Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.506 views

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
*snip*. Ik denk dat een overgang periode slimmer is en consument vriendelijker.

Maar genoeg er over. Klobrille bevestigd Next gen third party exclusives in de juli show.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szLb9Z3mVGPjQvdbGdTi-HVvhZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyIuzISPSoCKciXsPdnDOaaS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 31-05-2020 15:10 ]

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Modbreak:Hou het op TR's aub mensen, laat aanspreken aub aan mods over.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Ben vooral benieuwd naar de degelijkheid van de launch games. Had gehoopt op een aankondiging van Forza Motorsport bij de launch. Anders wacht ik met kopen tot deze er is. Halo en Gears 5 speel ik dan wel later.

PhD i.o.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Okay, wacht even! Heeft iemand hier al aan gedacht?

Project Lockheart, een minder goede next gen console. Velen vinden het hele idee er van vreemd.

Daarnaast hebben we al die idee'en en geruchten over Sega.

Zelfs 1 dat MS+Sega gaan samenwerken en dat in Japan Sega de Sega Series X uit brengt.

Wat nou als deze dingen bij elkaar horen? In Japan zijn handhelds enorm populair, veel meer dan buiten Japan. Wat nou als de Lockheart eigenlijk een Sega branded handheld console is voor de Japanse markt??

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ik sta er nog steeds niet van te kijken als er nog een konijn uit de hoge hoed komt dus het zou best kunnen wat je zegt. En Phil Spencer is regelmatig in Japan voor gesprekken, zal wellicht over meer dan games gaan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• drakiesoft
Sega branded handheld voor xcloud zou ook nog kunnen.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
drakiesoft schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:36:
omg dit zou een instant buy zijn

• Aenea
drakiesoft schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:36:
Nouja, Lockheart hebben ze ooit gemaakt, misschien is het idee geschrapt, maar het zou best in een handheld formaat kunnen!

En dat ie xCloud doet is dan natuurlijk een 'ja duh!'! :)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Hoesjes zien er strak uit :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcazDXMSSXJZM6bVg04Lq_z7OZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LElAWckje7EJfM6GqAPLX4xg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OrUcT9weiG2fPOnQffZGPuMPB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JN7kHFnHcBrZ22WLyvEW5h55.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• drakiesoft
Aenea schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:31:
[...]

Nouja, Lockheart hebben ze ooit gemaakt, misschien is het idee geschrapt, maar het zou best in een handheld formaat kunnen!

En dat ie xCloud doet is dan natuurlijk een 'ja duh!'! :)
Voor xcloud hoef je niet de gelekte lockhart spec te gebruiken. Android hw is voldoende.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Hoe zouden jullie reageren als blijkt dat microsoft, Sega gekocht heeft?
Ik denk namelijk dat, dat de big earthquake gaat zijn die Sega gaat aankondigen van de week.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dutchzilla schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:10:
Ik denk namelijk dat, dat de big earthquake gaat zijn die Sega gaat aankondigen van de week.
Haha, de gerichten gaan wel ver. Gok dat veel mensen teleurgesteld gaan worden. Maar stel dat, dan is dat voor het merk xbox wel een goede zaak in Japan, en dat is voor de westerse markt ook wel prima, want dan komen er waarschijnlijk meer japanse games naar het platform dan op dit moment het geval is.

Zelf ben ik te onbekend met de library van games van Sega op dit moment.

Een ander gerucht is dat ze een samenwerking hebben waarbij Sega de nieuwe xbox gaat uitbrengen onder hun naam.

Wat ik ontzettend tof zou vinden, en dat is ook 1 van die vage geruchten, is een handheld device. Die zou er deze kerst ook direct bijkomen. :)

Maar ik zou dus niet teveel verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-06-2020 11:21 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• drakiesoft
Ik heb heel wat originele Japanse arcade games draaien op m'n pc.
Echt te gek.

Die Japanse hype video's zijn echt weird 😁
Sega Japan

[YouTube: セガ60周年MOVIE「せが四郎 秘密 篇」]

• drakiesoft
Fake denk ik. Misschien wel een Google stadia Sega deal?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:20
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:18:
[...]

Neem nou bijvoorbeeld raytracing. Raytracing kan juist werk uit handen voor developers nemen en je zou zelfs een puzzel game kunnen maken waarbij je via spiegels het licht moet herkaatsen om iets te unlocken

hoe gaat je dat doen op consoles die geen raytracing ondersteunen ?

Zoiets?

Cross-gen compatibility zal altijd tot concessies moeten leiden. Het is immers ook de oorsprong van het probleem bij PC-gaming. Het moet voor minimaal X% van de mensen speelbaar zijn, waardoor er een maximum zit aan de minimale hardware eisen. Voor veel games geldt dat het verschil tussen de traagste en snelste hardware hem zit in functies als corpse count, bullet impact, schaduw effecten, texture en model details, water physics, foilage en draw distance.In een shooter geldt echter niet dat er opeens meer enemies achter een hoekje staan en de complexiteit van de AI blijft hetzelfde. De gameplay en het verhaal blijft immers hetzelfde. In spellen als GTA zul je dan minder- of meer auto's en mensen op de weg aantreffen, maar het gedrag van de "NPCs" blijft wel gelijk.

De andere kant van het verhaal is echter dat je je ook moet afvragen hoeveel een exclusive nou daadwerkelijk iedere feature van een nieuwe console kan en moet benutten.
bram1984 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 01:30:
[...]
Als je een nieuwe Halo bouwt, wil je toch gewoon gigantische levels met veldslagen met honderden of duizenden NPC's en Banshee's die met enorme snelheden over het slagveld razen? Denk je nu echt dat dit op de X1 of PS4 (for that matter) kan? Downscalen en upscalen zoals jij dat ziet is puur resolutie en fps omhoog gooien. Leef je echt in een wereld waarin je denk dat games en gamedesign alleen die aspecten zijn? Wow, dan ga je wat beleven de komende jaren.
Om dit als voorbeeld aan te houden. Volgens deze stelling zou de volgende God of War alleen succesvol zijn als je continue wordt aangevallen door honderden of duizenden NPCs. Als ik dan een paar 'Best' filmpjes (best boss fights, best moments, best gear etc) opzoek over die game dan tref ik nergens gameplay beelden aan die ook maar in de buurt komen van grote aantallen units. Gezien de populariteit van het spel vraag ik mij af of mensen nou echt zitten te wachten op een radicale verandering in gameplay, omdat op de nieuwe consoles alles in grote aantallen moet gaan plaatsvinden. Ik ben reuze benieuwd in dit geval of een vervolg van deze game vanaf nul zal worden bedacht, wat zal resulteren in volledig nieuwe gameplay, of verder gaat bouwen op een succesvol concept. In het laatste geval gaat de game gewoonweg vloeiender aanvoelen en mooier uitzien. Is dat een probleem? Ik denk het niet, volgens mij willen de meeste mensen gewoon goede gameplay op hun tv zien verschijnen en als dat resultaat wordt bereikt zonder dat er iedere seconde 5GBps aan data door een SSD wordt gelezen dan denk ik niet dat mensen daarover zullen klagen.

Als je dan statistieken van gamstat erbij pakt (https://gamstat.com/how/ voor details) dan valt bijvoorbeeld het volgende op.

De meest gespeelde(!) Xbox games: CoD MW, Fortnite, Minecraft, GTA V, Roblox, Forza Horizon 4, NBA 2K20, Apex Legends, Fifa en Red Dead Redemption 2. 0 console exclusives dus.

De meest gespeelde(!) PS4 games*: GTA V, CoD MW, Fifa, Minecraft, NBA 2K20l, Farming Simulator, Apex Legends. Fortnite hoort ook hoog in dit lijstje te staan, maar helaas komt die data niet door via de API van PSN. Daarna vullen Uncharted (exclusive) en Final Fantasy VII Remake (exclusive) de top 10 aan.

Zie ook bijvoorbeeld https://www.reddit.com/r/...ed_the_number_of_players/ en alle linkjes die hiervoor relevant zijn.

* MAU (monthly active audience) estimate only includes new players + players who earned at least one new trophy. The actual MAU can be much higher.

Als je kijkt naar totale sales dan scoren de exclusives ook maar matig eigenlijk op beide platformen. Bij Xbox is dit nog iets minder relevant dan de PS, gezien Microsoft juist ook de PC als doelgroep heeft.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/folZ9Ub.png

Terwijl er op een aantal fora al maanden lang console wars worden uitgevochten met termen als IO en flops gebruikt het merendeel het apparaat om cross-platform games te spelen op de console die hij of zij (ja cross-gender kan dus ook nog) het beste vond passen bij zijn of haar behoeften. Als je het mij vraagt geldt voor het merendeel van de kopers dat het zwaarst wegende attribuut in deze keuze de aanschaf van vrienden/vriendinnen zal zijn. Als iedereen in je vriendengroep een Xbox bezit dan zul je zelf ook sneller een Xbox in huis halen en andersom geldt dus ook dat als iedereen om je heen samen zit te spelen op een PS, dan komt er vast ook wel een PS bij jou in huis. Bij de enkeling die de exclusives van beide platformen wil spelen zul je beide consoles aantreffen.

• drakiesoft
Maar als ik deze aankomende Sega titel bekijk wordt deze van de next gen consoles alleen op de Series X aangekondigd... Er is dus wel een ms Sega games deal.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

drakiesoft schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:03:
Maar als ik deze aankomende Sega titel bekijk wordt deze van de next gen consoles alleen op de Series X aangekondigd... Er is dus wel een ms Sega games deal.
...en ps4...en steam.
Dit hele sega gerucht houdt totaal geen steek. Bijne de hele populaire dreamcatalugis is al speelbaar op de xbox one via 360 BC.
Ik snap -echt- niet waarom mensen zich hieraan vastklampen. Sega is tegenwoordig alleen wat waard als publisher, en publishers gaan niet platformspecifiek. Als je sega gaat definieren als hun first party developers: die bestaan al 20 jaar niet meer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Finraziel
  • Laatst online: 20:32
Paprika schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:51:
Als je dan statistieken van gamstat erbij pakt (https://gamstat.com/how/ voor details) dan valt bijvoorbeeld het volgende op.

De meest gespeelde(!) Xbox games: CoD MW, Fortnite, Minecraft, GTA V, Roblox, Forza Horizon 4, NBA 2K20, Apex Legends, Fifa en Red Dead Redemption 2. 0 console exclusives dus.

De meest gespeelde(!) PS4 games*: GTA V, CoD MW, Fifa, Minecraft, NBA 2K20l, Farming Simulator, Apex Legends. Fortnite hoort ook hoog in dit lijstje te staan, maar helaas komt die data niet door via de API van PSN. Daarna vullen Uncharted (exclusive) en Final Fantasy VII Remake (exclusive) de top 10 aan.
Nou is dat ook niet helemaal eerlijk, uiteraard staat dat lijstje vol met games ontworpen om heel erg veel tijd in te kunnen verzinken. Uiteraard ga je daar geen story-driven singleplayer games in vinden. Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Uncharted dan in dat lijstje voorkomt (en ik vind het persoonlijk een saaie veel te lineaire gameserie, mocht iemand mij per ongeluk voor fan aanzien :+).
Daarnaast is FH4 uiteraard wel een console exlusive :)

- Oh even gekeken, het is uiteraard Uncharted 4 die gratis was met PS Plus, dat verklaart het. Daarnaast Uncharted 1... de collectie was gratis in januari, misschien veel mensen die nu 4 ook gratis was de serie van het begin willen spelen? Hoe dan ook mooie cijfers voor een singleplayer story game.

edit: Zo ik heb een 'uiteraard' kick vandaag of zo, woord van de dag! sorry :+

Gamertag: FinrazielNL

• Paprika
Finraziel schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Nou is dat ook niet helemaal eerlijk, uiteraard staat dat lijstje vol met games ontworpen om heel erg veel tijd in te kunnen verzinken.
Daar koopt men toch ook een console voor? :+

Verwijderd

Cross-gen compatibility zal altijd tot concessies moeten leiden. Het is immers ook de oorsprong van het probleem bij PC-gaming.
Ja dat was dan ook mijn hele punt ;)

• Paprika
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:35:
[...]
Ja dat was dan ook mijn hele punt ;)
Als je dacht dat ik dat niet door had dan negeer je denk ik de essentie van hetgeen ik probeer te zeggen.

Verwijderd

Paprika schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:38:
[...]

Als je dacht dat ik dat niet door had dan negeer je denk ik de essentie van hetgeen ik probeer te zeggen.
Ja de essentie is dat gameplay belangrijker is dan graphics. Uiteindelijk verschillen daar de meningen over.

De fifas en de call of dutys hebben in mijn ogen ook nooit voor vooruitgang gezorgd.

En we hebben al een Dev die letterlijk zegt dat de visie voor zijn game niet mogelijk is op oudere consoles.

Ik verwachte deze generatie wel wat meer en alleen een grafische update van games.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2020 12:45 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

boe2 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:07:
[...]

...en ps4...en steam.
Dit hele sega gerucht houdt totaal geen steek. Bijne de hele populaire dreamcatalugis is al speelbaar op de xbox one via 360 BC.
Ik snap -echt- niet waarom mensen zich hieraan vastklampen. Sega is tegenwoordig alleen wat waard als publisher, en publishers gaan niet platformspecifiek. Als je sega gaat definieren als hun first party developers: die bestaan al 20 jaar niet meer.
Meerdere journalisten bevestigen nu dat het nieuws rond Sega niks met Microsoft te maken heeft. Nu weer twee jaar wachten totdat er weer een MS/Sega gerucht de kop op steekt :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wom schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:47:
[...]

Meerdere journalisten bevestigen nu dat het nieuws rond Sega niks met Microsoft te maken heeft. Nu weer twee jaar wachten totdat er weer een MS/Sega gerucht de kop op steekt :+
ik hoorde dat de onderhandelingen morgen gaan beginnen :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Aenea
drakiesoft schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Voor xcloud hoef je niet de gelekte lockhart spec te gebruiken. Android hw is voldoende.
Jawel, maar mag aannemen dat xCloud ook bv. gewoon op de XSX een optie zal zijn dus waarom niet op een Lockhart handheld?

• Aenea
Dutchzilla schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:10:
Dat denk ik niet, simpelweg omdat Sega aandeelhouders e.d. heeft en het allemaal publiekelijk is, dus dit zou je dan terug moeten kunnen vinden in allerlei officiele documenten. Sterker, het zou dan al lang en breed bekend gemaakt moeten zijn.

Daarnaast is de kans heel erg klein dat iets groots als een overname eventjes aangekondigd wordt in een tijdschrift! :)

Een samenwerking echter klinkt veel aannemelijker!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:43:
[...]

Ja de essentie is dat gameplay belangrijker is dan graphics. Uiteindelijk verschillen daar de meningen over.

De fifas en de call of dutys hebben in mijn ogen ook nooit voor vooruitgang gezorgd.

En we hebben al een Dev die letterlijk zegt dat de visie voor zijn game niet mogelijk is op oudere consoles.

Ik verwachte deze generatie wel wat meer en alleen een grafische update van games.
Succes met (ver)wachten.

• Aenea
[...]
Om dit als voorbeeld aan te houden. Volgens deze stelling zou de volgende God of War alleen succesvol zijn als je continue wordt aangevallen door honderden of duizenden NPCs.
Ehhh, het was denk ik maar een voorbeeld van wat de next gen consoles mogelijk maken door de verbeterde CPU's in beide. Meer NPC's is een mogelijkheid, betere AI is een mogelijkheid en dan zullen er nog genoeg game designers zijn die dingen er mee zouden kunnen gaan doen die ik zo ff niet kan bedenken.

Dus nee, een next gen game moet niet speciaal 100'en enemies op het scherm te gooien om succesvol te zijn, dat is onzin en dat weet je zelf ook wel denk. Feit blijft dat het met de next gen consoles een mogelijkheid is, dus als een dev iets bedenkt dat daar gebruik van kan maken dan zullen ze dat wel doen, alleen als de games dan ook nog op current gen moeten werken, tja, dan kunnen ze zoiets niet doen.

Op zich kan men dan wel bv. 2 verschillende 'versies' echt maken, current gen met veel sterkere enemies maar minder op scherm, next gen met iets zwakkere en veel meer op scherm. Current gen met simpele maar snel uit te voeren (op CPU) AI, next gen met veel geavanceerdere AI, etc., etc.

Maar dat is lastig en als je dan al ziet dat veel 3rd party games soms niet echt veel moeite steken in verschillende platforms of the midgen upgrades, etc., dan zullen er veel dat dus niet doen en dus kiezen voor de 'works everywhere' optie...

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
Aenea schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:47:
[...]

Ehhh, het was denk ik maar een voorbeeld van wat de next gen consoles mogelijk maken door de verbeterde CPU's in beide. Meer NPC's is een mogelijkheid, betere AI is een mogelijkheid en dan zullen er nog genoeg game designers zijn die dingen er mee zouden kunnen gaan doen die ik zo ff niet kan bedenken.

Dus nee, een next gen game moet niet speciaal 100'en enemies op het scherm te gooien om succesvol te zijn, dat is onzin en dat weet je zelf ook wel denk. Feit blijft dat het met de next gen consoles een mogelijkheid is, dus als een dev iets bedenkt dat daar gebruik van kan maken dan zullen ze dat wel doen, alleen als de games dan ook nog op current gen moeten werken, tja, dan kunnen ze zoiets niet doen.

Op zich kan men dan wel bv. 2 verschillende 'versies' echt maken, current gen met veel sterkere enemies maar minder op scherm, next gen met iets zwakkere en veel meer op scherm. Current gen met simpele maar snel uit te voeren (op CPU) AI, next gen met veel geavanceerdere AI, etc., etc.

Maar dat is lastig en als je dan al ziet dat veel 3rd party games soms niet echt veel moeite steken in verschillende platforms of the midgen upgrades, etc., dan zullen er veel dat dus niet doen en dus kiezen voor de 'works everywhere' optie...
Maar de 3rd parties hoeven zich helemaal niet meer met de vorige generaties bezig te houden. Als ze dat wel doen is dat een eigen keuze, ws vanwege de install base. (Zouden ze dus ook doen zonder het besluit van ms)

MS heeft alleen aangegeven dat hun studios zich eraan houden, gezien de budgetten die ms heeft zie ik die 2 versies wel komen. hebben ze met Forza Horizon 2 aan het begin vd vorige gen ook gedaan als ik met niet vergis.
Tevens hebben ze het niet voor niks steeds over het makkelijk schalen.

• drakiesoft
De beste third party versies komen sowieso op de series x gezien het krachtsverschil. Maar ik verwacht niet direct spectaculaire nex gen zaken. Dat zal op den duur wel komen.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Aenea schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:47:
[...]

Ja dat denk ik ook. Ik denk dan ook dat bijna geen een developer hun games nog crossgen uit zullen gaan brengen. En als ze dat wel doen, dan meerdere versies of anders werkt het net zo slecht op de PS5 als de XSX. Het aantal 1st party exclusives in de beginperiode zal daarentegen te verwaarlozen zijn en ik denk dat je niet merkt wat je mist, omdat zoals hierboven aangegeven een GoW met mooiere graphics en een vloeiendere ervaring een mooie next-gen titel op zou leveren. Zeg maar, misschien dat een enkele launchgame teruggehouden wordt door crossgen, maar we zullen het niet merken omdat het al een vooruitgang is

• drakiesoft
Aenea schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Jawel, maar mag aannemen dat xCloud ook bv. gewoon op de XSX een optie zal zijn dus waarom niet op een Lockhart handheld?
Juist op een lockhart handheld. Dat heb ik al als suggestie aangegeven een paar post eerder. Ik snap je opmerking niet.

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Een xbox handheld zoals die Xbox Series Y die onlangs voorbij kwam hier :o
Insta-buy - al wordt het dan wel duur grapje met 3 consoles deze holiday..

[ Voor 5% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 01-06-2020 14:54 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• drakiesoft
Direct ML voor upscalen assets zal een van de next gen features zijn die je niet direct zien in games, maar absoluut relevant is.

Het bied o.a. de volgende voordelen
- minder data nodig om te streamen vanaf SSD voor hetzelfde effect en kwaliteit.
- grootte van games zal kleiner zijn, waardoor minder downloaden en meer games passen op SSD.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
drakiesoft schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:07:
De beste third party versies komen sowieso op de series x gezien het krachtsverschil. Maar ik verwacht niet direct spectaculaire nex gen zaken. Dat zal op den duur wel komen.
edit:

Ho laat maar, XB topic.

[ Voor 15% gewijzigd door poor Leno op 01-06-2020 19:30 ]

• drakiesoft
Grappige analyse van halo Infinite box art

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKhtlLkKjsjycZcRlCJ1JPwqIBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqPSxr6wyIk1qRsrBnSY2DNV.jpg?f=fotoalbum_large

Wel interessante opmerking over laadtijden tussen de verschillende halo elementen. Kan dus zijn dat current gen laadtijd verhult in een vlucht, terwijl de series x instant is en bv zo'n vlucht kan skippen. Zo is de game toch op current en next gen te spelen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

drakiesoft schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:37:
Grappige analyse van halo Infinite box art

[Afbeelding]

Wel interessante opmerking over laadtijden tussen de verschillende halo elementen. Kan dus zijn dat current gen laadtijd verhult in een vlucht, terwijl de series x instant is en bv zo'n vlucht kan skippen. Zo is de game toch op current en next gen te spelen.
Gaat het tijdreizen dan eindelijk zijn intrede maken ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Lockhart blijft een mysterie maar wel 1 met bewijs dat het echt bestaat.

[Twitter: https://twitter.com/XB1_HexDecimal/status/1267259694642593794?s=20]

Wellicht wordt de XSX gewoonde premium console and de lockhart de basis console.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2020 20:42 ]

• drakiesoft
justifire schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Gaat het tijdreizen dan eindelijk zijn intrede maken ?
Eerder tijd skippen 🤣

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:41:
Lockhart blijft een mysterie maar wel 1 met bewijs dat het echt bestaat.

[Twitter]

Wellicht wordt de XSX gewoonde premium console and de lockhart de basis console.
Ik zou het ook wel een move vinden als de XSX de basis console is voor de meute en dan echt een dure premium console (game pc prijzen). Beetje zoals de elite controller. Gaat niet gebeuren tho

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Steven030 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:42:
[...]

Ik zou het ook wel een move vinden als de XSX de basis console is voor de meute en dan echt een dure premium console (game pc prijzen). Beetje zoals de elite controller. Gaat niet gebeuren tho
Ik denk dat ze momenteel al eruit persen wat er de persen valt van de hardware in termen van verbruik/hitte/geluid/grafische kracht, dat hebben ze allemaal heel mooi gebalanceerd in de huidige specs list met de cijfertjes over cpu clock speeds en SSD speeds etc dus nee gaat niet gebeuren.

Misschien binnen 3 jaar als het productieprocess weer wat kleiner kan zoals bij de ps4 Pro en One X en ze er een paar TFLOPS bij plakken maar game pc prijzen ga je bij een console nooit hitten, Xbox heeft dat al duidelijk gemaakt in hun hints naar de prijs over de Series X, het draait allemaal over value vs money en een ''competitive price point''

Ja je hebt de enkele fanatiekelingen die zo 800 op tafel zouden gooien voor een console maar 90% zou dat nog steeds niet doen, en console bouwers weten ook dat die prijs voor de massa niet boeiend is en het enige wat je wil doen is zoveel mogelijk consoles en games aan de man brengen.

• Wom

Wom

Blinx op de OG Xbox was zijn tijd al ver vooruit begrijp ik :+

Verwijderd

Microsoft en XBox tonen ook hun solidariteit en annuleren alle events/regular programming.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2020 00:31 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:43:
Microsoft en XBox tonen ook hun solidariteit en annuleren alle events/regular programming.
[Twitter]
Welke events stonden er dan gepland ?
Staat geen woord over events of regular programming in deze tweet.
Annuleren kan ik ook nergens terugvinden, heb je de juiste tweet wel gepost ?

[ Voor 19% gewijzigd door justifire op 02-06-2020 07:49 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Om mogelijke problemen alvast voor te zijn herhaal ik hier wat ik in het PS5 topic ook schreef:

Modbreak:De politieke discussie mag een paar deuren verderop gehouden worden, en over de keuze van Sony Microsoft gaan we het toch niet eens worden, dus die discussie laten we vanaf nu ook gewoon achterwege.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik had de waarschuwing nog groter kunnen maken, maar ik dacht dat ie zo ook wel duidelijk was :X

[ Voor 103% gewijzigd door BM op 02-06-2020 08:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als er iets kinderachtig is, dan is het wel op de man spelen. Daarnaast loop je hier volgens mij lang genoeg rond om te weten dat commentaar/vragen/feedback/kritiek op moderatie in Feedback op moderatie binnen Spielerij thuishoort.

[ Voor 77% gewijzigd door Bart ® op 02-06-2020 09:52 ]

• Aenea
drakiesoft schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:09:
[...]

Juist op een lockhart handheld. Dat heb ik al als suggestie aangegeven een paar post eerder. Ik snap je opmerking niet.
Omdat je eerder op mij reageerde dat je voor xcloud niet de lockhart specs nodig hebt, en daar reageerde ik dus weer op dat ook op een lockhart handheld beide ook prima kan, hoeft niet of/of...

Of heb ik je verkeerd begrepen?

• drakiesoft
Aenea schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Omdat je eerder op mij reageerde dat je voor xcloud niet de lockhart specs nodig hebt, en daar reageerde ik dus weer op dat ook op een lockhart handheld beide ook prima kan, hoeft niet of/of...

Of heb ik je verkeerd begrepen?
Ha ok. Als je de gelekte lockhart specs bekijkt, dan kan dat nooit in een handheld format.
Dus ik suggereerde dat een xcloud handheld mogelijk android gebaseerd is.
Persoonlijk lijkt me de surface duo wel wat, mits xcloud er soepel op werkt.
Maar goed, dat ding is uitgesteld en zal vast een vermogen gaan kosten...
Aan de handere kant zou een dedicated handheld met sticks/triggers etc een betere optie zijn vwb ergonomie. Misschien een switch met xcloud app? Nah, Nintendo zou dat nooit doen vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jhy_OEGsb5D7DJPjI6j1SZJW39w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9dmmRn5MDUI27hP3pVqAgpC.jpg?f=fotoalbum_large

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Geef mij maar een mini Xbox op handheld formaat.
Gamesharing op zelfde account.
Games direct geïnstalleerd op de handheld.
4K display, 60 FPS gameplay.
Zit deze meneer straks heerlijk buiten te gamen :)

• I ColoSsuZz I
drakiesoft schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:30:
[...]

Ha ok. Als je de gelekte lockhart specs bekijkt, dan kan dat nooit in een handheld format.
Dus ik suggereerde dat een xcloud handheld mogelijk android gebaseerd is.
Persoonlijk lijkt me de surface duo wel wat, mits xcloud er soepel op werkt.
Maar goed, dat ding is uitgesteld en zal vast een vermogen gaan kosten...
Aan de handere kant zou een dedicated handheld met sticks/triggers etc een betere optie zijn vwb ergonomie. Misschien een switch met xcloud app? Nah, Nintendo zou dat nooit doen vermoed ik.

[Afbeelding]
Dit lijkt meer op die Surface Neo die voor onbepaalde tijd uitgesteld is.De Duo is voor zover ik weet niet uitgesteld ;)

• drakiesoft
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Dit lijkt meer op die Surface Neo die voor onbepaalde tijd uitgesteld is.De Duo is voor zover ik weet niet uitgesteld ;)
Duo..Neo, ik haal die dingen altijd door elkaar. Maar dit keer goed :-)
Het is de Duo, android gebaseerde 2 scherm apparaat.
De Neo is de twee scherm windows gebaseerd device.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFrdfkxl1rsHSKWxjyd0NCJT6SU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hvq2T4aJ4b3rLam1edVBj4Ud.jpg?f=user_large

Edit: las je antwoord niet goed. Ik wist niet dat duo niet uitgesteld was.

[ Voor 5% gewijzigd door drakiesoft op 02-06-2020 10:48 ]

• I ColoSsuZz I
drakiesoft schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Duo..Neo, ik haal die dingen altijd door elkaar. Maar dit keer goed :-)
Het is de Duo, android gebaseerde 2 scherm apparaat.
De Neo is de twee scherm windows gebaseerd device.

[Afbeelding]

Edit: las je antwoord niet goed. Ik wist niet dat duo niet uitgesteld was.
Oh ja je hebt gelijk, hij oogte in het 1ste plaatje stuk groter. Vandaar dacht ik aan de Neo :+
Jammer dat die Neo is uitgesteld :(

• Finraziel
justifire schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:36:
Geef mij maar een mini Xbox op handheld formaat.
Gamesharing op zelfde account.
Games direct geïnstalleerd op de handheld.
4K display, 60 FPS gameplay.
Zit deze meneer straks heerlijk buiten te gamen :)
4k60 op een handheld kun je echt vergeten, dat lukt niet. De hoeveelheid power die je in een handheld kunt stoppen is véél minder dan een console vanwege stroomverbruik (zowel omdat je langer dan 10 minuten met de accu wil doen en omdat je die hitte ook weer af moet kunnen voeren).

Als Microsoft met een handheld zou komen dan moet je ook echt niet verwachten dat die xsx games zou kunnen gaan draaien, ook niet met alleen wat teruggeschaalde graphics. Zelfs Xbox one games lijkt me erg lastig te worden. En dan heb je dus hetzelfde probleem als Sony met de vita had... Je moet games specifiek voor dat ding maken en 3rd parties ook zover krijgen. Ik zie dit dus niet zo snel gebeuren.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Finraziel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:09:
[...]

4k60 op een handheld kun je echt vergeten, dat lukt niet. De hoeveelheid power die je in een handheld kunt stoppen is véél minder dan een console vanwege stroomverbruik (zowel omdat je langer dan 10 minuten met de accu wil doen en omdat je die hitte ook weer af moet kunnen voeren).

Als Microsoft met een handheld zou komen dan moet je ook echt niet verwachten dat die xsx games zou kunnen gaan draaien, ook niet met alleen wat teruggeschaalde graphics. Zelfs Xbox one games lijkt me erg lastig te worden. En dan heb je dus hetzelfde probleem als Sony met de vita had... Je moet games specifiek voor dat ding maken en 3rd parties ook zover krijgen. Ik zie dit dus niet zo snel gebeuren.
Hmmm, heb jij weer gelijk in :|
Nou ja, dan maar een hele dikke Series X en een tv onder de overkapping :7

• Paprika
Finraziel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:09:
[...]
Zelfs Xbox one games lijkt me erg lastig te worden.
Dat moet wel kunnen. De chip in de Nintendo Switch is op 20nm gebakken.

Afbeeldingslocatie: https://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/2020/04/TSMC.jpg

Van N16 naar N7 laat je een chipbakken met 40% meer performance of 65% lager verbruik. Van N7 naar N5 kun je nog eens +15% performance of -30% verbruik behalen. Ik kon niet 123 een compleet overzicht vinden, maar stel N20 naar N16 was goed voor zo'n 10% meer performance of -20% verbruik. Die oude chip van de Switch nu zo ontwerpen dat die op 5nm kan worden gebakken geeft je een chip die ±1.8x zo snel is als die van de Switch. Uiteraard zijn we inmiddels ook wel weer wat slimmer en zul je er wel meer performance uit kunnen halen door ook een reeks architectuurverbeteringen door te voeren. De GPU die op de chip zit is een Maxwell gebaseerde chip (dat is dus tech uit 2014). Daar zit nog Pascal en Turing tussen en daar gaat rond diezelfde tijd ook nog eens Ampere bijkomen.

Een handheld met de kracht van een vanilla Xbox One (2013?) moet eind dit jaar wel kunnen. De prijs zou echter wel even slikken zijn gezien alle nieuwe tech :+.

Docked dan wel... 8)7

https://www.techpowerup.c...ly-working-on-a-5-nm-chip extra "olie" op 't vuur?

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 02-06-2020 16:17 ]

Verwijderd

Nog wat interessant antwoorden van de Scorn developer.

https://gamingbolt.com/60...d-xbox-series-x-scorn-dev
“If developers decide to build the games only for the new hardware then it will have certain advantages compared to being cross-gen,” Peklar said to GamingBolt. “Scaling can go quite far, but not indefinitely, before it starts performing poorly on the lowest hardware and limiting what can be done on the highest hardware.”

According to Peklar though next-gen games running at 60 frames per second is, of course, the ideal solution, it is unlikely that that will become an industry standard.

“On the other hand, your shiny new graphics will once again probably come at a cost of frame rate,” he said. “It depends on what you prefer. If cross-gen games go for 60 FPS on next-gen, I would find that favorable. If they just opt for more graphical fidelity and 30 FPS, then you would get better results, if the game was built from ground up for the new hardware. Ideally you would want a 60 FPS game build for next-gen, but that seems like the least likely option.”
Hij verwacht dus niet echt dat we next gen graphics @60fps krijgen en beaamd ook wat ik al eerder aanhaalde over crossgen titels.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2020 02:41 ]

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 16:42
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 02:38:
Nog wat interessant antwoorden van de Scorn developer.

https://gamingbolt.com/60...d-xbox-series-x-scorn-dev

[...]

Hij verwacht dus niet echt dat we next gen graphics @60fps krijgen en beaamd ook wat ik al eerder aanhaalde over crossgen titels.
Ik volg deze discussie nu al een tijdje (met enige tegenzin) en nu die weer wordt aangehaald kan ik het niet laten om te benoemen waardoor er in mijn ogen langs elkaar heen wordt gepraat. Iemand zei het hier eerder ook al, maar er zijn meer factoren die een game "goed" kunnen maken. Dat is bijvoorbeeld tijd, want ik kan me voorstellen dat sommige devs nog geen duidelijkheid hadden over de next gen consoles bij aanvang van de ontwikkeling. Een belangrijkere factor lijkt me geld. Je hebt meer budget als de game naar verwachting meer opbrengt. Voor een groter budget heb je ook een grotere afzetmarkt nodig. Zo'n nieuwe console wordt dit jaar maar door een fractie van de uiteindelijke gamers gekocht, waarbij je met cross gen miljoenen potentiële kopers meer hebt.

Maar goed, dit is vanuit het oogpunt van ontwikkelaars als bedrijf. Jij belicht echter de kant van gamers, wat ik me natuurlijk ook goed voor kan stellen. Ik weet niet of het realistisch is om bij release van de XSX meteen de high fidelity te verwachten met alle diepgang van de AAA titels die we kennen. Technisch gezien kan het, gamers willen het, maar vanuit bedrijfsvoering is het gewoonweg minder makkelijk om die next gen AAA game bij release van de XSX exclusief te leveren. Zo'n ontwikkelaar (niet het bedrijf, maar de medewerker) die je quote kijkt niet naar die "randzaken", maar alleen naar het technische aspect. Als je alleen daarnaar kijkt, heb je vast gelijk en zullen next gen exclusives technisch mooier kunnen zijn. Of dat echter ook betekent dat ze kwalitatief beter zijn vraag ik mij sterk af. Een grote open wereld kost bijvoorbeeld ook tijd en geld. Je moet als ontwikkelaar dus keuzes gaan maken als je een game bij release wil leveren.

Het is vooral de vraag wat je als gamer wil zien. De definitie van een goede game is voor iedereen anders en het heeft denk ik ook met verwachtingen te maken. Voor mij is het bijvoorbeeld makkelijk, want ik speel nu nog op de originele Xbox One en heb de Xbox One X overgeslagen. Ik profiteer in mijn ogen al voldoende van de XSX in het begin om mezelf de aankoop te verantwoorden. Betere laadtijden, een meer vloeiende game-ervaring en betere performance. Misschien is dat niet wat jij van next gen verwacht of hoopt, maar als ik je zo inschat volgen die titels denk ik ook pas later. Releasetitels zijn grosso modo simpelweg niet de grootste bron van inspiratie.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dioscuri schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:52:
[...]

Ik volg deze discussie nu al een tijdje (met enige tegenzin) en nu die weer wordt aangehaald kan ik het niet laten om te benoemen waardoor er in mijn ogen langs elkaar heen wordt gepraat. Iemand zei het hier eerder ook al, maar er zijn meer factoren die een game "goed" kunnen maken. Dat is bijvoorbeeld tijd, want ik kan me voorstellen dat sommige devs nog geen duidelijkheid hadden over de next gen consoles bij aanvang van de ontwikkeling. Een belangrijkere factor lijkt me geld. Je hebt meer budget als de game naar verwachting meer opbrengt. Voor een groter budget heb je ook een grotere afzetmarkt nodig. Zo'n nieuwe console wordt dit jaar maar door een fractie van de uiteindelijke gamers gekocht, waarbij je met cross gen miljoenen potentiële kopers meer hebt.

Maar goed, dit is vanuit het oogpunt van ontwikkelaars als bedrijf. Jij belicht echter de kant van gamers, wat ik me natuurlijk ook goed voor kan stellen. Ik weet niet of het realistisch is om bij release van de XSX meteen de high fidelity te verwachten met alle diepgang van de AAA titels die we kennen. Technisch gezien kan het, gamers willen het, maar vanuit bedrijfsvoering is het gewoonweg minder makkelijk om die next gen AAA game bij release van de XSX exclusief te leveren. Zo'n ontwikkelaar (niet het bedrijf, maar de medewerker) die je quote kijkt niet naar die "randzaken", maar alleen naar het technische aspect. Als je alleen daarnaar kijkt, heb je vast gelijk en zullen next gen exclusives technisch mooier kunnen zijn. Of dat echter ook betekent dat ze kwalitatief beter zijn vraag ik mij sterk af. Een grote open wereld kost bijvoorbeeld ook tijd en geld. Je moet als ontwikkelaar dus keuzes gaan maken als je een game bij release wil leveren.

Het is vooral de vraag wat je als gamer wil zien. De definitie van een goede game is voor iedereen anders en het heeft denk ik ook met verwachtingen te maken. Voor mij is het bijvoorbeeld makkelijk, want ik speel nu nog op de originele Xbox One en heb de Xbox One X overgeslagen. Ik profiteer in mijn ogen al voldoende van de XSX in het begin om mezelf de aankoop te verantwoorden. Betere laadtijden, een meer vloeiende game-ervaring en betere performance. Misschien is dat niet wat jij van next gen verwacht of hoopt, maar als ik je zo inschat volgen die titels denk ik ook pas later. Releasetitels zijn grosso modo simpelweg niet de grootste bron van inspiratie.
Hear hear! :) Vond dat het niet alleen met een duimpje af kon :P

• drakiesoft
Daar is dan de Xbox Series Sega 🤣🤣🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImhmQ-5mrGQGBQMgAUTbpG3sigk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gtKaEEZnSlkJd6O2jlrVhpo.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Dioscuri schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:52:

want ik kan me voorstellen dat sommige devs nog geen duidelijkheid hadden over de next gen consoles bij aanvang van de ontwikkeling
.
Ja blijkbaar heeft de scorn Dev nog niet een zo lang een XsX dev kit , dat vind ik ook wel weer bijzonder.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

https://www.samsung.com/us/shop/access/tv/

Hmm, ik zie daar Gamepass op staan. Zou het zijn dat dadelijk Samsung tv's worden uitgerust met gamepass / klaar voor Xcloud? Een soort Stadia, maar dan wel value for money? :P

• I ColoSsuZz I
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:13:

Hmm, ik zie daar Gamepass op staan. Zou het zijn dat dadelijk Samsung tv's worden uitgerust met gamepass / klaar voor Xcloud? Een soort Stadia, maar dan wel value for money? :P
Dat zou wel een slimme zet zijn! Blijf mij ook verbazen hoe ze strooien met Gamepass codes/abonnements :+ en blijkbaar toch winst boeken.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

I ColoSsuZz I schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:17:
[...]

Dat zou wel een slimme zet zijn! Blijf mij ook verbazen hoe ze strooien met Gamepass codes/abonnements :+ en blijkbaar toch winst boeken.
Ik las (heb geen cijfers) dat games juist meer verkopen als ze in gamepass zitten... Gewoon vanwege de bekendheid van het spel.

Heb wel eens 2 gelijksoortige games vergeleken op basis van het aantal mensen die op Trueachievements het spel hebben gespeeld. De ene zat in gamepass en kende ruim 18.000 players. De andere zat niet in gamepass en kende slechts 600 players.

Kan me best voorstellen dat ze dit wellicht in de juni event willen delen.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-06-2020 14:23 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Ik las (heb geen cijfers) dat games juist meer verkopen als ze in gamepass zitten... Gewoon vanwege de bekendheid van het spel.

Heb wel eens 2 gelijksoortige games vergeleken op basis van het aantal mensen die op Trueachievements het spel hebben gespeeld. De ene zat in gamepass en kende ruim 18.000 players. De andere zat niet in gamepass en kende slechts 600 players.

Kan me best voorstellen dat ze dit wellicht in de juni event willen delen.
Spelers is in dit geval nog niet gelijk aan verkopen. Devs zullen vast een x-bedrag per install krijgen van MS (neem ik maar ff aan), maar het zal vast niet de volle mep zijn die ze anders krijgen.

Daarentegen, het zal wel uit kunnen, want volgens mij zijn (indie)-devs best wel heel enthousiast over Gamepass.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

BM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:24:
[...]

Spelers is in dit geval nog niet gelijk aan verkopen. Devs zullen vast een x-bedrag per install krijgen van MS (neem ik maar ff aan), maar het zal vast niet de volle mep zijn die ze anders krijgen.

Daarentegen, het zal wel uit kunnen, want volgens mij zijn (indie)-devs best wel heel enthousiast over Gamepass.
Spelers staan zeker niet gelijk aan verkopen. :) Echter hoe bekender een game is, met andere woorden, hoe meer jij je vrienden ziet die wellicht wel gamepass hebben en het spel spelen, hoe eerder je geneigd bent om toch even de game te bekijken en als het je aanstaat, te kopen, dan wel om het via gamepass. Als het spel niet eens op je netvlies komt, dan zul je het ook nooit kopen.

Oud artikeltje.
https://www.gamesindustry...-leads-to-more-game-sales

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-06-2020 14:30 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het ultieme voorbeeld van een game die een enorme boost krijgt vanuit een abonnementsdienst is toch wel Rocket League. Zo'n grote boost dat de ontwikkelaar bijna kopje onder ging omdat ze niet op zo'n enorme userbase en de bijhorende rekening om multiplayer draaiende te houden hadden gerekend.

In de woorden van Corey Davis, design director - Psyonix:
"We had all this publicity on Reddit and Twitch, but PS Plus broke down those barriers. It allowed us to stay a premium game and have the reach of a free-to-play game."

Lockhart is stiekem gewoon een portable Xbox* met een 55" display :+

*68344 AA batterijen niet inbegrepen.

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 03-06-2020 15:21 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Das goed he 😊

Steam heeft dat ook...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Net even gekeken om te configureren en wat je nu betaald in euro's (vs dollar op de samsung site).

55 inch model + 8 maanden game pass ultimate: 1799,99 of 50$ per maand voor 36 maanden.

Verder was het al bekend dat Samsung zijn tv's met Gamepass/xCloud zou uitrusten. Daar was vorig jaar een of ander event voor geweest waarin Samsung en Microsoft dat hadden aangekondigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GJxlwf6D4p_366r0ZeUEsfa3rE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NFe1vvGaGa711Wrp7jySpc61.png?f=fotoalbum_large

Verder is dit voor mij ook het geval. Ik had nooit bepaalde games gespeeld als ik sommigen in mijn friendslist het niet zag spelen zoals bv Sea of Thieves.
uchiha tijntje schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Spelers staan zeker niet gelijk aan verkopen. :) Echter hoe bekender een game is, met andere woorden, hoe meer jij je vrienden ziet die wellicht wel gamepass hebben en het spel spelen, hoe eerder je geneigd bent om toch even de game te bekijken en als het je aanstaat, te kopen, dan wel om het via gamepass. Als het spel niet eens op je netvlies komt, dan zul je het ook nooit kopen.

Oud artikeltje.
https://www.gamesindustry...-leads-to-more-game-sales

XBL: MRE Inc

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
MRE-Inc schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Net even gekeken om te configureren en wat je nu betaald in euro's (vs dollar op de samsung site).

55 inch model + 8 maanden game pass ultimate: 1799,99 of 50$ per maand voor 36 maanden.

Verder was het al bekend dat Samsung zijn tv's met Gamepass/xCloud zou uitrusten. Daar was vorig jaar een of ander event voor geweest waarin Samsung en Microsoft dat hadden aangekondigd.

[Afbeelding]

Verder is dit voor mij ook het geval. Ik had nooit bepaalde games gespeeld als ik sommigen in mijn friendslist het niet zag spelen zoals bv Sea of Thieves.

[...]
Dit soort dingen ziet er leuk uit, maar wat ik me altijd afvraag: hoe lang blijven ze dat ondersteunen? Want zo'n functionaliteit valt of staat bij het ondersteunen van de toepassing. Samsung geeft prima updates voor de eerste 2 jaar, maar daarna valt het vaak helemaal dood. En dat maakt het toch wel een dure gok.

Hier nog een video van ACG die praat over zijn gedachten over de verschillen in marketing, de 1 jaar cross-gen en meer. Ik denk dat ie wel gelijk kan hebben. Als MS het eerste jaar niet veel exclusives gaat uitbrengen (wat ik nog wel zie gebeuren), dan kan cross-gen prima. Ik denk dat als we meer dan 3 grote exclusives krijgen (dus naast Halo en Hellblade nog 1) dat het al veel is. Zoveel zit er nog niet in de pijplijn, veel studio's zijn nog in de beginfase.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 03-06-2020 17:19 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Wom

Wom

Maar dan hebben we het enkel over eigen studio's. Kan haast niet anders of Microsoft heeft ook een aantal exclusives gekocht bij third party, zoals bij de Xbox One? Ryse, Sunset Overdrive, Recore, etc. kwamen ook uit rond de release. Wat we nu van third party, exclusief voor Xbox, gezien hebben is niet alles op dat gebied, verwacht ik eigenlijk.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wom schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:55:
Maar dan hebben we het enkel over eigen studio's. Kan haast niet anders of Microsoft heeft ook een aantal exclusives gekocht bij third party, zoals bij de Xbox One? Ryse, Sunset Overdrive, Recore, etc. kwamen ook uit rond de release. Wat we nu van third party, exclusief voor Xbox, gezien hebben is niet alles op dat gebied, verwacht ik eigenlijk.
Volgens mij is ome Phill zwaar tegen op timed exclusives, weet dus niet of ze deze generatie nog een gevalletje Titanfall uit de hoge hoed toveren.
Wat een innovatie heeft die game trouwens gebracht, welke shooter heeft er momenteel geen vertical gunplay en wallrunning ?

• Wom

Wom

Mogelijk lek van de nieuwe store en daarmee ook deels vam de nieuwe design strategy van Microsoft: https://www.windowscentra...__twitter_impression=true

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfcfBpt2rw9RQwP6ZVIw6JvzhgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olx4cytqxNWzWhsNusXsYWJ1.jpg?f=fotoalbum_large

Zou gaan om de app ontwikkeld voor de Xbox maar draaiende nu op Windows. Ziet er wel ok uit. Beter dan wat het nu is.

[ Voor 7% gewijzigd door Wom op 04-06-2020 00:10 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Wom schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:22:
Mogelijk lek van de nieuwe store en daarmee ook deels vam de nieuwe design strategy van Microsoft: https://www.windowscentra...__twitter_impression=true

[Afbeelding]

Zou gaan om de app ontwikkeld voor de Xbox maar draaiende nu op Windows. Ziet er wel ok uit. Beter dan wat het nu is.
Dat ziet er strak uit. Mag van mij zo over worden gezet

Cogitationis poenam nemo patitur

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Volgens mij is ome Phill zwaar tegen op timed exclusives, weet dus niet of ze deze generatie nog een gevalletje Titanfall uit de hoge hoed toveren.
Wat een innovatie heeft die game trouwens gebracht, welke shooter heeft er momenteel geen vertical gunplay en wallrunning ?
TF1 was echt een geweldige game. Beste MP fps game deze generatie voor mij. :)

Edit: @justifire maar Titanfall 1 was toch nooit een timed exclusive btw? Is naar mijn weten enkel naar PC en Xbox gekomen? Alleen haalt die het lijstje van exclusives nooit, als mensen weer los gaan :P

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2020 10:16 ]

• drakiesoft
Hmm, een nieuwe halo ip?

• Wom

Wom

Na het succes van Minecraft Dungeons krijg je nu Halo Dungeons :+

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Wom schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:09:
Na het succes van Minecraft Dungeons krijg je nu Halo Dungeons :+
Zeer welkom!

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• drakiesoft
Denon heeft een nieuwe series x geschikte receiver. Upgraden of nog niet doen?

• drakiesoft
Mods support in de pc Xbox store. Misschien straks ook wel mods support op de Xbox.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
drakiesoft schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:04:
Denon heeft een nieuwe series x geschikte receiver. Upgraden of nog niet doen?
Ik zou nog heel even de kat uit de boom kijken.

Volgens de spec sheet hebben die receivers maar één HDMI poort die 8K ondersteunt en de rest doet schijnbaar wel 4K@120Hz maar weer niet met 12bit 4:4:4 vanwege de 40Gbs cap op de uitgaande poorten. Nog een beetje onduidelijk hoe het precies zit. Niet direct een dealbreaker nu maar met een receiver doe je vaak langer dan met een TV (in mijn ervaring).

Er is nog genoeg tijd voor dat de XSX verkrijgbaar is dus ik zou nog heel even wachten tot mensen deze receivers in handen hebben.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Normaliter gaat een nieuwe release van Halo altijd gepaard met een beta periode. Hoe schatten jullie de kans in dat die er nu ook gaat komen? Aan de ene kant snap ik als ze het doen want het geeft waardevolle informatie, aan de andere kant snap ik dat ze willen wachten totdat mensen het op de nieuwe series X kunnen spelen.

• Wom

Wom

uchiha tijntje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:02:
Normaliter gaat een nieuwe release van Halo altijd gepaard met een beta periode. Hoe schatten jullie de kans in dat die er nu ook gaat komen? Aan de ene kant snap ik als ze het doen want het geeft waardevolle informatie, aan de andere kant snap ik dat ze willen wachten totdat mensen het op de nieuwe series X kunnen spelen.
Was al gecommuniceerd dat er een beta aankomt voor Halo: Infinite. :)

Wom in "[XBOX/PC] Halo Infinite"

• drakiesoft
Custom design...grote reclame zuil voor thuis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAK9nXsV1-vkvoaDqeafI3b8dL0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4CzYodJtvxM2NWOfvUUgXGuO.jpg?f=user_large

• drakiesoft
Interessant wat Blue zegt. Het lijkt erop dat er geen gewone SSD gebruikt wordt maar soort van SSD geheugen rechtstreeks te adresseren als gewoon geheugen. Is wel in lijn met wat Phil zei over over 100 GB instant geheugen. En het komt ook naar pc dus, tenminste als ik de Intel slides bekijk. Geen idee wat hiervan de impact is op games. Dit kan ook verklaren waarom er geen gewone SSD achter in de series x ingeplugd kunnen worden. Iemand een idee hoe dit zit?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Kalder schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:04:
[...]

Pot met zout al klaar staan? Ik dacht gehoord te hebben dat het RDNA2 is met een aantal features van RDNA3.
Weet niet meer waar ik het hoorde, daarom mag je je potje zout er volledig overheen gooien.
Ik weet wel dat Mark Cerny het had over extra custom features, maar of die van RDNA3 komen? Misschien, probably not, maar het zou wel leuk zijn.
Hadden ze niet een doorontwikkelde legering met vloeibare kern gebruikt voor de lanes ?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

https://xboxera.com/2020/...ies-x-upgrade-for-madden/

Zo hoort het. Ms heeft een mooie werkwijze neergezet waar je als groot bedrijf maar lastig van af kan wijken.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

justifire schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:25:
[...]

Hadden ze niet een doorontwikkelde legering met vloeibare kern gebruikt voor de lanes ?
Ach zolang we maar een koelkast krijgen waar we schijfjes in kunnen steken en een hdmi kabel op aan kunnen sluiten is het wat mij betreft ook al goed hoor.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• drakiesoft
BREAKING
Xbox series X mini 🤣🤣🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DL74zFatFXoDpfTLNIRy3Xc_knA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwvdgG2d9stHNW5hA18EKcYE.jpg?f=fotoalbum_large

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

drakiesoft schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:01:
Interessant wat Blue zegt. Het lijkt erop dat er geen gewone SSD gebruikt wordt maar soort van SSD geheugen rechtstreeks te adresseren als gewoon geheugen. Is wel in lijn met wat Phil zei over over 100 GB instant geheugen. En het komt ook naar pc dus, tenminste als ik de Intel slides bekijk. Geen idee wat hiervan de impact is op games. Dit kan ook verklaren waarom er geen gewone SSD achter in de series x ingeplugd kunnen worden. Iemand een idee hoe dit zit?

[Twitter]
Lomp gezien, niet meer dan logisch, dat is 1 van de ontwikkelingen van PVM.

Even plaatje voor simpele uitleg, wordt al gebruikt in VM servers.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1877/29549228567_c4c758540a_z.jpg
Was al bekend dat er NVMe's in zouden zitten, dus daarmee kan je ook PMEM's maken.

De SSD achter in de SeriesX zal gok ook gewoon een NVME zijn, de formfactor zal gekozen zijn omdat normaal die dingen best klein zijn met een ~3cm connector, nu gewoon 'toegankerlijker' om te installeren dan een NVME.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
Weinig next gen nieuws de laatst tijd hè? Irritant ;)

Ik zou erg graag willen weten hoe het één en ander in de praktijk uit gaat pakken. Vooral naar die nieuwe HDR functie op games die van zichzelf geen HDR implementatie hebben en ook dat bepaalde games een hogere framerate en/of hogere resultatie kunnen/zullen krijgen op de XSX.

Ik moet bijvoorbeeld nog steeds MGS5 The Phantom Pain spelen en ik heb me daarbij altijd gestoord aan het feit dat de PS4 versie een 4k update heeft gekregen, maar de XBO versie niet. En sowieso bevat de game geen HDR.

Het is natuurlijk speculeren, maar zou die HDR techniek inhouden dat de MGS5 op de XSX HDR graphics krijgt? En wellicht ook 4k? Al lijkt het erop dat het laatste niet 'automatisch' zal gaan, maar dat men daarvoor actief aan de slag moet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Modbreak:En weer schoongeveegd: Bij een slechte reactie > denk aan jullie trainingsvideo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tihKxJ7t8CdG6o7JQO5ixUneZSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9a04xmITkm1qruO1ixKhuGWh.png?f=user_large

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2020 00:47 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:25:
https://xboxera.com/2020/...ies-x-upgrade-for-madden/

Zo hoort het. Ms heeft een mooie werkwijze neergezet waar je als groot bedrijf maar lastig van af kan wijken.
Smart Delivery geldt dan niet meer voor mensen die na september 2021 een xbox series x kopen in het geval van EA?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Kenny_026 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:40:
[...]

Smart Delivery geldt dan niet meer voor mensen die na september 2021 een xbox series x kopen in het geval van EA?
Volgens mij geldt dat voor mensen die na September 2021 nog Madden kopen.
Wat logisch is, koop dan gewoon meteen de Series X versie.

• Finraziel
justifire schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:46:
[...]

Zo logisch is het niet als de rest van de industrie gewoon geen verschil meer aanbrengt tussen de xbo en xsx versies. Is wel nog even afwachten hoe breed dat omarmd wordt natuurlijk... Maar het is wel typisch EA om er zelfs na terug krabbelen niet helemaal aan mee te doen. EA in het algemeen is niet meer zo erg als ze geweest zijn, maar ik heb het idee dat vooral hun sport divisie dat wel nog is (bij die games komen ze schijnbaar overal mee weg).

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:46:
[...]

Nou het is anders, stel dat ik in december 2021 een xbox series x aan mn zoontje geef die op de “oude xbox” fifa en madden speelt, moet hij deze dan opnieuw kopen op de series x in 21-22? Dan draait EA de service van Microsoft de nek om...

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Kenny_026 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:31:
[...]

Nou het is anders, stel dat ik in december 2021 een xbox series x aan mn zoontje geef die op de “oude xbox” fifa en madden speelt, moet hij deze dan opnieuw kopen op de series x in 21-22? Dan draait EA de service van Microsoft de nek om...
Jij wil garantie tot in de hemel, zo werkt dat nou eenmaal niet.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Jij wil garantie tot in de hemel, zo werkt dat nou eenmaal niet.
Ik wil helemaal niks. Ik vind het jammer dat EA niet mee gaat in Smart Delivery.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Kenny_026 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Ik wil helemaal niks. Ik vind het jammer dat EA niet mee gaat in Smart Delivery.
Dat gaan ze toch ook ?
Tijdelijk.

Net als met Ori een poosje terug.
Had je Ori, kreeg je gratis een upgrade naar de Definitive Edition.
Had je Ori niet, moest je de definitive edition kopen.
Kwestie van aankoopdatum controleren, verifiëren en upgraden.
EA zal er voor de consument heus wel een schappelijke overbruggingsperiode aan hangen.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Dat gaan ze toch ook ?
Tijdelijk.

Net als met Ori een poosje terug.
Had je Ori, kreeg je gratis een upgrade naar de Definitive Edition.
Had je Ori niet, moest je de definitive edition kopen.
Kwestie van aankoopdatum controleren, verifiëren en upgraden.
EA zal er voor de consument heus wel een schappelijke overbruggingsperiode aan hangen.
Dit is iets waar je wereldwijd met gamers een vuist tegen zou moeten maken. Als je software koopt zou je in bezit moeten zijn van een licentie gekoppeld aan je account.

Als ik Madden of welke game dan ook op de PC koop en een jaar later mijn systeem upgrade dan hoef ik ook geen nieuwe licentie te kopen. Ze hoeven console gamers geen poot uit te draaien op deze manier.
Pagina: 1 ... 14 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden