Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.643 views

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:16:
Het is gisteren trouwens allemaal wel erg snel gegaan zo via twitter, had dit eerder via een show verwacht van Microsoft. Maar Ik hoop wel dat ze de XSX ook op de 10e uitbrengen en niet pas maanden later :)
Kan me niet voorstellen dat ze het paradepaardje op een later moment gaan uitbrengen.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 23:04
G_Dragon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:16:
Het is gisteren trouwens allemaal wel erg snel gegaan zo via twitter, had dit eerder via een show verwacht van Microsoft. Maar Ik hoop wel dat ze de XSX ook op de 10e uitbrengen en niet pas maanden later :)
Nu weet je het natuurlijk nooit 100% zeker maar het heeft er alle schijn van dat deze leak niet zo gepland was. Of het is echt één grote façade, you never know :+

Maar dit draadje op Twitter vat het wel ongeveer goed samen, de socials van Microsoft/Xbox hebben dit goed opgepakt en kunnen ombuigen naar een interessante dag met reveals.

https://twitter.com/Juice.../1303406007541002248?s=19

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 15:49
Finraziel schreef op woensdag 9 september 2020 @ 06:36:
[...]

En een rx560 is veel zwakker dan een xss hoor... Volgens mij minstens vergelijkbaar met een 580.
[...]
ik ben bewust aan de lage kant gaan zitten om worst case scenario voor Xbox te tonen. En omdat als je een losse video kaart koopt die zijn eigen geheugen heeft terwijl de xbox geheugen deelt met de CPU en ik dat al los op het boodschappenlijstje had geplaatst.

in realiteit denk ik dat je je PC flink boven de console moet speccen omdat de consoles nu eenmaal beter geoptimaliseerd zijn.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 15:49
G_Dragon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:32:
Als die 1 TB expansion zo duur ( rond de €200 ) word wacht ik wel even tot ik voor die prijs een grotere kan kopen, voor 80 euro had hem wel gehaald. Zolang ik de Xbox 360 en Xbox One games gewoon kan spelen van mijn externe Seagate HDD en Samsung T5 1TB heb ik ruimte genoeg voor lange tijd.
Dus de 0.5TB extra ruimte van de series X is al 100 euro "waard".
Maar hier zitten natuurlijk de enthusiasts waar de X voor bedoeld is, dus het is preken voor eigen parochie hier.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:17
shoombak schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:49:
[...]

Kan me niet voorstellen dat ze het paradepaardje op een later moment gaan uitbrengen.
Bij mijn Xbox one kreeg ik op launch dag Gratis FIFA. Ik verwacht dat er dit keer ook wel iets bij gaat zitten om Halo te compenseren. Het trekt mensen makkelijker over de streep.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18

Wom

Benieuwd of we ook een uitgebreide tear down gaan krijgen van de Series S, zoals we dit hebben gezien met de Series X.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
maxtrash schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:55:
[...]

Dus de 0.5TB extra ruimte van de series X is al 100 euro "waard".
Maar hier zitten natuurlijk de enthusiasts waar de X voor bedoeld is, dus het is preken voor eigen parochie hier.
Dat is inderdaad veel geld voor 0.5TB

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• joneboon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 16:29
justifire schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:40:
[...]

Amazon Duitsland >:)
Was netjes op release binnen, de bestelling bij Microsoft zelf kwam een dag later binnen |:(
Xbox One X destijds bij Mediamarkt besteld, kon ik netjes afhalen op release, maar lagen er maar drie achter de balie met een hele stapel pre-orders :X
Jah, vandaar een beetje mijn vraag, het liefste koop je natuurlijk gewoon bij Microsoft. Maar zij hebben wellicht minder ervaring met grote partijen orders, niet zoals Bol of Amazon.

Goed nu wil ik ook niet zeuren over 1 dag natuurlijk (liever ook geen Amazon). Heb hier wel een GameMania in de buurt, die houden zich wellicht wel goed aan de release datum.

• shoombak
  • Niet online
mobygo76 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:59:
[...]

Bij mijn Xbox one kreeg ik op launch dag Gratis FIFA. Ik verwacht dat er dit keer ook wel iets bij gaat zitten om Halo te compenseren. Het trekt mensen makkelijker over de streep.
3 maanden gamepass? FIFA was destijds ook al uit, alleen optimized voor de nieuwe generatie. Net als nu weer gaat gebeuren met andere games, dus ik verwacht genoeg bundle mogelijkheden.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

G_Dragon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:04:
[...]

Dat is inderdaad veel geld voor 0.5TB
De X is ook veel sneller dan de S, he.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fireshade schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:09:
[...]

De X is ook veel sneller dan de S, he.
Dat is zeer twijfelachtig. Het is aannemelijk dat de S op 1080(1440?) dezelfde mogelijkheden heeft als de X op 4k. De processor is waarschijnlijk gewoon dezelfde. En op deze manier voorkom je ook dat games worden tegengehouden door de S.

[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-09-2020 09:12 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:30

Nogne

>.<

ArthurMorgan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:11:
[...]

Dat is zeer twijfelachtig. Het is aannemelijk dat de S op 1080(1440?) dezelfde mogelijkheden heeft als de X op 4k. De processor is waarschijnlijk gewoon dezelfde. En op deze manier voorkom je ook dat games worden tegengehouden door de S.
Hoezo is dat twijfelachtig, de S is niet in staat om de games in 4K te renderen de X wel. Dus nee is niet twijfelachtig.

Alleen los van de resolutie zullen alle games wel hetzelfde functioneren.

PS/XBL: Nogne

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
Nogne schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:17:
[...]

Hoezo is dat twijfelachtig, de S is niet in staat om de games in 4K te renderen de X wel. Dus nee is niet twijfelachtig.

Eens. Ik denk dat MS dat ook wel duidelijk gaat maken. Natuurlijk is de X de (veel) betere console, de meerprijs is er echt niet voor de show.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het verschil tussen sneller en krachtiger ;)

offtopic:
Zie het als een begrensde porche op 160km/u vs een auto die maximaal 160km/u kan. De porche is niet sneller maar wel veel krachtiger. Bij de X krijg je een betere prestatie op grafisch gebied. Echter qua prestaties is dat gelijk aan wat de S op 1080 geeft.

Nog sterker, de One X kan wel 4k aan, maar is en minder krachtig en minder snel dan de Series S.

[ Voor 14% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-09-2020 09:24 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nogne schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:17:
[...]

Die aanname lijkt me wat snel? Games die raytracing vereisen en op de XSX daar 10TF voor nodig hebben op 4K, gaan dus niet uit de voeten kunnen met 4TF op 1440p op de XSS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nogne

Nogne

>.<

ArthurMorgan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:22:

offtopic:
Zie het als een begrensde porche op 160km/u vs een auto die maximaal 160km/u kan. De porche is niet sneller maar wel veel krachtiger. Bij de X krijg je een betere prestatie op grafisch gebied. Echter qua prestaties is dat gelijk aan wat de S op 1080 geeft.
De X is in staat om sneller de grafische berekeningen te doen omdat die krachtiger is, daardoor heeft die een output van 4K en de S is iets minder snel want de GPU is minder krachtig en heeft daardoor een 1440p output :+

• ArthurMorgan
  • Niet online
Nogne schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:24:
[...]

De X is in staat om sneller de grafische berekeningen te doen omdat die krachtiger is, daardoor heeft die een output van 4K en de S is iets minder snel want de GPU is minder krachtig en heeft daardoor een 1440p output :+
Laatste post van mijn kant hierover.

Omdat hij meer berekeningen moet doen, is hij mijns inziens niet sneller dan de S omdat hij even snel klaar is ;)

Maar goed, het is vooral een semantische discussie en dus niet heel erg relevant. Ik snap wat je bedoelt en dat je het anders benoemt. Maar uiteindelijk zijn we het over het resultaat gewoon eens ;)

• Nogne

Nogne

>.<

MAX3400 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:23:
[...]

Die aanname lijkt me wat snel? Games die raytracing vereisen en op de XSX daar 10TF voor nodig hebben op 4K, gaan dus niet uit de voeten kunnen met 4TF op 1440p op de XSS.
Daarom zal je zien dat ene game in 1080p draait, de andere in 1440p. En bij de X weer in 4K 30fps.

En zo zal je nog wat combinaties hebben, niet alles zal in 1440p/60fps draaien.

• MAX3400

MAX3400

ArthurMorgan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:22:

offtopic:
Zie het als een begrensde porche op 160km/u vs een auto die maximaal 160km/u kan. De porche is niet sneller maar wel veel krachtiger.
Met een beetje pech zelfs dat niet; de Porsche loopt bij 160km/h in een ander toerengebied en heeft op dat moment veeeeel minder vermogen nodig. Qua raw output is dus de gewone auto op dat moment krachtiger bezig en dus benut je de mogelijkheden / centen die erin gestoken zijn.

Zelfde discussie soms met "CPU's"; ja, mijn CPU staat op 86%. Nou, dat is dan mooi stom want je hebt dus 14% over waarvoor je wel "extra" betaald hebt :)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Goh.. Als Phil Spencer nu toch eens de koppen bij elkaar steekt en de Series S gebruikt als excuus dat dit de nieuwe base console voor de nieuwe Halo is... :9B

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:59
justifire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:29:
[...]

Als ze er drie maanden gamepass bij doen, zie ik heel wat van deze consoles onder de boom liggen :)
Gamepass is voor de huis-tuin-en-keuken gamer helemaal niet zo boeiend. Die willen Fifa, COD en AC. Dat soort games zitten niet in gamepass (of zijn er binnen een korte periode weer uit zoals bij Rockstar games).

Gamepass lijkt nu populair omdat het nagenoeg niets kost. Ik moet nog maar zien wat daar van overblijft als het de normals prijs gaat krijgen.

Ik blijf erbij, digital only is een enorme stap. Je kunt dan ook niet meer terug. Natuurlijk wil MS je dolgraag die richting op duwen, maar als consument word je er uiteindelijk niet beter van.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Nogne schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:30:
[...]

Daarom zal je zien dat ene game in 1080p draait, de andere in 1440p. En bij de X weer in 4K 30fps.

En zo zal je nog wat combinaties hebben, niet alles zal in 1440p/60fps draaien.
En het leuke is, voor het gros van de mensen boeit het ook echt niet. Als die maar lekker kunnen gamen.

Dat wij als Tweakers nu toevallig een stelletje pixel-n**kers zijn :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

D-Ed schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:31:
Goh.. Als Phil Spencer nu toch eens de koppen bij elkaar steekt en de Series S gebruikt als excuus dat dit de nieuwe base console voor de nieuwe Halo is... :9B
Haha. Het is erg waarschijnlijk dat Halo: Infitine gemaakt is om 60fps te draaien op die base Xbox One.

[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 09-09-2020 09:38 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:24

justifire

Shut up and squat !!

MAX3400 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:31:
[...]

Met een beetje pech zelfs dat niet; de Porsche loopt bij 160km/h in een ander toerengebied en heeft op dat moment veeeeel minder vermogen nodig. Qua raw output is dus de gewone auto op dat moment krachtiger bezig en dus benut je de mogelijkheden / centen die erin gestoken zijn.

Zelfde discussie soms met "CPU's"; ja, mijn CPU staat op 86%. Nou, dat is dan mooi stom want je hebt dus 14% over waarvoor je wel "extra" betaald hebt :)
Maar de Series X is helemaal geen auto.
Met al die teraflops onder de motorkap is het eerder een straaljager ! :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Rossi46 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:36:
[...]

Gamepass is voor de huis-tuin-en-keuken gamer helemaal niet zo boeiend. Die willen Fifa, COD en AC. Dat soort games zitten niet in gamepass (of zijn er binnen een korte periode weer uit zoals bij Rockstar games).

Gamepass lijkt nu populair omdat het nagenoeg niets kost. Ik moet nog maar zien wat daar van overblijft als het de normals prijs gaat krijgen.

Ik blijf erbij, digital only is een enorme stap. Je kunt dan ook niet meer terug. Natuurlijk wil MS je dolgraag die richting op duwen, maar als consument word je er uiteindelijk niet beter van.
Vind ik een beetje kort door de bocht. De nog onderbelichte waarde van Gamepass is dat alle 15 Xbox Game Studios games vanaf dag 1 uitgebracht zullen worden op Game Pass. En het wordt in de 'mainstream' media al als de Netflix voor games genoemd.

En dat je bij Microsoft als consument niet beter wordt van een digitale toekomst vind ik ook een rare stelling gezien de inspanningen die zij verrichten. Microsoft's digitale aanpak geeft mij als enige van de grote platform eigenaren vertrouwen dat mijn digitaal aangekochte games op volgende generatie Xbox'en (en PC) te spelen zullen zijn zonder aanvullende kosten. Kijk naar:
- Xbox Enhanced Backward Compatibility programma (Je kunt ondersteunde Xbox original games uit de periode 2001-2005 in 4K spelen op de Xbox One X)
- Microsofts Forward Compatibility visie - (Cross Play, Play Anywhere)

Laat ik zo ver gaan als zeggen dat als aankoopprijs niet een drempel was, ik in Microsoft's ecosysteem liever digitaal als fysiek zou kopen.

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:36:
[...]

Goh, uit welk onderzoek blijkt dat de huis-tuin-en-keuken gamer dat helemaal niet zo boeiend vind? Ik denk dat je een belangrijk deel van de (betalende) doelgroep vergeet.. De ouders van die kids die nog niet met COD/FIFA etc bezig zijn.. Die mensen vinden GP juist een uitkomst, die kids raken er aan gewend en tadaa, MS blij met de vaste klanten :9

• Finraziel
  • Nu online
Kenny_026 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:45:
[...]

Het is natuurlijk een stukje maatwerk geweest van seagate want hij is toch snel 50% duurder dan een vergelijkbare nvme drive.

Ik zou nog even wachten voorlopig want dit zal wel snel in prijs dalen als er een grotere afzet mogelijk is.
Is dat zo? Vergeet niet dat Microsoft de snelheid van de SSD garandeert. Het is geen maximum snelheid die je vervolgens niet altijd haalt zoals meestal geadverteerd wordt en zelfs in veel reviews naar voren komt.
De ssd in mijn pc bijvoorbeeld, een Intel 660p, zou 1800 MB/s halen, maar dat lukt hem echt niet altijd. Dat is een absolute best case scenario...
Het is natuurlijk de vraag hoeveel er waar is van de claim van Microsoft, maar puur op specs kun je niet zeggen dat een SSD gelijkwaardig is.

Gamertag: FinrazielNL

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Finraziel schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:54:
[...]

Is dat zo? Vergeet niet dat Microsoft de snelheid van de SSD garandeert. Het is geen maximum snelheid die je vervolgens niet altijd haalt zoals meestal geadverteerd wordt en zelfs in veel reviews naar voren komt.
De ssd in mijn pc bijvoorbeeld, een Intel 660p, zou 1800 MB/s halen, maar dat lukt hem echt niet altijd. Dat is een absolute best case scenario...
Het is natuurlijk de vraag hoeveel er waar is van de claim van Microsoft, maar puur op specs kun je niet zeggen dat een SSD gelijkwaardig is.
Klopt. Veel SSD's verliezen I/O snelheid naarmate ze warmer worden. De Series X SSD is ontworpen om ten alle tijden een I/O snelheid van 2,4 GB/s te garanderen. De I/O snelheid van de Series S SSD is nog niet bekend, maar zou ook 2,4 GB/s moeten zijn m.i. Dat is door Microsoft officieel bevestigd als uitgangspunt.

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 09-09-2020 10:15 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ja ik denk het wel. Seagate lijkt preferred supplier bij Sony en Microsoft. Bij Sony hadden ze ook de officiele gamedrives en nu bij microsoft dus ook weer. Zal denk ik te maken hebben met het feit dat ze bepaalde garanties kunnen afgeven.

De form factor is daarnaast ook afwijkend dus dat zal ook in het kostenplaatje zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Kenny_026 op 09-09-2020 10:07 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:34
D-Ed schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:52:
[...]

Goh, uit welk onderzoek blijkt dat de huis-tuin-en-keuken gamer dat helemaal niet zo boeiend vind? Ik denk dat je een belangrijk deel van de (betalende) doelgroep vergeet.. De ouders van die kids die nog niet met COD/FIFA etc bezig zijn.. Die mensen vinden GP juist een uitkomst, die kids raken er aan gewend en tadaa, MS blij met de vaste klanten :9
Heb, dus dan trek je iets in twijfel en vraag je naar een onderzoek waaruit iets blijkt, en vervolgens doe je zelf een aanname. Zuivere GP subscription inkomsten cijfers zijn er nog niet, omdat dit verweven zit met andere subscriptions in de cijfers. De vraag blijft dus hoeveel van de 10 miljoen abonnees er straks overblijven als men minimaal $10 per maand moet betalen. GP is nog niet de Netflix van games, simpelweg omdat er te weinig content en original content op te vinden is. De belofte is gedaan door Xbox dat dit verbeterd over 2 jaar wanneer de meeste XGS games zullen uitkomen. Belangrijke 3rd party games zoals FIFA, CoD, BF, NBA, MLB, NHL, Madden, GTA enz. komen niet day1 uit op GP, dus voor de massa is er geen goede reden om GP af te sluiten. GP is ook niet nieuw, het bestaat al ruim 2 jaar.

• D-Ed
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:09:
[...]

Heb, dus dan trek je iets in twijfel en vraag je naar een onderzoek waaruit iets blijkt, en vervolgens doe je zelf een aanname. Zuivere GP subscription inkomsten cijfers zijn er nog niet, omdat dit verweven zit met andere subscriptions in de cijfers. De vraag blijft dus hoeveel van de 10 miljoen abonnees er straks overblijven als men minimaal $10 per maand moet betalen. GP is nog niet de Netflix van games, simpelweg omdat er te weinig content en original content op te vinden is. De belofte is gedaan door Xbox dat dit verbeterd over 2 jaar wanneer de meeste XGS games zullen uitkomen. Belangrijke 3rd party games zoals FIFA, CoD, BF, NBA, MLB, NHL, Madden, GTA enz. komen niet day1 uit op GP, dus voor de massa is er geen goede reden om GP af te sluiten. GP is ook niet nieuw, het bestaat al ruim 2 jaar.
Dat doe ik dan ook bewust om aan te tonen dat zijn stelling nogal uit de lucht gegrepen is..

Zoals je zelf aangeeft kunnen we ondertussen zien dat MS de laatste vier jaar flink veel nieuwe studios heeft aangekocht en hebben ze aangegeven dat alle first party titles vanaf dag één in GP komen. Tevens geven verschillende ontwikkelaars aan dat ze via GP juist meer omzet genereren (door de marketing mét GP) dan zonder GP..

Als je al die dingen bij elkaar optelt kun je beter concluderen dat GP voor de ontwikkelaar, MS én de gamer een meerwaarde bied die naar de toekomst alleen maar beter kan worden (Destiny 2 die bij de console release al in GP zit is een mooi voorbeeld)..

Als ik in mijn eigen omgeving kijk zie ik dat veel ouders juist voor een instap Xbox kiezen mét GP (en die doen niet die moeite om alles voor een Euro per maand om te zetten, die koppelen hun cc en gaan door met hun leven).

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Je hebt zeker een goed punt.

Je kan op specs wel een deel zien. Jouw Intel 660p maakt bijvoorbeeld gebruik van QLC (+ SLC cache) wat veel sneller in (write) performance omlaag gaat dan een SSD welke gebruik maakt van SLC of MLC. Een SSD met SLC/MLC is simpelweg duurder dan een TLC/QLC SSD maar is wel veel beter in staat om een constante performance te leveren en hebben doorgaans een langere levensduur (al is dat tegenwoordig niet zo'n groot probleem meer). Daarnaast is niet iedere SSD gelijk qua latency en zit er uiteraard verschil tussen sequentiële en random I/O acties.

offtopic:
Plus MS geeft een garantie dat een deel van de (interne) SSD al cache gebruikt kan worden wat er op wijst dat in ieder geval ~100GB van de interne SSD hoogstwaarschijnlijk geen MLC/TLC/QLC geheugen is.

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 08:25
MAX3400 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:23:
[...]

Inderdaad! Ik vermoed dat naast een verschil in resolutie de graphics van de Series X bijvoorbeeld ‘ultra settings’ worden en op de Series S ‘high settings’. Als het verschil echt 4 vs 12 Tflops wordt hoop ik dat tenminste wel.

Want stel nou dat MS zegt: we willen dat de graphics hetzelfde zijn op Series S en X, maar de Series X doet het op native 4K i.p.v. upscaled 4K (en misschien een verschil in frame rate). Dan is de Series X dus eigenlijk gelimiteerd door de Series S. Want het kan goed zijn dat een developer voor de Series X ook liever upscaled 4K zou willen doen in ruil voor meer geavanceerde graphics dan dat de Series S aankan.

Dit zou ook een verschil creëren met de PS5 die dan meer vrijheid zou hebben om te kiezen tussen resolutie en graphics. Uiteindelijk, voor de meeste consumenten, hebben betere graphics meer impact dan native 4K.

Een ander argument is dat de meeste (alle 1st party) games ook op PC uitkomen en ze dus al vanaf het begin gebouwd worden met grafische instellingen in gedachten.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:59
D-Ed schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:52:
[...]

Huh? Waarom zouden ouders van jonge kinderen Gamepass zo interessant vinden? Dat zijn nou niet echt de consumenten die daarvoor al Xbox Live Gold hadden. Want wees nou eerlijk, de enige reden dat Gamepass zo'n goede start heeft is dat het je momenteel nauwelijks iets extra's kost boven XLG, wat wij toch allemaal al hebben.

Gamepass is geinig als het bijna niets kost. Maar dat is natuurlijk maar tijdelijk. Daarna betaal je het het reguliere bedrag en dan valt het aanbod ineens tegen, omdat de FIFA/COD/etc er allemaal niet in zitten. De games moet je vervolgens digitaal los kopen, maar kun je niet meer verkopen onder je aan een digital only systeem vast zit. En dat is precies waar MS naar toe wilt, maar waar je als consument echt niet beter van wordt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• D-Ed
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:19:
[...]

Huh? Waarom zouden ouders van jonge kinderen Gamepass zo interessant vinden? Dat zijn nou niet echt de consumenten die daarvoor al Xbox Live Gold hadden. Want wees nou eerlijk, de enige reden dat Gamepass zo'n goede start heeft is dat het je momenteel nauwelijks iets extra's kost boven XLG, wat wij toch allemaal al hebben.

Gamepass is geinig als het bijna niets kost. Maar dat is natuurlijk maar tijdelijk. Daarna betaal je het het reguliere bedrag en dan valt het aanbod ineens tegen, omdat de FIFA/COD/etc er allemaal niet in zitten. De games moet je vervolgens digitaal los kopen, maar kun je niet meer verkopen onder je aan een digital only systeem vast zit. En dat is precies waar MS naar toe wilt, maar waar je als consument echt niet beter van wordt.
Euh.. Ik ken zo maar twee gezinnen (drie inclusief dat van ons) die Gamepass wél interessant vinden.. (enerzijds voor de papa's met combinatie voor de kids van 8 tot 12 jaar) dus tja.. En ik ben de enige die de moeite heeft genomen om die Xbox live methode toe te passen..

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ahum, ik vind het prachtig dat jullie over Gamepass willen discussieren, maar willen jullie dat vanaf nu dan wel in het juiste topic doen?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Trishul
  • Laatst online: 14:34
D-Ed schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:18:
[...]

Dat doe ik dan ook bewust om aan te tonen dat zijn stelling nogal uit de lucht gegrepen is..

Zoals je zelf aangeeft kunnen we ondertussen zien dat MS de laatste vier jaar flink veel nieuwe studios heeft aangekocht en hebben ze aangegeven dat alle first party titles vanaf dag één in GP komen. Tevens geven verschillende ontwikkelaars aan dat ze via GP juist meer omzet genereren (door de marketing mét GP) dan zonder GP..

Als je al die dingen bij elkaar optelt kun je beter concluderen dat GP voor de ontwikkelaar, MS én de gamer een meerwaarde bied die naar de toekomst alleen maar beter kan worden (Destiny 2 die bij de console release al in GP zit is een mooi voorbeeld)..

Als ik in mijn eigen omgeving kijk zie ik dat veel ouders juist voor een instap Xbox kiezen mét GP (en die doen niet die moeite om alles voor een Euro per maand om te zetten, die koppelen hun cc en gaan door met hun leven).
Ah, het eigen omgeving argument, ok. Ik denk juist dat we het argument van Rossi niet moeten onderschatten, namelijk dat het lijkt dat GP nu zo'n succes is door de XBLG upgrades van $1.
Die ontwikkelaars die zo blij zijn met GP betreffen uitsluitend indie ontwikkelaars, voor hun is elke extra exposure mooi meegenomen en die krijgen zij op GP omdat de concurrentie daarop veel minder is (~100 games).

Destiny 2 vind ik dan wel weer een goede stap van MS. De expansions tot 2022 zitten in GP. Voor mij persoonlijk niet zo interessant, want ik koop die expansions dan wel los voor €40 zoals de afgelopen jaren. Hetzelfde ga ik doen als AoE4 uitkomt. Maar zeker een goede stap te noemen omdat MS op deze manier de D2 playerbase op Xbox/pc goed kan vergroten.

• D-Ed
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:33:
[...]

Ah, het eigen omgeving argument, ok. Ik denk juist dat we het argument van Rossi niet moeten onderschatten, namelijk dat het lijkt dat GP nu zo'n succes is door de XBLG upgrades van $1.
Die ontwikkelaars die zo blij zijn met GP betreffen uitsluitend indie ontwikkelaars, voor hun is elke extra exposure mooi meegenomen en die krijgen zij op GP omdat de concurrentie daarop veel minder is (~100 games).

Destiny 2 vind ik dan wel weer een goede stap van MS. De expansions tot 2022 zitten in GP. Voor mij persoonlijk niet zo interessant, want ik koop die expansions dan wel los voor €40 zoals de afgelopen jaren. Hetzelfde ga ik doen als AoE4 uitkomt. Maar zeker een goede stap te noemen omdat MS op deze manier de D2 playerbase op Xbox/pc goed kan vergroten.
De afgelopen weken zijn er al voldoende andere argumenten benoemd maar goed, laten we het hier weer over de Xbox Series X/S hebben ;)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:36

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:19:
[...]

Plus MS geeft een garantie dat een deel van de (interne) SSD al cache gebruikt kan worden wat er op wijst dat in ieder geval ~100GB van de interne SSD hoogstwaarschijnlijk geen MLC/TLC/QLC geheugen is.
Ik neem aan dat de Series S ook gebruik gaat maken van dezelfde technieken die destijds bekend zijn gemaakt zoals VA, DirectML, VRS etc.

Die 100GB die genoemd wordt in dat artikel over de Velocity Architecture is toch een soort van ramdisk achtig iets ? Ben wel benieuwd of Microsoft de VA ook compleet implementeert op de Series S en of ze daar aanpassingen aan gaan doen aangezien daar maar 512GB in zit. Pak je dan 100GB van je SSD als cache, dan houd je effectief nog maar een kleine 400GB over, wellicht minder.

XBL: MRE Inc

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Rossi46 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 05:16:
Ik ben echt heel benieuwd hoe goed die XSS gaat verkopen. Ik snap de keuze voor 'geen discdrive', maar ik vraag me af of deze gemiddelde klant dat ook snapt en/of accepteert.

Je kunt niets meer met je huidige Xbox One games op disc en op de lange termijn is een XSX nauwelijks duurder. Misschien zelfs wel goedkoper!
Ik denk dat MS heel goed naar de cijfertjes hebben gekeken en dat die aantonen dat er steeds meer digitaal gekocht word.
Zelf heb ik vrijwel alles digitaal. Geen gedoe meer met schijfjes wisselen. Als spel nu in de aanbieding is, is ie binnen paar minuten speelbaar ipv naar de winkel gaan of via webshop bestellen.

Ook denk ik dat ouders het ook wel stukje fijner vinden. Kindlief mag nieuw spel uitzoeken. Snel even naar de store, digitaal downloaden en kindlief kan spelen. Geen zeurend kind die niet snapt dat vandaag besteld betekend dat het morgen pas binnen komt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:49
Antigo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:45:
Mijn gok:

Xbox series S : €299
Xbox series X : €399
Ps5 Ad: €399
Ps5: €499

Je hebt het hier voor het eerst gelezen ;-)
Ik heb er al 1 juist! :*)

Ik vrees wel dat ik de XSX verkeerd ga hebben. Maar you never know... :)

• mobygo76
Player1S schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat MS heel goed naar de cijfertjes hebben gekeken en dat die aantonen dat er steeds meer digitaal gekocht word.
Zelf heb ik vrijwel alles digitaal. Geen gedoe meer met schijfjes wisselen. Als spel nu in de aanbieding is, is ie binnen paar minuten speelbaar ipv naar de winkel gaan of via webshop bestellen.

Ook denk ik dat ouders het ook wel stukje fijner vinden. Kindlief mag nieuw spel uitzoeken. Snel even naar de store, digitaal downloaden en kindlief kan spelen. Geen zeurend kind die niet snapt dat vandaag besteld betekend dat het morgen pas binnen komt.
Helemaal eens! Er zijn ook veel families met alleen Fortnite en Fifa. De 10 euro die ze extra moeten betalen is altijd nog goedkoper dan de paar 100 euro voor een xbox met discdrive kost.

• Caayn
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:00:
[...]

Ik neem aan dat de Series S ook gebruik gaat maken van dezelfde technieken die destijds bekend zijn gemaakt zoals VA, DirectML, VRS etc.

Die 100GB die genoemd wordt in dat artikel over de Velocity Architecture is toch een soort van ramdisk achtig iets ? Ben wel benieuwd of Microsoft de VA ook compleet implementeert op de Series S en of ze daar aanpassingen aan gaan doen aangezien daar maar 512GB in zit. Pak je dan 100GB van je SSD als cache, dan houd je effectief nog maar een kleine 400GB over, wellicht minder.
MS heeft helaas nog maar vrij weinig los gelaten over hoe de 100GB cache als onderdeel van hun Velocity Archtecture precies werkt. Is dat 100GB bovenop de (wel fysiek onderdeel van) SSD, is het een gereserveerd stukje van de SSD, wordt er gebruik gemaakt van speciaal geheugen z-nand(duur)/SLC/etc.

Voor het gemak ga ik er van uit dat de 100GB cache die ze noemen voor de XSX ook geldt voor de XSS om het voor ontwikkelaars makkelijk te houden. Mogelijk is de cache op de XSS wat kleiner omdat de assets ook kleiner kunnen zijn.

Ik vermoed dat het gewoon een stukje van de SSD is wat gereserveerd is (maar wel mogelijk een andere hoeveelheid bits/cell ten opzichte van de rest van de SSD) omdat het ook tijdens de HotChips presentatie in augustus niet naar voren is gekomen. Vergelijkbaar met TLC/QLC SSDs die een stukje TLC/QLC als SLC inzetten en dat als cache gebruiken.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Een grote uitdaging voor Microsoft wordt de consument overtuigen dat de Series S en Series X next-gen consoles zijn. En dan komen we toch op de namen van deze consoles. Ik vind ze niet zo heel handig, omdat niet in een oog opslag duidelijk is welke beter is. 5>4, 4>3, 3>2 etc. Dat is duidelijk.
Maar - niet om een vs. vergelijking te maken - als er straks een Xbox Series S in een schap naast een PS4 staat voor exact dezelfde prijs, is het dan duidelijk genoeg dat de Series S op alle fronten superieur is? Ik denk het persoonlijk niet, en dat is wel een probleem. In zo'n geval moet je toch de medewerker erbij halen, en in mijn ervaring zijn dat zou niet de meest deskundige personen en vaak ook wel biased. Het zou niet op de externe factoren aan mogen komen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

De discussie tussen digitaal en fysiek is een nutteloze aangezien je een keuze hebt.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:51
Het ligt voor de hand dat Series S|X met drie maanden Game Pass (Ultimate) komt, aangezien dat bij de One S ook al het geval was (3 mnd Gold + 3mnd GP).
Én aangezien dat de focus van Microsoft vrijwel geheel op Game Pass is gericht én dit maandelijkse inkomsten oplevert is dit het paradepaardje van de toekomst.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

HollovVpo1nt schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:22:
Een grote uitdaging voor Microsoft wordt de consument overtuigen dat de Series S en Series X next-gen consoles zijn. En dan komen we toch op de namen van deze consoles. Ik vind ze niet zo heel handig, omdat niet in een oog opslag duidelijk is welke beter is. 5>4, 4>3, 3>2 etc. Dat is duidelijk.
Maar - niet om een vs. vergelijking te maken - als er straks een Xbox Series S in een schap naast een PS4 staat voor exact dezelfde prijs, is het dan duidelijk genoeg dat de Series S op alle fronten superieur is? Ik denk het persoonlijk niet, en dat is wel een probleem. In zo'n geval moet je toch de medewerker erbij halen, en in mijn ervaring zijn dat zou niet de meest deskundige personen en vaak ook wel biased. Het zou niet op de externe factoren aan mogen komen.
Ik zie het probleem niet zo. Elke nieuwe telefoon heeft meerdere versies. De nintendo DS heeft in de loop der jaren 10 verschillende versies gehad. In mijn optiek zijn de mensen die het verschil niet weten de mensen waarbij de prijs een belangrijke rol speelt. Laat dat dan de aantrekkingskracht zijn van de Series S.

Toevallig dit artikel gelezen? :)

https://kotaku.com/i-can-...__twitter_impression=true

De reacties erop zijn trouwens niet mals en terecht ook. Kotaku maakt zich deze week wel trouwens belachelijk met artikels als deze en die over Wasteland 3.

[ Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2020 11:34 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben heel wat onwetende ouders tegen gekomen de huidige generatie. Sommigen kozen voor de PS4, sommige voor de Xbox weer anderen voor de Switch. Maar echt niemand van hen kocht een console vanwege de naam.

• D-Ed
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:22:
Heeft de PS4 ook dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G6wnaWSS9dXivtO8EmMlL18tF0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e1EUTCPj7c7DmMUuDf2s5Eoq.png?f=user_large

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk..

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Tja, hier kijk ik voorlopig de kat uit de boom, zie nog geen redenen om te upgraden vanaf de one X. Persoonlijk denk ik dat ik op de 2.0 versies van de volgende generatie wacht (de Pro en X?).

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Het is aan MS om te zorgen dat dat goed gaat. Ze zijn domweg een generatie later ingestapt dan Sony, dus simpelweg doornummeren was vanaf begin af aan geen optie.

Je kunt geen Xbox 2 tegen een Playstation 3 zetten, en verwachten dat de consument snapt dat 2 in dit geval minimaal gelijkwaardig is aan 3 :+

Xbox

• Caayn
  • Niet online
Naamgeving kan uiteraard verwarrend werken voor de gewone consument. Ik denk dat Nintendo, gegeven de kans, de WiiU een andere naam zou geven en op een andere manier ermee zou adverteren.

Marketing kan veel goed maken.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkhUcZGvR7Sl-Qbwf8vJXWyVmZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RsoW5GuEMdKy2CNRYEWM82sU.png?f=fotoalbum_large

hmmmmm opeens een prijs van 9.999,99 naar 499,99 en bijna bestel mogelijkheid

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ruudox schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:41:
[Afbeelding]

Niceee nu hopen dat we snel officieel iets horen van Microsoft _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wom

Wom

Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:36:
Naamgeving kan uiteraard verwarrend werken voor de gewone consument. Ik denk dat Nintendo, gegeven de kans, de WiiU een andere naam zou geven en op een andere manier ermee zou adverteren.

Marketing kan veel goed maken.
De verkoopcijfers van de DS/DS XL/3DS/2DS/2DSXL/etc/etc. wel eens gezien? De naam zegt bij lange niet altijd iets hoor :)

De WiiU was gewoon niet goed genoeg, als console zijnde. Dat bewijst de Switch wel.

• justifire
  • Laatst online: 14:24

justifire

Shut up and squat !!

[Afbeelding]

It’s happening !!! *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Ruudox
ja ik hoop het ook snel

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:27:
[...]

Ik zie het probleem niet zo. Elke nieuwe telefoon heeft meerdere versies. De nintendo DS heeft in de loop der jaren 10 verschillende versies gehad. In mijn optiek zijn de mensen die het verschil niet weten de mensen waarbij de prijs een belangrijke rol speelt. Laat dat dan de aantrekkingskracht zijn van de Series S.

Toevallig dit artikel gelezen? :)

https://kotaku.com/i-can-...__twitter_impression=true

De reacties erop zijn trouwens niet mals en terecht ook. Kotaku maakt zich deze week wel trouwens belachelijk met artikels als deze en die over Wasteland 3.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[Afbeelding]

De prijs staat ook op https://www.mediamarkt.nl...box-series-x-1667555.html

Als de pagina laadt zie je gedurende één seconde € 499 staan, waarna de prijs vanzelf aangepast wordt naar "Nog niet leverbaar".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_LpXn_PbxiMto20pJLr-4eX728=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rz94456rurQQupAFE3Uwj139.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

• Caayn
  • Niet online
Wom schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:51:
[...]

De verkoopcijfers van de DS/DS XL/3DS/2DS/2DSXL/etc/etc. wel eens gezien? De naam zegt bij lange niet altijd iets hoor :)

De WiiU was gewoon niet goed genoeg, als console zijnde. Dat bewijst de Switch wel.
Fair enough :)

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:42

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb mijn Xbox One X bij bol.com besteld, was perfect ingepakt. In het verleden kocht ik altijd mijn consoles bij de lokale Game Mania, want dat was maar een kattensprong en werd altijd perfect geregeld, maar bij de Xbox One X Cyberpunk Editie was hij bij bol.com gewoon een dikke €100,00 goedkoper, vraag me niet hoe het kan, maar het was zo.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Hopelijk komt er een nachtrelease, dan kan ik hem s nachts vast alle gamepass games laten downloaden. Dat zijn er nogal wat, dus mooi als je in de ochtend direct 15 nieuwe games ofzo kunt spelen.

• Ruudox
XWB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:54:
[...]

De prijs staat ook op https://www.mediamarkt.nl...box-series-x-1667555.html

Als de pagina laadt zie je gedurende één seconde € 499 staan, waarna de prijs vanzelf aangepast wordt naar "Nog niet leverbaar".

[Afbeelding]
ah jammer is het weer aangepast

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Starbucks schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:58:
Hopelijk komt er een nachtrelease, dan kan ik hem s nachts vast alle gamepass games laten downloaden. Dat zijn er nogal wat, dus mooi als je in de ochtend direct 15 nieuwe games ofzo kunt spelen.
Ik kan de bron niet meer vinden, of ik zie ze vliegen, maar volgens mij heb ik toch echt gelezen dat als je een Xbox bij Microsoft zelf koopt, je de optie hebt om games vooraf te laten installeren zodat je direct kunt spelen als je hem binnen hebt.

• ariekanari
Het hangt af van de marketing van Microsoft en of ze dit eindelijk eens wereldwijd gaan aanpakken à la PlayStation. Zichtbaarheid bij de consument daar gaat het om.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

HollovVpo1nt schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:01:
[...]

Ik kan de bron niet meer vinden, of ik zie ze vliegen, maar volgens mij heb ik toch echt gelezen dat als je een Xbox bij Microsoft zelf koopt, je de optie hebt om games vooraf te laten installeren zodat je direct kunt spelen als je hem binnen hebt.
Dat lijkt me echt heel erg onwaarschijnlijk... Ik denk dat je ze ziet vliegen.

Beetje een crosspost. Monster Boy and the Cursed Kingdom is ook 120 FPS op de Series S & X. En een gratis update als je hem al hebt.

https://www.xboxachieveme...-With-120FPS-Support.html

Het is een erg leuke metroidvania platformer.

En laat je niet weerhouden door de uitstraling van de game. Gameplay boven graphics. :)

[ Voor 41% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2020 13:30 ]

• mobygo76
Denk dat je ze kunt preloaden op je one of one X, dan kun je ze intern via netwerk of externe hd naar je series x kopieren. Kon ook met de release van de OneX

• Finraziel
  • Nu online
Linksquest schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:58:
Ik heb mijn Xbox One X bij bol.com besteld, was perfect ingepakt. In het verleden kocht ik altijd mijn consoles bij de lokale Game Mania, want dat was maar een kattensprong en werd altijd perfect geregeld, maar bij de Xbox One X Cyberpunk Editie was hij bij bol.com gewoon een dikke €100,00 goedkoper, vraag me niet hoe het kan, maar het was zo.
Game Mania heeft de prijs daarvan later op de dag toen ook bijgesteld naar 299. Was denk ik gewoon een fout.

Gamertag: FinrazielNL

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:56

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

mobygo76 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:12:
Denk dat je ze kunt preloaden op je one of one X, dan kun je ze intern via netwerk of externe hd naar je series x kopieren. Kon ook met de release van de OneX
Nee, ik wil andere assets op mijn Series X. :9~

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Miesjh schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:18:
[...]

Nee, ik wil andere assets op mijn Series X. :9~
Game vooraf downloaden op je One (X), dan hoef je na de release alleen de game te kopieren en updated assets te downloaden

Xbox

• mobygo76
De assets werden toen zelfs extra gedownload.

Zie filmpje
YouTube: ▶️ How to Preload 4K Game Content NOW for Xbox One X Scorpio

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:42

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik had ze gebeld in de middag en dat was hun prijs, 2 dagen later wel een app gekregen dat de prijs verlaagd was inderdaad, maar toen had ik hem al besteld.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:23
HollovVpo1nt schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:01:
[...]

Klopt, bij bundel deals zouden ze de game(s) gaan preloaden op het systeem voordat het naar de winkel ging. Weet niet of dat om de huidige of toekomstige generatie ging.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07

TheVMaster

Moderator WOS
BM schreef op Wednesday 9 September 2020 @ 12:20:
[...]

Game vooraf downloaden op je One (X), dan hoef je na de release alleen de game te kopieren en updated assets te downloaden
Of ze op een externe HDD plaatsen en die dan aan de Series X hangen (en dan de games terug plaatsen naar je interne disk).

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:04
Bij Game Mania is het een waardebon van €250 of €187 cash. En uiteraard weten ze nooit hoeveel ze gaan krijgen. Heb daar al twee keer misgegrepen bij release dus ik ga maar ergens anders bestellen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Darow
  • Laatst online: 11:02
Wanneer ik de series x bij mediamarkt in mijn verlanglijst zet kan ik hem erna bestellen. Helaas is het hele online gebeuren van mediamarkt zo slecht dat ik deze stap niet ga nemen. Volgende week maar eens een rondje centrum en vragen of ik al kan reserveren ( zonder aanbetaling).

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Lekker Ventje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:16:
Bij Game Mania is het een waardebon van €250 of €187 cash. En uiteraard weten ze nooit hoeveel ze gaan krijgen. Heb daar al twee keer misgegrepen bij release dus ik ga maar ergens anders bestellen.
Ah, had ze net al berichtje gestuurd om te checken hoe dat zat. Dat mogen ze dan wel eens op de site erbij zetten :X

Xbox

• shoombak
  • Niet online
Darow schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:25:
Wanneer ik de series x bij mediamarkt in mijn verlanglijst zet kan ik hem erna bestellen. Helaas is het hele online gebeuren van mediamarkt zo slecht dat ik deze stap niet ga nemen. Volgende week maar eens een rondje centrum en vragen of ik al kan reserveren ( zonder aanbetaling).
Haal em gewoon bij Bol, Amazon of MS zelf voor de garantie dat je em op launchday in huis hebt

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:33
Lijkt erop dat er zo om 15:00uur iets gaat gebeuren

https://psnprofiles.com/RaemNL

• ariekanari
Is het al 15:00 uur? Xbox nieuws! Pre-orders gaan open!

[ Voor 25% gewijzigd door ariekanari op 09-09-2020 14:54 ]

• MAX3400

MAX3400

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJq8QraTVBrXoJ5L1jSew0nbxN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dvusxvXO6J4n44CwSVdprfst.png?f=fotoalbum_large
Zometeen die review maar vast op orde krijgen; je kan er maar beter vroeg bij zijn!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Mooi zo :) Pre-orders over 2 weekjes open. Mooie prijs ook :). Eindelijk af van dat gespeculeer.

[ Voor 21% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2020 15:01 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ha, die 499 is nu dus min of meer officieel, mooi zo. Keurige prijs, lager dan ik verwacht had.

• Miesjh

Miesjh

THE NEW XBOX SERIES X
WORLD’S MOST POWERFUL CONSOLE

$34.99/mo. for 24 months with Xbox All Access^
$499 (estimated retail price)

Pre-order September 22 | Available November 10 _/-\o_

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Nu ook op Instagram 499 dollars voor de X
2 ways to Power Your Dreams, unlimited possibilities. Pre-order starts September 22.

[ Voor 74% gewijzigd door R0SSI op 09-09-2020 15:08 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

• Raem
uchiha tijntje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:01:
Mooi zo :) Pre-orders over 2 weekjes open. Mooie prijs ook :). Eindelijk af van dat gespeculeer.
Prima prijs inderdaad. En 'estimated', dus ze kunnen nog anticiperen op wat Sony doet. En dan verwacht ik eigenlijk alleen dat de prijs lager kan uitvallen, niet hoger.

• MAX3400

MAX3400

Die controller mogen ze houden echter; lijkt me niet dat die kan concurreren met mijn stapel Elite-controllers.

En nu de hamvraag: komen er nog bombshell-exclusives in de aankondiging de komende weken?

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:19
Lees dat EA Access ook onder Gamepass gaat vallen.

https://news.xbox.com/en-...ss-at-no-additional-cost/

[ Voor 49% gewijzigd door Silversin op 09-09-2020 15:06 ]

• Miesjh

Miesjh

Xbox Series S and Xbox Series X Launch November 10, Starting at $24.99 a Month with Xbox Game Pass Ultimate and EA Play
--Xbox Series X, our most powerful console ever made, and Xbox Series S, next-generation performance in our smallest console ever built at a more affordable price, launch globally November 10, pre-orders start September 22.
--The expansion of Xbox All Access to 12 countries, offering you a next generation Xbox and 24 months of Xbox Game Pass Ultimate starting at $24.99 a month, with no upfront costs.
--EA Play Comes to Xbox Game Pass at no additional cost.
https://news.xbox.com/en-...-s-launching-november-10/

[ Voor 52% gewijzigd door Miesjh op 09-09-2020 15:06 ]

• shoombak
  • Niet online
Aankondigingen lijken allemaal US only?

• mobygo76
klinkt allemaal goed, ik ga 22e direct bestellen!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14
shoombak schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:10:
Er staat toch echt globally...

Xbox Series X, our most powerful console ever made, and Xbox Series S, next-generation performance in our smallest console ever built at a more affordable price, launch globally November 10, pre-orders start September 22.

• shoombak
  • Niet online
Xgar schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:12:
[...]

Er staat toch echt globally...

Xbox Series X, our most powerful console ever made, and Xbox Series S, next-generation performance in our smallest console ever built at a more affordable price, launch globally November 10, pre-orders start September 22.

Top, andere localized Xbox websites zijn dan nog niet geüpdate :)

• Raem
Wom schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:04:
Benieuwd of we ook een uitgebreide tear down gaan krijgen van de Series S, zoals we dit hebben gezien met de Series X.
[YouTube: Inside the Xbox Series S]

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
Miesjh schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:05:
Xbox Series S and Xbox Series X Launch November 10, Starting at $24.99 a Month with Xbox Game Pass Ultimate and EA Play

[...]

Lekker hoor! EA Play als onderdeel van Xbox Game Pass. Dat bespaard me weer €25 per jaar :-)

• Wom

Wom

Kijk, de duidelijkheid waar we al even om vragen. Top!

• Wom

Wom

Dat is ook wel een dingetje hoor. Goeie zet!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

shoombak schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:10:
Dat was mijn gedachte ook, NL pagina heeft nog niets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 56 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden