Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.632 views

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:20
Starbucks schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:57:
[...]

Mensen die er helaas geen gebruik van kunnen maken. Mooiste wat er in de toekomstige consoles te vinden is! Echt super gaaf _/-\o_

Ga Journey to the Savage Planet ook maar eens proberen dan. De download staat aan :)
Vind je dat niet een beetje voorbarig :?
Bij gamepass heb ik nou nog steeds niet het idee dat straks 40 miljoen gamers $10~$15 per maand gaan betalen voor een Microsoft 1st en 2nd party huurservice en cloudservice voor games. Wil Microsoft dat soort inkomsten kunnen genereren, dan hadden ze moeten laten zien wat de roadmap aan content is voor 2020 en 2021. In plaats daarvan kregen we tijdens de show weliswaar interessante games te zien (voor mij the Gunk, CrossfireX) maar pakweg 80% van de getoonde games heeft niet eens een releasedatum. Daarnaast is geen enkele game getoond vanaf XSX hardware, zelfs Halo niet. Blijkbaar kloppen dus de berichten dat veel developers pas net, hooguit een halfjaar, beschikking hebben over XSX devkits. Dan is het niet zo gek dat het gros van de games nog geen releasedatum kent, sommigen zitten nog in pre-productie (state of decay 3) waardoor je kunt uitgaan van 2022 of later.

De vraag is dan, waarmee moet gamepass de periode 2020-2022 overbruggen? Want zoveel 3rd party AAA kun je niet verwachten (te duur) en indie titels kosten vaak maar een paar tientjes waardoor een abonnement nemen weer niet zo interessant is voor velen. Zelfs veel AA kosten niet zoveel, kijk maar naar the Gunk, die gaat maar 29,99 kosten op release. Als de nieuwe COD, Fifa, BF, GTA, AC, RDR, FF uitkomt, zul je deze niet op release, day1 zien op gamepass. Dus ook voor die gamers is het niet zo interessant.

Wat je nu ziet, is dat gamepass interessant is voor xbox eigenaren en (nu nog) pc gamers. Die laatste groep zal zeker goed bediend worden met FS en AoE4 straks, maar de vraag is ook nog, wat voor impact heeft de toegenomen store wars in pc markt voor impact op de gamesprijzen straks. Steam heeft namelijk tegenwoordig stevige concurrentie van Epic en GoG (galaxy). En als gamepass voor pc beperkt blijft tot 1st party, 2nd party en oude AAA games, is het nog de vraag hoe interssant dat is voor pc gamers, kost toch weer $120 per jaar. Misschien dat Microsoft met een interessant Office365 home premium + gamepass bundel kan komen om e.a. aantrekkelijker te maken.

Gamepass is simpelweg niet voor iedereen. Wordt een flinke kluif om 40 miljoen abonnees te krijgen die $10 tot $15 per maand betalen.
(Oh, en voordat enkelen aankomen met verwijten kamp blauw lololol... ik verdien mijn geld zelfs met Microsoft cloud diensten, dus die kan men achterwege laten.)

Verwijderd

*gebruik TR*
Het is nooit gezegd volgens mij dat die 2 volledig gelijk zouden worden.
Het deelt dezelfde naam. Men kijkt ook raar op als Netflix via tv weer een ander aanbod heeft dan Netflix via een laptop.

Ik zou graag zien dat als MS volledig op gamepass inzet dat ze dan ook dat aanbod gelijk trekken.

Maar goed zal wel een developer obstakel zijn dat niet elke dev ook een pc port wil maken.

Misschien dat het uiteindelijk wel zo ver komt maar nu dus nog niet.

Zelf zou ik het namelijk heel interessant vinden om gamepass op pc aan te schaffen om zo de exclusieve van MS te kunnen spelen en dan daarnaast nog een ps5 voor de console exlusieves van hen.

Dat is dan ook de win win situaties voor MS, op die manier concureren ze niet meer direct tegen Sony zijn console maar slaan ze een eigen gat in de markt.

Als ze wel het gamepass idee gebonden houden aan de console dan werkt dat naar mijn mening beperkend aan de visie van gamepass als platform.

[ Voor 40% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:42 ]

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:47
Zullen we ons nu weer focussen op de leukere dingen ? Alles mbt de Gamepass is nu wel benoemd. Netflix heeft zelfs de Oscar voor beste film gewonnen vorig jaar. Ze winnen Awards voor hun series. Top als je de gamepass daar mee wilt vergelijken.
Ook niet iedereen heeft desondanks deze argumenten Netflix. Prima, en door !
Ik heb in elk geval zin om alle nieuwe titels te proberen. halo denk ik het minst, maar er is genoeg voor iedereen. En dat alles gratis voor game pass houders. Geweldig ! En mocht je het niks vinden, ook prima. Dit is de afgelopen week al genoeg besproken. Move on people zou ik zeggen.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:08
*knip* zinloos op de man

[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:12 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

MazeWing

The plot thickens...

Trishul schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:47:
[...]

Bij gamepass heb ik nou nog steeds niet het idee dat straks 40 miljoen gamers $10~$15 per maand gaan betalen voor een Microsoft 1st en 2nd party huurservice en cloudservice voor games. Wil Microsoft dat soort inkomsten kunnen genereren, dan hadden ze moeten laten zien wat de roadmap aan content is voor 2020 en 2021. In plaats daarvan kregen we tijdens de show weliswaar interessante games te zien (voor mij the Gunk, CrossfireX) maar pakweg 80% van de getoonde games heeft niet eens een releasedatum. Daarnaast is geen enkele game getoond vanaf XSX hardware, zelfs Halo niet. Blijkbaar kloppen dus de berichten dat veel developers pas net, hooguit een halfjaar, beschikking hebben over XSX devkits. Dan is het niet zo gek dat het gros van de games nog geen releasedatum kent, sommigen zitten nog in pre-productie (state of decay 3) waardoor je kunt uitgaan van 2022 of later.

De vraag is dan, waarmee moet gamepass de periode 2020-2022 overbruggen? Want zoveel 3rd party AAA kun je niet verwachten (te duur) en indie titels kosten vaak maar een paar tientjes waardoor een abonnement nemen weer niet zo interessant is voor velen. Zelfs veel AA kosten niet zoveel, kijk maar naar the Gunk, die gaat maar 29,99 kosten op release. Als de nieuwe COD, Fifa, BF, GTA, AC, RDR, FF uitkomt, zul je deze niet op release, day1 zien op gamepass. Dus ook voor die gamers is het niet zo interessant.

Wat je nu ziet, is dat gamepass interessant is voor xbox eigenaren en (nu nog) pc gamers. Die laatste groep zal zeker goed bediend worden met FS en AoE4 straks, maar de vraag is ook nog, wat voor impact heeft de toegenomen store wars in pc markt voor impact op de gamesprijzen straks. Steam heeft namelijk tegenwoordig stevige concurrentie van Epic en GoG (galaxy). En als gamepass voor pc beperkt blijft tot 1st party, 2nd party en oude AAA games, is het nog de vraag hoe interssant dat is voor pc gamers, kost toch weer $120 per jaar. Misschien dat Microsoft met een interessant Office365 home premium + gamepass bundel kan komen om e.a. aantrekkelijker te maken.

Gamepass is simpelweg niet voor iedereen. Wordt een flinke kluif om 40 miljoen abonnees te krijgen die $10 tot $15 per maand betalen.
(Oh, en voordat enkelen aankomen met verwijten kamp blauw lololol... ik verdien mijn geld zelfs met Microsoft cloud diensten, dus die kan men achterwege laten.)
Dit! Tenzij Microsoft nog wat achter de hand heeft (wat ik niet denk) wordt het gewoon (weer) magertjes de komende jaren qua exclusives.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

*snip*

[ Voor 103% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:12 ]

Verwijderd

Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen bereid zijn voor gamepass te betalen, iedereen die ik persoonlijk ken kaart gamepass juist aan als reden om voor de Series X te kiezen.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

*knip* hoort niet thuis in het topic.

12 minutes!

http://twelveminutesgame.com/

Lijkt me echt een toffe game. Volgens mij kwam die dit jaar uit!

[ Voor 77% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:13 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

*knip* ook voor jou, dit hoort niet thuis in het topic

[ Voor 103% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:13 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:34:
Ben geen fan van snowboardgames en beat 'm ups :)
WAAATTTT? Ga je diep schamen! SSX, ahhhhhh. Ben ook geen fan van skating en snowboard games maar SSX vond ik echt geweldig! Mis zo'n type game wel moet ik zeggen!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:20
Aenea schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:24:
[...]

WAAATTTT? Ga je diep schamen! SSX, ahhhhhh. Ben ook geen fan van skating en snowboard games maar SSX vond ik echt geweldig! Mis zo'n type game wel moet ik zeggen!
Wie kent Amped nog op de eerste xbox :o

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

*snip* offtopic, persoonlijk
[...]

SSX is ook de laatste snowboardgame die ik heb gespeeld. Heb ik vroeger best wel wat tijd in gestoken. Was niet eens de full game, maar de demo die ik bij Playstation magazine kreeg volgens mij :P.

Ik ben er gewoon niet goed in. Als het lekker arcade wordt, dan vind ik het af en toe nog wel grappig, maar als het te realistisch gaat worden haak ik snel af. Zo ben ik ook afgehaakt bij skate games, aangezien die snel te realistisch werden. Wel kijk ik uit naar de Tony Hawk 1 en 2. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:04 ]

Verwijderd

[...]

Shredders die was ik al helemaal vergeten. Die hadden ze van mij wel als showcase mogen doen met multiplayer demonstratie. Ziet er next gen uit in het filmpje

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2020 13:35 ]

Verwijderd

*knip* offtopic, persoonlijk

[ Voor 117% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:04 ]

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:42
Trishul schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Wie kent Amped nog op de eerste xbox :o
Amped 3 op de 360 was een pracht game, en heerlijk vreemd.

• Aenea
*snip* offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:14 ]

• Aenea
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:42:
Maar serieus ik had de indruk dat gamepass zijn eigen platform moet gaan worden dus dan verwacht ik eigenlijk ook dat de pc en console versie ervan zo gelijk mogelijk worden gehouden.

Wellicht is het nog te vroeg ervoor.
Denk eerder dat het komt omdat niet alle games die in GP voor console zitten ook een PC variant hebben. Een developer moet natuurlijk die game wel porten naar PC om hem ook daar in GP te kunnen laten proppen...

Denk dat vanaf nu wel dat geval zal zijn overigens...

• Aenea
Trishul schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:47:
[...]

+ (y) voor je hele post!

• Aenea
MazeWing schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:08:
[...]

Dit! Tenzij Microsoft nog wat achter de hand heeft (wat ik niet denk) wordt het gewoon (weer) magertjes de komende jaren qua exclusives.
Volgens mij hadden ze gezegd dat ze nog wat achter gehouden hebben. Sterker enkele van hun studios hebben we nog niks van gehoord dus dat is wel zeker.

Verwijderd

Aenea schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:38:
[...]

Denk eerder dat het komt omdat niet alle games die in GP voor console zitten ook een PC variant hebben. Een developer moet natuurlijk die game wel porten naar PC om hem ook daar in GP te kunnen laten proppen...

Denk dat vanaf nu wel dat geval zal zijn overigens...
D12 ultimate zou daar wel verbetering in kunnen gaan brengen. Dus dat het makkelijker wordt om te porten.

Een voordeel van gamepass is dat het kleinere niche games een beter kans krijgt om bekend en gezien te worden. PC is zowiezo is al een platform waar niche games al meer kans hebben van slagen door middel van early access and free to play modellen dus gamepass past daar mooi bij.

• Aenea
uchiha tijntje schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:26:
SSX is ook de laatste snowboardgame die ik heb gespeeld. Heb ik vroeger best wel wat tijd in gestoken. Was niet eens de full game, maar de demo die ik bij Playstation magazine kreeg volgens mij :P.

Ik ben er gewoon niet goed in. Als het lekker arcade wordt, dan vind ik het af en toe nog wel grappig, maar als het te realistisch gaat worden haak ik snel af. Zo ben ik ook afgehaakt bij skate games, aangezien die snel te realistisch werden. Wel kijk ik uit naar de Tony Hawk 1 en 2. :)
De eerste SSX vond ik heel leuk, was erg arcade-y, latere games in de serie had je regelmatig van die 'open' banen, dat je zelf je weg naar beneden moest bepalen, daar vond ik echt helemaal niks aan en begon te realistisch zeg maar te worden. Blijf gewoon die 1e SSX missen moet ik zeggen!

Zonde dat dat soort games een beetje verdwenen zijn wel...

• Xgar
*knip* offtopic

Laatste wat ik iig erover ga posten, we gaan het toch niet eens worden.

@Trishul Amped, heerlijke game!

[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:14 ]

• Xgar
Aenea schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:47:
[...]

De eerste SSX vond ik heel leuk, was erg arcade-y, latere games in de serie had je regelmatig van die 'open' banen, dat je zelf je weg naar beneden moest bepalen, daar vond ik echt helemaal niks aan en begon te realistisch zeg maar te worden. Blijf gewoon die 1e SSX missen moet ik zeggen!

Zonde dat dat soort games een beetje verdwenen zijn wel...
Steep is er toch ook nog, eigenlijk nooit aan toe gekomen om die te spelen, of is die ook open?

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
MazeWing schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:08:
[...]

Ze hebben letterlijk gezegd dat ze 9 van de 15 studio’s pas hebben laten zien en het argument dat Xbox geen exclusives heeft kan na de show van donderdag wel helemaal van tafel. PS exclusives komen ook steevast jaren na de aankondiging uit en ik heb daar ook geen interessante launch exclusive gezien. Project Athia, Kena, Ratchet & Clank komen allemaal later uit. Don’t get me wrong, ik ben een tech enthousiast en de PS5 komt hier ook day one in huis samen met de XSX, maar hier wordt echt gehaat om te haten door mensen die toch al niet van plan zijn een XSX in huis te halen.

Eerst was de X1 niet krachtig genoeg. MS countert. Toen waren er geen exclusives. MS countert. Nu is blijkbaar Game Pass gevonden om over te vallen? Ik heb laatst 75 euro betaald voor 3 jaar game pass ultimate. Dat is de prijs van 1-1,5 spel! Daarmee kan ik nu al praktisch gratis op mijn pc en X1X gamen en straks ook nog met xcloud op elk ander apparaat. Hoe kan zoiets klantvriendelijk nou toch verkeerd uitgelegd worden?

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Steven030 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Ze hebben letterlijk gezegd dat ze 9 van de 15 studio’s pas hebben laten zien en het argument dat Xbox geen exclusives heeft kan na de show van donderdag wel helemaal van tafel. PS exclusives komen ook steevast jaren na de aankondiging uit en ik heb daar ook geen interessante launch exclusive gezien. Project Athia, Kena, Ratchet & Clank komen allemaal later uit. Don’t get me wrong, ik ben een tech enthousiast en de PS5 komt hier ook day one in huis samen met de XSX, maar hier wordt echt gehaat om te haten door mensen die toch al niet van plan zijn een XSX in huis te halen.

Eerst was de X1 niet krachtig genoeg. MS countert. Toen waren er geen exclusives. MS countert. Nu is blijkbaar Game Pass gevonden om over te vallen? Ik heb laatst 75 euro betaald voor 3 jaar game pass ultimate. Dat is de prijs van 1-1,5 spel! Daarmee kan ik nu al praktisch gratis op mijn pc en X1X gamen en straks ook nog met xcloud op elk ander apparaat. Hoe kan zoiets klantvriendelijk nou toch verkeerd uitgelegd worden?
Allemaal leuk en aardig, maar als je al titels laat zien die nog in pre-development zitten (State of Decay 3) of developers die nog niet eens weten wat voor gameplay ze hun spel gaan geven dan zijn het wel hele prille aankondigingen. Dan ben ik benieuwd wat die overige 6 studio's al hebben gedaan.

En er zit wel degelijk verschil in een game showen die over een jaar op de markt verschijnt (en dus al veel verder in het ontwikkelproces zit) dan een game die ergens in 2022 komt en nog in de prille beginfase zit. nog even los van het feit of er wel of geen uitstel komt. Iets waar Microsoft niet bang voor is om te doen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

Steven030 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Kan even geen lijstje vinden maar welke studio's komen nog aan de beurt ?

En overigens snap ik wel dat er nog niet veel gameplay vertoont kan worden. En dat het veel vergezichten zijn zonder launch windows. Het duurt gewoon lang om goeie games te ontwikkelen en die investeringen die MS heeft gedaan zijn volgens mij relatief kort geleden.

investeren in studio's is maar een eerste stap van een process dat jaren kan duren.

• Steven030
MazeWing schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:03:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar als je al titels laat zien die nog in pre-development zitten (State of Decay 3) of developers die nog niet eens weten wat voor gameplay ze hun spel gaan geven dan zijn het wel hele prille aankondigingen. Dan ben ik benieuwd wat die overige 6 studio's al hebben gedaan.

En er zit wel degelijk verschil in een game showen die over een jaar op de markt verschijnt (en dus al veel verder in het ontwikkelproces zit) dan een game die ergens in 2022 komt en nog in de prille beginfase zit. nog even los van het feit of er wel of geen uitstel komt. Iets waar Microsoft niet bang voor is om te doen...
Zoals ik al zei is dit iets wat Sony altijd al doet. Hoe lang ik wel niet op TLOU2 heb zitten wachten na de eerste aankondiging.... Maar goed, prima allemaal toch. Uiteindelijk stond er een mooie game. Ga ik Sony niet om haten, net zo min ik MS ga haten omdat ze hebben laten zien wat er allemaal in het vat zit. Wordt ik alleen maar blij van!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
*snip* offtopic. Dien TR's in, maar maar blijven herhalen dat de sfeer slecht is, is ook offtopic en draagt niets bij.

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:17 ]

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:07:
[...]

En overigens snap ik wel dat er nog niet veel gameplay vertoont kan worden. En dat het veel vergezichten zijn zonder launch windows. Het duurt gewoon lang om goeie games te ontwikkelen en die investeringen die MS heeft gedaan zijn volgens mij relatief kort geleden.

investeren in studio's is maar een eerste stap van een process dat jaren kan duren.
Is alleen maar vijf keer ofzo verteld in de show van afgelopen donderdag |:(

Verwijderd

D-Ed schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Is alleen maar vijf keer ofzo verteld in de show van afgelopen donderdag |:(
Staat niet in mijn geheugen gegrift. Dus kan ze zo 1,2,3 niet benoemen. En ik dacht miscchien is het leuk om het daar over te hebben. Maar hoeft niet hoor. :>

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2020 14:11 ]

• Steven030
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Die zijn vast te vinden als je zoekt. Ik ga ze niet opzoeken want het boeit me niet of je mij geloofd en het boeit me niet of je al dan niet een XSX koopt. Ik wil alleen maar zeggen dat er altijd gehaat wordt op alles wat MS met Xbox doet, dat ze altijd naar deze kritiek luisteren en het aanpassen maar dat er dan weer iets nieuws gevonden wordt puur om het haten.*snip* niet doen

[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:08 ]

• D-Ed
  • Niet online
*snip* op de man

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:06 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat ook niet helpt is dat er gewoonweg geen E3 is geweest en er ook geen Gamescom komt. De verspreide nieuwscycles over hele maanden leidt tot continue gedoe over een nieuwtje hier en een nieuwtje daar. Ik hoop dat men na dit jaar inziet, zowel consumers als bedrijven, dat een E3 echt wel een toegevoegde waarde heeft.

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:08:
[...]

Het is inderdaad voor de ‘casual lurker’ gewoon niet meer leuk om in de game topics te komen.. Maandje of anderhalf geleden een kijkje gaan nemen in het PS5 topic, gewoon uit interesse maar was daar snel weg, die continue zeurderige leden daar..

En steeds vaker zie ik ze hier ook terug.. Op Reddit al complete topics over de ‘toxic gaming community’.. Ik vind het zo leuk om nieuws te lezen over ALLE games met voorkeur voor Xbox maar de laatste maanden is het lezen van community forums betreffende gaming eigenlijk steeds minder leuk aan het worden door de trolls.
Ach, al sinds snes vs megadrive heb je al dit soort gedrag, echt niets nieuws. Het beste is dit soort figuren te negeren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan aangezien iedereen daaraan moet meewerken. Ik probeer het maar een beetje als popcorn vermaak te zien, dat mensen zo hun best willen doen het andere kamp de grond in te boren. Lijkt me nog veel vervelender om mod te zijn in dit en het PS5 topic :'(

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:13:
Wat ook niet helpt is dat er gewoonweg geen E3 is geweest en er ook geen Gamescom komt. De verspreide nieuwscycles over hele maanden leidt tot continue gedoe over een nieuwtje hier en een nieuwtje daar. Ik hoop dat men na dit jaar inziet, zowel consumers als bedrijven, dat een E3 echt wel een toegevoegde waarde heeft.
Yep, zekers te weten maar zoals @Steven030 al mooi verwoorde.. Er zal altijd iets gevonden worden om op te bashen en je FUD campagne aan op te kunnen hangen door negatief ingestelde personen..

Afijn, Ik ga maar eens de natuur in om wat lifelike raytracing te ervaren :+

Verwijderd

D-Ed schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:11:
[...]

Snap ik aangezien je geen interesse hebt in een nieuwe Xbox dus dan onthoud je dat soort dingen niet :X
Interesse is er wel maar iets minder in het kastje maar meer in de games.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2020 15:17 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

D-Ed schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:08:
En steeds vaker zie ik ze hier ook terug.. Op Reddit al complete topics over de ‘toxic gaming community’..
Word ik nu oud of is iedereen de Nintendo vs Sega "oorlog" in de jaren 90 vergeten?? :o

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Word ik nu oud of is iedereen de Nintendo vs Sega "oorlog" in de jaren 90 vergeten?? :o
Toen had je in ieder geval nog wel mascottes bij een console, die weer misbruikt konden worden door fanboys in tekeningen waarin dingen met Mario/Sonic gedaan werden die het daglicht niet konden verdragen })

• D-Ed
  • Niet online
*snip* kap met dit soort op de man reacties, het voegt niets toe, verpest de sfeer verder. Rapporteren en er verder niet op ingaan

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:10 ]

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Toen hadden we nog geen internet zoals nu he ;)

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Mr_Tomatohead schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:21:
[...]

Toen had je in ieder geval nog wel mascottes bij een console, die weer misbruikt konden worden door fanboys in tekeningen waarin dingen met Mario/Sonic gedaan werden die het daglicht niet konden verdragen })
D-Ed schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:23:
[...]

Toen hadden we nog geen internet zoals nu he ;)
Nee toen hadden we een Power Unlimited waar men tekeningen instuurde van een Mario die Sonic de kop in sloeg of een Sonic die op Mario's hoofd poepte O+

Wat een tijden.... :'(

[ Voor 32% gewijzigd door MazeWing op 26-07-2020 14:25 ]

Verwijderd

Wie weet raak ik nog overtuigd om een series x the kopen. Deze showcase heeft dat voor mij nog niet gedaan. Maar ik blijf positief en open voor MS om mij alsnog te overtuigen al heb ik het idee dat ze eerder gamepass proberen te verkopen dan de series X. Did tja dat kastje halen wordt nog niet zo goed gepromoot.

[ Voor 24% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:11 ]

• D-Ed
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:25:
[...]

[...]

Nee toen hadden we een Power Unlimited waar men tekeningen instuurde van een Mario die Sonic de kop in sloeg of een Sonic die op Mario's hoofd poepte O+

Lol, inderdaad ja :+

Over nostalgie gesproken en ‘het nu’ van topnotch graphics.. Vanmorgrn met mijn dochter Screamride en die Tracks (trein spelletje) gespeeld.. Wat een leuke ochtend zo samen. Dikke OLED en Xbox One X maar het laatste waar we naar keken waren de graphics.. Samen plezier beleven aan games blijft het mooiste van gamen en Gamepass is toch echt een heerlijke manier om leuke games te ontdekken die je anders nooit zal spelen! _/-\o_

Dan de combinatie met de MS Games maakt deze package voor mij super in ieder geval :)

Verwijderd

[...]

[...]

En nu hebben we Greg memes en Cerny memes, zoveel is er niet veranderd :p

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Wie weet raak ik nog overtuigd om een series x the kopen. Deze showcase heeft dat voor mij nog niet gedaan. Maar ik blijf positief en open voor MS om mij alsnog te overtuigen al heb ik het idee dat ze eerder gamepass proberen te verkopen dan de series X.
Fair enough, probeer er dan ook met ‘een open vizier’ naar te kijken en niet iedere keer een vergelijking te trekken. Dat maakt het allemaal wat leuker te lezen d:)b

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

[...]

Haha die tekeningen herinner ik me nog goed. Heb volgens mij nog alle oude PU’s bij mijn ouders op zolder liggen.

Maar de actie reactie tijd was een maand. :P Nu 5 seconden :)

Verwijderd

D-Ed schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Fair enough, probeer er dan ook met ‘een open vizier’ naar te kijken en niet iedere keer een vergelijking te trekken. Dat maakt het allemaal wat leuker te lezen d:)b
Snap ik maar het is soms net koorddansen met betrekking tot een mening geven hier. Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat ik vind dat gamepass een erg goed deal is, maar daar leest men overheen heb ik het idee.

En in principe ben ik al een "Microsoft gamer" gezien ik op pc game, vandaar ook mijn andere invalshoek met betrekking tot consoles en de visies van gamepass.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2020 14:56 ]

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:21
Lockhart controller?
Kwam op Twitter voorbij. Bron onbekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mH0-RP-TdWjhaymoD2gYDoOFBXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hFHN1Bbs5J2R1tE48LSUEvN0.png?f=fotoalbum_large

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Maar de actie reactie tijd was een maand. :P Nu 5 seconden :)
En daarom hebben we nu zo weinig van dat soort prachtige tekeningen :'(

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Een apart gamepass topic zou prima zijn...

[ Voor 89% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-07-2020 17:49 ]

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
*snip*. Kan me zelf geen reden bedenken waarom een extra optie nadelig zal zijn voor de consumenten. Je kunt immers zelf ook de spellenlos kopen. Win win toch? *snip* laat de sneertjes er maar uit...

[ Voor 25% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 21:00 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:11
RJL86 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:44:
Dat hele Gamepass lijkt mij 3 x niks. Wil je een game over 10 jaar weer spelen, dan kan dat niet. Ik blijf bij fysieke releases, maar snap wel dat het voor casual gamers een uitkomst is. Lekker makkelijk en goedkoop.
Waarom zou jij over 10 jaar een game niet gewoon nog kunnen spelen? Dat staat helemaal los van Gamepass of je een game over 10 jaar nog kunt spelen. Ik heb 1 game op een schijfje en dat is Overwatch. Benieuwd of ik die in 2030 nog kan spelen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:48:
Een apart gamepass topic zou prima zijn...
(y) (y)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03

BM

Moderator Spielerij
Het is leuk dat ik hier allerlei mensen zie opperen dat een gamepass topic leuk zou zijn, maar eh... Gaat iemand dat topic ook nog openen dan? :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Aenea
Xgar schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Steep is er toch ook nog, eigenlijk nooit aan toe gekomen om die te spelen, of is die ook open?
Ja helaas wel :(

• Aenea
[...]

Was in de jaren 80 al over consoles en home computers. Wilde ze toen het liefst allemaal hebben, haha!
(nu moet ik zeggen dat had ik het meeste met home computers daar ik ze graag allemaal wilde programmeren :) )

Zelf begrijp ik het hele console warring ook niet echt. Nu weet ik dat sommige nu hun drinken uitproesten maar is toch echt zo. Als ik hier iets post is het niet om te stoken of onwaarheden te verspreiden, ik probeer juist daar tegen gas in te geven, ook probeer ik als mensen niks negatiefs in iets kunnen vinden toch wel duidelijk te maken dat er iets negatiefs kan zijn ook, valt helemaal niet in goede aarde vaak. En ja, dat doe ik toch ook regelmatig aan de andere kant, ben even vaak voor xbox als ps extreme fan uitgemaakt!

Nu moet ik zeggen, ik heb inderdaad wel een beetje een voorkeur voor PS en dat is misschien soms iets te duidelijk, maar ja, als DigitalFoundry daar mee weg kan komen... :D

• Xgar
Aenea schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Was in de jaren 80 al over consoles en home computers. Wilde ze toen het liefst allemaal hebben, haha!
(nu moet ik zeggen dat had ik het meeste met home computers daar ik ze graag allemaal wilde programmeren :) )

Zelf begrijp ik het hele console warring ook niet echt. Nu weet ik dat sommige nu hun drinken uitproesten maar is toch echt zo. Als ik hier iets post is het niet om te stoken of onwaarheden te verspreiden, ik probeer juist daar tegen gas in te geven, ook probeer ik als mensen niks negatiefs in iets kunnen vinden toch wel duidelijk te maken dat er iets negatiefs kan zijn ook, valt helemaal niet in goede aarde vaak. En ja, dat doe ik toch ook regelmatig aan de andere kant, ben even vaak voor xbox als ps extreme fan uitgemaakt!

Nu moet ik zeggen, ik heb inderdaad wel een beetje een voorkeur voor PS en dat is misschien soms iets te duidelijk, maar ja, als DigitalFoundry daar mee weg kan komen... :D
Tsja, ik snap niet waarom perse altijd iets negatiefs gezocht moet worden, vooral bij zaken zoals GP waar er geen enkele aanleiding is om te denken dat het de netflix kant op zal gaan.

Drinken heb ik niet uitgeproest hoor (niet zoveel problemen met jouw posts over het algemeen), maar ik zie in het ps5 topic toch echt geen post waar je kritisch bent eerlijk gezegd. :P (ook alleen maar gekeken omdat je er zelf over begon).

DF wordt overigens door beide partijen wel vaker beschuldigd van bias. Even cru gezegd pre One X door het ene kamp, erna door het andere, dus tsja. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Xgar op 26-07-2020 22:15 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49

Wom

Altijd fijn als beeld en geluid in harmonie zijn. Steengoede trailer is dit, die ik nogmaals onder de aandacht wil brengen.

Een uptempo FPS van Remedy. Er is niet genoeg hype hier voor zeg ik je. Het is generic as f***, maar who cares? Iedereen weet dat Bulletstorm ook niet enorm hoogstaand was, maar speelde als een trein en scoort hoog in mijn persoonlijke top 10. En ik verwacht van Remedy nog vele malen meer.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

Wom schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:49:
[YouTube: CrossfireX - Official Campaign Reveal Trailer]

Altijd fijn als beeld en geluid in harmonie zijn. Steengoede trailer is dit, die ik nogmaals onder de aandacht wil brengen.

Een uptempo FPS van Remedy. Er is niet genoeg hype hier voor zeg ik je. Het is generic as f***, maar who cares? Iedereen weet dat Bulletstorm ook niet enorm hoogstaand was, maar speelde als een trein en scoort hoog in mijn persoonlijke top 10. En ik verwacht van Remedy nog vele malen meer.
Die nordlight engine van hun komt ook echt sterk over. Beelden zijn van een PC (geen idee wat voor specs) maar het ziet er wel next gen uit wat mij betreft. Ik hou wel van dat soort singleplayer over de top spektakel.

Verwijderd

CrossCode Has More Xbox Game Pass Players Than PS4 & Switch Combined
https://www.purexbox.com/...n_ps4_and_switch_combined
Essentially, Microsoft makes you an offer, they pay you a pretty good sum ahead of time which is guaranteed, and then the game goes to Game Pass. The number was high enough for us and our publishers, so we thought yeah we will do that."
I think I can at least say that, right at this moment, there's more people playing on Game Pass than on Switch and PS4 combined. That is something I didn't see coming."

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2020 00:06 ]

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:59:
[...]

Die nordlight engine van hun komt ook echt sterk over. Beelden zijn van een PC (geen idee wat voor specs) maar het ziet er wel next gen uit wat mij betreft. Ik hou wel van dat soort singleplayer over de top spektakel.
Ik moet Control nog spelen, maar Quantum Break was grafisch echt al heel dik vond ik. Ze lijken er echt bovenop te zitten kwa grafische kunstigheden. Ben echt benieuwd naar dat soort shooter met bullet-time, wetende hoe ze alle grafische effecten kunnen presenteren.

Man, de eerste keer Max Payne spelen was echt bizar gaaf. Maar in 1st person gaat dat nog wel iets extra's geven.

* Wom kijkt uit en popelt

Verwijderd

Wom schreef op maandag 27 juli 2020 @ 00:06:
[...]

Ik moet Control nog spelen, maar Quantum Break was grafisch echt al heel dik vond ik. Ze lijken er echt bovenop te zitten kwa grafische kunstigheden. Ben echt benieuwd naar dat soort shooter met bullet-time, wetende hoe ze alle grafische effecten kunnen presenteren.

Man, de eerste keer Max Payne spelen was echt bizar gaaf. Maar in 1st person gaat dat nog wel iets extra's geven.

* Wom kijkt uit en popelt
ze mogen wel een nieuwe F.E.A.R maken van mij :o

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 00:07:
[...]

ze mogen wel een nieuwe F.E.A.R maken van mij :o
Mensen die achter de schermen al meer hebben gezien, spreken van F.E.A.R.-invloeden bij de SP van Crossfire X.

Maar al kopiëren ze uitvoering zoals Bulletstorm dat deed (en die game hangt met geleende gameplay aan elkaar) zou ik al tevreden zijn.

Of een Remedy uitvoering van The Matrix-games. Er komt een nieuwe film aan en die oude games waren leuker dan iedereen wil toegeven.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

uchiha tijntje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 06:29:
[...]

Ja het klinkt negatief en het is ook gewoon niet waar wat je suggereert.
Hoe is het niet waar dan? Is mijn rekensom fout? Nee.
Hoe meer games je koopt uit Gamepass hoe beter het is voor je bankrekening...
Iedereen kan perfect doorrekenen dat Gamepass voor hem / haar bij X gespeelde games per jaar en het aanschaffen van Y games wel/niet "beter" is voor de bankrekening.
Ik hoop dat mensen gewoon beseffen dat gamepass enorm veel waar kan zijn voor je geld
Zie boven; ieder kan dat voor zich berekenen.
Prima, blijf dan lekker weg van die service, maar kraak het dan niet af of kom weer lekker met negatieve kritieken. MS biedt je een optie. Het is geen verplichting. Oja, insert random kritiek dat dit uiteindelijk opgelegd gaat worden... :P
Begrijpend en exact lezen is lastig he, @uchiha tijntje. Ik hebt nergens afgekraakt. Ik post een waarheid. En die waarheid (en de door mij geposte bijbehorende rekensom) is enkel een voorbeeld/antwoord op iets wat iemand anders zei. En totdat jij kan bewijzen dat GP niet het enige (duurdere gebaseerd op adviesprijs) alternatief lijkt te gaan worden ipv (het uit de Store verwijderde) XBL Gold, denk ik dat je een non-argument hebt dat het een optie is die Microsoft biedt.

Het valt me op dat bijna elke post waar Gamepass niet oneindig wordt opgehemeld, meteen wordt aangepakt door jou (en enkele anderen) om maar meteen zo hard mogelijk te roepen dat het wel goed is. Nee, dat is het dus niet altijd. En daar hebben een aantal mensen (met beperkte tijd of game-collecties of geld) een mening over. Respecteer die mening dan gewoon ipv de (herhalende) Gamepass-preek af te steken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BM

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:21:
Het is leuk dat ik hier allerlei mensen zie opperen dat een gamepass topic leuk zou zijn, maar eh... Gaat iemand dat topic ook nog openen dan? :p
Volgens mij voelde niemand zich écht geroepen, dus zelf maar gedaan :p

Vanaf nu mag alle Gamepass discussie naar --> [Xbox/PC] Xbox Gamepass

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 16:33
Ik had een MMO van Fable niet erg gevonden, als ze de setting ongeveer zoals dat van Elder Scrolls Online zouden doen.
In ESO kun je prima solo spelen, content genoeg. Vervolgens kun je er voor kiezen om het meerdere mensen een dungeon/raid/pvp te doen als je daar zin in hebt.

Voor mij had dit Fable nog aantrekkelijker gemaakt. (voor de afwisseling)

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42
kleefei schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:25:
Ik had een MMO van Fable niet erg gevonden, als ze de setting ongeveer zoals dat van Elder Scrolls Online zouden doen.
In ESO kun je prima solo spelen, content genoeg. Vervolgens kun je er voor kiezen om het meerdere mensen een dungeon/raid/pvp te doen als je daar zin in hebt.

Voor mij had dit Fable nog aantrekkelijker gemaakt. (voor de afwisseling)
Hangt er natuurlijk vanaf hoe het precies gemaakt zou worden, maar juist ESO toont voor mij ook wel een nadeel van MMO's. De combat is... niet per se altijd simpeler (hoewel ik dat bij ESO wel heb), maar het voelt allemaal wat minder direct. Ik vind ESO dan ook niet echt leuk ook al vind ik de singleplayer TES games wel top.
In theorie zou een MMO Fable top kunnen zijn, maar ik denk dat veel mensen bang zijn dat het in de praktijk last zou krijgen van de typische MMO problemen en het minder leuk zou worden om solo te spelen dan als het om te beginnen als singleplayer game gebouwd was.

Gamertag: FinrazielNL

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 16:33
Finraziel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:57:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoe het precies gemaakt zou worden, maar juist ESO toont voor mij ook wel een nadeel van MMO's. De combat is... niet per se altijd simpeler (hoewel ik dat bij ESO wel heb), maar het voelt allemaal wat minder direct. Ik vind ESO dan ook niet echt leuk ook al vind ik de singleplayer TES games wel top.
In theorie zou een MMO Fable top kunnen zijn, maar ik denk dat veel mensen bang zijn dat het in de praktijk last zou krijgen van de typische MMO problemen en het minder leuk zou worden om solo te spelen dan als het om te beginnen als singleplayer game gebouwd was.
Daar ben ik het ook wel mee eens. Daarom doelde ik eigenlijk meer op;
Wat nou als Fable als single player gebouwd wordt, het verhaal het doel is, maar je wel dungeons en raids/pvp kunt doen als je daar voor kiest. Ik snap nu ik dit tik dat dit wel erg lastig is, want wat zou het nut zijn van een raid in een setting als deze... 8)7

Ik wil gewoon een kip kunnen overschieten... :+

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 08:58
kleefei schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Daar ben ik het ook wel mee eens. Daarom doelde ik eigenlijk meer op;
Wat nou als Fable als single player gebouwd wordt, het verhaal het doel is, maar je wel dungeons en raids/pvp kunt doen als je daar voor kiest. Ik snap nu ik dit tik dat dit wel erg lastig is, want wat zou het nut zijn van een raid in een setting als deze... 8)7

Ik wil gewoon een kip kunnen overschieten... :+
Een beetje zoals Forza Horizon :+

• Lekker Ventje
Er wordt nog steeds aan Anthem gewerkt met o.a. een nieuwe faction en (waarschijnlijk) een nieuwe javelin. Hopelijk is dat in het voorjaar 2022 allemaal speelbaar maar dat moet met de nieuwe generatie toch wel een feest voor het oog worden lijkt me. En met de SSD zullen de laadtijden ook een heel stuk korter zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 08:58
Crosspost: https://www.ign.com/artic...it-screen-4-player-online

Halo Infinite's Campaign Will Support 2-Player Local Split Screen, 4-Player Online. Niiiice

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50
Blaauw87 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:44:
Crosspost: https://www.ign.com/artic...it-screen-4-player-online

Halo Infinite's Campaign Will Support 2-Player Local Split Screen, 4-Player Online. Niiiice
Hmm, ik dacht dat het ook 4 player local was.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Martinspire schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Hmm, ik dacht dat het ook 4 player local was.
Nee dat was even het gerucht, maar is door een 343 dev de wereld uit geholpen. 2 player local, 4 player online.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
https://www.theverge.com/...ite-controller-leak-rumor

Nieuwe witte Xbox Series X (of S) controller.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 10:56
Misschien hoort die witte controller wel bij een xCloud streamingbox.

World of Warcarft: Shadowlands komt naar de Xbox Series X.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5wl9dYWXhdEVFPWMibd1AZADbc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i9Q5tXeIdDqru2mbDEPm9Q9Y.jpg?f=user_large

[ Voor 83% gewijzigd door ariekanari op 27-07-2020 21:43 . Reden: link ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• justifire
  • Laatst online: 12:24

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:09
ariekanari schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:02:
Misschien hoort die witte controller wel bij een xCloud streamingbox.

World of Warcarft: Shadowlands komt naar de Xbox Series X.

[Afbeelding]
Zou het? Jaren heb ik gedroomd dat WoW zijn weg zou vinden naar de gaming console. Dit zou ik toch wel extreem bijzonder vinden, zo bijzonder dat ik het ook niet kan geloven...

• Wom

Wom

FireBladeX schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:19:
[...]

Zou het? Jaren heb ik gedroomd dat WoW zijn weg zou vinden naar de gaming console. Dit zou ik toch wel extreem bijzonder vinden, zo bijzonder dat ik het ook niet kan geloven...
Paar weken terug had Qwix/Mike Ibarra, die een verleden bij Xbox heeft, wel wat opmerkingen rond WoW op consoles. Inmiddels ondersteunen ze ook die adaptieve controller van Microsoft, dus wie weet. Mijn type game is het niet, maar een MMO kan nig prima bij de line-up lijkt me.

• Finraziel
  • Laatst online: 11:42
Heeft WoW niet veel te veel skills? Ik heb die nooit gespeeld, maar wel bv Star Wars the old Republic. Daar had ik zo 20+ actieve skills. Was ook een beetje onzin, veel deed ongeveer hetzelfde en je moest ze gewoon afwisselen vanwege cooldowns, maar zoiets lijkt me dus lastig even om te zetten naar controller (wel jammer, sw tor zou ik veel liever naar Xbox zien komen dan WoW, maar gaat nooit gebeuren).
ESO is wel duidelijk ontworpen voor controllers en daar heb je dus ook maar een paar skills.

Gamertag: FinrazielNL

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:42:
Heeft WoW niet veel te veel skills? Ik heb die nooit gespeeld, maar wel bv Star Wars the old Republic. Daar had ik zo 20+ actieve skills. Was ook een beetje onzin, veel deed ongeveer hetzelfde en je moest ze gewoon afwisselen vanwege cooldowns, maar zoiets lijkt me dus lastig even om te zetten naar controller (wel jammer, sw tor zou ik veel liever naar Xbox zien komen dan WoW, maar gaat nooit gebeuren).
ESO is wel duidelijk ontworpen voor controllers en daar heb je dus ook maar een paar skills.
FFXIV heeft laten zien dat je nog best veel skills kwijt kan op een controller.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Update. Geen WoW :)

https://www.trueachieveme...of-warcraft-xbox-series-x

Ten aanzien van een controller... met radial menus kom je nog redelijk ver qua skills en actions.

[ Voor 34% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-07-2020 22:57 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Het is een decennia geleden dat ik WoW heb gespeeld maar ik kan me niet voorstellen dat het zonder toetsenbord net zo lekker speelt. Je hebt inderdaad erg veel skills en je moet die skills vaak erg snel achter elkaar gebruikt.

Er is vast wat voor te maken maar net als een rts of city builder is het het dan toch net niet qua besturing.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 00:40:
Het is een decennia geleden dat ik WoW heb gespeeld maar ik kan me niet voorstellen dat het zonder toetsenbord net zo lekker speelt. Je hebt inderdaad erg veel skills en je moet die skills vaak erg snel achter elkaar gebruikt.

Er is vast wat voor te maken maar net als een rts of city builder is het het dan toch net niet qua besturing.
Als je een van de bumpers als shift-key zou gebruiken, dan kan je al 8 skills kwijt onder de face buttons (A, B etc). Vervolgens een knopje om hotbars te wisselen...
Ik denk dat je die skills wel redelijk kwijt moet kunnen. Sowieso is WoW in mijn herinnering niet heel fast paced (PvE), dus dat scheelt.

Het lastigste lijkt het me om targeting om een goede manier op te lossen: de juiste vijand selecteren als er meerdere op je scherm zijn, of tijdens een raid een medespeler selecteren om te healen. Dan ga je een muis wel missen denk ik.

Offtopic:
Jaren geleden zou ik overigens wel een moord hebben gedaan voor WoW op console, maar als ik er af en toe wat over lees dan klinkt het alsof de richting die ze zijn ingegaan niet helemaal mijn ding is:
Ik las over Classic vs de huidige versie (retail) dat je nu sneller door je vijanden heen ramt etc.
Minder grindy, maar ook minder moeilijk en gevaarlijk. En WoW was al een stap toegankelijker dan andere MMORPGS destijds. Het klinkt voor mij een beetje zoals Diablo 2 -> Diablo 3.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:09

• Lekker Ventje
nioz schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:25:
[...]

Als je een van de bumpers als shift-key zou gebruiken, dan kan je al 8 skills kwijt onder de face buttons (A, B etc). Vervolgens een knopje om hotbars te wisselen...
Ik denk dat je die skills wel redelijk kwijt moet kunnen. Sowieso is WoW in mijn herinnering niet heel fast paced (PvE), dus dat scheelt.

Het lastigste lijkt het me om targeting om een goede manier op te lossen: de juiste vijand selecteren als er meerdere op je scherm zijn, of tijdens een raid een medespeler selecteren om te healen. Dan ga je een muis wel missen denk ik.

Offtopic:
Jaren geleden zou ik overigens wel een moord hebben gedaan voor WoW op console, maar als ik er af en toe wat over lees dan klinkt het alsof de richting die ze zijn ingegaan niet helemaal mijn ding is:
Ik las over Classic vs de huidige versie (retail) dat je nu sneller door je vijanden heen ramt etc.
Minder grindy, maar ook minder moeilijk en gevaarlijk. En WoW was al een stap toegankelijker dan andere MMORPGS destijds. Het klinkt voor mij een beetje zoals Diablo 2 -> Diablo 3.
Moet je WoW nog wel willen straks op je next generation console op een 65" OLED? Als je al het geouwehoer over HALO hoort zal dat bij WoW enkel nog erger worden.

• nioz
Lekker Ventje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:22:
[...]

Moet je WoW nog wel willen straks op je next generation console op een 65" OLED? Als je al het geouwehoer over HALO hoort zal dat bij WoW enkel nog erger worden.
Haha, ja daar zit wat in ;)

Maar de Halo memes waaien ook wel weer over. Wellicht had Microsoft de verwachting betere kunnen managen: de game presenteren als de laatste Xbox One knaller, die vervolgens met upgrades naar Series X komt. Nu hadden mensen toch wat meer een show case voor de Series X verwacht. Denk dat als de game verder leuk/goed is, je straks weinig gezeur meer zal horen behalve van fanboys.

• Lekker Ventje
nioz schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Haha, ja daar zit wat in ;)

Maar de Halo memes waaien ook wel weer over. Wellicht had Microsoft de verwachting betere kunnen managen: de game presenteren als de laatste Xbox One knaller, die vervolgens met upgrades naar Series X komt. Nu hadden mensen toch wat meer een show case voor de Series X verwacht. Denk dat als de game verder leuk/goed is, je straks weinig gezeur meer zal horen behalve van fanboys.
MS had gewoon de nieuwste build moeten laten zien met de tekst "work in progress". Een dag na de showcase werd al gemeld dat op een bijeenkomst met YouTubers een betere build te zien was. Hoorde gisteren van een vlogger dat het een E3 build was die ze lieten zien die al enkele maanden oud was, vandaar ook de "start demo" tekst in de trailer. Want die tekst plak je normaal niet in een trailer of gameplay video.
Volgens Greenberg gaat Halo Infinity bij release laten zien welke grafische capaciteiten de SX in huis heeft. Ik hoop dat hij gelijk heeft.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
nioz schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:33:
[...]Wellicht had Microsoft de verwachting betere kunnen managen: de game presenteren als de laatste Xbox One knaller, die vervolgens met upgrades naar Series X komt. Nu hadden mensen toch wat meer een show case voor de Series X verwacht. Denk dat als de game verder leuk/goed is, je straks weinig gezeur meer zal horen behalve van fanboys.
Vooral ook omdat het de enige echte gameplay was die we te zien kregen. Dan kun je maar beter met iets goeds komen. Als de gameplay hetzelfde was maar de graphics geweldig zou je juist hele positieve geluiden horen.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:09
Lekker Ventje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:49:
[...]

MS had gewoon de nieuwste build moeten laten zien met de tekst "work in progress". Een dag na de showcase werd al gemeld dat op een bijeenkomst met YouTubers een betere build te zien was. Hoorde gisteren van een vlogger dat het een E3 build was die ze lieten zien die al enkele maanden oud was, vandaar ook de "start demo" tekst in de trailer. Want die tekst plak je normaal niet in een trailer of gameplay video.
Volgens Greenberg gaat Halo Infinity bij release laten zien welke grafische capaciteiten de SX in huis heeft. Ik hoop dat hij gelijk heeft.
Dat is zowat het probleem bij 343 al hun hele bestaan. Veel geblaat maar weinig wol. Ik zie dit echt niet goedkomen. Dat van die early build en het komt wel in orde geloof ik niet meteen.
Ik vrees dat ik wat hard ga klinken hier, maar dat komt ervan door incomptente leiders op posities te zetten die ze niet aankunnen. Ik vrees dat Bonnie Ross het schoolvoorbeeld is van het "Peter Principle". Die is gepromoveerd tot op haar niveau van incompententie. Microsoft schept graag met haar op als sterke vrouwelijke leider. En ze komt vooral in de picture omdat ze een vrouw is. Maar elk interview of input dat ik van haar al heb mogen aanschouwen komt niet overtuigend over.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:44
Tk55 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:55:
[...]

Vooral ook omdat het de enige echte gameplay was die we te zien kregen. Dan kun je maar beter met iets goeds komen. Als de gameplay hetzelfde was maar de graphics geweldig zou je juist hele positieve geluiden horen.
Ik vrees meer andersom; dat vooral de fanboys de game nog wel gaan spelen maar de rest niet. Halo zou een system seller moeten zijn, maar is dat op deze manier in de verste verte niet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rossi46 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Ik vrees meer andersom; dat vooral de fanboys de game nog wel gaan spelen maar de rest niet. Halo zou een system seller moeten zijn, maar is dat op deze manier in de verste verte niet.
Of gewoon fans ipv fanboys? :P Halo Infinite heeft dadelijk een potentiele userbase van 100+ miljoen. Juist door de keuze om hem op de huidige generatie en de PC uit te brengen. Ik gok dat die genoeg gespeeld wordt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-07-2020 11:27 ]

• nioz
uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Of gewoon fans ipv fanboys? :P Halo Infinite heeft dadelijk een potentiele userbase van 100+ miljoen. Juist door de keuze om hem op de huidige generatie en de PC uit te brengen. Ik gok dat die genoeg gespeeld wordt. :)
haha :D :D :D

Ik ben niet per se een fan, maar ik hoef eigenlijk alleen maar even Halo 4: forward unto dawn te kijken, en deze oude klassieker: YouTube: Crazy Halo physics video , en dan heb ik alweer zin om Halo te spelen.

• Lekker Ventje
Antigo schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:19:
[...]

Dat is zowat het probleem bij 343 al hun hele bestaan. Veel geblaat maar weinig wol. Ik zie dit echt niet goedkomen. Dat van die early build en het komt wel in orde geloof ik niet meteen.
Ik vrees dat ik wat hard ga klinken hier, maar dat komt ervan door incomptente leiders op posities te zetten die ze niet aankunnen. Ik vrees dat Bonnie Ross het schoolvoorbeeld is van het "Peter Principle". Die is gepromoveerd tot op haar niveau van incompententie. Microsoft schept graag met haar op als sterke vrouwelijke leider. En ze komt vooral in de picture omdat ze een vrouw is. Maar elk interview of input dat ik van haar al heb mogen aanschouwen komt niet overtuigend over.
Verschillende YouTubers hebben al een betere build gezien tijdens het persevenement voor genodigden na de showcase. Ik zou niet weten waarom ze dan nog een oude build uit gaan brengen olaunchday.

• nioz
Lekker Ventje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Verschillende YouTubers hebben al een betere build gezien tijdens het persevenement voor genodigden na de showcase. Ik zou niet weten waarom ze dan nog een oude build uit gaan brengen olaunchday.
Ik vind dat wel echt een raar verhaal, waarom zouden ze die dan niet gewoon getoond hebben?
Het was toch pre-recorded, dus dat het eventueel wat minder stable zou zijn, is geen verklaring.

Edit: wat ik vooral ook opvallend aan dit verhaal vind, is dat ik nog geen bevestiging vanuit MS heb gehoord, behalve de claim dat de game nog in progress is en er beter uit zal zien. Dat is toch een andere claim dan dat deze trailer zelf oud was.

[ Voor 19% gewijzigd door nioz op 28-07-2020 12:11 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Lekker Ventje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Het is dan wel onbegrijpelijk (maar helaas typisch MS) dat ze dat niet in de showcase stoppen...

Xbox

• Lekker Ventje
BM schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Het is dan wel onbegrijpelijk (maar helaas typisch MS) dat ze dat niet in de showcase stoppen...
Precies dit. Het blijft MS.
Het feit dat er in de gameplay video duidelijk te zien is dat er staat hoe je de demo moet starten maakt het verhaal aannemelijk voor mij dat het een demo voor de E3 betreft. Is natuurlijk marketingtechnisch verre van handig maar MS en marketing is sowieso al iets wat niet samengaat.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mwa, het hele "Youtubers hebben een betere build gezien" verhaal vind ik maar vreemd. Ook de tekst "press start to start demo" vind ik niet bijdragen aan de geloofwaardigheid van het verhaal maar eerder ver gezocht.

• Wom

Wom

Dus jullie gaan hem allemaal niet meer spelen nu? :P

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wom schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:24:
Dus jullie gaan hem allemaal niet meer spelen nu? :P
Nee, maar dat heeft geen drol te maken met de demo die ze lieten zien :p
ArthurMorgan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:25:
(stomme BM beetje dezelfde grap maken :( )
:w oOo :w

[ Voor 26% gewijzigd door BM op 28-07-2020 12:30 ]

Xbox

Pagina: 1 ... 39 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden