Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.641 views

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:15
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
[...]

Ik zou goed kijken naar wat je er werkelijk uithaalt. Door puur te zeggen dat het interessant is, kijk je naar het relatief beperkte maandbedrag. Maar als we voor het gemak even rekenen in dollars (europrijzen kunnen afwijken, dat is met Game Pass Ultimate in ieder geval zo: $14.99/€12,99 per maand) dan heb je dus de keuze uit:
- All Access Xbox Series X voor $35 per maand, wat GPU bevat
- Xbox Series X kopen voor $499 + $15 per maand voor GPU

Na resp 1, 2 en 3 jaar zit je op:
- All Access: $420 - $840 - $1260
- kopen+GPU: $680 - $860 - $1060

Het omslagpunt ligt in maand 25, maar kijk eens na 3 jaar: dan betaal je al $200 meer dan bij koop. En dan hebben we nog geen rekening gehouden met de volgende zaken:
- Wil je wel continu Game Pass Ultimate? Of is Xbox Live Gold genoeg voor je?
- Ook al ben je fan van GPU, dan nog betaal je via All Access continu het volle pond, terwijl je los vaak acties hebt.
- Een gekochte console kan je elk moment verkopen, bijv. als een nieuwe revisie/slim versie of wat dan ook na een paar jaar uitkomt. Die verkoop levert geld op, al is het maar $100-200 na 3 jaar.
- All Access wordt de console nooit van jou, je krijgt hem in bruikleen gelijk zoals een modem/router bij een ISP.

En er zijn ongetwijfeld nog meer zaken, maar dit schoot me direct te binnen.

Over Game Pass Ultimate nog even; ik ben daar groot fan van, maar ik heb nog niet één keer het volle pond betaald. Oorspronkelijk liep er bij mij een XLG abo voor zo'n 15 maanden, toen heb ik voor €1 de upgrade gedaan en die werd 16 maanden volledig GPU, zoals wel meer van jullie hebben gehad. En daarna telkens bij een actie weer wat opgewaardeerd, zo heb ik continu voor 9-18 maanden voorraad.
De laatste keer bij Game Mania een 3 maanden GPU kaart 1+1 gratis gekocht, dus een tweede 3 maanden voucher er gratis bijgekregen, bleek Microsoft zelf ook nog een actie te hebben dat als je met 3 of 6 maanden opwaardeerde, je er 1 gratis bij kreeg. Kortom: € 91 waarde (7 maanden) en slechts € 39 voor betaald. Dat haal je nooit uit All Access terug.

Iedereen moet uiteindelijk weten wat hij/zij doet, maar heel eerlijk: het is niet bijster verstandig om All Access te kiezen, tenzij je als student per se op launch day de XSX wilt hebben en geen €500 bij elkaar kan sparen in de komende 2-3 maanden. Maar zelfs dan zou mijn advies zijn: spaar tegelijkertijd door zodat je zo snel mogelijk over kan stappen. Al zal er ongetwijfeld wel een 24 maanden abo aan verbonden zitten gok ik zo.
Niet alleen studenten hebben moeite om zo even € 500,00 (dan heb je nog niks he?) op tafel te leggen. Er zijn meer dan genoeg mensen op de wereld die dat niet even kunnen en het ook niet kunnen sparen. Ik werk bij de deurwaarder, ik weet hoe groot die groep is. Voor hen is dit dodelijk, nog meer abonnementen. Ik hou mijn hart vast en hoop dat het niet overwaait hier naartoe.

Er is natuurlijk ook een groep die het gewoon prima kan betalen, maar de groep die het niet kan betalen moet beschermd worden. Maak de eisen dan in elk geval streng om zo'n abonnement af te kunnen sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 11:57 ]

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:28
In de US kon dit ook al altijd met de xbox one, Zelf zou ik dit model niet doen (haat nog meer maandelijkse kosten)
maar snap dat heel veel mensen dit wel intteresant vinden.

Ben eindelijk weer hyped man lekker nieuws dit

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 10:03
Fijn dat er nu eindelijk prijzen bekend zijn.
Enige waar ik nu nog benieuwd naar ben is de prijs van de officiële seagate harde schijf.

Hopelijk verschijnen deze week al pre order pagina’s.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:55:
[...]

...Maak de eisen dan in elk geval streng om zo'n abonnement af te kunnen sluiten.
Heet dat niet iets met BKR-check in NL en "credit score" in USA?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cyrax0508
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:31:
[...]

Heet dat niet iets met BKR-check in NL en "credit score" in USA?
Ja, maar dat is vaak een wassen neus. Ten eerste krijg je pas een registratie bij een bepaald bedrag.Dus je kunt wel 10x een "koop nu, betaal later" aangaan voor € 249,99 en dan heb je geen registratie. Maar kun je zo'n Xbox eigenlijk helemaal niet betalen. Ten tweede kan het zo zijn dat je het vandaag wel kunt betalen, maar volgende maand niet meer omdat je je baan kwijt bent of wat dan ook. Dan zit je er wel aan vast. En als je zo'n optie niet hebt en ervoor gespaard hebt, dan is de console in elk geval van jou en zijn dat geen lasten.

Ik zie elke dag hoeveel mensen er problemen hebben, amper geld, maar wel tig abonnementen en kredieten hebben voor de gekste dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 12:47 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:45:
[...]

Ja, maar dat is vaak een wassen neus. Ten eerste krijg je pas een registratie bij een bepaald bedrag.Dus je kunt wel 10x een "koop nu, betaal later" aangaan voor € 249,99 en dan heb je geen registratie. Maar kun je zo'n Xbox eigenlijk helemaal niet betalen. Ten tweede kan het zo zijn dat je het vandaag wel kunt betalen, maar volgende maand niet meer omdat je je baan kwijt bent of wat dan ook. Dan zit je er wel aan vast. En als je zo'n optie niet hebt en ervoor gespaard hebt, dan is de console in elk geval van jou en zijn dat geen lasten.
Ik denk dat de maatschappelijke discussie en impact van een abbonnement of koop op afbetaling beter in general chat kan dan in dit topic :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Cyrax0508
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:47:
[...]

Ik denk dat de maatschappelijke discussie en impact van een abbonnement of koop op afbetaling beter in general chat kan dan in dit topic :)
UIteraard, je hebt gelijk. We kwamen erop omdat er een dergelijk abonnementsvorm werd genoemd i.c.m. een Xbox.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:28
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:47:
[...]

ja inderdaad een soortgelijk model bestaat al bij telefoon tv's wasmachines, auto's alles eigenlijk:P.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:45:
[...]

Errr. nee.

De Bestbuy versie loopt via Citizens One, hun FICO systeem gaat aanzienlijk stuk verder dat dat flut wat wij hier BKR noemen, daar wordt je hele inkomen/uitgaven bekeken en daar komt een score uit. Dit zijn geen Neckermann koop nu betaal in termijnen principes, dit komt vanuit een financiering van de bank zelf.

Maar laten we niet hypocriet gaan wijzen en afkeuren, het is een ieder eigen keuze wel/niet dit te doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Cyrax0508
SinergyX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:49:
[...]

Errr. nee.

De Bestbuy versie loopt via Citizens One, hun FICO systeem gaat aanzienlijk stuk verder dat dat flut wat wij hier BKR noemen, daar wordt je hele inkomen/uitgaven bekeken en daar komt een score uit. Dit zijn geen Neckermann koop nu betaal in termijnen principes, dit komt vanuit een financiering van de bank zelf.

Maar laten we niet hypocriet gaan wijzen en afkeuren, het is een ieder eigen keuze wel/niet dit te doen.
Daarom zei ik dus ook dat ik hoop dat die abonnementen streng worden beoordeeld en blijkbaar (als ik jouw post zo lees) is dat zo.

Er is niets hypocriets aan, ik gaf alleen aan dat niet alleen studenten moeite zullen hebben het bedrag van € 500,00 (en dan kun je nog niks) in 1 x te betalen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56

Wom

Wat vinden we eigenlijk van de 300 euro prijs die de Series S mogelijk gaat kosten? Lees her en der dat men dit vrij aggresief vind kwa prijs. Maar vind het eigenlijk wel redelijk in de lijn der verwachting als ik eerlijk ben. Zal mijn verwachte prijs voor de XSX ook wel iets naar beneden moeten bijstellen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

XWB schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:15:
[...]

Als je nou vier van die consoles bij elkaar legt heb je net een inductiekookplaat :o
_O- ik dacht zelf aan een nieuwe IKEA speaker

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2020 12:57 ]

• Cyrax0508
Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:53:
Wat vinden we eigenlijk van de 300 euro prijs die de Series S mogelijk gaat kosten? Lees her en der dat men dit vrij aggresief vind kwa prijs. Maar vind het eigenlijk wel redelijk in de lijn der verwachting als ik eerlijk ben. Zal mijn verwachte prijs voor de XSX ook wel iets naar beneden moeten bijstellen.
Ik vind het goedkoper dan ik had verwacht. Het heeft me in elk geval blij verrast en het is een zeer serieuze optie geworden voor mij.

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 08:25
Even iets anders: Wat denken jullie dat in de praktijk de verschillen worden tussen Series S en Series X? Alleen een verschil in resolutie (en misschien frame rate), of ook betere graphics? Dus dat de Series X een soort 'Ultra' graphics heeft en Series S 'High' graphics.

Stel dat de graphics hetzelfde zijn dan denk ik dat weinig mensen het verschil tussen de output van de twee consoles echt duidelijk gaan zien als je ze naast elkaar zet.

Natuurlijk heb je voor die 200 euro extra van de X wel meteen 500 GB extra SSD ruimte, wat erg welkom is. En je hebt een bluray speler en de mogelijkheid om discs te gebruiken. Maar je hebt wel een veel grotere console. De form factor van de Series S is echt geweldig!

Ik denk persoonlijk dat er wel een verschil in graphics gaat komen. Omdat de games ook op PC worden uitgebracht (in ieder geval 1st party) zijn graphics settings makkelijk toe te passen. Waarschijnlijk heeft de X een enorme hoeveelheid extra TFLOPs (we weten nog niet hoeveel de S heeft), en het lijkt me zonde om dit alleen te gebruiken om native 4K te renderen i.p.v. upscaled 4k!

Edit: Als het verschil alleen resolutie is en niet graphics, dan ga ik serieus de Series S overwegen (ook al heb ik een 4K tv, ik vind upscaled 4K er goed uit zien).

[ Voor 7% gewijzigd door disguisedpotato op 08-09-2020 13:04 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:15:
[...]

Als je nou vier van die consoles bij elkaar legt heb je net een inductiekookplaat :o
Als je de XSX erbij plakt dan heb je gelijk een plekje voor de wokpan :Y)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik had het wel verwacht op zich, maar het is bizar wat je voor die prijs krijgt als je ziet wat de huidige One X en de PS4 Pro nog kosten op dit moment. Die zijn namelijk op dit moment duurder...

• disguisedpotato
Ik vind dit een zeer nette prijs. Ik denk dat je wel kan stellen dat het agressief is ja, in de zin dat dit echt wel een hoop mensen gaat overhalen om een Xbox te kopen i.p.v. een Playstation. De PS5 DE gaat denk ik niet onder de 400 komen (want heeft dezelfde specs als de PS5).

Verwijderd

Hmmmmm

Zie nu waar het ontwerp vandaan komt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ankzpgAB13rm7qVhhWTz1gAUoKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJCSpS8t2jKJTWq4T7VCpsnu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2020 13:02 ]

• Wom

Wom

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:54:
[...]

Ik vind het goedkoper dan ik had verwacht. Het heeft me in elk geval blij verrast en het is een zeer serieuze optie geworden voor mij.
Denk dat je daar niet alleen in bent. Ook al is Xbox niet je primaire platform, het wordt best aantrekkelijk om een XSS erbij te nemen.
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:58:
[...]

Ik had het wel verwacht op zich, maar het is bizar wat je voor die prijs krijgt als je ziet wat de huidige One X en de PS4 Pro nog kosten op dit moment. Die zijn namelijk op dit moment duurder...
Daar zeg je wat. Want genoeg mensen die een console kopen op het eind van hun lifecycle om een goeie deal te kunnen doen. Die bedien je ook direct. In dat licht bekeken is het wel een hele sterke deal eigenlijk.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 11:53
disguisedpotato schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:55:

Stel dat de graphics hetzelfde zijn dan denk ik dat weinig mensen het verschil tussen de output van de twee consoles echt duidelijk gaan zien als je ze naast elkaar zet.
Als iets hetzelfde is, is het logisch dat mensen het verschil niet kunnen zien. Maar het moge toch duidelijk zijn dat de graphics niet hetzelfde zullen zijn.

This is absolutely ridiculous

• Cyrax0508
Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:01:
[...]

Denk dat je daar niet alleen in bent. Ook al is Xbox niet je primaire platform, het wordt best aantrekkelijk om een XSS erbij te nemen.

[...]

Daar zeg je wat. Want genoeg mensen die een console kopen op het eind van hun lifecycle om een goeie deal te kunnen doen. Die bedien je ook direct. In dat licht bekeken is het wel een hele sterke deal eigenlijk.
Nee, het is een heel goede zet van MS, want mij hebben ze ermee aan boord gekregen verwacht ik. Voor € 300,00 kan ik dan toch gewoon next-gen gamen, de nieuwste games spelen en hoef ik niet de hoofdprijs te betalen voor die paar keer dat ik wil gamen.

Ik was zeker voor de PS5 digital gegaan, maar deze prijs had ik niet zien aankomen.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
Mijn verwachting:

XXS: 299,-
PS5 DE: 399,-
XSX: 399,-
PS5: 499,-

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:04:
[...]

Nee, het is een heel goede zet van MS, want mij hebben ze ermee aan boord gekregen verwacht ik. Voor € 300,00 kan ik dan toch gewoon next-gen gamen, de nieuwste games spelen en hoef ik niet de hoofdprijs te betalen voor die paar keer dat ik wil gamen.

Ik was zeker voor de PS5 digital gegaan, maar deze prijs had ik niet zien aankomen.
Deze prijs is echt gigantisch goed inderdaad! Perfecte manier om next gen te gamen in een 1080p / 1440p jasje met toch dezelfde framerates (ze laten echt ieder moment de framerates zien dus ik verwacht dat in ieder geval bij de MS Studio games dat de framerates hetzelfde gaat zijn en de grootste verschillen in de resolutie plaatsvinden).

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:01:
Hmmmmm

Zie nu waar het ontwerp vandaan komt....

[Afbeelding]
Haha sorry maar wat is dat voor lelijke controller :D :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:08:
[...]

Voor mensen met een lichamelijke beperking... :$

https://www.xbox.com/en-U.../xbox-adaptive-controller

• disguisedpotato
Ridicuul schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:03:
[...]

Als iets hetzelfde is, is het logisch dat mensen het verschil niet kunnen zien. Maar het moge toch duidelijk zijn dat de graphics niet hetzelfde zullen zijn.
Met graphics bedoel ik alle graphics settings behalve resolutie. Dus ik probeer op die manier een onderscheid te maken tussen graphics, resolutie, en frame rate omdat dat echt verschillende aspecten zijn. Volgens mij is het best gangbaar om op deze manier hierover te praten?

Het is volgens mij zeker niet duidelijk dat de graphics anders gaan zijn (als in 'high' op de Series S en 'ultra' op de Series X), misschien is alleen de resolutie en/ of frame rate anders?

Als iemand hier meer info over heeft hoor ik het graag!

• D-Ed
  • Niet online
€50,- goedkoper dan ik had verwacht.. Ik zie MS er wel voor aan dat ze de Series X ook €50,- goedkoper aankondigen dan mijn verwachting van €499,- :)

Wat mij betreft laten ze hier (wederom) zien dat ze gunblazing de nieuwe generatie ingaan met veel zelfvertrouwen, heerlijk _/-\o_

Ik had even wat minder vertrouwen in hoe ze het de laatste maanden aanpakken maar dat begint met dit soort aankondigingen weer helemaal terug te komen d:)b

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:38
D-Ed schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:11:
[...]

Wat mij betreft laten ze hier (wederom) zien dat ze gunblazing de nieuwe generatie ingaan met veel zelfvertrouwen, heerlijk _/-\o_
Als ze veel zelfvertrouwen hadden, dan hoefden ze geen lagere prijs te hanteren dan ze eigenlijk zouden willen ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Wom

Wom

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:08:
[...]

Dat is de adaptive controller: https://www.xbox.com/en-U.../xbox-adaptive-controller
Gebruikt voor mensen die minder mobiel zijn met hun handen of andere beperkingen hebben. Kun je een veelvoud aan knoppen en controller aan connecteren. Zie je veel bij mensen die beperkingen hebben op motorisch vlak. Wordt veel geprezen en is best een knap stukje techniek eigenlijk.

• D-Ed
  • Niet online
RRCreations schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:07:
Mijn verwachting:

PS5 DE: 399,-
XSX: 399,-
PS5: 499,-
De mijne:
PS5 DE: 449,-
XSX: 449,-
PS5: 549,-

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@Wom

Oh oeps dat wist ik niet :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Cyrax0508
D-Ed schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:11:
[...]

€50,- goedkoper dan ik had verwacht.. Ik zie MS er wel voor aan dat ze de Series X ook €50,- goedkoper aankondigen dan mijn verwachting van €499,- :)

Ik had even wat minder vertrouwen in hoe ze het de laatste maanden aanpakken maar dat begint met dit soort aankondigingen weer helemaal terug te komen d:)b
Hele knappe prijs indeed. Ik kan me niet voorstellen dat ze überhaupt quitte kunnen spelen met de Xbox Series S. Het verdienmodel zal wel liggen in de abonnementen voor games en online gaming e.d.?

• D-Ed
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:12:
[...]

Als ze veel zelfvertrouwen hadden, dan hoefden ze geen lagere prijs te hanteren dan ze eigenlijk zouden willen ;)
Hoe weet je nu wat 'ze eigenlijk zouden willen'? MS heeft altijd al aangegeven 'agile' te gaan zijn met de prijs.. Phil Spencer staat onder directe supervisie van de MS CEO dus dat houd gewoon in dat ze grote plannen hebben.

Ik zie hier geen angst maar een zeer overtuigende strategie in. Een veel betere dan zeven jaar geleden ook.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:55:
[...]

Niet alleen studenten hebben moeite om zo even € 500,00 (dan heb je nog niks he?) op tafel te leggen. Er zijn meer dan genoeg mensen op de wereld die dat niet even kunnen en het ook niet kunnen sparen. Ik werk bij de deurwaarder, ik weet hoe groot die groep is. Voor hen is dit dodelijk, nog meer abonnementen. Ik hou mijn hart vast en hoop dat het niet overwaait hier naartoe.

Er is natuurlijk ook een groep die het gewoon prima kan betalen, maar de groep die het niet kan betalen moet beschermd worden. Maak de eisen dan in elk geval streng om zo'n abonnement af te kunnen sluiten.
Dan zou je ook moeten weten dat als je die niet kan sparen, je ook dit abonnement niet moet nemen. Want € 500 verdeeld over € 35 per maand is 15 maanden sparen. Dus als je 24 maanden € 35 per maand kan betalen, kan je ook 15 maanden € 35 per maand sparen. Zo simpel is het. Dat een groep mensen moeite hebben om dit daadwerkelijk te doen, dat is een ander verhaal.

En die € 500 levert je alleen de console met controller op, dat klopt. Maar zoals gezegd: GPU of zelfs Live Gold levert je al op z'n minst 2 games op. Dus laten we zeggen dat je misschien € 600 uit moet geven om een of twee games te kopen en/of XLG/GPU voor de eerste maand.
Smeldor schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:53:
[...]

Heb nu geen tijd om op alles te reageren maar van wat ik er kon uithalen is de console na twee jaar gewoon van jou. En ik zei dat IK er wel interesse in zou hebben omdat ik dus wel belang heb bij alles wat ze aanbieden. Zowel het gold abbo als de game pass zodat ik ook op pc bepaalde games kan spelen.
Je hebt gelijk, de console wordt inderdaad van je. Mijn fout, daar had ik dieper in moeten duiken. Het staat er ook nergens letterlijk vermeld namelijk, vandaar mijn onterechte aanname.

Goed, dan houd je met name het gebrek aan voordeel op het GPU abo over en wat het doet voor je BKR registratie, want in dat geval is het sowieso een lening. En als we kijken naar mobiele abonnementen dan mag je maximaal € 250 aan toestelwaarde lenen om in maandelijkse termijnen terug te betalen.

Als we uitgaan van de XSX die $499 kost dan betaal je in 24 maanden $840, waarvan $499 voor de console en $340 aan GPU. Komt neer op $14,17 per maand effectief voor GPU die in de VS $14.99 kost. Een zeer kleine besparing dus.

En ik snap dat je interesse hebt in Game Pass Ultimate, die heb ik zelf ook en vind het erg fijn, maar het kan veel goedkoper zoals gezegd. Het enige voordeel van All Access is dat je niet alles in een keer hoeft te betalen, maar in dat geval is het wel een afweging of je dat een BKR registratie waard is, want ook al gaat het hier € 30 per maand kosten, dan heb je het over € 720 totaal. Lijkt klein, maar kan een serieuze impact hebben op bijvoorbeeld een hypotheek. Dus het enige wat ik ermee wil zeggen is: let vooral goed op waar je voor tekent en welke impact het kan hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-09-2020 13:23 ]

• D-Ed
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:14:
[...]

Hele knappe prijs indeed. Ik kan me niet voorstellen dat ze überhaupt quitte kunnen spelen met de Xbox Series S. Het verdienmodel zal wel liggen in de abonnementen voor games en online gaming e.d.?
Als ik de laatste presentatie mag geloven (die waarin Halo even flink door de hoeven ging :'( ) klopt dat idd.. Ze lieten geen moment ongemoeid om Gamepass te pushen (overigens mogen ze dat van mij wel wat minder doen, ik snap hun doelstelling maar laat ze daar over een jaar of twee nog maar wat meer de nadruk op gaan leggen.. Nu focus op first party games, games, games en games 8) )

• Cyrax0508
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:15:
[...]

Dan zou je ook moeten weten dat als je die niet kan sparen, je ook dit abonnement niet moet nemen. Want € 500 verdeeld over € 35 per maand is 15 maanden sparen. Dus als je 24 maanden € 35 per maand kan betalen, kan je ook 15 maanden € 35 per maand sparen. Zo simpel is het. Dat een groep mensen moeite hebben om dit daadwerkelijk te doen, dat is een ander verhaal.

En die € 500 levert je alleen de console met controller op, dat klopt. Maar zoals gezegd: GPU of zelfs Live Gold levert je al op z'n minst 2 games op. Dus laten we zeggen dat je misschien € 600 uit moet geven om een of twee games te kopen en/of XLG/GPU voor de eerste maand.
Als iedereen zou weten wat verstandig was en dat ook doen, dan had ik geen baan meer. :+

• Wom

Wom

Familie van mij werkt met mensen die een geestelijke beperking hebben. Voor hun is het bedienen van een controller vaak een hele opgave. Maar met dergelijke hulpmiddelen kunnen ze best wel een aantal games spelen, op hun manier. Is wel een kostelijke onderneming, want zo'n controller zoals Microsoft die verkoopt is nog maar de basis. Overigens is dit een open systeem, dus ook andere fabrikanten kunnen hier op aanpluggen zonder problemen.

Er staan filmpjes op Youtube van mensen die al hun vingers missen en toch vrij hard ownen in Mortal Kombat. Dat kan ik dan wel weer waarderen eigenlijk.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
€299 is echt een steal. Voor die prijs gaat mijn One X er uit en komt er een Series S voor terug.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:18:
[...]

Familie van mij werkt met mensen die een geestelijke beperking hebben. Voor hun is het bedienen van een controller vaak een hele opgave. Maar met dergelijke hulpmiddelen kunnen ze best wel een aantal games spelen, op hun manier. Is wel een kostelijke onderneming, want zo'n controller zoals Microsoft die verkoopt is nog maar de basis. Overigens is dit een open systeem, dus ook andere fabrikanten kunnen hier op aanpluggen zonder problemen.

Er staan oop filmpjes op Youtube van mensen die al hun vingers missen en toch vrij hard ownen in Mortal Kombat. Dat kan ik dan wel weer waarderen eigenlijk.
Volgens mij heeft Logitech hier best wel behoorlijke leuke "add-ons" voor. Zie: https://www.logitechg.com...ming-kit-accessories.html

Ik vind dit soort producten echt wel wat hebben. Hier verdienen ze geen grof geld mee, maar ze zorgen wel dat een bepaalde doelgroep gewoon hun hobby kunnen blijven uitoefenen.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2020 13:24 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43
1440p en 120fps denk dat de meeste gamers hiermee tevreden zijn,en goede prijs voor series S.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:38
D-Ed schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:15:
[...]

Hoe weet je nu wat 'ze eigenlijk zouden willen'? MS heeft altijd al aangegeven 'agile' te gaan zijn met de prijs.. Phil Spencer staat onder directe supervisie van de MS CEO dus dat houd gewoon in dat ze grote plannen hebben.

Ik zie hier geen angst maar een zeer overtuigende strategie in. Een veel betere dan zeven jaar geleden ook.
Elk bedrijf wil zoveel mogelijk marge of zo min mogelijk toeleggen. Op die Series S lijkt me dat niet het geval met die prijsstelling, maar goed ik weet inderdaad de cijfers niet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MooDyBLueS
  • Niet online
Silversin schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:20:
€299 is echt een steal. Voor die prijs gaat mijn One X er uit en komt er een Series S voor terug.
Mis je dan niet de mogelijkheid om fysieke games te spelen? Ik heb niet veel fysieke games, zo'n 10 stuks op dit moment, maar het zou toch fijn zijn als ik die op de volgende generatie kan blijven spelen.

Al moet ik toegeven dat ik het aan zag komen met de Digital Xbox One S dus ben telkens zoveel mogelijk digitaal gaan kopen, maar soms is een game gewoon een veel betere aanbieding in de fysieke uitvoering.

• D-Ed
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:23:
[...]

Elk bedrijf wil zoveel mogelijk marge of zo min mogelijk toeleggen. Op die Series S lijkt me dat niet het geval met die prijsstelling, maar goed ik weet inderdaad de cijfers niet.
Klopt idd maar we hebben het hier al vaker gehad over het verdienmodel van MS (en veel anderen bedrijven). Dart verschuift steeds meer naar diensten/digitaal/software.. Precies wat Gamepass bied + de Live mogelijkheden etc.

De Series X is voor de hardcore gamer, de Series S voor de massa.. Netfix erop, Videoland en Henk en Ingrid kunnen de Apple TV en Chromecast ook weggooien ;)

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 16:31

Louw Post

Cerenas

Amaze86 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:21:
1440p en 120fps denk dat de meeste gamers hiermee tevreden zijn,en goede prijs voor series S.
Inderdaad, mooie prijs! Zou voor mij de keuze geweest zijn als er ook een blu-ray speler in zat, maar goed er moeten keuzes gemaakt worden natuurlijk.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Louw Post schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:26:
[...]

Inderdaad, mooie prijs! Zou voor mij de keuze geweest zijn als er ook een blu-ray speler in zat, maar goed er moeten keuzes gemaakt worden natuurlijk.
Als ik je reactie zo lees zou ik voor de Series X gaan :9 , iets duurder maar wel alle mogelijkheden.
Ben de laatste jaren juist zelf weer terug aan het gaan naar fysieke games.

• Cyrax0508
[...]

Dat ligt echt maar net aan het verdienmodel. Een console verkoop je (normaliter) maar 1 keer. Dan kun je beter veel meer consoles voor minder verkopen en zo je Gamepass en online diensten aan de man brengen voor 5 jaar lang dan dat je (veel) minder consoles verkoopt maar daar een grotere marge op pakt.

Natuurlijk, als ze garantie hadden dat men hem voor € 800,00 ook koopt, dan hadden ze dat natuurlijk gedaan. Maar Sony is er ook nog en ze weten van de vorige keer dat je console voor een te hoge prijs in de markt zetten dodelijk gaat zijn. Voordat ze de Series gingen ontwikkelen wisten ze al dat ze de console niet voor € 600,00 gaan kwijtraken.

[ Voor 28% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 13:31 ]

• D-Ed
  • Niet online
En stel.. Stel.. dat MS écht agressief de nieuwe generatie ingaat en een soort van 'One more thing' heeft aan te kondigen?

Een Series X all digital!? Als je kijkt naar de interne layout van de Series X dan neem de disc drive de meeste ruimte in.. })

Gaat niet gebeuren aangezien er nog 0,0 geruchten over zijn maar het zou wel een ultieme move zijn:

XSXD: €399,-

• Wom

Wom

uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:20:
[...]
Volgens mij heeft Logitech hier best wel behoorlijke leuke "add-ons" voor. Zie: https://www.logitechg.com...ming-kit-accessories.html
Nu zal ik wel weer als een fanboy klinken, maar vind dergelijke producten heel goed bij de recentere insteek van Microsoft passen. Geen drempels opleggen, maar juist meer open en delen. Als je dat doortrekt zie je dat ook terug in hoe ze nu met het merk Xbox omgaan. Minecraft op andere consoles? Geen probleem. Crossplay ondersteuning voor grote titels? Geen probleem. Xbox-games spelen op je Android telefoon? Geen probleem.

Ik weet dat niet iedereen het met die visie eens is, maar ik vind het een sterke aanpak.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:28:
[...]

Als ik je reactie zo lees zou ik voor de Series X gaan :9 , iets duurder maar wel alle mogelijkheden.
299 of 499 (450) is niet iets duurder.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:29:
[...]

Nu zal ik wel weer als een fanboy klinken, maar vind dergelijke producten heel goed bij de recentere insteek van Microsoft passen. Geen drempels opleggen, maar juist meer open en delen. Als je dat doortrekt zie je dat ook terug in hoe ze nu met het merk Xbox omgaan. Minecraft op andere consoles? Geen probleem. Crossplay ondersteuning voor grote titels? Geen probleem. Xbox-games spelen op je Android telefoon? Geen probleem.

Ik weet dat niet iedereen het met die visie eens is, maar ik vind het een sterke aanpak.
Helemaal met je eens.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:25:
[...]

Mis je dan niet de mogelijkheid om fysieke games te spelen? Ik heb niet veel fysieke games, zo'n 10 stuks op dit moment, maar het zou toch fijn zijn als ik die op de volgende generatie kan blijven spelen.

Al moet ik toegeven dat ik het aan zag komen met de Digital Xbox One S dus ben telkens zoveel mogelijk digitaal gaan kopen, maar soms is een game gewoon een veel betere aanbieding in de fysieke uitvoering.
De Series S gaat de One X vervangen als gamepass machine. Heb het afgelopen jaar ook geen fysieke game meer aangeschaft voor de Xbox, dus gaat niet veel veranderen voor me.

• disguisedpotato
D-Ed schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:29:
En stel.. Stel.. dat MS écht agressief de nieuwe generatie ingaat en een soort van 'One more thing' heeft aan te kondigen?

Een Series X all digital!? Als je kijkt naar de interne layout van de Series X dan neem de disc drive de meeste ruimte in.. })

Gaat niet gebeuren aangezien er nog 0,0 geruchten over zijn maar het zou wel een ultieme move zijn:

Dit zou ik echt geweldig vinden. Ik wil die blu-day speler helemaal niet ik heb liever een slankere console!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
harrytasker schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:29:
[...]

299 of 499 (450) is niet iets duurder.
200 euro meer voor het hele pakket vind ik wel meevallen, dan kan je het beter in een keer goed doen :o !

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Tja die adaptive controller, je zou daar bijna de slogan: Play has no limits voor gebruiken. En voor crossplay, cross platform zou je bijna willen zeggen: For the Players.

Zo maar een gedachte.... :+

XBL: MRE Inc

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:33
Best wel interessant qua xbox serie S vs Xbox one X.

Ik heb Xbox one X sinds maandje of 2 voor 200€ nieuw (inclusief nieuwe controller) en ik bezit ook 4K tv.

Voor mij is de vraag vooral hoeveel meerwaarde dat het mij zou bieden voor Xbox Serie S tegenover Xbox one X.

Ik dacht dat Xbox one X traag ging zijn omwille geen ssd maar het valt nog goed mee ( ik heb ook ps4 en die is ramp op dat vlak).

Enig wat ik waarschijnlijk vast zal missen is next gen exclusief game en nieuwe grafische feature.

Ik had bewust om voor Xbox one X te kopen voor scherpe prijs en niet te wachten omdat het nieuwe Serie X voor mij teveel gaat kosten, -> 500€ nee dank je. Maar dat is zeker wel een beast voor console >:)
Silversin schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:20:

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43
Louw Post schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:26:
[...]

Dat zou echt kers op de taart zijn.Beetje jammer idd

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Cyrax0508
[...]

Ben ik helemaal met je eens. Ik ben een PS gamer en heb de One links laten liggen in het begin. Ik ben overstag gegaan met een One S omdat ik de voordelen van Gamepass zag, de openheid van MS en gewoon de no-nonse maar gamen mentaliteit. Ze hebben ook echt het enige juiste gedaan om te kunnen overleven.

Sony doet het met de software, hun titels zijn gewoon erg gewild. Dat hebben ze de afgelopen jaren zeer sterk opgebouwd. Nintendo is Nintendo en die blijven doen wat ze zelf willen. Ik ben ze eeuwig dankbaar, want ik zou niet zonder hun creativiteit kunnen of willen. Zij maken games omdat ze willen dat we plezier hebben. Ze hebben een merknaam waar geen enkele consolebouwer aan kan tippen. Ze brengen even een serie van 3 oude games onder de aandacht, doen er weinig nieuws mee, maar heel internet explodeert en de game is overal uitverkocht. In een poep en een scheet en voor € 60,00.... Omdat het Mario heet (ik heb hem ook in de pre-order hoor)... Dat kan alleen Nintendo maken

En MS heeft na de laatste generatie begrepen dat ze het rechtstreekse gevecht niet gaan winnen qua sales. Dit vind ik echt een enorm goede zet, al die diensten en nu de One S voor die prijs op de markt zetten. Ik ben in elk geval om.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 13:40 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Waar ik wel benieuwd naar ben is als de series s 4tflops heeft of 1440p gaat redden in elke game. Als de game 4k( 3840x2160= 8.3mp) draait op series x dan is 1440p (2560x1440= 3.7mp) op series s misschien iets teveel gevraagd ivm 12tflops vs 4 tflops. Dat is 66% minder flops maar 55% minder resolutie. Dus kan zijn dat 1440p niet altijd gehaald gaat worden( ergens logisch denk dat er ook spellen niet 4k worden op xsx misschien niet meteen maar later wel). Ervan uitgaande dat de consoles verder identiek zijn, maar gezien minder ram kan zijn dat ze andere( lagere resolutie) assets krijgen, en dat daarmee 1440p meer gegarandeerd kan worden. Hoe dan ook benieuwd wat de specs zijn. Zullen vast zelfde zijn als leaks maar zeker weten doen we nog niet. Moet zeggen xss ligt me wel. Ga deze in gedachte houden next gen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:13
[...]

Als de Series S afgekeurde SoC's van de Series X gebruikt (< 52 werkende CU's) en overtollige CU's (> 20 werkende CU's) uitschakelt dan bespaart MS hier behoorlijk wat geld mee.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• MAX3400

MAX3400

v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:39:
Waar ik wel benieuwd naar ben is als de series s 4tflops heeft of 1440p gaat redden in elke game.
Allicht de bit-depth naar beneden schroeven? Of de rendering-depth? Of de texture-quality enkele procenten omlaag? Of bump-mapping toepassen?

Volgens mij, maar dat is niet console-specifiek, kan je op tientallen manieren je games hetzelfde aantal fps laten draaien bij een bepaalde resolutie en toch slecht enkele procenten "minder mooi" presenteren. En die paar procenten mis je niet bij hele snelle games of op plekken "out of focus", zoals de bladeren of de lucht terwijl je als gamer druk bent om een auto met 300km/h door een bos te jagen.

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:28:
[...]

Ja zal hem ook wel worden denk ik. Al dan misschien niet meteen, mijn One X kan nog even vooruit denk ik. Of als er misschien een leuke inwissel actie is bij Game Mania oid.

De Blu-ray speler gebruik ik in ieder geval voor mijn film collectie, maar ik vind het ook handig voor nieuwe game releases. Koop je de game nieuw voor 50-60 euro en dan kan ik hem na het uitspelen nog voor ~40 euro verkopen. :)

Verwijderd

niet grappig en niet nodig

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 08-09-2020 13:51 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:44:
[...]

Allicht de bit-depth naar beneden schroeven? Of de rendering-depth? Of de texture-quality enkele procenten omlaag? Of bump-mapping toepassen?

Volgens mij, maar dat is niet console-specifiek, kan je op tientallen manieren je games hetzelfde aantal fps laten draaien bij een bepaalde resolutie en toch slecht enkele procenten "minder mooi" presenteren. En die paar procenten mis je niet bij hele snelle games of op plekken "out of focus", zoals de bladeren of de lucht terwijl je als gamer druk bent om een auto met 300km/h door een bos te jagen.
Enigste nadeel is dan dat ze meer tijd moeten gaan steken in draaiend krijgen. Waar als het 1:1 schaalbaar zou zijn met bv alleen een resolutie slider het makkelijker zou zijn. Maar ik zit ook maar beetje hardop te denken. Is meer aan de devs. Benieuwd naar de digital foundry reviews. Hopen dat puir resolutie verschil is en verder identiek. Dan is de xss serieus leuk spul!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Louw Post schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:44:
[...]

Ja zal hem ook wel worden denk ik. Al dan misschien niet meteen, mijn One X kan nog even vooruit denk ik. Of als er misschien een leuke inwissel actie is bij Game Mania oid.

De Blu-ray speler gebruik ik in ieder geval voor mijn film collectie, maar ik vind het ook handig voor nieuwe game releases. Koop je de game nieuw voor 50-60 euro en dan kan ik hem na het uitspelen nog voor ~40 euro verkopen. :)
Ik weet niet of ik hem bij een inruil actie ga halen maar het is wel erg aantrekkelijk als de Game Mania zo'n actie gaat houden, ik ga pas over een half jaar kijken wanneer ik de nieuwe console ga halen. Wel 100% zeker dat het direct de Series X word, zodat ik zoals jij ook aangeeft. De blu-ray kan gebruiken voor films en fysieke games, want digitaal aankopen ga ik proberen zo weinig mogelijk te doen. Mocht ik dan een spel uitgespeeld hebben en er komt een mooie 2 voor 1 actie bij de Game Mania dan kan je daar ook nog leuk aan mee doen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Wellicht dat ik me er te druk om maak omdat de datum mogelijk in mijn vakantie valt, maar is er niemand die 10 november (een dinsdag) een rare dag vind om te releasen? (Als we er even van uit gaan dat dat gerucht ook klopt)

Midden in een normale week. Zover ik terug kan vinden heeft MS altijd op vrijdag released, met uitzondering van de de 1e Xbox die op donderdag kwam. Ergens voelt het raar dat ze nu ineens 'vroeg' in de week gaa zitten, maar kan er de vinger niet helemaal opleggen waarom dat zo raar voelt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• MAX3400

MAX3400

v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:49:
[...]

Enigste nadeel is dan dat ze meer tijd moeten gaan steken in draaiend krijgen. Waar als het 1:1 schaalbaar zou zijn met bv alleen een resolutie slider het makkelijker zou zijn. Maar ik zit ook maar beetje hardop te denken. Is meer aan de devs. Benieuwd naar de digital foundry reviews. Hopen dat puir resolutie verschil is en verder identiek. Dan is de xss serieus leuk spul!
Maar het is toch ook resolutie-based? Tenzij ik het verkeerd heb: de consoles ondersteunen 720p50 naar 1440p120 tot 2160p144 (die laatste is een aanname overigens op basis van bit depth wederom).

Dus de textures voor bepaalde games zijn "bijvoorbeeld" in 1440p aangeleverd. Maar ook in 720p. Als je dus in een 1440p-sessie je framerate strak wil houden, swap je toch realtime sommige textures voor 720p-uitvoeringen? Scheelt je een factor 4 (oppervlakte) in renderen / laten zien van individuele pixels van die texture?

Kort verhaal nog korter: ik haal gewoon een XSX en klaar. Of twee. :+
BM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:54:
Wellicht dat ik me er te druk om maak omdat de datum mogelijk in mijn vakantie valt, maar is er niemand die 10 november (een dinsdag) een rare dag vind om te releasen? (Als we er even van uit gaan dat dat gerucht ook klopt)
Nee, alle major games van Microsoft zijn altijd uitgekomen op een dinsdag en vaak zelfs de tweede of vierde dinsdag van de maand :)

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 08-09-2020 13:54 ]

• Wom

Wom

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:38:
[...]

Ben ik helemaal met je eens. Ik ben een PS gamer en heb de One links laten liggen in het begin. Ik ben overstag gegaan met een One S omdat ik de voordelen van Gamepass zag, de openheid van MS en gewoon de no-nonse maar gamen mentaliteit. Ze hebben ook echt het enige juiste gedaan om te kunnen overleven.

Sony doet het met de software, hun titels zijn gewoon erg gewild. Dat hebben ze de afgelopen jaren zeer sterk opgebouwd. Nintendo is Nintendo en die blijven doen wat ze zelf willen. Ik ben ze eeuwig dankbaar, want ik zou niet zonder hun creativiteit kunnen of willen. Zij maken games omdat ze willen dat we plezier hebben. Ze hebben een merknaam waar geen enkele consolebouwer aan kan tippen. Ze brengen even een serie van 3 oude games onder de aandacht, doen er weinig nieuws mee, maar heel internet explodeert en de game is overal uitverkocht. In een poep en een scheet en voor € 60,00.... Omdat het Mario heet (ik heb hem ook in de pre-order hoor)... Dat kan alleen Nintendo maken

En MS heeft na de laatste generatie begrepen dat ze het rechtstreekse gevecht niet gaan winnen qua sales. Dit vind ik echt een enorm goede zet, al die diensten en nu de One S voor die prijs op de markt zetten. Ik ben in elk geval om.
Denk dat je hier bewust of onbewust de kern van het hele verhaal wel raakt. Nintendo heeft een USP met hun softwarebibliotheek en andere aanpak kwa consoles. Sony heeft een USP met de exclusives die door hele grote groepen gamers als superieur aan andere games worden beschouwd. Xbox heeft nu als USP de open aanpak en de vrijheid om te gamen waar of hoe je zelf wilt.

Maar stel dat naast alles wat Microsoft nu biedt ze het, tegen alle verwachten in (aldus iedereen die geen Xbox heeft), het voor elkaar krijgt om nog wat nieuwe titels uit te brengen die voor de massa van niveau TLOU2, Spider-man en eventueel Mario zijn? Dan ga je nog weinig redenen hebben om de Xbox niet als serieuze optie te kunnen overwegen. Want veel andere redenen gaan er inmiddels niet meer zijn, als ik door mijn gekleurde ogen kijk.

/fanboymodus

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:13
Donderdag 10 november lijkt mij een prima dag voor een release vlak voor het weekeinde. De consument heeft twee dagen de tijd om een console voor het weekeinde aan te schaffen in een fysieke winkel. Online retailers hebben twee dagen respijt om de console te bezorgen.

@MooDyBLueS , @uchiha tijntje Ik heb wel op de kalender gekeken maar die van september (2020). Dinsdag vind ik ook prima. Klokkijken kan ik overigens al wel.

[ Voor 26% gewijzigd door ariekanari op 08-09-2020 14:19 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

ariekanari schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:57:
Donderdag 10 november lijkt mij een prima dag voor een release vlak voor het weekeinde. De consument heeft twee dagen de tijd om een console voor het weekeinde aan te schaffen in een fysieke winkel. Online retailers hebben twee dagen respijt om de console te bezorgen.
10 november valt op een dinsdag. :) Als je 12 november bedoelt... helemaal mee eens :P

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2020 13:59 ]

• MooDyBLueS
  • Niet online
ariekanari schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:57:
Alleen is 10 november 2020 in mijn universum een dinsdag, zoals @BM ook al aanhaalde.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bit depth omlaag schroeven zal geen effect hebben. Textures idem ditto, dat heeft meer impact op je geheugen gebruik dan op je rekenkracht ;)

Wat omlaag geschroefd moet worden zal per case verschillen gezien de bottleneck niet altijd op dezelfde plek zal liggen. Is bijvoorbeeld enkel geheugen bandbreedte de bottleneck dan kom je inderdaad een heel eind met enkel de resolutie omlaag te schroeven. Ligt de bottleneck in rekenkracht (even heel simplistisch) dan zal je moeten achterhalen wat je omlaag moet schroeven om de gewenste performance te krijgen (precisie van belichting, aantal/detail niveau van objecten, resolutie, etc.).

• Cyrax0508
Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:56:
[...]

Denk dat je hier bewust of onbewust de kern van het hele verhaal wel raakt. Nintendo heeft een USP met hun softwarebibliotheek en andere aanpak kwa consoles. Sony heeft een USP met de exclusives die door hele grote groepen games als superieur aan andere games worden beschouwd. Xbox heeft nu als USP de open aanpak en de vrijheid om te gamen waar of hoe je zelf wilt.

Maar stel dat naast alles wat Microsoft nu biedt ze het, tegen alle verwachten in (aldus iedereen die geen Xbox heeft), het voor elkaar krijgt om nog wat nieuwe titels uit te brengen die voor de massa van niveau TLOU2, Spider-man en eventueel Mario zijn? Dan ga je nog weinig redenen hebben om de Xbox niet als serieuze optie te kunnen overwegen. Want veel andere redenen gaan er inmiddels niet meer zijn, als ik door mijn gekleurde ogen kijk.

/fanboymodus
Uiteraard is het bewust :9

Ik denk dat het echt heel, heel moeilijk is om software te maken van het kaliber TLOU/God of War, laat staan Mario of Zelda. Die teren op een geschiedenis waar je u tegen zegt.

Ik denk zelf dat MS de enige juiste move heeft gemaakt. Diensten aanbieden, lekker goedkoop zijn en gamers de keuzes geven. Het creëren van een IP en die op te bouwen tot het niveau van Mario/God of War of Uncharted kost jaren.

Als het ze wel zou lukken om een paar IP's te bouwen van dat kaliber, dan heeft Sony een probleem :+

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

[...]

Denk dat je hier bewust of onbewust de kern van het hele verhaal wel raakt. Nintendo heeft een USP met hun softwarebibliotheek en andere aanpak kwa consoles. Sony heeft een USP met de exclusives die door hele grote groepen games als superieur aan andere games worden beschouwd. Xbox heeft nu als USP de open aanpak en de vrijheid om te gamen waar of hoe je zelf wilt.

/fanboymodus
Het fanboyisme is ook het hele probleem denk ik. Nu heeft Microsoft niet echt luxe launch titles zometeen dus dat is misschien een reden voor sommigen om hem te laten liggen (Series S/X), maar alleen als het om hardware gaat zie je Playstation fanboys al zo hameren op die SSD, omdat dat het enige voordeel is wat betreft hardware tussen de 2.

Nou ben ik van mijzelf ook al wel lichtelijk een Microsoft fanboy, maar in de tussentijd zie ik ook niet echt een reden om een Playstation te nemen. Ik ben nog grotendeels een PC gamer en Game Pass Ultimate en Play Anywhere zijn echt het beste wat er in de afgelopen jaren gekomen is imo. De exclusives van PS trekken mij dan ook niet echt.

Edit: de extreme gevallen zijn ook echt irritant. Je kan niet normaal naar de comments van Xbox, Phil Spencer, etc. op Twitter kijken zonder nasty opmerkingen te lezen, die in de meeste gevallen nergens op slaan. Andersom zal het misschien ook wel zo zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Louw Post op 08-09-2020 14:11 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:33:
[...]

200 euro meer voor het hele pakket vind ik wel meevallen, dan kan je het beter in een keer goed doen :o !
200 kan ook juist heel veel zijn.

€300 kan ik bijvoorbeeld voor mijzelf nog wel verantwoorden. €500 word moeilijker. Zeker gezien sinterklaas er ook nog aan zit te komen en ik niet zo'n vader wil zijn die zichzelf mooie dure xbox geeft en zn kinderen afscheept met goedkoop prul.

Gezien de games die ik voornamelijk speel kan ik voorlopig ook nog wel uit de voeten met een S. En dan heb ik geld over om de kinderen ook goed te verwennen.

Geld is iets heel persoonlijks. Zelfs als het verschil €50 zou zijn was het voor bepaalde mensen nog te gortig.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Cyrax0508
Player1S schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:14:
[...]

€300 kan ik bijvoorbeeld voor mijzelf nog wel verantwoorden. €500 word moeilijker. Zeker gezien sinterklaas er ook nog aan zit te komen en ik niet zo'n vader wil zijn die zichzelf mooie dure xbox geeft en zn kinderen afscheept met goedkoop prul.

Gezien de games die ik voornamelijk speel kan ik voorlopig ook nog wel uit de voeten met een S. En dan heb ik geld over om de kinderen ook goed te verwennen.

Geld is iets heel persoonlijks. Zelfs als het verschil €50 zou zijn was het voor bepaalde mensen nog te gortig.
Zo is het ook en zo kijkt MS of Sony er ook naar. Met een prijsverschil van € 50,00 kun je al (positief of negatief) jezelf in de vingers snijden als consolebouwer. Je kunt er niet alleen naar kijken door jouw eigen ogen en in je eigen schoenen te blijven staan. Er zijn miljoenen mensen die niet veel te spenderen hebben en voor hen is een prijsverschil ad € 200,00 enorm.

Ik heb zelf het geld wel, maar ik heb het er niet (meer) voor over. Dus als ik dan de nieuwste games kan spelen voor € 200,00 minder, dan doe ik dat.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 14:18 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Denk dat je hier bewust of onbewust de kern van het hele verhaal wel raakt. Nintendo heeft een USP met hun softwarebibliotheek en andere aanpak kwa consoles. Sony heeft een USP met de exclusives die door hele grote groepen gamers als superieur aan andere games worden beschouwd. Xbox heeft nu als USP de open aanpak en de vrijheid om te gamen waar of hoe je zelf wilt.

/fanboymodus
Ze kunnen alles goed doen, prijs, games, design, features, levering, en NOG kan je punten van kritiek vinden. M$ is evil privacy bedrijf, M$ verplicht digitale aankoop, 30% duurder, kan games niet doorverkopen, kut controllers, geen optisch uitgang, verplicht MS account, geen twitch integratie, slechte communicatie, gaan vaak kapot, service is slecht, geen <insert 1 of andere vage vergeten techniek> ondersteuning, helemaal geen VR, hij is wit (ha.. racist :P), GT is beter dan Forza, past niet onder mijn TV, Spencer is een lul, Xbox is een domme naam...

Trek je bingokaart maar en ga los.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• disguisedpotato
Waar ik een beetje bang voor ben is dat het verschil tussen de Series S en series X alleen upscaled 4K vs native 4K wordt (en misschien frame rate) omdat dit erg makkelijk is voor de ontwikkeling van games en misschien ook makkelijker om te marketen. Je moet altijd keuzes maken tussen grafische effecten, resolutie en frame rate. Omdat de grafische effecten ook next-gen worden (raytracing bijv.) blijft deze afweging er ook deze generatie.

Naar mijn mening zou het vastbijten op native 4K zonde zijn. Bijvoorbeeld: als ik PC games speel op mijn 4K monitor dan speel ik liever upscaled 4K met Ultra settings dan native 4K met High settings.

Natuurlijk is het niet bevestigd dat dit op deze manier gaat werken! Dit is naar mijn mening wel echt een essentieel stukje info dat we nog missen.

TLDR: Ik hoop dat de extra power van de Series X t.o.v. de Series S goed benut gaat worden. Dat is naar mijn mening niet door middel van native 4K, maar door de extra kracht in te zetten voor 'Ultra' graphics.

[ Voor 11% gewijzigd door disguisedpotato op 08-09-2020 14:35 ]

• Cyrax0508
disguisedpotato schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:19:
Waar ik een beetje bang voor ben is dat het verschil tussen de Series S en series X alleen upscaled 4K vs native 4K wordt (en misschien frame rate) omdat dit erg makkelijk is voor de ontwikkeling van games en misschien ook makkelijker om te marketen. Je moet altijd keuzes maken tussen grafische effecten, resolutie en frame rate. Omdat de grafische effecten ook next-gen worden (raytracing bijv.) blijft deze afweging er ook deze generatie.

Naar mijn mening zou het vastbijten op native 4K zonde zijn. Bijvoorbeeld: als ik PC games speel op mijn 4K monitor dan speel ik liever upscaled 4K met Ultra settings dan native 4K met High settings.

Natuurlijk is het niet bevestigd dat dit op deze manier gaat werken! Dit is naar mijn mening wel echt een essentieel stukje info dat we nog missen.
Ik verwacht dat het verschil groter zal zijn. Ze moeten die meerprijs natuurlijk wel kunnen verkopen. Diskdrive en grotere opslag is niet voldoende. Er moet ook wel een duidelijk verschil in performance aanwezig zijn en daar geloof ik wel in.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 14:21 ]

• disguisedpotato
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:20:
[...]

Ik verwacht dat het verschil groter zal zijn. Ze moeten die meerprijs natuurlijk wel kunnen verkopen
Als dat het geval is dan moeten mensen denk ik wel echt goed nadenken: ‘hoe snel ga ik behoefte krijgen aan een expansion card?’. Als dat ook weer 100 euro kost, dan kom je al dichtbij de prijs van een Series X!

• MAX3400

MAX3400

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:17:
[...]

...Dus als ik dan de nieuwste games kan spelen voor € 200,00 minder, dan doe ik dat.
En dan wel willen / moeten investeren in een andere TV of monitor die 1440p120 aan zou kunnen ipv de huidige 2160p60 bijvoorbeeld. Tja, dan zijn die 5 tientjes goed bespaard... :+

Ik kan er eerlijk gezegd niet veel mee; het komt een beetje op me over alsof het onder een basis-behoefte valt en dat men daar dan moet gaan bezuinigen...

• Wom

Wom

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:03:
[...]

Als het ze wel zou lukken om een paar IP's te bouwen van dat kaliber, dan heeft Sony een probleem :+
Dat wil ik liever omdraaien: dan winnen wij als gamers er allemaal op.

Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het aanbod van games wat Microsoft op dit moment kan aanbieden echt al enorm divers is. Als je ziet wat ze tot nu toe in 2020 hebben uitgebracht, is dat eigenlijk een verzameling aan gewoon hele toffe games geweest. Niet allemaal games die 90/100 scoren misschien, maar titels als Minecraft Dungeons en Battletoads hebben mij al meer tijd gekost dan Doom Eternal. En volgens de reviews is die laatste toch echt superieur.
Louw Post schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:04:
[...]

Het fanboyisme is ook het hele probleem denk ik. Nu heeft Microsoft niet echt luxe launch titles zometeen dus dat is misschien een reden voor sommigen om hem te laten liggen (Series S/X), maar alleen als het om hardware gaat zie je Playstation fanboys al zo hameren op die SSD, omdat dat het enige voordeel is wat betreft hardware tussen de 2.
Beide consoles worden gewoon een flinke stap vooruit en het onderling verschil zal niet zo groot zijn als beide 'kampen' proberen er van te maken. Maar door de manier waarop nu wordt gecommuniceerd ontstaat er ruimte voor mensen die proberen zich voor te doen als kenner, omdat de feiten nog niet bekend zijn. Ik heb het al eerder opgehangen aan het missen van een E3. Mensen zijn hongerig naar nieuws en daar wordt misbruik van gemaakt.

Zie maar eens wat voor reacties een aankondiging als de Series S teweeg brengt, ook hier.
Louw Post schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:04:
[...]

Nou ben ik van mijzelf ook al wel lichtelijk een Microsoft fanboy, maar in de tussentijd zie ik ook niet echt een reden om een Playstation te nemen. Ik ben nog grotendeels een PC gamer en Game Pass Ultimate en Play Anywhere zijn echt het beste wat er in de afgelopen jaren gekomen is imo. De exclusives van PS trekken mij dan ook niet echt.

Edit: de extreme gevallen zijn ook echt irritant. Je kan niet normaal naar de comments van Xbox, Phil Spencer, etc. op Twitter kijken zonder nasty opmerkingen te lezen, die in de meeste gevallen nergens op slaan. Andersom zal het misschien ook wel zo zijn.
Eens in de zoveel tijd ruil ik met mijn schoonbroer van console. Zo kan ik de PS games die ik wil spelen ook spelen en hij de Xbox-games. Want het klinkt misschien vreemd, maar beide platforms hebben games die iedereen wel graag zouden spelen. Exclusiviteit is niet consumentgericht, maar op die manier is het te overleven :+

Iets anders nog, ben wel benieuwd wat Nintendo gaat doen. Want hun Switch kom kwa prijs wel heel dicht bij een XSS nu. Nu loopt die console als een trein qua verkopen, maar prijstechnisch hadden ze ook niet heel veel concurrentie.
SinergyX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:17:
[...]

Ze kunnen alles goed doen, prijs, games, design, features, levering, en NOG kan je punten van kritiek vinden. M$ is evil privacy bedrijf, M$ verplicht digitale aankoop, 30% duurder, kan games niet doorverkopen, kut controllers, geen optisch uitgang, verplicht MS account, geen twitch integratie, slechte communicatie, gaan vaak kapot, service is slecht, geen <insert 1 of andere vage vergeten techniek> ondersteuning, helemaal geen VR, hij is wit (ha.. racist :P), GT is beter dan Forza, past niet onder mijn TV, Spencer is een lul, Xbox is een domme naam...

Trek je bingokaart maar en ga los.
Haha, ok fair. Maar dan heb je het over die dwazen die elkaar proberen over te halen op Twitter of de hardcore fanboys die de fora lopen te spammen. Ik mag hopen dat de grote massa kijkt naar wat een bepaalde console kan en niet naar excuses om hem maar niet te hoeven kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wom op 08-09-2020 14:27 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Player1S schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:14:
[...]

Helemaal mee eens dat het iets persoonlijks is, daarom spreek ik ook voor mezelf in mijn voorgaande verhalen :)

• Cyrax0508
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:23:
[...]

En dan wel willen / moeten investeren in een andere TV of monitor die 1440p120 aan zou kunnen ipv de huidige 2160p60 bijvoorbeeld. Tja, dan zijn die 5 tientjes goed bespaard... :+

Ik kan er eerlijk gezegd niet veel mee; het komt een beetje op me over alsof het onder een basis-behoefte valt en dat men daar dan moet gaan bezuinigen...
Er is nog een hele wereld buiten Tweakers om, vol met mensen die geen bal begrijpen van de verschillen in specificaties tussen de consoles. 1440P of 2160P, het zal ze aan hun spreekwoordelijke billetjes roesten. Die wereld, die groter is dan Tweakers, koopt een console omdat die € 200,00 goedkoper is dan die ander en je toch de nieuwe games op kunt spelen. En dan kan heb best zijn dat die mensen wel een dikke Oled 4K televisie hebben hangen.

De discussie of jij het onzin vindt dat ik een console zou kopen die € 200,00 goedkoper is dan die ander, maar wel een dikke 4K Oled van 75inch heb hangen is niet relevant. De consument gaat het prijsverschil wel van belang vinden, en daar gaat het om. Echt niet alle consumenten, maar de groep die daar wel voor zal vallen kan zomaar groter zijn dan jij denkt.

Dus ja, ik heb een dikke Oled thuis hangen (waar ik dus ook televisie op kijk in 4K of Dolby Vision) en ik koop zeker de Series S voor € 200,00 minder.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 14:40 ]

• MAX3400

MAX3400

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:34:
[...]

De discussie of jij het onzin vindt
Chill. Ik zeg nergens dat ik het onzin vind. Ga nog eens lezen.

• Cyrax0508
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:39:
[...]

Chill. Ik zeg nergens dat ik het onzin vind. Ga nog eens lezen.
:+ Je zegt het niet letterlijk nee. Ik heb het in elk geval wel zo opgevat. Misschien wat ruis tussen boodschapper en ontvanger dan.

Je quote mij toch dat ik voor € 200,00 minder ga gamen als die mogelijkheid er is. Ik heb niets gezegd over of ik de resolutie van belang vind en dan ga of wil investeren in een monitor die 1440 aan kan. Dat vul jij zelf even in.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 14:48 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Sterker nog, ik was zeer positief verrast dat Microsoft PSVR ondersteuning toevoegt aan Minecraft op de Playstation. Wellicht dat het een voorbode is voor VR ondersteuning op de nieuwe Xbox consoles maar het is niet iets wat ze perse hoeven te doen. Pro consumer move!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

kazuka schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:46:
[...]

Sterker nog, ik was zeer positief verrast dat Microsoft PSVR ondersteuning toevoegt aan Minecraft op de Playstation. Wellicht dat het een voorbode is voor VR ondersteuning op de nieuwe Xbox consoles maar het is niet iets wat ze perse hoeven te doen. Pro consumer move!
Microsoft werkte ook samen met HP aan hun VR bril. Misschien dat die naar de Xbox komt. :9

Deze: nieuws: Vr-headset HP Reverb G2 verschijnt halverwege september voor 699 euro

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

BM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:54:

Midden in een normale week. Zover ik terug kan vinden heeft MS altijd op vrijdag released, met uitzondering van de de 1e Xbox die op donderdag kwam. Ergens voelt het raar dat ze nu ineens 'vroeg' in de week gaa zitten, maar kan er de vinger niet helemaal opleggen waarom dat zo raar voelt :)
Wellicht ten overvloede, maar de Xbox One X was ook op een dinsdag gelanceerd.

Nog even een 'dingetje', maar de Xbox One S zal naast de Series S en de Series X verkocht blijven worden. Ben benieuwd wat het plan van MS is voor dat ding. Het enige wat het voor heeft op de Series S is een Blu-Ray drive.

[ Voor 13% gewijzigd door HollovVpo1nt op 08-09-2020 14:59 ]

• Wom

Wom

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:56:
[...]

Nog even een 'dingetje', maar de Xbox One S zal naast de Series S en de Series X verkocht blijven worden. Ben benieuwd wat het plan van MS is voor dat ding. Het enige wat het voor heeft op de Series S is een Blu-Ray drive.
En een mogelijke hele lage vraagprijs. Maar ben het met je eens dat ik de meerwaarde daar van inmiddels ook niet meer zo zie.

• Wom

Wom

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Als MS met 499 komt voor de XsX hebben ze een erg mooie propositie voor de neutrale gamer die in de next gen wil stappen. Fanboys are going to be fanboys en die haal je toch niet over.

MS is gewoon op zoek naar een grotere afzetmarkt dan de traditionele userbase. In onderstaand voorbeeld laat ik Nintendo even buiten beschouwing want die zijn een geval apart :P

Als je gaat kijken zijn er in de vorige generatie totaal circa 165 miljoen consoles verkocht (Xbox 360 / PS3)
In deze generatie zijn er wellicht 170 miljoen consoles verkocht? (Xbox/PS).

Gelet op het feit dat er mid gen ook nog veel is verkocht is de populatie ten opzichte van de vorige generatie in mijn optiek niet heel erg toegenomen?

De koek is deze generatie alleen anders verdeeld. Ik snap dan ook goed dat ze de populatie door middel van een aantal zaken willen vergroten dan wel meer revenue halen. Dit door de focus op een goedkoper instapmodel, Xcloud en xbox exclusives op PC.

• D-Ed
  • Niet online
Ik ga me de komende dagen nog eens goed inlezen want de eerste Destiny ben ik nooit ingekomen (als Bungie fan notabene).. Wellicht gaat deze mij weer eens over de streep trekken (én aangezien ik Gamepas toch nog tot eind 2021 heb :*) )

• Wom

Wom

8)7

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Huh wat een aparte tweet :o
Is er dan nog een 3e console?

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 08-09-2020 15:41 ]

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Misschien een xCloud streaming device voor op de TV? :D

Edit: Veel mensen in de reacties op die Tweet gokken dat ook al zie ik. :9

[ Voor 13% gewijzigd door Louw Post op 08-09-2020 15:42 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ja, in diverse documentatie kwam ook Edingburgh voor. Geen idee of dat nog relevant is :P

• Cyrax0508
Dat wordt een handheld boys 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrax0508 op 08-09-2020 15:44 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

XBP?

Klonk PSP toch beter :9

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:42:
[...]

Ja, in diverse documentatie kwam ook Edingburgh voor. Geen idee of dat nog relevant is :P
Dusssss....

Dat zal het wel echt afmaken _/-\o_

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:11

Er zijn wel geruchten hoor. Er is een codenaam waarvan men nog niet weet wat het is.
Je hebt Lockhart, Anaconda en blijkbaar Edinburgh

Zou Edinburgh een All digital variant van XSX kunnen zijn? :X
Speculatie speculatie :-)

Pagina: 1 ... 54 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden