Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.639 views

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:14
Series S prijs is bekend, maar van de X nog niet. Al zit dat waarschijnlijk wel in de buurt. In ieder geval goedkoper dan ik had verwacht

Martinspire - PC, PS5, XSX

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:08:
[...]

MS heeft hierin een schone taak om dit netjes uit te gaan leggen de komende weken. Ik heb de afgelopen 2 uur al talloze reacties op social media gezien die zich blind staren op het TF getal en de aanname doen dat de One X dus krachtiger is. Het TF narratief backfired een beetje op deze manier.

De Series S is echter veel krachtiger en kan next gen only titels draaien. Betere GPU (want RDNA2), betere CPU, SSD.
Jup, eens.

Enerzijds snap ik het wel want het is 'makkelijk' om 2 getallen met elkaar te vergelijken. X > Y dus X is sneller. Dat is marketingtechnisch prima, tenzij je zelf 2 consoles hebt waarbij die vergelijking net níet opgaat. Ben ook erg benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

shoombak schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:47:
[...]

Ik verwacht niet dat je dat nog gaat vangen voor de One X. Ben voor nu vooral benieuwd naar de distributie op 10 nov. Als dat maar niet weer zo'n drama wordt als met de One.
A boy can dream, right? :9

Als ik er met moeite €100,- voor kan vangen geef ik hem wel weg of kijk ik naar de inruildeal bij Game Mania.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

De series S is volgens mij niet bepaald bedoeld voor mensen die uberhaubt ooit van een TF gehoord hebben... of zich daar druk om maken.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29
Famous schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:12:
[...]

A boy can dream, right? :9

Als ik er met moeite €100,- voor kan vangen geef ik hem wel weg of kijk ik naar de inruildeal bij Game Mania.
Moet in principe wel lukken. Net voor de zomervakantie heb ik een One X verkocht voor €225,- (geen games,1 controller) en de limited edition van Cyberpunk voor €350. Er was laatst inderdaad wel een deal met refurb voor €200,-. Het moet echt wel lukken om er tussen de €175,- en €225,- voor te vangen.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:47
Ik vind de Xbox Series S wel een heel mooi alternatief: 4K zal ongetwijfeld nóg mooier zijn maar ik game gewoon op de bank op een 55" TV. Met films e.d. zie ik echt wel wat verschil, maar niet extreem. Dan vraag ik me af of dat de 200 euro extra waard is om een X te kopen. Bovendien past de S wel gewoon in mijn TV meubel, in plaats van de originele Xbox One die dan naar zolder gaat. Nadeel is dat ik niet alle games meer kan spelen die ik nu heb, maar aan de andere kant wissel ik bijna nooit meer van discs. En als de kinderen dan Cars 3 willen spelen, doen ze dat maar lekker boven :+ Erg benieuwd naar de verdere aankondigingen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Helemaal niks mis met die XSS. Grote kans dat ik die koop want ik heb geen 4K TV :').

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik zelf zou persoonlijk voor de Series X gaan en mijn tv meubel passend maken zodat hij er wel in kan, maar het grootste nadeel aan de Series S vind ik dat die wit is. Vond dat bij de Xbox One S ook al erg jammer :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
uchiha tijntje schreef op Tuesday 8 September 2020 @ 10:14:
De series S is volgens mij niet bepaald bedoeld voor mensen die uberhaubt ooit van een TF gehoord hebben... of zich daar druk om maken.
Inderdaad. Dat is gewoon voor mensen die een 'laatste generatie xbox' willen halen voor een schappelijke prijs.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
De UK Prijs wordt 249 GBP, dus 299 euro is aannemelijk!

Bron : https://twitter.com/xboxuk/status/1303246742519984129

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Marty Hess
@martyhess
Global Product Marketing for @Xbox . Formerly @EA/@Respawn. Husband and father. Non-professional streamer & podcaster. Could be better at Twitter.

[ Voor 53% gewijzigd door MRE-Inc op 08-09-2020 10:24 ]

XBL: MRE Inc

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:19:
Ik zelf zou persoonlijk voor de Series X gaan en mijn tv meubel passend maken zodat hij er wel in kan, maar het grootste nadeel aan de Series S vind ik dat die wit is. Vond dat bij de Xbox One S ook al erg jammer :P
:N

Is juist de meest fraaie Xbox tot nu toe. <3

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MRE-Inc schreef op Tuesday 8 September 2020 @ 10:24:
[Twitter]

Marty Hess
@martyhess
Global Product Marketing for @Xbox . Formerly @EA/@Respawn. Husband and father. Non-professional streamer & podcaster. Could be better at Twitter.
Ik las het net....wel mooi dat ze dat dan midden in de nacht (in de VS) doen ook gewoon.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:24:
[...]

:N

Is juist de meest fraaie Xbox tot nu toe. <3
Het is ook echt persoonlijke voorkeur omdat bij mijn inrichting een witte box niet staat :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Eindelijk een van de prijzen! En mogelijk de release datum. Hopelijk kunnen we snel dan eindelijk pre-orderen!
En hoewel ik voor de XSX ga; best een gaaf ding die XSS en voor een mooi prijsje

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
299,- in Frankrijk confirmed.

[ Voor 20% gewijzigd door shoombak op 08-09-2020 10:36 ]

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:17
Begin eindeljk weer hyped te worden!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:12

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Caayn schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:02:
[...]
Waar komen deze maten vandaan? Op de getoonde animatie lijkt hij kleiner in twee dimensies, niet enkel één.

[Video]
Gast op Twitter had dit berekend...

https://twitter.com/CBeloch/status/1303232939975675904

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:12
Hoe weet jij dat? O-)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat ik er elke keer wordt op gewezen dat ik er niet aan voldoe ;( :P

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Misschien leest zijn vriendin/vrouw wel zulke bladen terwijl hij ernaast zit ? :D

• mobygo76
Ik zit even te zoeken, moet nog een oplossing hebben om mijn Series X aan te sluiten op mijn optische ingang van mijn versterker. Dit moet via HDMI heb ik begrepen. Bestaat er een kabel die aan beide kanten HDMI is, en aan 1 kant dan nog een optische uitgang heeft?
Of moet je er een kastje tussen kopen? Heeft iemand hier ervaring mee?

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Wel een erg mooi vormgegeven console zeg. Denk zelf dat ik voor de Series X ga in plaats van deze S versie, maar twijfel nog wel. Dit aangezien ik ook weer niet zoveel game als vroeger. De prijs is in ieder geval top, ook voor de Series X als dit klopt. Dan krijg je wel erg veel hardware voor deze prijs.

Goed nieuws dus en ben er erg blij mee!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mobygo76 schreef op Tuesday 8 September 2020 @ 10:49:
Ik zit even te zoeken, moet nog een oplossing hebben om mijn Series X aan te sluiten op mijn optische ingang van mijn versterker. Dit moet via HDMI heb ik begrepen. Bestaat er een kabel die aan beide kanten HDMI is, en aan 1 kant dan nog een optische uitgang heeft?
Of moet je er een kastje tussen kopen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Je TV heeft geen eArc? Optisch doet toch alleen Dolby Digital 5.1 ofzo en geen Atmos?

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2020 10:52 ]

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:12
G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:48:
[...]

Misschien leest zijn vriendin/vrouw wel zulke bladen terwijl hij ernaast zit ? :D
Dan is het dus absoluut tijd voor een nieuwe Xbox. :D

• mobygo76
JackSparrow schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:51:
[...]

Je TV heeft geen eArc? Optisch doet toch alleen Dolby Digital 5.1 ofzo en geen Atmos?
Ik heb deze, maar dan van 2 jaar oud ongeveer https://kijkshop.nl/compu...3j8waQEAYYASABEgL_k_D_BwE

En ik heb een 7.1 gameset daarom aangeschoten met optische aansluiting.

Ik denk dat ik zoiets als dit nodig heb om ze te koppelen.

https://www.bol.com/nl/p/...dcp-2-2/9300000005963288/

• Wom
  • Nu online

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6mREY9eV2R7dolkg_XI48w9v4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O5YajyGQWtgw8df2JsFUvJXA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtTDOIAdN5RMAqaPMCSmlraGgQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/193odg2f7qNqb1OEHwVCdy3W.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NW1lTOnRT0PgrWTcBCfbyA7u8Ao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EsQu9ZuYJZ1oiih90oVuql5X.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrZwzTW3m8Qonpkn-V6QF6F8pRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Jkfa5LyzZjjJhUFufdpq0fh.png?f=fotoalbum_large

Duidelijk dat ook de XSS wel flink wat koeling nodig heeft. Vind het wel een strakke console om te zien, enkel die zwarte ronde schijf vind ik wat overbodig. En ik mis de groene schuin bij de ventilatiegaten.

• Wom
  • Nu online

Wom

Reveal trailer is ook gelekt zojuist:

@Olaf - Misschien interessant voor FP artikel?

[ Voor 38% gewijzigd door Wom op 08-09-2020 11:31 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:25

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De prijs van $499,- lijkt me ook wel een aannemelijke prijs, als ze hoger gaan dan krijgen ze het nog lastig. Maar ik denk dat we een definitevie prijs krijgen zodra Sony zijn prijs bekend maakt. Dat de S $200 goedkoper is lijkt me ook wel een verstandige zet, want anders zou die geen kans van slagen hebben.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:58:
Reveal trailer is ook gelekt zojuist:

[Twitter]
Dus alles van de Series X met Velocity, enkel op lagere resolutie, voor de non-4k mensen (en budget) is dit toch wel een killer ding. Simpel gezien, ding hoeft 4x minder te rekenen (1080 tov 4k) dus kan prima voor alles niet-4k :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SinergyX schreef op Tuesday 8 September 2020 @ 11:00:
[...]

Dus alles van de Series X met Velocity, enkel op lagere resolutie, voor de non-4k mensen (en budget) is dit toch wel een killer ding. Simpel gezien, ding hoeft 4x minder te rekenen (1080 tov 4k) dus kan prima voor alles niet-4k :)
Inderdaad! Denk dat dit een heel slimme zet is.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En een kleinere SSD. 512 MB GB zag ik in de trailer. Logisch ook qua kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2020 11:04 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
uchiha tijntje schreef op Tuesday 8 September 2020 @ 11:02:
En een kleinere SSD. 512 MB zag ik in de trailer. Logisch ook qua kosten.
Ik mag hopen dat het 512 GB gaat zijn :+

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Trishul schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:41:
Een series S is nog steeds een stuk krachtiger dan een one X, uitgaande van de gelekte specs met een 8-core Zen2 cpu, 10GB GDDR6 ram en 4TF gpu. De CPU alleen al biedt ~32x meer performance dan die van de one X. Als de GPU performance target van 4TF klopt, dan is die w.b.t. performance onder DirectX vergelijkbaar met de one X (one X = 6TF GCN, vergelijkbaar met 4TF RDNA2). 4TF is genoeg voor 1080p. Storage is natuurlijk een stuk sneller, daar hoeven we niet lang over na te denken. Vraag is dan wel of ze vasthouden aan 1TB, want ik zie ze uit kostenbesparing wel kiezen voor 512GB. Is toch uit te breiden met de 1TB cards die weer wat geld opleveren.
RAM is wel een gekke, want 7,5GB usable RAM is een stuk minder dan de one X, die zat geloof ik op 9GB, maar die had dan weer 4k als target waardoor die standaard al een grotere framebuffer nodig heeft. Series X is gericht op 4K, maar heeft ook weer niet het dubbele aan usable RAM. Lijkt dus op basis van resolutie targets wel vergelijkbaar. Raytracing op een apu die duidelijk designed is voor lagere kosten lijkt me dan wel weer sterk.

Al met al, als Microsoft met die specs een series S op de markt weet te brengen voor €249 of €199, dan kan dat weleens een schot is de roos zijn voor de BRICS markt, de CoD/FIFA markt, en misschien ook als all-in-one Mediabox die een Apple tv/shield/Chromecast kan vervangen. Bv. een Apple tv 4k en shield kosten ook al €200... Maak 'm bedienbaar via een media remote app en breng een AB uit en je hebt een goed alternatief in de markt die een stuk meer kan dan die andere apparaten.
Even een quote van mij van afgelopen juni over de waarde van de XSS nu deze console dus realiteit is geworden en sommigen zich afvragen wat nou het verschil is met de one X.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

JackSparrow schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:03:
[...]

Ik mag hopen dat het 512 GB gaat zijn :+
Nee, vanwege de nieuwe architectuur, kunnen ze met 512 mb af :+

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09
512 GB, dan kun je in ieder geval de meeste packs van Call of Duty: Black Ops installeren. :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
512GB maar is wel erg krap? of kan er een externe ssd/nvme aan?

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:15
SinergyX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:00:
[...]

Hoewel ik een dikke 4K Oled tv heb, game ik vrij weinig meer. Op de Switch vind ik chill en ik zou wel weer een next-gen console willen om een beetje bij te blijven. Dan is een Serie S een zeer serieuze optie voor mij. Goede zet van MS.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

shoombak schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:04:
512GB maar is wel erg krap? of kan er een externe ssd/nvme aan?
Ja die optie is er volgens mij gewoon.

Wat ik me wel afvraag is of de game size voor een XsX game groter gaat zijn dan die voor de XsS.

• Miesjh

Miesjh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0wSWd0H79oRIh5Krasvl6bLHyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTEiiuaDMLXUfaYjVFkLA80k.jpg?f=fotoalbum_large

Quad HD, All digital en een 512GB SSD.

[ Voor 5% gewijzigd door Miesjh op 08-09-2020 11:09 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee. Je kan het proberen maar gerede kans dat het niet (vlekkeloos) werkt; daarnaast verwacht ik (aanname) dat je je 7.1 set niet optimaal benut zolang je dat ding aanstuurt met SPDIF; er kan hoogstens "ouderwets" DTS overheen en niet, zoals @JackSparrow aangeeft een hogere codec.

Echter, deze discussie is niet Xbox-specifiek maar gewoon audio-technisch :)

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 08-09-2020 11:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Aan het einde zie je november 2020 staan met een streepje onder de V. Kleine hint dat het 5 november word ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkDPCp-zNgeWmBou9OWRCynxZbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0AF0FJ66mVVrm7ih7AzBgfK.jpg?f=fotoalbum_large

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Wom
  • Nu online

Wom

v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:09:
Aan het einde zie je november 2020 staan met een streepje onder de V. Kleine hint dat het 5 november word ? [Afbeelding]
Nee, 10 november is de releasedate. Denk dat het streepje een design dingetje is.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat een teleurstelling dat er maar 512GB inzit, had minimaal 1TB verwacht.

• v8power67

v8power67

Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:10:
[...]

Nee, 10 november is de releasedate. Denk dat het streepje een design dingetje is.
Is dit bevestigd? Anders zou het er wel staan ipv november 2020.

• Phusebox
v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:09:
Aan het einde zie je november 2020 staan met een streepje onder de V. Kleine hint dat het 5 november word ? [Afbeelding]
Of een hint voor mensen die niet weten wat het midden is... :+

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:05:
[...]

Ja die optie is er volgens mij gewoon.

Wat ik me wel afvraag is of de game size voor een XsX game groter gaat zijn dan die voor de XsS.
Het zou kunnen. Het kan zo maar dat ze de 1440/1080 assets inladen en upscalen (want trailer).

Series X krijgt dan wel de 4K assets.

zou onderaan de streep vast wel wat ruimte besparen. :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:15
G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:10:
Wat een teleurstelling dat er maar 512GB inzit, had minimaal 1TB verwacht.
Ja, ik ook. Tegenwoordig kun je dan net 5 games op je schijf hebben staan.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:12:
[...]

Word duimen dat de Series X wel 1TB gaat krijgen :/

• Phusebox
G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:13:
[...]

Uiteraard, dat gaat echt niet minder worden. Blijft sowieso maar 850-900 GB ofzo van over waarschijnlijk.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:30

HollovVpo1nt

I like gadgets

Let wel dat de verwachting is dat games voor next gen kleiner gaan zijn. De reden dat games zo groot zijn nu is omdat veel game data gedupliceerd wordt om laadtijden te beperken. Met de snelle SSD's zal dit niet meer het geval zijn.
[...]

Is al bevestigd dat Series X 1TB heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door HollovVpo1nt op 08-09-2020 11:15 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Met de aankondiging van de Series S maar vooral de Prijs daarvan is het toch wel bevestigd dat Microsoft op Sony wacht (en Sony klaarblijkelijk op Microsoft).

Ben benieuwd wanneer we de prijzen van de echte Next-Gen consoles nou eens krijgen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 18:25
Op zich is die Xbox all acces vorm ook wel interessant. Heb je een Xbox series x, Xbox gold en de Xbox game pass voor 35 pm en je betaald niet meer dan de waarde van de console in twee jaar tijd.

Als deze naar Europa zou overwaaien zou ik daar toch wel interesse in hebben.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Cyrax0508 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:12:
[...]

Wat overdreven zeg :).

Net op mijn X gekeken met 1 TB en heb 18 games geinstalleerd staan en nog 572.6 GB over. Als je enkel RDR2 en CoD MW als gemiddelde game ziet heb je gelijk... Maar dat zijn de uitzonderingen op de regel. Een Wasteland 3 bijv. is gewoon 14GB. Een Grounded is 3.5 GB. Een Desperados 3 is 20 GB.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als je nou vier van die consoles bij elkaar legt heb je net een inductiekookplaat :o

March of the Eagles

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:14:
Let wel dat de verwachting is dat games voor next gen kleiner gaan zijn. De reden dat games zo groot zijn nu is omdat veel game data gedupliceerd wordt op laadtijden te beperken. Met de snelle SSD's zal dit niet meer het geval zijn.

[...]

Is al bevestigd dat Series X 1TB heeft.
Oh ja was ook zo , wat slecht van me |:(
Is toch wel een minimale eis als je mij vraagt, koppel straks mijn externe HDD & SSD eraan en dan hebben we 4tb aan ruimte _/-\o_ ! ( 1TB Samsung T5 & 2TB Seagate )

• Phusebox
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:14:
[...]

Wat overdreven zeg :).

Net op mijn X gekeken met 1 TB en heb 18 games geinstalleerd staan en nog 572.6 GB over. Als je enkel RDR2 en CoD MW als gemiddelde game ziet heb je gelijk... Maar dat zijn de uitzonderingen op de regel. Een Wasteland 3 bijv. is gewoon 14GB. Een Grounded is 3.5 GB. Een Desperados 3 is 20 GB.
Nadeel is wel dat ik er nu simpelweg een 4TB schijf aan heb hangen want heb graag veel games tegelijkertijd beschikbaar zodat ik snel eens wat anders kan spelen. Dat gaat nu niet meer. Als de externe opslag er komt dan is die extreem duur voorlopig.

• Miesjh

Miesjh

[...]

Is toch allang bevestigd.

• v8power67

v8power67

Anyway series s klinkt leuk, ja 512gb is niet veel maar ps5 is ook maar ergens 35% meer en in deze prijsklasse kan je niet klagen. 1440p is mooie resolutie en ben benieuwd of ze een nieuwe upscale techniek hebben om naar 4k te scalen. En de prijs is zeer scherp! Benieuwd wanneer we volledige specs krijgen. Misschien deze halen ipv xsx. Mooie 1440p monitor eraan en klaar is v8power, voor een zacht prijsje.

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 08-09-2020 11:17 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ja mijn fout >:)

• Wom
  • Nu online

Wom

v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:11:
[...]

Is dit bevestigd? Anders zou het er wel staan ipv november 2020.
Niet officieel. Maar de personen die de leaks van vandaag hebben gedaan zijn het er wel over eens. En ik durf ze niet meer tegen te spreken, want duidelijk dat ze eigenlijk alle info wel hebben.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:15:
[...]

Oh ja was ook zo , wat slecht van me |:(
Is toch wel een minimale eis als je mij vraagt, koppel straks mijn externe HDD & SSD eraan en dan hebben we 4tb aan ruimte _/-\o_ !
De Series X en de Series S vereisen momenteel een custom oplossing wil je het geheugen uitbreiden met een SSD waar je ook games vanaf kunt spelen. Standaard externe SSD/HDD's zullen wel ondersteund worden, maar enkel als opslag van games. Wil je de games die op je externe SSD/HDD staan ook spelen? Dan moet je ze kopiëren naar de interne SSD.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Phusebox schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:16:
[...]

Nadeel is wel dat ik er nu simpelweg een 4TB schijf aan heb hangen want heb graag veel games tegelijkertijd beschikbaar zodat ik snel eens wat anders kan spelen. Dat gaat nu niet meer. Als de externe opslag er komt dan is die extreem duur voorlopig.
Oh ik zeg niet dat je op schijfruimte achteruit gaat. Het was alleen een overdreven statement om te zeggen dat je met 5 games ineens 500 GB vol hebt. Ik denk namelijk dat er nog niet eens 5 games deze generatie zijn geweest die de 100GB aantikken of in de buurt komen.

Uit mijn hoofd:

Gears 5
RDR2
COD MW

Geen idee verder?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:18:
[...]

De Series X en de Series S vereisen momenteel een custom oplossing wil je het geheugen uitbreiden met een SSD waar je ook games vanaf kunt spelen. Standaard externe SSD/HDD's zullen wel ondersteund worden, maar enkel als opslag van games. Wil je de games die op je externe SSD/HDD staan ook spelen? Dan moet je ze kopiëren naar de interne SSD.
Ik mag hopen dat dit niet waar is!
Heb juist de T5 gekocht met blik op de toekomst :o

• Wom
  • Nu online

Wom

Smeldor schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:14:
Op zich is die Xbox all acces vorm ook wel interessant. Heb je een Xbox series x, Xbox gold en de Xbox game pass voor 35 pm en je betaald niet meer dan de waarde van de console in twee jaar tijd.

Let wel dat dergelijke afbetalingsregelingen wel iets meer impact hebben in een land als Nederland. Denk aan telefoonabo's die opeens van invloed zijn op je BKR status ed. Persoonlijk heb ik altijd problemen gehad met betalen op afkoop, maar in de USA hangt alles aan elkaar met dergelijke constructies. Dus snap wel dat ze dit wat meer gaan pushen (is er namelijk ook al voor de huidige consoles, soortgelijke plans).

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:19:
[...]

Altijd research doen voordat je wat koopt ;)

• Phusebox
[...]

Een externe SSD zal inderdaad te traag zijn.

• Wom
  • Nu online

Wom

[...]

XSX-only titels kunnen niet vanaf een externe harde schijf worden gespeeld. Huidige generatie games en games die op zowel XSX als One X speelbaar zijn kunnen wel van externe schijf gespeeld worden.

Dat laatste weet ik niet zeker eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Wom op 08-09-2020 11:21 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Maar met een snelle externe SSD kunnen de games wel heel snel naar de interne SSD gekopieerd worden ;)

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:27
Ik las het artikel op de frontpage maar mij is nog niet duidelijk of de series S ook een SSD zal krijgen zoals de series X?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Lasmibalsingh schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:21:
Ik las het artikel op de frontpage maar mij is nog niet duidelijk of de series S ook een SSD zal krijgen zoals de series X?
Ja dat heeft die.

• Trishul
  • Nu online
Het zou eigenlijk heel goed kunnen dat de XSS en XSX dezelfde assets gebruiken zoals textures. Microsoft had al gesproken over het inzetten van Machine Learning geaccelereerd door de GPU voor texture upscaling. En upscalen van 1440p naar 4k is goed te doen. Dan kom je dus toch wat verder met de 512GB opslag dan je in eerste instantie zou denken.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind ik dus ook, al weet ik nou niet of je gewoon maandelijks kan opzeggen of 'vast zit' (in dat geval zou ik gewoon een console kopen).

• v8power67

v8power67

uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:18:
[...]

Oh ik zeg niet dat je op schijfruimte achteruit gaat. Het was alleen een overdreven statement om te zeggen dat je met 5 games ineens 500 GB vol hebt. Ik denk namelijk dat er nog niet eens 5 games deze generatie zijn geweest die de 100GB aantikken of in de buurt komen.

Uit mijn hoofd:

Gears 5
RDR2
COD MW

Geen idee verder?
Masterchief collectie is ook heel groot, geloof ruim 100gb.
[...]

Naja nu een spel vanaf die externe ssd naar interne ssd verplaatsen zou minuten werk moeten zijn. Geloof dat usb 3.0 300MB/s kan. Dus 18gb per minuut.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:18:
[...]

Uit mijn hoofd:

Gears 5
RDR2
COD MW

Geen idee verder?
Nou met Warzone ben je al op de helft :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

SinergyX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:00:
[...]

En minus de BD-drive.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

v8power67 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:22:
[...]

Masterchief collectie is ook heel groot, geloof ruim 100gb.
Maar dan heb je het eigenlijk over 6 games ;)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:20:
[...]

XSX-only titels kunnen niet vanaf een externe harde schijf worden gespeeld. Huidige generatie games en games die op zowel XSX als One X speelbaar zijn kunnen wel van externe schijf gespeeld worden.

Dat laatste weet ik niet zeker eigenlijk.
Zoiets zit ik inderdaad net te lezen :)
There’s a critical difference between what you can do with the extended SSD and the external HDD. The Series X has a wealth of Microsoft-designed technology that opens up exciting new possibilities for developers to create games unlike anything we’ve seen on console before. Some of these new features rely on the Series X’s custom SSD which means new games built for the Series X have to reside on either the internal or extended SSD drives. These games won’t work if they reside on the external HDD. They can be stored on the HDD as a backup but they’ll have to be transferred to one of the SSDs to be played.

The Series X promises to be back compatible with the entire Xbox catalog and Xbox, Xbox 360 and Xbox One games can be stored and played from the HDD. They can also be played from the SSD but that storage space is precious and will soon fill up with next-gen games.

As things stand now, the Series X will ship with 1TB of internal storage. Connecting a custom SSD will add an additional 1TB which can be used to store and play any game. Connecting an HDD has the potential to add a lot more storage, but new Series X games can’t be played from the HDD
Maar een externe ssd wil wel als ik het goed lees

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Helaas wel. Ik meen dat Seagate de enige partij is tot op heden die een partnership heeft met Microsoft om een Xbox gecertificeerde custom NVME SSD op de markt te brengen. Ik verwacht dat er in de toekomst meer bij gaan komen, maar ik snap ook wel dat ze dit gedaan hebben. Game devs moeten kunnen ontwikkelen met een bepaalde consistente snelheid. De Xbox Series S/X hebben een 2.4GB/s SSD, niet piek snelheid, maar consistent.

• v8power67

v8power67

uchiha tijntje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:23:
[...]

Maar dan heb je het eigenlijk over 6 games ;)
True maar is niet per game los te downloaden dus is 1 grote download als ik het goed heb.

https://gamerant.com/largeest-xbox-one-games-data-space/
Halo 5 98 gb, forza 7 95gb gears 4 100/120gb. Zijn er genoeg dus :P

[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 08-09-2020 11:28 ]

• Phusebox
G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:24:
[...]

Maar een externe ssd wil wel als ik het goed lees
Alleen de speciaal door Seagate voor Xbox gemaakte NVME SSD

• mobygo76
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:09:
[...]

Nee. Je kan het proberen maar gerede kans dat het niet (vlekkeloos) werkt; daarnaast verwacht ik (aanname) dat je je 7.1 set niet optimaal benut zolang je dat ding aanstuurt met SPDIF; er kan hoogstens "ouderwets" DTS overheen en niet, zoals @JackSparrow aangeeft een hogere codec.

Echter, deze discussie is niet Xbox-specifiek maar gewoon audio-technisch :)
Ok, ik ga de vraag daar wel even stellen, thanks.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Al met al verwacht ik niet dat storage een grote issue wordt.
- Games zullen naar alle waarschijnlijkheid kleiner worden (SSD is aanzienlijk sneller, geen noodzaak tot veelvuldig dupliceren van data zoals nu het geval is)
- Games kunnen weliswaar niet vanaf een standaard externe HDD/SSD worden gespeeld, maar het verplaatsen van games van interne SSD naar externe HDD/SDD en visa versa is een aanzienlijk sneller proces dan de games downloaden.

Als dit de concessie was om de Series S naar 299 euro te krijgen, dan heb ik daar vrede mee.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg over externe SSD/HDD :)
Erg jammer maar begrijpelijk!

Edit: mijn collega vraagt of dit bij PS5 ook het geval is? ( mag ik dit even tussendoor vragen? ) :D

[ Voor 40% gewijzigd door G_Dragon op 08-09-2020 11:29 ]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:29:

Edit: mijn collega vraagt of dit bij PS5 ook het geval is? ( mag ik dit even tussendoor vragen? ) :D
No problem. Wat ik mij overigens wel af vraag is hoe het dan in zijn werk gaan bij cross-gen games. Want op dit moment is het op de Xbox One (S) en One X wél mogelijk om vanaf een externe HDD/SDD games te spelen. Zal het straks mogelijk om de games die je op die consoles wel vanaf externe opslag kunt spelen, ook op de Series S|X vanaf externe opslag te kunnen spelen? Geldt deze beperking enkel voor next-gen exclusives? Dat moet denk ik nog worden uitgelegd door Microsoft.

@G_Dragon Nee, bij PS5 is dit niet het geval. PS5 heeft geen custom oplossing nodig. Maar, ook daarbij stelt Sony eisen aan de externe SSD om er games vanaf te kunnen spelen. Let wel dat de PS5 SSD een 5,5 GB/s SSD is. Het is nog onbekend of dit piek snelheid of consistente snelheid is. In dat laatste geval zal je SSD aanzienlijk duurder zijn dan je PS5.

[ Voor 18% gewijzigd door HollovVpo1nt op 08-09-2020 11:35 ]

• Trishul
  • Nu online
Interessant trouwens dat de XSS ook upscale tot 4K ondersteunt. Ik lees dat als de XSS draait alle games van de vorige 3 generaties Xbox in 4K upscaled. Interessant voor m'n 360 collectie, maar die is dan weer op disc...

• Wom
  • Nu online

Wom

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:29:

offtopic:
Bij PS5 zal er soortgelijke manier worden gehanteerd. Daar is nog niks bekend over officiele opslaguitbreidingen van derde partijen. De techniek van Sony is nog iets minder standaard dan wat Xbox heeft, dus is ook iets minder eenvoudig. Reken er maar op dat je PS5 games enkel kunt spelen vanaf speciale disks, zoals Xbox die heeft, of vanaf de interne HD.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:33:
[...]

No problem. Wat ik mij overigens wel af vraag is hoe het dan in zijn werk gaan bij cross-gen games. Want op dit moment is het op de Xbox One (S) en One X wél mogelijk om vanaf een externe HDD/SDD games te spelen. Zal het straks mogelijk om de games die je op die consoles wel vanaf externe opslag kunt spelen, ook op de Series S|X vanaf externe opslag te kunnen spelen? Geldt deze beperking enkel voor next-gen exclusives? Dat moet denk ik nog worden uitgelegd door Microsoft.
Het stuk wat ik iets terug in een quote deelde zegt wel dat het enkel de Series X games zijn die niet speelbaar zijn van extern, maar kan het verkeerd begrijpen.

• Wom
  • Nu online

Wom

G_Dragon schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:35:
[...]

Het stuk wat ik iets terug in een quote deelde zegt wel dat het enkel de Series X games zijn die niet speelbaar zijn van extern, maar kan het verkeerd begrijpen.
Dat klopt. Enkel games die specifiek voor XSX zijn ontwikkeld kun je niet via externe schijf spelen, of het moet een speciale zijn zoals Seagate die gaat aanbieden.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Ik zou goed kijken naar wat je er werkelijk uithaalt. Door puur te zeggen dat het interessant is, kijk je naar het relatief beperkte maandbedrag. Maar als we voor het gemak even rekenen in dollars (europrijzen kunnen afwijken, dat is met Game Pass Ultimate in ieder geval zo: $14.99/€12,99 per maand) dan heb je dus de keuze uit:
- All Access Xbox Series X voor $35 per maand, wat GPU bevat
- Xbox Series X kopen voor $499 + $15 per maand voor GPU

Na resp 1, 2 en 3 jaar zit je op:
- All Access: $420 - $840 - $1260
- kopen+GPU: $680 - $860 - $1060

Het omslagpunt ligt in maand 25, maar kijk eens na 3 jaar: dan betaal je al $200 meer dan bij koop. En dan hebben we nog geen rekening gehouden met de volgende zaken:
- Wil je wel continu Game Pass Ultimate? Of is Xbox Live Gold genoeg voor je?
- Ook al ben je fan van GPU, dan nog betaal je via All Access continu het volle pond, terwijl je los vaak acties hebt.
- Een gekochte console kan je elk moment verkopen, bijv. als een nieuwe revisie/slim versie of wat dan ook na een paar jaar uitkomt. Die verkoop levert geld op, al is het maar $100-200 na 3 jaar.
- All Access wordt de console nooit van jou, je krijgt hem in bruikleen gelijk zoals een modem/router bij een ISP.

En er zijn ongetwijfeld nog meer zaken, maar dit schoot me direct te binnen.

Over Game Pass Ultimate nog even; ik ben daar groot fan van, maar ik heb nog niet één keer het volle pond betaald. Oorspronkelijk liep er bij mij een XLG abo voor zo'n 15 maanden, toen heb ik voor €1 de upgrade gedaan en die werd 16 maanden volledig GPU, zoals wel meer van jullie hebben gehad. En daarna telkens bij een actie weer wat opgewaardeerd, zo heb ik continu voor 9-18 maanden voorraad.
De laatste keer bij Game Mania een 3 maanden GPU kaart 1+1 gratis gekocht, dus een tweede 3 maanden voucher er gratis bijgekregen, bleek Microsoft zelf ook nog een actie te hebben dat als je met 3 of 6 maanden opwaardeerde, je er 1 gratis bij kreeg. Kortom: € 91 waarde (7 maanden) en slechts € 39 voor betaald. Dat haal je nooit uit All Access terug.

Iedereen moet uiteindelijk weten wat hij/zij doet, maar heel eerlijk: het is niet bijster verstandig om All Access te kiezen, tenzij je als student per se op launch day de XSX wilt hebben en geen €500 bij elkaar kan sparen in de komende 2-3 maanden. Maar zelfs dan zou mijn advies zijn: spaar tegelijkertijd door zodat je zo snel mogelijk over kan stappen. Al zal er ongetwijfeld wel een 24 maanden abo aan verbonden zitten gok ik zo.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
[...]

Dat klopt. Enkel games die specifiek voor XSX zijn ontwikkeld kun je niet via externe schijf spelen, of het moet een speciale zijn zoals Seagate die gaat aanbieden.
Yes dan begrijp ik hem en is de grote geruststelling dat de games die er nu allemaal op staan gewoon speelbaar zijn vanaf extern _/-\o_

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:35:
[...]

offtopic:
Bij PS5 zal er soortgelijke manier worden gehanteerd. Daar is nog niks bekend over officiele opslaguitbreidingen van derde partijen. De techniek van Sony is nog iets minder standaard dan wat Xbox heeft, dus is ook iets minder eenvoudig. Reken er maar op dat je PS5 games enkel kunt spelen vanaf speciale disks, zoals Xbox die heeft, of vanaf de interne HD.
De prijzen van NVME's zitten nog in hetzelfde water als de vijver waar SSD's ooit uit kwamen, de prijzen moeten nog zakken, thirdparties komen tzt ook wel met officiele extentiekaarten en zeker ook nog wel grotere versies.

Met blackfriday heb ik nog een 1TB NVME voor 180 euro gekocht, met de tijd zullen ook 2TB's betaalbaar worden en maakt de interne 500GB niet zo bijzonder veel uit als de extra drive ook alle next-gen games kan gaan spelen.

Is 500GB weinig? Als je meteen heel je game collectie erop wil gooien, absoluut. Maar beetje selectief, soms wat verwijderen, soms wat opnieuw downloaden, is dat zeker geen probleem. Ik ken veel mensen die slechts 3-4 games maximaal spelen, en dat zijn games die amper over de 50GB komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

SinergyX schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:38:
[...]

De prijzen van NVME's zitten nog in hetzelfde water als de vijver waar SSD's ooit uit kwamen, de prijzen moeten nog zakken, thirdparties komen tzt ook wel met officiele extentiekaarten en zeker ook nog wel grotere versies.

Met blackfriday heb ik nog een 1TB NVME voor 180 euro gekocht, met de tijd zullen ook 2TB's betaalbaar worden en maakt de interne 500GB niet zo bijzonder veel uit als de extra drive ook alle next-gen games kan gaan spelen.

Is 500GB weinig? Als je meteen heel je game collectie erop wil gooien, absoluut. Maar beetje selectief, soms wat verwijderen, soms wat opnieuw downloaden, is dat zeker geen probleem. Ik ken veel mensen die slechts 3-4 games maximaal spelen, en dat zijn games die amper over de 50GB komen.
Ik denk dat 'een' NVME SSD te simpel is. Xbox moet erop kunnen vertrouwen dat er vanaf een (extern) opslag medium 2,4GB/s consistent gelezen kan worden. Er zijn mijn inziens onvoldoende betaalbare SSD's op de markt die deze performance kunnen garanderen.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Die 512GB is echt prima als ze daardoor de prijs zo scherp neer kunnen zetten. Het is nou ook niet zo dat we in Nederland problemen hebben met bandbreedte. 200GB voor het slapen aanzetten is in de ochtend gewoon binnen bij iedereen lijkt me.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:07
Als het All-access financieringsplan ($35) klopt dan kost de Series X console $599. Het All-acessplan zou namelijk meer als $100 beparen t.o.v. van het separaat aanschaffen van de Series X console en Game Pass Ultimate.

Financieringsplan: 24 ×$35840
Af: Game Pass Ultimate (24 ×$15)360
Waarde console480

Zou de Series X verkocht worden voor $499 dan is de besparing slechts $20. M.i. kun je in dat geval beter de console los aanschaffen en gebruikmaken van Game Pass Ultimate-aanbiedingen. Amazon bood rond de feestdagen van 2018 1 jaar Game Pass aan met 50%-korting.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

ariekanari schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:43:
Als het All-access financieringsplan ($35) klopt dan kost de Series X console $599. Het All-acessplan zou namelijk meer als $100 beparen t.o.v. van het separaat aanschaffen van de Series X console en Game Pass Ultimate.

Waarde console480

Zou de Series X verkocht worden voor $499 dan is de besparing slechts $20. M.i. kun je in dat geval beter de console los aanschaffen en gebruikmaken van Game Pass Ultimate-aanbiedingen. Amazon bood rond de feestdagen van 2018 1 jaar Game Pass aan met 50%-korting.
De charme van het programma zit hem in het aanbod en de simpliciteit. Net als met telefoon abonnementen zullen er ongetwijfeld constructies denkbaar zijn waarbij een losse toestel + sim only goedkoper is dat het toestel met abonnement. Het gross zal voor het tweede geval gaan, maar Tweakers weten wel beter, dank voor je post :).

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
ariekanari schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:43:

Waarde console480

Daar ben ik ook ontzettend benieuwd naar, wat gaan ze naar buiten brengen inplaats van die 12 maanden Xbox Live Gold? Was altijd wel een nette prijs 40 euro per jaar voor gold, maar het zou gaaf zijn als ze bijv. partys en online spelen gratis zouden maken en een daarnaast een speciaal abbo voor Xbox Gamepas.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

Mmmm Denk dat voorlopig hier de XSS gaat komen tenzij meneer staatsloterij gunstig is voor mij.

Enige wat ik straks enorm zal gaan missen is de HDMI in die wel op de XOS zit. Maak ik juist redelijk veel gebruik van want daar hangt mijn pc achter. Heb geen ruimte om apart scherm voor beide te plaatsen.
Wordt dus HDMI splitter dan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Trishul
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:42:
[...]

Ik denk dat 'een' NVME SSD te simpel is. Xbox moet erop kunnen vertrouwen dat er vanaf een (extern) opslag medium 2,4GB/s consistent gelezen kan worden. Er zijn mijn inziens onvoldoende betaalbare SSD's op de markt die deze performance kunnen garanderen.
Die zijn al een tijdje mainstream hoor. In mijn laptop zit een Samsung nvme SSD van 512GB die bijna 3GB/s doet. En dat is een laptop uit 2019 met SSD uit 2018. Tegenwoordig genoeg betaalbare SSD's die 3GB/s of meer doen. €150 voor 1TB is niet lastig te vinden.

De USB poort van de nieuwe consoles kan trouwens maar max. 10gbit/s aan, dus genoeg voor een Samsung T7 SSD die 1GB/s doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Trishul op 08-09-2020 11:54 ]

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 18:25
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:36:
[...]

Ik zou goed kijken naar wat je er werkelijk uithaalt. Door puur te zeggen dat het interessant is, kijk je naar het relatief beperkte maandbedrag. Maar als we voor het gemak even rekenen in dollars (europrijzen kunnen afwijken, dat is met Game Pass Ultimate in ieder geval zo: $14.99/€12,99 per maand) dan heb je dus de keuze uit:
- All Access Xbox Series X voor $35 per maand, wat GPU bevat
- Xbox Series X kopen voor $499 + $15 per maand voor GPU

Na resp 1, 2 en 3 jaar zit je op:
- All Access: $420 - $840 - $1260
- kopen+GPU: $680 - $860 - $1060

Het omslagpunt ligt in maand 25, maar kijk eens na 3 jaar: dan betaal je al $200 meer dan bij koop. En dan hebben we nog geen rekening gehouden met de volgende zaken:
- Wil je wel continu Game Pass Ultimate? Of is Xbox Live Gold genoeg voor je?
- Ook al ben je fan van GPU, dan nog betaal je via All Access continu het volle pond, terwijl je los vaak acties hebt.
- Een gekochte console kan je elk moment verkopen, bijv. als een nieuwe revisie/slim versie of wat dan ook na een paar jaar uitkomt. Die verkoop levert geld op, al is het maar $100-200 na 3 jaar.
- All Access wordt de console nooit van jou, je krijgt hem in bruikleen gelijk zoals een modem/router bij een ISP.

En er zijn ongetwijfeld nog meer zaken, maar dit schoot me direct te binnen.

Over Game Pass Ultimate nog even; ik ben daar groot fan van, maar ik heb nog niet één keer het volle pond betaald. Oorspronkelijk liep er bij mij een XLG abo voor zo'n 15 maanden, toen heb ik voor €1 de upgrade gedaan en die werd 16 maanden volledig GPU, zoals wel meer van jullie hebben gehad. En daarna telkens bij een actie weer wat opgewaardeerd, zo heb ik continu voor 9-18 maanden voorraad.
De laatste keer bij Game Mania een 3 maanden GPU kaart 1+1 gratis gekocht, dus een tweede 3 maanden voucher er gratis bijgekregen, bleek Microsoft zelf ook nog een actie te hebben dat als je met 3 of 6 maanden opwaardeerde, je er 1 gratis bij kreeg. Kortom: € 91 waarde (7 maanden) en slechts € 39 voor betaald. Dat haal je nooit uit All Access terug.

Iedereen moet uiteindelijk weten wat hij/zij doet, maar heel eerlijk: het is niet bijster verstandig om All Access te kiezen, tenzij je als student per se op launch day de XSX wilt hebben en geen €500 bij elkaar kan sparen in de komende 2-3 maanden. Maar zelfs dan zou mijn advies zijn: spaar tegelijkertijd door zodat je zo snel mogelijk over kan stappen. Al zal er ongetwijfeld wel een 24 maanden abo aan verbonden zitten gok ik zo.
Heb nu geen tijd om op alles te reageren maar van wat ik er kon uithalen is de console na twee jaar gewoon van jou. En ik zei dat IK er wel interesse in zou hebben omdat ik dus wel belang heb bij alles wat ze aanbieden. Zowel het gold abbo als de game pass zodat ik ook op pc bepaalde games kan spelen.
Pagina: 1 ... 53 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden