Niet alleen studenten hebben moeite om zo even € 500,00 (dan heb je nog niks he?) op tafel te leggen. Er zijn meer dan genoeg mensen op de wereld die dat niet even kunnen en het ook niet kunnen sparen. Ik werk bij de deurwaarder, ik weet hoe groot die groep is. Voor hen is dit dodelijk, nog meer abonnementen. Ik hou mijn hart vast en hoop dat het niet overwaait hier naartoe.MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
[...]
Ik zou goed kijken naar wat je er werkelijk uithaalt. Door puur te zeggen dat het interessant is, kijk je naar het relatief beperkte maandbedrag. Maar als we voor het gemak even rekenen in dollars (europrijzen kunnen afwijken, dat is met Game Pass Ultimate in ieder geval zo: $14.99/€12,99 per maand) dan heb je dus de keuze uit:
- All Access Xbox Series X voor $35 per maand, wat GPU bevat
- Xbox Series X kopen voor $499 + $15 per maand voor GPU
Na resp 1, 2 en 3 jaar zit je op:
- All Access: $420 - $840 - $1260
- kopen+GPU: $680 - $860 - $1060
Het omslagpunt ligt in maand 25, maar kijk eens na 3 jaar: dan betaal je al $200 meer dan bij koop. En dan hebben we nog geen rekening gehouden met de volgende zaken:
- Wil je wel continu Game Pass Ultimate? Of is Xbox Live Gold genoeg voor je?
- Ook al ben je fan van GPU, dan nog betaal je via All Access continu het volle pond, terwijl je los vaak acties hebt.
- Een gekochte console kan je elk moment verkopen, bijv. als een nieuwe revisie/slim versie of wat dan ook na een paar jaar uitkomt. Die verkoop levert geld op, al is het maar $100-200 na 3 jaar.
- All Access wordt de console nooit van jou, je krijgt hem in bruikleen gelijk zoals een modem/router bij een ISP.
En er zijn ongetwijfeld nog meer zaken, maar dit schoot me direct te binnen.
Over Game Pass Ultimate nog even; ik ben daar groot fan van, maar ik heb nog niet één keer het volle pond betaald. Oorspronkelijk liep er bij mij een XLG abo voor zo'n 15 maanden, toen heb ik voor €1 de upgrade gedaan en die werd 16 maanden volledig GPU, zoals wel meer van jullie hebben gehad. En daarna telkens bij een actie weer wat opgewaardeerd, zo heb ik continu voor 9-18 maanden voorraad.
De laatste keer bij Game Mania een 3 maanden GPU kaart 1+1 gratis gekocht, dus een tweede 3 maanden voucher er gratis bijgekregen, bleek Microsoft zelf ook nog een actie te hebben dat als je met 3 of 6 maanden opwaardeerde, je er 1 gratis bij kreeg. Kortom: € 91 waarde (7 maanden) en slechts € 39 voor betaald. Dat haal je nooit uit All Access terug.
Iedereen moet uiteindelijk weten wat hij/zij doet, maar heel eerlijk: het is niet bijster verstandig om All Access te kiezen, tenzij je als student per se op launch day de XSX wilt hebben en geen €500 bij elkaar kan sparen in de komende 2-3 maanden. Maar zelfs dan zou mijn advies zijn: spaar tegelijkertijd door zodat je zo snel mogelijk over kan stappen. Al zal er ongetwijfeld wel een 24 maanden abo aan verbonden zitten gok ik zo.
Er is natuurlijk ook een groep die het gewoon prima kan betalen, maar de groep die het niet kan betalen moet beschermd worden. Maak de eisen dan in elk geval streng om zo'n abonnement af te kunnen sluiten.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 11:57 ]