Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Wel jammer dat ie bij mij net vernieuwd is. Benieuwd of dat nog wat gaat opleveren. Sowieso dacht ik dat ik hem gestopt had, maar blijkbaar niet.
[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2020 15:21 ]
Daar kan eventueel nog $50 vanaf als Sony de PS5 op $449 zet.bram1984 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:02:
[...]
Ha, die 499 is nu dus min of meer officieel, mooi zo. Keurige prijs, lager dan ik verwacht had.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
XBL: MRE Inc
Meestal minimaal een half jaar, afhankelijk van welke game. Maar ga uit van een jaar (bv voor Fifa is het meestal pas in de zomer dat ie over gaat). Battlefield duurt ook meestal wel een jaar.menzo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:21:
Heeft iemand ervaring met EA play, hoe land duurt het ongeveer voordat een nieuwe game doorstroomt naar de gewone tier?
Ding is wel: je kunt sowieso elke game 10 uur spelen, vaak nog voor ie officiëel uit is. Dus dan kun je in ieder geval kijken of je er al geld aan wilt uitgeven. Bij games als NFS of Battlefield betekend dit een beperkte hoeveelheid speeltijd tot een bepaald moment (niet alle singleplayer content dus). Ik vond zelf altijd de prijs wat te hoog voor wat je kreeg, omdat ook altijd die tijdgebonden games pas later kwamen. Plus dat EA imo te weinig games uitbrengt om het de moeite waard te laten zijn
Dat is, als de dienst hetzelfde blijft (wat ik eigenlijk niet zie gebeuren, of het wordt straks over de hele catalogus heen gedaan)
Nu Ubisoft ook nog even meedoen en we zijn rond
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2020 15:25 ]
De versie van het jaar ervoor. De huidige versie kun je 10 uur proberen (soms met wat beperkingen)MRE-Inc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:22:
Dat EA Access/PLay, bevatten die de nieuwste/laatste versie van FIFA, Madden en Ice Hockey of zijn dat altijd de versies van het jaar ervoor ?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Xbox Series S | Xbox Series X | |
CPU | 8x zen2 cores 3.6Ghz 8C/8T 3.4Ghz 8C/16T(SMT) | 8x zen2 cores 3.8Ghz 8C/8T 3.6Ghz 8C/16T(SMT) |
GPU | Niet gespecificeerd | 12 TFLOPs, 52 CUs at 1.825GHz, Custom RDNA 2 |
Memory | 10GB GDDR6 224GB/s | 10GB GDDR6 560GB/s, 6GB GDDR6 336GB/s |
Storage | 512GB custom SSD | 1TB custom SSD |
Daarnaast ook pluspunt voor Microsoft dat zij toch als eerste de prijs vrijgeven. 499 euro (499 dollar) vind ik ook een nette prijs, had ook niets anders verwacht. Ik ga m pre-orderen over twee weken. Voor de PS5 wacht ik wel totdat een slim model uitkomt.
Xbox Series X - Adviesprijs 499
Xbox Series S - Adviesprijs 299
Xbos Series X + GamePass Ultimate 34,99 per maand voor 2 jaar
Xbox Series S + GamePass Ultimate 24,99 per maand voor 2 jaar
Dat vind ik toch wel hele goeie deals!
[ Voor 40% gewijzigd door HollovVpo1nt op 09-09-2020 15:27 ]
[YouTube: Inside the Xbox Series S]
Ook wat plaatjes van de binnenkant dus
Dit is imo de belangrijkste video van vandaag. Laat veel techniek zien!
En beelden van games die er toch ook op de S prima uit zien
[ Voor 67% gewijzigd door Martinspire op 09-09-2020 15:33 ]
Lijst klopt volgens mij niet cpu xsx is 3.6 smt. Niet 3.8.Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:25:
[...]
Xbox Series S Xbox Series X CPU 8x zen2 cores
3.6Ghz 8C/8T
3.4Ghz 8C/16T(SMT)8x zen2 cores
3.8Ghz 8C/8T
3.8Ghz 8C/16T(SMT)GPU Niet gespecificeerd 12 TFLOPs, 52 CUs at 1.825GHz, Custom RDNA 2 Memory 10GB GDDR6 224GB/s 10GB at 560GB/s, 6GB at 336GB/s Storage 512GB custom SSD 1TB custom SSD
Scherpv8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:30:
[...]
Lijst klopt volgens mij niet cpu xsx is 3.6 smt. Niet 3.8.
Microsoft has confirmed the Xbox Series S uses the same CPU as the Xbox Series X running at 3.6GHz. Yes, the Xbox Series S CPU is faster than the PS5
— Tom Warren (@tomwarren) 9 september 2020

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Echt een mooie basis hebben ze gelegd. Voor mensen met een grote en kleine portemonnee, voor mensen met voorkeur voor digitaal of fysiek, voor mensen die 2 games per jaar spelen of mensen die 50 games per jaar spelen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Enkel de XSX CPU draait op 3.8Ghz zonder smt, de CPU van de XSS draait zonder smt op 3.6Ghz. Met smt draaien ze allebei 200Mhz lager.
Wat Tom Warren zegt klopt niet helemaal. De CPU van de PS5 draait op maximaal 3.5Ghz met smt waar de CPU van de XSS op 3.4Ghz met smt draait. Nu kan je de CPU van de XSS sneller laten draaien maar dat gaat dan ten koste van smt.
[ Voor 24% gewijzigd door Caayn op 09-09-2020 15:38 ]
Huh ps5 is 3.5ghz met smt en series s is 3.4ghz met smt. Dus alleen als smt uit staat( wat denk weinig gaat gebeuren) is de series s 100mhz sneller. (
Dat 'estimated' heeft volgens mij betrekking op de afhankelijkheid van taxes, veel staten hanteren andere tax percentages in de VS.slijkie schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:29:
[Afbeelding]
Ook mooi dat ze toch nog even ‘estimated’ neer zetten als Sony een undercut wil doen...
Mja klopt, maar toch adverteren de meeste bedrijven toch zonder BTW, omdat die in de winkel ook nooit getoond wordt (en alleen bij afrekenen te zien is).Trishul schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:37:
[...]
Dat 'estimated' heeft volgens mij betrekking op de afhankelijkheid van taxes, veel staten hanteren andere tax percentages in de VS.
Assassin's Creed Valhalla launches with Xbox Series X | S on 10th November, 2020.
— Assassin's Creed UK (@Assassins_UK) 9 september 2020
Build the legend of a Viking raider on any console.
Upgrade from Xbox One to Xbox Series X at no additional cost. pic.twitter.com/0IH29wpbIz
Is het wellicht om retailers de tijd te bieden? Is het om toch nog even te wachten wat er komende 2 weken gebeurd? Heb namelijk geen idee.
[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2020 15:42 ]
Volgens mij noemen ze het dan meestal MSRP, manufacturer suggested retail price.Trishul schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:37:
[...]
Dat 'estimated' heeft volgens mij betrekking op de afhankelijkheid van taxes, veel staten hanteren andere tax percentages in de VS.
Maar time will tell. Mocht Sony een undercut doen is MS denk ik niet te beroerd om daar in mee te gaan als ze dat nodig achter.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Produktiegetallen vs. interesse vs. toekenning shipments?uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:42:
Wel vroeg ik me af waarom ze nog zo lang wachten met de pre-orders. Ben niet zo goed bekend met de techniek er achter, maar waarom zou dat 2 weken moeten duren?
Is het wellicht om retailers de tijd te bieden? Is het om toch nog even te wachten wat er komende 2 weken gebeurd? Heb namelijk geen idee.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Waarschijnlijk omdat die datum volgens hun eigen planning is. Er zijn nog steeds geruchten dat de leak van de Series S van gisteren niet in de planning zat en er volgende week een event zou zijn waarin de Series S aangekondigd zou worden om vervolgens een (dikke) week later de pre-orders open te gooien. Dat klinkt een stuk aannemelijker. Aankondigen en een weekje later kunnen pre-orderen.uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:42:
Wel vroeg ik me af waarom ze nog zo lang wachten met de pre-orders. Ben niet zo goed bekend met de techniek er achter, maar waarom zou dat 2 weken moeten duren?
Maar goed, ik heb helaas geen directe lijn met Phil en zn team, dus het blijft koffiedik kijken.
Die redacteur van the Verge doet dat wel vaker als je z'n Twitter history bekijkt. Daarnaast is het ook appels en peren vergelijken, want de een draait een OS met een aantal abstractie lagen en de ander een stripped down BSD variant. De een heeft meer IO offloading in de hardware dan de ander, etc.Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:36:
[...]
Enkel de XSX CPU draait op 3.8Ghz zonder smt, de CPU van de XSS draait zonder smt op 3.6Ghz. Met smt draaien ze allebei 200Mhz lager.
Wat Tom Warren zegt klopt niet helemaal. De CPU van de PS5 draait op maximaal 3.5Ghz met smt waar de CPU van de XSS op 3.4Ghz met smt draait. Nu kan je de CPU van de XSS sneller laten draaien maar dat gaat dan ten koste van smt.
In basis zijn de CPU's gelijk, maar de vraag blijft nog wel hoe groot de SRAM on-die cache is bij de PS5 (soort L4) en of de L3 cache net zoals bij de XSX 8MB groot is. Dit laatste lijkt wel het absolute minimum voor een 8C/16T Zen2 cpu. De desktop varianten hebben dacht ik vier keer zoveel (Ryzen 3700) maar zijn dan ook meer gericht op general purpose computing.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
/f/image/eQT4jTggun59jt7XcLN2fnSq.png?f=fotoalbum_large)
Mogelijk is valhalla 4k 60 fps op xsx.
Apart dat ps4 wel genoemd word en ps5 niet.
[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 09-09-2020 15:55 ]
Xbox All Access for Xbox Series X and Series S available in:
— Graeme Boyd (@AceyBongos) 9 september 2020
Australia
New Zealand
UK
US
Canada (💥 new!)
Denmark (💥 new!)
Finland (💥 new!)
France (💥 new!)
Norway (💥 new!)
Poland (💥 new!)
South Korea (💥 new!)
Sweden (💥 new!) https://t.co/ca6mANqqgU
[ Voor 23% gewijzigd door MRE-Inc op 09-09-2020 16:00 ]
https://www.windowscentra...0-xbox-one-series-x-and-s
Je zou het een exclusive kunnen noemen...
told ya this week gon be gud. And it's only Wednesday. More to come... https://t.co/7xuTFEhMoE
— Tom Warren (@tomwarren) 9 september 2020
Nog even F5'en dus deze week.
[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2020 16:03 ]
De nieuwe VRR OLED komt in 't voorjaar wel. M'n C7 moet 't nog even volhouden😊
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
24,99*24 = 599 euro.That’s all with no upfront costs and a low monthly price. Xbox Series S will be available starting from $24.99 a month for 24 months and Xbox Series X will be available starting from $34.99 a month for 24 months.
Gamepass ultimate = 15 euro per maan, * 24 maanden = 360 euro.
599-360= 239 euro
Je betaald dan in feite 239 euro voor de console, terwijl adviesprijs 299 euro is. Wat mis ik hier?
Uiteraard, maar dat gaat te diep voor de gemiddelde "tech journalist" ben ik bang. En zolang wij van beide machines niet de volledige specs hebben is het vergelijken altijd een beetje nat vinger werk.Trishul schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:48:
[...]
Die redacteur van the Verge doet dat wel vaker als je z'n Twitter history bekijkt. Daarnaast is het ook appels en peren vergelijken, want de een draait een OS met een aantal abstractie lagen en de ander een stripped down BSD variant. De een heeft meer IO offloading in de hardware dan de ander, etc.
In basis zijn de CPU's gelijk, maar de vraag blijft nog wel hoe groot de SRAM on-die cache is bij de PS5 (soort L4) en of de L3 cache net zoals bij de XSX 8MB groot is. Dit laatste lijkt wel het absolute minimum voor een 8C/16T Zen2 cpu. De desktop varianten hebben dacht ik vier keer zoveel (Ryzen 3700) maar zijn dan ook meer gericht op general purpose computing.
Niets volgens mij, het is gewoon een goede deal en ze hebben inkomsten voor de komende 2 jaar.HollovVpo1nt schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:07:
Ik snap die prijzen niet.
[...]
24,99*24 = 599 euro.
Gamepass ultimate = 15 euro per maan, * 24 maanden = 360 euro.
599-360= 239 euro
Je betaald dan in feite 239 euro voor de console, terwijl adviesprijs 299 euro is. Wat mis ik hier?
Wom schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:19:
@Gropah , je moet het linkje naar het andere topic nog toevoegen
Overigens gok ik op een releaseprijs van 799 euro, inclusief 6 maanden Game Pass Ultimate.
Eens zien hoe ver ik er naast ga zitten bij de release
:fill(white):strip_exif()/f/image/yRmia00UhxXefxJ2I9bSqLNd.png?f=user_large)
Xbox All Access will be available in the following countries this holiday:
Australia at Telstra
Canada at EB Games
Denmark at Elgiganten
Finland at Gigantti
France at FNAC
New Zealand at Spark
Norway at Elkjøp
Poland at Media Expert
South Korea at SK Telecom
Sweden at Elgiganten
UK at GAME and Smyths Toys
United States at Best Buy, GameStop, Target, Microsoft Store, and Walmart
https://news.xbox.com/en-...2-countries-this-holiday/
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
@HollovVpo1nt Dit inderdaad, vaste inkomsten over een langere periode zijn altijd goed voor de cijfers van een bedrijf. Nu zijn ze zeker dat je bij ze blijft en kunnen ze de volle(re) prijs rekenen voor ultimate. Genoeg mensen die maximaal gebruik hebben gemaakt van de Gamepass voor een euro actie en zo nog jaren gamepass hebbenv oor een stuk minder dan de normale prijs.uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:08:
[...]
Niets volgens mij, het is gewoon een goede deal en ze hebben inkomsten voor de komende 2 jaar.
MRE-Inc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:57:
De officiele van het XBox twitter account:
[Afbeelding]
[Twitter]

Nu alleen nog wachten op nieuws over 12 maanden gold
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verwijderd
Dat had ik ook verwacht, totdat de presentatie van NVIDIA kwam. Daarna had ik verwacht dat het 449 zou zijn. Qua GPU verwacht ik namelijk dat de Series X op z'n best gelijk zal zijn met een 3060, en dat zijn kaarten die waarschijnlijk rond de 350,- gaan kosten..BlazeMuis schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:10:
Ik had €600 klaar liggen voor de Xbox Series X, €100 over is niet slecht
Wat zou de reden zijn voor PS om onder deze prijs te zitten? Hun marktaandeel is vrij sterk en de meeste gamers zullen de overstap niet maken denk ik, die blijven vaak 'trouw' aan Sony of Microsoft. Los van de discussie over persoonlijke voorkeuren, daar hoeven wij het niet over te hebben. Het gaat mij meer over de opmerking die ik vaak voorbij zie komen dat Xbox per se onder de prijs van PS wilt zitten, verwachten jullie dat PS onder de 499 zal gaan zitten en er zo echt een 'prijs oorlog' zal ontstaan?
Kun je nog niet zeggen. De ineens gepresenteerde dubbele hoeveelheid cores van de 3000 series zijn ook niet echt dubbel zoveel cores. De cores kunnen 2 fp32 berekeningen uitvoeren, maar de vraag of die ook 2x zo snel zijn als 2 echte cores. Beetje hyperthreading met een gpu. De tflops waar nvidia mee adverteert lijken mij vertekend. Eerst maar eens echte benchmarks afwachten. Daarnaast... een console is meer dan alleen een gpu natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:29:
[...]
Dat had ik ook verwacht, totdat de presentatie van NVIDIA kwam. Daarna had ik verwacht dat het 449 zou zijn. Qua GPU verwacht ik namelijk dat de Series X op z'n best gelijk zal zijn met een 3060, en dat zijn kaarten die waarschijnlijk rond de 350,- gaan kosten..
Anyway, mooie prijs voor een dikke console! Zelf een PlayStation man, dus hopelijk gaat die onder de Series X zitten. Koop ik nog een series S voor de gamepass, dat is wel erg interessant namelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 09-09-2020 16:37 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Gaat Sony niet doen. Althans, niet met de 'disc version'. Die zal denk ik gewoon gelijk geprijsd zijn.Blaauw87 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:31:
Zooooo hé, prima prijs en tof dat EA ook onderdeel gaat zijn van Gamepass. Tof dat het maximaal 499 zal zijn, acceptabele prijs wat mij betreft.
Wat zou de reden zijn voor PS om onder deze prijs te zitten? Hun marktaandeel is vrij sterk en de meeste gamers zullen de overstap niet maken denk ik, die blijven vaak 'trouw' aan Sony of Microsoft. Los van de discussie over persoonlijke voorkeuren, daar hoeven wij het niet over te hebben. Het gaat mij meer over de opmerking die ik vaak voorbij zie komen dat Xbox per se onder de prijs van PS wilt zitten, verwachten jullie dat PS onder de 499 zal gaan zitten en er zo echt een 'prijs oorlog' zal ontstaan?
Het zal wel interessant zijn hoe groot het verschil gaat zijn tussen de 'digital only' PS5 en de XSS.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik denk het ook, maar zeg nooit nooit. Sony en microsoft hebben oneindig geld. Zet de PS5 voor €399 in de markt, de DE voor €299-€349 en ze verkopen als zoete broodjes. Verlies op de console pakken ze we terug aan software en lidmaatschappen.Rossi46 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:37:
[...]
Gaat Sony niet doen. Althans, niet met de 'disc version'. Die zal denk ik gewoon gelijk geprijsd zijn.
Het zal wel interessant zijn hoe groot het verschil gaat zijn tussen de 'digital only' PS5 en de XSS.
Verschil tussen de XSS en DE is echt enorm. De DE heeft 2,5x de gpu kracht. Net het verschil tussen de pro en ps5 of one x en series x (architectuur verschillen daargelaten, maakt ook veel verschil).
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 09-09-2020 16:40 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Ik ben er wel uit. Hier komt een Series X in huis. Paar uitstapjes gemaakt recentelijk, maar uiteindelijk toch het beste gevoel bij de Xbox.Zelfs deze generatie voor mij de beste console (vanaf de revisies) en ik heb het idee dat ze bij de volgende generatie alleen maar sterker worden omdat ze leren van de fouten.
Kijken of ik binnenkort een pre-order kan plaatsen bij een van de grote retailers.
Verwijderd
Ik verwacht niet dat de Series X sneller is dan de 2080TI, dus we moeten een kaart hebben die zich daar onder zal positioneren qua prestaties: de 3060.Hulleman schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:36:
[...]
Kun je nog niet zeggen. De ineens gepresenteerde dubbele hoeveelheid cores van de 3000 series zijn ook niet echt dubbel zoveel cores. De cores kunnen 2 fp32 berekeningen uitvoeren, maar de vraag of die ook 2x zo snel zijn als 2 echte cores. Beetje hyperthreading met een gpu. De tflops waar nvidia mee adverteert lijken mij vertekend. Eerst maar eens echte benchmarks afwachten. Daarnaast... een console is meer dan alleen een gpu natuurlijk.
Anyway, mooie prijs voor een dikke console! Zelf een PlayStation man, dus hopelijk gaat die onder de Series X zitten. Koop ik nog een series S voor de gamepass, dat is wel erg interessant namelijk.
Blijven claims van nvidia dat de 3070 2080ti performance levert. Vergeet niet dat de 3070 “maar” 8gb geheugen heeft. Consoles hebben daar een voorsprong. Die 8gb gaat een 3070 mogelijk nekken op 4K ultra in nieuwere games, waardoor een 2080ti zomaar sneller kan zijn.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:40:
[...]
Ik verwacht niet dat de Series X sneller is dan de 2080TI, dus we moeten een kaart hebben die zich daar onder zal positioneren qua prestaties: de 3060.
Nu kon ik hem bij Game Mania verkopen voor bijna het aankoopbedrag (wat ik destijds heb betaald). Net ingeleverd. Krijg ik vijf minuten geleden al een telefoontje dat ze hem niet in kunnen nemen omdat de garantiezegel verbroken is (had eerlijk gezegd dat ik heb had geupgraded).
Erg jammer. Wat ik ook een beetje raar vond (als in: dat het niet op de website stond, de beredenering erachter snap ik wel) is dat ik cash maar 2/3e van de waardebonprijs (150 euro) kon krijgen. Dat stond niet op de website vermeld dus ik kwam oorspronkelijk voor de 150 euro cash.
Naja. Dan maar via MP of Tweakers verkopen.
Zie mijn opmerking over 'oneindig geld' onder het artikel op de frontpage. Korte samenvatting: Sony en Microsoft hebben zeker niet oneindig geld. Iedere divisie moet uiteindelijk gewoon z'n eigen broek op houden. Onder kostprijs verkopen kan, maar heeft serieuze funding gevolgen. Zeker bij de aantallen van de PS5.Hulleman schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:38:
[...]
Ik denk het ook, maar zeg nooit nooit. Sony en microsoft hebben oneindig geld. Zet de PS5 voor €399 in de markt, de DE voor €299-€349 en ze verkopen als zoete broodjes. Verlies op de console pakken ze we terug aan software en lidmaatschappen.
Verschil tussen de XSS en DE is echt enorm. De DE heeft 2,5x de gpu kracht. Net het verschil tussen de pro en ps5 of one x en series x (architectuur verschillen daargelaten, maakt ook veel verschil).
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Gelezen. Natuurlijk moet er geld verdient worden, maar ze kunnen wat leiden om een bepaalde tactiek na te jagen. Verkoop je console met verlies, trek veel klanten en verkoop ze software, ingame aankopen en vooral lidmaatschappen. De markt is anders dan ten tijde van de PS4/one x launch.Rossi46 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:51:
[...]
Zie mijn opmerking over 'oneindig geld' onder het artikel op de frontpage. Korte samenvatting: Sony en Microsoft hebben zeker niet oneindig geld. Iedere divisie moet uiteindelijk gewoon z'n eigen broek op houden. Onder kostprijs verkopen kan, maar heeft serieuze funding gevolgen. Zeker bij de aantallen van de PS5.
Het geheugen is ook echt fors minder snel. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken met het streamen van assets. Bij de huidige gen echt om te janken. De trage I/O zorgt zelfs voor framedrops. Al zal de SSD hier een hoop goed in maken.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:59:
Cpu is dus niet helemaal hetzelfde.
Als het aantal consoles dat je kunt verkopen kleiner is dan het aantal consumenten die de console willen kopen hoef je niet bewust lager te zitten. Daarnaast is er wel sprake van de wet van de grote getallen.Hulleman schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:06:
[...]
Gelezen. Natuurlijk moet er geld verdient worden, maar ze kunnen wat leiden om een bepaalde tactiek na te jagen. Verkoop je console met verlies, trek veel klanten en verkoop ze software, ingame aankopen en vooral lidmaatschappen. De markt is anders dan ten tijde van de PS4/one x launch.
Stel je verkoopt je console met 100 euro verlies. En die console gaat in een jaar 10 miljoen keer over de plank. Dan heb je het over 1 miljard. Mag je veel games en abbo's gaan verkopen wil je dat goed maken, terwijl dat niet direct noodzakelijk is.
Vooral het switchen tussen de games vind ik wel indrukwekkend te noemen. Goed te zien ook dat die 120FPS op de XSS ook erg stabiel is. En dat allemaal in zo'n klein doosje.Martinspire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:25:
Deze is ook nieuw:
[YouTube: Inside the Xbox Series S]
Ook wat plaatjes van de binnenkant dus
Dit is imo de belangrijkste video van vandaag. Laat veel techniek zien!
En beelden van games die er toch ook op de S prima uit zien

/f/image/SZLGJ4hzi8CSGEjIFuUICpHI.png?f=fotoalbum_large)
Precies. De impact van het weglaten van een optische poort van 2 euro kostprijs loopt al in de miljoenen. Plus dat als je de prijs verlaagt je potentieel minder omzet behaald, wat je cashflow aantast wat weer zorgt dat investeringen voor de toekomst lastiger worden. Zowel Sony als MS weten heel goed wat ze wel en niet kunnen op dat vlak.uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:10:
[...]
Als het aantal consoles dat je kunt verkopen kleiner is dan het aantal consumenten die de console willen kopen hoef je niet bewust lager te zitten. Daarnaast is er wel sprake van de wet van de grote getallen.
Stel je verkoopt je console met 100 euro verlies. En die console gaat in een jaar 10 miljoen keer over de plank. Dan heb je het over 1 miljard. Mag je veel games en abbo's gaan verkopen wil je dat goed maken, terwijl dat niet direct noodzakelijk is.
[ Voor 33% gewijzigd door Wom op 09-09-2020 17:13 ]
Heb zelf als Xbox Game Pass voor de PC, dus als ik die upgrade naar Ultimate krijg ik er ook nog EA Play bij en ben je voor de komende twee jaar helemaal het baasje.
Geen geklooi met schijfjes ook.
Klopt, maar het verschilt slechts 200 Mhz. De GPU van de S daarentegen is significant langzamer dan de versie in de X.Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:59:
Cpu is dus niet helemaal hetzelfde.
Cpu is dus iets lager geclockt. En geheugen is wel serieus stuk trager. Zeer benieuwd wat digital foundry ons gaat vertellen. En zeer benieuwd over aantal jaar als spellen dus zwaarder worden omdat crossgen gedropt is hoe de xss de games dan draait. 4tflops en 10gb ram met die snelheden is wel aan de lage kant denk ik. Maar laat me graag verrassen. De teardown was wel netjes gedaan en de beelden van gameswitchen erg netjes. Prijzen zijn ook zeer netjes te noemen. Dus ja benieuwd hoe dit uitpakt.
Hopelijk word de xss niet een bottleneck voor xsx.
https://news.xbox.com/en-...-s-launching-november-10/
Waarom is dit interessant? Als je bijvoorbeeld een LG CX of C9 hebt, dan kan je in dolby vision het HDR beeld automatisch laten aanpassen op het omgevingslicht. Dit is een erg fijne feature die ik altijd gebruik voor films en series, maar alleen werkt in DV en dus nog niet in games. Hopelijk komt daar verandering in!Plus: Dolby Vision support for gaming will come first to our next-gen Xbox consoles in 2021
Ik begrijp het design van de Series S niet goed. Waarom moet er zo'n groot ventilatierooster aan de zijkant zitten, en waarom heeft de Series X dat niet?MRE-Inc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:57:
De officiele van het XBox twitter account:
[Afbeelding]
En kon Microsoft niet simpelweg een kleinere variant van de Series X maken, nu lijken het twee consoles van een verschillende generatie
Klinkt goed inderdaad. Het enige dat ik echt opvallend vind is de kleinere SSD voor een 'all digital' console. Ik snap het vanuit kostenperspectief wel, want de SSD drukt ongetwijfeld zwaar op de totale kosten. Maar dit duidt er wellicht ook op dat spellen voor de komende generatie ook echt niet groot zullen worden. Sowieso hoeft de series S de 4k textures al niet te installeren..., maar ik ben ook wel benieuwd of de spellen echt kleiner worden doordat assets niet meer gedupliceerd hoeven te worden. De keuze voor een kleinere SSD voor de series S geeft mii in ieder geval wel hoopNLxAROSA schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:15:
Ligt het aan mij of is de Series S gewoon een hele goede deal? 300 euro voor 1440p voor next gen games en datzelfde of 4k voor current gen games? Raytracing ook inbegrepen las ik.
Heb zelf als Xbox Game Pass voor de PC, dus als ik die upgrade naar Ultimate krijg ik er ook nog EA Play bij en ben je voor de komende twee jaar helemaal het baasje.
Geen geklooi met schijfjes ook.
Nu moet je dus snel die 220 dollar kostende uitbreiding kopen en dan ben je nog meer kwijt dan de xsx. Dus ergens is de xsx de betere keuze.nioz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:24:
[...]
Klinkt goed inderdaad. Het enige dat ik echt opvallend vind is de kleinere SSD voor een 'all digital' console. Ik snap het vanuit kostenperspectief wel, want de SSD drukt ongetwijfeld zwaar op de totale kosten. Maar dit duidt er wellicht ook op dat spellen voor de komende generatie ook echt niet groot zullen worden. Sowieso hoeft de series S de 4k textures al niet te installeren..., maar ik ben ook wel benieuwd of de spellen echt kleiner worden doordat assets niet meer gedupliceerd hoeven te worden. De keuze voor een kleinere SSD voor de series S geeft mii in ieder geval wel hoop
Waarom moet dat?v8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:26:
[...]
Nu moet je dus snel die 220 dollar kostende uitbreiding kopen en dan ben je nog meer kwijt dan de xsx. Dus ergens is de xsx de betere keuze.
In de basis is de cooling setup juist gelijk aan die van de Series X, waarbij de gaten in de zijkant er waarschijnlijk ook deels zijn om te voorkomen dat er te snel oververhitting plaatsvind als er iets op de grote fan ligt.XWB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:23:
[...]
Ik begrijp het design van de Series S niet goed. Waarom moet er zo'n groot ventilatierooster aan de zijkant zitten, en waarom heeft de Series X dat niet?
En kon Microsoft niet simpelweg een kleinere variant van de Series X maken, nu lijken het twee consoles van een verschillende generatie
/f/image/UmmsnllEiDIdPUfGLepFkJ5g.png?f=fotoalbum_large)
Moet is misschien verkeerd woord. Maar 512gb minus os is niet heel veel dus je zal snel vol staan. Of je koopt de 220 dollar uitbreiding van 1tb of je haalt een externe ssd en gaat spellen swappen. Maar zeker gezien het alleen digitaal is ga je snel door je opslag heen.
Begrijp ik je weer niet. Er is geen verschil tussen fysiek of digitaal. In beide gevallen staat de game op de SSD.v8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:29:
[...]
Moet is misschien verkeerd woord. Maar 512gb minus os is niet heel veel dus je zal snel vol staan. Of je koopt de 220 dollar uitbreiding van 1tb of je haalt een externe ssd en gaat spellen swappen. Maar zeker gezien het alleen digitaal is ga je snel door je opslag heen.
Ondanks dat ik voor de xsx ga, snap ik de gedoe rondon de opslag niet. Ik speel nooit 5 games tegelijkertijd. Laatst zat de 1tb ook vol, en kon zo 5 games a 70 gb weggooien omdat ik ze afgelopen 6mnd niet had gespeeld.v8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:26:
[...]
Nu moet je dus snel die 220 dollar kostende uitbreiding kopen en dan ben je nog meer kwijt dan de xsx. Dus ergens is de xsx de betere keuze.
Daarnaast verwacht ik dat binnen een half jaar een daling van prijzen van de uitbreiding. Nu nog is er een monopolie en wie weet dat andere fabrikanten het ook gaan produceren.
Waar heb je dat lijstje vandaan?
Wel frappant dat de XSS ook een gesplitste memory set-up heeft. Had ik niet verwacht.
Whoops, bron vergeten. Hier vandaan: https://twitter.com/tomwarren/status/1303707731304550401Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:35:
[...]
Wel frappant dat de XSS ook een gesplitste memory set-up heeft. Had ik niet verwacht.
Het gaat om de kleinere SSD van de Series S vs Series X.L23 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:30:
[...]
Begrijp ik je weer niet. Er is geen verschil tussen fysiek of digitaal. In beide gevallen staat de game op de SSD.
Als je meer opslag wil, is het wellicht een betere deal om in een keer voor de Series X te gaan: veel betere prestaties en dubbele SSD.
Edit: Als spellen niet te groot worden dan moet je met 512gb volgens mij prima uit de voeten kunnen trouwens. Series S doelgroep is waarschijnlijk ook niet de groep die alles koopt wat los en vast zit.
[ Voor 19% gewijzigd door nioz op 09-09-2020 17:38 ]
wel raar dat er onder die SSD uitbreiding van de Series S staat "matches internal storage exactly"Wom schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:36:
[...]
Whoops, bron vergeten. Hier vandaan: https://twitter.com/tomwarren/status/1303707731304550401
En is die laatste 2 GB van die RAM niet heel erg traag? Het verschil met de SX is 5 keer...
[ Voor 65% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-09-2020 17:39 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat is al bekend sinds, vergeef me als ik ernaast zit, de eerste show waar ze hem lieten zien.Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:35:
[...]
Er zit achterop een speciale interface die direct op dezelfde bus als de interne storage plugged.ArthurMorgan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:37:
[...]
wel raar dat er onder die SSD uitbreiding van de Series S staat "matches internal storage exactly"
Er is geen snelheidsverlies in de interface.
De SSD zelf is ook van dezelfde architectuur als internal.
[ Voor 39% gewijzigd door PepieNL op 09-09-2020 17:42 ]
Ik begrijp jouw reactie op mijn bericht ook niet. Ik begrijp prima hoe de consoles werkennioz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:36:
[...]
Het gaat om de kleinere SSD van de Series S vs Series X.
Als je meer opslag wil, is het wellicht een betere deal om in een keer voor de Series X te gaan: veel betere prestaties en dubbele SSD.
Ja, als je gemak wil dan zou ik inderdaad voor de Xbox Series X gaan. Maar gamen op een Xbox Series S kan zonder problemen. Een 220 dollar kostende externe opslag kopen moet niet.
Misschien zie ik meer problemen erin dan er zijn. Weet niet of disc install sneller is dan downloaden. Anders kun je met xsx daarvoor kiezen waar xss alleen download heeft. En wil je meer dan zeg 5a6 games kom je dus uit bij 220 dollar ssd uitbreiding en dan ben je dus duurder uit dan de 1tb xsx. Dat is wat ik bedoel.L23 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:30:
[...]
Begrijp ik je weer niet. Er is geen verschil tussen fysiek of digitaal. In beide gevallen staat de game op de SSD.
Ik verwacht niet snel dat andere fabrikanten ook gaan produceren. Microsoft en Sony hebben niet voor niets een partnerschap aangegaan met seagate.FireBladeX schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:32:
[...]
Ondanks dat ik voor de xsx ga, snap ik de gedoe rondon de opslag niet. Ik speel nooit 5 games tegelijkertijd. Laatst zat de 1tb ook vol, en kon zo 5 games a 70 gb weggooien omdat ik ze afgelopen 6mnd niet had gespeeld.
Daarnaast verwacht ik dat binnen een half jaar een daling van prijzen van de uitbreiding. Nu nog is er een monopolie en wie weet dat andere fabrikanten het ook gaan produceren.
Ik heb wel meerdere games erop staan en heb zeerzeker niet genoeg aan 1 TB. Bij mij ligt het gewoon aan de situatie wat ik game. De ene keer met andere wat sportgames, de andere keer een rpg enz enz.
De 1 TB opslag komt er het liefst 10 november ook meteen bij. Ik ben nu aan het rondkijken voor nog een externe goede HDD. Seagate heeft ook een 2 GB ssd game drive voor de Xbox maar vrij prijzig (338 euro)
je kan games zonder problemen verwijderen als je ze uitgespeeld hebt en later weer downloaden. Ook kan je ze in de tussentijd op een externe hdd zetten.v8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:40:
[...]
Misschien zie ik meer problemen erin dan er zijn. Weet niet of disc install sneller is dan downloaden. Anders kun je met xsx daarvoor kiezen waar xss alleen download heeft. En wil je meer dan zeg 5a6 games kom je dus uit bij 220 dollar ssd uitbreiding en dan ben je dus duurder uit dan de 1tb xsx. Dat is wat ik bedoel.
Maar dan heb je dus alwel weer 1.5 TB ipv de 1 van de XSXv8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:40:
[...]
Misschien zie ik meer problemen erin dan er zijn. Weet niet of disc install sneller is dan downloaden. Anders kun je met xsx daarvoor kiezen waar xss alleen download heeft. En wil je meer dan zeg 5a6 games kom je dus uit bij 220 dollar ssd uitbreiding en dan ben je dus duurder uit dan de 1tb xsx. Dat is wat ik bedoel.
Maar ik ben het wel met je eens dat als je niet genoeg hebt aan die 500 je beter voor de XSX kunt gaan. Zelf heb ik genoeg aan 500 in elk geval. (dat zeg ik wel.... maar MS flightsimulator.....)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Klopt maar als je dus meerdere games tegelijk speelt dan moet je dus of downloaden/installeren of swappen van externe naar intern. Begrijp me niet verkeerd, ik ben van plan met de ps5 zelf ook een 1tb ssd via usb eraan te hangen en games over swappen. Hou wel van meer games geïnstalleerd hebben om te spelen, en zou zelfde doen met een mogelijke xss of xsx. Maar kan me voorstellen als je dat "gedoe" niet wilt dan is een xsx betere koop met direct 1tb ssd ipv slechts 512.L23 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:42:
[...]
je kan games zonder problemen verwijderen als je ze uitgespeeld hebt en later weer downloaden. Ook kan je ze in de tussentijd op een externe hdd zetten.
Klopt maar heb je wel een "mindere" console voor. Ik zou toch eerder dan de xsx nemen en dan mogelijk kleine externe ssd eraan voor de kleinere games swappen. Maar ieder voor zich uiteraard. Maar mijn uitdrukking van moeten was idd verkeerd niks moet.ArthurMorgan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:44:
[...]
Maar dan heb je dus alwel weer 1.5 TB ipv de 1 van de XSX
Maar ik ben het wel met je eens dat als je niet genoeg hebt aan die 500 je beter voor de XSX kunt gaan. Zelf heb ik genoeg aan 500 in elk geval. (dat zeg ik wel.... maar MS flightsimulator.....)
[ Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 09-09-2020 17:48 ]
Ik kan me voorstellen dat iedereen op een andere manier games speelt. Ik zelf speel liever niet teveel games door elkaar. Dus zou aan 5 games max geïnstalleerd meer dan genoeg hebben. En anders valt het ook wel te plannen dat ik ruimte vrij maak voor een game die ik van plan ben binnenkort te gaan spelen. Het heeft wat mij betreft echt met gemak maken. Ga je voor gemak en wil je 1TB dan zou ik sowieso gelijk voor de Xbox Series X gaan. Maar voor de mensen die de Xbox Series S prima vinden denk ik dat ze prima overweg kunnen met 512GB. En anders sluiten ze nog een goedkope hdd aan om snel games te wisselen.v8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:44:
[...]
Klopt maar als je dus meerdere games tegelijk speelt dan moet je dus of downloaden/installeren of swappen van externe naar intern. Begrijp me niet verkeerd, ik ben van plan met de ps5 zelf ook een 1tb ssd via usb eraan te hangen en games over swappen. Hou wel van meer games geïnstalleerd hebben om te spelen, en zou zelfde doen met een mogelijke xss of xsx. Maar kan me voorstellen als je dat "gedoe" niet wilt dan is een xsx betere koop met direct 1tb ssd ipv slechts 512.
Ik ben benieuwd naar hoe de Xbox Series S presteert. Ik verwacht dat je niet tot nauwelijks verschil gaat zien met een Xbox Series X als je nog geen 4KTV hebt. Van een "mindere" console zou ik niet spreken. Ben benieuwd naar vergelijking filmpjes van Digital Foundry.
[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 09-09-2020 17:52 ]
L23 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:49:
[...]
Ik kan me voorstellen dat iedereen op een andere manier games speelt. Ik zelf speel liever niet teveel games door elkaar. Dus zou aan 5 games max geïnstalleerd meer dan genoeg hebben. En anders valt het ook wel te plannen dat ik ruimte vrij maak voor een game die ik van plan ben binnenkort te gaan spelen. Het heeft wat mij betreft echt met gemak maken. Ga je voor gemak en wil je 1TB dan zou ik sowieso gelijk voor de Xbox Series X gaan. Maar voor de mensen die de Xbox Series S prima vinden denk ik dat ze prima overweg kunnen met 512GB. En anders sluiten ze nog een goedkope hdd aan om snel games te wisselen.

Het is gewoon vrij nadelig als je games (opnieuw) moet downloaden als je ze wil spelen. Sommige games speel ik bijvoorbeeld alleen als ik vrienden over de vloer heb. Dan kan ik die op de schijf laten staan of opnieuw downloaden. In het tweede geval vergeet je het vaak te plannen en is je downloadsnelheid een beperkende factor.
Dat jij er op jouw manier van spelen omheen werkt, of zelfs geen last van hebt, is top. Maar ik denk dat het voor velen snel een probleem kan vormen.
Ik denk dat het voor velen geen probleem is. Niet iedereen is Tweaker. En als je wel graag 1TB wil ga je voor de Xbox Series X. Ik zie het probleem zelf ook niet.Tk55 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:56:
@L23
Het is gewoon vrij nadelig als je games (opnieuw) moet downloaden als je ze wil spelen. Sommige games speel ik bijvoorbeeld alleen als ik vrienden over de vloer heb. Dan kan ik die op de schijf laten staan of opnieuw downloaden. In het tweede geval vergeet je het vaak te plannen en is je downloadsnelheid een beperkende factor.
Dat jij er op jouw manier van spelen omheen werkt, of zelfs geen last van hebt, is top. Maar ik denk dat het voor velen snel een probleem kan vormen.
Welkom bij nextgen. Laat die vrienden van jou dan maar een externe SSD kopen met hun games en nemen ze die maar mee als ze bij jou op bezoek komen. Problem solved.Tk55 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:56:
@L23
I know it's been a wait for price, date, pre-order date. Thanks to the community for their support and encouragement :-) Great to see the reactions, really proud of how the team handled the unscripted announce (was supposed to be next week but oh well...). Can't wait for launch. https://t.co/CxXWDVmmNw
— Phil Spencer (@XboxP3) 9 september 2020
Maar ja het is wat het is. 1TB kan ik wel een jaar mee vooruit en hopelijk is er dan een betaalbare uitbreiding.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Daar hebben alle next gen consoles last van.v8power67 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:29:
[...]
Erg hyped voor de XSS hier, al weet ik nog even niet of het de XSX of XSS wordt. Heb hier nog een meer dan prima TV staan maar die is wel 'slechts' 1080p. Wilde in eerste instantie upgraden en gewoon een XSX kopen, maar nu kan ik deze ook gewoon houden en een XSS kopen. Zelfde verhaal, minder kosten, kijk ik over een jaar wel of ik het het waard vind om te upgraden naar 4K en de XSX.
Overigens erg blij met de prijzen van beide consoles. Heel goed van MS om het voortouw te nemen en (we wisten het natuurlijk al een beetje) de XSS is écht een troef, zeker als ze ook zwaar op game pass inzetten. Genoeg mensen die gewoon over een paar maanden de nieuwste AC/FIFA/CoD willen spelen en 300 euro veel eerder zullen neerleggen dan 500+.
[ Voor 24% gewijzigd door Thomas op 09-09-2020 18:27 ]
Als ik ga gamen wil ik niet wachten op een download die eerst afgerond moet worden, zelfs niet met mijn 500Mb/s verbinding. Ik maak nu dan ook veel gebruik van externe storage op mijn consoles. Maar dat is misschien wel een beetje een firstworldproblem
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 09-09-2020 18:27 ]
Onderstaand beelden vanaf de XSS, als ik de video goed interpreteer.
/f/image/VQhQb9v5XG3gBVSPJsUODU7n.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IAsfpZaaZT5dFycu9eu9rTDZ.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt mij logischer dat je eerst moet kijken of je verwacht om te upgraden op korte termijn naar een 4k tv.Thomas schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:25:
Tja, zolang het uitbreidbaar is... Verder: snellere i/o betekent ook veel sneller games verwijderen/downloaden (mits je connectie het toestaat)/installeren.
Erg hyped voor de XSS hier, al weet ik nog even niet of het de XSX of XSS wordt. Heb hier nog een meer dan prima TV staan maar die is wel 'slechts' 1080p. Wilde in eerste instantie upgraden en gewoon een XSX kopen, maar nu kan ik deze ook gewoon houden en een XSS kopen. Zelfde verhaal, minder kosten, kijk ik over een jaar wel of ik het het waard vind om te upgraden naar 4K en de XSX.
Indien je dat namelijk van plan bent is het beter om direct te gaan voor de xsx. Waarom zou je geld spenderen aan de xss om dan vb 6 maand later nog eens 500€ te spenderen aan de xsx waardoor de xss stof zit te vergaren ?
Ben je niet van plan om binnen het jaar of 2 te upgraden naar 4k of ben je van plan om een dedicated gameroom te voorzien met dan dat 1080p scherm dan kun je gerust gaan voor de xss.
Je hoeft niet meteen de duurste externe opslag er bij te kopen.
Als MS een bundel zou aanbieden met 1TB externe opslag en dit €50 goedkoper is dan een losse aanschaf zou ik het overwegen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Kijk, niet mauwen maar gewoon vol op de 4K 60 FPS focussen met uitschieters naar 120 FPS 💪🏼💪🏼💪🏼
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden