Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.641 views

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

https://www.eurogamer.net...x-series-s-memes-are-here

Leuke pagina met diverse memes over de series S.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:16

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Een dedicated xCloud device zie ik overigens wel zitten, mits de formfactor een beetje redelijk is. Gezien de xCloud app voor iOS devices nog lang niet in zicht is, eerder verder weg dan ooit, en ik eigenlijk geen zin heb om naar Android over te stappen, zou zo'n device best wel handig zijn.

Je kan natuurlijk ook een Android telefoon nemen met een Razr Kishi, maar een portable xbox/xcloud zie ik wel zitten.

Uiteraard gaat dat niet gebeuren want je kunt dan alleen op wifi spelen tenzij je er weer een 4/5G kaartje in kan drukken of kunt tetheren via je telefoon.

XBL: MRE Inc

• MRE-Inc

MRE-Inc

Haha, niet slecht....

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EhYYDxbWAAYAW0b?format=jpg&name=4096x4096

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zeg wat je wilt over RGB verlichting maar dit ziet er niet eens zo slecht uit :Y

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 22:18

justifire

Shut up and squat !!

I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:55:
[...]

Microsoft gaat lekker door? Ze hebben hier niks mee van doen.. Het is niks voor niks een leak.
Een leak op windowscentral _O-

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Finraziel
  • Laatst online: 09:42
Leukste daaraan vond ik dat die tweet van Corsair is

Gamertag: FinrazielNL

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

MRE-Inc schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:17:
[...]

Natuurlijk staan deze "leaks" niet op zich zelf. We hebben het niet zomaar over een leaker met een shady naam op Twitter. We hebben het hier over Brad Sams. Iedereen die denkt dat dit een out of the blue leak is, is naief. Dit is gewoon door de marketing afdeling bedacht (of ik hem goed of slecht vind, laat ik even in het midden).

Brad Sams heeft aardig wat connecties met Microsoft en gaat echt niet voor een paar extra youtube clicks de relatie die hij heeft met Microsoft verkloten door deze hele koude oorlog eigenhandig op te blazen. Dan kan hij direct zich zelf opdoeken inclusief zijn youtube kanaal want hij leeft van alles wat Microsoft doet. En dan nog een leak met een soort van produkt video erbij ? Ik denk dat er bij Microsoft een handje vol mensen zijn die toegang hebben tot dit soort video's en informatie. Mensen die allemaal dichtbij het vuur zitten en een redelijk hoge positie hebben binnen Microsoft. De persoon die dit soort produkt video's maakt, gaat echt zijn baan niet op het spel zetten door bewust onder de radar dingen te lekken.

Nah, allemaal vooraf bepaald dit.
Dank _/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Speciaal voor jou;
A news leak is the unsanctioned release of confidential information to news media. It can also be the premature publication of information by a news outlet, of information that it has agreed not to release before a specified time, in violation of a news embargo.
Rustaagh aan he dealer ;)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

joneboon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:30:
Nu is het officieel:
https://twitter.com/Xbox/status/1303230071033880576?s=20

Via welke weg zou je het beste een XSX kunnen pre-orderen? Iemand ervaring met pre-order Xbox One?
Amazon Duitsland >:)
Was netjes op release binnen, de bestelling bij Microsoft zelf kwam een dag later binnen |:(
Xbox One X destijds bij Mediamarkt besteld, kon ik netjes afhalen op release, maar lagen er maar drie achter de balie met een hele stapel pre-orders :X

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:40:
[...]

Speciaal voor jou;

[...]

Rustaagh aan he dealer ;)
Weer wat geleerd !
Zo zie je maar, je bent nooit te oud om wat te leren :)

Al lag het er wel erg dik bovenop dit keer, windowscentral heeft nog nooit iets geplaatst dat achteraf fake bleek te zijn.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZAw0a4mUw6mGGFOe8x78uoNAVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9lba9gW8DrzgbV9SoI8Ot8n.jpg?f=fotoalbum_large

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 19:09
Zou er ook een black edition komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSux_LA-Jv_dVd8kUh2X7MNOIaw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MR0CeStHqzDEAb9ADyX25lwl.jpg?f=user_large

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Xbox One S kwam in heel veel kleuren, maar niet zwart? Dus ik gok veel kleuren, maar geen black edition.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Denk het niet.
Zwart is de laatste tijd exclusief voor de topmodellen.

En wit is eigenlijk al sinds oudsher voor de budgetmodellen, kocht je vroeger een witte auto dan vroeg men of je geen geld meer had voor verf :')
Tegenwoordig zijn het andere tijden, maar MS lijkt zich toch nog vast te houden aan deze gedachtengang, noem het authenticiteit.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36

Wom

Lijkt er op dat het geen bewuste leak is geweest.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

https://news.xbox.com/en-...s-a-directors-commentary/

A Window Into Another World: Everwild Trailer Gets a Directors’ Commentary

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:16:
[Twitter]

Daar lijkt het wel steeds meer op. De hamvraag is dan waarom via een leak? Ik denk dat men via de gelekte SX prijs de concurrent uit de tent probeert te lokken. Saillant detail is natuurlijk dat alleen de Series S prijs door MS bevestigd wordt. Ik geloof niet dat die 499 al vast staat.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:50

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:35:
[...]

Daar lijkt het wel steeds meer op. De hamvraag is dan waarom via een leak? Ik denk dat men via de gelekte SX prijs de concurrent uit de tent probeert te lokken. Saillant detail is natuurlijk dat alleen de Series S prijs door MS bevestigd wordt. Ik geloof niet dat die 499 al vast staat.
Volgens mij lees je precies het tegenovergestelde van wat er in die tweet staat, of ik snap je post totaal niet.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• bram1984
BM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:39:
[...]

Volgens mij lees je precies het tegenovergestelde van wat er in die tweet staat, of ik snap je post totaal niet.
Oh sorry, ik dacht dat hij zei dat het een bewuste leak was. Mja dat dacht ik eerst ook (zie mij eerdere post), maar ik geloof er steeds minder in.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:42:
[...]

Oh sorry, ik dacht dat hij zei dat het een bewuste leak was. Mja dat dacht ik eerst ook (zie mij eerdere post), maar ik geloof er steeds minder in.
Dit zei je vanmiddag nog:
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:53:
[...]

Integendeel. Dit is gewoon een leak. Ik kan me niet voorstellen dat MS hier blij mee is en dat ze eerder dan Sony met een prijs wilden komen.
Wat is het nu? Een leak waar Microsoft niet blij mee is. Dus geen bewuste leak. Of een bewuste leak, waar MS dus wel blij mee is want het is bewust...

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:17
https://twitter.com/xbox/status/1303371127482232834?s=21

Filmpje zegt toch echt 10 november op het eind.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:16:
[Twitter]

Ik las het net. Heeft zeker de interne memo niet gelezen. Je hebt altijd van dat soort gasten ;)

• bram1984
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:45:
[...]

Dit zei je vanmiddag nog:

[...]

Wat is het nu? Een leak waar Microsoft niet blij mee is. Dus geen bewuste leak. Of een bewuste leak, waar MS dus wel blij mee is want het is bewust...
Nog een keertje dan:
Mja dat dacht ik eerst ook (zie mij eerdere post), maar ik geloof er steeds minder in.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Het word er niet duidelijker van, maar laten we er maar over ophouden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het wordt er niet duidelijker op.

Back on topic dan maar. Launch date is nu wel zeer waarschijnlijk bekend:

https://www.windowscentra...nd-price-finally-revealed

10 november. Schrijf hem maar in de agenda.

• drakiesoft

• bram1984
Zo ingewikkeld is het niet. Ik dacht eerst aan een onbewuste leak, maar ik begin steeds meer te geloven dat het allemaal vooropgezet is, zoals een aantal hier al aangeven. De reden geef ik hierboven aan.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:58

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

10-11-2020!

Xbox Live: Miesjh NL

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:10
Oeh..... Zin in. Die Series S heeft echt mijn aandacht. Sexy en goedkoop. Daar heb ik een zwak voor....

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:57:
Zo ingewikkeld is het niet. Ik dacht eerst aan een onbewuste leak, maar ik begin steeds meer te geloven dat het allemaal vooropgezet is, zoals een aantal hier al aangeven. De reden geef ik hierboven aan.
Dat is gewoon hun failsafe scenario, als jij met honderden, duizenden mensen afspreekt niets te mogen zeggen, dat heb je 99,999% kans dat toch iemand het doet.. dus je zorgt voor een failsafe als het gebeurd, dat alles meteen klaar ligt, et voila.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:17
Geen cyberpunk of assassins creed als launch games. Komen pas een weekje later. Dan eerst maar Watch dogs uitspelen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

*snip* de hint van BM was geen hint...

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 08-09-2020 19:18 ]

• Wom

Wom

mobygo76 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:02:
Geen cyberpunk of assassins creed als launch games. Komen pas een weekje later. Dan eerst maar Watch dogs uitspelen.
Dit zijn de games of XSX geupdate versies die beschikbaar zijn bij release:

November 10, 2020 - Dirt 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - FIFA 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Haven (4K Ultra HD, Game Pass)
November 10, 2020 - Madden NFL 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Marvel’s Avengers (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery)
November 10, 2020 - NBA 2K21 (4K Ultra HD, HDR)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)
November 10, 2020 - WRC 9 (4K Ultra HD, Smart Delivery)

• bram1984
*knip* de hint van @BM was geen hint...

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 08-09-2020 19:18 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:06:
[...]

November 10, 2020 - Dirt 5 8 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - FIFA 21 3 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 28 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 6 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics 9 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Marvel’s Avengers 6 (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery)
November 10, 2020 - NBA 2K21 2 (4K Ultra HD, HDR)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps 1 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves 8 (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion 12 (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)
November 10, 2020 - WRC 9 3 (4K Ultra HD, Smart Delivery)
Gears Tactics ook? Wist niet dat die op launch uit zou komen. :) Als dat zo is, is dat erg mooi, want heb daar wel zin in, zeker nu ik in Wasteland zit.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:17
Wat ik vooral uit de trailer opmaak is dat de games die nog geoptimaliseerd zouden worden voor de Xbox Series X dus ook voor de Xbox Series S geoptimaliseerd worden. Uiteraard niet in 4K, maar als ze evengoed wel alle updates krijgen zoals HDR, evt. ray-tracing, etc. is dat toch ook een mooie extra feature. Dat maakt de Xbox Series S namelijk ook een upgrade t.o.v. de Xbox One X.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Arjan90 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:14:
Wat ik vooral uit de trailer opmaak is dat de games die nog geoptimaliseerd zouden worden voor de Xbox Series X dus ook voor de Xbox Series S geoptimaliseerd worden. Uiteraard niet in 4K, maar als ze evengoed wel alle updates krijgen zoals HDR, evt. ray-tracing, etc. is dat toch ook een mooie extra feature. Dat maakt de Xbox Series S namelijk ook een upgrade t.o.v. de Xbox One X.
Als die 2 goed in balans zijn en MS heeft de hardware goed gekozen, zou je in de basis dezelfde game hebben, maar enkel op lagere resolutie. Lang niet elke game, maar genoeg games, die bijna een liniaire performance hebben bij verschillende resoluties, dat deze hardware dus precies in sync ligt met het verschil in power tov XSX om gewoon precies dezelfde settings te draaien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:47
Mocht je oude xbox one x willen inruilen bij GM €250 krijg je ervoor,dan ben je mp gezeik ook af :)

https://www.gamemania.nl/info/Verhoogde-Inruilwaarde-console

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

[...]

November 10, 2020 - Dirt 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - FIFA 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Marvel’s Avengers (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery)
November 10, 2020 - NBA 2K21 (4K Ultra HD, HDR)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)
November 10, 2020 - WRC 9 (4K Ultra HD, Smart Delivery)
The Falconeer *O*

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:17
Amaze86 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:21:
Mocht je oude xbox one x willen inruilen bij GM €250 krijg je ervoor,dan ben je mp gezeik ook af :)

Wat dacht je van 130 euro voor de Xbox One original, 1TB! Dan ruil ik hem gewoon in natuurlijk! :o

Edit: oh wacht, je moet hem dan nu al inruilen. Dankjevriendelijk, dan heb ik anderhalve maand geen Xbox. Eerst maar even over nadenken dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Arjan90 op 08-09-2020 19:27 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:41
Arjan90 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:25:
[...]

Wat dacht je van 130 euro voor de Xbox One original, 1TB! Dan ruil ik hem gewoon in natuurlijk! :o

Edit: oh wacht, je moet hem dan nu al inruilen. Dankjevriendelijk, dan heb ik anderhalve maand geen Xbox. Eerst maar even over nadenken dan.
Plus je moet zeker weten dat je er dan een op release hebt.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Kan tot 30 september, dan moet je dus nog krap anderhalve maand zonder console overbruggen ;)

Xbox

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Heb nog een Nintendo Switch die ik kan gebruiken voor een Ori of Trials om die tijd te overbruggen. Of tijdelijk een PS4 kopen kan ook, alleen zal die vast in prijs dalen erna, dus is dat ook weggegooid geld.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nee dank je wel. Dat zou betekenen dat ik voor het eind van deze maand 2 xboxen inlever en daar 380 euro voor vang. Dan zit ik dik een maand zonder console en ben ik verplicht om de Series X bij Gamemania te kopen welke per vestiging maar 2 exemplaren krijgen, althans dat was bij de release van de One X zo. Geen idee hoe dat was bij de release van de One, maar die kwam sowieso een jaar later in NL uit.

Dus én ruim een maand niet kunnen gamen en geen garantie op een Series X bij de release. Ik sla over en ruil de oude One Elite wel een keer een andere keer in.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:04
mobygo76 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:02:
Yep, vergeten. Dan schuif ik mijn week vakantie maar een week door. Beetje jammer dat ik weer ga werken als Cyberpunk uitkomt.

Mooie actie van Gamemania. Kan ik mijn X die boven staat vervangen voor een S, daar staan toch enkel HD tv's voor de Playseat. Mijn X bestel ik dan bij Bol.

[ Voor 18% gewijzigd door Lekker Ventje op 08-09-2020 19:33 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• drakiesoft
MRE-Inc schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:31:
[...]

.

Dus én ruim een maand niet kunnen gamen en geen garantie op een Series X bij de release. Ik sla over en ruil de oude One Elite wel een keer een andere keer in.
Met xcloud kan je dat wel overbruggen toch?

• MRE-Inc

MRE-Inc

drakiesoft schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:33:
[...]

Met xcloud kan je dat wel overbruggen toch?
Nee, ik heb geen Android devices hier in huis en ook niet van plan op korte termijn. Een xCloud app voor Windows 10 is er volgens mij nog niet of ik heb iets gemist.

Tevens vermaak ik me prima met mijn backlog momenteel dat ik eigenlijk ook geen reden zie om voortijdig mijn xboxen te gaan verkopen. Het geld voor een Series X staat al lang en breed klaar op de spaarrekening, dus het is niet zo dat ik erg verlegen zit om het geld voor de aanschaf van een Series X.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wel benieuwd hoe het met raytracing zit op de xss. Die loopt zover ik weet bij rdna2 via de cu's en zowel de hoeveelheid als de snelheid ervan( wat bekend is van de leaks dus niet zekerheid) is lager dan xsx. Dus zal hierin ook de kwaliteit of resolutie veel lager moeten neem ik aan ? En als het 4tflops is met alle cu's in gebruik dan is het toch lager als dus ray tracing gebruikt word en cu's gebruikt worden voor ray tracing kunnen niet gebruikt worden voor andere dingen zover ik begrepen heb. Dus zullen we mogelijk lagere resoluties zien als ray tracing gebruikt word.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:45

Xbox One S met 1TB-opslag €150. Ik heb er nieuw ± €175 voor betaald met twee controllers. Misschien doe ik 'm wel weg.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
Ik heb nog een launch Xbox One 500 GB. Maar is ook zonde om die weg te doen voor 100 euro.

Waar moet ik dan mijn Kinect nog op aansluiten :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• drakiesoft
v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:49:
Wel benieuwd hoe het met raytracing zit op de xss. Die loopt zover ik weet bij rdna2 via de cu's en zowel de hoeveelheid als de snelheid ervan( wat bekend is van de leaks dus niet zekerheid) is lager dan xsx. Dus zal hierin ook de kwaliteit of resolutie veel lager moeten neem ik aan ? En als het 4tflops is met alle cu's in gebruik dan is het toch lager als dus ray tracing gebruikt word en cu's gebruikt worden voor ray tracing kunnen niet gebruikt worden voor andere dingen zover ik begrepen heb. Dus zullen we mogelijk lagere resoluties zien als ray tracing gebruikt word.
We zullen zien :-)
De One X doet software RT (crysis remastered) op 1080p.
Series S moet dat zeker kunnen met hw RT.

• Finraziel
MRE-Inc schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:31:
[...]

Nee dank je wel. Dat zou betekenen dat ik voor het eind van deze maand 2 xboxen inlever en daar 380 euro voor vang. Dan zit ik dik een maand zonder console en ben ik verplicht om de Series X bij Gamemania te kopen welke per vestiging maar 2 exemplaren krijgen, althans dat was bij de release van de One X zo. Geen idee hoe dat was bij de release van de One, maar die kwam sowieso een jaar later in NL uit.

Kan het zelf bijna niet geloven maar op de site staat dat je ook gewoon voor cash kan kiezen dus dan zou je de xsx gewoon elders kunnen bestellen.
Ik ga er zelf echter ook niet voor want hoef het voor het geld ook niet te doen, wil niet zonder Xbox zitten ook al heb ik ook de pc nog... En ik wil mijn mooie cyberpunk editie liever gewoon houden <3

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 23:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hopelijk is de Xbox Series X ook 10 november

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• v8power67

v8power67

drakiesoft schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:03:
[...]

We zullen zien :-)
De One X doet software RT (crysis remastered) op 1080p.
Series S moet dat zeker kunnen met hw RT.
Ja alleen dit is een spel uit 2005 met 540p resolutie raytracing. En sommige momenten zie je dat ze combo van screen space reflections en ray tracing hebben. We hebben het nu over next gen spellen op een console die zelfde of net iets meer gpu kracht heeft als een xox. Dus ik ben zeer benieuwd wat dit betekent voor het verschil tussen xsx en xss.

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Finraziel verhip, over heen gelezen. Ze durven bij GameMania. Van wat ik her en der hoor, is dat het niet zo heel denderend gaat met die zaak. In mijn woonplaats is GameMania namelijk ook recentelijk opgedoekt. Zal toch wel een addertje onder het gras zitten ergens ?

• v8power67

v8power67

MRE-Inc schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:18:
@Finraziel verhip, over heen gelezen. Ze durven bij GameMania. Van wat ik her en der hoor, is dat het niet zo heel denderend gaat met die zaak. In mijn woonplaats is GameMania namelijk ook recentelijk opgedoekt. Zal toch wel een addertje onder het gras zitten ergens ?
Je kan cash krijgen las ik dus zie niet echt een addertje dan toch. Zou idd niet een waardebon nemen bij hun nee.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 10:43
Een krasje hier en een klein krasje daar is al direct een flinke waarde vermindering ;)

Bron: ervaring daarmee, nooit meer weer.

GameMania is hier vorig jaar ook vertrokken.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:59
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:04:
[...]

Hoewel ik een dikke 4K Oled tv heb, game ik vrij weinig meer. Op de Switch vind ik chill en ik zou wel weer een next-gen console willen om een beetje bij te blijven. Dan is een Serie S een zeer serieuze optie voor mij. Goede zet van MS.
Hier snap ik niet zoveel van. Ja, de XSS is 200 euro goedkoper, maar kan geen disc slikken. Dus gaandeweg gaat je voordeel teruglopen (disc is gemiddeld veel goedkoper dan digital games, zeker als je gebruikte games doorverkoopt). Daarbij, je hebt een ideale XSX game tv. Dan ga je toch niet voor een S...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Rossi46 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:56:
[...]

Hier snap ik niet zoveel van. Ja, de XSS is 200 euro goedkoper, maar kan geen disc slikken. Dus gaandeweg gaat je voordeel teruglopen (disc is gemiddeld veel goedkoper dan digital games, zeker als je gebruikte games doorverkoopt). Daarbij, je hebt een ideale XSX game tv. Dan ga je toch niet voor een S...
XSS is mooi om er bij te hebben als 2de console _/-\o_

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
Ze willen vast dat je een console bij hen koopt. Die oude kunnen ze voor dat bedrag ook wel verkopen, gok ik. Desnoods via marktplaats of zo.
v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:39:
Waar ik wel benieuwd naar ben is als de series s 4tflops heeft of 1440p gaat redden in elke game. Als de game 4k( 3840x2160= 8.3mp) draait op series x dan is 1440p (2560x1440= 3.7mp) op series s misschien iets teveel gevraagd ivm 12tflops vs 4 tflops. Dat is 66% minder flops maar 55% minder resolutie. Dus kan zijn dat 1440p niet altijd gehaald gaat worden( ergens logisch denk dat er ook spellen niet 4k worden op xsx misschien niet meteen maar later wel). Ervan uitgaande dat de consoles verder identiek zijn, maar gezien minder ram kan zijn dat ze andere( lagere resolutie) assets krijgen, en dat daarmee 1440p meer gegarandeerd kan worden. Hoe dan ook benieuwd wat de specs zijn. Zullen vast zelfde zijn als leaks maar zeker weten doen we nog niet. Moet zeggen xss ligt me wel. Ga deze in gedachte houden next gen.
Ze zullen het vast uitgedacht hebben. Ik denk dat 1440p met checkerboarding ook nog wel prima gaat en wellicht doen ze dan zonder ray-tracing, dat scheelt waarschijnlijk ook genoeg.

Een Series S draait gewoon wat minder mooi, maar kan verder wel dezelfde games spelen. Mooi klein kastje ook, voor wellicht wat meer tv-setups geschikt zo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Wom

Wom

Klinkt als een game waar je eerst wat geestverruimende middelen voor moet nemen eigenlijk :P

• Wom

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbSMNqH7G41XP2ThQTYWt0ad9kg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kpVM3oWt1hgFCyliApHN5aw6.png?f=user_large

Hier het bekende vergelijkingsplaatje weer, met de afmetingen van de USB en drive. XSS is echt een kleine console als je het zo ziet.

• v8power67

v8power67

Xss is serieus klein. Niet gek met zelfde gpu power ong als xox en kleinere en efficiëntere architectuur. Vind hem persoonlijk ook mooier dan de xsx, maar komt denk ook door het wit. Vind dat altijd sjieker dan zwart. Plus vind xsx beetje inspiratie loos maar dat is persoonlijk natuurlijk.

• MRE-Inc

MRE-Inc

v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:19:
[...]

Je kan cash krijgen las ik dus zie niet echt een addertje dan toch. Zou idd niet een waardebon nemen bij hun nee.
Lees al dat de waardebon een waarde vertegenwoordigd van 250, dat wil dus niet zeggen dat het in cash hetzelfde bedrag geboden wordt. Idd van @BlazeMuis al zegt, een krasje hier, versleten thumbstick daar en je pakt al 30 euro minder.

Pff die Series S is idd klein. Dat wordt een serieuze optie om straks voor boven aan te schaffen als die dingen flink op voorraad zijn en de One X en One Elite ingeruild kunnen worden.

• Finraziel
MRE-Inc schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:38:
[...]

Lees al dat de waardebon een waarde vertegenwoordigd van 250, dat wil dus niet zeggen dat het in cash hetzelfde bedrag geboden wordt. Idd van @BlazeMuis al zegt, een krasje hier, versleten thumbstick daar en je pakt al 30 euro minder.

Pff die Series S is idd klein. Dat wordt een serieuze optie om straks voor boven aan te schaffen als die dingen flink op voorraad zijn en de One X en One Elite ingeruild kunnen worden.
Ja je moet inderdaad wel ook altijd heel goed de kleine lettertjes lezen bij gm... Heb zelf ook de ervaring dat ze meermaals achter elkaar op mondelinge toezeggingen terug kwamen (heb toen met wat stampij maken bij hoofdkantoor uiteindelijk wel deels alsnog mijn zin gekregen maar ging niet van harte en kom er ook niet graag).

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:49:
Aangezien Xbox Series op DirectX12 draait zal het icm DXR vast goed komen d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 08-09-2020 21:50 ]

• v8power67

v8power67

Dat is slechts de software kant ervan. Hardware is toch wel degelijk belangrijker hierin denk ik. Dxr gaat niet ineens het verschil in cu's of clock speed goedmaken denk ik.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:52:
[...]

Dat is slechts de software kant ervan. Hardware is toch wel degelijk belangrijker hierin denk ik. Dxr gaat niet ineens het verschil in cu's of clock speed goedmaken denk ik.
Tijd zal het leren :)

• v8power67

v8power67

niet nodig

[ Voor 91% gewijzigd door BM op 09-09-2020 06:57 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[...]

Dus eigenlijk staat er: 10 november komt de XSX ook uit; sommige games in de lijst zijn niet native op de XSS te spelen (2160p60 HDR dus)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hoe langer ik er over nadenk hoe beter ik de Series S en de manier hoe ze hiermee de komende maanden de marketing kunnen uitrollen vind..

De komende maand of weken flinke hype creëren met de Series S op prijs en specs.. Wat de concurrentie doet wordt sowieso in eerste instantie vergeleken met de Series S. Je kunt ze niet echt vergelijk maar dat gaat ‘men’ toch doen... MS hoopt op een prijs van de PS5 en duikt daar met de Series X (verwacht ik) alsnog met minimaal $50,- onder. Vanaf dat moment kunnen ze vol aan de bak met de ‘most powerfull’ etc. etc. En ‘Next Gen gaming start 10 November vanaf $299,-

Eindelijk zijn we los, de komende weken gaan erg leuk worden om te volgen volgens mij, de consument die een console gaat aanschaffen de komende maanden gaat hier in ieder geval van profiteren d:)b

• D-Ed
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:35:
[...]

Dus eigenlijk staat er: 10 november komt de XSX ook uit; sommige games in de lijst zijn niet native op de XSS te spelen (2160p60 HDR dus)?
Wel native voor de Series S :+

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

[...]

XSS komt niet hoger dan 1440p toch ?
Of heb ik het plaatje verkeerd begrepen ?

• D-Ed
  • Niet online
justifire schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:42:
[...]

Max 1440p met upscale naar 4K zoals in de video te zien is (op het einde)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

justifire schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:42:
[...]

Dat bedoel ik toch? Als 10 nov dus FH4 een volledige 2160p60 uitgave krijgt, dan is dat "toch" voor de XSX en niet de XSS? En "dus" XSX ook op 10 nov release?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

D-Ed schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:43:
[...]

Max 1440p met upscale naar 4K zoals in de video te zien is (op het einde)
Dus niet native ;)
Mijn tv upscaled ook alles naar 4K, waarschijnlijk 10x beter dan het chipje in een budget Series S.
Eindstand blijft dat upscaled totaal niet in de buurt komt van native :r

• Wom

Wom

[...]

Ik denk dat je gelijk hebt en dat de XSX ook 10 november uitkomt. Zou het ook gek vinden als er verschil in die datums zou zitten eigenlijk.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:45
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Smart Delivery voor zowel de Series X als Series S geldt.
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:43:
[...]

Dat bedoel ik toch? Als 10 nov dus FH4 een volledige 2160p60 uitgave krijgt, dan is dat "toch" voor de XSX en niet de XSS? En "dus" XSX ook op 10 nov release?
Ik denk dat het op dezelfde manier als de Xbox One gaat, waar 4K textures apart kunnen worden gedownload (Gears of War 4, bijvoorbeeld)

Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:51:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt en dat de XSX ook 10 november uitkomt. Zou het ook gek vinden als er verschil in die datums zou zitten eigenlijk.
Ik zou de Series S een week eerder lanceren dan de Series X en beide consoles vóor de lancering van de PS5.

[ Voor 26% gewijzigd door ariekanari op 08-09-2020 22:55 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• D-Ed
  • Niet online
justifire schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:46:
[...]

Dus niet native ;)
Mijn tv upscaled ook alles naar 4K, waarschijnlijk 10x beter dan het chipje in een budget Series S.
Eindstand blijft dat upscaled totaal niet in de buurt komt van native :r
Nee idd maar das logisch dacht ik ;)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

.

[ Voor 99% gewijzigd door justifire op 08-09-2020 23:11 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

D-Ed schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:54:
[...]

Nee idd maar das logisch dacht ik ;)
Nou, zo logisch is het niet.
@Wom zijn lijstje doet nl anders vermoeden ;)

• Caayn
  • Niet online
De XSS zal ongetwijfeld gewoon arbitraire resoluties kunnen renderen en niet gelimiteerd zijn tot max 1440p. Gok dat het in de video meer bedoeld was om aan te geven dat 1440p de target resolutie is voor de console en dat MS hem niet als (native) 4K console in de markt zet.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik zit nog in dubio, maar ik denk dat ik in december (ga in december verhuizen) voor de volgende setup ga:

Woonkamer: Xbox series S op Sony A1 (2018 model)
Gamekamer: Xbox series X op LG CX (2020 model)

Om 2 keer een X te kopen voor een tv die toch niet alles ondersteunt vind ik ook maar een beetje overdreven.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:59:
Ik zit nog in dubio, maar ik denk dat ik in december (ga in december verhuizen) voor de volgende setup ga:

Woonkamer: Xbox series S op Sony A1 (2018 model)
Gamekamer: Xbox series X op LG CX (2020 model)

Om 2 keer een X te kopen voor een tv die toch niet alles ondersteunt vind ik ook maar een beetje overdreven.
Ach die twee meijer op zeven jaar gamen....

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Caayn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:26:
De XSS zal ongetwijfeld gewoon arbitraire resoluties kunnen renderen en niet gelimiteerd zijn tot max 1440p. Gok dat het in de video meer bedoeld was om aan te geven dat 1440p de target resolutie is voor de console en dat MS hem niet als (native) 4K console in de markt zet.
Dat kan je zeggen.
Echter ging de X360 ook maar tot 1280x800 resolutie terwijl hij aangesloten was op een 2560x1600 monitor... (Dell 3007WFP)
Oke, is eeuwen geleden, maar toch... Microsoft houd nogal vast aan standaard waardes ...

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 15:49
Ik vind het een erg mooie prijs voor de series S. Als je een beetje rekent met de goedkoopste PC onderdelen kom je al snel op het dubbele uit:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenBiostar A320MH€ 44,-€ 44,-
1VideokaartenAsus ROG-STRIX-RX560-4G-GAMING€ 111,09€ 111,09
1BehuizingenLC-Power LC-1400mi€ 40,24€ 40,24
1GamecontrollersMicrosoft Xbox One draadloze controller (V2) + kabel voor Windows Zwart€ 54,45€ 54,45
1Geheugen internKingston ValueRAM KVR32N22S8/8€ 32,43€ 32,43
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 57,89€ 57,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,10

Ik ga overigens voor de series X waar een vergelijkbaar tabelletje voor te maken is (met discdrive, extra geheugen, grotere SSD en snellere graphics zit je dan snel boven de 1000)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:59
Ik ben echt heel benieuwd hoe goed die XSS gaat verkopen. Ik snap de keuze voor 'geen discdrive', maar ik vraag me af of deze gemiddelde klant dat ook snapt en/of accepteert.

Je kunt niets meer met je huidige Xbox One games op disc en op de lange termijn is een XSX nauwelijks duurder. Misschien zelfs wel goedkoper!

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Finraziel
maxtrash schreef op woensdag 9 september 2020 @ 02:00:
Ik vind het een erg mooie prijs voor de series S. Als je een beetje rekent met de goedkoopste PC onderdelen kom je al snel op het dubbele uit:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenBiostar A320MH€ 44,-€ 44,-
1VideokaartenAsus ROG-STRIX-RX560-4G-GAMING€ 111,09€ 111,09
1BehuizingenLC-Power LC-1400mi€ 40,24€ 40,24
1GamecontrollersMicrosoft Xbox One draadloze controller (V2) + kabel voor Windows Zwart€ 54,45€ 54,45
1Geheugen internKingston ValueRAM KVR32N22S8/8€ 32,43€ 32,43
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 57,89€ 57,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,10

Ik ga overigens voor de series X waar een vergelijkbaar tabelletje voor te maken is (met discdrive, extra geheugen, grotere SSD en snellere graphics zit je dan snel boven de 1000)
En een rx560 is veel zwakker dan een xss hoor... Volgens mij minstens vergelijkbaar met een 580.
Rossi46 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 05:16:
Ik ben echt heel benieuwd hoe goed die XSS gaat verkopen. Ik snap de keuze voor 'geen discdrive', maar ik vraag me af of deze gemiddelde klant dat ook snapt en/of accepteert.

Je kunt niets meer met je huidige Xbox One games op disc en op de lange termijn is een XSX nauwelijks duurder. Misschien zelfs wel goedkoper!
Digital downloads nemen wel een steeds groter deel van de taart in. Op de PS4 is blijkbaar vorig jaar het punt bereikt dat 50% digital is (https://www.ccn.com/plays...e-physical-thats-a-first/). Daar komt dan nog bij hoe Microsoft gamepass aan het pushen is.
En mensen zijn niet altijd zo super logisch in hun keuzes. Mensen zijn heel gevoelig voor nu iets goedkoper uit zijn en denken niet altijd na over of het dan op de lange termijn misschien duurder kan zijn, of gaan het dan voor zichzelf verantwoorden ('zoveel games koop ik niet', 'ook wel makkelijk om niet het schijfje te hoeven wisselen').

Wat betreft je huidige fysieke games, die kun je natuurlijk ook gewoon weer verkopen. En het hangt er ook maar net vanaf of je fysieke games hebt die je echt nog wil spelen, veel mensen spelen toch vooral nieuwere games. En dankzij gwg en eventueel gamepass is het niet alsof je niks te spelen hebt als je tot nu toe alles fysiek kocht.

Uiteindelijk hebben mensen gewoon de keuze... Ik denk niet dat Microsoft de xsx nou ineens veel duurder in de markt gaat zetten dan de blauwe concurrent, dus wil je wel fysieke games blijven kunnen kopen dan is het niet alsof er een veel goedkoper alternatief is.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
Naar mijn weten draait Rachet and Clank standaard op 4K 30fps maar er is ook een optie voor 60fps, waarschijnlijk op 1440p voor de PS5.

XSS voldoet dan ook naar mijn idee aan ‘next-gen’. Laten we nog even wachten op de specificaties!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:04

Ik sta er niet van te kijken als de XSS als een tierelier gaat verkopen. De prijs is ook belangrijk en zoals ik hier eerder heb gezegd is voor de huidige generatie de prijs ook belangrijk geweest als je naar de verkoopcijfers van de X en Pro kijkt. Voor wat de XSS kan is €299 niet te duur en voor de meeste mensen is dat doorslaggevend.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Als ze er drie maanden gamepass bij doen, zie ik heel wat van deze consoles onder de boom liggen :)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Ik heb nu een pro die alles praktisch op 1440p afspeelt op mijn lg oled c7. Ziet er prima uit. Eigenlijk is de XSS wel een perfect apparaatje. Voor weinig geld toegang tot next-gen. Dit icm gamepass waar de nieuwe games ook voor heel weinig geld zijn te spelen is dit echt interessant!

1440p of native 4K zal me echt worst zijn. Verschil op een 55” zie je toch niet meer op 2m of meer afstand.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 09-09-2020 07:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Caayn
  • Niet online
justifire schreef op woensdag 9 september 2020 @ 01:08:
[...]

Dat kan je zeggen.
Echter ging de X360 ook maar tot 1280x800 resolutie terwijl hij aangesloten was op een 2560x1600 monitor... (Dell 3007WFP)
Oke, is eeuwen geleden, maar toch... Microsoft houd nogal vast aan standaard waardes ...
Dat is een ander scenario.

De 360 ondersteunde uberhaupt geen hogere resoluties in het begin en kon deze niet versturen over de AV output. Dat was pas gewijzigd toen MS eind 2006 een firmware update uitbracht die de console in staat stelde om hogere resoluties als 1920*1080 progressive als output te gebruiken waar de max eerst 1920*1080 interlaced was.

De XSS heeft die beperking niet en zal op zijn minst een HDMI 2.0 (hoogstwaarschijnlijk HDMI 2.1 gezien de verwachte RDNA2 GPU) connector hebben welke prima instaat is om een 4K signaal te versturen.

Developers worden doorgaans enkel beperkt in de output resolutie, omdat dat door het OS/firmware wordt afgehandeld, niet in de render resolutie. MS kan natuurlijk de output van games limiteren tot 1440p output maar dat zou een hele vreemde zet zijn.

Voorbeeld:
De Xbox One S, is door MS in de markt gezet als vervangen van de originele Xbox One maar hij is wel instaat om een 4K signaal door te geven en zelfs te renderen. Het renderen in een resolutie boven 1080p wordt eigenlijk niet gebruikt omdat de GPU kracht doorgaans simpelweg onvoldoende is. Echter is een developer wel vrij om boven 1080p te renderen op de Xbox One S. Zie bijvoorbeeld Doom 64 (ja, ik weet het, niet bepaald de meest intensieve titel), welke op de Xbox One S op native 1440p draait ondanks dat de console zelf een vervanger is voor de (sub)1080p gerichte Xbox One.

Xbox One: 1080p
Xbox One S: 1440p
Xbox One X: 2160p/4k.

[ Voor 35% gewijzigd door Caayn op 09-09-2020 08:10 ]

• drakiesoft
Stond op Twitter. Bron onbekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUp8TvGCnHD8dCbOJ3BKSwoKjEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gba0bneCyOxA3lAgXRm1l99x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door drakiesoft op 09-09-2020 07:59 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het is gisteren trouwens allemaal wel erg snel gegaan zo via twitter, had dit eerder via een show verwacht van Microsoft. Maar Ik hoop wel dat ze de XSX ook op de 10e uitbrengen en niet pas maanden later :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:02
Ik verwachtte al een prijs rond de 200 euro voor de 1 TB expansion. Een vrij prijzige uitbreiding.

Zoals het er nu uitziet wordt dit wel de eerste keer dat ik een nieuwe console koop zonder nieuwe games. Ik hoop dat Microsoft ons nog verrast.

• Caayn
  • Niet online
Wel wat duurder maar het is niet eens zo heel gek geprijsd als je kijkt naar wat een 1TB NVMe SSD kost die 2.4GB/s haalt. Maar het blijft veel geld.

Hopelijk komen ze ook met grotere varianten, 1TB is een beetje weinig als je maar één expansion slot hebt.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Als die 1 TB expansion zo duur ( rond de €200 ) word wacht ik wel even tot ik voor die prijs een grotere kan kopen, voor 80 euro had hem wel gehaald. Zolang ik de Xbox 360 en Xbox One games gewoon kan spelen van mijn externe Seagate HDD en Samsung T5 1TB heb ik ruimte genoeg voor lange tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 09-09-2020 08:32 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Caayn schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:30:
[...]
Wel wat duurder maar het is niet eens zo heel gek geprijsd als je kijkt naar wat een 1TB NVMe SSD kost die 2.4GB/s haalt. Maar het blijft veel geld.

Hopelijk komen ze ook met grotere varianten, 1TB is een beetje weinig als je maar één expansion slot hebt.
Het is natuurlijk een stukje maatwerk geweest van seagate want hij is toch snel 50% duurder dan een vergelijkbare nvme drive.

Ik zou nog even wachten voorlopig want dit zal wel snel in prijs dalen als er een grotere afzet mogelijk is.
Pagina: 1 ... 55 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden