[F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@SinergyX yup. en bovenop zat ook nog wat geplakt dacht ik te zien. Heeft dat stuur normaal ook niet en is dan gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
P.O. Box schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Inderdaad... heb gisteren even door de race heen gescrollt via youtube, maar de lol is er wel gauw af op deze manier. Ook voor de coureurs denk ik. Zoals Leclerc in de laatste ronde nog even in de muur werd gezet, lijkt me erg frustrerend. Verder inhalen in echt iedere bocht in Monaco, wheel and wall bangend, waarbij regelmatig 1 of 2 auto's het onderspit dolven en achterstevoren kwamen te staan. Dit leek echt nergens op.
Dat hoorde je Leclerc ook veel zeggen gisteren op zijn Twitch. ;)

Het was daardoor inderdaad geen leuke race, Monaco vind ik in het echt ook niet zo leuk, op de crashes na dan.
sjaool schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat dat omslagpunt komt op het moment dat de meerderheid aan F1 coureurs meedoet. Nu doen er ook mensen mee die praktisch geen ervaring hebben. Die zouden anders in de eerste ronde er allemaal al uit liggen.

De tracklimits waren gisteren wel een dingetje in de races. Je kon er bijna geen touw aan vast knopen op welke positie men echt lag. Er was zelfs iemand die 18 seconden tijdstraf had gekregen.
Ik vind die keeper van RM nog niet zo slecht, zelfde met Agüero de vorige keer.
Opzicht vind ik het ook wel leuk dat je eens andere gezichten ziet. :)

Nu nog al die 'lollige' interviews weghalen vóór/tussen de race en het word al een stuk leuker.

Was Lando niet van die 18 seconden? Ik zag ook op zijn scherm continue meldingen over het negeren van limits/corner-cutting.

[ Voor 38% gewijzigd door HollowGamer op 25-05-2020 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HollowGamer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:41:
Ik vind die keeper van RM nog niet zo slecht, zelfde met Agüero de vorige keer.
Opzicht vind ik het ook wel leuk dat je eens andere gezichten ziet. :)
Beetje racer (hebben we hier genoeg op tweakers) rijden makkelijk op zijn niveau, het lijkt allemaal spannend en dicht op elkaar, de helft 'kan' rijden en de helft 'doet maar gewoon mee' omdat die niveau 10x hoger normaal rijden. Ik zat gisteren nog de 2 uur van Bathurst te kijken, dat in ACC van nacht naar dag, 100% damage, en dan ~2 meter van je voorganger rijden, dat is racen op niveau dat gros niet kan.

Maar dat is hele doel niet van deze F1 zooi, het is entertainment met paar leuke namen, zit allemaal gezellig in een lobby en maakt er een leuke show van, opvulling voor de time being tot ze weer kunnen racen. Jammer is alleen dat gros van de 'nieuwkomers' in het online racen dit als standaard zien, terwijl dit gewoon een aanfluiting is welke compleet verkeerd beeld geeft van de term 'e-sport'. Alsof je zondag-amateurs gaat uitzenden als een CL finale.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat verschil is ook altijd erg goed te zien tijdens die All Star battles bij TheRace.
Veel grote namen in de pro's, maar ook geen (volledige) schade aan. En dat is duidelijk te zien aan de manier waarop ze rijden.
Het contrast met de simracers is ook wel groot (die rijden niet zelden hele races zonder crashes of wat ook), maar het is wel tof om te zien dat ze er allemaal zo'n lol in hebben.
En ook daar flinke battles tussen de crashes door. :P Echt genoten van Button tegen Alonso.
Sure, het was de Indy Oval, maar toch.

Wel goed dat ze Alonso nog even op beeld erbij hadden, want na Vettel's optreden rezen er daar ook al soort van "Abt"-twijfels of hij het echt wel zelf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Beetje racer (hebben we hier genoeg op tweakers) rijden makkelijk op zijn niveau, het lijkt allemaal spannend en dicht op elkaar, de helft 'kan' rijden en de helft 'doet maar gewoon mee' omdat die niveau 10x hoger normaal rijden. Ik zat gisteren nog de 2 uur van Bathurst te kijken, dat in ACC van nacht naar dag, 100% damage, en dan ~2 meter van je voorganger rijden, dat is racen op niveau dat gros niet kan.

Maar dat is hele doel niet van deze F1 zooi, het is entertainment met paar leuke namen, zit allemaal gezellig in een lobby en maakt er een leuke show van, opvulling voor de time being tot ze weer kunnen racen. Jammer is alleen dat gros van de 'nieuwkomers' in het online racen dit als standaard zien, terwijl dit gewoon een aanfluiting is welke compleet verkeerd beeld geeft van de term 'e-sport'. Alsof je zondag-amateurs gaat uitzenden als een CL finale.
Het voordeel is wel dat je het nu als gratis* reclame kan zien voor eSports. Zo bekend was en ben ik er niet mee (ACC vind ik echt moeilijk met mijn stuur), maar mogelijk wordt het daardoor wel meer betaalbaar en komen er meer groepen op af of gaan zenders het uitzenden.

Helaas zitten daar altijd verkeerde groepen tussen, maar dat heb je bij het voetballen ook: succes supporters zoals Man City/PSG aanhangers die daarvoor de club niet kende of niks weten van voetbal zoals vrouwen die opeens verstand hebben ervan :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HollowGamer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Het voordeel is wel dat je het nu als gratis* reclame kan zien voor eSports. Zo bekend was en ben ik er niet mee (ACC vind ik echt moeilijk met mijn stuur), maar mogelijk wordt het daardoor wel meer betaalbaar en komen er meer groepen op af of gaan zenders het uitzenden.

Helaas zitten daar altijd verkeerde groepen tussen, maar dat heb je bij het voetballen ook: succes supporters zoals Man City/PSG aanhangers die daarvoor de club niet kende of niks weten van voetbal zoals vrouwen die opeens verstand hebben ervan :9.
Ze maken ook geen voetbalreclame voor de zondagtoppers of league 2 UK voetbal, dat is beetje het niveau 'esport' wat we hier zien, zeker vermakelijk maar mensen krijgen het idee dat dit het beeld is van e-sport, lekker buiken op mekaar, beetje lullen, hoppa en happy.

Het zou juist een reclame moeten zijn voor e-sport in de brede zin, maar ze harken alle aandacht naar zichzelf, gooi er bekende namen bij, hoppa en happy, soort van 'wij zijn e-sport', leuk dat ze met F1 wel een unieke klasse hebben, dat hebben ze niet met deze game/setup. Ik zie bij andere events (SRO, GT rivals etc) wel steeds vaker de shoutouts naar andere races, als een collectief het online racen als platform tillen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
@SinergyX Ik vind het jammer dat je het zo ziet. Er zijn gewoon verschillende niveaus en dit is meer bedoeld als tussendoortje.

Dankzij dit kijk ik nu wel meer naar die kanalen op Twitch bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

HollowGamer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:41:
[...]
Nu nog al die 'lollige' interviews weghalen vóór/tussen de race en het word al een stuk leuker.
Dan is het vooral leuk om dus multitwitch te gebruiken want dan hoor je de coureurs onderling wat toch wel weer leuker is dan de lui in de studio.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:33

Edd

sjaool schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:19:
[...]

Nou ja, diskwalificatie en $10.000,- storten naar een goed doel. Ik denk dat hij de volgende keer wel even nadenkt.
Audi dacht daar dus blijkbaar net even iets anders over. Ze hebben hem geschorst..
https://www.nu.nl/sport-o...ijdens-virtuele-race.html
Het is voor de organisaties echt geen spelletjes. De PR is veel te veel waard om dit soort dingen toe te staan.
De Formule E is dan (volgens mij) de enige competitie die deelname door de coureurs heeft verplicht. Zij hebben er bijvoorbeeld ook iedereen een Sim-Rig toegestuurd om mee te doen met de races.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Leclerc vs. the GOAT Raghunathan. :Y)
https://clips.twitch.tv/RealAverageChamoisMoreCowbell

Ja, het is Baku en iedereen weet hoe dit eindigt. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Even herinnering dat de F1 weer is:
http://www.multitwitch.tv...landonorris/pierregasly10

Het is overigens ook op ZS (Go).

[ Voor 46% gewijzigd door HollowGamer op 07-06-2020 19:12 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.