Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.509 views

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
justifire schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Jij wil garantie tot in de hemel, zo werkt dat nou eenmaal niet.
Die heb je niet nodig, komen we uiteindelijk allemaal :+

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:15

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Kenny_026 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Ik wil helemaal niks. Ik vind het jammer dat EA niet mee gaat in Smart Delivery.
Volgens mij kan je Fifa 2020, of wat voor EA game dan ook, gewoon op de XSX spelen, ook zonder Smart Delivery. De XSX speel gewoon Xbox spellen af. Alleen krijg je misschien niet een XSX versie van Fifa 2020.

Xbox Live: Miesjh NL

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Topic is weer mooi opgeschoond! Laten we het met zijn allen ook zo houden.

Volgens de roadmap van afgelopen mei zou deze maand een event of wat dan ook gehouden worden dat gaat over de hardware en services. Benieuwd of dat gelet op afgelopen weken nog steeds zo in de planning staat.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
uchiha tijntje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:58:
Topic is weer mooi opgeschoond! Laten we het met zijn allen ook zo houden.

Volgens de roadmap van afgelopen mei zou deze maand een event of wat dan ook gehouden worden dat gaat over de hardware en services. Benieuwd of dat gelet op afgelopen weken nog steeds zo in de planning staat.
Ik ook, sterker nog, het zou mij niet verbaasd hebben als gezien de recente pre-order pagina het vanaf de 20/20 van juni misschien wel eens mogelijk zou worden om een pre order te plaatsen en de Series S uit de doeken gedaan zou worden. Maar het is na de 20/20 van mei volkomen stil aan de kant van MS. Ik denk niet dat het ervan gaat komen voordat het rustiger wordt in de VS. En vooralsnog lijkt het niet snel rustiger te worden.
De 20/20 van juli zou gaan over de 1st party games, maar ik zou het wel mooi vinden als ze die 20/20 gewoon overboord gooien en er nu 1 grote show a la e3 van maken waarbij hardware en games gecombineerd worden en de pre-orders open gaan

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Hup niet zeiken, gewoon releasen dat ding !
Morgen, 399 bij de Media Markt.
Punt.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
Zeer interessant reddit stuk over de 100 gb instant persistent memory. Ongeveer hetzelfde verhaal als de blauwe smurf probeert te vertellen. Volgens de schrijver is het onder nda en laat ms hier dus niets over los. Jason Ronald heeft echter ook gezegd dat er many untold secrets zijn over de Series X. We gaan het zien. Blijft interessant stukje tech en terecht de vraag hoe het schaalt naar PC.

Verwijderd

drakiesoft schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:38:
Zeer interessant reddit stuk over de 100 gb instant persistent memory. Ongeveer hetzelfde verhaal als de blauwe smurf probeert te vertellen. Volgens de schrijver is het onder nda en laat ms hier dus niets over los. Jason Ronald heeft echter ook gezegd dat er many untold secrets zijn over de Series X. We gaan het zien. Blijft interessant stukje tech en terecht de vraag hoe het schaalt naar PC.
Lijkt mij eerder iets zoals AMD storeMI, hier komt een nieuwe versie van in q2/2020. Wellicht dat Microsoft daarmee geholpen heeft of naar gekeken heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 08-06-2020 14:39 ]

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
justifire schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:38:
Hup niet zeiken, gewoon releasen dat ding !
Morgen, 399 bij de Media Markt.
Punt.
Denk dat de prijs eerder €599 gaat worden. Uiteraard wel een instant buy voor die prijs, mijn X is wel aan vervanging toe na bijna 3 jaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:24:
[...]

Lijkt mij eerder iets zoals AMD storeMI, hier komt een nieuwe versie van in q2/2020. Wellicht dat Microsoft daarmee geholpen heeft of naar gekeken heeft.
Correctie: storeMI gebruikt HDD en SSD.

De suggestie dat er nog ergens 100gb aan ram like geheugen verstopt is lijkt mij onwaarschijnlijk.

Lijkt mij dus eerder een soort memory mapping voor de NVME SSD.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2020 14:57 ]

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:15
BlazeMuis schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Denk dat de prijs eerder €599 gaat worden. Uiteraard wel een instant buy voor die prijs, mijn X is wel aan vervanging toe na bijna 3 jaar.
Hier ook een insta-buy, zelfs al zou het €699 worden!

Heb nog een originele One van 7 jaar oud nu zonder aanpassing, dus geen ssd eraan/erin. Ik merk, en mijn medespelers ook, dat het hoog tijd wordt. Laadtijden zijn extreem geworden, zo extreem dat mijn medespelers echt duidelijk moeten wachten tot mijn xbox ook eindelijk eens alles heeft geladen. :+

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ah wederom ge-edit nadat je het post.

[ Voor 93% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-06-2020 14:59 ]

• drakiesoft
Ja, indrukwekkend, maar heeft niks te maken met XSX, en is daarmee offtopic

[ Voor 80% gewijzigd door BM op 08-06-2020 15:09 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tweaker_19 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Hier ook een insta-buy, zelfs al zou het €699 worden!

Heb nog een originele One van 7 jaar oud nu zonder aanpassing, dus geen ssd eraan/erin. Ik merk, en mijn medespelers ook, dat het hoog tijd wordt. Laadtijden zijn extreem geworden, zo extreem dat mijn medespelers echt duidelijk moeten wachten tot mijn xbox ook eindelijk eens alles heeft geladen. :+
Insta buy is makkelijk, dat ding daadwerkelijk krijgen.. dat is nog 5 maanden wachten :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• I ColoSsuZz I
  • Laatst online: 13-09 13:16
*snip* offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 09-06-2020 00:23 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:15
SinergyX schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:08:
[...]

Insta buy is makkelijk, dat ding daadwerkelijk krijgen.. dat is nog 5 maanden wachten :+
Zoals zo velen al hiervoor hebben gezegd: ik denk dat xbox de release wel op orde heeft. En anders ook maar 10 preorders plaatsen haha. Just kidding, maandje of 2 later maakt mij ook niet uit, op dit moment toch al stuk minder actief op xbox.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tweaker_19 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Zoals zo velen al hiervoor hebben gezegd: ik denk dat xbox de release wel op orde heeft. En anders ook maar 10 preorders plaatsen haha. Just kidding, maandje of 2 later maakt mij ook niet uit, op dit moment toch al stuk minder actief op xbox.
Ik zeg ook niet dat hij vertraagd is, ik zou dat ding nu zonder twijfel kopen, het is alleen wachten tot november (5 maanden) voordat je dat ding krijgt, dus je schiet er nog zo bar weinig mee op.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• I ColoSsuZz I
https://gamer.nl/artikele...inwindows-code-libraries/

Nogmaals stukje bewijs dat Lockhart er toch echt gaat komen :)

Verwijderd

Hmmmm dat zou minder zijn.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Want?

Verwijderd

event uitgesteld is jammer toch ?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Wat was de oorspronkelijke datum ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

justifire schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:38:
[...]

Wat was de oorspronkelijke datum ?
Ergens in juni dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2020 20:40 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:54

Wom

Men wil na Sony zodat ze prijs kunnen aanpassen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Mwoah, het event in juli staat volgens mij nog gewoon? Het gaat tenslotte om games niet waar?

Verder had ik het eigenlijk wel verwacht. 2 verschillende redenen.

-De prijs van de PS5 moet bekend zijn zodat ze weten hoe ze zowel de Series X als eventueel Lockhart moeten prijzen. Zodra Sony de prijs presenteert is er de volgende dag een reveal van MS.
-Het is een amerikaans bedrijf. Gelet op de huidige discussie daar is het volgens mij nu niet de tijd om dergelijke zaken feestelijk over te brengen als het niet perse moet vanuit strategisch punt, zie punt 1. Uitstel van een week zoals Sony nu heeft gedaan omdat je het vorige week nog o zo belangrijk vond om een ander geluid te laten horen vind ik persoonlijk een beetje zwak.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-06-2020 21:11 ]

Verwijderd

Wom schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:40:
Men wil na Sony zodat ze prijs kunnen aanpassen?
zou kunnen , vond nog een aanvullend tweet

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Dat is dan wel jammer ja.

• drakiesoft
Spencer over next gen en pandemie.

Hij kon wel eens gelijk krijgen over verkoopcijfers.
En dan is hun strategie denk ik voor nu het beste.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het is uiteraard leuk om te zeggen dat je de meeste consoles verkocht hebt, want dat is gewoon een heel simpel cijfertje wat iedereen snapt. Dat gaat ze met de nieuwe generatie ook deze keer niet lukken. :)

Dat wil alleen idd niet zeggen dat ze er financieel niet beter van worden zoals ook aangegeven wordt in het interview. Het geld wordt tegenwoordig niet verdiend met eenmalige console verkopen en eenmalige uitgaven aan een game, maar met services zoals xbox live en gamepass en games die in het geval van Minecraft na 10 jaar, of bijv, met Sea of Thieves na 2 jaar nog steeds ontzettend populair zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-06-2020 22:30 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Samenwerking met B&O voor de audio fanatiekelingen.

Bron: https://corporate.bang-olufsen.com/en/press
en
Pdf via B&O

Wellicht wat high end headsets misschien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LB1LizdxELFcuAyliBZvPjJ3tqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLsxZ1qpY3xaxnFxDiGTSEt6.jpg?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

• I ColoSsuZz I
Toch wel een hele andere aanpak dan je wellicht zou verwachten van Xbox.
Offering a competitive price is part of it, of course, but Spencer says the bigger play extends beyond the device itself. “If this is not the year when a family wants to make a decision to buy a new Xbox, that’s OK,” he said.

“Our strategy does not revolve around how many Xboxes I sell this year. We’re focused on delivering services through Xbox Game Pass, which allows people to build their library for a monthly fee. Backward compatibility means that the console that they have will play thousands and thousands of games. Smart delivery means when they move to the next generation, the games will move with them.”
Bron: https://www.vg247.com/202...st-coronavirus-recession/

• Finraziel
  • Laatst online: 08:00
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:04:

[...]

Volgens mij ligt dat volledig in lijn met hoe ze de laatste tijd bezig zijn geweest hoor, net zoals dat ze al hun games ook naar PC brengen.

Gamertag: FinrazielNL

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:42
MRE-Inc schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:38:
Samenwerking met B&O voor de audio fanatiekelingen.

Bron: https://corporate.bang-olufsen.com/en/press
en
Pdf via B&O

Wellicht wat high end headsets misschien?

[Afbeelding]
Hoop idd op een kwalitatieve headset die zowel gamegeluid als muziek goed doet.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:04:

[...]

Wat @Finraziel ook al aangeeft zie ik hier niet zo heel veel anders in dan wat ze nu al doen. MS is al tijden aan het pushen op 'services'. Daarbij, het klinkt voor mij als vrij algemeen 'we hebben een langetermijnvisie' opmerking :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38
Er is trouwens niks uitgesteld:

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Steven030
Hmm vreemd, ik zou toch zweren dat ze gezegd hadden elke maand een 20/20 show te geven, en ik dacht zelfs dat ze gezegd hadden dat de juni show over hardware zou gaan.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Steven030 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:43:
[...]

Hmm vreemd, ik zou toch zweren dat ze gezegd hadden elke maand een 20/20 show te geven, en ik dacht zelfs dat ze gezegd hadden dat de juni show over hardware zou gaan.
Nope. Ze hebben aangegeven dat er elke maand informatie komt. Niet in welke vorm, behalve dan de inside xbox van mei en het event in juli.

https://news.xbox.com/en-...-2020-the-future-of-xbox/

"Xbox 20/20
Starting with the May 7 episode of Inside Xbox, we will be showcasing what happens next in the world of Xbox, every month, which is why we’re calling it “Xbox 20/20.” These monthly moments will take place throughout the rest of the year and will be a way for us to engage, connect and celebrate with you about what’s in store for the next generation of gaming, including what’s next for Xbox Series X, Xbox Game Studios, Xbox Game Pass and Project xCloud. Every month will bring something different. Stay tuned to Xbox Wire for more details."

Dat dit een event wordt of een live stream is dus niet door MS zelf aangegeven, maar komt voor uit de wens is de vader van de gedachte. :) Zelf vind ik het ook leuker om een event te zien, zoals bijvoorbeeld door Digital Foundry, dan een post op xbox wire :P

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-06-2020 11:59 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Heb sinds de Xbox Inside van 7 mei niet meer live gekeken, die viel mij toen zo ontzettend tegen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Steven030
uchiha tijntje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:56:
[...]

Nope. Ze hebben aangegeven dat er elke maand informatie komt. Niet in welke vorm, behalve dan de inside xbox van mei en het event in juli.

https://news.xbox.com/en-...-2020-the-future-of-xbox/
Oke thanks, dan had ik het verkeerd begrepen. Hoef ik voorlopig dus ook niet in de startblokken te gaan zitten om een pre-order te kunnen plaatsen.
Tenzij ze ad hoc gaan reageren op Sony in het geval dat die onverwachts donderdag alles uit de doeken doen.

Verwijderd

Als je niks officieel aankondigt hoef je ook niks officieel uit te stellen. Wel slim van MS om in deze periode alleen maar te toe te zeggen dat ze maandelijks "iets" doen zonder echt iets concreets te beloven.

Dus er kan dan achter de schermen wel dingen doorgeschoven worden.

Jeff grubb zweert er trouwens bij dat het iets met Lockhart zou moeten zijn maar dat horen we nu dan pas in August denk ik.

• drakiesoft
Blauwe smurf en Goossens over raytracing via de cloud.
We kunnen vwb de series X nog wat rayrtacing upgrades zien in zijn lifetime!
En dat ding is nog niet eens uit :)

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:41:
deja vu naar een paar jaar terug...zou er niet teveel belang aan hechten :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:41:
We kunnen vwb de series X nog wat rayrtacing upgrades zien in zijn lifetime!
En dat ding is nog niet eens uit :)

[Embed]
Hoe wil je in de tijd van 1 frame (60fps) =16.7 ms een deel van de rendering via de cloud gaan doen ?

Internet Latency is veel te groot.

Of bedoel je gewoon een game beeld streamen die de cloud draait...

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Hoe wil je in de tijd van 1 frame (60fps) =16.7 ms een deel van de rendering via de cloud gaan doen ?

Internet Latency is veel te groot.

Of bedoel je gewoon een game beeld streamen die de cloud draait...
NVIDIA heeft een paar jaar geleden een research paper gepubliceerd over precies dit onderwerp. Lighting berekeningen extern uitvoeren en lokaal samenvoegen. Zelfs met een latency van 200ms werkt dit nog steeds prima omdat de rest wel lokaal gebeurd en je input latency daardoor niet stijgt integenstelling tot diensten als Stadia/PSNow/Xcloud/GFNow/Shadow/etc die volledig in de cloud draaien. MS heeft hier ook het nodige onderzoek naar gedaan. De tech bestaat en het werkt, zelfs met een hoge latency.

Dat gezegd hebbende, zie ik het nog niet zo 123 gebeuren op een schaal groot genoeg om voldoende rekenkracht paraat te hebben om een console userbase te voorzien.

Paper: https://research.nvidia.c...ting-real-time-rendering/

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 09-06-2020 13:59 ]

• drakiesoft
AMD heeft daar anders wel een visie over.
Series X heeft HW acceleratie, maar dus voorbereid op cloudrendering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAInJBuxJnzPyQFcukf_-LFWfQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxaWrqeqFt73Eh9eJJCzDCYr.jpg?f=fotoalbum_large

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ja, kan. Kon met de X1 ook, en we hebben gezien waar dat op uitgedraaid is.

Ik zeg niet dat ze het niet gaan doen, maar ik zou het met een hele, hele groot zak zout nemen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• drakiesoft
BM schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:24:
Ja, kan. Kon met de X1 ook, en we hebben gezien waar dat op uitgedraaid is.

Ik zeg niet dat ze het niet gaan doen, maar ik zou het met een hele, hele groot zak zout nemen.
xbox had niet de hw hiervoor, de Series X dus wel.
Ook bij de hololens al demos gezien met modellen die extern gerenderd worden bv.
Die zak zout bewaar ik dan nog wel even voor de winter :)

Verwijderd

drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:11:
AMD heeft daar anders wel een visie over.
Series X heeft HW acceleratie, maar dus voorbereid op cloudrendering.

[Afbeelding]
Zie trouwens alleen maar dat Goossens zegt "offline BHV acceleration".

Hoe blauwe smurf dat vertaald naar in de cloud (online) BHV acceleration is zeer creatief.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Ook bij de hololens al demos gezien met modellen die extern gerenderd worden bv.
De hardware voor cloud rendering :?
Dat het technisch kan weten we al lang, maar zoek voor de grap eens op hoeveel het per uur kost om raytracing-capabele rekenkracht te huren op azure of aws. Microsoft is sinterklaas niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

Waarom zou er speciale hardware nodig zijn voor iets wat extern gerenderd word? Daarbij zie ik het ook zo 1-2-3 niet in jouw link terugkomen?

En demos, ja, die zijn altijd heel creatief. Sorry, ik ben de Crackdown 3 demos nog niet vergeten, dus ik ben behoorlijk sceptisch op dit vlak.

Xbox

Verwijderd

boe2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Dat het technisch kan weten we al lang, maar zoek voor de grap eens op hoeveel het per uur kost om raytracing-capabele rekenkracht te huren op azure of aws. Microsoft is sinterklaas niet.
Dan maakt MS er een abonnement voor , tientje per maand voor raytracing in je games :o

• drakiesoft
boe2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Wat dacht je van de xcloud blades die af en toe niks te doen hebben?
Dan ken jij het principe van de cloud niet.

• BM

BM

Moderator Spielerij
drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Die hardware zit alleen niet in de Series X, maar in de Azure datacenters

Xbox

• drakiesoft
BM schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:43:
[...]

Die hardware zit alleen niet in de Series X, maar in de Azure datacenters
Klopt gaat ook om het principe van cloud kosten.
Xcloud blades kunnen naast xcloud ook andere compute doelen hebben.
Dit zou bv cloud raytracing kunnen zijn.
En omdat ms die dingen toch al heeft, is uitbreiden relatief goedkoop en eenvoudig.

[ Voor 10% gewijzigd door drakiesoft op 09-06-2020 14:48 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:46:
[...]

Klopt gaat ook om het principe van cloud kosten.
Xcloud blades kunnen naast xcloud ook andere compute doelen hebben.
Dit zou bv cloud raytracing kunnen zijn.
En omdat ms die dingen toch al heeft, is uitbreiden relatief goedkoop en eenvoudig.
[...]

Je bent me nu kwijt? Binnen 18 minuten 'beweer' je aan de ene kant dat de Series X hardware heeft voor cloud-rendering, en aan der andere kant dat ie dat niet heeft, en dat het allemaal bij MS in het datacenter staat? Je sterkt je punt niet echt zo.

Xbox

• drakiesoft
BM schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:55:
[...]

[...]

Je bent me nu kwijt? Binnen 18 minuten 'beweer' je aan de ene kant dat de Series X hardware heeft voor cloud-rendering, en aan der andere kant dat ie dat niet heeft, en dat het allemaal bij MS in het datacenter staat? Je sterkt je punt niet echt zo.
Je haalt 2 dingen door elkaar.

- Series x ondersteunt raytracing in de cloud, teminste dat haal ik uit het artikel. (oude xbox dus niet)
- Het principe van cloudkosten wat laag kan zijn als ms gebruik maakt van bv niet op dat moment niet gebruikte xcloud serverblades

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit is ook weinig nieuws, dit kwam al rond de eerste mogelijke gameplay ergens in maart, met name rond het interview met playground studio's.
Lisa Su and Phil Spencer talk about what's next for the industry. Deep dive into xCloud, something about special cloud features built into XSX and supported by RDNA2 GPUs. Then Azure raytracing. Powered by RDNA2, able to run full scene raytracing on any device as long as it is online and connected to Azure. Playground again. "This is what our second team has been working on over the past two years". Live demonstration using realtime connection to Azure. It's a forest. It's the most mind blowingly realistic forest you have ever seen. Just a camera pan through it, switching between local raytracing and Azure raytracing. The difference is staggering. Different seasons. Snow is forming, the deep sun is shining through every single snowflake on screen, casting diffuse shadows. Snow melts, forming puddles and streams, all lighted with a precision that was impossible until now. Just a glimpse into the future, not actually planned for their next game, local raytracing only for now.
Echter die dag ging gewoon voorbij (dat was 5 maart), en is er daarna geen woord meer over gerept, misschien nog in komende events, maar vooralsnog 'is het er mogelijk', maar meer ook niet.

• BM

BM

Moderator Spielerij
drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:01:
[...]

- Series x ondersteunt raytracing in de cloud, teminste dat haal ik uit het artikel. (oude xbox dus niet)
Raytracing in de cloud, dat zal, maar raytracing is imho ook 'gewoon' rendering, en dat is iets wat met de Xbox One ook gewoon kon. Sterker nog, daar heeft MS rond de introductie (helaas) nogal wat aandacht op gevestigd.

Overigens verklaard dat nog steeds niet waar je die hardware voor cloud-rendering die de Series X zou hebben vandaan haalt in je post van 14:28.

Maar goed, hier gaan we niet uitkomen, dus ik ga het hier bij laten.

Xbox

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:01:
[...]

- Het principe van cloudkosten wat laag kan zijn als ms gebruik maakt van bv niet op dat moment niet gebruikte xcloud serverblades
In de zakenwereld en datacenters werken de dingen heel erg anders. Succes met het opzetten en verkopen van een architectuurplaatje waarbij je uitgaat van "resources waarvan we wel gaan zien wat er over is op dat moment" aan je stakeholders.

De gedachtegang snap ik niet helemaal.

• drakiesoft
Kenny_026 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:08:
[...]

In de zakenwereld en datacenters werken de dingen heel erg anders. Succes met het opzetten en verkopen van een architectuurplaatje waarbij je uitgaat van "resources waarvan we wel gaan zien wat er over is op dat moment" aan je stakeholders.

De gedachtegang snap ik niet helemaal.
Het gaat om het principe van cloud kosten.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat dat relatief goedkoop voor ms kan zijn.
Kosten kan je ook eenvoudig berekenen. Schalen is mogelijk. Allemaal voordelen van de cloud.
Ik kan me voorstellen dat ms deze constructie opneemt in bv xbox live of gamepass, maar goed we zullen zien.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:15:
[...]

Het gaat om het principe van cloud kosten.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat dat relatief goedkoop voor ms kan zijn.
Kosten kan je ook eenvoudig berekenen. Schalen is mogelijk. Allemaal voordelen van de cloud.
Ik kan me voorstellen dat ms deze constructie opneemt in bv xbox live of gamepass, maar goed we zullen zien.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk, vooral omdat Microsoft al lang gebruik maakt voor Azure voor Xbox Live diensten.

Cogitationis poenam nemo patitur

• drakiesoft
BM schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Raytracing in de cloud, dat zal, maar raytracing is imho ook 'gewoon' rendering, en dat is iets wat met de Xbox One ook gewoon kon. Sterker nog, daar heeft MS rond de introductie (helaas) nogal wat aandacht op gevestigd.

Overigens verklaard dat nog steeds niet waar je die hardware voor cloud-rendering die de Series X zou hebben vandaan haalt in je post van 14:28.

Maar goed, hier gaan we niet uitkomen, dus ik ga het hier bij laten.
Feature is benoemd voor series x. Tja dan zal het toch wel aan de box zelf liggen denk je niet?
Maar kan ook zijn dat die box straks toch geen next gen features krijg zoals (cloud)raytracing.
Voor antwoorden moet je bij Goossens zijn, hij heeft het bedacht, niet ik hehe.
Leuk trip voor de redactie lijkt me.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat jij het niet goed snapt. Dat ze marge hebben in hun rekenkracht klopt ja, maar die marge dient om uptime te garanderen voor betalende klanten. Als er een nieuwe titel uitkomt die miljoenen mensen diezelfde avond/dag/week/maand beginnen spelen trek je dat helemaal niet met de kracht van wat blades die toevallig niets te doen hebben. Dat zijn hele datacenters die zich moeten bezighouden met games te renderen en niets anders. Dat kost tientallen miljoenen om dat op te vangen.
Ik heb ook de indruk dat je het crackdown 3 verhaal volledig gemist hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 09-06-2020 15:23 ]

• drakiesoft
boe2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Ik denk dat jij het niet goed snapt. Dat ze marge hebben in hun rekenkracht klopt ja, maar die marge dient om uptime te garanderen voor betalende klanten. Als er een nieuwe titel uitkomt die miljoenen mensen diezelfde avond/dag/week/maand beginnen spelen trek je dat helemaal niet met de kracht van wat blades die toevallig niets te doen hebben. Dat zijn hele datacenters die zich moeten bezighouden met games te renderen en niets anders. Dat kost tientallen miljoenen om dat op te vangen.
zoek maar eens op scalability
Ik heb ook de indruk dat je het crackdown 3 verhaal volledig gemist hebt.
Nee hoor, maar niet alles hoeft in een keer te lukken niet?
Of dacht je dat de eerste auto direct 120 km/h kon rijden, om maar eens een autovergelijking erbij te halen.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Want 'scalability' kost geen geld? Vooral opschalen van "niets" naar "raytracing voor miljoenen mensen" kan toch wel aardig wat kosten.

• drakiesoft
boe2 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:35:
Want 'scalability' kost geen geld? Vooral opschalen van "niets" naar "raytracing voor miljoenen mensen" kan toch wel aardig wat kosten.
Miljoenen betalende mensen, daar is je antwoord.
Bij Microsoft draait het om services en bij behorende abo's
MS heeft meerdere abo's. Dit kan daar prima in opgenomen worden.

• BM

BM

Moderator Spielerij
drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:33:
[...]

zoek maar eens op scalability
Ja, Azure is scalable, maar enkel omdat MS gigantische overcapaciteit heeft staan. Als er ineens miljoenen 'klanten' bijkomen zullen er echt heel, heel veel servers bij moeten komen. Dat is echt niet gratis.

Nogmaals, ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren,maar imho schets je het veel, en veel te simpel

Xbox

• drakiesoft
BM schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Ja, Azure is scalable, maar enkel omdat MS gigantische overcapaciteit heeft staan. Als er ineens miljoenen 'klanten' bijkomen zullen er echt heel, heel veel servers bij moeten komen. Dat is echt niet gratis.

Nogmaals, ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren,maar imho schets je het veel, en veel te simpel
Niks is gratis, daarom moet je er ook voor betalen.
In abo vorm, zo werkt dat bij azure.

Die servers worden overal neer geplempt.
Maar net zoals bij xcloud gaat dat gefaseerd.
De beschikbaarheid is dan eenvoudiger te handelen (availability noemt men dat)

Maar goed, maak je niet druk.
Dit is standaard cloud principe, zijn ze goed in bij MS.
Het lijkt wel of ik een cursus aan het geven ben haha :-)

• BM

BM

Moderator Spielerij
We zullen zien hoe het uitpakt.
drakiesoft schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:45:
[...]
Het lijkt wel of ik een cursus aan het geven ben haha :-)
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe Cloud Computing werkt, maar toch bedankt ;)

Xbox

• BM

BM

Moderator Spielerij
Okeeeee, ik weet dat ik zelf onderdeel was van de discussie, maar we gaan vanaf nu weer lief en leuk doen tegen elkaar.... oke?

Xbox

Verwijderd

Sommige mensen zitten ook al met hun hoofd in de cloud wat betreft nieuwe technieken. :+

Ik moet het allemaal nog maar zien. Ben ook nog niet overtuigd van game streaming diensten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 16:45 ]

• drakiesoft
Mooi stukje over Phil Spencer die nog maar eens zijn gaming strategie herhaald.

Komt er eigenlijk op neer. Maakt niet uit waar je gamed als je maar maandelijks betaalt a la netflix constructie 😁

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ivm de samenwerking met B&O is Pope weer aan de slag gegaan. Ziet er mooi uit, maar dat is persoonlijk.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EaJ7jBTUYAEgbD2?format=jpg&name=4096x4096

XBL: MRE Inc

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:48
@MRE-Inc wel erg leuk met zo'n stofje aan de buitenkant :)

Lichtpuntje...

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
MRE-Inc schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:30:
Ivm de samenwerking met B&O is Pope weer aan de slag gegaan. Ziet er mooi uit, maar dat is persoonlijk.

[Afbeelding]
Pope maakt echt schitterende creaties, ik verbaas me iedere keer weer hoe mooi ze zijn.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

https://news.xbox.com/en-...about-the-future-of-xbox/

Volgens mij een nieuwe pagina met wat meer achtergrond informatie.

• drakiesoft
Xbox Series X, the most powerful gaming console!!!

• drakiesoft
Bookmarken! Er komt meer nieuws.

Hellblade 2 in UE5 bevestigd. Betekent wel dat het nog even duurt voordat deze uitkomt.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

drakiesoft schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:15:
[...]

Hellblade 2 in UE5 bevestigd. Betekent wel dat het nog even duurt voordat deze uitkomt.
Ja dan moeten ze de engine eerst aanpassen voor de snellere cpu/gpu/powerofthecloud :+

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Krachtige zelfverzekerde woorden :Y

MORE IMMERSIVE AND RESPONSIVE GAMES FROM THE WORLD’S MOST POWERFUL CONSOLE
The Xbox Series X will be the ultimate console for players who want the most immersive games from a device designed, built and optimized for gaming with zero compromises. Powered by our next generation, custom designed processor including an 8 core Zen 2 CPU, delivering more than 4x the processing power of an Xbox One, and a 12 TFLOP RDNA 2 GPU, more than 8x the performance of the original Xbox One, Xbox Series X will enable a new level of visual fidelity and immersion. Pair that with the highest bandwidth GDDR6 memory of any next generation console, and a custom, next generation solid state drive (SSD), Xbox Series X will provide developers the power to push their creative visions to the limit. With next generation innovations including DirectX hardware-accelerated raytracing, variable refresh rate and ultra-low latency input, Xbox Series X sets the stage for a new level of fidelity, precision and accuracy never before seen in console gaming.

• drakiesoft
justifire schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:30:
[...]

Ja dan moeten ze de engine eerst aanpassen voor de snellere cpu/gpu/powerofthecloud :+
Haha ja en niet te vergeten, machine learning, vrs, raytracing, mesh shaders :+

• drakiesoft
Dirt 5 tech director over series x.

"Most impressed about simultaneous mutithreading"

• Caayn
  • Niet online
drakiesoft schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:10:
Met de langverwachte sprong in CPU kracht mag dat ook wel. Developers kunnen hier hele mooie dingen mee doen :9~

Ter vergelijking**:
Xbox OneXbox One XXbox Series X
6.5~6.8x 1.75Ghz6.5~6.8x 2.3Ghz14x 3.6Ghz (SMT) of 7x 3.8Ghz*

*Plus een mooie IPC verhoging tussen Jaguar en Zen2 cores
**effectief beschikbaar voor developers

• Finraziel
drakiesoft schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:10:
Dirt 5 tech director over series x.

[YouTube: Interview: David Springate, Technical Director for Dirt 5]
Eerlijk gezegd vind ik dat wel een beetje een vreemde uitspraak... Smt, oftewel hyperthreading maar dan van AMD, is verre van nieuw... Behalve nu op console. Dat hij zegt dat hij verrast was van het effect, alsof hij zijn code nog nooit op een pc gedraaid had :?
Ik ben absoluut heel hyped voor de xsx hoor, maar vind dit toch een nogal vreemde flex. Het is zeker goed dat het nu ook naar console komt en vooral goed dat het naar wens door de game uit en aan gezet kan worden (want in het verleden is het zelfs negatief geweest voor veel games op pc, de reden waarom vroeger een i5 soms beter was voor gaming dan een i7), maar dat stukje kwam erg staged op mij over.
Verder wel een leuk interview, en precies lang genoeg dat ik er naar kon luisteren terwijl ik mijn hoofd scheerde :+

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik het goed herinner (is iets van jaren terug, dus kan het helemaal verkeerd onthouden hebben) was het juist een probleem bij de PC omdat games vaak puur geport zijn. En niet vanaf de grond worden opgebouwd voor de PC. Dus dan kan het zijn dat veel gamemakers daar eigenlijk nooit echt mee bezig geweest zijn.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• drakiesoft
Dit zegt hij over de SSD.
Klopt het wat hij zegt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmnEWThD3MfyeA5yUnKZItihePg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDnKtrkRQ1jPecHBOgbBPmTu.jpg?f=fotoalbum_large

• Caayn
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:21:
Als ik het goed herinner (is iets van jaren terug, dus kan het helemaal verkeerd onthouden hebben) was het juist een probleem bij de PC omdat games vaak puur geport zijn. En niet vanaf de grond worden opgebouwd voor de PC. Dus dan kan het zijn dat veel gamemakers daar eigenlijk nooit echt mee bezig geweest zijn.
Eerste versies van Intel i series HT was ook niet je-van-het. Het ging nog wel eens ten koste van singlecore performance en game engine destijds waren vrij singlethreaded gericht. Er was wel wat multithreaded maar het was niet gericht om zoveel cores/threads te vullen waardoor je beter uit was met minder maar snellere logical cores.

Beetje vergelijkbaar met het begin van het quad-core tijdperk. Toen was je doorgaans beter af met een dual core dan een quad core omdat je bij een quad core inleverde op clock snelheid (en dus singlecore performance) en bovendien flink duurder waren dan dual cores.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

drakiesoft schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:30:
Dit zegt hij over de SSD.
Klopt het wat hij zegt?

[Afbeelding]
Je staat ergens versteld wat een computer allemaal kan doen in ~16ms (60fps), als accesstimes naar geheugen of nvme's (variatie pmem) in micro en nanoseconde wordt gemeten. Dus ja, technisch kan dit, kon dit al (tot beperking van normaal videogeheugen), dat zijn geen 'nieuwe' dingen, het is meer de vraag hoe precies ze dit gaan inzetten.

• drakiesoft
SinergyX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Je staat ergens versteld wat een computer allemaal kan doen in ~16ms (60fps), als accesstimes naar geheugen of nvme's (variatie pmem) in micro en nanoseconde wordt gemeten. Dus ja, technisch kan dit, kon dit al (tot beperking van normaal videogeheugen), dat zijn geen 'nieuwe' dingen, het is meer de vraag hoe precies ze dit gaan inzetten.
Ok ging mij niet zozeer over de snelheid, maar dit "treating gpu memory as a virtual disc"

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

drakiesoft schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Ok ging mij niet zozeer over de snelheid, maar dit "treating gpu memory as a virtual disc"
Ik denk dat dit gaat over de snelheid waarmee hij data kan swappen in het geheugen, in combinatie met die 100GB asset, dat je het niet alleen als geheugen kan zien, maar als virtuele swap disc om berg data rustig heen en weer te gooien.

De technische termen en specs vliegen nu overal rond, speculaties en 'aannames', vage reacties en omschrijvingen, ergens zal wel ooit duidelijk worden wat het nu allemaal precies kan (en of het niet gewoon een nieuwe naam voor een bestaande techniek is).

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Qua pure snelheid is al wat jaren veel mogelijk met de huidige NVMe's. Wat speciaal is aan de velocity architecture is dat de cpu overhead een enorm stuk kleiner is.
De reden dat je vroeger (10-15 jaar geleden) veel minder dynamisch ingeladen content zag dan nu is omdat we nu met multicore cpu's zitten, waarbij 1 core zich met disk IO kan bezighouden terwijl de andere cores met de game bezigzijn. Wie zelf al eens een NAS gebouwd heeft weet dat je gemakkelijk de cpu load naar 100% kan krijgen als de throughput groot genoeg is, en nu gaat die throughput hoger dan ooit tevoren zijn.

Zie ook het technologisch overzicht:
DirectStorage – DirectStorage is an all new I/O system designed specifically for gaming to unleash the full performance of the SSD and hardware decompression. It is one of the components that comprise the Xbox Velocity Architecture. Modern games perform asset streaming in the background to continuously load the next parts of the world while you play, and DirectStorage can reduce the CPU overhead for these I/O operations from multiple cores to taking just a small fraction of a single core; thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better physics or more NPCs in a scene. This newest member of the DirectX family is being introduced with Xbox Series X and we plan to bring it to Windows as well.

Hardware Decompression – Hardware decompression is a dedicated hardware component introduced with Xbox Series X to allow games to consume as little space as possible on the SSD while eliminating all CPU overhead typically associated with run-time decompression. It reduces the software overhead of decompression when operating at full SSD performance from more than three CPU cores to zero – thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better gameplay and improved framerates. Hardware decompression is one of the components of the Xbox Velocity Architecture.

• drakiesoft
SinergyX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat dit gaat over de snelheid waarmee hij data kan swappen in het geheugen, in combinatie met die 100GB asset, dat je het niet alleen als geheugen kan zien, maar als virtuele swap disc om berg data rustig heen en weer te gooien.
Ik lees het zo, dat de SSD gebruikt wordt als virtueel gpu geheugen.

Verwijderd

drakiesoft schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Ik lees het zo, dat de SSD gebruikt wordt als virtueel gpu geheugen.
Hij heeft over video memory als virtual disc. Niet ssd als virtual ram.

Als je je Vram snel kan hervullen net voordat je alle data gebruikt hebt je dan is het net alsof je Vram veel groter is. Dat bedoelt hij met "virtual disk"

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2020 11:55 ]

• Caayn
  • Niet online
Ik zet nog steeds met vraagtekens omtrent de latency en het stukje "mid frame" neem ik met een korrel zout.

Ja SSDs zijn op zowel throughput als latency velen malen beter dan HDDs. Maar de latency is nog steeds aan de hoge kant voor realtime gebruik (tijdens het werken aan een frame) waar iedere ns telt.

Zelfs met duur z-nand of 3dxpoint chips voor opslag zit je nog steeds in de μs range. Bij een clock snelheid van 1.8Ghz waar de XSX GPU op draait ben je voor iedere μs die de GPU moet wachten al gauw ~2000 clock cycles kwijt.

• Finraziel
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:49:
[...]

Hij heeft over video memory als virtual disc. Niet ssd als virtual ram.

Als je je Vram snel kan hervullen net voordat je alle data gebruikt hebt je dan is het net alsof je Vram veel groter is. Dat bedoelt hij met "virtual disk"
Dat zegt hij wel, maar dat bedoelt hij niet... Je video geheugen (wat een console eigenlijk ook helemaal niet heeft, heeft gewoon één grote bak geheugen voor de cpu en gpu, video geheugen is een pc ding eigenlijk) als virtuele disk inzetten is absurd... Dan ben je dingen die je normaal naar disk weg zou schrijven nu in geheugen aan het zetten.
Wat hij bedoelt is dat hij de disk als extra geheugen inzet, eigenlijk dus juist het tegenovergestelde van een virtuele disk.

• Finraziel
Caayn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:53:
Ik zet nog steeds met vraagtekens omtrent de latency en het stukje "mid frame" neem ik met een korrel zout.

Ja SSDs zijn op zowel throughput als latency velen malen beter dan HDDs. Maar de latency is nog steeds aan de hoge kant voor realtime gebruik (tijdens het werken aan een frame) waar iedere ns telt.

Zelfs met duur z-nand of 3dxpoint chips voor opslag zit je nog steeds in de μs range. Bij een clock snelheid van 1.8Ghz waar de XSX GPU op draait ben je voor iedere μs die de GPU moet wachten al gauw ~2000 clock cycles kwijt.
Klopt, daar geloof ik ook niet zoveel van...
Snel genoeg assets inladen terwijl de speler omdraait, dat kan ik me wel voorstellen. Maar mid frame lijkt me inderdaad sterk.

Verwijderd

Finraziel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Dat zegt hij wel, maar dat bedoelt hij niet... Je video geheugen (wat een console eigenlijk ook helemaal niet heeft, heeft gewoon één grote bak geheugen voor de cpu en gpu, video geheugen is een pc ding eigenlijk) als virtuele disk inzetten is absurd... Dan ben je dingen die je normaal naar disk weg zou schrijven nu in geheugen aan het zetten.
Wat hij bedoelt is dat hij de disk als extra geheugen inzet, eigenlijk dus juist het tegenovergestelde van een virtuele disk.
Een console heeft wel degelijk Vram alleen kan de cpu nu dit Vram ook gebruiken.
Dat zegt hij wel, maar dat bedoelt hij niet
Knap dat jij in zijn hoofd kan kijken om te zien dat hij wat anders bedoelt dan wat hij zegt.

Hij heeft het over snel swappen van data in vram (load, consume ,unload, replace) en dat je dit zo snel kan doen zodat het lijkt alsof je Vram pool veel groter is.

Nergens geeft hij een indicatie dat de gpu direct vanaf de SSD data kan plukken zonder dat het in vram geload wordt.

• Finraziel
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Een console heeft wel degelijk Vram alleen kan de cpu nu dit Vram ook gebruiken.

[...]

Knap dat jij in zijn hoofd kan kijken om te zien dat hij wat anders bedoelt dan wat hij zegt.

Hij heeft het over snel swappen van data in vram (load, consume ,unload, replace) en dat je dit zo snel kan doen zodat het lijkt alsof je Vram pool veel groter is.

Nergens geeft hij een indicatie dat de gpu direct vanaf de SSD data kan plukken zonder dat het in vram geload wordt.
Nou hij gebruikt in ieder geval een term die niet strookt met de uitleg die hij daarvoor gaf.
Ik vergiste me net ook even, ik was in de war met een ramdisk. Een virtuele disk is niks anders dan het emuleren van een disk. Bijvoorbeeld voor een vm, een file die voor de vm als een disk uitziet. Het heeft niks te maken met het snel inlezen van data in je video geheugen.
Wikipedia: Virtual disk and virtual drive

En dat je het geheugen nu vram noemt waar de cpu ook toegang toe heeft is inderdaad echt iets compleet anders dan dat er maar één bak geheugen is waar beiden gebruik van maken 8)7 gewoon een kwestie van welk labeltje je er op wil plakken...

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 11-06-2020 12:14 ]

Verwijderd

Finraziel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:13:

En dat je het geheugen nu vram noemt waar de cpu ook toegang toe heeft is inderdaad echt iets compleet anders dan dat er maar één bak geheugen is waar beiden gebruik van maken 8)7 gewoon een kwestie van welk labeltje je er op wil plakken...
1 Bak geheugen die ze Vram noemen. Daarom noem ik het ook steeds Vram. Jij ging zelf de discussie aan over het labeltje. ;)

• Finraziel
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:18:
[...]

1 Bak geheugen die ze Vram noemen. Daarom noem ik het ook steeds Vram. Jij ging zelf de discussie aan over het labeltje. ;)
Tja ik maakte er een zijdelingse opmerking over, jij moet er blijkbaar zo nodig een discussie over gaan voeren...
Vram zou ik persoonlijk zien als een exclusief geheugen voor de gpu zoals je die in een pc op een videokaart tegenkomt. Maar het hangt ook af van de context... Zij hebben het vooral over het inladen van assets voor de gpu in het geheugen. Het vram noemen kan dan helpen het duidelijker te maken. Maar het is niet zoals bij een pc dat er een duidelijke scheiding is tussen ram en vram.

Verwijderd

Finraziel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:24:Maar het is niet zoals bij een pc dat er een duidelijke scheiding is tussen ram en vram.
Er is ook niemand die dat beweerde
Pagina: 1 ... 15 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden