I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dan speel je het om de verkeerde reden. En dat ligt niet aan de dienst, niet aan het spel, maar aan jezelf.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:32:
[...]
Heel consumer friendly maar dan komt het toch een beetje neer op "ik speel het maar omdat het bijna gratis is".
Die kun je al dinsdag gaan proberenArthurMorgan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:52:
deze hele discussie slaat op niks. Eigenlijk mis ik juist de discussie... het is gewoon een spervuur van ja en nee tegen elkaar en dat herhalen. Wees gewoon slimmer dan degene met wie je het oneens bent en ga er niet meer tegenin, a je wint niet en b je komt er ook niet beter door over.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is grounded. Lijkt me echt een grappige game met veel humor.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dat FH4 een XSX patch krijgt is voor mij zeker geen reden om tot aanschaf over te gaan,aangezien ik daar wel klaar mee ben en het ziet er nu al grafisch prima uit wat mij betreft.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Over 4 dagen kun je de preview gaan spelen. Ik ben nog druk met al die demo's van ID@Xbox, maar ga Grounded daarna zeker proberen.ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:52:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is grounded. Lijkt me echt een grappige game met veel humor.
En moet in F1 2020 ook nog mijn raceteam naar de top brengen. Drukke tijden zeg ik je. En dat in juli.
Dirt 5 komt zowat gelijk met de XSX uit. Dus als je een nieuwe racegame wilt, het kan eventueel welskreppiedoe schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:53:
Ik verbaas me toch heel erg over het feit dat Forza Motorsport pas in "early development" zit, ik had gehoopt dat het een launch titel zou zijn of een release ergens in het voorjaar 2021. Jammer dat er nu helemaal geen racegame beschikbaar is(voor zover bekend natuurlijk).
Dat FH4 een XSX patch krijgt is voor mij zeker geen reden om tot aanschaf over te gaan,aangezien ik daar wel klaar mee ben en het ziet er nu al grafisch prima uit wat mij betreft.
Begreep dat FM nieuwe engine en deels andere opzet krijgt. Kost natuurlijk tijd. Zolang ze daarna maar een dikke sprong maken ipv wat kleinere vernieuwingen vind ik het prima eik.
[ Voor 48% gewijzigd door Wom op 24-07-2020 14:57 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Nou ja dat ik voor een game geen 60 euro voor over heb maar het wel speel via gamepass zegt wat mij betreft wel iets over het spel. Mijn mening uiteraard.Raem schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:53:
[...]
Dan speel je het om de verkeerde reden. En dat ligt niet aan de dienst, niet aan het spel, maar aan jezelf.
ik twijfel... ik heb best nog wel een backlog en heb eigenlijk met mezelf afgesproken om nieuwe games pas weer bij de next consoles te gaan halen. Denk dat ik die ervaring toch leuker vind dan eerst nu nog te beginnen.
Ik snap het niet? Dat zegt toch iets over jouw mening over het spel, niet over het spel zelf?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:56:
[...]
Nou ja dat ik voor een game geen 60 euro voor over heb maar het wel speel via gamepass zegt wat mij betreft wel iets over het spel. Mijn mening uiteraard.
Ik vind halo niks, punt. grafisch wel of niet super, ik vind het niks. Dat zegt toch niks over het spel, alleen over mijn voorkeur?
Ja er zijn spellen die ik niet zou kopen maar wel via GP speel. Sommigen zou ik bij nader inzien wel kopen maar herkende ik niet als leuk. Andere vind ik aardig tijdverdrijf maar geen extra geld waard. En vaak test ik iets en had ik gelijk, niks voor mij. Maar het blijft allemaal een puur persoonlijk iets.
[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-07-2020 15:00 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 17:37 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Iedereen is hier toch om zijn mening te gevenArthurMorgan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:58:
[...]
Ik snap het niet? Dat zegt toch iets over jouw mening over het spel, niet over het spel zelf?
Ik vind halo niks, punt. grafisch wel of niet super, ik vind het niks. Dat zegt toch niks over het spel, alleen over mijn voorkeur?
Zoals ik al zei wordt Halo misschien kwa content wel heel tof alleen hebben ze daar eigenlijk niks over laten zien.
*snip* dan reageer er niet op, hoe moeilijk is dat
[ Voor 29% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 17:51 ]
Dan is het doel van Gamepass toch juist gelukt? Jou games laten spelen die je anders niet zou kopen? Waarschijnlijk ook de reden om daarna toch weer te verlengen. Jij blij, Microsoft blij.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:56:
[...]
Nou ja dat ik voor een game geen 60 euro voor over heb maar het wel speel via gamepass zegt wat mij betreft wel iets over het spel. Mijn mening uiteraard.
Echt heel gaaf Tomas !Smaug19 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Heej, tof dat je uitkijkt naar The Falconeer.
De grote announcement voor de game is gisteren na de show de deur uitgegaan en zul je vandaag her en der voorbij zien komen.
De game wordt een Series X Day One fysieke editie!! En om dat te vieren is er de grootste trailer tot nu toe:
[YouTube: The Falconeer | The Path Trailer 🦅 | Xbox Series X]
en zo'n beetje elke clip waar de warbird zelf inzit is opgenomen ingame, of ingame met de photomode tijdens echte game sessies. Er zit in clipje uit de intro in, de rest is all in-game.. En ja de game shipped met diezelfde photomode:)
ik reageer regelmatig op forums, maar als je meer wilt weten of vragen hebt.,.
https://discord.com/invite/falconeer
Overigens de game komt ook gewoon naar steam en de hele xbox family.
Cheers!
Tomas Sala (maker van The Falconeer)
Volg jouw project al langer (hadden van de week nog een onderonsje over Valkenier op Reddit
Ontzettend knap ook dat het hele spel is opgebouwd zonder textures
Hopelijk komt er nog een goede showcase tijdens een volgende presentatie.
Je gaat mij toch niet vertellen dat The Falconeer gebundeld wordt bij de Series X consoles ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Hoezo niet? Het feit dat het een open world game wordt zegt al iets over ‘de content’, net zoals het feit dat ze terug gaan naar de roots van Halo 1, 2 en 3.. Genoeg content wat mij betreftVerwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:00:
[...]
Iedereen is hier toch om zijn mening te geven.
Zoals ik al zei wordt Halo misschien kwa content wel heel tof alleen hebben ze daar eigenlijk niks over laten zien.
[...]
Dat is niet wat ik zeg. Dus persoonlijke aanvallen mag je achterwege laten.
Dat het grafisch meer had kunnen zijn (hoopte ik en veel anderen natuurlijk op) doet mij verder niet zoveel want ik speel nu nog steeds met veel plezier de MCC en H5.. Gameplay -> graphics
[ Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 24-07-2020 15:20 ]
Verwijderd
Ze lieten alleen niks zien over hoe dat openworld werkt. Dat hadden ze wat mij betreft meer onder de aandacht mogen brengen. Of heb jij wel iets gezien van de mechanics ?D-Ed schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:19:
[...]
Hoezo niet? Het feit dat het een open world game wordt zegt al iets over ‘de content’, net zoals het feit dat ze terug gaan naar de roots van Halo 1, 2 en 3.. Genoeg content wat mij betreftIn 8 minuten tijd zag je drie games in één game VES topt en dat beviel mij in ieder geval heel goed. Dat het grafisch meer had kunnen zijn (hoopte ik en veel anderen natuurlijk op) doet mij verder niet zoveel want ik speel nu nog steeds met veel plezier de MCC en H5.. Gameplay -> graphics
uit de Q&A achteraf werd duidelijk dat het een soort semi openworld wordt dus je kan mischien switchen tussen gebieden of iets dergelijks. Zag ook al speculatie dat je dan zou moeten terugvallen naar een homebasis naar elke missie, bied ook multiplayer mogelijkheden op die manier. Veel vragen dus nog.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 15:23 ]
Dát is toch nieuwe/veel content? Dan spreek je jezelf toch tegen?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:22:
[...]
Ze lieten alleen niks zien over hoe dat openworld werkt. Dat hadden ze wat mij betreft meer onder de aandacht mogen brengen. Of heb jij wel iets gezien van de mechanics ?
uit de Q&A achteraf werd duidelijk dat het een soort semi openworld wordt dus je kan mischien switchen tussen gebieden of iets dergelijks. Zag ook al speculatie dat je dan zou moeten terugvallen naar een homebasis naar elke missie, bied ook multiplayer mogelijkeheden op die manier.
Edit: De “open world map” waar je kunt kiezen welke poi je kiest is al een mechanic dus ja..
Mensen hebben tegenwoordig zo’n hoge verwachtingen... *snip* niet nodig
[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 17:41 ]
Zeker maar die durf ik niet te spelen denk ikXgar schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:21:
Meer mensen die benieuwd zijn naar Medium, ziet er erg interessant iig uit, met die 2 werelden naast elkaar en dat Silent Hill sfeertje.
Dit inderdaaduchiha tijntje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:22:
Het is echt de moeite waard om de diverse artikelen op xbox wire te lezen. Leuke extra informatie over veel van de games die we gisteren hebben gezien.

Wat achtergrond bij de beelden die we gezien hebben.
/f/image/qSNIl2GXj9CwuxqQU7u4liEH.png?f=fotoalbum_large)
The Gunk ziet er tof uit

Verwijderd
eh nee want ik heb er eigenlijk niks van gezien behalve een map menu waaruit nog steeds niet blijkt hoe die open wereld werkt en hoe open die is.D-Ed schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:25:
[...]
Dát is toch nieuwe/veel content? Dan spreek je jezelf toch tegen?
We weten alleen dat het semi open wereld na toelichting van een dev in een interview en meer ook niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 15:50 ]
Verwijderd
Die lijkt mij ook leuk ! zag wel dat ie voor september 2021 gepland staat, wordt nog even wachten dus.Wom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:40:
[...]
Dit inderdaad![]()
[Afbeelding]
The Gunk ziet er tof uit
Ik kreeg er een beetje een Journey to the savage planet gevoel bij.Wom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:40:
[...]
Dit inderdaad![]()
[Afbeelding]
The Gunk ziet er tof uit
[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 16:30 ]
Dit zouden we best wel eens vaker kunnen gaan zien. 4K met alle toeters en bellen op 60FPS en een 120FPS mode met dynamische resolutie.Xbox Series X
For Xbox Series X, we will have a 4K high fidelity mode & a 120 fps mode. Our 120 fps mode will also be 4K but it will be a dynamic resolution. Our game will be cross-generation and you will be able to play with your friends from both Xbox One and PC.
Alleen... stomme vraag van mijn kant. Kan mijn TV wel 120FPS aan? Mijn TV moet dan toch ook 120Hz ondersteunen, of ben ik nu mis? Want als dat zo is heb ik wel een extra reden om voor die 4K LG te gaan natuurlijk
Sterker nog, misschien kan je TV door de HDMI-versie niet tegelijk 4K/HDR en 120fps tegelijk weergeven. Dus moet je kiezen tussen 4K/HDR/60 of 4K/120.Wom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:25:
[...]
Dit zouden we best wel eens vaker kunnen gaan zien. 4K met alle toeters en bellen op 60FPS en een 120FPS mode met dynamische resolutie.
Alleen... stomme vraag van mijn kant. Kan mijn TV wel 120FPS aan? Mijn TV moet dan toch ook 120Hz ondersteunen, of ben ik nu mis? Want als dat zo is heb ik wel een extra reden om voor die 4K LG te gaan natuurlijk
CerandoX.nl schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:52:
[...]
Sterker nog, misschien kan je TV door de HDMI-versie niet gelijk 4K/HDR en 120fps tegelijk weergeven. Dus moet je kiezen tussen 4K/HDR/60 of 4K/120.

Zitten die 'Optimized for Series X' stickers ook op TV's straks? Ik zie het al gebeuren dat ik bovenstaande ga hebben als ik een nieuwe TV aanschaf.
Grappig dat je dit zegt. Ik vind de focus op singleplayer games van Sony erg goed. Microsoft zet in op prestaties met 60fps, ook fijn want dat is hoog nodig. Vervolgens zijn hun presentaties van games vrij mager...xavento schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:21:
Voor mij is het precies het tegenovergestelde, zowel Sony als Microsoft hebben mij overtuigd om geen launch console te kopen. Ook ergens knap haha.
Ik wacht wel even tot de "pro" versies uitkomen en zal er dan 1 aanschaffen. Vindt het voor beide consoles erg mager wat ze lieten zien en mij aanspreekt.
Over Microsoft: Ik snap niet zo goed wat ze willen. Je maakt potentiële klanten toch enthousiast met gameplay, nieuw IP, geweldige graphics, beschikbaar op launch? Leuk dat gamepass, maar hoe krijg je mensen naar de Series X dan? Zodat je eindelijk games tot een nieuw niveau kunt pushen? Blijkbaar vinden ze het niet nodig...
Ik neig nu juist minder naar het upgraden naar de Series X... Ik blijf wel bij de One X en mijn PC.
En dat is ook exact wat ze willen.Tk55 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:29:
[...]
Ik neig nu juist minder naar het upgraden naar de Series X... Ik blijf wel bij de One X en mijn PC.
Die nieuwe console gaan ze niets op verdienen (en afhankelijk van de concurrent zelfs verlies op draaien)
Geld verdienen ze met verkoop van games, als jij die koopt voor de One X of PC juicht Microsoft dat alleen maar toe
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Halo toch wel de grotere teleurstelling. Ik ging er vanuit dat het daarna bergafwaards zou gaan maar het werd eigenlijk beter. Tenminste ik werd warmer van de games die ik daarna zag.
Maar dat zullen dus geen games zijn van de Microsoft studio's. En de game pass is ook aan de prijs als je maar één of twee nieuwe (full price) games per jaar speelt. Terwijl ze met goede games me wel over hadden kunnen halen om voor zowel Series X als game pass te gaan.justifire schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:45:
[...]
En dat is ook exact wat ze willen.
Die nieuwe console gaan ze niets op verdienen (en afhankelijk van de concurrent zelfs verlies op draaien)
Geld verdienen ze met verkoop van games, als jij die koopt voor de One X of PC juicht Microsoft dat alleen maar toe
Kan mij haast niet voorstellen dat er mensen zijn die een dure console kopen en vervolgens maar 2 games per jaar spelen. Die kun je vast op een hand tellen. Game Pass zal voor de gemiddelde gamer dan ook erg goedkoop zijn.Tk55 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:15:
[...]
Maar dat zullen dus geen games zijn van de Microsoft studio's. En de game pass is ook aan de prijs als je maar één of twee nieuwe (full price) games per jaar speelt. Terwijl ze met goede games me wel over hadden kunnen halen om voor zowel Series X als game pass te gaan.
Game Pass haalt mij in ieder geval over en kan niet wachten om die vele games te spelen/uit te proberen.
Daar vergis je je in hoor. Ik heb de XoX nu ongeveer 2 jaar. Ik heb in totaal 5 spellen gekocht. Waaronder GTA 5 en RDR1 tweede hands, watch dogs 2 voor 14 euro, AC oddyssey voor ik geloof 2 tientjes en dan inderdaad RDR2 nieuw. Het is weinig inderdaad, maar meer dan voldoende voor mij. Ik heb nu de gamepass erbij omdat ik die voor 1 euro kreeg, maar weet nog niet of ik die ga houden uiteindelijk.Starbucks schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:20:
[...]
Kan mij haast niet voorstellen dat er mensen zijn die een dure console kopen en vervolgens maar 2 games per jaar spelen. Die kun je vast op een hand tellen. Game Pass zal voor de gemiddelde gamer dan ook erg goedkoop zijn.
Game Pass haalt mij in ieder geval over en kan niet wachten om die vele games te spelen/uit te proberen.
En ik ken best wel meer mensen met zo een beperkte gamebibliotheek.
[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-07-2020 19:25 ]
Ik heb laatst 3 jaar game pass voor 75 euro gekocht, dus zelfs al zou ik in 3 jaar tijd 2 spellen spelen ben ik nog goedkoper uitTk55 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:15:
[...]
Maar dat zullen dus geen games zijn van de Microsoft studio's. En de game pass is ook aan de prijs als je maar één of twee nieuwe (full price) games per jaar speelt. Terwijl ze met goede games me wel over hadden kunnen halen om voor zowel Series X als game pass te gaan.
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen genoeg hebben aan een Fifa en/of een CoD.Starbucks schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:20:
[...]
Kan mij haast niet voorstellen dat er mensen zijn die een dure console kopen en vervolgens maar 2 games per jaar spelen. Die kun je vast op een hand tellen. Game Pass zal voor de gemiddelde gamer dan ook erg goedkoop zijn.
YouTube: Xbox Series X - Xbox Games Showcase - Xbox Game Studios Announce Tra...
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dit dus, ik koop een game of 3 a 4 per jaar, heb ik genoeg aanMr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:28:
[...]
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen genoeg hebben aan een Fifa en/of een CoD.
Uiteraard zegt dit cijfer nog niet direct iets over games per jaar, maar gemiddeld 2 per jaar zou dus goed mogelijk kunnen zijn.
Zit helaas op mijn mobiel, misschien is er een tweakers die hier meer over weet en betere bronnen heeft?
Nu heb ik dan gamepass ultimate omdat je het zo goedkoop kon krijgen. Voor mij biedt het nu zoveel extra dat ik het ook wel voor de volle prijs wil houden straks (nu ik de voordelen zelf ervaren heb), maar ik snap helemaal dat mensen die wat beter op de centen willen letten of om te beginnen gewoon niet geïnteresseerd zijn in allemaal verschillende games er minder in geïnteresseerd kunnen zijn. Daar is ook niks mis mee, niet elk product hoeft voor iedereen te zijn
Maar dat verandert niet dat het wel een hele goede value is. Dat het niet voor iedereen is doet daar niks aan af...
Overigens kun je bijna de helft van de prijs van het abonnement weer terug verdienen met Microsoft rewards en gamepass quests
Gamertag: FinrazielNL
Verwijderd
Blog van 343 graphics developer
it’s worth taking a minute to think about the enormous work put into this playable preview of Halo Infinite. While this is just a section of the final game, it took a herculean effort to make sure this little corner of our Ringworld was polished and pretty enough for its premiere! The art, lighting, design, environment, graphics, production and engineering teams involved in carving out and curating this little slice, are nervous and excited to show people a glimpse of what we’re building.
Could you point out something you worked on in the demo? Walk us through a little of what you liked, things you learned, and what is was like working it!
Because of the matrixed type of work that my team and I do makes it harder to pinpoint specific elements, but for this piece of the puzzle, my team and I focused on the visual fidelity and performance. The Xbox Series X, our new platform, along with our Slipspace Engine, gives us tremendous amount of graphical power. My team and I worked closely with the content creators to get the degree of detail and polish to the highest quality, and that means polishing code and performance specifically for this corner of the game. In simplistic terms, it means putting a lot of pretty pixels on the screen very quickly. When you see the realistic characters, the beautiful landscape around you, and shafts of light streaming through the fog – those are the things that my team and I partner up with the artists to accomplish.
[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2020 04:37 ]
12 Minutes (Luis Antonio / Annapurna, 2020): A romantic evening with your wife turns into a violent invasion, as a man breaks into your home, accuses your wife of murder and beats you to death. Only for you to wake up and find yourself stuck in a twelve-minute time loop, doomed to relive the same terror again and again.
Dead Static Drive (Team Fanclub, 2021): Dead Static Drive is about a nightmare roadtrip but it’s also about the extremes of personal circumstance the characters are put in and their emotional reaction to that circumstance. You have to choose who you can trust as you fight the horrors barely concealed underneath everyday domestic life.
Exo One (Future Friends Games, 2020): A strange signal… an alien craft… Exo One is a gravity-defying, interplanetary journey through space and time. Master a truly alien traversal system and move through enigmatic and desolate alien landscapes in ways you’ve never experienced. Use gravity and momentum to reach colossal speeds and exhilarating heights.
Lake (Whitethorn, 2021): It’s 1986 – Meredith Weiss takes a break from her career in the big city to deliver mail in her hometown. How will she experience two weeks in beautiful Providence Oaks, with its iconic lake and quirky community? And what will she do next? It’s up to you.
Last Stop (Annapurna, 2021): A game about secret lives, the ties that bind and how magic can be found in the mundane, Last Stop is a third-person adventure set in present day London, where you play as three separate characters whose worlds collide in the midst of a supernatural crisis.
Mad Streets (Craftshop Arts, 2020): Mad Streets is a quirky, physics based, multiplayer game which focuses on brutal hand to hand combat mixed with comedy and a vibrant art style but more importantly brings something satisfying and brand new to the table, in terms of how character’s physically interact with each other, in ways players haven’t felt before.
Sable (Shedwords / Raw Fury): Join Sable on her gliding, a rite of passage that will take her across vast deserts, through landscapes littered with fallen spaceships. Explore the desert at your own pace on your hoverbike, scale monumental ruins and encounter other nomads in the wilds whilst unearthing mysteries long forgotten.
Shredders (FoamPunch BV / I-Illusions, 2021): Shredders puts you on top of the coolest slopes, freeride spots and snowparks. It aims to recreate the sheer joy of riding down a mountain. Shredders will bring you high-end graphics, next-gen physics and a perfect blend between fun and realism, all in a social context. See you on the slopes in 2021!
Song of Iron (Escape, 2021): Song of Iron is a moody and provoking action adventure. A dive into a dark Nordic world full of mystery and danger. Your journey will take you far across the land of myths toward the home of the gods. Fight your way through man, monster and nature itself to reach the end.
The Artful Escape (Beethoven and Dinosaur / Annapurna, 2020): On the eve of his first performance, Francis Vendetti battles with the legacy of a dead folk legend and the cosmic wanderings of his own imagination. Francis, a teenage guitar prodigy, sets out on a psychedelic, multidimensional journey to inspire his stage persona.
The Ascent (Curve Digital/Neon Giant, 2021): The Ascent is a solo and co-op action RPG set in a cyberpunk world. The mega corporation that owns you and everyone, The Ascent Group, has just collapsed. Can you survive without it? Stop gangs and hostile corporations from taking over and discover what really happened.
The Big Con (Mighty Yell Studios, 2021): Flex your inner teenager in The Big Con, an adventure game where you hustle across the country as a teen trying to save your family video store. In classic 90s con movie style, you’ll get to persuade and pilfer your way to greatness using a whack of potential grifts.
The Falconeer (Wired Productions/Tomas Sala, 2020): The Falconeer is an open-world air combat game, featuring frenetic aerial dogfights and deep exploration of the mysterious open-world of The Great Ursee. Generations of poisonous decisions and treason swirl in the deep, as factions clash in a fight to preserve the past or flee its terrible consequences.
Tunic (Finji/Andrew Shouldice): Tunic is an action adventure game about a small fox in a big world, who must explore the countryside, fight monsters, and discover secrets. Crafted to evoke feelings of classic action adventure games, Tunic will challenge the player with unique items, skillful combat techniques, and arcane mysteries as our hero forges their way through an intriguing new world.
Unexplored 2: The Wayfarer’s Legacy (Big Sugar, 2021): Unexplored 2 is an action-RPG that aims to capture the same sense of adventure and wonder as a tabletop RPG. Full of beautiful landscapes and hidden marvels, magical creatures and dangerous foes, mythical weapons, and historic items, Unexplored 2 uses advanced content generation to give every player their own world, story, and challenges to discover.
------------------------
Ik vind eigenlijk alle games zoals ik nu zie wel interessant om te proberen, met uitzondering van wellicht Shredders en Madstreets. Ben geen fan van snowboardgames en beat 'm ups
Jammer dat ik geen +1 kan geven. Zitten erg gave titels tussen waar ik mij wel een tijd mee kan vermaken!uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:34:
Het zijn geen AAA-games of games met veel naamsbekendheid, maar die trailer van 15 ID@Xbox games blijft er echt super cool uit zien.
[YouTube: ID@Xbox Console Launch Exclusives Optimized for Series X]
12 Minutes (Luis Antonio / Annapurna, 2020): A romantic evening with your wife turns into a violent invasion, as a man breaks into your home, accuses your wife of murder and beats you to death. Only for you to wake up and find yourself stuck in a twelve-minute time loop, doomed to relive the same terror again and again.
Dead Static Drive (Team Fanclub, 2021): Dead Static Drive is about a nightmare roadtrip but it’s also about the extremes of personal circumstance the characters are put in and their emotional reaction to that circumstance. You have to choose who you can trust as you fight the horrors barely concealed underneath everyday domestic life.
Exo One (Future Friends Games, 2020): A strange signal… an alien craft… Exo One is a gravity-defying, interplanetary journey through space and time. Master a truly alien traversal system and move through enigmatic and desolate alien landscapes in ways you’ve never experienced. Use gravity and momentum to reach colossal speeds and exhilarating heights.
Lake (Whitethorn, 2021): It’s 1986 – Meredith Weiss takes a break from her career in the big city to deliver mail in her hometown. How will she experience two weeks in beautiful Providence Oaks, with its iconic lake and quirky community? And what will she do next? It’s up to you.
Last Stop (Annapurna, 2021): A game about secret lives, the ties that bind and how magic can be found in the mundane, Last Stop is a third-person adventure set in present day London, where you play as three separate characters whose worlds collide in the midst of a supernatural crisis.
Mad Streets (Craftshop Arts, 2020): Mad Streets is a quirky, physics based, multiplayer game which focuses on brutal hand to hand combat mixed with comedy and a vibrant art style but more importantly brings something satisfying and brand new to the table, in terms of how character’s physically interact with each other, in ways players haven’t felt before.
Sable (Shedwords / Raw Fury): Join Sable on her gliding, a rite of passage that will take her across vast deserts, through landscapes littered with fallen spaceships. Explore the desert at your own pace on your hoverbike, scale monumental ruins and encounter other nomads in the wilds whilst unearthing mysteries long forgotten.
Shredders (FoamPunch BV / I-Illusions, 2021): Shredders puts you on top of the coolest slopes, freeride spots and snowparks. It aims to recreate the sheer joy of riding down a mountain. Shredders will bring you high-end graphics, next-gen physics and a perfect blend between fun and realism, all in a social context. See you on the slopes in 2021!
Song of Iron (Escape, 2021): Song of Iron is a moody and provoking action adventure. A dive into a dark Nordic world full of mystery and danger. Your journey will take you far across the land of myths toward the home of the gods. Fight your way through man, monster and nature itself to reach the end.
The Artful Escape (Beethoven and Dinosaur / Annapurna, 2020): On the eve of his first performance, Francis Vendetti battles with the legacy of a dead folk legend and the cosmic wanderings of his own imagination. Francis, a teenage guitar prodigy, sets out on a psychedelic, multidimensional journey to inspire his stage persona.
The Ascent (Curve Digital/Neon Giant, 2021): The Ascent is a solo and co-op action RPG set in a cyberpunk world. The mega corporation that owns you and everyone, The Ascent Group, has just collapsed. Can you survive without it? Stop gangs and hostile corporations from taking over and discover what really happened.
The Big Con (Mighty Yell Studios, 2021): Flex your inner teenager in The Big Con, an adventure game where you hustle across the country as a teen trying to save your family video store. In classic 90s con movie style, you’ll get to persuade and pilfer your way to greatness using a whack of potential grifts.
The Falconeer (Wired Productions/Tomas Sala, 2020): The Falconeer is an open-world air combat game, featuring frenetic aerial dogfights and deep exploration of the mysterious open-world of The Great Ursee. Generations of poisonous decisions and treason swirl in the deep, as factions clash in a fight to preserve the past or flee its terrible consequences.
Tunic (Finji/Andrew Shouldice): Tunic is an action adventure game about a small fox in a big world, who must explore the countryside, fight monsters, and discover secrets. Crafted to evoke feelings of classic action adventure games, Tunic will challenge the player with unique items, skillful combat techniques, and arcane mysteries as our hero forges their way through an intriguing new world.
Unexplored 2: The Wayfarer’s Legacy (Big Sugar, 2021): Unexplored 2 is an action-RPG that aims to capture the same sense of adventure and wonder as a tabletop RPG. Full of beautiful landscapes and hidden marvels, magical creatures and dangerous foes, mythical weapons, and historic items, Unexplored 2 uses advanced content generation to give every player their own world, story, and challenges to discover.
------------------------
Ik vind eigenlijk alle games zoals ik nu zie wel interessant om te proberen, met uitzondering van wellicht Shredders en Madstreets. Ben geen fan van snowboardgames en beat 'm ups
Uhu, wel jammer idd. Hoop dat die gewoon lekker de tijd kan nemen om hem af te maken zoals die wel wil dat het wordt.Wom schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:12:
Tunic nog steeds geen releasedate. Begint eem beetje DN: Forever te worden...
Waarom zouden ze die nu al moeten geven?Wom schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:12:
Tunic nog steeds geen releasedate. Begint eem beetje DN: Forever te worden...
Dan moet de prijs ook bekend worden, dat stellen ze zo lang mogelijk uit, iets met concurrentie.
Overigens, in het geruchtencircuit gaat een lanceerdatum van +/- 20 november rond...
Cogitationis poenam nemo patitur
First party titels gaan op gamepass daar zie ik niet bepaald een dik verdien model in. Microsoft wil echt wel die series X verkopen, anders hadden ze hem ook niet ontwikkeld, hun marketing is imho nogal onduidelijk.justifire schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:45:
[...]
En dat is ook exact wat ze willen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Van Tunic? Is een spelletje heBullet NL schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:12:
[...]
Waarom zouden ze die nu al moeten geven?
Dan moet de prijs ook bekend worden, dat stellen ze zo lang mogelijk uit, iets met concurrentie.
Overigens, in het geruchtencircuit gaat een lanceerdatum van +/- 20 november rond...
Wat @uchiha tijntje zegt, ik doel op Tunic. Die is drie jaar geleden aangekondigd. Maar veel meer dan wat losse gifs hebben we niet meer gezien van die game. En dan nog steeds geen releasedatum kunnen geven, doet vrezen voor het ergste. Is ook grotendeels een one-man-show, maar The Falconeer laat zien dat dat geen probleem hoeft te zijn. Maar meer als afwachten kunnen we niet vrees ik. Momentum wordt wel wat verloren op deze manier.Bullet NL schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:12:
[...]
Waarom zouden ze die nu al moeten geven?
Hè, geven ze in die 343 blog nou aan dat ze extreem hun best hebben gedaan op het die 8 minuten Halo Infinite gameplay en dat het maar een miniem gedeelte van de uiteindelijke 'speelruimte' zal zijn? Anders gezegd; de rest van de game komt momenteel kwalitatief gezien nog niet in de buurt van de demo? En die game moet over 3 à 4 maanden klaar zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 01:52:
Kritische analyses van digital foundry voor de geïnteresseerden.
[YouTube: DF Direct - Xbox Games Showcase Reaction: Halo Infinite! Xbox Series X! Commentary On Every Game!]
Blog van 343 graphics developer
[...]
[...]
Ik snap er niets meer van...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Mja het lijkt me wel te verwachten dat het rond die tijd gaat worden, gezien er zoveel games nu voor November geplaatst zijn. Dat maakt overigens ook wellicht van Cyberpunk een launchgame en Valhalla zit er ook niet ver voor.Bullet NL schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:12:
[...]
Lijkt me prima. Ben de hele maand december vrij.Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:44:
[...]
Mja het lijkt me wel te verwachten dat het rond die tijd gaat worden, gezien er zoveel games nu voor November geplaatst zijn. Dat maakt overigens ook wellicht van Cyberpunk een launchgame en Valhalla zit er ook niet ver voor.
Nou, ze moeten wel een nieuwe console maken natuurlijk, anders gaat iedereen die een sterke console wil gelijk naar Sony en dan verkoop je die mensen ook niks meer (of als ze games voor de PlayStation uitbrengen dan houden ze er minder aan over dan wanneer de game voor Xbox verkocht was). Dat wil niet zeggen dat ze het niet prima vinden als klanten bij de pc of de oude generatie Xbox blijven. Als ze maar games en/of gamepass afnemen.Chaoss schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:15:
[...]
First party titels gaan op gamepass daar zie ik niet bepaald een dik verdien model in. Microsoft wil echt wel die series X verkopen, anders hadden ze hem ook niet ontwikkeld, hun marketing is imho nogal onduidelijk.
Ik denk in ieder geval ook niet dat ze echt dik winst gaan maken op de hardware voorlopig, als ze dat überhaupt al doen.
Wat betreft dat verdienmodel van gamepass... Op wat fanatieke fans die veel games kochten en nu minder verliezen ze misschien wat, maar dat is maar een klein groepje. Iemand haalde een paar pagina's terug een attach rate van 7 of zo aan geloof ik voor de Xbox one? Dat is dan over heel wat jaar ondertussen. Als je die gemiddelde gamer op gamepass krijgt dan is dat gewoon winst want zoveel gaf die eerst echt niet uit. En dat zal ook zijn waarom Microsoft het de laatste tijd praktisch weggegeven heeft... Nu raken miljoenen mensen er aan gewend en goed kans dat als het feest straks over is dat ze blijven hangen omdat ze het gewend zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Finraziel op 25-07-2020 17:29 ]
Je hoeft gamepass niet te verdedigen.*snip* doe het dan ook maar niet inderdaad...Finraziel schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:25:
[...]
Nou, ze moeten wel een nieuwe console maken natuurlijk, anders gaat iedereen die een sterke console wil gelijk naar Sony en dan verkoop je die mensen ook niks meer (of als ze games voor de PlayStation uitbrengen dan houden ze er minder aan over dan wanneer de game voor Xbox verkocht was). Dat wil niet zeggen dat ze het niet prima vinden als klanten bij de pc of de oude generatie Xbox blijven. Als ze maar games en/of gamepass afnemen.
Ik denk in ieder geval ook niet dat ze echt dik winst gaan maken op de hardware voorlopig, als ze dat überhaupt al doen.
Wat betreft dat verdienmodel van gamepass... Op wat fanatieke fans die veel games kochten en nu minder verliezen ze misschien wat, maar dat is maar een klein groepje. Iemand haalde een paar pagina's terug een attach rate van 7 of zo aan geloof ik voor de Xbox one? Dat is dan over heel wat jaar ondertussen. Als je die gemiddelde gamer op gamepass krijgt dan is dat gewoon winst want zoveel gaf die eerst echt niet uit. En dat zal ook zijn waarom Microsoft het de laatste tijd praktisch weggegeven heeft... Nu raken miljoenen mensen er aan gewend en goed kans dat als het feest straks over is dat ze blijven hangen omdat ze het gewend zijn.
Ms kijkt veel verder dan consolegaming. Het is een oude denkwijze, en intussen herschrijft ms de console business. Tom Warren heeft op The Verge een uitstekend stuk geschreven over gamepass en waarom dat voor ms echte nextgen gaming is.
Microsoft is investing in content for the long term to market Xbox Game Pass and to try to reach more people than a traditional next-gen console launch will.
[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 20:14 ]
Ik verdedig niks hoor... En vond het ook geen trol post. Zo heel gek vond ik de gedachte ook niet, maar ik ben het er niet mee eens en leg uit waarom. Niks mis mee toch?drakiesoft schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:30:
[...]
Je hoeft gamepass niet te verdedigen. *knip*
Ms kijkt veel verder dan consolegaming. Het is een oude denkwijze, en intussen herschrijft ms de console business. Tom Warren heeft op The Verge een uitstekend stuk geschreven over gamepass en waarom dat voor ms echte nextgen gaming is.
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2020 20:16 ]
Diezelfde mensen hebben waarschijnlijk zelf gewoon Netflix, maar als de concurrentie met zo'n model komt, dan is de wereld te klein. Game Pass is een geweldig iets en een mooie aanvulling op de grotere games die niet op Game Pass verschijnen. Zeg maar net als Netflix en naar de bioscoop gaan. Mooie combinatie!uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:50:
Snap niet zo dat er zoveel mensen zijn die zich druk maken om het verdienmodel van een gamepass. Dit zijn met enige regelmaat dezelfde mensen die graag een spel op disc kopen om hem daarna weer door te verkopen...
Niks mis mee, jij legt uit waarom.Finraziel schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:45:
[...]
Ik verdedig niks hoor... En vond het ook geen trol post. Zo heel gek vond ik de gedachte ook niet, maar ik ben het er niet mee eens en leg uit waarom. Niks mis mee toch?
Als ze beide exact dezelfde games zouden hebben of iig. exact dezelfde type games dan geef ik je zo gelijk, maar de exclusives van Sony zijn gewoon anders dan die van MS.Starbucks schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:00:
[...]
Ik zat hier net ook aan te denken. Stel je voor dat de console 100 euro meer kost dan bijvoorbeeld een PS5, dan nog heb je met de Xbox een veel betere deal. Bij de PS5 ben je dan veel geld kwijt aan games, waar je dat bij de Xbox dus kunt besparen. Gekkenwerk eigenlijk en een simpele keuze dit dus.
Nee absoluut geen rare vergelijking. Waar jij denkt dat hij/zij het had over kwaliteit van het beeld ging het juist over de kwaliteit van de inhoud. Netflix heeft heel veel Netflix specifieke films maar zijn nou eenmaal vaak van middelmatige kwaliteit qua verhaal, acteurs, etc.Xgar schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:04:
[...]
De game is toch echt hetzelfde via Gamepass of via disk.
Tussen Netflix en een 4k uhd bluray zit wel verschil idd.
Dus rare vergelijking imo.
Dat is iets wat met GP eventueel ook zou kunnen gebeuren..
HBO Max is ook een streamingsdienst. Prime Video ook. Disney + ook. Ontzettend veel topseries die de afgelopen jaren gemaakt zijn kun je kijken via streamingdiensten. Maarja, blijf lekker bij je verhaal.Aenea schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:06:
[...]
Nee absoluut geen rare vergelijking. Waar jij denkt dat hij/zij het had over kwaliteit van het beeld ging het juist over de kwaliteit van de inhoud. Netflix heeft heel veel Netflix specifieke films maar zijn nou eenmaal vaak van middelmatige kwaliteit qua verhaal, acteurs, etc.
Nouja, zijn niet veel films sowieso middelmaat? Ik heb verder geen Netflix, maar als ik ooit Netflix Originals kijk via andere wegen vind ik dat nog niet zo'n slechte films als ik het vergelijk met het gros van die films die niet met een enorm Hollywood-budget zijn gemaakt.Aenea schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:06:
[...]
Nee absoluut geen rare vergelijking. Waar jij denkt dat hij/zij het had over kwaliteit van het beeld ging het juist over de kwaliteit van de inhoud. Netflix heeft heel veel Netflix specifieke films maar zijn nou eenmaal vaak van middelmatige kwaliteit qua verhaal, acteurs, etc.
En games, ook die heb je veel in middelmaat. Zelfs AAA-titels zijn er genoeg die eigenlijk gewoon weer meer van hetzelfde met een soort van nieuwe skin en 1-2 nieuwe dingetjes zijn. Nou zullen die sowieso niet zo snel op Gamepass komen I guess (tenzij MS-titels), maar toch.
Juist voor de games die wat meer moeite hebben sales te maken, lijkt het me wel een goeie mogelijkheid om onder de aandacht te komen. Ik zie het allemaal nog niet zo negatief in eigenlijk. Maar ben misschien ook niet meer die echte gamer, vermaak me meer met indie games dan met de big budget releases eigenlijk (uitzondering daargelaten).
"zou kunnen gebeuren" zegt me eigenlijk al genoeg. Ik zie geen enkele aanleiding op dit moment om te veronderstellen dat games in kwaliteit achteruit gaan alleen maar omdat ze op in GP zitten.Aenea schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:06:
[...]
Xgar schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:28:
[...]
"zou kunnen gebeuren" zegt me eigenlijk al genoeg. Ik zie geen enkele aanleiding op dit moment om te veronderstellen dat games in kwaliteit achteruit gaan alleen maar omdat ze op in GP zitten.
Moet je nagaan, niemand wil toch Hollow Knight, Red Dead Redemption 2, Ori, Minecraft Dungeons, Metro Exodus, The Outer worlds, Outer Wilds, etc spelen...
Maarja. Wie weet krijgen we over 2 jaar allemaal troep...
[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-07-2020 20:33 ]
Tja, er is altijd wel iets bij ms en Xbox wat niet goed is.Xgar schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:28:
[...]
"zou kunnen gebeuren" zegt me eigenlijk al genoeg. Ik zie geen enkele aanleiding op dit moment om te veronderstellen dat games in kwaliteit achteruit gaan alleen maar omdat ze op in GP zitten.
- Begon met de one, zwakke console
- toen hadden ze geen games
- vervolgens geen exclusives, want op pc
- BC is niet nodig want wie speelt er nu oude games
- daarna geen snelle SSD
- last gen zou games voor next gen beperken
- gamepass zou slecht zijn voor developers
- gamepass is een slecht verdienmodel
- gamepass levert slechte kwaliteit games
1 voor 1 streept ms ze af, maar Gamepass is nu al een hit, kwa aantal en inkomsten. Een constante inkomstenbron ipv elke zoveel jaar een game. Hier kunnen ze studios mee financieren en hun gameaanbod opbouwen.
En als je de nextgen aanbod toch wil vergelijken.
Dat willen we misschien wel, maar dat gaan we niet doen, zie ook op de Topic Warning
[ Voor 18% gewijzigd door BM op 26-07-2020 10:36 ]
Gaming
- Gaming revenue grew 64% (up 66% CC)
- Xbox content and services revenue increased 65% (up 68% in constant currency)
- Server products and cloud services revenue increased 19% (up 21% in constant currency) driven by Azure revenue growth of 47% (up 50% in constant currency)
Gaming en cloudservices (eigenlijk ruimer: abonnementsdiensten in het algemeen, dus ook Office 365, etc.) zijn dus de groeimarkten van Microsoft.
Xbox-omzet: opvallend is wel dat de stijging voornamelijk en grotendeels is behaald gedurende het 4e kwartaal.
COVID-19 lockdown. Spellen opgenomen in Game Pass (GP) worden dus ook aangeschaft door GP(U)-leden. Uitgevers/developers ontvangen een vergoeding van Microsoft voor opname van een spel in GP én het spel wordt [desondanks] toch vaker verkocht).And in Gaming, revenue increased 64 percent and 66 percent in constant currency, significantly ahead of expectations, with the continued benefit from play-at-home scenarios driving record levels of engagement and monetization across the platform, as well as a significant increase in console sales.
Laat ik dan ook de resultaten van Sony er bij pakken. Deze cijfers (4e kwartaal, 2019) zijn van echter van mei 2020 en heeft betrekking op de periode tot en met 31 maart (1e kwartaal) 2020.
De cijfers (kwartaal 4) Microsoft hebben betrekking op de periode 1 april - 30 juni 2020.
Het beeld is echter vergelijkbaar.
Uit de vragenronde:For the fiscal '19, the sales decreased 14% to JPY1,977.6 billion mainly due to a decrease in PlayStation 4 hardware sales and game software sales as well as the negative impact of foreign exchange rates.
Operating income decreased JPY72.7 billion year-on-year to JPY238.4 billion, mainly due to the decrease in games software sales, and the negative impact of the foreign exchange, partially offset by an increase in sales from network services including PlayStation Plus and the benefit of cost reductions. Compared with the previous fiscal year when we had major hit titles such as God of War and Marvel's Spider-Man, the contribution from first-party software free-to-play titles decreased.
Recently network services revenue has increased significantly as gameplay hours on the PlayStation Network have reached 1.5 times that of the Christmas season and sales of game downloaded from network as well as network subscriber numbers have increased significantly since March. As for PlayStation 5, there have been some challenges with part of the testing process, and the qualification of production lines, primarily due to the employees working from home, having to work from home and restrictions on international travel, but we are addressing these issues and preparations are on track with the launch of the console during the holiday season of this calendar year. At this point in time, no major issues have arisen in the game software development pipelines of either our in-house games or those of our partners.
And also about the PlayStation 5, as I mentioned in the speech, the production is proceeding basically according to our schedule. In the meantime, the actual delivery and actual demand, I'd like to refrain from commenting on that as of this time.
[ Voor 44% gewijzigd door ariekanari op 25-07-2020 21:50 . Reden: abonnmentsdiensten + concurrent PlayStation ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Zelf vind ik ze niet echt exclusieve omdat ze gewoon op PC beschikbaar zijn (achtergelaten of je PC het wel of niet aan kan)
En eigenlijk kan je de MS exclusievs in mijn ogen niet vergelijken met SONY exclusieves. Maar dat weten we onderhand wel (als het gaat om SP only) daar moet MS in mijn ogen meer investeren willen ze Sony op dat gebied overtreffen/bijhouden.
[ Voor 13% gewijzigd door Amaze86 op 25-07-2020 22:26 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Zat headset die op xbox werken met 7.1 kijk naar Astro,Steelseries,LucidSound, en hopelijk nieuwe headset van Audeze. Zijn allemaal prijzige headsets.
Daarnaast is ms bezig met bekende audio merken die nieuwe headsets voor xbox maken.
Bij ms moet je vooral kijken naar headsets die Dolby Atmos ondersteunen dat klinkt echt goed.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Hebben we het al over de achteruitgang van Gold gehad ?uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:29:
[...]
Gamepass bestaat volgens mij nu bijna 2 jaar? Wat een troep staat er momenteel in zeg.
Moet je nagaan, niemand wil toch Hollow Knight, Red Dead Redemption 2, Ori, Minecraft Dungeons, Metro Exodus, The Outer worlds, Outer Wilds, etc spelen...
Maarja. Wie weet krijgen we over 2 jaar allemaal troep...
Of gaat Microsoft die dienst nu helemaal opheffen
Laat ik eens iets anders inbrengen om over te pijpzeiken
Ahh, maar GP is de Netflix van games toch? Of is het de HBO Max van games?uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:24:
[...]
HBO Max is ook een streamingsdienst. Prime Video ook. Disney + ook. Ontzettend veel topseries die de afgelopen jaren gemaakt zijn kun je kijken via streamingdiensten. Maarja, blijf lekker bij je verhaal.
Ik zeg niet dat Netflix en andere streaming diensten geen top series of films kunnen maken, ik zeg dat ik toch zeker de laatste jaren merk dat veel Netflix originals nou niet altijd even geweldig zijn qua kwaliteit en de reden dat dat gebeurd is omdat men bij Netflix gewoon graag zoveel mogelijk originele content er op wil hebben wat de concurrent niet heeft om maar abonnementen te verkopen en abonnees te behouden.
Dat jij er van overtuigd bent dat MS dat nooooooit zal doen is iets wat je mag blijven geloven maar ik ben toch wel bang dat dat gaat gebeuren.
En BTW, je toon is nou niet echt heel erg vriendelijk, misschien beetje rustig aan doen? Ik geef gewoon een mening, moet dacht ik best kunnen zonder dat je je op moet gaan winden er over...
Moet zeggen dat de kwaliteit van alle series en films door de jaren heen flink omlaag is gegaan. Bij hele dure bioscoop films durft men geen risico's meer te nemen, dus krijg je remake op remake of een verhaal dat al 1000x verteld is in een nieuw jasje.Snowdog schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:24:
[...]
Nouja, zijn niet veel films sowieso middelmaat? Ik heb verder geen Netflix, maar als ik ooit Netflix Originals kijk via andere wegen vind ik dat nog niet zo'n slechte films als ik het vergelijk met het gros van die films die niet met een enorm Hollywood-budget zijn gemaakt.
Maar goed dat is een compleet ander onderwerp. Alhoewel ik toch ook wel zie dat veel AAA games beetje die kant ook aan het op gaan zijn. Ik mis dan de jaren '80 en '90 toen er steeds maar nieuwe genres bij leken te komen, dat is nu helaas een beetje weg. Ja indies kunnen dat nog wel doen en dat is ook alleen maar mooi vind ik zo!
Daarom is het ook bet goed te zien dat beide grote console fabrikanten aardig wat Indies lieten zien in hun showcases die er best wel leuk uit zagen ook!
Overigens, qua mijn opmerking over GP enzo, het eventuele probleem is dat MS het wil gaan opvullen om maar zo veel mogelijk games te kunnen laten zien die in GP zitten. Gebeurd misschien nu nog niet, maar kans is aanwezig. Zou vreselijk naief zijn om te denken dat dat niet zal gebeuren, Netflix is daar helaas toch echt wel een heel goed voorbeeld van...
In de 1e 2 jaar had Netflix ook alleen maar toppers! Nu toch echt een stuk minder geworden.Xgar schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:28:
[...]
Jeutje, het lijkt echt of niemand hier ook maar iets negatiefs wil horen of zo.
We gaan het gewoon maar afwachten, hmm
Jij denk nog in de traditionele console setting. Microsoft denkt verder dan console. Pc gaming, cloudgaming is ook Xbox gamepass. Maw het bereik is niet beperkt tot het kastje, maar gamepass strekt verder incl pc en mobiel. Die groep met potentiële gamers is velen malen groter dan een enkele console. Maar het ecosysteem moet wel uniek gebundeld zijn, dus vandaar gamepass en met mobiel heeft ms de xcloud oplossing. Dus waar Sony het over console exclusives heeft, heeft Ms het over gamepass exclusives. Je kan het niet meer vergelijken want gamepass is van een andere orde. Daarnaast, grafische kwaliteit en exclusiviteit zijn niet altijd voorwaardelijk voor succes. Kijk maar naar minecraft.Amaze86 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:24:
@drakiesoft Als jij met jouw ms exclusieves blij bent dan is dat super toch (ok er zitten ook paar timed console exclusieves bij)
Zelf vind ik ze niet echt exclusieve omdat ze gewoon op PC beschikbaar zijn (achtergelaten of je PC het wel of niet aan kan)
En eigenlijk kan je de MS exclusievs in mijn ogen niet vergelijken met SONY exclusieves. Maar dat weten we onderhand wel (als het gaat om SP only) daar moet MS in mijn ogen meer investeren willen ze Sony op dat gebied overtreffen/bijhouden.
Ik zou zeggen quote me maar waarin ik dat aangeef, maar bespaar je maar de moeite.Aenea schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:00:
[...]
Ahh, maar GP is de Netflix van games toch? Of is het de HBO Max van games?
We hebben het over een subscription dienst voor content. Netflix is op gebied van series/films de grootste en Spotify voor muziek. Dat men dan Gamepass vergelijkt als Netflix voor gaming en niet HBO Max voor gaming is dan logisch, maar dat weet je zelf ook, hence je knipoog smiley.
Nergens zeg ik dat. Alles kan uiteindelijk. Wel zeg ik dat de service tot op heden ongelooflijk veel waar is voor je geld met veel content en ook goede content en er zijn geen signalen waarneembaar die leiden tot jouw negatief beeld. Mijn glas is halfvol, de jouwe is half leeg.Dat jij er van overtuigd bent dat MS dat nooooooit zal doen is iets wat je mag blijven geloven maar ik ben toch wel bang dat dat gaat gebeuren.
En de beste manier om je onvrede te uiten mocht de kwaliteit minder worden is met je portemonnee. Gewoon je abbo opzeggen en klaar. Misschien ook een tip voor je netflix abbo.
Ik geef een reactie op jouw negatief beeld over een service die vooralsnog enkel gebaseerd is op een persoonlijke smaak van huidige series en films op Netflix. Dat vind ik vergezocht. Maar zoals je zegt. We gaan het maar afwachten. Alvast in ieder geval veel plezier gewenst met Flight Sim volgende maand dat je mogelijkerwijs gaat spelen via GP.En BTW, je toon is nou niet echt heel erg vriendelijk, misschien beetje rustig aan doen? Ik geef gewoon een mening, moet dacht ik best kunnen zonder dat je je op moet gaan winden er over...
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-07-2020 00:28 ]
Het belangrijkste aspect moet nog komen: de prijs van de consoles. Hier zal veel van het succes van afhangen.
[ Voor 16% gewijzigd door Antigo op 26-07-2020 00:41 ]
Als Fable ook echt een Fable wordt. Bij Game kings hoorde ik de geruchten dat het om een MMO game zou gaan. Al lijkt me dat zelf erg stug. Want was dat niet juist het idee van - de uiteindelijk nooit uitgebrachte - Fable Legends?Linksquest schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:47:
Fable alleen al vind ik de moeite waard, maakt de keuze zelf nog niet makkelijk 🙈
Game Pass is nu geinig omdat je het voor bijna noppes bovenop je Live Gold kon krijgen. Ik heb het voor nog 2,5 jaar geloof ik. Maar tegen de normale prijs had ik nooit het Game Pass abonnement genomen.
Ik zeg nergens dat op het moment GP een slechte deal is, zeker niet op pc!uchiha tijntje schreef op zondag 26 juli 2020 @ 00:09:
En de beste manier om je onvrede te uiten mocht de kwaliteit minder worden is met je portemonnee. Gewoon je abbo opzeggen en klaar. Misschien ook een tip voor je netflix abbo.
[...]
Ik geef een reactie op jouw negatief beeld over een service die vooralsnog enkel gebaseerd is op een persoonlijke smaak van huidige series en films op Netflix. Dat vind ik vergezocht. Maar zoals je zegt. We gaan het maar afwachten. Alvast in ieder geval veel plezier gewenst met Flight Sim volgende maand dat je mogelijkerwijs gaat spelen via GP.
Alleen ben ik inderdaad bang dat in verloop van tijd, net als met Netflix, de kwaliteit achter uit kan gaan.
En dat van Netflix is niet alleen mijn mening. Ze waren populair, ze hadden marvel en alle Disney content, ze hadden series van vele us zenders, maar dat zijn ze kwijt geraakt door de start van veel nieuwe streaming diensten van die uitgevers zelf. Dit proberen ze op te vangen door meer zelf te maken, waardoor de kwaliteit van het aanbod achteruit is gegaan zowel in algeheel als eigen content.
Misschien gebeurd het niet maar ben er wel bang voor. Had ook verwacht na EA Acces dat meer uitgevers zoiets gingen doen. Nog niet gebeurd maar kan wel ervoor zorgen dat GP meer concurrentie krijgt een sommige games bij de concurrentie uit gaat komen
Vanuit meerdere kanalen is bevestigd dat Fable geen MMO wordt. Game Kings heeft enkel geruchten van voor de show gehoord denk ik? (Wist geeneens dat het nog bestond). Die zijn direct ontkracht iig.Rossi46 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 01:35:
[...]
Als Fable ook echt een Fable wordt. Bij Game kings hoorde ik de geruchten dat het om een MMO game zou gaan. Al lijkt me dat zelf erg stug. Want was dat niet juist het idee van - de uiteindelijk nooit uitgebrachte - Fable Legends?
Verwijderd
Het bovenstaande is een grapje en behoeft geen reactie
nu serieus, Gamepass is een hele goeie deal voor de consument die veel gamed zeker als er AAA titels op zitten en de prijs laag blijft.
En natuurlijk zitten er vast ook wat nadelen aan voor de industrie maar gewoon traditioneel los verkoop heeft ook zijn eigen nadelen.
Denk wel dat we straks veel meer gamepass achtige constructies gaan zien, sony heeft al PS Now wat ze alleen maar hoeven aan te vullen en ik verwacht dat diensten als Steam of zelfs de EPIC store ook abonnementsdiensten gaan invoeren als 3rd party publishers dat toestaan.
Is vast ook interessant wat er allemaal achter de schermen gebeurt kwa deals. Gaat MS inzetten op gamepass exclusives zodat die niet op een concurrerende Netflix model dienst mag verschijnen ?
[ Voor 8% gewijzigd door BM op 26-07-2020 10:35 ]
Wat Netflix betreft, heb je het daar nou voornamelijk over films? Want qua series heb ik het idee dat ze nog steeds prima content hebben. Films is altijd wat lastiger geweest, maar naar mijn idee is Netflix altijd beter geweest voor series. De films die ze zelf maken zijn echter helemaal niet slecht als je ze vergelijkt met andere films die niet voor de bioscoop gemaakt zijn. Vroeger was made for TV een garantie dat ik het niks vind, tegenwoordig vind ik made for Netflix soms best ok. En daarmee is dit voorbeeld dus eigenlijk gewoon niet goed te vergelijken met gamepass want daar bestaat zo'n scheiding niet.Aenea schreef op zondag 26 juli 2020 @ 01:55:
[...]
Ik zeg nergens dat op het moment GP een slechte deal is, zeker niet op pc!
Alleen ben ik inderdaad bang dat in verloop van tijd, net als met Netflix, de kwaliteit achter uit kan gaan.
En dat van Netflix is niet alleen mijn mening. Ze waren populair, ze hadden marvel en alle Disney content, ze hadden series van vele us zenders, maar dat zijn ze kwijt geraakt door de start van veel nieuwe streaming diensten van die uitgevers zelf. Dit proberen ze op te vangen door meer zelf te maken, waardoor de kwaliteit van het aanbod achteruit is gegaan zowel in algeheel als eigen content.
Misschien gebeurd het niet maar ben er wel bang voor. Had ook verwacht na EA Acces dat meer uitgevers zoiets gingen doen. Nog niet gebeurd maar kan wel ervoor zorgen dat GP meer concurrentie krijgt een sommige games bij de concurrentie uit gaat komen
Wat betreft je verhaal over gamepass... Je bent niet heel erg duidelijk in wat je nou precies betoogt. Af en toe zie ik je argumenteren dat het toch zou kunnen? Ja alles kan... Maar dan zeg je weer dat het ongelooflijk naïef zou zijn om te denken dat het niet zal gebeuren, oftewel het is al zekerheid voor jou. Kan het mis gaan? Ja zou kunnen natuurlijk, niemand hier weet de toekomst. Maar jij ook niet dus, dus in ieder geval nergens voor nodig om al zekerheid te claimen dat het fout gaat.
Ik denk ook dat het punt dat je wellicht mist is dat gamepass ook juist ruimte geeft aan devs om eens echt wat anders te kunnen proberen. Juist die relatieve zekerheid van inkomsten betekent ook dat je niet altijd maar voor zekerheid moet gaan. Het probleem voor veel studio's in het traditionele game verkoop model is dat ze van game tot game leven. Elke game release moet een groot genoeg commercieel succes zijn om de volgende game weer te kunnen financieren (of een uitgever te overtuigen dat je het waard bent weer geld in te steken). Één flop kan een studio vaak de nek omdraaien waardoor ze minder geneigd zijn risico te nemen.
En inderdaad, als jouw doem visie uitkomt dan is daar voor ons als klanten een hele simpele oplossing voor zoals Tijntje zegt, we zeggen het gewoon weer op en gaan weer losse games kopen. Dat verdwijnt echt niet zomaar, zeker niet als mensen ontevreden worden met gamepass-achtige diensten want dan is daar ineens weer een gat in de markt.
---
Dan is deze reactie ook niet nodig
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 26-07-2020 12:40 ]
Dit vooral. Om eerlijk toe te geven, heb ik de game pass aangeschaft icm met de aanbieding om het om te zetten voor 1 euro. Ik had nog een reguliere xbox one en sindskort een gaming PC. Daarnaast ook sindskort een tweede mens die in mijn huis rondloopt.drakiesoft schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:22:
[...]
Jij denk nog in de traditionele console setting. Microsoft denkt verder dan console. Pc gaming, cloudgaming is ook Xbox gamepass. Maw het bereik is niet beperkt tot het kastje, maar gamepass strekt verder incl pc en mobiel. Die groep met potentiële gamers is velen malen groter dan een enkele console. Maar het ecosysteem moet wel uniek gebundeld zijn, dus vandaar gamepass en met mobiel heeft ms de xcloud oplossing. Dus waar Sony het over console exclusives heeft, heeft Ms het over gamepass exclusives. Je kan het niet meer vergelijken want gamepass is van een andere orde. Daarnaast, grafische kwaliteit en exclusiviteit zijn niet altijd voorwaardelijk voor succes. Kijk maar naar minecraft.
Ik vond het verwonderlijk dat ik met de GP de games op beide platformen kon spelen. Heel ideaal wanneer vrouwlief de TV toe-eigend. Ik kwam toen pas achter dat 'Play anywhere' bestond. Want ik kon gewoon doorgaan waar ik was gebleven met Gears of War 5. Niet alleen multiplayer maar ook single-player.
En als je veel aan het reizen bent op je werk, kan je buitenshuis verder gamen op je laptop en bij thuiskomst weer op de grote TV.
Microsoft store op de PC is in mijn ogen minder populair dan Steam of Epic game store maar juist de platform shared te maken en games niet twee keer te hoeven kopen, heeft het ineens een unieke selling point. Zeker als het play anywhere ondersteund.
Ik heb namelijk bijv call of duty modern warfare, twee keer moeten kopen (ps4 en pc). Wat ik eigenlijk extreem van het zotte vind. Ik juich microsoft alleen maar toe om zaken te ondernemen buiten de traditionele console setting.
Ik hoop alleen dat ook wat third-party partijen hier aan gaan deelnemen. Cyberpunk had volgens mij ooit getwitterd dat ze het onzin vonden dat mensen 2x hun games moesten aanschaffen... Nu hopen dat games zoals BF, AC en COD ondersteund worden door play anywhere.
Volgens DF is de belichting de grote boosdoener en zou er met ray tracing een compleet andere belichting gerealiseerd kunnen worden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dat is goed nieuws! Dan ben ik super benieuwd naar de nieuwe Fable. Voor over 2 jaarWom schreef op zondag 26 juli 2020 @ 02:06:
[...]
Vanuit meerdere kanalen is bevestigd dat Fable geen MMO wordt. Game Kings heeft enkel geruchten van voor de show gehoord denk ik? (Wist geeneens dat het nog bestond). Die zijn direct ontkracht iig.
Dat lijstje aan games op de Xbox series X heeft wel een flinke kanttekening. Sommige zijn “extreem” vroeg aangekondigd. Als bij een Fable de developers zelf nog niet weten wat voor gameplay het wordt en State of Decay echt in de prille beginfase zit qua ontwikkeling dat zegt zo’n lijstje natuurlijk aan stuk minder.drakiesoft schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:41:
[...]
Tja, er is altijd wel iets bij ms en Xbox wat niet goed is.
- Begon met de one, zwakke console
- toen hadden ze geen games
- vervolgens geen exclusives, want op pc
- BC is niet nodig want wie speelt er nu oude games
- daarna geen snelle SSD
- last gen zou games voor next gen beperken
- gamepass zou slecht zijn voor developers
- gamepass is een slecht verdienmodel
- gamepass levert slechte kwaliteit games
1 voor 1 streept ms ze af, maar Gamepass is nu al een hit, kwa aantal en inkomsten. Een constante inkomstenbron ipv elke zoveel jaar een game. Hier kunnen ze studios mee financieren en hun gameaanbod opbouwen.
En als je de nextgen aanbod toch wil vergelijken.
Rechts zit allemaal in gamepass en ik kijk er naar uit![]()
[Afbeelding]
Welk criteria wordt zowel door MS als als Sony gehanteerd? Het lijkt erop dat Sony enkel games presenteerde die al wel verder in de ontwikkeling zitten en Microsoft ervoor koos om praktisch alles dat in ontwikkeling was en al iets had om te showen, maar meteen te showen. Op zich ook logisch, aangezien MS wel iets te “bewijzen” had na de afgelopen jaren.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Volgens mij ging dat Cyberpunk verhaal meer over het feit dat die game uit komt op de huidige Xbox en dat je de game niet nogmaals hoeft te kopen voor de XSX.FireBladeX schreef op zondag 26 juli 2020 @ 07:43:
Ik hoop alleen dat ook wat third-party partijen hier aan gaan deelnemen. Cyberpunk had volgens mij ooit getwitterd dat ze het onzin vonden dat mensen 2x hun games moesten aanschaffen... Nu hopen dat games zoals BF, AC en COD ondersteund worden door play anywhere.
Ja dat is trouwens echt een hele toffe game!Xgar schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:06:
[...]
Ik kreeg er een beetje een Journey to the savage planet gevoel bij.
Echt een aanrader voor wat leuk en luchtig platform vermaak
Toen de geruchten over een mogelijke MMO opdoken was ik al bang dat er weer een goed franchise om zee werd geholpen. De Fable games zijn gewoon zeer goede single player games die in deze stijl het beste tot hun recht komen.Rossi46 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:14:
[...]
Dat is goed nieuws! Dan ben ik super benieuwd naar de nieuwe Fable. Voor over 2 jaar
Er komen online elementen erin, maar dat is niet zo erg zolang het niet op onderdelen aan komt waarin je van andere afhankelijk bent.
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Mensen die er helaas geen gebruik van kunnen maken. Mooiste wat er in de toekomstige consoles te vinden is! Echt super gaafVerwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:23:
Wacht, mensen beargumenteren nu echt dat Netflix voor games een slecht idee is?
Ga Journey to the Savage Planet ook maar eens proberen dan. De download staat aan
Verwijderd

Wordt misschien ook tijd voor een gamepass topic

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2020 12:30 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:32 ]
*snip* niet constructief ditVerwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:27:
Ik vind het alleen wel weer jammer dat er schijnbaar verschil zit tussen gamepass voor console en gamepass voor pc. (Al zit die nog in beta)
Wordt misschien ook tijd voor een gamepass topic
Nou heel simpel dat verschil:
A. Het is een Beta
B. De Dev/Uitgever heeft meer interesse in platform Xbox of PC.
[ Voor 21% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:32 ]
Verwijderd
Maar serieus ik had de indruk dat gamepass zijn eigen platform moet gaan worden dus dan verwacht ik eigenlijk ook dat de pc en console versie ervan zo gelijk mogelijk worden gehouden.
Wellicht is het nog te vroeg ervoor.
[ Voor 32% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:32 ]
*snip* niet zo op de manVerwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:42:
[...]
Goh een kritische consument, het zou toch wat....
Maar serieus ik had de indruk dat gamepass zijn eigen platform moet gaan worden dus dan verwacht ik eigenlijk ook dat de pc en console versie ervan zo gelijk mogelijk worden gehouden.
Wellicht is het nog te vroeg ervoor.
Het is nooit gezegd volgens mij dat die 2 volledig gelijk zouden worden.
[ Voor 21% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2020 15:30 ]
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden