wil je dan alleen een hogere resolutie en / of frame rate, of wil je ook de instellingen opschroeven van ‘medium’ naar ‘high’? Misschien wil je zelfs liever de resolutie gelijk houden en van ‘medium’ naar ‘ultra’ gaan?

Het lijkt er nu op dat de 8 Tflop allemaal in extra resolutie wordt gepompt.

Maar goed dit is natuurlijk nog niet zeker, maar dit is wel hoe ik de huidige informatie interpreteer, met name door wat er wordt gezegd in de video over de Series S.

In elk geval denk ik dat MS een zeer slimme move heeft gezet met de Series S en dat dit ze veel klanten gaat opleveren.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

disguisedpotato schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:37:
Het lijkt er nu op dat de 8 Tflop allemaal in extra resolutie wordt gepompt.
Simpel gezien: Ja.
4x meer pixels berekenen kost eenmaal berg kracht, niet geheel liniair (net als RT), maar in de basis is dat wel het verschil bij de verschillende resoluties.

En dat voor mij vind ik jammer, RT geeft mij nog steeds het HDR gevoel, die paar momenten, die paar situaties, daar wordt je mee doodgegooid hoe mooi dat niet wel is. Reflecties in plassen water, lichtbundels bij rook, neem nu die 2 foto's hierboven van Legion.. Maak die bomen mooier, maar mensen correcter/vloeiender, geef de mogelijkheid elk gebouw binnen te kunnen ipv 99% 'blokken' en 1% waar je daadwerkelijk naar binnen kan.

Fifa had zo'n leuk voorbeeld, waar ze in detail lieten zien hoe het gezicht animeerde en met de tijd zweet op z'n hoofd kreeg (met reflecties)... ik speel op Co-op cam, zet die zooi lekker uit en geef mij gewoon 120fps.

En dat is wat ik toch mis bij veel games, die keuzes, slechts handje vol games waar je de optie krijgt voor grafische eigenschappen, de rest is allemaal fixed tot het maximale.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Phusebox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:09:
[...]

Mja Cyberpunk ga ik dan maar op PC spelen want wil niet wachten op de XSX optimized versie aangezien daar nog niks concreets van bekend is. Dit was voor mij wel de reden geweest voor de XSX. Verder komt er niks uit dat de moeite waard is voor mij.

En meteen een reserve, voor als deze stuk gaat? (Flauw, sorry :+ )

Leuk nieuw dat er nu een launchdatum en prijs is. AC:V was al in de preorder, de missus gaf net meteen aan dat die Series X er ook maar moet komen. Dus ik ga mooi die order op 22-09 zetten :Y

Xbox Live ID:Notna8310

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 19:09
Ik zou me meer zorgen maken over de prijs van die andere console en het apparaat zelf, welke nog nooit in het echt werkend getoond is.
Maar goed, ik vind de series S toch wel geniaal. Duidelijk niet bedoeld voor de discverzamelaars TF hungry 4K fans. Die moeten vooral het ding links laten liggen. Maar de prijs! Ik denk voor velen een instant buy die niet geven om 4K en SSD ruimte etc, maar wel af en toe next gen games willen spelen met daarbij 120 fps en raytracing waar men waarschijnlijk ook niet eens om geeft.

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 10-09-2020 07:01 ]

• nFo
  • Laatst online: 19:48

nFo

BM schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:35:
Het is aan MS om te zorgen dat dat goed gaat. Ze zijn domweg een generatie later ingestapt dan Sony, dus simpelweg doornummeren was vanaf begin af aan geen optie.

Je kunt geen Xbox 2 tegen een Playstation 3 zetten, en verwachten dat de consument snapt dat 2 in dit geval minimaal gelijkwaardig is aan 3 :+
Of eventueel een nummer overslaan, windows 9 iemand ?

• drakiesoft
nFo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:19:
[...]

Of eventueel een nummer overslaan, windows 9 iemand ?
Ik zou 2 nummers overslaan gezien het krachtverschil _O-

• MAX3400

MAX3400

drakiesoft schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:17:
maar wel af en toe next gen games willen spelen met daarbij 120 fps en raytracing waar men waarschijnlijk ook niet eens om geeft.
Toen ik er van de week iets over zei, kwam de boodschap wat lastig over dus probeer ik het nu nog eens.

Sec gezien: "voor 299 is het een insta buy en hij kan 120fps en raytracing aan op 1440p". Euh ja, maar tenzij je afgelopen 18 maanden een zeer recente TV of monitor ervoor hebt gekocht, is dus eigenlijk de uitspraak "voor 299 is het een insta buy en hij kan 60fps en raytracing aan op 1080p" want "mooier" wordt het niet op de gemiddelde TV/monitor. Ik blijf het, persoonlijk, een vreemde redenering vinden. En ja, en volgens mij zei @Finraziel ook al zoiets; als je van alles wil kunnen genieten op een next gen console (of een nieuwe GPU in je PC ofzo), zitten er beste financiele randvoorwaarden aan om "alles" te kunnen.

Andersom, en dat weet ik van mezelf: zodra Fable en/of Forza Motorsport uikomt, dan komt er per definitie een nieuwe TV. Dus (verrassingen daargelaten), zeer waarschijnlijk moet/wil ik in 2021 dus even wat extra centjes uitgeven om optimaal te genieten van een XSX uiteindelijk.

• drakiesoft
Dolby Vision voor gaming komt naar next gen xbox in 2021.
Ik weet niet of dat al bekend was, maar dit is top!

Bron https://news.xbox.com/en-us/2020/09/09/xbox-series-x-and-xbox-series-s-launching-november-10/

• drakiesoft
MAX3400 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:34:
[...]

Toen ik er van de week iets over zei, kwam de boodschap wat lastig over dus probeer ik het nu nog eens.

Sec gezien: "voor 299 is het een insta buy en hij kan 120fps en raytracing aan op 1440p". Euh ja, maar tenzij je afgelopen 18 maanden een zeer recente TV of monitor ervoor hebt gekocht, is dus eigenlijk de uitspraak "voor 299 is het een insta buy en hij kan 60fps en raytracing aan op 1080p" want "mooier" wordt het niet op de gemiddelde TV/monitor. Ik blijf het, persoonlijk, een vreemde redenering vinden. En ja, en volgens mij zei @Finraziel ook al zoiets; als je van alles wil kunnen genieten op een next gen console (of een nieuwe GPU in je PC ofzo), zitten er beste financiele randvoorwaarden aan om "alles" te kunnen.

Andersom, en dat weet ik van mezelf: zodra Fable en/of Forza Motorsport uikomt, dan komt er per definitie een nieuwe TV. Dus (verrassingen daargelaten), zeer waarschijnlijk moet/wil ik in 2021 dus even wat extra centjes uitgeven om optimaal te genieten van een XSX uiteindelijk.
Ik snap je verhaal nog steeds niet.
Series S is een instant buy voor diegene die niet om 4K geeft en genoegen neemt met een relatief kleine ssd. Als je een 4K tv koopt, kan je wellicht ook een series X kopen. Maar een series S zal er ook prima op werken met die ingebouwde upscale hw. Soms is budget de grote beperking en dan is dit een fantastische keuze.

• Martinspire
  • Laatst online: 19:14
drakiesoft schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:40:
[...]

Series S is een instant buy voor diegene die niet om 4K geeft en genoegen neemt met een relatief kleine ssd. Als je een 4K tv koopt, kan je wellicht ook een series X kopen. Maar een series S zal er ook prima op werken met die ingebouwde upscale hw. Soms is budget de grote beperking en dan is dit een fantastische keuze.
En zelfs heb je een 4K tv, dan hoef je nog niet meteen om de resolutie te geven. 1440p is ook gewoon prima te doen op een 4K beeld. Laten we niet doen alsof het meteen lelijk is. HD was een jaar of 4 geleden op die afstand ook nog the best thing ever.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MAX3400

MAX3400

drakiesoft schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:40:
[...]

Series S is een instant buy voor diegene die niet om 4K geeft
:?

Ik praat toch gewoon "techniek"? https://www.windowscentral.com/xbox-series-x-120hz & bijbehorende TV's

Ergo: leg me nog eens uit hoe een S een "insta buy" is als mensen zeggen "want hij kan 1440p120 weergeven" terwijl je vanwege die argumenten dus minstens 1369 Euro moet uitgeven aan een TV als je die nog niet hebt. Heb je die TV dus niet, dan is de S een instabuy met het argument hij kan 1080p60 weergeven met raytracing; dat is een heeeeeel ander argument.

En dat is precies wat iemand anders eerder ook al zei; gros van het volk snapt 99% van de termen niet en zal een S voldoende vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 09-09-2020 23:50 ]

• MAX3400

MAX3400

Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:46:
[...]

En zelfs heb je een 4K tv, dan hoef je nog niet meteen om de resolutie te geven. 1440p is ook gewoon prima te doen op een 4K beeld. Laten we niet doen alsof het meteen lelijk is.
Nog zo'n vreemd argument...

Wie heeft het over 4K? Ik niet... Dus waar komt dat vandaan?
Wie heeft het over lelijk? Ik niet... Dus waar komt dat vandaan?
HD was een jaar of 4 geleden op die afstand ook nog the best thing ever.
Welke afstand? Wie heeft het over afstanden?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 09-09-2020 23:53 ]

• drakiesoft
MAX3400 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:49:
[...]

Ik praat toch gewoon "techniek"? https://www.windowscentral.com/xbox-series-x-120hz & bijbehorende TV's

Ergo: leg me nog eens uit hoe een S een "insta buy" is als mensen zeggen "want hij kan 1440p120 weergeven" terwijl je vanwege die argumenten dus minstens 1369 Euro moet uitgeven aan een TV als je die nog niet hebt.

En dat is precies wat iemand anders eerder ook al zei; gros van het volk snapt 99% van de termen niet en zal een S voldoende vinden.
Sommige mensen hebben geen 4k tv of alleen een fullhd monitor.
Dat is dus een instant buy, want goedkoper en kwa specs voldoende.
Maar goed, laten we er maar over ophouden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MAX3400 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:49:
[...]

Ergo: leg me nog eens uit hoe een S een "insta buy" is als mensen zeggen "want hij kan 1440p120 weergeven" terwijl je vanwege die argumenten dus minstens 1369 Euro moet uitgeven aan een TV als je die nog niet hebt. Heb je die TV dus niet, dan is de S een instabuy met het argument hij kan 1080p60 weergeven met raytracing; dat is een heeeeeel ander argument.
Je hoeft natuurlijk geen TV aan te schaffen, ik ken zat mensen die alleen een monitor aan de console hebben hangen :)

March of the Eagles

• MAX3400

MAX3400

drakiesoft schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:54:
[...]

Maar goed, laten we er maar over ophouden.
Jammer weer zeg; je komt zelf met termen als instabuy en 1440p120 en S en een kritisch geluid richting de "TF 4K fans" en als ik daar dan een technische tegengeluid over uit waarom je bepaalde argumenten ventileert, is ineens het antwoord "laten we er maar over ophouden"?
XWB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:56:
[...]

Je hoeft natuurlijk geen TV aan te schaffen, ik ken zat mensen die alleen een monitor aan de console hebben hangen :)
En hoeveel mensen ken je die een (wederom) monitor hebben die Freesync, 1440p120 en non-native scaling naar 1080p of 2160p aankunnen? Dat zijn er weinig. Je hebt best specifieke monitoren nodig om dus "volledig" van het argument 1440p120 instabuy te genieten en / met andere games op 1080p zonder rare pixel-verhoudingen door te spelen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MAX3400 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:01:
[...]

En hoeveel mensen ken je die een (wederom) monitor hebben die Freesync, 1440p120 en non-native scaling naar 1080p of 2160p aankunnen? Dat zijn er weinig. Je hebt best specifieke monitoren nodig om dus "volledig" van het argument 1440p120 instabuy te genieten en / met andere games op 1080p zonder rare pixel-verhoudingen door te spelen.
Dat klopt, maar zo'n monitor is natuurlijk niet zo duur als die TV van € 1369.

March of the Eagles

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

XWB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:56:
[...]

Haha, roep dat maar niet te hard, want anders vragen sommigen hier nog voor cijfers als onderbouwing... :)

• drakiesoft
MAX3400 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:01:
[...]

Jammer weer zeg; je komt zelf met termen als instabuy en 1440p120 en S en een kritisch geluid richting de "TF 4K fans" en als ik daar dan een technische tegengeluid over uit waarom je bepaalde argumenten ventileert, is ineens het antwoord "laten we er maar over ophouden"?
Blijkbaar is de series S niet voor jou bedoeld. Gelukkig is er dan de series X.
En als je dat niet goed genoeg vindt, is er de 3090 van nvidia.
Je kan altijd wel kritisch blijven, maar soms is iets goed genoeg voor wat het bied en past in je budget of hw omgeving.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 18:49
drakiesoft schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:13:
[...]

Blijkbaar is de series S niet voor jou bedoeld. Gelukkig is er dan de series X.
En als je dat niet goed genoeg vindt, is er de 3090 van nvidia.
Je kan altijd wel kritisch blijven, maar soms is iets goed genoeg voor wat het bied en past in je budget of hw omgeving.
Je begrijpt toch wel dat het daar helemaal niet over gaat. Je roept wat kreten zonder onderbouwing, dit gaat niet over wat men hier als individu gaat aanschaffen.

Sowieso moeten we niet teveel vastpinnen op die specs van de XSS. Ik geloof niet dat je altijd 1440p120 gaat krijgen. Dat is zijn maximum output. Je moet er dus niet raar van opkijken dat je de meeste games straks speelt op 1080p60 op een XSS.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Froggle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PxfK2MN8iWw8Do0mOVqDtqIPZw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FoEWTpuK0Kj5fM48iqrWqAmC.jpg?f=user_large

• Phusebox
Had hoop dat je dat groen er relatief makkelijk uit kon halen want ziet er zo goedkoop uit maar volgens mij is het vrij onmogelijk hoe ze het hebben gemaakt.

Bij de allereerste presentatie had ik nog hoop dat het iets van LED was, dat subtiel of uit te schakelen zou zijn.

Het is zo'n clean design en dan verpesten ze het met zoiets.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Froggle schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:43:
[...]
Sowieso moeten we niet teveel vastpinnen op die specs van de XSS. Ik geloof niet dat je altijd 1440p120 gaat krijgen. Dat is zijn maximum output. Je moet er dus niet raar van opkijken dat je de meeste games straks speelt op 1080p60 op een XSS.
Dit.

Ik weet dat er hier genoeg mensen zicht helemaal vastbijten in het feit dat de XSX 4K60 gaat doen, en dat alles daaronder minderwaardig is.

Ik ga er vanuit dat binnen niet al te lange tijd (1 a 2 jaar max) er behoorlijk wat games gaan uitkomen die die resolutie en fps native niet meer halen, en gaan upscalen vanaf 1440p bijv. Zodra devs nieuwe trucjes ontdekken en/of fancy effectjes op de graphics willen gaan toepassen gaan die zaken er gewoon keihard aan.

En ja, you can quote me on that :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Froggle schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:43:

Inderdaad. die 1440@120 wordt denk ik net zo vaak gehaald als de 4k@120 op de XsX. Het kleinere broertje gaat echt geen hogere framerates halen dan de XsX.

Ik ben wel benieuwd of straks die 1440 leidend gaat zijn op de XsS of toch gewoon 1080, qua hardware dacht ik dat laatste. Maar qua marketing lijkt het steeds meer op die 1440.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:46:
[...]

En zelfs heb je een 4K tv, dan hoef je nog niet meteen om de resolutie te geven. 1440p is ook gewoon prima te doen op een 4K beeld. Laten we niet doen alsof het meteen lelijk is. HD was een jaar of 4 geleden op die afstand ook nog the best thing ever.
Ben het vaak met je eens maar nee, sorry, deze keer niet.
Als je het verschil niet ziet tussen 1440p of native 4K dan :
- zit je te ver van de tv
- is je tv te klein
- moet je met gierende banden naar Specsavers

Maar snap heel het gedoe niet zo.
Wil je native 4K dan koop je gewoon een Series X

• Froggle
Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 06:48:
[...]

Had hoop dat je dat groen er relatief makkelijk uit kon halen want ziet er zo goedkoop uit maar volgens mij is het vrij onmogelijk hoe ze het hebben gemaakt.

Bij de allereerste presentatie had ik nog hoop dat het iets van LED was, dat subtiel of uit te schakelen zou zijn.

Vind het zelf juist wel een mooie knipoog naar de originele Xbox. Gezien het niet licht geeft geloof ik niet dat dat heel erg gaat opvallen.

• D-Ed
  • Niet online
De Series S is qua marketing alleen al briljant.. Het is eigenlijk de ssd van de PS5, in die zin dat iedereen het nu alleen nog maar over de S lijkt te hebben ipv Series X (zoals bij de PS5 alle focus op de SSD lijkt te liggen op verschillende fora).

Het is de perfecte bliksemafleider en binnen no time weet iedereen de verschillen tussen al die ingewikkelde namen van de Xbox familie :+

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Phusebox schreef op donderdag 10 september 2020 @ 06:48:
[...]

Settings -> led -> set brightness / turn off

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Zin in *O* *O* *O*

Pagina: 1 ... 58 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden